Neuradno prečiščeno besedilo, ki vsebuje to spremembo:
Opozorilo: Neuradno prečiščeno besedilo
predpisa predstavlja zgolj informativni delovni pripomoček, glede katerega
organ ne jamči odškodninsko ali kako drugače.
Neuradno prečiščeno besedilo Uredbe o
državnem lokacijskem načrtu za preložitev regionalne ceste RII – 420 na območju
naselja Dobova obsega:
-
Uredbo o državnem lokacijskem načrtu za preložitev regionalne ceste RII
– 420 na območju naselja Dobova (Uradni list RS, št. 24/05 z dne 11. 3. 2005),
-
Uredbo o spremembi Uredbe o državnem lokacijskem načrtu za preložitev
regionalne ceste RII – 420 na območju naselja Dobova (Uradni list RS, št. 50/05
z dne 20. 5. 2005).
UREDBA
o državnem lokacijskem načrtu za
preložitev regionalne ceste RII – 420 na območju naselja Dobova
(neuradno prečiščeno besedilo št. 1)
I. SPLOŠNE DOLOČBE
1. člen
(podlaga za državni lokacijski načrt)
(1) S to uredbo se ob upoštevanju
Odloka o strategiji prostorskega razvoja Slovenije (Uradni list RS, št. 76/04)
sprejme državni lokacijski načrt za preložitev regionalne ceste RII – 420 na
območju naselja Dobova (v nadaljnjem besedilu: državni lokacijski načrt).
(2) Državni lokacijski načrt je
izdelalo podjetje Savaprojekt Krško, družba za razvoj, projektiranje,
konzalting, inženiring, d.d., Krško pod štev. projekta 03086-00 v decembru
2004, na podlagi idejnega projekta, ki ga je izdelalo podjetje ACER, d.o.o.,
Novo mesto pod št. projekta IP-R1/2003 (maj 2003, dopolnitev – september 2004),
idejnega projekta za podvoz, ki ga je izdelalo podjetje SŽ – projektivno
podjetje Ljubljana, d.d., pod št. projekta IP-6565 (september 2003, dopolnitev
– september 2004) in na podlagi Poročila o vplivih na okolje, ki ga je izdelalo
podjetje ACER, d.o.o., Novo mesto pod št. projekta S-4/03-PVO-04 (september
2004).
2. člen
(vsebina uredbe)
(1) Ta uredba določa obseg
ureditvenega območja, potek trase, zasnovo projektnih rešitev prometno –
tehničnega urejanja, zasnovo projektnih rešitev za krajinsko in arhitekturno
oblikovanje, zasnovo projektnih rešitev komunalne in energetske infrastrukture,
rešitve in ukrepe za varovanje okolja, ohranjanje narave in kulturne dediščine
ter trajnostne rabe naravnih dobrin, obveznosti investitorja in izvajalcev ter
tolerance in nadzor nad izvajanjem te uredbe.
(2) Sestavine iz prejšnjega odstavka
so obrazložene in grafično prikazane v državnem lokacijskem načrtu, ki je skupaj
z obveznimi prilogami na vpogled na Ministrstvu za okolje in prostor, Uradu za
prostorski razvoj, in na Občini Brežice.
II. UREDITVENO OBMOČJE
3. člen
(obseg ureditvenega območja)
(1) Ureditveno območje državnega lokacijskega
načrta obsega:
-
območje cestnega sveta s spremljajočimi objekti in ureditvami (deviacija
lokalne ceste, podvoz, križišča, priključki),
-
območje prestavitev, prilagoditev in novogradenj infrastrukturnih
objektov in naprav,
-
območja začasnih ureditev.
(2) Območje cestnega sveta s
spremljajočimi objekti in ureditvami (deviacija lokalne ceste, podvoz,
križišča, priključki) obsega zemljišča oziroma dele zemljišč z naslednjimi
parcelnimi številkami v naslednjih katastrskih občinah:
-
k.o. Veliki Obrež: *11, *13/1, *13/2, *133, *182, 913, 919, 924/2, 925,
1082/3, 1083/1, 1083/2, 1084/1, 1085/2, 1086/3, 1087/2, 1088/2, 1089, 1090/1,
1095/1, 1095/2, 1108/1, 1109/3, 1110/7, 1110/8, 1117/2, 1123/3, 1259/3, 1267/1,
1268/1, 1268/2, 1269, 1270/1, 1271/2, 1316/1, 1328, 1331,
-
k.o. Gabrje: *78, *86, *191, 770/2, 771/3, 786/2, 786/3, 787/3, 788/1,
788/4, 788/5, 789/1, 790/1, 790/2, 791/1, 792/2, 797, 836/1 in
-
k.o. Mihalovec: *61, *76, 130/1, 225/1, 225/2, 225/4, 784, 791/1.
