Neuradno prečiščeno besedilo, ki vsebuje to spremembo:
Opozorilo: Neuradno prečiščeno besedilo
predpisa predstavlja zgolj informativni delovni pripomoček, glede katerega
organ ne jamči odškodninsko ali kako drugače.
Neuradno prečiščeno besedilo Uredbe o
notranji organizaciji, sistemizaciji, delovnih mestih in nazivih v organih
javne uprave in v pravosodnih organih obsega:
-
Uredbo o notranji organizaciji, sistemizaciji, delovnih mestih in
nazivih v organih javne uprave in v pravosodnih organih (Uradni list RS, št.
58/03 z dne 18. 6. 2003),
-
Uredbe o spremembah in dopolnitvah uredbe o notranji organizaciji,
sistemizaciji, delovnih mestih in nazivih v organih javne uprave in v
pravosodnih organih (Uradni list RS, št. 81/03 z dne 18. 8. 2003).
UREDBA
o notranji organizaciji,
sistemizaciji, delovnih mestih in nazivih v organih javne uprave in v
pravosodnih organih
(neuradno prečiščeno besedilo št. 1)
I. UVODNI DOLOČBI
1. člen
(predmet urejanja)
(1) Ta uredba ureja:
-
postopek sprejemanja in spreminjanja akta o notranji organizaciji in
sistemizaciji delovnih mest ministrstev in organov v njihovi sestavi, vladnih
služb in upravnih enot (v nadaljevanju: organi državne uprave),
-
skupna merila za notranjo organizacijo v organih državne uprave,
-
vsebino akta o notranji organizaciji in sistemizaciji delovnih mest v
organih državne uprave in v upravah lokalnih skupnosti,
-
razvrstitev uradniških delovnih mest ter pogoje za uradniška delovna
mesta v organih državne uprave in upravah lokalnih skupnosti (v nadaljevanju:
organi javne uprave) in v pravosodnih organih,
-
uradniške nazive in delovne izkušnje, potrebne za pridobitev naziva, v
organih javne uprave in v pravosodnih organih,
-
položaje v organih javne uprave, pogoje za položaje in nazive, v katerih
se opravljajo naloge na položaju,
-
razvrstitev strokovno tehničnih delovnih mest v državnih organih in v
organih lokalnih skupnosti.
(2) Ta uredba ne velja za formacije
Slovenske vojske in druga vprašanja organiziranosti vojske, razen za tista, ki
so izrecno urejena s to uredbo.
2. člen
(akt o notranji organizaciji in
sistemizaciji delovnih mest)
(1) Določbe te uredbe o aktu o notranji
organizaciji in sistemizaciji delovnih mest (v nadaljevanju: sistemizacija) se
uporabljajo tudi za njegove spremembe in dopolnitve, če ta uredba ne določa
drugače.
(2) Sistemizacija mora biti v skladu z
zakonom, s to uredbo in drugimi predpisi.
(3) Sistemizacija mora biti v skladu z
obsegom sredstev, ki so v finančnem načrtu predvidena za plače in druge osebne
prejemke, ki jih plačuje delodajalec.
(4) Sistemizacija mora biti v skladu s
kadrovskim načrtom, tako da število sistemiziranih delovnih mest ni višje od
števila delovnih mest, dovoljenih v kadrovskem načrtu. Število sistemiziranih
delovnih mest po posameznih segmentih (kariernih oziroma tarifnih razredih)
lahko odstopa od kadrovskega načrta tako:
-
da se sistemizira večje število pripravnikov,
-
da se sistemizira do 5 odstotkov več uradnikov v posameznem kariernem
razredu, zaokroženo navzgor,
-
da se sistemizira do 5 odstotkov več strokovno-tehničnih uslužbencev v
posameznem tarifnem razredu, zaokroženo navzgor.
(5) Za skladnost sistemizacije z akti iz
tega člena odgovarja predstojnik.
II. POSTOPEK SPREJEMANJA AKTA O NOTRANJI
ORGANIZACIJI IN SISTEMIZACIJI DELOVNIH MEST V ORGANIH DRŽAVNE UPRAVE
3. člen
(postopek sprejemanja akta o notranji
organizaciji in sistemizaciji delovnih mest za organe državne uprave)
(1) Sistemizacija se za organe državne
uprave sprejme po postopku, določenem z zakonom, ki ureja državno upravo, in
zakonom, ki ureja sistem javnih uslužbencev.
(2) Sprejeta sistemizacija se posreduje
Vladi Republike Slovenije (v nadaljevanju: vlada), ki v skladu z zakonom izdaja
soglasje k sistemizaciji. Sistemizaciji morajo biti priložena dokazila, da je
bil pri sprejemanju sistemizacije spoštovan 26. člen zakona o javnih
uslužbencih.
(3) Pred izdajo soglasja vlada o
sistemizaciji pridobi mnenje Kadrovske službe Vlade Republike Slovenije (v
nadaljevanju: kadrovska služba).
(4) Vlada zavrne soglasje k sprejeti
sistemizaciji v primeru, če sistemizacija ni skladna z akti iz drugega odstavka
prejšnjega člena.
(5) Vlada mora odločiti o soglasju
najkasneje v 30 dneh po prejemu sistemizacije. Če vlada ne odloči o soglasju v
roku iz tega odstavka, se šteje, da je soglasje dano.
4. člen
(postopek pri manjših spremembah
sistemizacije)
(1) Za manjše spremembe sistemizacije organa
državne uprave soglasje vlade ni potrebno.
(2) Manjše spremembe sistemizacije so
spremembe oziroma dopolnitve sistemizacije organa državne uprave, ki se v
obdobju treh mesecev ne nanašajo na več kot petdeset delovnih mest ter hkrati v
obdobju koledarskega leta ne na več kot deset odstotkov delovnih mest v
posameznem organu državne uprave glede na stanje 1. januarja tega leta, se
šteje, da gre za manjše spremembe sistemizacije.
(3) Pri spremembah posameznih elementov
sistemizacije organa državne uprave, ki ne pomenijo povečanja potrebnih
finančnih sredstev, gre za manjše spremembe sistemizacije ne glede na število
delovnih mest, na katera se spremembe nanašajo.
(4) Če se sprememba nanaša na spremembo
teritorialne organizacije, ki vpliva na dostopnost upravnih storitev za
uporabnike, ne gre za manjše spremembe sistemizacije.
(5) Manjše spremembe sistemizacije se takoj
po sprejemu posreduje kadrovski službi. Če kadrovska služba ali inšpekcija za
sistem javnih uslužbencev ugotovi nepravilnosti v sprejeti sistemizaciji,
predlaga predstojniku ustrezne spremembe. Če ta predlogov ne upošteva, lahko
inšpekcija ali kadrovska služba o tem obvesti ministra, pristojnega za upravo,
ta pa predlaga vladi, da naloži predstojniku odpravo nepravilnosti oziroma
druge ustrezne ukrepe.
(6) Če reprezentativni sindikat v organu v
postopku usklajevanja sistemizacije oceni, da je sistemizacija v neskladju s
predpisi, lahko o tem obvesti inšpekcijo za sistem javnih uslužbencev ali
kadrovsko službo in ji predlaga, da ukrepa v skladu s prejšnjim odstavkom.
5. člen
(veljavnost sistemizacije)
(1) Sistemizacija in njene spremembe se
objavijo na način, ki omogoča
-
seznanitev s sprejetjem sistemizacije oziroma njenih sprememb in
dopolnitev in
-
dostop do celotne njene vsebine vsem zaposlenim v organu, če zakon ne
določa drugače.
(2) Način seznanitve in dostopa uredi
predstojnik s splošnim aktom, upoštevaje velikost organa, opremljenost s
sredstvi informacijske tehnologije in lokacijske razmere, pri čemer mora
zagotoviti, da je sistemizacija dostopna zaposlenim na vpogled kadarkoli med
delovnim časom in na lokaciji posamezne organizacijske enote.
(3) Sistemizacija, na katero je dano
soglasje vlade, začne veljati z dnem, ki je v njej določen kot dan začetka
veljavnosti, vendar ne pred objavo.
(4) Manjše spremembe sistemizacije začnejo
veljati z dnem, ki je določen kot dan začetka veljavnosti, vendar najprej sedmi
dan po tem, ko je bila sprejeta sistemizacija posredovana kadrovski službi in
ne pred objavo.
6. člen
(omejitve nadomestnih zaposlitev)
(1) V skupnem kadrovskem načrtu se lahko za
vse organe državne uprave oziroma za posamezne organe državne uprave določi, da
morajo v določenem obdobju zmanjšati število zaposlitev oziroma obseg sredstev,
potrebnih za plače in druge obveznosti delodajalca.
(2) V primeru iz prejšnjega odstavka se
lahko v skupnem kadrovskem načrtu določi ukrep kontrole nadomestnih zaposlitev.
V tem primeru s prenehanjem delovnega razmerja javnega uslužbenca oziroma s
premestitvijo v drug organ ni mogoča nadomestna zaposlitev brez soglasja vlade.
Če vlada zavrne nadomestno zaposlitev, je potrebno sistemizacijo uskladiti s
kadrovskim načrtom v roku enega meseca.
(3) Vlada lahko da soglasje k nadomestni
zaposlitvi, če organ izkaže, da zaradi posebnosti izpraznjenega delovnega mesta
z notranjimi rezervami (premestitvami, racionalizacijo dela, reorganizacijo) ne
more zagotoviti izvajanja svojih rednih nalog.
(4) Vlada mora o soglasju k nadomestni
zaposlitvi odločiti najkasneje v 15 dneh po prejemu predloga. Če v tem roku
vlada soglasja ne zavrne, ali ga zavrne po izteku tega roka, se šteje, da je
soglasje dano.
III. NOTRANJA ORGANIZACIJA ORGANOV DRŽAVNE
UPRAVE
III.A) Splošne določbe o notranji
organizaciji
7. člen
(načela za določanje notranje organizacije
organov državne uprave)
Notranja organizacija organov državne
uprave mora biti prilagojena poslanstvu in nalogam organa ter poslovnim
procesom, ki potekajo v organu. Zagotavljati mora:
-
strokovno, učinkovito, racionalno in usklajeno izvrševanje nalog,
-
učinkovit notranji nadzor nad opravljanjem nalog,
-
usmerjenost organa k uporabnikom njegovih storitev in
-
učinkovito sodelovanje z drugimi organi in institucijami.
