Na podlagi tretje alineje 16. člena in prvega odstavka
24. člena Zakona o javnih skladih (Uradni list RS, št. 77/08 in 8/10-ZSKZ-B)
ter na podlagi tretjega odstavka 20. člena Ustanovitvenega akta Javnega
štipendijskega, razvojnega, invalidskega in preživninskega sklada Republike
Slovenije (Uradni list RS, št. 23/13, 84/16 in 12/17 – popr. in 23/17) nadzorni
svet Javnega štipendijskega, razvojnega, invalidskega in preživninskega sklada
Republike Slovenije sprejema
SPLOŠNE POGOJE POSLOVANJA
Javnega štipendijskega, razvojnega, invalidskega in
preživninskega sklada Republike Slovenije
I. UVODNE DOLOČBE
1. člen
(splošno)
Ti splošni pogoji poslovanja določajo postopke izvajanja
nalog in pooblastil, ki jih Javni štipendijski, razvojni, invalidski in
preživninski sklad Republike Slovenije (v nadaljnjem besedilu: sklad) izvaja na
podlagi:
-
Zakona o štipendiranju (Uradni list RS, št. 56/13, 99/13 – ZUPJS-C, 8/16
in 61/17 – ZUPŠ; v nadaljnjem besedilu ZŠtip-1),
-
Zakona o Javnem štipendijskem, razvojnem, invalidskem in preživninskem
skladu Republike Slovenije (Uradni list RS, št. 78/06 – uradno prečiščeno
besedilo, 106/12 in 39/16; v nadaljnjem besedilu: ZJSRS),
-
Zakona o zaposlitveni rehabilitaciji in zaposlovanju invalidov (Uradni
list RS, št. 16/07 – uradno prečiščeno besedilo, 87/11, 96/12 – ZPIZ-2 in
98/14; v nadaljnjem besedilu: ZZRZI),
-
Zakona o ratifikaciji Memoranduma o soglasju med Vlado Republike
Slovenije in Vlado Združenih držav Amerike o Fulbrightovem programu izmenjav
(Uradni list RS – Mednarodne pogodbe, št. 14/11),
-
Zakona o ratifikaciji Memoranduma o spremembah Memoranduma o soglasju
med Vlado Republike Slovenije in Vlado Združenih držav Amerike o Fulbrightovem
programu izmenjav (Uradni list RS – Mednarodne pogodbe, št. 3/15),
-
Pravilnika o dodeljevanju Zoisovih štipendij (Uradni list RS, št. 35/14,
43/16 in 32/17),
-
Pravilnika o dodeljevanju štipendije Ad futura (Uradni list RS, št.
76/14),
-
Pravilnika o sofinanciranju kadrovskih štipendij (Uradni list RS, št.
35/14),
-
Pravilnika o dodeljevanju štipendij za deficitarne poklice (Uradni list
RS, št. 56/16),
-
Navodil o postopku za uveljavljanje pravice do nadomestila preživnine
(Uradni list RS, št. 135/03, 4/04 – popr. in 84/08),
-
Uredbe o določitvi kvote za zaposlovanje invalidov (Uradni list RS, št.
21/14),
-
Uredbe o porabi sredstev evropske kohezijske politike v Republiki
Sloveniji v programskem obdobju 2014–2020 za cilj naložbe za rast in delovna
mesta (Uradni list RS, št. 29/15, 36/16, 58/16, 69/16 – popr., 15/17 in
69/17) in
-
Uredbe o postopku, merilih in načinih dodeljevanja sredstev za
spodbujanje razvojnih programov in prednostnih nalog (Uradni list RS, št.
56/11).
S temi splošnimi pogoji poslovanja se določa poslovanje na
naslednjih področjih:
-
vzpodbujanje razvoja kadrov, štipendiranja, izobraževanja in mobilnosti,
-
vzpodbujanje zaposlovanja invalidov in ohranjanja delovnih mest za
invalide,
-
poravnavanje obveznosti iz naslova nadomestil preživnin, določenih za
namene preživljanja mladoletnih otrok v primeru neplačevanja preživnin,
-
jamčenje za terjatve delavcev v primeru insolventnosti delodajalca,
-
izvajanje nalog posredovalnega in sprejemnega organa po 2. členu Konvencije
o izterjavi preživninskih zahtevkov v tujini z dne 20. 6. 1956 (Uradni
list SFRJ – MP, št. 11/81) ter osrednjega organa po 4. členu Konvencije o
mednarodni izterjavi preživnine otrok in drugih oblik družinskih preživnin (UL
L št. 192 z dne 22. 7. 2011, str. 51) in po 49. členu Uredbe Sveta (ES)
št. 4/2009 z dne 18. decembra 2008 o pristojnosti, pravu, ki se uporablja,
priznavanju in izvrševanju sodnih odločb ter sodelovanju v preživninskih
zadevah (UL L št. 7 z dne 10. 1. 2009, str. 1), po postopkih,
določenih s temi predpisi.
