Neuradno prečiščeno besedilo, ki vsebuje to spremembo:
Opozorilo: Neuradno prečiščeno besedilo
predpisa predstavlja zgolj informativni delovni pripomoček, glede katerega
organ ne jamči odškodninsko ali kako drugače.
Neuradno prečiščeno besedilo Pravilnika o
dodatni strokovni in fizični pomoči za otroke in mladostnike s posebnimi
potrebami obsega:
-
Pravilnik o dodatni strokovni in fizični pomoči za otroke in mladostnike
s posebnimi potrebami (Uradni list RS, št. 25/06 z dne 9. 3. 2006),
-
Pravilnik o dopolnitvi Pravilnika o dodatni strokovni in fizični pomoči
za otroke in mladostnike s posebnimi potrebami (Uradni list RS, št. 60/06 z dne
9. 6. 2006),
-
Pravilnik o dopolnitvi Pravilnika o dodatni strokovni in fizični pomoči
za otroke in mladostnike s posebnimi potrebami (Uradni list RS, št. 8/08 z dne
25. 1. 2008).
PRAVILNIK
o dodatni strokovni in fizični pomoči
za otroke in mladostnike s posebnimi potrebami
(neuradno prečiščeno besedilo št. 2)
I. SPLOŠNE DOLOČBE
1. člen
(vsebina pravilnika)
S tem pravilnikom se določa obseg, način in
pogoji za izvajanje dodatne strokovne in fizične pomoči otrokom in mladostnikom
(v nadaljnjem besedilu: otroci) s posebnimi potrebami.
2. člen
(dodatna strokovna pomoč)
Dodatna strokovna pomoč vključuje
dejavnosti za premagovanje primanjkljajev, ovir oziroma motenj in učno pomoč,
ki se izvaja individualno ali občasno v posebni skupini, za otroke, ki so
usmerjeni v:
-
program za predšolske otroke s prilagojenim izvajanjem in dodatno
strokovno pomočjo,
-
izobraževalni program osnovne šole s prilagojenim izvajanjem in dodatno
strokovno pomočjo in
-
izobraževalne programe poklicnega in strokovnega ter splošnega srednjega
izobraževanja s prilagojenim izvajanjem in dodatno strokovno pomočjo.
3. člen
(fizična pomoč)
Fizična pomoč obsega različne oblike
pomoči, ki težje ali težko gibalno oviranim otrokom omogočajo nemoteno
vključevanje v dejavnosti v okviru vzgojnega oziroma izobraževalnega programa,
če so usmerjeni v:
-
program za predšolske otroke s prilagojenim izvajanjem in dodatno
strokovno pomočjo,
-
izobraževalni program osnovne šole s prilagojenim izvajanjem in dodatno
strokovno pomočjo,
-
izobraževalne programe poklicnega in strokovnega ter splošnega srednjega
izobraževanja s prilagojenim izvajanjem in dodatno strokovno pomočjo in
-
prilagojen izobraževalni program osnovne šole z nižjim izobrazbenim
standardom.
II. DODATNA STROKOVNA POMOČ
4. člen
(obseg dodatne strokovne pomoči)
Otrokom, ki so usmerjeni v program s
prilagojenim izvajanjem in dodatno strokovno pomočjo za predšolske otroke in v
izobraževalne programe poklicnega in strokovnega ter splošnega srednjega
izobraževanja s prilagojenim izvajanjem in dodatno strokovno pomočjo, se z
odločbo o usmeritvi dodatna strokovna pomoč določi največ tri ure tedensko.
Gluhim in naglušnim, slepim in slabovidnim,
gibalno oviranim otrokom in otrokom z govorno-jezikovnimi motnjami, ki so
usmerjeni v izobraževalni program osnovne šole s prilagojenim izvajanjem in
dodatno strokovno pomočjo, se lahko ob prvi usmeritvi določi največ pet ur, ob
vseh nadaljnjih usmeritvah pa največ tri ure tedensko dodatne strokovne pomoči.
