Na podlagi drugega odstavka 27. člena Zakona o urejanju
prostora (Uradni list RS, št. 110/02, 8/03 – popr. in 58/03 – ZZK-1) sprejme
minister za okolje in prostor v soglasju z ministrom za promet
PROGRAM PRIPRAVE
državnega lokacijskega načrta za gradnjo državne ceste
med avtocesto A1 Šentilj–Koper in mejo z Republiko Avstrijo
I. Ocena stanja,
razlogi in pravna podlaga za pripravo državnega lokacijskega načrta
Osnovni cilj nove prometne povezave med avtocesto A1
Šentilj–Koper in mejo z Republiko Avstrijo je zagotoviti ustrezno medsebojno
povezanost središč mednarodnega, nacionalnega in regionalnega pomena v širšem
prostoru t. i. tretje razvojne osi.
V Odloku o Strategiji prostorskega razvoja Slovenije (Uradni
list RS, št. 76/04; v nadaljnjem besedilu: Strategija prostorskega razvoja
Slovenije) je predlagana nova prometna povezava, opredeljena kot del tretje
razvojne osi, ki se iz smeri avstrijske Koroške prek Slovenj Gradca in Velenja
pri Celju navezuje na avtocesto A1 in se nato nadaljuje proti Novemu mestu in
naprej proti Karlovcu oziroma se naveže na avtocesto Zagreb–Reka. Z razvojno
osjo se povezujejo regionalna središča v Avstriji, Sloveniji in na Hrvaškem ter
se omogoča navezovanje obstoječega tovornega in osebnega prometa vseh regij na
tej osi na glavne evropske prometne in razvojne osi.
Tretja os je bila najprej določena v slovenskem Regionalnem
prostorskem planu leta 1974 kot glavni medregionalni koridor. V devetdesetih
letih so bili v Dolgoročnem prostorskem planu ob tej osi načrtovani glavne
železnice, ceste in intermodalni terminali. Leta 2004 je bil intermodalni
koridor sprejet v Strategiji prostorskega razvoja Slovenije kot tretja razvojna
os (1. os je V. TEN, 2. os pa X. TEN koridor slovenski del). Pomembno je
poudariti, da poleg ceste vzdolž celotne tretje osi, razen od Velenja do
Slovenj Gradca, ki pa je načrtovana v Strategiji prostorskega razvoja
Slovenije, že poteka tudi železniška proga.
Obstoječe stanje prometnega omrežja predstavlja glavna cesta
I. reda Arja vas–Velenje–Slovenj Gradec–Dravograd, ki se v smeri Velikovca
nadaljuje z glavno cesto I. reda Dravograd–mednarodni mejni prehod Vič, ki je
prometno močno obremenjena. Povprečni letni dnevni promet na njej namreč
presega 11.000 vozil. Na večjem delu trase nima zadovoljivih tehničnih elementov
in ne ustreza potrebam sodobnih daljinskih cestnih povezav. Ima ozka grla in
nevarne odseke ter zaradi neustreznih tehničnih elementov na mnogih odsekih
omogoča le nizko potovalno hitrost.
Funkcija nove prometne povezave bo predvsem povečati konkurenčnost
območja ob razvojni osi, povečati dostopnost in krepitev institucionalnih in
gospodarskih povezav ter povečati integracijo prostora zunaj obstoječih
panevropskih prometnih koridorjev.
Namen nove prometne povezave je:
zagotoviti medsebojno povezanost središč mednarodnega,
nacionalnega in regionalnega pomena na širšem območju Slovenije ter zagotoviti
njihovo povezanost z mednarodnimi središči in povezavami ustreznega pomena;
zagotoviti prometno povezavo na V. in X. koridor ter s tem
omogočiti povezanost tujih središč mednarodnega pomena prek ozemlja Slovenije;
navezava pomembnejših lokalnih središč v obravnavanem
območju na ustrezne razvojne povezave;
razbremenitev sedanjih prometnic, ki ne omogočajo
ustreznih pogojev za sodoben in varen promet;
izboljšanje kakovosti potovanja, skrajšanje potovalnih
časov in povečanje prometne varnosti.
V Sloveniji bo nova prometna povezava podpirala razvoj
policentričnega omrežja mest in drugih naselij, skladen razvoj območij s
skupnimi prostorsko-razvojnimi značilnostmi, medsebojno dopolnjevanje funkcij
podeželskih in urbanih območij ter njihovo povezanost z evropskimi prometnimi
sistemi in urbanim omrežjem.
Minister za promet je z dopisom št. 2601-2/2004/36-0032073 z
dne 12 oktobra 2004 dal »Pobudo za izdelavo
državnega lokacijskega načrta za gradnjo državne ceste med avtocesto A1
Šentilj–Koper (avtocestni priključek Šentrupert–avtocestni priključek Arja vas)
in Velenjem, Slovenj Gradcem in Dravogradom«. Pobuda je dokumentirana s
pregledno karto Študije variant cestne povezave Koroške regije z avtocesto A1 v
merilu 1: 50.000.
