Opozorilo: Neuradno prečiščeno besedilo
predpisa predstavlja zgolj informativni delovni pripomoček, glede katerega
organ ne jamči odškodninsko ali kako drugače.
Neuradno prečiščeno besedilo Sklepa o
določitvi kadrovskih pogojev za učitelje in sodelavce – laborante v programih
srednjih in osnovnih šol obsega:
-
Sklep o določitvi kadrovskih pogojev za učitelje in sodelavce –
laborante v programih srednjih in osnovnih šol (Uradni list RS, št. 42/95 z dne
21. 7. 1995),
-
Sklep o spremembah in dopolnitvah sklepa o določitvi kadrovskih pogojev
za učitelje in sodelavce – laborante v programih srednjih in osnovnih šol
(Uradni list RS, št. 68/95 z dne 24. 11. 1995),
-
Odredbo o smeri izobrazbe učiteljev in laborantov v izobraževalnih
programih gimnazije (Uradni list RS, št. 14/99 z dne 12. 3. 1999),
-
Odredbo o smeri izobrazbe strokovnih delavcev v devetletni osnovni šoli
(Uradni list RS, št. 57/99 z dne 16. 7. 1999),
-
Odredbo o smeri in stopnji strokovne izobrazbe, učiteljev
splošnoizobraževalnih predmetov in drugih strokovnih delavcev v poklicnem in
strokovnem izobraževanju (Uradni list RS, št. 60/99 z dne 29. 7. 1999).
SKLEP
o določitvi kadrovskih pogojev za
učitelje in sodelavce – laborante v programih srednjih in osnovnih šol
(se delno preneha uporabljati)
(se delno preneha uporabljati)
(se delno preneha uporabljati)
(neuradno prečiščeno besedilo št. 4)
I
Sprejme se
integralno besedilo kadrovskih pogojev za učitelje in sodelavce – laborante v
programih srednjih in osnovnih šol:
1. Matematika
Temeljni
izobrazbeni pogoji
1.1 V
štiriletnih programih tehniških in drugih strokovnih šol* ter gimnazij lahko
uči predmet matematika, kdor je končal program za pridobitev visokošolske
izobrazbe in je pridobil katerega izmed strokovnih naslovov profesor ali dipl.
inženir:
-
matematike
-
matematike s fiziko
-
fizike z matematiko
-
računalništva z matematiko.
Če učiteljev z izobrazbo iz prejšnjega
odstavka ni, lahko uči predmet matematika tudi učitelj, ki je končal program za
pridobitev visokošolske izobrazbe in si je pridobil katerega izmed strokovnih
naslovov profesorja matematike in ..., če ima dopolnilna strokovna znanja.
Ustrezna dopolnilna znanja ima, kdor je
opravil
-
ustrezen študijski program izpopolnjevanja iz matematike v obsegu
najmanj 375 ur ali
-
izpite iz specialne didaktike in po svoji izbiri še iz najmanj štirih
drugih strokovnih predmetov, ki jih v ta namen določijo visokošolski zavodi,
tako da skupaj obsegajo najmanj en semester ustreznega študijskega programa.
1.2. V
triletnih in dveletnih programih poklicnih šol lahko uči predmet matematika,
kdor
-
izpolnjuje pogoje za poučevanje matematike v štiriletnih programih
tehniških in drugih strokovnih šol ter gimnazijah ali
-
je končal program za pridobitev visokošolske izobrazbe in si je pridobil
strokovni naslov profesorja matematike v povezavi z drugim predmetom ali
-
ima ustrezno visokošolsko izobrazbo za učitelja katerega od temeljnih
strokovnoteoretičnih predmetov, ki jih vsebuje obvezni del programa, v katerem
se poučuje predmet matematika, in ima ustrezna dopolnilna znanja iz točke 1.1.
1.3. V
osnovni šoli lahko uči predmet matematika, kdor je končal program za pridobitev
visokošolske izobrazbe in je pridobil katerega izmed strokovnih naslovov
profesor enega ali več predmetov ali inženir ali dipl. inženir:
-
matematike (in )
-
matematike s fiziko
-
fizike z matematiko
-
računalništva z matematiko.
Prehodni kadrovski pogoji
1.4.1. Kdor
je izpolnjeval pogoje za poučevanje matematike po 5.c) točki sklepa Strokovnega
sveta Republike Slovenije za vzgojo in izobraževanje z dne 13. 6. 1985, lahko
še naprej uči predmet matematika v šolah iz 1.2. točke, če je opravil strokovni
izpit iz matematike.
Učitelj iz prejšnjega odstavka, ki ni
opravil strokovnega izpita iz matematike, si mora pridobiti ustrezno izobrazbo
z dopolnilnim izobraževanjem iz točke 1.1. in najkasneje v petih letih od dneva
uveljavitve teh sprememb in dopolnitev programov osnovnih in srednjih šol v
poglavjih, ki urejajo kadrovske pogoje za učitelje in sodelavce – laborante.
1.4.3.
Ustrezno izobrazbo za poučevanje predmeta matematika v osnovni šoli ima tudi
učitelj, ki si je pridobil višješolsko izobrazbo po izvršilnih aktih, ki so
veljali do uveljavitve tega sklepa za učitelja matematike.
Pojasnilo k točki 1.4.1.:
To so po sklepu Strokovnega sveta Republike
Slovenije za vzgojo in izobraževanje “... diplomanti katerekoli smeri fizike,
kemijske ali kemijskoizobraževalne smeri kemije, računalništva in informatike,
elektrotehnike, strojništva, geologije, rudarstva, metalurgije, gradbeništva
ali geodezije, ki imajo končan program za izpopolnjevanje”.
