Neuradno prečiščeno besedilo, ki vsebuje to spremembo:
Opozorilo: Neuradno prečiščeno besedilo
predpisa predstavlja zgolj informativni delovni pripomoček, glede katerega
organ ne jamči odškodninsko ali kako drugače.
Neuradno prečiščeno besedilo Navodila o
vsebini in načinu sporočanja podatkov o izplačanih plačah zaposlenih pri
pravnih osebah za potrebe statističnega raziskovanja obsega:
-
Navodilo o vsebini in načinu sporočanja podatkov o izplačanih plačah
zaposlenih pri pravnih osebah za potrebe statističnega raziskovanja (Uradni
list RS, št. 93/07 z dne 12. 10. 2007),
-
Navodilo o dopolnitvi Navodila o vsebini in načinu sporočanja podatkov o
izplačanih plačah pri pravnih osebah za potrebe statističnega raziskovanja
(Uradni list RS, št. 114/13 z dne 31. 12. 2013).
NAVODILO
o vsebini in načinu sporočanja
podatkov o izplačanih plačah zaposlenih pri pravnih osebah za potrebe
statističnega raziskovanja
(neuradno prečiščeno besedilo št. 1)
I. SPLOŠNI DOLOČBI
1. člen
To navodilo določa vsebino, način in rok
sporočanja mesečnih podatkov o izplačanih plačah zaposlenih pri pravnih osebah v
Republiki Sloveniji in podatkov o številu zaposlenih oseb pri pravnih osebah v
Republiki Sloveniji za mesec september glede na število plačanih delovnih ur in
po višini bruto plače, potrebnih za statistični raziskovanji (1-ZAP/M in
ZAP-STRU/L), ki ju v skladu s predpisi, ki urejajo državno statistiko izvajata Statistični
urad Republike Slovenije (v nadaljevanju: SURS) in Agencija Republike Slovenije
za javnopravne evidence in storitve (v nadaljevanju: AJPES).
2. člen
Posamezni izrazi, uporabljeni v tem
navodilu, imajo naslednji pomen:
1.
Poročevalci so vse pravne osebe, ki so po veljavnem zakonu, ki ureja
poslovni register Slovenije registrirane pri registrskem organu in ki
opravljajo registrirane dejavnosti, določene s predpisom ali z aktom o ustanovitvi
pravne osebe.
2.
Enote v sestavi so deli pravnih oseb – poročevalcev (poslovne enote,
predstavništva, zadružne enote, režijski obrati, upravne enote itd.), ki so po
veljavnem Zakonu o poslovnem registru Slovenije registrirani pri registrskem
organu ali za katere obstaja javni interes, da se za njih zbirajo statistični
podatki, in opravljajo različno ali isto dejavnost kot poslovni subjekt, na istem
ali drugem naslovu.
3.
Zaposlene osebe so vse osebe, ki imajo s pravno osebo sklenjene pogodbe
o zaposlitvi in prejemajo plačo, in sicer ne glede na to, ali so v delovnem
razmerju za določen ali nedoločen čas, s polnim delovnim časom ali z delovnim
časom, krajšim od polnega delovnega časa.
Med zaposlene osebe se ne štejejo osebe, ki
delajo na podlagi podjemnih, avtorskih ali podobnih pogodb, osebe, vključene v
programe javnih del in napoteni (detaširani) delavci.
4.
Bruto plače so plače, izplačane zaposlenim za delo v polnem delovnem
času ali delovnem času, krajšem od polnega delovnega časa in za nadure ter
nadomestila plač, ki bremenijo delodajalca.
5.
Neto plače so bruto plače, zmanjšane za prispevke za socialno varnost in
akontacijo dohodnine.
6.
Plače na podlagi individualne pogodbe so plače, ki jih prejemajo
zaposleni, za katere se pri izplačilu plače ne uporabljajo določila kolektivnih
pogodb.
II. SPOROČANJE PODATKOV O IZPLAČANIH PLAČAH
3. člen
(vsebina poročila)
Pravne osebe javnega in zasebnega sektorja
– poročevalci sporočajo podatke o izplačanih plačah svojih zaposlenih, potrebne
za izvajanje statističnih raziskovanj, na podlagi vprašalnika Obrazec 1-ZAP/M
(Mesečno poročilo o izplačanih plačah zaposlenih pri pravnih osebah za mesec
...), ki je Priloga 1 tega navodila in je njegov sestavni del. Poročevalci
sporočajo zahtevane podatke ločeno za vsako enoto v sestavi, v kateri imajo
zaposlene.
