Opozorilo: Neuradno prečiščeno besedilo predpisa predstavlja
zgolj informativni delovni pripomoček, glede katerega organ ne jamči
odškodninsko ali kako drugače.
Neuradno prečiščeno besedilo Programa priprave državnega
lokacijskega načrta za hidroelektrarno Blanca obsega:
-
Program priprave državnega lokacijskega načrta za hidroelektrarno Blanca
(Uradni list RS, št. 62/03 z dne 27. 6. 2003),
-
Spremembe programa priprave državnega lokacijskega načrta za
hidroelektrarno Blanca (Uradni list RS, št 79/04 z dne 19. 7. 2004),
-
Spremembo programa priprave državnega lokacijskega načrta za
hidroelektrarno Blanca (Uradni list RS, št. 38/05 z dne 15. 4. 2005).
PROGRAM PRIPRAVE DRŽAVNEGA LOKACIJSKEGA NAČRTA
za hidroelektrarno Blanca
(neuradno prečiščeno besedilo št. 2)
I. Ocena stanja, razlogi in pravna podlaga za pripravo
državnega lokacijskega načrta
Dolgoročno predvidena energetska izrabe reke Save obsega
sklenjeno verigo energetskih stopenj od Medvod do državne meje pri Mokricah.
Veriga je razdeljena na tri odseke, pri čemer je prvi odsek na Spodnji Savi med
Vrhovim in Mokricami v ekonomskem in energetskem smislu najbolj zanimiv.
Morfologija terena namreč omogoča sorazmerno ugodno gradnjo brez velikih
posegov v okolje in vplivov na ostalo infrastrukturo. Zaradi bogatih vodonosnih
stranskih pritokov Savinje in Krke pa so na tem odseku Save tudi najugodnejši
hidrološki pogoji.
Leta 1987 se je pričela gradnja HE Vrhovo, ki se je
zaključila v letu 1993. Elektrarna je pretočnega tipa z akumulacijo, ki omogoča
dnevno izravnavo pretokov. V času dokler ne bo izgrajena celotna veriga HE na
Savi je tej akumulaciji namenjena vloga čelnega bazena za spodnjesavsko verigo,
po dograditvi celotne verige pa bo prevzela funkcijo vmesnega izravnalnega
bazena. Za naslednjo stopnjo, HE Boštanj, je bil leta 1990 sprejet lokacijski
načrt (Uradni list RS, št. 19/90) ter pričeta gradnja dne 15. 11. 2002, ko je
bilo izdano delno enotno dovoljenje za izvedbo pripravljalnih del.
Za HE Blanca je bil leta 1989 izdelan idejni projekt, kjer je
še bil upoštevan koncept 7 tipskih elektrarn na Spodnji Savi s poenotenim
padcem in tremi cevnimi agregati. Koncept tipskih elektrarn in poenotene
elektro-strojne opreme je bil spremenjen v fazi priprave tehničnih podlag k
koncesijskem aktu za energetsko izkoriščanje spodnje Save (Vlada RS, 1993).
Sedanji koncept izgradnje verige predvideva 6 stopenj (HE Brestanica se opusti
in je tudi bila črtana pri spremembah prostorskih sestavin državnih planov v
letu 1998). S spremembo koncepta se je od prvotne zasnove povečal hidravlični
padec, hkrati pa je bilo na osnovi izvedenih revizij koncepta energetske rabe
predlagano, da se zaradi večjega padca in možnosti zagotavljanja sistemskih
storitev spremeni tip in število agregatov na dve vertikalni Kaplanovi turbini.
Spremenjene zahteve in nov konceptualni pristop ter definiranje mikrolokacije
za HE Blanca, so bile glede na prvotni idejni projekt že upoštevane v
prefeasibility študiji (IBE, 1995) in kasneje v predinvesticijski študiji (IBE,
2001) ter novelaciji predinvesticijske študije (IBE, 2002).
Minister, pristojen za energijo, je podal pobudo za izdelavo
državnega lokacijskega načrta za HE Blanca z dopisom št. 311-8/2002/KC z dne
27. 1. 2003. Pobuda je obrazložena in utemeljena v:
-
prostorskih sestavinah Dolgoročnega plana SR Slovenije za obdobje od
leta 1986–2000 (Uradni list SRS, št. 1/86, 41/87, 12/89 in Uradni list RS, št.
36/90, 27/91, 72/95, 13/96 in 11/99 in 4/03);
-
prostorskih sestavinah Družbenega plana SR Slovenije za obdobje
1986–1990 (Uradni list SRS, št. 2/86, 41/87, 23/89 in Uradni list RS, št.
