Socialni partnerji v Republiki
Sloveniji:
1.
Predstavniki države s področja energetike: Ministrstvo za infrastrukturo
in prostor, po pooblastilu Julijan Fortunat
2.
Za delodajalce: Energetska zbornica Slovenije, ki jo zastopa predsednik
Marjan Eberlinc
3.
Za delojemalce: Sindikat delavcev dejavnosti energetike Slovenije, ki ga
zastopa podpredsednik Branko Sevčnikar
sklepajo naslednja
PRAVILA
za delovanje ekonomsko-socialnega
odbora na področju energetike
I. SPLOŠNE DOLOČBE
1. člen
(namen)
Socialni partnerji v okviru
Ekonomsko-socialnega odbora na področju energetike (v nadaljnjem besedilu:
ESOE) sklepajo navedena pravila za določitev okvirne vsebine in postopka
sprejemanja mnenj, predlogov in sklepov, ki se nanašajo na posebna področja
dogovarjanja socialnih partnerjev v Republiki Sloveniji za družbe s področja
energetskih dejavnosti.
2. člen
(področje delovanja)
(1) ESOE spremlja stanje na ekonomskih
in socialnih področjih, ki ga obravnava in oblikuje stališča, mnenja in
predloge v zvezi s temi področji, ki imajo pomen za vse socialne partnerje.
(2) Področja delovanja ESOE so
predvsem naslednja:
-
socialne pravice in pravice iz obveznega zavarovanja, kot so pokojnine,
invalidnine, socialne pomoči, nadomestila in drugo;
-
problematika zaposlovanja in delovnih razmerij;
-
sistem kolektivnega dogovarjanja;
-
ekonomski sistem in ekonomska politika na področju delovanja družb s
področja energetskih dejavnosti;
-
pravna varnost zaposlenih v sektorju energetike;
-
sodelovanje z Mednarodno organizacijo dela;
-
sindikalne pravice in svoboščine.
(3) Poleg navedenih nalog lahko ESOE
obravnava tudi druge zadeve, ki jih partnerji predlagajo za obravnavo na ESOE,
nanašajo pa se na področje ekonomsko socialnih zadev na področju energetike.
3. člen
(oblikovanje stališč)
ESOE v okviru svojega delovanja po postopku
iz 8. člena teh pravil:
-
sodeluje pri pripravi zakonodaje ter daje mnenja in priporočila v zvezi
z njo;
-
daje pobude za sprejem novih ali spremembo veljavnih predpisov in drugih
aktov.
II. ORGANIZACIJA DELA ESOE
4. člen
(sestava in organiziranost)
(1) ESOE enakopravno zastopajo vsi
socialni partnerji, in sicer predstavniki države s področja energetike,
delodajalci in delojemalci.
(2) ESOE sestavlja 12 (dvanajst)
članov, od katerih ima vsak od socialnih partnerjev po 4 (štiri) člane.
(3) V primeru nezmožnosti udeležbe na
posamezni seji, lahko član imenuje pooblaščenca, katerega pravice in
pooblastila so enake pravicam in pooblastilom člana, ki ga je imenoval.
(4) Sestava predstavnikov vsakega od
socialnih partnerjev mora zagotavljati zastopanje interesov vsakega socialnega
partnerja, ki sodeluje v ESOE – socialnem dogovarjanju.
5. člen
(predsednik in podpredsednika)
(1) Predsednika in 2 (dva)
podpredsednika ESOE imenuje ESOE izmed svojih članov tako, da ima vsak od
socialnih partnerjev enoletni predsedniški mandat. Med člani posameznega
socialnega partnerja se člani lahko dogovarjajo za delitev enoletnega mandata
na posamezne krajše mandate.
(2) Predsednik in 2 (dva)
podpredsednika ESOE sta v vsakem mandatu predstavnika različnega socialnega
partnerja. Po preteku mandata predsednika, le-ta nadaljuje mandat kot
podpredsednik, socialni partnerji pa izberejo socialnega partnerja, ki predlaga
predsednika ESOE.