(3) Območje prestavitev, prilagoditev
in novogradenj infrastrukturnih objektov in naprav obsega zemljišča oziroma
dele zemljišč z naslednjimi parcelnimi številkami v naslednjih katastrskih
občinah:
-
priključki nizkonapetostnih električnih vodov do objektov (k.o.
Mihalovec: *76, 225/2, 225/4, 225/6, 226/18, 1259/7 in k.o. Gabrje: 1108/1,
1109/3, *13/1);
-
priključek nizkonapetostnih električnih vodov do igrišča (k.o.
Mihalovec: 225/2);
-
odstranitev visokonapetostnih vodov (k.o. Veliki Obrež: 1108/1, 1088/2,
1087/2, 1316/1);
-
prestavitev visokonapetostnih vodov (k.o. Veliki Obrež: 1085/2, 1084/1,
1083/2, 1082/3, 1270/1, 1117/2, 1118/2);
-
priključitev javne razsvetljave na obstoječ vod v km 0,120 lokalne ceste
(k.o. Veliki Obrež: 1268/2);
-
priključek telekomunikacijskih kablov do objekta (k.o. Veliki Obrež:
1108/1, 1109/3, *13/1);
-
prestavitev telekomunikacijskih drogov (k.o. Veliki Obrež: 1095/2,
1095/1, 1269, *133);
-
odvodnjavanje (k.o. Mihalovec: 1259/7; k.o. Gabrje: 790/1, 790/2,
791/1 in k.o. Veliki Obrež: 1108/1, 1095/1).
(4) Območja začasnih ureditev obsegajo
zemljišča oziroma dele zemljišč z naslednjimi parcelnimi številkami v
naslednjih katastrskih občinah:
-
k.o. Mihalovec: parc. št. 225/1, 225/2 (športno igrišče);
-
k.o. Veliki Obrež: parc. št. 1316/1 (obstoječe nivojsko križanje
regionalne ceste z železniško progo);
-
k.o. Veliki Obrež: parc. št. 1316/1 (območje železniške proge nad
načrtovanim podvozom);
-
k.o. Veliki Obrež: parc. št. 1328, 1117/2 (depresija pri pokopališču);
-
k.o. Gabrje: parc. št. 831/1 in k.o. Veliki Obrež: parc. št. 1316/1
(obstoječe nivojsko križanje Kapelske ceste z železniško progo);
-
k.o. Veliki Obrež: parc. št. *133, 1083/1, 1083/2, 1084/1, 1095/1,
1269, 1316/1, 1331 (območje odkupa stanovanjskega in gospodarskega objekta Ilirska
ulica 10).
(5) Oznaka * v seznamu parcel pomeni
stavbno parcelo.
III. ZASNOVA PROJEKTNIH REŠITEV PROMETNO – TEHNIČNEGA
UREJANJA
4. člen
(potek trase)
Odsek preložitve regionalne ceste se prične
zahodno od križišča sedanje regionalne ceste z lokalnimi cestami proti naselju
Mihalovec in obstoječemu železniškemu prehodu, od koder zavije proti severu in
po nepozidanem zemljišču poteka do načrtovanega podvoza pod železniško progo. V
nadaljevanju se trasa severno od železniške proge preusmeri proti vzhodu in
poteka med pokopališčem na severu in železniško progo na jugu v smeri mejnega
prehoda Rigonce. Dolžina preložitve regionalne ceste znaša približno 1000 m.
5. člen
(horizontalni in vertikalni elementi)
(1) Vertikalni in horizontalni
elementi regionalne ceste so projektirani z upoštevanjem računske hitrosti 50 km/h in znašajo: minimalni horizontalni radij 75 m, minimalni vertikalni radij 800 m, maksimalni podolžni nagib 4.65%, minimalni prečni nagib 2,5% in maksimalni prečni nagib 7%.
(2) Normalni prečni profil regionalne
ceste znaša 8,60 m, od tega dva vozna pasova po 3 m, dva robna pasova po 0,30 m in dve bankini po 1 m.
(3) Normalni prečni profil regionalne
ceste s kolesarsko stezo in pločnikom znaša 12,95 m, od tega dva vozna pasova po 3 m, dva robna pasova po 0,30 m, enostranska dvosmerna kolesarska steza širine 2,75 m, enostranski pločnik širine 1,60 m in dve bankini po 1m.
6. člen
(deviacija in prekinitve)
(1) Zaradi načrtovanih ureditev se
izvede deviacija lokalne ceste LC 024270 Kapele – Dobova v dolžini približno 300 m, normalni prečni profil z enostransko kolesarsko stezo in pločnikom znaša 11,35 m.