Pobuda ministra za promet je utemeljena v Strategiji
prostorskega razvoja Slovenije, Uredbi o vrstah prostorskih ureditev državnega
pomena (Uradni list RS, št. 54/03, 68/05) in Resoluciji o nacionalnem programu
izgradnje avtocest v Republiki Sloveniji (Uradni list RS, št. 50/04).
II. Predmet in
programska izhodišča državnega lokacijskega načrta ter okvirno ureditveno
območje
Predmet izdelave državnega lokacijskega načrta za gradnjo
državne ceste med avtocesto A1 Šentilj–Koper in mejo z Republiko Avstrijo (v
nadaljnjem besedilu: državni lokacijski načrt) so poleg gradnje državne ceste
tudi vse prostorske ureditve, vezane na gradnjo nove prometne povezave na
ureditvenem območju državnega lokacijskega načrta.
Okvirno ureditveno območje državnega lokacijskega načrta je
določeno z obsegom prostorskih ureditev, ki so predmet državnega lokacijskega
načrta. Posega na območje občin Mežica, Prevalje, Slovenj Gradec, Mislinja,
Dravograd, Braslovče, Polzela, Žalec, Šmartno ob Paki, Šoštanj, Velenje (v
nadaljnjem besedilu: zadevne občine).
Okvirno območje državnega lokacijskega načrta se podrobneje
opredeli na podlagi dokončnega obsega variant, ki se vrednotijo in primerjajo v
okviru postopka priprave državnega lokacijskega načrta. Pri oblikovanju
predloga dokončnega obsega variant se upošteva stična točka prometne povezave
na državni meji z Republiko Avstrijo v dogovoru in potrditvi med pristojnimi
organi Republike Avstrije in Republike Slovenije.
Dne 10. 2. 2006 je Ministrstvo za okolje in prostor,
Direktorat za prostor, skladno z 28. členom Zakona o urejanju prostora (Uradni
list RS, št. 110/02, 8/03 – popr. in 58/03 – ZZK-1; v nadaljnjem besedilu:
Zakon o urejanju prostora) sklicalo prostorsko konferenco z namenom, da se
pridobijo in uskladijo priporočila, usmeritve in legitimni interesi lokalne
skupnosti, gospodarstva in interesnih združenj ter organizirane javnosti glede
priprave prostorskega akta oziroma predvidene prostorske ureditve. V okviru prostorske
konference je bil kot obvezno vsebinsko izhodišče za pripravo državnega
lokacijskega načrta predstavljen tudi Projekt celovitega razvoja območja tretje
razvojne osi, katerega izdelava je bila pozneje izločena iz postopka priprave
državnega lokacijskega načrta, zato se priporočila iz prostorske konference
nanašajo tudi nanj.
Na prostorski konferenci so bila dana naslednja priporočila:
-
prouči naj se predlog prilagoditve naslova državnega lokacijskega načrta
dejanskemu poteku nove prometne povezave oziroma izhodiščnim točkam, ki jih bo
nova prometna povezava povezovala, oziroma da se nova prometna povezava
načrtuje do meje z Republiko Avstrijo;
-
prouči naj se možnost razširitve območja državnega lokacijskega načrta
proti jugu s predorom Košnica do obstoječega nadvoza na državni cesti G1-5 v
Tremerjih;
-
prouči naj se smiselnost celovitega pristopa k umeščanju tovrstnih
prostorskih ureditev v prostor, predvsem vključevanje razmisleka o nadaljnjem
razvoju železniškega prometa; poudarjeno je namreč bilo, da izdelava projekta
celovitega razvoja območja tretje razvojne osi ne sme podaljšati in podražiti
postopka priprave državnega lokacijskega načrta in predlagano, da se namesto
izdelave novega projekta celovitega razvoja območja tretje razvojne osi uporabijo
oziroma izvedejo določbe Strategije prostorskega razvoja Slovenije, predlogov
regionalnih zasnov prostorskega razvoja Koroške in Savinjske regije ter
strategij prostorskega razvoja občin, ki so v pripravi;
-
prouči naj se mnenje, da je treba izdelati projekt ničelnega stanja
obstoječih državnih cest ter pripraviti načrt potrebnih povezav z območji
oziroma zaledji trase državnega lokacijskega načrta, ki bodo soudeležene pri
umestitvi trase ceste v prostor s ciljem, da se omogoči hitrejši gospodarski
razvoj celotnega območja;
-
prouči naj se mnenje, da se Dravograd predvidi kot cestno in železniško
središče celotne regije in da se kot nova prometna povezava predvidi avtocesta
(in ne hitra ali druga državna cesta);
-
opozorjeno je bilo na nujno potrebo po izdelavi realnega terminskega
načrta;
-
opozorjeno je bilo, da je pri izdelavi državnega lokacijskega načrta
treba upoštevati mnenja in interese gospodarstva ter lokalnih skupnosti;
-
opozorjeno je bilo na pobudo za državni lokacijski načrt za navezovalno
cesto Dramlje–Šentjur, ki jo je treba upoštevati ob izdelavi projekta
celovitega razvoja območja ob tretji razvojni osi;
-
opozorjeno je bilo na postopek priprave državnega lokacijskega načrta za
traso prenosnega plinovoda R 25D Šentrupert–Šoštanj (trenutna faza je javna
razgrnitev predloga državnega lokacijskega načrta), ki ga je treba upoštevati v
postopku priprave državnega lokacijskega načrta.
