Neuradno prečiščeno besedilo, ki vsebuje to spremembo:
Opozorilo: Neuradno prečiščeno besedilo
predpisa predstavlja zgolj informativni delovni pripomoček, glede katerega
organ ne jamči odškodninsko ali kako drugače.
Neuradno prečiščeno besedilo Navodila o
obliki, vsebini in uporabi obrazcev za opravljanje plačilnega prometa prek
Agencije Republike Slovenije za plačilni promet, nadziranje in informiranje
obsega:
-
Navodilo o obliki, vsebini in uporabi obrazcev za opravljanje plačilnega
prometa prek Agencije Republike Slovenije za plačilni promet, nadziranje in informiranje
(Uradni list RS, št. 9/95 z dne 17. 2. 1995),
-
Navodilo o spremembah in dopolnitvah navodila o obliki, vsebini in
uporabi obrazcev za opravljanje plačilnega prometa prek Agencije Republike
Slovenije za plačilni promet, nadziranje in informiranje (Uradni list RS, št.
34/95 z dne 22. 6. 1995),
-
Navodilo o spremembah in dopolnitvah navodila o obliki, vsebini in
uporabi obrazcev za opravljanje plačilnega prometa prek Agencije Republike
Slovenije za plačilni promet, nadziranje in informiranje (Uradni list RS, št.
70/95 z dne 8. 12. 1995),
-
Navodilo o spremembah in dopolnitvah navodila o obliki, vsebini in
uporabi obrazcev za opravljanje plačilnega prometa prek Agencije Republike
Slovenije za plačilni promet (Uradni list RS, št. 19/97 z dne 4. 4. 1997),
-
Navodilo o spremembah in dopolnitvah navodila o obliki, vsebini in
uporabi obrazcev za opravljanje plačilnega prometa prek Agencije Republike
Slovenije za plačilni promet (Uradni list RS, št. 81/97 z dne 19. 12. 1997).
NAVODILO
o obliki, vsebini in uporabi obrazcev
za opravljanje plačilnega prometa prek Agencije Republike Slovenije za plačilni
promet, nadziranje in informiranje
(neuradno prečiščeno besedilo št. 4)
I. SPLOŠNA DOLOČBA
1
To navodilo predpisuje vrsto, obliko,
vsebino in uporabo obrazcev za opravljanje gotovinskih in negotovinskih plačil
v državi v breme in v dobro računov, ki jih vodi Agencija Republike Slovenije
za plačilni promet, nadziranje in informiranje (v nadaljnjem besedilu:
agencija) ter kriterije ustreznosti dobaviteljev za tiskanje obrazcev za
opravljanje plačilnega prometa prek agencije (v nadaljnjem besedilu: obrazci
plačilnega prometa).
II. VRSTA IN OBLIKA OBRAZCEV PLAČILNEGA PROMETA
2
Obrazci plačilnega prometa se delijo na:
-
obrazce plačilnega prometa za gotovinska vplačila,
-
obrazce plačilnega prometa za gotovinska izplačila,
-
obrazce plačilnega prometa za negotovinska plačila,
-
obrazce plačilnega prometa za obračun s poštami.
Obrazec plačilnega prometa za gotovinska
vplačila
Položnica – obrazec št. 10
Obrazca plačilnega prometa za gotovinska
izplačila
Nakaznica – obrazec št. 25
Nalog za gotovinsko izplačilo – obrazec št.
28
Obrazci plačilnega prometa za negotovinska
plačila
Nalog za prenos – obrazec št. 40
Nalog za obračun – obrazec št. 42
Nalog za vnovčenje – obrazec št. 43
Akceptni nalog – obrazec št. 46
Zbirni nalog za prenos – obrazec št. 47
Interni nalog za prenos – obrazec št. 50
Obrazca za obračun s poštami
Prijava vplačil – obrazec št. 60
Prijava izplačil – obrazec št. 65
Zgledi obrazcev plačilnega prometa so
PRILOGA 1 tega navodila.
3
Pravne in fizične osebe lahko v skladu s
posebnim navodilom uporabljajo tudi druge obrazce plačilnega prometa.
4
Obrazci plačilnega prometa so natisnjeni na
papirju določene standardne kakovosti.
Kakovost papirja mora biti takšna, da je
pri računalniškem in ročnem izpolnjevanju zapis podatkov viden in čitljiv na
vseh izvodih obrazcev plačilnega prometa, da je vse izvode obrazcev plačilnega
prometa mogoče enostavno ločevati, razvrščati in arhivirati ter z njih prenesti
podatke na računalniške in mikrografske nosilce podatkov.
Ob običajnih pogojih arhiviranja morajo
biti podatki na vseh izvodih obrazcev plačilnega prometa čitljivi najmanj tri
leta.
Obrazci plačilnega prometa so natisnjeni na
samokopirnem papirju pravokotne oblike, velikosti 170 × 102 mm, razen zbirnega
naloga za prenos, njegova velikost je 375 × 305 mm.
Zbirni nalog za prenos in interni nalog za
prenos sta lahko izpisana tudi računalniško na računalniškem papirju, s tem da
morata imeti enako vsebino in enako razvrstitev podatkov, kot je to predpisano
s tem navodilom.