Poročevalci, ki imajo v svoji sestavi
enote, za katere je SURS na osnovi predpisov, ki urejajo državno statistiko,
določil obveznost poročanja, sporočajo podatke o izplačanih plačah svojih
zaposlenih samo za enote v sestavi. Seznam enot v sestavi je sestavni del
spletne aplikacije za sporočanje podatkov o izplačanih plačah v elektronski
obliki, ki je dostopna na spletnem portalu AJPES.
Poročevalci morajo zaradi celovitosti
sporočanja podatkov o izplačanih plačah zagotoviti, da je zbir podatkov za
posamezne enote v sestavi enak zbiru podatkov za raven pravne osebe –
poročevalca.
Poročilo o izplačanih plačah na vprašalniku
Obrazec 1-ZAP/M vsebuje:
-
splošne podatke o poročevalcu in o enotah v sestavi in
-
podatke o izplačilih plač in o zaposlenih osebah.
Poročevalci sporočajo na podlagi
vprašalnika Obrazec 1-ZAP/M mesečno:
-
podatke o rednih izplačilih plač,
-
podatke o zaostalih izplačilih plač in
-
podatke o izrednih izplačilih plač.
Redna izplačila plač so izplačila plač za
mesec, za katerega se poroča. V tekočem mesecu se poroča o izplačilih plač za
pretekli mesec.
Zaostala izplačila plač so izplačila plač
za največ 12 predhodnih mesecev glede na mesec, za katerega se sporočajo podatki
o rednem izplačilu bruto plač z vprašalnikom Obrazec 1-ZAP/M (v februarju
tekočega leta se na primer poroča o izplačilih plač za obdobje od januarja do
decembra preteklega leta, če je plača za ta zaostala obdobja izplačana v
februarju tekočega leta).
Izredna izplačila plač so izplačila plač po
drugih osnovah, ki ne predstavljajo redne mesečne plače, kot so na primer 13.
plača, božičnica, plača iz naslova uspešnosti poslovanja ipd.
4. člen
(izpolnjevanje
vprašalnika)
II/1 Splošni podatki
1.
Splošni podatki o poročevalcu:
-
ime pravne osebe,
-
matična številka pravne osebe,
-
šifra proračunskega uporabnika (samo za neposredne in posredne
uporabnike državnega in občinskih proračunov),
-
šifra dejavnosti v skladu s standardno klasifikacijo dejavnosti (SKD),
-
naslov kolektivne pogodbe, ki zavezuje poročevalca,
-
številka računa, s katerega je bila plača izplačana,
-
podatki o osebi, odgovorni za izpolnjevanje vprašalnika.
2.
Splošni podatki o enoti v sestavi:
-
ime enote,
-
matična številka enote v sestavi oziroma druga statistična identifikacijska
oznaka,
-
šifra proračunskega uporabnika,
-
naslov,
-
šifra dejavnost v skladu s standardno klasifikacijo dejavnosti (SKD),
-
oznaka za status enote iz šifranta statusov. Šifrant statusov je
objavljen na spletnih straneh SURS in AJPES.
Poročevalci sporočajo hkrati z izpolnitvijo
splošnih podatkov tudi morebitne spremembe splošnih podatkov o sebi (tj. poročevalcu)
oziroma o svojih enotah v sestavi.
II/2 Podatki o izplačilih plač in o
zaposlenih:
-
bruto izplačane plače na podlagi kolektivne in individualne pogodbe (za
mesec poročanja, za zaostala izplačila in za izredna izplačila),
-
bruto izplačane plače za nadure,
-
število zaposlenih na podlagi opravljenih ur, ki so prejeli plačo na
podlagi kolektivnih in individualnih pogodb (za mesec, za katerega se poroča,
za zaostala izplačila in za izredna izplačila),
-
najnižja bruto izplačana plača,
-
število zaposlenih, ki so prejeli plačo na ravni minimalne plače,
-
neto plače (za mesec poročanja, za zaostala izplačila in za izredna
izplačila),
-
število zaposlenih, ki so prejeli plačo za mesec, za katerega se poroča,
-
število zaposlenih, ki so prejeli izplačilo za nadurno delo,
-
število plačanih ur in
-
število plačanih nadur.