III. Nosilci nalog in
njihove obveznosti pri financiranju priprave državnega lokacijskega načrta
Pripravljavec državnega lokacijskega načrta je Ministrstvo za
okolje in prostor, Direktorat za prostor, Dunajska cesta 21, Ljubljana (v
nadaljnjem besedilu: MOP), ki zagotovi sredstva za izdelavo recenzije presoje
in medsebojne primerjave variantnih rešitev (v nadaljnjem besedilu: študija
variant), revizije okoljskega poročila in recenzije državnega lokacijskega
načrta ter recenzije drugih morebiti potrebnih dokumentov. MOP zagotovi
razpoložljive razvojne programe občin in drugih razvojnih dejavnikov v območju
tretje razvojne osi, ki bodo podlaga za izdelavo analize stanja, teženj in
razvojnih možnosti v prostoru ter generatorjev prometa.
Naročnik strokovnih podlag in državnega lokacijskega načrta
je Družba za avtoceste v Republiki Sloveniji, d. d., Celje (v nadaljnjem
besedilu: DARS), ki zagotovi vsa sredstva za izdelavo strokovnih podlag iz VI.1
točke in VI.2 točke tega programa priprave, študije variant, okoljskega
poročila, geodetskega načrta, poročila o vplivih nameravanega posega v okolje
(v nadaljnjem besedilu: poročilo o vplivih na okolje), revizije poročila o
vplivih na okolje ter vseh faz državnega lokacijskega načrta.
Investitor načrtovanih prostorskih ureditev je Republika
Slovenija, ki jo kot izvajalec naročila za opravljanje nalog v zvezi z gradnjo
državnih cest zastopa DARS.
Izdelovalec študije variant in izdelovalec državnega
lokacijskega načrta (v nadaljnjem besedilu: načrtovalec), ki ga DARS izbere po
predpisih o oddaji javnega naročila, mora izpolnjevati pogoje, določene v
Zakonu o urejanju prostora. Pripravljavec pred začetkom postopka javnega
naročila za izbiro načrtovalca potrdi projektno nalogo.
IV. Nosilci urejanja
prostora
Nosilci urejanja prostora so državni organi oziroma organi
lokalnih skupnosti in nosilci javnih pooblastil, ki v konkretnem postopku priprave
državnega lokacijskega načrta v skladu z Zakonom o urejanju prostora odločajo
ali soodločajo o zadevah urejanja prostora.
Med nosilce urejanja prostora se
lahko uvrstijo tudi drugi državni organi oziroma organi lokalnih skupnosti ter
nosilci javnih pooblastil, za katere se v postopku priprave konkretnega
državnega lokacijskega načrta izkaže, da rešitve posegajo v njihovo delovno
področje.
IV.1 Nosilci urejanja prostora, ki v postopku priprave
konkretnega državnega lokacijskega načrta sodelujejo z dajanjem smernic za
načrtovanje, strokovnih podlag urejanja prostora in mnenj k predlogu državnega
lokacijskega načrta, so:
1. Ministrstvo
za notranje zadeve, Policija, Generalna policijska uprava;
2. Ministrstvo
za obrambo, Inšpektorat Republike Slovenije za varstvo pred naravnimi in
drugimi nesrečami, Urad glavnega inšpektorja;
3. Ministrstvo
za obrambo, Direktorat za obrambne zadeve, Sektor za civilno obrambo;
4. Ministrstvo
za obrambo, Uprava Republike Slovenije za zaščito in reševanje;
5. Ministrstvo
za promet, Direkcija Republike Slovenije za ceste;
6. Javna
agencija za železniški promet Republike Slovenije, Maribor;
7. Ministrstvo
za promet, Uprava Republike Slovenije za civilno letalstvo;
8. Ministrstvo
za okolje in prostor, Agencija Republike Slovenije za okolje – področje varstva
okolja;
9. Ministrstvo
za okolje in prostor, Agencija Republike Slovenije za okolje – področje
upravljanja voda;
10. Ministrstvo za
gospodarstvo, Direktorat za energijo;
11. Ministrstvo za
gospodarstvo, Direktorat za energijo, Sektor za rudarstvo;
12. Ministrstvo za
kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano, Direktorat za kmetijstvo;
13. Zavod Republike
Slovenije za varstvo narave;
14. Zavod za varstvo
kulturne dediščine Slovenije;
15. Zavod za ribištvo
Slovenije;
16. Zavod za gozdove
Slovenije;
17. DARS, d. d.,
Ljubljana;
18. ELES, d.o.o.,
Ljubljana;
19. Elektro distributerji:
-
Elektro Celje, d. d., Celje;
-
Elektro Maribor, d. d., Maribor;
20. Geoplin plinovodi, d. o. o., Ljubljana;
21. zadevne občine in njihove gospodarske javne službe.