Razvrstitev podatkov, velikost prostora za
vpisovanje številčnih in črkovnih podatkov ter besedilo na obrazcih plačilnega
prometa morajo biti v skladu s tem navodilom.
Grafično-tehnična obdelava obrazcev
plačilnega prometa mora zagotoviti:
-
hkratno izpolnjevanje vseh izvodov obrazcev plačilnega prometa,
-
možnost računalniškega izpolnjevanja obrazcev plačilnega prometa,
-
povezanost vseh izvodov posameznih obrazcev plačilnega prometa
(zlepljenih po zgornjem ali levem robu obrazca),
-
vidno razločevanje posameznih obrazcev plačilnega prometa in njihovih
izvodov.
Obrazci plačilnega prometa so natisnjeni na
papirju ustrezne barve, in sicer:
-
položnica, nalog za gotovinsko izplačilo, nalog za prenos, zbirni nalog
za prenos, prijava vplačil in prijava izplačil na belem papirju,
-
nalog za obračun na svetlozelenem papirju,
-
nalog za vnovčenje na svetlordečem papirju,
-
interni nalog za prenos na svetlorumenem papirju,
-
nakaznica na belem papirju z rumeno osnovo,
-
prvi izvod akceptnega naloga na belem papirju s svetlordečo osnovo, drugi
izvod akceptnega naloga pa na belem papirju.
V obrazcih plačilnega prometa za
negotovinska plačila so izvodi za plačnika, čigar račun bo obremenjen,
natisnjeni z rdečim odtisom, izvodi za prejemnika plačila, čigar račun bo
odobren, pa s črnim odtisom.
Položnica je natisnjena s črnim odtisom,
obrazci za gotovinska izplačila pa z rdečim odtisom.
Obrazca plačilnega prometa za obračun s
poštami sta prav tako natisnjena na papirju določene barve, in sicer:
-
prijava vplačil s črnim odtisom,
-
prijava izplačil z rdečim odtisom.
Akceptni nalog je označen s 7-mestno
serijsko številko. Številčne serije so označene po abecedi, z velikimi
tiskanimi črkami (A, B, C...). Črko in območje številčne serije določi
agencija.
III. VSEBINA IN UPORABA OBRAZCEV PLAČILNEGA PROMETA
Položnica – obrazec št. 10
5
Položnica se uporablja kot gotovinski nalog
plačilnega prometa, kadar imetnik računa pri agenciji – vplačnik vplačuje
gotovino v dobro svojega žiro računa in kadar fizične osebe plačujejo obveznosti
imetnikom računov pri agenciji (v nadaljnjem besedilu: imetniki računa).
6
Položnica obsega:
1.
številko pošte,
2.
ime in naslov vplačnika,
3.
namen nakazila,
4.
šifro,
5.
znesek,
6.
ime in sedež prejemnika denarnih sredstev,
7.
številko računa prejemnika denarnih sredstev,
8.
sklicevanje na številko (odobritev),
9.
podatke o prejemu denarja (plačana pristojbina, številka dnevnika, žig
in podpis),
10.
znak kontrole,
11.
kraj in datum vplačila.
7
Položnica ima dva izvoda: potrdilo in
sporočilo za arhiv.
Potrdilo se vrne vplačniku kot dokaz o
vplačilu.
Sporočilo o vplačilu se dostavi imetniku
računa kot obvestilo o vplačilu v dobro njegovega računa. (črtan)
Sporočilo za arhiv ostane pri agenciji kot
dokument, na podlagi katerega je bilo knjiženo vplačilo zneska na navedeni
račun.
Nakaznica – obrazec št. 25
8
Nakaznica se uporablja kot gotovinski nalog
plačilnega prometa, kadar imetnik računa – nalogodajalec nakazuje denarna
sredstva s svojega računa določeni fizični osebi.
9
Nakaznica obsega:
1.
ime in sedež organizacijske enote agencije,
2.
ime in sedež nalogodajalca,
3.
številko računa nalogodajalca,
4.
sklicevanje na številko (obremenitev),
5.
obdobje, za katerega se nakazujejo denarna sredstva,
6.
izplačilno podlago,
7.
šifro,
8.
znesek,
9.
ime prejemnika denarnih sredstev,
10.
izplačilne pogoje,
11.
podatke o izplačilu (številko prihoda in številko dnevnika),
12.
znak likvidature,
13.
podpis prejemnika denarnih sredstev,
14.
kraj in datum izplačila.
10
Nakaznica ima dva izvoda: nakaznico in
sporočilo prejemniku.
Nakaznica je dokument, na podlagi katerega
se izplača določen znesek denarnih sredstev. Prejemnik s podpisom na določenem
mestu na nakaznici potrdi prejem denarnih sredstev. Izplačana nakaznica ostane
pri agenciji.
Sporočilo prejemniku se vroči prejemniku ob
izplačilu denarnih sredstev.
Nalog za gotovinsko izplačilo – obrazec
št. 28
11
Nalog za gotovinsko izplačilo se uporablja
za dvig gotovine z računa imetnika računa po nalogu imetnika računa (dvig
gotovine za plače, potne stroške, dnevnice ipd.), za izplačilo obveznic,
zakladnih menic, za izplačila po sodnih odločbah itd.
