Opozorilo: Neuradno prečiščeno besedilo predpisa
predstavlja zgolj informativni delovni pripomoček, glede katerega organ ne jamči
odškodninsko ali kako drugače.
Neuradno prečiščeno besedilo Uredbe o
lokacijskem načrtu za smer avtoceste Karavanke- Obrežje, na odseku Bič-
Korenitka obsega:
-
Uredbo o lokacijskem načrtu za smer avtoceste
Karavanke- Obrežje, na odseku Bič- Korenitka (Uradni list RS, št. 55/01 z dne
3. 7. 2001),
-
Uredbo o lokacijskem načrtu za avtocesto na
odseku Korenitka-Pluska (Uradni list RS, št. 42/03 z dne 9. 5. 2003).
UREDBA
o lokacijskem načrtu za smer
avtoceste Karavanke–Obrežje, na odseku Bič–Korenitka
(neuradno prečiščeno besedilo št. 1)
(delno
prenehala veljati)
I. SPLOŠNE DOLOČBE
1. člen
(podlaga za lokacijski načrt)
S to uredbo se ob upoštevanju prostorskih
sestavin dolgoročnega in srednjeročnega družbenega plana Republike Slovenije
ter prostorskih sestavin dolgoročnega in srednjeročnega družbenega plana Občine
Trebnje sprejme lokacijski načrt za smer avtoceste Karavanke–Obrežje, na odseku
Bič–Korenitka (v nadaljnjem besedilu: lokacijski načrt). Lokacijski načrt je
izdelal Topos, d.o.o., Dolenjske Toplice, pod št. 31/00-LN v aprilu 2001 na podlagi
idejnega projekta, ki ga je izdelal PA – Nizke gradnje, d.o.o., Ljubljana, pod
št. 9-7/96, april 2001, ter na podlagi poročila o vplivih na okolje, ki ga je
izdelal Acer, d.o.o., Novo mesto, pod št. J-4/00, april 2001.
2. člen
(vsebina lokacijskega načrta)
Lokacijski načrt iz prejšnjega člena
vsebuje tekstualne opise in grafične prikaze, ki se nanašajo na mejo območja
ter na lego, potek, zmogljivost, velikost in oblikovanje objektov, naprav in
ureditev ter okoljevarstvene ukrepe na trasi avtoceste.
Tekstualni del obsega:
-
obrazložitev in utemeljitev lokacijskega
načrta,
-
opis funkcije objektov,
-
opis prometno tehničnih rešitev,
-
opis ureditev komunalno energetskih
infrastruktur,
-
opis prostorskih rešitev po posameznih
področjih,
-
oceno stroškov,
-
etape izvajanja,
-
seznam parcel v ureditvenem območju
lokacijskega načrta s podatki o lastništvu,
-
tehnične elemente za zakoličbo parcel,
-
soglasja in mnenja pristojnih organov in
organizacij.
Grafični del obsega:
-
pregledno karto M 1:25000
-
izsek iz prostorskih sestavin dolgoročnega in
srednjeročnega družbenega plana Republike Slovenije M 1:250000
-
izsek iz prostorskih sestavin dolgoročnega in
srednjeročnega plana Občine Trebnje M 1:25000 in M 1:5000
-
geodetski načrt z mejo območja urejanja M
1:1000
-
katastrski načrt M 1:2880, 1:2000
-
digitalni katastrski načrt z mejo območja
urejanja M 1:2880
-
pregledno situacijo M 1:5000
-
ureditveno situacijo M 1:1000
-
ureditveno situacijo – priloge M 1:1000,
1:200 in 1:100
-
zbirni prikaz komunalnih in energetskih
ureditev M 1:5000
-
prikaz komunalnih in energetskih ureditev M
1:1000
-
normalne prečne prereze M 1:50
-
vzdolžni prerez M 1:5000/500
-
načrt gradbenih parcel in tehnični elementi za
zakoličbo M 1:1000
prilogi:
-
seznam koordinat lomnih točk meje območja
lokacijskega načrta
-
seznam koordinat lomnih točk gradbenih parcel
v delih, ki ne sovpadajo z mejo območja lokacijskega načrta.
II. OBSEG OBMOČJA UREJANJA
3. člen
(ureditveno območje po parcelah)
V območje urejanja z lokacijskim načrtom so
vključena zemljišča oziroma deli zemljišč z naslednjimi parcelnimi številkami
po katastrskih občinah:
k.o. Zagorica:
107/17, 128, 129, 131, 132,
133, 134/1, 134/2, 136, 141, 143, 144, 145/1, 145/2, 145/3, 146, 148/1, 149,
150, 151/1, 151/2, 152, 153, 154, 155, 157, 158, 159/1, 172/1, 172/3, 173/1, 178,
179, 180, 181/1, 181/2, 182, 184/1, 185, 186, 188/1, 188/2, 189/1, 189/2, 190,
191, 198, 199, 200, 202, 203, 204/1, 204/2, 204/3, 205/1, 205/2, 206, 207,
208/1, 208/2, 211/1, 230, 231, 232, 42/1, 42/2, 42/3, 42/4, 43/1, 43/2, 43/3,
44/1, 44/3, 44/4, 44/5, 44/6, 44/7, 44/8, 44/9, 45, 46, 48/1, 48/2, 48/3, 48/4,
49/1, 49/2, 49/3, 49/4, 50/1, 50/2, 52/1, 52/2, 54, 55, 56, 562/1, 562/2,
562/4, 562/5, 562/6, 562/7, 563/1, 568, 569/1, 569/2, 57, 570/1, 570/2, 571/1,
571/2, 571/3, 572/1, 572/2, 572/3, 58/1, 58/2, 583/1, 583/2, 583/3, 59/1, 59/2,
592/1, 592/4, 592/7, 593, 594/1, 594/2, 595, 597, 598/1, 598/2, 598/3, 598/5,
598/6, 599/1, 599/2, 599/3, 599/4, 599/5, 599/6, 60/1, 60/2, 600/1, 600/2, 601,
604, 605, 61, 62/1, 63/1, 63/2, 630, 631/1, 631/2, 632/1, 632/2, 632/3, 633/1,
633/2, 633/3, 633/4, 634/1, 634/2, 635, 636, 638/2, 639, 64/1, 64/2, 640/1,
640/2, 641/2, 642/1, 642/2, 816/2, 817, 818, 820/1, 820/2, 821/1, 821/2, 822/1,
822/2, 822/3, 822/4, 822/5, 823, 825, 826, 827, 895, 904/2, 909, 910, 911/1, 912/3,
915, 916/1, 916/2, 917, 918, 919, 920, 921/1, 921/3, 923, 924, 925, 926/1,
926/2, 927/1, 927/2, 928, 929/1, 929/2, 930/1, 930/2, 931/2, 935, 937/2, 937/3,
938/1, 938/2, 939/1, 941, 942, 951, 956/1, 956/2, 956/4, 959, 960, 961/1,
961/2, 961/3, 961/4, 962, 968, 969/1, 969/2, 969/3, 969/4, 970/1, 970/2, 971,
972, 973, 974, 975, 976, 981/1, 981/3, 981/6, 981/7, 981/8, 989/3, 990, 991/1,
991/2, 992/1, 992/2, 992/3, 993, 994, 995;
k.o. Veliki Gaber:
1259/1, 1259/10, 1259/11,
1259/12, 1259/13, 1259/14, 1259/2, 1259/3, 1259/5, 1259/6, 1259/7, 1259/8,
1259/9, 1259/11, 1259/12, 1264, 1265/1, 1265/2, 1265/3, 1266/1, 1266/2, 1266/3,
1267/1, 1267/2, 1268, 1269/1, 1296, 187/1, 190/2, 212/3, 213/1, 218, 221/1,
222, 223, 224, 225, 243/1, 248/1, 248/2, 248/3, 249, 252/1, 252/2, 252/3,
252/5, 253/1, 253/2, 254, 257/1, 257/4, 257/5, 260/1, 260/2, 263, 264/1, 264/2,
271/2, 272/1, 272/2, 272/3, 272/4, 272/5, 273/1, 273/2, 274/1, 274/2, 275/1,
275/3, 276/1, 276/2, 297/1, 300/1, 300/3, 300/4, 302/1, 303/1, 303/2, 304, 308,
309/1, 309/2, 309/3, 309/4, 310/1, 310/2, 311/1, 311/3, 314, 315, 316, 317,
319/1, 319/2, 319/3, 320/1, 320/2, 320/3, 320/4, 321, 322, 323/1, 323/2, 327/1,
327/2, 327/3, 328/1, 343, 344/1, 344/2, 345, 407, 409, 413, 414/1, 414/2,
414/3, 415/1, 415/2, 416/1, 416/2, 417/1, 417/2, 418/1, 418/2, 419/2, 419/3,
420/1, 420/2, 420/4, 421/2, 423/1, 423/2, 424, 425, 426, 432, 433, 434, 445,
448, 449/1, 449/2, 449/3, 468/1, 468/3, 88;
k.o. Prapreče:
280, 282, 283/1, 284/1,
284/2, 287, 298, 301/1, 301/3, 302, 303/1, 303/2, 306, 315, 319, 322/1, 324/1,
325/1, 326, 330/1, 344, 347/1, 347/2, 347/3, 348/1, 350/1, 350/2, 374/1, 374/2,
376/1, 376/2, 376/3, 376/4, 378, 385, 386/1, 386/10, 386/11, 386/12, 386/13,
386/14, 386/15, 386/16, 386/17, 386/18, 386/19, 386/2, 386/20, 386/21, 386/22,
386/24, 386/25, 386/26, 386/27, 386/28, 386/29, 386/3, 386/30, 386/31, 386/32,
386/33, 386/34, 386/35, 386/36, 386/37, 386/38, 386/39, 386/4, 386/5, 386/6, 386/7,
386/8, 386/9, 388, 393/1, 393/2, 396/1, 396/2, 456/1, 456/2, 465/1, 467, 845,
846, 847/1, 847/2, 847/3, 847/4, 864;
k.o. Stehanja vas:
154/1, 156/1,156/2, 156/3,
181/2.