V polje AOP 001, 002 in 003 (Bruto
izplačane plače za tekoči mesec) se vpiše podatek o bruto izplačilih plač, ki
so bile izplačane zaposlenim za mesec, za katerega se poroča, in sicer za delo
v polnem delovnem času, v delovnem času, krajšem od polnega delovnega časa in
daljšem od polnega delovnega časa, ki bremenijo delodajalca. Bruto plače
vsebujejo tudi prejemke za minulo delo in stimulativne dodatke. Sem sodijo tudi
izplačila nadomestil plače, ki se oblikujejo na tej osnovi: nadomestila za
letni dopust, za izredni plačani dopust, za državne praznike, za bolniške
odsotnosti do 30 dni ipd.
Bruto plače ne vsebujejo nadomestil, ki ne
bremenijo delodajalca (refundacije): nadomestil za čas starševskega dopusta, nadomestil
za bolniške odsotnosti, daljše od 30 dni, nadomestil za plače iskalcev prve
zaposlitve pod posebnimi pogoji, dodatkov za nego, invalidnin, nadomestil za
opravljanje državljanskih dolžnosti (vojaške vaje, vaje civilne zaščite itd.),
premij za prostovoljno dodatno pokojninsko zavarovanje ter izplačil, ki
bremenijo materialne stroške, kot so na primer povračila stroškov za prevoz na
delo in z dela, nadomestila za prehrano, za službena potovanja, za terenske
dodatke, dnevnice in nočnine, izplačil na podlagi avtorskih pogodb in podjemnih
pogodb, izplačil regresa za letni dopust, jubilejnih nagrad in odpravnin ter
plač, ki so bile izplačane zaposlenim osebam kot lastninski deleži. Ne
upoštevajo se tudi tisti prejemki iz dela in od povračil stroškov v zvezi z
delom, ki presegajo s predpisomvlade določen znesek teh prejemkov, od katerih
je treba plačevati prispevke za socialno varnost. Prav tako ne vsebujejo plač delavcev,
ki so vključeni v javna dela in ki jim določen del plače refundira Zavod
Republike Slovenije za zaposlovanje.
V poljih AOP 004, 005 in 006, AOP 014, 015
in 016 ter AOP 021, 022 in 023 (Podatki o številu zaposlenih na podlagi opravljenih
ur) se podatki izračunajo na dve decimalni mesti in vpišejo kot celo število,
torej brez decimalne vejice. (Na primer: 3,55 zaposlenih se vpiše kot 355).
V polje AOP 007 (Najnižja bruto izplačana
plača) se vpiše znesek najnižje izplačane plače za mesec poročanja, preračunan na
polni delovni čas.
V polje AOP 008 (Število zaposlenih, ki so
prejeli plačo na ravni minimalne plače) se vpiše podatek o številu zaposlenih oseb,
ki so prejele plačo na ravni minimalne plače, določene z zakonom ali drugim
veljavnim pravnim aktom. Podatek se vpiše kot celo število, torej brez
decimalne vejice, ker gre za podatek o številu fizičnih oseb. Če vsi zaposleni
prejemajo plačo nad ravnijo minimalne plače, se ta podatek ne vpiše.
V polje AOP 009 (Bruto izplačane plače za
nadure) se vpiše tisti del zneska iz polja AOP 001, ki se nanaša na bruto izplačano
plačo za nadurno delo in ki vsebuje osnovni znesek in dodatek za nadurno delo.
V polje AOP 010 se vpiše število mesecev,
za katere se izplačujejo zaostala izplačila plač.
V polje AOP 011 (Bruto zaostala izplačila
in nadomestila plač) se vpiše podatek o bruto izplačilih plač in nadomestilih bruto
plač za največ predhodnih dvanajst mesecev glede na mesec poročanja o izplačilu
plač.
V polje AOP 017 (Bruto izplačane plače za
nadure) se vpiše tisti del zneska iz polja AOP 011, ki se nanaša na bruto izplačano
plačo za nadurno delo in ki vsebuje osnovni znesek in dodatek za nadurno delo.
