Neuradno prečiščeno besedilo, ki vsebuje to spremembo:
Opozorilo: Neuradno prečiščeno besedilo
predpisa predstavlja zgolj informativni delovni pripomoček, glede katerega
organ ne jamči odškodninsko ali kako drugače.
Neuradno prečiščeno besedilo Sklepa o
ustanovitvi javnega raziskovalnega zavoda Inštituta za biologijo Ljubljana
obsega:
-
Sklep o ustanovitvi javnega raziskovalnega
zavoda Inštituta za biologijo Ljubljana (Uradni list RS, št. 16/94 z dne 25. 3.
1994),
-
Sklep o spremembi sklepa o ustanovitvi javnega
raziskovalnega zavoda Inštitut za biologijo Ljubljana (Uradni list RS, št. 3/98
z dne 17. 1. 1998),
-
Sklep o spremembi sklepa o ustanovitvi javnega
raziskovalnega zavoda Inštituta za biologijo Ljubljana (Uradni list RS, št.
65/99 z dne 12. 8. 1999).
SKLEP
o ustanovitvi javnega raziskovalnega
zavoda Inštituta za biologijo Ljubljana
(neuradno prečiščeno besedilo št. 2)
I. STATUS INŠTITUTA
1. člen
S tem sklepom se s preoblikovanjem
Inštituta za biologijo Univerze v Ljubljani (v nadaljnjem besedilu: Inštitut),
ustanovljenega s statutarno odločbo Univerze v Ljubljani, št. II-27/12 z dne
29. aprila 1960, ustanovi javni raziskovalni zavod Inštitut za biologijo
Ljubljana.
Ustanovitelj javnega raziskovalnega zavoda
je Republika Slovenija, ustanoviteljske pravice in obveznosti pa izvršuje Vlada
Republike Slovenije.
Soustanovitelj Inštituta za biologijo
Ljubljana kot javnega raziskovalnega zavoda je Univerza v Ljubljani. (črtan)
Republika Slovenija in Univerza v Ljubljani
bosta medsebojne pravice in obveznosti iz ustanoviteljstva oziroma
soustanoviteljstva Inštituta uredile s pogodbo. (črtan)
II. IME IN SEDEŽ INŠTITUTA
2. člen
Ime javnega raziskovalnega zavoda je:
NACIONALNI INŠTITUT ZA BIOLOGIJO.
Skrajšano ime je: NIB.
Sedež zavoda ja: Večna pot 111, LJUBLJANA.
Angleško ime je: National Institute of Biology.
III. DEJAVNOST INŠTITUTA
3. člen
Dejavnost v skladu z uredbo o uvedbi in
uporabi standardne klasifikacije dejavnosti (Uradni list RS, št. 34/94 in 3/95)
glasi:
K/73.101 Raziskave in
eksperimentalni razvoj na področju naravoslovja
K/73.102 Raziskovanje
in eksperimentalni razvoj na področju tehnologije
K/73.103 Raziskovanje in eksperimentalni razvoj na področju
kmetijstva in sorodnih dejavnosti
K/73.104 Raziskovanje
in eksperimentalni razvoj na področju medicine
K/74.14 Podjetniško
in poslovno svetovanje
K/74.201 Geodetsko, geološko, geofizikalno, geokemično in drugo
opazovanje, meritve in kartiranje
K/74.300 Tehnično
preizkušanje in analiziranje
K/74.841 Prirejanje
razstav, sejmov in kongresov
K/72.20 Svetovanje in
oskrba s programsko opremo
M/80.422 Drugo
izobraževanje
DE/22.11 Izdajanje knjig
D/22.13 Izdajanje
revij in periodike
O/92.511 Dejavnost
knjižnic
O/92.530 Dejavnost
botaničnih in živalskih vrtov ter naravnih rezervatov
H/55.230 Druge
nastanitve za krajši čas
I/61.100 Pomorski
promet
Inštitut bo kot multidisciplinarni zavod,
povezan z visokošolskimi organizacijami, v okviru registriranih dejavnosti opravljal
zlasti:
-
temeljne raziskave na področju naravoslovja in
posebej biologije
-
spremljanje stanja okolja v Sloveniji
-
razvojne in aplikativne raziskave
-
usposabljanje in podiplomsko izobraževanje
raziskovalcev
-
izobraževanje na posebnih strokovnih področjih
-
svetovanje
-
informacijske dejavnosti - osrednja biološka knjižnica
in podatkovne baze na področju biologije
-
infrastrukturne storitve.
