Na podlagi 3.a člena Zakona o družbi za avtoceste v
Republiki Sloveniji (Uradni list RS, št. 20/04 – uradno prečiščeno besedilo) je
Vlada Republike Slovenije na 113. redni seji dne 15. 3. 2007 sprejela
LETNI PLAN
razvoja in obnavljanja avtocest za leto 2007
Letni plan razvoja in obnavljanja avtocest za leto 2007
temelji na:
-
Resoluciji o Nacionalnem programu izgradnje avtocest v Republiki
Sloveniji (Uradni list RS, št. 50/04),
-
Zakonu o družbi za avtoceste v Republiki Sloveniji (Uradni list RS, št.
20/04 – uradno prečiščeno besedilo),
-
Zakonu o zagotovitvi namenskih sredstev za graditev državnih cest,
določenih v nacionalnem programu izgradnje avtocest v Republiki Sloveniji
(Uradni list RS, št. 57/98 in 18/02, v nadaljnjem besedilu: ZZNSGC),
-
Sklepih Vlade Republike Slovenije št. 346 z dne 29. 7. 2004 v zvezi s
pospešeno izgradnjo Pomurskega avtocestnega kraka,
-
Predlogu proračuna Republike Slovenije za leti 2007 in 2008.
1. RAZVOJ AVTOCEST
1.1. PRIPRAVA PROJEKTNE IN DRUGE DOKUMENTACIJE TER AKTIVNOSTI
PRED GRADNJO ZA ODSEKE, KATERIH GRADNJA JE PREDVIDENA PO LETU 2007
V letu 2007 bo potekala priprava projektno-tehnične in druge
dokumentacije za vse odseke iz nacionalnega programa, za katere še niso
sprejete uredbe o državnih lokacijskih načrtih in za vse odseke, za katere je
začetek gradnje predviden po letu 2007.
Priprava projektno-tehnične in druge dokumentacije zajema:
-
Projektno-tehnično dokumentacijo (idejne zasnove, idejni projekti,
gradbeno tehnični elaborati za primerjalne študije variant),
-
prostorsko dokumentacijo (primerjalne študije variant, državni
lokacijski načrti),
-
okoljevarstveno dokumentacijo (okoljska poročila in poročila o vplivih
na okolje),
-
prometne študije in elaborate s področja prometne ekonomike,
-
investicijsko dokumentacijo (dokumenti identifikacije investicijskega
projekta, predinvesticijske zasnove),
-
druge strokovne podlage (študije, preveritve, ekspertna mnenja),
-
pripravo projektnih nalog, razpisne dokumentacije ter izvedbo javnih
naročil za pridobitev izdelovalcev za dokumentacijo iz predhodnih alinej.
-
Priprava projektno-tehnične in druge dokumentacije bo v letu 2007
potekala za:
-
odseke hitrih cest, navezovalnih cest in avtocestnih priključkov,
vključene v Osnovni program Resolucije o NPIA (oznake pred odseki in etapami so
povzete po Resoluciji o NPIA, razpredelnica 11):
- (I.C7.4) Navezava
na Luko Koper: II. faza,
- (I.C11) Jagodje–Lucija,
- (I.E4) Naklo–Kranj
(priključek Kranj–sever),
- (I.E5.2) Stanežiče–Brod,
- (I.G3.2) Ptuj
(Videm)–Markovci,
- (I.G3.3) Markovci–Gorišnica,
- (I.G3.4) Gorišnica–Ormož,
- (I.2.1) priključek
Brezovica;
-
nove odseke avtocest, hitrih cest in navezovalnih cest, vključene v
Dodatni program Resolucije o NPIA:
- (II.B1) Dravograd–Arja
vas,
- (II.C1) Postojna/Divača–Pivka,
- (II.C1.2) Pivka–Jelšane,
- (II.C2.1) Koper–Šmarje,
- (II.C2.2) Šmarje–Dragonja,
- (II.E1.1) Koseze–Kozarje
(načrtovanje razširitve v 6-pasovnico),
- (II.F1.1) Šmarje
Sap–Višnja Gora(načrtovanje dograditve oziroma rekonstrukcije druge polovice
AC),
- (II.G1.1) Draženci–Gruškovje,
- (II.2.2) Jeprca–Stanežiče;
-
odseke, za katere je že oziroma bo v letu 2007 pristojni minister podal
pobudo za začetek postopka priprave državnega lokacijskega načrta:
- avtocestni
priključek Vrhnika,
- avtocestni
priključek Verd,
- avtocestni
priključek Cerklje,
- navezava
letališča Cerklje na AC Smednik–Krška vas,
- dograditev
reševalnega rova v predoru Karavanke,
- izpostava
AC baze Hrušica v Podtaboru,
- dograditev
avtocestnega priključka Šmarje na odseku AC Malence–Šmarje Sap;
-
naslednje strokovne projektno-tehnične ter prometne preveritve:
- preveritev
ustreznosti prometnega stanja Ljubljanskega avtocestnega obroča z vplivnim
območjem mesta Ljubljana,
- preveritev
rešitev in določitev stične točke za cestno povezavo MMP Dragonja–državna meja
z Republiko Hrvaško,
- preveritev
možnosti izgradnje parkirišč za izločanje tovornih vozil.
Poleg odsekov, za katere uredba o državnem lokacijskem načrtu
še ni sprejeta, bodo v letu 2007 potekale aktivnosti pred gradnjo tudi na vseh
odsekih, za katere je uredba o državnem lokacijskem načrtu že sprejeta, vendar
začetek gradnje na teh odsekih v letu 2007 še ni predviden.
V letu 2007 je tako predvideno skupaj 5,77 mio EUR
(1.382 mio SIT) za pripravo projektno-tehnične, prostorske in druge
dokumentacije na navedenih odsekih.
1.2. ODKUPI ZEMLJIŠČ IN DRUGIH NEPREMIČNIN ZA ODSEKE, KATERIH
GRADNJA JE PREDVIDENA PO LETU 2007
V letu 2007 bo mogoče pridobivati zemljišča in druge
nepremičnine na trasah avtocestnih in cestnih odsekov, za katere je že sprejeta
uredba o državnem lokacijskem načrtu ali pa je v letu 2007 predvideno sprejetje
uredbe o državnem lokacijskem načrtu in je s tem izpolnjen formalno-pravni
pogoj za začetek premoženjsko-pravnih opravil, sama gradnja pa v letu 2007 še
ni predvidena. Dinamika odkupov zemljišč in drugih nepremičnin bo prilagojena
predvideni dinamiki gradnje avtocest v naslednjih letih.
V letu 2007 je tako za premoženjsko-pravna opravila na
navedenih odsekih predvideno skupaj 3,34 mio EUR (800 mio
SIT).
1.3. GRADNJA AVTOCEST IN DRUGIH CEST
V spodnji preglednici so prikazane osnovne skupine odsekov in
vrednosti del, ki bodo izvedena v letu 2007. Posamezna dela so podrobneje
prikazana v nadaljevanju.

