Neuradno prečiščeno besedilo, ki vsebuje to spremembo:
Opozorilo: Neuradno prečiščeno besedilo predpisa
predstavlja zgolj informativni delovni pripomoček, glede katerega organ ne
jamči odškodninsko ali kako drugače.
Neuradno prečiščeno besedilo Sklepa o ustanovitvi javnega
raziskovalnega zavoda Inštituta za biologijo Ljubljana obsega:
-
Sklep o ustanovitvi javnega raziskovalnega zavoda Inštituta za biologijo
Ljubljana (Uradni list RS, št. 16/94 z dne 25. 3. 1994),
-
Sklep o spremembi sklepa o ustanovitvi javnega raziskovalnega zavoda
Inštitut za biologijo Ljubljana (Uradni list RS, št. 3/98 z dne 17. 1. 1998),
-
Sklep o spremembi sklepa o ustanovitvi javnega raziskovalnega zavoda
Inštituta za biologijo Ljubljana (Uradni list RS, št. 65/99 z dne 12. 8. 1999).
SKLEP
o ustanovitvi javnega raziskovalnega zavoda Inštituta za
biologijo Ljubljana
(neuradno prečiščeno besedilo št. 2)
I. STATUS INŠTITUTA
1. člen
S tem sklepom se s preoblikovanjem Inštituta za biologijo
Univerze v Ljubljani (v nadaljnjem besedilu: Inštitut), ustanovljenega s
statutarno odločbo Univerze v Ljubljani, št. II-27/12 z dne 29. aprila
1960, ustanovi javni raziskovalni zavod Inštitut za biologijo Ljubljana.
Ustanovitelj javnega raziskovalnega zavoda je Republika
Slovenija, ustanoviteljske pravice in obveznosti pa izvršuje Vlada Republike
Slovenije.
Soustanovitelj Inštituta za biologijo Ljubljana kot javnega
raziskovalnega zavoda je Univerza v Ljubljani. (črtan)
Republika Slovenija in Univerza v Ljubljani bosta medsebojne
pravice in obveznosti iz ustanoviteljstva oziroma soustanoviteljstva Inštituta
uredile s pogodbo. (črtan)
II. IME IN SEDEŽ INŠTITUTA
2. člen
Ime javnega raziskovalnega zavoda je:
NACIONALNI INŠTITUT ZA BIOLOGIJO.
Skrajšano ime je: NIB.
Sedež zavoda ja: Večna pot 111, LJUBLJANA.
Angleško ime je: National Institute of Biology.
III. DEJAVNOST INŠTITUTA
3. člen
Dejavnost v skladu z uredbo o uvedbi in uporabi standardne
klasifikacije dejavnosti (Uradni list RS, št. 34/94 in 3/95) glasi:
K/73.101 Raziskave in eksperimentalni
razvoj na področju naravoslovja
K/73.102 Raziskovanje in eksperimentalni
razvoj na področju tehnologije
K/73.103 Raziskovanje
in eksperimentalni razvoj na področju kmetijstva in sorodnih dejavnosti
K/73.104 Raziskovanje in eksperimentalni
razvoj na področju medicine
K/74.14 Podjetniško in poslovno
svetovanje
K/74.201 Geodetsko,
geološko, geofizikalno, geokemično in drugo opazovanje, meritve in kartiranje
K/74.300 Tehnično preizkušanje in
analiziranje
K/74.841 Prirejanje razstav, sejmov in
kongresov
K/72.20 Svetovanje in oskrba s
programsko opremo
M/80.422 Drugo izobraževanje
DE/22.11 Izdajanje knjig
D/22.13 Izdajanje revij in periodike
O/92.511 Dejavnost knjižnic
O/92.530 Dejavnost botaničnih in živalskih
vrtov ter naravnih rezervatov
H/55.230 Druge nastanitve za krajši čas
I/61.100 Pomorski promet
Inštitut bo kot multidisciplinarni zavod, povezan z
visokošolskimi organizacijami, v okviru registriranih dejavnosti opravljal
zlasti:
-
temeljne raziskave na področju naravoslovja in posebej biologije
-
spremljanje stanja okolja v Sloveniji
-
razvojne in aplikativne raziskave
-
usposabljanje in podiplomsko izobraževanje raziskovalcev
-
izobraževanje na posebnih strokovnih področjih
-
svetovanje
-
informacijske dejavnosti - osrednja biološka knjižnica in podatkovne
baze na področju biologije
-
infrastrukturne storitve.
