Neuradno prečiščeno besedilo, ki vsebuje to spremembo:
Opozorilo: Neuradno prečiščeno besedilo
predpisa predstavlja zgolj informativni delovni pripomoček, glede katerega
organ ne jamči odškodninsko ali kako drugače.
Neuradno prečiščeno besedilo Pravilnika o
izvajanju Zakona o davčnem postopku obsega:
-
Pravilnik o izvajanju Zakona o davčnem postopku
(Uradni list RS, št. 141/06 z dne 30. 12. 2006),
-
Pravilnik o spremembah in dopolnitvah
Pravilnika o izvajanju Zakona o davčnem postopku (Uradni list RS, št. 46/07 z
dne 29. 5. 2007),
-
Pravilnik o spremembah in dopolnitvi Pravilnika
o izvajanju zakona o davčnem postopku (Uradni list RS, št. 102/07 z dne 9. 11.
2007),
-
Pravilnik o spremembah Pravilnika o izvajanju
Zakona o davčnem postopku (Uradni list RS, št. 28/09 z dne 10. 4. 2009),
-
Pravilnik o spremembah in dopolnitvah
Pravilnika o izvajanju Zakona o davčnem postopku (Uradni list RS, št. 101/11 z
dne 12. 12. 2011),
-
Pravilnik o spremembah Pravilnika o izvajanju
Zakona o davčnem postopku (Uradni list RS, št. 24/12 z dne 30. 3. 2012),
-
Zakon o spremembah in dopolnitvah Zakona o
davčnem postopku – ZDavP-2E (Uradni list RS, št. 32/12 z dne 4. 5. 2012),
-
Pravilnik o spremembah in dopolnitvah Pravilnika o izvajanju Zakona o davčnem postopku (Uradni list RS,
št. 19/13 z dne 4. 3. 2013),
-
Pravilnik o dopolnitvah Pravilnika o izvajanju Zakona o davčnem postopku (Uradni list RS,
št. 45/14 z dne 20. 6. 2014).
PRAVILNIK
o izvajanju Zakona o davčnem postopku
(neuradno prečiščeno besedilo št. 8)
PRVI DEL
SPLOŠNO
1. člen
(splošno)
Ta pravilnik podrobneje ureja izvajanje
Zakona o davčnem postopku (Uradni list RS, št. 117/06, v nadaljnjem besedilu:
ZDavP-2).
2. člen
(uporaba pojmov)
Če ni s tem pravilnikom določeno drugače,
se pojem »davčni organ« uporablja za davčni in carinski organ.
DRUGI DEL
OBLIKA IN NAČIN IZDAJANJA ZAVEZUJOČIH INFORMACIJ TER VIŠINA STROŠKOV
3. člen
(vloga za izdajo zavezujoče informacije)
(1) Za vlogo zavezanca za davek
za izdajo zavezujoče informacije iz 14. člena ZDavP-2 se smiselno
uporablja zakon, ki ureja splošni upravni postopek glede sestavin, ki jih mora
imeti vsaka vloga, in glede načina vlaganja vloge. V vlogi mora biti navedena
oseba za komunikacijo z davčnim organom, in sicer z osebnim imenom, delovnim
mestom in telefonsko številko oziroma naslovom, ki omogoča hitro komunikacijo.
(2) Sestavine vloge, ki jih določa
14. člen ZDavP-2, morajo biti označene in poimenovane tako, da je
ločevanje med njimi jasno. Morebitne priloge morajo biti zaporedno oštevilčene
in besedilo vloge se mora sklicevati nanje.
4. člen
(obvestilo)
Obvestilo o tem, da bo davčni organ izdal zavezujočo
informacijo, obsega zlasti:
1.
zavezanca za davek, ki se mu bo izdala
zavezujoča informacija;
2.
ugotovitev, da je
vloga formalno popolna in razumljiva;
3.
predpise, v zvezi s katerimi se bo izdala
zavezujoča informacija;
4.
rok, predviden za izdajo;
5.
oceno stroškov z morebitno zahtevo za
predplačilo;
6.
osebe za komunikacijo med zavezancem za davek
in davčnim organom.
5. člen
(sestavine zavezujoče informacije)
Zavezujoča informacija se izda v obliki
pisnega dokumenta, ki vsebuje zlasti naslednje sestavine:
1.
ime davčnega organa, ki je zavezujočo
informacijo izdal, in datum izdaje;
2.
kratek opis ravnanja z vlogo in opis zahteve
zavezanca za davek skupaj s prilogami;
3.
ime zavezanca za davek, ki se mu izdaja
zavezujoča informacija;
4.
izrecno navedbo, da se izdaja zavezujoča
informacija o določeni davčni obravnavi;
5.
opis nameravanih transakcij oziroma nameravanih
poslovnih dogodkov;
6.
vsebino zavezujoče informacije;
7.
izjavo davčnega organa, da ga zavezujoča
informacija zavezuje, in obdobje, za katero zavezuje;
8.
opozorilo o preklicu zavezujoče informacije;
9.
opozorilo o nadomestitvi zavezujoče
informacije;
10.
stroške, ki jih nosi zavezanec za davek v zvezi
z izdajo zavezujoče informacije.
6. člen
(stroški)
(1) Davčni organ zaračuna zavezancu za
davek stroške za pripravo zavezujoče informacije v višini 50 eurov za uro dela,
vendar ne manj kot 500 eurov.
(2) Če davčni organ oceni, da bodo
stroški za pripravo zavezujoče informacije presegli 2 000 eurov, lahko od
prosilca zahteva predplačilo v višini 60% ocenjenih stroškov. Po prejemu predplačila
davčni organ nadaljuje z obravnavo zahteve za izdajo zavezujoče informacije.
(3) Po posredovanju informacije organ
zaračuna stroške in prosilcu izda račun v skladu s tem členom. V primeru, da
predplačilo presega zaračunane stroške, davčni organ prosilcu ob posredovanju
informacije vrne presežni znesek. Če pa zaračunani stroški presegajo znesek
predplačila, prosilec razliko plača v skladu s četrtim odstavkom tega člena.
(4) Zavezanec za davek plača stroške
na podlagi računa, ki ga izda davčni organ, in sicer v petnajstih dneh od
prejema računa.
TRETJI DEL
FIZIČNI, ORGANIZACIJSKI IN TEHNIČNI UKREPI TER POSTOPKI ZA VAROVANJE PODATKOV, KI
SO DAVČNA TAJNOST
I. SPLOŠNE DOLOČBE
7. člen
(pomen izrazov)
V tem delu uporabljeni izrazi imajo
naslednji pomen:
1.
podatki, ki so davčna tajnost: podatki, ki so
kot taki opredeljeni v 15. členu ZDavP-2;
2.
dokument: izviren ali reproduciran (pisan,
risan, tiskan, fotografiran, fotokopiran, fonografski, v elektronski obliki ali
kako drugače zapisan) zapis, ki je bil prejet ali je nastal pri delu organa in
je pomemben za njegovo poslovanje ter vsebuje podatke, ki so davčna tajnost;
3.
dokument v elektronski obliki: dokument, ki je
zapisan v elektronski (digitalni ali analogni) obliki in je prejet po
elektronski poti ali na fizičnem nosilcu elektronskih podatkov (na primer:
magnetni trak, magnetni disk, optični disk, silicijeva ploščica in podobno
dalje) oziroma je izdelan pri organu v elektronski obliki ter vsebuje podatke,
ki so davčna tajnost;
4.
dokument v
fizični obliki: dokument na fizičnem nosilcu zapisa, ki omogoča reprodukcijo
vsebine brez uporabe informacijsko komunikacijskih ali sorodnih tehnologij (na
primer: na papirju, filmu ali drugem nosilcu) ter vsebuje podatke, ki so davčna
tajnost;
5.
vhodni dokument: izviren ali reproduciran
zapis, ki ga je organ prejel in je pomemben za njegovo poslovanje ter vsebuje
podatke, ki so davčna tajnost;
6.
izhodni dokument: izviren ali reproduciran
zapis, ki ga je organ posredoval drugemu naslovniku ter vsebuje podatke, ki so
davčna tajnost;
7.
lastni dokument: izviren ali reproduciran
zapis, ki je nastal pri delu organa in je pomemben za njegovo poslovanje ter ga
organ ni odposlal drugemu naslovniku ter vsebuje podatke, ki so davčna tajnost;
8.
obravnava podatkov, ki so davčna tajnost:
kakršno koli delovanje ali niz delovanj, ki se izvaja v zvezi s podatki, ki so
davčna tajnost, zlasti zbiranje, pridobivanje, vpis, urejanje, shranjevanje,
prilagajanje ali spreminjanje, priklicanje, vpogled, uporaba, razkritje s
prenosom, sporočanje, širjenje ali drugo dajanje na razpolago, razvrstitev ali
povezovanje, izbris ali uničenje; obravnava podatkov je lahko ročna ali
avtomatizirana;
9.
avtomatizirana obravnava podatkov, ki so davčna
tajnost: obravnava podatkov s sredstvi informacijske in komunikacijske
tehnologije.
8. člen
(namen ukrepov varovanja)
Namen ukrepov in postopkov varovanja
podatkov, ki so davčna tajnost, je preprečiti njihovo nepooblaščeno obravnavo,
tako da se:
1.
izhodni dokumenti označijo na način, iz
katerega je razvidno, da vsebujejo podatke, ki so davčna tajnost;
2.
varujejo prostori davčnega organa;
3.
varuje strojna ter sistemska in aplikativna
programska računalniška oprema, s katero se obravnavajo podatki, ki so davčna
tajnost;
4.
preprečuje nepooblaščen dostop do podatkov, ki
so davčna tajnost, pri njihovem prenosu vključno s prenosom po
telekomunikacijskih sredstvih in omrežjih;
5.
omogoča poznejše ugotavljanje, kdaj so bili
podatki, ki so davčna tajnost, posredovani drugim naslovnikom ali drugače
obravnavani, pri avtomatizirani obravnavi podatkov pa tudi, kdo jih je
obravnaval, in
6.
zagotavlja izvajanje informacijske varnostne
politike organa.
II. OZNAČEVANJE PODATKOV, KI SO DAVČNA TAJNOST
9. člen
(oznaka)
(1) Vsak dokument mora biti vidno in v
neskrajšani obliki označen z oznako »DAVČNA TAJNOST«, ki se mora jasno
razlikovati od drugih zapisov. Vsaka stran mora imeti na dnu strani navedeno
zaporedno številko strani glede na skupno število strani dokumenta.
(2) Vsi dokumenti iz prejšnjega
odstavka, v fizični ali elektronski obliki, morajo imeti oznako vidno odtisnjeno
s štampiljko, natiskano, natipkano, napisano, naslikano ali pritrjeno z
etiketo, nalepko ali podobnimi primernimi sredstvi.
(3) Če dokumenta ni mogoče označiti na
način iz prejšnjega odstavka, mora biti označen na drug primeren način, iz
katerega je razvidno, da vsebuje podatke, ki so davčna tajnost.
(4) Z oznako iz prvega odstavka tega
člena se ne označujejo vhodni in lastni dokumenti.
10. člen
(uporaba predpisov o poslovanju z
dokumentarnim gradivom)
(1) Za evidentiranje dokumentov se
uporabljajo določila predpisov, ki urejajo poslovanje organov javne uprave z
dokumentarnim gradivom.
(2) V dokumentu se pred šifro zadeve
ali dosjeja označi, da gre za te podatke, in sicer z velikima tiskanima črkama
»DT«.
11. člen
(obveznost označevanja)
Če dokument ni bil označen že ob njegovi
sestavi, ga je dolžan označiti zaposleni pri davčnem organu, ki v skladu s
predpisi, ki urejajo poslovanje organov javne uprave z dokumentarnim gradivom,
pripravi dokument za odpravo.
III. VAROVANJE PROSTOROV
12. člen
(splošni varnostni ukrepi)
(1) Prostori, v katerih so dokumenti,
strojna in programska oprema, morajo biti praviloma varovani z organizacijskimi
ter fizičnimi oziroma tehničnimi ukrepi, ki onemogočajo nepooblaščenim osebam
dostop do podatkov, ki so davčna tajnost (v nadaljnjem besedilu: varovani
prostori).
(2) Ključi varovanih prostorov se
uporabljajo in hranijo v skladu s hišnim redom. Ključi se ne puščajo v
ključavnici na zunanji strani vrat.
(3) Zaposleni pri davčnem organu
morajo preprečiti, da bi se nepooblaščene osebe seznanile s podatki, ki so
davčna tajnost, zlasti ne smejo puščati dokumentov na mizah v prisotnosti oseb,
ki nimajo pravice vpogleda vanje.