2. člen
(opredelitev pojmov)
Vlagatelj ali vlagateljica (v nadaljevanju: vlagatelj) je
pravna ali fizična oseba, ki z vlogo začne postopek za dodelitev pravice.
Upravičenec ali upravičenka (v nadaljevanju: upravičenec) je
pravna ali fizična oseba, ki je pridobila pravico do sredstev sklada.
Udeleženec ali udeleženka (v nadaljevanju: udeleženec) je
fizična oseba, za katero so dodeljena sredstva preko upravičenca, ki je pravna
oseba.
Višja sila pomeni vsak nepredvidljiv izjemen dogodek ali
okoliščino zunaj nadzora sklada, upravičenca, ki enemu ali drugemu preprečuje
izpolnitev ali izpolnjevanje katere od obveznosti, pri čemer dogodka ali
okoliščine ni bilo mogoče pričakovati, predvidevati ali nanjo računati ali se
ji izogniti ali jo odvrniti.
Določila teh splošnih pogojev poslovanja, ki se nanašajo na
upravičenca se smiselno uporabljajo za udeleženca in obratno.
3. člen
(obseg sredstev, pogoji, merila in postopek)
Obseg sredstev, pogoji, merila in postopek ureditve pravnih razmerij
sklada in stranke so določeni z veljavnimi predpisi, če je tako določeno tudi z
javnim razpisom, izdano odločbo, sklenjeno pogodbo ter temi splošnimi pogoji
poslovanja.
II. MEDSEBOJNE PRAVICE IN OBVEZNOSTI SKLADA IN ZAVEZANCA
ZA KVOTO
4. člen
(novi zavezanci za kvoto)
Delodajalci postanejo zavezanci za kvoto, ko se izpolnijo z
zakonom predpisani pogoji.
Sklad nove zavezance pisno obvesti o njihovih obveznostih iz
naslova kvotnega sistema v 30 dneh po tem, ko prvič ugotovi, da so postali
zavezanci za izpolnjevanje kvote za zaposlovanje invalidov.
5. člen
(nadomestna izpolnitev kvote)
Delodajalec, ki ne izpolnjuje kvote z zaposlenimi invalidi,
ima sklenjeno pogodbo o poslovnem sodelovanju z invalidskim podjetjem ali
zaposlitvenim centrom in želi nadomestno izpolniti kvoto, mora o nameravani
nadomestni izpolnitvi kvote oddati e-napoved preko sistema elektronskega
poslovanja sklada SVZI.net, v roku 10 dni od sklenitve pogodbe. E-napovedi mora
priložiti sklenjeno pogodbo o poslovnem sodelovanju z invalidskim podjetjem ali
zaposlitvenim centrom.
Obvestilo o pozivu k dopolnitvi e-napovedi za nadomestno izpolnitev
kvote se zavezancu posreduje po elektronski pošti preko sistema elektronskega
poslovanja sklada SVZI.net. Rok za dopolnitev napovedi začne teči prvi naslednji
dan po dnevu prejetega obvestila o pozivu.
V realizacijo nadomestne izpolnitve kvote zavezanca štejejo vsi
računi, ki so bili plačani v celoti do izteka roka za oddajo mesečnih poročil o
realizaciji in:
-
so bili izdani na podlagi izpolnjevanja pogodbenega razmerja med
zavezancem in invalidskim podjetjem ali zaposlitvenim centrom za obdobje
odobrene napovedi nadomestne izpolnitve kvote,
-
so jih zavezancu izdala invalidska podjetja ali zaposlitveni centri
največ dvanajst mesecev pred datumom oddaje mesečnega poročila za obdobje
odobrene napovedi nadomestne izpolnitve kvote in
-
ki jih zavezanec še ni uveljavljal v postopku nadomestne izpolnitve
kvote v preteklosti.
Zavezanec lahko o višini realizacije po posameznih
realiziranih pogodbah z invalidskim podjetjem ali zaposlitvenim centrom skladu
poroča postopoma, v terminu po lastni presoji v okviru obdobja odobrene
napovedi nadomestne izpolnitve kvote. Zavezanec lahko kot nadomestno izpolnitev
kvote v enem mesecu uveljavlja skupaj več različnih plačanih računov, ki
ustrezajo vsem kriterijem iz prejšnjega odstavka.
6. člen
(usklajevanje podatkov zavezancev za kvoto)
V primeru, če se podatki iz evidenc delodajalca razlikujejo
od podatkov v uradni evidenci ZZZS, jih mora delodajalec z ZZZS uskladiti
najpozneje do 15. v mesecu za pretekli mesec. Po izdaji opomina sklada
dokazovanje napak v uradni evidenci za nazaj ni več mogoče.
III. DODELJEVANJE SREDSTEV V OKVIRU POSEBNIH PROGRAMOV
AD FUTURA
1. Postopek za dodelitev sredstev
7. člen
(javni razpis)
Sredstva za izvajanje posebnih programov Ad futura se
dodeljujejo na podlagi javnega razpisa po postopku, ki je predpisan v teh
splošnih pogojih poslovanja.
