Na podlagi drugega odstavka 27. člena Zakona o urejanju
prostora (Uradni list RS, št. 110/02, 8/03 – popr. in 58/03 – ZZK-1) sprejme
minister za okolje in prostor v soglasju z ministrom za promet
PROGRAM PRIPRAVE
državnega lokacijskega načrta za regionalno cesto
R2-428/1249 Radmirje–Luče in zagotavljanje poplavne varnosti naselja Luče
I. Ocena stanja,
razlogi in pravna podlaga za pripravo državnega lokacijskega načrta
Obstoječa regionalna cesta R2-428/1249 Radmirje–Luče poteka
skozi naselje Luče v zelo neugodnih horizontalnih in vertikalnih elementih.
Ozko grlo predstavlja odsek skozi naselje, kjer zaradi obstoječe pozidave na
nekaterih mestih ni mogoč nemoten dvosmerni promet, s prometnovarnostnega
vidika pa je obstoječa cesta povsem neustrezna.
Stopnja urejenosti struge Savinje na območju Luč ne
zagotavlja potrebne poplavne varnosti urbanih površin na območju Luč.
Regulirana Savinja z visokovodnim nasipom zagotavlja varnost pred približno
20-letnimi vodami (Q(20)) z minimalno varnostno višino. Pri pretokih s
petdesetletno povratno dobo (Q(50)) je preplavljen spodnji, nižje ležeči del
Luč, kar se je zgodilo med visoko vodo leta 2000. Na podlagi že izdelanih
analiz in predvideno gradnjo obvoznice so dana osnovna izhodišča za zagotovitev
zahtevane poplavne varnosti in urejenosti struge Savinje na območju Luč. Hkrati
je treba opredeliti poplavno varnost struge Lučnice, ki je bila regulirana po
katastrofalnih poplavah novembra 1990.
Ministrstvo za okolje in prostor, Direktorat za prostor, Urad
za prostorski razvoj, je prejel dve pobudi za prostorski ureditvi državnega
pomena, ki sta prostorsko povezani, zato se za obe prostorski ureditvi skupaj
izdela en celovit državni lokacijski načrt. Pobuda ministra za promet je bila
dana za ureditev regionalne ceste R2-428/1249 Radmirje–Luče, pobuda ministra za
okolje in prostor pa za zagotavljanje poplavne varnosti naselja Luče.
Pobudi sta utemeljeni v:
-
Odloku o strategiji prostorskega razvoja Slovenije (Uradni list RS, št.
76/04);
-
Uredbi o vrstah prostorskih ureditev državnega pomena (Uradni list RS,
št. 54/03 in 68/05).
II. Predmet in
programska izhodišča državnega lokacijskega načrta ter okvirno ureditveno
območje
Predmet izdelave državnega lokacijskega načrta za ureditev
regionalne ceste R2-428/1249 Radmirje–Luče in zagotavljanje poplavne varnosti
naselja Luče (v nadaljnjem besedilu: državni lokacijski načrt), so vse
prostorske ureditve, povezane z ureditvijo regionalne ceste R2-428/1249
Radmirje–Luče in zagotavljanjem poplavne varnosti naselja Luče.
Pobuda ministra za promet je dokumentirana s pregledno
situacijo v merilu 1: 5000. Idejno študijo variant rekonstrukcije regionalne
ceste R2-428/1249 Radmirje–Luče je izdelalo podjetje IBT Nizke gradnje
Trbovlje, d. o. o. (št. 7123/302, september 1999).
Pobuda ministra za okolje in prostor je dokumentirana s
Strokovnimi podlagami ureditve Savinje na območju Luč za zagotavljanje poplavne
varnosti in umestitve načrtovane obvoznice, ki jih je izdelal Inštitut za vode
RS, Ljubljana, (št. C-373, julij 2005).
Prometne ureditve v variantnih rešitvah poteka trase
ceste so:
-
Varianta 1 poteka najprej po obstoječi regionalni cesti
R2-428/1249 in prečka Savinjo z novim mostom približno 50 m dolvodno od
obstoječega. V nadaljevanju poteka po visokovodnem nasipu in tik ob desnem
bregu reke prečka dvakrat mlinščico Strugo ter se nad jezom v Savinji priključi
na obstoječo regionalno cesto R2-428/1250 proti Logarski dolini;
-
Varianta 2 predvideva rekonstrukcijo regionalne ceste skozi Luče
z gradnjo novega mostu na lokaciji obstoječega. Ta trasa je obdelana v dveh
podvariantah, ki se razlikujeta le v širini prečnega profila skozi strnjeno
naselje. Prva podvarianta upošteva racionalizacijo normalnega prečnega profila,
druga pa predvideva nezmanjšan prečni profil, zaradi česar bi bila potrebna rušitev
dveh stanovanjskih objektov;
-
Varianta 3 – začetek te rešitve je enak poteku variante 1.
