Neuradno prečiščeno besedilo, ki vsebuje to spremembo:
Opozorilo: Neuradno prečiščeno besedilo
predpisa predstavlja zgolj informativni delovni pripomoček, glede katerega
organ ne jamči odškodninsko ali kako drugače.
Neuradno prečiščeno besedilo Sklepa o
ustanovitvi Javne agencije za železniški promet Republike Slovenije obsega:
-
Sklep o ustanovitvi Agencije za železniški promet (Uradni list RS, št.
30/03 z dne 27. 3. 2003),
-
Sklep o spremembi sklepa o ustanovitvi Agencije za železniški promet
(Uradni list RS, št. 59/03 z dne 20. 6. 2003),
-
Sklep o spremembah in dopolnitvah Sklepa o ustanovitvi Javne agencije za
železniški promet Republike Slovenije (Uradni list RS, št. 54/07 z dne 18. 6.
2007),
-
Sklep o spremembi Sklepa o ustanovitvi Javne agencije za železniški
promet Republike Slovenije (Uradni list RS; št. 76/08 z dne 25. 7. 2008),
-
Sklep o spremembah in dopolnitvi Sklepa o ustanovitvi Javne agencije za
železniški promet Republike Slovenije (Uradni list RS, št. 37/10 z dne 7. 5.
2010),
-
Sklep o spremembah Sklepa o ustanovitvi Javne agencije za železniški
promet Republike Slovenije (Uradni list RS, št. 67/11 z dne 26. 8. 2011).
SKLEP
o ustanovitvi Javne agencije za
železniški promet Republike Slovenije
(neuradno prečiščeno besedilo št. 5)
I. UVODNI DOLOČBI
1. člen
S tem sklepom se ustanovi Javna agencija
Republike Slovenije (v nadaljnjem besedilu: agencija) kot samostojna
organizacija, ki v javnem interesu opravlja naloge varnostnega organa, organa
za dodeljevanje vlakovnih poti, določanja, zaračunavanja in pobiranja
uporabnine, izdelave, sprejema in objave voznega reda omrežja, nadzora nad
izvajanjem voznega reda omrežja ter druge naloge, ki jih določa zakon in ta
sklep. Ustanoviteljica agencije je Republika Slovenija. V njenem imenu
ustanoviteljske pravice in obveznosti izvršuje Vlada Republike Slovenije.
2. člen
Agencija je javna agencija in je pravna
oseba javnega prava.
II. IME IN SEDEŽ JAVNE AGENCIJE
3. člen
Ime javne agencije je: Javna agencija za
železniški promet Republike Slovenije.
Skrajšano ime agencije je: AŽP.
4. člen
Sedež agencije je na Kopitarjevi 5 v Mariboru.
Agencija lahko organizira svoje delo v
izpostavah. Njihovi sedeži se glede na potrebe določijo v posebnem aktu, ki ga
s soglasjem ustanovitelja sprejme svet agencije.
5. člen
Agencija pri poslovanju uporablja pečat z
imenom agencije. Pečat vsebuje tudi njen znak oziroma logotip. Njegovo vsebino,
obliko in velikost določa poseben akt agencije.
III. NALOGE AGENCIJE
6. člen
Agencija opravlja kot dejavnost v javnem
interesu naslednje naloge:
1.
dodeljevanje vlakovnih poti;
2.
določanje metodologije zaračunavanja uporabnine;
3.
zaračunavanje in pobiranje uporabnine za uporabo javne železniške
infrastrukture;
4.
sklepanje okvirnih pogodb s prosilci o določitvi značilnosti
infrastrukturnih zmogljivosti;
5.
obdelava podatkov za potrebe zaračunavanja uporabnine;
6.
izvajanje nadzora nad zbiranjem podatkov za zaračunavanje uporabnine ter
izvajanjem voznega reda omrežja;
7.
izvajanje nadzora nad realizacijo plačila uporabnine;
8.
izvajanje nadzora nad realizacijo odobrenih vlakovnih poti;
9.