Javne razpise za dodelitev sredstev na podlagi tega poglavja sklad
objavi na spletni strani sklada in na enotnem državnem portalu e-uprava.
Za dokumente in dejanja v postopkih dodelitve sredstev po teh
splošnih pogojih poslovanja se plačuje upravna taksa v skladu z zakonom, ki
ureja upravne takse, razen če zakon določa taksne oprostitve za te dokumente in
dejanja.
8. člen
(vsebina razpisa)
Javni razpis za dodelitev sredstev na podlagi teh splošnih
pogojev poslovanja mora vsebovati zlasti:
-
pravno podlago za objavo in izvedbo javnega razpisa;
-
predmet javnega razpisa;
-
višino razpisanih sredstev, ki so na razpolago za predmet javnega
razpisa;
-
pogoje, ki jih mora izpolnjevati vlagatelj za dodelitev sredstev in v
času trajanja pravic;
-
obveznosti iz dodeljenih pravic, če so predvidene;
-
merila, s pomočjo katerih se med vlagatelji, ki izpolnjujejo pogoje,
izberejo upravičenci;
-
dokumentacijo, ki jo mora vlagatelj predložiti, s katero dokazuje
izpolnjevanje pogojev;
-
višino in namen sredstev, ki jih vlagatelj lahko prejme;
-
rok za vložitev vloge, ki se lahko določi kot odprti ali zaprti rok za
vložitev vlog;
-
navedbo o tem, kdo odloči o dodelitvi sredstev;
-
kraj, čas in osebo, pri kateri lahko zainteresirani dvignejo razpisno
dokumentacijo;
-
navedbo o tem ali se vlagateljem, ki bi bili glede na še razpoložljiva
sredstva javnega razpisa upravičeni do preostalih razpoložljivih sredstev,
dodeli sredstva v celotnem upravičenem znesku ali le do višine še
razpoložljivih sredstev in na kakšen način se ta sredstva razdelijo med
upravičence;
-
navedbo o tem, ali se z upravičencem sklene pogodba;
-
rok in način izplačila sredstev;
-
druge podatke, pomembne za odločitev o dodelitvi pravice.
9. člen
(način izvajanja razpisa)
Vloga na javni razpis mora biti oddana do roka, ki je določen
v javnem razpisu.
Rok za oddajo vloge na javni razpis se določi kot odprti rok
ali zaprti rok za vložitev vloge.
V postopku javnega razpisa z odprtim rokom za vložitev vloge:
-
prejmejo sredstva tisti vlagatelji, ki izpolnjujejo pogoje javnega
razpisa, po vrstnem redu prispelih popolnih vlog glede na datum in uro vložitve
posamezne popolne vloge do porabe sredstev,
-
se v primeru, da sklad istočasno prejme več popolnih vlog in njihova
skupna vrednost presega še razpoložljiva sredstva, na javnem razpisu za
odločitev o upravičencih med temi vlogami uporabi razmejitvena merila, določena
z javnim razpisom,
-
se vloge vlagateljev, vložene po porabi sredstev in pred potekom
odprtega roka, zavrnejo, vloge, prejete po poteku odprtega roka, se zavržejo.
V postopku javnega razpisa z zaprtim rokom za vložitev vloge:
-
se vloge vlagateljev, ki izpolnjujejo pogoje javnega razpisa, ocenijo na
podlagi meril za izbor, ki se vrednotijo v točkah, odstotkih, ali na drug
način, ki omogoča razvrstitev vlog po vrstnem redu glede na prejeto oceno od
najvišje do najnižje ocenjene vloge,
-
se lahko za razvrstitev vlog dveh ali več vlagateljev, katerih vloge so
prejele enako oceno, uporabi razmejitveno merilo, ki se določi z javnim
razpisom,
-
sredstva prejmejo tisti vlagatelji, katerih vloge glede na merila
javnega razpisa prejmejo višjo oceno, do porabe razpisanih sredstev; če se
vlagatelji, ki izpolnjujejo pogoje javnega razpisa, skupaj prijavljajo za nižja
sredstva od razpisanih, se vlog ne ocenjuje, sredstva pa prejmejo vsi
vlagatelji, ki izpolnjujejo pogoje javnega razpisa.
10. člen
(vodenje postopka javnega razpisa)
Postopek javnega razpisa vodi uradna oseba.
V primeru zahtevnosti postopka lahko celoten ali del postopka
javnega razpisa vodi tudi komisija, ki jo s sklepom imenuje direktor sklada (v
nadaljevanju: direktor). V sklepu se določijo naloge in pristojnosti komisije.
Komisijo sestavljajo predsednik in največ šest članov. Direktor
imenuje predsednika komisije izmed zaposlenih na skladu, Oddelek za štipendije
in programe Ad futura, preostale člane komisije pa imenuje praviloma izmed
zaposlenih na skladu, lahko pa so člani komisije tudi zunanji člani, ki niso
zaposleni na skladu. V kolikor zunanji člani niso javni uslužbenci se zanje
glede daril in nasprotja interesov uporabljajo določbe predpisov, kot se
uporabljajo za javne uslužbence.