2. Fizika
Temeljni izobrazbeni pogoji
2.1. V
programih srednjih šol uči predmet fizika, kdor je končal program za pridobitev
visokošolske izobrazbe in je pridobil katerega izmed strokovnih naslovov
profesor ali dipl. inženir
-
fizike
-
fizike z matematiko
-
matematike s fiziko
-
astronomije
-
meteorologije.
Če učiteljev z izobrazbo iz prejšnjega
odstavka ni, lahko uči predmet fizika tudi učitelj, ki je končal program za
pridobitev visokošolske izobrazbe in si je pridobil katerega izmed strokovnih
naslovov profesorja fizike in ..., če ima dopolnilna strokovna znanja.
Ustrezna dopolnilna znanja ima, kdor je
opravil
-
ustrezen študijski program izpopolnjevanja iz fizike v obsegu najmanj
375 ur ali
-
izpite iz specialne didaktike in po svoji izbiri še iz najmanj štirih
drugih strokovnih predmetov, ki jih v ta namen določijo visokošolski zavodi,
tako da skupaj obsegajo najmanj en semester ustreznega študijskega programa.
Laborant, ki sodeluje pri pouku fizike, je
lahko, kdor je končal gimnazijo ali štiriletni program srednje šole in je
pridobil katerega izmed poklicev:
-
elektrotehnik
-
kemijski tehnik.
2.3. V
osnovni šoli lahko uči predmet fizika, kdor je končal program za pridobitev
visokošolske izobrazbe in je pridobil katerega izmed strokovnih naslovov
profesor ali dipl. inženir ene ali več strok:
-
fizike (in)
-
fizike z matematiko
-
matematike s fiziko
-
astronomije
-
meteorologije.
Prehodni kadrovski pogoji
2.4.1. Kdor
je izpolnjeval pogoje za poučevanje predmeta fizika v skupni vzgojno-izobrazbeni
osnovi po 6.c) točki sklepa Strokovnega sveta Republike Slovenije za vzgojo in
izobraževanje z dne 13. 6. 1985, lahko še naprej poučuje predmet fizika, če si
v petih letih od uveljavitve teh predpisov pridobi ustrezna dopolnilna znanja
iz 2. 1. točke.
2.4.2. Pri
pouku fizike lahko še naprej sodeluje, kdor je končal štiriletni program
srednje šole in pridobil poklic naravoslovno-matematični tehnik.
2.4.3.
Ustrezno izobrazbo za poučevanje predmeta fizika v osnovnih šolah ima, kdor je
pridobil višješolsko izobrazbo po izvršilnih aktih, ki so veljali do
uveljavitve tega sklepa za učitelja fizike.
Pojasnilo k točki 2.4.1.:
Ustrezno izobrazbo za poučevanje fizike v
skupni vzgojno-izobrazbeni osnovi so imeli po sklepu Strokovnega sveta
Republike Slovenije za vzgojo in izobraževanje “... diplomanti matematike,
kemije, elektrotehnike, strojništva, tekstilne tehnologije, gradbeništva ali
geodezije, ki so končali program za izpopolnjevanje.
3. Kemija
Temeljni izobrazbeni pogoji
3.1. V
štiriletnih programih tehniških in drugih strokovnih šol ter gimnazij lahko uči
predmet kemija, kdor je končal program za pridobitev visokošolske izobrazbe in
je pridobil katerega izmed strokovnih naslovov profesor ali dipl. inženir:
-
kemijskega izobraževanja
-
kemije
-
kemijske tehnologije
-
kemije z biologijo.
Če učiteljev z izobrazbo iz prejšnjega
odstavka ni, lahko uči predmet kemija tudi učitelj, ki je končal program za
pridobitev visokošolske izobrazbe in si je pridobil katerega izmed strokovnih
naslovov profesorja kemije in ..., če ima dopolnilna strokovna znanja.
Ustrezna dopolnilna znanja ima, kdor je
opravil
-
ustrezen študijski program izpopolnjevanja iz kemije v obsegu najmanj
375 ur ali
-
izpite iz specialne didaktike in po svoji izbiri še iz najmanj štirih
drugih strokovnih predmetov, ki jih v ta namen določijo visokošolski zavodi,
tako da skupaj obsegajo najmanj en semester ustreznega študijskega programa.
Laborant, ki sodeluje pri pouku kemije, je
lahko, kdor je končal gimnazijo ali štiriletni program srednje šole in je
pridobil poklic kemijski tehnik.
3.2. V
triletnih in dveletnih programih poklicnih šol lahko uči predmet kemija, kdor
-
izpolnjuje pogoje za poučevanje kemije v štiriletnih programih tehniških
in drugih strokovnih šol ter gimnazij ali
-
je končal program za pridobitev visokošolske izobrazbe in si je pridobil
strokovni naslov profesorja kemije in....
Laborant, ki sodeluje pri pouku kemije v
programih in šolah iz prejšnjega odstavka, je lahko, kdor
-
izpolnjuje pogoje za laboranta v štiriletnih programih tehniških in
drugih strokovnih šol ter gimnazij ali
-
ima ustrezno izobrazbo iz stroke oziroma poklica, za katerega izobražuje
program.
3.3. V
osnovni šoli lahko uči predmet kemija, kdor je končal program za pridobitev
visokošolske izobrazbe in je pridobil katerega izmed strokovnih naslovov
profesor enega ali več predmetov ali dipl. inženir:
-
kemije (in)
-
kemijskega izobraževanja
-
kemijske tehnologije.
Prehodni kadrovski pogoji
3.4.1.
Ustrezno izobrazbo za poučevanje predmeta kemija v šolah iz 3. 2. točke ima,
kdor je izpolnjeval pogoje za poučevanje kemije po 7.c) točki sklepa
Strokovnega sveta Republike Slovenije za vzgojo in izobraževanje z dne 13. 6.
1985.
3.4.2.