Ministrstvu, pristojnemu za
kulturo, MOP predloži vloge za pridobitev smernic za načrtovanje, strokovnih
podlag urejanja prostora ter mnenj k dopolnjenemu predlogu državnega
lokacijskega načrta v vednost z vsemi prilogami.
IV.2 Organizacija oziroma nosilec javnih pooblastil,
ki mora v postopku priprave konkretnega državnega lokacijskega načrta
sodelovati le s predložitvijo podatkov o lastnem omrežju, je Telekom Slovenije,
d. d., Cigaletova ulica 15, Ljubljana.
IV.3 Nosilci urejanja prostora, ki v postopku izdelave
študije variant podajo stališče k predlogu najustreznejše variantne rešitve,
so:
1. Ministrstvo
za gospodarstvo, Direktorat za energijo;
2. Ministrstvo
za promet, Direktorat za ceste;
3. Ministrstvo
za promet, Direktorat za letalstvo;
4. Ministrstvo
za promet, Direktorat za železnice;
5. Ministrstvo
za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano, Direktorat za kmetijstvo;
6. Ministrstvo
za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano, Direktorat za gozdarstvo, lovstvo in
ribištvo.
MOP se v konkretnem postopku
priprave državnega lokacijskega načrta odloči, kateri od nosilcev urejanja
prostora mora dati stališče k predlogu najustreznejše variantne rešitve z
vidika razvoja posameznega resorja.
IV.4 Nosilec urejanja prostora, ki v postopku izdelave
študije variant in celovite presoje vplivov na okolje poda stališče k predlogu
najustreznejše variantne rešitve in mnenje o ustreznosti okoljskega poročila,
je Ministrstvo za okolje in prostor, Direktorat za okolje, Sektorja za celovito
presojo vplivov na okolje, na podlagi stališč in mnenj:
1. Ministrstva
za zdravje;
2. Zavoda
Republike Slovenije za varstvo narave;
3. Ministrstva
za okolje in prostor, Direktorata za okolje, Sektorja za vode;
4. Ministrstva
za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano;
5. Ministrstva
za kulturo, Direktorata za kulturno dediščino.
Ministrstvo za okolje in prostor,
Direktorat za okolje, Sektor za celovito presojo vplivov na okolje se v
konkretnem postopku celovite presoje vplivov na okolje odloči, kateri od
nosilcev urejanja prostora mora dati stališče k predlogu najustreznejše
variantne rešitve in mnenje o ustreznosti okoljskega poročila.
IV.5 Nosilec urejanja prostora, ki v postopku izdelave
predloga državnega lokacijskega načrta ter presoje vplivov na okolje podajo
mnenje o sprejemljivosti nameravanega posega, je Ministrstvo za okolje in
prostor, Agencija Republike Slovenije za okolje – področje varstva okolja, na
podlagi mnenj:
1. Ministrstva
za zdravje;
2. Ministrstva
za obrambo, Uprave Republike Slovenije za zaščito in reševanje;
3. Zavoda
Republike Slovenije za varstvo narave;
4. Ministrstva
za okolje in prostor, Agencije Republike Slovenije za okolje – področje
upravljanja z vodami;
5. Ministrstva
za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano;
6. Ministrstva
za kulturo, Direktorata za kulturno dediščino.
Ministrstvo za okolje in prostor, Agencija Republike
Slovenije za okolje – področje varstva okolja, se v konkretnem postopku presoje
vplivov na okolje odloči, kateri od nosilcev urejanja prostora mora dati mnenje
o sprejemljivosti nameravanega posega.
V. Način pridobitve
strokovnih rešitev
Načrtovalec lahko ob upoštevanju programskih izhodišč,
določenih v II. točki tega programa priprave, na podlagi priporočil s prve
prostorske konference, analize prostora, pridobljenih smernic in njihove
analize, na podlagi analiz stanja, teženj in razvojnih možnosti v prostoru in
študije ranljivosti predlaga variante v enem koridorju, ki ga potrdi
medresorska delovna skupina za oblikovanje projekta celovitega razvoja območja
tretje razvojne osi na podlagi rezultatov Projekta celovitega razvoja tretje
razvojne osi v delu, ki se prostorsko sklada z območjem obravnave državnega
lokacijskega načrta.
