Neuradno prečiščeno besedilo, ki vsebuje to spremembo:
Opozorilo: Neuradno prečiščeno besedilo
predpisa predstavlja zgolj informativni delovni pripomoček, glede katerega
organ ne jamči odškodninsko ali kako drugače.
Neuradno prečiščeno besedilo Pravilnika o
izvajanju ukrepov aktivne politike zaposlovanja obsega:
-
Pravilnik o izvajanju ukrepov aktivne politike zaposlovanja (Uradni list
RS, št. 5/07 z dne 19. 1. 2007),
-
Pravilnik o spremembah in dopolnitvah Pravilnika o izvajanju ukrepov
aktivne politike zaposlovanja (Uradni list RS, št. 85/08 z dne 29. 8. 2008).
PRAVILNIK
o izvajanju ukrepov aktivne politike
zaposlovanja
(neuradno prečiščeno besedilo št. 1)
I. SPLOŠNE DOLOČBE
1. člen
(predmet urejanja pravilnika)
Ta pravilnik podrobneje ureja izvajanje
ukrepov aktivne politike zaposlovanja, določenih s Programom ukrepov aktivne
politike zaposlovanja za obdobje 2007–2013 in načrtom izvedbe za posamezno
proračunsko ali plansko obdobje, in sicer:
-
način izvajanja ukrepov, postopek za izvedbo ukrepov in aktivnosti,
nosilce in izvajalce programa ukrepov aktivne politike zaposlovanja ter
postopke izbora operativnih izvajalcev posameznih aktivnosti, ciljne skupine,
merila upravičenosti in postopek za vključitev udeležencev, vrste stroškov in
način izplačila,
-
nadzor nad porabo sredstev in postopek vrnitve sredstev,
-
spremljanje, poročanje in ovrednotenje,
-
metodologijo za določanje suficitarnih in deficitarnih poklicev.
2. člen
(opredelitev pojmov)
Posamezni pojmi, uporabljeni v tem
pravilniku, imajo naslednji pomen:
-
aktivna politika zaposlovanja (v nadaljnjem besedilu: APZ) je sklop
neposrednih posegov na trg dela, namenjenih odpravljanju problemov na področju
zaposlovanja in trgu dela,
-
program ukrepov aktivne politike zaposlovanja (v nadaljnjem besedilu:
Program APZ), ki ga sprejme Vlada Republike Slovenije, je strateški dokument,
ki določi strateške cilje programa, vrste ukrepov aktivne politike zaposlovanja
(v nadaljnjem besedilu: ukrepi), cilje in pričakovane rezultate ukrepov,
aktivnosti in kazalce spremljanja po posameznih ukrepih ter vire financiranja,
-
načrt izvedbe aktivne politike zaposlovanja (v nadaljnjem besedilu:
Načrt izvedbe) je operativni dokument Programa APZ, ki konkretizira ukrepe in
aktivnosti za posamezno proračunsko ali plansko obdobje,
-
katalog ukrepov aktivne politike zaposlovanja je dokument, ki podrobneje
opredeljuje Načrt izvedbe (v nadaljnjem besedilu: Katalog),
-
ukrep aktivne politike zaposlovanja (v nadaljnjem besedilu: ukrep) je
namenski in vsebinsko opredeljeni poseg na trg dela za prednostne ciljne
skupine. Vsebuje aktivnosti, s katerimi se dosegajo zastavljeni cilji,
-
aktivnost ukrepa aktivne politike zaposlovanja (v nadaljnjem besedilu:
aktivnost APZ) je poseg na trgu dela, s katerim se dosegajo zastavljeni cilji
ukrepa,
-
projekt je konkretni izvedbeni načrt delodajalca ali operativnega
izvajalca,
-
programi so sklopi različnih oblik izvajanja posamezne aktivnosti,
-
pooblaščeni izvajalci so tisti, ki so neposredno po zakonu ali s pogodbo
o koncesiji pooblaščeni za izvajanje ukrepov in aktivnosti APZ,
-
operativni izvajalci so izvajalci aktivnosti APZ, ki so izbrani po
postopkih, določenih s tem pravilnikom,
-
udeleženci so brezposelne osebe, šolajoča se mladina in iskalci
zaposlitve, osebe, katerih delo je postalo nepotrebno, ter zaposleni.
3. člen
(ukrepi)
(1) Ukrepi, katerih izvajanje ureja ta
pravilnik, so:
-
svetovanje in pomoč pri iskanju zaposlitve,
-
usposabljanje in izobraževanje,
-
spodbujanje zaposlovanja in samozaposlovanja,
-
povečevanje socialne vključenosti.
(2) Namen ukrepa svetovanja in pomoči
pri iskanju zaposlitve je svetovanje in pomoč posameznikom pri iskanju
zaposlitve ter seznanjanje s poklicnimi možnostmi in poglobljena obravnava
določenih skupin oseb, da se izboljšajo zaposlitvene možnosti in odpravijo
ovire pri iskanju zaposlitve. Namen ukrepa je tudi predstavitev in uveljavitev
aktivnosti programa APZ.
(3) Namen ukrepa usposabljanja in
izobraževanja je povečati zaposljivost in konkurenčnost na trgu dela s pridobivanjem
novega znanja, spretnosti in zmožnosti ter z dvigom izobrazbe in
kvalifikacijske ravni zaposlenih in brezposelnih.