Ustrezno izobrazbo za sodelavca – laboranta pri pouku kemije ima, kdor je
končal štiriletni program srednje šole ali program za pridobitev višješolske
izobrazbe po izvršilnih aktih, ki so veljali do uveljavitve tega sklepa, in
pridobil katerega izmed strokovnih naslovov:
-
naravoslovno-matematični tehnik
-
predmetni učitelj kemije in ...
-
inženir kemije
-
inženir kemijske tehnologije.
3.4.3.
Ustrezno izobrazbo za poučevanje predmeta kemija v osnovni šoli ima, kdor je
pridobil višješolsko izobrazbo po izvršilnih aktih, ki so veljali do
uveljavitve tega sklepa za učitelja kemije, če ima ustrezna dopolnilna znanja
iz točke 3. 1., pa tudi kdor je končal program za pridobitev visokošolske
izobrazbe in je pridobil katerega izmed strokovnih naslovov dipl. inženir:
-
tekstilne tehnologije
-
živilske tehnologije
-
farmacije
-
biologije.
Pojasnilo k točki 3.4.1.:
Predmet kemija v skupni vzgojno-izobrazbeni
osnovi so po sklepu Strokovnega sveta Republike Slovenije za vzgojo in
izobraževanje lahko poučevali “... diplomanti farmacije, metalurgije, rudarstva
in živilske tehnologije, ki so končali program izpopolnjevanja.”
4. Biologija z ekologijo; naravoslovje;
naravoslovje z ekologijo; biologija
Temeljni izobrazbeni pogoji
4.1. V
štiriletnih programih tehniških in drugih strokovnih šol ter gimnazij lahko uči
predmet biologija z ekologijo, kdor je končal program za pridobitev
visokošolske izobrazbe in je pridobil katerega od strokovnih naslovov:
-
profesor biologije
-
dipl. biolog
Če učiteljev z izobrazbo iz prejšnjega
odstavka ni, lahko uči predmet biologija tudi učitelj, ki je končal program za
pridobitev visokošolske izobrazbe in si je pridobil katerega izmed strokovnih
naslovov profesorja biologije in ..., če ima dopolnilna strokovna znanja.
Ustrezna dopolnilna znanja ima, kdor je
opravil
-
ustrezen študijski program izpopolnjevanja iz biologije v obsegu najmanj
375 ur ali
-
izpite iz specialne didaktike in po svoji izbiri še iz najmanj štirih
drugih strokovnih predmetov, ki jih v ta namen določijo visokošolski zavodi,
tako da skupaj obsegajo najmanj en semester ustreznega študijskega programa.
V programih, kjer predmet ne obsega več kot
70 ur, lahko poučuje predmet biologija z ekologijo učitelj, ki si je pridobil
strokovni naslov profesor biologije in kemije.
4.2.1. V
triletnih programih poklicnih šol lahko uči predmet biologija z ekologijo, kdor
izpolnjuje pogoje za poučevanje predmeta biologija z ekologijo v štiriletnih
programih tehniških in drugih strokovnih šol ter gimnazij.
4.2.2. V
dveletnih programih poklicnih šol lahko uči predmeta naravoslovje in
naravoslovje z ekologijo, kdor
-
izpolnjuje pogoje za poučevanje predmeta biologija z ekologijo v
štiriletnih programih tehniških in drugih strokovnih šol ter gimnazij ali
-
si je pridobil strokovni naslov profesorja biologije in ... ali
-
kdor izpolnjuje pogoje za poučevanje predmeta kemija v triletnih in
dveletnih programih poklicnih šol ali
-
kdor izpolnjuje pogoje za poučevanje predmeta fizika iz točke 2. 3.
4.2.3.
Laborant, ki sodeluje pri pouku predmeta biologija z ekologijo, je lahko, kdor
je končal gimnazijo.
Laborant, ki sodeluje pri pouku predmetov
naravoslovje in naravoslovje z ekologijo, je lahko, kdor izpolnjuje pogoje za
sodelavca – laboranta pri pouku
-
biologije z ekologijo ali
-
kemije ali
-
fizike.
4.3. V
osnovni šoli lahko uči predmet biologija, kdor je končal program za pridobitev
visokošolske izobrazbe in je pridobil katerega izmed strokovnih naslovov:
-
profesor biologije (in)
-
diplomirani biolog.
Prehodni kadrovski pogoji
4.4.1. Kdor
je izpolnjeval pogoje za poučevanje predmeta biologija po 8. c) točki sklepa
Strokovnega sveta Republike Slovenije za vzgojo in izobraževanje z dne 13. 6.
1985, lahko še naprej uči biologijo z ekologijo, če si v petih letih od
uveljavitve tega predpisa pridobi ustrezna dopolnilna znanja iz 4. 1. točke.
4.4.2.
Ustrezno izobrazbo za sodelavca – laboranta pri pouku biologije z ekologijo
ima, kdor je končal štiriletni program srednje šole ali program za pridobitev
višješolske izobrazbe po izvršilnih aktih, ki so veljali do uveljavitve tega
sklepa, in pridobil katerega izmed poklicev oziroma strokovnih naslovov:
-
naravoslovno-matematični tehnik
-
predmetni učitelj biologije in ...
4.4.3.
Ustrezno izobrazbo za poučevanje predmeta biologija v osnovnih šolah ima tudi
učitelj, ki si je pridobil višješolsko izobrazbo po izvršilnih aktih, ki so
veljali do uveljavitve tega sklepa za učitelja biologije.
Pojasnilo k točki 4.1., zadnji odstavek:
Programi z manjšim številom ur predmeta
biologija z ekologijo so: tehnik kmetijske mehanizacije, usnjarskopredelovalni
tehnik, tekstilni tehnik, gumarski tehnik, lesarski tehnik, turistični tehnik,
ekonomsko-komercialni tehnik, prometni tehnik in fotograf.