MOP, ministrstvo, pristojno za promet, in DARS potrdijo
predlagani obseg variant, za katere izdelovalec strokovnih podlag v primerni
natančnosti izdela variantne rešitve kot celovite urbanistične, krajinske in
arhitekturne oziroma gradbeno-tehnične strokovne rešitve.
Načrtovalec izdela študijo variant, v kateri na podlagi
strokovnih podlag presodi in primerja poteke tras z vidika prostorskega razvoja
(učinkov na regionalni razvoj, racionalne rabe prostora), s funkcionalnega,
varstvenega in ekonomskega vidika ter z vidika sprejemljivosti načrtovanih
ureditev v lokalnem okolju.
V zaključku študije variant načrtovalec predlaga in utemelji
najustreznejšo variantno rešitev in da usmeritve za njeno optimizacijo v sklopu
izdelave strokovnih podlag in predloga državnega lokacijskega načrta.
VI. Seznam potrebnih
strokovnih podlag in način njihove pridobitve
Pri izdelavi strokovnih podlag
in državnega lokacijskega načrta je treba upoštevati vse predhodno izdelane
strokovne podlage in vsa druga gradiva, bistvena za izdelavo naloge.
VI.1 V postopku izdelave študije variant se uporabijo
ali izdelajo naslednje strokovne podlage:
-
analiza stanja in teženj v prostoru: analiza fizičnih lastnosti in
pravnega stanja prostora, problemov, ki izhajajo iz dosedanjega prostorskega
razvoja;
-
analiza razvojnih možnosti za posamezne dejavnosti v prostoru, kjer se
ob oceni tokov tovornega in potniškega prometa ovrednotijo učinki tras na
razvoj policentričnega omrežja mest in drugih naselij na mednarodni in
nacionalni ravni, ovrednotijo učinki tras na razvoj omrežja urbanih središč
skozi kazalce povezanosti, ovrednotijo učinki tras na regionalni razvoj skozi
kazalce dostopnosti, ter primerjajo prostorski učinki glede na različne poteke
tras;
-
študija ranljivosti prostora: analiza pričakovanih vplivov prostorskih
ureditev na posamezne sestavine prostora, vrednotenje ter priprava predlogov
strokovnih rešitev;
-
elaborati, v katerih se variante vrednotijo in primerjajo:
razvojno-urbanistični, gradbeno-tehnični, prometno-ekonomski elaborat in
okoljsko poročilo;
-
morebitne druge strokovne podlage, ki bodo izhajale iz smernic nosilcev
urejanja prostora.
VI.2. V postopku izdelave predloga državnega
lokacijskega načrta se izdelajo naslednje strokovne podlage:
-
geodetski načrt, izdelan v skladu s Pravilnikom o geodetskem načrtu
(Uradni list RS, št. 40/04);
-
idejna zasnova načrtovane prostorske ureditve, izdelana na način, ki
vključuje vse funkcionalne, urbanistične, krajinske, arhitekturne in
okoljevarstvene rešitve ter ureditve z ustreznim poročilom in utemeljitvijo;
-
idejna zasnova posameznih elementov prostorske ureditve, izdelana kot
posamezni načrti, ki vključuje vse funkcionalne, urbanistične, krajinske,
arhitekturne in okoljevarstvene rešitve ter ureditve, z ustreznimi poročili in
utemeljitvami;
-
idejna zasnova nove prometne ureditve, tudi v odnosu do obstoječe
(ukinitve, preureditve obstoječih cest, poti ipd.);
-
idejna zasnova novih in zaščita, prestavitev ali ukinitev obstoječih
energetskih, vodovodnih, komunalnih in drugih infrastrukturnih priključkov ter
ureditev;
-
idejna zasnova rešitev in ukrepov za preprečitev negativnih vplivov na
okolje, kulturno dediščino in trajnostno rabo naravnih dobrin, za omilitev
vplivov na rastlinske in živalske vrste ter njihove habitate, vključno z idejno
zasnovo ureditve morebitnih izravnalnih ukrepov;
-
idejna zasnova rešitev in ukrepov za obrambo ter varstvo pred naravnimi
in drugimi nesrečami;
-
prikaz vplivnega območja pričakovanih posameznih vrst vplivov
načrtovanih objektov na okolico;
-
morebitne druge strokovne podlage, ki bodo izhajale iz smernic nosilcev
urejanja prostora, po potrebi tudi strokovne podlage v zvezi z ukrepi med
gradnjo;
-
predlog državnega lokacijskega načrta mora vsebovati tudi podatke o
lastnikih in imetnikih drugih stvarnih pravic na nepremičninah.
VII.