(2) Zaradi načrtovanih ureditev se
izvedejo prekinitve naslednjih cest in poti:
-
prekinitev krajevne ceste LK 027512 Dobova – ob železniški progi – pokopališče
(Ilirska cesta), ohrani se le dostop do tovarniškega kompleksa Beti, zagotovi
se priključek v km 5.285 regionalne ceste;
-
prekinitev zbirne mestne ceste LZ 02 6300 (Selska cesta – Trg
7. julija). Na obeh straneh preložene trase regionalne ceste se prekinitev
zbirne mestne ceste LZ 02 6300 izvede s fizično oviro. Na zahodni strani se
izvede navezava za pešce in kolesarje na pločnik in kolesarsko stezo ob preloženi
regionalni cesti;
-
prekinitev javne poti JP 528040 Bizeljska vas – Vidni vrh, ki se jo priključi
na deviacijo lokalne ceste LC 024270 Kapele – Dobova.
(3) Obstoječa regionalna cesta (Ulica
bratov Gerjovičev) od novonastalega križišča pri pekarni Klemenčič do obstoječega
nivojskega križanja z železniško progo se uporablja kot mestna cesta s slepim
zaključkom pred železniško progo, kjer se izvede fizična zapora za ves promet.
(4) Pri obstoječem nivojskem križanju
Kapelske ceste z železniško progo se na obeh straneh železniške proge namesti
fizična zapora.
7. člen
(križišča priključki)
(1) Na trasi preložene regionalne
ceste se izvedejo naslednja križišča:
-
z deviacijo Kapelske ceste v km 5.180 (T križišče z dodatnim pasom za
leve zavijavce za vozila iz smeri podvoza);
-
z Ulico Bratov Gerjovičev v km 4.930 (trikrako križišče – priključitev
Ulice Bratov Gerjovičev na preloženo regionalno cesto pod kotom 60°);
-
z Ulico 1. maja v km 4.820 (izvedba štirikrakega križišča) in
-
priključek za širitev pokopališča v km 5.238.
(2) Na deviaciji Kapelske ceste se
izvedejo naslednja križišča in priključki:
-
križišče z Ulico Jožeta Šavriča v km 0.120 (izvedba štirikrakega
križišča);
-
priključek na obstoječo Kapelsko cesto v km 0.230 in
-
priključek javne poti JP 528040 v km 0.050.
8. člen
(objekti)
Zaradi načrtovanih ureditev se zgradijo
naslednji objekti:
-
podvoz pod železniško progo dolžine približno 100 m. Razpon konstrukcije znaša 12,70 m, svetli profil 4,5 m na cesti in 2,8 m na kolesarski stezi ter hodniku za pešce. Zasnovan je kot zaprt armiranobetonski okvir;
-
oporni zid A južno od železniške proge na zahodni strani preložene
regionalne ceste v dolžini približno 120 m in v višini do 3 m;
-
oporni zid B južno od železniške proge na vzhodni strani v dolžini
približno 105 m in v višini do 4 m;
-
stopnišče z nadstrešnico pri izhodu iz podvoza severno od železniške
proge.
9. člen
(spremljajoči objekti in ureditve)
(1) Zaradi načrtovanih ureditev se
uredijo naslednja nadomestna parkirišča:
-
7 parkirnih mest na severni strani regionalne ceste pri športnem
igrišču;
-
17 parkirnih mest ob pokopališču.
(2) V km 4.770 na severni strani in v
km 4.870 na južni strani regionalne ceste se uredita avtobusni postajališči za
medkrajevno progo, ki sta opremljeni z nadstrešnico.
(3) Športno igrišče se zaradi
poseganja vanj podaljša v smeri proti jugu za približno 5m.
IV. ZASNOVA PROJEKTNIH REŠITEV ZA ARHITEKTURNO IN KRAJINSKO
OBLIKOVANJE
10. člen
(oblikovanje obcestnega prostora)
(1) Projekt za pridobitev gradbenega
dovoljenja mora vsebovati tudi načrt krajinske arhitekture in mora upoštevati
naslednje pogoje za urbanistično, arhitekturno in krajinsko oblikovanje:
1.
