Neuradno prečiščeno besedilo, ki vsebuje to spremembo:
Opozorilo: Neuradno prečiščeno besedilo
predpisa predstavlja zgolj informativni delovni pripomoček, glede katerega
organ ne jamči odškodninsko ali kako drugače.
Neuradno prečiščeno besedilo Splošnega akta
o prenosljivosti številk obsega:
-
Splošni akt o prenosljivosti številk (Uradni
list RS, št. 75/05 z dne 9. 8. 2005),
-
Popravek splošnega akta o prenosljivosti
številk (Uradni list RS, št. 83/05 z dne 12. 9. 2005),
-
Splošni akt o spremembah in dopolnitvah splošnega
akta o prenosljivosti številk (Uradni list RS, št. 25/06 z dne 9. 3. 2006),
-
Splošni akt o spremembi Splošnega akta o
prenosljivosti številk (Uradni list RS, št. 39/06 z dne 13. 4. 2006),
-
Splošni akt o spremembah in dopolnitvah
Splošnega akta o prenosljivosti številk (Uradni list RS, št. 16/07 z dne 23. 2.
2007),
-
Splošni akt o spremembah Splošnega akta o
prenosljivosti številk (Uradni list RS, št. 71/08 z dne 14. 7. 2008),
-
Popravek Splošnega akta o spremembah Splošnega
akta o prenosljivosti številk (Uradni list RS, št. 96/08 z dne 9. 10. 2008).
SPLOŠNI AKT
o prenosljivosti številk
(neuradno prečiščeno besedilo št. 4)
1. člen
(vsebina)
Ta splošni akt podrobneje ureja način
izvedbe ter tehnične in druge zahteve glede prenosljivosti geografskih številk
na točno določeni lokaciji in negeografskih številk na vsaki lokaciji.
2. člen
(pomen izrazov)
(1) Izrazi, uporabljeni v tem splošnem
aktu, imajo naslednji pomen:
1.
»Centralna baza podatkov (CBP)« je baza
podatkov, ki beleži status vsake transakcije med postopkom prenosa številk in
vsebuje podatke potrebne za usmerjanje klicev na prenesene številke, s katerimi
se pravočasno ažurirajo lokalne baze prenesenih številk.
2.
»Izvorno omrežje« je javno komunikacijsko
omrežje, v katero je priključen klicoči oziroma prenosno omrežje operaterja, ki
posreduje nacionalne (medkrajevne) oziroma mednarodne klice.
3.
»Lokalna baza prenesenih številk (LBPŠ)« je
baza aktivnih podatkov, ki se nahaja pri operaterjih in vsebuje podatke,
potrebne za usmerjanje klicev na prenesene številke.
4.
»Metoda All Call Query« je metoda
direktnega usmerjanja klicev na prenesene številke, ki temelji na
IN-inteligentnem omrežju in kjer izvorno omrežje z namenom ugotovitve, če je
klicana številka prenesena, pred vzpostavljanjem vsakega klica izvrši
povpraševanje v lastni lokalni bazi prenesenih številk (LBPŠ). V primeru, da je
klicana številka prenesena, izvorno omrežje na osnovi številke za usmerjanje,
pridobljeni v lastni LBPŠ, vzpostavi klic direktno proti omrežju, kjer se
prenesena številka nahaja. V primeru, da številka ni prenesena, izvorno omrežje
vzpostavi klic direktno z omrežjem, kjer se nahaja klicana številka.
5.
»Metoda Query on Release« je metoda usmerjanja
klicev na prenesene številke, pri kateri izvorno omrežje pred vzpostavljanjem
vsakega klica pošlje zahtevo za vzpostavitev klica proti komunikacijskemu
omrežju operaterja, kateremu je bila številka dodeljena. Če telekomunikacijsko
omrežje operaterja, kateremu je bila dodeljena številka, sprejme
signalizacijsko zahtevo za vzpostavitev klica na številko, ki je prenesena v
neko drugo komunikacijsko omrežje, zavrne zahtevo za vzpostavitev klica na
način, ki je določen s Priporočilom ITU-T Q.850. Po sprejemu signalizacijskega
sporočila z vzročno vrednostjo # 14 (Release cause value # 14) izvorno omrežje
izvrši povpraševanje v lastni lokalni bazi prenesenih številk in na osnovi
številke za usmerjanje, pridobljene iz lastne lokalne baze, vzpostavi klic
direktno v omrežje, v katerem se nahaja prenesena številka.
