Neuradno prečiščeno besedilo, ki vsebuje to spremembo:
Opozorilo: Neuradno prečiščeno besedilo predpisa
predstavlja zgolj informativni delovni pripomoček, glede katerega organ ne
jamči odškodninsko ali kako drugače.
Neuradno prečiščeno besedilo Pravilnika o vodenju registra
neposrednih in posrednih uporabnikov državnega in občinskih proračunov ter
postopkih odpiranja in zapiranja računov obsega:
-
Pravilnik o vodenju registra neposrednih in posrednih uporabnikov
državnega in občinskih proračunov ter postopkih odpiranja in zapiranja računov
(Uradni list RS, št. 126/07 z dne 31. 12. 2007),
-
Pravilnik o spremembah in dopolnitvah Pravilnika o vodenju registra
neposrednih in posrednih uporabnikov državnega in občinskih proračunov ter
postopkih odpiranja in zapiranja računov (Uradni list RS, št. 78/08 z dne 30.
7. 2008).
PRAVILNIK
o vodenju registra neposrednih in posrednih uporabnikov
državnega in občinskih proračunov ter postopkih odpiranja in zapiranja računov
(neuradno prečiščeno besedilo št. 1)
I. SPLOŠNI DOLOČBI
1. člen
(1) Ta pravilnik določa vodenje registra neposrednih in
posrednih uporabnikov državnega in občinskih proračunov, proračunov, zakladnic
in nadzornikov transakcij javnofinančnih prihodkov (v nadaljnjem besedilu:
register) pri Upravi Republike Slovenije za javna plačila (v nadaljnjem
besedilu: UJP).
(2) Ta pravilnik določa tudi postopke odpiranja in zapiranja
računov neposrednih in posrednih uporabnikov državnega in občinskih proračunov
(v nadaljnjem besedilu: proračunski uporabnik) ter nosilcev javnih pooblastil,
kadar na podlagi le-teh nadzirajo javnofinančne prihodke (v nadaljnjem
besedilu: nadzornik).
1.a člen
(1) Posamezni izrazi, uporabljeni v tem pravilniku, imajo
naslednji pomen:
-
Imetnik računa oziroma podračuna je proračunski uporabnik, ki sredstva
računa oziroma podračuna vodi v svoji poslovni knjigi.
-
Prejemnik sredstev je proračunski uporabnik, kateremu bodo sredstva
obveznih dajatev in drugih javno finančnih prihodkov razporejena.
(2) Ne glede na prvo alinejo prejšnjega odstavka sredstva enotnega
zakladniškega računa (v nadaljnjem besedilu: EZR) vodi upravljavec sredstev
sistema EZR v svoji poslovni knjigi.
II. OPREDELITEV REGISTRA IN NAMEN
2. člen
(1) UJP vodi register kot enotno, z drugimi evidencami
povezano, informatizirano bazo podatkov. Za neposredne in posredne uporabnike
državnega in občinskih proračunov, ki se ustanovijo na podlagi zakona ali
drugega predpisa in se ne registrirajo pri nobenem drugem registrskem organu,
ter za proračune in zakladnice je UJP registrski organ.
(2) Register se vodi na podlagi šifre proračunskega uporabnika,
proračuna, zakladnice ter nadzornika in drugih podatkov o proračunskem
uporabniku, proračunu, zakladnici ter nadzorniku.
3. člen
Register je zbir podatkov o proračunskih uporabnikih,
proračunih in zakladnicah, računih proračunskih uporabnikov, podatkih za obveščanje
proračunskih uporabnikov in vsebuje druge podatke, povezane s proračunskimi
uporabniki, proračuni in zakladnicami, o katerih se vodijo uradne evidence pri
drugih državnih organih.
4. člen
Na podlagi podatkov registra se zagotavlja:
-
izvajanje plačilnega prometa proračunskih uporabnikov,
-
poročanje o prihodkih in odhodkih, prejemkih in izdatkih ter premoženju
in upravljanju z likvidnostjo proračunskih uporabnikov,
-
podatke za register transakcijskih računov pri Banki Slovenije,
-
obveščanje proračunskih uporabnikov in
-
izvrševanje drugih nalog, določenih s predpisi.
III. VSEBINA REGISTRA
5. člen
Register vsebuje naslednje podatke:
1.
o proračunskih uporabnikih, proračunih in zakladnicah,
2.
o računih,
3.
za obveščanje o stanju in prometu na računih.
6. člen
(1) Podatki o proračunskih uporabnikih so:
1.