Predsednik in člani komisije morajo izpolnjevati pogoje za
vodenje upravnega postopka v skladu s predpisi, ki določajo stopnjo izobrazbe
in strokovni izpit za vodenje in odločanje v upravnem postopku. Navedeno ne
velja za zunanje člane, ki niso javni uslužbenci.
V primerih iz prejšnjega odstavka komisija vodi zapisnik, ki
vsebuje praviloma:
-
naslov, prostor in čas pregleda vlog;
-
predmet javnega razpisa;
-
imena navzočih predstavnikov komisije;
-
številko zadeve, pod katero se vodi vlagatelj oziroma upravičenec, in
osebno ime oziroma firma vlagatelja oziroma upravičenca;
-
prejeto oceno vloge, če je predvideno ocenjevanje vlog;
-
navedbo višine odobrenih zneskov po posameznem vlagatelju oziroma
upravičencu ter skupno višino dodeljenih sredstev;
-
druge podatke in ugotovitve.
Na podlagi ocene vlog komisija pripravi predlog upravičencev.
Na podlagi potrjenega predloga upravičencev, ki ga potrdi
direktor, razen če je s sklepom ta pristojnost dodeljena komisiji, se
upravičencem izda odločba.
V postopku javnega razpisa z odprtim rokom prijave komisija zapisnik
sestavi po zaključku javnega razpisa, vsebovati pa mora zlasti:
-
številke zadev, pod katerimi se vodijo vlagatelji;
-
osebna imena oziroma firmo vlagateljev;
-
osebna imena oziroma firmo upravičencev z navedbo višine odobrenih
sredstev;
-
navedbo skupnega zneska dodeljenih sredstev.
Če tako določa javni razpis, sklad v postopku dodelitve sredstev
pridobi mnenje posebnega ocenjevalca, ki oceni vlogo. Posebni ocenjevalec mora
biti strokovnjak s področja javnega razpisa, za katerega je imenovan, njegove
naloge so praviloma pregled vlog in priprava mnenja ali ocene dela ali celotne
vloge glede na določbe javnega razpisa. Posebne ocenjevalce imenuje direktor s
sklepom, v katerem se natančneje opredelijo naloge in pristojnosti ocenjevalca
ter morebitno plačilo za opravljeno oceno.
11. člen
(pogodba)
Sklad praviloma v roku 15 dni po dokončnosti odločbe pozove upravičenca
k podpisu pogodbe, če je sklenitev pogodbe določena z javnim razpisom.
V pogodbi se opredelijo pravice in obveznosti pogodbenih
strank.
Obvezne sestavine pogodbe so zlasti:
-
določitev pogodbenih strank,
-
namen, za katerega so sredstva dodeljena,
-
višina dodeljenih sredstev,
-
transakcijski račun upravičenca,
-
rok in način izplačila sredstev,
-
način nadzora nad namensko porabo sredstev, kot na primer navedba
dokazil, ki jih mora upravičenec dostaviti in iz katerih izhaja namenska poraba
sredstev oziroma poročila o poteku in rezultatih porabljenih sredstev oziroma
zaključno poročilo,
-
pravice in obveznosti strank,
-
primeri prenehanja pogodbe,
-
sankcije zaradi neizpolnjevanja pogodbenih določb in nenamenske porabe
dodeljenih sredstev,
-
drugo, kar sledi iz narave dodeljenih sredstev, načina porabe sredstev
ter pravic in obveznosti upravičenca in sklada.
Če sklenitev pogodbe ni določena z javnim razpisom, se
obveznosti in pravice podrobneje opredelijo v odločbi.
12. člen
(izplačilo sredstev)
Sredstva se izplačajo upravičencu na način določen v javnem
razpisu ter odločbi oziroma pogodbi.
13. člen
(dokumentacija)
Sklad hrani dokumentacijo v zvezi s postopki javnih razpisov v
skladu s predpisi, ki urejajo upravno poslovanje.
2. Posebni programi Ad futura
14. člen
(namen)
Sredstva v okviru posebnih programov Ad futura se dodeljujejo
za spodbujanje mednarodne mobilnosti in mednarodnega sodelovanja za:
-
usposabljanje;
-
pedagoško, raziskovalno oziroma strokovno sodelovanje;
-
strokovne in znanstvene obiske oziroma gostovanja.