8. člen
(vsebina notranje organizacije organov
državne uprave)
Z notranjo organizacijo organov državne
uprave se določijo:
-
notranje organizacijske enote, njihova delovna področja in njihova
medsebojna razmerja,
-
način vodenja notranjih organizacijskih enot,
-
naloge, pooblastila in odgovornost vodij notranjih organizacijskih enot
in
-
način sodelovanja z drugimi organi in institucijami.
9. člen
(vrste notranjih organizacijskih enot)
(1) Notranje organizacijske enote v organih
državne uprave so:
-
kabinet,
-
direktorat,
-
sekretariat,
-
urad,
-
sektor,
-
oddelek,
-
center,
-
služba,
-
glavna pisarna,
-
območna enota,
-
izpostava,
-
referat,
-
krajevni urad,
-
diplomatsko predstavništvo in
-
konzulat.
(2) Območni enoti ter izpostavi se lahko v
skladu z zakonom ali s to uredbo določi tudi drugačno poimenovanje.
III.B) Notranja organizacija ministrstva
10. člen
(kabinet)
(1) Kabinet se oblikuje za opravljanje
strokovnih, svetovalnih, organizacijskih, koordinativnih in
administrativno-tehničnih nalog, vezanih na funkcije predsednika vlade,
ministrov in generalnega sekretarja vlade.
(2) V kabinetu se lahko sistemizirajo tako
delovna mesta, na katerih se lahko sklene delovno razmerje za določen, kot tudi
delovna mesta, na katerih se lahko sklene delovno razmerje za nedoločen čas.
(3) Za delo kabineta je vodja kabineta
odgovoren funkcionarju, za katerega opravlja kabinet naloge iz prvega odstavka
tega člena.
11. člen
(določitev števila delovnih mest v
kabinetih za čas trajanja funkcije vlade)
(1) Število delovnih mest za določen čas v
posameznih kabinetih se določi s posebnim sklepom vlade v skladu s to uredbo.
(2) Pri določitvi števila delovnih mest v
posameznem kabinetu se upošteva skupno število zaposlenih v ministrstvu.
12. člen
(direktorat)
Direktorat se oblikuje za izvajanje
upravnih nalog na zaokroženem delovnem področju v ministrstvu.
13. člen
(področja, za katera se ustanovijo
direktorati)
V ministrstvih se ustanovijo naslednji
direktorati:
-
v Ministrstvu za delo, družino in socialne zadeve:
Direktorat za delovna razmerja in pravice iz
dela
Direktorat za trg dela in zaposlovanje
Direktorat za socialne zadeve
Direktorat za družino
-
v Ministrstvu za finance:
Direktorat za finančni sistem
Direktorat za zakladništvo
Direktorat za sistem davčnih, carinskih in
drugih javnih prihodkov
Direktorat za proračun in javno
računovodstvo
-
v Ministrstvu za gospodarstvo:
Direktorat za razvoj podjetniškega sektorja
in konkurenčnosti
Direktorat za ekonomske odnose s tujino
Direktorat za notranji trg
-
v Ministrstvu za informacijsko družbo:
Direktorat za aplikacije v informacijski
družbi
Direktorat za informacijsko infrastrukturo
-
v Ministrstvu za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano:
Direktorat za kmetijstvo
Direktorat za varno hrano
Direktorat za gozdarstvo, lovstvo in
ribištvo
-
v Ministrstvu za kulturo:
Direktorat za kulturno dediščino
Direktorat za umetnost
Direktorat za medije
-
v Ministrstvu za notranje zadeve:
Direktorat za javno upravo in sistem plač v
javnem sektorju
Direktorat za lokalno samoupravo
Direktorat za policijo in druge varnostne
naloge
Direktorat za upravne notranje zadeve
-
v Ministrstvu za obrambo:
Direktorat za logistiko
Direktorat za obrambne zadeve
Direktorat za obrambno politiko
-
v Ministrstvu za okolje prostor in energijo:
Direktorat za okolje
Direktorat za prostor
Direktorat za energijo
-
v Ministrstvu za pravosodje:
Direktorat za pravosodno upravo
Direktorat za zakonodajo s področja
pravosodja
Direktorat za mednarodno sodelovanje in
mednarodno pravno pomoč
-
v Ministrstvu za promet:
Direktorat za ceste in cestni promet
Direktorat za letalstvo
Direktorat za pomorstvo in železnice
-
v Ministrstvu za šolstvo, znanost in šport:
Direktorat za predšolsko vzgojo in osnovno
šolstvo
Direktorat za srednje in višje šolstvo
Direktorat za znanost in visoko šolstvo
Direktorat za šport
-
v Ministrstvu za zdravje:
Direktorat za javno zdravje, varnost živil,
prehrano in zdravstveno ekologijo
Direktorat za zdravstveno varstvo
-
v Ministrstvu za zunanje zadeve:
Direktorat za evropske zadeve in politično
bilateralo
Direktorat za načrtovanje politik in
politično multilateralo
Direktorat za mednarodno pravo in zaščito
interesov
14. člen
(notranja organizacija direktorata – urad,
sektor in oddelek)
(1) V direktoratu se lahko za izvajanje
nalog na delu delovnega področja oziroma za izvajanje posameznih funkcij
oblikuje sektor, če je za področje sistemizirano najmanj 5 delovnih mest.
(2) V sektorju se lahko za izvajanje nalog
na ožjem delu delovnega področja oziroma posameznih funkcij oblikuje oddelek,
če je za področje sistemizirano najmanj 5 delovnih mest, v sektorju pa najmanj
10 delovnih mest.
(3) V direktoratu, ki ima več kot 80
sistemiziranih delovnih mest, se lahko oblikuje urad, če je za področje
sistemizirano najmanj 30 delovnih mest.
15. člen
(sekretariat)
(1) Sekretariat se oblikuje v ministrstvu
za opravljanje spremljajočih, metodoloških, strokovno tehničnih in drugih
podobnih nalog.
(2) Sekretariat opravlja naloge iz
prejšnjega odstavka na področju organizacije ministrstva, stikov z javnostmi,
protokolarnih zadev, finančnega in materialnega poslovanja, strateškega
načrtovanja in programiranja dela, upravljanja s kadrovskimi viri, upravljanja
odnosov z uporabniki, poslovanja z dokumentarnim gradivom, upravljanja
kakovosti, informatike in pravnih zadev.
(3) Če se naloge na področju stikov z
javnostmi in protokolarnih zadev ne opravljajo v sekretariatu, se njihovo
opravljanje organizira v posebni službi, ki je neposredno odgovorna ministru, v
primeru majhnega obsega nalog (manj kot trije zaposleni) pa v kabinetu.
(4) Sekretariat oziroma služba iz tretjega
odstavka tega člena lahko v skladu z zakonom opravlja naloge iz tega člena tudi
za organ v sestavi ministrstva.
(5) Ne glede na določbe tega člena se
podporne službe za potrebe Ministrstva za obrambo opravljajo v direktoratu za
logistiko, strateško načrtovanje in programiranje dela v direktoratu za
obrambno politiko ter informatika v direktoratu za obrambne zadeve.
16. člen
(organiziranje koordinacije evropskih
zadev)
(1) Ministrstvo mora organizirati izvajanje
nalog koordinacije evropskih zadev. Koordinativne naloge na področju evropskih
zadev se opravljajo v direktoratu, katerega delovno področje je najbolj
povezano z evropskimi zadevami, v sekretariatu ali v kabinetu ministra, v
primeru večjega obsega nalog (več kot trije zaposleni) pa lahko tudi v posebni
službi, ki je neposredno odgovorna ministru.
(2) Organizacijska enota iz prejšnjega
odstavka lahko navedene naloge v skladu z zakonom opravlja tudi za organ v
sestavi ministrstva.
(3) Če se naloge koordinacije evropskih
zadev opravljajo v kabinetu, tega dela ne more opravljati javni uslužbenec, ki
je sklenil delovno razmerje za čas trajanja funkcije ministra.
(4) V primeru, da se naloge koordinacije
opravljajo v samostojni službi, ki je neposredno odgovorna ministru, se lahko v
tej službi opravljajo tudi naloge glavne pisarne, vezane na koordinacijo
evropskih zadev.
17. člen
(notranja organizacija sekretariata –
službe, centri in glavna pisarna)
(1) V sekretariatu se za opravljanje
posameznih vrst strokovno-tehničnih, organizacijskih in drugih spremljajočih
nalog ne glede na število sistemiziranih delovnih mest lahko oblikuje služba
ali center (npr. služba za organizacijo, kadre in kakovost; finančna služba; pravna
služba; služba za informatiko).
(2) V službi ali centru se lahko oblikujejo
oddelki, če je za področje oziroma za določeno vrsto spremljajočih nalog
sistemizirano najmanj 5 delovnih mest.
(3) Glavna pisarna se lahko oblikuje v
sekretariatu za opravljanje nalog poslovanja z dokumentarnim gradivom, nalog
vložišča ter nalog sprejemne in informacijske pisarne.
(4) V sekretariatu, ki ima več kot 80
sistemiziranih delovnih mest, se izjemoma oblikuje urad, če je za področje
sistemizirano najmanj 30 delovnih mest.
18. člen
(sektorji in službe izven direktoratov in
sekretariata)
(1) Izjemoma se lahko v ministrstvu sektor
ali služba ustanovi izven direktorata oziroma sekretariata.
(2) Sektor ali služba iz prejšnjega
odstavka se lahko ustanovi, če:
-
v ministrstvu niso organizirani direktorati ali
-
ustanovitev sektorja ali službe izhaja iz zahtev zakona ali
podzakonskega predpisa (npr. službe za notranjo revizijo) ali
-
je potrebno ministru zagotavljati strokovno pomoč pri koordinaciji
medresorskih projektov, ki se vodijo na ravni koordinacijske skupine ministrov
ali
-
je potrebno izvajati naloge na področju financiranja in investicij v
dejavnost javnega sektorja za delovno področje več direktoratov.
(3) Za sektor in službo iz tega člena ne
velja omejitev glede števila sistemiziranih delovnih mest.
19. člen
(območna enota in izpostava)
(1) Območna enota ministrstva se
organizira, če je iz razlogov racionalnosti ali izboljšanja dostopnosti
upravnih storitev potrebno dekoncentrirano opravljanje nalog.