72/95, 13/96, 11/99 in 4/03);
-
resoluciji o strategiji učinkovite rabe in oskrbe Slovenije z energijo
(Uradni list RS, št. 9/96), ki kot dolgoročno strateško usmeritev določa
povečevanje izkoriščenosti hidroenergetskega potenciala in povečanje deleža
hidroenergije v primarni bilanci. V okviru osnovnega programa graditve objektov
je opredeljena vloga verige HE na Spodnji Savi;
-
strokovnih podlagah za izdelavo Nacionalnega energetskega programa (NEP;
MOP, WEC, okt. 2002);
-
zakonu o pogojih koncesije za izkoriščanje energetskega potenciala
Spodnje Save (Uradni list RS, št. 61/00 in 42/02, v nadaljnjem besedilu
ZPKEPS);
-
Koncesijski pogodbi za izkoriščanje energetskega potenciala Spodnje
Save.
Pobuda je dokumentirana z naslednjimi gradivi:
-
HE na Spodnji Savi – Prefeasibility študija (IBE, proj. D532/35-10,11,
maj 1995);
-
Veriga HE na Spodnji Savi – Predinvesticijska zasnova (IBE, A501/66-MX05,
marec 2001);
-
Veriga HE na Spodnji Savi – Dopolnitev predinvesticijske zasnove (IBE,
A501/66-MX06, april 2001).
II. Predmet in programska izhodišča državnega lokacijskega
načrta ter okvirno ureditveno območje
Predmet priprave državnega lokacijskega načrta za HE Blanca,
ki obsega izdelavo:
-
strokovnih podlag, določenih v točki IV. tega programa priprave,
-
DLN, ki mora biti izdelan v skladu s 24., 43., 44. in 46. členom zakona
o urejanju prostora (Uradni list RS, št. 110/02, 8/03 – popr.; v nadaljnjem
besedilu: ZUreP-1),
so vse načrtovane prostorske ureditve,
navedene v nadaljevanju. Z obsegom teh prostorskih ureditev je določeno okvirno
ureditveno območje državnega lokacijskega načrta, ki se nahaja večinoma na
območju Občine Sevnica, del pa tudi na območju Občine Krško.
Objekti energetske ureditve:
-
jezovna zgradba (strojnica, stikališče, prelivni del, platoji in
dostopna cesta);
-
energetski nasipi;
-
strojne instalacije, naprave in oprema;
-
hidromehanska oprema;
-
elektrooprema.
Ureditve vodne infrastrukture:
-
visokovodni nasipi;
-
ureditev vtokov in regulacije pritokov v zaledju akumulacije;
-
ureditev odvodnje površinskih voda iz urbanih površin in zaledja, izza
nasipov;
-
vodne ureditve na ostalih infrastrukturnih objektih v območju vpliva
visokih voda (ceste, železnica, prepusti, komunalna in energetska
infrastruktura, stanovanjski objekti, gospodarski objekti, kmetijske in druge
površine…);
-
ureditve v zaledju zaradi dviga podtalnice.
Ureditev državne in lokalne infrastrukture:
-
železnica:
-
zavarovanje železniških nasipov v območju škodljivega delovanja vodnega
toka;
-
sanacija železniških prepustov;
-
premostitev vodov;
-
varovanje komunikacijskih in napajalnih kablov;
-
ceste:
- zavarovanje cestnih odsekov,
ki so v območju škodljivega delovanja vodnega toka,
- izgradnja novih objektov
(sprememba trase in nivelete posameznih cestnih odsekov, podporni, oporni
zidovi, mostovi, prepusti….);
-
komunalna infrastruktura:
- ureditev iztokov iz kanalskih
omrežij v vplivnem območju akumulacije in poplavnih voda;
- rekonstrukcija kanalskega
omrežja v vplivnem območju akumulacije in poplavnih voda;
- sanacija vodovodnega omrežja
v vplivnem območju akumulacije in poplavnih voda;
-
kmetijska zemljišča:
-
sanacija kmetijskih površin, ki so v vplivnem območju akumulacije in
poplavnih voda;
-
določitev statusa, namembnosti trajno in začasno zasedenih zemljišč;
-
naselja:
-
sanacija objektov v vplivnem območju akumulacije in poplavnih voda;
-
vodi:
-
prestavitev energetskih vodov,
-
prestavitev TK vodov.