izdelava, sprejem in objava voznega reda omrežja, pri čemer sodeluje z
dodeljevalnimi organi in upravljavci železniških omrežij drugih držav v cilju
usklajenega dodeljevanja vlakovnih poti;
10. sodelovanje
v mednarodnih in drugih organizacijah zaradi učinkovitega in racionalnega
dodeljevanja vlakovnih poti in zaračunavanja uporabnine;
11. sodelovanje
pri pripravi in spremembah Programa omrežja Republike Slovenije;
12. opravlja
naloge varnostnega organa, kot jih določa zakon;
13. dodeljevanje,
preklic ali začasen odvzem licence;
14. izvajanje
nadzora nad veljavnostjo in izpolnjevanjem pogojev za izdajo licenc, varnostnih
spričeval in varnostnih pooblastil;
15. spremljanje,
pospeševanje, uveljavljanje in razvijanje varnostno regulativnega okvirja in
sistema nacionalnih varnostnih predpisov, kar obsega tudi pripravo predlogov
podzakonskih predpisov s področja varnosti železniškega prometa;
16. izvajanje
ukrepov v zvezi z uporabo TSI (tehnične specifikacije interoperabilnosti);
17. izdaja,
posodabljanje, zagotavljanje dvojnikov, začasen preklic in odvzem dovoljenja
izvršilnim železniškim delavcem;
18. vodenje,
objava in posodabljanje registra izdanih dovoljenj izvršilnim železniškim
delavcem in registra subjektov usposabljanja;
19. kontrola
izdanih dovoljenj in spričeval na celotnem področju javne železniške
infrastrukture v Republiki Sloveniji;
20. nadzor
rednih preverjanj telesnih in duševnih sposobnosti in stalnih strokovnih
usposabljanj izvršilnih železniških delavcev;
21. izdaja,
začasen preklic ali odvzem pooblastila subjektom usposabljanja izvršilnih
železniških delavcev;
22. zagotavljanje
stalnega nadzora v zvezi z usposabljanjem, ocenjevanjem sposobnosti,
posodabljanjem dovoljenj in spričeval, ki so že zajeta v sistemu varnega
upravljanja;
23. izvajanje
ukrepov v zvezi z realizacijo sklepov iz varnostnih priporočil;
24. vodenje
nacionalnega registra tirnih vozil;
25. izvajanje
drugih nalog, določenih s predpisi;
26. izvajanje
ostalih nalog v javnem interesu.
Z izvajanjem nalog v javnem interesu
agencija zagotavlja:
-
nediskriminatoren dostop do javne železniške infrastrukture;
-
enotno zaračunavanje uporabnine;
-
učinkovitost mednarodnih vlakovnih poti;
-
konkurenčnost mednarodnega tovornega prometa;
-
nediskriminatornost izvajanja potniškega prometa;
-
razvoj varnostnega regulativnega okvirja;
-
enoten nacionalni register tirnih vozil.
Za izvrševanje javnih pooblastil sprejema
agencija skladno s predpisi splošne akte. Agencija izdaja posamične upravne
akte, s katerimi odloča o upravnih stvareh iz svojega delovnega področja.
Za namene poročanja Evropski železniški
agenciji agencija objavi letno poročilo o svoji dejavnosti v prejšnjem letu in
ga pošlje Evropski železniški agenciji najkasneje do 30. septembra
tekočega leta. Poročilo mora vsebovati informacije o:
-
razvoju varnosti na železnici, vključno z združevanjem skupnih
varnostnih kazalnikov iz Priloge I Direktive 2004/49/ES Evropskega parlamenta
in Sveta z dne 29. aprila 2004 o varnosti na železnicah Skupnosti ter o
spremembi Direktive Sveta 95/18/ES o izdaji licence prevoznikom v železniškem
prometu in Direktive 2001/14/ES o dodeljevanju železniških infrastrukturnih
zmogljivosti, naložitvi uporabnin za uporabo železniške infrastrukture in
podeljevanju varnostnega spričevala (Direktiva o varnosti na železnicah; UL L
št. 164 z dne 30. 4. 2004, str. 44), zadnjič spremenjene z Direktivo
Komisije 2009/149/ES z dne 27. novembra 2009 o spremembi Direktive
2004/49/ES Evropskega parlamenta in Sveta glede skupnih varnostnih kazalnikov
in skupnih metod za izračun stroškov nesreč (UL L št. 313 z dne 28. 11. 2009,
str. 65), na ravni držav članic Evropske skupnosti;
-
pomembnih spremembah zakonodaje in ureditve v zvezi z varnostjo na
železnici;
-
spremembah pri podeljevanju varnostnega spričevala in varnostnega
pooblastila;
-
rezultatih in izkušnjah v zvezi z nadzorom nad upravljavci železniške
infrastrukture in prevozniki v železniškem prometu.
7. člen
Agencija opravlja kot tržno dejavnost
naslednje storitve:
-
(črtana),
-
(črtana),
-
(črtana),
-
storitve obdelave podatkov,
-
storitve raziskav,
-
druge podobne storitve.
O opravljanju drugih podobnih storitev
odloča svet agencije.
IV. ORGANA AGENCIJE
8. člen
Organa agencije sta svet agencije in njen
direktor.
a) Svet agencije
9. člen
Svet agencije ima pet članic oziroma članov
(v nadaljnjem besedilu: član).
Člane sveta agencije imenuje in razrešuje
ustanovitelj za pet let z možnostjo za ponovno imenovanje.
Svet izvoli predsednika.
