Na podlagi drugega odstavka 27. člena zakona o urejanju
prostora (Uradni list RS, št. 110/02, 8/03 – popr. in 58/03 – ZZK-1) sprejme
minister za okolje, prostor in energijo v soglasju z ministrom za promet
PROGRAM PRIPRAVE
državnega lokacijskega načrta za cesto G1-2 (HC)
Hajdina – Ptuj na območju Občine Hajdina
I. Ocena stanja, razlogi in pravna podlaga za pripravo
državnega lokacijskega načrta
Odsek G1 – 2 Hajdina – Ptuj je del bodočega cestnega omrežja
na območju občin Hajdine in Ptuja, kjer je križišče bodoče AC Fram (Slivnica) –
Ptuj (Draženci) – Gruškovje in G1-2 (HC) Slovenska Bistrica – Hajdina – Ormož.
Izgradnja odseka G1-2 Hajdina – Ptuj prav tako predstavlja navezavo mesta Ptuj
na novozgrajene prometnice in s tem bistveno razbremenitev obstoječega mestnega
prometnega omrežja. Odsek se prične s priključkom na obstoječi G1-9 Ptuj –
Gruškovje v Dražencih. V delu med Draženci in Turniščem predstavlja del bodoče
G1-2 (HC) Ptuj – Ormož. Obseg državnega lokacijskega načrta na območju občine
Hajdina obsega priključek Draženci na obstoječo cesto G1-9 Hajdina – Gruškovje,
del bodoče cestne povezave G1-2 (HC) Hajdina – Ptuj v dolžini približno 500 m
ter del izvennivojskega prečkanja Zagrebške ceste.
Minister za promet je z dopisom št. 2644-5/2003/3-0403 z dne
16. junija 2003 podal pobudo za izdelavo državnega lokacijskega načrta za cesto
G1-2 (HC) Hajdina – Ptuj na območju Občine Hajdina. Pobuda je dokumentirana z
grafično prilogo »G1-2 (HC) Hajdina – Ptuj na območju Občine Hajdina, situacija
M 1:5000, PNG d.o.o. Ljubljana, junij 2003« in je utemeljena v:
-
uredbi o vrstah prostorskih ureditev državnega pomena (Uradni list RS,
št. 54/03);
-
prostorskih sestavinah dolgoročnega plana Republike Slovenije za obdobje
od leta 1986–2000 (Uradni list SRS, št. 1/86, 41/87, 12/89 in Uradni list RS,
št. 36/90, 27/91, 72/95, 13/96, 11/99 in 4/03);
-
prostorskih sestavinah družbenega plana Republike Slovenije za obdobje
1986–1990 (Uradni list SRS, št. 2/86, 41/87, 23/89 in Uradni list RS, št.
72/95, 13/96, 11/9 in 4/03);
-
spremembah in dopolnitvah nacionalnega programa izgradnje avtocest v
Republiki Sloveniji (Uradni list RS, št. 41/98);
-
odloku o spremembah in dopolnitvah prostorskih sestavin dolgoročnega in
srednjeročnega družbenega plana za območje Občine Hajdina (Uradni list RS, št.
45/03).
II. Predmet in programska izhodišča državnega lokacijskega
načrta ter okvirno ureditveno območje
Predmet izdelave državnega lokacijskega načrta za cesto G1-2
(HC) Hajdina – Ptuj na območju Občine Hajdina (v nadaljnjem besedilu: državni
lokacijski načrt) so vse prostorske ureditve, vezane na izgradnjo ceste G1-2 v
dolžini približno 500 m, vključno s priključkom na obstoječo cesto G-9 ter
izgradnja dela izvennivojskega prečkanja Zagrebške ceste.
Dne 16. 7. 2003 je Ministrstvo za okolje, prostor in energijo
– Urad RS za prostorsko planiranje skladno z 28. členom zakona o urejanju
prostora (Uradni list RS, št. 110/02, 8/03 – popr. in 58/03 – ZZK-1; v
nadaljnjem besedilu: ZUreP-1) sklicalo prostorsko konferenco z namenom, da se
pridobijo in uskladijo priporočila, usmeritve in legitimni interesi lokalne
skupnosti, gospodarstva in interesnih združenj ter organizirane javnosti glede
priprave prostorskega akta oziroma predvidene prostorske ureditve. Datum ter
kraj in čas zbora konference je Ministrstvo za okolje, prostor in energijo –
Urad RS za prostorsko planiranje objavil v dveh sredstvih javnega obveščanja,
in sicer dne 10. 7. 2003 v časopisu Štajerski tednik in na radiu Tednik od 10.
7. do 14. 7. 2003.
Osebno so bili vabljeni nosilci urejanja prostora iz III.
točke tega programa priprave. Predstavniki gospodarstva, interesnih združenj
ter organizirane javnosti so bili vabljeni preko sredstev javnega obveščanja.
