Opozorilo: Neuradno prečiščeno besedilo predpisa
predstavlja zgolj informativni delovni pripomoček, glede katerega organ ne
jamči odškodninsko ali kako drugače.
Neuradno prečiščeno besedilo Navodila o vsebini, načinu
in rokih zbiranja in posredovanja podatkov o dospelih neporavnanih obveznostih
poslovnih subjektov ter o prometu in stanjih na njihovih transakcijskih računih
obsega:
-
Navodilo o vsebini, načinu in rokih zbiranja in posredovanja podatkov o
dospelih neporavnanih obveznostih poslovnih subjektov ter o prometu in stanjih
na njihovih transakcijskih računih (Uradni list RS, št. 102/09 z dne 11. 12.
2009),
-
Navodilo o spremembah in dopolnitvah Navodila o vsebini, načinu in rokih
zbiranja in posredovanja podatkov o dospelih neporavnanih obveznostih poslovnih
subjektov ter o prometu in stanjih na njihovih transakcijskih računih (Uradni
list RS, št. 49/10 z dne 18. 6. 2010),
-
Navodilo o spremembah in dopolnitvah Navodila o vsebini, načinu in rokih
zbiranja in posredovanja podatkov o dospelih neporavnanih obveznostih poslovnih
subjektov ter o prometu in stanjih na njihovih transakcijskih računih (Uradni
list RS, št. 107/12 z dne 28. 12. 2012).
NAVODILO
o vsebini, načinu in rokih zbiranja in posredovanja
podatkov o dospelih neporavnanih obveznostih poslovnih subjektov ter o prometu
in stanjih na njihovih transakcijskih računih
(neuradno prečiščeno besedilo št. 2)
I. SPLOŠNI DOLOČBI
1. člen
(1) To navodilo določa vsebino, način in roke, v
katerih ponudniki plačilnih storitev za davčne, statistične in druge z zakoni
predpisane namene zbirajo in posredujejo Agenciji Republike Slovenije za
javnopravne evidence in storitve (v nadaljevanju: AJPES) podatke o:
-
dospelih neporavnanih obveznostih poslovnih subjektov,
-
prejemkih in izdatkih po transakcijskih računih poslovnih subjektov,
-
stanjih na transakcijskih računih poslovnih subjektov.
(2) To navodilo določa tudi vsebino, način in
roke, v katerih AJPES posreduje podatke iz prvega odstavka tega člena Davčni
upravi Republike Slovenije (v nadaljevanju: davčni organ) za izvajanje nalog
davčne službe in drugim upravičencem za uporabo v statistične in druge z zakoni
predpisane namene.
2. člen
Posamezni pojmi, uporabljeni v tem navodilu, imajo naslednji
pomen:
-
transakcijski račun je plačilni račun, ki ga odpre banka s sedežem v Republiki Sloveniji ali podružnica banke države članice v Republiki Sloveniji v
imenu enega ali več uporabnikov za namene izvrševanja plačilnih transakcij v
EUR in za druge namene, povezane z opravljanjem bančnih storitev za uporabnika
in enotni zakladniški račun države ali samoupravne lokalne skupnosti, ki je
odprt pri Banki Slovenije, ter račun, ki je kot podračun enotnega zakladniškega
računa države ali samoupravne lokalne skupnosti odprt pri Upravi Republike
Slovenije za javna plačila;
-
poslovni subjekt je imetnik računa, ki opravlja registrirane
dejavnosti ali s predpisom oziroma aktom o ustanovitvi določene dejavnosti,
vpisan v Poslovni register Slovenije v skladu z zakonom, ki ureja Poslovni
register Slovenije;
-
ponudniki plačilnih storitev so subjekti, pristojni za
opravljanje plačilnih storitev v Sloveniji, ki vodijo transakcijske račune,
opredeljeni v 17. členu Zakona o plačilnih storitvah in sistemih;
-
plačilna transakcija je vsaka domača plačilna transakcija,
čezmejna plačilna transakcija in druga plačilna transakcija, ki se izvrši v
EUR, ne glede na to, ali sta ponudnik in prejemnik plačilnih storitev na
območju Republike Slovenije, na območju različnih držav članic ali na območju
tretjih držav;
-
prejemek je povečanje stanja denarnih sredstev na računih;
-
izdatek je zmanjšanje stanja denarnih sredstev na računih;
-
stanje na transakcijskem računu je knjigovodsko stanje na
transakcijskem računu na zadnji dan v mesecu, za katerega se poroča.
II. ZAGOTAVLJANJE PODATKOV O DOSPELIH NEPORAVNANIH
OBVEZNOSTIH POSLOVNIH SUBJEKTOV
3. člen
Ponudniki plačilnih storitev vodijo evidenco o dospelih
neporavnanih obveznostih poslovnih subjektov.
