Neuradno prečiščeno besedilo, ki vsebuje to spremembo:
Opozorilo: Neuradno prečiščeno besedilo
predpisa predstavlja zgolj informativni delovni pripomoček, glede katerega
organ ne jamči odškodninsko ali kako drugače.
Neuradno prečiščeno besedilo Odloka o
preoblikovanju Inštituta za narodnostna vprašanja v javni raziskovalni zavod
obsega:
-
Odlok o preoblikovanju Inštituta za narodnostna
vprašanja v javni raziskovalni zavod (Uradni list RS, št. 52/92 z dne 30. 10.
1992),
-
Sklep o spremembi sklepa o preoblikovanju
Inštituta za narodnostna vprašanja v javni raziskovalni zavod (Uradni list RS,
št. 65/99 z dne 12. 8. 1999),
-
Sklep o dopolnitvi odloka o preoblikovanju
Inštituta za narodnostna vprašanja v javni raziskovalni zavod (Uradni list RS,
št. 45/00 z dne 27. 5. 2000),
-
Odlok o spremembah odloka o preoblikovanju
inštituta za narodnostna vprašanja v javni raziskovalni zavod (Uradni list RS,
št. 72/01 z dne 14. 9. 2001),
-
Odlok o spremembah in dopolnitvi odloka o
preoblikovanju Inštituta za narodnostna vprašanja v javni raziskovalni zavod
(Uradni list RS, št. 69/02 z dne 2. 8. 2002),
-
Odlok o spremembah in dopolnitvah odloka o
preoblikovanju Inštituta za narodnostna vprašanja v javni raziskovalni zavod
(Uradni list RS, št. 112/03 z dne 14. 11. 2003).
ODLOK
o preoblikovanju Inštituta za
narodnostna vprašanja v javni raziskovalni zavod
(neuradno prečiščeno besedilo št. 5)
I. STATUS INŠTITUTA
1. člen
Inštitut za narodnostna vprašanja (v
nadaljnjem besedilu: Inštitut), ki je bil ustanovljen z Uredbo o ustanovitvi
Inštituta za narodnostna vprašanja (Uradni list LRS, št. 7/48) in Odlokom o
soustanoviteljstvu Inštituta za narodnostna vprašanja Ljubljana (Uradni list
SRS, št. 18/77) in je po zakonu o zavodih (Uradni list RS, št. 12/91) postal
javni zavod, pridobi na predlog Ministrstva za znanost in tehnologijo status
javnega raziskovalnega zavoda.
Republika Slovenija, Slovenska akademija
znanosti in umetnosti in Filozofska fakulteta v Ljubljani bodo medsebojne
pravice in obveznosti iz ustanoviteljstva oziroma soustanoviteljstva Inštituta
uredile s pogodbo.
II. IME IN SEDEŽ JAVNEGA RAZISKOVALNEGA ZAVODA
2. člen
Ime javnega raziskovalnega zavoda je:
Inštitut za narodnostna vprašanja, Erjavčeva 26, Ljubljana.
Skrajšana ime je INV.
Sedež Inštituta je v Ljubljani, Erjavčeva
26.
Angleško ime: Institute for Ethnic Studies
Skrajšano ime v angleškem jeziku: IES.
III. DEJAVNOST INŠTITUTA
3. člen
Dejavnost Inštituta se v skladu z Uredbo o
uvedbi in uporabi standardne klasifikacije dejavnosti (Uradni list RS, št. 2/02)
glasi:
-
K/73.101 Raziskovanje in eksperimentalni razvoj
na področju naravoslovja,
-
K/73.202 Raziskovanje in eksperimentalni
razvoj na področju humanistike,
-
M/80.422 Drugo izobraževanje, izpopolnjevanje
in usposabljanje, d.n.,
-
DE/22.11 Izdajanje knjig,
-
DE/22.13 Izdajanje revij in periodike,
-
O/92.511 Dejavnost knjižnic.