Postopek in roki za pripravo državnega lokacijskega načrta
VII.1 Postopek priprave državnega lokacijskega načrta,
študija variant, strokovne podlage iz VI.1 točke in VI.2 točke tega programa
priprave ter državni lokacijski načrt se v vseh fazah izdelajo ali pripravijo v
skladu z Zakonom o urejanju prostora, Uredbo o prostorskem redu Slovenije
(Uradni list RS, št. 122/04) in Pravilnikom o vsebini, obliki in načinu
priprave državnih in občinskih lokacijskih načrtov ter vrstah njihovih
strokovnih podlag (Uradni list RS, št. 86/04).
VII.2 V skladu z določbami Zakona o varstvu okolja
(Uradni list RS, št. 41/04, 17/06 – ORZVO 187, 20/06) je Ministrstvo za okolje
in prostor z odločbo št. 35409-9/2006 z dne 10. 3. 2006 ugotovilo, da državni
lokacijski načrt lahko pomembno vpliva na okolje, ker vsebuje posege v okolje,
za katere je treba izvesti presojo vplivov na okolje v skladu z zakonom, ki
ureja področje varstva okolja oziroma lahko v skladu z zakonom, ki ureja
področje ohranjanja narave, pomembno vpliva na zavarovana območja, posebna
varstvena območja ali potencialna posebna ohranitvena območja (v nadaljnjem
besedilu: varovana območja).
V fazi izdelave študije variant se opravi celovita presoja
vplivov izvedbe predloga najustreznejše variantne rešitve na okolje v skladu z
določbami zakona, ki ureja področje varstva okolja, oziroma presojo
sprejemljivosti njegovih vplivov na varovana območja v skladu z določbami
zakona, ki ureja področje ohranjanja narave. Zagotovi se okoljsko poročilo in
revizija okoljskega poročila, ki morata biti izdelana v skladu s predpisi, ki
določajo podrobnejšo vsebino in revizijo okoljskega poročila ter predpisi, ki
določajo vsebino in podrobnejšo metodologijo presoje sprejemljivosti vplivov
izvedbe načrtov v naravo na varovana območja.
V fazi izdelave predloga
državnega lokacijskega načrta se izvede presoja vplivov na okolje v skladu z
določbami zakona, ki ureja področje varstva okolja, oziroma presojo
sprejemljivosti njegovih vplivov na varovana območja v skladu z določbami
zakona, ki ureja področje ohranjanja narave. Zagotovita se poročilo o vplivih
na okolje in revizija poročila o vplivih na okolje, ki morata biti izdelana v
skladu s predpisi, ki določajo podrobnejšo vsebino in način priprave poročila o
vplivih na okolje ter revizijo poročila o vplivih na okolje in predpisi, ki
določajo vsebino in podrobnejšo metodologijo presoje sprejemljivosti vplivov
izvedbe posegov v naravo na varovana območja.
VII.3 Faza študije variant in celovite presoje vplivov
na okolje
1. Pridobitev
smernic za načrtovanje:
-
DARS zagotovi gradivo za pridobitev smernic;
-
MOP pridobi smernice za načrtovanje in strokovne podlage urejanja
prostora od nosilcev urejanja prostora iz IV.1 točke in podatke od organizacij
oziroma nosilcev javnih pooblastil iz IV.2 točke tega programa priprave;
-
nosilci urejanja prostora dajo smernice v 30 dneh po prejemu vloge;
nosilci urejanja prostora v tem roku predložijo tudi strokovne podlage urejanja
prostora, s katerimi razpolagajo, in ki se nanašajo na območje oziroma so
predmet načrtovanja. V skladu z zakonom, ki ureja področje ohranjanja narave,
se, če strokovna priprava naravovarstvenih smernic v 30 dneh ni možna, rok
lahko podaljša, vendar na največ 60 dni, o čemer pristojni zavod obvesti
pripravljavca;
-
načrtovalec pregleda smernice in strokovne podlage urejanja prostora ter
jih analizira.
2. Izdelava
študije variant:
-
DARS zagotovi izdelavo strokovnih podlag iz točke VI.1 tega programa
priprave;
-
načrtovalec izdela študijo variant s predlogom najustreznejše variantne
rešitve;
-
MOP zagotovi recenzijo študije variant in revizijo okoljskega poročila;
-
ko MOP predloži recenzijo študije variant in revizijo okoljskega
poročila, načrtovalec dopolni študijo variant, predlog najustreznejše variantne
rešitve in okoljsko poročilo;
-
k izdelani in po potrebi dopolnjeni študiji variant in predlogu
najustreznejše variantne rešitve pridobi MOP stališča ministrstva, pristojnega
za promet, in DARS;
-
MOP k predlogu najustreznejše variantne rešitve pridobi stališče
nosilcev urejanja prostora iz IV.4 točke tega programa priprave; sočasno MOP
pošlje ministrstvu, pristojnemu za varstvo okolja, poleg predloga
najustreznejše variantne rešitve tudi okoljsko poročilo in njegovo revizijo z
namenom, da ministrstvo, pristojno za varstvo okolja, v 30 dneh oblikuje mnenje
o ustreznosti okoljskega poročila, v največ 36 dneh pa mnenje o sprejemljivosti
vplivov izvedbe predloga najustreznejše variantne rešitve.
