Opozorilo: Neuradno prečiščeno besedilo
predpisa predstavlja zgolj informativni delovni pripomoček, glede katerega
organ ne jamči odškodninsko ali kako drugače.
Neuradno prečiščeno besedilo Uredbe o
načinu izvajanja gospodarske javne službe dejavnost sistemskega operaterja
distribucijskega omrežja električne energije in gospodarske javne službe dobava
električne energije tarifnim odjemalcem obsega:
-
Uredbo o načinu izvajanja gospodarske javne
službe dejavnost sistemskega operaterja distribucijskega omrežja električne
energije in gospodarske javne službe dobava električne energije tarifnim
odjemalcem (Uradni list RS, št. 117/04 z dne 29. 10. 2004),
-
Uredbo o spremembah in dopolnitvah Uredbe o
načinu izvajanja gospodarske javne službe dejavnost sistemskega operaterja
distribucijskega omrežja električne energije in gospodarske javne službe dobava
električne energije tarifnim odjemalcem (Uradni list RS, št. 23/07 z dne 16. 3.
2007).
UREDBA
o načinu izvajanja gospodarske javne
službe dejavnost sistemskega operaterja distribucijskega omrežja električne
energije in gospodarske javne službe dobava električne energije tarifnim
odjemalcem
(neuradno prečiščeno besedilo št. 1)
I. SPLOŠNE DOLOČBE
1. člen
Ta uredba ureja način izvajanja obvezne
republiške gospodarske javne službe dejavnost sistemskega operaterja
distribucijskega omrežja električne energije (v nadaljnjem besedilu: dejavnost
sistemskega operaterja) in obvezne republiške gospodarske javne službe dobava
električne energije tarifnim odjemalcem (v nadaljnjem besedilu: dobava tarifnim
odjemalcem), zlasti pa določa:
-
pravice in obveznosti izvajalcev javne službe,
-
organizacijsko in prostorsko zasnovo
opravljanja teh javnih služb,
-
način in pogoje zagotavljanja storitev, ki
sestavljajo javno službo,
-
pravice in obveznosti uporabnikov,
-
način financiranja javne službe.
2. člen
Poleg pomenov, določenih v Energetskem
zakonu, imajo izrazi v tej uredbi še naslednji pomen:
-
SODO je izvajalec javne gospodarske službe
dejavnost sistemskega operaterja distribucijskega omrežja električne energije;
-
DTO je izvajalec javne službe dobava tarifnim
odjemalcem;
-
odklop je prekinitev električne povezave med
priključkom in distribucijskim omrežjem;
-
javno omrežje je sistem povezanih naprav, ki so
namenjene prenosu in distribuciji električne energije do odjemalcev;
-
poslovno občutljiv podatek je posamezen podatek
ali sklop povezanih podatkov, ki kaže na značilnost ali okoliščino
gospodarskega poslovanja pravne ali fizične osebe, kot so podatki o cenah,
sklenjenih pogodbah in njihovi vsebini, obsegu poslovanja, poslovnih
rezultatih, in podobno;
-
prekinitev dobave je začasna prekinitev oskrbe
z električno energijo v primerih in pod pogoji, ki jih določa energetski zakon
in na njegovi podlagi izdani predpisi;
-
prevzemno-predajno mesto je mesto, kjer odjemalec
prevzema električno energijo iz omrežja ali mesto, kjer proizvajalec oddaja
električno energijo v omrežje in je praviloma na meji med distribucijskim
omrežjem in uporabnikovimi elektroenergetskimi napravami; če tam iz tehničnih
razlogov merjenje električne energije ni mogoče, je prevzemno-predajno mesto za
odjemalce, ki so priključeni na nizko napetostno omrežje, na merilnem mestu, za
ostale uporabnike pa na mestu, ki ga v soglasju za priključitev določi SODO;
-
ustavitev dobave je odklop in prekinitev oskrbe
z električno energijo v primerih in pod pogoji, ki jih določa Energetski zakon
in na njegovi podlagi izdani predpisi;
-
priključek je sklop električnih vodov in
naprav, s katerimi so objekti proizvajalca ali odjemalca električne energije
povezani z objekti in napravami distribucijskega omrežja;
-
priključno mesto je točka, v kateri se uporabnikove
naprave stikajo z omrežjem.
