Številka: P-1/06-5
Datum: 22. 6. 2006
O D L O Č B A
Ustavno sodišče je v postopku za rešitev
spora glede pristojnosti, začetem z zahtevo Urada za preprečevanje pranja
denarja, na seji dne 22. junija 2006
o d l o č i l o:
Za odločanje v postopku o prekršku zoper A. A. zaradi storitve
prekrška, opisanega v obdolžilnem predlogu Urada za preprečevanje pranja
denarja št. 436-d-2890/2005-13 z dne 8. 8. 2005, je pristojen Urad za
preprečevanje pranja denarja.
O b r a z l o ž i t e v
A.
1. Urad za preprečevanje pranja denarja je
na podlagi Zakona o prekrških (Uradni list RS, št. 7/03 in nasl. – v
nadaljevanju ZP-1) pri Okrajnem sodišču v Ljubljani vložil obdolžilni predlog
zaradi prekrška po 3. točki prvega odstavka 45. člena v zvezi s tretjim
odstavkom 45. člena Zakona o preprečevanju pranja denarja (Uradni list RS, št.
79/01 in nasl. – v nadaljevanju ZPPDen-1).
2. Okrajno sodišče v Ljubljani se je s
sklepom št. PR 8914/2005 z dne 19. 10. 2005 izreklo za nepristojno in odstopilo
obdolžilni predlog Uradu za preprečevanje pranja denarja. Pri tem je navedlo,
da glede na predpisano sankcijo za prekršek, ki je v tem primeru samo globa,
sodišče ni pristojno, saj ni podan noben razlog iz drugega odstavka 52. člena
ZP-1, zaradi katerega hitri postopek pri prekrškovnem organu ne bi bil
dovoljen.
3. Urad za preprečevanje pranja denarja je
pri Ustavnem sodišču sprožil spor o pristojnosti med njim in Okrajnim sodiščem
v Ljubljani. V vlogi navaja, da Urad v obravnavani zadevi ne more biti
pristojni prekrškovni organ za odločanje v postopku o prekršku. Po mnenju Urada
sicer hitri postopek nikjer ni prepovedan, utemeljeno pa naj bi bilo sklepanje,
da formalno ni dovoljen.
B.
4. Ustavno sodišče je na podlagi osme
alineje prvega odstavka 160. člena Ustave pristojno, da odloča o sporih glede
pristojnosti med sodišči in drugimi državnimi organi. Po določbi drugega
odstavka 61. člena Zakona o Ustavnem sodišču (Uradni list RS, št. 15/94 – v
nadaljevanju ZUstS) lahko, če pride do spora glede pristojnosti zato, ker več
organov zavrača pristojnost v posamezni zadevi, zahteva rešitev spora glede
pristojnosti organ, ki mu je bila zadeva odstopljena, pa meni, da zanjo ni
pristojen.
5. Organe za odločanje o prekrških
opredeljuje ZP-1, ki je bil sprejet po ZPPDen-1.1 Po ZP-1 odločajo v
t. i. hitrem postopku o prekrških prekrškovni organi (prvi odstavek 45. člena
ZP-1). Drugi odstavek 45. člena ZP-1 opredeljuje prekrškovne organe kot upravne
in druge državne organe in nosilce javnih pooblastil, ki izvajajo nadzorstvo
nad izvrševanjem zakonov in uredb, s katerimi so določeni prekrški, in organe
samoupravnih lokalnih skupnosti, ki so s posebnimi predpisi pooblaščeni za
odločanje o prekrških. Urad za preprečevanje pranja denarja je po določbi 13.
člena ZPPDen-1 organ v sestavi Ministrstva za finance
in opravlja naloge, ki se
nanašajo na preprečevanje in odkrivanje pranja denarja ter druge naloge,
določene z zakonom. člen 41 ZPPDen-1 izrecno določa, da opravljajo nadzor nad
izvajanjem določb ZPPDen-1 pri organizacijah, odvetnikih, odvetniških družbah,
notarjih, revizijskih družbah, samostojnih revizorjih in pravnih ali fizičnih
osebah, ki opravljajo računovodske storitve ali storitve davčnega svetovanja, v
okviru svojih pristojnosti Urad in organi nadzora iz 30. člena ZPPDen-1. Glede
na navedeno je Urad za preprečevanje pranja denarja nedvomno prekrškovni organ
v smislu drugega odstavka 45. člena ZP-1.
6. ZP-1 določa v prvem odstavku 52. člena
temeljno načelo, po katerem se o prekrških odloča po hitrem postopku, razen v
primerih, ko zakon določa drugače. Iz obdolžilnega predloga Urada za
preprečevanje pranja denarja izhaja, da se obdolženki očita storitev prekrška
po 3. točki prvega odstavka 45. člena v zvezi s tretjim odstavkom 45. člena
ZPPDen-1. Za navedeni prekršek se sme obdolženki kot fizični osebi, ki
samostojno opravlja dejavnost, izreči denarna kazen od 750.000 tolarjev do
15.000.000 tolarjev. O navedenem prekršku je glede na navedeno mogoče odločiti
v hitrem postopku. Iz navedb v obdolžilnem predlogu oziroma iz določb ZPPDen-1
pa ne izhaja, da bi bile podane okoliščine iz drugega odstavka 52. člena ZP-1,
zaradi katerih hitri postopek ne bi bil dovoljen.
7. Zato je Ustavno sodišče odločilo, kot
izhaja iz izreka te odločbe.
C.
8. Ustavno sodišče je sprejelo to odločbo
na podlagi četrtega odstavka 61. člena ZUstS in četrte alineje drugega odstavka
46. člena Poslovnika Ustavnega sodišča (Uradni list RS, št. 93/03 in 98/03 –
popr.) v sestavi: predsednik dr. Janez Čebulj ter sodnice in sodniki dr. Zvonko
Fišer, Lojze Janko, mag. Marija Krisper Kramberger, Milojka Modrijan, dr.
Mirjam Škrk, Jože Tratnik in dr. Dragica Wedam Lukić. Odločbo je sprejelo
soglasno.
Predsednik
dr. Janez Čebulj l.r.
___________________________________
1 Prvi odstavek 1. člena ZP-1 določa: »Ta zakon
določa splošne pogoje za predpisovanje prekrškov in sankcij zanje, splošne
pogoje za odgovornost za prekrške, za izrekanje sankcij in za izvršitev sankcij
za prekrške, postopek za prekrške ter organe in sodišča za odločanje o
prekrških.«