(4) Zaposleni pri davčnem organu, ki
delajo v varovanih prostorih, morajo nadzorovati prostor in ob zapustitvi
prostora zakleniti elektronsko in drugo strojno opremo, ustrezno zavarovati
dokumente ter zavarovati prostor pred nepooblaščenim vstopom.
(5) Po končani izdelavi dokumentov
morajo zaposleni pri davčnem organu poskrbeti za uničenje pomožnega gradiva (na
primer: poskusnih oziroma neuspešnih izpisov, matric, izračunov in grafikonov,
skic in podobnega), ki so ga uporabili oziroma je nastalo pri izdelavi
dokumenta.
(6) Dokumenti, ki se hranijo zunaj
varovanih prostorov (hodniki, skupni prostori in podobno dalje), morajo biti
stalno zaklenjeni.
13. člen
(označevanje prostorov)
Podatki, ki so davčna tajnost, se lahko
obravnavajo samo v določenem, vidno označenem in zaščitenem prostoru oziroma
objektu. Prostor oziroma objekt mora biti označen z oznako iz Priloge 1, ki je
sestavni del tega pravilnika. Osnovna barva oznake je siva, podlaga napisa in
obroba oznake sta rumeni, napis pa je črne barve.
14. člen
(prostori, namenjeni poslovanju s
strankami)
(1) Pri obravnavi podatkov, ki so
davčna tajnost, morajo zaposleni pri davčnem organu zagotoviti, da stranki ne
razkrijejo podatkov, ki se nanašajo na druge stranke, oziroma morajo
preprečiti, da bi se druge stranke seznanile z vsebino, ki se ne nanaša nanje.
(2) V prostorih, ki so namenjeni
poslovanju s strankami, dokumenti in računalniški ekrani ne smejo biti
nameščeni tako, da bi imele stranke lahko vpogled vanje.
15. člen
(prostori z osrednjo informacijsko in
komunikacijsko opremo)
Za prostore, v katerih je nameščena
osrednja informacijska in telekomunikacijska oprema za obravnavo podatkov, ki
so davčna tajnost (strežniki, diskovne enote, usmerjevalniki in podobno dalje),
poleg drugih pravil, določenih v tem delu, veljajo še naslednja pravila:
1.
zadrževanje zaposlenih pri davčnem organu v teh
prostorih, razen tistih, ki v njih opravljajo večino svojih delovnih obveznosti
ali je njihova prisotnost nujno potrebna za nemoteno opravljanje delovnih
nalog, ni dovoljeno;
2.
obiski drugih oseb so dovoljeni samo v
spremstvu najmanj enega zaposlenega pri davčnem organu, če ni s tem pravilnikom
drugače določeno;
3.
obiski serviserjev informacijske ali
telekomunikacijske opreme so dovoljeni samo na poziv vzdrževalne službe,
serviserja pa mora med obiskom nadzorovati zaposleni pri davčnem organu ali
uslužbenec varnostne službe;
4.
prepovedano je kajenje in uporaba odprtega
ognja;
5.
prepovedano je nameščanje začasne električne
napeljave;
6.
hramba papirja
oziroma drugega materiala je dovoljena samo v količinah, ki so nujno potrebne
za nemoten potek dela;
7.
omare oziroma pisalne mize, v katerih so shranjeni
mediji, morajo biti vedno zaprte.
IV. VAROVANJE STROJNE TER SISTEMSKE IN APLIKATIVNE PROGRAMSKE
RAČUNALNIŠKE OPREME IN PODATKOV, KI SE OBDELUJEJO Z RAČUNALNIŠKO OPREMO
16. člen
(splošni varnostni ukrepi)
(1) Strojno in programsko opremo, ki
je v organu namenjena za avtomatizirano obravnavo podatkov, ki so davčna
tajnost, je dovoljeno uporabljati le za izvajanje nalog organa.
(2) Strojno in programsko opremo iz
prejšnjega odstavka lahko uporablja le zaposleni pri davčnem organu za
izvajanje tistih nalog, za katere je odgovoren. Poleg neposrednih uporabnikov
imajo dostop do te opreme tudi zaposleni pri davčnem organu, ki opremo
vzdržujejo, ter pogodbeno vezani zunanji vzdrževalci in serviserji, vendar le
kolikor je to potrebno za vzdrževanje, servisiranje in podobno.
(3) Vsako okvaro oziroma izpad strojne
ali programske opreme iz prvega odstavka tega člena, ki zahteva poseg
usposobljenega vzdrževalca, je treba takoj javiti pristojni organizacijski
enoti organa, ki določi, v skladu s predpisanim režimom vzdrževanja, kako se bo
okvara odpravila.
(4) Dostop do strojne in programske
opreme iz prvega odstavka tega člena mora biti varovan tako, da dovoljuje
dostop samo za to vnaprej določenim zaposlenim pri davčnem organu.
(5) Vsak poseg, spreminjanje ali
dopolnjevanje strojne in programske opreme iz prvega odstavka tega člena, je
dovoljen samo na podlagi odobritve pooblaščenega zaposlenega pri davčnem
organu.
17. člen
(sistem gesel za avtorizacijo in
identifikacijo uporabnikov)
(1) Pristop do podatkov z uporabo aplikativne
programske opreme se varuje s sistemom gesel za avtorizacijo in identifikacijo
uporabnikov programov in podatkov.
(2) Sistem za avtorizacijo in
identifikacijo iz prejšnjega odstavka mora omogočati možnost naknadnega
ugotavljanja, kdaj so bili podatki, ki so davčna tajnost, obravnavani ter kdo
jih je obravnaval.
(3) Pooblaščena oseba določi režim
dodeljevanja, hranjenja in spreminjanja gesel.
V. PRENOS PODATKOV, KI SO DAVČNA TAJNOST
18. člen
(način prenosa podatkov, ki so davčna
tajnost)
(1) Podatke, ki so davčna tajnost, je
dovoljeno prenašati z informacijskimi, telekomunikacijskimi in drugimi sredstvi
le ob izvajanju postopkov in ukrepov, ki nepooblaščenim osebam preprečujejo
dostop do teh podatkov.
(2) Dokumenti se zunaj podatkovno
komunikacijskega omrežja državnih organov (HKOM) ne smejo posredovati v
elektronski obliki brez šifriranja.
VI. EVIDENTIRANJE, UNIČEVANJE IN ARHIVIRANJE PODATKOV, KI SO
DAVČNA TAJNOST
19. člen
(evidenca razkritja podatkov, ki so davčna
tajnost)
(1) Vsaka evidenca, v kateri se
hranijo podatki, ki so davčna tajnost, mora ne glede na to, kako je vodena, v
primeru posredovanja teh podatkov, vsebovati tudi podatke o razkritjih
podatkov, ki so davčna tajnost.
(2) Podatki o razkritjih iz prejšnjega
odstavka morajo zagotoviti zlasti možnost ugotavljanja:
-
kateri podatki, kdaj in kako so bili
posredovani;
-
komu so bili posredovani;
-
za kakšne namene so bili posredovani.
20. člen
(uničevanje podatkov, ki so davčna
tajnost)
(1) Organ mora zagotoviti uničevanje
odpadnih dokumentov na način, ki zanesljivo onemogoči branje oziroma dostop do
dela ali do vseh podatkov ali njihovo obnovo.
(2) Na način iz prejšnjega odstavka
mora organ zagotoviti tudi uničevanje pomožnega gradiva, ki je bilo uporabljeno
ali je nastalo ob pripravi dokumentov iz prejšnjega odstavka.
21. člen
(uporaba predpisov o arhiviranju)
Dokumenti se arhivirajo v skladu s
predpisi, ki urejajo arhivsko gradivo.
VII. ODGOVORNOST ZA IZVAJANJE UKREPOV IN POSTOPKOV VAROVANJA
22. člen
(neposredno izvajanje postopkov in
ukrepov)
(1) Za neposredno izvajanje postopkov
in ukrepov za varovanje podatkov, ki so davčna tajnost, so odgovorni:
predstojniki organov in njihovi namestniki, predstojniki posameznih
organizacijskih enot organov in njihovi namestniki ter vsi vodje notranjih
organizacijskih enot organov in njihovi namestniki.
(2) Osebe iz prejšnjega odstavka
morajo:
-
poslovanje organizacijskih enot, katerih
predstojniki oziroma vodje so, organizirati tako, da zagotovijo spoštovanje
določb tega dela pravilnika in drugih predpisov o varovanju podatkov, ki so
davčna tajnost;
-
seznaniti zaposlene pri davčnem organu z
dolžnostjo varovati podatke, ki so davčna tajnost.
23. člen
(dolžnosti zaposlenih pri davčnem organu)
(1) Vsak zaposleni pri davčnem organu,
ki se v okviru opravljanja svojega dela pri organu seznani s podatki, ki so
davčna tajnost, mora izvajati predpisane postopke in ukrepe za varstvo in
zavarovanje teh podatkov.
(2) Pred nastopom dela na delovnem
mestu, kjer se obdelujejo podatki, ki so davčna tajnost, mora zaposleni pri davčnem
organu podpisati izjavo iz Priloge 2, ki je sestavni del tega pravilnika, da je
seznanjen z dolžnostjo varovanja podatkov, ki so davčna tajnost.
(3) Z vsebino dokumentov, ki jih
uporablja pri svojem delu, zaposleni pri davčnem organu ne sme seznaniti drugih
zaposlenih pri davčnem organu, če to ni nujno potrebno za opravljanje njihovih
delovnih nalog.
(4) Zaposleni pri davčnem organu, ki
ugotovijo, da se je s podatki, ki so davčna tajnost, seznanila nepooblaščena
oseba, so to dolžni nemudoma sporočiti vodji organizacijske enote, v kateri so
zaposleni.
(5) Če se dokument izgubi, mora
zaposleni pri davčnem organu o tem takoj obvestiti vodjo organizacijske enote,
v kateri je zaposlen, sam pa ukreniti vse potrebno, da se ugotovijo okoliščine,
v katerih je dokument izginil, ter da se preprečijo škodljive posledice in
zavarujejo sledi.
TRETJI A. DEL
PRIMERI, V KATERIH SE PLAČILA ZA DOBAVLJENO BLAGO IN OPRAVLJENE STORITVE NE
NAKAZUJEJO NA TRANSAKCIJSKE RAČUNE
23.a člen
(1) Oseba iz prvega odstavka 36. člena ZDavP-2
(v nadaljnjem besedilu: izplačevalec dohodka) ni dolžna nakazati na
transakcijski račun fizične osebe:
1.
dohodkov iz delovnega razmerja iz 8. točke
drugega odstavka 37. člena Zakona o dohodnini (Uradni list RS, št. 13/11 –
uradno prečiščeno besedilo, v nadaljnjem besedilu: ZDoh-2);
2.
dohodkov, ki so v skladu z 20. do 32. členom
ZDoh-2 izvzeti iz obdavčitve z dohodnino;
3.
dividend in obresti, ki ne presegajo 50 eurov;
4.
dividend, obresti in drugih plači v zvezi s
premoženjem, za katerega se opravljajo skrbniške storitve oziroma storitve
gospodarjenja, če se izplačujejo na račune skrbniških storitev oziroma storitev
gospodarjenja;
5.
prejemkov, namenjenih pokritju stroškov
dnevnice in prevoza, kadar je izplačilo opravljeno fizični osebi, ki na podlagi
imenovanja opravi funkcijo člana volilnega odbora na podlagi predpisov o
volitvah in v zvezi s tem prejme le povračilo navedenih stroškov;
6.
prejemkov iz 2., 4. in 5. točke 107. člena
ZDoh-2;
7.
prejemkov od kmetijskih pridelkov, gozdnih
plodov in odpadkov, ki jih lahko prodajajo fizične osebe, ter izdelkov domače
in umetnostne obrti, ki ne presegajo 125 eurov;
8.
sredstev, v primeru prenosa sredstev vlagatelja
iz enega vzajemnega sklada v drug vzajemni sklad iste družbe za upravljanje, če
družba za upravljanje zagotovi ustrezen način sledljivosti prehodov med
vzajemnimi skladi;
9.
sredstev, v primeru neplačila z zastavno
pravico zavarovane terjatve iz naslova investicijskih kuponov vzajemnega
sklada;
10.
drugih dohodkov, če se prejemnik dohodka v
primeru naravne in druge nesreče, kot je opredeljena po zakonu o varstvu pred
naravnimi in drugimi nesrečami, odpove dohodku za namene pomoči v teh nesrečah,
pod pogojem, da so od dohodka odvedeni vsi davki v skladu z zakonom o
obdavčenju in zakonom, ki ureja davčni postopek, in je dohodek nakazan na
transakcijski račun organizacije, ki ima v skladu z zakonom, ki ureja
humanitarne organizacije, status humanitarne organizacije, ali transakcijski
račun samoupravne lokalne skupnosti.
