Neuradno prečiščeno besedilo, ki vsebuje to spremembo:
Opozorilo: Neuradno prečiščeno besedilo predpisa predstavlja
zgolj informativni delovni pripomoček, glede katerega organ ne jamči
odškodninsko ali kako drugače.
Neuradno prečiščeno besedilo Statuta Notarske zbornice
Slovenije obsega:
-
Statut Notarske zbornice Slovenije (Uradni list RS, št. 18/95 z dne 24.
3. 1995),
-
Spremembe in dopolnitve statuta Notarske zbornice Slovenije (Uradni list
RS, št. 66/96 z dne 22. 11. 1996),
-
Spremembe in dopolnitve statuta Notarske zbornice Slovenije (Uradni list
RS, št. 30/02 z dne 5. 4. 2002),
-
Spremembe statuta Notarske zbornice Slovenije (Uradni list RS, št. 30/03
z dne 27. 3. 2003).
STATUT
Notarske zbornice Slovenije
(neuradno prečiščeno besedilo št. 3)
I. SPLOŠNE DOLOČBE
1. člen
Notarska zbornica Slovenije (v nadaljevanju: zbornica) je
poklicna organizacija notarjev, ki skrbi za ugled, verodostojnost in razvoj
notariata, zastopa interese notarjev in notarskih kandidatov ter opravlja druge
z zakonom določene naloge.
2. člen
Člani zbornice so poleg notarjev obvezno tudi notarski
kandidati.
3. člen
Zbornica je pravna oseba.
Zbornico zastopa njen predsednik.
V odsotnosti predsednika zbornice, zastopa zbornico
podpredsednik zbornice.
4. člen
Sedež zbornice je v Ljubljani.
Pečat zbornice je okrogel z napisom: ”Notarska zbornica
Slovenije, Ljubljana”.
Na sredini pečata je grb Republike Slovenije.
5. člen
Zbornica sodeluje z notarskimi zbornicami drugih držav in se
povezuje v mednarodne organizacije notarjev.
II. NALOGE ZBORNICE
6. člen
Zbornica skrbi za ugled, verodostojnost in razvoj notariata
ter zastopa interese notarjev in notarskih kandidatov ter opravlja druge naloge
določene z zakonom, statutom in drugimi akti zbornice.
Zbornica opravlja svoje naloge preko svojih organov.
III. ORGANI ZBORNICE
7. člen
Organi zbornice so:
1.
skupščina
2.
predsednik zbornice
3.
izvršni odbor
4.
nadzorni odbor
5.
disciplinski tožilec
6.
disciplinska komisija I. stopnje
7.
disciplinska komisija II. stopnje
8.
disciplinsko sodišče.
Skupščina zbornice
8. člen
Skupščina zbornice:
1.
sprejema statut ter njegove spremembe in dopolnitve;
2.
sprejema kodeks notarske etike;
3.
sprejema poslovnik o svojem delu;
4.
sprejema notarsko tarifo v soglasju z ministrom, pristojnim za
pravosodje;
5.
sprejema finančni načrt in potrjuje zaključni račun;
6.
voli in razrešuje presednika zbornice; člane izvršnega in nadzornega
odbora; disciplinskega tožilca in njegovega namestnika; predsednika in člane
disciplinskih komisij I.in II. stopnje ter njihove namestnike; člane
disciplinskega sodišča izmed notarjev in njihove namestnike ter člana državnega
sveta – predstavnika samostojnih poklicev;
7.
imenuje in razrešuje člane komisij in odborov, ki jih ustanovi kot svoja
delovna telesa;
8.
odloča o višini vpisnine, članarine in drugih prispevkih zbornice;
9.
obravnava poročilo o delu izvršilnega in nadzornega odbora;
10.
odloča o uporabi denarnih kazni;
11.
sprejema pravilnik o finančnem poslovanju, pravilnik o strokovnem
izpopolnjevanju ter obvezna navodila v zvezi s poslovanjem notarja;
12.
odloča o vstopu zbornice v mednarodne notarske organizacije;
13.
obravnava poročilo izvršnega odbora o delu zbornice v preteklem letu;
14.
opravlja druge naloge, določene z zakonom, statutom in drugimi akti
zbornice.