Identifikacija proračunskega uporabnika:
-
šifra proračunskega uporabnika,
-
naziv,
-
kratek naziv,
-
naslov (statistična regija, občina, naselje ulica, hišna številka,
poštna številka in pošta),
-
vrsta organizacije,
-
matična številka,
-
davčna številka,
-
elektronski naslov,
-
telefonska številka,
-
številka telefaksa,
-
status,
-
nasledstvo (šifra, matična številka, naziv, opis nasledstva),
-
skupina po SKIS.
2.
Vključenost v proračun:
-
tip proračunskega uporabnika,
-
skupina ali podskupina po pravilniku, ki določa proračunske uporabnike,
-
šifra proračuna, kateremu proračunski uporabnik pripada.
3.
Dejavnost (šifra SKD):
-
glavna dejavnost,
-
registrirane dejavnosti.
4.
Ustanovitelji:
-
podatki o ustanoviteljih (šifra, ime in priimek ali naziv),
-
tip ustanovitelja.
5.
Zastopniki:
-
podatki o zastopnikih.
6.
Upravljanje z likvidnostjo:
-
skupina za upravljanje z likvidnostjo,
-
pripadnost sistemu EZR.
7.
Plačne skupine:
-
oznaka plačne skupine.
8.
Vpisi v register:
-
datum vključitve,
-
datum izključitve,
-
datum ustanovitve.
(2) Podatki o proračunih so:
1.
Identifikacija proračuna:
-
šifra za izvrševanje državnega oziroma občinskih proračunov,
-
naziv,
-
kratek naziv.
2.
Upravljavec:
-
podatki o upravljavcu (šifra, naziv).
3.
Vpisi v register:
-
datum vključitve,
-
datum izključitve.
(3) Podatki o zakladnicah so:
1.
Identifikacija zakladnice:
-
šifra za upravljanje z likvidnostjo sistemov EZR,
-
naziv,
-
kratek naziv.
2.
Upravljavec:
-
podatki o upravljavcu (šifra, naziv).
3.
Vpisi v register:
-
datum vključitve,
-
datum izključitve,
-
datum zadnje spremembe.
(4) Podatki iz tretjega odstavka tega člena, ki so povezave
z drugimi podatkovnimi bazami, so:
-
matična številka,
-
davčna številka in
-
SKIS.
7. člen
Podatki o računih so:
1.
tip računa,
2.
številka računa,
3.
številka računa za plačilo stroškov plačilnega prometa,
4.
številka računa za pripis obresti,
5.
popolni ali dolgi naziv računa,
6.
kratek naziv računa,
7.
valute računa,
8.
vrsta računa po zahtevah registra transakcijskih računov pri Banki
Slovenije,
9.
imetnik računa,
10. souporaba
računa,
11. nadzorniki
za promet in stanje na računu,
12. oznaka
za vloge,
13. oznaka
za likvidnostna posojila,
14. aktivnost,
15. oznaka
za objavo v registru transakcijskih računov,
16. datum
odprtja računa,
17. datum
zadnje spremembe,
18. oznaka
izvršenega prenosa v register transakcijskih računov,
19. datum
zaprtja,
20. pravni
naslednik računa,
21. šifra
proračunskega uporabnika računovodje, ki vodi računovodstvo imetnika,
22. šifra
proračunskega uporabnika končnega prejemnika sredstev,
23. SKIS.
8. člen
Podatki za obveščanje o stanju in prometu na računih so:
1.
imena prejemnikov obvestil,
2.
naslovi prejemnikov obvestil (vključno z elektronskim naslovom),
3.
način dostave obvestil,
4.
vrsta obvestila.
IV. NAČIN VODENJA REGISTRA
9. člen
(1) UJP vodi register na podlagi podatkov, predloženih s
strani proračunskih uporabnikov oziroma njihovih ustanoviteljev in na podlagi
podatkov iz drugih registrov in evidenc.
(2) Podatke za identifikacijo proračuna oziroma zakladnice
ter podatke o upravljavcu zagotavlja ministrstvo za finance oziroma občina,
podatke o pripadnosti sistemu EZR, skupini za upravljanje z likvidnostjo,
številki računa za pripis obresti, oznaki za vloge in oznaki za likvidnostna
posojila zagotavlja organizacijski del ministrstva za finance, ki upravlja z
likvidnostjo sistema EZR države, oziroma občina, podatek o plačni skupini pa
ministrstvo, pristojno za sistem plač v javnem sektorju.