*
Opombe:
-
Vrednost del v letu 2007 za
celotni odsek Lenart–Spodnja Senarska je prikazana v skupini odsekov, ki bodo v
letu 2007 predani prometu. Dejansko bo v letu 2007 prometu predana samo 2.
etapa dolžine 2,2 km, na preostalem delu odseka pa se bodo dela nadaljevala.
-
Vrednost del za celotni odsek
Pesnica–Zrkovska cesta je prikazana v skupini odsekov, ki bodo v letu 2007
predani prometu. Dejansko bo v letu 2007 prometu predan samo del odseka dolžine
1 km, na preostalem delu odseka pa se bodo dela nadaljevala.
-
Vrednost del v letu 2007 za
celotni odsek Nova Zrkovska cesta od km 0,87 do km 3,80 je prikazana v skupini
odsekov, kjer se gradnja nadaljuje. Dejansko bodo na delu odseka dolžine 1 km
dela v letu 2006 zaključena, na preostalem delu odseka pa se bo gradnja
nadaljevala.
1.3.1. Odseki, ki bodo v letu 2007 predani prometu
V letu 2007 bodo dograjeni naslednji odseki in pododseki
(oznake pred odseki in etapami so povzete po Resoluciji o NPIA, razpredelnica
11).
(I.A1)
MARIBOR–LENART, dolžina 7,8 km
predvidena predaja prometu: december 2007
V letu 2007 se bodo nadaljevala in zaključila vsa gradbena
dela na trasi avtoceste in deviacijah, premostitvenih objektih,
vodnogospodarskih ureditvah ter prestavitvi in zaščiti komunalno-energetskih
vodov. Odsek avtoceste bo konec leta 2007 predan prometu.
(I.A2)
LENART–BELTINCI, dolžina 43,4 km
(I.A2.1)
Lenart–Spodnja Senarska (7,2 km)
predvidena predaja prometu:
– december 2007 (2. etapa: od km 7,8 do km
10,0)
V letu 2007 se bodo nadaljevali odkupi zemljišč in drugih
nepremičnin. Zaključilo se bo pridobivanje gradbenega dovoljenja. Nadaljevala
in zaključila se bodo vsa gradbena dela na trasi avtoceste in deviacijah,
premostitvenih objektih, vodnogospodarskih ureditvah ter prestavitvi in zaščiti
komunalno-energetskih vodov 2. etape od km 7,8 do km 10,0. Odsek 2. etape
avtoceste bo konec leta 2007 predan prometu.
(I.B2)
PESNICA–SLIVNICA, dolžina 20,8 km
(I.B2.1) AC
Pesnica–Zrkovska cesta (6,3 km)
predvidena predaja prometu:
– december 2007: del odseka dolžine 1,0 km
V letu 2007 se bo nadaljevala in zaključila vsa gradbena dela
na trasi avtoceste od krožišča Pesnica do razcepa Dragučova ter na deviacijah.
Ta del odseka avtoceste bo konec leta 2007 predan prometu skupaj z odsekom
Maribor–Lenart.
Na preostalem delu odseka v smeri proti Mariboru se bo
gradnja odseka nadaljevala.
(I.E2)
PERAČICA–PODTABOR, dolžina 2,4 km
predvidena predaja prometu: oktober 2007
V letu 2007 se bodo nadaljevala in zaključila gradbena dela
na trasi avtoceste in deviacijah, viaduktih Lešnica, Ljubno in Peračica ter v
predoru Ljubno. Odsek avtoceste bo konec leta 2007 predan prometu.
(I.E5)
ŠENTVID–KOSEZE, dolžina 5,7 km
(I.E5.1)
Šentvid–Koseze (3,7 km)
predvidena predaja prometu:
-
faza I: december 2007
-
faza II: 1. etapa: po letu 2007
-
faza II: 2. etapa: po letu 2007
-
faza III: po letu 2007
Nadaljnji potek del na odseku AC odseku Šentvid–Koseze je
razdeljen na 3 faze:
Faza I:
obsega dokončanje gradnje trase
avtoceste in glavnih predorskih cevi ter izvedbo tistih del, vključenih v
dopolnitev lokacijskega načrta v območju priključevanja Celovške ceste na odsek
AC Šentvid–Koseze, ki bodo omogočala promet po trasi in glavnih predorskih
ceveh.
Faza II:
obsega izvedbo obeh priključnih
predorskih cevi na Celovško cesto in izvedbo tistega dela Celovške ceste, ki bo
omogočil vključevanje in izvoz iz predorskih cevi na Celovško cesto. Izvedba te
faze je razdeljena na dve etapi. V prvi etapi bo izvedena desna priključna
predorska cev iz Celovške ceste v predor vključno z minimalnim posegom v
rekonstrukcijo Celovške ceste. V drugi etapi pa bo izvedena leva priključna
predorska cev na Celovško cesto ter nadaljnja širitev dela Celovške ceste.
Faza III:
obsega končno izvedbo Celovške ceste z
vsemi križišči in rumenimi pasovi.
V letu 2007 bo dokončana Faza I. Nadaljevala in zaključila se
bodo gradbena dela na trasi avtoceste, deviacijah in v predoru Šentvid,
vodnogospodarskih ureditvah ter prestavitvi in zaščiti komunalno-energetskih
vodov. Izvajali se bodo izkopi priključnih cevi in galerij, notranja obloga
predorskih cevi in vgrajevanje elektrostrojne opreme. Odsek avtoceste s
predorom Šentvid bo konec leta 2007 predan prometu.
(I.G3) HAJDINA–ORMOŽ,
dolžina 27,6 km
(I.G3.1)
Hajdina–Ptuj (2,3 km)
predvidena predaja prometu: prva polovica
leta 2007
V letu 2007 se bodo nadaljevala in zaključila vsa gradbena
dela na trasi hitre ceste in deviacijah, premostitvenih objektih,
vodnogospodarskih ureditvah ter prestavitvi in zaščiti komunalno-energetskih
vodov. Odsek hitre ceste bo konec leta 2007 predan prometu.
(I.F1) ŠMARJE
SAP–VIŠNJA GORA
(I.F1.1)
Ploščad za bencinski servis Cikava
predvidena predaja prometu: september 2007
V letu 2007 se bodo nadaljevali odkupi zemljišč in drugih
nepremičnin. Zaključilo se bo pridobivanje gradbenega dovoljenja, nadaljevala
in zaključila se bodo vsa gradbena dela na ploščadi, premostitvenih ukrepih in
komunalnih vodih na ploščadi za bencinski servis.
(I.G1)
SLIVNICA–GRUŠKOVJE
(II.G1.1)
Draženci–Gruškovje: pododsek MMP Gruškovje–državna meja (0,6 km)
predvidena predaja prometu: april 2007
V letu 2007 se bodo nadaljevali in zaključili odkupi zemljišč
in drugih nepremičnin. Zaključilo se bo pridobivanje gradbenega dovoljenja.
Zaključen bo javni razpis za izvedbo gradbenih del in pričela se bodo vsa
gradbena dela na trasi avtoceste in deviacijah, premostitvenih objektih,
vodnogospodarskih ureditvah ter prestavitvi in zaščiti komunalno-energetskih
vodov od MMP Gruškovje do državne meje dolžine 0,6 km. Odsek avtoceste bo konec
leta 2007 predan prometu.
(I.C7)
KLANEC–ANKARAN, dolžina 19,9 km
(I.C7.5)
Ploščad za bencinski servis Bertoki
predvidena predaja prometu: junij 2007
V letu 2007 se bodo nadaljevali in zaključili odkupi zemljišč
in drugih nepremičnin. Zaključilo se bo pridobivanje gradbenega dovoljenja,
nadaljevala in zaključila se bodo vsa gradbena dela na ploščadi, premostitvenih
ukrepih in komunalnih vodih na ploščadi za bencinski servis.
Skupno bo v letu 2007 predanih prometu:
-
17,7 km štiripasovnih avtocest
-
2,3 km navezovalne ceste
-
2 ploščadi za BS Bertoki in BS Cikava
SKUPAJ: 20 km
1.3.2. Odseki, na katerih se gradnja v letu 2007 nadaljuje
V letu 2007 se bo nadaljevala gradnja naslednjih odsekov in
pododsekov (oznake pred odseki in etapami so povzete po Resoluciji o NPIA,
razpredelnica 11).
(I.A2)
LENART–BELTINCI, dolžina 43,4 km
(I.A2.1)
Lenart–Spodnja Senarska (7,2 km)
predvidena predaja prometu:
– december 2008: 1. etapa (od km 10,0 do km
15,0)
V letu 2007 se bodo nadaljevali in zaključili odkupi zemljišč
in drugih nepremičnin. Zaključilo se bo pridobivanje gradbenega dovoljenja,
nadaljevala se bodo vsa gradbena dela na trasi avtoceste in deviacijah,
premostitvenih objektih, vodnogospodarskih ureditvah ter prestavitvi in zaščiti
komunalno-energetskih vodov 1. etape od km 10,0 do km 15,0.
(I.A2.2)
Spodnja Senarska–Cogetinci (10,0 km)*
predvidena predaja prometu: december 2008
V letu 2007 se bodo nadaljevala vsa gradbena dela na trasi
avtoceste in deviacijah, sanacijah vodnogospodarskih nasipov, premostitvenih
objektih, pokritem vkopu in predoru Cenkova, vodnogospodarskih ureditvah ter
prestavitvi in zaščiti komunalno-energetskih vodov.
*Opomba:
V Resoluciji o NPIA znaša dolžina odseka 10 km, dejanska dolžina odseka pa
znaša 9,5 km.
(I.A2.3)
Cogetinci–Vučja vas (11,6 km)
predvidena predaja prometu: december 2008