9. člen
Zasedanje skupščine je najmanj enkrat letno. Skupščino skliče
predsednik zbornice.
Izvršni odbor ali predsednik zbornice lahko skliče skupščino
po potrebi, mora pa jo sklicati, če to zahteva najmanj 20 notarjev. V tem
primeru izvršni odbor skliče skupščino najkasneje v 30 dneh po prejemu pismene
zahteve za sklic skupščine.
Skupščina sprejema svoje odločitve z večino glasov navzočih
notarjev.
Notarski kandidati sodelujejo pri delu skupščine brez pravice
glasovanja.
Skupščina je sklepčna, če je navzočih več kot polovica
notarjev.
Sklic skupščine s predlogom dnevnega reda mora biti poslan
članom skupščine najmanj 8 dni pred dnem, določenim za začetek dela skupščine.
Sklicu mora biti predloženo gradivo za delo skupščine.
Glasovanje na skupščini je javno, če ni s tem statutom ali s
poslovnikom o delu skupščine drugače določeno.
Skupščina uredi svoje poslovanje s poslovnikom.
10. člen
Delo skupščine vodi delovno predsedstvo, ki ga izvoli
skupščina na predlog predsednika zbornice.
Delovno predsedstvo sestavljajo predsednik, dva člana in
zapisnikar.
Do izvolitve delovnega predsedstva vodi delo skupščine
predsednik zbornice.
11. člen
Skupščina s tajnim glasovanjem voli in razrešuje predsednika
zbornice, člane izvršnega odbora, člane nadzornega odbora, disciplinskega
tožilca in njegovega namestnika, predsednika in člane disciplinskih komisij in
njihove namestnike, člane disciplinskega sodišča in njihove namestnike ter
predstavnika zbornice v volilno telo za izvolitev člana državnega sveta –
predstavnika samostojnih poklicev.
12. člen
Kandidacijski postopek vodi kandidacijska komisija, ki jo
imenuje izvršni odbor zbornice.
Kandidacijska komisija ima predsednika in dva člana.
Kandidate predlagajo območni zbori notarjev.
Kandidacijska komisija najpozneje v 60 dneh pred volitvami
obvesti območne zbore notarjev o začetku kandidacijskega postopka in jih
pozove, naj ji najpozneje v roku 30 dni pošljejo predloge kandidatur.
Kandidacijska komisija sestavi liste kandidatov na podlagi
vseh prejetih predlogov kandidatur.
Lista kandidatov za člane izvršnega odbora je sestavljena
tako, da vsak območni zbor notarjev predlaga najmanj dva kandidata s sedežem
notarske pisarne na področju posameznega območnega zbora, najmanj dva kandidata
za člana izvršnega odbora pa predlaga tudi zbor notarskih kandidatov.
13. člen
Glasuje se z glasovnicami.
Glasuje se tako, da se na glasovnici obkroži zaporedna
številka pred imenom in priimkom kandidata, za katerega se želi glasovati.
Glasuje se lahko za največ toliko kandidatov, kolikor jih je treba izvoliti.
Izvoljeni so kandidati, ki so dobili največje število glasov. Če je več
kandidatov, ki pridejo v poštev za izvolitev, dobilo enako število glasov, se
glasovanje za te kandidate ponovi.
Glasovnica ni veljavna, če ni izpolnjena, če je glasovalec
glasoval za več kandidatov, kot jih je treba izvoliti, ali če se iz nje ne da
razbrati volje glasovalca.
Člane izvršnega odbora se izvoli tako, da je izvoljen tisti
kandidat s področja posameznega zbora notarjev oziroma zbora notarskih
kandidatov, ki je prejel največje število glasov izmed kandidatov posameznega
območnega zbora.
Predsednik zbornice
14. člen
Predsednik zbornice je istočasno predsednik izvršnega odbora,
podpredsednik pa član izvršnega odbora.