Sredstva iz prejšnjega odstavka lahko pridobijo:
-
državljani Republike Slovenije in njihovi vzdrževani družinski člani s
prebivališčem v Republiki Sloveniji,
-
državljani Republike Slovenije s prebivališčem v Republiki Sloveniji, ki
so pripadniki avtohtone italijanske ali madžarske narodne skupnosti,
-
državljani držav članic Evropske unije (v nadaljevanju: EU) in njihovi
vzdrževani družinski člani s stalnim prebivališčem v Republiki Sloveniji,
-
delavci migranti EU, ki so državljani druge države članice EU, če so
zaposleni ali samozaposleni v Republiki Sloveniji, in njihovi vzdrževani
družinski člani ki prebivajo v Republiki Sloveniji,
-
obmejni delavci, ki so državljani države članice EU in prebivajo v drugi
državi članici EU, če so zaposleni ali samozaposleni v Republiki Sloveniji, in
njihovi vzdrževani družinski člani, za izobraževanje v Republiki Sloveniji,
-
državljani tretjih držav, ki so pridobili status rezidenta za daljši
čas,
-
tuji državljani.
Če tako določa javni razpis, se lahko sredstva v skladu s tem
poglavjem dodelijo posredno preko drugega prejemnika sredstev, ki je lahko
izobraževalni zavod, raziskovalna ustanova ali gospodarski subjekt s sedežem v
Republiki Sloveniji.
Sklad za vsak javni razpis ali drug postopek dodeljevanja sredstev
posebej določi namen in pravne oziroma fizične osebe, ki lahko pridobijo
sredstva. Ob upoštevanju poslanstva sklada, namena in cilja, ki ga s programi
zasleduje sklad ter skladno z veljavnim poslovnim načrtom javnega sklada, se
sredstva lahko dodelijo tudi za druge namene in drugim pravnim ter fizičnim
osebam, kot jih določajo prvi do tretji odstavek tega člena, pri čemer se za
izvajanje teh programov uporabljajo določbe tega poglavja.
15. člen
(pogoji za posebne programe Ad futura)
Pogoji, ki jih mora izpolnjevati vlagatelj za pridobitev
sredstev v okviru posebnih programov Ad futura, so lahko:
-
državljanstvo, država izvora oziroma država stalnega ali začasnega
prebivališča;
-
država izobraževanja ali gostovanja, izobraževalna ali gostujoča
ustanova oziroma program izobraževanja, raziskovanja ali usposabljanja;
-
način oziroma oblika usposabljanja, pedagoškega, raziskovalnega ali
strokovnega sodelovanja oziroma strokovnega ali znanstvenega obiska oziroma
gostovanja;
-
omejitve ali zahteve glede zaključene ravni oziroma stopnje
izobraževanja;
-
področje ali smer usposabljanja, pedagoškega, raziskovalnega ali
strokovnega sodelovanja oziroma strokovnega ali znanstvenega obiska oziroma
gostovanja;
-
socialni status;
-
podpora oziroma priporočilo osebe z akademskega, strokovnega oziroma
drugega področja;
-
omejitve ali zahteve glede predhodnega, trenutnega oziroma drugega
izobraževanja;
-
omejitve ali zahteve glede statusa;
-
pogoji, ki jih mora izpolnjevati usposabljanje, pedagoško, raziskovalno
ali strokovno sodelovanje oziroma strokovni ali znanstveni obisk oziroma
gostovanje;
-
omejitve, zahteve oziroma posledice glede štipendij ali drugih prejemkov
v Republiki Sloveniji ali v tujini;
-
omejitve, zahteve oziroma posledice glede delovnega razmerja oziroma
opravljanja samostojne registrirane dejavnosti v Republiki Sloveniji oziroma v
tujini;
-
omejitve, zahteve oziroma posledice glede vpisa v evidenco brezposelnih
oseb pri Zavodu Republike Slovenije za zaposlovanje ali pri pristojnem organu v
tujini;
-
sedež, dejavnost ali drugi pogoji, ki jih mora izpolnjevati vlagatelj,
ki je pravna oseba;
-
država, v kateri ima vlagatelj davčni rezidentski status;
-
drugi z javnim razpisom določeni pogoji.
16. člen
(merila oziroma razmejitvena merila za posebne programe Ad
futura)
Merila, ki se uporabijo za izbiro upravičencev ali kot
razmejitvena merila med vlagatelji, ki izpolnjujejo pogoje javnega razpisa, se
glede na namen programa določijo s posameznim javnim razpisom in so lahko:
-
raven oziroma stopnja trenutnega ali predhodnega izobraževanja;
-
izobraževalna ali gostujoča ustanova;
-
področje izobraževanja oziroma usposabljanja, pedagoškega, raziskovalnega
ali strokovnega sodelovanja oziroma strokovnega ali znanstvenega obiska oziroma
gostovanja;
-
uspeh oziroma povprečna ocena;
-
letnik izobraževanja;
-
trajanje izobraževanja ali usposabljanja, pedagoškega, raziskovalnega
ali strokovnega sodelovanja oziroma strokovnega ali znanstvenega obiska oziroma
gostovanja;
-
stroški;
-
strokovni, znanstveni oziroma drugi dosežki;
-
delovne in praktične izkušnje;
-
nagrade in drugi dosežki na določenem področju;
-
prostovoljno delo in druge družbeno koristne aktivnosti;
-
izkazan potencial;
-
interes delodajalca;
-
dohodek oziroma socialni status posameznika:
-
katerikoli ovrednoten pogoj iz prejšnjega člena;
-
druga merila, določena z javnim razpisom.
