Neuradno prečiščeno besedilo, ki vsebuje to spremembo:
Opozorilo: Neuradno prečiščeno besedilo
predpisa predstavlja zgolj informativni delovni pripomoček, glede katerega
organ ne jamči odškodninsko ali kako drugače.
Neuradno prečiščeno besedilo Pravil fundacije
za financiranje invalidskih in humanitarnih organizacij v Republiki Sloveniji
obsega:
-
Pravila fundacije za financiranje invalidskih in humanitarnih
organizacij v Republiki Sloveniji (Uradni list RS, št. 9/99 z dne 13. 2. 1999),
-
Spremembo pravil fundacije za financiranje invalidskih in humanitarnih
organizacij v Republiki Sloveniji (Uradni list RS, št. 89/99 z dne 4. 11. 1999),
-
Spremembe in dopolnitve Pravil Fundacije za financiranje invalidskih in
humanitarnih organizacij v Republiki Sloveniji (Uradni list RS, št. 45/05 z dne
6. 5. 2005).
PRAVILA
fundacije za financiranje invalidskih
in humanitarnih organizacij v Republiki Sloveniji
(neuradno prečiščeno besedilo št. 2)
I. SPLOŠNA DOLOČBA
1. člen
Ime fundacije je Fundacija za financiranje
invalidskih in humanitarnih organizacij v Republiki Sloveniji.
Skrajšano ime fundacije je Fundacija za
invalidske in humanitarne organizacije (FIHO).
Sedež fundacije je v Ljubljani, Stegne 21/c.
Fundacija ima znak, ki je sestavni del
imena fundacije. Sestavljen je iz dveh črk F, ki sta obrnjeni druga proti
drugi. Ob znaku je zapisano polno ime fundacije.
II. DELOVANJE FUNDACIJE
2. člen
Trajne in splošno koristne dejavnosti, ki
jih financira oziroma sofinancira fundacija, so tisti programi in storitve, ki
so v neposredno korist posameznikov, prispevajo k izboljšanju njihovega
socialnega položaja oziroma preprečujejo poslabšanje, in k ustvarjanju možnosti
za čimbolj neodvisno in samostojno življenje.
3. člen
Programi in storitve obsegajo:
-
posebne socialne programe in storitve invalidskih organizacij, s
katerimi prispevajo zlasti k uveljavljanju človekovih pravic invalidov,
vključevanju invalidov v družbo in njihovemu sodelovanju v vsakdanjem
življenju, nediskriminaciji invalidov, njihovemu vzpodbujanju za opiranje na
lastne moči in sposobnosti ter zagotavljanju ekonomskega, socialnega,
zdravstvenega in pravnega varstva invalidov, socialne pravičnosti, enakih
možnosti in avtonomnosti invalidov kot uporabnikov storitev,
-
programe in storitve humanitarnih organizacij, namenjene zlasti
reševanju ogroženih ljudi in življenj, lajšanju socialnih in psihosocialnih
stisk in težav, izboljšanju socialnega položaja, preprečevanju poslabšanja
socialnega položaja, krepitvi zdravja, preprečevanju poslabšanja zdravstvenega
stanja oseb s kronično boleznijo ter ustvarjanju možnosti za čimbolj kakovostno
in samostojno življenje oseb s kronično boleznijo.«
-
naložbe v osnovna sredstva invalidskih in humanitarnih organizacij ter
njihovo vzdrževanje in
-
delovanje invalidskih in humanitarnih organizacij.
4. člen
Finančna sredstva fundacije se, skladno s
pravilnikom o merilih in pogojih za uporabo sredstev fundacije, dodeljujejo
tistim organizacijam, ki so na podlagi zakona pridobile status invalidske ali
humanitarne organizacije.
5. člen
S pravilnikom o merilih in pogojih za
uporabo sredstev fundacije se določijo načela za financiranje, pogoji in
merila, razmerje med sredstvi, ki se razporejajo na invalidske in humanitarne
organizacije, druga razmerja in kriterije za uporabo sredstev fundacije za
posamezne namene.