Inštitut kot multidisciplinarni javni
raziskovalni zavod, povezan z visokošolskimi organizacijami v okviru Programa
dela Inštituta izvaja kot javno službo raziskovalne programe, ki predstavljajo
zaokroženo področje raziskovalnega dela, za katerega je pričakovati, da bo v
svetu aktualen še v naslednjem desetletju in je hkrati za Slovenijo tako
pomembno, da obstaja državni interes, da se na tem področju dolgoročno
raziskuje. Inštitut opravlja temeljno in aplikativno raziskovanje ter skrbi za
razvoj in delovanje infrastrukture v okviru Nacionalnega raziskovalnega
programa.
Inštitut se vključuje v mednarodno
znanstveno raziskovalno dejavnost in se v ta namen povezuje s strokovnimi
organizacijami po svetu.
Inštitut bo zagotavljal vsestransko
dostopnost ter uporabo znanja v družbi in gospodarstvu, prenos raziskovalnih
dosežkov v prakso, popularizacijo znanosti, širjenje znanstvene kulture in
obveščanje javnosti.
Inštitut v okviru svoje dejavnosti daje
poseben poudarek znanstvenim osnovam za varstvo okolja in spremljanje procesov
v njem ter razvoju novih in čistih tehnologij.
4. člen
Za izvajanje javne službe se na Inštitutu
oblikujejo programske skupine.
Inštitut opravlja dejavnost tudi za druge
naročnike v obsegu in na način določen z letnim programom dela Inštituta, ki je
usklajen s Programom dela Inštituta.
5. člen
V okviru svoje dejavnosti lahko za potrebe
prenosa znanja in tehnologij Inštitut s soglasjem ustanovitelja ustanovi drug
zavod ali podjetje.
6. člen
Organiziranost Inštituta se določi s
statutom Inštituta.
IV. ORGANI INŠTITUTA
7. člen
Organ upravljanja inštituta je upravni
odbor.
Upravni odbor šteje sedem članov, od
katerih imenuje:
-
štiri člane ustanovitelj in sicer na predlog
Ministrstva za znanost in tehnologijo dva člana, na predlog Ministrstva za
okolje in prostor enega člana in na predlog Ministrstva za kmetijstvo,
gozdarstvo in prehrano enega člana,
-
enega člana Gospodarska zbornica Slovenije iz uporabnikov
dejavnosti inštituta, ki imajo dolgoročen interes pri povezovanju raziskovalnih
dejavnosti inštituta z gospodarstvom,
-
enega člana volijo odgovorni nosilci
raziskovalnih in razvojih projektov in
-
enega člana volijo zaposleni delavci inštituta.
Predsednika upravnega odbora inštituta
izvolijo člani izmed sebe in ga predlagajo v imenovanje ministru, pristojnemu
za raziskovalno dejavnost.
8. člen
Upravni odbor Inštituta obravnava in
sprejema:
-
statut in druge splošne akte,
-
Program dela Inštituta,
-
letna poročila o izvajanju Programa dela
Inštituta,
-
petletno poročilo o izvajanju Programa dela Inštituta,
-
letni program dela Inštituta,
-
finančni načrt in zaključni račun,
-
imenuje in razrešuje direktorja,
-
daje soglasje k imenovanju drugih vodilnih in
raziskovalnih delavcev,
-
obravnava pobude znanstvenega sveta in o njih sklepa,
-
opravlja druge naloge v skladu s predpisi.
Upravni odbor Inštituta s soglasjem
ustanovitelja sprejema statut, Program dela Inštituta ter imenuje in razrešuje
direktorja.
9. člen
Mandat članov Upravnega odbora Inštituta je
štiri leta, s tem da se pri prvem imenovanju za pet članov, med njimi za enega,
ki ga imenuje ustanovitelj, določi mandat dveh let.
Upravni odbor vsako leto poroča
ustanovitelju o delu Inštituta.
