Ustavno sodišče je na seji dne 7. 5. 1992
na predlog Izvršnega sveta Skupščine mesta Ljubljane
sklenilo:
Do sprejetja končne odločitve o predlogu Izvršnega sveta
Skupščine mesta Ljubljane za oceno ustavnosti 17. člena zakona o financiranju
javne porabe (Uradni list RS, št. 48/90 in 34/ 91) se zadrži izvrševanje 17.
člena zakona:
– zadnjega dela drugega odstavka (»vendar najdalj še tri
mesece«),
– zadnjega dela tretjega odstavka (»vendar največ četrtina
realnega zneska vseh odhodkov po proračunu za prejšnje leto«) in
– četrtega odstavka, kolikor pomeni, da začasno financiranje ni
možno brez odločitve skupščine.
Obrazložitev
Izvršni svet Skupščine mesta Ljubljane je
dne 4. 5. 1992 vložil predlog za oceno ustavnosti 17. člena zakona o
financiranju javne porabe in predlagal, da se do končne odločitve o tem
predlogu zadrži izvrševanje te zakonske določbe. Predlagatelj meni, da 17. člen
zakona o financiranju javne porabe (Uradni list RS, št. 48/90 in 34/91) ni v
skladu s 148. členom ustave, ker določa, da se, če proračun ni sprejet pred
pričetkom leta, financiranje javne porabe začasno nadaljuje na podlagi
proračuna za prejšnje leto, vendar najdalj še tri mesece. Po drugem odstavku
148. člena ustave pa se v primeru, če proračun ni sprejet do dne, ko ga je
potrebno začeti izvrševati, upravičenci, ki se financirajo iz proračuna,
začasno financirajo po prejšnjem proračunu. Po mnenju predlagatelja bi moralo v
primeru nesprejema proračuna financiranje teči naprej po prejšnjem proračunu,
saj se z zaustavitvijo financiranja upravičencev posega v tiste človekove
pravice in temeljne svoboščine, ki se iz javnih sredstev financirajo.
Predlog za izdajo sklepa je utemeljen.
Ustavno sodišče je ugotovilo, da je Služba
družbenega knjigovodstva v Republiki Sloveniji, centrala v Ljubljani, v okviru
nadziranja zakonitosti poslovanja z družbenimi sredstvi na podlagi uporabe
določb 17. člena zakona o financiranju javne porabe zavrnila mestu Ljubljani
plačilo trinajstih virmanskih nalogov in tudi ni več dovolila uporabe sredstev
proračuna posameznim upravičencem, ki se iz teh sredstev financirajo za potrebe
izobraževanja, šolstva, komunalnega gospodarstva in energetike. Seznam
posameznih zneskov blokiranih plačil in upravičencev do teh sredstev je bil
sodišču predložen dne 7. 5. 1992.
Ustavno sodišče je ocenilo, da bi zaradi
zadrževanja črpanja sredstev in plačil iz proračuna Mesta Ljubljane na podlagi
17. člena zakona o financiranju javne porabe, katerega ustavnost bo sodišče še
presodilo, lahko nastale nepopravljive škodljive posledice. Zato je sprejelo
sklep, da se zadrži izvrševanje spornih določb zakona.
Ustavno sodišče je sprejelo ta sklep na
podlagi 160. člena in prvega odstavka 161. člena ustave ter ob smiselni uporabi
416. člena ustave iz leta 1974.
Št. U-I-55/92-8
Ljubljana, dne 7. maja 1992.
Predsednik
dr. Peter Jambrek l. r.