(3) Prvi predsednik je iz vrst
predstavnikov države. Za 2 (dva) podpredsednika ESOE se sporazumno
dogovorijo ostali socialni partnerji.
6. člen
(sekretar)
(1) Sekretar ESOE organizira delo
ESOE, skrbi za zbiranje in pripravo gradiv, sklice sej, vodenje zapisnikov,
vodenje evidenc sej, skrbi za obveščanje članov in za informiranje ter opravlja
druge strokovne in administrativno-tehnične naloge.
(2) Sekretar je soglasno imenovan s
strani članov ESOE in ni član ESOE.
7. člen
(druga telesa ali komisije)
ESOE lahko za pripravo strokovnih podlag za
odločanje ustanovi stalne ali začasne strokovne skupine ali komisije, ki so
praviloma sestavljene iz neodvisnih strokovnjakov.
8. člen
(sklicevanje sej)
(1) Seje ESOE sklicuje in vodi
predsednik, v njegovi odsotnosti pa njegov pooblaščenec.
(2) Sej se lahko udeležujejo samo
člani ESOE in osebe, ki so vabljene na posamezno sejo, v primeru odsotnosti pa
njihovi pooblaščenci ter sekretar.
(3) Vabila za seje z gradivom za
obravnavo na seji se članom posredujejo praviloma najmanj pet dni pred sklicem
seje.
(4) Na dnevnem redu vsake seje mora
biti posebna točka za potrditev zapisnika in za poročilo o uresničevanju
sklepov prejšnje seje. Prav tako mora biti na dnevnem redu vsake seje posebna
točka za vprašanja in predloge predstavnikov socialnih partnerjev.
(5) Člani ESOE o dnevnem redu odločijo
z glasovanjem.
(6) Na sejah ESOE obravnava samo točke
dnevnega reda, za katere so člani pravočasno prejeli ustrezna gradiva.
Obravnava točk, ki niso na dnevnem redu oziroma, ki nimajo pripravljenih
ustreznih gradiv je možna le v nujnih primerih, če se tako o tem na začetku
seje z glasovanjem odločijo člani.
(7) ESOE se sestaja na podlagi pisne
pobude enega od socialnih partnerjev v roku 20 dni od predložitve ustreznega
pisnega gradiva. Če to predlagata dva socialna partnerja se mora ESOE sestati v
desetih dneh od predložitve ustreznega pisnega gradiva.
9. člen
(seje)
(1) Seje so redne in dopisne. Če
dopisna seja ni uspešna, se vsebina pobude uvrsti na prvo redno sejo ESOE.
(2) Na vsaki seji se praviloma določi
okvirni dnevni red za naslednjo sejo ESOE.
(3) Seje se sklicujejo praviloma na
sedežu socialnih partnerjev.
10. člen
(vodenje seje)
(1) Predsednik vodi sejo po sprejetem
dnevnem redu. Najprej da besedo poročevalcu, če je potrebna uvodna
obrazložitev, nato pa članom, ki želijo razpravljati. Na pobudo enega od
socialnih partnerjev, lahko razpravljajo tudi povabljeni na sejo.
(2) Predsednik daje besedo
razpravljavcem po vrstnem redu prijav in ob tem upošteva njihove zahteve po
odgovoru. Mimo vrstnega reda lahko dobi besedo poročevalec ali drug neodvisni
strokovnjak, če je potrebna dopolnitev obrazložitve ali dodatno pojasnilo.
(3) Razprava o posamezni točki
dnevnega reda traja, dokler še kdo želi razpravljati. Če predsednik ESOE
ugotovi, da je zadeva dovolj pojasnjena, razpravo konča in predlaga sprejem
ustreznega sklepa ali druge odločitve.
(4) Če predsednik ESOE ugotovi, da
zadeva ni dovolj pojasnjena, jo vrne predlagatelju v dopolnitev in določi rok
za ponovne predložitve na sejo.
11. člen
(odločanje)
(1) Sklep ali drugo odločitev predlaga
predsednik ESOE pri vsaki točki dnevnega reda posebej.