(3) Podatki morajo biti zagotovljeni najkasneje v 10
dneh po vzpostavitvi delovanja proračuna oziroma najkasneje v 10 dneh po
sklenitvi pogodbe z Banko Slovenije o vodenju enotnega zakladniškega računa.
(4) UJP je dolžna preverjati pravilnost predloženih podatkov
ter zagotoviti pravilno in pravočasno vpisovanje podatkov ter evidentiranje
vseh sprememb v register.
(5) UJP vpiše podatke v register, če so izpolnjeni
pogoji za vpis.
(6) UJP vodi register na način, da je zagotovljeno
trajno spremljanje vseh vpisov v register (zgodovina podatkov).
10. člen
UJP vpiše podatke v register takoj po ugotovitvi izpolnitve
pogojev za vpis v skladu z drugim odstavkom 13. člena tega pravilnika.
Morebitne manjkajoče podatke iz nabora podatkov, ki so predpisani z vsebino registra
oziroma njihove spremembe, pa najkasneje naslednji delovni dan po prejemu.
11. člen
(1) UJP v posebnem navodilu določi vsebino in obliko
vlog (obrazcev) za:
-
vpis v register, spremembo podatkov registra in izbris iz registra ter
-
odprtje računa, spremembo podatkov računa in zaprtje računa.
(2) V navodilu iz prejšnjega odstavka določi tudi katere
listine PU predloži kot dokazilo imenovanja osebe, pooblaščene za zastopanje
PU, kadar vpis v sodni register ni obvezen oziroma sprememba v sodni register
še ni vnesena.
(3) Navodila, informacije in obrazci za vpis, spremembo
ali izbris podatkov morajo biti dostopni na spletni strani UJP ali v papirni
obliki v območnih enotah UJP.
V. VKLJUČITEV ALI IZKLJUČITEV IZ REGISTRA
12. člen
Državni in občinski organ ali organizacija ter pravna oseba,
ki izpolnjuje pogoje iz predpisa, ki ureja določitev neposrednih in posrednih
uporabnikov državnega in občinskih proračunov, se prične oziroma preneha
obravnavati kot neposredni in posredni uporabnik z vključitvijo oziroma izključitvijo
iz registra.
13. člen
(1) Ustanovitelj ali zakoniti zastopnik organa ali
pravne osebe, ki želi pridobiti status proračunskega uporabnika, mora
najpozneje v petih delovnih dneh od ustanovitve oziroma od vpisa v primarni ali
drug register vložiti vlogo za vpis v register proračunskih uporabnikov pri
UJP.
(2) V primeru nepopolne vloge UJP pozove vložnika, da v
roku petih delovnih dni dopolni vlogo. Če vložnik vloge ne dopolni v določenem
roku, UJP vlogo s sklepom zavrže.
(3) Ne glede na prvi in drugi odstavek tega člena UJP
uvede ali nadaljuje postopek po uradni dolžnosti, če je vpis v register v
javnem interesu in če so izpolnjeni pogoji iz predpisa, ki ureja merila za
določitev neposrednih in posrednih uporabnikov državnega in občinskih proračunov.
(4) Če organ ali pravna oseba ne izpolnjuje pogojev za
vpis v register proračunskih uporabnikov, UJP izda sklep o zavrnitvi vpisa.
(5) Če so izpolnjeni pogoji, določeni v predpisu iz
12. člena tega pravilnika, UJP izda sklep o vključitvi v register in ga
posreduje proračunskemu uporabniku, ustanovitelju in organizacijskemu delu
Ministrstva za finance, ki upravlja likvidnost sistema EZR države oziroma
občini.
14. člen
Proračunski uporabnik, ki je pridobil status proračunskega
uporabnika v skladu s tem pravilnikom in je predhodno posloval prek enega ali
več računov pri poslovnih bankah, je dolžan v roku 30 dni po vročitvi sklepa iz
petega odstavka 13. člena tega pravilnika zapreti vse račune v poslovnih
bankah.
15. člen
(1) UJP izvede postopek izključitve proračunskega uporabnika
iz registra na podlagi vloge ali po uradni dolžnosti.
(2) Ustanovitelj ali zakoniti zastopnik proračunskega
uporabnika mora najpozneje v petih delovnih dneh od izbrisa iz primarnega
registra oziroma veljavnosti predpisa, na podlagi katerega preneha obstajati
ali v primeru prenehanja izpolnjevanja pogojev za status proračunskega
uporabnika, o tem obvestiti UJP ter predložiti dokumentacijo v skladu s tem
pravilnikom in navodilom UJP.