(2) V primeru, ko je oseba iz prvega
odstavka 36. člena ZDavP-2 fizična oseba, ki opravlja dejavnost, plačila za
dobavljeno blago in opravljene storitve ni dolžna nakazati na transakcijski
račun pravne osebe ali fizične osebe, ki opravlja dejavnost, če posamično
plačilo ne presega 420 eurov.
(3) V primeru, ko je izplačevalec dohodka
pravna oseba, plačila za dobavljeno blago in opravljene storitve, ki jih
izplačuje, ni dolžna nakazati na transakcijski račun pravne osebe ali fizične
osebe, ki opravlja dejavnost, če posamično plačilo ne presega 420 eurov.
ČETRTI DEL
POŠILJANJE PODATKOV DAVČNEMU ORGANU O TRANSAKCIJSKIH RAČUNIH OSEB IN POSLOVANJU
PREK TRANSAKCIJSKIH RAČUNOV
24. člen
(podatki, ki se pošiljajo Generalnemu
davčnemu uradu Davčne uprave RS)
(1) Izvajalci plačilnega prometa v
skladu s 37. členom ZDavP-2 pošiljajo Generalnemu davčnemu uradu Davčne
uprave Republike Slovenije (v nadaljnjem besedilu: GDU DURS) podatke o prilivih
in odlivih na transakcijskih računih pravnih oseb, združenj oseb po tujem
pravu, ki so brez pravne osebnosti, posameznikov, ki samostojno opravljajo
dejavnost, in drugih oseb, ki so subjekt vpisa v sodni register ali kakšen drug
register oziroma evidenco, po koledarskih trimesečjih v obliki datoteke, kot je
določena v Prilogi 3, ki je sestavni del tega pravilnika.
(2) Izvajalci plačilnega prometa
predložijo podatke iz prejšnjega odstavka v eurih ali, za transakcije s tujino,
v tuji valuti. Podatki se predložijo v celih vrednostih in brez decimalk.
(3) Izvajalci plačilnega prometa
pošiljajo podatke iz prvega odstavka tega člena enkrat letno, in sicer do
28. februarja tekočega leta za preteklo leto.
25. člen
(način pošiljanja podatkov)
(1) Izvajalci plačilnega prometa
pošljejo GDU DURS predpisane podatke na prenosnem optičnem ali magnetnem mediju
ali z uporabo sistema eDavki. Optičnemu ali magnetnemu mediju mora biti
priložen spremni dopis, ki mora vsebovati naslednje podatke:
-
naziv izvajalca plačilnega prometa;
-
davčno številko izvajalca plačilnega prometa;
-
matično številko izvajalca plačilnega prometa;
-
sedež izvajalca plačilnega prometa;
-
število zapisov po posamezni datoteki;
-
osebno ime osebe, ki je pripravila podatke, ter
njen telefon in elektronski naslov;
-
osebno ime pooblaščene osebe izvajalca
plačilnega prometa ter njen telefon;
-
podpis pooblaščene osebe izvajalca plačilnega
prometa in pečat.
(2) Če je izvajalec plačilnega prometa
podatke predložil z uporabo sistema eDavki, mora z uporabo sistema eDavki
predložiti tudi spremni dopis iz prejšnjega odstavka.
(3) Če izvajalec plačilnega prometa
predloži podatke na prenosnem mediju iz prvega odstavka tega člena, morajo biti
predloženi na zgoščenki, le izjemoma pa so lahko predloženi na disketi.
PETI DEL
PREDLOŽITEV OBRAČUNA DAVKA NA PODLAGI SAMOPRIJAVE
26. člen
(predložitev obračuna davka)
Zavezanec za davek prikaže premalo
obračunane davke in pripadajoče obresti na obrazcu iz Priloge 4, ki je sestavni
del tega pravilnika.
PETI A. DEL
DOLOČITEV PLAČNIKA DAVKA
26.a člen
(plačnik davka iz 8. točke prvega odstavka
58. člena ZDavP-2)
(1) Za plačnika davka iz 8. točke prvega
odstavka 58. člena ZDavP-2 se šteje oseba, ki za račun upravičenca do dohodka,
ki je zavezanec za davek po zakonu o obdavčenju, prejme dohodek, od katerega se
v skladu s tem zakonom ali zakonom o obdavčenju izračunava, odteguje in plačuje
davčni odtegljaj, ko oseba, ki jo tak dohodek bremeni in davčnega odtegljaja ni
izračunala, odtegnila in plačala, ne pozna in glede na okoliščine primera ne
more poznati upravičenca do dohodka.
(2) Za osebo iz prvega odstavka tega člena
se šteje pravna oseba oziroma združenje oseb, vključno z družbo civilnega prava
po tujem pravu, ki je brez pravne osebnosti, samostojni podjetnik posameznik
ali posameznik, ki samostojno opravlja dejavnost in je v skladu z zakonom o
obdavčenju rezident Republike Slovenije ali nerezident Republike Slovenije (ki
ima v skladu z zakonom o obdavčenju poslovno enoto nerezidenta v Republiki
Sloveniji).
(3) Za osebo iz prvega odstavka tega člena,
ki jo dohodek bremeni, ne velja obveznost dostave podatkov davčnemu organu o
plačilu dohodka osebi, ki se po 1. točki drugega odstavka 58. člena ZDavP-2
šteje za plačnika davka.
ŠESTI DEL
VIŠINA NAJVIŠJEGA POVRAČILA STROŠKOV PRAVNEGA ZASTOPANJA IN STROKOVNE POMOČI
27. člen
(stroški za pooblaščence, ki so odvetniki)
Za pooblaščence, ki so odvetniki, se
stroški odmerijo po odvetniški tarifi. Uradna oseba mora preveriti, ali so
priglašeni stroški v skladu z odvetniško tarifo. Povrnejo se le dejanski
stroški zastopanja v višini, kot jo določa odvetniška tarifa; če so priglašeni
višji stroški ali stroški, ki sploh niso nastali, jih uradna oseba ustrezno
zniža.
28. člen
(stroški za pooblaščence, ki niso
odvetniki)
Za pooblaščence, ki niso odvetniki, se
stroški odmerijo po pravilih njihovega stanovskega združenja, če so člani
takega združenja, vendar ne več, kot je določeno za odvetnike po odvetniški
tarifi. Uradna oseba mora preveriti, ali so priglašeni stroški v skladu s
pravili njihovega stanovskega združenja oziroma odvetniško tarifo. Povrnejo se
le dejanski stroški zastopanja v višini, kot jih določajo pravila stanovskega
združenja oziroma odvetniška tarifa; če so priglašeni višji stroški ali
stroški, ki sploh niso nastali, jih uradna oseba ustrezno zniža.
SEDMI DEL
PODROBNEJŠI KRITERIJI ZA ODPIS, DELNI ODPIS, OBROČNO PLAČILO IN ODLOG PLAČILA
DAVČNEMU ZAVEZANCU – FIZIČNI OSEBI
29. člen
(ugotavljanje dohodkov, prihrankov in
premoženjskega stanja)
(1) Pred izdajo odločbe o odlogu oziroma
obročnem plačilu zapadle davčne obveznosti iz 101. člena ZDavP-2 mora davčni
organ na podlagi podatkov o davčnem zavezancu in njegovih družinskih članih, ki
jih pridobiva iz svojih evidenc, evidenc drugih organov in predloženih dokazov
davčnega zavezanca, ugotoviti višino dohodkov davčnega zavezanca - fizične
osebe (v nadaljevanju tega dela: davčni zavezanec) in njegovih družinskih
članov. Na zahtevo davčnega zavezanca davčni organ pri odločanju upošteva tudi
socialne razmere in zdravstveno stanje davčnega zavezanca in njegovih
družinskih članov.
(2) Pred izdajo odločbe o odpisu oziroma
delnem odpisu zapadle davčne obveznosti iz 101. člena ZDavP-2 mora davčni organ
na podlagi podatkov o davčnem zavezancu in njegovih družinskih članih, ki jih
pridobiva iz svojih evidenc, evidenc drugih organov in predloženih dokazov
davčnega zavezanca, ugotoviti višino dohodkov, prihrankov in premoženjskega
stanja davčnega zavezanca in njegovih družinskih članov. Na zahtevo davčnega
zavezanca davčni organ pri odločanju upošteva tudi socialne razmere in
zdravstveno stanje davčnega zavezanca in njegovih družinskih članov.
(3) Višina dohodkov iz prvega in drugega
odstavka tega člena se ugotavlja za zadnjih šest mesecev pred vložitvijo vloge,
če gre za redne dohodke, ki so jih davčni zavezanec ali njegovi družinski člani
prejemali mesečno. Višina dohodkov, ki jih davčni zavezanec ali njegovi
družinski člani niso prejemali redno vsak mesec, kot na primer dohodek iz
osnovne kmetijske in osnovne gozdarske dejavnosti, dohodek iz dejavnosti,
regres, odpravnina, jubilejne in druge nagrade, dohodek iz kapitala, prejemki
iz avtorskih pogodb in drugi izredni dohodki, se ugotavlja za zadnjih 12 mesecev
pred vložitvijo vloge in se upošteva kot mesečni dohodek v višini 1/12
prejetega.
(4) Za družinskega člana po tem pravilniku
se štejejo osebe, ki z davčnim zavezancem živijo v skupnem gospodinjstvu in so
z njim v krvnem sorodstvu v ravni vrsti ali v stranski vrsti do vštetega
drugega kolena, ali če z njim živijo v zakonski zvezi oziroma v dalj časa
trajajoči življenjski skupnosti, ki ima po zakonu, ki ureja zakonsko zvezo in
družinska razmerja, enake pravne posledice kot zakonska zveza, oziroma oseba, s
katero živi davčni zavezanec v registrirani istospolni partnerski skupnosti,
ali so z davčnim zavezancem v svaštvu do vštetega drugega kolena. Za
družinskega člana se štejejo tudi pastorek, posvojenec oziroma potomec
partnerja v dalj časa trajajoči življenjski skupnosti, ki ima po zakonu, ki
ureja zakonsko zvezo in družinska razmerja, enake pravne posledice kot zakonska
zveza, oziroma oseba, s katero živi davčni zavezanec v registrirani istospolni
partnerski skupnosti. Prav tako se za družinske člane štejejo tudi člani
kmečkega gospodinjstva, ki niso v sorodstvenem razmerju in se lahko štejejo za
vzdrževane člane po 115. členu ZDoh-2.
30. člen
(definicija dohodkov)
(1) Dohodki po tem delu pravilnika so vsi
dohodki in prejemki davčnega zavezanca in njegovih družinskih članov po ZDoh-2,
ne glede na vrsto in obliko, v kateri so prejeti, in ne glede na to, ali so
obdavčljivi ali ne, zmanjšani za normirane ali dejanske stroške, priznane po
ZDoh-2, ter za davek in obvezne prispevke za socialno varnost, obračunane od
teh dohodkov. Ne glede na prejšnji stavek se kot dohodek štejejo tudi dediščine
in darila, prejeta v denarju.
(2) Kot dohodki po tem delu pravilnika se
ne štejejo dohodki, ki so prejeti z določenim namenom porabe, ki ni
preživljanje davčnega zavezanca in njegovih družinskih članov, kot na primer:
-
pomoči in drugi podobni prejemki (prejeti za
odpravo posledic naravnih nesreč, pomoč ob rojstvu otroka, dodatek za pomoč in
postrežbo),
-
povračila stroškov, neobdavčljiva po ZDoh-2
(materialni stroški za rejenca, varovanca oziroma oskrbovanca, potni stroški,
stroški za prehrano),
-
subvencije (za prvo reševanje stanovanjskega
vprašanja, regresirano šolsko prehrano, nakup mesečnih vozovnic za prevoze
učencev, dijakov in študentov, varstvo in vzgojo otrok v vrtcih).
31. člen
(zmanjšanje dohodka)
(1) Kot dohodek se ne štejejo dohodki,
ki jih je davčni zavezanec ali njegov družinski član prejemal mesečno, če jih
je davčni zavezanec ali njegov družinski član nehal prejemati pred vložitvijo
vloge in ni začel prejemati drugih rednih mesečnih dohodkov.