Inštitut kot multidisciplinarni javni
raziskovalni zavod, povezan z visokošolskimi organizacijami v okviru Programa
dela Inštituta izvaja kot javno službo raziskovalne programe, ki predstavljajo
zaokroženo področje raziskovalnega dela, za katerega je pričakovati, da bo v
svetu aktualen še v naslednjem desetletju in je hkrati za Slovenijo tako
pomembno, da obstaja državni interes, da se na tem področju dolgoročno
raziskuje. Inštitut opravlja temeljno in aplikativno raziskovanje ter skrbi za
razvoj in delovanje infrastrukture v okviru Nacionalnega raziskovalnega
programa.
Za opravljanje dejavnosti znanstvenega
informiranja deluje Inštitut kot specializirani INDOK center. INDOK center
skrbi za nabavo, obdelavo in hrambo gradiva z različnih področij slovenskega
narodnega vprašanja in tvori osrednjo specializirano bazo podatkov ter skrbi za
diseminacijo znanstvenih informacij.
Za preučevanje medetičnih odnosov in zaščite
manjšin v jugovzhodni Evropi se na inštitutu ustanovi Mednarodni center za
medetične odnose in manjšine v jugovzhodni Evropi, kot notranja organizacijska
enota.
4. člen
Za izvajanje javne službe se na Inštitutu
oblikujejo programske skupine.
5. člen
Inštitut opravlja dejavnost tudi za druge
naročnike v obsegu in na način določen z letnim programom dela Inštituta, ki je
usklajen s Programom dela Inštituta.
6. člen
Inštitut je za izvajanje nacionalnega
raziskovalnega programa in za izvajanje nalog zadruge naročnike organiziran
tako, da dosega čim večjo znanstveno in strokovno uspešnost, upoštevajoč pri
tem zahteve stroke, cilje, velikost in obseg raziskovalne dejavnosti ter
človeške in materialne možnosti družbe.
S statutom inštituta se podrobno določijo
dejavnosti notranjih organizacijskih enot, sodelovanje ter vključevanje v
medresorske projekte.
IV. ORGANI INŠTITUTA
7. člen
Organ upravljana Inštituta je Upravni
odbor.
Upravni odbor Inštituta ima sedem članov,
od katerih:
-
dva člana imenuje ustanovitelj (enega člana na
predlog ministrstva, pristojnega za raziskovalno dejavnost, enega člana na
predlog ministrstva, pristojnega za zunanje zadeve);
-
enega člana imenuje Slovenska akademija
znanosti in umetnosti;
-
enega člana imenuje Univerza v Ljubljani na
predlog Filozofske fakultete v Ljubljani;
-
dva člana voli znanstveni svet Inštituta izmed
odgovornih nosilcev raziskovalnih projektov;
-
enega člana volijo zaposleni delavci v
Inštitutu.
Predsednika Upravnega odbora Inštituta
izvolijo člani Upravnega odbora in ga predlagajo v imenovanje ministru
pristojnemu za raziskovalno dejavnost.
8. člen
Upravni odbor Inštituta obravnava in
sprejema:
-
statut in druge splošne akte,
-
Program dela Inštituta,
-
letna poročila o izvajanju Programa dela
Inštituta,
-
petletno poročilo o izvajanju Programa dela
Inštituta,
-
letni program dela Inštituta,
-
finančni načrt in letno poročilo,
-
imenuje in razrešuje direktorja,
-
daje soglasje k imenovanju drugih vodilnih in
raziskovalnih delavcev,
-
obravnava pobude znanstvenega sveta in o njih
sklepa,
-
opravlja druge naloge v skladu s predpisi.
Upravni odbor Inštituta s soglasjem
ustanovitelja sprejema statut, Program dela Inštituta ter imenuje in razrešuje
direktorja.
9. člen
Mandat Upravnega odbora traja štiri leta, s
tem, da se pri prvem imenovanju štirje člani, med njimi eden, ki ga imenuje
ustanovitelj, zamenjajo po dveh letih.
Upravni odbor vsako leto poroča
ustanovitelju o delu Inštituta.