Razlika je v lokaciji prehoda čez Savinjo z mostom približno 70 m gorvodno nad
obstoječim, greben Breznico pa prečka s kratkim, vendar globokim usekom. V
nadaljevanju trasa poteka po desnoobrežnem visokovodnem nasipu po trasi, enaki
1. in 2. varianti;
-
Varianta 4 je obvoznica v pravem pomenu, saj v celoti poteka mimo
naselja Luče. Trasa v začetku zavije z obstoječe regionalne ceste v greben
Breznica in ga prebije s predorom, dolgim približno 100 m. Po predoru prečka z
mostom Savinjo in nadaljuje po desnem bregu Savinje (podobno kot 1. in 3.
varianta) vse do zgornjega jezu na Savinji, kjer se priključi na regionalno
cesto za Logarsko dolino;
-
Varianta 5 poteka najprej po obstoječi regionalni cesti
R2-428/1249 in prečka Savinjo z novim mostom, ki je lociran neposredno ob
obstoječem.
Vse variante, razen druge (ki poteka skozi Luče), imajo
predvidena dva priključka za naselje, in sicer vzhodnega v bližini obstoječega mostu
čez Savinjo in zahodnega, ki je lociran tik pred priključkom obvoznice na
obstoječo regionalno cesto R2-428/1250 za Logarsko dolino (ob zgornjem jezu v
Savinji).
Vodne ureditve struge Savinje za zagotavljanje
potrebne poplavne varnosti urbanih površin naselja Luče so:
-
Ureditev A: Ureditev Savinje pod sotočjem z Lučnico – predvidena
je izravnava trase Savinje na območju prodišča pod čistilno napravo, utrditev
brežin in izvedba ustreznih vodnih zgradb;
-
Ureditev B: Ureditev sotočja Lučnice in Savinje – predvidena je
ureditev ostre leve krivine Savinje pred sotočjem, zožitev struge Lučnice in
izvedba delilne zgradbe med Savinjo in Lučnico;
-
Ureditev C: Znižanje praga pod obstoječim mostom v Lučah –
obstoječi leseni jez višine približno 1 m bi znižali toliko, da bi bilo še
omogočeno prečkanje kanalizacije z desnega na levi breg Savinje;
-
Ureditev D: Zamenjava mostu čez Savinjo – obstoječi most s svojo
konstrukcijo povzroča ob visokih vodah zajezitev. Izvedba novega mostu ustrezne
konstrukcije;
-
Ureditev E: Sanacija nasipa na desnem bregu Savinje – obstoječi
nasip od mostu do izliva Mlinščice. Obstoječe brežine struge bo treba nadvišati
in razširiti ter zagotoviti tesnjenje;
-
Ureditev F: Sanacija iztočnega dela Mlinščice – treba bo
preveriti izvedeno stanje in glede na doseženo varnost določiti dodatne ukrepe.
Predlagane ureditve obsegajo hidrotehnične ukrepe, ki
zagotavljajo zahtevano varnost naselja pred stoletnimi visokimi vodami (Q(100))
le z izvedbo vseh ukrepov, hkrati pa ne izključujejo nobene variante ureditve
regionalne ceste.
Variante vseh načrtovanih ureditev potekajo po območju občine
Luče.
Dne 15. novembra 2005 je Ministrstvo za okolje in prostor,
Direktorat za prostor, Urad za prostorski razvoj, v skladu z 28. členom Zakona
o urejanju prostora (Uradni list RS, št. 110/02, 8/03 – popr. in 58/03 – ZZK-1;
v nadaljnjem besedilu: Zakon o urejanju prostora) sklicalo prostorsko
konferenco z namenom, da se pridobijo in uskladijo priporočila, usmeritve in
legitimni interesi lokalne skupnosti, gospodarstva in interesnih združenj ter
organizirane javnosti glede priprave prostorskega akta oziroma predvidene
prostorske ureditve.
Na podlagi priporočil in usmeritev se v postopku priprave
državnega lokacijskega načrta prouči opredelitev uvozov in izvozov v naselje
Luče.
III. Nosilci nalog in
njihove obveznosti pri financiranju priprave državnega lokacijskega načrta
Pripravljavec državnega lokacijskega načrta je
Ministrstvo za okolje in prostor, Direktorat za prostor, Dunajska 21,
Ljubljana, (v nadaljnjem besedilu: MOP DP), ki zagotovi sredstva za izdelavo
recenzije študije variant, revizije okoljskega poročila, recenzije državnega
lokacijskega načrta in recenzij drugih morebiti potrebnih dokumentov.