Za pridobitev sredstev fundacije invalidske
in humanitarne organizacije izdelajo finančno ovrednotene letne delovne
programe, pri čemer upoštevajo planirana sredstva fundacije in določila
pravilnika.
6. člen
Finančni načrt za naslednje koledarsko leto
sprejme svet najkasneje do 1. novembra, letno razporeditev sredstev fundacije
pa najkasneje do 31. decembra.
III. SESTAVA IN NAČIN DELA ORGANOV FUNDACIJE
7. člen
Organi fundacije so: svet fundacije,
direktor, komisije in nadzorni odbor.
8. člen
Svet fundacije
Fundacijo upravlja svet fundacije. Svet
fundacije (v nadaljnjem besedilu: svet) opravlja naslednje naloge:
-
izvoli predsednika in namestnika predsednika sveta,
-
sprejema pravila, pravilnik o merilih in pogojih za uporabo sredstev
fundacije, poslovnik o delu fundacije in druge splošne akte fundacije,
-
sprejema letni program dela, finančni načrt in zaključni račun,
-
enkrat letno sprejme razporeditev sredstev fundacije,
-
določa merila in pogoje za uporabo sredstev fundacije za posamezne
namene,
-
odloča o razporejanju sredstev na posamezne uporabnike,
-
upravlja s svojimi delnicami Loterije Slovenije,
-
upravlja s premoženjem fundacije,
-
odloča o zmanjšanju ustanovitvenega premoženja,
-
obravnava in sprejema poročila organov, ki jih je imenoval,
-
imenuje direktorja fundacije,
-
daje ustanovitelju in direktorju fundacije predloge in mnjenja o
posameznih vprašanjih,
-
imenuje člane stalnih in občasnih komisij ter nadzornega odbora,
-
imenuje predstavnike v skupščino in nadzorni svet Loterije Slovenije
d.d.,
-
opravlja druge naloge, ki so določene z zakoni, OdFIHO in drugimi
splošnimi akti fundacije.
9. člen
Predsednik sveta
Predsednika sveta izvolijo člani sveta
izmed sebe za mandat, ki velja za člane sveta na redni seji, ki se opravi
najkasneje v roku 30 dni od imenovanja članov sveta. Predsednika sveta izvolijo
člani sveta z večino z glasov vseh članov.
Kandidata za predsednika sveta predlagajo
člani sveta. Če je za predsednika sveta predlaganih več kandidatov, se o vseh
kandidatih glasuje javno ali tajno. Če v prvem glasovanju nihče od kandidatov
ne dobi večine glasov, se ponovno glasuje o tistih dveh kandidatih, ki sta v
prvem glasovanju prejela največ glasov. Če noben od kandidatov v drugem krogu
glasovanja ne dobi večine glasov vseh članov sveta, je za predsednika sveta
izvoljen tisti kandidat, ki dobi največ glasov navzočih članov sveta.
10. člen
Razrešitev predsednika lahko predlaga
najmanj deset članov sveta. Predlog za razrešitev mora biti pisno obrazložen.
Predsednik sveta je razrešen, če je za razrešnico glasovala večina vseh članov
sveta.
11. člen
Predsednik sveta predstavlja svet in vodi
njegovo delo. Za svoje delo je odgovoren svetu fundacije.
Predsednik sveta:
-
sklicuje in vodi seje sveta,
-
skrbi za izvrševanje sklepov sveta,
-
skrbi za izvajanje splošnih aktov fundacije,
-
obvešča javnost o delu sveta,
-
opravlja druge naloge v skladu s sklepi sveta.
12. člen
Namestnik predsednika sveta
Svet izmed svojih članov izvoli namestnika
predsednika sveta po enakem postopku in za isto mandatno obdobje kot velja za
predsednika.
Namestnik predsednika sveta se razreši po
postopku iz 10. člena teh pravil.
13. člen
Namestnik predsednika sveta nadomešča
predsednika sveta v njegovi odsotnosti ali po pooblastilu predsednika sveta.