4. člen
(prestavljeni, nadomeščeni, obnovljeni ali
ukinjeni deli infrastrukturnih vodov)
Prestavljeni, nadomeščeni, obnovljeni ali
ukinjeni deli infrastrukturnih vodov in naprav bodo na območju lokacijskega
načrta, delno tudi izven območja odkupa zemljišč, potekali (oziroma ukinjeni
potekajo) preko naslednjih zemljišč s parc. št.:
Električno omrežje:
k.o. Zagorica:
Obnovitev:
631/1, 632/3, 562/7, 562/5,
562/1, 994, 562/4;
k.o. Veliki Gaber:
Ukinitev:
321, 1296, 322, 1266/1,
297/1;
221/2, 1296/1, 257/1, 257/4,
257/5, 273/1, 1259/10, 274/1, 1296, 272/2, 257/2, 254, 253/2, 241/1, 241/3,
244/1;
222, 1259/10, 225, 257/1,
254, 253/1, 243/1, 1268, 248/3, 248/1, 248/2, 257/4, 252/5, 1296, 1267/1,
264/2;
Novogradnja (nadomestitev):
321, 1266/2, 1266/3, 1296,
222, 1266/1, 323/1, 297/1;
309/1, 308;
222, 1259/10, 224, 1259/8,
225, 257/1, 257/4, 257/5, 273/1, 274/1, 1296, 272/2, 1267/1;
274/1, 273/2, 1296, 272/2,
1267/1;
1267/1, 1296, 274/1,
1259/10, 257/5, 257/4, 257/1, 254, 253/1, 1268, 244/2, 244/1;
1267/1, 260/2, 1296, 260/1,
252/2, 252/1, 249;
1267/1, 260/1, 263, 264/2,
1267/2, 264/1, 266;
k.o. Prapreče:
Ukinitev:
845, 280, 287, 847/1,
284/2, 846, 284/1, 301/1, 302, 303/1, 324/1, 325/1, 326, 347/1, 348/1, 376/4,
376/1, 386/1, 386/31;
Novogradnja:
283/1, 284/1, 302, 303/1,
324/1, 325/1, 347/2, 347/1, 348/1, 376/4, 386/38, 386/4, 386/5, 386/6, 386/7,
846, 386/20, 386/17, 386/16, 386/13, 386/12, 386/9, 386/8, 386/3, 386/2, 864.
Vodovod:
k.o. Zagorica:
Ukinitev:
989/1, 923, 924, 57, 50/2,
50/1, 49/1, 994, 49/2, 49/4, 48/2, 981/7, 60/2, 989/2, 62/1;
Novogradnja:
989/1, 61, 971, 63/1, 994,
63/2, 64/1, 62/1;
k.o. Veliki Gaber:
Ukinitev:
275/1, 275/3, 1296, 276/2,
274/2, 1259/10, 224, 1259/8, 225;
Novogradnja:
275/1, 272/3, 272/4, 272/5,
1296, 273/2, 274/1, 1259/10, 273/1, 224, 257/4, 225.
Telekomunikacijsko omrežje:
k.o. Zagorica:
Ukinitev:
926/1, 927/2, 992/2, 927/1,
926/2, 925, 54, 57, 501, 981/3, 994, 60/1, 60/2, 989/2, 62/1;
599/1, 994, 42/2, 42/4,
52/2, 636, 991/2, 55, 57, 981/8, 58/2, 989/1, 61, 63/1, 970/2, 145/1, 151/1,
974, 181/1, 200, 202, 203, 827, 205/2, 822/1, 822/2, 822/4, 821/2, 818, 820/2;
Novogradnja:
926/1, 927/2, 991/2, 929/1,
928, 927/1, 926/2, 54, 55, 57, 50/2, 50/1, 49/1, 994, 49/2, 49/4, 48/2, 981/7,
60/2, 62/1, 989/2, 64/1, 64/2, 63/2, 970/1, 133, 134/2, 975, 144, 145/2, 145/3,
180, 179, 199, 204/1, 204/2, 211/1, 205/1, 822/5, 206, 207, 821/1, 820/1;
k.o. Veliki Gaber:
Ukinitev:
414/1, 415/2, 416/1, 417/1,
418/1, 419/2, 420/2, 420/4, 421/2, 423/2, 424, 315, 316, 317, 1296, 319/1,
1265/3, 319/2, 1259/6, 1259/1, 320/1, 320/2, 1259/13, 1259/12, 1259/7, 323/2,
1266/3, 1266/2, 309/3, 1259/9, 309/2, 1259/8, 1259/12, 223, 222, 274/2, 274/1,
1259/10, 1259/14, 252/5, 1267/1, 264/2, 257/5, 257/4;
Novogradnja:
225, 1259/2, 257/4, 257/5,
273/1, 1259/10, 274/1, 1296, 272/2, 272/4, 272/3, 264/2;
414/3, 414/2, 415/1, 416/2,
1296, 1265/1, 327/1, 327/3, 303/2, 276/2, 222, 274/2, 274/1, 252/3, 252/1;
k.o. Prapreče:
Ukinitev:
864, 350/2, 374/2, 847/1,
847/3, 396/2, 456/2;
Novogradnja:
864, 283/1, 284/2, 301/3,
846, 301/1, 303/2, 350/2, 374/2, 847/1, 393/2, 396/2, 456/2, 456/1.
Izven območja lokacijskega načrta bodo z
izvedbo nizkonapetostnega zemeljskega voda za napajanje objektov na območju
Medvedjeka tangirana zemljišča s parc. št. 1268, 243/2, 1269/1, 244/2, 244/1,
zaradi odstranitve oziroma demontaže dela električnega omrežja pa zemljišča s
parc. št. 244/1, 241/1, 241/3, 243/1, 1269/1, 253/2, 257/2 in 221/2, vse k.o.
Veliki Gaber. Zaradi odstranitve oziroma demontaže dela električnega omrežja so
delno v območju in delno izven območja lokacijskega načrta zemljišča s parc.
št. 253/1, 254 in 257/1, vse k.o. Veliki Gaber.
5. člen
Izven območja urejanja s tem lokacijskim
načrtom se (zaradi neusklajenosti geodetskih podlag in digitalnih katastrskih
načrtov prikazi v ureditveni situaciji glede izključenosti predmetnih objektov
niso jasno razvidni) nahajajo:
-
stanovanjski objekti s h. št. Bič 6, 7 in 9 ter
gospodarski objekt ob stanovanjskem objektu s h. št. Bič 9,
-
gospodarski objekt (hlev), zgrajen v sklopu
domačije s h. št. Medvedjek 20, na zemljišču s parc. št. 320/1 in 320/2, k.o.
Veliki Gaber,
-
pomožni objekt na parc. št. 46, k.o. Zagorica.
III. FUNKCIJA OBMOČJA
6. člen
Območje urejanja iz 3. in 4. člena te
uredbe obsega:
-
območje cestnega sveta z vsemi spremljajočimi
objekti in ureditvami (deviacije cest in poti, nadvoza, podvoz, podhod,
inundacijske objekte in odvodne jarke, zemeljske zadrževalne in betonske
usedalne bazene, prepuste, pokrita vkopa, priključek),
-
območje ureditev obcestnega prostora, vključno
z rekultivacijo zemljišč,
-
območje prestavitev infrastrukturnih objektov
in naprav,
-
območje okoljevarstvenih ukrepov.
IV. PROMETNO–TEHNIČNI POGOJI UREJANJA OBMOČJA
7. člen
Trasa avtoceste je zasnovana kot izven
nivojska štiripasovna cesta z odstavnimi pasovi in vmesnim ločilnim pasom.
Trasa se prične v osi avtoceste, odsek Višnja Gora –Bič na meji med Občino
Ivančna Gorica in Občino Trebnje v km 109,2+00 (0+00) in konča v km 114,0+20
(4,8+20) pred naseljem Korenitka, z začasno navezavo na obstoječo H1 v dolžini
150 m.
8. člen
(vertikalni in horizontalni elementi)
Vertikalni in horizontalni elementi odseka
avtoceste Bič–Korenitka so projektirani z upoštevanjem računske hitrosti 120
km/h. Minimalni horizontalni radij znaša 750 m, minimalni vertikalni
konkavni radij znaša 25000 m, minimalni vertikalni konveksni radij znaša 20000
m, maksimalni vzdolžni nagib je 3,45% in minimalni prečni nagib je 2,5%.
Dolžina trase je 4.820 m, začasna navezava
na koncu odseka se izvede na obstoječo hitro cesto H1 v dolžini 150 m.
Projektirani normalni prečni profil znaša 26,60 m in sicer 2 vozna pasova po
3,75 m, 2 prehitevalna pasova po 3,75 m, 2 robna pasova ob prehitevalnem pasu
po 0,50 m, srednji ločilni pas širine 3,20 m, 2 odstavna pasova širine 2,50 m
in dve bankini po 1,20 m.
Na vzponih, kjer pričakovana hitrost težkih
vozil pade pod 50 km/h, se namesto odstavnih pasov predvidijo pasovi za počasni
promet širine 3 m, ki so od voznega pasu ločeni z 0,20 m širokim robnim pasom,
robni pas na robu pa ima širino 0,30 m.
Na območjih vijačenja prečnega nagiba
vozišča, kjer zaradi konfiguracije terena ni možno zagotoviti zadostne razlike
med nagibom roba vozišča in niveleto, se naj izvede odprti sistem obrabne
asfaltne plasti (drenažni asfalt).
9. člen
(trasa avtoceste)
Odsek trase Bič–Korenitka se prične s km
109,2+00 na koncu odseka Višnja gora–Bič. Trasa avtoceste poteka v koridorju
obstoječe hitre ceste H1.
Na začetku odseka v km 109,4+02 se trasa
avtoceste prične vzpenjati z 0,3%, s tem se zagotovi dvig planuma spodnjega
ustroja nad koto visoke podtalnice 305,0 n.m.v. Vsi nasipi na območju do km
110,6+00 morajo biti zgrajeni iz kamnitega materiala. V km 110,2+82 se trasa
avtoceste začne dvigovati proti Medvedjeku z vzponom 1,86%, kar pomeni, da niso
potrebni pasovi za počasni promet v smeri proti Novemu mestu. V km 110,3+20 se
predvidi podhod v makadamski izvedbi širine 4 m z deviacijo poljske poti, v km
111,6+17 pa podvoz širine 10 m, ki služi za prehod divjadi, obenem pa pod njim
poteka tudi deviacija gozdne poti. V km 112,4+40 se levo konča pas za počasni
promet za smer proti Ljubljani, ki se prične že na koncu odseka. Greben
Medvedjeka prečka trasa v konveksni vertikalni zaokrožitvi r=20000 m. Na tem
mestu je lociran pokriti vkop dolžine 158 m, preko katerega se spelje deviacija
1-15 regionalne ceste ter lokalne ceste 1-16. Trasa avtoceste se s padcem 3,5%
spusti proti Korenitki. V km 113,8+88 se predvidi pokriti vkop dolžine 64 m za
prehod divjadi, obenem pa preko njega poteka tudi deviacija poljske poti. Na
koncu odseka se trasa avtoceste situativno in niveletno približa obstoječi H1.