HE Blanca predstavlja tretji člen predvidene sklenjene verige
HE na Spodnji Savi. Po obstoječem idejnem projektu iz leta 1989 je locirana v
760,405 km Save. Lokacija je bila načelno sprejeta na obravnavah v lokalni
skupnosti v času priprave idejnega projekta. Načrtovana HE Blanca s
pripadajočim akumulacijskim bazenom leži na območju Občine Sevnica in Občine
Krško in je opredeljena v občinskih planskih aktih. Podrobneje bo lokacija
opredeljena v strokovnih podlagah za lokacijski načrt.
Zajezitvena gladina HE Blanca je predvidena na koti približno
174,00 m, pri čemer bo končna zajezitvena gladina optimirana glede na
obratovalne in prostorske pogoje. Akumulacijski bazen, ki ga definira
zajezitvena gladina bo segal do mesta Sevnica oziroma do HE Boštanj, ki je
trenutno v gradnji.
Jezovna zgradba je predlagana v glavnem na desnem bregu Save
na poplavnem območju ob visokih vodah ter delno v koritu Save, kolikor le
dopuščajo odtočne razmere v času gradnje. Jezovno zgradbo sestavljajo: strojnica,
prelivna polja, platoji in ostali objekti, dostopna cesta in visokovodni
nasipi. V sklopu elektrarne je predvideno 110 kV stikališče s priključkom na
daljnovod 2x110 kV Sevnica-Krško.
Predvideno je, da se v strojnici vgradijo vertikalni agregati
s skupno nazivno požiralnostjo 500 m3/s in ocenjeno skupno srednjo
letno proizvodnjo 160 GWh. Koristni volumen akumulacije pri denivelaciji 1.0 m
znaša 1,39 mio m3, kar omogoča pri srednjem letnem pretoku okoli 75
min nepretrganega obratovanja z nazivnim pretokom in močjo. Neto padec
elektrarne bo odvisen od zajezitvene gladine HE Krško in obsega poglobitve
korita dolvodno od HE Blance. Za evakuacijo visokih voda je v prelivnem delu
jezovne zgradbe predvidenih 5 pretočnih polj, ki bodo morala ustrezati hidravličnim
pogojem prevajanja zahtevanih pretokov visokih voda in disipaciji energije med
obratovalnimi kotami zgornje in spodnje vode, z upoštevanjem novo opredeljenih
hidroloških razmer na reki Savi.
Dne 24. 4. 2003 je Ministrstvo za okolje, prostor in energijo
– Urad RS za prostorsko planiranje (pripravljavec) skladno z 28. členom ZUreP-1
izvedlo prostorsko konferenco z namenom, da se pridobijo in uskladijo
priporočila, usmeritve in legitimni interesi lokalne skupnosti, gospodarstva in
interesnih združenj ter organizirane javnosti glede priprave prostorskega akta
oziroma predvidene prostorske ureditve. Datum ter kraj in čas zbora konference
je pripravljavec objavil v dveh sredstvih javnega obveščanja. S to objavo so
bili o prostorski konferenci obveščeni predstavniki gospodarstva, interesnih
združenj ter organizirane javnosti, z vabili pa so bili povabljeni nosilci
urejanja prostora, ki so navedeni v III. točki tega programa priprave.
Na prostorski konferenci so pisno ali ustno posredovali
priporočila in usmeritve oziroma jih napovedali ob izstavitvi smernic naslednji
udeleženci: župan Občine Sevnica, Savaprojekt d.d., Ribiška zveza Slovenije,
Telekom Slovenije, MZ Zdravstveni inšpektorat RS, MOP ARSO ter Zavod za
ribištvo Slovenije.
V tem programu priprave so že upoštevana tista priporočila
prostorske konference, ki se nanj neposredno nanašajo, druga pa bodo upoštevana
v postopku priprave državnega lokacijskega načrta.