5a. »Metoda Signaling Relay Function« je metoda usmerjanja klicev,
kjer omrežje pred vsakim klicem ali pred vsakim prenosom sporočil preveri, v
katerem omrežju se klicana številka ali številka na katero se pošilja sporočilo
nahaja, in v primeru prenosa kratkih ali multimedijskih sporočil, prenese
naprej signalno sporočilo.
6.
»Operater« je operater javno dostopnih
telefonskih omrežij oziroma izvajalec javno dostopnih telefonskih storitev,
kakor tudi operater prenosnih omrežij, ki posreduje notranje oziroma mednarodne
klice.
7.
»Operater dajalec številke« (donor) je
operater, ki je zagotavljal javno dostopne telefonske storitve naročniku ali
uporabniku pred prenosom številke.
8.
»Operater prejemnik številke« (recipient) je
operater, ki zagotavlja javno dostopne telefonske storitve naročniku ali
uporabniku, ki uporablja prenesene številke.
9.
»Prenesena številka« je nacionalna
značilna številka, ki se nespremenjena prenese iz mobilnega
telekomunikacijskega omrežja enega operaterja v mobilno telekomunikacijsko
omrežje drugega operaterja ali iz fiksnega telekomunikacijskega omrežja enega
operaterja v fiksno telekomunikacijsko omrežje drugega operaterja. Med
številke, ki jih uporabnik lahko prenese k drugemu operaterju štejejo
geografske in negeografske številke, ki jih operaterji javno dostopnih
telefonskih storitev dodeljujejo svojim uporabnikom. Med negeografske številke
sodijo številke za mobilne storitve, številke ki so namenjene za potrebe
dostopa do javnih komunikacijskih storitev na fiksni lokaciji (npr. za potrebe
prenosa govora po internetnem protokolu), številke namenjene brezplačnim
storitvam (številke iz območja oštevilčenja (0) 80 in številke namenjene premijskim storitvam (številke iz območja oštevilčenja (0) 90.
10.
»Upravljavec centralne baze podatkov (CBP)« je
fizična ali pravna oseba, ki na podlagi pravnega posla z operaterji upravlja s
centralno bazo podatkov (CBP).
11.
MSISDN je nacionalna (značilna) številka N(S)N,
ki jo mobilnemu uporabniku dodeli operater.
(2) Ostali izrazi, uporabljeni v tem
splošnem aktu, imajo enak pomen, kot je to določeno v Zakonu o elektronskih
komunikacijah (Uradni list RS, št. 43/04, 86/04 – ZVOP-1 in 129/06; v nadaljnjem besedilu: zakon).
3. člen
(tehnične rešitve)
(1) Vsi operaterji so dolžni
prilagoditi svoja omrežja, tako da slednja omogočajo prenosljivost številk, ter
jih razvijati in izboljševati v skladu z naraščanjem števila prenesenih
številk.
(2) Vsi operaterji so dolžni
vzpostaviti lokalno bazo prenesenih številk (LBPŠ) s podatki o vseh prenesenih
številkah v Republiki Sloveniji do 31. 12. 2005.
(3) Vsi operaterji so pri prenašanju
številk dolžni za medsebojno izmenjavo informacij o prenesenih številkah uporabljati
centralno bazo podatkov (CBP), ki beleži vse faze prenosa številk.
(4) Komunikacija med operaterji poteka
izključno preko centralne baze podatkov (CBP). Operater prejemnik številke
preko centralne baze podatkov (CBP) pri operaterju dajalcu številke preveri
možnost prenosa številke v skladu z 14. členom tega akta. Operater dajalec
številke v časovnem okviru določenem v 11. členu tega akta preko centralne
baze podatkov (CBP) potrdi ali zavrže možnost prenosa številke. V primeru
pozitivnega odgovora in soglasja uporabnika operater prejemnik številke v
predpisanem času obvesti centralno bazo podatkov (CBP) o zahtevi za prenos.
Centralna baza podatkov (CBP) to sporoči operaterju dajalcu številke. Ko
operater dajalec številke preveri zahtevo, status zahteve sporoči centralni
bazi podatkov (CBP), ki informacijo posreduje operaterju prejemniku številke.