Pri Korenitki se izvede začasna povezava načrtovane avtoceste in H1 v dolžini
150 m.
10. člen
(priključek)
Na obravnavanem odseku je predviden
priključek ¨Bič¨, ki je lociran v km 109,9+13. Na priključek se navezuje
regionalna cesta RII 416/1348 Grm–Bič, ki se na območju priključka izvede na
novo. Pred priključkom se na deviacijo regionalne ceste priključi deviiran del
lokalne ceste L 426111 Bič–Veliki Gaber, ki v naselju Bič, pred navezavo na R
II-416/1348, poteka južno od obstoječih objektov s h. št. Bič 7 in 9, preko
nadvoza avtoceste pa se nadaljuje lokalna cesta L 426131 Zagorica–Volčja Jama–Žužemberk.
Predviden je polni izven nivojski
priključek 2-1 Bič, krake priključkov se projektira za hitrost 40 km/h.
Normalni prečni profil enosmerne rampe znaša 8,50 m, od tega vozišče 5 m, dva
robna pasova po 0,25 m in bankini po 1,50 m. Normalni prečni profil
dvosmerne rampe znaša 10,70 m in sicer dva vozna pasova po 3,50 m, dva robna
pasova po 0,35 m in dve bankini po 1,50 m.
Priključek se ustrezno uredi s prometno
signalizacijo.
11. člen
(deviacije cest in poti)
Zaradi izgradnje avtoceste se izvede deviacije
naslednjih cest in poti:
Deviacije regionalnih cest:
Deviacija 1-1
Deviacija regionalne ceste RII 416 odsek
1348 Grm–Bič križa avtocesto ca. v km 109,9+13 z nadvozom 4-1. Dolžina
deviacije je ca. 480 m.
Deviacija 1-15 in 1-15a
Deviacija regionalne ceste RIII 646 odsek
1197 Grm–Pluska na območju Medvedjeka se prične ca. v km avtoceste 112,1+27,
prečka avtocesto v njenem km 112,1+71 ter se priključi na obstoječo hitro cesto
H1 ter poteka po njej vse do km avtoceste 112,5+20 nato deviira proti jugu in
se preko pokritega vkopa 8-1a na obstoječo regionalno cesto priključi ca. v km
avtoceste 112,7+40. Dolžina deviacije 1–15 je ca. 958 m, dolžina deviacije 1–15a
pa ca. 140 m.
Deviacija 1-17
Deviacija regionalne ceste RIII 646 odsek
1197 Grm–Pluska pred Korenitko se prične ca. v km avtoceste 113,7+51 ter poteka
vzdolž avtoceste vse do konca odseka. Dolžina deviacije je 328 m, skupaj z
začasno navezavo na obstoječe stanje pa 403 m.
Normalni prečni profil deviacije regionalne
ceste RII 416/1348 znaša 9,65 m in sicer vozna pasova po 3 m, robna pasova po
0,30 m in bankina (levo) 1 m, hodnik za pešce (desno) 1,55 m, bankina desno
0,50 m. Normalni prečni profil deviacije regionalne ceste RIII 646/1197 znaša
7,90 m in sicer vozna pasova po 2,75 m, robna pasova po 0,20 m in bankini po 1
m oziroma v delu od začetka deviacije do križanja z deviacijo 1-16 se desno
izvede hodnik za pešce širine 1,55 m. Normalni prečni profil deviiranega dela
regionalne ceste z oznako 1-15a, ki se prekategorizira v lokalno cesto, znaša 7
m in sicer vozna pasova po 2,50 m in bankini po 1 m.
Izvedba regionalnih cest in
prekategoriziranega dela regionalne ceste v lokalno je v asfaltu.
Deviacije lokalnih cest:
Deviacija 1-2
Deviacija lokalne ceste L 426111 Bič–Veliki
Gaber pred navezavo na regionalno cesto R II-416 odsek 1348 Grm–Bič v dolžini
ca. 224 m.
Deviacija 1-13
Deviacija lokalne ceste L 426121
Medvedjek–Male Dole za navezavo Malih Dol na regionalno cesto RIII 646/1197
Grm–Pluska. Dolžina deviacije je ca. 170 m.
Deviacija 1-16
Deviacija lokalne ceste L 426124
Medvedjek–Stehanja vas, ki se nadaljuje v deviacijo L 426122 Medvedjek
–Šentlovrenc, v skupni dolžini ca. 400 m. Na pokritem vkopu 8-1a prečka
deviacijo 1-15 regionalne ceste. Na območju Medvedjeka se brežine severno od
deviacije lokalne ceste za Martinjo vas oblikujejo z uporabo sonaravnih
konstrukcij (armirana zatravljena brežina ipd.)
Normalni prečni profil deviacije lokalne
ceste 1-2 znaša 9,65 m, deviacij ostalih lokalnih cest pa 7 m. Izvedba vseh
lokalnih cest je v asfaltu.
Deviacije poljskih poti:
Deviacija 1-3: Deviacija poljske poti se
izvede v dolžini ca. 127 m.
Deviacija 1-4: Deviacija poljske poti se
izvede v dolžini ca. 80 m.
Deviacija 1-5: Deviacija poljske poti se
izvede v dolžini ca. 160 m.
Deviacija 1-6: Deviacija poljske poti se
izvede v dolžini ca. 283 m.
Deviacija 1-7: Deviacija poljske poti se
izvede v dolžini ca. 100 m.
Deviacija 1-8: Deviacija poljske poti se
izvede v dolžini ca. 284 m.
Deviacija 1-9: Deviacija poljske poti se
izvede v dolžini ca. 410 m.
Deviacija 1-14:Deviacija poljske poti se
izvede v dolžini ca. 320 m.
Deviacija 1-18: Deviacija poljske poti se
izvede v dolžini ca. 86 m.
Deviacije gozdnih poti:
Deviacija 1-10: Deviacija gozdne poti se
izvede v dolžini ca. 183 m.
Deviacija 1-11: Deviacija gozdne poti se
izvede v dolžini ca. 124 m.
Deviacija 1-12: Deviacija gozdne poti se
izvede v dolžini ca. 154 m.
Deviacija 1-19: Deviacija gozdne poti se
izvede v dolžini ca. 1166 m.
Normalni prečni profil poljskih in gozdnih
poti je 3 ali 4 m in sicer vozišče 2 ali 3 m ter bankini po 0,50 m. Izvedba
poljskih in gozdnih poti je v makadamu.
Deli opuščenih prometnic se uredijo kot
kmetijske površine na kmetijskih površinah oziroma kot zelene površine.
12. člen
(objekti na avtocesti)
Na odseku avtoceste se zgradi naslednje objekte:
Nadvoz 4-1
v km avtoceste 109,9+14 za deviacijo regionalne ceste 1-1, širine 9,4 m,
dolžine 39 m in svetle višine 4,7 m.
Nadvoz 4-2
v km avtoceste 112,1+45 za deviacijo regionalne ceste 1-15, širine 46 m,
dolžine 59 m in svetle višine 4,7 m.
Podhod 3-7a v km avtoceste 110,3+20 za
deviacijo poljske poti (makadam) 1-7, širine 31,5 m, dolžine 4 m in svetle
višine 4 m.
Podvoz 3-7
v km avtoceste 111,6+17 za deviacijo gozdne poti (makadam) 1-11, širine 41 m,
dolžine 11 m in svetle višine 4,7 m.
Pokriti vkop 8-1a od km avtoceste 112,6+07 do km 112,7+65, širine 158 m, dolžine 45
m in svetle višine 4,7 m.
Pokriti vkop 8-1 v km avtoceste 113,8+88, širine 64 m, dolžine 44,7 m in svetle
višine 4,7 m.
Inundacijski objekt 3-1 v km avtoceste 109,3+49, širine 28 m, dolžine 6 m in svetle višine
3 m.
Inundacijski objekt 3-2 v km avtoceste 109,7+10, širine 65 m, dolžine 6 m in svetle višine
3 m.
Inundacijski objekt 3-3 v km 0,3 + 02,50 kraka 1 in v km 0,1 +07,87 kraka 2 priključka
Bič, širine 27 m, dolžine 6 m in svetle višine 3 m.
Inundacijski objekt 3-4 v km deviacije regionalne ceste 1-1 0,2+75,00, širine 27 m,
dolžine 6 m in svetle višine 3 m.
Ploščati propust 3-5 v km avtoceste 109,9+70, širine 45 m, dolžine 3,2 m in svetle
višine 2 m.
Ploščati propust 3-6 v km 0,0+86,83 kraka 3 in v km 0,0+56,50 kraka 4 priključka Bič,
širine 44 m, dolžine 3,2 m, svetle višine 2 m.
Podporni zid-kamnita zložba
od km avtoceste 113,7+80 do km 113,8+88 in
od km avtoceste 113,9+52 do km 113,9+60, levo pod deviacijo 1-17.
V. POGOJI ZA URBANISTIČNO, ARHITEKTURNO IN KRAJINSKO
OBLIKOVANJE
13. člen
(splošni pogoji)
Projekt za pridobitev dovoljenja za gradnjo
avtoceste mora vsebovati tudi načrt krajinske arhitekture in mora upoštevati
naslednje pogoje za urbanistično, arhitekturno in krajinsko oblikovanje:
Trasa avtoceste
Varnostne ograje na avtocesti se izvede v
kovinski izvedbi ustrezne višine, izjemoma se dopusti izvedba drugačnih ograj v
kombinaciji s protihrupnimi ograjami. Avtocesta je omejena z varovalno žično
ograjo višine 1,8 do 2,5 m. Potek ograje se prilagodi poteku trase avtoceste in
ramp.