(4) Namen ukrepa spodbujanja
zaposlovanja in samozaposlovanja je spodbuditi samozaposlovanje brezposelnih
oseb, ki želijo po usposabljanju uresničiti podjetniško idejo in se
samozaposliti, spodbuditi zaposlovanje najteže zaposljivih skupin brezposelnih
oseb, posebno prejemnikov denarne socialne pomoči, povečevati prilagodljivost
trga dela s spodbujanjem novih oblik zaposlovanja, povečati regijsko in
sektorsko mobilnost, ohraniti delovna mesta in podpreti preoblikovanje
podjetij.
(5) Namen ukrepa povečevanja socialne
vključenosti je spodbujati socialno vključenost ljudi, torej uresničevati in
uveljaviti aktivnosti in projekte za ustvarjanje okolja, ki bo motiviralo ljudi
k aktivnosti in v katerem bodo laže in hitreje našli delo, hkrati pa uživali
potrebno raven socialne zaščite.
II. NAČIN IN POSTOPEK IZVAJANJA UKREPOV IN AKTIVNOSTI APZ
4. člen
(Katalog)
(1) Ministrstvo za delo, družino in
socialne zadeve (v nadaljnjem besedilu: ministrstvo) Zavodu Republike Slovenije
za zaposlovanje (v nadaljnjem besedilu: zavod) in drugim pooblaščenim
izvajalcem v petih dneh od sprejetja Programa APZ predloži usmeritve za
pripravo Kataloga. Na podlagi sprejetega Programa APZ in Načrta izvedbe ter
usmeritev zavod v 30 dneh pripravi Katalog, s katerim podrobneje opredeli
posamezne aktivnosti APZ za obdobje Načrta izvedbe.
(2) Za aktivnosti APZ drugih
pooblaščenih izvajalcev ministrstvo po sprejetju Programa APZ in usmeritev
pozove slednje k izdelavi predloga aktivnosti APZ. Pooblaščeni izvajalec pošlje
predlog najpozneje 25. dan po sprejetju Programa APZ zavodu. Ta vključi prejeti
predlog v Katalog.
(3) Katalog se objavi na spletnih
straneh ministrstva in na spletnih straneh zavoda. Pred objavo se predloži ministrstvu
za izdajo mnenja.
5. člen
(strukturni skladi)
(1) Za izvajanje ukrepov in aktivnosti
APZ, ki jih sofinancirajo evropski strukturni skladi, se uporabljajo predpisi,
ki urejajo porabo sredstev teh skladov (v nadaljnjem besedilu: ESS).
(2) Upravičeni stroški so tisti del
oziroma vrsta stroškov aktivnosti ali projekta, ki se skladno s pravili iz
prejšnjega odstavka sofinancirajo iz sredstev ESS in nacionalnih javnih
sredstev.
(3) Upravičeni stroški in pogoji za
priznavanje upravičenih stroškov za finančno obdobje 2004–2006 so opredeljeni v
Uredbi Komisije (ES) št. 438/2001 o določitvi podrobnih pravil za izvajanje
Uredbe Sveta (ES) št. 1260/1999 glede sistemov upravljanja in nadzora pomoči,
dodeljene v okviru strukturnih skladov (UL L št. 63 z dne 3. marca 2001,
str. 21), in Uredbi Komisije (ES) št. 448/2004 o določitvi podrobnih pravil za
izvajanje Uredbe Sveta (ES) št. 1260/2003 glede upravičenosti izdatkov za
aktivnosti, ki se sofinancirajo iz strukturnih skladov (UL L št. 72 z dne
11. marca 2004, str. 66). Upravičeni stroški za finančno perspektivo
2007–2013 so opredeljeni v Navodilih o upravičenih stroških za sredstva
evropske kohezijske politike za programsko obdobje 2007–2013, katerih
izdajatelj je Služba Vlade Republike Slovenije za lokalno samoupravo in
regionalno politiko, ki je kot Organ upravljanja določena v 4. členu Uredbe o
izvajanju postopkov pri porabi sredstev evropske kohezijske politike v
Republiki Sloveniji v programskem obdobju 2007–2013 (Uradni list RS, št.
41/07).
(4) Višina in nabor upravičenih
stroškov za vsako aktivnost APZ se opredeli v Katalogu za obdobje Načrta izvedbe.
6. člen
(posebnosti izvajanja posameznih ukrepov
in aktivnosti APZ)
(1) Javna dela se izvajajo v skladu z
52., 53. in 53. a členom Zakona o zaposlovanju in zavarovanju za primer
brezposelnosti (v nadaljnjem besedilu: ZZZPB), Programom javnih del, ki ga
sprejme Vlada Republike Slovenije, in pravilnikom, ki ureja financiranje javnih
del.
(2) Pri podrobnejši opredelitvi
aktivnosti APZ, namenjenih izobraževanju brezposelnih oseb, se upošteva Program
izobraževanja brezposelnih oseb, ki ga na podlagi 53. c člena ZZZPB za
posamezno šolsko leto sprejme Vlada Republike Slovenije.
(3) Povračilo prispevkov delodajalca
se izvaja v skladu z 48. a členom ZZZPB. Zavod na internetni strani objavi
obrazce in navodila ter seznam suficitarnih poklicev oziroma poklicnih skupin.
Prispevki delodajalca se povrnejo na podlagi njegove vloge, o kateri odloča in
za katero izda odločbo zavod.
(4) Aktivnost ohranitev delovnih mest
se izvaja v skladu z zakonom, ki ureja pomoč za reševanje in prestrukturiranje
gospodarskih družb v težavah.
7. člen
(regionalni pristop)
Minister oziroma ministrica, pristojna za
delo, letno določi območja z višjo stopnjo brezposelnosti in merila za
stimulativno izvajanje posameznih aktivnosti APZ na teh območjih. Obseg
stimulacij in način izvajanja aktivnosti APZ se objavita v Katalogu.