posegi v obcestni prostor in urejanje obcestnega prostora:
-
vsi posegi v reliefno zgradbo se izvedejo tako, da so novo oblikovane
brežine mehko in zvezno speljane v obstoječi relief, z zaokrožitvijo zgornjega
in spodnjega dela brežin;
-
za zaščito brežin se predvidi humuziranje in zatravitev. Vkopne in
nasipne brežine se izvede v nagibu 1: 1,5 oziroma 1: 1,6, prilagojeno
obstoječemu terenu;
-
zasaditev se izvede na brežinah usekov, nad opornima zidovoma, ob
avtobusnih postajališčih in ob pokopališču. Brežine usekov in nasipov se
zatravijo in mestoma zasadijo z avtohtono grmovno in drevesno vegetacijo, ki je
prilagojena razmeram v obcestnem prostoru. Razmestitev vegetacije je prikazana
na grafični prilogi v ureditveni situaciji. Z zasaditvami se doseže oblikovanje
prostora v skladu s krajinskim vzorcem na obravnavanem odseku;
-
odmiki grmovnic od roba cestišča morajo znašati minimalno 1-2 m, odmiki dreves pa 5 m od ceste in najmanj 8 m od železniške proge;
-
opuščeni deli obstoječih cest se rekultivirajo s porušitvijo cestišča,
odstranitvijo vseh slojev ceste, nasipanjem rodovitnih tal, poravnanjem terena
in zatravitvijo oziroma zasaditvijo druge vegetacije;
2.
pogoji za oblikovanje ograj:
-
za zavarovanje športnega igrišča se izvede zid dolžine 30 m in višine 2 m, nadvišan z žično ograjo višine 2 m;
-
ob južni strani objekta tovarne Beti se na severni strani železniške
proge izvede žična zaščitna ograja dolžine 130 m in višine 2 m, ki poteka do načrtovanega podvoza na vzhodu. Ograja mora biti oblikovno usklajena
s protihrupno ograjo PO4 iz Uredbe o lokacijskem načrtu za mednarodni mejni
prehod Dobova (Uradni list RS, št. 81/03);
-
ob južni strani železniške proge se od obstoječega nivojskega prehoda
Kapelske ceste na zahodu do načrtovanega podvoza regionalne ceste na vzhodu
izvede žična zaščitna ograja dolžine 100 m in višine 2 m.
(2) Oporna zidova A in B se oblikuje v
obliki enakomerno ponavljajočih se elementov.
V. ZASNOVA PROJEKTNIH REŠITEV KOMUNALNE, ENERGETSKE IN DRUGE
INFRASTRUKTURE
11. člen
(skupne določbe)
(1) Zaradi preložitve regionalne ceste
je treba prestaviti, zamenjati oziroma zaščititi komunalne, energetske in telekomunikacijske
naprave in objekte. Projektiranje in gradnja komunalno energetskih ter
telekomunikacijskih naprav in objektov mora potekati v skladu s projektnimi
pogoji posameznih upravljavcev teh objektov in naprav, ki se nahajajo v obvezni
prilogi tega državnega lokacijskega načrta, v kolikor niso v nasprotju s to
uredbo.
(2) Za dopustna odstopanja po tej
uredbi se lahko štejejo tudi druga križanja komunalnih vodov s traso preložene
regionalne ceste, ki niso določena s to uredbo. K vsaki drugačni rešitvi
križanja komunalnih vodov s traso regionalne ceste mora investitor voda
predhodno pridobiti soglasje investitorja oziroma upravljavca regionalne ceste.
12. člen
(elektrika)
(1) Zaradi načrtovanih ureditev se
izvedejo naslednje prestavitve, odstranitve in novogradnje elektrovodov:
-
ukinitev visokonapetostnega droga in voda v območju od km 4.920 do km
5.080 regionalne ceste;
-
odstranitev obstoječih stojnih točk 20 kV daljnovoda;
-
prestavitev obstoječe transformatorske postaje Pekarna za približno 10 m severno;
-
izvedba visokonapetostnega voda od prestavljene transformatorske postaje
do km 5.190;
-
prestavitev visokonapetostnega droga v km 5.255 regionalne ceste za ca. 15 m proti vzhodu;
-
prestavitev nizkonapetostnih vodov od km 4.790 regionalne ceste do
križišča z Ulico Bratov Gerjovičev in cesto Trg 7. julija;
-
prevezave nizkonapetostnih vodov do stanovanjskih objektov.
(2) Prehod elektrovodov čez cestišče
in vse prestavitve elektrovodov se izvedejo s kabliranjem.
13. člen
(javna razsvetljava)
(1) Javna razsvetljava se izvede v
območju pločnikov in kolesarske steze, od km 4.750 do km 5.300 regionalne ceste
in v podvozu.
(2) Javna razsvetljava se napaja iz
prestavljene transformatorske postaje Pekarna.
14. člen
(telekomunikacijski vodi)
(1) Pred pričetkom izgradnje ceste se
v pločniku ob regionalni cesti med km 4.770 in km 4.930 zgradi kabelska kanalizacija za potrebe prestavitve obstoječe optike in krajevnega kabla. Cevi se pod
povoznimi površinami zaščitijo z obbetoniranjem.
(2) Izvede se tudi prestavitev
obstoječih telekomunikacijskih drogov ter podaljšanje prostozračnega voda na
regionalni cesti med km 5.150 in km 5.230.