(2) Izpostava se organizira kot notranja
organizacijska enota območne enote ministrstva, če je to zaradi razlogov iz
prejšnjega odstavka nadaljnja dekoncentracija.
(3) S sistemizacijo se določijo
poimenovanje, sedež in območje območne enote oziroma izpostave.
20. člen
(diplomatska predstavništva in konzulati)
Notranje organizacijske enote in druga
vprašanja notranje organizacije diplomatskih predstavništev in konzulatov se
določijo s sistemizacijo pristojnega ministrstva.
III.C) Notranja organizacija drugih
organov državne uprave ter območnih enot in izpostav
21. člen
(notranja organizacija organov v sestavi
ministrstva in vladnih služb)
(1) V organih v sestavi ministrstva in
vladnih službah se lahko za izvajanje nalog na delu delovnega področja oziroma
za izvajanje posameznih funkcij oblikuje sektor, če je za področje
sistemizirano najmanj 5 delovnih mest. V sektorju se lahko za izvajanje nalog
na ožjem delu delovnega področja oziroma posameznih funkcij oblikuje oddelek,
če je za področje sistemizirano najmanj 5 delovnih mest, v sektorju pa najmanj
10 delovnih mest. Za opravljanje spremljajočih nalog se lahko organizirajo
službe, centri in glavna pisarna v skladu z merili iz 17. člena te uredbe. V
organih v sestavi ministrstva in vladnih službah se ne organizira sekretariat.
(2) V organih v sestavi ministrstva in
vladnih službah, ki imajo sistemizirano več kot 80 delovnih mest, se lahko za
zaokroženo delovno področje organizira urad, če je za področje sistemizirano
najmanj 30 delovnih mest.
(3) Za vladne službe, ki imajo sistemizirano
manj kot 30 delovnih mest, opravlja spremljajoče naloge, razen nalog glavne
pisarne, generalni sekretariat vlade. V teh službah se ne sistemizirajo delovna
mesta za opravljanje spremljajočih nalog.
(4) V organih v sestavi ministrstev se v
skladu z zakonom, ki ureja inšpekcijski nadzor, za posamezna področja
inšpekcijskega nadzora organizirajo inšpekcije.
(5) V organih v sestavi ministrstev se
lahko organizirajo tudi območne enote in izpostave v skladu z merili iz 19.
člena te uredbe.
(6) Določbe tega poglavja ne veljajo za
Generalštab Slovenske vojske in za organe v sestavi ministrstev, ki imajo več
kot 1500 zaposlenih.
22. člen
(notranja organizacija upravne enote in
območnih enot ministrstev ter organov v sestavi ministrstev)
(1) V upravni enoti, območni enoti ali
izpostavi se za posamezna delovna področja lahko organizirajo sektorji, če je
za opravljanje nalog na tem področju sistemizirano najmanj 30 delovnih mest, in
oddelki, če je sistemizirano najmanj 8 delovnih mest. V okviru oddelka se lahko
organizirajo referati, če je v oddelku sistemizirano najmanj 16 delovnih mest,
v referatu pa najmanj 5 delovnih mest. Za opravljanje spremljajočih nalog se
lahko organizirajo službe, če je sistemizirano najmanj 5 delovnih mest.
(2) V upravni enoti se lahko zaradi večje
dostopnosti upravnih storitev organizira krajevni urad kot notranja
organizacijska enota, če je to potrebno zaradi stalnega dislociranega
opravljanja nalog. Naloge se lahko opravljajo v krajevnem uradu tudi kot metoda
dela v okviru upravne enote, ne da bi se krajevni urad oblikoval kot
organizacijska enota.
(3) V območni enoti oziroma izpostavi se
lahko kot metoda dela zaradi večje dostopnosti upravnih storitev izven lokacije
območne enote oziroma izpostave organizira referat ali pisarna.
(4) Merila za organiziranje krajevnih
uradov, delovno področje, način dela, uradne ure, poslovni čas in razmerja do
lokalnih skupnosti določi minister, pristojen za upravo.
III.D) Projektne enote
23. člen
(projektna enota)
(1) V ministrstvu, organu v sestavi
ministrstva ali v vladni službi se lahko oblikuje projektna enota, kadar je to
potrebno za izvedbo določenega strokovnega projekta. Znotraj ministrstva se
lahko projektna enota organizira tudi v direktoratu ali sekretariatu.
(2) Projektna enota se oblikuje za čas trajanja
projekta.
(3) Če so predvidene začasne premestitve
javnih uslužbencev iz drugih organov v projektno enoto, se financiranje dela
projektne enote uredi s sporazumom med predstojniki oziroma s sklepom vlade v
skladu s predpisi, ki urejajo javne finance.
III.E) Vodenje
24. člen
(vodenje)
(1) Vodja organizacijske enote je za svoje
delo in za delo organizacijske enote odgovoren vodji višje organizacijske
enote, v okviru katere je organizirana organizacijska enota, ki jo vodi. Če
take širše organizacijske enote v organu ni, je vodja odgovoren samo
predstojniku.
(2) Vodja vsake organizacijske enote je
odgovoren tudi predstojniku.
25. člen
(položaji)
(1) Položaji, na katerih se opravljajo
naloge vodenja notranjih organizacijskih enot, so:
-
v kabinetu – vodja kabineta,
-
v sekretariatu – generalni sekretar,
-
v direktoratu – generalni direktor,
-
v uradu – direktor urada,
-
v sektorju – vodja sektorja,
-
v oddelku – vodja oddelka,
-
v referatu – vodja referata,
-
v projektni enoti – vodja projektne enote,
-
v službi oziroma centru – vodja službe oziroma centra,
-
v glavni pisarni – vodja glavne pisarne,
-
v območni enoti in izpostavi – vodja območne enote (do 30 zaposlenih)
ali direktor območne enote (30 ali več zaposlenih) in vodja izpostave,
-
v diplomatskem predstavništvu – veleposlanik,
-
v generalnem konzulatu – generalni konzul.
(2) Generalni direktor, generalni sekretar,
predstojnik organa v sestavi in predstojnik vladne službe imajo lahko
namestnika, če je v direktoratu, sekretariatu, organu v sestavi ministrstva
oziroma vladni službi sistemizirano najmanj 60 delovnih mest.
(3) Ne glede na številčna merila iz
prejšnjega odstavka se lahko v vladni službi, ki jo vodi minister brez resorja,
generalnem sekretariatu vlade in službi vlade za zakonodajo sistemizirata
največ dve delovni mesti namestnika.
26. člen
(vsebina vodstvenih nalog in nadomeščanje)
(1) Vodje notranjih organizacijskih enot
načrtujejo, organizirajo, usmerjajo in nadzorujejo opravljanje dela v notranjih
organizacijskih enotah, odločajo o zadevah z delovnega področja posamezne
notranje organizacijske enote, za katere jih pooblasti predstojnik, in
opravljajo najzahtevnejše strokovne naloge v notranjih organizacijskih enotah.
(2) Predstojnik organa oziroma vodja
notranje organizacijske enote lahko pooblasti javnega uslužbenca za
nadomeščanje in usklajevanje dela.
III.F) Notranja organizacija organov v
sestavi ministrstev z več kot 1500 zaposlenimi
27. člen
(uporaba te uredbe za organe v sestavi
ministrstev z več kot 1500 zaposlenimi)
Za organe v sestavi ministrstev z več kot
1500 zaposlenimi (v nadaljevanju: veliki organi v sestavi) se ne uporabljajo
določbe 21. in 22. člena te uredbe.
28. člen
(organizacijske enote velikih organov v
sestavi)
(1) Organizacijske enote Policije so
generalna policijska uprava, policijska uprava in policijska postaja.
(2) Organizacijske enote Carinske uprave
Republike Sovenije so generalni carinski urad, carinski uradi in carinske
izpostave.
(3) Organizacijske enote Davčne uprave
Republike Slovenije so glavni davčni urad, davčni uradi, posebni davčni urad in
izpostave.
(4) Za davčni urad in posebni davčni urad
se v nadaljevanju te uredbe uporablja izraz davčni urad.
29. člen
(organizacijske enote velikih organov v
sestavi na centralni ravni)
(1) Organizacijske enote generalne
policijske uprave, generalnega carinskega urada in glavnega davčnega urada so:
-
služba generalnega direktorja,
-
uprava (fakultativno),
-
sektor,
-
oddelek in
-
center.
(2) Organizacijski enoti generalne
policijske uprave sta tudi specialna enota in policijska akademija.
30. člen
(služba generalnega direktorja)
(1) Služba generalnega direktorja se
oblikuje za opravljanje strokovnih, svetovalnih, organizacijskih,
koordinativnih in administrativno-tehničnih nalog, vezanih na položaj
generalnega direktorja.
(2) V službi generalnega direktorja se
lahko za izvajanje nalog na delu delovnega področja oziroma za izvajanje
posameznih funkcij oblikujejo organizacijske enote z različnim poimenovanjem,
če je za področje sistemiziranih najmanj 5 delovnih mest.
31. člen
(uprava)
V generalni policijski upravi, generalnem
carinskem uradu in glavnem davčnem uradu se za izvajanje nalog na širšem
zaokroženem delovnem področju oblikuje uprava, če je za področje sistemizirano
najmanj 50 delovnih mest.
32. člen
(notranja organizacija uprave)
(1) V generalni policijski upravi,
generalnem carinskem uradu in glavnem davčnem uradu se lahko za izvajanje nalog
na delovnem področju oblikuje sektor, če je za področje sistemizirano najmanj 5
delovnih mest. Sektor se lahko pod enakim pogojem oblikuje v uradu oziroma upravi.
(2) V sektorju se lahko za izvajanje nalog
na ožjem delu delovnega področja nalog oblikuje oddelek, če je za področje
sistemiziranih najmanj 5 delovnih mest, v sektorju pa najmanj 10 delovnih mest.
(3) V generalnem carinskem uradu se lahko v
oddelkih, ki opravljajo naloge na področju carinskih preiskav za opravljanje
specializiranih nalog na ožjem delovnem področju oblikujejo referati, če je za
področje sistemiziranih najmanj 5 delovnih mest.
(4) V upravi se lahko za opravljanje
strokovnih nalog oblikujejo centri, oddelki ali organizacijske enote z
drugačnim poimenovanjem, če to bolj ustreza naravi njihovih nalog in pod
pogojem, da je za področje sistemiziranih najmanj 5 delovnih mest.