Naročnika strokovnih podlag in državnega lokacijskega
načrta sta Ministrstvo za promet, Direkcija Republike Slovenije za ceste,
Tržaška 19, Ljubljana (v nadaljnjem besedilu: DRSC), in Ministrstvo za okolje
in prostor, Direktorat za okolje, Sektor za vode (v nadaljnjem besedilu: MOP
DO), ki zagotovita vsa sredstva za izdelavo strokovnih podlag iz VI.1 točke in
VI.2 točke tega programa priprave, študije variant, okoljskega poročila,
geodetskega načrta, poročila o vplivih nameravanega posega v okolje (v
nadaljnjem besedilu: poročilo o vplivih na okolje), revizije poročila o vplivih
na okolje in vseh faz državnega lokacijskega načrta.
Investitor načrtovanih prostorskih ureditev je
Republika Slovenija, ki jo kot izvajalca naročila zastopata DRSC za opravljanje
nalog v zvezi z gradnjo in obnavljanjem glavnih in regionalnih cest ter MOP DO
za opravljanje nalog v zvezi z izvedbo vodnogospodarskih ureditev. Vse stroške
za izdelavo strokovnih podlag iz VI.1 točke in VI.2. točke si DRSC in MOP DO
delita v razmerju, ki se opredeli v sporazumu med naročnikoma.
Izdelovalec študije variant in izdelovalec državnega
lokacijskega načrta (v nadaljnjem besedilu: načrtovalec), ki ga DRSC in MOP
DO izbereta po predpisih o oddaji javnega naročila, mora izpolnjevati pogoje,
določene v Zakonu o urejanju prostora. MOP DP pred začetkom postopka javnega
naročila za izbiro izdelovalca študije variant in državnega lokacijskega načrta
potrdi projektni nalogi za izdelavo omenjenih dokumentov.
IV. Nosilci urejanja
prostora
Nosilci urejanja prostora so državni organi oziroma organi
lokalnih skupnosti in nosilci javnih pooblastil, ki v konkretnem postopku
priprave državnega lokacijskega načrta v skladu z Zakonom o urejanju prostora
odločajo ali soodločajo o zadevah urejanja prostora.
Med nosilce urejanja prostora se lahko uvrstijo tudi drugi
državni organi oziroma organi lokalnih skupnosti in nosilci javnih pooblastil,
za katere se v postopku priprave konkretnega državnega lokacijskega načrta
izkaže, da rešitve posegajo v njihovo delovno področje.
IV.1 Nosilci urejanja prostora, ki v postopku priprave
konkretnega državnega lokacijskega načrta sodelujejo z dajanjem smernic za
načrtovanje, strokovnih podlag urejanja prostora in mnenj k predlogu državnega
lokacijskega načrta, so:
1.
Ministrstvo za obrambo, Inšpektorat Republike Slovenije za varstvo pred
naravnimi in drugimi nesrečami,
2.
Ministrstvo za obrambo, Direktorat za obrambne zadeve,
3.
Ministrstvo za obrambo, Uprava za zaščito in reševanje,
4.
Ministrstvo za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano, Direktorat za
gozdarstvo, lovstvo in ribištvo,
5.
Ministrstvo za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano, Direktorat za
kmetijstvo,
6.
Ministrstvo za kulturo, Direktorat za kulturno dediščino,
7.
Ministrstvo za okolje in prostor, Agencija Republike Slovenije za okolje
– Urad za okolje,
8.
Ministrstvo za okolje in prostor, Agencija Republike Slovenije za
okolje, Urad za upravljanje z vodami,
9.
Ministrstvo za okolje in prostor, Agencija Republike Slovenije za
okolje, Urad za meteorologijo,
10.
Ministrstvo za gospodarstvo, Direktorat za energijo,
11.
Zavod Republike Slovenije za varstvo narave, Ljubljana,
12.
Zavod za varstvo kulturne dediščine Slovenije, Ljubljana,
13.
Zavod za ribištvo Slovenije, Ljubljana,
14.
Zavod za gozdove Slovenije, Ljubljana,
15.
ELES, d. o. o., Ljubljana,
16.
Geoplin plinovodi, d. o. o. Ljubljana,
17.
Elektro Celje, d. d., Celje,
18.
Energetika Celje, javno podjetje, d. o. o., Celje,
19.
Vodovod – Kanalizacija, javno podjetje, d. o. o, Celje,
20.
Javne naprave Celje, javno podjetje, d. o. o., Celje,
21.
Občina Luče in njene gospodarske javne službe.