(2) Pri ugotavljanju dohodkov se ti
zmanjšajo za znesek preživnin, ki jih je v obdobju, za katero se dohodki
ugotavljajo, davčni zavezanec ali kateri od njegovih družinskih članov plačal
za osebo, ki z njimi ne živi v skupnem gospodinjstvu.
(3) Višina preživnine iz prejšnjega
odstavka se ugotavlja po sporazumu o razvezi zakonske zveze, po sporazumu o
dodelitvi otrok ali sodni odločbi o razvezi in dodelitvi otrok. O plačilu
preživnine je davčni zavezanec dolžan predložiti dokazilo o nakazilu zneska na
račun upravičenca oziroma pisno izjavo upravičenca, da je preživnino prejel.
(4) (črtan).
32. člen
(črtan)
33. člen
(definicija prihrankov)
(1) Prihranki po tem delu pravilnika
so denarna sredstva davčnega zavezanca in njegovih družinskih članov v domači
in tuji valuti, ki jih imajo na dan vložitve vloge, zlasti pa so to denarna
sredstva na transakcijskih računih, hranilne vloge in druga denarna sredstva po
izjavi davčnega zavezanca.
(2) Prihranki in njihova vrednost se
ugotavljajo iz obvestila banke ali hranilnice o stanju na transakcijskem
računu, kopije hranilne knjižice, kopije varčevalne ali druge knjižice, kopije
pogodbe o varčevanju, kopije pogodbe o vezavi depozita in izjave stranke.
34. člen
(definicija premoženja)
(1) Premoženje po tem delu pravilnika
je vse premično in nepremično premoženje davčnega zavezanca in njegovih
družinskih članov, ki ga imajo v lasti na dan vložitve vloge, v primeru
pridobitve po vložitvi vloge, pa na dan pridobitve.
(2) Pristojni davčni organ kot premoženje
iz prejšnjega odstavka upošteva zlasti:
-
stanovanja, stanovanjske hiše in garaže;
-
poslovne prostore in poslovne stavbe;
-
prostore za počitek in rekreacijo;
-
vodna plovila, ki so v skladu s predpisi, ki
urejajo vodna plovila, vpisana v ustrezen register;
-
stavbna zemljišča;
-
kmetijska in gozdna zemljišča;
-
drugo nepremično premoženje;
-
vozila in prikolice;
-
vrednostne papirje in druge deleže po
predpisih, ki urejajo gospodarske družbe;
-
dragocenosti, zbirateljske predmete, starine in
nakit v višini najmanj 5 minimalnih plač.
(3) Kot premoženje se ne upošteva:
-
stanovanje oziroma stanovanjska hiša, ki jo
davčni zavezanec uporablja za stalno bivanje oziroma jo davčni zavezanec, ki
nima stalnega bivališča na območju Republike Slovenije, uporablja za začasno
prebivanje;
-
predmeti, ki so v skladu s 177. členom
ZDavP-2 izvzeti iz davčne izvršbe;
-
eno osebno vozilo, katerega vrednost ne presega
12 minimalnih plač.
(4) (črtan)
35. člen
(ugotavljanje premoženja in njegove
vrednosti)
(1) Premoženje in vrednost premoženja
se ugotavljata iz podatkov, pridobljenih iz evidenc davčnega organa, evidenc
drugih organov in predloženih dokazov davčnega zavezanca. Če vrednosti ni
mogoče ugotoviti na podlagi podatkov iz prejšnjega stavka, se vrednost
premoženja ugotavlja na podlagi primerljive tržne vrednosti istovrstnega
premoženja, razen če ta pravilnik določa drugače.
(2) Ne glede na prejšnji odstavek se
šteje, da je vrednost vozil, ki so bila prvič registrirana najmanj deset let
pred letom, v katerem se ugotavlja njihova vrednost, in vrednost vozil s
prostornino motorja do 1500 ccm, ki so bila prvič registrirana najmanj šest let
pred letom, v katerem se ugotavlja vrednost, manjša od 12 minimalnih plač.
Njihove vrednosti se zato ne ugotavlja, razen če imajo davčni zavezanec in
njegovi družinski člani več vozil.
(3) Obstoj vrednostnih papirjev se
ugotavlja iz izpisa stanja na računu vrednostnih papirjev iz centralnega
registra vrednostnih papirjev o vrsti in številu vrednostnih papirjev, kot
njihova vrednost pa se upošteva vrednost na borzni tečajnici, nazadnje
objavljeni v sredstvih javnega obveščanja, oziroma na drug ustrezen način, če
vrednostni papirji ne kotirajo na organiziranem trgu vrednostnih papirjev.
(4) Višina poslovnih deležev v
odstotku se ugotavlja iz izpisa iz sodnega registra, njihova vrednost pa se
ugotavlja iz zaključne bilance stanja za preteklo poslovno leto.
36. člen
(merila za dovolitev odloga oziroma
obročnega plačila ter rok za plačilo)
(1) Davčni organ lahko dovoli odlog
oziroma obročno plačilo zapadle davčne obveznosti davčnemu zavezancu, čigar
dohodki na družinskega člana, ugotovljeni v skladu s 30. do 32. členom tega
pravilnika, ne presegajo dvakratnega zneska osnovnega zneska minimalnega
dohodka po zakonu, ki ureja socialno varstvo.
(2) O roku za plačilo odloženega dolga
oziroma številu in višini ter o rokih za plačilo mesečnih obrokov odloči davčni
organ glede na višino dohodkov, ugotovljenih v skladu s 30. do 32. členom tega
pravilnika, redne mesečne dohodke davčnega zavezanca in njegovih družinskih
članov ter višino davčne obveznosti.
37. člen
(merila za odpis in delni odpis)
(1) Davčni organ lahko delno odpiše
zapadlo davčno obveznost, če mesečni dohodki na družinskega člana, ugotovljeni
v skladu s 30. do 32. členom tega pravilnika, ne presegajo 1,5-kratnika
osnovnega zneska minimalnega dohodka po zakonu, ki ureja socialno varstvene
prejemke, in obveznosti ni mogoče delno ali v celoti plačati iz dohodkov,
premoženja in prihrankov davčnega zavezanca in njegovih družinskih članov.
(2) Davčni organ lahko v celoti odpiše
zapadlo davčno obveznost, če mesečni dohodki na družinskega člana, ugotovljeni
v skladu s 30. do 32. členom tega pravilnika, ne presegajo osnovnega
zneska minimalnega dohodka po zakonu, ki ureja socialno varstvo, in obveznosti
ni mogoče delno ali v celoti plačati iz premoženja in prihrankov davčnega
zavezanca in njegovih družinskih članov.
(3) (črtan)
38. člen
(odpis, delni odpis, odlog in obročno
plačilo v izjemnih primerih)
(1) V primerih naravnih in drugih nesreč,
smrti davčnega zavezanca ali drugih družinskih članov, daljše bolezni oziroma
poškodbe davčnega zavezanca ali njegovih družinskih članov in invalidnosti
lahko davčni organ ne glede na merila, določena v 36. in 37. členu tega
pravilnika, odpiše ali delno odpiše davčno obveznost oziroma dovoli odlog
plačila ali obročno plačevanje davčne obveznosti, če bi plačilo obveznosti
ogrozilo preživljanje davčnega zavezanca in njegovih družinskih članov.
(2) Odpis, delni odpis, odlog oziroma
obročno plačilo davka je dovoljen v primerih, ko je davek zapadel v plačilo
največ tri mesece pred nastankom okoliščin iz prejšnjega odstavka tega člena.
(3) Okoliščine iz prvega odstavka tega
člena davčni zavezanec dokazuje z odločbo ali potrdilom državnega organa ali
organa samoupravne lokalne skupnosti, ki potrjuje obstoj okoliščin iz prvega
odstavka, kot na primer odločba o dodelitvi izredne denarne socialne pomoči
davčnemu zavezancu, poročilo centra za socialno delo o težki družinski
situaciji davčnega zavezanca, odločba Zavoda za pokojninsko in invalidsko zavarovanje.
39. člen
(obrazec vloge)
(1) Davčni zavezanec vloži vlogo za
odpis, delni odpis, odlog oziroma obročno plačilo davka na obrazcu, ki je
Priloga 5 tega pravilnika in njegov sestavni del. V obrazcu vloge mora navesti
vse podatke v skladu z navodilom za izpolnjevanje, ki je sestavni del vloge.
(2) Davčni zavezanec mora vlogi priložiti
vsa dokazila, ki dokazujejo resničnost navedb v njej, če jih davčni organ ne
more pridobiti iz svojih evidenc in evidenc drugih organov.
OSMI DEL
NAČIN IN KRITERIJI ZA UGOTAVLJANJE HUJŠE GOSPODARSKE ŠKODE
40. člen
(kriterija za
odlog in obročno plačevanje)
Kriterija za odlog in obročno plačevanje v
skladu s 102. členom ZDavP-2, ki ju davčni organ pred izdajo odločbe o odlogu
plačila oziroma obročnem plačevanju davka ugotavlja na podlagi podatkov,
pridobljenih iz lastnih evidenc, evidenc drugih organov ter predloženih dokazov
davčnega zavezanca, sta:
-
davčnemu zavezancu grozi hujša gospodarska
škoda in
-
odlog plačila davka oziroma obročno plačevanje
davka bi omogočilo preprečitev hujše gospodarske škode.
41. člen
(trajnejša nelikvidnost)
(1) Šteje se, da je davčni zavezanec
trajneje nelikviden, če ni sposoben pravočasno izpolnjevati zapadlih obveznosti,
vendar še ne izpolnjuje pogojev za začetek enega od insolvenčnih postopkov.
(2) Davčnemu zavezancu se lahko, ob
izpolnjevanju drugih pogojev, dovoli odlog ali obročno plačilo davka, tudi če
še ni trajneje nelikviden, pa bi tako stanje nastopilo, če bi davek, za
katerega želi odlog ali obročno plačilo, že zapadel v plačilo.
42. člen
(izguba sposobnosti pridobivanja prihodkov
iz razlogov, na katere davčni zavezanec ni mogel vplivati)
Šteje se, da je davčni zavezanec izgubil
sposobnost pridobivanja prihodkov iz razlogov, na katere ni mogel vplivati, če
je izguba sposobnosti pridobivanja prihodkov nastala zaradi:
-
začetih stečajnih postopkov ali postopkov
prisilne poravnave pri njegovih ključnih poslovnih partnerjih;
-
ukrepov tuje države, na trgu katere davčni
zavezanec ustvarja prihodke, zaradi katerih bi prišlo do trajnejše nelikvidnosti;
-
dlje časa trajajoče nezmožnosti opravljanja
dejavnosti zaradi bolezni;
-
neizpolnjevanja pogodbenih obveznosti oziroma
odpovedi pogodbe ključnih pogodbenih partnerjev, če davčni zavezanec izkaže, da
po sodni poti uveljavlja terjatve do pogodbenih partnerjev, oziroma če so taka
dejanja posledica domnevnih kaznivih dejanj pogodbenih partnerjev, za katere je
podan obtožni predlog v kazenskem postopku;
-
izrednih in nepredvidenih dogodkov na trgih,
kjer ustvarja večino prihodkov;
-
naravnih in drugih nepredvidenih nesreč.
43. člen
(hujša gospodarska škoda)
(1) Šteje se, da davčnemu zavezancu grozi
hujša gospodarska škoda, če je davčni zavezanec trajneje nelikviden ali je
izgubil sposobnost pridobivanja prihodkov iz razlogov, na katere ni mogel
vplivati.
(2) Dejstvo, da bo odlog oziroma obročno
plačevanje davka omogočilo preprečitev hujše gospodarske škode, mora zavezanec
izkazati s pojasnili, poslovnimi strategijami in plani, sprejetimi poslovnimi
odločitvami, predvidenimi finančnimi tokovi, pričakovanimi prilivi, pogodbami s
poslovnimi partnerji, kreditnimi pogodbami ter z drugimi dokazili, katerih
izvedba in finančni učinki se bodo pokazali v kasnejših obdobjih.
(3) Šteje se, da davčni zavezanec
izpolnjuje pogoje iz prvega in drugega odstavka tega člena, če je sodišče
izdalo pravnomočni sklep, s katerim je na podlagi zakona, ki ureja finančno
poslovanje pravnih oseb, postopke zaradi insolventnosti nad pravnimi in
fizičnimi osebami ter postopke prisilnega prenehanja pravnih oseb, potrdilo
sporazum o finančnem prestrukturiranju.