Način dela Upravnega odbora se določi s
statutom Inštituta oziroma poslovnikom o delu Upravnega odbora.
10. člen
Delo in poslovanje Inštituta vodi direktor.
Direktorja Inštituta imenuje in razrešuje
Upravni odbor Inštituta s soglasjem Vlade Republike Slovenije.
Mandat direktorja je pet let.
11. člen
Vodilne raziskovalne delavce v Inštitutu
imenuje direktor s soglasjem Znanstvenega sveta in Upravnega odbora.
Ostale vodilne poslovodne delavce in
delavce s posebnimi pooblastili imenuje direktor Inštituta s soglasjem Upravnega
odbora.
Pogoje in način imenovanja ter število
vodilnih raziskovalnih in poslovodnih delavcev ter delavcev s posebnimi
pooblastili se določi s statutom.
12. člen
Za obravnavanje in odločanje o vprašanjih s
področja strokovnega dela Inštituta se oblikuje Znanstveni svet.
Znanstveni svet v okviru pooblastil,
določenih v statutu:
-
oblikuje strokovne podlage za pripravo
raziskovalnih programov,
-
vsebinsko usklajuje pripravo Programa dela Inštituta,
-
opravlja izvolitve raziskovalcev v
znanstveno-raziskovalne in raziskovalno-razvojne nazive,
-
daje mnenja in pobude glede organizacije in
pogojev za razvoj dejavnosti,
-
opravlja druge naloge v skladu s statutom.
Direktor je član znanstvenega sveta po
funkciji in ne more biti izvoljen za predsednika.
Za člana znanstvenega sveta je lahko
imenovan znanstveni svetnik, raziskovalno-razvojni svetnik, višji znanstveni
sodelavec, višji raziskovalno-razvojni sodelavec, vodja notranje organizacijske
enote in vodja programa.
S statutom se določijo pristojnosti
znanstvenega sveta in način imenovanja članov.
V. VIRI, NAČIN IN POGOJI PRIDOBIVANJA SREDSTEV ZA DELO
INŠTITUTA
13. člen
Inštitut gospodari z vsemi osnovnimi in
drugimi materialnimi sredstvi, s katerimi je gospodaril do uveljavitve tega
sklepa.
14. člen
Sredstva potrebna za izvajanje svojih
dejavnosti Inštitut pridobiva:
-
iz državnega proračuna za izvajanje javne
službe in
-
s plačili naročnikov z opravljanjem dejavnosti
za trg.
15. člen
V državnem proračunu se določi višina
sredstev za:
-
raziskovalne programe,
-
infrastrukturno dejavnost in
-
ustanoviteljske obveznosti.
Inštitut pridobiva sredstva iz prejšnjega
odstavka na podlagi Programa dela JRO h kateremu je dala soglasje Vlada
Republike Slovenije. Program je pripravljen za obdobje petih let in vsebuje:
-
znanstveno-raziskovalno usmeritev,
-
program raziskovalne dejavnosti z opredelitvijo
obsega javne službe ter raziskovalnega dela za trg,
-
opredelitev infrastrukturne dejavnosti,
-
fiksne stroške upravljanja javnega
raziskovalnega zavoda,
-
fiksne stroške za financiranje instrumentalnih centrov
in zbirk ter
-
sistemizacijo programskih in infrastrukturnih
skupin.
Program dela Inštituta pripravi direktor na
predlog vodij programskih skupin, v skladu s predpisi Ministrstva za znanost in
tehnologijo. Upravni odbor Inštituta po predhodnem mnenju znanstvenega sveta
sprejme Program dela Inštituta.
16. člen
Pri Inštitutu se ustanovi raziskovalni
sklad Inštituta, ki se financira iz dotacij in drugih virov in je namenjen za:
-
odpiranje novih področij in podporo obetavnih
projektov;
-
posebno podporo za strokovno napredovanje
perspektivnih raziskovalcev;
-
vključevanje tujih raziskovalcev v delo
Inštituta.
Oblikovanje in namen uporabe raziskovalnega
skladase natančneje določi s statutom.
VI. RAZPOLAGANJE S PRESEŽKOM PRIHODKOV NAD ODHODKI IN KRITJE
PRIMANJKLJAJA SREDSTEV ZA DELO
17. člen
Presežek prihodkov nad odhodki Inštitut
uporablja za izvajanje in razvoj svoje dejavnosti.