V letu 2007 se bodo nadaljevala vsa gradbena dela na trasi
avtoceste in deviacijah, premostitvenih objektih, prestavitvah in zaščiti
komunalno-energetskih vodov, vodnogospodarskih ureditvah in sanacijah
vodnogospodarskih nasipov.
Za gradnjo cestninske postaje Dragotinci bo izdelana
projektno-tehnična dokumentacija ter izveden javni razpis za gradnjo. Predviden
je pričetek gradnje, ki bo prilagojen projektu uvajanja elektronskega
cestninskega sistema v prostem prometnem toku.
(I.A3)
BELTINCI–PINCE, dolžina 40,9 km
(I.A3.1)
Beltinci–Lendava (17,4 km)
predvidena predaja prometu: najkasneje v
decembru 2008
V letu 2007 se bodo nadaljevala vsa gradbena dela na trasi
avtoceste in deviacijah, premostitvenih objektih, prestavitvah in zaščiti
komunalno-energetskih vodov, vodnogospodarskih ureditvah, ekoduktih in
melioracijah, sanacijah vodnogospodarskih nasipov ter protihrupni zaščiti.
Nadaljevali in zaključili se bodo odkupi zemljišč in drugih
nepremičnin. Za gradnjo cestninske postaje Banuta bo izdelana
projektno-tehnična dokumentacija ter izveden javni razpis za gradnjo. Predviden
je pričetek gradnje, ki bo prilagojen projektu uvajanja elektronskega
cestninskega sistema v prostem prometnem toku.
(I.A3.4)
Lendava–Pince: (16,7 km)
predvidena predaja prometu: najkasneje v
decembru 2008
V letu 2007 se bodo nadaljevala vsa gradbena dela na trasi
avtoceste in deviacijah, premostitvenih objektih, vodnogospodarskih objektih,
deviacijah in melioracijah.
(I.B2)
PESNICA–SLIVNICA, dolžina 20,8 km
(I.B2.1) AC
Pesnica–Zrkovska cesta (6,3 km)
predvidena predaja prometu:
– po letu 2008: del odseka dolžine 5,3 km
V letu 2007 se bodo nadaljevala vsa gradbena dela na trasi
avtoceste od km 11,616 do km 13,500, deviacijah, viaduktih Vodole I. in II.,
galeriji Malečnik ter mostu čez Dravo.
Za gradnjo predora Vodole in AC baze Maribor bo izdelana
projektno-tehnična dokumentacija ter izveden javni razpis za gradnjo. Predviden
je pričetek gradnje predora.
(I.B2.2) Zrkovska
cesta–Ptujska cesta (4,2 km)
predvidena predaja prometu: po letu 2008
V letu 2007 se bodo nadaljevala in zaključila arheološka
izkopavanja, odkupi zemljišč in drugih nepremičnin. Zaključilo se bo
pridobivanje gradbenega dovoljenja, nadaljevala se bodo vsa gradbena dela na
trasi avtoceste, deviacijah, premostitvenih objektih, prestavitvah in zaščiti
komunalno-energetskih vodov ter vodnogospodarskih ureditvah.
Za gradnjo avtocestne baze in oskrbnega centra bo izdelana
projektno-tehnična dokumentacija ter izveden javni razpis za gradnjo. Predviden
je pričetek gradnje avtocestne baze in oskrbnega centra.
(I.B2.5) Nova
Zrkovska cesta od km 0,87 do km 3,80 (2,9 km)
predvidena predaja prometu:
– po letu 2008: del odsek dolžine 1,9 km (od
km 1,91 do km 3,80)
V letu 2007 se bodo nadaljevali in zaključili odkupi zemljišč
in drugih nepremičnin. Zaključilo se bo pridobivanje gradbenega dovoljenja,
nadaljevala se bodo vsa gradbena dela na trasi navezovalne ceste od km 1,91 do
km 3,80.
(I.C7)
KLANEC–ANKARAN, dolžina 19,9 km
(I.C7.3)
Navezava na Luko Koper, I. faza (3,4 km)*
predvidena predaja prometu: marec 2008
V letu 2007 se bo dopolnjevala projektno-tehnična
dokumentacija, nadaljevali in zaključili se bodo odkupi zemljišč in drugih
nepremičnin. Nadaljevala in zaključila se bodo vsa gradbena dela na viaduktu
Bonifika ter na vpadnicah, vključno s konsolidacijo visokih nasipov,
nadaljevala se bodo vsa gradbena dela na deviacijah, vodnogospodarskih
ureditvah ter prestavitvah komunalno-energetskih vodov.
*Opomba:
V Resoluciji o NPIA znaša dolžina I. faze 3,4 km, dejanska dolžina I. faze pa
znaša 3,1 km.
(I.C9)
KOPER–IZOLA, dolžina 5,1 km*
predvidena predaja prometu: marec 2010
V letu 2007 se bo dopolnjevala projektno-tehnična
dokumentacija, nadaljevali in zaključili se bodo odkupi zemljišč in drugih
nepremičnin. Pričela se bodo izvajati vsa gradbena dela na trasi hitre ceste,
deviacijah, premostitvenih objektih in v predoru Markovec, odvodnjavanju,
regulacijah, vodnogospodarskih ureditvah ter prestavitvah komunalno-energetskih
vodov.
*Opomba:
V Resoluciji o NPIA znaša dolžina odseka 5,1 km, dejanska dolžina odseka pa
znaša 5,2 km.
(I.D1)
RAZDRTO–VIPAVA, dolžina 15,8 km
(I.D1.2)
Rebernice (10,7 km)
predvidena predaja prometu: september 2008
V letu 2007 se bodo nadaljevala vsa gradbena dela na trasi
hitre ceste od km 6,200 do km 10,100 in deviacijah, na premostitvenih objektih,
viaduktu Na Polancah ter predorih Tabor in Barnica.
(I.E1)
VRBA–PERAČICA, dolžina 10,0 km
predvidena predaja prometu: november 2008
V letu 2007 se bodo nadaljevala vsa gradbena dela na trasi
avtoceste, deviacijah in na premostitvenih objektih, prestavitvah in zaščiti
komunalno-energetskih vodov ter vodnogospodarskih ureditvah.
(I.F4)
HRASTJE–KRONOVO, dolžina 13,3 km
(I.F4.2) Lešnica–Kronovo
(5,5 km)
predvidena predaja prometu: junij 2008
V letu 2007 se bodo nadaljevali in zaključili odkupi zemljišč
in drugih nepremičnin. Zaključilo se bo pridobivanje gradbenega dovoljenja,
nadaljevala se bodo vsa gradbena dela na trasi avtoceste in deviacijah,
premostitvenih objektih, vodnogospodarskih ureditvah ter prestavitvi in zaščiti
komunalno-energetskih vodov.
(I.G1)
SLIVNICA–GRUŠKOVJE, dolžina 32,8 km
(I.G1.1)
Slivnica–Draženci (18,9 km)*
predvidena predaja prometu: december 2009
V letu 2007 se bodo nadaljevali in zaključili odkupi zemljišč
in drugih nepremičnin. Zaključilo se bo pridobivanje gradbenega dovoljenja,
izvajala se bodo gradbena dela na trasi avtoceste in deviacijah, premostitvenih
objektih, vodnogospodarskih ureditvah ter prestavitvi in zaščiti
komunalno-energetskih vodov na razcepih Slivnica in Draženci.
*Opomba:
V Resoluciji o NPIA znaša dolžina odseka 18,9 km, dejanska dolžina odseka pa
znaša 19,5 km.
Skupno se bo v letu 2007 gradnja nadaljevala na:
-
101,9 km štiripasovih avtocest
-
18,7 km hitrih cest
-
5,0 km navezovalnih cest
SKUPAJ: 125,6 km
1.3.3. Odseki, na katerih se začne gradnja v letu 2007
V letu 2007 se bo začela gradnja naslednjih odsekov in
pododsekov (oznake pred odseki in etapami so povzete po Resoluciji o NPIA,
razpredelnica 11):
(I.F3)
BIČ–HRASTJE, dolžina 22,5 km
(I.F3.3)
Pluska–Ponikve (6,3 km)*
predvidena predaja prometu: december 2008
V letu 2007 se bodo nadaljevali in zaključili odkupi zemljišč
in drugih nepremičnin. Zaključilo se bo pridobivanje gradbenega dovoljenja.
Zaključen bo javni razpis za izvedbo gradbenih del in izvajala se bodo gradbena
dela na trasi avtoceste in deviacijah, premostitvenih objektih,
vodnogospodarskih ureditvah ter prestavitvi in zaščiti komunalno-energetskih
vodov.
*Opomba:
V Resoluciji o NPIA znaša dolžina odseka 6,3 km, dejanska dolžina odseka pa
znaša 7,6 km.
(I.F3.4)
Ponikve–Hrastje (8,6 km)*
predvidena predaja prometu: december 2008
V letu 2007 se bodo nadaljevali in zaključili odkupi zemljišč
in drugih nepremičnin. Zaključilo se bo pridobivanje gradbenega dovoljenja.
Zaključen bo javni razpis za izvedbo gradbenih del in izvajala se bodo gradbena
dela na trasi avtoceste in deviacijah, premostitvenih objektih,
vodnogospodarskih ureditvah ter prestavitvi in zaščiti komunalno-energetskih
vodov.
*Opomba:
V Resoluciji o NPIA znaša dolžina odseka 8,6 km, dejanska dolžina odseka pa
znaša 7,2 km.
Navedene roke predaje odsekov prometu bo možno doseči ob
pogoju, da bodo z LP ROAC 2008 zagotovljena sredstva v zadostni višini.
Skupno se bodo v letu 2007 gradnja pričela na skupaj
-
14,8 km štiripasovnih avtocest
SKUPAJ: 14,8 km