Pojasnilo k točki 4.4.1.: Ustrezno
izobrazbo za poučevanje biologije v skupni vzgojno-izobrazbeni osnovi so imeli
po sklepu Strokovnega sveta Republike Slovenije za vzgojo in izobraževanje “...
diplomanti gozdarstva, agronomije, medicine in veterine, ki imajo končan
program izpopolnjevanja”.
5. Slovenski jezik in književnost;
slovenski jezik
Temeljni izobrazbeni pogoji
5.1. V
programih srednjih šol lahko uči predmet slovenski jezik in književnost, kdor
je končal program za pridobitev visokošolske izobrazbe bodisi enopredmetne
bodisi dvopredmetne smeri in je pridobil katerega izmed strokovnih naslovov:
-
profesor slovenščine (in)
-
diplomirani slovenist (in).
5.3. V
osnovni šoli lahko uči predmet slovenski jezik, kdor je končal program za pridobitev
visokošolske izobrazbe bodisi enopredmetne bodisi dvopredmetne smeri in je
pridobil katerega izmed strokovnih naslovov:
-
profesor slovenščine (in)
-
diplomirani slovenist (in)
-
diplomirani literarni komparativist.
Prehodni kadrovski pogoji
5.4.1. Kdor
je izpolnjeval pogoje za poučevanje slovenskega jezika in književnosti po 1.c)
točki sklepa Strokovnega sveta Republike Slovenije za vzgojo in izobraževanje z
dne 13. 6. 1985, lahko še naprej poučuje predmet slovenski jezik in književnost
v srednjih šolah, če je opravil strokovni izpit iz slovenskega jezika in
književnosti.
Učitelj iz prejšnjega odstavka, ki ni
opravil strokovnega izpita iz slovenskega jezika in književnosti, si mora
pridobiti dopolnilna strokovna znanja najkasneje v petih letih od dneva
uveljavitve sprememb in dopolnitev programov osnovnih in srednjih šol v
poglavjih, ki urejajo kadrovske pogoje za učitelje in sodelavce – laborante.
Ustrezna dopolnilna znanja ima, kdor je
opravil
-
ustrezen študijski program izpopolnjevanja v obsegu najmanj 375 ur ali
-
izpite iz specialne didaktike in po svoji izbiri še iz najmanj štirih
drugih strokovnih predmetov, ki jih v ta namen določijo visokošolski zavodi,
tako da skupaj obsegajo najmanj en semester ustreznega študijskega programa.
5.4.3. Ustrezno
izobrazbo za poučevanje predmeta slovenski jezik v osnovni šoli ima tudi
učitelj, ki si je pridobil višješolsko izobrazbo po izvršilnih aktih, ki so
veljali do uveljavitve tega sklepa za učitelja slovenskega jezika ali
profesorja primerjalne književnosti.
Pojasnilo k točki 5.4.1.:
Po sklepu Strokovnega sveta Republike
Slovenije za vzgojo in izobraževanje so to “... diplomanti (enopredmetne)
primerjalne književnosti in literarne teorije ter končan program
izpopolnjevanja”.
6. Angleški jezik
Temeljni izobrazbeni pogoji
6.1. V
programih srednjih šol lahko uči predmet angleški jezik, kdor je končal program
za pridobitev visokošolske izobrazbe bodisi enopredmetne bodisi dvopredmetne
smeri in je pridobil katerega izmed strokovnih naslovov:
-
profesor angleščine (in)
-
diplomirani anglist (in)
-
diplomirani anglist / prevajalec (in)
6.3.1. V
osnovni šoli lahko uči predmet angleški jezik, kdor je končal program za
pridobitev visokošolske izobrazbe bodisi enopredmetne bodisi dvopredmetne smeri
in je pridobil katerega izmed strokovnih naslovov:
-
profesor angleščine (in)
-
diplomirani anglist (in)
-
diplomirani anglist / prevajalec (in).
6.3.2. Na
razredni stopnji osnovne šole lahko uči predmet angleški jezik tudi učitelj
razrednega pouka, ki ima visokošolsko izobrazbo, če si predhodno pridobi
dopolnilna strokovna znanja.
Ustrezna dopolnilna znanja ima, kdor je
opravil
-
ustrezen študijski program izpopolnjevanja v obsegu najmanj 375 ur ali
-
izpite iz specialne didaktike in po svoji izbiri še iz najmanj štirih drugih
strokovnih predmetov, ki jih v ta namen določijo visokošolski zavodi, tako da
skupaj obsegajo najmanj en semester ustreznega študijskega programa.
Prehodni kadrovski pogoj:
6.4.3.
Ustrezno izobrazbo za poučevanje predmeta angleški jezik v osnovni šoli ima
tudi učitelj, ki je pridobil višješolsko izobrazbo po izvršilnih aktih, ki so
veljali do uveljavitve tega sklepa za učitelja angleškega jezika.
7. Nemški jezik
Temeljni izobrazbeni pogoji
7.1. V
programih srednjih šol lahko uči predmet nemški jezik, kdor je končal program
za pridobitev visokošolske izobrazbe bodisi enopredmetne bodisi dvopredmetne
smeri in je pridobil katerega izmed strokovnih naslovov:
-
profesor nemščine (in)
-
diplomirani nemcist (in)
-
diplomirani nemcist / prevajalec (in)
7.3.1. V
osnovni šoli lahko uči predmet nemški jezik, kdor je končal program za
pridobitev visokošolske izobrazbe bodisi enopredmetne bodisi dvopredmetne smeri
in je pridobil katerega izmed strokovnih naslovov:
-
profesor nemščine (in)
-
diplomirani nemcist (in)
-
diplomirani nemcist / prevajalec (in)
7.3.2. Na
razredni stopnji osnovne šole lahko uči predmet nemški jezik tudi učitelj
razrednega pouka, ki ima visokošolsko izobrazbo, če si predhodno pridobi
dopolnilna strokovna znanja.