14. člen
Seje sveta
Svet dela na sejah in deluje na rednih,
izrednih in korespondenčnih sejah.
Predsednik sveta skliče redne seje sveta in
pošlje predlog dnevnega reda članom sveta 10 dni, gradivo za seje pa najmanj 8
dni pred dnevom, določenim za sejo.
Predlog dnevnega reda seje sveta pripravi
predsednik sveta v sodelovanju z direktorjem fundacije, v skladu s programom
dela fundacije, s sklepi fundacije oziroma s predlogi članov sveta. Predsednik
in člani sveta lahko izjemoma predlagajo posamezne točke dnevnega reda redne in
izredne seje tudi na sami seji.
Predsednik je dolžan sklicati sejo najmanj
dvakrat letno. O seji sveta se sestavi zapisnik.
Podrobnejša pravila za seje se določijo v
poslovniku o delu fundacije.
15. člen
Izredno sejo lahko skliče predsednik sveta
na svojo pobudo, mora pa jo sklicati na pisno zahtevo najmanj desetih članov
sveta oziroma direktorja. V tem primeru mora predsednik sveta sklicati izredno
sejo sveta, najkasneje 15 dni po prejeti zahtevi, na dnevnem redu seje pa so
točke, ki obravnavajo zahtevano problematiko.
16. člen
V nujnih primerih, ko ni mogoče sklicati
seje sveta, lahko svet odloča na korespondenčni seji s pisnim glasovanjem.
Razloge za sklic korespondenčne seje ureja poslovnik o delu fundacije.
Predsednik sveta pošlje gradivo za
korespondenčno sejo članom sveta, ter navede, komu in kdaj naj sporočijo svoja
stališča in pripombe. Rok za sporočanje pisnih stališč in pripomb ne sme biti
krajši od 48 ur. Če več kot polovica članov sveta pisno sporoči, da nima
pripomb in da se strinja s predloženim sklepom, je gradivo oziroma sklep
sprejet.
O korespondenčni seji se sestavi zapisnik,
ki se obravnava na prvi naslednji redni seji.
17. člen
Odločanje
Svet veljavno odloča, če se seje udeleži
večina članov. Odločitve sprejema z večino glasov vseh članov.
18. člen
Direktor
Direktor je poslovodni organ fundacije.
Direktor opravlja naslednje naloge:
-
organizira in vodi poslovanje fundacije,
-
predstavlja in zastopa fundacijo,
-
odgovoren je za zakonitost njenega dela,
-
poroča svetu fundacije o svojem delu,
-
predstavlja letno poročilo o delu in finančnem poslovanju fundacije
državnemu zboru,
-
opravlja druge naloge, ki mu jih določi svet.
19. člen
Direktorja imenujejo člani sveta za
mandatno dobo petih let na redni seji sveta na podlagi opravljenega javnega
razpisa. Če javni rapis ni bil uspešen, se ponovi.
Če je za direktorja prijavljenih več
kandidatov in v prvem glasovanju nobeden ne dobi potrebne večine glasov, se
ponovno glasuje o dveh kandidatih, ki sta v prvem krogu glasovanja dobila
največ glasov. Člani sveta imenujejo direktorja z večino glasov vseh članov
sveta. Če nobeden od kandidatov ne dobi večine glasov vseh članov sveta, se
razpis za imenovanje direktorja ponovi.
K imenovanju direktorja daje soglasje
Državni zbor.
20. člen
Za direktorja je lahko imenovan kandidat,
ki izpolnjuje naslednje pogoje:
-
da ima univerzitetno izobrazbo,
-
da ni član sveta,
-
je državljan Republike Slovenije,
-
da ima organizacijske sposobnosti in vsaj 5 letne izkušnje na področju
vodenja,
-
da pozna področje dela in ima vsaj 5 letne izkušnje na področju
delovanja invalidskih in humanitarnih dejavnosti.