3. člen
Gospodarsko javno službo po tej uredbi mora
izvajalec opravljati nepretrgano ves čas.
Obveznost začne za izvajalca gospodarske
javne službe teči z dnem, ko pridobi pravico in dolžnost opravljati to javno
službo in traja ves čas dokler je izvajalec upravičen in dolžan izvajati javno
službo.
Izvajalec javne službe po tej uredbi lahko
začasno prekine izvajanje javne službe le iz razlogov, ki jih določa Energetski
zakon in predpisi oziroma splošni akti za izvrševanje javnih pooblastil, izdani
na njegovi podlagi.
4. člen
SODO je dolžan pri gradnji, vzdrževanju in
upravljanju distribucijskega omrežja in izvedbi priključkov tarifnih odjemalcev
ter merjenju električne energije ravnati v skladu z načelom najboljše
dosegljive tehnologije, zlasti s tem, da uporablja take gradbene in tehnične
rešitve, ki brez nesorazmernih stroškov v največji možni meri zagotavljajo
varnost distribucijskega omrežja in priključkov, zanesljivost njegovega
delovanja in dobave električne energije tarifnim odjemalcem ter varstvo okolja.
II. DEJAVNOST SISTEMSKEGA OPERATERJA
1. Opredelitev javne službe
5. člen
Gospodarska javna služba dejavnost
sistemskega operaterja obsega:
-
izvajanje distribucije električne energije;
-
upravljanje, vodenje in obratovanje
distribucijskega omrežja;
-
zagotavljanje dostopa do omrežja;
-
zagotavljanje vzdrževanja in razvoja omrežja;
-
odgovornost za odkup električne energije od
kvalificiranih proizvajalcev električne energije in proizvajalcev, ki
proizvajajo električno energijo na podlagi 52.a člena Energetskega zakona, ki
so priključeni na distribucijsko omrežje;
-
napoved porabe električne energije ter
potrebnih energetskih virov z uporabo metode celovitega načrtovanja, z
upoštevanjem varčevalnih ukrepov pri porabnikih za potrebe načrtovanja razvoja
distribucijskega omrežja;
-
izvajanje sistemskih obratovalnih navodil;
-
upravljanje pretoka električne energije po
distribucijskem omrežju, upoštevaje tudi izmenjave energije z ostalimi
povezanimi omrežji;
-
odgovornost za varno in zanesljivo obratovanje
distribucijskega omrežja;
-
izvajanje optimalnega ponovnega vzpostavljanja
sistema po motnjah;
-
usklajeno delovanje distribucijskega omrežja s
povezanimi omrežji;
-
izvajanje sistemske zaščite distribucijskega
omrežja;
-
izvajanje števčnih in obratovalnih meritev v
distribucijskem omrežju;
-
izvajanje meritev in analiz na področju
kakovosti oskrbe z električno energijo;
-
oblikovanje obratovalne statistike;
-
obvezo priprave splošnih dobavnih pogojev;
-
obvezo izdaje sistemskih obratovalnih navodil;
-
izvajanje sistemskih storitev;
-
nediskriminacijsko obravnavanje uporabnikov
omrežja;
-
zagotavljanje potrebnih podatkov upravičenim
odjemalcem, da lahko učinkovito uveljavljajo dostop do omrežja;
-
izvajanje zasilne oskrbe.
2. Organizacijska zasnova izvajanja javne
službe
6. člen
Javno službo dejavnost sistemskega
operaterja lahko na določenem območju opravlja:
a)
javno podjetje, ustanovljeno za opravljanje te
gospodarske javne službe, ali
b)
koncesionar, ki pridobi koncesijo za
opravljanje te javne službe na tem območju.