15. člen
(telekomunikacijsko in signalno varnostno
omrežje železniške proge ter vozna mreža)
(1) Prestavita se dva stebra
telekomunikacijsko signalno-varnostne mreže za približno 5 m v smeri proti vzhodu. Preuredi se tudi postajno ozvočenje, razsvetljava ter optični kabel informacijskega
sistema proge.
(2) Telekomunikacijske in signalno
varnostne kable železniške proge se ustrezno zaščiti. Po izgradnji se jih
namesti v kanaletah pod hodnikom ob železniški progi.
(3) V času izgradnje se preuredi
kretnica zaradi dostopa do postajnih tirov.
16. člen
(vodovod)
(1) S preložitvijo regionalne ceste se
v območju tangence z obstoječim vodovodom na regionalni cesti v km 4.975 in pri poslovni stavbi Beti izvede rekonstrukcija vodovoda v zaščitni cevi na ustrezne pretočne
količine.
(2) V podvozu se v kolesarski stezi
predvidi rezervni koridor za bodoč vodovod in kanalizacijo.
17. člen
(odvodnjavanje)
(1) Odvodnjavanje padavinskih voda z
vozišča regionalne in lokalne ceste se izvede z ustreznimi prečnimi in vzdolžnimi
skloni cestišča. Voda bo odtekala po asfaltni muldi v cestne požiralnike
oziroma v vtočne jaške pod pločnikom, naprej pa v kanalizacijo z izpustom na
teren ali ponikovalnico z drenažnini cevmi za ponikanje vode. Vtočni jaški
morajo biti izdelani kot peskolovi, cestni požiralniki pa opremljeni z litoželeznimi
rešetkami.
(2) Pri podvozu se za odvodnjavanje z
obeh strani izvede betonska mulda, na cestišču pa požiralniki – vtočni jaški,
od koder se odvodnjavanje vrši preko čistilnega objekta z vgrajenim lovilcem
olj in črpališča, ki prečiščeno vodo odvaja v peskolov in naprej v jarek za
meteorno kanalizacijo ob železniški progi.
(3) Kjer je cesta na nasipu, se
odvajanje padavinske vode izvede po brežini do odvodnih ponikovalnih travnatih
jarkov.
VI. REŠITVE IN UKREPI ZA VAROVANJE OKOLJA, OHRANJANJE NARAVE
IN KULTURNE DEDIŠČINE TER TRAJNOSTNE RABE NARAVNIH DOBRIN
18. člen
(varovanje naravnih vrednot)
V območju urejanja in v njegovi bližini ni
evidentiranih naravnih vrednot in zavarovanih rastlinskih vrst in biotopov.
19. člen
(varovanje objektov in območij kulturne
dediščine)
(1) Načrtovani poseg se nahaja znotraj
evidentiranega območja Dobova – arheološko območje (EŠD 9804).
(2) Investitor je dolžan zagotoviti
intrasite terenske preglede po metodologiji SAAS, izvedbo zaščitnih izkopavanj
z vsemi poizkopovalnimi postopki, stalen arheološki nadzor nad vsemi
zemeljskimi deli ter foto in video dokumentacijo stanja pred gradnjo,
dokumentirati stanje po končanju del pred izdajo uporabnega dovoljenja v skladu
z navodili javnega zavoda za varstvo kulturne dediščine ter slednjega
pravočasno obvestiti o pričetku del.
(3) V primeru novo odkrite dediščine mora
investitor zaprositi za izdajo kulturnovarstvenih pogojev.
20. člen
(varstvo pred hrupom)
Ukrepi za varstvo pred hrupom niso
potrebni.
21. člen
(varstvo zraka)
(1) V času gradnje se na celotnem
območju gradbišča izvajajo ukrepi za preprečevanje prašenja z odkritih delov
trase, gradbišč, objektov in s transportnih sredstev z vlaženjem ceste oziroma
gradbišča, čiščenjem vozil, prekrivanjem sipkih tovorov ter upoštevanjem
emisijskih norm pri uporabi gradbene mehanizacije. Zavezanec za izvedbo ukrepov
v času gradbenih del je izvajalec gradbenih del, ki mora z ukrepi zagotoviti,
da na območjih v okolici gradbišča ne bodo presežene mejne vrednosti prašnih
usedlin v zraku.
(2) V času obratovanja regionalne
ceste dodatni ukrepi niso predvideni.
22. člen
(varstvo voda)
(1) Za preprečitev onesnaženja
podzemnih voda se posegi v tla izvajajo tako, da so prizadete čim manjše
površine tal, za začasne prometne in gradbene površine se prednostno
uporabljajo obstoječe infrastrukturne in manipulativne površine, na celotnem
območju gradbišča, transportnih poti in manipulativnih površinah se zagotavlja
zbiranje in odvoz odpadkov in odpadnih vod, prepreči se emisije. Kolikor bo
oskrba transportnih vozil in drugih naprav potekala na območju gradbišča, na
transportnih in drugih manipulativnih površinah, morajo biti le-te utrjene,
uporabljati pa se smejo le tehnično ustrezna in brezhibna vozila.