Dolgotrajno bolnim otrokom, ki so usmerjeni
v izobraževalni program osnovne šole s prilagojenim izvajanjem in dodatno
strokovno pomočjo, se ob vseh usmeritvah določi največ pet ur dodatne strokovne
pomoči.
Otrokom s primanjkljaji na posameznih
področjih učenja in otrokom z motnjami vedenja in osebnosti, ki so usmerjeni v
izobraževalni program osnovne šole s prilagojenim izvajanjem in dodatno
strokovno pomočjo, se lahko ob prvi usmeritvi določi največ tri ure, ob vseh
nadaljnjih usmeritvah pa največ dve uri tedensko dodatne strokovne pomoči.
Ne glede na določilo prvega odstavka tega
člena se lahko otrokom s primanjkljaji na posameznih področjih učenja, ki so
usmerjeni v izobraževalne programe poklicnega in strokovnega ter splošnega
srednjega izobraževanja s prilagojenim izvajanjem in dodatno strokovno pomočjo,
ob prvi usmeritvi določi največ tri ure, ob vseh nadaljnjih usmeritvah pa
največ dve uri tedensko dodatne strokovne pomoči.
Za otroke, ki so bili v postopku usmerjanja
v skladu s prvo alinejo 7. člena ali s šesto alineo 10. člena Pravilnika o
organizaciji in načinu dela komisij za usmerjanje otrok s posebnimi potrebami
ter o kriterijih za opredelitev vrste in stopnje primanjkljajev, ovir oziroma
motenj otrok s posebnimi potrebami (Uradni list RS, št. 54/03, 93/04 in 97/05),
usmerjeni kot otroci z mejnimi intelektualnimi sposobnostmi v program za
predšolske otroke s prilagojenim izvajanjem in dodatno strokovno pomočjo, ali v
izobraževalni program s prilagojenim izvajanjem in dodatno strokovno pomočjo, se
pri preverjanju ustreznosti usmeritve dodatna strokovna pomoč za predšolskega
otroka določi največ tri ure tedensko, za šoloobveznega otroka največ pet ur
tedensko in dijaka največ tri ure tedensko.
Dodatna strokovna pomoč se za predšolske
otroke izvaja v času otrokovega bivanja v vrtcu, za učence in dijake pa
praviloma v času pouka.
Ura dodatne strokovne pomoči traja
praviloma 45 minut.
5. člen
(razširjen obseg dodatne strokovne pomoči
za slepe in slabovidne)
Za slepe in slabovidne otroke, ki so
usmerjeni v program za predšolske otroke s prilagojenim izvajanjem in dodatno
strokovno pomočjo in v izobraževalne programe s prilagojenim izvajanjem in
dodatno strokovno pomočjo, se lahko z odločbo o usmeritvi določi večje število
ur dodatne strokovne pomoči, kot je določeno v 4. členu tega pravilnika,
in sicer v delu, ki se nanaša na premagovanje primanjkljajev, ovir oziroma
motenj:
-
1 dodatna ura tedensko za predšolske otroke,
-
največ 3 dodatne ure tedensko za otroke v prvem in drugem
vzgojno-izobraževalnem obdobju izobraževalnega programa devetletne osnovne
šole,
-
1 dodatna ura tedensko za otroke v tretjem vzgojno-izobraževalnem
obdobju izobraževalnega programa devetletne osnovne šole in
-
1 dodatna ura tedensko za dijake v izobraževalnih programih poklicnega
in strokovnega ter splošnega srednjega izobraževanja.
Način izvajanja oblike dodatne strokovne
pomoči iz prejšnjega odstavka, se glede na stopnjo primanjkljaja, ovire oziroma
motnje, opredeli z individualiziranim programom, izvaja pa se praviloma
skupinsko v seminarski obliki, v organizaciji zavoda za slepe.
6. člen
(odločba o usmeritvi)
V odločbi o usmeritvi se na podlagi
strokovnega mnenja komisije za usmerjanje določi:
-
razmerje ur dodatne strokovne pomoči, ki se nanaša na premagovanje
primanjkljajev, ovir oziroma motenj in tiste dodatne strokovne pomoči, ki se
nanaša na učno pomoč,
-
način izvajanja, ki je lahko individualen ali v posebni skupini, v
oddelku ali izven oddelka, lahko pa tudi delno v oddelku, delno izven oddelka,
ter
-
izvajalce dodatne strokovne pomoči.