Vmesni ločilni pas se zatravi ali zasadi z
nizkimi grmovnicami s plitkim koreninskim sistemom.
Objekti na avtocesti
Cestni objekti (nadvoza, podvoz, podhod),
portali obeh pokritih vkopov, cestna oprema in protihrupna zaščita morajo biti
arhitekturno oblikovani v skladu s sodobnimi principi oblikovanja, v skladu s
tipiko prostora ter v sozvočju z urbano in krajinsko podobo prostora. Objekti
morajo biti oblikovani tako, da se čimbolj vključujejo v krajinsko podobo
prostora in ustrezno obsajeni. Posebno pozornost je treba posvetiti oblikovanju
protihrupne zaščite na območju Biča in oblikovanju nadvoza na območju
Medvedjeka. Cestna oprema in razsvetljava ceste mora izkazovati enotne
oblikovne elemente.
Priključek
Območje priključka se arhitekturno in
krajinsko oblikuje ter ustrezno zasadi, tako da se zagotovi čim večja vpetost v
prostor in zmanjša vidna izpostavljenost posega.
Posegi v obcestni prostor in urejanje
obcestnega prostora
Oblikovanje reliefa
Vsi posegi v relief, nasipi in vkopi se
morajo v največji možni meri prilagajati obstoječemu reliefu. Pokrita vkopa se
izvedeta skladno z naravno konfiguracijo terena. Brežine nasipov morajo biti
oblikovane čim bolj razgibano, kjer je potrebno, naj bodo stopničaste ter
polagoma izpeljane v obstoječi teren. Širina vmesnih berm ni enotna, temveč se
spreminja, glede na oblikovanost okoliškega terena. Brežine vkopov se
oblikujejo razgibano, spodnje brežine tik ob avtocesti se lahko oblikujejo
strmeje (maksimalne višine 8 m), zgornje pa bolj položno z izpeljavo v
obstoječi teren. Posamezni ostanki terena, ki nastajajo ob manjših vkopih in v
vmesnem prostoru med traso avtoceste in rekultivirano traso hitre ceste, se
odstranijo oziroma poravnajo skladno z oblikovanjem širšega prostora. Traso
rekultivirane hitre ceste se skupaj z brežinami smiselno vključi v oblikovanje
reliefa ob avtocesti. Na robovih vkopov in nasipov se skladno z detajlnimi
prostorskimi situacijami izvede zaokrožitev. Med gradnjo je treba ohraniti obstoječe
mikroreliefne pojave, ki naj se vključijo v krajinsko ureditev obcestnega
prostora. Brežine nasipov in položnejše brežine vkopov nad prvo brežino ob
avtocesti morajo biti ustrezno biotehnično utrjeni, zavarovani in zasajeni z
vegetacijo.
Načrt oblikovanja reliefa v sklopu PGD/PZI
projekta mora vsebovati situacijo, v kateri bo s pomočjo plastnic prikazano
detajlno oblikovanje reliefa vzdolž celotne trase oziroma na celotnem območju
posega.
Zasaditev
Med gradnjo se vegetacijo odstrani samo
tam, kjer je to nujno potrebno. Osnovna izhodišča nove zasaditve morajo biti
zagotovitev čim večje vpetosti posega v prostor ter vzpostavitev vozniku
prijetnega obcestnega prostora z možnostjo razgleda in zakrivanje pogledov na
vizualno moteče protihrupne bariere ob naseljih. Zasaditve morajo temeljiti na
obstoječem krajinskem vzorcu (travinje in njive, gozd, gozdne zaplate s
sklenjenim gozdnim robom, posamezna drevesa, grmovne živice), vrstni sestavi in
v prostoru značilnih oblikah vegetacije. Ob posegu v gozd se zasadi gozdni rob,
sicer se pretežno zatravi oziroma čim bolj prilagodi krajinskemu vzorcu. Na
zunanji strani protihrupnih barier se fragmentarno zasadijo manjše skupine
avtohtonega drevja in grmovnic. Gozdni robovi morajo biti sanirani s primerno
višinsko in vrstno strukturo avtohtone vegetacije. Pokrita vkopa se zasadita z
višinsko mešano vegetacijo, gosteje se zasadijo robni deli prehoda za živali.
Pri izdelavi zasaditvenega načrta na območjih gozdov mora sodelovati pristojna
gozdarska služba.
Rekultivacija zemljišč
Vse odseke obstoječih cest oziroma drugih
rab, ki po izgradnji avtoceste in drugih ureditev ostanejo brez funkcije, se
rekultivira v skladu z rabo sosednjih zemljišč (v kmetijska zemljišča,
vegetacijske sestoje) oziroma se renaturirajo. Kjer ostanejo v funkciji ceste,
se njihove profile ustrezno prilagodi novim obremenitvam, ostanke pa prav tako
rekultivira.
14. člen
(dodatni pogoji za oblikovanje reliefa in
zasaditve na Medvedjeku)
- od km 112,0 + 80 do 112,8 + 40:
Oblikovanje reliefa: Zaradi razlike med niveleto avtoceste in obstoječim terenom so v
tem predelu vkopne brežine ob avtocesti do višine berme večinoma strme, nad
bermo pa se s položnejšim nagibom izpeljejo v obstoječ teren. Razširjena mostna
konstrukcija nadvoza 4-2 se izdela kot zelena streha, kar pomeni da se z
ustrezno izvedbo in debelino nasutja omogoči rast trave, na robnih delih pa
tudi grmovnic. Na območju priključka lokalne ceste se brežine izvedejo z blagim
naklonom in izpeljejo v obstoječe brežine sedanje hitre ceste. Ob bodoči
regionalni cesti se obstoječe zaraščene in stabilne brežine ohranja, ob gradnji
avtoceste pa se sanira le morebitne nestabilne odseke.
Nad pokritim vkopom se teren oblikuje na
novo (v obliki sedla) tako, da se ga na čim bolj neprisiljen način poveže z obstoječim
reliefom. Novo oblikovano sedlo naj bo za 1 do 2 m nižje od sedanje kote terena
na tem območju, ki znaša 367,53 m n.v. Teren se proti vzhodu blago spušča in
poveže z brežino nad vzhodnim portalom, proti severozahodu pa se zemljišče
izravna do roba brežine nad zahodnim portalom, po kateri poteka tudi priključek
lokalne ceste z Medvedjeka. Povezavo s sedanjo lokalno cesto na severnem robu
hriba se ukine, zemljišče pa renaturira. Obstoječi cestni ustroj se odstrani in
nadomesti s plastjo zemlje v enaki debelini, profil pa preoblikuje tako, da
izgubi značilno pravokotno oziroma terasasto obliko. Renaturira se tudi
opuščene dele lokalne ceste v Male Dole.
Zasaditev:
Strme dele brežin se naj pušča spontanemu razvoju zelišč, trav ter grmovnic v skalnih razpokah.
Brežine z blažjim naklonom se zatravi. Robne predele razširjene mostne
konstrukcije se zasadi z gosto grmovno zasaditvijo ter soliternim drevjem. Z
njo se zasadi tudi zgornji rob ob regionalni cesti, vse do obstoječe zasaditve.
Obstoječo grmovno-drevesno zarast vzdolž regionalne ceste (vse do pokritega
vkopa) se v največji možni meri ohrani. Intenzivneje se zasadi tudi območje
pokritega vkopa tako, da se doseže vizualno povezanost z obstoječim gozdom na
južni strani. V osrednjem delu se izvede pogozditev, ki na območju renaturirane
ceste preide v saditev posameznih soliternih dreves. Za omilitve stopničastega
poteka regionalne in lokalne ceste na Medvedjek se vmesno brežino ter robni del
avtoceste zasadi z nizkimi grmovnicami. Robni del zasaditve ob regionalni cesti
se v nadaljevanju poveže z obstoječo zasaditvijo ob sedanji lokalni cesti.
VI. POGOJI ZA KOMUNALNO UREJANJE
15. člen
Zaradi gradnje avtoceste je treba
prestaviti, zamenjati oziroma zaščititi komunalno energetske objekte in
naprave. Projektiranje in gradnja le-teh mora potekati v skladu s pogoji in
soglasji posameznih upravIjavcev oziroma v skladu s pogoji, ki bodo določeni v
izvedbenih načrtih.
16. člen
(vodovod)
Na trasi avtoceste se lokalno prestavi,
zamenja ali zaščiti naslednja vodovoda:
-
Obstoječi vodovod profila 100 pri naselju Bič
se prestavi ob krak 4 priključka na avtocesto Bič, nato prečka avtocesto v km
110,0+59 (P 44) ter se v nadaljevanju priključi na obstoječi vodovod v naselju
Zagorica;
-
Obstoječi vodovod profila 90 na Medvedjeku se
prestavi ob rob deviacije regionalne ceste 1-15. Prestavitev se začne v km
avtoceste 112,6+20, prečka avtocesto preko pokritega vkopa 8-1a ter se
priključi na levi strani avtoceste v njenem km 112,6+89.
17 . člen
(električno omrežje)
Vsa križanja
elektrovodov z načrtovanimi prometnicami se na novo uredi oziroma višinsko
korigira. Opuščene elektrovode se demontira. Za razsvetljavo obeh pokritih
vkopov se zgradi transformatorski postaji, ki sta navezani na obstoječe
električno omrežje.
A) Srednjenapetostni vodi
Na križanju avtoceste ter deviacij
regionalnih in lokalnih cest s srednjenapetostnimi elektroenergetskimi vodi se
prestavi, višinsko korigira in doda nosilne stebre ali pokabli naslednje
daljnovode:
-
Obstoječi 20 kV daljnovod Štefan se prestavi
(kablira) od km avtoceste 112,5+43 do km 114,1+00, kjer poteka vzporedno s
traso avtoceste: od km 112,5+43 do km 112,6+50 poteka levo od avtoceste, jo
nato prečka preko pokritega vkopa 8-1a ter nadaljuje do predvidene trafopostaje
ob deviaciji lokalne ceste 1-16, od trafopostaje do konca odseka pa poteka
desno od avtoceste, ob trasi predvidene deviacije gozdne poti 1-19. Od km
112,5+43 do km 113,8+70 se obstoječi 20 kV daljnovod demontira, od 113,8+70 do
114,1+00 pa se ohrani za napajanje pokritega vkopa 8-1;
- Obstoječi 20 kV daljnovod Štefan – odcep Šumberk se demontira do
začetka deviacije 1-16 in se nadomesti z zemeljskim vodom. Prestavljen
daljnovod prečka avtocesto skupaj z 20 kV daljnovodom Štefan.