Inštitut kot multidisciplinarni javni raziskovalni zavod,
povezan z visokošolskimi organizacijami v okviru Programa dela Inštituta izvaja
kot javno službo raziskovalne programe, ki predstavljajo zaokroženo področje
raziskovalnega dela, za katerega je pričakovati, da bo v svetu aktualen še v
naslednjem desetletju in je hkrati za Slovenijo tako pomembno, da obstaja
državni interes, da se na tem področju dolgoročno raziskuje. Inštitut opravlja
temeljno in aplikativno raziskovanje ter skrbi za razvoj in delovanje
infrastrukture v okviru Nacionalnega raziskovalnega programa.
Inštitut se vključuje v mednarodno znanstveno raziskovalno dejavnost
in se v ta namen povezuje s strokovnimi organizacijami po svetu.
Inštitut bo zagotavljal vsestransko dostopnost ter uporabo
znanja v družbi in gospodarstvu, prenos raziskovalnih dosežkov v prakso,
popularizacijo znanosti, širjenje znanstvene kulture in obveščanje javnosti.
Inštitut v okviru svoje dejavnosti daje poseben poudarek
znanstvenim osnovam za varstvo okolja in spremljanje procesov v njem ter
razvoju novih in čistih tehnologij.
4. člen
Za izvajanje javne službe se na Inštitutu oblikujejo programske
skupine.
Inštitut opravlja dejavnost tudi za druge naročnike v obsegu
in na način določen z letnim programom dela Inštituta, ki je usklajen s
Programom dela Inštituta.
5. člen
V okviru svoje dejavnosti lahko za potrebe prenosa znanja in
tehnologij Inštitut s soglasjem ustanovitelja ustanovi drug zavod ali podjetje.
6. člen
Organiziranost Inštituta se določi s statutom Inštituta.
IV. ORGANI INŠTITUTA
7. člen
Organ upravljanja inštituta je upravni odbor.
Upravni odbor šteje sedem članov, od katerih imenuje:
-
štiri člane ustanovitelj in sicer na predlog Ministrstva za znanost in
tehnologijo dva člana, na predlog Ministrstva za okolje in prostor enega člana
in na predlog Ministrstva za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano enega člana,
-
enega člana Gospodarska zbornica Slovenije iz uporabnikov dejavnosti
inštituta, ki imajo dolgoročen interes pri povezovanju raziskovalnih dejavnosti
inštituta z gospodarstvom,
-
enega člana volijo odgovorni nosilci raziskovalnih in razvojih projektov
in
-
enega člana volijo zaposleni delavci inštituta.
Predsednika upravnega odbora inštituta izvolijo člani izmed
sebe in ga predlagajo v imenovanje ministru, pristojnemu za raziskovalno
dejavnost.
8. člen
Upravni odbor Inštituta obravnava in sprejema:
-
statut in druge splošne akte,
-
Program dela Inštituta,
-
letna poročila o izvajanju Programa dela Inštituta,
-
petletno poročilo o izvajanju Programa dela Inštituta,
-
letni program dela Inštituta,
-
finančni načrt in zaključni račun,
-
imenuje in razrešuje direktorja,
-
daje soglasje k imenovanju drugih vodilnih in raziskovalnih delavcev,
-
obravnava pobude znanstvenega sveta in o njih sklepa,
-
opravlja druge naloge v skladu s predpisi.
Upravni odbor Inštituta s soglasjem ustanovitelja sprejema
statut, Program dela Inštituta ter imenuje in razrešuje direktorja.
9. člen
Mandat članov Upravnega odbora Inštituta je štiri leta, s tem
da se pri prvem imenovanju za pet članov, med njimi za enega, ki ga imenuje
ustanovitelj, določi mandat dveh let.
Upravni odbor vsako leto poroča ustanovitelju o delu
Inštituta.
Način dela Upravnega odbora se določi s statutom Inštituta
oziroma poslovnikom o delu Upravnega odbora.