Ministrstvu, pristojnemu za kulturo, MOP DP pošlje vloge za
pridobitev smernic za načrtovanje, strokovnih podlag urejanja prostora in mnenj
k dopolnjenemu predlogu državnega lokacijskega načrta v vednost z vsemi
prilogami.
IV.2 Organizacija oziroma nosilec javnih pooblastil,
ki mora v postopku priprave konkretnega državnega lokacijskega načrta
sodelovati le s posredovanjem podatkov o lastnem omrežju, je Telekom Slovenije,
d. d., Cigaletova ulica 15, Ljubljana.
IV.3 Nosilci urejanja prostora, ki v postopku izdelave
študije variant dajo stališče k predlogu najustreznejše variantne rešitve, so:
1.
Ministrstvo za gospodarstvo, Direktorat za energijo,
2.
Ministrstvo za promet, Direktorat za ceste,
3.
Ministrstvo za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano, Direktorat za
kmetijstvo,
4.
Ministrstvo za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano, Direktorat za
gozdarstvo, lovstvo in ribištvo.
MOP DP se v konkretnem postopku priprave državnega
lokacijskega načrta odloči, kateri od nosilcev urejanja prostora mora dati
stališče k predlogu najustreznejše variantne rešitve z vidika razvoja
posameznega resorja.
IV.4 Nosilec urejanja prostora, ki v postopku izdelave
študije variant in celovite presoje vplivov na okolje da stališče k predlogu
najustreznejše variantne rešitve in mnenje o ustreznosti okoljskega poročila,
je Ministrstvo za okolje in prostor, Direktorat za okolje, Sektor za celovito
presojo vplivov na okolje, ter:
1.
Ministrstvo za zdravje,
2.
Zavod Republike Slovenije za varstvo narave,
3.
Ministrstvo za okolje in prostor, Direktorat za okolje – Sektor za vode,
4.
Ministrstvo za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano,
5.
Ministrstvo za kulturo.
Ministrstvo za okolje in prostor, Direktorat za okolje,
Sektor za celovito presojo vplivov na okolje se v konkretnem postopku celovite
presoje vplivov na okolje odloči, kateri od nosilcev urejanja prostora mora
dati stališče k predlogu najustreznejše variantne rešitve in mnenje o
ustreznosti okoljskega poročila.
IV.5 Nosilec urejanja prostora, ki v postopku izdelave
predloga državnega lokacijskega načrta in presoje vplivov na okolje da mnenje o
sprejemljivosti nameravanega posega, je Ministrstvo za okolje in prostor,
Agencija Republike Slovenije za okolje – področje varstva okolja, na podlagi
naslednjih mnenj:
1.
Ministrstva za zdravje,
2.
Ministrstva za obrambo, Uprave Republike Slovenije za zaščito in
reševanje,
3.
Zavoda Republike Slovenije za varstvo narave,
4.
Ministrstva za okolje in prostor, Agencije Republike Slovenije za okolje
– Urada za upravljanje z vodami,
5.
Ministrstva za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano,
6.
Ministrstva za kulturo.
Ministrstvo za okolje in prostor, Agencija Republike
Slovenije za okolje – področje varstva okolja se v konkretnem postopku presoje
vplivov na okolje odloči, kateri od nosilcev urejanja prostora mora dati mnenje
o sprejemljivosti nameravanega posega.
V. Način pridobitve
strokovnih rešitev
Načrtovalec lahko ob upoštevanju programskih izhodišč,
določenih v II. točki tega programa priprave, na podlagi priporočil s prve
prostorske konference, analize prostora, pridobljenih smernic in njihove
analize, na podlagi analiz stanja, teženj in razvojnih možnosti v prostoru ter
študije ranljivosti predlaga nove variante ali optimizacije že predlaganih.
MOP DP, ministrstvo, pristojno za promet, DRSC, ministrstvo
pristojno za okolje in prostor, ter MOP DO potrdijo predlagani obseg variant,
za katere izdelovalec strokovnih podlag v primerni natančnosti izdela variantne
rešitve kot celovite urbanistične, krajinske in arhitekturne oziroma
gradbeno-tehnične strokovne rešitve.
Načrtovalec izdela študijo variant, v kateri na podlagi
strokovnih podlag presodi in primerja variantne rešitve z vidika prostorskega
razvoja (racionalna raba prostora), s funkcionalnega, varstvenega in
ekonomskega vidika ter z vidika sprejemljivosti načrtovanih ureditev v lokalnem
okolju.