B) Nizkonapetostni vodi
-
Obstoječi nizkonapetostni prostozračni vod Dobravica
-TP Bič pri Biču v km 109,5+65 (P19) se ohrani, stojna mesta se obnovijo z
upoštevanjem križanja avtoceste;
-
Nizkonapetostni prostozračni vod za napajanje
objektov Medvedjek 3 in 5 se odstrani;
- Za napajanje objektov Medvedjek 1, 2, 4, 6, 8 in 10 se iz
predvidene trafopostaje ob lokalni cesti 1-16 izvede nizkonapetostni zemeljski
vod in sicer do obstoječega droga v km avtoceste 113,0+00 levo, obstoječi
prostozračni nizkonapetostni vod, ki sedaj služi za napajanje teh objektov pa
se odstrani od km 112,6+30 do km 113,0+00;
- Obstoječi
prostozračni nizkonapetostni vod, ki križa avtocesto v km 112,2+00, se
nadomesti z zemeljskim vodom, ki poteka preko nadvoza 4-2 pod deviacijo
regionalne ceste 1-15 ter levo ob deviaciji lokalne ceste 1-13 do začetka
deviacije le-te.
C) Trafo postaja
Za napajanje pokritih vkopov 8-1a Medvedjek
in 8-1 Korenitka se izvedeta kabelski trafo postaji z navezavo na 20 kV
daljnovoda.
18. člen
(telekomunikacijsko omrežje)
Na križanju avtoceste s
telekomunikacijskimi vodi se izvedejo naslednje ureditve:
A) Medkrajevne linije
- Ob celotni trasi se obstoječi medkrajevni koaksialni kabel, ki
sedaj poteka ob H1 opusti. Nadomesti se ga s kabelsko kanalizacijo 2x50 mm za
potrebe optičnega kabla. Trasa poteka znotraj cestnega telesa avtoceste.
B) Krajevne linije
- prostozračno omrežje na Biču se prestavi med P6 in P17 deviacije
lokalne ceste 1-2 oziroma kraka 1 priključka Bič ter med P1 in P17 deviacije
regionalne ceste 1-1,
- prostozračno omrežje pri Medvedjeku se prestavi levo med P0 in P8
deviacije lokalne ceste 1-16.
19. člen
(javna razsvetljava)
Izvede se razsvetljava v obeh pokritih
vkopih 8-1 in 8-1a.
20. člen
(klic v sili)
Na celotni trasi avtoceste se izvede
kabelska kanalizacija za sistem klica v sili, za kar se položi kabel vzdolž
celotne trase avtoceste na robu bankine oziroma v odstavnem pasu. Sistem
sestavljajo stebrički ob avtocesti ter kabli za napajanje in prenos informacij.
Stebrički klica v sili so postavljeni na medsebojni razdalji ca. 2000 m levo in
desno ob avtocesti.
VII. OKOLJEVARSTVENI IN DRUGI POGOJI ZA IZVEDBO POSEGOV V
PROSTOR
21. člen
(rušitve in prestavitve objektov)
Zaradi gradnje avtoceste je potrebno
odstraniti oziroma odkupiti naslednje objekte:
-
domačija Pristavica 19 v km avtoceste 109,2+00
na zemljiščih s parc. št. 599/1, 599/2, 599/4, 599/5, 600/2 in 604, vse k.o.
Zagorica in sicer: pod, hlev na zemljiščih s parc. št. 599/2 in 599/5, kozolec
na zemljiščih s parc. št. 599/1 in 599/4, stanovanjska hiša na zemljišču s
parc. št. 600/2, stanovanjska hiša na zemljišču s parc. št. 604, vse k.o.
Zagorica,
-
domačija Medvedjek 5 v km avtoceste 112,6+20,
na zemljiščih s parc. št. 224 in 273/1, k.o. Veliki Gaber in sicer:
stanovanjska hiša na zemljišču s parc. št. 224, k.o. Veliki Gaber, gospodarski
objekt na zemljišču s parc. št. 273/1, k.o. Veliki Gaber,
-
domačija Medvedjek 3 v km 112,6+60 na zemljišču
s parc. št. 272/2, k.o. Veliki Gaber in sicer: stanovanjska hiša-nova,
stanovanjska hiša-stara in gospodarski objekt.
Zaradi deviacije regionalne ceste RIII 646
odsek 1197 Grm–Pluska (1-15a) je potrebno prestaviti kozolec, zgrajen na
zemljišču s parc. št. 320/1, k.o. Veliki Gaber, na zemljišče v okviru domačije
Medvedjek 20.
Za nadomestitev nepremičnin se ob
upoštevanju zahtev njihovih lastnikov zagotovi ustrezne nadomestne nepremičnine
ali odškodnine v skladu s predpisi.
22. člen
(gozdnogospodarske ureditve in varovanje gozdnih
zemljišč)
V neposredni bližini avtoceste se v
največji možni meri ohrani naravna oblika gozda. Gradnja v gozdnih območjih
mora čim manj posegati v prostor izven samega cestnega telesa, odstraniti je
treba le drevje do roba obcestnega prostora, sečnja mora omogočiti predvsem
učinkovito sanacijsko obsaditev in novo oblikovanje gozdnega roba. Preprečeno
mora biti vsako nepotrebno zasipavanje in odstranjevanje podrasti.
Z gradnjo prizadeti gozdni prostor mora
biti ustrezno saniran v smislu zagotavljanja ekološke in funkcionalne
skladnosti. Prizadete gozdne površine izven cestnega telesa se uredijo in
pogozdijo z ustreznim gozdnim sestojem. Odstranjen, uničen ali kako drugače
prizadet gozdni rob in na novo ustvarjene preseke je treba sanirati z ustrezno
zasaditvijo s čim bolj naravno, nepravilno razmestitvijo zasaditve ter z
uporabo avtohtonih vrst drevnine in sicer v čim večji možni meri že v času
gradnje.
Dostopi do gozdnih zemljišč se uredijo
preko deviacij, ki omogočajo navezavo na obstoječ sistem gozdnih cest.
23. člen
(ureditve na območjih kmetijskih zemljišč in
varstvo tal)
Na območju, kjer avtocesta preseka
kmetijske komplekse, se izvedejo sanacije površin, ki bodo poškodovane v času
gradnje. Na območjih, kjer avtocesta posega v območja kmetijskih zemljišč, je
treba zagotoviti minimalno porabo zemljišč in preprečiti poseganje izven
cestnega prostora. Za vse potrebne začasne povezave se v največji možni meri
uporabljajo obstoječe poti, po katerih poteka promet in se nato ustrezno
rekultivirajo. Prepreči se gaženje in nekontrolirane prevoze po kmetijskih
zemljiščih. Investitor je dolžan ohraniti oziroma nadomestiti dostopne poti na
kmetijska zemIjišča v času izgradnje in po izgradnji.
V sklopu izdelave projektne dokumentacije
je treba izdelati tudi projekt o uporabi rodovitnega dela prsti. Prst se
odstrani in deponira ter uporabi pri rekultivaciji kmetijskih površin in končni
ureditvi obcestnega prostora. S sanacijo razgaljenih površin je treba začeti že
v času gradnje. Prst se odstrani in premesti na drugo lokacijo tako, da ne
pride do onesnaženja s škodljivimi snovmi in mešanja z ostalimi tlemi. Deponije
se izvedejo tako, da se ohrani njena rodovitnost in količina; pri tem ne sme
priti do mešanja mrtvice in živice, ki ne sme biti deponirana v kupih višjih od
1,2 m. Deponije je treba zaščititi pred onesnaževanjem in erozijskimi procesi.
Med gradnjo se vodi evidenca o mestih in količinah odstranjene prsti in
lokacijah za deponiranje ter o nadaljnji uporabi le-te za sanacijo. Z viški
rodovitne zemlje razpolaga lokalna skupnost v skladu z veljavnimi občinskimi
odloki.
24. člen
(vodnogospodarske ureditve in zaščitni
ukrepi)
Zaradi gradnje avtoceste se vodni režim,
posebej pa režim odtoka visokih voda na vplivnem območju ne sme poslabšati. Pri
odvodnji poplavnih vod s tega območja je potrebno upoštevati današnji režim in
preprečiti vpliv na prerazporeditev poplavnih vod. Investitor mora izvesti
potrebne ureditve na območjih, kjer se občasno pojavlja visoka podtalnica.
Na poplavnem območju Biča je visoka stopnja
občutljivosti vodonosnika (IC), občutljivost na ostalem delu trase pa je zmerna
do majhna (IIC – IIIC), razen na mestih, kjer se vkoplje v apneno hribino.
Gladina podzemne vode na območju Biča niha med kotama 227 in 305 m n.m. Pri
projektiranju se upošteva kota najvišje vode, to je 305 m n.m.
Za ohranitev stanja je potrebno:
-
izvesti geodetske posnetke današnje prelivne
vode od Pul proti podhodu za Podboršt,
-
zagotoviti odvod poplavne vode čez travnate in
njivske površine od Pul proti Podborštu z ureditvijo odvodnega jarka od
današnjega podhoda pod H1 do razlivnega območja pri Podborštu,
-
urediti in očistiti požiralnik Dobravska jama
za odvodnjo padavinskih in zalednih vod;
-
na poplavnem območju Pule zagotoviti prepuste
pod nasipi priključka, tako da bo možen pretok zalednih in poplavnih voda po
celotnem poplavnem območju. Pri tem gre za prepuste tudi pod nizkimi nasipi na
priključkih na cesto Bič–Pristavica;
-
urediti odtoke odpadnih vod (komunalnih in
tehnoloških) iz naselij Zagorica, Dobravica, Bič in Pristavica tako, da se
odpadne vode ne bodo razlivale po poplavnem območju;
-
proučiti vplive avtoceste na zaledne in
meteorne vode z območij Pristavice (Griča), Zagorice in Dobravice ter
upoštevati rešitve, ki ne bodo poslabševale razmer na poplavnem območju
Pule–Dobravska jama;
-
v fazi projektne dokumentacije preveriti
možnost, da se z geofizikalnimi preiskavami in sondiranjem (geomehanska vrtina,
izračun potrebnega izkopa) ugotovljene zakrasele depresije v podlagi
kamionskega platoja na robu sedanjega nasipa ob cesti Dobravica–Bič, na
zemljišču s parc. št. 926/1, 927/2 in 929/2 k.o. Zagorica uporabijo kot
zadrževalne oziroma ponikalne površine. Na podlagi raziskav se za nemoteno
komuniciranje podzemnih in površinskih voda na poplavnem območju Biča obstoječi
plato odstrani.