(5) V centru se lahko za izvajanje nalog na
ožjem delu delovnega področja oblikujejo oddelki, če je za posamezno področje
dela sistemiziranih najmanj 5 delovnih mest.
33. člen
(služba)
(1) V generalni policijski upravi,
generalnem carinskem uradu in glavnem davčnem uradu se za opravljanje
organizacijsko-kadrovskih, informacijskih in telekomunikacijskih,
finančno-materialnih in drugih spremljajočih dejavnosti lahko oblikuje služba.
(2) V službi se lahko oblikujejo sektorji,
centri ali organizacijske enote z drugačnim poimenovanjem, če je za področje
sistemiziranih najmanj 10 delovnih mest. V centrih ali v organizacijskih enotah
z drugačnim poimenovanjem se lahko oblikujejo oddelki, če je za področje
sistemiziranih najmanj 5 delovnih mest, v centru oziroma organizacijski enoti z
drugačnim poimenovanjem pa najmanj 10 delovnih mest.
34. člen
(specialna enota)
(1) Za opravljanje protiterorističnih in
drugih policijskih nalog, za katere se zahteva najvišja stopnja izurjenosti in
psihofizičnih zmožnosti, se v generalni plicijski upravi oblikuje specialna
enota.
(2) Specialno enoto vodi poveljnik, ki je
za svoje delo in delo specialne enote odgovoren generalnemu direktorju.
(3) V specialni enoti se lahko oblikujejo
organizacijske enote z različnim poimenovanjem, če je za področje
sistemiziranih najmanj 5 delovnih mest.
35. člen
(policijska akademija)
(1) Za izvajanje izobraževanja,
izpopolnjevanja in usposabljanja v Policiji se v generalni policijski upravi
oblikuje policijska akademija.
(2) Policijsko akademijo vodi direktor, ki
je za svoje delo in delo policijske akademije odgovoren generalnemu direktorju
Policije.
(3) Za organizacijo in izvajanje
izobraževalnih in drugih programov se lahko v policijski akademiji oblikujejo
organizacijske enote. Pri tem se smiselno uporabljajo določbe te uredbe in
predpisov, ki urejajo področje šolstva.
36. člen
(notranja organizacija velikih organov v
sestavi na regijski ravni)
(1) V policijski upravi, carinskem uradu in
davčnem uradu (v nadaljevanju: območne enote) se lahko za opravljanje nalog na
zaokroženem delovnem področju oblikujejo sektorji in službe, če je za področje
sistemizirano najmanj 10 delovnih mest, in oddelki, če je sistemizirano najmanj
5 delovnih mest. Oddelki se lahko oblikujejo tudi v sektorjih in službah.
(2) V policijski upravi se lahko pod
pogoji, ki veljajo za sektor, oblikuje operativno-komunikacijski center.
37. člen
(notranja organizacija velikih organov v
sestavi na lokalni ravni)
(1) Kot organizacijske enote carinskega
urada in davčnega urada se laho oblikujejo izpostave. V izpostavi se lahko za
ožji del delovnega področja oblikuje referat, če je za področje sistemizirano
najmanj 5 delovnih mest, v izpostavi pa najmanj 10 delovnih mest.
(2) Kot organizacijske enote policijskih
uprav se na lokalni ravni oblikujejo policijske postaje. Organizacijska enota
policijske postaje je policijski oddelek.
38. člen
(položaji)
Poleg položajev iz 25. člena te uredbe so
položaji v velikih organih v sestavi tudi direktor uprave, poveljnik specialne
enote, direktor policijske akademije, komandir policijske postaje in komandir
oddelka.
III.G) Ustanavljanje projektnih skupin in
način sodelovanja z drugimi ministrstvi
39. člen
(projektne skupine)
(1) Za izvedbo nalog, ki zahtevajo
sodelovanje javnih uslužbencev, delavcev različnih notranjih organizacijskih
enot, se lahko oblikujejo projektne skupine ali druge oblike sodelovanja, kadar
se ne ustanovi projektna enota iz 23. člena te uredbe in če ni mogoče v okviru
rednega dela javnih uslužbencev zagotoviti izvedbe navedenih nalog.
(2) Projektno skupino ustanovi predstojnik
ali generalni direktor. Z aktom o ustanovitvi projektne skupine se določi
sestava, naloge, roki za izvedbo nalog, sredstva in drugi pogoji za njeno delo,
razbremenitve nalog članov projektne skupine v organizacijskih enotah oziroma
način plačila dodatnih obremenitev v skladu z zakonom, ki ureja sistem javnih
uslužbencev.
(3) V projektni skupini lahko sodelujejo
tudi javni uslužbenci iz drugih organov, pri čemer je za to potrebno soglasje
predstojnika ali sklep vlade, razbremenitev dela v organu oziroma financiranje
dodatnih obremenitev pa se uredi sporazumno med predstojnikoma oziroma s
sklepom vlade.
(4) Član projektne skupine je za svoje delo
v projektni skupini odgovoren vodji projektne skupine in predstojniku organa, v
katerem dela.
(5) Dva ali več organov državne uprave
lahko ustanovi skupno (medresorsko) projektno skupino. Akt o ustanovitvi
sporazumno sprejmejo predstojniki.
40. člen
(stalne koordinacijske skupine in
poslovnik o sodelovanju)
(1) Za nemoteno izvajanje poslovnih
procesov, ki zahtevajo stalno povezovanje med ministrstvi, organi v sestavi
ministrstev oziroma vladnimi službami lahko predstojniki organov sporazumno ali
vlada oblikujejo stalne koordinacijske skupine.
(2) Za nemoteno izvajanje poslovnih
procesov iz prejšnjega odstavka se lahko sprejme poslovnik o sodelovanju, v
katerem se določi način sodelovanja in komuniciranja ter potek poslovnih
procesov in odgovorne osebe.
III.H) Strokovni sveti in posvetovalne
konference
41. člen
(strokovni sveti)
(1) Za strokovno pomoč pri izvedbi
najzahtevnejših projektnih del se lahko oblikujejo strokovni sveti, ki jih
ustanovi minister.
(2) V strokovni svet se imenujejo
strokovnjaki s področja, za katero je strokovni svet ustanovljen. Delo
strokovnega sveta vodi minister ali po njegovem pooblastilu državni sekretar.
(3) Z aktom o ustanovitvi strokovno
posvetovalnega sveta se določi sestava, naloge, čas delovanja, način dela,
sredstva in drugi pogoji za delo strokovnega sveta.
42. člen
(posvetovalne konference)
(1) Za sodelovanje ministrstva z nevladnimi
organizacijami se lahko oblikujejo posvetovalne konference, ki jih ustanovi
minister.
(2) V posvetovalno konferenco se imenujejo
uradniki in predstavniki nevladnih organizacij. Delo posvetovalne konference
vodi minister ali po njegovem pooblastilu druga oseba.
43. člen
(financiranje strokovnih svetov in
posvetovalnih konferenc)
Financiranje delovanja strokovnih svetov in
posvetovalnih konferenc se določi s pravilnikom, ki ga sprejme minister,
pristojen za upravo v soglasju z ministrom, pristojnim za finance.
IV. SISTEMIZACIJA DELOVNIH MEST V ORGANIH
DRŽAVNE UPRAVE IN V UPRAVAH LOKALNIH SKUPNOSTI
44. člen
(sistemiziranje delovnih mest)
(1) Pri določanju sistemizacije delovnih
mest v organih državne uprave in v upravah lokalnih skupnosti je potrebno
upoštevati:
-
naloge, njihovo zahtevnost in obseg dela,
-
katalog tipičnih uradniških delovnih mest in pogoje za ta delovna mesta
ter nazive, v katerih se lahko opravljajo,
-
katalog strokovno-tehničnih delovnih mest in pogoje za ta delovna mesta,
-
razvrstitev položajev in pogojev za položaje ter nazive, v katerih se
opravljajo naloge na posameznih položajih,
-
pogoje glede zahtevanih delovnih izkušenj za imenovanje v naziv.
(2) Pri sistemiziranju delovnih mest se
katalog tipičnih uradniških delovnih mest in katalog strokovno-tehničnih
delovnih mest iz te uredbe uporablja tako, da se delovna mesta iz kataloga
povzamejo v sistemizacijo, pri čemer se v primeru specifične vsebine nalog in v
drugih utemeljenih primerih delovnim mestom v sistemizaciji dodajo dodatna
poimenovanja in dodatni pogoji ter prilagodi opis nalog, upoštevaje stopnjo
zahtevnosti nalog, ki je za posamezna delovna mesta določena v katalogu.
(3) Če se na delovnem mestu opravljajo
naloge, ki ustrezajo opisu delovnih mest različne stopnje zahtevnosti
(zahtevane stopnje strokovne izobrazbe in delovnih izkušenj) iz kataloga, se
sistemizira delovno mesto najvišje stopnje zahtevnosti, v opisu nalog pa
navedejo tudi naloge iz opisov drugih delovnih mest iz kataloga.
(4) Če se na delovnem mestu opravljajo
naloge, ki ustrezajo opisu delovnih mest enake stopnje zahtevnosti (zahtevane
stopnje strokovne izobrazbe in delovnih izkušenj) iz kataloga, se sistemizira
delovno mesto po pretežnosti, v opisu nalog pa navedejo tudi naloge iz opisov
drugih delovnih mest iz kataloga.
(5) Če organizacijsko enoto vodi
strokovno-tehnični uslužbenec, se delovno mesto povzame iz kataloga. Pri
poimenovanju se navede vodenje organizacijske enote, v opisu pa poleg drugih
tudi vodstvene naloge.
(6) Pri določanju strokovno-tehničnih
delovnih mest v drugih državnih organih (državnih organih, ki niso organi
državne uprave ali pravosodni organi) se razvrstitev delovnih mest iz te uredbe
uporablja tako, da se delovna mesta iz razvrstitve povzamejo v sistemizacijo,
pri čemer se lahko zaradi specifične vsebine nalog in v drugih utemeljenih
primerih delovnim mestom v sistemizaciji dodajo dodatna poimenovanja in
prilagodijo opisi nalog ali, če to zahteva organizacija dela, določijo nova
poimenovanja s prilagojenim opisom nalog, upoštevaje stopnjo zahtevnosti nalog,
ki je za posamezna delovna mesta določena v tej uredbi.