O načinu razpolaganja s presežkom prihodkov
nad odhodki odloča na predlog direktorja Inštituta Upravni odbor v soglasju z
ustanoviteljem.
18. člen
Primanjkljaj, ki nastane pri izvajanju
javne službe krije ustanovitelj. Primanjkljaj ki nastane pri izvajanju
dejavnosti za trg, ustanovitelj ne krije. O pokrivanju tega primanjkljaja
odloča ustanovitelj na predlog Upravnega odbora.
VII. PRAVICE, OBVEZNOSTI IN ODGOVORNOSTI INŠTITUTA V PRAVNEM
PROMETU
19. člen
Inštitut je pravna oseba, ki nastopa v
pravnem prometu v okviru svoje dejavnosti samostojno, z vsemi pravicami in
obveznosti brez omejitev.
VIII. ODGOVORNOSTI USTANOVITELJA ZA OBVEZNOSTI INŠTITUTA
20. člen
Ustanovitelj prevzema odgovornost za
obveznosti Inštituta iz naslova opravljanja dejavnosti, ki je javna služba, do
višine vrednosti premoženja s katerim Inštitut upravlja. Za obveznosti
Inštituta iz lastne dejavnosti jamči Inštitut s prihodki iz lastne dejavnosti.
Sklep o ustanovitvi javnega raziskovalnega
zavoda Inštituta za biologijo Ljubljana (Uradni list RS, št. 16/94)
vsebuje naslednje prehodne in končne določbe:
»IX. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
21. člen
Način in pogoji za pridobivanje sredstev za
delo Inštituta, ki so določena v 14. in 15. členu tega sklepa, se začno
izvajati z dnem, ko se z državnim proračunom uredi financiranje Inštituta kot
javnega raziskovalnega zavoda.
Do uveljavitve novega načina financiranja
Inštituta, se za Inštitut ohranijo obstoječi načini in pogoji za pridobivanje
sredstev za delo.
22. člen
Svet Inštituta nadaljuje z delom do
imenovanja Upravnega odbora.
Ostali organi upravljanja in drugi organi
Inštituta, ki so bili izvoljeni ali imenovani pred sprejemom tega sklepa,
nadaljujejo z delom do ustanovitve in imenovanja novih organov Inštituta,
določenih s tem sklepom in statutom Inštituta v okviru pristojnosti, ki so jih
imeli doslej.
23. člen
Direktor, delavci s posebnimi pooblastili
ter vodilni in vodstveni delavci, imenovani pred sprejetjem tega sklepa,
nadaljujejo z delom na teh funkcijah do imenovanja direktorja in delavcev s
posebnimi pooblastili ter vodilnih in vodstvenih delavcev po postopku in na
način kot ga določa zakon, ta sklep in novi statut.
24. člen
Upravni odbor se imenuje v roku 60 dni po
sprejemu tega sklepa.
Statut mora biti sprejet v roku 180 dni po
uveljavitvi tega sklepa. Imenovanje vodilnih poslovodnih delavcev in delavcev s
posebnimi pooblastili Inštituta, izvolitev ostalih organov in imenovanje
vodilnih raziskovalnih delavcev se izvede takoj po sprejetju statuta Inštituta.
25. člen
Ta sklep začne veljati petnajsti dan po
objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.«.
Sklep o spremembi sklepa o ustanovitvi javnega
raziskovalnega zavoda Inštitut za biologijo Ljubljana (Uradni list RS, št. 3/98) vsebuje naslednjo končno določbo:
»5. člen
Ta sklep začne veljati naslednji dan po
objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.«.
Sklep o spremembi sklepa o ustanovitvi javnega
raziskovalnega zavoda Inštituta za biologijo Ljubljana (Uradni list RS, št. 65/99) vsebuje naslednji prehodni in
končno določbo:
»10. člen
Dosedanji direktor opravlja funkcijo do
izteka veljavnega mandata.
11. člen
Inštitut mora v roku 180 dni po uveljavitvi
tega sklepa uskladiti statut.
12. člen
Ta sklep začne veljati naslednji dan po
objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.«.