12
Nalog za gotovinsko izplačilo obsega:
1.
ime in sedež organizacijske enote agencije,
2.
ime in sedež nalogodajalca,
3.
številko računa nalogodajalca,
4.
sklicevanje na številko (obremenitev),
5.
namen izplačila,
6.
šifro,
7.
ime in priimek prejemnika denarnih sredstev in številko njegovega
osebnega dokumenta ter občine, ki ga je izdala,
8.
znesek,
9.
številko dnevnika,
10.
štampiljko in podpis nalogodajalca,
11.
podpis prejemnika denarnih sredstev,
12.
kraj in datum izplačila,
13.
znak kontrole.
13
Nalog za gotovinsko izplačilo ima dva
izvoda: nalog za gotovinsko izplačilo in sporočilo o izplačilu gotovine.
Nalog za gotovinsko izplačilo podpiše
prejemnik denarnih sredstev na določenem mestu. Ta izvod ostane pri agenciji
kot dokument o obremenitvi računa nalogodajalca.
Sporočilo o izplačilu se dostavi imetniku
računa, v breme katerega je bilo izplačilo opravljeno.
Nalog za prenos – obrazec št. 40
14
Nalog za prenos se uporablja, kadar imetnik
računa – nalogodajalec naloži agenciji, naj v breme njegovega računa denarna
sredstva prenese na račun drugega imetnika računa. Ta nalog se uporablja za vsa
plačila, pri katerih daje pobudo za poravnavo obveznosti imetnik računa –
dolžnik.
15
Nalog za prenos obsega:
1.
ime in sedež organizacijske enote agencije,
2.
ime in sedež nalogodajalca,
3.
številko računa nalogodajalca,
4.
sklicevanje na številko (obremenitev),
5.
namen nakazila,
6.
datum valutacije,
7.
šifro,
8.
znesek,
9.
ime in sedež prejemnika denarnih sredstev,
10.
številko računa prejemnika denarnih sredstev,
11.
sklicevanje na številko (odobritev),
12.
štampiljko in podpis nalogodajalca,
13.
znak kontrole,
14.
kraj in datum izdaje.
16
Nalog za prenos ima dva izvoda: nalog za
prenos in sporočilo o obremenitvi.
Nalog za prenos ostane pri agenciji kot
dokument o obremenitvi nalogodajalčevega računa in o odobritvi prejemnikovega
računa.
Sporočilo o odobritvi se dostavi prejemniku
denarnih sredstev. (črtan)
Sporočilo o obremenitvi zadrži
nalogodajalec, da spremlja izvršitev plačila.
Nalog za obračun – obrazec št. 42
17
Nalog za obračun se uporablja za knjiženje
denarnih sredstev v breme in v dobro istega računa pri agenciji iz naslova
plačil, opravljenih s prenosom vrednostnih papirjev, plačil medsebojnih
obveznosti, opravljenih s pobotom, ter iz naslova drugih plačil, predpisanih z
zakonom ali s predpisom, izdanim na podlagi zakona.
18
Nalog za obračun obsega:
1.
ime in sedež organizacijske enote agencije,
2.
ime in sedež dolžnika,
3.
številko dolžnikovega računa,
4.
sklicevanje na številko (obremenitev),
5.
namen obračuna,
6.
šifro,
7.
znesek,
8.
ime in sedež upnika,
9.
številko upnikovega računa,
10.
sklicevanje na številko (odobritev),
11.
štampiljko in podpis nalogodajalca,
12.
znak kontrole,
13.
kraj in datum izdaje.
19
Nalog za obračun ima dva izvoda: nalog za
obračun in sporočilo o obremenitvi.
Nalog za obračun ostane pri agenciji kot
dokument o obremenitvi in odobritvi določenega računa.
Sporočilo o odobritvi se dostavi
nalogodajalcu kot obvestilo o izvršenem obračunu v breme in v dobro njegovega
računa. (črtan)
Sporočilo o obremenitvi zadrži
nalogodajalec, da spremlja izvršitev obračuna.
Nalog za vnovčenje – obrazec št. 43
20
Nalog za vnovčenje se uporablja, kadar
upnik naloži agenciji, naj v breme dolžnikovega računa opravi prenos denarnih
sredstev v dobro upnikovega računa iz naslova vnovčenja vrednostnih papirjev in
iz drugih naslovov, določenih z zakonom ali s predpisi, izdanimi na podlagi
zakona.
21
Nalog za vnovčenje obsega:
1.
ime in sedež organizacijske enote agencije,
2.
ime in sedež dolžnika,
3.
številko dolžnikovega računa,
4.
sklicevanje na številko (obremenitev),
5.
namen vnovčenja,
6.
šifro,
7.
znesek,
8.
ime in sedež upnika – nalogodajalca,
9.
številko upnikovega – nalogodajalčevega računa,
10.
sklicevanje na številko (odobritev),
11.
štampiljko in podpis upnika – nalogodajalca,
12.
znak kontrole,
13.
kraj in datum izdaje.
22
Nalog za vnovčenje ima dva izvoda: nalog za
vnovčenje in sporočilo o odobritvi.
Nalog za vnovčenje ostane pri agenciji kot
dokument o obremenitvi dolžnikovega računa in odobritvi upnikovega računa.