Priporočila in usmeritve so na prostorski konferenci podali
Občina Hajdina, Telekom Slovenije, Ljubljana; Elektro Maribor d.d., Direkcija
RS za ceste in Elektro – Slovenija d.o.o., Ljubljana. Iz njih izhajajoče
zahteve so že vključene v točki IV. tega programa priprave.
Priprava državnega lokacijskega načrta obsega izdelavo:
-
strokovnih podlag iz IV. točke tega programa priprave,
-
državni lokacijski načrt, ki mora biti izdelan v skladu s 24., 43., 44.
in 46. členom ZUreP-1.
III. Nosilci urejanja prostora in drugi udeleženci, ki bodo
sodelovali pri pripravi državnega lokacijskega načrta
Nosilci urejanja prostora, ki morajo pred pričetkom izdelave
državnega lokacijskega načrta podati smernice za njegovo pripravo, k
dopolnjenemu predlogu državnega lokacijskega načrta pa mnenje, so:
1.
Ministrstvo za zdravje, Zdravstveni inšpektorat Republike Slovenije;
2.
Ministrstvo za obrambo, Inšpektorat Republike Slovenije za varstvo pred
naravnimi in drugimi nesrečami;
3.
Ministrstvo za obrambo, Urad za obrambne zadeve;
4.
Ministrstvo za kulturo, Uprava Republike Slovenije za kulturno dediščino
skupaj z javnim zavodom za varstvo kulturne dediščine;
5.
Ministrstvo za promet, Direkcija Republike Slovenije za ceste;
6.
Ministrstvo za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano;
7.
Ministrstvo za okolje, prostor in energijo, področje gospodarjenja z
vodami;
8.
Ministrstvo za okolje, prostor in energijo, področje varstva okolja;
9.
Ministrstvo za okolje, prostor in energijo, področje ohranjanja narave;
10.
Zavod RS za varstvo narave;
11.
Ministrstvo za okolje, prostor in energijo, področje energetike;
12.
Ministrstvo za notranje zadeve;
13.
Zavod za ribištvo;
14.
Zavod za gozdove;
15.
Elektro-Slovenija d.o.o., Ljubljana;
16.
Geoplin d.o.o., Ljubljana;
17.
Elektro Maribor, Javno podjetje za distribucijo električne energije
d.d.;
18.
Telekom Slovenije, Ljubljana;
19.
Občina Hajdina;
20.
Komunalno podjetje Ptuj;
21.
druge občinske gospodarske javne službe ter drugi organi in
organizacije, kolikor bi se v postopku priprave državnega lokacijskega načrta
izkazalo, da so tangirani.
Postopek priprave državnega lokacijskega načrta vodi
Ministrstvo za okolje, prostor in energijo – Urad RS za prostorsko planiranje,
Dunajska 21, Ljubljana (v nadaljnjem besedilu: MOP UPP).
Investitor načrtovanih prostorskih ureditev je Republika
Slovenija, ki jo zastopa Družba za avtoceste v Republiki Sloveniji d.d. Celje
ulica XIV divizije 4, Celje (v nadaljnjem besedilu: DARS).
Naročnik vseh strokovnih podlag ter državnega lokacijskega
načrta je DARS.
Izdelovalec državnega lokacijskega načrta mora izpolnjevati
pogoje iz 156. do 160. člena ZUreP-1 in ga DARS izbere po predpisih o oddaji
javnega naročila. DARS mora v komisijo za izbiro izdelovalca državnega
lokacijskega načrta imenovati tudi člana, ki ga določi MOP UPP. MOP UPP mora
pred pričetkom postopka javnega naročila za izbiro izdelovalca državnega
lokacijskega načrta potrditi projektno nalogo.
IV. Seznam potrebnih strokovnih podlag in način njihove
pridobitve
Pri izdelavi strokovnih podlag in državnega lokacijskega
načrta je treba upoštevati naslednja že izdelana gradiva:
-
programsko zasnovo za navezovalne in priključne ceste mesta Ptuj (Ptuj,
november 2001);
-
dokumentacijo, ki jo je za to področje za potrebe AC Fram – Hajdina
izdelal BPI (študije BPI, označene z 192, od A do P, od leta 1998 do leta
2003);
-
študijo variant G1-2 Ptuj – Ormož, Dolenjska projektiva, št. 21/99,
junij 1999;
-
prometno študijo, PNZ, 2001;
-
strokovne podlage izdelane v okviru priprave državnega lokacijskega
načrta za AC Fram – Hajdina;
-
primerjava variant za AC Fram Hajdina in lokacijski načrt za obravnavani
odsek.