9.a člen
Za članico oziroma člana (v nadaljnjem
besedilu: člana) sveta je lahko imenovana oseba, ki:
-
ima najmanj visoko strokovno izobrazbo,
-
je strokovnjak s področja dela javne agencije,
-
ni bila pravnomočno obsojena zaradi naklepnega kaznivega dejanja, ki se
preganja po uradni dolžnosti, na nepogojno kazen zapora v trajanju več kot šest
mesecev.
Člani sveta ne morejo biti:
-
osebe, zaposlene pri upravljavcu ali prevozniku,
-
osebe, za katere zaradi njihovih povezav z upravljavcem ali prevozniki
obstaja možnost konflikta med zasebnimi in javnimi interesi,
-
osebe, ki so zaposlene v agenciji,
-
funkcionarji v izvršilni veji oblasti,
-
druge osebe, za katere obstaja možnost konflikta med zasebnimi in
javnimi interesi, ki jih zasleduje javna agencija.
10. člen
Svet agencije:
-
skrbi za delovanje agencije v javnem interesu,
-
sprejme program dela in finančni načrt ter letno poročilo in druga
poročila agencije s soglasjem ustanovitelja,
-
imenuje pooblaščenega revizorja, ki pregleda letno poročilo,
-
sprejme splošne akte za izvrševanje javnih pooblastil agencije,
-
sprejme akt o notranji organizaciji in akt o sistemizaciji delovnih mest
agencije,
-
na predlog direktorja odloča o tržnih storitvah, ki jih lahko opravlja
agencija,
-
na predlog direktorja s soglasjem ustanovitelja odloča o presežku
prihodkov nad odhodki in o pokrivanju presežka odhodkov nad prihodki,
-
izvede javni natečaj za imenovanje direktorja agencije,
-
ustanovitelju predlaga imenovanje in razrešitev direktorja agencije,
-
daje direktorju agencije usmeritve in navodila za delo,
-
sprejme poslovnik o svojem delu,
-
imenuje strokovne komisije in druga delovna telesa za obravnavanje in
proučevanje posameznih nalog iz pristojnosti sveta agencije.
Splošni akti iz četrte alinee prejšnjega
odstavka se objavijo v Uradnem listu Republike Slovenije.
Svet sprejema odločitve z večino glasov
vseh članov. Če je izid glasovanja neodločen, odloči glas predsednika.
b) Direktor agencije
11. člen
Direktorja agencije imenuje in razrešuje
ustanovitelj na podlagi javnega natečaja.
Direktor je imenovan za pet let in je lahko
ponovno imenovan.
Direktor kot organ agencije opravlja
naloge, ki jih določajo Zakon o javnih agencijah, ta sklep in drugi predpisi.
Za direktorja je lahko imenovana oseba, ki:
-
ima najmanj univerzitetno izobrazbo,
-
ima najmanj deset let delovnih izkušenj,
-
je strokovnjak na področju dela javne agencije,
-
ima aktivno znanje tujega jezika (angleščina ali nemščina ali
francoščina ali italijanščina),
-
ni bila pravnomočno obsojena zaradi naklepnega kaznivega dejanja, ki se
preganja po uradni dolžnosti, na nepogojno kazen zapora v trajanju več kot šest
mesecev,
-
je državljan Republike Slovenije.
Delovne izkušnje so izkušnje, kot jih
opredeljuje Zakon o javnih uslužbencih.
Direktorja v času njegove odsotnosti
nadomešča oseba, ki jo s posebnim pooblastilom določi direktor izmed vodij
notranjih organizacijskih enot ali svetovalcev direktorja.
V. NAČRTOVANJE DELA AGENCIJE IN NJENO POROČANJE
12. člen
Agencija v finančnem načrtu in programu
dela določi cilje in naloge, ki jih bo spremljala in opravljala v prihodnjem
letu.
13. člen
Agencija skladno s 37. členom ZJA v letnem
poročilu poroča ustanovitelju o doseženih ciljih in rezultatih v preteklem
letu, izpolnitvi finančnega načrta ter izidu poslovanja.
Letno poročilo agencije mora pregledati
pooblaščeni revizor, ki ga imenuje svet agencije.
14. člen
(črtan)
VI. SREDSTVA AGENCIJE IN NJENO POSLOVANJE
15. člen
Za ustanovitev in začetek dela agencije
ustanoviteljica namenja opremo, ki jo uporablja Direkcija za železniški promet
in skladno s 33. členom zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o železniškem
prometu (Uradni list RS, št. 110/02) proračunska sredstva, namenjena za delo
Direkcije za železniški promet v letu 2003.
Oprema iz prejšnjega odstavka je last
Republike Slovenije s tem, da se prenese v uporabo in upravljanje agencije.