(3) UJP ob upoštevanju kriterijev, določenih v predpisu
iz 12. člena tega pravilnika, izda sklep o zavrnitvi vloge za izključitev ali
sklep o izključitvi iz registra in ga posreduje proračunskemu uporabniku,
ustanovitelju in organizacijskemu delu Ministrstva za finance, ki upravlja
likvidnost sistema EZR države, oziroma občini.
16. člen
Pravna oseba, ki je izgubila status proračunskega uporabnika
je dolžna v roku 30 dni od vročitve sklepa o izključitvi iz registra
zapreti vse podračune pri UJP v skladu s tem pravilnikom. Po preteku 30 dni od
vročitve sklepa pravni osebi UJP ne sprejme več nobenega plačilnega navodila v
breme teh podračunov, razen plačilnega navodila za prenos denarnih sredstev na
transakcijski račun pri poslovni banki, oziroma na podračun pravnega
naslednika, in sicer le, če na dan izvršitve tega plačilnega navodila razpolaga
tudi s predloženo zahtevo za zaprtje računov pri UJP.
VI. STATUSNE IN DRUGE SPREMEMBE
17. člen
(1) Podatke v zvezi s statusnimi in drugimi spremembami
iz tega poglavja, vezane na proračunske uporabnike, UJP pridobiva iz primarnih
registrov, če ta pravilnik ne določa drugače.
(2) Kadar UJP ob upoštevanju kriterijev razvrščanja proračunskih
uporabnikov v posamezen sistem EZR v skladu s predpisom, ki ureja vzpostavitev
sistema EZR, ugotovi, da je potrebno zaradi statusnih in drugih sprememb
izvršiti prenos iz enega v drug sistem EZR, pozove proračunskega uporabnika, da
v roku 5 delovnih dni predloži dokumentacijo, v skladu z določbami tega
pravilnika.
(3) Proračunski uporabnik, za katerega je register primarni
register, je dolžan UJP obvestiti o statusnih in drugih spremembah najkasneje v
5 delovnih dneh po nastanku spremembe.
(4) Kolikor proračunski uporabnik ne izpolni svoje dolžnosti
iz prejšnjega odstavka v predvidenem roku in so na podlagi poslovanja
proračunskega uporabnika ugotovljene statusne in druge spremembe, UJP uvede
postopek vpisa teh sprememb v register po uradni dolžnosti.
18. člen
Ob pripojitvi proračunskega uporabnika k drugemu proračunskemu
uporabniku mora zakoniti zastopnik proračunskega uporabnika, h kateremu je bila
opravljena pripojitev, UJP predložiti podatke o nasledstvu. Ob spojitvi
proračunskih uporabnikov v novega proračunskega uporabnika mora zakoniti
zastopnik novega proračunskega uporabnika UJP predložiti podatke o nasledstvu.
19. člen
Ob razdružitvi proračunskega uporabnika v dva ali več novih
proračunskih uporabnikov mora zakoniti zastopnik proračunskega uporabnika, ki
se zaradi razdružitve izključi iz registra, UJP predložiti podatke o
nasledstvu.
20. člen
(1) Pri spremembi računa, podpisnikov, načina podpisovanja,
sedeža, imena, zastopnika, pravnoorganizacijske oblike ali žiga, če ga je
proračunski uporabnik določil kot obveznega na pisnem plačilnem navodilu
oziroma ob ukinitvi njegove uporabe, mora proračunski uporabnik UJP predložiti
seznam deponiranih podpisov oseb, ki so pooblaščene za podpisovanje plačilnih
navodil.
(2) Spremembo zakonitega zastopnika proračunskega
uporabnika in oseb, pooblaščenih za razpolaganje s sredstvi na računu in
podpisovanje plačilnih navodil, UJP upošteva z dnem prejema sklepa o imenovanju
zastopnika in seznama deponiranih podpisov ter popolne vloge in dokumentacije,
določene v navodilu UJP, ne glede na izvedbo vpisa spremembe zakonitega
zastopnika v primarnem registru.
21. člen
Ob vpisu spremembe v registru izda UJP obvestilo o spremembi,
ki ga posreduje proračunskemu uporabniku in organizacijskemu delu ministrstva
za finance, ki upravlja z likvidnostjo sistema EZR države oziroma občini.