II/1. VODENJE EVIDENCE O DOSPELIH NEPORAVNANIH
OBVEZNOSTIH POSLOVNIH SUBJEKTOV
4. člen
(1) Evidenca o dospelih neporavnanih obveznostih
za vsak poslovni subjekt oziroma vsak njegov transakcijski račun zajema podatke
za celotno poročevalsko obdobje od nastanka neporavnane obveznosti do dneva
poročanja. Ponudniki plačilnih storitev posredujejo AJPES tovrstne podatke le
za tisti poslovni subjekt oziroma transakcijski račun, pri katerem je evidentirana
sprememba.
(2) Evidenca vsebuje:
-
naziv in davčno številko poslovnega subjekta,
-
številko transakcijskega računa, s katerega se izvajajo plačila za
poravnavo dospele neporavnane obveznosti,
-
neponovljivo identifikacijsko številko dospele neporavnane obveznosti,
-
neponovljivo identifikacijsko številko dogodka,
-
referenčno identifikacijsko številko,
-
datum spremembe oziroma datum nastanka dospele neporavnane obveznosti,
-
vrsto obveznosti (prioriteta),
-
znesek posamezne dospele neporavnane obveznosti,
-
spremembo zneska posamezne dospele neporavnane obveznosti,
-
datum vpisa spremembe v evidenco.
Datum spremembe in datum vpisa spremembe v evidenco sta
praviloma enaka, v primeru napak oziroma neažurnega vodenja evidence pri
ponudnikih plačilnih storitev pa sta datuma lahko različna.
(3) Ponudniki plačilnih storitev morajo dnevno zagotavljati
pravilno in celovito evidentiranje vseh podatkov v evidenci, v primeru napak pa
popravek evidentirati na način, ki omogoča revizijsko sled in zagotavlja
uporabnikom podatkov pravilno informacijo o dospelih neporavnanih obveznostih
posameznega poslovnega subjekta. Popravki oziroma spremembe že evidentiranih
podatkov o dospeli neporavnani obveznosti se tako lahko izvršijo izključno s
storno zapisi z uporabo oznake za vrsto spremembe 00, ki je namenjena
stornaciji že obstoječih zapisov v evidenci. Dogodek oziroma zapis se stornira
z novim (dodatnim) zapisom 00, ki se nanaša na identifikacijsko številko
dogodka.
II/2. KONTROLIRANJE PODATKOV
5. člen
Če ponudnik plačilnih storitev ugotovi, da so podatki o
dospelih neporavnanih obveznostih poslovnih subjektov v evidenci nepravilni,
mora s takojšnim popravkom zagotoviti pravilnost podatkov v evidenci v skladu s
tretjim odstavkom 4. člena tega navodila.
II/3. POŠILJANJE PODATKOV AJPES
6. člen
Ponudniki plačilnih storitev pošiljajo AJPES podatke o
dospelih neporavnanih obveznostih poslovnih subjektov, evidentiranih na način
iz 4. člena tega navodila, v elektronski obliki na strežnik AJPES.
7. člen
(1) Ponudniki plačilnih storitev pošiljajo AJPES
podatke o dospelih neporavnanih obveznostih poslovnih subjektov v XML datoteki,
ki vsebuje naslednje podatke:
-
Podatke o pošiljatelju:
-
datum in čas pošiljanja poročila,
-
matično številko in naziv ponudnika plačilnih storitev,
-
matično številko poročevalca.
-
Podatke o posamezni neporavnani obveznosti:
-
davčno številka dolžnika,
-
številko transakcijskega računa in naziv dolžnika,
-
neponovljivo identifikacijsko številko dospele neporavnane obveznosti,
ki se določi za vsako na novo evidentirano neporavnano obveznost in se v okviru
istega ponudnika plačilnih storitev nikoli ne ponovi,
-
neponovljivo identifikacijsko številko dogodka v okviru ene dospele
neporavnane obveznosti,
-
referenčno identifikacijsko številko (identifikacijska številka
spremembe, na katero se STORNO nanaša, podatek se izpolni le, če je oznaka za
vrsto spremembe 00)
-
oznako izdajatelja sklepa (2-sodišče, 3-DURS, 4-CURS, 5-drugi: npr. RTV
…, 6-izdajatelj izvršnice),
-
oznako prioritete po zakonu, ki ureja davčni postopek, po zakonu, ki
ureja izvršbo in zavarovanje in po zakonu, ki ureja preprečevanje zamud pri
plačilih (1-zakonite preživnine, odškodnine za škodo, nastalo zaradi
prizadetega zdravja, odškodnine zaradi izgube delovne zmožnosti ali odškodnine
zaradi smrti preživljavca, 2-davčni dolg in stroški davčne izvršbe, 3-sodni
sklep o izvršbi, 4-izvršnica),
-
številko transakcijskega računa in naziv upnika,
-
oznako vrste spremembe iz Pregleda oznak za vrsto spremembe zneska
dospele neporavnane obveznosti, ki je Priloga 1 tega navodila,
-
znesek spremembe,
-
datum spremembe oziroma datum nastanka dospele neporavnane obveznosti,
-
datum vpisa spremembe v evidenco,
-
čas vpisa spremembe v evidenco,
-
model sklica v dobro,
-
vsebino sklica v dobro.