Ustrezna dopolnilna znanja ima, kdor je
opravil
-
ustrezen študijski program izpopolnjevanja v obsegu najmanj 375 ur ali
-
izpite iz specialne didaktike in po svoji izbiri še iz najmanj štirih
drugih strokovnih predmetov, ki jih v ta namen določijo visokošolski zavodi,
tako da skupaj obsegajo najmanj en semester ustreznega študijskega programa.
Prehodni kadrovski pogoj
7.4.3.
Ustrezno izobrazbo za poučevanje predmeta nemški jezik v osnovni šoli ima tudi,
kdor je pridobil višješolsko izobrazbo po izvršilnih aktih, ki so veljali do
uveljavitve tega sklepa za učitelja nemškega jezika.
8. Francoski jezik
Temeljni izobrazbeni pogoj
8.1. V
programih srednjih šol lahko uči predmet francoski jezik, kdor je končal
program za pridobitev visokošolske izobrazbe in je pridobil katerega izmed
strokovnih naslovov:
-
profesor francoščine in ...
-
diplomirani francist in ...
9. Italijanski jezik
Temeljni izobrazbeni pogoj
9.1. V
programih srednjih šol lahko uči predmet italijanski jezik kot tuj jezik, kdor
je končal program za pridobitev visokošolske izobrazbe in je pridobil katerega
izmed strokovnih naslovov:
-
profesor italijanščine in ...
-
diplomirani italijanist in ...
10. Španski jezik
Temeljni izobrazbeni pogoj
10.1. V
programih srednjih šol lahko uči predmet španski jezik, kdor je končal program
za pridobitev visokošolske izobrazbe in je pridobil katerega izmed strokovnih
naslovov:
-
profesor španščine in ...
-
diplomirani hispanist in ...
11. Ruski jezik
Temeljni izobrazbeni pogoj
11.1. V
programih srednjih šol lahko uči predmet ruski jezik, kdor je končal program za
pridobitev visokošolske izobrazbe in je pridobil katerega izmed strokovnih
naslovov:
-
profesor ruščine in ...
-
diplomirani rusist in ...
12. Latinski jezik in književnost;
latinski jezik; medicinska terminologija
Temeljni izobrazbeni pogoji
12.1. V
programih srednjih šol lahko uči predmete latinski jezik in književnost,
latinski jezik ter medicinsko terminologijo, kdor je končal program za
pridobitev visokošolske izobrazbe in je pridobil strokovni naslov profesor
latinščine in ...
Če ni profesorja latinščine, lahko v
programih zdravstveni tehnik, farmacevtski tehnik, kozmetični tehnik in
veterinarski tehnik poučuje predmet medicinska terminologija oziroma latinski
jezik tudi učitelj, ki:
-
je končal katerikoli drug program za pridobitev visokošolske izobrazbe,
in je opravil nefilološki izpit iz latinskega jezika ali
-
ima visokošolsko izobrazbo medicinske stroke in izpit iz predmeta
medicinska terminologija, opravljen na ustreznem visokošolskem zavodu.
12.3. V
osnovni šoli lahko uči predmet latinski jezik, kdor je končal program za
pridobitev visokošolske izobrazbe in je pridobil strokovni naslov profesor
latinščine in ...
13. Geografija; zemljepis
Temeljni izobrazbeni pogoji
13.1. V
programih srednjih šol lahko uči predmet geografija, kdor je končal program za
pridobitev visokošolske izobrazbe in je pridobil katerega izmed strokovnih
naslovov profesor ali diplomant geografije (in).
13.3. V
osnovni šoli lahko uči predmet zemljepis, kdor je končal program za pridobitev
visokošolske izobrazbe in je pridobil katerega izmed strokovnih naslovov
profesor enega ali več predmetov geografije (in).
Prehodni kadrovski pogoj
13.4.3.
Ustrezno izobrazbo za poučevanje zemljepisa v osnovni šoli ima, kdor je
pridobil višješolsko izobrazbo po izvršilnih aktih, ki so veljali do
uveljavitve tega sklepa za učitelja geografije.
14. Zgodovina
Temeljni izobrazbeni pogoji
14.1. V
programih srednjih šol lahko uči predmet zgodovina, kdor je končal program za
pridobitev visokošolske izobrazbe in je pridobil katerega izmed strokovnih
naslovov profesor ali diplomant zgodovine (in).
14.3. V osnovni
šoli lahko uči predmet zgodovina, kdor je končal program za pridobitev
visokošolske izobrazbe in je pridobil katerega izmed strokovnih naslovov
profesor ali diplomant zgodovine (in).
Prehodni kadrovski pogoj
14.4.3.
Ustrezno izobrazbo za poučevanje predmeta zgodovina v osnovni šoli ima, kdor je
pridobil višješolsko izobrazbo po izvršilnih aktih, ki so veljali do
uveljavitve tega sklepa za učitelja zgodovine.
15. Sociologija; družbena znanja;
družboslovje; etika in družba
Temeljni izobrazbeni pogoji
15.1. V
programih srednjih šol lahko uči predmet sociologija, kdor je končal program za
pridobitev visokošolske izobrazbe in je pridobil katerega izmed strokovnih
naslovov profesor ali diplomant:
-
sociologije (in)
-
politologije.
15.2. V
triletnih in dveletnih programih poklicnih šol lahko uči predmeta družbena
znanja in družboslovje, kdor izpolnjuje pogoje za poučevanje sociologije,
zgodovine, geografije ali filozofije.
15.3. V
osnovni šoli lahko uči etiko in družbo, kdor izpolnjuje temeljne izobrazbene
pogoje za poučevanje družboslovnih predmetov v srednji ali osnovni šoli ali
kdor ima visokošolsko izobrazbo iz psihologije ali pedagogike ali socialnega
dela.