V projektni dokumentaciji je treba
predvideti, da se za nasipe uporabi material s čim večjo možno efektivno
poroznostjo in filtracijsko sposobnostjo.
Predvidena trasa nikjer ne poteka čez
varovano ozemlje vodnih virov ali čez območje potencialnih vodnih virov.
Predvidi se izvedbo zaščite, ki ustreza občutljivosti tega vodonosnika oziroma
vodnega vira (Smernice za določitev načina zaščite podzemne vode na območju
avtoceste, DARS 1999).
Odvodnjavanje cestnega telesa
Na celotnem odseku avtoceste se v naravni
odvodnik (ponikovalnice) spušča le čista padavinska voda oziroma voda, ki po
kvaliteti ustreza določilom strokovnega navodila o tem, katere snovi se štejejo
za nevarne in škodljive snovi in o dopustni temperaturi vode (Uradni list SRS,
št. 18/85) in uredbe o emisiji snovi in toplote pri odvajanju odpadnih voda iz
virov onesnaževanja (Uradni list RS, št. 35/96). Na sistem odvodnje ne smejo
biti priključeni nobeni iztoki sanitarno-fekalnih ali drugih onesnaženih
(tehnoloških) vod.
Celoten sistem odvajanja padavinske vode s
cestišča na poplavnem območju Biča mora biti izveden vodotesno. Vse padavinske
vode s cestnih površin se preko požiralnikov navezujejo na kanalizacijske cevovode
in obcestne jarke, ki se navezujejo na zadrževalne bazene – čistilne objekte z
zbiralci olj in usedalniki nesnage. Odvedene vode se po čiščenju na
zadrževalnih bazenih – čistilnih objektih z vgrajenimi koalescentnimi filtri
izpustijo v ponikovalnice.
Pri dimenzioniranju bazenov se upošteva
kritično količino najbolj onesnažene vode in sicer naliv s povratno dobo 1 leto
z intenziteto 160 l/s/ha.
Zadrževalni bazeni Z1, Z2, Z3, Z4 in Z4a
morajo biti zgrajeni vodotesno, z vgrajeno neprepustno varjeno folijo in
dimenzionirani tako, da bo zadrževalni čas omogočal učinkovito sedimentiranje
trdnih delcev in vsaj delno razgradnjo organskih snovi. Potrebno je zagotoviti
redno vzdrževanje. Mulj v usedalnikih se obravnava kot posebni odpadek.
Zadrževalnika Z1, Z4 in Z6 so betonski, ostali pa so v zemeljski izvedbi.
Cestišča vseh priključnih cest in deviacij
se odvodnjava z odprtimi obcestnimi jarki.
Okolice bazenov ter ponikovalnic se obsadi
z avtohtonim zelenjem. Vsi objekti se zavarujejo z žično ograjo in vstopnimi
vrati.
Pri sanaciji požiralnika na zemljišču s
parc. št. 926/1, 927/2, 929/2 in 960, k.o. Zagorica se upošteva izpust
meteornih vod z utrjenih površin.
Za primere razlitja večjih količin goriv,
olj in drugih za vodotoke škodljivih tekočin, suspenzij in drugih materialov,
je potrebno pripraviti načrt za preprečevanje vdora teh snovi v podtalnico in
za njihovo odstranitev.
Podzemne vode
Vpliv dogajanj na površini je na podzemne
vode zaradi kraškega zaledja neposreden. Med gradnjo je zato treba preprečiti neposredno
pronicanje odpadnih in izcednih vod v tla, temu primerno naj se uredijo
transportne poti oziroma uredi začasno odvodnjavanje z delovnih površin. Pri
postavitvi kakršnihkoli začasnih objektov, naprav in deponij je treba
upoštevati lego in delovanje ponorov ter zagotoviti, da poseg ne bo negativno
vplival na razmere v podzemnih vodah. Pri gradnji se uporabljajo le transportni
in gradbeni stroji, ki so tehnično brezhibni in ustrezno vzdrževani. Za začasne
deponije se uporabi utrjene površine na gradbišču in kamnolome, ki so zunaj
območja tega lokacijskega načrta in nimajo stika s podzemnimi vodami. Za
primere razlitja nevarnih tekočin je potrebno predvideti ukrepe za takojšnjo
odstranitev materiala na ustrezno odlagališče za začasne deponije.
25. člen
(varovanje objektov in območij naravne
dediščine)
Na območju predvidenih posegov se v
kategorijo naravne dediščine uvršča presihajoče jezero pri naselju Bič. V tem
območju se upošteva določbe 24. in 26. člena te uredbe. Med gradnjo je treba
preprečevati poškodbe ter zasipavanje z izkopanim in drugim materialom.
Investitor mora obvestiti pristojni zavod za varstvo naravne in kulturne
dediščine o začetku pripravljalnih in zemeljskih del ter zagotoviti
naravovarstveni nadzor pri gradnji v tem območju.
Ker se pri zemeljskih delih lahko odkrijejo
objekti geološke naravne dediščine, je potreben občasen geološki in krasoslovni
nadzor na celotnem območju gradnje. Nadzor mora izvajati strokovna geološka
institucija. V primeru pomembnejših geoloških najdb je treba obvestiti
strokovno organizacijo (Agencijo Republike Slovenije za okolje ali pristojni
regionalni zavod za varstvo naravne in kulturne dediščine), ki poda strokovne
smernice glede ohranjanja dediščine oziroma nadaljnjega ukrepanja.
Dokumentacijo, ki nastane ob nadzoru, je treba posredovati Agenciji Republike
Slovenije za okolje.
Pred pričetkom pripravljalnih del oziroma
gradnje je treba opraviti fotografsko in filmsko dokumentacijo avtocestnega
odseka, v skladu z navodili naravovarstvene službe. Načrt krajinske ureditve z
zasaditvenim načrtom je treba predložiti Agenciji Republike Slovenije za okolje
v pregled in potrditev.
26. člen
(varovanje flore in vegetacije, favne in
biotopov)
Biotopi
Med gradnjo se čim manj posega v območje
mokrotnih travnikov in občasno jezero pri Biču, izogniti se je treba vsem
začasnim posegom v mokrotne habitate in njihove puferske pasove, ki jih
označuje vlagoljubna vegetacija, kar je treba upoštevati pri načrtovanju
začasnih deponij, dovoznih cest in prečkanj. Gradnja mora čimmanj posegati v
prostor izven samega cestnega telesa. Za deponiranje materialov je treba
predhodno določiti lokacijo izven občutljivega območja. Deviacija regionalne
ceste 1-15 in 1-15a se na območju jelševega sestoja gradi brez stranskih
dovozov, prav tako se med gradnjo in po njej na to območje ne sme odlagati
kakršnegakoli materiala.
Med gradnjo je prepovedano v vodne ali
močvirske biotope odlaganje vsakršnega gradbenega ali izkopnega materiala,
splakovanje delovnega orodja v vodah, spuščanje betonskega mleka ali cementnih
odpadkov v vode, preprečiti je treba odtekanje naftnih derivatov, ki se
uporabljajo za delovanje gradbenih strojev in transportnih sredstev. Med
gradnjo je potreben stalen naravovarstveni nadzor pri izvajanju vseh del.
Živalim se nekontrolirano prehajanje čez
avtocesto prepreči z varovalno žično ograjo. Vsem živalskim vrstam, ki jim bo z
izgradnjo avtoceste prekinjena migracijska pot, se zagotovi varno prehajanje
preko avtoceste. Za prehod divjadi služijo podhod 3-7a poljske poti pod avtocesto
pri Zagorici v km 110,3+20, podvoz 3-7 gozdne poti pod avtocesto v km 111,6+17
svetle širine 11,20 m in svetle višine 4,70 m, s konično razširjenim vstopnim
delom in pokriti vkop 8-1a od km avtoceste 112,6+07 do km 112,7+65 ter pokriti
vkop 8-1 od km 113,8+88 do km 113,9+52, na sredini širine 31,40 m. Zasaditev
objektov se izvede z avtohtono vegetacijo. Pred zgoraj naštetimi prehodi se
izvede ustrezno prirejena varovalna ograja avtoceste, ki služi tudi kot
usmerjevalna ograja.
Za prehod dvoživk se na poplavnem območju
Biča vsi vodni prepusti uredijo s 50 cm široko poličko.
27. člen
(varovanje objektov in območij kulturne
dediščine)
Na območjih kulturne dediščine se mora
gradnja izvajati na čim manjšem prostoru, posegi zunaj načrtovanega ne smejo
posegati na območja kulturne dediščine. Za posamezen objekt ali območje
kulturne dediščine velja:
-
domačija Pristavica 19: pred pričetkom gradnje
je treba po navodilih pristojne službe za varstvo kulturne dediščine izdelati
popolno dokumentacijo in posnetek celotne domačije. Na mestu domačije se
ohranijo velika osamela drevesa;
-
cerkev sv. Martina na Biču: v čim večji meri
naj se ohrani vidnost cerkve, ureditev obcestnega prostora v vidnem stiku
spomenika mora biti temu ustrezna;
-
arheološko območje Medvedjek: med gradnjo se
zagotovi strog arheološki nadzor, poseg se omeji na cestno telo;
-
spominsko obeležje vojni 1991 se v primeru
tangenc prestavi v območje pokritega vkopa na Medvedjeku v skladu s pogoji in
soglasjem pristojne službe za varstvo kulturne dediščine ter zagotovi ustrezno
ureditev obcestnega prostora;
-
spomenik NOB – Medvedjek se v primeru tangenc
ustrezno uredi ali celo prestavi v dogovoru s pristojno službo za varstvo
kulturne dediščine. Okolica spomenika se ureja v skladu s pogoji in soglasjem
pristojne službe za varstvo kulturne dediščine.