45. člen
(izhodišča oblikovanja sistemizacije
delovnih mest)
(1) Sistemizacija delovnih mest mora biti
prilagojena poslanstvu in delovnemu področju oziroma nalogam organa in
poslovnim procesom, ki potekajo v organu, ter oblikovana tako, da zagotavlja
čim bolj učinkovito delo.
(2) Na posameznem delovnem mestu dela ne
more opravljati več kot en javni uslužbenec s polnim delovnim časom.
(3) Javni uslužbenec lahko sklene delovno
razmerje oziroma je premeščen na delovno mesto tako, da v okviru polnega
delovnega časa opravlja naloge na več delovnih mestih v istem ali različnih
organih. V primeru iz tega odstavka lahko uradnik opravlja naloge samo na
uradniških mestih, ki se lahko opravljajo v istem nazivu.
46. člen
(vsebina sistemizacije delovnih mest)
(1) V sistemizaciji delovnih mest se določi
število in vrsto uradniških in strokovno-tehničnih delovnih mest po
organizacijskih enotah, vključno z delovnimi mesti za določen čas in delovnimi
mesti pripravnikov. Če je v isti organizacijski enoti več enakih delovnih mest,
se v sistemizaciji delovnih mest navede število teh delovnih mest.
(2) Pri posameznih delovnih mestih se v
sistemizaciji navede:
-
opis nalog v skladu s 44. členom te uredbe,
-
pogoje za opravljanje dela na delovnem mestu,
-
tarifni razred, plačno skupino in podskupino ter plačni razred delovnega
mesta oziroma naziva in podatke k osnovni plači,
-
ali se delo opravlja s krajšim delovnim časom od polnega delovnega časa,
-
morebitne posebnosti glede razporeditve delovnega časa,
-
katerih nalog skladno s predpisi ne smejo opravljati ženske in mladina,
-
katere naloge lahko opravljajo invalidi,
-
oznaka skupine, v katero spada delovno mesto glede na oceno tveganja
skladno z zakonom, ki ureja varstvo in zdravje pri delu,
-
morebitna posebna pooblastila,
-
morebitno dodatno obvezno pokojninsko zavarovanje,
-
pooblastilo za dostop do tajnih podatkov,
-
po potrebi druge posebnosti delovnega mesta.
(3) Če gre za uradniško delovno mesto ali
položaj, se v sistemizaciji delovnih mest določi tudi nazive, v katerih se
lahko skladno s predpisi opravlja delo na tem delovnem mestu.
(4) Pri posameznem položaju se v
sistemizaciji navede tudi opis vodstvenih nalog.
47. člen
(umestitev delovnega mesta v notranjo
organizacijo)
(1) Delovno mesto se sistemizira v eni od
organizacijskih enot.
(2) Delovno mesto se lahko sistemizira na
ravni oziroma v okviru organa ali organizacijske enote, ne da bi bilo umeščeno
v nižjo organizacijsko enoto.
(3) Javni uslužbenci na delovnih mestih iz
prejšnjega odstavka pomagajo pri vodenju organizacijske enote, po potrebi
opravljajo naloge na področjih posameznih organizacijskih enot, vodijo
projektne skupine oziroma sodelujejo v njih. Program dela in naloge jim določa
neposredno nadrejeni skladno z določitvijo nalog v sistemizaciji.
V. RAZVRSTITEV NAZIVOV IN DELOVNIH MEST V
ORGANIH DRŽAVNE UPRAVE, V UPRAVAH LOKALNIH SKUPNOSTI IN V PRAVOSODNIH ORGANIH
48. člen
(razvrstitev nazivov)
(1) Uradniški nazivi so razvrščeni in
pogoji glede delovnih izkušenj zanje določeni v prilogi I, ki je sestavni del
te uredbe.
(2) Nazivi v Slovenski vojski in pogoji
glede delovnih izkušenj zanje so določeni v prilogi I a, ki je sestavni del te
uredbe.
49. člen
(namen razvrščanja delovnih mest)
Razvrščanje uradniških delovnih mest in
strokovno-tehničnih delovnih mest se opravi za potrebe oblikovanja aktov o
notranji organizaciji in sistemizaciji delovnih mest, kadrovskega načrtovanja
in uvrščanja v plačne razrede.
50. člen
(razvrstitev delovnih mest)
(1) Tipična uradniška delovna mesta, razen
delovnih mest uradnih oseb v Slovenski obveščevalno varnostni agenciji, so
razvrščena v katalogu tipičnih uradniških delovnih mest, ki je kot priloga II
sestavni del te uredbe.
(2) Formacijske dolžnosti v Slovenski
vojski razvrsti minister, pristojen za obrambo. Formacijske dolžnosti iz
razvrstitve se lahko kot vojaška delovna mesta sistemizirajo tudi v Ministrstvu
za obrambo in Inšpektoratu RS za obrambo oziroma v drugih državnih organih v
skladu z zakonom o obrambi.
(3) Uradniški položaji so razvrščeni v
prilogi III, ki je sestavni del te uredbe.
(4) Vojaški položaji so razvrščeni v
prilogi III a, ki je sestavni del te uredbe. Če je v isti stopnji več činov ali
razredov, se čin ali razred, ki je pogoj za opravljanje nalog na položaju,
določi s formacijo.
(5) Strokovno – tehnična delovna mesta v
državnih organih in upravah lokalnih skupnosti so razvrščena v katalogu
strokovno-tehničnih delovnih mest, ki je kot priloga IV sestavni del te uredbe.
(6) Razvrstitev uradniških delovnih mest
vsebuje:
-
poimenovanje uradniškega delovnega mesta,
-
navedbo nalog, ki se opravljajo na posameznem uradniškem delovnem mestu,
-
navedbo nazivov, v katerih se lahko opravlja delo na posameznem
uradniškem delovnem mestu,
-
zahtevana funkcionalna in specialna znanja oziroma posebne sposobnosti.
(7) Razvrstitev strokovno-tehničnih
delovnih mest vsebuje:
-
poimenovanje strokovno-tehničnega delovnega mesta,
-
navedbo nalog, ki se opravljajo na posameznem strokovno-tehničnem
delovnem mestu,
-
zahtevano dolžino delovnih izkušenj,
-
zahtevano stopnja strokovne izobrazbe, ki se določi z navedbo tarifnega
razreda.
(8) Razvrstitev položajev vsebuje naziv
oziroma nazive, v katerih se lahko opravlja posamezen položaj.
51. člen
(uradniška in strokovno-tehnična delovna
mesta)
(1) Uradniška delovna mesta so delovna
mesta, na katerih se opravljajo javne naloge, in delovna mesta vodij finančne,
računovodske, kadrovske, pravne službe, službe za informatiko, glavne pisarne
in službe za stike z javnostjo.
(2) Kot uradniška delovna se lahko
sistemizirajo tudi delovna mesta javnih uslužbencev, na katerih se opravljajo
zahtevnejša spremljajoča dela, ki so bistvenega pomena za izvrševanje nalog
organa in za opravljanje katerih je zahtevano poznavanje javnih nalog organa
ter najmanj visoka strokovna izobrazba.
(3) Pri določanju uradniških delovnih mest
iz prejšnjega odstavka se upoštevajo zlasti naslednja merila:
-
ali je zahtevani obseg poznavanja javnih nalog tolikšen, da bi bilo
potrebno znanje, ki se preverja s strokovnim izpitom za imenovanje v naziv,
-
ali je potrebno za opravljanje nalog na delovnem mestu zagotoviti
upoštevanje načel in pravil, ki jih zakon določa za uradnike (politična
nevtralnost, nezdružljivost opravljanja določenih dejavnosti z delom v organu,
posebne določbe o konfliktu interesov),
-
ali gre pri opravljanju spremljajočih nalog za neposredno podporo
uradnikom, ki vodijo strokovno delo na področju opravljanja javnih nalog na
vodstvenih položajih na položajih (vodstvenim uradnikom) strukturi oziroma
izvrševanju vodstvenih nalog (sodelujejo in nudijo strokovne podlage vodstvu
pri oblikovanju politik).
(4) Kot uradniška delovna mesta se lahko ne
glede na zahtevano stopnjo strokovne izobrazbe določijo tudi delovna mesta v
Slovenski obveščevalno-varnostni agenciji in Policiji, na katerih se opravljajo
spremljajoča dela, ki so neposredno operativno povezana s policijskimi in
obveščevalno-varnostnimi nalogami.
(5) Kot strokovno-tehnična delovna mesta se
sistemizirajo tudi tista delovna mesta, na katerih se izvajajo naloge, ki sicer
sodijo v delovno področje državnega organa ali organa lokalne skupnosti oziroma
naloge, za katere je bila ustanovljena oseba javnega prava, vendar pa po svoji
vsebini predstavljajo strokovno-tehnične naloge, ne pa uradniških nalog.
(6) Delovna mesta javnih uslužbencev, na
katerih se opravljajo druga spremljajoča dela, so strokovno tehnična delovna
mesta.
52. člen
(določanje pogojev za delovna mesta in
položaje)
(1) Za posamezno uradniško delovno mesto se
obvezno določijo splošni pogoji, ki jih urejajo predpisi s področja delovnega
prava, ter uradniški naziv in smer izobrazbe oziroma poklicna kvalifikacija.
(2) Za posamezno uradniško delovno mesto se
glede na vsebino nalog kot pogoj določijo tudi funkcionalna in specialna
znanja, posebne sposobnosti in drugi pogoji.
(3) Za posamezno strokovno-tehnično delovno
mesto veljajo splošni pogoji, ki jih urejajo predpisi s področja delovnega
prava, poleg tega pa se kot pogoj določijo tudi stopnja in smer izobrazbe
oziroma poklicna kvalifikacija ter delovne izkušnje.
(4) Za posamezno strokovno-tehnično delovno
mesto se lahko glede na vsebino nalog kot pogoj določijo tudi aktivno znanje
uradnega jezika, funkcionalna in specialna znanja, posebne sposobnosti in drugi
pogoji.
(5) Za položaje generalnega direktorja,
generalnega sekretarja, predstojnika organa v sestavi ministrstva, razen za
načelnika Generalštaba Slovenske vojske in glavnega inšpektorja za obrambo,
predstojnika vladne službe in načelnika upravne enote se kot pogoj poleg
pogojev, določenih za uradniška delovna mesta, določijo funkcionalna znanja
vodenja v javni upravi in druga specialna znanja. Uradnik na položaju iz tega
odstavka je dolžan pridobiti ta znanja v najkasneje petnajstih mesecih od
imenovanja na položaj v okviru programa, ki je določen v prilogi V k tej
uredbi.