Sporočilo o obremenitvi se dostavi
dolžniku. (črtan)
Sporočilo o odobritvi zadrži upnik, da
spremlja izvršitev plačila.
Akceptni nalog – obrazec št. 46
23
Akceptni nalog se uporablja za zavarovanje
plačil oziroma za plačilo v roku dospetja v skladu z zakonom.
Akceptni nalog izda dolžnik in poleg drugih
podatkov vpiše: kraj in datum izdaje naloga, datum njegovega dospetja, nalog
podpiše, ga overi in vroči upniku.
Upnik prejeti akceptni nalog podpiše, overi
in predloži v vnovčenje organizacijski enoti agencije, ki vodi dolžnikov račun,
neposredno ali po pošti najpozneje na dan dospetja.
24
Akceptni nalog obsega:
1.
številko in sedež organizacijske enote agencije,
2.
serijsko številko akceptnega naloga,
3.
kraj in datum izdaje,
4.
datum dospetja,
5.
ime in sedež dolžnika,
6.
številko računa dolžnika,
7.
sklicevanje na številko (obremenitev),
8.
namen plačila,
9.
šifro,
10.
znesek,
11.
ime in sedež prejemnika denarnih sredstev,
12.
številko računa prejemnika denarnih sredstev,
13.
sklicevanje na številko (odobritev),
14.
štampiljko in podpis dolžnika – akceptanta,
15.
štampiljko in podpis predlagatelja naloga – prejemnika denarnih
sredstev,
16.
datum in uro prejema naloga v organizacijski enoti agencije,
17.
znak kontrole.
25
Akceptni nalog ima dva izvoda: akceptni
nalog in sporočilo o odobritvi.
Akceptni nalog ostane pri agenciji kot
dokument o obremenitvi dolžnikovega računa in odobritvi upnikovega računa.
Sporočilo o obremenitvi se dostavi
dolžniku, v čigar breme je bilo izvršeno plačilo obveznosti. (črtan)
Sporočilo o odobritvi zadrži upnik, da
spremlja izvršitev plačila.
Zbirni nalog za prenos – obrazec št.
47
26
Zbirni nalog za prenos se uporablja, kadar
imetnik računa – nalogodajalec naloži agenciji, naj v breme njegovega računa
prenese denarna sredstva na račune več pravnih oseb. Zbirni nalog za prenos ima
lahko več strani. Vsaka stran mora biti označena z zaporedno številko.
Podatki v vodoravnih vrsticah pod eno
zaporedno številko v zbirnem nalogu za prenos predstavljajo en nalog za prenos.
27
Zbirni nalog za prenos obsega:
1.
ime in sedež organizacijske enote agencije,
2.
ime in sedež nalogodajalca,
3.
številko računa nalogodajalca,
4.
zaporedno številko naloga,
5.
ime in sedež prejemnika denarnih sredstev,
6.
namen nakazila,
7.
šifro,
8.
znesek,
9.
številko računa prejemnika denarnih sredstev,
10.
sklicevanje na številko (obremenitev),
11.
sklicevanje na številko (odobritev),
12.
skupaj nalogov,
13.
skupaj nalogov po zbirnem nalogu,
14.
skupaj tolarjev,
15.
skupaj tolarjev po zbirnem nalogu,
16.
znak kontrole,
17.
kraj in datum izdaje,
18.
štampiljko in podpis nalogodajalca.
28
Zbirni nalog za prenos ima dva izvoda:
zbirni nalog za prenos in sporočilo o obremenitvi.
Zbirni nalog za prenos je izvirni dokument
nalogodajalca, potrjen na določenem mestu s podpisom. Ta izvod ostane pri
agenciji kot dokaz o obremenitvi računa nalogodajalca in odobritvi računov
prejemnikov denarnih sredstev.
Sporočilo o obremenitvi se vrne
nalogodajalcu, da spremlja izvršitev plačila.
Skupaj z zbirnim nalogom za prenos
nalogodajalec agenciji predloži magnetni medij, ki mora vsebovati vse podatke s
posamičnih nalogov iz zbirnega naloga za prenos.
Agencija in nalogodajalec se lahko
dogovorita o izmenjavi podatkov plačilnega prometa v računalniški obliki, če za
to obstajajo tehnični pogoji.
Postopke za predlaganje in prevzemanje
podatkov plačilnega prometa v računalniški obliki agencija predpiše s posebnim
navodilom.
Interni nalog za prenos – obrazec št.
50
29
Interni nalog za prenos se uporablja, kadar
agencija obremeni račun imetnika računa v skladu z zakonom, drugimi predpisi in
navodili agencije.
30
Interni nalog za prenos obsega:
1.
ime in sedež organizacijske enote agencije, ki je izdala nalog,
2.
ime in sedež imetnika računa, v breme katerega se izvršuje nalog,
3.
številko računa, v breme katerega se izvršuje nalog,
4.
sklicevanje na številko (obremenitev),
5.
namen nakazila,
6.
šifro,
7.
znesek,
8.
ime in sedež prejemnika denarnih sredstev,
9.
številko računa prejemnika denarnih sredstev,
10.
sklicevanje na številko (odobritev),
11.
štampiljko in podpis nalogodajalca,
12.
znak kontrole,
13.
kraj in datum.