Javno podjetje ali koncesionar pridobita
izključno pravico izvajanja te javne službe na območju, za katero je javno
podjetje ustanovljeno oziroma na katerem je podeljena koncesija.
7. člen
SODO ne sme opravljati nobene druge
dejavnosti, razen, kolikor to ni nujno potrebno za izvrševanje nalog SODO.
SODO mora zagotoviti izvajanje
upravljalskih in organizacijskih ukrepov iz drugega odstavka 23.b člena
Energetskega zakona in vzpostaviti program ukrepov za doseganje teh ciljev, ki
ga po potrebi spremeni in uskladi s pripombami Javne agencije Republike
Slovenije za energijo (v nadaljnjem besedilu: agencija).
O izvajanju programa mora SODO poročati
agenciji najkasneje do 31. januarja za preteklo koledarsko leto.
3. Priključitev na distribucijsko omrežje in
odklop od distribucijskega omrežja
8. člen
Vsaka pravna ali fizična oseba, ki se glede
na napetostni nivo svoje proizvodnje ali odjema lahko priključi na
distribucijsko omrežje, ima pravico do priključitve na to omrežje, če so
izpolnjeni tehnični in drugi pogoji iz sistemskih obratovalnih navodil in če
pokrije stroške priključka v skladu z 9. členom te uredbe.
9. člen
Pred začetkom izdelave priključka mora
uporabnik omrežja pridobiti soglasje SODO za priključitev.
Pogoje in merila za izdajo soglasja
določajo splošni pogoji za dobavo in odjem električne energije iz
distribucijskega omrežja (v nadaljnjem besedilu: splošni pogoji SODO).
Po dokončnosti odločbe o soglasju je dolžan
SODO priključiti uporabnika omrežja na distribucijsko omrežje, če priključek
izpolnjuje tehnične in druge pogoje, določene s sistemskimi obratovalnimi
navodili.
Pred priključitvijo skleneta SODO in
uporabnik omrežja pogodbo o priključitvi, s katero uredita vsa medsebojna
razmerja v zvezi s plačilom priključka, njegovo izvedbo, premoženjskimi
vprašanji v zvezi s priključkom, vzdrževanjem priključka in druga medsebojna
razmerja, ki zadevajo priključek in priključitev.
Uporabnik omrežja nosi neposredne stroške
priključka ter povprečne stroške priključevanja na omrežje, ki jih določi
agencija in se upoštevajo pri določitvi omrežnine. Če je uporabnik omrežja
proizvajalec električne energije je za priključitev dolžan plačati tudi nujno
potrebne stroške izvedbe tehničnih ukrepov na distribucijskem omrežju v zvezi s
tem priključkom, ki jih določajo sistemska obratovalna navodila.
Če ni v pogodbi o priključku drugače
določeno, postane imetnik soglasja lastnik priključka v obsegu, v katerem ga je
zgradil na lastne stroške, in ga mora vzdrževati oziroma zagotoviti njegovo
vzdrževanje v skladu s sistemskimi obratovalnimi navodili.
Na enem priključku je lahko priključen le
en uporabnik omrežja. Na obstoječi priključek se lahko priključijo novi
uporabniki le, če je v skladu s splošnimi pogoji zagotovljeno, da tisti del
priključka, ki ga uporabljata dva ali več uporabnikov omrežja postane sestavni
del distribucijskega omrežja.
10. člen
Proizvajalec lahko oddaja električno
energijo v distribucijsko omrežje, upravičeni odjemalec pa jo odjema iz omrežja
le, če imata sklenjeno pogodbo o dostopu do omrežja s SODO.
Tarifni odjemalec lahko odjema električno
energijo iz omrežja, če ima sklenjeno pogodbo o dobavi električne energije z
DTO.
SODO začasno prekine ali ustavi dobavo
odjemalcu oziroma odklopi uporabnikove naprave od distribucijskega omrežja iz
razlogov, določenih v 74., 75., 76. in 77. členu Energetskega zakona.