21. člen
Kadar zaradi neuspešnega razpisa ali zaradi
razrešitve direktorja ni mogoče pravočasno imenovati direktorja, svet imenuje
v.d. direktorja. Kandidata predlagajo člani sveta.
Za v.d. direktorja je lahko predlagan
kandidat, ki izpolnjuje pogoje iz 20. člena teh pravil. Kandidat je imenovan z
večino glasov vseh članov sveta do imenovanja direktorja, vendar največ za dobo
enega leta.
V.d. direktorja ima enaka pooblastila kot
direktor in se ga lahko razreši po enakem postopku in pogojih kot direktorja.
22. člen
Direktor se mora udeleževati sej sveta.
Direktor lahko predlaga predsedniku ali
namestniku sveta sklic redne ali izredne seje in predlaga obravnavanje
določenih gradiv.
23. člen
Direktor lahko s sredstvi fundacije
upravlja samo za namen in v obsegu, ki jih je opredelil svet s svojimi sklepi.
Če sklep sveta ni v skladu z zakoni,
podzakonskimi akti, OdFIHO in splošnimi akti fundacije, direktor o tem tudi
pisno obvesti svet. Če svet vztraja pri izvršitvi takšnega sklepa, direktor o
tem pisno obvesti Državni zbor.
24. člen
Če direktor ne izpolnjuje nalog, določenih
z OdFIHO in temi pravili, ga svet lahko predčasno razreši. Razrešitev
direktorja lahko predlaga najmanj deset članov sveta.
Predlog za razrešitev mora biti pisno
obrazložen. Direktor je razrešen, če je za razrešnico glasovala večina vseh
članov sveta in če k njegovi razrešitvi da soglasje Državni zbor.
25. člen
Komisije
Komisije so stalne ali občasne. Komisije
pripravljajo predloge gradiv za seje. Pri tem sodelujejo z direktorjem,
predsednikom in namestnikom predsednika sveta. Pri svetu delujejo naslednje
stalne komisije:
-
komisija za pripravo pravil fundacije, za pripravo pravilnika o merilih
in pogojih za uporabo sredstev fundacije in drugih splošnih aktov fundacije,
-
komisija za ocenjevanje in pripravo predlogov za razporeditev sredstev
invalidskih organizacij,
-
komisija za ocenjevanje in pripravo predlogov za razporeditev sredstev
humanitarnih organizacij.
Fundacija ima lahko tudi občasne komisije.
26. člen
Komisije imajo sedem članov, ki jih izmed
članov sveta imenuje in razreši svet. Mandatna doba članov poteče s potekom
mandata sveta, ki jih je imenoval.
Predsednika komisije izvolijo člani
komisije izmed sebe z večino glasov vseh članov komisije. Če je za predsednika
komisije predlaganih več kandidatov, se glasovanje o kandidatih opravi na
način, določen v zadnjem odstavku 9. člena teh pravil.
Komisija lahko izmed svojih članov izvoli
namestnika predsednika komisije po enakem postopku, kot velja za predsednika.
27. člen
Seje komisije sklicuje predsednik komisije
v dogovoru z direktorjem.
Člani komisije so za svoje delo odgovorni
svetu.
28. člen
Nadzorni odbor
Fundacija ima nadzorni odbor, sestavljen iz
treh članov. Svet jih imenuje izmed uveljavljenih strokovnjakov na področju
invalidskega, socialnega in zdravstvenega varstva na podlagi predlogov Vlade
Republike Slovenije, invalidskih organizacij, ki delujejo na državni ravni
(prvi odstavek 25. člena Zakona o invalidskih organizacijah), in humanitarnih
organizacij.
Nadzorni odbor nadzira uresničevanje
sklepov sveta in komisij, nadzira porabo sredstev, ki so namenjena za delo
fundacije.
Nadzorni odbor o svojem delu poroča svetu.
Za člane nadzornega odbora veljajo odločbe
26. in 27. člena teh pravil.