15. člen
Predsednik zbornice opravlja naslednje naloge:
1.
zastopa in predstavlja zbornico;
2.
izvršuje sklepe skupščine in izvršnega odbora;
3.
razrešuje nesoglasja in nesporazume med notarji ter notarji in
notarskimi kandidati;
4.
skrbi za pravilno delovanje zbornice;
5.
postavlja začasnega namestnika notarja v primerih, ki jih določa zakon o
notariatu;
6.
skrbi za ugled zbornice in verodostojnost notarskega dela;
7.
opravlja druge naloge določene z zakonom o notariatu, statutom in
drugimi akti zbornice;
8.
sklepa pogodbe in druge pravne posle zbornice po predhodni odobritvi
izvršnega odbora, samostojno pa do zneska , ki ga s sklepom določi izvršni
odbor.
Predsednik zbornice sme v nujnih primerih opravljati naloge
izvršnega odbora.
O opravljenih nalogah je dolžan najkasneje v 8 dneh obvestiti
izvršni odbor, ki na prvi seji obravnava predsednikovo poročilo in o njem sprejme
sklep.
16. člen
Če je predsednik zbornice odsoten ali zadržan ga nadomešča
podpredsednik, v njegovi odsotnosti pa član izvršnega odbora, ki ga določi
predsednik zbornice.
17. člen
Predsednika zbornice izvoli skupščina za tri leta in ne more
biti izvoljen več kot dvakrat zaporedoma.
Podpredsednik zbornice izvoli izvršni odbor izmed svojih
članov za tri leta.
Izvršni odbor
18. člen
Izvršni odbor ima skupaj s predsednikom in podpredsednikom
zbornice 12 članov.
Izvršni odbor sestavljajo izvoljeni predstavniki posameznih
območnih zborov notarjev in zbora notarskih kandidatov, s tem, da Ljubljanski
območni zbor notarjev in Mariborski območni zbor notarjev predlagata v
izvolitev vsak po dva člana izvršnega odbora.
Člane izvršnega odbora izvoli skupščina za tri leta. Člani
izvršnega odbora smejo biti izvoljeni v izvršni odbor največ dvakrat
zaporedoma.
Član izvršnega odbora iz vrst notarskih kandidatov se izvoli
le v primeru, če je v imenik notarskih kandidatov Notarske zbornice Slovenije
vpisanih več kot 10 notarskih kandidatov.
19. člen
Izvršni odbor opravlja naslednje naloge:
1.
pripravlja in sklicuje zasedanje skupščine;
2.
določa predlog statuta, tarife o nagrajevanju notarjev in drugih
splošnih aktov zbornice;
3.
sprejema poslovnik o svojem delu, ki ga potrdi skupščina;
4.
izvršuje skupščinske sklepe;
5.
vodi imenik notarjev, notarskih kandidatov in notarskih pripravnikov;
6.
določa predlog finančnega načrta in sprejema zaključni račun zbornice;
7.
vodi finančno poslovanje in upravlja s sredstvi zbornice;
8.
določa predlog o višini članarine in drugih prispevkov zbornice;
9.
na zahtevo strank daje mnenje o pravilnosti zaračunane nagrade in se
prizadeva za mirno rešitev spora med stranko in notarjem;
10.
obravnava problematiko poslovanja notarjev in druga vprašanja, ki se
nanašajo na organizacijo in položaj notariata;
11.
voli in razrešuje podpredsednika zbornice ter imenuje in razrešuje člane
komisij, ki jih ustanovi kot svoja delovna telesa;
12.
sprejema programe strokovnega izobraževanja notarjev in notarskih
kandidatov;
13.
v skladu z notarsko tarifo odloča o vrednosti točke in sprejema obvezna
navodila za uporabo notarske tarife;
14.
predpiše program izbirnega usposabljanja diplomiranih pravnikov, ki
opravljajo pripravništvo pri notarju za pridobitev pravice opravljati pravniški
državni izpit;
15.
obravnava pritožbe v zvezi z delom notarjev in notarskih kandidatov in
predlaga uvedbo disciplinskega postopka;
16.