43.a člen
(obrazec vloge)
(1) Davčni zavezanec vloži vlogo za odlog
oziroma obročno plačilo davka na obrazcu, ki je Priloga 15 tega pravilnika in
njegov sestavni del.
(2) Davčni zavezanec mora v obrazcu vloge
za odlog oziroma obročno plačilo navesti vse podatke v skladu z navodilom za
izpolnjevanje, ki je sestavni del vloge.
(3) Vlogi je treba priložiti vsa dokazila,
ki dokazujejo resničnost navedb v njej.
OSMI A. DEL
OBRAZEC VLOGE ZA ODLOG OZIROMA OBROČNO PLAČILO DAVKA V POSEBNIH PRIMERIH
43.b člen
(obrazec vloge za odlog oziroma obročno
plačilo davka z zavarovanjem)
(1) Davčni zavezanec vloži vlogo za odlog
oziroma obročno plačilo davka z zavarovanjem po prvem odstavku 103. člena
ZDavP-2 na obrazcu, ki je Priloga 16 tega pravilnika in njegov sestavni del.
(2) Davčni zavezanec mora v obrazcu vloge
za odlog oziroma obročno plačilo navesti vse podatke v skladu z navodilom za
izpolnjevanje, ki je sestavni del vloge.
(3) Vlogi je treba priložiti vsa dokazila,
ki dokazujejo resničnost navedb v njej.
43.c člen
(obrazec vloge za obročno plačilo davka v
največ treh mesečnih obrokih)
(1) Davčni zavezanec vloži vlogo za obročno
plačilo davka v največ treh mesečnih obrokih po drugem odstavku 103. člena
ZDavP-2 na obrazcu, ki je Priloga 17 tega pravilnika in njegov sestavni del.
(2) Davčni zavezanec mora v obrazcu vloge
za odlog oziroma obročno plačilo navesti vse podatke v skladu z navodilom za
izpolnjevanje, ki je sestavni del vloge.
(3) Vlogi je treba priložiti vsa dokazila,
ki dokazujejo resničnost navedb v njej, če jih davčni organ ne more pridobiti
iz svojih evidenc in evidenc drugih organov.
DEVETI DEL
NAČIN PREDLOŽITVE INSTRUMENTA ZAVAROVANJA, KRITERIJI ZA DOLOČITEV NJEGOVE VIŠINE
IN NAČIN SPROSTITVE OZIROMA UNOVČITVE GLEDE IZPOLNITVE OZIROMA PLAČILA DAVČNE
OBVEZNOSTI
I. SPLOŠNE DOLOČBE
44. člen
(smiselna uporaba tega dela)
Določbe tega dela pravilnika se smiselno
uporabljajo tudi za zavarovanje izpolnitve oziroma plačila davčne obveznosti z
drugimi instrumenti zavarovanja, ki jih lahko predlaga zavezanec za davek na
podlagi drugega odstavka 117. člena ZDavP-2, ter za predložitev ustreznega
instrumenta za zavarovanje plačila varščine pred začetkom javne dražbe na
podlagi četrtega odstavka 196. člena ZDavP-2.
45. člen
(predložitev in sprejem instrumenta
zavarovanja)
(1) Zavezanec za davek predloži instrument
zavarovanja pri pristojnem carinskem oziroma davčnem uradu.
(2) Potrdilo o sprejemu instrumenta
zavarovanja za zavarovanje davčne obveznosti izda pristojni davčni urad na
obrazcu, ki je Priloga 12 tega pravilnika in njegov sestavni del. Potrdilo o
sprejemu instrumenta zavarovanja za zavarovanje carinske obveznosti izda
pristojni carinski urad na obrazcu, ki je Priloga 13 tega pravilnika in njegov
sestavni del. Potrdilo o sprejemu instrumenta zavarovanja za zavarovanje
trošarinske obveznosti izda pristojni carinski urad na obrazcu, ki je Priloga
14 tega pravilnika in njegov sestavni del. Pristojni davčni oziroma carinski
urad na obrazcu o sprejemu instrumenta zavarovanja določi tudi evidenčno
številko sprejetega zavarovanja.
II. BANČNA GARANCIJA IN GARANTNO PISMO
46. člen
(bančna garancija in garantno pismo)
(1) Davčni organ lahko sprejme kot
instrument zavarovanja bančno garancijo in garantno pismo samo, če ga izda
banka oziroma zavarovalnica (v nadaljnjem besedilu: garant), ki jo kot garanta
prizna davčni organ.
(2) Davčni organ prizna kot garanta
banko, ki:
1.
je pridobila dovoljenje Banke Slovenije za
izdajanje garancij ali
2.
je upravičena opravljati storitve izdajanja
garancij na območju Republike Slovenije v skladu z zakonom, ki ureja
bančništvo.
(3) Davčni organ prizna kot garanta
zavarovalnico, ki:
1.
je pridobila dovoljenje Agencije za zavarovalni
nadzor za opravljanje kavcijskega zavarovanja, med katerega se uvršča izdajanje
garantnih pisem v skladu z veljavno zakonodajo, ali
2.
je upravičena opravljati kavcijsko zavarovanje
na območju Republike Slovenije v skladu z zakonom, ki ureja zavarovalništvo.
47. člen
(vsebina bančne garancije in garantnega
pisma)
(1) Bančna garancija oziroma garantno
pismo, s katerim se zavaruje izpolnitev oziroma plačilo davčne obveznosti, mora
vsebovati naslednje podatke:
1.
številko bančne garancije oziroma garantnega
pisma;
2.
rok veljavnosti bančne garancije oziroma
garantnega pisma, vključno z rokom za unovčitev;
3.
znesek, do katerega jamči garant;
4.
predmet zavarovanja oziroma navedbo sklepa, na
podlagi katerega davčni organ zahteva zavarovanje;
5.
garancijsko klavzulo »na prvi poziv« in »brez
ugovora« v bančni garanciji oziroma »solidarno z zavezancem za davek« v
garantnem pismu;
6.
podatke o garantu (firma, matična številka,
davčna številka, sedež, poravnalni račun banke pri Banki Slovenije oziroma
transakcijski račun);
7.
podatke o zavezancu za davek (matična številka,
davčna številka oziroma druga identifikacijska številka, osebno ime oziroma
firma, prebivališče oziroma sedež);
8.
datum in kraj izdaje bančne garancije oziroma
garantnega pisma;
9.
podpis pooblaščene osebe in žig garanta.
(2) V primerih, ko so z bančno
garancijo oziroma garantnim pismom zavarovane uvozne in izvozne dajatve, druge
dajatve, ki se plačujejo pri uvozu oziroma izvozu blaga, ter obresti in stroški
postopka (v nadaljnjem besedilu: carinska obveznost), se poleg podatkov iz
prejšnjega odstavka v bančni garanciji oziroma garantnem pismu navede tudi:
1.
carinski postopek oziroma postopki, za katere
velja bančna garancija oziroma garantno pismo;
2.
ali je mogoče bančno garancijo oziroma garantno
pismo uporabljati tudi za zavarovanje plačila carinske obveznosti v primerih,
ko instrument zavarovanja predlaga oseba, ki pred carinskimi organi nastopa kot
direktni pooblaščenec carinskega dolžnika;
3.
ali bančna garancija oziroma garantno pismo
krije tudi carinsko obveznost iz carinskih postopkov z ekonomskimi učinki, ki
so bili začeti v obdobju veljavnosti predhodnega instrumenta zavarovanja,
vendar še niso bili zaključeni v skladu s carinskimi predpisi Skupnosti in bi
carinska obveznost iz naslova teh še lahko nastala;
4.
ali bančna garancija oziroma garantno pismo
krije tudi morebitno carinsko obveznost iz carinskih postopkov, ki so bili
začeti v obdobju veljavnosti predhodnega instrumenta zavarovanja, ki bi lahko
nastala po sprejetju dopolnilne deklaracije, zaključku preverjanja carinske
deklaracije, zaradi ukrepa začasne uvedbe dajatev ali v drugih primerih, ko je
treba po carinskih predpisih zavarovati morebitno carinsko obveznost tudi po sprostitvi
blaga v prosti promet;
5.
ali se lahko bančna garancija oziroma garantno
pismo na zahtevo naročnika bančne garancije oziroma garantnega pisma uporabi za
odobritev odloga plačila, obročnega plačevanja in drugih plačilnih olajšav, ki
jih predvideva veljavna zakonodaja in so pogojene s predložitvijo zavarovanja.
(3) V primerih, ko je z garantnim
pismom zavarovano plačilo carinske obveznosti, se garancijska klavzula iz
5. točke prvega odstavka tega člena glasi »solidarno s carinskim
dolžnikom«.
(4) V primerih, ko je z garantnim
pismom zavarovano plačilo trošarine in pripadajočih obresti (v nadaljnjem
besedilu: trošarinska obveznost), razen primerov, ko je z bančno garancijo
oziroma garantnim pismom zavarovano plačilo trošarine kot uvozne dajatve, za
katere se uporablja drugi odstavek tega člena, se garancijska klavzula iz 5.
točke prvega odstavka tega člena glasi »solidarno s trošarinskim zavezancem«.
(5) Za zavarovanje plačila trošarinske
obveznosti se v bančni garanciji oziroma garantnem pismu poleg podatkov,
navedenih v prvem odstavku tega člena, navede tudi:
1.
vrsta trošarinskega zavezanca;
2.
ali se lahko iz bančne garancije oziroma
garantnega pisma poplačajo tudi trošarinske obveznosti, ki so bile zavarovane s
predhodnim instrumentom zavarovanja, vendar še niso bile poravnane oziroma bi
lahko še nastale.
(6) Garant izda bančno garancijo na
obrazcu »Bančna garancija za zavarovanje izpolnitve oziroma plačila davčne
obveznosti« iz Priloge 6, ki je sestavni del tega pravilnika.
(7) Ne glede na peti odstavek tega
člena izda garant za zavarovanje plačila carinske obveznosti bančno garancijo
na obrazcu »Bančna garancija za zavarovanje plačila carinske obveznosti« iz
Priloge 7, ki je sestavni del tega pravilnika, ter za zavarovanje plačila
trošarinske obveznosti na obrazcu »Bančna garancija za zavarovanje plačila
trošarinske obveznosti« iz Priloge 8, ki je sestavni del tega pravilnika.
(8) Za garantno pismo se smiselno
uporabijo obrazci iz Priloge 9, 10 oziroma Priloge 11, ki so sestavni deli tega
pravilnika.
(9) Bančna garancija oziroma garantno
pismo se izda v treh enakih izvodih.
48. člen
(višina bančne garancije oziroma
garantnega pisma)
(1) Višina bančne garancije oziroma
garantnega pisma mora zagotoviti izpolnitev oziroma plačilo zavarovane davčne
obveznosti v celoti.
(2) Ne glede na prvi odstavek tega
člena lahko davčni organ dovoli, da je višina bančne garancije oziroma
garantnega pisma nižja od višine davčne obveznosti, pri čemer za določitev
višine bančne garancije oziroma garantnega pisma upošteva naslednje kriterije:
1.
dosedanje poslovanje zavezanca za davek;
2.
zanesljivost in finančno stabilnost zavezanca
za davek;
3.
način vodenja predpisanih evidenc zavezanca za
davek;
4.
uradne evidence oziroma podatke o zavezancu za
davek glede kršitev predpisov o obdavčenju.
(3) Davčni organ odloča o višini
bančne garancije oziroma garantnega pisma v skladu z drugim odstavkom tega
člena, če zakon o obdavčenju ne določa drugače.
(4) Ne glede na kriterije iz drugega
odstavka tega člena višina bančne garancije oziroma garantnega pisma ne more
biti nižja od 50 odstotkov ugotovljene davčne obveznosti ali davčne obveznosti,
ki bi lahko nastala. Davčni organ ne upošteva navedene omejitve v primerih, ko
zakon o obdavčenju določa drugače.
49. člen
(unovčitev bančne garancije oziroma
garantnega pisma v času njegove veljavnosti)
Bančna garancija oziroma garantno pismo se
unovči v skladu s predpisi, ki urejajo unovčevanje bančnih garancij »na prvi
poziv« in »brez ugovora« oziroma garantnih pisem s klavzulo o solidarni
odgovornosti v skladu s predpisi, ki urejajo unovčevanje garantnih pisem.
III. DRUGI INSTRUMENTI ZAVAROVANJA
50. člen
(pogoji za sprejem cirkuliranega
certificiranega čeka)
Davčni organ lahko sprejme kot instrument
zavarovanja cirkulirani certificirani ček, če je trasat takega čeka banka, ki
izpolnjuje pogoje iz drugega odstavka 46. člena tega pravilnika.