V sklepnih ugotovitvah študije variant načrtovalec predlaga
in utemelji vodne ureditve struge za zagotovitev potrebne poplavne varnosti
urbanih površin naselja ter najustreznejšo variantno rešitev poteka trase ceste
in da usmeritve za optimizacijo predlaganih rešitev v sklopu izdelave
strokovnih podlag ter predloga državnega lokacijskega načrta.
VI. Seznam potrebnih
strokovnih in geodetskih podlag in način njihove pridobitve
Pri izdelavi strokovnih podlag in državnega lokacijskega
načrta je treba upoštevati vse predhodno izdelane strokovne podlage in vsa
druga gradiva, relevantna za izdelavo naloge.
VI.1 V postopku izdelave študije variant se izdelajo
naslednje strokovne podlage:
-
analiza stanja in teženj v prostoru: analiza fizičnih lastnosti in
pravnega stanja prostora, problemov, ki izhajajo iz dosedanjega prostorskega
razvoja;
-
analiza razvojnih možnosti v prostoru: ugotovitev novih razvojnih
potreb, teženj in različnih pobud na obravnavanem območju, analiza možnosti
glede načrtovanja prostorske ureditve;
-
študija ranljivosti prostora: analiza pričakovanih vplivov prostorske
ureditve na posamezne sestavine prostora, vrednotenje in priprava predlogov
strokovnih rešitev;
-
elaborati, v katerih se variante vrednotijo in primerjajo:
razvojno-urbanistični, gradbeno-tehnični, okoljsko poročilo in
prometno-ekonomski elaborat;
-
morebitne druge strokovne podlage, ki bodo izhajale iz smernic nosilcev
urejanja prostora.
VI.2 V postopku izdelave predloga državnega
lokacijskega načrta se izdelajo naslednje strokovne podlage:
-
geodetski načrt, izdelan v skladu s Pravilnikom o geodetskem načrtu
(Uradni list RS, št. 40/04);
-
idejna zasnova načrtovane prostorske ureditve, izdelana na način, ki
vključuje vse funkcionalne, urbanistične, krajinske, arhitekturne in
okoljevarstvene rešitve ter ureditve z ustreznim poročilom in utemeljitvijo;
-
idejna zasnova posameznih elementov prostorske ureditve, izdelana kot
posamezni načrti, ki vključuje vse funkcionalne, urbanistične, krajinske,
arhitekturne in okoljevarstvene rešitve in ureditve, z ustreznimi poročili in
utemeljitvami;
-
idejna zasnova nove prometne ureditve, tudi v odnosu do obstoječe
(ukinitve, preureditve obstoječih cest, poti ipd.);
-
idejna zasnova novih energetskih, vodovodnih, komunalnih in drugih
infrastrukturnih priključkov in ureditev;
-
idejna zasnova zaščite, prestavitve in ukinitve obstoječih energetskih,
vodovodnih in drugih komunalnih priključkov in ureditev;
-
idejna zasnova rešitev in ukrepov za preprečitev negativnih vplivov na
okolje, kulturno dediščino in trajnostno rabo naravnih dobrin, za omilitev
vplivov na rastlinske in živalske vrste ter njihove habitate, vključno z idejno
zasnovo ureditve morebitnih izravnalnih ukrepov;
-
idejna zasnova rešitev in ukrepov za obrambo ter varstvo pred naravnimi
in drugimi nesrečami;
-
prikaz vplivnega območja pričakovanih posameznih vrst vplivov
načrtovanih objektov na okolico;
-
morebitne druge strokovne podlage, ki bodo izhajale iz smernic nosilcev
urejanja prostora, po potrebi tudi strokovne podlage v zvezi z ukrepi med
gradnjo;
-
predlog državnega lokacijskega načrta mora vsebovati tudi podatke o
lastnikih in imetnikih drugih stvarnih pravic na nepremičninah.
VII. Postopek in roki
za pripravo državnega lokacijskega načrta
VII.1. Postopek priprave državnega lokacijskega načrta
se vodi v skladu z Zakonom o urejanju prostora. Študija variant, strokovne
podlage iz VI.1 točke in VI.2 točke tega programa priprave in državni
lokacijski načrt se v vseh fazah izdelajo v skladu z Zakonom o urejanju
prostora, Uredbo o prostorskem redu Slovenije (Uradni list RS, št. 122/04) in
Pravilnikom o vsebini, obliki in načinu priprave državnih in občinskih
lokacijskih načrtov ter vrstah njihovih strokovnih podlag (Uradni list RS, št.
86/04).