III. Nosilci urejanja prostora in drugi udeleženci, ki
bodo sodelovali pri pripravi državnega lokacijskega načrta
Nosilci urejanja prostora, ki morajo pred pričetkom izdelave
državnega lokacijskega načrta podati smernice za njegovo pripravo, k
dopolnjenemu predlogu državnega lokacijskega načrta in mnenja, so:
-
Ministrstvo za zdravje, Zdravstveni inšpektorat RS, Ljubljana, Parmova
33;
-
Ministrstvo za obrambo, Inšpektorat RS za varstvo pred naravnimi in
drugimi nesrečami, Ljubljana, Kardeljeva ploščad 24;
-
Ministrstvo za obrambo, Urad za obrambne zadeve, Ljubljana, Kardeljeva
ploščad 25;
-
Ministrstvo za okolje, prostor in energijo, področje varstva okolja,
Ljubljana, Dunajska 48;
-
Ministrstvo za okolje, prostor in energijo, področje ohranjanje narave,
Ljubljana, Dunajska 48;
-
Ministrstvo za okolje, prostor in energijo, področje upravljanja z
vodami, Ljubljana, Dunajska 48;
-
Ministrstvo za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano, Ljubljana, Dunajska
56 – 58;
-
Ministrstvo za promet, Direkcija RS za ceste, Ljubljana, Tržaška 19;
-
Ministrstvo za promet, Direkcija za železniški promet, Maribor,
Kopitarjeva 5;
-
Zavod RS za varstvo narave, Ljubljana, Zeljarska 1;
-
Ministrstvo za kulturo, Uprava RS za kulturno dediščino, Ljubljana,
Plečnikov trg 2;
-
Zavod za ribištvo Slovenije, Ljubljana, Župančičeva 9;
-
Zavod za gozdove Slovenije, Ljubljana, Večna pot 2;
-
ELES Elektro-Slovenija d.o.o., Ljubljana, Hajdrihova 2;
-
Elektro Celje, PE Krško, Krško, C. 4. julija 32;
-
Telekom Slovenije, Ljubljana, Cigaletova 15;
-
Geoplin, d.d., Ljubljana, Cesta Ljubljanske brigade 11;
-
Občina Sevnica, Sevnica, Glavni trg 1;
-
Občina Krško, Krško, Cesta krških žrtev 14;
-
druge občinske gospodarske javne službe ter drugi organi in organizacije
v kolikor bi se v postopku priprave lokacijskega načrta izkazalo, da so
tangirani.
Pripravo državnega lokacijskega načrta vodi Ministrstvo za
okolje, prostor in energijo – Urad RS za prostorsko planiranje, Dunajska 21,
Ljubljana (v nadaljnjem besedilu: MOP UPP).
Investitorja načrtovanih prostorskih ureditev (v nadaljnjem
besedilu: investitor) sta:
-
koncendent: investitor ureditev vodne ter državne in lokalne
infrastrukture – Republika Slovenija, ki jo po pooblastilu Vlade RS zastopa
minister za okolje, prostor in energijo;
-
koncesionar: investitor energetske ureditve – Holding Slovenske
elektrarne, d.o.o., Cesta v Mestni log 88 a, Ljubljana.
Naročnik državnega lokacijskega načrta je Ministrstvo za
okolje in prostor – Urad za energetiko (v nadaljnjem besedilu: MOP UE).
Naročnik strokovnih podlag – tehnične (investicijske in
projektne dokumentacije) je koncesionar, Holding Slovenske elektrarne, d.o.o.
(v nadaljnjem besedilu: HSE d.o.o.)
Izdelovalec državnega lokacijskega načrta (v nadaljnjem
besedilu: izdelovalec) mora izpolnjevati pogoje, ki jih določajo členi od 156.
do 160. ZUreP-1 in ga naročnik državnega lokacijskega načrta izbere po
predpisih o oddaji javnega naročila. Naročnik državnega lokacijskega načrta
mora v komisijo za izbiro izdelovalca državnega lokacijskega načrta imenovati
tudi člana, ki ga določi MOP UPP. MOP UPP mora pred pričetkom postopka javnega
naročila za izbiro izdelovalca državnega lokacijskega načrta potrditi projektno
nalogo.
IV. Strokovne podlage in način njihove pridobitve
1.
Pri izdelavi strokovnih podlag in državnega lokacijskega
načrta je treba upoštevati naslednja že izdelana gradiva oziroma gradiva v
pripravi:
-
Prostorske ureditve HE na Spodnji Savi in urejanje prostora v vplivnem
območju (študija v pripravi),
-
Inventarizacijo ključnih stanj prostora, okolja in infrastrukture na
vplivnem območju Spodnje Save, z ločevanjem ukrepov za izboljšanje sedanjega
stanja in ukrepov zaradi izgradnje hidroelektrarn (študija v pripravi),
-
Geodetsko izmero, HE Blanca, GZM, 1981 -1985,
-
Geotehnična raziskovalna dela: HE Blanca, GZL, maj 1986,
-
Geološko geotehnične raziskovalne za fazo idejnih projektov HE Blanca,
GZL, december 1988,
-
Seizmološke raziskave za lokacijo HE Blanca, IZIIS št. 85-50, april
1985,
-
Raziskavo transporta (zastajanje in izpiranje) proda in suspenzij v
bazenih spodnjesavskih stopenj na odseku med Zidanim Mostom in hrvaško mejo in
po izgradnji verige, VGI, junij 1990,
-
Problematika rečnih plavin v zajezitvenih prostorih na Savi, IMOS Gea,
1999,
-
Meritve transportnega suspendiranega materiala na reki Savi v vodnem
profilu Radeč v letu 1988 in 1989 (I. del), VGI, HMZ, avgust 1989,
-
Meritve lege podtalnice v prirodnem stanju, GZL, 1985 1988,
-
Oceno vpliva HE na bodoče stanje podtalnice – zajezeno stanje, FAGG,
1987,
-
Poročilo o meritvah podtalnice na območju akumulacijskega bazena HE
Blanca za obdobje od 1. 4. 1985 do 6. 11. 1987 ter ugotavljanje soodvisnosti
med gladino v reki Savi in gladino podtalnice, GZL, marec 1988,
-
Hidrološko študijo Save na odseku HE Boštanj, HE Blanca, HE Krško, HE
Brežice in HE Mokrice, Inštitut za vode, 2002,
-
Vpliv izgradnje HE Blanca na mikroklimo, HMZ, januar in december 1986,
-
Ovrednotenje vpliva načrtovanih energetskih stopenj na kakovost Save s
predlogom prioritetnih sanacijskih ukrepov, Inštitut Boris Kidrič, proj. št.