-
Kontrolne podatke:
-
število vrstic s podatki,
-
seštevek zneskov v vrsticah s podatki,
-
datum, na katerega se podatki nanašajo.
(2) Podrobnejša tehnična navodila za pripravo in posredovanje
podatkov in obveščanje o njihovem prevzemu AJPES objavi na svojem spletnem
portalu.
8. člen
Ponudniki plačilnih storitev pošiljajo AJPES podatke o
dospelih neporavnanih obveznostih poslovnih subjektov dnevno, do 18. ure. V
dneh, ko ponudniki plačilnih storitev nimajo sprememb v evidenci iz 4. člena
tega navodila, AJPES datoteke s podatki ne pošljejo.
III. ZAGOTAVLJANJE PODATKOV O PROMETU IN STANJIH NA
TRANSAKCIJSKIH RAČUNIH POSLOVNIH SUBJEKTOV
9. člen
Ponudniki plačilnih storitev vodijo evidenco o prejemkih in
izdatkih po transakcijskih računih poslovnih subjektov ter evidenco o stanjih
na teh računih.
III/1. VODENJE EVIDENCE O PREJEMKIH IN IZDATKIH TER O STANJIH
NA TRANSAKCIJSKIH RAČUNIH
10. člen
Ponudniki plačilnih storitev za vsak poslovni subjekt vodijo
evidenco o prejemkih in izdatkih po transakcijskih računih poslovnih subjektov
v EUR. Evidenca vsebuje podatke o vseh prejemkih in izdatkih za posamezni mesec
in podatek o knjigovodskem stanju na zadnji dan v mesecu, za katerega se poroča.
III/2. KONTROLIRANJE PODATKOV
11. člen
Pred pošiljanjem podatkov AJPES ponudniki plačilnih storitev
preverijo, ali je v podatkih zajet celotni promet v breme in v dobro
posameznega transakcijskega računa.
III/3. POŠILJANJE PODATKOV AJPES
12. člen
Ponudniki plačilnih storitev mesečno pošiljajo AJPES podatke
o prejemkih in izdatkih ter stanju na transakcijskih računih. Podatke pošiljajo
v elektronski obliki na strežnik AJPES.
13. člen
(1) Ponudniki plačilnih storitev pošiljajo AJPES
podatke o prejemkih in izdatkih ter stanju na transakcijskih računih v XML
datoteki, ki vsebuje naslednje podatke:
-
Podatke o ponudniku plačilnih storitev:
-
leto in mesec, na katerega se podatki nanašajo,
-
matično številko ponudnika plačilnih storitev,
-
matično številko poročevalca (neobvezen atribut).
-
Podatke za posamezni transakcijski račun poslovnega subjekta:
-
številko transakcijskega računa,
-
znesek prometa v breme,
-
znesek prometa v dobro,
-
knjigovodsko stanje.
-
Kontrolne podatke:
-
seštevek zneskov prometa v breme v vrsticah s podatki,
-
seštevek zneskov prometa v dobro v vrsticah s podatki,
-
seštevek zneskov knjigovodskih stanj v vrsticah s podatki.
(2) Podrobnejša tehnična navodila za izdelavo XML
datoteke, za pošiljanje datoteke s podatki in za prejemanje obvestil o poslanih
podatkih AJPES objavi na svojem spletnem portalu.
14. člen
Ponudniki plačilnih storitev pošiljajo AJPES podatke iz 13.
člena tega navodila mesečno, četrti delovni dan po izteku meseca za pretekli
mesec. Podatke pošljejo za vse transakcijske račune, ki jih vodijo, tudi v
primeru, da sprememb na teh računih v obdobju od zadnjega poročanja ni bilo.
IV. POSREDOVANJE PODATKOV DAVČNEMU ORGANU
15. člen
AJPES posreduje davčnemu organu podatke, ki jih prejme od
ponudnikov plačilnih storitev na podlagi prvega odstavka 1. člena tega
navodila.