Podrobna opredelitev vrste dodatne
strokovne pomoči, dinamika izvajanja ter način izvajanja dodatne strokovne
pomoči se določi z individualiziranim programom.
7. člen
(vsebina dodatne strokovne pomoči za
otroke z motnjami vedenja in osebnosti)
Dodatna strokovna pomoč se lahko za otroke
z motnjami vedenja in osebnosti izvaja tudi v obliki vzgojnih, socialno
integrativnih, preventivnih, kompenzacijskih in korekcijskih programov, ki so
sestavni del vzgojnega programa.
8. člen
(izvajalci)
Dodatno strokovno pomoč izvajajo strokovni
delavci, ki izpolnjujejo s predpisi določene pogoje.
III. FIZIČNA POMOČ
9. člen
(način in pogoji za izvajanje)
Z odločbo o usmeritvi se fizična pomoč
otroku dodeli kot občasna ali stalna.
Stalna fizična pomoč se dodeli otroku, ki
potrebuje pomoč v času poteka vzgojnega dela v vrtcu, v času izvajanja
obveznega in razširjenega programa osnovnošolskega izobraževanja oziroma v času
izvajanja organiziranega izobraževalnega dela v srednji šoli.
Občasna fizična pomoč se dodeli otroku, ki
potrebuje pomoč pri posameznih delih vzgojnega programa za predšolske otroke,
pri posameznih delih obveznega in razširjenega programa osnovnošolskega
izobraževanja, posameznega dela organiziranega izobraževalnega dela v srednji
šoli ter pri osnovnih življenjskih aktivnostih v času izvajanja naštetih
dejavnosti.
Otrokom, ki imajo v skladu z odločbo o
usmeritvi pravico do občasne fizične pomoči, se v individualiziranem programu,
v skladu s predlogom komisije za usmerjanje, določijo dejavnosti, pri katerih
potrebujejo pomoč.
10. člen
(predšolski otroci)
Otroku, ki je usmerjen v program za
predšolske otroke s prilagojenim izvajanjem in dodatno strokovno pomočjo, se
praviloma določi občasna fizična pomoč. Če ima otrok dodeljenega spremljevalca,
se število otrok v oddelku ne zmanjša.
11. člen
(izvajalci)
Fizično pomoč nudi delavec, ki izpolnjuje s
predpisi določene pogoje.
Pravilnik o dodatni strokovni in fizični
pomoči za otroke in mladostnike s posebnimi potrebami (Uradni list RS, št. 25/06)
vsebuje naslednje prehodne in končne določbe:
»IV. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
12. člen
Za postopke usmerjanja, ki so bili uvedeni
pred uveljavitvijo tega pravilnika in pri postopku preverjanja ustreznosti
usmeritve, se dodatna strokovna pomoč in fizična pomoč dodeljujeta v skladu z
določili tega pravilnika.
13. člen
Z dnem uveljavitve tega pravilnika
prenehata veljati 9. in 10. člen Pravilnika centrom za socialno delo o
načinu izvajanja nalog šolskih uprav, ki jih določa Zakon o usmerjanju otrok s
posebnimi potrebami (Uradni list RS, št. 44/01, 48/02, 106/01 in 117/02).
14. člen
Ta pravilnik začne veljati naslednji dan po
objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.«.
Pravilnik o dopolnitvi Pravilnika o dodatni
strokovni in fizični pomoči za otroke in mladostnike s posebnimi potrebami
(Uradni list RS, št. 60/06) vsebuje naslednjo končno določbo:
»2. člen
Ta pravilnik začne veljati naslednji dan po
objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.«.
Pravilnik o dopolnitvi Pravilnika o dodatni
strokovni in fizični pomoči za otroke in mladostnike s posebnimi potrebami
(Uradni list RS, št. 8/08) vsebuje naslednjo končno določbo:
»2. člen
Ta pravilnik začne veljati naslednji dan po
objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.«.