(2) V primeru razlitij nevarnih snovi
se onesnažena tla preiščejo skladno z določbami pravilnika, ki ureja ravnanje z
odpadki.
23. člen
(varstvo tal in organizacija gradbišča)
Z organizacijo gradbišča se sme zasedati
čim manjše površine in povzročati najmanjše možne poškodbe tal, predvsem
kmetijskih površin. Pri posegih v teren se predhodno odstrani plodno zemljo in
jo deponira ločeno od ostalega materiala v obsegu gradbišča. Rodovitno zemljo
se uporabi pri končni ureditvi obcestnega prostora. Za preprečevanje
onesnaženosti tal in spremljanje razmer na gradbišču, transportnih poteh in na
drugih manipulativnih površinah je predviden opazovalni monitoring.
24. člen
(objekti, predvideni za odkup)
(1) Zaradi izvedbe načrtovanih
ureditev je treba odkupiti stanovanjski in gospodarski objekt Ilirska ulica 10,
na parc. št. *133, k.o. Veliki Obrež. Stanovanjski objekt se lahko ohrani le v
primeru spremembe namembnosti v nestanovanjski objekt.
(2) Za nadomestitev omenjenih
nepremičnin se ob upoštevanju zahtev njihovih lastnikov ponudijo ustrezne nadomestne
nepremičnine ali plača odškodnina v skladu z veljavnimi predpisi.
25. člen
(varstvo pred požarom)
Cestišče s svojimi prometnimi elementi
zagotavlja in dopušča dovoz in prevoz vseh urgentnih vozil. Požarna varnost
objektov se ne bo poslabšala. Povsod bodo zagotovljeni dovozi za intervencijska
vozila, preskrba s požarno vodo bo potekala nemoteno.
26. člen
(odvzemi in viški materiala)
Višek materiala v količini 5.700 m3 se uporabi za zapolnitev in zatravitev depresije na vzhodni strani pokopališča in
za ureditev obcestnega prostora.
VII. ETAPNOST IZVEDBE
27. člen
(etapnost izvedbe)
(1) Etape izvajanja državnega
lokacijskega načrta so:
-
prestavitve, razširitve in druge prilagoditve obstoječih
infrastrukturnih in drugih objektov in naprav;
-
izgradnja podvoza;
-
izgradnja trase preložene regionalne ceste z deviacijo lokalne ceste, z
ureditvijo novih ter prilagoditvijo obstoječih križišč;
-
ureditve na območjih začasnih ureditev, rekultivacije in zasaditve.
(2) Etape iz prejšnjega odstavka se
lahko izvajajo posamezno ali skupaj, predstavljati pa morajo posamezne
zaključene funkcionalne celote.
VIII. OBVEZNOSTI INVESTITORJA IN IZVAJALCEV
28. člen
(monitoring)
(1) Investitor mora zagotoviti
celosten načrt monitoringa za področja in v obsegu, ki jih določa poročilo o
vplivih na okolje in sicer:
1.
Kulturna dediščina: Zagotoviti arheološki nadzor v času gradnje,
predvsem pri izvajanju zemeljskih del. V času obratovanja regionalne ceste
monitoring ni potreben.
2.
Hrup: V času gradnje se izvaja monitoring obremenitve s hrupom na
lokaciji Trg 7. julija 5. Na merilnih mestih se meritve izvedejo pred
začetkom pripravljalnih zemeljskih del in v času intenzivnih gradbenih del.
Zavezanec za izvedbo prvih meritev je izvajalec gradbenih del, ki je dolžan
obratovalni monitoring izvajati v času največje intenzivnosti gradnje. V okviru
prvih meritev in obratovalnega monitoringa hrupa se poleg preverjanja prometnih
obremenitev zagotovi tudi meritev celotne obremenitve s hrupom na območju
regionalne ceste v Dobovi kot posledice emisije vseh virov hrupa. Prve meritve
in obratovalni monitoring celotne obremenitve s hrupom se izvedejo na dveh
lokacijah: Ulica Bratov Gerjovičev 45 in Trg 7. julija 5. Prve meritve v času obratovanja regionalne ceste se izvedejo ne prej kot v treh in ne
kasneje kot v petnajstih mesecih po začetku obratovanja regionalne ceste. V
okviru obratovalnega monitoringa zavezanec zagotovi izvedbo občasnih meritev,
ki se izvajajo vsako peto koledarsko leto. Zavezanec za izvedbo obratovalnega
monitoringa je upravljavec regionalne ceste.