10.a člen
Če v primeru iz drugega odstavka 76. člena
Energetskega zakona (Uradni list RS, št. 26/05 – uradno prečiščeno besedilo, 118/06
in 9/07 – popr.) odjemalec nima dobavitelja, ga je z električno energijo dolžan
oskrbovati SODO. Po prejemu obvestila o odklopu
mora odjemalec v 14 dneh SODO predložiti dokazila, da bi bilo ob odklopu
ogroženo življenje in zdravje odjemalca in oseb, ki z njim prebivajo. Če SODO
na podlagi dokazil presodi, da bi bilo z odklopom res ogroženo njihovo
življenje in zdravje, določi moč, ki je nujno potrebna, da se to prepreči, in
datum, do katerega je odklop odložen, ter o tem obvesti odjemalca.
11. člen
Če uporabnik omrežja odjema električno
energijo brez zahtevanih ali dogovorjenih merilnih naprav, ali mimo njih, ali
če onemogoča pravilno registriranje obračunskih količin, je SODO upravičen
zahtevati in uporabnik omrežja dolžan plačati ocenjeni odjem električne
energije in moči, ki vključuje ceno električne energije, ceno dostopa do
omrežja, in stroške odklopa in ponovnega priklopa ter stroške v zvezi z
ugotavljanjem neupravičenega odjema.
Podrobneje je določen način ugotavljanja
ali ocenitve neupravičenega odjema v splošnih pogojih tako, da omogoča čimbolj
realno oceno neupravičenega odjema in določitev njegovih stroškov.
4. Dostop do distribucijskega omrežja
12. člen
Pogodba o dostopu do omrežja se sklene za
nedoločen čas, razen v primerih, pri katerih je
bilo izdano začasno soglasje za priključitev. Če je sklenjena za nedoločen čas,
se ob menjavi dobavitelja ne prekine. Če pa za prevzemno predajno mesto
dobavitelj ni določen, se pogodba o dostopu do omrežja prekine in prav tako
distribucija.
Vsebino zahteve za dostop do omrežja in
način urejanja dostopa določi SODO v splošnih dobavnih pogojih.
V imenu in za račun upravičenega odjemalca
ali proizvajalca lahko dostop do omrežja uveljavljata tudi trgovec z električno
energijo in tržni zastopnik.
Dostop do omrežja za dobavo tarifnim
odjemalcem uveljavlja DTO.
13. člen
Pri sklepanju pogodbe o dobavi električne
energije lahko odjemalec pooblasti dobavitelja za urejanje vseh vprašanj, povezanih
z dostopom do omrežja.
13.a člen
SODO mora dobavitelju na njegovo zahtevo
omogočiti, da odjemalci plačujejo uporabo omrežja skupaj z računom za
dobavljeno energijo. V tem primeru dobavitelj prevzame tveganje neplačanih
računov in mora SODO plačati ceno za uporabo elektroenergetskih omrežij v 15
dneh po tem, ko mu SODO izda račun.
14. člen
S pogodbo o dostopu do omrežja, ki jo
skleneta uporabnik omrežja in SODO, pridobi uporabnik omrežja dostop do
distribucijskega omrežja.
15. člen
Pogodba o dostopu do omrežja se sklene na
zahtevo uporabnika omrežja.
Če SODO v skladu z Energetskim zakonom in
to uredbo ne zavrne zahteve za dostop do omrežja je dolžan skleniti pogodbo iz
prejšnjega odstavka tega člena.
SODO je dolžan skleniti pogodbo iz prvega
odstavka tega člena tudi v primeru, ko tako odloči agencija v skladu s tretjim odstavkom
27. člena Energetskega zakona na zahtevo uporabnika omrežja, kateremu je SODO
zavrnil dostop do omrežja.
16. člen
SODO lahko zavrne dostop do omrežja le
zaradi tehničnih in obratovalnih omejitev v distribucijskem omrežju.