IV/1. POSREDOVANJE PODATKOV O DOSPELIH NEPORAVNANIH
OBVEZNOSTIH POSLOVNIH SUBJEKTOV
16. člen
AJPES posreduje davčnemu organu naslednje podatke o dospelih
neporavnanih obveznostih:
-
matično številko in naziv ponudnika plačilnih storitev,
-
davčno številko dolžnika,
-
številko transakcijskega računa dolžnika,
-
davčno številko upnika,
-
številko transakcijskega računa upnika,
-
oznako izdajatelja sklepa,
-
neponovljivo identifikacijsko številko dospele neporavnane obveznosti,
-
identifikacijsko številko dogodka,
-
referenčno identifikacijsko številko,
-
oznako prioritete po zakonu, ki ureja davčni postopek, po zakonu, ki
ureja izvršbo in zavarovanje in po zakonu, ki ureja preprečevanje zamud pri
plačilih,
-
znesek dospele neporavnane obveznosti oziroma znesek spremembe,
-
oznako vrste spremembe,
-
datum spremembe oziroma datum nastanka dospele neporavnane obveznosti,
-
datum vpisa spremembe v evidenco,
-
čas vpisa spremembe v evidenco,
-
model sklica v dobro,
-
vsebino sklica v dobro.
17. člen
AJPES posreduje davčnemu organu prejete podatke iz 16. člena
tega navodila v varni elektronski obliki dnevno, do 20. ure. Natančno obliko posredovanja
podatkov določita AJPES in davčni organ skupaj v posebnem dogovoru.
IV/2. POSREDOVANJE PODATKOV O PROMETU IN STANJIH NA
TRANSAKCIJSKIH RAČUNIH POSLOVNIH SUBJEKTOV
18. člen
AJPES posreduje davčnemu organu naslednje podatke o prometu
in stanjih na transakcijskih računih poslovnih subjektov:
-
Podatke za posamezni mesec in posamezni transakcijski račun:
-
matično številko ponudnika plačilnih storitev,
-
davčno in matično številko poslovnega subjekta,
-
številko transakcijskega računa poslovnega subjekta,
-
znesek prometa v breme v mesecu, na katerega se podatki nanašajo,
-
znesek prometa v dobro v mesecu, na katerega se podatki nanašajo,
-
knjigovodsko stanje konec meseca, na katerega se podatki nanašajo,
-
mesec, na katerega se podatki nanašajo.
-
Zbirne podatke po vseh transakcijskih računih za posamezni poslovni
subjekt za obdobje od 1. 1. tekočega leta do konca meseca poročanja:
-
davčno in matično številko poslovnega subjekta,
-
skupni znesek prometa v breme,
-
skupni znesek prometa v dobro.
19. člen
AJPES posreduje davčnemu organu prejete podatke iz 18. člena
tega navodila v varni elektronski obliki peti delovni dan v mesecu za pretekli
mesec. Natančno obliko posredovanja podatkov določita AJPES in davčni organ
skupaj v posebnem dogovoru.
V. UPORABA IN POSREDOVANJE PODATKOV ZA STATISTIČNE IN
DRUGE NAMENE
20. člen
AJPES podatke, ki jih prejme od ponudnikov plačilnih storitev
na podlagi prvega odstavka 1. člena tega navodila, uporabi in posreduje za
statistične in druge z zakoni predpisane namene.
Priloga
1: Pregled oznak za vrsto spremembe zneska dospele neporavnane obveznosti
Navodilo o vsebini, načinu in rokih zbiranja in
posredovanja podatkov o dospelih neporavnanih obveznostih poslovnih subjektov
ter o prometu in stanjih na njihovih transakcijskih računih (Uradni list RS,
št. 102/09)
vsebuje naslednjo končno določbo:
»VI. KONČNA DOLOČBA
21. člen
To navodilo začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem
listu Republike Slovenije in se uporablja od 1. januarja 2010.«.
Navodilo o spremembah in dopolnitvah Navodila o vsebini,
načinu in rokih zbiranja in posredovanja podatkov o dospelih neporavnanih obveznostih
poslovnih subjektov ter o prometu in stanjih na njihovih transakcijskih računih
(Uradni list RS, št. 49/10)
vsebuje naslednjo končno določbo:
»8. člen
To navodilo začne veljati 1. julija 2010.«.
Navodilo o spremembah in dopolnitvah
Navodila o vsebini, načinu in rokih zbiranja in posredovanja podatkov o
dospelih neporavnanih obveznostih poslovnih subjektov ter o prometu in stanjih
na njihovih transakcijskih računih (Uradni list RS, št. 107/12)
vsebuje naslednjo končno določbo:
»4. člen
To navodilo začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem
listu Republike Slovenije.«.