8. člen
(državna pomoč)
(1) Intenzivnost pomoči za
zaposlovanje in usposabljanje, dodeljene za izvajanje aktivnosti programa APZ,
ki predstavljajo državno pomoč, mora biti v skladu z Uredbo Komisije št.
2204/2002 o uporabi členov 87 in 88 Pogodbe o ES za državne pomoči na področju
zaposlovanja (UL L št. 337 z dne 13. decembra 2002, str. 3), Uredbo
Komisije št. 68/2001 o uporabi členov 87 in 88 Pogodbe o ES za državne pomoči pri pomoči za usposabljanje (UL L št. 10 z dne 13. januarja 2001, str. 20)
ali Uredbo Komisije št. 69/2001 o uporabi členov 87 in 88 Pogodbe o ES pri de minimis pomoči (UL L št. 10 z dne 13. januarja 2001, str.
30) oziroma v skladu z uredbami za navedena področja, ki bodo veljavne med
izvajanjem aktivnosti.
(2) V Katalogu se določi, ali
posamezna aktivnost predstavlja državno pomoč in v skladu s katero uredbo se
izvaja.
(3) Gospodarski subjekti, ki izvajajo
programe reševanja ali prestrukturiranja in so v ta namen pridobili državno
pomoč, niso upravičeni do sredstev iz Programa APZ, ki predstavljajo državno
pomoč. Ministrstvo na podlagi podatkov Ministrstva za gospodarstvo vodi
podatkovno zbirko gospodarskih subjektov v prestrukturiranju, jo mesečno
dopolnjuje ter seznanja z njo zavod in druge pooblaščene izvajalce.
III. NOSILCI IN IZVAJALCI PROGRAMA APZ
9. člen
(nosilec ukrepov APZ)
Nosilec Programa APZ je ministrstvo, ki v
sodelovanju z zavodom programira, razvija in oblikuje ukrepe in aktivnosti APZ
ter jih sproti spremlja in vrednoti. Ministrstvo lahko s pogodbo prenese
programiranje, spremljanje in vrednotenje ukrepov in aktivnosti APZ na druge
organizacije in gospodarske družbe.
10. člen
(izvajalci)
(1) Ukrepe kot pooblaščeni izvajalci v
smislu 2. člena tega pravilnika izvajajo ministrstva, zavod, pooblaščene
organizacije oziroma delodajalci iz četrtega odstavka 6. člena ZZZPB in skladi
dela.
(2) Za izvajanje posameznih aktivnosti
APZ, projektov ali programov lahko pooblaščeni izvajalci izberejo operativne
izvajalce po postopkih, določenih s tem pravilnikom.
IV. POSTOPKI IZBORA OPERATIVNIH IZVAJALCEV POSAMEZNIH
AKTIVNOSTI APZ TER POSTOPKI DODELJEVANJA SUBVENCIJ IN DRUGIH OBLIK
SOFINANCIRANJA
11. člen
(izbor operativnih izvajalcev)
(1) Operativni izvajalci aktivnosti
APZ se izberejo po postopkih javnega naročanja, z javnim razpisom ali javnim
povabilom. Vrsta postopka se posebej opredeli za vsako aktivnost APZ v
Katalogu.
(2) Objave iz prejšnjega odstavka so
dostopne na informacijskem portalu Urada za javna naročila. Če je ocenjena
vrednost javnega naročila enaka ali presega vrednost, določeno za posamezne vrste javnih naročil s predpisi Skupnosti,
se javni razpis objavi v Uradnem listu Evropskih skupnosti.
(3) Razpisna dokumentacija, povabilo
za oddajo ponudbe in navodilo za izdelavo ponudb se objavijo na spletnih
straneh pooblaščenih izvajalcev.
12. člen
(postopek javnega razpisa)
Operativni izvajalci posameznih aktivnosti
APZ so izbrani s postopkom oddaje javnega razpisa po zakonu, ki ureja javna
naročila, če ni s programi, ki urejajo posebnosti izvajanja posameznih
aktivnosti APZ iz 6. člena tega pravilnika, določeno drugače.
13. člen
(postopek javnega povabila)
(1) Ukrepi in aktivnosti APZ, ki so
namenjeni izobraževanju in usposabljanju oseb ter potekajo pri delodajalcih, se
izvajajo po zakonu, ki ureja javna naročila z javnim povabilom za zbiranje
ponudb.
(2) Postopek javnega povabila vodijo
strokovne komisije, ki jih imenuje generalni direktor zavoda. Vodijo ga skladno
z določbami pravilnika, ki ureja postopke za izvrševanje proračuna, in uredbe,
ki ureja izvajanje postopkov porabe sredstev strukturne politike.
(3) Javno povabilo se objavi na
spletnih straneh zavoda in vsebuje zlasti:
-
naziv in sedež naročnika,
-
pravno podlago za izvedbo javnega povabila,
-
predmet javnega povabila,
-
pogoje za oddajo ponudb,
-
merila za ocenjevanje prejetih ponudb,
-
višino sredstev, ki so na razpolago za predmet javnega povabila,
-
upravičene stroške operativnega izvajalca,
-
obdobje izvajanja aktivnosti,
-
rok, v katerem mora biti ponudba predložena in do katerega je javno
povabilo odprto,
-
navodilo za izdelavo ponudb,
-
kontaktne osebe, pri katerih lahko ponudniki dobijo dodatne informacije,
-
vzorec pogodbe.