31
Interni nalog za prenos ima tri izvode:
interni nalog za prenos, sporočilo o obremenitvi in sporočilo o odobritvi.
Interni nalog za prenos ostane pri agenciji
kot dokument o obremenitvi in odobritvi računov.
Sporočilo o obremenitvi se dostavi imetniku
računa, katerega račun je bil obremenjen.
Sporočilo o odobritvi se dostavi prejemniku
denarnih sredstev, čigar račun je bil odobren.
Prijava vplačil – obrazec št. 60
32
Prijava vplačil se uporablja za obračun
vplačane gotovine, ki jo pošta ali agencija prejema od občanov na podlagi
vplačil po poštnih nakaznicah, hranilnih vlogah občanov ali na podlagi drugih
vplačil.
33
Prijava vplačil obsega:
1.
številko pošte oziroma številko organizacijske enote agencije,
2.
ime vplačnika (pošte oziroma organizacijske enote agencije),
3.
šifro,
4.
znesek,
5.
ime računa prejemnika denarnih sredstev,
6.
številko računa prejemnika denarnih sredstev,
7.
sklicevanje na številko (odobritev),
8.
vrsto vplačil,
9.
število izvršenih vplačil,
10.
zaporedno številko prijave,
11.
številko dnevnika,
12.
žig in podpis izdajatelja,
13.
kraj in datum izdaje.
34
Prijava vplačil ima dva izvoda: prijavo
vplačil in sporočilo za arhiv.
Organizacijska enota agencije oziroma
pošta, ki je prejela vplačilo, prejemniku denarnih sredstev dostavi prijavo
vplačil skupaj s posamičnimi vplačilnimi dokumenti, na podlagi katerih je bilo
vplačilo prejeto.
Sporočilo o odobritvi se dostavi prejemniku
denarnih sredstev. (črtan)
Sporočilo za arhiv ostane pri agenciji kot
dokument o knjiženju vplačanega zneska v dobro navedenega računa oziroma o
izvršenem obračunu.
Prijava izplačil – obrazec št. 65
35
Prijava izplačil se uporablja za obračun
izplačane gotovine, ki jo je pošta ali organizacijska enota agencije izplačala
na podlagi poštnih nakaznic, hranilnih vlog občanov, mednarodnih poštnih nakaznic
in čekov po tekočih računih občanov.
Ta obrazec se uporablja tudi, kadar banka
prek svojega računa obračunava prejeta vplačila fizičnih oseb v dobro žiro
računov in drugih računov imetnikov računov.
36
Prijava izplačil obsega:
1.
številko pošte oziroma številko organizacijske enote agencije oziroma
banke,
2.
ime računa, v breme katerega se izplačuje,
3.
številko računa, v breme katerega se izplačuje,
4.
sklicevanje na številko (obremenitev),
5.
šifro,
6.
znesek,
7.
ime izplačnika (pošte oziroma organizacijske enote agencije oziroma
banke),
8.
vrsto izplačil,
9.
število izvršenih izplačil,
10.
zaporedno številko prijave,
11.
številko dnevnika,
12.
žig in podpis izdajatelja,
13.
kraj in datum izdaje.
37
Prijava izplačil ima dva izvoda: prijavo
izplačil in sporočilo za arhiv.
Organizacijska enota agencije oziroma
pošta, ki je opravila izplačilo, dostavi prijavo izplačil skupaj s posamičnimi
izplačilnimi dokumenti, na podlagi katerih je bilo opravljeno izplačilo,
imetniku računa, katerega račun je obremenjen.
Kadar banka uporablja ta obrazec za obračun
prejetih vplačil prek svojega računa, se prijava izplačil skupaj s položnicami
fizičnih oseb, ki vplačujejo na račune pravnih oseb, dostavi organizacijski
enoti agencije, pri kateri se vodi žiro račun banke.
Sporočilo o obremenitvi se dostavi imetniku
računa, katerega račun se obremeni. (črtan)
Sporočilo za arhiv ostane pri agenciji kot
dokument o knjiženju izplačanega zneska v breme navedenega računa oziroma o
izvršenem obračunu.
IV. IZPOLNJEVANJE OBRAZCEV PLAČILNEGA PROMETA
38
Nalogodajalci izpolnijo hkrati vse izvode
obrazcev plačilnega prometa in vse podatke na obrazcih, razen tistih, ki jih
izpolnijo agencija, banke ali pošte: znak kontrole – likvidature, številko
pošte in podatke o potrditvi vplačila oziroma izplačila gotovine.
39
Agencija, banke in pošte ne bodo sprejemale
v izvršitev obrazcev plačilnega prometa, ki jih niso tiskale tiskarne s seznama
tiskarn obrazcev plačilnega prometa, ki niso pravilno izpolnjeni, ki so
nečitljivi, nepopolni ali na katerih so dopisani drugi podatki, ki niso predpisani.
Nepravilno izpolnjen obrazec plačilnega
prometa je obrazec, na katerem posamezni podatki niso na predpisani način
vpisani v zanje predvidene prostore.
Nečitljivo izpolnjen obrazec plačilnega
prometa je obrazec, na katerem podatki niso čitljivo vpisani na vseh izvodih.