Pri odločanju o dostopu do omrežja mora
SODO upoštevati razvidne in nediskriminatorne kriterije kot so vrstni red
prispetja zahtev za dostop do omrežja; sorazmerno zmanjšanje dostopa vsem
uporabnikom, ki zahtevajo dostop; javna dražba in podobno. Te kriterije, ki so
lahko za posamezne dele omrežja različni, SODO določi v soglasju z agencijo.
Ta določba se ne uporablja za povezovalne
vode, ki so del distribucijskega omrežja in prečkajo državno mejo z drugo
državo članico Evropske unije.
5. Urejanje razmerij z lastnikom
distribucijskega omrežja
17. člen
Če SODO ni lastnik distribucijskega omrežja
ali njegovega dela na območju, na katerem mora izvajati javno službo dejavnost
sistemskega operaterja, mora skleniti z lastnikom distribucijskega omrežja
pogodbo, s katero uredi vsa vprašanja uporabe tega omrežja za izvajanje nalog
SODO.
SODO je dolžan skleniti pogodbo iz
prejšnjega odstavka z vsakim lastnikom distribucijskega omrežja na območju, za
katerega je pristojen.
Sklenjeno pogodbo iz prvega in prejšnjega
odstavka tega člena morajo pogodbene stranke poslati agenciji.
Če ne pride do sklenitve pogodbe iz prvega
in drugega odstavka tega člena v 60 dneh po tem, ko je njen predlog poslal SODO
lastniku distribucijskega omrežja, pa je distribucijsko omrežje neogibno
potrebno za izvajanje javne službe dejavnost sistemskega operaterja ali DTO,
SODO predlaga državi kot razlastitvenemu upravičencu, da vloži predlog za
razlastitev oziroma omejitev lastninske pravice na tem omrežju v skladu s prvim
odstavkom 59. člena Energetskega zakona.
Določbe tega člena, ki se nanašajo na
lastnika distribucijskega omrežja, se nanašajo tudi na vsako osebo, ki ima
glede tega omrežja stvarnopravno ali obligacijsko pravico, v okviru katere
lahko odloča o njegovi uporabi za izvajanje nalog SODO.
18. člen
Lastnik distribucijskega omrežja in SODO v
pogodbi iz prvega odstavka 17. člena te uredbe uredita vse medsebojne pravice
in obveznosti v zvezi z zagotavljanjem uporabe distribucijskega omrežja SODO,
zlasti pa:
-
način prevzema distribucijskega omrežja v
upravljanje in ugotovitve stanja ob njegovem prevzemu;
-
obveznosti lastnika omrežja v zvezi z
vzdrževanjem distribucijskega omrežja in zagotavljanjem odprave napak v
omrežju;
-
obveznosti lastnika omrežja v zvezi z možnostjo
SODO, da sam izvaja posege in dela na omrežju, ki so potreba za odpravo napak
in za vzdrževanje omrežja;
-
druge obveznosti lastnika omrežja v zvezi z
zagotavljanjem takega stanja distribucijskega omrežja, ki omogoča varno,
zanesljivo in učinkovito obratovanje tega omrežja;
-
pravice in obveznosti lastnika omrežja v zvezi
s priključitvijo uporabnikov omrežja na distribucijsko omrežje;
-
način usklajevanja vzdrževalnih posegov v
distribucijsko omrežje ter izvajanja poskusov in kontrolnih meritev;
-
ureditev medsebojnih razmerij glede širitve
distribucijskega omrežja;
-
pravice in obveznosti strank v zvezi z
medsebojnim obveščanjem;
-
razmerja med strankama v zvezi s prekinitvijo
obratovanja distribucijskega omrežja;
-
najemnino in druga plačila SODO lastniku
omrežja za njegovo uporabo, ki jo SODO plačuje iz omrežnine, kar pa ne sme
presegati višine omrežnine, ki se zaračuna uporabnikom omrežja tega lastnika.