določa najnižjo zavarovalno vsoto, za katero so dolžni notarji
zavarovati odgovornost za škodo za katero so strankam odgovorni po
obligacijskih predpisih;
17.
oblikuje predlog za imenovanje notarjev in določi vrstni red predlaganih
kandidatov;
18.
oblikuje predlog za spremembo števila notarskih mest;
19.
določa katere listine in knjige iz arhiva notarja, ki je bil razrešen,
se vložijo v arhiv zbornice;
20.
odloča o sklenitvi delovnih razmerij in pogodbenih razmerij z delavci
strokovne službe zbornice;
21.
odloča o sklenitvi drugih pogodb;
22.
zagotavlja pogoje za opravljanje pripravniške prakse pri notarjih;
23.
opravlja druge naloge, določene s tem statutom in drugimi akti zbornice.
20. člen
Seje izvršnega odbora sklicuje in vodi predsednik zbornice po
potrebi, najmanj pa enkrat na 3 mesece.
Seja je sklepčna, če je na seji navzočih najmanj 7 članov
izvršnega odbora.
Izvršni odbor sprejema sklepe z večino glasov vseh članov.
Predsednik zbornice je dolžan sklicati sejo izvršnega odbora
na zahtevo najmanj 3 članov ali na zahtevo nadzornega odbora.
21. člen
Predsednik zbornice, podpredsednik ter člani drugih organov
zbornice opravljajo svoje naloge brezplačno, upravičeni pa so do povračila
potnih in drugih stroškov v zvezi z opravljanjem nalog.
Višino povračil stroškov določi izvršni odbor s pravilnikom,
ki ga potrdi skupščina.
22. člen
Izvršni odbor zbornice predloži do 31.marca v koledarskem
letu ministru, pristojnemu za pravosodje, poročilo o delu za preteklo leto. S
poročilom o delu se minister, pristojen za pravosodje seznani s problematiko
notarske službe. Poročilo mora vsebovati tudi predloge potrebnih ukrepov za
delovanje notarske službe.
Nadzorni odbor
23. člen
Nadzorni odbor ima predsednika in dva člana, ki jih izvoli
skupščina zbornice za 3 leta.
24. člen
Nadzorni odbor nadzoruje finančno poslovanje zbornice.
Nadzorni odbor najmanj dvakrat letno pregleda finančno
poslovanje in premoženjsko stanje zbornice in o tem poroča izvršnemu odboru in
skupščini.
Nadzorni odbor pregleda zaključni račun in sestavi poročilo
za skupščino.
Disciplinski tožilec
25. člen
Disciplinskega tožilca in njegovega namestnika izvoli
skupščina zbornice za 2 leti.
26. člen
Disciplinski tožilec zahteva uvedbo disciplinskega postopka
in zastopa disciplinsko obtožbo pred disciplinsko komisijo in disciplinskim
sodiščem.
Disciplinska komisija I. stopnje
27. člen
Disciplinsko komisijo I. stopnje sestavljajo predsednik in
dva člana. Predsednika in člana disciplinske komisije in njihove namestnike
izvoli skupščina iz vrst notarjev za dobo 2 let.
28. člen
Disciplinska komisija I. stopnje vodi disciplinski postopek
in odloča o disciplinski odgovornosti notarja, notarskega kandidata in
notarskega pripravnika, razen v zadevah, v katerih je po zakonu pristojno
odločati disciplinsko sodišče.
Disciplinska komisija II. stopnje
29. člen
Disciplinska komisija II. stopnje odloča o pritožbah zoper
odločbe disciplinske komisije I. stopnje.
Disciplinsko komisijo sestavljajo predsednik in dva člana.
Predsednika, člana in namestnike disciplinske komisije II. stopnje izvoli
skupščina iz vrst notarjev za 2 leti.
Disciplinsko sodišče
30. člen
Disciplinsko sodišče sestavljajo: dva sodnika Vrhovnega
sodišča Republike Slovenije in trije notarji ter njihovi namestniki.