332, september 1985,
-
Analizo posledic izgradnje HE Vrhovo, Boštanj in Blanca na ekonomičnost
kmetijske proizvodnje, BTF, julij 1988,
-
Ihtiološke raziskave reke Save od izliva Savinje do Jesenic na
Dolenjskem, Končno poročilo, Zavod za ribištvo, 1987,
-
Študijo o varstvu naravne in kulturne dediščine Vrhovo, Boštanj, Blanca,
ZSV Celje, december, 1984,
-
Matematični model Save – odsek D (sedanje stanje) Zidani Most – hrvaška
meja, FAGG, julij 1984,
-
Matematični model Save – odsek D (končno stanje) Zidani Most – hrvaška
meja, FAGG avgust 1985,
-
Optimizacijo obratovanja hidroelektrarn na reki Savi, FGG, 2003,
-
Vodnogospodarsko študijo odseka D Save – odsek Zidani Most – meja SRH,
VGI C 472, december 1984,
-
Poročilo in imenovanje revizijske skupine za pregled in oceno študije za
določitev optimalne lokacije glavnih pogonskih objektov HE Blanca, SMELT,
februar 1988,
-
Hidroelektrarne na Savi, Feasibility študija, EIMV, Referat 1091, 1990,
-
Študijo hidravličnega obratovanja, 3242/55, IBE, februar 1991,
-
Pogoje za vključevanje HE na Spodnji Savi v EES Slovenije, ELES, 1993,
-
HE na Spodnji Savi – Prefeasibility študija, IBE, proj. D532/35-10,11,
maj 1995,
-
Veriga HE na Spodnji Savi – Predinvesticijska zasnova, IBE, marec 2001,
-
Veriga HE na Spodnji Savi – Dopolnitev predinvesticijske zasnove, IBE,
april 2001,
-
Idejni projekt HE Blanca, IBE, proj. 3370, junij 1989,
-
Projekt hidroelektrarn na Spodnji Savi, EIMV, referat št. 1434, marec
1999,
-
HE Blanca, idejna študija za določitev optimalne dispozicije objektov in
načina gradnje HE Blanca v profilu II, IBE, oktober 1988,
-
Študijo Vpliv izgradnje savske verige na infrastrukturne objekte, HE
Boštanj – HE Mokrice, IBE, proj. 3242/9/134, junij 1984,
-
HE na Spodnji Savi – ocena stroškov vključitve v prostor, Študija št. 95
009 Savaprojekt, februar 1995,
-
Študijo vključitve HE Krško v prostor, Savaprojekt, april 1994,
-
Hidroelektrarne na Spodnji Savi – Ovrednotenje zasnove in projektov
hidroelektrarn na Spodnji Savi z vidika vplivov na prostor – Usmeritve in
prostorski pogoji načrtovanja HE na Spodnji Savi, Savaprojekt, Acer, 1995,
-
Elaborate za pridobitev lokacijskih smernic oziroma elaborati za
vključitev v prostor in družbene načrte: HE Blanca, IBE, 3242-12-137, december
1984,
-
Sociološki vidiki razvoja posavske regije (razvoj podeželja), IREL,
1990.
-
Smernice za upravljanje z ribjim življem v Savi od izliva Savinje do
jezu za JE Krško; Ribji prehodi preko HE Vrhovo, HE Boštanj, JE Krško in jezu
na Mirni v Boštanju, Zavod za ribištvo Slovenije 2003,
-
VO – Pripravljalna dela PO ZGO ob gradnji HE Boštanj, Savaprojekt. 2001,
-
Oceno stanja ribjih populacij, večjih vodnih nevretenčarjev in
perifitona na vplivnem območju gradbene jame za HE Boštanj, Zavod za ribištvo
Slovenije, 2003.