3. Javna
seznanitev in prostorska konferenca:
-
minister, pristojen za prostor, po pridobljenem mnenju o ustreznosti
okoljskega poročila s sklepom odredi javno seznanitev s predlogom
najustreznejše variantne rešitve, okoljskim poročilom in njegovo revizijo na
sedežu pripravljavca ter v zadevnih občinah;
-
MOP v času javne seznanitve organizira javno obravnavo, ki mora biti v
kraju načrtovane prostorske ureditve, in drugo prostorsko konferenco na sedežu
MOP z namenom, da se k predlagani najustreznejši variantni rešitvi pridobijo in
uskladijo priporočila, usmeritve in legitimni interesi oziroma mnenja lokalnih
skupnosti, gospodarstva in interesnih združenj ter organizirane javnosti;
-
javna seznanitev traja najmanj 30 dni.
4. Potrditev
najustreznejše variantne rešitve:
-
DARS zagotovi dopolnitev študije variant in predloga najustreznejše
variantne rešitve tako, da pri tem smiselno upošteva stališča nosilcev urejanja
prostora iz IV.3 točke tega programa priprave, priporočila druge prostorske
konference ter mnenja in pripombe javnosti in nosilcev urejanja prostora iz
IV.1 točke tega programa priprave, pri čemer mora DARS obrazložiti način
upoštevanja in razloge za neupoštevanje;
-
MOP (pripravljavec) posreduje ministrstvu, pristojnemu za varstvo
okolja, dopolnjeno študijo variant s predlogom najustreznejše variantne rešitve
z namenom, da ministrstvo, pristojno za varstvo okolja, v 30 dneh izda sklep o
potrditvi predloga najustreznejše variantne rešitve oziroma izdajo potrdila
zavrne;
-
po pridobljenem sklepu o potrditvi na predlog ministra, pristojnega za
prostor, in ministra, pristojnega za promet, o variantni rešitvi odloči Vlada Republike
Slovenije;
- o potrjenem predlogu
najustreznejše variantne rešitve, za katero se izdela predlog državnega
lokacijskega načrta, MOP seznani nosilce urejanja prostora iz IV.4 točke tega
programa priprave z obvestilom, javnost pa z javnim naznanilom v enem dnevnem
časopisu, ki pokriva celotno območje države, na krajevno običajen način in na
svetovnem spletu.
VII.4 Faza predloga državnega lokacijskega načrta in
presoje vplivov na okolje
1. Dopolnitev
smernic k izbrani varianti:
-
DARS zagotovi gradivo za pridobitev dopolnjenih smernic k izbrani
varianti (lega potrjene variantne rešitve prostorske ureditve v ožjem prostoru
s tehničnim poročilom);
-
MOP pridobi potrebne dopolnitve smernic k izbrani varianti od nosilcev
urejanja prostora iz IV.1 točke tega programa priprave;
-
nosilci urejanja prostora, ki so za to zaprošeni, podajo dopolnitve
smernic k izbrani varianti v 30 dneh po prejemu vloge;
-
načrtovalec pregleda dopolnjene smernice k izbrani varianti in jih
analizira.
2. Izdelava
predloga državnega lokacijskega načrta:
-
DARS na podlagi usmeritev iz študije variant, smernic in njihovih
dopolnitev zagotovi izdelavo strokovnih podlag iz VI.2 točke tega programa
priprave, vključno s poročilom o vplivih na okolje;
-
načrtovalec po prevzemu vseh strokovnih podlag, vključno s poročilom o
vplivih na okolje, izdela predlog državnega lokacijskega načrta;
-
DARS zagotovi revizijo poročila o vplivih na okolje;
-
MOP zagotovi recenzijo predloga državnega lokacijskega načrta;
-
načrtovalec potem, ko prejme pripombe od MOP in po reviziji dopolnjenega
poročila o vplivih na okolje, dopolni predlog državnega lokacijskega načrta;
-
MOP predloži ministrstvu, pristojnemu za varstvo okolja, predlog
državnega lokacijskega načrta, poročilo o vplivih na okolje ter revizijo
poročila o vplivih na okolje z namenom, da ministrstvo, pristojno za varstvo
okolja, pripravi osnutek odločitve o okoljevarstvenem soglasju;
-
MOP seznani zadevne občine z javno razgrnitvijo predloga državnega
lokacijskega načrta.