Tri člane disciplinskega sodišča in njihove namestnike izvoli
skupščina zbornice za 2 leti.
31. člen
Disciplinsko sodišče odloča o disciplinski odgovornosti
notarjev in notarskih kandidatov v disciplinskih zadevah, zaradi kršitev,
zaradi katerih je mogoče odvzeti pravico opravljati notariat oziroma prakso pri
notarju.
Disciplinsko sodišče odloča v senatu petih članov. Predsednik
senata je sodnik.
Območni zbori notarjev
32. člen
Območni zbori notarjev se oblikujejo za območja sodnih
okrožij:
-
Ljubljanski območni zbor notarjev za območje sodnega okrožja Ljubljana,
-
Mariborski območni zbor notarjev za območje sodnega okrožja Maribor,
Ptuj in Slovenj Gradec,
-
Celjski območni zbor notarjev za območje sodnega okrožja Celje,
-
Koprski območni zbor notarjev za območje sodnega okrožja Koper,
-
Gorenjski območni zbor notarjev za območja sodnega okrožja Kranj,
-
Pomurski območni zbor notarjev za območje sodnega okrožja Murska Sobota,
-
Novogoriški območni zbor notarjev za območje sodnega okrožja Nova
Gorica,
-
Dolenjski območni zbor notarjev za območje sodnega okrožja Novo mesto,
Krško.
33. člen
Območni zbor notarjev sestavljajo notarji z območja zbora ter
notarski kandidati in notarski pripravniki, ki delajo pri njih.
Območni zbor notarjev lahko vodi kot predsednik član
izvršnega odbora, ki je bil v izvršni odbor izvoljen z območja posameznega
območnega zbora notarjev.
Notarski kandidati in notarski pripravniki sodelujejo pri
delu območnega zbora notarjev brez pravice glasovanja.
Delo območnega zbora je urejeno s poslovnikom, ki ga potrdi
izvršni odbor Notarske zbornice.
34. člen
Območni zbor notarjev:
1.
Obravnava problematiko dela notarjev in druga vprašanja, ki se nanašajo
na opravljanje notariata, na skladen razvoj notariata, kakor tudi na položaj in
materialne pogoje dela notarjev, notarskih kandidatov in notarskih pripravnikov
na območju zbora, obvešča o teh vprašanjih izvršni odbor in skupščino zbornice
ter jim daje predloge in pobude za reševanje teh vprašanj.
2.
Predlaga kandidate za člane organov zbornice.
3.
Obravnava gradiva za skupščino zbornice.
4.
Daje v postopku za imenovanje notarjev mnenje o tem, ali ima kandidat,
ki želi opravljati notarski poklic na območju zbora, primerne prostore in opremo,
ki so potrebni za opravljanje notarskega poklica.
5.
Opravlja druge naloge, ki jih določi s svojimi pravili v okviru nalog
zbornice.
Zbor notarskih kandidatov
35. člen
Pri Notarski zbornici se oblikuje zbor notarskih kandidatov,
ki ga sestavljajo vsi notarski kandidati, ki so vpisani v imenik notarskih
kandidatov.
Zbor lahko daje izvršnemu odboru in skupščini zbornice
predloge in pobude za urejanje vprašanj, ki se tičejo dela in položaja
notarskih kandidatov, kakor tudi vprašanj, ki se nanašajo na opravljanje
notarske dejavnosti.
Zbor predlaga skupščini zbornice najmanj dva kandidata za
člana izvršnega odbora iz vrst notarskih kandidatov. Izvoljeni član izvršnega
odbora iz vrst notarskih kandidatov, vodi zbor notarskih kandidatov v času
trajanja svojega mandata.
Zbor sprejme poslovnik o svojem delu, ki ga potrdi izvršni
odbor zbornice.
IV. DISCIPLINSKA ODGOVORNOST
36. člen
Dejanja, ki pomenijo kršitev dolžnosti pri opravljanju
notarskega poklica, so:
1.
če notar oziroma notarski kandidat pri opravljanju svojega poklica krši
zakon, kodeks notarske etike, statut in druge splošne akte;
2.