V polje AOP 018 (Izredna izplačila – 13.
plače, božičnice …) se vpiše podatek o izplačilih plač po drugih osnovah, ki ne
predstavljajo redne mesečne plače (npr. 13. plača, božičnica, plača iz naslova
uspešnosti poslovanja itd.). Napoteni (detaširani) delavci niso vključeni.
V polje AOP 024 (Neto plače) se vpiše
podatek o bruto plači, zmanjšani za prispevke za socialno varnost in akontacijo
dohodnine.
V polje AOP 025 (Število zaposlenih oseb,
ki so prejele plačo) se vpiše število zaposlenih, ki so prejeli plačo, vpisano v
polju AOP 001. Podatek se vpiše kot celo število, ker gre za število fizičnih
oseb.
V polje AOP 026 (Število zaposlenih, ki so
prejeli izplačilo za nadurno delo) se vpiše število zaposlenih, ki so prejeli izplačilo
za nadurno delo, navedeno v polju AOP 009.
V polje AOP 027 (Število vseh plačanih ur)
se vpiše število ur, za katere so zaposleni prejeli plačo, izplačano v breme delodajalca.
Plačane ure vsebujejo opravljene ure (ure, opravljene v polnem delovnem času in
delovnem času, krajšem ali daljšem od polnega), neopravljene ure, (dopust,
prazniki, bolniške odsotnosti do 30 dni, druge plačane neopravljene ure).
Plačane ure ne vsebujejo: ur, ki so jih opravili delavci kot javna dela,
refundiranih ur, (ur porodniške odsotnosti, ur nege, refundiranih ur bolniških
odsotnosti, refundiranih ur pripravnikov in invalidov).
V polje AOP 028 (Število plačanih nadur) se
vpiše tisti del podatka, navedenega v polju AOP 027, ki se nanaša na število
ur, za katere so zaposleni prejeli izplačilo za nadurno delo.
Dodatna navodila za izpolnjevanje podatkov
o zaposlenih:
-
če zaposlena oseba dela z delovnim časom, krajšim od polnega delovnega
časa (npr. s polovičnim delovnim časom), se jo v poljih AOP 025 in 026 šteje
kot eno zaposleno osebo;
-
če je zaposlena oseba začela (ali prenehala) prejemati refundirano plačo
med mesecem, se jo v poljih AOP 025 in 026 šteje kot eno zaposleno osebo, v
podatkih o izplačanih plačah (AOP 001, 002 in 003) in plačanih urah (AOP 027 in
028) pa se upošteva tisti del plače in plačanih ur, ki se izplačajo v breme
pravne osebe;
-
če zaposlena oseba dela pri dveh pravnih osebah, naj podatke o njej
izpolni le tista pravna oseba, pri kateri ima zaposlena oseba shranjeno
delavsko knjižico. Vpiše se le znesek tistega dela plače in plačanih ur, ki se
nanaša na delo, opravljeno pri tej pravni osebi;
-
če zaposlena oseba čaka na delo doma (in dobiva določen odstotek
nadomestila plače), se v polja o plačah (AOP 001, 002 in 003) vpiše znesek
dejansko izplačane plače, v polja o plačanih urah (AOP 027 in 028) pa število
ur, ki jih je opravljala, ko je normalno delala;
-
podatki o plačah zaposlenih oseb, ki so bile odsotne z dela zaradi
bolniškega dopusta nad 30 dni ali zaradi porodniškega dopusta, se vpišejo le,
če je bila tem osebam poleg refundiranega prejemka izplačana tudi plača v breme
pravne osebe;
-
podatki o plačah zaposlenih, vključenih v javna dela, se ne vpisujejo;
-
podatki o izplačanih plačah napotenih (detaširanih) delavcev se ne
vpisujejo;
-
pravne osebe, ki so plačo za posamezni mesec izplačale v dveh ali več
obrokih, podatke o plačah seštejejo in podatke o zaposlenih osebah, ki so
prejele plačo (AOP 026 in AOP 027), prikažejo le enkrat, ne glede na to ali je
posamezni zaposleni prejel plačo samo v enem ali v vseh obrokih.