VII. ODPIRANJE RAČUNOV
22. člen
Proračunski uporabnik, ki želi odpreti račun, mora UJP
predložiti dokumentacijo v skladu s tem pravilnikom. Zahtevek proračunskega
uporabnika za odprtje računa mora vsebovati podatek o imetniku in podatke o
računovodji, s katerim bo UJP usklajeval stanja sredstev računa. V primeru, ko
proračunski uporabnik predloži zahtevek za odprtje podračuna za plačevanje
obveznih dajatev in drugih javnofinančnih prihodkov, mora zahtevek vsebovati
tudi podatek o prejemniku sredstev.
a) Odpiranje zakladniškega podračuna
23. člen
(1) Minister za finance, ali od njega pooblaščena oseba
oziroma župan občine ali od njega pooblaščena oseba predloži UJP zahtevek za
odprtje podračuna in seznam deponiranih podpisov oseb, ki so pooblaščene za
podpisovanje plačilnih navodil.
(2) V posameznem sistemu enotnega zakladniškega računa
UJP odpre le en zakladniški podračun.
(3) UJP odpre podračun v vseh valutah, odprtih na EZR.
b) Odpiranje podračuna proračunskega uporabnika
24. člen
(1) Proračunski uporabnik predloži UJP:
-
zahtevek za odprtje podračuna,
-
seznam deponiranih podpisov oseb, ki so pooblaščene za podpisovanje
plačilnih navodil,
-
izjavo o plačilu stroškov plačilnega prometa z direktno obremenitvijo in
-
izjavo za nakazilo obresti za stanje na podračunu.
(2) UJP odpre podračun v vseh valutah, odprtih na EZR.
(3) Neposredni uporabnik državnega proračuna mora pri
odpiranju podračuna predložiti UJP poleg dokumentacije, navedene v prvem
odstavku tega člena, tudi soglasje ministra za finance ali od njega pooblaščene
osebe za odprtje računa.
(4) Neposredni uporabnik občine – ožji del občine, ki je
samostojna pravna oseba, mora pri odpiranju podračuna predložiti UJP poleg
dokumentacije, navedene v prvem odstavku tega člena, tudi soglasje župana ali
od njega pooblaščene osebe za odprtje računa.
(5) V primeru zahteve po odprtju podračuna, prek katerega
bo poslovalo več proračunskih uporabnikov, mora zahtevano dokumentacijo iz
prvega in drugega odstavka tega člena ter seznam proračunskih uporabnikov, ki
bodo poslovali prek skupnega podračuna, predloži tisti proračunski uporabnik,
ki bo imetnik skupnega podračuna. Imetnik skupnega podračuna obvešča UJP tudi o
vseh spremembah seznama.
c) Odpiranje podračuna za poslovanje z novimi
plačilnimi instrumenti
25. člen
Neposredni proračunski uporabnik predloži UJP dokumentacijo v
skladu s 24. členom tega pravilnika, razen seznama deponiranih podpisov oseb,
ki so pooblaščene za podpisovanje plačilnih navodil, in sicer, če proračunski
uporabnik predloži UJP pooblastilo za dnevno razporejanje sredstev v enem
znesku.
č) Odpiranje podračunov za plačevanje obveznih dajatev in
drugih javnofinančnih prihodkov
26. člen
UJP odpre podračune za plačevanje obveznih dajatev in drugih
javnofinančnih prihodkov na podlagi zahtevka ministrstva za finance.
27. člen
UJP odpre podračune za plačevanje občinskega samoprispevka
ali samoprispevka krajevne skupnosti na podlagi zahtevka župana občine.
Ustrezne podatke o odprtem podračunu UJP pošlje pristojnemu organu ministrstva
za finance.
28. člen
UJP odpre prehodne podračune nadzornikov na podlagi zahteve
nadzornika. Nadzornik mora zahtevku predložiti izjavo, da se bo prehodni račun
uporabljal le za plačevanje obveznih dajatev in drugih javnofinančnih
prihodkov. Ustrezne podatke o odprtem podračunu UJP pošlje pristojnemu organu
ministrstva za finance.
29. člen
(1) Poleg zahtevka iz 26., 27. in 28. člena tega pravilnika je v primeru odpiranja podračunov za plačevanje obveznih dajatev in
drugih javnofinančnih prihodkov potrebno UJP predložiti tudi seznam deponiranih
podpisov oseb, ki so pooblaščene za podpisovanje plačilnih navodil. Navedeni
seznam je dolžan predložiti vsak izmed nadzornikov, ki je naveden v:
-
seznamu podračunov JFP skupine A v pravilniku, ki ureja podračune ter
način plačevanja obveznih dajatev in drugih javnofinančnih prihodkov in
-
seznamu podračunov JFP skupine B v pravilniku, ki ureja opravljanje
nalog Uprave Republike Slovenije za javna plačila na področju plačevanja in
razporejanja obveznih dajatev in drugih javnofinančnih prihodkov.