3.
Vode: Program monitoringa je omejen na spremljanje razmer na gradbišču
in na površinah, ki so povezane z gradnjo podvoza: spremljanje ravnanja z
gradbenimi in drugimi materiali (npr. hidroizolacijski), spremljanje tehnične
primernosti naprav in transportnih vozil ter ravnanja z gorivi ter strojnimi in
drugimi olji in ravnanja z odpadno embalažo. V primeru prometne nesreče se
načrtuje dodatni monitoring, ki lahko vključuje tudi monitoring onesnaženosti
tal. Vsebina monitoringa se določi na osnovi ocene obsega nesreče in
značilnosti tekočine ali snovi glede na možne vplive na podzemno vodo.
Monitoring za podzemne vode med obratovanjem regionalne ceste ni potreben.
4.
Zrak: V času gradnje se izvaja monitoring onesnaženosti zraka s prašnimi
usedlinami na lokaciji Trg 7. julija 5. Mejne koncentracije snovi za
emisije prometa v času obratovanja ne bodo presežene. Monitoring v času
obratovanja regionalne ceste ni potreben.
5.
Tla: V primeru nesreče z razlitjem ali razsutjem nevarne tekočine ali
snovi se onesnažena tla preiščejo skladno z določbami pravilnika, ki ureja
ravnanje z odpadki. Dodatni monitoring med gradnjo in v času obratovanja regionalne
ceste ni potreben.
(2) Dodatni zaščitni ukrepi, ki jih
mora izvesti investitor na podlagi rezultatov monitoringa, so:
-
dodatne tehnične in prostorske rešitve,
-
sanacija, povečanje ali izgradnja novih naprav,
-
sprememba rabe prostora,
-
dodatne zasaditve in vegetacijske zgostitve,
-
drugi ustrezni ukrepi, s katerimi se morebitno ugotovljene prekomerne
obremenitve okolja omeji na dopustne ravni.
29. člen
(dodatne obveznosti)
Poleg vseh obveznosti, navedenih v tej
uredbi, so obveznosti investitorja in izvajalcev med gradnjo in po njej:
-
omogočiti dovoze in dostope do vseh zemljišč in objektov ob cesti v času
gradnje in po gradnji;
-
zagotoviti zavarovanje gradbišča, tako da bosta zagotovljeni varnost in
nemotena raba sosednjih objektov in zemljišč;
-
v varovalnem progovnem pasu opravljati dela na način, da ne bo prišlo do
poškodbe proge ali kakršnega ogrožanja ali oviranja železniškega prometa;
-
ne posegati in deponirati materiala ali strojev na zemljišča javne
železniške infrastrukture, prav tako ni dovoljen uvoz na gradbišče preko
navedenih zemljišč;
-
vse ceste in poti, ki bi služile obvozu ali prevozu med gradnjo, pred
pričetkom del ustrezno urediti in protiprašno zaščititi, po izgradnji ceste pa
po potrebi obnoviti;
-
zagotoviti nemoteno komunalno oskrbo objektov preko vseh obstoječih
infrastrukturnih napeljav;
-
infrastrukturne vode in ostale objekte obnoviti oziroma sanirati, če bo
na njih zaradi gradnje ceste ob prevelikih obremenitvah ali tresljajih prišlo
do poškodb;
-
začasno pridobljena zemljišča po preložitvi ceste povrniti v prvotno
rabo oziroma jih ustrezno urediti;
-
upoštevati razmejitev obveznosti pri gradnji oziroma spremembi
zavarovanja nivojskega prehoda v posledici sprememb prometne ureditve ali
kategorizacije ceste, pri katerem se spremeni način zavarovanja na nivojskem
prehodu zaradi sprememb, nastalih v zvezi z gradnjo, rekonstrukcijo ali drugimi
deli na cesti, s prekategorizacijo ceste ali spremembo prometne ureditve, kjer
na podlagi določb zakona, ki ureja varnost v železniškem prometu, krije stroške
takega zavarovanja upravljavec ceste;
-
pred pričetkom zemeljskih del obvestiti upravljavce komunalnih,
energetskih in drugih vodov glede dogovora o zakoličbi vodov, prestavitvah in
zaščiti ter nadzoru nad izvajanjem del.
30. člen
(promet v času gradnje)
(1) Preložitev regionalne ceste se bo
na delu nove trase, na območjih navezav na obstoječo traso in v območju križišč
izvajala pod prometom s polovičnimi zaporami.
(2) Pri gradnji podvoza pod železniško
progo bo oviran železniški promet z omejitvijo hitrosti, pri vgradnji nekaterih
elementov bo potrebna izključitev električne napetosti vozne mreže, vgradnja
montažnega tipskega tirnega provizorija za premostitev preko gradbene jame
podvoza pa bo možna le v času premorov vožnje vlakov. V času gradnje bo
železniški promet uporabljal druge kretniške povezave za dostope na postajne
tire.