če posluje v nasprotju z zakonom o notariatu, zlasti, če posluje v
zadevah za opravljanje katerih nima zakonskih pooblastil ali če prekrši
dolžnost varovanja poslovne tajnosti;
3.
če zaradi kršitev določb zakona o notariatu, notar sestavi nično oziroma
neveljavno listino;
4.
če odmeri nagrado za notarsko storitev v nasprotju z veljavno tarifo o
nagrajevanju notarjev in obveznimi navodili zbornice;
5.
če si pridobiva stranke z obljubo, da bo opravil notarsko storitev za
manjšo nagrado, kot jo določa tarifa o nagrajevanju notarjev;
6.
če zastopa stranke v postopku, v katerem po določbah zakona o notariatu
ne sme prevzeti zastopanja;
7.
če sestavlja notarske listine v tujem jeziku, ki ni uradni jezik na
omočju, kjer ima sedež, pa nima statusa sodnega tolmača;
8.
če sodeluje z zakotnimi pisarji tako, da jim podpisuje njihove vloge
oziroma jim daje nasvete in pravno pomoč;
9.
če sodeluje z odvetniki proti plačilu tako, da k odvetnikom napotuje
stranke zaradi sestave zasebne listine;
10.
če ne izvrši odredb sodišča ali ne posluje v skladu z obveznimi navodili
organov zbornice;
11.
če ne vodi poslovanja v skladu z določbami pravilnika o poslovanju
notarja;
12.
če overi prevod listine, pa nima statusa sodnega tolmača;
13.
če notar neupravičeno odkloni opravo notarske storitve;
14.
če ne plačuje iz neopravičljivih razlogov redno članarine in drugih
prispevkov zbornici;
15.
če ne izpolnjuje dolžnosti strokovnega izobraževanja;
16.
če se pri opravljanju notarskega poklica neprimerno ali žaljivo obnaša
ali izraža;
17.
če neopravičeno odkloni opravljanje dela začasnega namestnika po sklepu
predsednika zbornice;
18.
če neupravičeno zadržuje denar in vrednostne papirje, ki so mu bili
predani zaradi izročitve določeni osebi ali državnemu organu;
19.
če nevestno opravlja dolžnost začasnega namestnika notarja.
Disciplinski ukrepi
37. člen
V disciplinskem postopku proti notarju ali notarskemu
kandidatu se lahko izrečejo naslednji disciplinski ukrepi:
1.
pisni opomin;
2.
denarna kazen;
3.
odvzem pravice opravljati notariat oziroma odvzem pravice opravljati
prakso pri notarju.
38. člen
Denarna kazen se sme izreči v znesku, ki ni manjši od 500
točk in ne večji od 10.000 točk po tarifi o nagrajevanju notarjev.
Če se kot disciplinski ukrep izreče denarna kazen, se določi
tudi rok plačila, ki ne sme biti krajši od 15 dni in ne daljši od 6 mesecev.
Sredstva od plačanih denarnih kazni se namenijo za strokovno
izpopolnjevanje notarjev.
39. člen
Disciplinski ukrep odvzema pravice opravljati notariat se sme
izreči za naslednje hujše kršitve pri opravljanju notariata:
1.
če notar neupravičeno več kot dvakrat zaporedoma v 3 mesecih odkloni
opravljanje notarskih storitev v nasprotju z določbami zakona o notariatu;
2.
če notar za plačilo sodeluje z zakotnimi pisarji tako, da jim daje
nasvete in pravno pomoč;
3.
če notar ne izvrši odredb sodišča in ne posluje v skladu z obveznimi
navodili zbornice, pa zaradi tega nastanejo škodljive posledice za stranko ali
druge udeležence pravnega posla;
4.
če notar posluje v nasprotju z določbami pravilnika o poslovanju
notarja, pa zaradi tega nastanejo škodljive posledice za stranko ali druge
udeležence pravnega posla;
5.