51. člen
(pogoji za sprejem avalirane menice)
Davčni organ lahko sprejme menico kot
instrument zavarovanja, ki vsebuje klavzulo »brez protesta», če jo je avalirala
banka, ki izpolnjuje pogoje iz drugega odstavka 46. člena tega pravilnika.
52. člen
(določitev višine in unovčitev
cirkuliranega certificiranega čeka oziroma avalirane menice)
Določbi tega pravilnika glede določitve
višine in unovčitve bančne garancije oziroma garantnega pisma se smiselno
uporabljata tudi za cirkulirani certificirani ček in avalirano menico.
IV. GOTOVINSKI POLOG
53. člen
(vplačilo gotovinskega pologa)
(1) Zavezanec za davek lahko položi
gotovinski polog za zavarovanje izpolnitve oziroma plačila davčne obveznosti (v
nadaljnjem besedilu: gotovinski polog) tako, da ga vplača na ustrezen podračun,
ki ga določi davčni organ.
(2) Obenem z vplačilom gotovinskega
pologa pošlje zavezanec za davek pristojnemu carinskemu oziroma pristojnem
davčnemu uradu tudi obvestilo o vplačilu, v katerem navede podatke, ki so
potrebni za izdajo potrdila iz 54. člena tega pravilnika.
54. člen
(vsebina potrdila o gotovinskem pologu)
(1) Potrdilo o gotovinskem pologu mora
vsebovati naslednje podatke:
1.
evidenčno številko potrdila o gotovinskem
pologu;
2.
podatke o zavezancu za davek (osebno ime
oziroma firma, prebivališče oziroma sedež, matična številka in davčna številka
oziroma druga identifikacijska številka);
3.
navedba davčnega oziroma carinskega urada, pri
katerem je zavezanec za davek vplačal gotovinski polog;
4.
datum in višina gotovinskega pologa ter
številka podračuna, na katerega je vplačan;
5.
rok, za katerega je gotovinski polog vplačan;
6.
število izdanih izvodov potrdila;
7.
datum in kraj izdaje potrdila ter podpis
pooblaščene osebe.
(2) Ne glede na prvi odstavek tega
člena se v primerih, ko je z gotovinskim pologom zavarovana carinska obveznost,
poleg podatkov iz prejšnjega odstavka v potrdilu navede tudi:
1.
carinski postopek oziroma postopki, za katere
velja gotovinski polog;
2.
ali je mogoče gotovinski polog uporabljati tudi
za zavarovanje plačila carinske obveznosti v primerih, ko gotovinski polog
vplača oseba, ki pred carinskimi organi nastopa kot direktni pooblaščenec
carinskega dolžnika;
3.
ali gotovinski polog krije tudi carinsko
obveznost iz carinskih postopkov z ekonomskimi učinki, ki so bili začeti v
obdobju veljavnosti predhodnega instrumenta zavarovanja, vendar še niso bili zaključeni
v skladu s carinskimi predpisi Skupnosti in bi carinska obveznost iz naslova
teh še lahko nastala;
4.
ali gotovinski polog krije tudi morebitno
carinsko obveznost iz carinskih postopkov, ki so bili začeti v obdobju
veljavnosti predhodnega instrumenta zavarovanja, ki bi lahko nastala po
sprejetju dopolnilne deklaracije, zaključku preverjanja carinske deklaracije,
zaradi ukrepa začasne uvedbe dajatev ali v drugih primerih, ko je treba po
carinskih predpisih zavarovati morebitno carinsko obveznost tudi po sprostitvi
blaga v prosti promet;
5.
ali se lahko gotovinski polog na zahtevo
naročnika instrumenta zavarovanja (gotovinskega pologa) uporabi za odobritev
odloga plačila, obročnega plačevanja in drugih plačilnih olajšav, ki jih
predvideva veljavna zakonodaja in so pogojene s predložitvijo zavarovanja.
(3) (črtan)
V. SKUPNA DOLOČBA
55. člen
(sprostitev instrumenta zavarovanja)
(1) Zavezanec za davek ne more
uporabljati predloženega instrumenta zavarovanja iz prvega oziroma drugega
odstavka 117. člena ZDavP-2 kot zavarovanje davčne obveznosti od dneva, ko
je vložil zahtevek za njegovo sprostitev. Če je zavezanec za davek vložil
zahtevek za delno sprostitev instrumenta zavarovanja, lahko od dneva vložitve
zahtevka uporablja instrument zavarovanja samo v znesku, znižanem za delno
sprostitev.
(2) Če je davčna obveznost, za katero
je bil instrument zavarovanja predložen, ugasnila oziroma ne more več nastati,
je davčni organ dolžan sprostiti instrument zavarovanja najkasneje v roku 5
delovnih dni od dneva prejema zahtevka za sprostitev tega.
DESETI DEL
ODVZEM VZORCEV BLAGA ZA POTREBE DAVČNEGA NADZORA
56. člen
(omejitev uporabe)
Določbe tega dela pravilnika se ne
uporabljajo, če je odvzem vzorcev urejen s predpisi Evropske skupnosti.
57. člen
(odvzem vzorcev)
(1) Če davčni organ za potrebe
izvajanja davčnega nadzora v skladu s 138. členom ZDavP-2 odvzame vzorce
blaga za analizo oziroma preiskavo, o tem na primeren način obvesti zavezanca
za davek ali njegovega pooblaščenca. Pisno obvestilo ni potrebno.
(2) Davčni organ odvzame vzorce sam
ali pa glede na okoliščine primera naloži zavezancu za davek ali njegovemu
pooblaščencu, da jih odvzame sam v prisotnosti pooblaščene osebe.
(3) Odvzem vzorcev se opravi po
metodah, ki so predpisane za ta namen.
(4) Vzorci se odvzamejo le v taki
količini, kot je nujno potrebna za analizo ali natančen pregled, vključno z
morebitno testno analizo. Hkrati z vzorci blaga lahko davčni organ, če je glede
na okoliščine primera to primerno, odvzame tudi spremljajoče dokumente, ki
pojasnjujejo vrsto blaga, njegovo naravo, količino ali tehnične karakteristike.
58. člen
(zapisnik o odvzemu vzorcev)
(1) Pooblaščena oseba o odvzemu
vzorcev sestavi zapisnik v treh izvodih, od katerih je namenjen:
1.
en izvod za izvajalca analize oziroma
preiskave;
2.
en izvod za davčni organ, ki je vzorec vzel, in
3.
en izvod za zavezanca za davek.
(2) Za vzorce blaga, ki so uvrščeni v
skupine nevarnih snovi, mora biti tako k vzorcu, ki je namenjen izvajalcu
analize oziroma preiskave, kot tudi h kontrolnemu vzorcu priložen izvod
varnostnega lista.
59. člen
(ravnanje z blagom pri odvzemu vzorcev)
Za blago, ki bi se pri odvzemu vzorcev
lahko poškodovalo, če bi se vzorci odvzeli na kraju pregleda (na primer
sterilno, za svetlobo občutljivo, za vlago občutljivo blago in podobno), lahko
davčni organ dovoli, da se vzorci odvzamejo ob prisotnosti pooblaščene osebe
davčnega organa v drugih primernih prostorih.
60. člen
(obveznosti zavezanca za davek pri odvzemu
vzorcev)
(1) Zavezanec za davek oziroma njegov
pooblaščenec mora davčnemu organu zaradi olajšanja izvajanja postopka nuditi
vso potrebno pomoč pri odvzemu vzorcev.
(2) Če zavezanec za davek zavrne
sodelovanje pri odvzemu vzorcev ali za to ne pooblasti druge osebe oziroma
davčnemu organu ne zagotovi vse potrebne pomoči za olajšanje izvajanja
postopka, davčni organ določi rok, v katerem mora zavezanec za davek izpolniti
svoje obveznosti. Če zavezanec za davek ne izpolni zahteve davčnega organa,
davčni organ na stroške in riziko zavezanca za davek naloži, da strokovno
usposobljena oseba odvzame vzorce oziroma davčni organ sam odvzame vzorce, če
je to primerno glede na okoliščine primera. V tem primeru se šteje, kot da je
zavezanec za davek sodeloval pri odvzemu vzorcev blaga, vendar to ne vpliva na
odgovornost zavezanca za davek za morebitni prekršek zaradi opustitve potrebne
pomoči davčnemu organu oziroma zaradi oviranja nadzora.
(3) Če je zaradi posebnih tehničnih
lastnosti blaga treba pri pregledu blaga zagotoviti sodelovanje posebej
usposobljenih oseb, zavezanec za davek pa ne more zagotoviti njihove takojšnje
prisotnosti, mora o tem nemudoma pisno obvestiti davčni organ, ki določi rok, v
katerem mora zavezanec za davek zagotoviti prisotnost strokovno usposobljenih
oseb.
61. člen
(število vzorcev in količina blaga za
vzorec)
(1) V skladu s četrtim odstavkom
57. člena tega pravilnika davčni organ odvzame praviloma vsaj dva
reprezentativna vzorca. Iz določenega blaga se v soglasju z zavezancem za davek
vzame povprečni vzorec blaga (na primer: pri tekočinah, praških in podobno dalje).
(2) Nujno potrebne količine
posameznega vzorca iz četrtega odstavka 57. člena tega pravilnika znašajo
praviloma:
1.
za tekočine, paste in trdne snovi: 10–20 g ali
do 100 ml;
2.
za tekoče naftne derivate in alkoholne pijače:
0,5 do 1 liter;
3.
za plinaste vzorce (utekočinjeni plini,
stisnjeni plini): 10–20 ml utekočinjenega plina ali 1 liter stisnjenega plina;
4.
za blago v zvitkih: pribl. 10 cm po vsej širini;
5.
za blago v listih ali ploščah: pribl. 30 x 30 cm;
6.
za žice, monofilamente, preje, vrvi in podobno:
pribl. 10 m;
7.
za blago, pakirano za prodajo na drobno: en
primerek v izvirni embalaži;
8.
za druge vrste blaga: količine, ki so navedene
v 1. do 5. točki tega odstavka.
(3) Če okoliščine posameznega primera
tako dopuščajo ali zahtevajo, se lahko odvzamejo tudi manjše ali večje količine
od količin, navedenih v prejšnjem odstavku.
(4) Stroji oziroma naprave se lahko
ponazorijo tudi s prospekti, načrti, skicami, fotografijami ali kakšnimi
drugimi pisnimi dokumenti, ki vsebujejo potrebne informacije za določitev
narave blaga.
62. člen
(označevanje vzorcev)
Davčni organ vsak odvzeti vzorec za
zagotovitev njegove istovetnosti ustrezno označi, na primer z namestitvijo
pečata, zalivke ali na podoben način, tako da prepreči morebitno zamenjavo ali
kakršno koli drugačno zlorabo vzorcev.
63. člen
(ravnanje z vzetimi vzorci)
(1) Davčni organ, ki je vzel vzorce
blaga, en primerek vsakega vzorca skupaj z ustreznim izvodom zapisnika o
odvzemu vzorcev pošlje izvajalcu analize oziroma pregleda, ki opravi potrebne
preiskave. Kontrolni vzorec blaga hrani davčni organ, ki je odvzel vzorce
blaga.
(2) Vzorci hitro pokvarljivega blaga
se hranijo v hladilniku ali zamrzovalniku.
64. člen
(ravnanje z vzorci po opravljeni analizi)
(1) Odvzeti vzorci se, razen če se pri
analizi ali natančnem pregledu uničijo, vrnejo zavezancu za davek na njegovo
zahtevo in stroške takoj, ko niso več potrebni v postopku, predvsem, ko so
izčrpana že vsa pravna sredstva, ki jih je imel zavezanec za davek na razpolago
zoper odločbo davčnega organa, izdano na podlagi rezultatov te analize ali
natančnega pregleda.
(2) Vzorce, za katere zavezanec za
davek ni zahteval, da se mu vrnejo, lahko davčni organ uniči ali shrani. Davčni
organ lahko v določenih primerih od zavezanca za davek zahteva, predvsem kadar
gre za vzorce, ki so nevarni za okolje ali so strupi iz I. skupine strupenosti,
da odstrani preostanek vzorcev.