Nepopoln obrazec plačilnega prometa je
obrazec, na katerem niso vpisani vsi predpisani podatki.
40
Osnovno pravilo pri izpolnjevanju obrazcev
plačilnega prometa je, da se besedilo vpiše na levo, številčni podatki pa na
desno stran obrazcev plačilnega prometa.
Pri izpolnjevanju besedila na levi strani
obrazcev plačilnega prometa je treba upoštevati:
a) Pod besedami “Agencija Republike Slovenije za plačilni promet,
nadziranje in informiranje” se vpiše kraj, kjer je sedež organizacijske enote
agencije, v kateri je obrazec predložen.
b) Nad besedami “ime in sedež nalogodajalca” oziroma “ime in sedež
prejemnika” se vpiše ime oziroma skrajšano ime imetnika računa pri agenciji in
kraj njegovega sedeža, kot je to vpisano v register imetnikov računov pri
agenciji.
c) V “namen nakazila” se vpiše kratko besedilo, iz katerega je
razviden namen oziroma podlaga za nakazilo denarnih sredstev, npr. plačilo
fakture, prenos predujma, odplačilo posojila, plačilo obresti itd.
d) Obrazce plačilnega prometa podpisujejo za to pooblaščene osebe
nalogodajalca, katerih podpisi so deponirani pri agenciji.
Zbirni nalog za prenos podpiše pooblaščena
oseba nalogodajalca samo na zadnji strani.
Pri izpolnjevanju številčnih podatkov na
desni strani obrazcev plačilnega prometa je treba upoštevati, da se številčni
podatki izpisujejo samo z arabskimi številkami, brez posebnih oznak (poševnih
črt, oklepajev idr.).
Izjeme so:
-
uporaba vezaja () za povezovanje posameznih skupin podatkov pri številki
računa in pri podatku o sklicevanju na številko obremenitve in odobritve,
-
uporaba zvezdice (*) ali enačaja (=) za označevanje začetka podatka o
znesku,
-
uporaba vejice (,) za ločitev tolarjev od stotinov pri izpisovanju
podatka o znesku.
Posamezni številčni podatki v obrazcih
plačilnega prometa se izpolnjujejo takole:
1.
Podatek “številka” računa nalogodajalca in prejemnika plačila se vpiše
točno tako, kot to določi organizacijska enota agencije, ki odpre račun.
Številke računov vodi agencija v registru imetnikov računov.
Npr.
50100-601-13773, 50100-843-025-224.
Skupine številčnih
podatkov je treba ločiti z vezajem.
2.
Podatek “znesek” se vpiše v tolarjih s stotini; tolarji se ločijo od
stotinov z vejico (,) . Pred zneskom se vpiše enačaj (=) ali zvezdica (*), npr.
*678.235,00.
V predvideni
prostor “skupaj tolarjev” na zbirnem nalogu za prenos se vpiše skupni znesek
vseh nalogov z ene strani. Če ima zbirni nalog za prenos dve strani ali več, se
vpiše skupni znesek vseh strani na zadnji strani zbirnega naloga za prenos v
predvideni prostor “skupaj tolarjev po zbirnem nalogu”.
3.
Podatek “datum valutacije” je šestmestni podatek, ki pomeni datum (dan,
mesec, leto), ko naj bi agencija izvršila predloženi plačilni nalog. Podatek
izpolni nalogodajalec v obliki DDMMLL. Podatek se vpiše samo na obrazcih
plačilnega prometa, katerih datum izvršitve je poznejši od datuma predložitve
obrazca plačilnega prometa agenciji.
4.
Podatek “šifra” je sestavljen iz treh polj.
Podatek v prvem
polju se imenuje “oznaka za zvezo” in ga izpolni agencija. Izjema sta le oznaki
za zvezo 40 in 88. Oznako za zvezo 40 izpolni nalogodajalec, ko nakazuje
tolarsko protivrednost deviz, ne glede iz katerega naslova. Oznako za zvezo 88
pa vpiše nalogodajalec na posamičnih plačilnih nalogih, predloženih na
magnetnem mediju.
Podatek v drugem
polju se imenuje “šifra izdatkov”, podatek v tretjem polju pa “šifra
prejemkov”. Podatek v drugem in tretjem polju izpolni nalogodajalec. Ko
nalogodajalec agenciji predloži zbirni nalog za prenos skupaj z magnetnim
medijem, vpiše šifro izdatkov in šifro prejemkov za vse posamične plačilne
naloge v zbirnem nalogu za prenos in na magnetnem mediju.
Nalogodajalec
izpolni šifre izdatkov in šifre prejemkov na podlagi navodila o izvajanju
mesečnega statističnega raziskovanja o prejemkih na račune in izdatkih z
računov, ki jih vodi Agencija Republike Slovenije za plačilni promet,
nadziranje in informiranje (PI), (Uradni list RS, št. 70/95). Šifre izdatkov
oziroma šifre prejemkov so podlaga za računalniški izpis tipskega besedila
namena nakazila, ki ga agencija zagotovi pravnim osebam v dokumentaciji o
opravljenem plačilu.