4. člen
(podatki o prenesenih številkah)
(1) Podatki o prenesenih številkah se
hranijo v lokalnih bazah prenesenih številk (LBPŠ) in v centralni bazi podatkov
(CBP), ki je referenčna baza podatkov.
(2) Upravljavec centralne baze
podatkov (CBP) lahko za operaterja Agenciji za pošto in elektronske
komunikacije Republike Slovenije (v nadaljnjem besedilu: agencija) posreduje
podatke o v posamezno omrežje prenesenih številkah, o datumu prenosa in oznako
operaterja dajalca številke, o zakasnelih in zavrnjenih prenosih z navedenimi
razlogi, če je to določeno v pogodbenem razmerju med upravljavcem centralne
baze podatkov (CBP) in operaterjem.
5. člen
(usmerjanje telekomunikacijskega prometa
na prenesene številke)
(1) Operaterji so odgovorni za
direktno usmerjanje klicev na prenesene številke.
(2) Če se operaterji ne dogovorijo
drugače, velja da:
-
je operater mobilnega omrežja oziroma storitev,
v katerem se klic prične, odgovoren za pravilno usmerjanje klicev (direktno
usmerjanje) ali predajo sporočil, naslovljenih na prenesene številke v vsa
omrežja, v katerih se prenesena številka nahaja, skladno s tehničnimi
specifikacijami Evropskega inštituta za telekomunikacijske standarde ETSI TS
123 066.
-
so operaterji fiksnih komunikacijskih omrežij
in storitev ter operaterji, ki posredujejo klice med omrežji, odgovorni za
pravilno direktno usmerjanje klicev na prenesene številke v druga fiksna
omrežja z uporabo metode Query on release.
-
če operater fiksnega komunikacijskega omrežja,
kateremu je bila prvotno dodeljena številka, prejme signalizacijsko zahtevo za
vzpostavitev klica na številko, ki je iz njegovega omrežja prenesena v drugo
fiksno komunikacijsko omrežje, zavrne zahtevo za vzpostavitev takega klica na
način, opredeljen s točko C 3.1.3. Priporočila Mednarodne telekomunikacijske
zveze ITU-T Q. 769.1 s signalizacijskim sporočilom z vzročno vrednostjo #14
(Release cause value #14) predpisanim s Priporočilom ITU-T Q.850.
-
so operaterji fiksnih komunikacijskih omrežij,
v katerih se pričnejo pozivi in operaterji prenosnih omrežij, ki posredujejo
klice iz drugih omrežij, odgovorni za pravilno direktno usmerjanje klicev na
prenesene številke v mobilnih omrežjih, in sicer po metodi All Call Query.
-
je operater komunikacijskega omrežja, ki dobi
zahtevo za vzpostavitev mednarodnega klica ali za prenos sporočila na preneseno
številko, odgovoren za pravilno usmerjanje takega klica ali za prenos sporočil
direktno v komunikacijsko omrežje, v katerem se prenesena številka nahaja v
skladu z drugo in četrto alinejo tega odstavka.
6. člen
(centralna baza podatkov (CBP))
(1) Za izmenjavo podatkov o prenesenih
številkah med lokalnimi bazami prenesenih številk (LBPŠ) se uporablja centralna
baza podatkov (CBP).
(2) Centralna baza podatkov (CBP)
vsebuje vse prenesene številke, številke za usmerjanje klicev na prenesene
številke in transakcije med operaterji (imena operaterjev dajalcev številk in
operaterjev prejemnikov številk, datume prenosov številk, obvestila o statusu
procesa prenosa številk).
(3) Za vzpostavitev, razvoj,
vzdrževanje in upravljanje centralne baze podatkov (CBP) je odgovoren
upravljavec centralne baze podatkov (CBP).
(4) Upravljavec centralne baze
podatkov (CBP) je odgovoren za pravočasno ažuriranje podatkov.
(5) Operaterji so dolžni pravočasno
izbrati upravljavca centralne baze podatkov (CBP) glede na rok izvedbe
določenem v 16. členu.