Za celotno traso, vse objekte, deviacije,
prestavitve komunalnih vodov je potrebno zagotoviti izvedbo predhodnih
arheoloških raziskav po metodologiji SAAS. V primeru potencialno ogroženih
odkritih najdišč je potrebno izvesti zaščitna izkopavanja in postopke po
izkopavanjih.
Investitor mora med gradnjo avtoceste in
vseh spremljajočih objektov zagotoviti stalen arheološki nadzor.
Vsaka degradacija eventualno med gradnjo
novo odkrite dediščine, morebitna rušenja, prenosi ali premiki le-te morajo
biti predhodno dogovorjeni s pristojno službo za varstvo kulturne dediščine.
Krajinska ureditev obcestnega prostora mora
zagotoviti čim boljšo vpetost posega v prostor v smislu ohranjanja integritete
krajine.
Pred izdajo dovoljenja za graditev je treba
pridobiti soglasje pristojne službe za varstvo kulturne dediščine k projektom
krajinske ureditve, protihrupnih ograj, cestnih objektov, prestavitev obstoječe
infrastrukture, gradbišč, deponij viškov materiala in pridobivalnega prostora gradbenega
materiala.
Pred pričetkom del je potrebno v skladu z
navodili Zavoda za varstvo naravne in kulturne dediščine Novo mesto na območju
trase in spremljajočih ureditev izdelati foto in video dokumentacijo stanja
prostora s kulturno dediščino, ki jo hrani Zavod za varstvo naravne in kulturne
dediščine Novo mesto.
28. člen
(varstvo pred hrupom)
Na osnovi prometne napovedi za 20-letno
plansko obdobje po končani gradnji se izvede naslednje ukrepe za varovanje
objektov in območij pred čezmernim hrupom:
-
1. protihrupna zaščita skupne višine 3 m, od km
avtoceste 109,2+87 do km avtoceste 109,7+23, dolžine 440 m, levo,
-
1.a protihrupna zaščita skupne višine 3 m, od
km avtoceste 109,7+09 do km avtoceste 109,7+82, dolžine 73 m, levo,
-
2. protihrupna zaščita skupne višine 3,5 m, od
km avtoceste 109,7+81 do km avtoceste 110,2+30, dolžine 468 m, levo,
-
3. protihrupna zaščita skupne višine 2 m, od km
avtoceste 110,2+30 do km avtoceste 110,5+40, dolžine 310 m, levo,
-
4. protihrupna zaščita skupne višine 3,5 m, od
km avtoceste 109,2+47 do km avtoceste 109,8+47, dolžine 600 m, desno,
-
5. protihrupna zaščita skupne višine 3,5 m, od
km avtoceste 109,9+25 do km avtoceste 110,0+10, dolžine 96 m, desno,
-
5.a protihrupna zaščita skupne višine 3 m, od
km avtoceste 110,0+08 do km avtoceste 110,0+83, dolžine 75 m, desno,
-
6. protihrupna zaščita skupne višine 3 m, od km
avtoceste 110,0+70 do km avtoceste 110,4+80, dolžine 418 m, desno,
-
7. protihrupna zaščita skupne višine 2,5 m, od
km avtoceste 110,4+80 do km avtoceste 110,6+10, dolžine 130 m, desno,
-
8. protihrupna zaščita skupne višine 2,5 m, od
km avtoceste 111,7+95 do km avtoceste 111,9+80, dolžine 185 m, levo,
-
9. protihrupna zaščita skupne višine 3 m od km
avtoceste 111,9+80 do km avtoceste 112,0+20, dolžine 40 m, levo,
-
10. protihrupna zaščita skupne višine 3,5 m od
km avtoceste 112,0+20 do km avtoceste 112,0+60, dolžine 40 m, levo,
-
11. protihrupna zaščita višine 0,5–4,0 m od km
avtoceste 112,0+60 do km avtoceste 112,1+10, dolžine 50 m, levo,
-
12. pasivna protihrupna zaščita obstoječih stanovanjskih
objektov na Biču s h. št. 7 in 9,
-
13. pasivna protihrupna zaščita obstoječih
stanovanjskih objektov na Medvedjeku s h. št. 1, 2, 4, 6, 8, 10, 14 in 16, na
osnovi predhodnega monitoringa (meritev doseženih ravni hrupa v času
obratovanja avtoceste).
Pasivna zaščita objektov se na podlagi
meritev izvede povsod tam, kjer je zaradi konfiguracije terena problematično
ščitenje z aktivnimi ukrepi.
Protihrupna zaščita je lahko protihrupna
ograja ali nasip maksimalne višine 1,50 m, praviloma z nadgradnjo s
transparentno ograjo ali brez ter mora biti arhitekturno oblikovana v skladu s
tipiko prostora in vsaj na zunanji strani fragmentarno obsajena z grmovno in
drevesno vegetacijo.
29. člen
(deponije viškov in odvzem materiala)
Idejni projekt avtoceste na odseku
Bič–Korenitka ne predvideva viškov nenosilnega materiala; kolikor pa do njih
pride, je možno uporabiti lokacijo opuščenega peskokopa Čatež – Zaplaz v Občini
Trebnje, za kar je predhodno potrebno pripraviti projekt sanacije peskokopa.
Material za gradnjo avtoceste se pridobiva
iz kamnoloma Podsmreka.
Za stalne deponije in odvzeme materiala, ki
niso vključeni v ureditveno območje lokacijskega načrta, mora investitor
pridobiti ustrezno prostorsko dokumentacijo ter dovoljenje za poseg v prostor.
VIII. ETAPNOST IZVEDBE
30. člen
Etape izvajanja lokacijskega načrta so:
-
prestavitve, razširitve in druge prilagoditve
obstoječih infrastrukturnih in drugih objektov in naprav, deviacije cestnega
omrežja ter vodnogospodarske ureditve, ki so potrebne za realizacijo predvidenih
posegov,
-
deli trase avtoceste z ureditvijo obcestnega
prostora,
-
povezovalne ceste do obstoječega cestnega
omrežja,
-
objekti na trasi avtoceste z zasaditvami in
rekultivacijo.
Etape iz prejšnjega odstavka se lahko
izvajajo posamezno ali skupaj, predstavljati pa morajo posamezne zaključene
funkcionalne celote.
IX. OBVEZNOSTI INVESTITORJA IN IZVAJALCEV
31. člen
(monitoring in drugi ukrepi)
Investitor gradnje avtoceste mora:
-
zagotoviti celosten načrt monitoringa za
področja in v obsegu, ki jih določa poročilo o vplivih na okolje;
-
pri določitvi točk monitoringa smiselno
upoštevati točke že izvedenih meritev ničelnega stanja. V delih, kjer je to
mogoče, je treba monitoring prilagoditi in uskladiti z drugimi obstoječimi
državnimi ali lokalnimi spremljanji stanj kakovosti okolja. Pri fizičnih
meritvah stanja sestavine okolja (tla, vode, zrak, hrup) je treba zagotoviti
vsaj tolikšno število točk nadzora, da se pridobi utemeljena informacija o
stanju posamezne sestavine okolja;
-
točke spremljanja stanja zavarovati tako, da je
omogočeno kontinuirano pridobivanje podatkov.
Izvajalec gradbenih del mora v času
največje intenzivnosti gradbenih del poskrbeti za izvajanje monitoringa
onesnaženosti zraka s prašnimi usedlinami na lokacijah na območju Dobravice,
Biča ter na Medvedjeku, z najmanj dvema enomesečnima meritvama. Z rezultati
meritev mora seznanjati pristojne inšpekcijske službe. Prve meritve morajo biti
izvedene v času pripravljalnih zemeljskih del. V primeru prekoračitev mejnih
vrednosti po uredbi o mejnih, opozorilnih in kritičnih imisijskih
koncentracijah škodljivih snovi v zraku (Uradni list RS, št. 73/94), mora
izvajalec gradbenih del zagotoviti dodatne ukrepe za zmanjšanje emisij z
območja gradbišča.
Že v času gradnje je potrebno spremljati
dejanske geotehnične razmere glede na prognozirane; izvaja naj se geomehanski
nadzor med gradnjo ter kontrolni pregled po močnejših padavinah.
Investitor mora ob gradnji avtoceste
zagotoviti izvedbo zaščitnih ukrepov pred hrupom v obsegu, ki se določi na
osnovi prognoze prometa za petletno obdobje po končani gradnji, nato pa jih
fazno dograjevati v skladu z določili uredbe o hrupu zaradi cestnega in
železniškega prometa (Uradni list RS, št. 45/95) in v skladu z monitoringom, ki
je določen v poročilu o vplivih na okolje, pri čemer je investitor dolžan
upoštevati pravilnik o prvih meritvah in obratovalnem monitoringu za vire hrupa
ter o pogojih za njegovo izvajanje. V skladu s tem so možna odstopanja v 28.
členu določenih protihrupnih zaščit, tako v lokacijah kot dimenzijah. Med
gradnjo je treba spremljati stanje hrupa in v primeru prekoračitve mejnih
vrednosti zagotoviti ukrepe za zmanjšanje obremenitev s hrupom.
Obstoječi monitoring gibanja podzemnih in
poplavnih vod v območju priključka Bič (ACB-1/96 in ACB-2/96) se mora razširiti
z dodatno točko pri podhodu proti Dobravski jami. V okviru monitoringa je
potrebno izvesti geodetske posnetke kritične poplavne kote ter zagotoviti
ukrepe na lokalni infrastrukturi, kolikor bodo ugotovljene spremembe posledica
izgradnje avtoceste. Pred gradnjo in po izgradnji je treba odvzeti po en vzorec
v času nizke vode in v času močnejšega deževja.
V skladu z določili pravilnika o
monitoringu onesnaženosti podzemnih voda z nevarnimi snovmi (Uradni list RS,
št. 5/00) je treba izvajati program monitoringa podzemne vode. Kvartalne
meritve se izvajajo tri leta in sicer na vrtini v naselju Bič. V času izvajanja
monitoringa je potrebno spremljati spremembe indikativnih parametrov, ocena
sprememb le-teh po končanem triletnem obdobju pa je podlaga za oceno
nadaljevanja monitoringa. Poseben program monitoringa se mora izvajati za
primere nesreč. Program preiskav vključuje poleg osnovnega programa monitoringa
še spremljanje aktivnih spojin, s katerimi je onesnažena podzemna voda in se
izvaja toliko časa, dokler rezultati preiskav ne pokažejo trajnega izboljšanja
kakovosti podzemne vode.