Prehodni kadrovski pogoji
15.4.1.
Kdor je izpolnjeval pogoje za poučevanje predmeta samoupravljanje s temelji
marksizma po 9. točki sklepa Strokovnega sveta Republike Slovenije za vzgojo in
izobraževanje z dne 13. 6. 1985, lahko še naprej poučuje predmete sociologija,
družbena znanja in družboslovje v srednjih šolah.
15.4.3.
Ustrezno izobrazbo za poučevanje etike in družbe v osnovnih šolah ima, kdor je
pridobil višješolsko izobrazbo po izvršilnih aktih, ki so veljali do
uveljavitve tega sklepa za socialno delo ali pedagogiko in psihologijo ali za
učitelja enega ali več predmetov bodisi družbeno-moralne vzgoje bodisi
zgodovine.
Pojasnilo k točki 15.4.1.:
Ustrezno izobrazbo za poučevanje predmeta
samoupravljanje s temelji marksizma so imeli po sklepu Strokovnega sveta
Republike Slovenije za vzgojo in izobraževanje “...diplomanti z visoko
izobrazbo interdisciplinarne pedagoške smeri samoupravljanje s temelji
marksizma, diplomanti z visoko izobrazbo iz filozofije kot A predmeta in
sociologije kot B predmeta ali diplomanti analitično-raziskovalne smeri
sociologije ali diplomanti politološke smeri.”
16. Psihologija
Temeljni izobrazbeni pogoj
16.1. V
programih srednjih šol lahko uči predmet psihologija, kdor je končal program za
pridobitev visokošolske izobrazbe in je pridobil strokovni naslov dipl.
psiholog.
Prehodni kadrovski pogoj
16.4.1.
Ustrezno izobrazbo za poučevanje psihologije v srednjih šolah ima, kdor je
pridobil visokošolsko izobrazbo dvopredmetne smeri psihologije.
17. Filozofija
Temeljni izobrazbeni pogoj
17.1. V
programih srednjih šol lahko uči predmet filozofija, kdor je končal program za
pridobitev visokošolske izobrazbe in je pridobil katerega izmed strokovnih
naslovov profesor ali diplomant filozofije (in).
18. Športna vzgoja
Temeljni izobrazbeni pogoj
18.1. V
programih srednjih šol lahko uči predmet športna vzgoja, kdor je končal program
za pridobitev visokošolske izobrazbe in je pridobil strokovni naslov profesor
športne vzgoje (in).
18.3. V
osnovni šoli lahko uči predmet športna vzgoja, kdor je končal program za
pridobitev visokošolske izobrazbe in je pridobil katerega izmed strokovnih
naslovov profesor športne vzgoje (in).
Prehodni kadrovski pogoj
18.4.3.
Ustrezno izobrazbo za poučevanje predmeta športna vzgoja v osnovni šoli ima,
kdor je pridobil višješolsko izobrazbo po izvršilnih aktih, ki so veljali do
uveljavitve tega sklepa za učitelja športne vzgoje.
19. Zgodovina umetnosti; umetnost –
likovni del; likovna vzgoja
Temeljni izobrazbeni pogoji
19.1.1
Predmet umetnost – likovni del lahko uči, kdor je končal program za pridobitev
visokošolske izobrazbe in je pridobil katerega izmed strokovnih naslovov:
-
profesor umetnostne zgodovine in ...
-
diplomirani umetnostni zgodovinar (in)
-
profesor likovne pedagogike
-
akademski slikar
-
akademski kipar
-
diplomirani industrijski oblikovalec
-
diplomirani oblikovalec vizualnih komunikacij.
Če učiteljev z izobrazbo iz prejšnjega
odstavka ni, lahko uči predmet umetnost – likovni del tudi učitelj, ki je
končal program za pridobitev visokošolske izobrazbe in si je pridobil strokovni
naslov diplomirani inženir arhitekture.
19.1.2
Predmet umetnost – glasbeni del lahko uči, kdor je končal program za pridobitev
visokošolske izobrazbe in si je pridobil katerega od strokovnih naslovov :
-
profesor glasbe
-
diplomirani muzikolog (in).
19.1.3 Predmet
umetnost – filmski del lahko uči, kdor je končal program za pridobitev
visokošolske izobrazbe in si je pridobil katerega od strokovnih naslovov:
-
profesor umetnostne zgodovine in ...
-
diplomirani umetnostni zgodovinar (in)
-
diplomirani igralec
-
diplomirani gledališki in radijski režiser
-
diplomirani filmski in televizijski režiser
-
diplomirani dramaturg
-
profesor slovenščine (in)
-
diplomirani slovenist (in)
-
diplomirani literarni komparativist (in).
19.1.4
Predmet umetnost – gledališki del lahko uči, kdor izpolnjuje pogoje za
poučevanje predmeta umetnost – filmski del.
19.1.5
Predmet umetnost – plesni del lahko uči, kdor je končal katerikoli program za
pridobitev visokošolske izobrazbe in ima ustrezno poklicno znanje. Ustrezno
poklicno znanje ima, kdor je končal štiriletni program srednje šole za ples in
se je usposobil za poklic plesalec ali kdor je opravil izobraževanje na zavodu,
specializiranem za poučevanje plesa.
Če učitelja z izobrazbo iz prejšnjega
odstavka ni, lahko uči predmet umetnost – plesni del, kdor ima ustrezno
poklicno znanje.
19.3. V
osnovni šoli lahko uči predmet likovna vzgoja, kdor je končal program za
pridobitev visokošolske izobrazbe in je pridobil katerega izmed strokovnih
naslovov:
-
profesor likovne pedagogike
-
akademski slikar
-
akademski kipar.
Prehodni kadrovski pogoji
19.4.1.