2.1. Usposabljanje
17. člen
(opredelitev namena)
Za usposabljanje se štejeta zlasti poklicno oziroma strokovno
usposabljanje in usposabljanje za pridobitev znanj ali spretnosti, potrebnih za
opravljanje dela, po zaključku katerega ni predvidena pridobitev formalne
javnoveljavne stopnje izobrazbe.
Sredstva za usposabljanje se dodelijo za pokritje stroškov
usposabljanja oziroma življenjskih stroškov.
Med upravičence se uvrsti tudi vlagatelj, ki bi glede na
višino sredstev, ki so razpoložljiva za javni razpis, prejel le sorazmerni del
sredstev za usposabljanje, pri čemer se temu vlagatelju dodelijo sredstva v
celotnem zaprošenem znesku, razen če javni razpis določa drugače.
18. člen
(poročilo)
Upravičenec je dolžan praviloma v roku 30 dni po zaključku usposabljanja
skladu predložiti poročilo o opravljenem sodelovanju oziroma izkazati zaključek
usposabljanja.
19. člen
(mirovanje)
Če se upravičenec iz opravičljivih razlogov ne udeleži
usposabljanja oziroma ga prekine, obveznosti in pravice mirujejo toliko časa,
kolikor trajajo opravičljivi razlogi, vendar skupno ne več kot tri leta.
Za opravičljive razloge iz prejšnjega odstavka štejejo:
-
bolezen ali poškodba, ki je trajala neprekinjeno najmanj dva meseca in
je vplivala na zmanjšanje sposobnosti za sodelovanje na usposabljanju, kar se
dokazuje z mnenjem zdravnika specialista;
-
starševstvo, za čas trajanja porodniškega dopusta in dopusta za nego in
varstvo otroka, kar se dokazuje z rojstnim listom otroka oziroma drugimi
dokazili;
-
višja sila, kar se dokazuje z ustreznimi pisnimi dokazili;
-
razlogi na strani institucije usposabljanja, zaradi katerih ni bilo
možno začeti, nadaljevati oziroma dokončati usposabljanja oziroma predložiti
dokazila o zaključku usposabljanja ali drugih obveznosti, kar se dokazuje z
ustreznimi pisnimi dokazili;
-
izjemne družinske ali socialne okoliščine, ki so podane v tolikšni meri,
da so vplivale na zmanjšanje učnih ali študijskih sposobnosti tako, da zaradi
tega ni bilo možno izpolniti obveznosti v zvezi z usposabljanjem.
Če sklad odobri mirovanje iz razlogov iz tega člena, se
sklene aneks k pogodbi. Če sklenitev pogodbe ni predvidena z javnim razpisom,
se izda odločba o mirovanju.
Po poteku mirovanja mora upravičenec izkazati izpolnjevanje pogojev
za nadaljevanje oziroma zaključek usposabljanja.
20. člen
(vračilo sredstev)
Upravičenec mora vrniti prejeta sredstva, če:
-
po svoji krivdi prekine usposabljanje oziroma ga ne dokonča v roku;
-
spremeni program ali institucijo usposabljanja brez predhodnega soglasja
sklada;
-
navede napačne, neresnične ali zavajajoče podatke;
-
po poteku mirovanja iz prejšnjega člena ne izkaže izpolnjevanje pogojev
za zaključek usposabljanja;
-
nenamensko porabi dodeljena sredstva;
-
v roku 8 dni sklada ne obvesti o vsaki okoliščini oziroma spremembi, ki
vpliva oziroma bi utegnila vplivati na izvrševanje pogodbe.
V primerih iz prejšnjega odstavka je upravičenec dolžan
vrniti vrednost prejetih sredstev, preračunano skladno z gibanjem indeksa cen
življenjskih potrebščin, v roku 30 dni od vročitve zahtevka za vračilo oziroma
dokončnosti odločbe o vračilu sredstev.
V primeru zamude vračila je upravičenec dolžan plačati tudi
zakonske zamudne obresti.
2.2. Pedagoško, raziskovalno oziroma strokovno
sodelovanje
21. člen
(opredelitev namena)
Sredstva za pedagoško, raziskovalno oziroma strokovno
sodelovanje (v nadaljevanju: sodelovanje) se lahko dodelijo izobraževalnim in
raziskovalnim ustanovam ter gospodarskim subjektom s sedežem v Republiki
Sloveniji, ki povabijo k sodelovanju ali napotijo nanj:
-
raziskovalce;
-
učitelje, znanstvene sodelavce in visokošolske sodelavce;
-
tuje gostujoče raziskovalce na sodelovanju.
Sredstva za sodelovanje se dodelijo za pokritje stroškov
sodelovanja oziroma drugim stroškom povezanim s sodelovanjem.