2.
Koncesionar HSE d.o.o. bo zagotovil izdelavo naslednje
tehnične (investicijske in projektne) dokumentacije, ki jo bo MOP UE posredoval
izdelovalcu državnega lokacijskega načrta:
-
dokument identifikacije investicijskega projekta – tehnični del;
-
idejne rešitve – inventarizacija tehnične dokumentacije;
-
idejne rešitve – obdelava variantnih rešitev – podlaga za izdelavo
primerjalne študije variant;
-
predinvesticijska zasnova – tehnični del;
-
elaborat razmejitve infrastrukture;
-
idejna zasnova vseh ureditev.
3.
V postopku priprave državnega lokacijskega načrta Ministrstvo
za kulturo – Uprava RS za kulturno dediščino izdela strokovne zasnove s
področja kulturne dediščine v skladu z 41. členom zakona o varstvu kulturne
dediščine (Uradni list RS, št. 7/99 in 110/02-ZGO-1) in jih posreduje MOP UPP,
ta pa izdelovalcu državnega lokacijskega načrta.
4.
V postopku priprave državnega lokacijskega načrta Zavod RS za
varstvo narave izdela naravovarstvene smernice v skladu s 97. in 98. členom
zakona o ohranjanju narave (Uradni list RS, št. 22/03 – prečiščeno besedilo) in
jih posreduje MOP UPP, ta pa izdelovalcu državnega lokacijskega načrta.
5.
V postopku priprave državnega lokacijskega načrta mora
izdelovalec državnega lokacijskega načrta izdelati oziroma prikazati na podlagi
strokovnih podlag iz točk 1, 2, 3 in 4 naslednje strokovne podlage, na katerih
bodo temeljile rešitve:
-
analize stanja na obravnavanem območju glede relevantnih naravnih in
ustvarjenih danosti prostora, o vplivih načrtovane prostorske ureditve na
okolje ter o socialnih in ekonomskih vplivih načrtovane prostorske ureditve,
-
idejna zasnova načrtovane prostorske ureditve, izdelana na način, ki
vključuje vse funkcionalne, urbanistične, krajinske, arhitekturne in
okoljevarstvene rešitve in ureditve, z ustreznim poročilom in utemeljitvijo,
-
idejne zasnove posameznih elementov prostorske ureditve, izdelane kot
posamezni načrti, ki vključuje vse funkcionalne, urbanistične, krajinske,
arhitekturne in okoljevarstvene rešitve in ureditve, z ustreznimi poročili in
utemeljitvami,
-
idejna zasnova nove prometne ureditve, tudi v odnosu do obstoječe
(ukinitve, preureditve obstoječih cest, poti ipd.), vključno z ureditvami
mirujočega prometa,
-
idejne zasnove novih energetskih, vodovodnih, komunalnih in drugih
infrastrukturnih priključkov in ureditev,
-
idejne zasnove zaščite, prestavitve in ukinitve obstoječih energetskih,
vodovodnih in drugih komunalnih priključkov in ureditev,
-
idejne zasnove rešitev in ukrepov za preprečitev negativnih vplivov na
okolje, kulturno dediščino in trajnostno rabo naravnih dobrin, za omilitev
vplivov na rastlinske in živalske vrste ter njihove habitate na podlagi
habitatnega kartiranja, vključno z idejno zasnovo ureditve morebitnih
izravnalnih ukrepov,
-
idejne zasnove rešitev in ukrepov za obrambo ter varstvo pred naravnimi
in drugimi nesrečami,
-
izdelava katastrskega elaborata z navedbo podatkov o: (1) parcelah in
objektih (mapne kopije, lastništvo), (2) območja obdelave (energetika,
vodnogospodarstvo, javna in lokalna infrastruktura), (3) zasedenosti zemljišč
(trajna, začasna), (4) stanje zemljišč in objektov (odkupi, nadomestila,
služnosti).
6.
Geodetske podlage za izdelavo državnega lokacijskega načrta
pridobi koncesionar HSE d.o.o., MOP UE pa jih posreduje izdelovalcu državnega
lokacijskega načrta.
Izdelovalec državnega lokacijskega načrta pridobi podatke
zemljiškega katastra in katastra stavb ter podatke iz zemljiške knjige o
lastnikih in imetnikih drugih stvarnih pravic.
7.