ENAJSTI DEL
STROŠKI V ZVEZI Z DAVČNO IZVRŠBO, ODVZETIM OZIROMA PREPUŠČENIM BLAGOM IN
BLAGOM, KI GA PO ZAKONSKEM POOBLASTILU PRODAJA DAVČNI ORGAN, TER POGOJIH ZA
PRODAJO OZIROMA DRUGO RAVNANJE S TEM BLAGOM
I. SPLOŠNA DOLOČBA
65. člen
(vsebina tega dela)
(1) Ta del pravilnika določa višino in
način obračunavanja stroškov v zvezi z davčno izvršbo ter prevozom, hrambo in
cenitvijo blaga, ki je bilo dokončno odvzeto na podlagi zakona o obdavčenju ali
drugega zakona, oziroma blaga, ki je bilo prepuščeno davčnemu organu v prosto
razpolaganje, ter blaga, ki ga po zakonskem pooblastilu prodaja davčni organ (v
nadaljnjem besedilu: blago).
(2) Ta del pravilnika določa tudi
način preverjanja pogojev za prodajo, drugo ravnanje, uničenje ali brezplačen
odstop blaga, ki:
1.
je bilo dokončno odvzeto na podlagi zakona o
obdavčenju ali drugega zakona;
2.
je bilo prepuščeno davčnemu organu v prosto
razpolaganje;
3.
ga po zakonskem pooblastilu prodaja davčni
organ.
II. DOLOČITEV STROŠKOV
66. člen
(stroški za izdajo sklepa)
(1) Stroški za izdajo sklepa o izvršbi
na dolžnikove denarne prejemke in na denarna sredstva pri bankah in hranilnicah
ter na denarne terjatve dolžnika znašajo 25,00 eurov.
(2) Stroški za sklep o davčni izvršbi
na dolžnikove materializirane ali nematerializirane vrednostne papirje znašajo
25,00 eurov.
(3) Stroški za sklep o izvršbi na
dolžnikove premičnine znašajo 75,00 eurov.
67. člen
(stroški za pot pooblaščene uradne osebe)
Za vsako pot pooblaščene uradne osebe
davčnega organa v zvezi s postopkom davčne izvršbe se dolžniku obračunajo
stroški v višini 40,00 eurov.
68. člen
(stroški prevoza)
(1) Stroški
prevoza blaga znašajo 1,00 euro za vsak prevoženi kilometer in se obračunajo
glede na prevožene kilometre od krahja prevzema do kraja hrambe blaga, če
prevoz opravi davčni organ.
(2) Če prevoza ne izvaja davčni organ,
se obračunajo stroški prevoza po dejanskih stroških.
(3) Med stroške prevoza se štejejo
tudi morebitni stroški natovarjanja in raztovarjanja blaga.
69. člen
(stroški hrambe)
(1) Stroški hrambe blaga znašajo 1,00
euro za vsakih začetih 100 kg bruto teže blaga za vsak dan, ko je bilo blago v
hrambi pri davčnem organu, oziroma se obračunajo po dejanskih stroških, če se
blago ne hrani pri davčnem organu.
(2) Če blago ni v hrambi pri davčnem
organu, se obračunajo stroški hrambe po dejanskih stroških.
(3) Če blago ostane v hrambi pri
dolžniku, se stroški hrambe ne obračunajo.
(4) Stroški, ki nastanejo zaradi
nujnih ukrepov za ohranjanje blaga, se obračunajo po dejanskih stroških, ki jih
je imel s tem v zvezi davčni organ. Med te stroške spadajo tudi prevozni
stroški za premestitev blaga.
70. člen
(stroški cenitve)
Stroški v zvezi s cenitvijo, ki jo izvede
posebni cenilec, se obračunajo po veljavni tarifi za te storitve.
71. člen
(stroški prodaje)
(1) Stroški javne dražbe se obračunajo
v višini 5 odstotkov od dosežene kupnine oziroma najmanj 100,00 eurov in se
obračunajo tudi v primeru neuspele javne dražbe.
(2) Stroški prodaje z zbiranjem ponudb
znašajo 5 odstotkov od dosežene kupnine oziroma najmanj 50 eurov, toda ne več
kot 1.000,00 eurov in se obračunajo tudi v primeru neuspele prodaje.
(3) Stroški prodaje z neposredno
pogodbo se obračunajo v višini 1 odstotka od dosežene kupnine.
(4) Stroški prodaje po komisijski
prodaji se obračunajo po dejanskih stroških.
(5) Stroški prodaje zarubljenih
materializiranih ali nematerializiranih vrednostnih papirjev in drugih
predmetov, ki se prodajajo na organiziranem trgu, se obračunajo po dejanskih
stroških.
72. člen
(obračun stroškov)
(1) Stroški davčne izvršbe se v skladu
s 152. členom ZDavP-2 obračunajo v sklepu o izvršbi.
(2) Če po končanem postopku davčne
izvršbe nastane razlika v višini med obračunanimi in dejansko nastalimi
stroški, se ta zaračuna oziroma vrne na podlagi posebnega sklepa davčnega
organa.
III. POGOJI ZA PRODAJO OZIROMA DRUGO RAVNANJE Z BLAGOM
73. člen
(pogoji za prodajo blaga)
(1) Davčni organ, pooblaščen za
prodajo, sme dati v prodajo samo blago, za katero je bilo predhodno
ugotovljeno, da ustreza predpisom Evropske skupnosti za sprostitev v prost
promet na carinskem območju Skupnosti, vključno s prepovedmi in omejitvami,
oziroma se po prodaji lahko dovoli druga dovoljena uporaba oziroma raba blaga.
(2) Blago, ki ne ustreza predpisom iz
prvega odstavka tega člena, se odstrani s carinskega območja Skupnosti oziroma
uniči.
(3) Ne glede na drugi odstavek tega
člena se blago, ki ne izpolnjuje pogojev iz prvega odstavka tega člena, lahko
proda pod pogojem, da se po prodaji odstrani s carinskega območja Skupnosti.
74. člen
(preverjanje pogojev za prodajo)
(1) Za preverjanje pogojev iz
prejšnjega člena tega pravilnika in za pripravo blaga za prodajo imenuje davčni
organ, pooblaščen za prodajo, komisijo. Komisijo sestavljajo predsednik in dva
člana.
(2) Nalogi komisije iz prvega odstavka
tega člena sta, poleg preverjanja pogojev za prodajo blaga, tudi določitev
vrednosti blaga in sestava zapisnika o delu.
(3) Pri ugotavljanju vrednosti blaga
se smiselno uporabljajo pravila o carinskem vrednotenju blaga, ob upoštevanju
morebitne tehnološke zastarelosti, modne nezanimivosti in dejstva, da se blago
prodaja brez garancije ali brez možnosti uveljavljanja garancije.
(4) Vrednost blaga, ki ga po zakonskem
pooblastilu prodaja organ Davčne uprave Republike Slovenije, se ugotavlja v
skladu z 205. členom ZDavP-2.
75. člen
(brezplačen odstop blaga)
(1) Blago se pod pogojem iz prvega
odstavka 206. člena ZDavP-2 lahko brezplačno odstopi državnim organom,
humanitarnim organizacijam ali javnim zavodom, če ga ti potrebujejo za
opravljanje svoje dejavnosti. O brezplačnem odstopu odloča minister, pristojen
za finance, s sklepom.
(2) Državnim organom in organizacijam
se brezplačno lahko odstopi tudi blago, ki ga po posebnih predpisih ni
dovoljeno sprostiti v prosti promet (orožje, strelivo, radijske postaje in
podobno), če to blago potrebujejo za opravljanje svoje dejavnosti.
(3) Takoj po prevzemu brezplačno
odstopljenega neskupnostnega blaga mora pridobitelj urediti carinski status
tega blaga.
76. člen
(uničenje blaga)
(1) Če se blago ne proda ali
brezplačno ne odstopi v skladu s prejšnjim členom, se uniči.
(2) Davčni organ lahko blago uniči
tudi v primerih, ko bi bili stroški hrambe, prodaje in drugi stroški v zvezi z
blagom nesorazmerni z izkupičkom od prodaje.
(3) Predlog za uničenje blaga poda
tričlanska komisija, ki jo imenuje davčni organ. Komisijo sestavljajo
predsednik in dva člana.
(4) Davčni organ na podlagi predloga
komisije izda sklep o uničenju in ga izvrši. Komisija nadzira uničenje ter
sestavi zapisnik o uničenju.
(5) Uničenje blaga se izvede v skladu
s posebnimi predpisi.
DVANAJSTI DEL
MEDSEBOJNA UPRAVNA POMOČ MED DRŽAVAMI ČLANICAMI EVROPSKE UNIJE PRI IZTERJAVI
DAVŠČIN IN IZMENJAVI PODATKOV
I. SPLOŠNO
77. člen
(vsebina tega dela)
S tem delom se določajo podrobnejša pravila
za izvajanje ukrepov medsebojne upravne pomoči med državami članicami Evropske
unije (v nadaljnjem besedilu: EU) pri izmenjavi podatkov ter določajo obrazci,
ki se pri tem uporabljajo v skladu z določbami:
-
(prenehala
veljati);
-
Direktiva Sveta 77/799/EGS z dne 19. decembra
1977 o medsebojni pomoči pristojnih organov držav članic na področju neposredne
obdavčitve (UL L št. 336 z dne 27. 12. 1977, str. 15), zadnjič spremenjena z
Direktivo Sveta 2006/98/ES z dne 20. novembra 2006 o prilagoditvi nekaterih
direktiv na področju obdavčitve zaradi pristopa Bolgarije in Romunije (UL L št.
363 z dne 20. 12. 2006, str. 129).
II. MEDSEBOJNA UPRAVNA POMOČ PRI IZTERJAVI DAVŠČIN
78. člen
(prenehal
veljati)
79. člen
(črtan)
80. člen
(črtan)
81. člen
(prenehal
veljati)
82. člen
(črtan)
83. člen
(črtan)
III. MEDSEBOJNA UPRAVNA POMOČ PRI IZMENJAVI PODATKOV
(črtano)
84. člen
(črtan)
85. člen
(črtan)
IV. PRISTOJNI ORGAN ZA IZMENJAVO PODATKOV V SKLADU Z
MEDNARODNIMI POGODBAMI O IZOGIBU DVOJNEGA OBDAVČEVANJA
86. člen
(prenos pristojnosti)
V skladu z 265. členom ZDavP-2 minister,
pristojen za finance, pooblašča Davčno upravo Republike Slovenije – Generalni
davčni urad, da:
-
izmenjuje podatke po mednarodnih pogodbah o izogibanju
dvojnega obdavčevanja in mednarodnih pogodbah o izmenjavi informacij za davčne
namene;
-
opravlja naloge v okviru nudenja pomoči pri
pobiranju davkov po mednarodnih pogodbah o izogibanju dvojnega obdavčevanja in
-
opravlja naloge v okviru nudenja pomoči pri
davčnih zadevah po Konvenciji o medsebojni upravni pomoči pri davčnih zadevah
in Protokola o spremembi Konvencije o medsebojni upravni pomoči pri davčnih
zadevah (Uradni list RS – Mednarodne pogodbe, št. 22/10).
TRINAJSTI DEL
VRSTE, VSEBINA, NAČINI IN ROKI ZA POŠILJANJE POROČIL AGENCIJE REPUBLIKE
SLOVENIJE ZA JAVNOPRAVNE EVIDENCE IN STORITVE DAVČNI UPRAVI REPUBLIKE SLOVENIJE
IN CARINSKI UPRAVI REPUBLIKE SLOVENIJE
I. SPLOŠNA DOLOČBA
II. VRSTE IN VSEBINE POROČIL
87. člen
(obveznost pošiljanja podatkov)
Agencija Republike Slovenije za javnopravne
evidence in storitve (v nadaljnjem besedilu: AJPES) v skladu z 297. in 358. členom ZDavP-2 pošilja Davčni upravi Republike Slovenije in Carinski upravi
Republike Slovenije (v nadaljnjem besedilu: davčni organ) poročila s podatki,
ki so potrebni za izvajanje nalog davčne in carinske službe, in sicer:
-
iz poslovnega registra Republike Slovenije;
-
iz drugih registrov, evidenc in zbirk podatkov,
določenih z drugimi predpisi, ki jih za potrebe Republike Slovenije oziroma
državnih organov vodi AJPES;
-
iz letnih poročil poslovnih subjektov;
-
iz letnih poročil o premoženjskem in finančnem
položaju ter poslovnem izidu družb in podjetnikov ter drugih poslovnih
subjektov;
-
izplačanih plačah;
-
rezultatih drugih statističnih raziskav, ki jih
opravlja AJPES.