10. člen
Delo in poslovanje Inštituta vodi direktor.
Direktorja Inštituta imenuje in razrešuje Upravni odbor
Inštituta s soglasjem Vlade Republike Slovenije.
Mandat direktorja je pet let.
11. člen
Vodilne raziskovalne delavce v Inštitutu imenuje direktor s
soglasjem Znanstvenega sveta in Upravnega odbora.
Ostale vodilne poslovodne delavce in delavce s posebnimi
pooblastili imenuje direktor Inštituta s soglasjem Upravnega odbora.
Pogoje in način imenovanja ter število vodilnih raziskovalnih
in poslovodnih delavcev ter delavcev s posebnimi pooblastili se določi s
statutom.
12. člen
Za obravnavanje in odločanje o vprašanjih s področja
strokovnega dela Inštituta se oblikuje Znanstveni svet.
Znanstveni svet v okviru pooblastil, določenih v statutu:
-
oblikuje strokovne podlage za pripravo raziskovalnih programov,
-
vsebinsko usklajuje pripravo Programa dela Inštituta,
-
opravlja izvolitve raziskovalcev v znanstveno-raziskovalne in
raziskovalno-razvojne nazive,
-
daje mnenja in pobude glede organizacije in pogojev za razvoj dejavnosti,
-
opravlja druge naloge v skladu s statutom.
Direktor je član znanstvenega sveta po funkciji in ne more
biti izvoljen za predsednika.
Za člana znanstvenega sveta je lahko imenovan znanstveni
svetnik, raziskovalno-razvojni svetnik, višji znanstveni sodelavec, višji
raziskovalno-razvojni sodelavec, vodja notranje organizacijske enote in vodja
programa.
S statutom se določijo pristojnosti znanstvenega sveta in
način imenovanja članov.
V. VIRI, NAČIN IN POGOJI PRIDOBIVANJA SREDSTEV ZA DELO
INŠTITUTA
13. člen
Inštitut gospodari z vsemi osnovnimi in drugimi materialnimi
sredstvi, s katerimi je gospodaril do uveljavitve tega sklepa.
14. člen
Sredstva potrebna za izvajanje svojih dejavnosti Inštitut
pridobiva:
-
iz državnega proračuna za izvajanje javne službe in
-
s plačili naročnikov z opravljanjem dejavnosti za trg.
15. člen
V državnem proračunu se določi višina sredstev za:
-
raziskovalne programe,
-
infrastrukturno dejavnost in
-
ustanoviteljske obveznosti.
Inštitut pridobiva sredstva iz prejšnjega odstavka na podlagi
Programa dela JRO h kateremu je dala soglasje Vlada Republike Slovenije.
Program je pripravljen za obdobje petih let in vsebuje:
-
znanstveno-raziskovalno usmeritev,
-
program raziskovalne dejavnosti z opredelitvijo obsega javne službe ter raziskovalnega
dela za trg,
-
opredelitev infrastrukturne dejavnosti,
-
fiksne stroške upravljanja javnega raziskovalnega zavoda,
-
fiksne stroške za financiranje instrumentalnih centrov in zbirk ter
-
sistemizacijo programskih in infrastrukturnih skupin.
Program dela Inštituta pripravi direktor na predlog vodij
programskih skupin, v skladu s predpisi Ministrstva za znanost in tehnologijo.
Upravni odbor Inštituta po predhodnem mnenju znanstvenega sveta sprejme Program
dela Inštituta.
16. člen
Pri Inštitutu se ustanovi raziskovalni sklad Inštituta, ki se
financira iz dotacij in drugih virov in je namenjen za:
-
odpiranje novih področij in podporo obetavnih projektov;
-
posebno podporo za strokovno napredovanje perspektivnih raziskovalcev;
-
vključevanje tujih raziskovalcev v delo Inštituta.
Oblikovanje in namen uporabe raziskovalnega skladase
natančneje določi s statutom.
VI. RAZPOLAGANJE S PRESEŽKOM PRIHODKOV NAD ODHODKI IN KRITJE
PRIMANJKLJAJA SREDSTEV ZA DELO
17. člen
Presežek prihodkov nad odhodki Inštitut uporablja za
izvajanje in razvoj svoje dejavnosti.