Med upravičence se uvrsti tudi vlagatelj, ki bi glede na
višino sredstev, ki so razpoložljiva za javni razpis, prejel le sorazmerni del
zaprošenih sredstev, pri čemer se temu vlagatelju dodelijo sredstva le v sorazmernem
delu zaprošenega zneska do skupne višine razpoložljivih sredstev, razen če
javni razpis določa drugače.
22. člen
(poročilo)
Upravičenec je dolžan praviloma v roku 30 dni po zaključku sodelovanja
javnemu skladu predložiti poročilo o opravljenem sodelovanju oziroma izkazati
zaključek sodelovanja.
23. člen
(mirovanje)
V zvezi z mirovanjem pravic in obveznosti se uporabljajo
določila 19. člena teh splošnih pogojev poslovanja.
24. člen
(vračilo sredstev)
Upravičenec mora vrniti prejeta sredstva, če:
-
se udeleženec ne udeleži sodelovanja;
-
udeleženec sam spremeni program ali institucijo sodelovanja brez
predhodnega soglasja sklada;
-
navede napačne, neresnične ali zavajajoče podatke;
-
po poteku mirovanja ne izkaže izpolnjevanje pogojev za zaključek
sodelovanja;
-
nenamensko porabi dodeljena sredstva;
-
v roku 8 dni sklada ne obvesti o vsaki okoliščini oziroma spremembi, ki
vpliva oziroma bi utegnila vplivati na izvrševanje pogodbe oziroma odločbe.
V primerih iz prejšnjega odstavka tega člena je upravičenec dolžan
vrniti celotna prejeta sredstva skupaj s pogodbenimi obrestmi, ki se obračunajo
za obdobje od dneva, ko je sklad upravičencu nakazal sredstva, do dneva vračila
sredstev skladu.
Obrestna mera za izračun pogodbenih obresti je enaka zamudnim
obrestim.
Sredstva iz prejšnjega odstavka mora upravičenec vrniti v
roku 30 dni od vročitve zahtevka za vračilo oziroma dokončnosti odločbe o
vračilu sredstev.
V primeru zamude vračila je upravičenec dolžan poravnati tudi
zakonske zamudne obresti.
2.3. Znanstveni in strokovni obiski
25. člen
(opredelitev namena)
Za strokovni oziroma znanstveni obisk se štejeta zlasti
udeležba na znanstvenem ali strokovnem srečanju ali strokovni oziroma
raziskovalni obisk v izobraževalnih, raziskovalnih ali drugih organizacijah z
namenom raziskovanja, seznanitve z razvojem, inovacijami in drugim znanjem s
področja študija, dela ali raziskovanja.
Sredstva se dodelijo za pokritje stroškov, ki so povezani z
znanstvenim ali strokovnim obiskom.
Med upravičence se uvrsti tudi vlagatelj, ki bi glede na
višino sredstev, ki so razpoložljiva za javni razpis, prejel le sorazmerni del
sredstev za znanstveni ali strokovni obisk, pri čemer se temu vlagatelju
dodelijo sredstva v celotnem zaprošenem znesku, razen če javni razpis določa
drugače.
26. člen
(poročilo)
Upravičenec je dolžan v roku 30 dni po zaključku znanstvenega
oziroma strokovnega obiska skladu predložiti poročilo o opravljenem obisku
in/ali izkazati zaključek obiska.
27. člen
(mirovanje)
V zvezi z mirovanjem pravic in obveznosti se uporabljajo
določila 19. člena teh splošnih pogojev poslovanja.
28. člen
(vračilo sredstev)
V zvezi z vračilom sredstev se uporabljajo določila 24. člena
teh splošnih pogojev poslovanja.
IV. IZVAJANJE PROGRAMOV ALI PROJEKTOV, KI SE
SOFINANCIRAJO IZ SREDSTEV EVROPSKE KOHEZIJSKE POLITIKE IN DRUGIH NAMENSKIH
VIROV
29. člen
(izvajanje programov ali projektov)
Za izvajanje programov ali projektov, ki se sofinancirajo iz
sredstev evropske kohezijske politike, se uporabljajo predpisi, ki urejajo
porabo sredstev evropske kohezijske politike v Republiki Sloveniji v posameznem
programskem obdobju in predpisi, ki urejajo porabo drugih evropskih sredstev.
Za izvajanje programov ali projektov, ki se sofinancirajo iz
drugih virov, se uporabljajo ustrezni področni predpisi.
V. ODLOG, OBROČNO POPLAČILO IN ODPIS TERJATEV
1. Odlog in obročno poplačilo terjatev iz posebnih
programov Ad futura
30. člen
(odlog vračila in obročno vračanje iz posebnih programov Ad
futura)
Odlog vračila ali obročno vračanje je možno, če se s tem
bistveno izboljšajo možnosti upravičenca za vračilo sredstev, od katerega sicer
ne bi bilo mogoče izterjati celotnega vračila oziroma če upravičenec iz
utemeljenih razlogov sredstev ne more vrniti v enkratnem znesku. Kot utemeljeni
razlogi se med drugim upošteva štipendistovo slabo finančno stanje, huda ali
dolgotrajna bolezen štipendista, višja sila …
Sklad lahko dovoli odlog vračila ali obročno vračanje za
enako ali daljšo dobo, kot je bila doba prejemanja, če se s tem izboljšajo
možnosti za vračilo.