(4) Strokovne komisije obravnavajo
predložene ponudbe po vrstnem redu njihovega prispetja do porabe razpoložljivih
finančnih sredstev. Zavod sprejme ponudbo tistega delodajalca, ki izpolnjuje
vse zahtevane pogoje in merila in katerega ponujeni program ustreza potrebam
brezposelnih oseb v regiji njegovega poslovanja.
(5) Delodajalcu, katerega ponudba je
sprejeta, se skupaj z obvestilom o izboru v roku, določenem v javnem povabilu,
pošlje tudi pogodba in poziv k njenemu podpisu. Če se delodajalec v osmih dneh
od prejema poziva k podpisu pogodbe ne odzove, se šteje, da je ponudbo umaknil.
(6) Delodajalce, katerih ponudba ni
sprejeta, zavod obvešča z dopisom v roku, določenem v javnem povabilu.
14. člen
(postopek dodelitve subvencij, posojil in
drugih oblik sofinanciranja)
Dodelitev subvencij, posojil in drugih
oblik sofinanciranja iz državnega proračuna se izvede po postopku, določenem v
predpisih za izvrševanje proračuna oziroma po postopku, predpisanem v
posameznem zakonu. Ob pritožbi je drugostopenjski organ pristojno ministrstvo,
razen če javni razpis izvede zavod in se pritožba vloži na drugostopenjski
organ zavoda oziroma če je s posameznim zakonom kot drugostopenjski organ
določen drug pristojni organ.
V. CILJNE SKUPINE, MERILA UPRAVIČENOSTI IN POSTOPEK
VKLJUČITVE UDELEŽENCEV
15. člen
(ciljne skupine)
(1) Ukrepi aktivne politike
zaposlovanja so namenjeni:
-
brezposelnim osebam,
-
osebam, katerih delo je postalo nepotrebno,
-
šolajoči se mladini in iskalcem zaposlitve ter
-
zaposlenim.
(2) Prednostne ciljne skupine za
vključitev v posamezne ukrepe se podrobneje določijo s Programom APZ in Načrtom
izvedbe za posamezno proračunsko ali plansko obdobje.
16. člen
(težje zaposljiva oseba)
(1) Za težje zaposljivo osebo pri
vključevanju v aktivnosti APZ se šteje brezposelna oseba ali oseba, ki je v
postopku izgubljanja zaposlitve in:
-
je mlajša od 25 let,
-
je iskalec prve zaposlitve in je pridobila strokovno ali poklicno
izobrazbo pred manj kakor dvema letoma,
-
ni dosegla stopnje srednjega strokovnega izobraževanja, srednjega
poklicnega tehniškega izobraževanja oziroma splošnega srednjega izobraževanja,
-
ima poklic, ki se uvršča med suficitarne v pregledu suficitarnih in
deficitarnih poklicev in poklicnih področij,
-
je starejša od 50 let,
-
je dolgotrajno brezposelna oseba, kar pomeni, da je brezposelna 12
mesecev v zadnjih 16 mesecih ali, če gre za osebo, mlajšo od 25 let, je
brezposelna šest mesecev v zadnjih osmih mesecih,
-
sama skrbi za enega ali več otrok, ki so stari manj od 26 let, če se
redno šolajo, ali katere zakonec je brezposeln,
-
ima ugotovljeno zaposlitveno oviranost,
-
ima ugotovljen upad delovnih sposobnosti, ki nima za posledico statusa
invalidnosti,
-
je invalid, kar pomeni osebo, ki ji je z odločbo priznan status invalida
ali lastnost invalidne osebe.
(2) Zaposlitveno oviranost ugotovi
komisija, ki jo imenuje direktor zavoda in v kateri je predstavnik pristojnega
centra za socialno delo. Upad delovnih sposobnosti ugotovi zdravnik izvedenec.
(3) Oseba, katere delo je postalo
nepotrebno, je oseba iz 19. člena tega pravilnika.
17. člen
(merila upravičenosti)
(1) Brezposelne osebe so upravičene do
vključitve v posamezno aktivnost APZ na podlagi zaposlitvenega načrta.
(2) Osebe, katerih delo je postalo
nepotrebno, so upravičene do vključitve na podlagi sprejetega programa iz prvega
odstavka 19. člena tega pravilnika.
(3) Šolajoča se mladina in iskalci
zaposlitve se vključujejo brez predhodne obravnave.
(4) Zaposleni so upravičeni do
vključitve na podlagi sprejetega projekta delodajalca.
(5) Upravičenost do vključitve se
določi za vsako ciljno skupino v Katalogu.
18. člen
(postopek vključitve brezposelne osebe)
(1) Postopek se začne na predlog
brezposelne osebe ali zavoda oziroma drugega pooblaščenega izvajalca iz 10.
člena tega pravilnika.
(2) O vključitvi ter izbiri ukrepov in
aktivnosti APZ odloči zavod po izvedenem postopku za ugotavljanje smiselnosti
vključitve iz 49. b člena ZZZPB. Morebitna pritožba se vloži na drugostopenjski
organ zavoda.
(3) Obrazce in potrebno dokumentacijo
za vključitev v ukrepe in aktivnosti APZ določi zavod.
(4) Vključitev in pogoji za izvajanje
ukrepov APZ se uredijo s pogodbo med udeležencem in zavodom oziroma
pooblaščenim izvajalcem, v kateri se določijo zlasti pravice, obveznosti in
odgovornosti udeleženca, trajanje financiranja teh ukrepov, specifikacija
stroškov, posebej stroškov izvajanja ukrepov, in nadzor nad izvajanjem.