VII.2. V skladu z določbami Zakona o varstvu okolja
(Uradni list RS, št. 39/06 – uradno prečiščeno besedilo, 49/06 – ZMetD) je
Ministrstvo za okolje in prostor, Direktorat za okolje, z odločbo št. 35409 z
dne 2. 2. 2006 ugotovilo, da državni lokacijski načrt lahko pomembno vpliva na
okolje, ker vsebuje posege v okolje, za katere je treba izvesti presojo vplivov
na okolje v skladu z zakonom, ki ureja področje varstva okolja oziroma v skladu
z zakonom, ki ureja področje ohranjanja narave in lahko pomembno vpliva na
zavarovana območja, posebna varstvena območja ali potencialna posebna
ohranitvena območja (v nadaljnjem besedilu: varovana območja).
V fazi izdelave študije variant se opravi celovita presoja
vplivov izvedbe predloga najustreznejše variantne rešitve na okolje v skladu z
določbami zakona, ki ureja področje varstva okolja, oziroma presojo
sprejemljivosti njegovih vplivov na varovana območja v skladu z določbami
zakona, ki ureja področje ohranjanja narave. Zagotovita se okoljsko poročilo in
revizija okoljskega poročila, ki morata biti izdelana v skladu s predpisi, ki
določajo podrobnejšo vsebino in revizijo okoljskega poročila ter predpisi, ki
določajo vsebino in podrobnejšo metodologijo presoje sprejemljivosti vplivov
izvedbe planov v naravo na varovana območja.
V fazi izdelave predloga državnega lokacijskega načrta se
izvede presoja vplivov na okolje v skladu z določbami zakona, ki ureja področje
varstva okolja, oziroma presojo sprejemljivosti njegovih vplivov na varovana
območja v skladu z določbami zakona, ki ureja področje ohranjanja narave.
Zagotovita se poročilo o vplivih na okolje in revizija poročila o vplivih na
okolje, ki morata biti izdelana v skladu s predpisi, ki določajo podrobnejšo
vsebino in način priprave poročila o vplivih na okolje ter revizijo poročila o
vplivih na okolje in predpisi, ki določajo vsebino in podrobnejšo metodologijo
presoje sprejemljivosti vplivov izvedbe posegov v naravo na varovana območja.
VII.3. Faze študije variant in celovite presoje vplivov
na okolje
1.
Pridobitev smernic za načrtovanje
-
DRSC in MOP DO zagotovita gradivo za pridobitev smernic (situacijski
prikaz prostorske ureditve s tehničnim poročilom);
-
MOP DP pridobi smernice za načrtovanje in strokovne podlage urejanja
prostora od nosilcev urejanja prostora iz IV. točke tega programa priprave, ki
dajejo smernice in mnenja;
-
nosilci urejanja prostora dajo smernice v 30 dneh po prejemu vloge;
nosilci urejanja prostora v tem roku predložijo tudi strokovne podlage urejanja
prostora, s katerimi razpolagajo in se nanašajo na območje oziroma so predmet
načrtovanja; v skladu z zakonom, ki ureja področje ohranjanja narave, se v
primeru, da strokovna priprava naravovarstvenih smernic v 30 dneh ni možna, rok
lahko podaljša, vendar na največ 60 dni, o čemer pristojni zavod obvesti
pripravljavca;
-
načrtovalec pregleda smernice in jih analizira.
2.
Izdelava študije variant
-
DRSC in MOP DO zagotovita izdelavo strokovnih podlag iz VI.1 točke tega
programa priprave;
-
načrtovalec izdela študijo variant s predlogom najustreznejše variantne
rešitve;
-
MOP DP zagotovi recenzijo študije variant in revizijo okoljskega
poročila;
-
potem ko MOP DP predloži recenzije študije variant in revizije
okoljskega poročila, načrtovalec dopolni študijo variant, predlog najustreznejše
variantne rešitve in okoljsko poročilo;
-
k izdelani in po potrebi dopolnjeni študiji variant ter predlogu
najustreznejše variantne rešitve pridobi MOP DP stališča ministrstva,
pristojnega za okolje, in ministrstva, pristojnega za promet,
-
MOP DP k predlogu najustreznejše variantne rešitve pridobi stališče
nosilcev urejanja prostora iz IV.3 točke tega programa priprave; hkrati MOP DP
predloži ministrstvu, pristojnemu za varstvo okolja, poleg predloga
najustreznejše variantne rešitve tudi okoljsko poročilo in njegovo revizijo, da
ministrstvo, pristojno za varstvo okolja, v 30 dneh oblikuje mnenje o
ustreznosti okoljskega poročila, v največ 36 dneh pa mnenje o sprejemljivosti
vplivov izvedbe predloga najustreznejše variantne rešitve.
3.