Za odvod odpadnih padavinskih vod iz
inundacijskih objektov je potrebno izvajati obratovalni monitoring. Načrtovanje
in izvajanje monitoringa se izvaja po določilih pravilnika o prvih meritvah in
obratovalnem monitoringu odpadnih vod in o pogojih za njegovo izvajanje,
(Uradni list RS, št. 35/96). Vzorčenje se izvaja na izpustu iz zadrževalnika v
času padavin ali po padavinah na časovno proporcionalni način v skladu z
določili standarda SIST ISO 25667-10 (1996). Čas vzorčenja je dve uri. Za
vrednotenje izmerjenih vrednosti je potrebno upoštevati mejne vrednosti iz
uredbe o emisiji snovi pri odvajanju odpadnih voda iz virov onesnaževanja
(Uradni list RS, št. 35/96), za primer iztoka odpadne vode v vode (podzemne ali
površinske vode).
V okviru obratovalnega monitoringa odpadnih
padavinskih vod iz inundacijskih objektov je predvideno tudi vzorčenje
sedimenta. Vzorčenje sedimenta se izvaja po določilih standarda SIST ISO
25667-12. Preiskave sedimenta se izvajajo pred načrtovanim odstranjevanjem
sedimenta. Preiskavo izvede ustrezna strokovna inštitucija, pooblaščena s
strani Ministrstva za okolje in prostor.
Monitoring prehajanja prosto živečih živali
preko novih, ustrezno dimenzioniranih prehodov mora trajati vsaj tri leta. Po
izgradnji in med obratovanjem avtoceste je potreben monitoring vpliva avtoceste
na populacijo dvoživk na odseku pri Biču, ki naj se izvaja vsaj še tri leta po
izgradnji.
Monitoringi se izvajajo v skladu z veljavnimi
predpisi in usmeritvami poročila o vplivih na okolje. Rezultati monitoringa so
javni, investitor mora poskrbeti za dostopnost podatkov.
Dodatni ustrezni in zaščitni ukrepi, ki jih
mora izvesti investitor na podlagi rezultatov monitoringa, so:
-
dodatne tehnične in prostorske rešitve,
-
dodatne zasaditve in vegetacijske zgostitve,
-
sanacija, povečanje ali izgradnja novih naprav,
-
sprememba rabe prostora,
-
oblikovanje vkopnih in nasipnih brežin,
-
drugi ustrezni ukrepi.
Investitor gradnje mora med gradnjo in po
izgradnji zagotoviti nemotene dostope do vseh naselij in objektov ter
obdelovalnih in gozdnih površin.
32. člen
(organizacija gradbišča)
Območje gradbišča naj se čimbolj omeji na
širino trase. Za potrebe gradbišča naj se uporablja že obstoječe komunikacije in
ustvarja čim manj novih dovoznih poti. Poleg vseh obveznosti, navedenih v
predhodnih členih te uredbe, so obveznosti investitorja in izvajalca v času
gradnje in po izgradnji tudi:
-
promet v času gradnje je treba organizirati
tako, da ne bo prihajalo do večjih zastojev in zmanjšanja varnosti na
obstoječem cestnem omrežju,
-
zgraditi dostope, ki v lokacijskem načrtu niso
predvideni, bodo pa utemeljeno zahtevani v postopku zaslišanih prizadetih
strank,
-
vse ceste in poti, ki bi eventualno služile
obvozu ali transportom med gradnjo pred pričetkom del ustrezno urediti in
protiprašno zaščititi, po izgradnji avtoceste pa po potrebi obnoviti,
-
infrastrukturne vode in ostale objekte obnoviti
oziroma sanirati, če bo na njih pri gradnji avtoceste zaradi prevelikih obremenitev
ali tresljajev prišlo do poškodb,
-
zagotoviti zavarovanje gradbišča, tako da bosta
zagotovljeni varnost in nemotena raba sosednjih objektov in zemljišč,
-
v skladu z veljavnimi predpisi odpraviti v
najkrajšem možnem času morebitne prekomerne negativne posledice, ki bi nastale
zaradi graditve in obratovanja avtoceste,
-
zagotoviti nemoteno komunalno oskrbo objektov
preko vseh obstoječih infrastrukturnih napeljav,
-
v času gradnje zagotoviti vse potrebne
varnostne ukrepe in organizacijo na gradbišču, da bo preprečeno onesnaženje
tal, voda in zraka, ki bi nastalo zaradi transporta, skladiščenja in uporabe
tekočih goriv in drugih škodljivih snovi oziroma v primeru nezgode zagotoviti
takojšnje ukrepanje za to usposobljenih delavcev,
-
uporabljati delovne naprave in gradbene stroje,
ki so izdelani v skladu z emisijskimi normami za hrup gradbenih strojev in za
preprečitev emisij v zrak,
-
lokacija gradbiščnih platojev za objekte na
avtocesti in transportne poti morajo bili izbrane tako, da obremenitev s hrupom
zaradi transporta materiala, delovanja naprav na objektih in gradnje objektov
ne bo presegala mejnih vrednosti pri najbližjih stanovanjskih območjih,
-
na območju presihajočega jezera pri Biču je
treba posege med gradnjo omejiti le na območje trase avtoceste in priključnih
cest ter upoštevati tudi ukrepe za omilitev vplivov na hidrogeološke razmere in
na onesnaženost podzemnih voda, floro, favno, vegetacijo in biotope,
-
dostopi do trase naj se zagotovijo po
obstoječih poteh in kolovozih. Omejiti oziroma preprečiti je treba posege v
mokrotne travnike in obe mlaki zarasli z vodno vegetacijo,
-
začasne deponije izkopanega in drugega
materiala je potrebno izbrati tako, da se z njimi ne bo posegalo na območja
naravne ali kulturne dediščine ali na druga varovana območja,
-
izogibati se je treba vsem začasnim posegom v
mokrotne habitate, ki jih idejni projekt ne predvideva, kar velja tudi za
začasne deponije, dovozne ceste in morebitna prečkanja.
33. člen
(obveznost demontaže in navezave
elektroenergetskih vodov)
Investitor je dolžan zagotoviti in kriti
stroške demontaže nizkonapetostnega in srednjenapetostnega voda ter navezave na
obstoječe vode na območju Medvedjeka, kar obsega pridobitev ustrezne
dokumentacije, soglasij in upravnih dovoljenj, izdanih na podlagi občinskega
prostorskega izvedbenega akta, kot tudi izvedbo navedenega posega.
34. člen
(dodatne obveznosti)
Poleg obveznosti, navedenih v predhodnih
členih, so obveznosti investitorja in izvajalcev tudi:
-
vzdrževati protihrupne in varovalne ograje ter
vegetacijo in brežine ob avtocesti,
-
v skladu s predpisi vzdrževati vse
vodnogospodarske ureditve, zgrajene za potrebe avtoceste do prenosa v
upravljanje upravljavcu vodotokov,
-
reševati odkup zemljišč v sodelovanju z vsemi
prizadetimi,
-
začasno pridobljena zemljišča po izgradnji avtoceste
in spremljajočih ureditev povrniti v prvotno rabo.
X. TOLERANCE
35. člen
Pri realizaciji lokacijskega načrta so
dopustna odstopanja od tehničnih rešitev, določenih s tem lokacijskim načrtom,
če se pri nadaljnjem podrobnejšem proučevanju prometnih, geoloških,
hidroloških, geomehanskih in drugih razmer poiščejo tehnične rešitve, ki so
primernejše z oblikovalskega, prometno-tehničnega ali okoljevarstvenega vidika,
s katerim pa se ne smejo poslabšati prostorske in okoljske razmere.
Ta odstopanja ne smejo biti v nasprotju z
javnimi interesi in morajo z njimi soglašati organi in organizacije, ki jih ta
odstopanja zadevajo.
V projektih za pridobitev gradbenega
dovoljenja in projektih za izvedbo morajo biti vse stacionaže objektov in
naprav natančno določene, pri čemer so dopustna manjša odstopanja od stacionaž,
navedenih v tej uredbi, ki so posledica natančnejše stopnje izdelave projektov.
Večja odstopanja so dopustna v skladu z določili prvega in drugega odstavka
tega člena.
XI. NADZOR
36. člen
Nadzor nad izvajanjem te uredbe opravlja
Ministrstvo za okolje in prostor, Inšpektorat Republike Slovenije za okolje in
prostor.
Uredba o lokacijskem načrtu za smer avtoceste
Karavanke- Obrežje, na odseku Bič- Korenitka (Uradni list RS, št. 55/01)
vsebuje naslednje prehodne in končne določbe:
»Xll. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
37. člen
Do izvedbe navedenih posegov se v območju
urejanja ohranja sedanja raba prostora.
38. člen
Lokacijski načrt je na vpogled na
Ministrstvu za okolje in prostor – Uradu Republike Slovenije za prostorsko
planiranje in na Občini Trebnje.
39. člen
Ta uredba začne veljati petnajsti dan po
objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.«.
Uredba o lokacijskem načrtu za avtocesto na
odseku Korenitka- Pluska (Uradni list RS, št. 42/03) v zvezi z delnim prenehanjem
veljavnosti uredbe določa:
»33. člen
Z dnem uveljavitve te uredbe preneha veljati
uredba o lokacijskem načrtu za avtocesto za smer avtoceste Karavanke–Obrežje,
na odseku Bič–Korenitka (Uradni list RS, št. 55/01) v delu, ki se nanaša na
zemljišča s parcelnimi številkami 386/8, 386/9, 386/12, 386/13, 386/16, 386/17,
386/20, 386/21, 386/26, 386/27, 386/28, 386/32, 393/1, 393/2, 396/2, 456/1,
847/1, 847/3, 847/4, 864, vse v k.o. Prapreče.«;
ter vsebuje naslednjo končno določbo:
»35. člen
Ta uredba začne veljati petnajsti dan po
objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.«.