7. člen
(opozorilo uporabnikom)
(1) Operater v izvornem omrežju je dolžan
kličočemu uporabniku ob klicu na preneseno številko posredovati kratko sporočilo
»Kličete v drugo omrežje« v primerih, ko sta hkrati izpolnjena naslednja
pogoja:
-
da kličoči uporabnik želi prejemati tako
opozorilo, kar predhodno zahteva od operaterja in
-
kadar operater ponuja klice v omrežje
operaterja prejemnika številke po ceni, ki je višja od cene klicev v omrežje
operaterja prvotnega dajalca številke.
(2) Uporabnik lahko svojo odločitev o
prejemanju opozorila kadarkoli spremeni.
(3) Operaterji obvestijo uporabnike o
možnosti iz prejšnjih odstavkov tega člena ter o načinu posredovanja zahteve na najmanj dva izmed naslednjih
načinov: na svojih spletnih straneh, vidno na mesečnih računih, vidno v dnevnem
časopisju, mobilni operaterji pa lahko tudi s kratkimi sporočili (SMS).
(4) Operaterji,
lahko pa tudi upravljavec centralne baze podatkov (CBP), na svojih internetnih
straneh in / ali brezplačnih številkah klicnih centrov zagotavljajo informacijo
o omrežju, v katerega je številka prenesena, tako da se klicoči lahko sam
informira o ceni klica.
(5) Informacijo o omrežju, v katerega je
številka prenesena, tako, da se klicoči lahko sam informira o tem, lahko
zagotavlja tudi agencija na svoji spletni strani.
(6) Ne glede na določilo prvega odstavka
tega člena:
-
Operater ne posreduje opozorila iz prvega
odstavka tega člena kličočim iz tujine.
-
Operater ne posreduje opozorila iz prvega
odstavka tega člena kličočim na številke brezplačnih storitev (številke iz
območja (0) 80) in premijskih storitev (številke iz območja (0) 90).
8. člen
(uporaba usmerjalnih številk)
(1) Za neposredno usmerjanje klicev na
prenesene številke se uporabljajo usmerjalne številke iz številskega območja
(0) 98 MN, določene s pravilnikom, ki ureja načrt oštevilčenja.
(2) Agencija za potrebe usmerjanja
klicev na prenesene številke operaterjem, ki so dolžni zagotavljati prenosljivost
številk, dodeli usmerjalne številke.
(3) Usmerjalna številka iz prejšnjega
odstavka je sestavljena, kot sledi:
98 MN,
kjer je: MN –
identifikacijska koda operaterja
(4) Operater je dolžan poskrbeti, da
uporabnik ne more izbirati usmerjalnih kod. Vsak tak poskus mora biti
prestrežen in zavržen.
(5) Operaterji so dolžni uporabljati
usmerjevalno številko pri posredovanju vseh klicev na prenesene številke,
mobilni operaterji pa tudi pri posredovanju sporočil na prenesene številke.
9. člen
(povpraševanje o možnostih prenosa
številke in zahteva za prenos številke)
(1) Uporabnik, ki želi prenesti svojo
telefonsko številko, poda povpraševanje o možnosti prenosa številke pri
operaterju prejemniku številke.
(2) Uporabnik predplačnik mora
operaterju prejemniku številke predložiti MSISDN številko in PUK številko.
Zahtevo za prenos številke izpolni operater prejemnik številke. Vzorčni obrazec
zahteve za prenos številke za uporabnika predplačnika je priloga 1
predstavlja minimalni nabor vsebine dokumenta in je sestavni
del tega akta.
(3) Uporabnik naročnik mora operaterju
prejemniku številke predložiti nacionalno (značilno) N(S)N številko in številko
računa, ki ni starejši od treh mesecev.
(4) Operater prejemnik številke
posreduje povpraševanje preko CBP operaterju dajalcu številke, ki mora na
prejeto povpraševanje odgovoriti v roku 15 minut.
(5) Uporabnik naročnik, ki želi po
prejetem pozitivnem odgovoru na posredovano povpraševanje prenesti svojo
številko iz omrežja operaterja dajalca številke v omrežje operaterja prejemnika
številke, mora vložiti pisno zahtevo za prenos številke pri operaterju
prejemniku številke. Vzorčni obrazec zahteve za prenos številke za uporabnika
naročnika je priloga 2 in predstavlja minimalni nabor vsebine dokumenta, ki ga
uporabniki podpisujejo pri operaterju prejemniku številke in je sestavni del
tega akta.