1.3.4. Odseki, predani prometu v letih od 1994 do 2006, na
katerih se v letu 2007 izvajajo zaključna dela
V letu 2007 se bodo izvajala zaključna dela na avtocestnih
odsekih in pododsekih, ki so bili predani prometu v letih od 1994 do 2006
(imenovanja in oznake so v skladu z Resolucijo o NPIA, razpredelnica 11).
Na posameznih avtocestnih odsekih se bodo v letu 2007
izvajala zaključna ureditvena dela, izpolnjevanje zahtev po opravljenih
tehničnih pregledih, dokončni monitoringi, ureditve dostopnih poti, dokončni
obračuni ter druga zaključna dela, potrebna za dokončanje odsekov. Vrednosti
del po posameznih odsekih so prikazane v tabeli 3.

*Opomba:
- predvideno je
nadaljevanje gradnje obvozne priključne ceste na letališče Cerklje
V letu 2007 bodo za avtocestne odseke in pododseke, ki so
bili predani prometu v letih od 1994 do 2006, potekali odkupi zemljišč po
dokončni odmeri. Skupna vrednost urejanja premoženjsko pravnih zadev je
ocenjena na 1,25 mio EUR (300 mio SIT).
V letu 2007 znaša vrednost zaključnih del na odsekih
avtocest, ki so bili predani prometu v letih od 1994 do 2006, skupaj 18,14
mio EUR (4.347 mio SIT).
Skupno se bodo v letu 2007 izvajala zaključna dela na avtocestah
in cestah, zgrajenih po letu 1994, na skupaj:
-
255,5 km štiripasovnih avtocest
-
36,4 km hitrih cest
-
12,5 km priključkov
-
9,9 km obvoznic in
-
0,9 km navezovalne ceste
SKUPAJ: 315,2 km
1.3.5. Odseki, zgrajeni pred letom 1994, na katerih se v letu
2007 izvajajo zaključna dela
V letu 2007 bodo na določenih avtocestnih odsekih, ki so bili
predani prometu pred letom 1994 (tj. pred ustanovitvijo DARS d.d.), izvajala
dokončna pravnopremoženjska ureditev. Vrednost teh del v letu 2007 znaša 0,01
mio EUR (2,2 mio SIT).
1.3.6. Vadbeni poligon na Igu
Na podlagi sklepa Vlade Republike Slovenije št.
800-03/96-10/1-8 z dne 25. 11. 1996 o podpori projektu zagotavljanja reševanja
v avtocestnih predorih je bil v letu 1997 med Ministrstvom za promet,
Ministrstvom za obrambo in DARS d.d. sklenjen dogovor o gradnji vadbenega
predora v izobraževalnem centru za zaščito in reševanje na Igu.
V letu 2007 bo DARS d.d. na podlagi sklenjenega dogovora
sofinanciral gradnjo vadbenega poligona na Igu. Vrednost teh del v letu 2007
znaša 0,13 mio EUR (30 mio SIT).
1.3.7. MMP Dragonja
V letu 2007 je predvidena gradnja mednarodnega mejnega
prehoda Dragonja. DARS d.d. bo sofinanciral naložbo, ki jo vodi Ministrstvo za
javno upravo, in sicer gradnjo hitre ceste na območju mejne ploščadi. Vrednost
teh del v letu 2007 znaša 1,25 mio EUR (300 mio SIT).
1.3.8. Obvozna cesta Dragonja
Na podlagi sklepa Vlade Republike Slovenije št.
35100-6/2006/3 z dne 26. 10. 2006 je v letu 2007 predviden začetek gradnje začasne
obvozne ceste mimo naselja Dragonja. Obvozna cesta bo potekala po trasi bodoče
hitre ceste Koper–Šmarje–Dragonja od MMP Dragonja do začasne prevezave z
obstoječo glavno cesto G 1-11 v skupni dolžini 800 m.
V letu 2007 je predvidena izdelava strokovnih podlag za
dopolnitev LN za MMP Dragonja, izdelava projektno-tehnične dokumentacije,
odkupi zemljišč in začetek gradbenih del. Ureditev obvozne ceste vodi
Ministrstvo za javno upravo. Vrednost teh del v letu 2007 znaša 0,83
mio EUR (200 mio SIT).
1.3.9. Kontrola in potrjevanje kakovosti
V letu 2007 se bodo izvajale zunanja kontrola kakovosti del
na navezovalnih in priključnih cestah ter s tem povezane strokovno-tehnične
storitve ter tudi različna načrtovana manjša naročila, ki so povezana z
reševanjem problematike zagotavljanja kakovosti pri avtocestnih projektih.
Vrednost teh del v letu 2007 znaša 0,27 mio EUR (65 mio
SIT).
1.3.10. Revizije projektno-tehnične dokumentacije
Na podlagi 53. člena Zakona o graditvi objektov (ZGO-1,
Uradni list RS, št. 110/02) so bile z letom 2004 uvedene revizije
projektno–tehnične dokumentacije zahtevnih objektov. Vključujejo naslednja
preverjanja:
-
zanesljivost objekta in skladnost s prostorskimi akti,
-
ali je z načrti tehničnih rešitev dokazano izpolnjevanje bistvenih
zahtev,
-
ali je vplivno območje objekta določeno na predpisan način,
-
ali je izvedena kontrola brezhibnosti tehničnih rešitev in računske
pravilnosti gradbenih konstrukcij.
Revizija projektno-tehnične dokumentacije je v neposredni
povezavi s pogoji za izdajo gradbenega dovoljenja, ki jih določa 66. člen
omenjenega ZGO-1. Vrednost teh del v letu 2007 znaša 0,63 mio EUR
(150 mio SIT).
1.3.11. Usklajevanje zagotavljanja varnosti in zdravja pri
delu
Na podlagi Uredbe o zagotavljanju varnosti in zdravja pri delu
na začasnih in premičnih gradbiščih (Uradni list RS, št. 3/02) zavezuje
naročnika, da imenuje enega ali več koordinatorjev za varnost in zdravje pri
delu, če dela na gradbišču izvaja več izvajalcev del. Skladno z uredbo bodo v
letu 2007 koordinatorji opravljali naloge zagotavljanja varnosti in zdravja pri
delu na odsekih med pripravljalnimi gradbenimi deli in na vseh odsekih med
glavnimi gradbenimi deli. Koordinatorji bodo med pripravo skrbeli za izdelavo
varnostnega načrta in med gradnjo predvsem usklajevali varnostne načrte s
spremembami na gradbiščih ter preverjali varno izvajanje delovnih postopkov.
Vrednost teh del v letu 2007 znaša 0,29 mio EUR (70 mio
SIT).
1.3.12. Center za nadzor in vodenje prometa in cestninski
center
V letu 2007 je predvidena ureditev centra za nadzor in
vodenje prometa v Dragomlju. Vrednost teh del v letu 2007 znaša 1,67
mio EUR (400 mio SIT).
1.4. INVESTICIJSKE VREDNOSTI
1.4.1. Odstopanje investicijskih vrednosti in primerjava z
Resolucijo o NPIA
Investicijske vrednosti posameznih odsekov, na katerih je
ugotovljena njihova sprememba, prikazuje Tabela 4 (nove investicijske
vrednosti v primerjavi z zadnjimi potrjenimi investicijskimi vrednostmi v
prejšnjih LP ROAC). Na kratko so predstavljeni tudi pomembnejši razlogi za spremembe
investicijskih vrednosti.
Spremembe investicijskih vrednosti na posameznih avtocestnih
odsekih so posledica višje stopnje obdelave projektno-tehnične dokumentacije
glede na čas priprave Resolucije o NPIA. Do odstopanj je prišlo predvsem zaradi
spremenjenih geoloških pogojev, sprememb števila in zahtevnosti objektov,
sprememb posameznih potekov trase ter pogojev soglasjedajalcev (okoljevarstveni
pogoji). V Tabeli 4a je prikazana struktura virov za te odseke.
V Tabeli 5 so navedeni odseki, na katerih so se v letu
2006 izvajala pripravljalna dela pred začetkom gradnje in so bili v LP ROAC
2006 zanje določeni viri financiranja glede na oceno investicijske vrednosti v
Resoluciji o NPIA. Za te odseke je določena struktura finančnih virov glede na
nove investicijske vrednosti, usklajene z investicijskimi programi.
V Tabeli 6 so prikazane ostale večje investicije, ki
so predmet LP ROAC 2007 in zanje določena struktura virov.
V Tabeli 7 je prikazana primerjava novih ocen
investicijskih vrednosti z vrednostmi iz Resolucije o NPIA, in sicer za vse
odseke, vključene v Resolucijo o NPIA v sklop C (odseki v gradnji), sklop D
(odseki v pripravi, za katere je bila uredba o LN takrat že sprejeta) in sklop
E (odseki, ki so se načrtovali).
V Resoluciji o NPIA je v 2. poglavju Analiza novih
investicijskih vrednosti Nacionalnega programa izgradnje avtocest v Republiki
Sloveniji na področju graditve avtocestnega omrežja (Uradni list RS z dne 6. 5.
2004, stran 6737) navedeno: »Obseg gradnje in investicijske vrednosti avtocestnih
odsekov/pododsekov se načeloma lahko razlikuje od obsega gradenj in
investicijskih vrednosti določenih v NPIA RS, vendar pod pogojem, da skupni
obseg še ne izvedenih avtocestnih odsekov/pododsekov (sklopi C, D in E) in
njihovih investicijskih vrednosti ostane v obdobju najmanj petih let na ravni
predvidenih časovnih obdobij izvajanja NPIA RS, oziroma lahko odstopa največ 10
% od njihove skupne ocenjene investicijske vrednosti.«.
Iz Tabele 7 (Primerjava novih ocen investicijskih vrednosti z
vrednostmi v Resoluciji o NPIA – nivo cen: 12/2002) je razvidno:
-
skupna vrednost sklopov C, D in E v Resoluciji o NPIA znaša 3,28
mio EUR (786 mio SIT);
-
nova skupna vrednost sklopov C,D in E v septembru 2006 na podlagi
potrjenih investicijskih vrednosti v sprejetih LP ROAC, potrjenih
investicijskih programih in investicijskih programih v pripravi znaša
3,52 mio EUR (844 mio SIT), kar je za 0,24 mio EUR
(58 mio SIT) oziroma 7,4 % več kot v Resoluciji o NPIA;
Iz Tabele 7 je tudi razvidno, da so se v obdobju od
sprejetja Resolucije o NPIA investicijske vrednosti nekaterih odsekov v
primerjavi z Resolucijo o NPIA zmanjšale, nekatere pa povečale; skupni rezultat,
povečanje za 7,4 % v tem obdobju pa je v skladu z določili Resolucije o NPIA.
Ob tem, da so najtežji avtocestni odseki že zgrajeni oziroma se gradijo in ob
sprotnem analiziranju spreminjanja investicijskih vrednosti pri izvajanju
Resolucije o NPIA ocenjujemo, da v petih letih po njenem sprejetju, torej do
februarja 2009, okvir 10 % povečanja za sklope C, D in E ne bo presežen.