Javna seznanitev in prostorska konferenca
-
minister, pristojen za prostor, po pridobljenem mnenju o ustreznosti
okoljskega poročila s sklepom odredi javno seznanitev s predlogom
najustreznejše variantne rešitve, okoljskim poročilom in njegovo revizijo na
sedežu pripravljavca ter v občini Luče;
-
MOP DP med javno seznanitvijo organizira javno obravnavo, ki mora biti v
kraju načrtovane prostorske ureditve, in drugo prostorsko konferenco na sedežu
MOP DP z namenom, da se k predlagani najustreznejši variantni rešitvi pridobijo
in uskladijo priporočila, usmeritve in legitimni interesi oziroma mnenja
lokalnih skupnosti, gospodarstva in interesnih združenj ter organizirane
javnosti;
-
javna seznanitev traja najmanj 30 dni.
4.
Potrditev najustreznejše variantne rešitve
-
DRSC in MOP DO zagotovita dopolnitev študije variant in predloga
najustreznejše variantne rešitve tako, da pri tem (smiselno) upoštevata
stališča nosilcev urejanja prostora iz IV.3 točke tega programa priprave,
priporočila druge prostorske konference in kar najbolj mnenja in pripombe
javnosti ter nosilcev urejanja prostora iz IV.4 točke tega programa priprave,
pri čemer morata DRSC in MOP DO obrazložiti način upoštevanja in razloge za
neupoštevanje;
-
MOP DP/pripravljavec pošlje ministrstvu, pristojnemu za varstvo okolja,
dopolnjeno študijo variant s predlogom najustreznejše variantne rešitve, da v
30 dneh izda sklep o potrditvi predloga najustreznejše variantne rešitve
oziroma izdajo potrdila zavrne;
-
po pridobljenem sklepu o potrditvi na predlog ministra, pristojnega za
okolje in prostor, in ministra, pristojnega za promet, o variantni rešitvi
odloči Vlada Republike Slovenije;
-
o potrjenem predlogu najustreznejše variantne rešitve, za katero se
izdela predlog državnega lokacijskega načrta, MOP DP seznani nosilce urejanja
prostora iz IV.4 točke tega programa priprave z obvestilom, javnost pa z javnim
naznanilom v enem od dnevnih časopisov, ki pokriva celotno območje države, na
krajevno običajen način in na svetovnem spletu.
VII.4. Faza predloga državnega lokacijskega načrta in
presoje vplivov na okolje
1.
Dopolnitev smernic k izbrani varianti
-
DRSC in MOP DO zagotovita gradivo za pridobitev dopolnjenih smernic k
izbrani varianti (lega potrjene variantne rešitve prostorske ureditve v ožjem
prostoru s tehničnim poročilom);
-
MOP DP pridobi potrebne dopolnitve smernic k izbrani varianti od
nosilcev urejanja prostora iz IV.1 točke tega programa priprave;
-
nosilci urejanja prostora, ki so za to zaprošeni, predložijo dopolnitve
smernic k izbrani varianti v 30 dneh po prejemu vloge;
-
načrtovalec pregleda dopolnjene smernice k izbrani varianti in jih
analizira.
2.
Izdelava predloga državnega lokacijskega načrta
-
DRSC in MOP DO na podlagi usmeritev iz študije variant in njihovih
dopolnitev zagotovi izdelavo strokovnih podlag iz VI.2 točke tega programa
priprave, vključno s poročilom o vplivih na okolje;
-
načrtovalec po prevzemu vseh strokovnih podlag, vključno s poročilom o
vplivih na okolje, izdela predlog državnega lokacijskega načrta;
-
DRSC in MOP DO zagotovita revizijo poročila o vplivih na okolje;
-
MOP DP zagotovi recenzijo predloga državnega lokacijskega načrta;
-
načrtovalec po posredovanju pripomb od MOP DP in po reviziji
dopolnjenega poročila o vplivih na okolje dopolni predlog državnega
lokacijskega načrta;
-
MOP DP predloži ministrstvu, pristojnemu za presojo vplivov na okolje,
predlog državnega lokacijskega načrta, poročilo o vplivih na okolje in revizijo
poročila o vplivih na okolje, da ministrstvo, pristojno za varstvo okolja
pripravi osnutek odločitve o okoljevarstvenem soglasju;
-
MOP DP seznani občino Luče z javno razgrnitvijo predloga državnega
lokacijskega načrta.
3.