10. člen
(dolžnosti operaterja prejemnika številke)
(1) Pred prenosom številke je operater
prejemnik številke dolžan preveriti identifikacijo uporabnika naročnika oziroma
uporabnika predplačnika.
(2) Identifikacija uporabnika
naročnika se opravi s pomočjo osebnega dokumenta, s katerim se dokazuje
identiteto osebe, in računa za komunikacijske storitve, izdanega s strani
operaterja dajalca številke, ki ni starejši od treh mesecev. Identifikacijo uporabnika predplačnika se opravi s predložitvijo
PUK številke SIM kartice.
(3) Operater prejemnik številke mora
operaterju dajalcu številke sočasno z zahtevo za prenos številke po telefaksu
ali po elektronski pošti v roku 30 minut posredovati kopijo zahteve za prenos
številke in kopijo dokumentacije, ki jo je predložil uporabnik naročnik.
Operater prejemnik številke mora operaterju dajalcu številke poslati izvirnike
dokumentov najkasneje do 5. dne v mesecu za pretekli mesec.
(4) Operater
prejemnik številke mora uporabnika naročnika oziroma uporabnika predplačnika,
ki zahteva prenos številke, takoj obvestiti o postopku prenosa številke in še
posebej o:
-
časovnem obdobju, v katerem bo onemogočena
uporaba storitev,
-
obsegu in načinu uporabe storitev v omrežju
operaterja prejemnika številke,
-
omrežij tistih operaterjev iz katerih bo možen
dostop do številk namenjenim brezplačnim storitvam (številke iz območja
oštevilčenja (0) 80 in do številk namenjenim premijskim storitvam (številke iz
območja oštevilčenja (0) 90, ki so prenesene v omrežje operaterja prejemnika
številke,
-
omrežjih tistih operaterjev v katerih bo možen
dostop do številk namenjenim brezplačnim storitvam (številke iz območja
oštevilčenja (0) 80 in do številk namenjenim premijskim storitvam (številke iz
območja oštevilčenja (0) 90 iz omrežja operaterja prejemnika številke,
-
obveznostih in pogojih posredovanja opozorila
kličočim uporabnikom pri klicih na prenesene številke,
-
razlogih za zavrnitev zahtevka za prenos
številke,
-
razlogih za zakasnitev prenosa številke.
(5) Operater
prejemnik številke mora vključiti številko v svoje omrežje na dan
prenosa najkasneje v 3 urah po deaktivaciji številke v
omrežju operaterja dajalca številke.
(6) Operater
prejemnik številke je dolžan preko centralne baze podatkov (CBP) obvestiti
imetnika številskega prostora v 14 delovnih dneh, po tistem, ko je preneseno številko postavil v status številke,
ki se ne uporablja (deaktivacija), in mu po izteku
tega časovnega obdobja vrniti preneseno številko.
11. člen
(dolžnosti operaterja dajalca številke)
(1) Po prejemu zahteve za prenos številke mora operater dajalec številke nemudoma pričeti
s postopkom prenosa številke. Operater dajalec številke je dolžan v roku 15
minut odgovoriti na posredovano povpraševanje o možnostih prenosa številke.
(2) V primeru upravičene zahteve za
prenos številke mora operater dajalec številke v roku 3 ur potrditi centralni
bazi podatkov (CBP) datum prenosa številke, ki je v okviru roka, določenega v
tretjem oziroma četrtem odstavku 13. člena tega splošnega akta.
(3) V kolikor operater dajalec
številke od operaterja prejemnika številke sočasno z zahtevo za prenos številke
po telefaksu ali po elektronski pošti ne prejme tudi dokumentacije, ki jo je
posredoval naročnik uporabnik, zahtevo za prenos številke zavrne in o tem
obvesti upravljavca CBP in operaterja prejemnika številke.
(4) V kolikor operater dajalec
številke po potrditvi datuma prenosa in pred dejanskim prenosom ugotovi, da je
prenos lahko sporen, ali če se v času izvedbe delne ali popolne razvezave
krajevne zanke izkaže, da bi prenos številke med operaterjema storitev na
fiksni lokaciji povzročil izpad storitve za uporabnika za daljši čas, kot je
predpisan s tem splošnim aktom, se s pisno utemeljitvijo operaterja dajalca
številke zamrzne postopek prenosa za največ 7 delovnih dni. Pisna utemeljitev
se pošlje na elektronski naslov upravljavca CBP. V kolikor v navedenem roku ni
mogoče zagotoviti prenosa številke, se lahko proces prenosa številke ob
soglasju operaterja prejemnika številke in uporabnika ustavi in razveljavi.