1.4.2. Struktura virov
V tabeli 8 so prikazane investicijske vrednosti in struktura
virov po posameznih odsekih. Vrednosti so iz nivoja cen 31. 12. 2002
preračunane na nivo 31.12. 2006.

2. RAZVOJ NAVEZOVALNIH CEST V OKVIRU AVTOCESTNEGA PROGRAMA
V letu 2007 se nadaljuje gradnja nekaterih
državnih–navezovalnih cest, ki omogočajo boljše navezovanje širših urbanih
območij na V. in X. koridor. Dela bodo potekala na naslednjih odsekih državnih
cest (oznake pred odseki in etapami so povzete po Resoluciji o NPIA,
razpredelnica 11):
(I.1.4) Zahodna obvoznica Maribor–Desni breg:
Proletarskih brigad–Streliška
V letu 2007 se bodo nadaljevali in zaključili odkupi zemljišč
in drugih nepremičnin. Zaključilo se bo pridobivanje gradbenega dovoljenja.
Zaključen bo javni razpis za izvedbo gradbenih del in izvajala se bodo gradbena
dela na trasi, premostitvenih objektih, vodnogospodarskih ureditvah ter
prestavitvi in zaščiti komunalno-energetskih vodov.
(I.3.1) Želodnik–Vodice: Želodnik–Mengeš z obvoznico
V letu 2007 se bodo nadaljevali in zaključili odkupi zemljišč
in drugih nepremičnin ter izdelala projektno-tehnična dokumentacija. Zaključilo
se bo pridobivanje gradbenega dovoljenja. Zaključen bo javni razpis za izvedbo
gradbenih del in izvajala se bodo gradbena dela na trasi obvoznice Mengeš in na
trasi od priključka Krtina do priključka za IC Želodnik.
(I.3.2) Želodnik–Vodice: Mengeš–Žeje
V letu 2007 se bodo nadaljevali in zaključili odkupi zemljišč
in drugih nepremičnin ter izdelala projektno-tehnična dokumentacija. Zaključen
bo javni razpis za izvedbo gradbenih del.
(I.3.3) Želodnik–Vodice: Žeje–Vodice
V letu 2007 se bodo nadaljevali in zaključili odkupi zemljišč
in drugih nepremičnin ter izdelala projektno-tehnična dokumentacija.
Vrednosti del po posameznih odsekih navezovalnih cest so
prikazane v Tabeli 9.

Dokončna premoženjska ureditev
V letu 2007 se bo izvajala dokončna premoženjsko-pravna
ureditev po končani gradnji na naslednjih odsekih navezovalnih cest:
-
(I.1.1) Zahodna obvoznica Maribor–levi breg: Fontana–Turnerjeva ulica
-
(I.1.2) Zahodna obvoznica Maribor–desni breg: Koroški most–Erjavčeva
ulica
-
(I.1.3) Zahodna obvoznica Maribor–desni breg: Erjavčeva
ulica–Proletarskih brigad
-
(I.2.1) Severna magistrala Celje: rekonstrukcija Mariborske ceste
-
(I.4.1) Šmarje–Dragonja: dograditev III. pasu
-
(I.4.2) Križišče Slavček–križišče Tomos
-
(I.5.1) Obvoznica Novo mesto: Muhaber–Bučna vas
-
(I.5.2) Obvoznica Novo mesto: Bučna vas–Ločna
Vrednost teh del v letu 2007 znaša 5,96 mio EUR
(1.428 mio SIT).
3. OBNAVLJANJE AVTOCEST
3.1. INVESTICIJSKO OBNAVLJANJE VOZIŠČ
Obnove vozišč avtocest bodo potekale na starejših odsekih
slovenskega avtocestnega omrežja, in sicer tam, kjer so bili v postopku sezonskih
pregledov in prioritetne ocene stanja vozišč po metodi MSI označeni z »zelo
slabo« in »slabo« in so torej najbolj dotrajani.
Izvedba obnovitvenih del na voziščih avtocest zahteva delne
in popolne zapore smernega vozišča, zato se bodo vsa večja dela v največji
možni meri izvajala zaporedno in izven največjih sezonskih prometnih
obremenitev oziroma v času najmanjših jutranjih in popoldanskih prometnih
obremenitev. Pri izvajanju obnovitvenih del bo že z razpisno dokumentacijo
pogojeno delo vse dni v tednu, ves svetli del dneva, posamezne delovne faze pa
tudi ponoči.
V letu 2007 so predvidene obnove vozišč ter dokončni obračun
v letu 2006 izvedenih del na vseh krakih avtocestnega omrežja in sicer
predvsem:

Vrednost teh del v letu 2007 znaša 17,31 mio EUR
(4.148 mio SIT).
Že v letu 2007 se bo izvedel tudi del postopkov izbire
najugodnejših ponudnikov za izvedbo predvidenih del v naslednjem letu in sicer
do višine 60 % planirane vrednosti teh del v letu 2007. Namen vnaprejšnjega
vodenja postopkov javnih naročil je omogočiti izvedbo posameznih del že v
pomladanskem obdobju naslednjega leta, to je še v času pred začetkom poletne
turistične sezone.
3.2. INVESTICIJSKO OBNAVLJANJE OBJEKTOV
Obnove avtocestnih objektov bodo potekale na starejših
odsekih slovenskega avtocestnega omrežja in sicer tam, kjer so bile v postopku
rednih in glavnih pregledov ugotovljene poškodbe, ki ali že ogrožajo varnost
konstrukcije in s tem ne zagotavljajo varnega odvijanja prometa ali pa je
popravilo posameznih delov nujno (popravilo dilatacij, odvodnjavanja, asfaltov,
izolacije) da se prepreči nadaljnje pospešeno propadanje objektov. Za določitev
prednosti je na podlagi rednih in glavnih pregledov izdelan prednostni vrstni
red poškodovanosti objektov. V okviru obnove objektov se izvajajo tudi
obnovitvena dela v predorih.
Izvedba obnovitvenih del na objektih avtocest zahteva delne
in popolne zapore smernega vozišča, zato se bodo vsa večja dela v največji
možni meri izvajala zaporedno in izven največjih sezonskih prometnih obremenitev.
Pri izvajanju obnovitvenih del bo že z razpisno dokumentacijo pogojeno delo vse
dni v tednu, ves svetli del dneva posamezne delovne faze pa tudi ponoči. Samo
obnova največjih objektov se bo izvajala tudi v obdobju turistične sezone.
Obnova predorov se izvaja 24 ur na dan.
V letu 2007 je predvidena obnova objektov ter dokončni
obračun v letu 2006 izvedenih del na vseh krakih avtocestnega omrežja in sicer
predvsem:

Vrednost teh del v letu 2007 znaša 8,55 mio EUR
(2.050 mio SIT).
Že v letu 2007 se bo izvedel tudi del postopkov izbire
najugodnejših ponudnikov za izvedbo predvidenih del v naslednjem letu in sicer
do višine 60 % planirane vrednosti teh del v letu 2007. Namen vnaprejšnjega
vodenja postopkov javnih naročil je omogočiti izvedbo posameznih del že v
pomladanskem obdobju naslednjega leta, to je še v času pred začetkom poletne
turistične sezone.
3.3. INVESTICIJSKO OBNAVLJANJE DRUGIH OBJEKTOV
Obnove drugih objektov se bodo izvajale na celotnem
avtocestnem omrežju. Med obnovo drugih objektov štejemo vsa obnovitvena dela na
ostalih objektih, ki so sestavni del avtocest, in sicer predvsem:

Vrednost teh del v letu 2007 znaša 1,94 mio EUR
(465 mio SIT).
Že v letu 2007 se bo izvedel tudi del postopkov izbire
najugodnejših ponudnikov za izvedbo predvidenih del v naslednjem letu in sicer
do višine 60 % planirane vrednosti teh del v letu 2007. Namen vnaprejšnjega
vodenja postopkov javnih naročil je omogočiti izvedbo posameznih del že v
pomladanskem obdobju naslednjega leta, to je še v času pred začetkom poletne
turistične sezone.
3.4. INVESTICIJSKE NALOŽBE V VOZIŠČA IN OBJEKTE
V okviru planske postavke naložbe v vozišča in objekte se
zagotavljajo potrebna finančna sredstva za naložbena dela v vozišča in objekte
na obstoječem avtocestnem omrežju. V letu 2007 je predviden dokončni obračun v
letu 2006 izvedenih del in izvedba naslednjih del:

Vrednost teh del v letu 2007 znaša 3,15 mio EUR
(755 mio SIT).
Že v letu 2007 se bo izvedel tudi del postopkov izbire
najugodnejših ponudnikov za izvedbo predvidenih del v naslednjem letu iz
sredstev leta 2007. Namen vnaprejšnjega vodenja postopkov javnih naročil je
omogočiti izvedbo posameznih del že v pomladanskem obdobju naslednjega leta, to
je še v času pred začetkom poletne turistične sezone.
3.5. INVESTICIJSKE NALOŽBE V OPREMO OBSTOJEČEGA AVTOCESTNEGA
OMREŽJA
Za posodobitev opreme obstoječega avtocestnega omrežja in
povečane varnosti je potrebno stare avtoceste opremiti s sodobno
elektro-strojno in drugo opremo oziroma opremiti avtoceste v skladu z novimi
predpisi in zakonodajo. V letu 2007 je predviden dokončni obračun v letu 2006
izvedenih del in izvedba naslednjih del:

Vrednost teh del v letu 2007 znaša 5,97 mio EUR
(1.430 mio SIT).
Že v letu 2007 se bo izvedel tudi del postopkov izbire
najugodnejših ponudnikov za izvedbo predvidenih del v naslednjem letu in sicer
do višine 60 % planirane vrednosti teh del v letu 2007. Namen vnaprejšnjega
vodenja postopkov javnih naročil je omogočiti izvedbo posameznih del že v
pomladanskem obdobju naslednjega leta, to je še v času pred začetkom poletne
turistične sezone.
3.6. OBNOVE IN NALOŽBE V VAROVANJE OKOLJA
S sprejetjem okoljevarstvene zakonodaje v letih od 1970 do
1995 je upravljavec avtocestnega omrežja v Republiki Sloveniji postal zavezanec
za izvedbo protihrupne zaščite, potrebne zaradi virov hrupa s posameznih
avtocestnih odsekov na obstoječem avtocestnem omrežju. Na podlagi ocene je za
izvedbo potrebne protihrupne zaščite na obstoječem avtocestnem omrežju potrebno
zagotoviti sredstva v ocenjeni vrednosti 83,46 mio EUR
(20.000 mio SIT). Zato so bile v letu 2005 pripravljene Strokovne podlage za
Strategijo izvedbe sanacije hrupne obremenjenosti vzdolž avtocest, ki določa
način določanja prednosti za izvedbo protihrupnih ukrepov. Na tej osnovi je bil
izdelan Predlog operativnega programa varstva pred hrupom prometa vzdolž
avtocest za obdobje 2005–2010. V letu 2007 je na podlagi tega operativnega
plana, odločb inšpekcijskih služb in cilja, da se na določenem avtocestnem
odseku, kjer je bilo v preteklih letih že zgrajena večina potrebne protihrupne
zaščite, zaključijo vsi potrebni protihrupni ukrepi, predvideno predvsem:

Vrednost teh del v letu 2007 znaša 5,78 mio EUR
(1.385 mio SIT).
Že v letu 2007 se bo izvedel tudi del postopkov izbire
najugodnejših ponudnikov za izvedbo predvidenih del v naslednjem letu in sicer
do višine 60 % planirane vrednosti teh del v letu 2007. Namen vnaprejšnjega
vodenja postopkov javnih naročil je omogočiti izvedbo posameznih del že v
pomladanskem obdobju naslednjega leta, to je še v času pred začetkom poletne
turistične sezone.
3.7. ELEMENTAR
Za dela, ki so posledica nepredvidljivih dogodkov, predvsem
ob naravnih nesrečah, je v letu 2007 predvidenih 0,17 mio EUR (40
mio SIT).
3.8. PREDHODNA DELA PRI OBNAVLJANJU AVTOCEST
Za izvedbo obnovitvenih del (postavke 3.1, 3.2, 3.3, 3.4,
3.5) je potrebno pripraviti obsežno projektno-tehnično in investicijsko
dokumentacijo ter izvajati potrebne preglede in monitoringe. V času izvedbe del
pa je potrebno izvajati testne kontrole kvalitete in zagotavljati ustrezno
varstvo pri delu. V letu 2007 je predviden dokončni obračun v letu 2006
izvedenih del in izvedba naslednjih del:

Vrednost teh del v letu 2007 znaša 2,50 mio EUR
(599 mio SIT).
Že v letu 2007 se bo izvedel tudi del postopkov izbire najugodnejših
ponudnikov za izvedbo predvidenih del v naslednjem letu in sicer do višine 60 %
planirane vrednosti teh del v letu 2007. Namen vnaprejšnjega vodenja postopkov
javnih naročil je omogočiti pravočasno pridobitev potrebne dokumentacije.
Skupna vrednost vseh obnovitvenih del in naložb v obstoječe
cestno omrežje je ocenjena na 45,37 mio EUR (10.872 mio
SIT). Obseg del bo glede na pripravo projektno-tehnične dokumentacije in stanje
na terenu možno tudi povečati, v kolikor bodo postopki javnega naročanja uspešni
in bo možna prerazporeditev prostih sredstev iz drugih postavk LP ROAC 2007.
4. NOV ELEKTRONSKI CESTNINSKI SISTEM
Skladno s terminskim planom akcijskega načrta uvedbe
elektronskega cestninjenja v prostem prometnem toku s pogoji za
interoperabilnost v Evropski uniji, ki ga je sprejela Vlada Republike Slovenije
29. 6. 2006, je v letu 2007 predvideno nadaljevanje že začetih aktivnosti na
uvedbi elektronskega sistema cestninjenja v prostem prometnem toku (najprej za
tovorna vozila največje dovoljene mase nad 3,5 tone).
V skladu s pripravljenim konceptom se bo pričela in
zaključila priprava razpisne dokumentacije za navedeni sistem elektronskega
cestninjenja. Izvajale se bodo tudi vse vzporedne aktivnosti, ki so v skladu z
akcijskim načrtom potrebne za vzpostavitev in delovanje novega elektronskega
sistema cestninjenja. V tem smislu bo pripravljen predvsem koncept uvedbe in
delovanja servisnih centrov za uporabnike. Začele se bodo aktivnosti za
vzpostavitev navedenih centrov. Začete bodo aktivnosti, vključno s
konceptualnimi rešitvami, za vzpostavitev obračunskega in transakcijskega
centra ter službe za preprečevanje kršitev (enforcement).
Skladno s terminskim planom akcijskega načrta uvedbe
elektronskega cestninjenja v prostem prometnem toku s pogoji za interoperabilnost
v Evropski uniji z mikrovalovno tehnologijo kratkega dosega se bo izvajalo tudi
pilotsko testiranje elektronskega cestninjenja v prostem prometnem toku na
osnovi satelitske tehnologije.
V letu 2007 bo zaradi določenih modifikacij projektno-tehničnih
rešitev dopolnjen akcijski načrt.
Vrednost teh del v letu 2007 znaša 7,37 mio EUR* (1.766
mio SIT).
*Opomba:
ocenjena načrtovana vrednost investicijskih naložb v posodobitev cestninskega
sistema v pretežni meri vključuje uvedbo servisnih centrov na počivališčih v
letu 2007, kot je predvideno s terminskim planom akcijskega načrta. Glede na
nujnost uskladitve podrobnejših aktivnosti te faze z drugimi fazami akcijskega
načrta, bo možna izvedba del v predvidenem obsegu v primeru, da bodo pravočasno
izvedeni vzporedni postopki izvedbe celotnega sistema cestninjenja v prostem
prometnem toku.
5. SISTEMI ZA NADZOR IN VODENJE PROMETA
Sistem za nadzor in vodenje prometa je inteligentni prometni
sistem, ki na avtocestnem odseku, na katerem deluje, omogoča vzpostavitev
optimalnih prometnih razmer glede na trenutno in predvideno stanje na cesti.
Sisteme za nadzor in vodenje prometa na cestah različnih kategorij je treba
povezati med seboj, kadar prihaja do medsebojnega vpliva prometnih tokov.
V letu 2007 se bodo izvajala dela za vzpostavitev navedenega
sistema na odseku AC Šentvid–Koseze. Vrednost teh del v letu 2007 znaša 6,95
mio EUR (1.665 mio SIT).
6. FINANČNI ODBITKI ZARADI INVESTICIJSKIH POSOJIL (PLAČILO
GLAVNICE IN OBRESTI)
Obveznosti iz investicijskih posojil (plačilo rednih obresti,
odplačilo glavnice in obveznosti iz refinanciranja) bodo v letu 2007 dosegle
vrednost 106,17 mio EUR, (25.444 mio SIT) od tega bo:
-
46,93 mio EUR (11.247 mio SIT) namenjenih za
plačilo rednih obresti (za posojila za avtocestne odseke, ki so že predani v
promet),
-
59,24 mio EUR (14,197 mio SIT) namenjeno za
odplačilo glavnice.
7. NADOMESTILO ZA OPRAVLJANJE NAROČILA
Vrednost nadomestila za opravljanje naročila je odvisna od
vrednosti vseh del, ki jih določa LP ROAC in se določi Skladno s 4. točko
Pogodbe o izvajanju naročila za opravljanje nalog v zvezi z izgradnjo in
obnavljanjem avtocest ter finančnim inženiringom in drugih povezanih nalog po
Nacionalnem programu izgradnje avtocest v Republiki Sloveniji.
Glede na predvideni obseg del, določenih z LP ROAC 2007,
znaša nadomestilo za opravljanje naročila 31,07 mio EUR
(7.456 mio SIT), dejanska vrednost nadomestila v letu 2007 pa bo določena na
podlagi dejansko izvedenih del.
8. ZAGOTAVLJANJE POGOJEV ZA REALIZACIJO LETNEGA PLANA RAZVOJA
IN OBNAVLJANJA AVTOCEST 2007
8.1. NOVI ZAKONI O SOGLASJU IN POROŠTVU REPUBLIKE SLOVENIJE
Za nemoteno izvajanje Letnega plana razvoja in obnavljanja
avtocest za leto 2007 je potrebno sprejeti nov zakon o soglasju in poroštvu za
gradnjo avtocestnih odsekov iz Nacionalnega programa izgradnje avtocest v
Republiki Sloveniji. Zakon o soglasju in zakon o poroštvu za najetje posojil in
izdajo dolžniških vrednostnih papirjev je potrebno sprejeti v skupni višini 501,11
mio EUR (120.085 mio SIT), in sicer:
-
za avtocestne odseke, ki so se začeli graditi v letu 2007 ter za ostale
investicije, ki so predmet letnega plana razvoja in obnavljanja avtocest za
leto 2007 v višini 264,91 mio EUR (63.483 mio SIT)
-
za avtocestne odseke, pri katerih je prišlo do izpada virov financiranja
zaradi preračuna cen iz nivoja 12/2002 na nivo 12/2006 v višini 217,71
mio EUR (52.173 mio SIT)
-
na odseku AC Vrba–Peračica se je potrebno zaradi zmanjšanja sredstev iz
Kohezijskega sklada dodatno zadolževati v višini 18,48 mio EUR (4.417
mio SIT).
9. FINANCIRANJE PLANA RAZVOJA IN OBNAVLJANJA AVTOCEST TER
PLANA RAZVOJA NAVEZOVALNIH CEST
9.1. VIRI ZA FINANCIRANJE NOVOGRADNJE IN OBNOV AVTOCEST V LETU
2007
9.1.1. Investicijski transferi
Po Resoluciji o NPIA so osnovni vir za financiranje Nacionalnega
programa gradnje avtocest v Republiki Sloveniji sredstva, ki se zagotavljajo na
podlagi Zakona o zagotovitvi namenskih sredstev za graditev državnih cest,
določenih v nacionalnem programu izgradnje avtocest v Republiki Sloveniji
(Uradni list RS, št. 57/98 in 18/02). Dinamika financiranja po Resoluciji o
NPIA za leto 2007 predvideva iz tega naslova priliv v višini 173,40
mio EUR (41.554 mio SIT).
V proračunu RS za leto 2007 so določeni investicijski
transferi s postavke »sredstva za izgradnjo avtocest (DARS d.d.)« v višini 13,23
mio EUR (3.170 mio SIT) ter iz sredstev za projekte skupnih
evropskih politik v višini 15,97 mio EUR (3.826 mio SIT).
Razlika se zagotovi s povračilom davka na dodano vrednost ter z dodatnim
zadolževanjem DARS d.d.
9.1.2. Vračilo davka na dodano vrednost
V letu 2007 je iz naslova vračila davka na dodano vrednost
načrtovan vir v višini 77,30 mio EUR (18.520 mio SIT).
9.1.3. Posojila in izdaja dolžniških vrednostnih papirjev
V letu 2007 bodo predvidoma črpana posojila in izdane
obveznice za financiranje gradnje avtocest v skupnem znesku 554,73 mio
EUR (132.936 mio SIT).
V letu 2007 bodo predvidoma črpana posojila po že sklenjenih
kreditnih pogodbah v skupnem znesku 304,73 mio EUR (73.026
mio SIT), in sicer:
A. POSOJILA MEDNARODNIH FINANČNIH USTANOV IN TUJA
POSOJILA
Posojilo DEPFA Deutsche Pfandbriefbank AG: 78.000.000
EUR
Posojilo Evropske investicijske banke-EIB VII: 115.017.213
EUR
Posojilo Evropske investicijske banke-EIB VIII: 104.382.947
EUR
Posojilo Autovie Venete S.p.A.-AVV: 7.333.560
EUR
SKUPAJ (A) 304.733.721
EUR
Pri vseh izračunih črpanj je upoštevan tečaj 1 EUR =
239,64 SIT.
V letu 2007 bo koriščeno posojilo DEPFA Deutsche
Pfandbriefbank AG v okvirni višini 78 mio EUR (18.692 mio
SIT), ki je namenjen financiranju odsekov AC Šentvid–Koseze, AC
Peračica–Podtabor, Priključek Ljubečna, Navezovalna cesta Celje: Mariborska
cesta, AC Škofije–Srmin, AC Maribor–Lenart in financiranju obnov.
V letu 2007 bo koriščeno posojilo Evropske investicijske
Banke (EIB VII) v okvirni višini 115,02 mio EUR (27.563
mio SIT), ki je namenjen financiranju odsekov AC Maribor–Lenart in AC
Lenart–Beltinci (pododsekov AC Lenart–Sp. Senarska, AC Sp. Senarska–Cogetinci
in AC Cogetinci–Vučja vas).
V letu 2007 je predvideno črpanje posojila pri Evropski
investicijski banki (EIB VIII) v višini 104,4 mio EUR
(25.014 mio SIT) za financiranje odsekov AC Pluska–Ponikve, AC Ponikve–Hrastje,
AC Šentvid–Koseze, AC Slivnica–Draženci in AC Vrba–Peračica. Predpogoj za
črpanje posojila je ratifikacija poroštvene pogodbe, sklenjene med Republiko
Slovenijo in EIB.
Za financiranje gradnje HC Razdrto–Vipava: Rebernice na
Vipavskem avtocestnem kraku se v letu 2007 predvideva črpanje posojila Autovie
Venete S.p.A. v okvirni višini 7,33 mio EUR (1.757 mio
SIT).
B) OBVEZNICE/NOVA POSOJILA
V letu 2007 se bo začel tudi postopek za najem finančnih
posojil oziroma izdajo obveznic, namenjenih financiranju odsekov AC
Hrastje–Lešnica, AC Hajdina–Ptuj, Rebernice, AC Lendava–Pince, AC Lenart–Sp.
Senarska in AC Beltinci–Lendava v predvideni višini 250 mio EUR
(59.910 mio SIT). Predvidena zadolžitev je v skladu z zakonom o soglasju in
poroštvu v višini 1.030,15 mio EUR (246.865 mio SIT).
Oblika zadolžitve bo odvisna od pogojev na finančnih trgih.
DARS d.d. bo v letu 2007 skladno z določili Zakona o družbi
za avtoceste v Republiki Slovenije (Uradni list RS, št. 20/04) zaradi potreb po
refinanciranju izdal obveznice oziroma najel posojilo v predvideni višini 25
mio EUR (5.991 mio SIT). Pogoj za predlagano zadolžitev je sprejetje
zakona o soglasju in poroštvu.
Obveznica 225.000.000
EUR
Obveznica/kredit za refinanciranje 25.000.000
EUR
SKUPAJ (B) 250.000.000
EUR
SKUPAJ (A+B) 554.733.721
EUR
9.1.4. Drugi viri
DARS d.d. sodeluje v projektih na vseevropskem prometnem
omrežju (TEN-T) z enoletnimi in večletnimi projekti. Izvajanju projektov je
namenjen sklad TEN-T, za katerega veljajo pravila koriščenja, definirana v
Uredbi Sveta (ES) št. 2236/95 o določitvi splošnih pravil za dodelitev finančne
pomoči Skupnosti na področju vseevropskih omrežij.
Iz sklada TEN-T je v letu 2007 predvidenih 1,88 mio
EUR (450 mio SIT) sredstev za projekte programa TEMPO, projekt
PROMET ter študijo avtocestnega odseka Slivnica–Ptuj (Draženci)–Gruškovje na
Phyrnskem avtocestnem koridorju. Sredstva se bodo nakazala iz državnega
proračuna v obliki transfera DARS d.d. po izvršeni kontroli upravičenosti
izdatkov.
9.2. VIRI ZA ZAPADLE OBVEZNOSTI IZ FINANCIRANJA V LETU 2007
9.2.1. Sredstva koncesijske dajatve
Skladno z Zakonom o družbi za avtoceste v Republiki Sloveniji
(Uradni list RS, št. 20/04) so vir za financiranje obveznosti v zvezi z gradnjo
in obnavljanjem avtocest ter odplačevanjem posojil, najetih v ta namen, tudi
sredstva koncesijske dajatve, ki se zagotovijo iz dela cestnine in drugih
prihodkov družbe. V letu 2007 je iz tega vira predvidenih 111,83 mio
EUR (26.800 mio SIT).
9.3. DENARNI TOK ZA FINANCIRANJE LETNEGA PLANA RAZVOJA IN
OBNAVLJANJA AVTOCEST ZA LETO 2007
V tabeli 10 je prikazan denarni tok za financiranje izvajanja
naročila v letu 2007. Tabela prikazuje dejanske finančne potrebe DARS d.d. za
izvajanje Letnega plana razvoja in obnavljanja avtocest za leto 2007, ki jih
ocenjujemo na 774,92 mio EUR (185.703 mio SIT).
Rekapitulacija tabele 10 je v prilogi 2.