V postopku priprave državnega lokacijskega načrta se lahko
ugotovi potreba za morebitne dodatne strokovne podlage, katerih izdelavo bo
zagotovil koncesionar HSE d.o.o., MOP UE pa jih bo posredoval izdelovalcu
državnega lokacijskega načrta.
V. Faze in roki za pripravo državnega lokacijskega načrta
Izbira izdelovalca državnega lokacijskega načrta
MOP UE v skladu s tem programom priprave izdela projektno
nalogo za izdelavo državnega lokacijskega načrta, ki jo potrdi MOP UPP.
MOP UE po predpisih o oddaji javnih naročil izbere
izdelovalca državnega lokacijskega načrta, ki mora izpolnjevati pogoje,
določene v 156. do 160. členu ZUreP-1 in v projektni nalogi.
Pridobitev smernic za načrtovanje
Izdelovalec državnega lokacijskega načrta (v nadaljnjem
besedilu: izdelovalec) izdela gradivo za pridobitev smernic (najmanj situativni
prikaz prostorske ureditve v merilu 1:5000 s tehničnim poročilom) v 10 dneh po
sprejemu programa priprave.
MOP UPP pridobi smernice za načrtovanje s strani nosilcev
urejanja prostora, določenih v III. točki programa priprave.
Nosilci urejanja prostora podajo smernice v 30 dneh po
prejemu vloge.
Izdelovalec izdela analizo smernic ter ob upoštevanju le-te
ter analize prostora izdela predlog usmeritev za načrtovanje prostorske
ureditve v 15 dneh po prejemu vseh smernic.
MOP UPP, MOP UE in oba investitorja potrdijo usmeritve za
načrtovanje prostorske ureditve v 10 dneh po prejemu predloga usmeritev.
Izdelava variantnih rešitev in primerjava variant
Z namenom optimizacije načrtovane prostorske ureditve se
izdelajo in proučijo variantne rešitve.
Izdelovalec izdela primerjalno študijo, kjer variantne
rešitve med seboj primerja s funkcionalnega, varstvenega in ekonomskega vidika
ter z vidika njihove sprejemljivosti v lokalnem okolju. V sinteznem zaključku
primerjalne študije predlaga najbolj ustrezno variantno rešitev in poda
usmeritve za njeno optimizacijo.
O variantni rešitvi, za katero se izdela predlog lokacijskega
načrta, odloči vlada na predlog ministra za prostor in ministra, pristojnega za
energijo.
Izdelava strokovnih podlag in predloga državnega lokacijskega
načrta
Strokovne podlage, določene v točkah IV/1. do IV/4. in IV/6.
tega programa priprave, bodo pridobljene oziroma izdelane v 6 mesecih po
sprejemu programa priprave oziroma sukcesivno z napredovanjem postopka
sprejemanja državnega lokacijskega načrta.
Izdelovalec izdela predlog DLN v 60 dneh po prejemu oziroma
izdelavi vseh strokovnih podlag.
MOP UE preda predlog državnega lokacijskega načrta MOP UPP.
MOP UPP pridobi recenzijska mnenja strokovnjakov s področja
prostorskega in vodnogospodarskega načrtovanja, energetike, varstva okolja in
finančnega področja, k predlogu DLN v 15 dneh po prevzemu predloga državnega
lokacijskega načrta in ta mnenja preda MOP UE.
Izdelovalec popravi oziroma dopolni predlog DLN v 15 dneh po
prejemu recenzijskih mnenj s strani MOP UE.
MOP UPP pred objavo javne razgrnitve predloga državnega
lokacijskega načrta organizira prostorsko konferenco z namenom, da se na
predvidene rešitve v predlogu državnega lokacijskega načrta pridobijo in
uskladijo priporočila, usmeritve in legitimni interesi (mnenja) lokalne
skupnosti, gospodarstva in interesnih združenj ter organizirane javnosti.
MOP UPP v sodelovanju z MOP UE in z investitorjem seznani
Občino Sevnica in Občino Krško s predlogom državnega lokacijskega načrta.
Javna razgrnitev in javne obravnave
Minister pristojen za prostor s sklepom odredi javno
razgrnitev predloga državnega lokacijskega načrta na ministrstvu za okolje,
prostor in energijo ter na Občini Sevnica in Občini Krško.
Javna razgrnitev traja najmanj 30 dni.
MOP UPP, v sodelovanju z MOP UE in z investitorjema
načrtovane prostorske ureditve v času javne razgrnitve organizira javno
obravnavo. Javna obravnava mora biti v kraju načrtovane prostorske ureditve.