19. člen
Lastnik distribucijskega omrežja je dolžan
dopustiti in omogočiti SODO izvedbo vseh ukrepov na in v zvezi z
distribucijskim omrežjem, ki omogočajo varno, zanesljivo in učinkovito vodenje
ter obratovanje tega omrežja.
6. Vzdrževanje distribucijskega omrežja
20. člen
SODO je dolžan zagotoviti vzdrževanje
distribucijskega omrežja, na katerem izvaja to javno službo tako, da je ves čas
ohranjena njegova nezmanjšana funkcionalnost, obratovalna usposobljenost in
varnost delovanja.
SODO je dolžan v pogodbi iz prvega odstavka
17. člena te uredbe zagotoviti, da:
-
lastnik omrežja to omrežje vzdržuje skladno s
prejšnjim odstavkom;
-
lahko SODO zahteva, da lastnik omrežja opravi
posamezna vzdrževalna dela na distribucijskem omrežju ali na stroške lastnika
opravi potrebna vzdrževalna dela.
21. člen
SODO mora organizirati stalno službo, ki
mora razpolagati z ustreznim številom usposobljenih ljudi in opremo za
takojšnje posege v zvezi z odpravljanjem poškodb in okvar na distribucijskem
omrežju in priključkih uporabnikov omrežja, ali na drug način zagotoviti
izvajanje te službe.
7. Razvoj distribucijskega omrežja
22. člen
SODO je dolžan vsaki dve leti pripraviti
načrt razvoja distribucijskega omrežja za naslednjih deset let na območju, na
katerem izvaja to javno službo, upoštevaje podatke o zasedenosti omrežja
oziroma njihove analize.
Razvoj omrežij mora upoštevati načela
kakovosti oskrbe, zanesljivosti oskrbe in ekonomičnosti izgradnje vzdrževanja
ter obratovanja. Tehnične in tehnološke rešitve izgradnje in vzdrževanja je
dolžan SODO tipizirati in o tem obvestiti ministra, pristojnega za energijo.
Načrt razvoja distribucijskega omrežja mora
SODO električne energije takoj po sprejemu posredovati ministru, pristojnemu za
energijo.
Če minister, pristojen za energijo,
ugotovi, da je načrt razvoja distribucijskega omrežja v določenih delih
neskladen z Nacionalnim energetskim programom, lahko zahteva, da ga SODO v teh
delih spremeni.
Izpolnjevanje zahtev iz tega člena je pogoj
za upravičenost in določitev višine omrežnine.
23. člen
SODO si je dolžan prizadevati za vključitev
načrta razvoja distribucijskega omrežja v prostorske akte, v nasprotnem primeru
pa spremeniti načrt razvoja distribucijskega omrežja in zagotoviti usklajenost
med prostorskimi akti ter tem načrtom.
SODO mora storiti vse, da izvede ukrepe, ki
jih predvideva načrt razvoja distribucijskega omrežja (gradnja novih delov
omrežja, izboljšava ali nadomestitev delov obstoječega omrežja in podobno), ali
da te ukrepe izvede lastnik omrežja, s katerim ima SODO pogodbo iz prvega
odstavka 17. člena te uredbe.
24. člen
Pri opravljanju nalog iz 48. člena
Energetskega zakona v zvezi z nameravanimi posegi v prostor mora SODO skrbeti
za tako stanje distribucijskega omrežja, da je omogočeno njegovo varno,
zanesljivo in učinkovito obratovanje.
8. Zagotavljanje kakovosti storitev SODO
25. člen
SODO mora spremljati in ugotavljati
kakovost oskrbe z električno energijo, in sicer: kakovost napetosti, stalnost
delovanja omrežja (zanesljivost) in komercialna kakovost.