Javna razgrnitev in javne obravnave
-
minister, pristojen za prostor, s sklepom odredi javno razgrnitev
predloga državnega lokacijskega načrta na sedežu pripravljavca in v občini
Luče;
-
javna razgrnitev traja najmanj 30 dni;
-
MOP DP obvesti javnost o dejstvu, da je za načrtovane ureditve treba
izvesti presojo vplivov na okolje, o ureditvenem območju državnega lokacijskega
načrta, o organu, ki bo izdal okoljevarstveno soglasje, posredoval zahtevane
podatke o načrtovanih ureditvah, ter o kraju in času javne razgrnitve in javne
obravnave, kjer je omogočen vpogled v predlog državnega lokacijskega načrta, v
poročilo o vplivih na okolje in v revizijo poročila o vplivih na okolje ter o
načinu dajanja mnenj in pripomb z objavo v Uradnem listu Republike Slovenije v
enem od dnevnih časopisov, ki pokriva celotno območje države, na svetovnem
spletu ter na krajevno običajen način, in sicer najmanj en teden pred začetkom
javne razgrnitve;
-
MOP DP med javno razgrnitvijo organizira javno obravnavo, ki mora biti v
zadevni občini, na katero se nanaša načrtovana prostorska ureditev;
-
MOP DP v sodelovanju z občino Luče med javno razgrnitvijo in javno
obravnavo evidentira vse pisne in ustne pripombe ter predloge organov,
organizacij in posameznikov;
-
MOP DP v sodelovanju z DRSC, ministrstvom, pristojnim za promet, MOP DO,
ministrstvom, pristojnim za okolje, in načrtovalcem prouči pripombe ter
predloge;
-
načrtovalec pripravi predlog stališč glede njihovega upoštevanja;
-
MOP DP s pripombami in predlogi ter predlogom stališč seznani tudi tiste
nosilce urejanja prostora, na katerih delovno področje bi se predlagane
spremembe lahko nanašale in pridobi njihovo predhodno mnenje;
-
minister, pristojen za prostor, po predhodnem mnenju ministra,
pristojnega za promet, in ministra, pristojnega za okolje, odloči o upoštevanju
pripomb in predlogov ter z odločitvijo seznani občino Luče.
4.
Izdelava dopolnjenega predloga državnega lokacijskega načrta
-
DRSC in MOP DO zagotovita izdelavo morebitnih dopolnitev strokovnih
podlag po sprejemu odločitve o upoštevanju pripomb in predlogov;
-
načrtovalec izdela dopolnjen predlog državnega lokacijskega načrta po
prevzemu vseh morebiti dopolnjenih strokovnih podlag;
-
načrtovalec po potrebi dopolni in konča analizo smernic ter jo priloži k
dopolnjenemu predlogu državnega lokacijskega načrta in h gradivu za pridobitev
mnenj;
-
MOP DP zagotovi pregled dopolnjenega predloga državnega lokacijskega
načrta;
-
MOP DP k dopolnjenemu predlogu državnega lokacijskega pridobi stališče
ministrstva, pristojnega za promet, in ministrstva, pristojnega za okolje;
-
DRSC in MOP DO zagotovita gradivo za pridobitev mnenj.
5.
Pridobitev mnenj k dopolnjenemu predlogu državnega lokacijskega načrta
in okoljevarstvenega soglasja
-
MOP DP pridobi mnenja k dopolnjenemu predlogu državnega lokacijskega
načrta od nosilcev urejanja prostora iz IV.1 točke tega programa priprave;
-
nosilci urejanja prostora predložijo svoje mnenje v 30 dneh po prejemu
vloge;
-
MOP DP pošlje DRSC in MOP DO mnenja nosilcev urejanja prostora in
recenzijo, da načrtovalec izdela usklajen dopolnjen predlog državnega
lokacijskega načrta;
-
MOP DP pošlje ministrstvu, pristojnemu za varstvo okolja, mnenja
nosilcev urejanja prostora iz IV.5 točke tega programa, da na njihovi podlagi v
roku treh mesecev od pridobitve gradiva iz šeste alinee točke VII.4.2. odloči o
okoljevarstvenem soglasju.
6.
Sprejetje državnega lokacijskega načrta
-
po pridobljenem pravnomočnem okoljevarstvenem soglasju predloži minister,
pristojen za prostor, v soglasju z ministrom, pristojnim za promet, in
ministrom, pristojnim za okolje, usklajen dopolnjeni predlog državnega
lokacijskega načrta Vladi Republike Slovenije v sprejetje. Sestavni del gradiva
so priporočila prostorskih konferenc in stališča do pripomb ter predlogov z
javne razgrnitve;
-
Vlada Republike Slovenije sprejme državni lokacijski načrt z uredbo in
jo objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
VIII. Objava programa
priprave
Ta program priprave se objavi v Uradnem listu Republike
Slovenije.
Št. 350-08-1/2005-BL
Ljubljana, dne 22. junija 2006
EVA 2006-2511-0132
Janez Podobnik l.r.
Minister
za okolje in prostor
Soglašam!
mag. Janez Božič l.r.
Minister
za promet