(6) Funkcionalna znanja vodenja v javni
upravi in druga specialna znanja se lahko ob smiselni uporabi prejšnjega
odstavka določijo tudi kot pogoj za položaj direktorja občinske uprave oziroma
tajnika občine. Program usposabljanja lahko določijo reprezentativna združenja
lokalnih skupnosti.
(7) Merila za določanje pogojev za delovno
mesto so:
-
zahtevnost in vrste nalog tega delovnega mesta,
-
odgovornost in pooblastila,
-
psihofizični napori ter
-
vplivi okolja.
(8) Pri določanju pogojev za položaj se
poleg meril iz prejšnjega odstavka upoštevata tudi velikost organizacijske
enote ter širina in zahtevnost delovnega področja organizacijske enote, ki jo
oseba na tem položaju vodi.
(9) Splošni pogoji iz predpisov s področja
delovnega prava iz prvega in tretjega odstavka tega člena se ne navajajo v
sistemizaciji.
(10) Poleg pogojev iz tega člena se lahko
pri posameznem delovnem mestu oziroma položaju navedejo tudi znanja, veščine,
sposobnosti in lastnosti, ki se upoštevajo med merili pri izbiri javnega
uslužbenca.
53. člen
(pogoji za delovno mesto – strokovna
usposobljenost)
(1) Pri uradniških delovnih mestih se glede
zahtevane stopnje izobrazbe upošteva zahtevana stopnja izobrazbe za nazive, v
katerih se lahko opravlja delo na tem delovnem mestu.
(2) Za strokovno-tehnično delovno mesto se
določi zahtevana stopnja izobrazbe skladno s to uredbo.
(3) Za posamezno delovno mesto se lahko
stopnja izobrazbe določi brez navedbe smeri. Pri uradniških delovnih mestih se
lahko v sistemizaciji določi smer ali alternativno več smeri izobrazbe iste
stopnje. Pri strokovno-tehničnih delovnih mestih se smer ali alternativno več
smeri izobrazbe določi v razvrstitvi delovnih mest, ki je priloga k tej uredbi,
ali v sistemizaciji.
(4) Za delovna mesta, na katerih se
opravljajo naloge vodenja upravnega postopka in odločanja v upravnem postopku,
se kot pogoj določi strokovni izpit iz upravnega postopka.
(5) Za delovna mesta, na katerih se
izvajajo posebna pooblastila, se kot pogoj določi poseben strokovni izpit, če
tako določa zakon ali podzakonski predpis.
54. člen
(pogoji za delovno mesto – delovne
izkušnje)
(1) Za uradniška delovna mesta se glede
zahtevanih delovnih izkušenj upoštevajo delovne izkušnje, zahtevane za
imenovanje v najnižji naziv, v katerem se lahko opravlja delo na tem delovnem
mestu. Delovne izkušnje, ki se zahtevajo za imenovanje v določen naziv, so
določene s to uredbo.
(2) Za strokovno-tehnična delovna mesta se
zahtevane delovne izkušnje določijo skladno s to uredbo.
(3) Kot delovne izkušnje se štejejo tiste
izkušnje, ki jih je javni uslužbenec pridobil z opravljanjem del na delovnih
mestih iste stopnje izobrazbe, vključno s pripravništvom v isti stopnji
izobrazbe, in delovne izkušnje, ki jih je javni uslužbenec pridobil z
opravljanjem del v organih javne uprave in drugih državnih organih na podobnih
delovnih mestih za eno stopnjo nižje izobrazbe iste smeri, razen pripravništva.
55. člen
(povezava med uradniškimi delovnimi mesti
in nazivi)
(1) Naloge na uradniškem delovnem mestu se
opravljajo v treh zaporednih nazivih kariernega razreda. Naloge na delovnem
mestu referenta se lahko opravljajo v zaporednih nazivih referent IV, referent
III in referent II ali v zaporednih nazivih referent III, referent II in
referent I.
(2) Naloge na uradniškem delovnem mestu
prvega kariernega razreda se opravljajo v enem nazivu ali v dveh zaporednih
nazivih.
(3) Naloge na uradniških delovnih mestih
policistov in carinikov, ki se opravljajo v nazivih desete do petnajste
stopnje, se lahko opravljajo v dveh ali treh zaporednih nazivih, pri čemer so
lahko za delovno mesto določeni tudi nazivi različnih kariernih razredov
(četrtega in petega).
(4) Naloge na položaju se opravljajo v enem
ali dveh zaporednih nazivih.
(5) Ob sklenitvi delovnega razmerja oziroma
premestitvi na uradniško delovno mesto, ki se opravlja v višjem nazivu, se
uradnika imenuje v najnižji naziv, v katerem se lahko opravljajo naloge na tem
delovnem mestu, razen če je bil že pred premestitvijo imenovan v naziv, v
katerem se lahko opravljajo naloge na delovnem mestu.
(6) V sistemizaciji se lahko za posamezna
delovna mesta, za katera ta uredba določa, da se lahko opravljajo v treh
zaporednih nazivih, izjemoma določi, da se opravljajo samo v zgornjih dveh
nazivih.
(7) Delovna mesta, ki se lahko opravljajo v
nazivu višji sekretar, se lahko v okviru državne uprave sistemizirajo samo v
ministrstvih in vladnih službah, ki jih vodijo ministri brez resorja oziroma
katerih direktorji so neposredno odgovorni predsedniku vlade, ter v generalnem
sekretariatu vlade, ne pa tudi v organih v sestavi, drugih vladnih službah in
upravah lokalnih skupnosti. Poleg položajev generalnih direktorjev in
generalnega sekretarja je lahko takšnih delovnih mest največ dva odstotka
sistemiziranih delovnih mest v ožjem ministrstvu, zaokroženo navzgor, vendar ne
več kot šest delovnih mest v ministrstvu in ne več kot dve v vladnih službah.
(8) Določba drugega stavka prejšnjega
odstavka se smiselno uporablja za delovna mesta, ki se lahko opravljajo v
nazivu veleposlanik – višji sekretar.
(9) Vojaške formacijske dolžnosti se
opravljajo v enem nazivu, ki je enak ali eno stopnjo višji od osebnega čina
oziroma razreda.
56. člen
(odpovedni roki)
Odpovedni rok za uradnike v VII. tarifnem
razredu je štiri mesece, za strokovno-tehnične javne uslužbence v VII. tarifnem
razredu tri mesece, za ostale javne uslužbence pa dva meseca.
Priloga
I: Uradniški nazivi
Priloga
I.A: Nazivi v Slovenski vojski
Priloga
II: Opisi tipičnih uradniških delovnih mest
Priloga
III: Uradniški položaji
Priloga
III.A: Vojaški položaji
Priloga
IV: Razvrstitev strokovno - tehničnih delovnih mest; prvi del: strokovni
delavci; drugi del: administrativni delavci; tretji del: ostali strokovni
tehnični delavci
Priloga
V: Vodenje in upravljanje v upravi
Uredba o notranji organizaciji, sistemizaciji, delovnih
mestih in nazivih v organih javne uprave in v pravosodnih organih (Uradni list
RS, št. 58/03)
vsebuje naslednje prehodne in končne določbe:
»VI. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
57. člen
(1) Novi akti o notranji organizaciji in
sistemizaciji delovnih mest, skladni s to uredbo, morajo biti sprejeti
najkasneje v treh mesecih po začetku uporabe zakona o javnih uslužbencih,
učinkovati pa pričnejo najkasneje s 1. januarjem 2004. Za izdajo soglasij k tem
aktom se ne uporablja rok za izdajo soglasja iz petega odstavka 3. člena te
uredbe.
(2) Akti o razporeditvi javnih uslužbencev
na delovna mesta v skladu z akti iz prejšnjega odstavka se izdajo najkasneje do
31. oktobra 2003, razporeditev pa začne učinkovati najkasneje s 1. januarjem
2004.
(3) Pri sprejemanju novega akta o notranji
organizaciji in sistemizaciji delovnih mest se lahko uporabijo določbe zakona o
javnih uslužbencih, ki urejajo prenehanje delovnega razmerja in premestitev iz
poslovnih razlogov (drugi oddelek XXI. poglavja), pri čemer se pri uradnikih za
premestitev iz poslovnega razloga šteje razporeditev na delovno mesto, ki se
opravlja v nižjem nazivu od naziva, v katerega bi bil uradnik preveden glede na
delovno mesto, ki ga je zasedal prej.
(4) Najkasneje do 31. decembra 2004 morajo
organi izvesti analizo funkcij in poslovnih procesov, ki se izvajajo v tem
organu, in rezultatom analize prilagoditi svojo notranjo organizacijo in
sistemizacijo.
(5) Sektor ali služba iz tretje alinee
drugega odstavka 18. člena, ki ob reorganizaciji prevzame naloge vladne službe
ali organa v sestavi ministrstva, se lahko poimenuje urad.
(6) Upravna enota Ljubljana lahko ohrani
organizacijo po izpostavah do reorganizacije upravnih enot. Naloge na položaju
vodje izpostave se opravljajo v nazivu III. stopnje.
(7) Do racionalizacije števila policijskih
uprav kot območnih organizacijskih enot Policije se številčni kriteriji za
oblikovanje notranjih organizacijskih enot v policijskih upravah iz 36. člena
te uredbe ne uporabljajo.
58. člen
(1) V nazive, določene s to uredbo, se
imenujejo uradniki in prevedejo nazivi zaposlenih skladno z določbami 194.
člena zakona o javnih uslužbencih. Odločbe o prevedbi nazivov se izdajo
najkasneje do 30. septembra 2003, prevedba pa začne učinkovati najkasneje s 1.
januarjem 2004.
(2) V primeru reorganizacije (tretji
odstavek 57. člena te uredbe) se po dokončnosti odločbe o prevedbi naziva izda
odločba o razrešitvi naziva in imenovanju v drug naziv.
(3) Če so za določeno področje dela skladno
s tretjim odstavkom 85. člena zakona o javnih uslužbencih oblikovani posebni
nazivi, se prevedba nazivov v skladu s 194. členom navedenega zakona opravi
tako, da se nazivi višjih upravnih delavcev in upravnih delavcev, zaposlenih na
teh področjih, prevedejo v te posebne nazive ustrezne stopnje.