Pred izdelavo državnega lokacijskega načrta mora investitor zagotoviti
izdelavo naslednjih strokovnih podlag:
1.
geodetsko topografski načrt v M 1:1000;
2.
zemljiško-katastrski načrt območja državnega lokacijskega načrta,
izdelan v M 1:1000 oziroma v M 1:2880, potrjen na Geodetski upravi RS;
3.
celostna idejna rešitev ceste, izvennivojskega križanja in drugih
ureditev, izdelana na način, ki vključuje vse funkcionalne, urbanistične,
krajinske, arhitekturne in okoljevarstvene rešitve in ureditve v M 1:1000 z
ustreznim poročilom in utemeljitvijo;
4.
tehnične idejne rešitve ceste, izvennivojskega križanja in drugih
ureditev izdelane v M 1:1000 kot posamezni načrti v skladu s predpisi, ki
urejajo podrobnejšo vsebino projektne dokumentacije, z ustreznim tehničnim
poročilom in projektantskim predračunom;
5.
strokovne podlage, izdelane v skladu z navodilom, ki ureja vsebino
posebnih strokovnih podlag in vsebino prostorskih izvedbenih aktov:
a)
geološko in geotehnično poročilo,
b)
idejne rešitve vseh infrastrukturnih objektov, naprav in omrežij, ki so
potrebni za delovanje načrtovanih prostorskih ureditev in omogočajo izgradnjo
infrastrukturnih objektov, naprav in omrežij, ki so potrebni za delovanje
naselja,
c)
idejne rešitve prestavitev, razširitev in drugih prilagoditev obstoječih
objektov, naprav in ureditev, ki so potrebne zaradi realizacije načrtovanih
prostorskih ureditev,
d)
strokovne podlage glede načina reševanja deponiranja viškov materiala in
odvzema materiala, po potrebi idejne rešitve in vse ostale strokovne podlage za
ureditev deponij,
e)
rešitve v zvezi z varovanjem okolja in rešitve za preprečitev in
zmanjšanje negativnih vplivov na okolje, posebej pa:
-
ukrepi za preprečitev in sanacijo prekomernega hrupa virov in imisijskih
obremenitev varovanih območij,
-
vodnogospodarske ureditve s prikazom zaščite podtalnice, vodnih virov in
površinskih voda ter ureditve strug površinskih voda in hudournikov; s prikazom
sistema odvodnjavanja in čiščenja meteornih in ostalih odpadnih voda,
-
ukrepi za lokalno zmanjšanje onesnaženja zraka,
-
ukrepi za zaščito pred prekomernim onesnaženjem zemlje in tal,
-
ukrepi za omilitev vplivov na živalski in rastlinski svet,
-
ureditev reliefa in zelenih površin s prikazom sprememb in končnega
stanja;
6.
poročilo o vplivih na okolje, izdelano v skladu z navodilom, ki ureja
metodologijo za izdelavo poročil o vplivih na okolje in z upoštevanjem
evropskih standardov;
7.
morebitne druge strokovne podlage, ki bodo izhajale iz smernic nosilcev
urejanja prostora; po potrebi tudi strokovne podlage v zvezi z ukrepi v času
gradnje.
V postopku priprave državnega lokacijskega načrta Ministrstvo
za kulturo – Uprava RS za kulturno dediščino zagotovi izdelavo strokovnih
zasnov s področja kulturne dediščine v skladu z zakonom, ki ureja varstvo
kulturne dediščine, in jih posreduje MOP UPP.
V postopku priprave državnega lokacijskega načrta Zavod RS za
varstvo narave zagotovi izdelavo naravovarstvenih smernic v skladu z zakonom,
ki ureja ohranjanje narave, in jih posreduje MOP UPP.
V. Roki za pripravo državnega lokacijskega načrta
Pridobitev smernic za načrtovanje
DARS zagotovi gradivo za pridobitev smernic (najmanj
situativni prikaz prostorske ureditve v merilu 1:5000 s tehničnim poročilom) v
5 dneh po sprejemu tega programa priprave.
MOP UPP pridobi smernice za načrtovanje s strani nosilcev
urejanja prostora iz III. točke tega programa priprave.
Nosilci urejanja prostora podajo smernice v 30 dneh po
prejemu vloge.
Izdelovalec državnega lokacijskega načrta (v nadaljnjem
besedilu: izdelovalec) izdela analizo smernic ter ob upoštevanju le-te ter
analize prostora izdela usmeritve za načrtovanje prostorske ureditve v 15 dneh
po prejemu vseh smernic.
MOP UPP in DARS potrdita usmeritve za načrtovanje prostorske
ureditve v 10 dneh po prejemu.
Izdelava strokovnih podlag in predloga državnega lokacijskega
načrta
DARS zagotovi izdelavo vseh strokovnih podlag iz IV. točke
tega programa v 15 dneh po potrditvi usmeritev.
Izdelovalec izdela predlog državnega lokacijskega načrta v 15
dneh po prevzemu vseh strokovnih podlag.