88. člen
(podatki, ki jih posreduje AJPES)
(1) Iz poslovnega registra Republike
Slovenije posreduje AJPES davčnemu organu naslednje podatke o posameznem
poslovnem subjektu:
-
identifikacijsko številko;
-
firmo oziroma ime (tudi skrajšano firmo oziroma
ime);
-
sedež in naslov;
-
datum akta o ustanovitvi;
-
podatke o vpisu pri registrskem organu (organ,
datum, in zaporedno številko vpisa);
-
glavno dejavnost;
-
pravno organizacijsko obliko;
-
datum začetka poslovanja;
-
ime in priimek ustanovitelja;
-
poreklo ustanovitvenega kapitala (domači, tuji,
mešani);
-
države ustanovitvenega kapitala;
-
vrsto lastnine;
-
ime in priimek zastopnika;
-
podatke za povezavo (za povezane oziroma
združene oblike);
-
dejavnosti (registrirane oziroma določene s
predpisom ali z aktom o ustanovitvi);
-
telefon, teleks, telefaks, elektronska pošta;
-
o spremembah (vrsto in datum);
-
o poslovanju (posluje: da, ne);
-
o velikostnem razredu (glede na število
zaposlenih);
-
številko računa, ki ga poslovni subjekt odpre
pri organizaciji za plačilni promet.
(2) O podružnicah in podružnicah tujih
poslovnih subjektov posreduje AJPES davčnemu organu naslednje podatke:
-
identifikacijsko številko;
-
ime in firmo;
-
sedež in naslov;
-
državo sedeža poslovnega subjekta, kadar gre za
podružnice tujih poslovnih subjektov tudi;
-
vrsto podružnice;
-
datum vpisa;
-
dejavnosti;
-
ime in priimek zastopnika;
-
vrsto in datum sprememb.
89. člen
(posredovanje podatkov iz letnih poročil poslovnih
subjektov)
Iz letnih poročil poslovnih subjektov
posreduje AJPES davčnemu organu naslednje podatke:
a)
za družbe in podjetnike:
-
vse podatke iz bilance stanja za vse poslovne
subjekte;
-
vse podatke iz izkaza poslovnega izida za vse
poslovne subjekte;
-
vse podatke iz izkaza finančnega izida za
družbe iz prvega odstavka 57. člena Zakona o gospodarskih družbah (Uradni
list RS, št. 42/06 in 60/06 – popr., v nadaljnjem besedilu: ZGD-1);
-
vse podatke iz izkaza gibanja kapitala za
družbe iz prvega odstavka 57. člena ZGD-1;
b)
za društva:
-
vse podatke iz bilance stanja;
-
vse podatke iz izkaza poslovnega izida;
c)
za ostale pravne osebe zasebnega prava:
-
vse podatke iz bilance stanja;
-
vse podatke iz izkaza prihodkov in odhodkov;
d)
za pravne osebe javnega prava:
- vse podatke iz bilance stanja;
- vse podatke iz izkaza prihodkov in odhodkov – drugih uporabnikov
oziroma vse podatke iz izkaza prihodkov in odhodkov – določenih uporabnikov;
- vse podatke iz izkaza prihodkov in odhodkov določenih uporabnikov
po vrstah dejavnosti.
90. člen
(posredovanje podatkov iz letnih poročil
družb in podjetnikov ter drugih poslovnih subjektov)
Iz letnih poročil o premoženjskem in
finančnem položaju ter poslovnem izidu družb in podjetnikov ter drugih
poslovnih subjektov posreduje AJPES davčnemu organu naslednje podatke:
-
vse podatke posameznega poslovnega subjekta;
-
zbirne podatke poslovnih subjektov posamezne
dejavnosti;
-
izračun temeljnih kazalnikov.
91. člen
(črtan)
92. člen
(pošiljanje podatkov o izplačanih plačah in
drugih osebnih prejemkih)
V zvezi s podatki o izplačanih plačah in
drugih osebnih prejemkih AJPES posreduje davčnemu naslednje podatke:
-
ime in davčno številko poslovnega subjekta;
-
matično številko poslovnega subjekta;
-
število zaposlenih;
-
vrsto izplačila;
-
šifro izplačila;
-
znesek izplačila;
-
datum izplačila;
-
obdobje, na katero se izplačilo nanaša;
-
številko računa, s katerega se izplačujejo plače
in regres za letni dopust;
-
kumulativni znesek, izplačan iz naslova
uspešnosti poslovanja.
93. člen
(črtan)
III. NAČIN POŠILJANJA POROČIL
94. člen
(način pošiljanja poročil)
Poročila iz 88. do 93. člena tega
pravilnika AJPES pošilja v varni elektronski obliki. Obliko poročil dogovorita
davčni organ in AJPES.
IV. ROKI ZA POŠILJANJE POROČIL
95. člen
(roki za pošiljanje podatkov iz letnih
poročil)
(1) AJPES pošilja davčnemu organu
podatke iz letnih poročil poslovnih subjektov v naslednjih rokih:
-
za vse poslovne subjekte takoj, ko so na
razpolago, vendar najpozneje do konca maja tekočega leta za preteklo leto;
-
za velike in srednje družbe in tiste majhne
družbe, s katerih vrednostnimi papirji se trguje na organiziranem trgu, ter
družbe, ki sestavljajo konsolidirana letna poročila, pa še dodatno podatke iz
revidiranih letnih poročil takoj, ko so na razpolago, vendar najpozneje do
konca oktobra tekočega leta za preteklo leto.
(2) Na posebno zahtevo davčnega organa
pošlje AJPES v petih dneh po prejemu zahteve podatke iz letnega poročila
posameznega poslovnega subjekta še pred roki, določenimi v prvem odstavku tega
člena.
96. člen
(roki za pošiljanje podatkov iz letnih
poročil o premoženjskem in finančnem položaju ter poslovnem izidu)
AJPES pošilja davčnemu organu podatke iz
letnih poročil o premoženjskem in finančnem položaju ter poslovnem izidu družb
in podjetnikov ter drugih poslovnih subjektov do 30. aprila v letu za
preteklo leto.
97. člen
(črtan)
98. člen
(črtan)
Priloga
1: Oznaka zaščitenega prostora oziroma objekta
Priloga
2: Izjava o dolžnosti varovanja podatkov, ki so davčna tajnost
Priloga
3: Opis datoteke za prenos podatkov
Priloga
4: Podatki v zvezi s predložitvijo obračuna davka na podlagi samoprijave
Priloga
5: Vloga za odpis, delni odpis, odlog oziroma obročno plačilo davka za fizične
osebe
Priloga
6: Obrazec bančne garancije za zavarovanje izpolnitve oziroma plačila davčne
obveznosti
Priloga
7: Obrazec bančne garancije za zavarovanje plačila carinske obveznosti
Priloga
8: Obrazec bančne garancije za zavarovanje plačila trošarinske obveznosti
Priloga
9: Obrazec garantnega pisma za zavarovanje izpolnitve oziroma plačila davčne
obveznosti
Priloga
10: Obrazec garantnega pisma za zavarovanje plačila carinske obveznosti
Priloga
11: Obrazec garantnega pisma za zavarovanje plačila trošarinske obveznosti
Priloga
12: Obrazec potrdila o sprejemu instrumenta zavarovanja za zavarovanje
izpolnitve oziroma plačila davčne obveznosti
Priloga
13: Obrazec potrdila o sprejemu instrumenta zavarovanja za zavarovanje plačila
carinske obveznosti
Priloga
14: Obrazec potrdila o sprejemu instrumenta zavarovanja za zavarovanje plačila
trošarinske obveznosti
Priloga
15: Vloga za odlog oziroma obročno plačilo davka v primeru hujše gospodarske
škode
Priloga
16: Vloga za odlog oziroma obročno plačilo davka z zavarovanjem
Priloga
17: Vloga za obročno plačilo davka v največ treh mesečnih obrokih za fizične
osebe
Pravilnik o izvajanju Zakona o davčnem
postopku (Uradni list RS, št. 141/06)
vsebuje naslednje prehodne in končno določbo:
»ŠTIRINAJSTI DEL
PREHODNE IN KONČNA DOLOČBA
99. člen
(prehodna
določba glede zagotovitve izvajanja informacijske varnostne politike Carinske
uprave Republike Slovenije)
Ne glede na 17. člen tega pravilnika
Carinska uprava Republike Slovenije zagotovi podporo sistemu informacijskega
varovanja in možnost naknadnega ugotavljanja obravnave podatkov, ki so davčna
tajnost, najkasneje do 31. 12. 2008.
100. člen
(prehodna
določba glede upoštevanja dohodka iz osnovne kmetijske in osnovne gozdarske
dejavnosti)
Kot dohodek iz osnovne kmetijske in osnovne
gozdarske dejavnosti se za leto 2006 upošteva dohodek, kot je opredeljen v
58. členu Zakona o dohodnini (Uradni list RS, št. 59/06 – uradno
prečiščeno besedilo, v nadaljnjem besedilu: ZDoh-1), zmanjšan za oprostitve iz
61. člena ZDoh-1, znižanja iz 62. člena ZDoh-1 ter oprostitve in
znižanja iz prvega odstavka 137. člena ZDoh-1.
101. člen
(veljavnost in
uporaba izdanih instrumentov zavarovanja)
Instrumenti zavarovanja, ki jih je davčni
organ sprejel kot ustrezne za zavarovanje izpolnitve oziroma plačila davčne
obveznosti pred začetkom uporabe tega pravilnika, se lahko uporabljajo do konca
njihove veljavnosti.
102. člen
(prenehanje
veljavnosti)
Z dnem uveljavitve tega pravilnika preneha
veljati Pravilnik o ravnanju z zaupnimi podatki in načinu varovanja zaupnih
podatkov v carinski službi (Uradni list RS, št. 40/02).
103. člen
(veljavnost
pravilnika)
Ta pravilnik začne veljati 1. januarja
2007.«.
Pravilnik o spremembah in dopolnitvah
Pravilnika o izvajanju Zakona o davčnem postopku (Uradni list RS, št. 46/07) vsebuje naslednjo končno določbo:
»4. člen
Ta pravilnik začne veljati naslednji dan po
objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.«.
Pravilnik o spremembah in dopolnitvi
Pravilnika o izvajanju Zakona o davčnem postopku (Uradni list RS, št. 102/07) vsebuje naslednjo končno določbo:
»5. člen
Ta pravilnik začne veljati naslednji dan po
objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.«.
Pravilnik o spremembah Pravilnika o izvajanju
Zakona o davčnem postopku (Uradni list RS, št. 28/09) vsebuje naslednjo končno določbo:
»12. člen
Ta pravilnik začne veljati naslednji dan po
objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.«.
Pravilnik o spremembah in dopolnitvah
Pravilnika o izvajanju Zakona o davčnem postopku (Uradni list RS, št. 101/11) vsebuje naslednjo prehodno in
končno določbo:
»PREHODNA IN KONČNA DOLOČBA
29. člen
Postopki odpisa, delnega odpisa, odloga in
obročnega plačila davka, ki do dneva uveljavitve tega pravilnika še niso
pravnomočno končani, se končajo po Pravilniku o izvajanju Zakona o davčnem
postopku (Uradni list RS, št. 141/06, 46/07, 102/07
in 28/09).
30. člen
Ta pravilnik začne veljati petnajsti dan po
objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.«.
Pravilnik o spremembah Pravilnika o izvajanju
Zakona o davčnem postopku (Uradni list RS, št. 24/12) vsebuje naslednjo končno določbo:
»KONČNA DOLOČBA
2. člen
Ta pravilnik začne veljati naslednji dan po
objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.«.
Zakon o spremembah in dopolnitvah Zakona o
davčnem postopku – ZDavP-2E (Uradni list RS, št. 32/12) vsebuje naslednji končni določbi:
»KONČNI DOLOČBI
27. člen
V Pravilniku o izvajanju Zakona o davčnem
postopku (Uradni list RS, št. 141/06, 46/07, 102/07, 28/09 in 101/11) prenehajo
veljati v 77. členu besedilo »pri izterjavi davščin in« in prva alineja ter 78.
in 81. člen.
28. člen
Ta zakon začne veljati naslednji dan po
objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.«.
Pravilnik o spremembah in dopolnitvah Pravilnika
o izvajanju Zakona o davčnem postopku (Uradni list RS, št. 19/13) vsebuje naslednjo končno določbo:
»4. člen
Ta pravilnik začne veljati naslednji dan po
objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.«.
Pravilnik o dopolnitvah Pravilnika o izvajanju
Zakona o davčnem postopku (Uradni list RS, št. 45/14) vsebuje naslednjo končno določbo:
»3. člen
Ta pravilnik začne veljati naslednji dan po
objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.«.