Način dela Upravnega odbora se določi s
statutom Inštituta.
10. člen
Delo in poslovanje Inštituta vodi direktor.
Direktorja Inštituta imenuje in razrešuje
Upravni odbor s soglasjem ustanovitelja.
Mandat direktorja je pet let.
11. člen
Vodilne raziskovalne delavce imenuje
direktor ob soglasju Znanstvenega sveta in upravnega odbora.
Ostale vodilne poslovodne delavce in
delavce s posebnimi pooblastili imenuje direktor Inštituta ob soglasju
Upravnega odbora.
Pogoji in način imenovanja vodilnih,
raziskovalnih, strokovnih in poslovodnih delavcev ter delavcev s posebnimi
pooblastili se določijo s statutom.
12. člen
Za obravnavanje in odločanje o vprašanjih s
področja strokovnega dela Inštituta se oblikuje Znanstveni svet.
Znanstveni svet v okviru pooblastil,
določenih v statutu:
-
oblikuje strokovne podlage za pripravo
raziskovalnih programov,
-
vsebinsko usklajuje pripravo Programa dela
Inštituta,
-
opravlja izvolitve raziskovalcev v
znanstveno-raziskovalne in raziskovalno-razvojne nazive,
-
daje mnenja in pobude glede organizacije in
pogojev za razvoj dejavnosti,
-
opravlja druge naloge v skladu s statutom.
Direktor je član znanstvenega sveta po
funkciji in ne more biti izvoljen za predsednika.
Za člana znanstvenega sveta je lahko
imenovan znanstveni svetnik, raziskovalno-razvojni svetnik, višji znanstveni
sodelavec, višji raziskovalno-razvojni sodelavec, vodja notranje organizacijske
enote in vodja programa.
S statutom se določijo pristojnosti
znanstvenega sveta in način imenovanja članov.
V. MEDNARODNI CENTER ZA MEDETIÈNE ODNOSE IN MANJŠINE V
JUGOVZHODNI EVROPI (v nadaljnjem besedilu: Mednarodni center)
12.a člen
Delo Mednarodnega centra vodi vodja centra,
ki ga na predlog Sveta Mednarodnega centra imenuje Upravni odbor.
Mandat vodje je pet let. Za svoje delo je
vodja Mednarodnega centra odgovoren Svetu Mednarodnega centra ter Upravnemu
odboru inštituta.
12.b člen
Svet Mednarodnega centra ima šest članov,
katerih mandat je dve leti. Člane izmed uveljavljenih domačih in tujih
strokovnjakov imenuje:
-
ustanovitelj dva člana, in sicer enega na
predlog Ministrstva za šolstvo, znanost in šport, drugega pa na predlog
Ministrstva za zunanje zadeve;
-
tri člane sveta pa imenuje Upravni odbor
inštituta izmed tujih strokovnjakov, od katerih je eden iz držav jugovzhodne
Evrope.
Po funkciji je član Sveta Mednarodnega
centra tudi njegov vodja, ki pa ne more biti izvoljen za predsednika tega
organa.
12.c člen
Svet Mednarodnega centra:
-
sprejema pravila Mednarodnega centra;
-
izvoli predsednika izmed članov;
-
pripravlja letne in srednjeročne programe dela
ter poročila o njihovem izvajanju, finančne načrte, finančna poročila ter jih posreduje
Upravnemu odboru inštituta v sprejem;
-
pripravlja in sprejema projekte ter določa
njihove koordinatorje;
-
obravnava predloge in pobude vodje in
Mednarodnega svetovalnega odbora;
-
sodeluje pri pridobivanju finančnih in
tehničnih sredstev za delo Mednarodnega centra, nadzoruje poslovanje;
-
opravlja druge naloge.
12.č člen
Kot svetovalno telo Mednarodnega centra se
oblikuje svetovalni odbor, ki razpravlja o programskih usmeritvah, sodeluje pri
mednarodni promociji Mednarodnega centra in njegovega dela ter pri prenašanju
njegovega znanja in izkušenj v prakso. Člani Mednarodnega svetovalnega odbora
pomagajo pri pridobivanju zasebnih in javnih, nacionalnih in mednarodnih
finančnih in tehničnih sredstev za delo Mednarodnega centra.