(2) Nadzornik lahko za potrebe realizacije tega člena
predloži posamičen in/ali skupinski seznam podpisov oseb, ki so pooblaščene za
podpisovanje plačilnih navodil. Posamičen seznam je seznam, ki vsebuje
deponirane podpise oseb nadzornika, ki so pooblaščeni za podpisovanje plačilnih
navodil v breme točno določenega podračuna. Skupinski seznam deponiranih
podpisov je seznam, ki vsebuje deponirane podpise nadzornika za dva ali več
točno določenih podračunov.
(3) Nadzornik predloži seznam iz prejšnjega odstavka za
nov ali nove podračune najkasneje v roku petih delovnih dni od objave novega
ali novih podračunov za obvezne dajatve in druge javnofinančne prihodke v
pravilniku, ki ureja podračune ter način plačevanja obveznih dajatev in drugih
javnofinančnih prihodkov ter v pravilniku, ki ureja opravljanje nalog Uprave
Republike Slovenije za javna plačila na področju plačevanja in razporejanja
obveznih dajatev in drugih javnofinančnih prihodkov.
d) Odpiranje stečajnega in likvidacijskega podračuna
30. člen
(1) Stečajni oziroma likvidacijski upravitelj predloži UJP:
-
zahtevek in potrebno dokumentacijo za zaprtje podračuna v skladu s tem
pravilnikom,
-
potrdila poslovnih bank o zaprtju gotovinskih računov,
-
zahtevek in potrebno dokumentacijo za odprtje podračuna v stečaju
oziroma v likvidaciji v skladu s tem pravilnikom,
-
sklep o začetku stečajnega oziroma likvidacijskega postopka,
-
plačilno navodilo za prenos sredstev s podračuna za katerega je dan
zahtevek za zaprtje na stečajni oziroma likvidacijski podračun.
(2) UJP odpre podračun v vseh valutah, odprtih na EZR.
e) Odpiranje gotovinskega računa
31. člen
(1) Proračunski uporabnik, ki lahko odpre gotovinski
račun v poslovni banki, obvesti UJP o odprtju tega računa v skladu s predpisom,
ki ureja poslovanje prek teh računov.
(2) Na podlagi informacije proračunskega uporabnika iz
prvega odstavka UJP ažurira register ter vzpostavi evidenco o prometu in stanju
na tem računu.
f) Odpiranje posebnega namenskega transakcijskega
računa
32. člen
(1) Neposredni proračunski uporabnik razen ožji del
občine, ki je samostojna pravna oseba, predloži zahtevo za odprtje posebnega
namenskega transakcijskega računa (v nadaljnjem besedilu: PNTR)
organizacijskemu delu ministrstva za finance, ki upravlja z likvidnostjo
sistema EZR države oziroma občini, ki zahtevo za odprtje posreduje UJP, le-ta
pa Banki Slovenije.
(2) Posredni proračunski uporabnik ter ožji del občine,
ki je samostojna pravna oseba, predloži zahtevo za odprtje PNTR UJP, ta pa jo
posreduje Banki Slovenije.
(3) Na podlagi informacije Banke Slovenije o odprtju
PNTR UJP izvrši ažuriranje registra ter vzpostavi evidenco o prometu in stanju
na tem računu.
g) Obveščanje ob odprtju računa
33. člen
(1) Ob odprtju podračuna izda UJP pisno obvestilo o
odprtem podračunu, ki ga posreduje proračunskemu uporabniku in organizacijskemu
delu ministrstva za finance, ki upravlja z likvidnostjo sistema EZR države
oziroma občini.
(2) Ob odprtju PNTR UJP posreduje obvestilo Banke
Slovenije imetniku računa. Za neposredne proračunske uporabnike razen v primeru
ožjega dela občine, ki je samostojna pravna oseba, navedeno obvestilo UJP
posreduje tudi organizacijskemu delu ministrstva za finance, ki upravlja z
likvidnostjo sistema EZR države oziroma občini.
(3) O odprtju evidenčnega računa izda UJP pisno obvestilo
o odprtem računu, ki ga posreduje proračunskemu uporabniku in imetniku skupnega
podračuna.
VIII. ZAPIRANJE RAČUNOV
a) Splošno
34. člen
Proračunski uporabnik, ki želi zapreti račun, mora UJP
predložiti dokumentacijo v skladu s tem pravilnikom.
b) Zapiranje zakladniškega podračuna
35. člen
(1) Minister za finance, ali od njega pooblaščena oseba
oziroma župan občine ali od njega pooblaščena oseba predloži UJP zahtevek za
zaprtje podračuna ter plačilno navodilo za prenos sredstev.