(4) Osebni čini vojakov, častnikov in
podčastnikov ter razredi vojaških uslužbencev v Slovenski vojski se ne
prevajajo.
(5) Do izvedbe postopkov natečajev za
generalne direktorje v ministrstvih vodijo direktorate državni sekretarji ali
uradniki v nazivu II. stopnje. Pri tem se lahko vodenje razdeli tako, da
posamezen državni sekretar vodi del direktorata (enega ali več uradov oziroma
sektorjev).
(6) Ne glede na določbe drugega odstavka
18. člena te uredbe se lahko v Ministrstvu za delo, družino in socialne zadeve
za področje vojnih invalidov, vojnih veteranov in žrtev vojnega nasilja
organizira sektor za vojne invalide, vojne veterane in žrtve vojnega nasilja,
katerega vodja je neposredno odgovoren ministru. Vodenje sektorja se lahko do
prenehanja funkcije poveri državnemu sekretarju.
(7) Za vršilce dolžnosti generalnih
direktorjev, predstojnikov vladnih služb in organov v sestavi se glede
pridobivanja funkcionalnih znanj vodenja v javni upravi in drugih specialnih
znanj ne uporablja peti odstavek 52. člena te uredbe.
(8) Osebe, ki so pridobile naziv
veleposlanik in so opravljale delo veleposlanika v zunanji službi obdržijo ta
naziv tudi po zaposlitvi v notranji službi Ministrstva za zunanje zadeve.
(9) Nazivi oseb, ki so opravljale delo
notranjih revizorjev in nimajo opravljenega izpita za preizkušenega notranjega
revizorja in so pridobile naziv podsekretar, svetovalec Vlade Republike
Slovenije ali državni podsekretar, se prevedejo v ustrezne nazive podsekretar
ali sekretar iz I. kariernega razreda.
(10) Do začetka uporabe zakona o sistemu
plač v javnem sektorju se ne glede na določbe priloge I določita v tretjem
kariernem razredu uradnikov v pravosodju z državnim pravniškim izpitom naziva
pravosodni svetovalec II (naziv osme stopnje, dve leti delovnih izkušenj) in
pravosodni svetovalec I (naziv sedme stopnje, pet let delovnih izkušenj).
(11) Do uskladitve zakona, ki ureja
letalstvo, z zakonom o javnih uslužbencih, se določi za letalske inšpektorje
delovno mesto letalski inšpektor, ki se opravlja v nazivu letalski inšpektor
III, II in I (nazivi desete, enajste in dvanajste stopnje).
(12) Ne glede na določbe priloge III k tej
uredbi načelniki upravnih enot in direktorji občinskih uprav oziroma tajniki
občin, ki delajo na teh položajih na dan uveljavitve te uredbe, nadaljujejo z
opravljanjem dela na položaju v nazivu, v katerega se prevedejo v skladu s
prvim odstavkom 194. člena zakona o javnih uslužbencih. Sistemizacija se
uskladi s prilogo III najkasneje z dnem prenehanja položaja, ne glede na to,
ali je ista oseba ponovno imenovana na položaj.
(13) Do začetka uporabe zakona o sistemu
plač v javnem sektorju se naziv višji štabni praporščak uvrsti med nazive pete
stopnje, naziv štabni praporščak med nazive sedme stopnje in naziv vodnik med
nazive štirinajste stopnje.
(14) Pred začetkom uporabe zakona o sistemu
plač v javnem sektorju se določijo dodatna delovna mesta in formacijske
dolžnosti.
(15) Do vzpostavitve pogojev za opravljanje
strokovnega izpita v skladu z 232. členom zakona o izvrševanju kazenskih
sankcij se šteje, da izpolnjujejo pogoje za zasedbo delovnega mesta na področju
izvrševanja kazenskih sankcij tudi tisti, ki opravijo strokovni izpit iz
upravnega postopka.
59. člen
(1) Predstojniki organov v sestavi
ministrstev in predstojniki vladnih služb pod pogoji iz prvega odstavka 191.
člena zakona o javnih uslužbencih nadaljujejo z delom na položaju kot vršilci
dolžnosti ne glede na to, ali je delovno mesto vključeno v sistemizacijo.
Funkcionar, ki mu je predstojnik odgovoren, mora predstojnika pisno pozvati, da
mu sporoči, ali soglaša z nadaljevanjem opravljanja dela na položaju v statusu
uradnika. Če predstojnik tega ne stori do 27. junija 2003, se šteje, da
soglasje ni podano.
(2) Delovna mesta iz prejšnjega odstavka se
vključijo v sistemizacijo najkasneje v desetih dneh od začetka uporabe te
uredbe.
(3) Za delovna mesta iz tega člena se do
začetka uporabe zakona o sistemu plač v javnem sektorju določi količnik za
določitev osnovne plače v višini 9,00 in položajni dodatek v naslednjem odstotku od osnovne plače:
-
za predstojnike Policije, Slovenske obveščevalno-varnostne agencije,
Generalštaba Slovenske vojske, Carinske uprave, Službe vlade za zakonodajo in
Urada predsednika vlade 65%,
-
za predstojnika Davčne uprave 45%,
-
za predstojnika Uprave za izvrševanje kazenskih sankcij 50%,
-
za predstojnika Statističnega urada in Urada za makroekonomske analize
in razvoj 55%,
-
za predstojnike Kadrovske službe vlade, Centra vlade za informatiko,
Servisa skupnih služb, Urada vlade za informiranje, Protokola, Geodetske
uprave, Agencije za okolje in Uprave za jedrsko varnost 50%,
-
za predstojnike organov v sestavi ministrstev z več kot 100 zaposlenimi,
razen inšpektoratov, Uprave za zaščito in reševanje ter organov, ki so zajeti v
drugih alineah, 40%,
-
za predstojnika Urada za intelektualno lastnino in Urada za meroslovje
40%,
-
za predstojnike inšpektoratov z več kot 100 zaposlenimi ter za
predstojnika Uprave za zaščito in reševanje 35%,
-
za predstojnike organov v sestavi ministrstev z več kot 40 do 100
zaposlenimi, razen Inšpektorata za varstvo pred naravnimi in drugimi nesrečami
ter tistih, ki so zajeti v drugih alineah, 35%,
-
za predstojnike Urada za zdravila, Urada za kemikalije, Urada za varstvo
konkurence, Urada za preprečevanje pranja denarja in Urada za nadzor prirejanja
iger na srečo 35%,
-
za predstojnika Inšpektorata za varstvo pred naravnimi in drugimi
nesrečami 10%,
-
za predstojnike organov v sestavi ministrstev do 40 zaposlenih, ki niso
zajeti v drugih alineah, razen inšpektoratov, 20%,
-
za predstojnike inšpektoratov do 40 zaposlenih, razen Inšpektorata za
obrambo, 15%,
-
za predstojnike vladnih služb, ki niso zajete v prejšnjih alineah, 10%,
-
za predstojnike Urada slovenske nacionalne komisije UNESCO, Urada za
priznavanje označb kmetijskih pridelkov in živil, Urada za sodelovanje s
Svetovno zdravstveno organizacijo, Direkcije za poslovno informacijsko
središče, Uprave za rudarstvo in Urada za varnost in zdravje pri delu 10%,
-
za predstojnika Inšpektorata za obrambo se položajni dodatek ne določi.
(4) Predstojnikom organov v sestavi in
vladnih služb pripadajo dodatki v skladu z zakonom in podzakonskimi predpisi.
(5) V primeru, da predstojnik ne nadaljuje
z delom na položaju, mora funkcionar, ki mu je predstojnik odgovoren,
najkasneje v 15 dneh od začetka uporabe zakona o javnih uslužbencih sprožiti
natečajni postopek in predlagati vladi v imenovanje vršilca dolžnosti do
imenovanja novega predstojnika.
(6) Predstojnik, ki nadaljuje z delom na
položaju, se imenuje v uradniški naziv pod pogoji iz petega odstavka 191. člena
zakona o javnih uslužbencih in nadaljuje z delom v delovnem razmerju za
nedoločen čas. Predstojniku, ki ne izpolnjuje pogojev iz petega odstavka 191.
člena zakona o javnih uslužbencih za imenovanje v naziv, preneha delovno
razmerje z dnem, ko nastopi delo na položaju predstojnik, imenovan v skladu z
zakonom o javnih uslužbencih. V tem primeru predstojniku ne pripadajo pravice v
skladu z zakonom o funkcionarjih v državnih organih. V primeru, da je za
predstojnika imenovana ista oseba, se z njo sklene delovno razmerje za dobo
petih let.
60. člen
(1) Namestniki predstojnikov vladnih služb
in organov v sestavi ministrstva, ki v skladu s petim odstavkom 191. člena
zakona o javnih uslužbencih pridobijo uradniški naziv, se razporedijo na
ustrezna delovna mesta. Če namestnik iz tega odstavka izpolnjuje pogoje, lahko
nadaljuje z delom na delovnem mestu namestnika, če se v organu v sestavi
oziroma vladni službi v skladu s to uredbo lahko sistemizira delovno mesto
namestnika. Delovno mesto namestnika se vključi v sistemizacijo najkasneje v
desetih dneh po začetku uporabe te uredbe.
(2) Za delovna mesta namestnikov
direktorjev vladne službe, ki jo vodi minister brez resorja, in namestnika
generalnega sekretarja vlade se določi količnik za določitev osnovne plače v
višini 7,60 in položajni dodatek v višini 85% osnovne plače.
(3) Za delovna mesta namestnikov
predstojnikov organov v sestavi in vladnih služb se določi količnik za
določitev osnovne plače v višini 7,60 in položajni dodatek v naslednjem odstotku od osnovne plače:
-
za namestnika predstojnika Policije, Slovenske obveščevalno-varnostne
agencije, Generalštaba Slovenske vojske, Službe vlade za zakonodajo in Carinske
uprave 60%,
-
za namestnika predstojnika Davčne uprave 40%,
-
za namestnika predstojnika Statističnega urada in Urada za
makroekonomske analize in razvoj 40%,
-
za namestnika predstojnika Uprave za izvrševanje kazenskih sankcij 35%,
-
za namestnika predstojnika Centra vlade za informatiko, Servisa skupnih
služb, Geodetske uprave, Agencije za okolje in Uprave za jedrsko varnost 40%,
-
za namestnika predstojnika organov v sestavi ministrstev z več kot 100
zaposlenimi, razen inšpektoratov, Uprave za zaščito in reševanje ter organov,
ki so zajeti v drugih alineah, 35%,
-
za namestnika predstojnika Urada za intelektualno lastnino in Urada za
meroslovje 35%,
-
za namestnika predstojnika inšpektorata z več kot 100 zaposlenimi ter za
namestnika predstojnika Uprave za zaščito in reševanje 35%,
-
za namestnika predstojnika organa v sestavi od 60 do 100 zaposlenih, ki
niso zajeti v prejšnjih alineah, 35%,
-
za namestnika predstojnika Inšpektorata za varstvo pred naravnimi in
drugimi nesrečami 10%.