4.a člen
Ne glede na 4. in 6. člen navodila
sporočijo poročevalci, ki so v skladu z Zakonom o načinu izplačila razlike v
plači zaradi odprave tretje četrtine nesorazmerij v osnovnih plačah javnih
uslužbencev (Uradni list RS, št. 100/13) zavezanci za izplačilo tretje četrtine
odprave plačnih nesorazmerij (v nadaljnjem besedilu: tretje četrtine), podatke
o izplačilih na naslednji način:
-
v sklop A (AOP 001, AOP 002 in AOP 003) se vpiše samo redno izplačilo za
mesec opazovanja;
-
izplačilo tretje četrtine se upošteva samo v sklopu B, in sicer:
1. v AOP 010 - število mesecev izplačil, se
vedno vpiše podatek 12;
2. v AOP 011, AOP 012 in AOP 013 se vpiše
bruto znesek tretje četrtine;
3. v AOP 014, AOP 015 in AOP 016 se vpiše
število oseb, ki so prejele tretjo četrtino;
-
v sklop D (AOP 024) se vpiše neto znesek rednih in izrednih izplačil
brez neto zneska tretje četrtine;
-
v sklop E (AOP 025) se vpiše število zaposlenih oseb, ki so prejele plačo
za mesec opazovanja, brez zaposlenih oseb, ki so prejele tretjo četrtino;
-
v sklop F (AOP 027) se vpiše število plačanih ur zaposlenih oseb, ki so
prejele plačo za mesec opazovanja in so vpisane v AOP 025;
Zamudne obresti niso del plače, zato se ne
vpišejo nikamor.
Poročevalci sporočijo podatke o izplačilih
ob izplačilu tretje četrtine.
5. člen
(način sporočanja podatkov)
Poročevalci sporočajo podatke AJPES-u
praviloma v elektronski obliki, in sicer z neposrednim vnosom podatkov prek
spletnega portala AJPES-a. Pravne osebe – poročevalci lahko za sporočanje
podatkov pooblastijo tudi drug poslovni subjekt. Pred prvim sporočanjem
podatkov pošljejo pravne osebe – poročevalci pristojni izpostavi AJPES-a
posebno vlogo. Navodila za sporočanje podatkov v elektronski obliki objavi
AJPES na spletnem portalu www.ajpes.si.
Če podatkov ni mogoče sporočiti v
elektronski obliki, jih poročevalci pošljejo pristojni izpostavi AJPES-a v
tiskani obliki (na papirju).
6. člen
(roki)
Poročevalci sporočajo AJPES-u podatke o
izplačanih plačah mesečno, in sicer ob vsakokratnem izplačilu plač, najpozneje
pa do zadnjega dne v mesecu.
Če poročevalci izplačujejo v istem mesecu
plačo v več delih, poročajo o skupnem izplačilu plače ob zadnjem izplačilu.
III. SPOROČANJE PODATKOV O ZAPOSLENIH OSEBAH PO VIŠINI BRUTO
PLAČE
7. člen
(vsebina poročila)
Pravne osebe javnega in zasebnega sektorja
– poročevalci sporočajo podatke o številu zaposlenih oseb za mesec september
glede na število plačanih delovnih ur in po višini bruto plače za izvajanje statističnega
raziskovanja na podlagi vprašalnika Obrazec ZAP-STRU/L (Zaposlene osebe po višini
bruto plače), ki je Priloga 2 tega navodila in je njegov sestavni del.
Poročilo o številu zaposlenih oseb glede na
število plačanih delovnih ur in po višini bruto plače na vprašalniku Obrazec ZAP-STRU/L
vsebuje:
-
splošne podatke o enoti v sestavi,
-
podatke o številu zaposlenih oseb glede na število plačanih delovnih ur,
-
podatke o številu zaposlenih oseb glede na višino bruto plače,
-
podatke o najvišji izplačani bruto plači.
Vpisujejo se podatki o zaposlenih osebah s
pogodbami o zaposlitvi, zaposlenih pri pravnih osebah javnega in zasebnega sektorja.
Osebe, ki delajo na podlagi pogodb o delu ali avtorskih pogodb, se ne
upoštevajo.
V poljih od AOP 102 do AOP 125 se upoštevajo
le osebe, ki so bile zaposlene cel opazovani mesec.
Pri podatkih o številu plačanih ur se ne
upoštevajo:
-
ure porodniške odsotnosti,
-
ure nege,
-
osebe, ki so bile na v celoti refundiranem bolniškem dopustu,
-
pripravniki, katerih nadomestila plač so bila v celoti refundirana in
-
osebe, zaposlene v javnih delih.