(5) Aktivnosti APZ, povezane z
opravljanjem dela, se ne smejo začeti izvajati, dokler operativni izvajalec
oziroma delodajalec ne vključi v zavarovanje za primer poškodbe pri delu in
poklicne bolezni brezposelne osebe in dokler ta ne opravi predhodnega
zdravniškega pregleda, kadar je predpisan.
19. člen
(postopek vključitve oseb v postopku
izgubljanja zaposlitve)
(1) Postopek se začne na predlog
delodajalca na podlagi programa razreševanja presežnih delavcev, programa
finančne reorganizacije, obvestila stečajnega upravitelja o nameravani odpovedi
pogodb o zaposlitvi večjemu številu delavcev ali na podlagi elaborata
kadrovskih potreb in poslovnega načrta delodajalca v skladu z 49. a členom ZZZPB.
(2) Osebe, katerih delo je postalo
nepotrebno, se vključijo na podlagi zaposlitvenega načrta po predhodno
ugotovljeni smiselnosti.
20. člen
(postopek vključitve šolajoče se mladine
in iskalcev zaposlitve)
V posamezne, posebej v Katalogu določene
aktivnosti APZ se po Programu APZ lahko brez predhodne obravnave vključijo
šolajoča se mladina in iskalci zaposlitve.
21. člen
(postopek vključitve zaposlenih)
V posamezne aktivnosti APZ se lahko
vključijo zaposleni na podlagi izbranega projekta delodajalca. Sredstva se
dodelijo delodajalcem na podlagi javnega razpisa.
VI. VRSTE STROŠKOV IN NAČIN IZPLAČILA ZA IZVAJANJE UKREPOV
AKTIVNE POLITIKE ZAPOSLOVANJA
22. člen
(vrste stroškov)
Stroški za izvajanje ukrepov in aktivnosti
APZ se zagotavljajo kot:
-
plačila storitev operativnih izvajalcev,
-
nadomestilo stroškov za izvajanje aktivnosti pooblaščenim izvajalcem,
-
subvencije in
-
denarne dajatve udeležencem.
23. člen
(storitve operativnih izvajalcev
aktivnosti APZ)
(1) Pooblaščeni izvajalci Programa APZ
lahko porabljajo sredstva aktivne politike zaposlovanja za plačilo storitev pri
operativnih izvajalcih, izbranih v skladu z 11. do 14. členom tega pravilnika.
(2) Storitev se plača, potem ko je
izvedena, razen v izjemnih primerih, katerih aktivnost zahteva drugačen način
plačila.
(3) Če je plačilo v skladu z
zaposlitvenim načrtom opravila brezposelna oseba, napotena v posamezno aktivnost,
ji pooblaščeni izvajalec povrne stroške storitve.
(4) Način plačila storitev za
posamezno aktivnost APZ se določi v Katalogu.
(5) Pooblaščeni izvajalec lahko s
pogodbo prenese izplačevanje denarnih dajatev udeležencev na operativnega
izvajalca.
24. člen
(nadomestilo stroškov za izvajanje
aktivnosti pooblaščenim izvajalcem)
(1) Nadomestila stroškov za izvajanje
aktivnosti se izplačajo mesečno po izvedenih aktivnostih, v zvezi s katerimi
stroški nastajajo.
(2) Podlaga za izplačila so mesečna
poročila o izvedenih aktivnostih, v okviru katerih se izkazujejo dejanski stroški
za izvajanje aktivnosti v obdobju poročanja. V pogodbi se lahko določi, da mora
pooblaščeni izvajalec predložiti še vmesna poročila in končno poročilo o
izvajanju aktivnosti.
(3) Nadomestilo stroškov se izplača v
višini izkazanih dejanskih neposrednih oziroma v višini največ 80% izkazanih
dejanskih posrednih stroškov za izvajanje aktivnosti.
(4) Neposredni stroški so tisti, ki so
nedvoumno vezani samo na izvajanje določene aktivnosti, posredni stroški pa
tisti, ki se nanašajo na izvajanje več aktivnosti. Neposredni in posredni
stroški se določijo s pogodbo.
25. člen
(subvencije)
(1) V Katalogu se določijo:
-
aktivnosti, za katere se dodeli subvencija,
-
višina subvencije,
-
nabor in višina upravičenih stroškov, za katere se lahko uporabi
subvencija.
(2) Subvencija se izplača po
izpolnjeni pogodbeni obveznosti, razen v izjemnih primerih, katerih aktivnost
zahteva drugačen način izplačila.
(3) Povračilo prispevkov delodajalca
iz 48. a člena ZZZPB se izplačuje kot subvencija na podlagi odločbe zavoda.
(4) Način izplačila subvencije za
posamezno aktivnost APZ se določi v Katalogu.
26. člen
(denarne dajatve udeležencem)
Denarne dajatve udeležencem so:
-
dodatek za aktivnost,
-
dodatek za prevoz,
-
nadomestilo življenjskih stroškov,
-
obvezno zdravstveno zavarovanje in
-
stroški predhodnega zdravniškega pregleda.
26.a člen
(1) V katalogu se določijo:
-
aktivnosti, za katere udeležencem pripadajo denarne dajatve,
-
nabor denarnih dodatkov za posamezno aktivnost,
-
višina denarnih dodatkov.
(2) Višine denarnih dodatkov veljajo
za pogodbe, ki so sklenjene od dneva objave kataloga dalje.
27. člen
(dodatek za aktivnost)
(1) Dodatek za aktivnost je prejemek,
ki je namenjen oziroma omogoča usposabljanje ali izobraževanje.