Oznake za zvezo,
šifre izdatkov in šifre prejemkov se vpišejo na obrazce plačilnega prometa tako
za plačila med pravnimi osebami, ki imajo račune v isti organizacijski enoti
agencije, kot za plačila med pravnimi osebami, ki imajo račune v različnih
organizacijskih enotah agencije.
5.
Podatek “sklicevanje na številko obremenitve” je podrobnejša informacija
nalogodajalcu o opravljenem plačilu. Uporablja se predvsem, kadar nalogodajalec
nakazuje sredstva v imenu in na račun druge osebe in ko računalniško knjiži
podatke o opravljenem plačilnem prometu, ki jih od agencije prejme na magnetnih
medijih.
Način določitve in
izpolnjevanja tega podatka je popolnoma enak določitvi in izpolnjevanju podatka
“sklicevanja na številko odobritve”.
6.
Podatek “sklicevanje na številko odobritve” vpiše nalogodajalec na
podlagi podatka, ki mu ga sporoči prejemnik plačila. Namen tega podatka je, da
prejemnik plačila, ob prejemu denarnih sredstev na svoj račun, dobi podrobno
informacijo o vplačniku in namenu nakazila (številka plačane fakture, številka
situacije, oznaka dolžnika ipd.).
Ker ta podrobnejša
informacija o vplačniku in namenu nakazila služi prejemniku plačila, mora
prejemnik določiti njen standardizirani številčni zapis in ga sporočiti
nalogodajalcu, ki ga mora vpisati na obrazec plačilnega prometa.
Standardizirana
oblika zapisa daje pravnim osebam 13 možnosti za številčno opredelitev
informacije o nakazilu.
Opis
standardizirane oblike zapisa podatka “sklicevanje na številko obremenitve” in
“sklicevanje na številko odobritve” je v pregledu in vsebini osnovnih modelov
za sklicevanje na številko obremenitve in odobritve ter pojasnilih za njihovo
uporabo, PRILOGA 2 tega navodila.
41
Nalogodajalec za dva ali več plačilnih
nalogov v breme istega računa agenciji predloži tudi konsignacijo (popis
zneskov s posamičnih plačilnih nalogov in njihov seštevek.
Nalogodajalec lahko predloži agenciji tudi
naloge, z različnimi datumi valutacije, vendar v ločenih konsignacijah po
datumih izvršitve.
V. KRITERIJI USTREZNOSTI DOBAVITELJEV ZA TISKANJE OBRAZCEV
PLAČILNEGA PROMETA
42
Obrazce plačilnega prometa lahko tiskajo
vse tiskarne s sedežem v Republiki Sloveniji, ki izpolnjujejo zahteve iz tega
navodila.
Tiskarne morajo dokazati, da izpolnjujejo
temeljne kriterije usposobljenosti, ki so:
-
razpoložljive tehnične zmogljivosti za proizvodnjo obrazcev plačilnega
prometa,
-
ekonomska sposobnost in garancija za preskrbo s papirjem standardne
kakovosti za izdelovanje obrazcev plačilnega prometa,
-
tiskanje vseh obrazcev plačilnega prometa v skladu z vsebino in drugimi
predpisanimi standardi, določenimi v tem navodilu,
-
organizirana mreža in distribucija obrazcev plačilnega prometa za
zadovoljevanje potreb organizacijskih enot agencije ter pravnih in fizičnih
oseb, ki se ukvarjajo s prometom teh obrazcev,
-
tiskanje obrazcev v jezikih narodnih skupnosti.
Tiskarne morajo agenciji predložiti izjavo
o ustreznosti v skladu z zahtevami standarda SLS EN 45014 in certifikat o
ustreznosti obrazcev plačilnega prometa, oziroma certifikat za sistem kakovosti
v skladu z zahtevami standarda SLS ISO 9001.
Agencija na osnovi te dokumentacije
tiskarne vpiše na seznam tiskarn obrazcev plačilnega prometa.
Priloga
1: Vzorci obrazcev plačilnega prometa
Priloga
2: Pregled in vsebina osnovnih modelov za sklicevanje na številko obremenitve
in odobritve ter pojasnila za njihovo uporabo
Navodilo o obliki, vsebini in uporabi obrazcev
za opravljanje plačilnega prometa prek Agencije Republike Slovenije za plačilni
promet, nadziranje in informiranje (Uradni list RS, št. 9/95) vsebuje naslednje prehodne in
končne določbe:
»VI. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
43
Agencija ne dostavlja imetnikom računov
obvestil o opravljenem plačilu na originalnih obrazcih plačilnega prometa za
vsa plačila, opravljena med imetniki računov v različnih organizacijskih enotah
agencije s popolnim telekomunikacijskim prenosom podatkov, in za plačila,
opravljena med imetniki računov znotraj organizacijskih enot agencij Ljubljana,
Maribor, Celje in Kranj. V teh primerih agencija dostavlja imetnikom računov
zbirno sporočilo o odobritvi – obremenitvi. Izjeme so primeri, ko agencija
izstavi interni nalog za prenos in ko rešuje reklamacije.
Imetniki računov bodo lahko predlagali
agenciji naloge iz drugega odstavka 41. točke, ko bodo za obdelavo podatkov s
teh nalogov izdelani ustrezni računalniški programi. Agencija bo o tem na
primeren način obvestila vse imetnike računov.