IX. TOLERANCE
31. člen
(dovoljena odstopanja)
(1) Pri realizaciji državnega lokacijskega
načrta so dopustna odstopanja od tehničnih rešitev, določenih s to uredbo, če
se pri nadaljnjem podrobnejšem proučevanju prometnih, geoloških, hidroloških,
geomehanskih in drugih razmer poiščejo tehnične rešitve, ki so primernejše z
oblikovalskega, prometno – tehničnega ali okoljevarstvenega vidika, s katerimi
pa se ne smejo poslabšati prostorske in okoljske razmere.
(2) Odstopanja od tehničnih rešitev iz
prejšnjega odstavka ne smejo biti v nasprotju z javnimi interesi, z njimi
morajo soglašati organi in organizacije, v delovno področje katerih ta
odstopanja spadajo.
(3) V projektih za pridobitev gradbenega
dovoljenja morajo biti vse stacionaže objektov in naprav natančno določene.
Dopustna so manjša odstopanja od stacionaž, navedenih v tej uredbi, ki so
posledica natančnejše stopnje obdelave projektov. Večja odstopanja so dopustna
v skladu z določbami prvega in drugega odstavka tega člena.
X. NADZOR
32. člen
(nadzor)
Nadzor nad izvajanjem te uredbe opravlja
Inšpektorat Republike Slovenije za okolje in prostor.
Uredba o državnem lokacijskem načrtu za
preložitev regionalne ceste RII – 420 na območju naselja Dobova (Uradni list
RS, št. 24/05)
vsebuje naslednje prehodne in končne določbe:
»XI. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
33. člen
(občinski
prostorski akti)
Z dnem uveljavitve te uredbe se za
ureditveno območje državnega lokacijskega načrta iz 3. člena te uredbe šteje,
da so spremenjeni in dopolnjeni naslednji občinski prostorski in izvedbeni
akti:
-
Prostorske sestavine dolgoročnega in srednjeročnega plana Občine Brežice
(Uradni list SRS, št. 41/87, 8/88 in 13/91 ter Uradni list RS, št. 37/94,
29/96, 77/97, 79/97, 47/98, 61/98, 10/99, 59/00, 27/01, 50/01 in 4/02),
-
Prostorsko ureditveni pogoji za območje Občine Brežice (Uradni list SRS,
št. 38/87, 25/88 in Uradni list RS, št. 29/96, 50/98 in 4/02) in
-
Zazidalni načrt ZN Dedro Dobova (Uradni list RS, št. 52/95).
34. člen
(območja
začasnih ureditev)
(1) Po izvedbi del prenehajo veljati
določbe te uredbe na območjih začasnih ureditev iz 3. člena te uredbe in se v
nadaljevanju urejajo na podlagi določb občinskih prostorskih aktov ter drugih
veljavnih predpisov.
(2) Območje nivojskega prehoda
Kapelske ceste čez železniško progo se po ukinitvi in ureditvi ureja na podlagi
določb Uredbe o lokacijskem načrtu za mednarodni mejni prehod Dobova (Uradni
list RS, št. 81/03), po prenehanju veljavnosti le-te pa v skladu z določbami
občinskih prostorskih aktov ter drugih veljavnih predpisov.
(3) V območju začasne ureditve Ilirska
ulica 10, na parc. št. *133, 1083/1, 1083/2, 1084/1, 1095/1, 1269, 1316/1,
1331, k.o. Veliki Obrež, so po izvedbi del in prenehanju veljavnosti te uredbe
dopustni posegi, ki v skladu z uredbo, ki ureja hrup v naravnem in življenjskem
okolju, spadajo v IV. stopnjo varstva pred hrupom (območje brez stanovanj,
namenjeno industrijski ali obrtni ali drugi podobni proizvodnji, transportni,
skladiščni ali drugi servisni dejavnosti ter hrupnejšim komunalnim
dejavnostim).
35. člen
(vpogled v
državni lokacijski načrt)
Državni lokacijski načrt za preložitev
regionalne ceste RII-420 na območju naselja Dobova je na vpogled na Ministrstvu
za okolje in prostor, Uradu za prostorski razvoj in na Občini Brežice.
36. člen
(veljavnost)
Ta uredba začne veljati petnajsti dan po
objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.«.
Uredba o spremembi Uredbe o državnem
lokacijskem načrtu za preložitev regionalne ceste RII – 420 na območju naselja
Dobova (Uradni list RS, št. 50/05) vsebuje naslednjo končno določbo:
»2. člen
Ta uredba začne veljati petnajsti dan po
objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.«.