(2) Dodatek za aktivnost pripada vsem
brezposelnim osebam za vključitev in sodelovanje v aktivnostih APZ, ki trajajo
100 ur ali več in ne pomenijo zaposlitve, razen za izobraževanje po 53.b členu
Zakona o zaposlovanju in zavarovanju za primer brezposelnosti (Uradni list RS,
št. 107/06 – uradno prečiščeno besedilo).
(3) Brezposelne osebe, vključene v
aktivnosti APZ, ki trajajo 100 ur ali več, so upravičene do dodatka za
aktivnost za vsako uro dejanske prisotnosti v programu. Višina dodatka za
aktivnost ne more biti nižja kot 1,00 EUR in ne višja kot 3,00 EUR na uro
dejanske prisotnosti v programu.
(4) Brezposelne osebe, vključene v
aktivnosti APZ, ki se izvajajo na delovnem mestu, so upravičene do dodatka za
vsak dan dejanske prisotnosti v programu. Višina dodatka za aktivnost ne more
biti nižja kot 16,00 EUR in ne višja kot 20,00 EUR na dan dejanske prisotnosti
v programu.
(5) Dodatek za aktivnost se izplačuje
mesečno za pretekli mesec.
28. člen
(dodatek za prevoz)
(1) Dodatek za prevoz pripada vsem
brezposelnim osebam z namenom vključitve in sodelovanja v aktivnostih in
katerih kraj stalnega ali začasnega prebivališča oziroma kraj, iz katerega
dejansko prihajajo, če je le-ta bližji od kraja stalnega ali začasnega
prebivališča, je do kraja izvajanja aktivnosti oddaljen najmanj en kilometer v
eno smer.
(2) Dodatek za prevoz se izračuna na
podlagi oddaljenosti od kraja iz prejšnjega odstavka do kraja izvajanja
aktivnosti v kilometrih. Višina dodatka se določi na podlagi načrtovane
udeležbe brezposelne osebe v aktivnosti in javno objavljene povprečne
standardne tarife za prevoz potnikov v javnem linijskem prometu, ki jih določi
pristojni organ Ministrstva za promet.
(3) Dodatek za prevoz se izplačuje
mesečno za pretekli mesec.
(4) Višina izplačila dodatka je
odvisna od dejanske prisotnosti brezposelne osebe v aktivnosti v posameznem
mesecu.
(5) Izjemoma lahko zavod na predlog
osebe, ki ji socialni položaj ne omogoča vključitve, izplača akontacijo prvega
mesečnega dodatka za prevoz v višini do 80% upravičenih stroškov.
29. člen
(nadomestilo življenjskih stroškov)
(1) Nadomestilo življenjskih stroškov
pripada le osebam, vključenim v aktivnost izobraževanja udeležencev na podlagi
53.b člena Zakona o zaposlovanju in zavarovanju za primer brezposelnosti
(Uradni list RS, št. 107/06 – uradno prečiščeno besedilo). Nadomestilo
življenjskih stroškov je prejemek, ki je namenjen oziroma omogoča usposabljanje
ali izobraževanje.
(2) Višina nadomestila življenjskih
stroškov ne more biti nižja kot 6,00 EUR in ne višja kot 10,00 EUR na dan dejanske
prisotnosti v programu.
30. člen
(obvezno zdravstveno zavarovanje)
(1) Obvezno zdravstveno zavarovanje
krije zavod za osebe, vključene v aktivnost izobraževanja udeležencev na
podlagi 53. b člena ZZZPB, kadar brezposelna oseba ni zavarovana na drugi
podlagi.
(2) Stroške obveznega zdravstvenega
zavarovanja v celoti krije zavod.
31. člen
(predhodni zdravniški pregled)
(1) Zavod lahko za potrebe vključitve
v posamezno aktivnost napoti brezposelno osebo na predhodni zdravniški pregled.
(2) Stroške predhodnega zdravniškega
pregleda iz prejšnjega odstavka v celoti krije zavod.
VII. NADZOR IN VRNITEV NENAMENSKO PORABLJENIH SREDSTEV
32. člen
(opis sistema)
(1) Opis nadzora nad izvajanjem
ukrepov in aktivnosti APZ določi ministrstvo ter ga predloži zavodu oziroma
pooblaščenemu izvajalcu pred začetkom izvajanja posamezne aktivnosti.
(2) Z opisom nadzora se določijo
postopki notranjega preverjanja in nadzora, ki omogočajo pravočasno odkrivanje
in odpravljanje napak ali preprečevanje nepravilnosti glede na ugotovljene
dejavnike tveganja.
33. člen
(nadzor nad pooblaščenimi izvajalci)
(1) Z letnim načrtom nadzora
ministrstvo določi število in vrste nadzora, ki jih bo izvedlo nad izvajalci
ukrepov in aktivnosti APZ.
34. člen
(notranje preverjanje)
(1) Notranje preverjanje zajema:
-
finančno preverjanje vseh prijavljenih zahtevkov za povračilo stroškov,
-
preverjanje poteka aktivnosti na kraju samem.
(2) Ministrstvo določi pisne standarde
in postopke notranjega preverjanja ter obrazce za evidentiranje preverjanja.
(3) Kadar se pregledi na kraju samem
izvajajo na podlagi vzorca, ministrstvo letno določi velikost vzorca in metodo
vzorčenja.
(4) Sistem notranjega nadzora mora
zagotoviti, da sta nalogi preverjanja zahtevkov za izplačilo in dejanskega
izplačila ločeni.