Kdor je izpolnjeval pogoje za poučevanje likovnega dela predmeta
umetnostna vzgoja v času pred letom 1991, lahko še naprej poučuje predmet
umetnost, lahko pa tudi predmet zgodovina umetnosti, če si pridobi dopolnilna
strokovna znanja najkasneje v petih letih od dneva uveljavitve sprememb in
dopolnitev programov osnovnih in srednjih šol v poglavjih, ki urejajo kadrovske
pogoje za učitelje in sodelavce – laborante.
Ustrezna dopolnilna znanja ima, kdor je
opravil
-
ustrezen študijski program izpopolnjevanja v obsegu najmanj 375 ur ali
-
izpite iz specialne didaktike in po svoji izbiri še iz najmanj štirih
drugih strokovnih predmetov, ki jih v ta namen določijo visokošolski zavodi,
tako da skupaj obsegajo najmanj en semester ustreznega študijskega programa.
19.4.3.
Ustrezno izobrazbo za poučevanje likovne vzgoje v osnovni šoli ima, kdor je
pridobil višješolsko izobrazbo po izvršilnih aktih, ki so veljali do
uveljavitve tega sklepa za učitelja likovne vzgoje.
Pojasnilo k točki 19.4.1.:
Učitelji, ki so smeli poučevati “likovni
del” predmeta umetnostna vzgoja pred prenovo programov v letu 1991, če se
dodatno usposobijo, so profesorji likovne vzgoje (in), dipl. arhitekti.
20. Računalništvo in informatika
Temeljni izobrazbeni pogoji
20.1. V
programih srednjih šol lahko uči predmet računalništvo in informatiko, kdor je
končal program za pridobitev visokošolske izobrazbe in je pridobil katerega
izmed strokovnih naslovov profesor ali dipl. inženir:
-
računalništva z matematiko
-
računalništva in informatike.
Če učiteljev z izobrazbo iz prejšnjega
odstavka ni, lahko uči predmet računalništvo in informatika tudi učitelj s
končanim programom za pridobitev visokošolske izobrazbe, če je imel v tem
programu predmet računalništvo, in če ima dopolnilna strokovna znanja.
Ustrezna dopolnilna znanja ima, kdor je
opravil
-
ustrezen študijski program izpopolnjevanja iz računalništva in
informatike v obsegu najmanj 375 ur ali
-
izpite iz specialne didaktike in po svoji izbiri še iz najmanj štirih
drugih strokovnih predmetov, ki jih v ta namen določijo visokošolski zavodi,
tako da skupaj obsegajo najmanj en semester ustreznega študijskega programa.
Prehodni kadrovski pogoj
20.4.1.
Kdor je izpolnjeval pogoje za poučevanje predmeta računalništvo in informatika
po vzgojno-izobraževalnih programih do uveljavitve teh sprememb in dopolnitev
programov osnovnih in srednjih šol v poglavjih, ki urejajo kadrovske pogoje za
učitelje in sodelavce – laborante, lahko še naprej poučuje ta predmet.
Pojasnilo k točki 20.4.1.:
Učitelji, ki so izpolnjevali pogoje za
poučevanje računalništva in informatike pred uveljavitvijo teh sprememb, so
diplomanti z visokošolsko izobrazbo, ki so imeli v programu študija
računalništvo s programiranjem, diplomanti z visokošolsko izobrazbo matematike
ali organizacije dela, ki so imeli v programu študija računalništvo in
diplomanti katerekoli smeri in opravljen poseben tečaj iz računalništva za
učitelje računalništva, in sicer v obsegu 150 ur.
21. Tehnična vzgoja
Temeljni izobrazbeni pogoji
21.3.1. V
osnovni šoli lahko uči predmet tehnična vzgoja, kdor je končal program za
pridobitev visokošolske izobrazbe in je pridobil katerega izmed strokovnih
naslovov:
-
profesor tehnike in ...
-
profesor proizvodno-tehnične vzgoje in ...
Če učiteljev z izobrazbo iz prejšnjega odstavka
ni, lahko uči predmet tehnična vzgoja tudi učitelj, ki je končal program za
pridobitev visokošolske izobrazbe in si je pridobil strokovni naslov
diplomirani inženir strojništva ali diplomirani inženir elektrotehnike.
21.3.2.
Tehnično vzgojo v osnovni šoli lahko uči tudi učitelj, ki ima visokošolsko
izobrazbo in izpolnjuje pogoje za poučevanje naravoslovnih oziroma tehničnih
predmetov, če ima ustrezna dopolnilna znanja iz tehnične vzgoje.
Dopolnilna znanja po prejšnjem odstavku
ima, kdor je opravil
-
ustrezen študijski program izpopolnjevanja v obsegu najmanj 375 ur ali
-
izpite iz specialne didaktike in po svoji izbiri še iz najmanj štirih
drugih strokovnih predmetov, ki jih v ta namen določijo visokošolski zavodi,
tako da skupaj obsegajo najmanj en semester ustreznega študijskega programa.
Prehodni kadrovski pogoj
21.4.3.
Ustrezno izobrazbo za poučevanje tehnične vzgoje v osnovni šoli ima, kdor je
pridobil višješolsko izobrazbo po izvršilnih aktih, ki so veljali do
uveljavitve tega sklepa za učitelja tehnične vzgoje ali fizike.
22. Gospodinjstvo
Temeljni izobrazbeni pogoji
22.3.1. V
osnovni šoli lahko uči predmet gospodinjstvo, kdor je končal program za
pridobitev visokošolske izobrazbe in je pridobil strokovni naslov profesor
gospodinjstva in ...
22.3.2.
Gospodinjstvo v osnovni šoli lahko uči tudi učitelj, ki ima visokošolsko
izobrazbo in izpolnjuje pogoje za poučevanje biologije in kemije, če ima
ustrezna dopolnilna znanja iz gospodinjstva.