16. člen
(črtan)
17. člen
Prihodki za delo agencije so:
-
sredstva, pridobljena iz proračuna,
-
donacije,
-
(črtana),
-
sredstva iz prihodkov od opravljanja poslov po pooblastilu (dodeljevanje
licenc, varnostnih spričeval in drugih posamičnih upravnih aktov),
-
sredstva, ki jih agencija pridobi iz naslova posojil.
Agencija se sme zadolžiti samo, če je to
določeno v finančnem načrtu in če so izpolnjeni pogoji v skladu z zakonom o
javnih financah (Uradni list RS, št. 79/99, 124/00, 79/01, 20/02 in 56/02) in
drugimi predpisi.
18. člen
O uporabi presežka prihodkov nad odhodki in
o pokrivanju presežka odhodkov nad prihodki odloča svet agencije na predlog
direktorja in v soglasju z ustanoviteljem.
Agencija uporabi presežek prihodkov nad
odhodki za:
-
(črtana),
-
razvoj na področju, ki ga s svojimi nalogami pokriva agencija,
-
plačilo delovne uspešnosti zaposlenih v agenciji v skladu z zakonom,
-
vplačilo v proračun Republike Slovenije.
19. člen
Agencija vodi računovodstvo in računovodske
evidence ter izdeluje letna poročila skladno z zakonom o računovodstvu (Uradni
list RS, št. 23/99 in 30/02), zakonom o javnih financah in predpisi, izdanimi
na njuni podlagi.
Vodenje računovodstva in računovodskih
evidenc ter sestava letnega poročila mora omogočati preglednost prihodkov in
odhodkov ločeno po namenu porabe in ločeno po virih sredstev.
VII. DELAVCI DIREKCIJE ZA ŽELEZNIŠKI PROMET
20. člen
Delavci Direkcije za železniški promet, ki
je bila na podlagi zakona o železniškem prometu preoblikovana v Agencijo za
železniški promet, nadaljujejo delovno razmerje v agenciji z dnem njene
registracije.
Plače in drugi prejemki zaposlenih se
določajo skladno z ZJA.
Sklep o ustanovitvi Agencije za železniški
promet (Uradni list RS, št. 30/03)
vsebuje naslednjo prehodno in končno določbo:
»VIII. PREHODNA DOLOČBA
21. člen
Agencija od javnega podjetja Slovenske
železnice, d.d., v roku dveh mesecev od uveljavitve tega sklepa prevzame v
upravljanje vsa sredstva, pravice in obveznosti iz naslova javne železniške
infrastrukture, ki se vodijo v okviru bilance stanja javne železniške
infrastrukture v upravljanju, in železniških postajnih poslopij.
Za realizacijo prevzema iz prejšnjega odstavka
imenuje direktor agencije posebno skupino, ki pripravi primopredajni zapisnik.
Član te skupine je tudi pooblaščeni revizor, ki opravlja revizijo računovodskih
izkazov javnega podjetja Slovenske železnice, d.d.
Primopredajni zapisnik podpišeta direktor
agencije in predsednik uprave javnega podjetja Slovenske železnice, d.d.
IX. KONČNA DOLOČBA
22. člen
Ta sklep začne veljati naslednji dan po
objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.«.
Sklep o spremembi sklepa o ustanovitvi
Agencije za železniški promet (Uradni list RS, št. 59/03) vsebuje naslednjo končno določbo:
»2. člen
Ta sklep začne veljati naslednji dan po
objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.«.
Sklep o spremembah in dopolnitvah Sklepa o
ustanovitvi Javne agencije za železniški promet Republike Slovenije (Uradni
list RS, št. 54/07) vsebuje naslednjo prehodno in
končno določbo:
»11. člen
Javna agencija za železniški promet
Republike Slovenije pripravi novo sistemizacijo delovnih mest v 30 dneh od
uveljavitve tega sklepa in jo takoj pošlje v soglasje Vladi Republike
Slovenije.
12. člen
Ta sklep začne veljati naslednji dan po objavi
v Uradnem listu Republike Slovenije.«.
Sklep o spremembi Sklepa o ustanovitvi Javne
agencije za železniški promet Republike Slovenije (Uradni list RS, št. 76/08) vsebuje naslednjo končno določbo:
»2. člen
Ta sklep začne veljati naslednji dan po
objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.«.
Sklep o spremembah in dopolnitvi Sklepa o
ustanovitvi Javne agencije za železniški promet Republike Slovenije (Uradni
list RS, št. 37/10) vsebuje naslednjo končno določbo:
»6. člen
Ta sklep začne veljati naslednji dan po
objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.«.
Sklep o spremembah Sklepa o ustanovitvi Javne
agencije za železniški promet Republike Slovenije (Uradni list RS, št. 67/11) vsebuje naslednjo končno določbo:
»3. člen
Ta sklep začne veljati naslednji dan po
objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.«.