če ponavlja disciplinske kršitve, za katere mu je že bil pravnomočno
izrečen ukrep opomina ali denarne kazni in je na podlagi njegovega obnašanja ali
ravnanja utemeljeno sklepati, da ne bo vestno in pošteno opravljal notarskega
poklica.
Disciplinski ukrep odvzema pravice opravljati notariat se
mora izreči v naslednjih primerih:
1.
če notar poleg notarskega poklica opravlja drugo plačano službo ali
funkcijo ali opravlja posle, ki so nezdružljivi z opravljanjem notariata;
2.
če je notar pravnomočno obsojen za naklepno kaznivo dejanje, zaradi
katerega je moralno nevreden za opravljanje notariata.
40. člen
Izvršitev disciplinskega ukrepa odvzema pravice opravljati
notariat se lahko odloži za dobo enega leta s pogojem, da obdolženec v tej dobi
ne stori dejanja, ki pomeni kršitev dolžnosti pri opravljanju notarskega
poklica.
41. člen
Pri izrekanju disciplinskih ukrepov se upoštevajo vse
okoliščine, ki vplivajo na vrsto ukrepa in višino denarne kazni, zlasti pa težo
kršitve in njene posledice, stopnjo odgovornosti, prejšnje delo in vedenje
obdolženca in morebitni prej izrečeni disciplinski ukrep.
Pri izrekanju disciplinskega ukrepa denarne kazni se upošteva
tudi premoženjsko stanje obdolženca.
Zastaranje
42. člen
Pregon disciplinskih kršitev zastara v enem letu od dneva
kršitve.
Če je disciplinska kršitev obenem kaznivo dejanje, zastara
pregon v enakem roku, kot ga določa zakon za zastaranje pregona za kaznivo
dejanje.
Izvršitev disciplinskega ukrepa zastara v enem letu od dneva
pravnomočnosti odločbe, s katero je bil ukrep izrečen.
43. člen
Zastaranje pregona disciplinske kršitve pretrga prijava
disciplinske kršitve disciplinskemu tožilcu in vsako opravilo v postopku pred
disciplinsko komisijo ali disciplinskim sodiščem.
Zastaranje izvršitve disciplinskega ukrepa se pretrga z
dejanji, s katerimi se pretrga zastaranje po določbah kazenskega zakonika.
Pregon disciplinske kršitve in izvršitev disciplinskega
ukrepa zastarata v vsakem primeru, ko preteče dvakrat toliko časa, kolikor je
določeno za zastaranje pregona disciplinske kršitve oziroma za zastaranje
izvršitve disciplinskega ukrepa.
Disciplinski postopek
44. člen
Postopek pred disciplinsko komisijo I. stopnje in pred
disciplinskim sodiščem se uvede na zahtevo disciplinskega tožilca.
Zahtevo za uvedbo disciplinskega postopka pošlje predsednik
disciplinske komisije I. stopnje obdolžencu s pozivom, da v roku 15 dni
odgovori na navedbe v zahtevi.
Odgovor obdolženca pošlje predsednik disciplinske komisije I.
stopnje disciplinskemu tožilcu.
Če obdolženec v postavljenem roku ni odgovoril na zahtevo za
uvedbo disciplinskega postopka, predsednik disciplinske komisije I. stopnje
obvesti o tem disciplinskega tožilca.
45. člen
Po prejemu odgovora obdolženca ali po preteku roka za
odgovor, predsednik disciplinske komisije I. stopnje po potrebi odredi
predhodno preiskavo in določi člana disciplinske komisije I. stopnje za opravo
predhodne preiskave.
Po opravljeni predhodni preiskavi pošlje predsednik
disciplinske komisije I. stopnje spise disciplinskemu tožilcu. Ta lahko v 15
dneh po prejemu spisov spremeni ali dopolni zahtevo za uvedbo disciplinskeg
postopka.
46. člen
Predsednik disciplinske komisije I. stopnje razpiše ustno
obravnavo najkasneje v roku 30 dni po predhodno opravljeni preiskavi.