(2) UJP zapre zakladniški podračun v primeru prenehanja
obstoja sistema EZR.
c) Zapiranje podračuna proračunskega uporabnika
36. člen
(1) Proračunski uporabnik predloži UJP:
-
zahtevek za zaprtje podračuna pri UJP,
-
izjavo o poravnanju vseh obveznosti iz naslova stroškov plačilnega
prometa,
-
izjavo za nakazilo obresti za stanja na podračunu,
-
plačilno navodilo za prenos sredstev na račun naslednika,
-
potrdilo poslovnih bank o zaprtju gotovinskega računa.
(2) Neposredni uporabnik državnega proračuna mora pri
zapiranju podračuna predložiti UJP poleg dokumentacije, navedene v prvem
odstavku, tudi soglasje ministra za finance ali od njega pooblaščene osebe za
zaprtje podračuna.
(3) Neposredni uporabnik občine – ožji del občine, ki je
samostojna pravna oseba, mora pri zapiranju podračuna predložiti UJP poleg
dokumentacije, navedene v prvem odstavku, tudi soglasje župana ali od njega
pooblaščene osebe za zaprtje podračuna.
(4) V primeru zahteve po zaprtju podračuna, prek katerega
posluje več proračunskih uporabnikov, zahtevano dokumentacijo iz prvega in
drugega odstavka tega člena, predloži tisti proračunski uporabnik, ki je
imetnik skupnega podračuna. V tem primeru je UJP dolžan hkrati z zaprtjem
skupnega podračuna zapreti tudi vse evidenčne račune, ki so bili odprti v
okviru skupnega podračuna na podlagi zahteve imetnika skupnega podračuna.
Posamezen evidenčni račun, odprt v okviru skupnega podračuna, UJP zapre na
zahtevo imetnika skupnega podračuna.
č) Zapiranje podračuna za poslovanje z novimi plačilnimi
instrumenti
37. člen
Neposredni proračunski uporabnik mora pri zapiranju podračuna
predložiti UJP dokumentacijo iz prvega odstavka 36. člena tega pravilnika,
razen potrdila poslovne banke o zaprtju gotovinskega računa.
d) Zapiranje podračunov za vplačevanje obveznih dajatev in
drugih javnofinančnih prihodkov
38. člen
UJP zapre podračune za vplačevanje obveznih dajatev in drugih
javnofinančnih prihodkov na podlagi zahtevka ministrstva za finance.
39. člen
UJP zapre podračune za plačevanje občinskega samoprispevka
ali samoprispevka krajevne skupnosti na podlagi zahtevka župana občine.
Ustrezne podatke o zaprtem podračunu UJP pošlje pristojnemu organu ministrstva
za finance zaradi sprememb in dopolnitev predpisa, ki ureja račune in način
plačevanja obveznih dajatev in drugih javnofinančnih prihodkov.
40. člen
UJP zapre prehodne podračune nadzornikov na podlagi zahteve
nadzornika. Ustrezne podatke o zaprtem podračunu UJP pošlje pristojnemu organu
ministrstva za finance zaradi sprememb in dopolnitev predpisa, ki ureja račune
in način plačevanja obveznih dajatev in drugih javnofinančnih prihodkov.
e) Zapiranje stečajnega oziroma likvidacijskega podračuna
41. člen
Stečajni oziroma likvidacijski upravitelj mora pristojnemu
uradu UJP predložiti naslednjo dokumentacijo:
-
zahtevek in potrebno dokumentacijo za zaprtje podračuna v skladu s tem
pravilnikom,
-
sklep o zaključku stečajnega oziroma likvidacijskega postopka,
-
potrdilo poslovnih bank o zaprtju gotovinskih računov.
f) Zapiranje gotovinskega računa
42. člen
(1) Proračunski uporabnik, ki zapre gotovinski račun pri
poslovni banki, obvesti UJP o zaprtju tega računa v skladu s predpisom, ki
ureja poslovanje prek teh računov.
(2) Na podlagi informacije proračunskega uporabnika iz
prvega odstavka UJP ažurira register ter ukine evidenco o prometu in stanju na
tem računu.
g) Zapiranje PNTR
43. člen
(1) Neposredni proračunski uporabnik razen ožji del
občine, ki je samostojna pravna oseba, predloži zahtevo za zaprtje PNTR
organizacijskemu delu ministrstva za finance, ki upravlja z likvidnostjo
sistema EZR države oziroma občini, ki zahtevo za zaprtje posreduje UJP, le-ta
pa Banki Slovenije.