VI. VIRI, NAČIN IN POGOJI PRIDOBIVANJA SREDSTEV ZA DELO
INŠTITUTA
13. člen
Ustanovitelj zagotavlja Inštitutu prostore
za izvajanje dejavnosti.
Inštitut upravlja z osnovnimi in drugimi
materialnimi sredstvi, s katerimi je gospodaril do uveljavitve tega odloka.
Inštitut mora s sredstvi ustanovitelja
ravnati s skrbnostjo dobrega gospodarja.
14. člen
Sredstva potrebna za izvajanje svojih
dejavnosti, Inštitut pridobiva:
-
iz državnega proračuna za izvajanje javne
službe in
-
s plačili naročnikov z opravljanjem dejavnosti
za trg.
15. člen
V državnem proračunu se določi višina
sredstev za:
-
raziskovalne programe,
-
delo mednarodnega centra,
-
infrastrukturno dejavnost in
-
ustanoviteljske obveznosti.
Inštitut pridobiva sredstva iz prejšnjega
odstavka na podlagi Programa dela Inštituta h kateremu je dala soglasje Vlada
Republike Slovenije. Program je pripravljen za obdobje petih let in vsebuje:
-
znanstveno-raziskovalno usmeritev,
-
program raziskovalne dejavnosti z opredelitvijo
obsega javne službe ter raziskovalnega dela za trg,
-
opredelitev infrastrukturne dejavnosti,
-
fiksne stroške upravljanja javnega
raziskovalnega zavoda,
-
fiksne stroške za financiranje instrumentalnih
centrov in zbirk ter
-
sistemizacijo programskih in infrastrukturnih
skupin.
Program dela Inštituta pripravi direktor na
predlog vodij programskih skupin, v skladu s predpisi ministrstva, pristojnega
za raziskovalno dejavnost. Upravni odbor Inštituta po predhodnem mnenju
znanstvenega sveta sprejme Program dela Inštituta.
16. člen
Pri Inštitutu se ustanovi raziskovalni
sklad Inštituta, ki se financira iz donacij in drugih virov in je namenjen za:
-
odpiranje novih področij in podporo obetavnih
projektov;
-
posebno podporo za strokovno napredovanje
perspektivnih raziskovalcev;
-
vključevanje tujih raziskovalcev v delo
Inštituta.
Oblikovanje in namen uporabe raziskovalnega
sklada se natančneje določi s statutom.
17. člen
Inštitut pridobiva sredstva, potrebna za
izvajanje svoje dejavnosti tudi:
-
preko državnih razpisov in pogodb za
pridobljene in sprejete projekte;
-
iz skladov in donacij iz domačih in mednarodnih
virov.
VII. RAZPOLAGANJE S PRESEŽKOM PRIHODKOV NAD ODHODKI IN KRITJE
PRIMANJKLJAJA SREDSTEV ZA DELO
18. člen
Presežek prihodkov nad odhodki Inštitut
uporablja za izvajanje in razvoj svoje dejavnosti.
O načinu razpolaganja s presežkom prihodkov
nad odhodki odloča na predlog upravnega odbora ustanovitelj.
19. člen
Primanjkljaj prihodkov nad odhodki se krije
v skladu z zakonom in odločitvijo ustanovitelja.
VIII. PRAVICE, OBVEZNOSTI IN ODGOVORNOSTI INŠTITUTA V PRAVNEM
PROMETU
20. člen
Inštitut je pravna oseba, ki nastopa v
pravnem prometu v okviru svoje dejavnosti samostojno, z vsemi pravicami in
obveznostmi brez omejitev.