Upravljavec CBP o takih primerih mesečno obvešča agencijo.
(5) Po zaključku postopka priprave
operater dajalec številke in operater prejemnik številke izvedeta postopek
prenosa številke na dan, ki ga je določil operater dajalec številke.
(6) Operater dajalec številke po
izključitvi številke iz svojega omrežja obvesti centralno bazo podatkov (CBP).
(7) Operater dajalec številke mora v
postopku poizvedbe o možnosti prenosa številk nuditi vse potrebne informacije
operaterju prejemniku številk v zvezi z informiranostjo uporabnika ob prenosu
številk, v kolikor teh informacij ni na priloženem zadnjem računu iz tretjega
odstavka 9. člena tega splošnega akta.
12. člen
(administrativni postopek prenosa)
(1) Če uporabnik naročnik oziroma
uporabnik predplačnik vloži popolno zahtevo za prenos številke, operater prejemnik številke obvesti centralno
bazo podatkov (CBP) o prejeti zahtevi za prenos številke. Operater prejemnik številke pošlje operaterju dajalcu številke
najkasneje naslednji delovni dan po prejemu zahteve o poizvedovanju za prenos
številke dokumente, ki jih predloži naročnik. Operaterji se lahko tudi dogovorijo, da se dokumenti, ki so jih
predložili in izpolnili uporabniki naročniki pri posameznih operaterjih
prejemnikih številke, izmenjajo enkrat mesečno za pretekli mesec.
(2) V trenutku, ko operater dajalec
številke centralni bazi podatkov (CBP) potrdi prenos številke, uporabnik
naročnik oziroma uporabnik predplačnik ne more več zahtevati preklica prenosa
številke, operater prejemnik številke, pa je dolžan priključiti uporabnika v
svoje omrežje.
13. člen
(roki za prenos številk)
(1) Šteje se, da je zahteva za prenos številke, ki jo je operater prejemnik številke prejel na
delovni dan od 8. do 16. ure, prejeta tega delovnega
dne.
(2) Če operater prejemnik številke
prejme zahtevo za prenos številke na delovni dan po
16. uri, se šteje, da je bila zahteva vložena prvi naslednji delovni dan in bo
tako tudi obdelana.
(3) Priprava omrežja za prenos
številke v mobilnih omrežjih ne sme trajati dalj kot 3 delovne dni, šteto od
dneva, ko je operater dajalec številke prejel zahtevo za prenos številke.
(4) Priprava
omrežja za prenos številke v fiksnih omrežjih ne sme trajati dalj kot 3 delovne
dni, šteto od dneva, ko je operater dajalec številke prejel zahtevo za prenos
številke. Dejanski trenutek prenosa se mora ujemati z dogovorjenim začetkom
izvajanja storitev pri operaterju prejemniku številke ter mora biti usklajen s
prehodi med operaterji na krajevni zanki in drugih medoperaterskih storitvah.
Usklajenost teh postopkov spremlja in koordinira upravljavec centralne baze
podatkov (CBP).
(5) Uporabniku naročniku oziroma
uporabniku predplačniku je uporaba elektronskih komunikacijskih storitev
onemogočena v času postopka prenosa številke, ki se mora izvesti v najkrajšem
možnem času med 00.00 in 6. uro.
14. člen
(razlogi za zavrnitev zahteve za
prenos številke s strani operaterja dajalca številke)
Zahtevo za prenos številke operater dajalec
številke zavrne, če:
-
se zahteva nanaša na neobstoječo številko,
-
je zahteva vložena s strani nepooblaščene
osebe,
-
je zahteva nepopolna, tako da prenos številke
ni mogoč,
-
če od operaterja prejemnika številke v roku,
določenem v 10. členu, ne prejme dokumentacije, na podlagi katere bi lahko
preveril zahtevo,
-
je na računu uporabnika predplačnika premalo
sredstev za kritje stroškov prenosa številke,
-
se zahtevana številka že nahaja v postopku
prenosa oziroma obstaja predhodno podana zahteva za prenos iste številke,
-
je naročniška številka, za katero se zahteva
prenos, začasno ali trajno izključena iz omrežja operaterja dajalca številke.