(2) Posredni proračunski uporabnik in ožji del občine,
ki je samostojna pravna oseba, predloži zahtevo za zaprtje PNTR UJP, ta pa jo
posreduje Banki Slovenije.
(3) Na podlagi informacije Banke Slovenije o zaprtju
PNTR UJP izvrši ažuriranje registra ter preneha voditi evidenco o prometu in
stanju na tem računu.
h) Zapiranje podračuna po uradni dolžnosti
44. člen
(1) Kadar na podračunu proračunskega uporabnika eno leto
ni bilo nobene spremembe in proračunski uporabnik nima dospelih neporavnanih
obveznosti, UJP pisno pozove proračunskega uporabnika, naj v petnajstih dneh po
vročitvi poziva obvesti UJP o nadaljnji uporabi podračuna. Če proračunski
uporabnik v tem roku ne obvesti UJP, se sredstva z podračuna proračunskega
uporabnika prenesejo na podračun za izvrševanje državnega oziroma občinskega
proračuna tistega sistema EZR, v katerega je bil vključen proračunski uporabnik.
Nato UJP zapre podračun po uradni dolžnosti.
(2) Ta določba ne velja za podračune za plačevanje
obveznih dajatev in drugih javnofinačnih prihodkov.
i) Obveščanje ob zaprtju računa
45. člen
(1) Ob zaprtju podračuna EZR izda UJP pisno obvestilo o
zaprtem podračunu, ki ga posreduje proračunskemu uporabniku in organizacijskemu
delu ministrstva za finance, ki upravlja likvidnost sistema EZR države oziroma
občini.
(2) Ob zaprtju PNTR UJP posreduje obvestilo Banke
Slovenije imetniku računa. Za neposredne proračunske uporabnike razen v primeru
ožjega dela občine, ki je samostojna pravna oseba, navedeno obvestilo UJP
posreduje tudi organizacijskemu delu ministrstva za finance, ki upravlja
likvidnost sistema EZR države oziroma občini.
(3) O zaprtju evidenčnega računa izda UJP pisno obvestilo
o zaprtem računu, ki ga posreduje proračunskemu uporabniku in imetniku skupnega
podračuna.
IX. JAVNOST IN UPORABA PODATKOV REGISTRA
46. člen
UJP zagotavlja, da so podatki o podračunih EZR, ki jih vodi
za namene izvajanja plačilnega prometa ter vse spremembe, tekoče posredovani
Banki Slovenije z namenom ažuriranja registra transakcijskih računov.
47. člen
(1) Podatki iz registra so javni in dostopni vsem organom
državne in občinske uprave, vsem proračunskim uporabnikom in ostalim poslovnim
subjektom.
(2) Poslovni subjekti, ki izkažejo poslovni interes,
smejo podatke iz registra uporabljati samo za namene, za katere so jim bili
posredovani.
X. ARHIVIRANJE DOKUMENTACIJE REGISTRA
48. člen
UJP trajno hrani vso dokumentacijo, ki je podlaga za vse
vpise podatkov v register.
Pravilnik o vodenju registra
neposrednih in posrednih uporabnikov državnega in občinskih proračunov ter
postopkih odpiranja in zapiranja računov (Uradni list RS, št. 126/07)
vsebuje naslednjo prehodno in končni določbi:
»XI. PREHODNA IN KONČNI DOLOČBI
49. člen
UJP vzpostavi vodenje nadzornikov transakcij javnofinančnih
prihodkov v registru iz prvega odstavka 1. člena tega pravilnika do
31. marca 2008.
50. člen
Z uveljavitvijo tega pravilnika preneha veljati Pravilnik o
vodenju registra neposrednih in posrednih uporabnikov državnega in občinskih
proračunov ter postopkih odpiranja in zapiranja računov (Uradni list RS, št.
96/03, 72/04 in 3/06).
51. člen
Ta pravilnik začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem
listu Republike Slovenije.«.
Pravilnik o spremembah in
dopolnitvah Pravilnika o vodenju registra neposrednih in posrednih uporabnikov
državnega in občinskih proračunov ter postopkih odpiranja in zapiranja računov
(Uradni list RS, št. 78/08)
vsebuje naslednjo končno določbo:
»6. člen
Ta pravilnik začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem
listu Republike Slovenije.«.