IV. MERILA IN POGOJI ZA IZPLAČEVANJE SEJNIN, POVRAČIL
STROŠKOV TER DRUGIH IZPLAČIL
29. člen
Člani sveta so za udeležbo na rednih in
izrednih sejah sveta, komisij in nadzornega odbora, upravičeni do sejnine in
povračila potnih stroškov. Do sejnine in povračila potnih stroškov so
upravičeni tudi člani nadzornega odbora.
Sejnine za udeležbo na sejah sveta, komisij
in nadzornega odbora znašajo 12 odstotkov minimalne bruto plače v Republiki
Sloveniji.
Predsednik sveta oziroma namestnik
predsednika sveta, kadar ta vodi sejo sveta, sta upravičena do sejnine, ki za
50 odstotkov presega sejnino članov sveta.
Predsedniki komisij in predsedniki
nadzornega odbora so upravičeni do sejnine, ki za 20 odstotkov presega sejnino
članov sveta fundacije.
30. člen
Direktor opravlja delo nepoklicno. Za svoje
delo prejema mesečno nagrado, ki jo določi svet, vendar ne sme presegati treh
minimalnih bruto plač v Republiki Sloveniji.
31. člen
Za povračilo potnih stroškov ter izplačilo
dnevnic za službena potovanja se uporabljajo zneski povračil, nadomestil in
drugih prejemkov za zaposlene v državnih organih, ki jih določi ministrstvo,
pristojno za upravo.
32. člen
Za opravljanje strokovnih in tehnično
administrativnih opravil se za potrebe fundacije lahko zaposli ustrezno število
strokovnih in administrativnih delavcev. Sistemizacijo nalog in pogoje, ki jih
mora izpolnjevati kandidat za zaposlitev in višino plače, določi na predlog
direktorja svet.
33. člen
Svet na predlog direktorja lahko sprejme
sklep, da se za nekatera strokovna, tehnična in administrativna dela s
podjetjem ali posamezniki sklene pogodba. Podrobnejše pogoje in merila za
sklepanje pogodb določi svet.
V. PREMOŽENJE IN SREDSTVA ZA DELOVANJE FUNDACIJE
34. člen
Ustanovitveno premoženje fundacije
predstavlja 40% navadnih imenskih delnic, ki jih na podlagi 1. člena zakona o
lastninskem preoblikovanju Loterije Slovenije (Uradni list RS, št. 44/96 in
47/97) Loterija Slovenije p.o. po preoblikovanju v delniško družbo prenese v
last in posest fundacije.
Vrednost ustanovitvenega premoženja se lahko
poveča na podlagi 7. člena zakona o Iastninskem preoblikovanju Loterije
Slovenije.
35. člen
Fundacija upravlja
z ustanovitvenim premoženjem tako, da se njegova vrednost ne zmanjša razen če
tako zaradi izjemnega položaja odloči svet in k tej odločitvi da soglasje
Državni zbor.
36. člen
Fundacija upravlja s sredstvi, ki jih
pridobi s plačevanjem dajatev za prirejanje iger na srečo po določbah zakona o
igrah na srečo, (Uradni list RS, št.27/95) in sicer:
-
s plačili koncesijskih dajatev za trajno prirejanje klasičnih iger na
srečo in sicer 80% sredstev, doseženih s plačilom koncesijskih dajatev za
trajno prirejanje številčne loterije, loterije s trenutno znanim dobitkom in
lota ter 20% sredstev doseženih s plačilom koncesijske dajatve za trajno
prirejanje športne napovedi, druge športne stave in kviz loterije,
-
s plačili koncesijskih dajatev za prirejanje posebnih iger na srečo
-
s plačili dajatev za občasno prirejanje iger na srečo,
-
od dobička – dividend d.d. Loterije Slovenije,
-
od sredstev, ki jih pridobiva z darili, volili in drugimi prihodki.
36.a člen
Fundacija preko svojih organov in strokovne
službe ali pooblaščene strokovne organizacije zagotavlja nadzor nad porabo
namensko dodeljenih sredstev invalidskim in humanitarnim organizacijam za
delovanje, za izvajanje programov in storitev ter za naložbe, financirane iz
sredstev fundacije.