35. člen
(nadzor in revizije drugih pristojnih
organov)
Vsi pooblaščeni in operativni izvajalci so
dolžni omogočiti izvajanje nadzora ali revizij vsem pooblaščenim osebam ali
organom glede na njihove pristojnosti.
36. člen
(namenska poraba)
(1) Sredstva za izvajanje programa ali
ukrepa aktivne politike zaposlovanja so nenamensko porabljena, kadar ni dosežen
namen, za katerega so bila dodeljena. Namen dodelitve sredstev je opredeljen v
tem pravilniku, posameznem ukrepu, aktivnosti APZ in pogodbi o dodelitvi sredstev.
(2) Vsi izvajalci, ki so prejemniki
sredstev, so v tem primeru dolžni vrniti vsa ali sorazmerni del prejetih sredstev
skupaj s pogodbeno dogovorjenimi obrestmi. Obveznosti do povrnitve sredstev so
prejemniki prosti, če dokažejo, da so izvajanje programa prekinili zaradi višje
sile ali iz razlogov, za katere ne odgovarjajo. Prav tako so prosti te obveznosti,
če so zagotovili neprekinjeno dokončanje programa pri drugem delodajalcu ali
izvajalcu.
(3) Udeleženci, vključeni v aktivnost
APZ, so dolžni vrniti vsa ali sorazmerni del stroškov za izvedbo aktivnosti
skupaj s pogodbeno dogovorjenimi obrestmi, kadar je aktivnost prekinjena po
njihovi krivdi ali po njihovi volji, razen če je to posledica vzrokov, nastalih
po vključitvi v aktivnost, ki so jim onemogočili ali bistveno otežili nadaljevanje.
Udeleženci so prosti obveznosti do povračila sredstev in škode tudi, če bi bilo
nadaljevanje aktivnosti v nasprotju z njihovim namenom glede na spremenjene
okoliščine. Denarne dajatve udeležencem, ki so bile izplačane za vključitev in
sodelovanje, niso predmet vračila.
VIII. SPREMLJANJE, POROČANJE IN OVREDNOTENJE
37. člen
(spremljanje)
(1) Za spremljanje izvajanja Programa
APZ ministrstvo opredeli sistem spremljanja in pristojnosti vseh pooblaščenih
izvajalcev, vključno z vlogo nadzora nad delovanjem tega sistema.
(2) Spremljanje se zagotavlja s
fizičnimi in finančnimi kazalniki, določenimi v Programu APZ in Katalogu. Pri
določitvi kazalnikov se upošteva predvsem okvirna metodologija in seznam
primerov kazalnikov za spremljanje EU-smernic zaposlovanja.
(3) Ministrstvo za delo spremlja
izvajanje programa in ukrepov APZ z vidika uspešnosti doseganja ciljev in skladnosti
izvajanja s programskimi in izvedbenimi dokumenti, tako da:
-
periodično preuči napredek pri doseganju načrtovanih ciljev ukrepov,
-
preveri rezultate izvajanja, zlasti uresničevanje posameznih ciljev,
določenih za različne ukrepe,
-
preuči in odobri poročila o izvajanju ukrepov ali aktivnosti, ki jih
predložijo pooblaščeni izvajalci,
-
preuči in odobri predlog pooblaščenega izvajalca za spremembo vsebine
ukrepa ali aktivnosti APZ, vključno s fizičnimi in finančnimi kazalniki za spremljanje
pomoči.
38. člen
(poročanje)
(1) Ministrstvo natančneje opredeli
vsebino in obliko rednih polletnih, letnih in končnih poročil. Obvezne sestavine
poročil so:
-
podatki o izvajanju po zastavljenih kazalcih, s kvalitativno analizo
uspešnosti ukrepov in aktivnosti APZ,
-
način finančnega izvajanja pomoči z navedbo skupnih izdatkov za vsak
ukrep,
-
podatki o odmiku od načrtovanih ukrepov in aktivnosti APZ, ki so lahko
podlaga za korektivne ukrepe.
(2) Ministrstvo v pogodbi s
pooblaščenim izvajalcem določi način in roke poročanja o izvajanju ukrepov in
aktivnosti APZ ter način odobritve poročil.
(3) Izredna poročila lahko ministrstvo
zahteva od pooblaščenih izvajalcev kadar koli in po določitvi primernega roka.
(4) Za poročanje o državnih in
regionalnih pomočeh veljajo pravila, ki jih določi pristojni organ.
39. člen
(ovrednotenje)
(1) Poglobljeno oziroma pojasnjevalno
ovrednotenje ukrepov in aktivnosti APZ izvaja ministrstvo, da pridobi oceno o
ustreznosti posameznih ukrepov in aktivnosti APZ glede na izbrano strategijo,
zastavljene cilje in stopnjo dejansko doseženih učinkov na trgu dela.
(2) Ministrstvo poglobljeno
ovrednotenje ukrepov in aktivnosti APZ s pogodbo poveri neodvisnim
evalvatorjem, tj. izvajalcem ali gospodarskim družbam, ki so za to strokovno usposobljene.
(3) S tem ovrednotenjem se po
kvazieksperimentalni metodi ugotavljajo in ocenjujejo razlike glede doseženega
položaja na trgu dela med skupino oseb, ki je bila vključena v ukrep oziroma
aktivnost APZ (eksperimentalna skupina), in skupino, ki v ukrep oziroma
aktivnost APZ ni bila vključena (kontrolna skupina), a ima podobne značilnosti
kakor skupina vključenih oseb.
(4) Načini vrednotenja posameznega
ukrepa ali aktivnosti APZ se določijo v letnem programu.