8. člen
(izpolnjevanje vprašalnika)
Vprašalnik Obrazec ZAP-STRU/L je dodatek k
mesečnemu vprašalniku Obrazec 1 – ZAP/M. Splošni podatki o poročevalcu so za
oba vprašalnika oziroma obe raziskovanji enaki in jih ni treba ponovno
izpolnjevati.
III/1 Splošni podatki o enoti v sestavi
-
ime enote,
-
naslov enote,
-
matična številka enote v sestavi oziroma druga statistična identifikacijska
oznaka,
-
podatki o osebi, odgovorni za izpolnjevanje vprašalnika.
III/2 Podatki o številu zaposlenih oseb,
glede na število plačanih delovnih ur
V polje AOP 101 (Število zaposlenih oseb,
ki so imele do 158 plačanih delovnih ur) se vpiše:
-
število vseh zaposlenih oseb, ki so imele največ 158 (to je 158 ali
manj) plačanih delovnih ur; upoštevajo se osebe, ki so prišle ali odšle med
opazovanim mesecem in tiste, ki so imele plačo delno refundirano;
-
število vseh zaposlenih oseb, ki so delale s krajšim delovnim časom
zaradi zdravju škodljivih vplivov in nevarnosti pri delu, in
-
število učnega osebja, ki je predavalo manj kot 7 ur dnevno.
V polje AOP 102 (Število zaposlenih oseb,
ki so imele od 159 do 200 plačanih delovnih ur) se vpiše število vseh zaposlenih
oseb, ki so imele od 159 do 200 plačanih delovnih ur.
V polje AOP 103 (Število zaposlenih oseb,
ki so imele plačane 201 plačano delovno uro ali več) se vpiše število vseh
zaposlenih oseb, ki so imele 201 plačano uro ali več.
III/3 Podatki o številu zaposlenih oseb,
razvrščenih v razrede glede višini bruto plače
V polja od AOP 105 do AOP 124 se v ustrezni
razred glede na višino izplačane bruto plače vpiše število zaposlenih oseb,
razvrščenih v posamezne razrede. Upoštevajo se samo zaposlene osebe, ki so
imele od najmanj 159 do največ 200 plačanih delovnih ur (zaposlene osebe,
upoštevane v polju AOP 102).
III/4 Najvišja izplačana plača
V polje AOP 125 (Najvišja bruto izplačana
plača (v EUR)) se vpiše znesek najvišje izplačane bruto plače za mesec
september.
9. člen
(način sporočanja podatkov)
Za način sporočanja podatkov o številu
zaposlenih oseb glede na število plačanih delovnih ur in po višini bruto plače
za mesec september velja 5. člen tega navodila. Obrazec ZAP-STRU/L je na
spletnem portalu AJPES dodan v nabor obrazcev za mesec september.
10. člen
(rok)
Poročevalci so dolžni podatke o svojih
zaposlenih osebah glede na število plačanih ur in po višini bruto plače za
mesec september sporočiti AJPES-u najpozneje do 31. oktobra tekočega leta.
Obrazec
1-ZAP/M: Mesečno poročilo o izplačanih plačah pri pravnih osebah
Obrazec
ZAP-STRU/L: Zaposlene osebe po višini bruto plače
Navodilo o vsebini in načinu sporočanja
podatkov o izplačanih plačah zaposlenih pri pravnih osebah za potrebe
statističnega raziskovanja (Uradni list RS, št. 93/07)
vsebuje naslednji končni določbi:
»IV. KONČNI DOLOČBI
11. člen
Z dnem začetka veljavnosti tega navodila
preneha veljati Navodilo o vsebini in načinu poročanja o izplačanih plačah pri
pravnih osebah za potrebe statističnega raziskovanja (Uradni list RS, št. 6/05
in 85/05).
12. člen
To navodilo začne veljati naslednji dan po
objavi v Uradnem listu Republike Slovenije in se prvič uporabi za sporočanje
podatkov za mesec september 2007.
Navodilo o dopolnitvi Navodila o vsebini in
načinu sporočanja podatkov o izplačanih plačah pri pravnih osebah za potrebe
statističnega raziskovanja (Uradni list RS, št. 114/13) vsebuje naslednjo končno določbo:
»2. člen
To navodilo začne veljati naslednji dan po
objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.«.