Nadzor obsega pregled stanja in podatkov o
porabi sredstev, ugotavljanje ustreznosti in pravilnosti dela izvajalcev
programov in storitev ter kakovosti in obsega opravljenega dela. Nadzor
vključuje tudi inštruktažno svetovanje ter priporočila za odpravo ugotovljenih
pomanjkljivosti. Organ, ki opravi nadzor, sestavi o tem poročilo in ga dostavi
svetu.
Natančnejšo ureditev izvajanja nadzora
ureja pravilnik, ki ga sprejme svet.
Če fundacija ugotovi, da obstaja upravičen
dvom glede pravilnosti in zakonitosti uporabe sredstev fundacije, dodeljenih
invalidskim in humanitarnim organizacijam, lahko pri pristojnih organih sproži
tudi postopek za finančni nadzor.
37. člen
Fundacija mora voditi poslovne knijge ter
izdelati letno poročilo v skladu s predpisi, ki določajo vodenje poslovnih
knjig in izdelavo računovodskih poročil za zavode.
Enkrat letno, do konca marca, je fundacija
dolžna predložiti poročilo o delu in finančnem poslovanju v preteklem
koledarskem letu Državnemu zboru, ministrstvu, pristojnemu za področje
delovanja invalidskih in humanitarnih organizacij in Uradu Vlade Republike
Slovenije za invalide.
Finančni nadzor nad poslovanjem fundacije
opravlja Računsko sodišče.
Finančno poslovanje poteka preko žiro
računa fundacije.
Pravila fundacije za financiranje invalidskih
in humanitarnih organizacij v Republiki Sloveniji (Uradni list RS, št. 9/99) vsebujejo naslednje prehodne in
končne določbe:
»VI. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
38. člen
Fundacija preneha, če premoženje ne zadošča
za nadaljnja izpolnjevanja namena fundacije in v drugih primerih, ko
ustanovitelj ugotovi, da ni pogojev za nadaljnji obstoj fundacije. O prenehanju
fundacije odloči Državni zbor.
39. člen
Iz sredstev fundacije se začasno, do
sprejetja nove zakonodaje, ki bo uredila delovanje invalidskih in humanitarnih
organizacij, financirajo tiste invalidske in humanitarne organizacije, ki so bile
financirane iz loterijskih sredstev na dan konstituiranja fundacije to je
9.3.1998.
40. člen
Določbe 19. člena teh pravil v zvezi z
javnim razpisom ne veljajo za prvo imenovanega direktorja, če kandidat
izpolnjuje predpisane pogoje iz 18. člena teh pravil.
41. člen
Ta pravila so sprejeta z večino glasov vseh
članov sveta in začnejo veljati, ko da k njim soglasje Državni zbor Republike
Slovenije.«.
Sprememba pravil fundacije za financiranje
invalidskih in humanitarnih organizacij v Republiki Sloveniji (Uradni list RS,
št. 89/99) črta 39. člen pravil:
39. člen
(črtan)«;
ter vsebuje naslednjo končno določbo:
»2. člen
Ta sprememba je sprejeta, ko da k njej
soglasje Državni zbor Republike Slovenije in začne veljati naslednji dan po
objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.«.
Spremembe in dopolnitve Pravil Fundacije za
financiranje invalidskih in humanitarnih organizacij v Republiki Sloveniji
(Uradni list RS, št. 45/05) vsebujejo naslednje prehodne in
končne določbe:
»PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
10. člen
Imenovanje članov nadzornega odbora po
spremenjeni določbi 28. člena pravil opravi svet najkasneje v šestih mesecih po
uveljavitvi teh sprememb in dopolnitev.
V enakem roku svet sprejme pravilnik za
izvajanje nadzora (tretji odstavek 36.a člena).
11. člen
Te spremembe in dopolnitve so sprejete, ko
da k njim soglasje Državni zbor Republike Slovenije, in začnejo veljati
naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.«.