44
Z dnem, ko začne veljati to navodilo
prenehajo veljati navodilo o obliki, vsebini in uporabi enotnih obrazcev za
opravljanje plačilnega prometa v državi prek Službe družbenega knjigovodstva
(Uradni list SFRJ, št. 51/84, s spremembami in dopolnitvami), sklep o načinu in
pogojih za izdajanje in tiskanje enotnih obrazcev za opravljanje plačilnega
prometa v Republiki Sloveniji (Vestnik SDK, št. 1/92), točke od 4 do 92
navodila za sprejem, kontrolo pravilnosti in izvrševanje plačilnih nalogov v
plačilnem prometu v Službi družbenega knjigovodstva (Glasnik SDK, št. 16/86, s
spremembami in dopolnitvami) in navodilo o načinu izračunavanja in enotni
uporabi kontrolne številke za kontrolo pravilnega vpisovanja podatkov v Službi
družbenega knjigovodstva (Glasnik SDK, št. 14/84).
Ne glede na določila iz prejšnjega odstavka
se, do sprejema posebnega pravilnika o poslovanju s čeki, uporabljajo določila
navodila o obliki, vsebini in uporabi enotnih obrazcev za opravljanje
plačilnega prometa v državi prek Službe družbenega knjigovodstva (Uradni list
SFRJ, št. 51/84, s spremembami in dopolnitvami), ki se nanašajo na ček –
obrazec št. 20 SDK in obračunski ček – obrazec št. 45 SDK.
45
Obrazci plačilnega prometa, ki so bili v
veljavi do uveljavitve tega navodila se lahko uporabljajo v plačilnem prometu
prek agencije najdalj šest mesecev po uveljavitvi tega navodila, razen obrazca
št. 20 SDK in obrazca št. 45 SDK, za katera velja določilo drugega odstavka
prejšnje točke.
46
Ne glede na določila 42. točke tega
navodila, lahko tiskarji, pooblaščeni za tiskanje obrazcev plačilnega prometa
na podlagi pooblastila generalnega direktorja SDK, št. 096-28/92, z dne 2. 10.
1992 (Vestnik SDK, št. 3/92) in pogodbe o tiskanju obrazcev plačilnega prometa,
sklenjene med SDK in pooblaščenimi tiskarji, tiskajo obrazce plačilnega prometa
po tem navodilu še eno leto po uveljavitvi tega navodila.
47
To navodilo začne veljati petnajsti dan po
objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.«.
Navodilo o spremembah in dopolnitvah navodila
o obliki, vsebini in uporabi obrazcev za opravljanje plačilnega prometa prek
Agencije Republike Slovenije za plačilni promet, nadziranje in informiranje
(Uradni list RS, št. 34/95) dodaja novo 47. točko navodila:
»47.
Dokler pristojne institucije v Republiki
Sloveniji ne bodo izdajale certifikatov o ustreznosti obrazcev plačilnega
prometa iz tretjega odstavka 42. točke tega navodila, lahko tiskarne, ki za
tiskanje obrazcev plačilnega prometa izpolnjujejo pogoje iz 4. točke ter iz
prvega in drugega odstavka 42. točke tega navodila, predložijo Agenciji izjavo
o ustreznosti v skladu z zahtevami standarda SLS EN 45014.«;
spreminja 47. točko navodila, tako da se
glasi:
»48
To navodilo začne veljati petnajsti dan po
objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.«;
ter vsebuje naslednjo končno določbo:
»3
To navodilo začne veljati petnajsti dan po
objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.«.
Navodilo o spremembah in dopolnitvah navodila
o obliki, vsebini in uporabi obrazcev za opravljanje plačilnega prometa prek
Agencije Republike Slovenije za plačilni promet, nadziranje in informiranje
(Uradni list RS, št. 70/95) vsebuje naslednjo končno določbo:
»4
To navodilo začne veljati in se uporablja
od 1. 1. 1996 dalje.«.
Navodilo o spremembah in dopolnitvah navodila
o obliki, vsebini in uporabi obrazcev za opravljanje plačilnega prometa prek
Agencije Republike Slovenije za plačilni promet (Uradni list RS, št. 19/97) spreminja 43. točko navodila tako,
da se glasi:
»43
Agencija imetnikom računov ne zagotavlja
obvestil o opravljenem plačilnem prometu na originalnih obrazcih plačilnega
prometa, ampak jim zagotavlja računalniški izpis teh podatkov na papirju
oziroma v računalniški obliki. Izjeme so primeri, ko agencija izstavi interni
nalog za prenos in ko rešuje reklamacije.«;
doda 45.a točko:
»45.a
Obrazci plačilnega prometa, na katere se
nanašajo spremembe iz tega navodila, se lahko uporabljajo v plačilnem prometu
prek agencije do porabe zalog.«;
ter vsebuje naslednjo končno določbo:
»15
To navodilo začne veljati naslednji dan po
objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.«.
Navodilo o spremembah in dopolnitvah navodila
o obliki, vsebini in uporabi obrazcev za opravljanje plačilnega prometa prek
Agencije Republike Slovenije za plačilni promet (Uradni list RS, št. 81/97) vsebuje naslednjo končno določbo:
»2
To navodilo začne veljati naslednji dan po
objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.«.