MOP UPP obvesti javnost o kraju in času javne razgrnitve in
javne obravnave najmanj z objavo v Uradnem listu RS ter v enem nacionalnem in
enem lokalnem mediju.
MOP UPP v sodelovanju z MOP UE in z investitorjema načrtovane
prostorske ureditve ter z Občino Sevnica in z Občino Krško v času javne
razgrnitve in javne obravnave evidentira vse pisne in ustne pripombe in
predloge organov, organizacij in posameznikov.
MOP UPP v sodelovanju z MOP UE in z investitorjema načrtovane
prostorske ureditve ter z izdelovalcem prouči pripombe in predloge.
Izdelovalec pripravi predlog stališč glede njihovega
upoštevanja.
MOP UPP s pripombami in predlogi ter s predlogom stališč
seznani tudi tiste nosilce urejanja prostora, na katerih delovno področje bi se
predlagane spremembe lahko nanašale, ter pridobi njihovo predhodno mnenje.
Minister pristojen za prostor po predhodnem mnenju ministra
pristojnega za energijo s sklepom odloči o upoštevanju pripomb in predlogov.
MOP UPP v sodelovanju z MOP UE in z investitorjema načrtovane
prostorske ureditve seznani Občino Sevnica in Občino Krško z odločitvijo o
upoštevanju pripomb in predlogov.
Izdelava dopolnjenega predloga državnega lokacijskega načrta
Morebitne potrebne dopolnitve strokovnih podlag bo zagotovil
HSE d.o.o. v 30 dneh po sprejemu odločitve o upoštevanju pripomb in predlogov.
MOP UE bo dopolnjene strokovne podlage posredoval izdelovalcu državnega
lokacijskega načrta.
Izdelovalec izdela dopolnjen predlog državnega lokacijskega
načrta v 30 dneh po prevzemu vseh morebiti dopolnjenih strokovnih podlag.
Izdelovalec izdela gradivo za pridobitev mnenj nosilcev
urejanja prostora k dopolnjenemu predlogu državnega lokacijskega načrta.
MOP UPP pozove nosilce urejanja prostora, določene v III.
točki programa priprave, da podajo mnenje k dopolnjenemu predlogu državnega
lokacijskega načrta.
Nosilci urejanja prostora podajo mnenje v 10 dneh po prejemu
vloge.
MOP UPP pridobi recenzijsko mnenje strokovnjaka s področja
prostorskega načrtovanja ter stališče ministra pristojnega za energetiko k
dopolnjenemu predlogu državnega lokacijskega načrta v času pridobivanja mnenj.
MOP UPP posreduje mnenja nosilcev urejanja prostora,
recenzijsko mnenje ter mnenje ministra, pristojnega za energijo MOP UE in
investitorjema načrtovane prostorske ureditve.
Izdelovalec izdela usklajen dopolnjen predlog državnega
lokacijskega načrta v 30 dneh po predaji mnenj iz prejšnjega odstavka MOP UE in
investitorjema načrtovane prostorske ureditve.
Sprejem državnega lokacijskega načrta
Minister pristojen za prostor, v soglasju z ministrom
pristojnim za energijo, posreduje usklajen dopolnjen predlog državnega
lokacijskega načrta s predpisanimi prilogami Vladi RS v sprejem.
Vlada RS sprejme državni lokacijski načrt z uredbo in jo
objavi v Uradnem listu RS.
VI. Obveznosti financiranja priprave državnega lokacijskega
načrta
MOP UE zagotovi sredstva za izdelavo državnega lokacijskega
načrta in strokovnih podlag, navedenih v točki IV/5 tega programa priprave.
HSE d.o.o. zagotovi sredstva za izdelavo vseh drugih
strokovnih podlag, navedenih v poglavju IV. tega programa priprave.
MOP UPP zagotovi sredstva za recenzije državnega lokacijskega
načrta.
Program priprave državnega lokacijskega načrta
za hidroelektrarno Blanca (Uradni list RS, št. 62/03) vsebuje naslednjo končno določbo:
»VII. Objava programa priprave
Ta program se objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.«.
Spremembe programa priprave državnega
lokacijskega načrta za hidroelektrarno Blanca (Uradni list RS, št 79/04) vsebujejo naslednjo končno
določbo:
»Te spremembe programa priprave državnega lokacijskega načrta
za hidroelektrarno Blanca se objav v Uradnem listu RS.«.
Sprememba programa priprave državnega
lokacijskega načrta za hidroelektrarno Blanca (Uradni list RS, št. 38/05) vsebuje naslednjo končno določbo:
»Ta sprememba programa priprave se objavi v Uradnem listu
Republike Slovenije.«.