DARS preda predlog državnega lokacijskega načrta MOP UPP.
MOP UPP zagotovi strokovni pregled osnutka lokacijskega
načrta.
Izdelovalec dopolni predlog državnega lokacijskega načrta v
15 dneh po posredovanju pripomb s strani MOP UPP.
MOP UPP pred objavo javne razgrnitve predloga državnega
lokacijskega načrta organizira prostorsko konferenco z namenom, da se na
predvidene rešitve v predlogu državnega lokacijskega načrta pridobijo in
uskladijo priporočila, usmeritve in legitimni interesi (mnenja) lokalne
skupnosti, gospodarstva in interesnih združenj ter organizirane javnosti.
MOP UPP v sodelovanju z DARS seznani Občino Hajdina z javno
razgrnitvijo predloga državnega lokacijskega načrta.
Javna razgrnitev in javne obravnave
Minister za okolje, prostor in energijo s sklepom odredi
javno razgrnitev predloga državnega lokacijskega načrta na ministrstvu za
okolje, prostor in energijo ter na Občini Hajdina.
Javna razgrnitev traja najmanj 30 dni.
MOP UPP v času javne razgrnitve organizira javno obravnavo.
Javna obravnava mora biti v kraju načrtovane prostorske ureditve.
MOP UPP obvesti javnost o kraju in času javne razgrnitve in
javne obravnave najmanj z objavo v Uradnem listu RS ter v enem nacionalnem in
enem lokalnem mediju.
MOP UPP v sodelovanju z Občino Hajdina v času javne
razgrnitve in javne obravnave evidentira vse pisne in ustne pripombe in
predloge organov, organizacij in posameznikov.
MOP UPP v sodelovanju z DARS, pobudnikom in izdelovalcem
prouči pripombe in predloge.
Izdelovalec pripravi predlog stališč glede njihovega
upoštevanja.
MOP UPP s pripombami in predlogi ter predlogom stališč
seznani tudi tiste nosilce urejanja prostora, na katerih delovno področje bi se
predlagane spremembe lahko nanašale, ter pridobi njihovo predhodno mnenje.
Minister za okolje, prostor in energijo po predhodnem mnenju
ministra za promet odloči o upoštevanju pripomb in predlogov in z odločitvijo
seznani Občino Hajdina.
Izdelava dopolnjenega predloga državnega lokacijskega načrta
DARS zagotovi izdelavo morebitnih dopolnitev strokovnih
podlag v 30 dneh po sprejemu odločitve o upoštevanju pripomb in predlogov.
Izdelovalec izdela dopolnjen predlog državnega lokacijskega
načrta v 30 dneh po prevzemu vseh morebiti dopolnjenih strokovnih podlag.
DARS zagotovi gradivo za pridobitev mnenj.
MOP UPP pozove nosilce urejanja prostora iz III. točke tega
programa, da podajo mnenje k dopolnjenemu predlogu državnega lokacijskega
načrta.
Nosilci urejanja prostora podajo mnenje v 30 dneh po prejemu
vloge.
MOP UPP pridobi recenzijsko mnenje strokovnjaka s področja
prostorskega načrtovanja ter stališče ministra za promet k dopolnjenemu
predlogu državnega lokacijskega načrta v času pridobivanja mnenj.
MOP UPP posreduje mnenja nosilcev urejanja prostora,
recenzijsko mnenje ter mnenje ministra za promet DARS.
Izdelovalec izdela usklajen dopolnjen predlog državnega
lokacijskega načrta v 15 dneh po predaji mnenj iz prejšnjega odstavka.
Sprejem državnega lokacijskega načrta
Minister za okolje, prostor in energijo v soglasju z
ministrom za promet posreduje usklajen dopolnjen predlog državnega lokacijskega
načrta Vladi Republike Slovenije v sprejem. Sestavni del gradiva so priporočila
prostorskih konferenc in stališča do pripomb in predlogov z javne razgrnitve.
Vlada Republike Slovenije sprejme državni lokacijski načrt z
uredbo in jo objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
VI. Obveznosti financiranja priprave državnega lokacijskega
načrta
DARS zagotovi vsa sredstva za izdelavo strokovnih podlag ter
državnega lokacijskega načrta.
MOP UPP zagotovi sredstva za recenzije državnega lokacijskega
načrta.
VII. Objava programa priprave
Ta program priprave se objavi v Uradnem listu Republike
Slovenije.
Št. 352-21-5/2003
Ljubljana, dne 7. avgusta 2003.
EVA 2003-2511-0121
mag. Janez Kopač l. r.
Minister za okolje, prostor in energijo
Soglašam!
Jakob Presečnik l. r.
Minister za promet
Priloga 1: G1-2 (HC)
Hajdina – Ptuj Situacija M 1:5000