61. člen
V primeru nove zaposlitve na uradniškem
delovnem mestu ali premestitve na uradniško delovno mesto v obdobju do 1.
januarja 2004 se sistemizacija v delu, ki se nanaša na prosto delovno mesto,
uskladi s to uredbo. Uradnika se imenuje v ustrezen naziv v skladu z zakonom o
javnih uslužbencih.
62. člen
Do začetka uporabe zakona o sistemu plač v
javnem sektorju se pri posameznih delovnih mestih v sistemizaciji namesto
plačne skupine, podskupine in plačnega razreda delovnega mesta oziroma naziva
navede količnik za določitev osnovne plače za delovno mesto oziroma nazive, v
katerih se opravlja delo na delovnem mestu, in dodatke k osnovni plači.
63. člen
Strokovno – tehnični uslužbenci se s 1.
januarjem 2004 razporedijo na ustrezna delovna mesta. Če delo, ki ga je do
razporeditve opravljal strokovno – tehnični uslužbenec, ne ustreza opisu nalog
na novo sistemiziranem delovnem mestu, se uporabljajo določbe zakona o javnih
uslužbencih, ki urejajo premestitev iz poslovnih razlogov (reorganizacija). V
primeru, da se naloge na delovnem mestu ne spremenijo, spremeni pa se
poimenovanje delovnega mesta ali pogoji, se šteje, da gre za nadaljevanje dela
na istem delovnem mestu.
64. člen
(1) Z dnem uveljavitve te uredbe preneha
veljati Uredba o skupnih osnovah in kriterijih za notranjo organizacijo in
sistemizacijo delovnih mest v organih državne uprave (Uradni list RS, št.
24/98, 56/98 in 59/00).
(2) Uredba iz prejšnjega odstavka se
uporablja do začetka uporabe zakona o javnih uslužbencih.
65. člen
Ta uredba začne veljati naslednji dan po
objavi v Uradnem listu Republike Slovenije, uporabljati pa se začne z dnem
začetka uporabe zakona o javnih uslužbencih.«.
Uredba o spremembah in dopolnitvah uredbe o notranji
organizaciji, sistemizaciji, delovnih mestih in nazivih v organih javne uprave
in v pravosodnih organih (Uradni list RS, št. 81/03)
spreminja 59. člen uredbe tako, da se glasi:
»59. člen
(1) Predstojniki organov v sestavi
ministrstev in predstojniki vladnih služb pod pogoji iz prvega odstavka 191.
člena zakona o javnih uslužbencih nadaljujejo z delom na položaju kot vršilci
dolžnosti ne glede na to, ali je delovno mesto vključeno v sistemizacijo.
Funkcionar, ki mu je predstojnik odgovoren, mora predstojnika pisno pozvati, da
mu sporoči, ali soglaša z nadaljevanjem opravljanja dela na položaju v statusu
uradnika. Če predstojnik tega ne stori do 27. junija 2003, se šteje, da
soglasje ni podano.
(2) Delovna mesta iz prejšnjega odstavka se
vključijo v sistemizacijo najkasneje v desetih dneh od začetka uporabe te uredbe.
(3) Za delovna mesta iz tega člena se do
začetka uporabe zakona o sistemu plač v javnem sektorju določi količnik za
določitev osnovne plače v višini 9,00 in položajni dodatek v naslednjem odstotku od osnovne plače:
-
za predstojnike Policije, Slovenske obveščevalno-varnostne agencije,
Generalštaba Slovenske vojske, Službe vlade za zakonodajo in Urada predsednika
vlade 65%,
-
za predstojnika Davčne uprave 45%,
-
za predstojnika Uprave za izvrševanje kazenskih sankcij 50%,
-
za predstojnika Statističnega urada in Urada za makroekonomske analize
in razvoj 55%,
-
za predstojnike Kadrovske službe vlade, Centra vlade za informatiko,
Servisa skupnih služb, Urada vlade za informiranje, Protokola, Geodetske
uprave, Agencije za okolje in Uprave za jedrsko varnost 50%,
-
za predstojnike organov v sestavi ministrstev z več kot 100 zaposlenimi,
razen inšpektoratov, Uprave za zaščito in reševanje ter organov, ki so zajeti v
drugih alineah, 40%,
-
za predstojnika Urada za intelektualno lastnino in Urada za meroslovje
40%,
-
za predstojnike inšpektoratov z več kot 100 zaposlenimi ter za
predstojnika Uprave za zaščito in reševanje 35%,
-
za predstojnike organov v sestavi ministrstev z več kot 40 do 100
zaposlenimi, razen Inšpektorata za varstvo pred naravnimi in drugimi nesrečami
ter tistih, ki so zajeti v drugih alineah, 35%,
-
za predstojnika Carinske uprave 35%,
-
za predstojnike Urada za zdravila, Urada za kemikalije, Urada za varstvo
konkurence, Urada za preprečevanje pranja denarja in Urada za nadzor prirejanja
iger na srečo 35%,
-
za predstojnika Inšpektorata za varstvo pred naravnimi in drugimi
nesrečami 10%,
-
za predstojnike organov v sestavi ministrstev do 40 zaposlenih, ki niso
zajeti v drugih alineah, razen inšpektoratov, 20%,
-
za predstojnike inšpektoratov do 40 zaposlenih, razen Inšpektorata za
obrambo, 15%,
-
za predstojnike vladnih služb, ki niso zajete v prejšnjih alineah, 10%,
-
za predstojnike Urada slovenske nacionalne komisije UNESCO, Urada za
priznavanje označb kmetijskih pridelkov in živil, Urada za sodelovanje s
Svetovno zdravstveno organizacijo, Direkcije za poslovno informacijsko
središče, Uprave za rudarstvo in Urada za varnost in zdravje pri delu 10%,
-
za predstojnika Inšpektorata za obrambo se položajni dodatek ne določi.
(4) Predstojnikom organov v sestavi in
vladnih služb pripadajo dodatki v skladu z zakonom in podzakonskimi predpisi.
(5) V primeru, da predstojnik ne nadaljuje
z delom na položaju, mora funkcionar, ki mu je predstojnik odgovoren,
najkasneje v 15 dneh od začetka uporabe zakona o javnih uslužbencih sprožiti
natečajni postopek in predlagati vladi v imenovanje vršilca dolžnosti do
imenovanja novega predstojnika.
(6) Predstojnik, ki nadaljuje z delom na
položaju, se imenuje v uradniški naziv pod pogoji iz petega odstavka 191. člena
zakona o javnih uslužbencih in nadaljuje z delom v delovnem razmerju za
nedoločen čas. Predstojniku, ki ne izpolnjuje pogojev iz petega odstavka 191.
člena zakona o javnih uslužbencih za imenovanje v naziv, preneha delovno
razmerje z dnem, ko nastopi delo na položaju predstojnik, imenovan v skladu z
zakonom o javnih uslužbencih. V tem primeru predstojniku ne pripadajo pravice v
skladu z zakonom o funkcionarjih v državnih organih. V primeru, da je za
predstojnika imenovana ista oseba, se z njo sklene delovno razmerje za dobo
petih let.«;
spreminja 60. člen uredbe tako, da se glasi:
»60. člen
(1) Namestniki predstojnikov vladnih služb
in organov v sestavi ministrstva, ki v skladu s petim odstavkom 191. člena
zakona o javnih uslužbencih pridobijo uradniški naziv, se razporedijo na
ustrezna delovna mesta. Če namestnik iz tega odstavka izpolnjuje pogoje, lahko
nadaljuje z delom na delovnem mestu namestnika, če se v organu v sestavi
oziroma vladni službi v skladu s to uredbo lahko sistemizira delovno mesto
namestnika. Delovno mesto namestnika se vključi v sistemizacijo najkasneje v
desetih dneh po začetku uporabe te uredbe.
(2) Za delovna mesta namestnikov
direktorjev vladne službe, ki jo vodi minister brez resorja, in namestnika
generalnega sekretarja vlade se določi količnik za določitev osnovne plače v
višini 7,60 in položajni dodatek v višini 85% osnovne plače.
(3) Za delovna mesta namestnikov
predstojnikov organov v sestavi in vladnih služb se določi količnik za
določitev osnovne plače v višini 7,60 in položajni dodatek v naslednjem odstotku od osnovne plače:
-
za namestnika predstojnika Policije, Slovenske obveščevalno-varnostne
agencije, Generalštaba Slovenske vojske, Službe vlade za zakonodajo 60%,
-
za namestnika predstojnika Davčne uprave 40%,
-
za namestnika predstojnika Statističnega urada in Urada za
makroekonomske analize in razvoj 40%,
-
za namestnika predstojnika Uprave za izvrševanje kazenskih sankcij 35%,
-
za namestnika predstojnika Centra vlade za informatiko, Servisa skupnih
služb, Geodetske uprave, Agencije za okolje in Uprave za jedrsko varnost 40%,
-
za namestnika predstojnika organov v sestavi ministrstev z več kot 100
zaposlenimi, razen inšpektoratov, Uprave za zaščito in reševanje ter organov,
ki so zajeti v drugih alineah, 35%,
-
za namestnika predstojnika Urada za intelektualno lastnino in Urada za
meroslovje 35%,
-
za namestnika predstojnika inšpektorata z več kot 100 zaposlenimi ter za
namestnika predstojnika Uprave za zaščito in reševanje 35%,
-
za namestnika predstojnika organa v sestavi od 60 do 100 zaposlenih, ki
niso zajeti v prejšnjih alineah, 35%,
-
za namestnika predstojnika Carinske uprave 30%,
-
za namestnika predstojnika Inšpektorata za varstvo pred naravnimi in
drugimi nesrečami 10%.«;
ter vsebuje naslednjo končno določbo:
»9. člen
Ta uredba začne veljati naslednji dan po
objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.«.