IX. METODOLOGIJA ZA DOLOČANJE SUFICITARNIH IN DEFICITARNIH
POKLICEV
40. člen
(podatkovni viri)
(1) Pri opredeljevanju suficitarnih in
deficitarnih poklicev oziroma poklicnih področij metodologija zajema naslednje
podatkovne vire: potrebe po delavcih, delovna dovoljenja in zaposlovanje
tujcev, v primerjavi z registrirano brezposelnostjo.
(2) Na podlagi podatkov in dokumentov
iz prejšnjega odstavka zavod pripravi letni pregled suficitarnih in deficitarnih
poklicev oziroma poklicnih področij za posamezno območno službo zavoda. O
potrditvi in spremembah letnih pregledov odloča svet partnerjev območnih služb
zavoda.
(3) Pregled suficitarnih in
deficitarnih poklicev oziroma poklicnih področij zavod objavi na internetni
strani najpozneje do konca januarja tekočega leta.
(4) Suficitarnost in deficitarnost
poklicev oziroma poklicnih področij se ugotavlja po pregledu, ki je veljal ob
vključitvi brezposelne osebe v posamezno aktivnost oziroma zaposlitev.
Pravilnik o izvajanju ukrepov aktivne politike
zaposlovanja (Uradni list RS, št. 5/07) vsebuje
naslednje prehodne in končne določbe:
»X. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
41. člen
(1) Z dnem uveljavitve tega pravilnika
preneha veljati Pravilnik o izvajanju ukrepov aktivne politike zaposlovanja
(Uradni list RS, št. 64/01, 31/03, 135/03, 80/04, 61/05, 76/05, 98/05 in 2/06).
(2) Ne glede na določbo prejšnjega
odstavka se za osebe in delodajalce, ki so na dan uveljavitve tega pravilnika
že vključene v aktivnosti APZ, do izteka pogodb uporablja Pravilnik o izvajanju
ukrepov aktivne politike zaposlovanja (Uradni list RS, št. 64/01, 31/03,
135/03, 80/04, 61/05, 76/05, 98/05 in 2/06).
(3) Pogodbe o vključitvi v posamezne
aktivnosti APZ, ki na dan uveljavitve tega pravilnika še niso bile sklenjene,
se sklenejo v skladu z določbami tega pravilnika.
(4) Določba prejšnjega odstavka ne
velja za pogodbe, ki se bodo po uveljavitvi tega pravilnika še sklenile za
izvajanje Programa izobraževanja za brezposelne osebe za šolsko leto 2006/2007.
Te pogodbe se sklenejo na podlagi Pravilnika o izvajanju ukrepov aktivne
politike zaposlovanja (Uradni list RS, št. 64/01, 31/03, 135/03, 80/04, 61/05,
76/05, 98/05 in 2/06), razen glede stroškov prevoza, za katere veljajo določbe
tega pravilnika.
(5) Zavod objavi prvi pregled
suficitarnih in deficitarnih poklicev oziroma poklicnih področij najpozneje
zadnji dan v februarju 2007.
(6) Prvi opis sistema nadzora nad
izvajanjem programa in ukrepov APZ iz 32. člena tega pravilnika ministrstvo
predloži zavodu oziroma pooblaščenim izvajalcem do konca februarja 2007.
42. člen
Ta pravilnik začne veljati naslednji dan po
objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.«.
Pravilnik o spremembah in dopolnitvah Pravilnika o
izvajanju ukrepov aktivne politike zaposlovanja (Uradni list RS, št. 85/08)
spreminja 41. člen pravilnika tako, da se glasi:
»41. člen
(1) Z dnem uveljavitve tega pravilnika
preneha veljati Pravilnik o izvajanju ukrepov aktivne politike zaposlovanja (Uradni
list RS, št. 64/01, 31/03, 135/03, 80/04, 61/05, 76/05, 98/05 in 2/06).
(2) Ne glede na določbo prejšnjega
odstavka se za osebe in delodajalce, ki so na dan uveljavitve tega pravilnika
že vključene v aktivnosti APZ, do izteka pogodb uporablja Pravilnik o izvajanju
ukrepov aktivne politike zaposlovanja (Uradni list RS, št. 64/01, 31/03,
135/03, 80/04, 61/05, 76/05, 98/05 in 2/06).
(3) Pogodbe o vključitvi v posamezne
aktivnosti APZ, ki na dan uveljavitve tega pravilnika še niso bile sklenjene,
se sklenejo v skladu z določbami tega pravilnika.
(4) Določba prejšnjega odstavka ne
velja za pogodbe, ki se bodo po uveljavitvi tega pravilnika še sklenile za
izvajanje Programa izobraževanja za brezposelne osebe za šolsko leto 2006/2007.
Te pogodbe se sklenejo na podlagi Pravilnika o izvajanju ukrepov aktivne
politike zaposlovanja (Uradni list RS, št. 64/01, 31/03, 135/03, 80/04, 61/05,
76/05, 98/05 in 2/06), razen glede stroškov prevoza, za katere veljajo določbe
tega pravilnika.
(5) Zavod objavi prvi pregled suficitarnih
in deficitarnih poklicev oziroma poklicnih področij najpozneje zadnji dan v
februarju 2007.«;
ter vsebuje naslednjo končno določbo:
»10. člen
(uveljavitev
pravilnika)
Ta pravilnik začne veljati naslednji dan po
objavi v Uradnem listu Republike Slovenije, uporablja pa se od
1. septembra 2008 dalje, razen določbe 4. člena, ki se začne uporabljati s
1. januarjem 2009.«.