O načinu razpolaganja s presežkom prihodkov nad odhodki
odloča na predlog direktorja Inštituta Upravni odbor v soglasju z ustanoviteljem.
18. člen
Primanjkljaj, ki nastane pri izvajanju javne službe krije
ustanovitelj. Primanjkljaj ki nastane pri izvajanju dejavnosti za trg,
ustanovitelj ne krije. O pokrivanju tega primanjkljaja odloča ustanovitelj na
predlog Upravnega odbora.
VII. PRAVICE, OBVEZNOSTI IN ODGOVORNOSTI INŠTITUTA V PRAVNEM
PROMETU
19. člen
Inštitut je pravna oseba, ki nastopa v pravnem prometu v
okviru svoje dejavnosti samostojno, z vsemi pravicami in obveznosti brez
omejitev.
VIII. ODGOVORNOSTI USTANOVITELJA ZA OBVEZNOSTI INŠTITUTA
20. člen
Ustanovitelj prevzema odgovornost za obveznosti Inštituta iz
naslova opravljanja dejavnosti, ki je javna služba, do višine vrednosti
premoženja s katerim Inštitut upravlja. Za obveznosti Inštituta iz lastne
dejavnosti jamči Inštitut s prihodki iz lastne dejavnosti.
Sklep o ustanovitvi javnega
raziskovalnega zavoda Inštituta za biologijo Ljubljana (Uradni list RS, št. 16/94)
vsebuje naslednje prehodne in končne določbe:
»IX. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
21. člen
Način in pogoji za pridobivanje sredstev za delo Inštituta,
ki so določena v 14. in 15. členu tega sklepa, se začno izvajati z dnem, ko se
z državnim proračunom uredi financiranje Inštituta kot javnega raziskovalnega
zavoda.
Do uveljavitve novega načina financiranja Inštituta, se za
Inštitut ohranijo obstoječi načini in pogoji za pridobivanje sredstev za delo.
22. člen
Svet Inštituta nadaljuje z delom do imenovanja Upravnega
odbora.
Ostali organi upravljanja in drugi organi Inštituta, ki so
bili izvoljeni ali imenovani pred sprejemom tega sklepa, nadaljujejo z delom do
ustanovitve in imenovanja novih organov Inštituta, določenih s tem sklepom in
statutom Inštituta v okviru pristojnosti, ki so jih imeli doslej.
23. člen
Direktor, delavci s posebnimi pooblastili ter vodilni in
vodstveni delavci, imenovani pred sprejetjem tega sklepa, nadaljujejo z delom
na teh funkcijah do imenovanja direktorja in delavcev s posebnimi pooblastili
ter vodilnih in vodstvenih delavcev po postopku in na način kot ga določa
zakon, ta sklep in novi statut.
24. člen
Upravni odbor se imenuje v roku 60 dni po sprejemu tega
sklepa.
Statut mora biti sprejet v roku 180 dni po uveljavitvi tega
sklepa. Imenovanje vodilnih poslovodnih delavcev in delavcev s posebnimi
pooblastili Inštituta, izvolitev ostalih organov in imenovanje vodilnih
raziskovalnih delavcev se izvede takoj po sprejetju statuta Inštituta.
25. člen
Ta sklep začne veljati petnajsti dan po objavi v Uradnem
listu Republike Slovenije.«.
Sklep o spremembi sklepa o
ustanovitvi javnega raziskovalnega zavoda Inštitut za biologijo Ljubljana
(Uradni list RS, št. 3/98)
vsebuje naslednjo končno določbo:
»5. člen
Ta sklep začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem
listu Republike Slovenije.«.
Sklep o spremembi sklepa o
ustanovitvi javnega raziskovalnega zavoda Inštituta za biologijo Ljubljana
(Uradni list RS, št. 65/99)
vsebuje naslednji prehodni in končno določbo:
»10. člen
Dosedanji direktor opravlja funkcijo do izteka veljavnega
mandata.
11. člen
Inštitut mora v roku 180 dni po uveljavitvi tega sklepa
uskladiti statut.
12. člen
Ta sklep začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem
listu Republike Slovenije.«.