3. Javna
razgrnitev in javne obravnave:
-
minister, pristojen za prostor, s sklepom odredi javno razgrnitev
predloga državnega lokacijskega načrta, poročila o vplivih na okolje, mnenja o
opravljeni reviziji poročila o vplivih na okolje ter osnutka odločitve o
okoljevarstvenem soglasju na sedežu pripravljavca ter v zadevnih občinah;
-
javna razgrnitev traja najmanj 30 dni;
-
MOP obvesti javnost o dejstvu, da je za načrtovane ureditve treba
izvesti presojo vplivov na okolje, o ureditvenem območju državnega lokacijskega
načrta, o organu, ki bo izdal okoljevarstveno soglasje, predložil zahtevane
podatke o načrtovanih ureditvah, ter o kraju in času javne razgrnitve in javne
obravnave, kjer je omogočen vpogled v predlog državnega lokacijskega načrta, v
poročilo o vplivih na okolje in v revizijo poročila o vplivih na okolje ter o
načinu dajanja mnenj in pripomb z objavo v Uradnem listu Republike Slovenije, v
enem od dnevnih časopisov, ki pokriva celotno območje države, na svetovnem
spletu ter na krajevno običajen način, in sicer najmanj en teden pred začetkom
javne razgrnitve;
-
MOP v času javne razgrnitve organizira javno obravnavo, ki mora biti v
zadevnih občinah, na katere se nanaša načrtovana prostorska ureditev;
-
MOP v sodelovanju z zadevnimi občinami v času javne razgrnitve in javne
obravnave evidentira vse pisne in ustne pripombe ter predloge organov,
organizacij in posameznikov;
-
MOP v sodelovanju z DARS, ministrstvom, pristojnim za promet, in
načrtovalcem prouči pripombe in predloge;
-
načrtovalec pripravi predlog stališč glede njihovega upoštevanja;
-
MOP s pripombami in predlogi ter predlogom stališč seznani tudi tiste
nosilce urejanja prostora, na katerih delovno področje bi se predlagane
spremembe lahko nanašale, ter pridobi njihovo predhodno mnenje;
-
minister, pristojen za prostor, po predhodnem mnenju ministra,
pristojnega za promet, odloči o upoštevanju pripomb in predlogov ter z
odločitvijo seznani zadevne občine.
4. Izdelava
dopolnjenega predloga državnega lokacijskega načrta:
-
DARS zagotovi izdelavo potrebnih dopolnitev strokovnih podlag v skladu s
sprejeto odločitvijo o upoštevanju pripomb in predlogov;
-
načrtovalec izdela dopolnjen predlog državnega lokacijskega načrta po
prevzemu vseh morebiti dopolnjenih strokovnih podlag;
-
načrtovalec po potrebi dopolni in zaključi analizo smernic ter jo
priloži k dopolnjenemu predlogu državnega lokacijskega načrta in h gradivu za
pridobitev mnenj;
-
MOP zagotovi pregled predloga državnega lokacijskega načrta;
-
MOP k dopolnjenemu predlogu državnega lokacijskega načrta pridobi
stališče ministrstva, pristojnega za promet;
-
DARS zagotovi gradivo za pridobitev mnenj.
5. Pridobitev
mnenj in okoljevarstvenega soglasja:
-
MOP pridobi mnenja k dopolnjenemu predlogu državnega lokacijskega načrta
od nosilcev urejanja prostora iz IV.1 točke tega programa priprave;
-
nosilci urejanja prostora podajo mnenje v 30 dneh po prejemu vloge;
-
MOP v času pridobivanja mnenj zagotovi pregled dopolnjenega predloga
državnega lokacijskega načrta;
-
MOP posreduje DARS mnenja nosilcev urejanja prostora in recenzijo z
namenom, da načrtovalec izdela usklajen dopolnjen predlog državnega
lokacijskega načrta;
-
MOP (pripravljavec) posreduje ministrstvu, pristojnemu za varstvo
okolja, mnenja nosilcev urejanja prostora iz IV.5 točke tega programa z
namenom, da le-to na njihovi podlagi v sedmih dneh odloči o okoljevarstvenem
soglasju.
6. Sprejem
državnega lokacijskega načrta:
-
po pridobljenem pravnomočnem okoljevarstvenem soglasju minister,
pristojen za prostor, v soglasju z ministrom, pristojnim za promet, predloži
usklajen dopolnjen predlog državnega lokacijskega načrta Vladi Republike
Slovenije v sprejetje. Sestavni del gradiva so priporočila obeh prostorskih
konferenc in stališča do pripomb ter predlogov z javne razgrnitve;
-
Vlada Republike Slovenije sprejme državni lokacijski načrt z uredbo in
jo objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
VIII. Objava programa
priprave
Ta program priprave se objavi v Uradnem listu Republike
Slovenije.
Št. 35-15-8/2005/HŠ
Ljubljana, dne 18. aprila 2006
EVA 2006-2511-0096
Janez Podobnik l.r.
Minister
za okolje in prostor
Soglašam!
mag. Janez Božič l.r.
Minister
za promet