IX. ODGOVORNOSTI USTANOVITELJA ZA OBVEZNOSTI INŠTITUTA
21. člen
Ustanovitelj prevzema odgovornost za
obveznosti Inštituta iz naslova opravljanja dejavnosti, ki je javna služba, do
višine vrednosti premoženja s katerim Inštitut upravlja. Za obveznosti Inštituta iz lastne dejavnosti jamči Inštitut s
prihodki iz lastne dejavnosti.
Odlok o preoblikovanju Inštituta za
narodnostna vprašanja v javni raziskovalni zavod (Uradni list RS, št. 52/92)
vsebuje naslednje prehodne in končne določbe:
»IX. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
22. člen
Način in pogoji za pridobivanje sredstev za
delo Inštituta, ki so določena v 15., 16. in prvi alinei 17. člena tega odloka,
se začno izvajati z dnem, ko se z državnim proračunom uredi financiranje javnih
raziskovalnih zavodov.
Do uveljavitve novega načina financiranja
javnih raziskovalnih zavodov, se za Inštitut ohranijo obstoječi načini in
pogoji za pridobivanje sredstev za delo.
23. člen
Svet Inštituta nadaljuje z delom do
imenovanja Upravnega odbora.
Drugi organi Inštituta, ki so bili
izvoljeni ali imenovani pred sprejemom tega odloka, nadaljujejo z delom do
ustanovitve in imenovanja novih organov Inštituta, določenih s tem odlokom in
statutom Inštituta.
24. člen
Direktor, delavci s posebnimi pooblastili
ter vodilni in vodstveni delavci, imenovani pred sprejetjem tega odloka,
nadaljujejo z delom na teh funkcijah do imenovanja direktorja in delavcev s
posebnimi pooblastili ter vodilnih in vodstvenih delavcev po postopku in na
način kot ga določa zakon, ta odlok in novi statut.
25. člen
Upravni odbor se imenuje v roku 60 dni po
sprejemu tega odloka.
Statut mora biti sprejet v roku 180 dni po
uveljavitvi tega odloka. Imenovanje vodilnih poslovodnih delavcev in delavcev s
posebnimi pooblastili Inštituta, izvolitev ostalih organov in imenovanje
vodilnih raziskovalnih delavcev se izvede takoj po sprejetju statuta Inštituta.
26. člen
Ta odlok začne veljati petnajsti dan po
objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.«.
Sklep o spremembi Sklepa o preoblikovanju
Inštituta za narodnostna vprašanja v javni raziskovalni zavod (Uradni list RS,
št. 65/99) vsebuje naslednji prehodni in končno
določbo:
»11. člen
Dosedanji direktor opravlja funkcijo do
izteka veljavnega mandata.
12. člen
Inštitut mora v roku 180 dni po uveljavitvi
tega sklepa uskladiti statut.
13. člen
Ta sklep začne veljati naslednji dan po
objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.«.
Sklep o dopolnitvi odloka o preoblikovanju
Inštituta za narodnostna vprašanja v javni raziskovalni zavod (Uradni list RS,
št. 45/00) vsebuje naslednjo končno določbo:
»2. člen
Ta sklep začne veljati naslednji dan po
objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.«.
Odlok o spremembah odloka o preoblikovanju
Inštituta za narodnostna vprašanja v javni raziskovalni zavod (Uradni list RS,
št. 72/01) spreminja IX poglavje odloka tako,
da se glasi:
»X. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE«;
ter vsebuje naslednjo končno določbo:
»5. člen
Ta odlok začne veljati naslednji dan po
objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.«.
Odlok o spremembah in dopolnitvi odloka o
preoblikovanju Inštituta za narodnostna vprašanja v javni raziskovalni zavod
(Uradni list RS, št. 69/02) vsebuje naslednjo končno določbo:
»7. člen
Ta odlok začne veljati naslednji dan po
objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.«.
Odlok o spremembah in dopolnitvah odloka o
preoblikovanju Inštituta za narodnostna vprašanja v javni raziskovalni zavod
(Uradni list RS, št. 112/03) vsebuje naslednjo končno določbo:
»4. člen
Ta odlok začne veljati naslednji dan po
objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.«.