15. člen
(stroški)
(1) Vsak operater telekomunikacijskega
omrežja sam nosi stroške prilagoditve svojega omrežja, tako da ta omogoča
prenosljivost številk, in stroške vzdrževanja te zmogljivosti.
(2) Operater omrežja, v katerem se
generira klic, plača stroške po pogodbi o medomrežnem povezovanju operaterju
omrežja, v katerem se klic na preneseno številko zaključi.
(3) Operater izvornega omrežja nosi
vse dodatne stroške (usmerjanje in obračun), vezane na vzpostavljanje klica na
preneseno številko, pri čemer ne sme klicev na prenesene številke v določeno
omrežje zaračunavati več kot klice na neprenesene številke v to isto omrežje.
(4) Operater dajalec številke lahko
naročniku, ob dogovoru med operaterji pa operaterju prejemniku številke, za
prenos številke k drugemu operaterju zaračuna samo enkratni znesek, ki krije
dejanske stroške prenosa številke, in sicer največ v višini 5 EUR (eurov) za
vsak zahtevek. Če posamezni uporabnik istočasno vloži zahtevke za večje število
številk se skupni znesek za kritje stroškov prenosov vseh številk omeji na
največ 200 EUR (eurov).
Priloga 1: Zahteva za prenos predplačniške številke k
drugemu operaterju
Priloga 2: Zahteva za prenos naročniške številke k
drugemu operaterju
Splošni akt o prenosljivosti številk (Uradni
list RS, št. 75/05)
vsebuje naslednjo prehodno in končno določbo:
»16. člen
(roki za
vzpostavitev prenosljivosti številk)
(1) Rok za izvedbo centralne baze
podatkov (CBP) je najkasneje do 31. 12. 2005
(2) Operaterji mobilnih storitev so
dolžni zagotoviti prenosljivost številk najkasneje do 31. 12. 2005.
(3) Operaterji javno dostopnih
telefonskih storitev na fiksni lokaciji so dolžni zagotoviti prenosljivost
številk najkasneje do 30. 6. 2006.
17. člen
(veljavnost)
Ta splošni akt začne veljati petnajsti dan
po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.«.
Splošni akt o spremembah in dopolnitvah splošnega
akta o prenosljivosti številk (Uradni list RS, št. 25/06) vsebuje naslednjo prehodno in
končno določbo:
»8. člen
Operaterji so dolžni svojim uporabnikom
omogočiti izključitev predvajanja opozorila iz drugega odstavka 7. člena v
90 dneh od uveljavitve tega splošnega akta.
9. člen
Ta splošni akt začne veljati naslednji dan
po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.«.
Splošni akt o spremembi Splošnega akta o
prenosljivosti številk (Uradni list RS, št. 39/06) spreminja 16. člen splošnega akta
tako, da se glasi:
»16. člen
(roki za
vzpostavitev prenosljivosti številk)
(1) Rok za izvedbo centralne baze
podatkov (CBP) je najkasneje do 31. 12. 2005
(2) Operaterji mobilnih storitev so
dolžni zagotoviti prenosljivost številk najkasneje do 31. 12. 2005.
(3) Operaterji javno dostopnih
telefonskih storitev na fiksni lokaciji so dolžni zagotoviti prenosljivost
številk najkasneje do 10. 5. 2006.«;
ter vsebuje naslednjo končno določbo:
»2. člen
Ta splošni akt začne veljati naslednji dan
po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.«.
Splošni akt o spremembah in dopolnitvah Splošnega
akta o prenosljivosti številk (Uradni list RS, št. 16/07) vsebuje naslednjo prehodno in
končno določbo:
»PREHODNA IN KONČNA DOLOČBA
11. člen
Operaterji so dolžni svojim uporabnikom
omogočiti vključitev oziroma izključitev predvajanja opozorila iz prvega
oziroma drugega odstavka 7. člena v 60 dneh od uveljavitve tega splošnega
akta.
12. člen
Ta splošni akt začne veljati naslednji dan
po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.«.
Splošni akt o spremembah Splošnega akta o
prenosljivosti številk (Uradni list RS, št. 71/08) vsebuje naslednjo končno določbo:
»4. člen
Ta splošni akt začne veljati naslednji dan
po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.«.