10. UPRAVLJANJE FINANČNIH SREDSTEV
DARS d.d. bo v letu 2007 nadaljeval politiko upravljanja
finančnih sredstev skladno z določili 3. člena Zakona o družbi za avtoceste v
Republiki Sloveniji in Pogodbo o izvajanju naročila za opravljanje nalog v
zvezi z izgradnjo in obnavljanjem avtocest ter finančnim inženiringom in drugih
povezanih nalog po Resoluciji o NPIA.
DARS d.d. pri svojem finančnem poslovanju sodeluje z več
mednarodnimi finančnimi ustanovami, tujimi komercialnimi bankami in z večino
slovenskih bank. Taka raznovrstnost poslovanja neposredno pripomore k
zniževanju tveganj prevelike odvisnosti od posamezne ustanove in povečuje
konkurenčnost poslovanja. Konkurenčnost med posojilodajalci pa DARS d.d. tudi
omogoča, da pri postopkih novih zadolžitev finančna sredstva pridobiva pod
najugodnejšimi pogoji, ki jih v trenutku zadolžitve ponuja trg.
DARS d.d. bo pri upravljanju tveganj v letu 2007 posebno
pozornost namenil predvsem obvladovanju likvidnostnih in obrestnih tveganj.
DARS d.d. bo obrestna tveganja obvladoval predvsem prek uporabe izvedenih
finančnih instrumentov, ob upoštevanju pričakovanih gibanj na globalnih trgih
ter s ciljem zniževanja skupnih stroškov servisiranja dolga. Likvidnostno
tveganje postaja glede na strukturo financiranja Letnega plana razvoja in
obnavljanja avtocest za leto 2007 eno pomembnejših tveganj. To tveganje bo DARS
d.d. obvladoval prek skupnega upravljanja denarnih tokov obeh delov poslovanja
družbe, z zagotovitvijo razpoložljivih kratkoročnih kreditnih linij, ki jih bo
lahko uporabil v primeru izkazanih potreb in s pravočasnim zagotavljanjem
dolgoročnih virov financiranja NPIA. Pri tem mora s pravočasnim izdajanjem
soglasij ter zagotovitvijo poroštev svojo vlogo opraviti tudi Vlada RS. Valutna
tveganja so za poslovanje DARS d.d. praktično nepomembna, še posebej po
nedavnem prevzemu evra kot zakonitega denarnega sredstva v Sloveniji.
DARS d.d. je v letu 2006 že refinanciral in s tem pocenil
pretežen del svojega kreditnega portfelja, v odvisnosti od priložnosti, ki jih
bodo ponujale razmere na finančnih in kapitalskih trgih pa bo v letu 2007
nadaljeval z optimiranjem dolga, s ciljem zagotovitve dolgoročnega pokrivanja
servisiranja dolga s koncesijsko dajatvijo.
11. PRIMERJAVA OBSEGA LETNEGA PLANA RAZVOJA IN OBNAVLJANJA
AVTOCEST ZA LETO 2007 Z OBSEGOM PREDVIDENIM V RESOLUCIJI O NACIONALNEM PROGRAMU
GRADNJE AVTOCEST V REPUBLIKI SLOVENIJI ZA LETO 2007
V nadaljevanju je v tabeli 11 in prilogi 1
zaradi prikaza obsega izvedenih del v letu 2007 in primerjave z NPIA podana
vrednost izvedenih del (fakturirana realizacija) in viri za pokrivanje
fakturirane realizacije v letu 2007. Odstopanja med fakturirano realizacijo in
dejanskimi plačili (denarnimi odtoki) po mesecih so posledica sprememb v
pogodbeno določenih plačilnih rokih, ko so se plačilni roki podaljšali s 30 na
60 dni ter dejstvu, da je bilo v letu 2006 veliko del, katerih izvedba je bila
planirana v poletnem času, zaradi objektivnih razlogov izvedena šele konec
leta, obveznost plačila pa se je tako prenesla v leto 2007. Iz istega razloga
je bilo zadolževanje DARS v letu 2006 tudi bistveno nižje od planiranega z
Letnim planom razvoja in obnavljanja avtocest za leto 2006. Podaljšanje
plačilnih rokov in povečan obseg del, zaradi pospešene izgradnje avtocest nujno
zahteva spremljanja dejanskih denarnih tokov in ne zgolj fakturirane
realizacije. Zato so za leto 2007 viri prikazani in izračunani tudi glede na
dejanski denarni tok (tabela 10) in ne zgolj na fakturirano realizacijo (tabela
11).
Pomembno je, da so viri oblikovani glede na dejansko porabo v
tekočem letu, pri čemer to najbolj velja za zadolževanje v tekočem letu, ki je
pomemben podatek za oblikovanje kvote zadolževanja za tekoče leto.
V tabeli 11 je prikazana primerjava obsega virov in
porabe, predvidenega v Resoluciji o NPIA v letu 2007 z obsegom, predvidenim v
Letnem planu razvoja in obnavljanja avtocest za leto 2007. Potrebni viri,
prikazani v tabeli 11 oziroma v prilogi 1 ne izkazujejo dejanskih finančnih
potreb za financiranje Letnega plana razvoja in obnavljanja avtocest za leto
2007, ampak služijo zgolj za ohranitev dosedanje logike prikazovanja virov in
porabe za izvajanje NPIA.

Opombe:
1 V
skladu z Zakonom o zagotovitvi namenskih sredstev za graditev državnih cest,
določenih v nacionalnem programu izgradnje avtocest v RS (Uradni list RS, št.
57/98 in 18/02).
2 Prikazani
znesek pri Resoluciji o NPIA predstavlja samo del cestnine in povračil za
financiranje obveznosti v zvezi z gradnjo in obnavljanjem avtocest ter
odplačevanjem posojil, najetih v ta namen. Celotni predvideni znesek prilivov
in povračil v letu 2007 znaša po Resoluciji o NPIA 157,8 mio EUR. Z Resolucijo
o NPIA je določena poraba za razvoj in obnavljanje avtocest v letu 2007 v
višini 580,7 mio EUR (139.158 mio SIT). Z LP ROAC 2007 predvidena realizacija v
višini 734,18 mio EUR (175.938 mio SIT) pomeni 126,4 % realizacije, predvidene
z Resolucijo o NPIA.
Št. 37100-1/2007/9
Ljubljana, dne 15. marca 2007
EVA 2006-2411-0012
Vlada Republike Slovenije
Janez Janša l.r.
Predsednik
Priloga
1: Pregled virov in porabe (fakturirana realizacija) plana razvoja in
obnavljanja v letu 2007
Priloga
2: Denarni tok za financiranje plana razvoja in obnavljanja v letu 2007
Predpisi in drugi akti, ki so podlaga za sprejetje tega predpisa
Organi
Organ, ki je sprejel ta predpis
|
|
Organi, odgovorni za pripravo tega predpisa
|
|
|
|