Dopolnilna znanja po prejšnjem odstavku
ima, kdor je opravil
-
ustrezen študijski program izpopolnjevanja v obsegu najmanj 375 ur ali
-
izpite iz specialne didaktike in po svoji izbiri še iz najmanj štirih
drugih strokovnih predmetov, ki jih v ta namen določijo visokošolski zavodi,
tako da skupaj obsegajo najmanj en semester ustreznega študijskega programa.
Prehodni kadrovski pogoj
22.4.3. Ustrezno
izobrazbo za poučevanje gospodinjstva v osnovni šoli ima, kdor je pridobil
višješolsko izobrazbo po izvršilnih aktih, ki so veljali do uveljavitve tega
sklepa za učitelja gospodinjstva ali biologije in kemije.
23. Glasbena vzgoja
Temeljni izobrazbeni pogoj
23.3. V
osnovni šoli lahko uči predmet glasbena vzgoja, kdor je končal program za
pridobitev visokošolske izobrazbe in je pridobil strokovni naslov glasbe.
Prehodni kadrovski pogoj
23.4.3.
Ustrezno izobrazbo za poučevanje glasbene vzgoje v osnovni šoli ima, kdor je
pridobil višješolsko izobrazbo po izvršilnih aktih, ki so veljali do
uveljavitve tega sklepa za učitelja glasbene vzgoje ali zborovskega petja.
Pojasnilo k oznakam:
(in) – bodisi enopredmetni bodisi
dvopredmetni študij, pri katerem je predpisani predmet lahko prvi ali drugi v
povezavi
in ... – dvopredmetni študij, pri katerem je
predpisani predmet lahko prvi ali drugi v povezavi.
-----------------------------------------
* V sklop
programov tehniških in drugih strokovnih šol spadajo vsi štiriletni programi,
eksperimentalni petletni program Trgovske akademije, dveletni diferencialni
programi, in dveletni nadaljevalni programi po tako imenovanem modelu 3
(poklicni del) + 2 (tehniški del).
Sklep o določitvi kadrovskih pogojev za
učitelje in sodelavce – laborante v programih srednjih in osnovnih šol (Uradni
list RS, št. 42/95) vsebuje naslednje končne določbe:
»II
Z dnem uveljavitve Kadrovskih pogojev za
učitelje in sodelavce – laborante v programih osnovnih in srednjih šol,
določenih s tem sklepom, prenehajo veljati kadrovski pogoji za učitelje in
sodelavce – laborante, objavljeni v publikacijah “Dveletni in triletni programi
poklicnih šol”, Zavod Republike Slovenije za šolstvo in šport, 1991,
“Gimnazijski program”, Zavod Republike Slovenije za šolstvo in šport, 1992,
“Štiriletni programi tehniških in drugih strokovnih šol”, Zavod Republike
Slovenije za šolstvo in šport, 1992.
III
Kadrovski pogoji za učitelje in sodelavce –
laborante v programih osnovnih in srednjih šol, določeni s tem sklepom, začnejo
veljati s 1. 9. 1995.
IV
Sklep o
določitvi kadrovskih pogojev za učitelje in sodelavce – laborante v programih
osnovnih in srednjih šol se objavi v Uradnem listu.«.
Sklep o spremembah in dopolnitvah sklepa o določitvi
kadrovskih pogojev za učitelje in sodelavce – laborante v programih srednjih in
osnovnih šol (Uradni list RS, št. 68/95) vsebuje naslednjo končno določbo:
»5
Ta sklep se objavi v Uradnem listu
Republike Slovenije in začne veljati 1. 9. 1995.«.
Odredba o smeri izobrazbe učiteljev in
laborantov v izobraževalnih programih gimnazije (Uradni list RS, št. 14/99) v zvezi s prenehanjem uporabe
določb sklepa določa:
»5. člen
Z dnem uveljavitve te odredbe se za
učitelje in laborante v izobraževalnih programih gimnazije, klasične,
ekonomske, tehniške in umetniške gimnazije preneha uporabljati sklep o
določitvi kadrovskih pogojev za učitelje in sodelavce – laborante v programih
srednjih in osnovnih šol (Uradni list RS, št. 42/95, 68/95).«;
ter vsebuje naslednjo končno določbo:
»7. člen
Ta odredba začne veljati naslednji dan po
objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.«.
Odredba o smeri izobrazbe strokovnih delavcev
v devetletni osnovni šoli (Uradni list RS, št. 57/99) v zvezi s prenehanjem uporabe
določb sklepa določa:
»8. člen
Z uveljavitvijo te odredbe se za strokovne
delavce v programu devetletne osnovne šole preneha uporabljati Sklep o
določitvi kadrovskih pogojev za učitelje in sodelavce laborante v programih
srednjih in osnovnih šol (Uradni list RS, št. 42/95 in 68/95).«;
ter vsebuje naslednjo končno določbo:
»9. člen
Ta odredba začne veljati naslednji dan po
objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.«.
Odredba o smeri in stopnji strokovne
izobrazbe, učiteljev splošnoizobraževalnih predmetov in drugih strokovnih
delavcev v poklicnem in strokovnem izobraževanju (Uradni list RS, št. 60/99) v zvezi s prenehanjem uporabe
določb sklepa določa:
»12. člen
Z dnem uveljavitve te odredbe se prenehajo
uporabljati določbe sklepa o določitvi kadrovskih pogojev za učitelje in
sodelavce – laborante v programih srednjih in osnovnih šol (Uradni list RS, št.
42/95 in 68/95), ki se nanašajo na programe dveletnih in triletnih poklicnih
šol ter programe štiriletnih tehniških in drugih strokovnih šol.«;
ter vsebuje naslednjo končno določbo:
»13. člen
Ta odredba začne veljati naslednji dan po
objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.«.