Če je po opravljeni predhodni preiskavi, disciplinski tožilec
spremenil ali dopolnil zahtevo za uvedbo disciplinskega postopka, se
spremenjena zahteva pošlje obdolžencu z vabilom na ustno obravnavo v roku 8 dni
pred dnevom obravnave.
47. člen
Ustna obravnava se lahko opravi tudi brez navzočnosti
obdolženca, če je bil obdolženec v redu vabljen, pa svojega izostanka ni
opravičil ali če je sporočil disciplinskemu senatu, da se obravnave ne bo
udeležil in da naj se upošteva njegov zagovor v odgovoru na zahtevo za uvedbo
disciplinskega postopka.
48. člen
O izločitvi člana disciplinske komisije odloča predsednik
disciplinske komisije.
O izločitvi predsednika disciplinske komisije I. stopnje
odloča predsednik disciplinske komisije II. stopnje, o izločitvi predsednika
disciplinske komisije II. stopnje pa predsednik disciplinskega sodišča.
O izločitvi disciplinskega tožilca odloča predsednik
disciplinskega sodišča, o izločitvi predsednika disciplinskega sodišča odloča
predsednik Vrhovnega sodišča Republike Slovenije.
Če je predsednik disciplinske komisije zadržan ali izločen,
ga nadomešča njegov namestnik.
49. člen
Pravnomočna odločba disciplinske komisije se pošlje
izvršilnemu odboru zbornice zaradi izvršitve in evidence ter v vednost
ministru, pristojnemu za pravosodje.
Disciplinska evidenca se hrani trajno.
50. člen
V postopku ugotavljanja disciplinske odgovornosti se glede
vprašanj, ki niso urejena z zakonom o notariatu in s tem statutom, smiselno
uporabljajo določbe zakona o kazenskem postopku.
Določbe tega statuta o disciplinski odgovornosti notarjev in
notarskih kandidatov se smiselno uporabljajo tudi za pripravnike, ki opravljajo
pripravništvo pri notarju.
V. SREDSTVA ZA DELO IN FINANČNO POSLOVANJE ZBORNICE
51. člen
Prihodki zbornice so:
-
vpisnine, članarine in drugi prispevki notarjev;
-
denarne kazni, izrečene v disciplinskem postopku zoper notarje in
notarske kandidate;
-
darila in volila;
-
obresti in drugi prihodki.
Vpisnine, članarine in druge prispevke notarskih kandidatov
plačuje notar, pri katerem je notarski kandidat zaposlen. (črtan)
52. člen
Finančno poslovanje zbornice ureja pravilnik o finančnem
poslovanju, ki ga sprejme skupščina zbornice.
Statut Notarske zbornice Slovenije (Uradni
list RS, št. 18/95) vsebuje naslednjo končno določbo:
»VI. KONČNA DOLOČBA
49. člen
Ta statut se objavi v Uradnem listu RS in začne veljati
petnajsti dan po objavi.«.
Spremembe in dopolnitve statuta Notarske
zbornice Slovenije (Uradni list RS, 66/96) preštevilčijo in spreminjajo 49.
člen tako, da se glasi:
»53. člen
Mandat sedanjim organom Notarske zbornice traja do redne letne
skupščine Notarske zbornice v letu 1997.
Do izvolitve novega izvršnega odbora na skupščini zbornice
leta 1997, se število članov izvršnega odbora poveča za enega člana, ki se izvoli
izmed notarskih kandidatov.«;
ter vsebujejo naslednjo končno
določbo:
»12. člen
Te spremembe in dopolnitve statuta se objavijo v Uradnem
listu RS in začnejo veljati petnajsti dan po objavi.«.
Spremembe in dopolnitve statuta Notarske
zbornice Slovenije (Uradni list RS, št. 30/02) vsebujejo naslednjo končno
določbo:
»2. člen
Te spremembe in dopolnitve statuta začnejo veljati naslednji
dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.«.
Spremembe statuta Notarske zbornice Slovenije
(Uradni list RS, št. 30/03) vsebujejo naslednjo končno
določbo:
»4. člen
Te spremembe statuta začnejo veljati naslednji dan po objavi
v Uradnem listu Republike Slovenije.«.