(2) Člani ESOE lahko predlagajo
spremembo ali dopolnitev sklepa ali druge odločitve.
(3) Na sejah se odločitve sprejemajo
soglasno, pri čemer ima vsak socialni partner en glas.
(4) V primeru, da odločitev ni
soglasna med socialnimi partnerji, se pogajanja nadaljujejo do uskladitve. Rok
za zaključitev pogajanj se določi na seji ESOE pred pričetkom pogajanj in ne
sme biti daljši od 30 dni. Če tudi v tem primeru ne pride do soglasja, ESOE o
obravnavani temi ne more zavzeti skupnega stališča.
(5) Vsak od socialnih partnerjev
praviloma pride na sejo z že usklajenimi stališči svojih članov do obravnavane
teme. Vsak od socialnih partnerjev določi za posamezno obravnavano temo, ki je
predvidena na dnevnem redu seje ESOE svojega poročevalca, ki zastopa predhodno
usklajeno stališče svoje skupine. Ob tem ima vsak posamezni član ESOE pravico
do ločenega mnenja in komentiranja.
(6) Če ni soglasja med člani enega od
socialnih partnerjev, se le-ti med seboj pogajajo ločeno. Rok za trajanje pogajanj
se določi na seji ESOE in ne sme biti daljši od 30 dni.
(7) Sklepe ali druge odločitve
podpisuje predsednik ESOE oziroma v njegovi odsotnosti njegov pooblaščenec.
12. člen
(zapisnik)
(1) O seji ESOE se piše zapisnik, ki
mora vsebovati: zaporedno številko, kraj, datum, čas začetka in konca seje, ime
in priimek predsednika ESOE oziroma njegovega pooblaščenca, ki sejo vodi, imena
in priimke navzočih in odsotnih članov ESOE, dnevni red seje in priloge
(gradiva), pri vsaki posamezni točki ime in priimek poročevalca in
razpravljavcev, in natančen zapis sprejetih sklepov oziroma drugih odločitev.
(2) Zapisnik podpišeta predsednik ESOE
in sekretar.
(3) Predlog zapisnika prejmejo člani
ESOE najkasneje v roku osmih delovnih dni po seji. Morebitne pripombe pošljejo
člani ESOE pisno najkasneje v roku petih delovnih dni od prejema predloga
zapisnika.
(4) Za izvrševanje sklepov in drugih
odločitev ESOE skrbita predsednik ESOE in podpredsednika. Na seji ESOE se lahko
sprejme sklep o poimenski zadolžitvi izvršitelja posameznega sklepa tudi izmed
ostalih članov ESOE.
13. člen
(obveščanje)
(1) Seje ESOE so praviloma zaprte za
javnost, izjemoma so lahko vabljeni predstavniki javnih medijev ali posamezni
neodvisni strokovnjaki, o čemer odloča ESOE ob sklicu seje.
(2) Skupna stališča in odločitve
objavi vsak socialni partner v internih glasilih na običajni način.
(3) V kolikor se ESOE tako odloči, se
lahko po seji posreduje sporočilo za javnost ali skliče tiskovna konferenca.
14. člen
(financiranje)
Stroške delovanja v ESOE pokriva vsak
socialni partner v skladu s svojim internimi pravili in vnaprej sprejetimi programskimi
izhodišči.
15. člen
(spremembe pravil)
Vsak član ESOE ima pravico predlagati
spremembe in dopolnitve teh pravil. Spremembe in dopolnitve pravil se sprejmejo
na seji ESOE na enak način kot ta pravila. Po sprejemu sprememb in dopolnil, se
pripravi čistopis pravil, ki jih podpiše predsednik ESOE.
16. člen
(prenehanje veljavnosti pravil)
Z uveljavitvijo teh pravil prenehajo
veljati Pravila delovanja Ekonomsko-socialnega odbora na področju energetike
(Uradni list RS, št. 97/08).
17. člen
(začetek veljavnosti in objava pravil)
Ta pravila začnejo veljati naslednji dan po
objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Ljubljana, dne 20. novembra 2012
Predsednik
Julijan Fortunat l.r.