V primeru iz prejšnjega odstavka se znesek za vračilo
preračunava skladno z gibanjem indeksa cen življenjskih potrebščin od dneva
izdaje odločbe oziroma zahtevka za vračilo do dneva vračila celotnega zneska
oziroma posameznega obroka vračila.
Ob zamudi plačila posameznega obroka zapade v vračilo celoten
preostali znesek za vračilo.
O odpisu vračila sredstev odloči sklad na predlog zavezanca za
vračilo, v skladu s predpisi, ki urejajo postopek odpisa dolga do države.
2. Odpis terjatev insolvenčnih dolžnikov
31. člen
(odpis terjatev insolvenčnih dolžnikov)
Na podlagi pravnomočno zaključenega postopka zaradi
insolventnosti Sklad odpiše neizterjane terjatve.
Direktor sklada izda nalog za odpis terjatev iz knjigovodskih
evidenc.
3. Odlog in obročno poplačilo terjatev preživninskih
zavezancev
32. člen
(odlog in obročno poplačilo terjatev preživninskega
zavezanca)
Preživninski zavezanec zahtevi za odlog ali obročno poplačilo
terjatve iz prvega odstavka 28.a člena ZJSRS priloži dokazila, iz katerih
izhaja, da ni zaposlen oziroma da nima drugih dohodkov.
Dokazila so zlasti:
-
potrdilo o vpisu v evidenco iskalcev zaposlitve,
-
potrdilo o vpisu v evidenco brezposelnih oseb,
-
potrdilo o premoženjskem stanju,
-
dohodninska odločba za preteklo leto in
-
izpisek iz zemljiške knjige.
Pri odločanju o zahtevi se sklad opre tudi na vsa dejstva in
dokaze v zvezi z zaposlitvijo in premoženjskim stanjem preživninskega zavezanca,
ki jih je na podlagi ZJSRS in zakona, ki ureja splošni upravni postopek,
pridobil iz uradnih evidenc.
O odlogu ali obročnem poplačilu odloči direktor sklada.
4. Odpis terjatev do preživninskega zavezanca
33. člen
(odpis terjatev do preživninskega zavezanca)
Pri odločanju o odpisu terjatve na podlagi drugega odstavka 28.a
člena ZJSRS odloča sklad na podlagi vseh listin v spisu, dosedanjega poteka
izvršbe ter možnosti za uspeh izterjave v bodoče.
Če so izpolnjeni pogoji za odpis dolga, lahko direktor sklad
odloči o odpisu dolga v skladu s predpisi, ki urejajo odpis dolga do države.
34. člen
(presoja uspeha izterjave)
Izvršba ne obeta uspeha zlasti v primeru, če:
-
v izvršbi ni prišlo do nikakršnega poplačila terjatve,
-
preživninski zavezanec nima rubljivega premoženja,
-
je bil sklad že v prejšnjih izvršbah zoper preživninskega zavezanca
neuspešen,
-
preživninski zavezanec na podlagi zdravstvenih izvidov izkaže, da ni
pridobitno sposoben,
-
prebivališče preživninskega zavezanca ni znano ali če ta prebiva na
naslovu Centra za socialno delo in
-
je pridobitna sposobnost preživninskega zavezanca močno zmanjšana.
VI. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
35. člen
(prehodno določilo)
Postopki za dodelitev sredstev, ki so se začeli pred dnevom uveljavitve
teh splošnih pogojev poslovanja, se dokončajo po Splošnih pogojih poslovanja
Javnega sklada Republike Slovenije za razvoj kadrov in štipendije (Uradni list
RS, št. 91/09, 102/12 in 108/13) in Splošnih pogojih Javnega jamstvenega,
preživninskega in invalidskega sklada Republike Slovenije št. 007-1/2013-29 z
dne 17. 12. 2013.
36. člen
(prenehanje)
Z dnem uveljavitve teh splošnih pogojev poslovanja prenehajo veljati
Splošni pogoji poslovanja Javnega sklada Republike Slovenije za razvoj kadrov
in štipendije (Uradni list RS, št. 91/09, 102/12 in 108/13) in Splošni pogoji
Javnega jamstvenega, preživninskega in invalidskega sklada Republike Slovenije
št. 007-1/2013-29 z dne 17. 12. 2013, ki so bili objavljeni na spletni strani
Javnega jamstvenega, preživninskega in invalidskega sklada Republike Slovenije.
37. člen
(datum veljavnosti)
Ti splošni pogoji poslovanja začnejo veljati z dnem, ko poda
nanje soglasje Vlada Republike Slovenije in se objavijo na spletnih straneh
sklada in v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 007-1/2018-5
Ljubljana, dne 28. februarja 2018
mag. Andrej Del Fabro l.r.
Predsednik nadzornega sveta