SODO omrežja je dolžan:
-
vzpostaviti stalno spremljanje – monitoring
kakovosti električne napetosti na povezavah z omrežji drugih operaterjev;
-
vzpostaviti sistem za zajemanje in shranjevanje
podatkov o prekinitvah dobave in odjema električne energije v skladu z določili
te uredbe na celotnem omrežju;
-
vzpostaviti sistem za spremljanje komercialne
kakovosti (kakovosti storitev);
-
vsako leto izdelati analizo nivoja motenj v
skladu z določili te uredbe, izdelati primerjavo z nivojem načrtovanja za
posamezne dele omrežja ter jih posredovati sistemskemu operaterju prenosnega
omrežja električne energije, agenciji ter uporabnikom;
-
izdelati in hraniti tehnično dokumentacijo
glede izjave o skladnosti kakovosti električne energije.
SODO je dolžan vzpostaviti permanentni
monitoring kakovosti na temelju stanja tehnike oziroma je dolžan opravljati
občasne meritve, ki so po kakovosti primerljive s permanentnim monitoringom.
26. člen
SODO mora na temelju stanja tehnike
izdelati pravila za:
-
analizo kakovosti v omrežju,
-
občasni oziroma stalni monitoring kakovosti.
Uporabnik in SODO lahko skleneta pogodbo o
kakovosti električne energije, s katero se dogovorita za nestandardno kakovost
električne energije in druge posebne pogoje priključitve, npr. rezervno
napajanje, ter način preverjanja kakovosti električne energije. SODO mora en
izvod pogodbe o kakovosti električne energije, sklenjene z uporabnikom omrežja,
poslati agenciji.
27. člen
SODO je dolžan uporabniku omrežja
zagotavljati kakovost napetosti na priključnem mestu v skladu z zahtevami o
kakovosti električne energije iz drugega odstavka 28. člena te uredbe in v
skladu s stanjem tehnike.
SODO mora uporabniku na njegovo zahtevo
dati izjavo o kakovosti električne napetosti, in sicer:
1.
izjava o skladnosti kakovosti električne
napetosti, če so na prevzemno-predajnem mestu izpolnjene zahteve o kakovosti
električne energije po tej uredbi;
2.
izjava o neskladju kakovosti električne
napetosti, če je kakovost na prevzemno-predajnem mestu izven zahtevanih meja te
uredbe, vključno s priloženim tehničnim poročilom, ki vsebuje tudi opozorilo o
vplivih na uporabnikove naprave in njihovo obratovanje, ogroženost funkcionalne
varnosti, ogroženost varnosti in opozorilo o vplivih na živo in neživo naravo.
Če uporabnik omrežja oporeka kakovosti
električne napetosti, mora SODO omrežja ali njegov pooblaščenec opraviti
meritve in rezultate posredovati uporabniku skupaj z izjavo o kakovosti
napetosti. Če SODO da izjavo o skladnosti kakovosti električne energije, nosi
stroške meritev uporabnik.
Če se uporabnik omrežja z rezultati meritev
kakovosti napetosti električne energije ne strinja, lahko opravi meritve na
lastne stroške.
SODO omrežja mora v roku osem dni
preizkusiti ugotovitev uporabnika glede kakovosti napetosti, vključno s
prekinitvami ali omejitvami dobave, in ga v nadaljnjih osmih dneh o svojih
ugotovitvah obvestiti.
Meritev kakovosti napetosti se opravi na
način in z inštrumentarijem, ki ga določa SIST EN 61000-4-30.
28. člen
Sistemski operater prenosnega omrežja je v
okviru sistemskih storitev zadolžen za regulacijo napetosti in mora na
prenosnem omrežju zagotavljati takšno kakovost električne napetosti, da bo SODO
na srednje napetostnem nivoju lahko zagotavljal kakovost električne napetosti v
skladu s to uredbo.
Za ocenjevanje kakovosti električne
napetosti v distribucijskem omrežju se uporablja slovenski standard SIST EN
50160.
29. člen
SODO mora vsako leto do konca aprila
objaviti poročilo o kakovosti napetosti, zanesljivosti napajanja odjemalcev in
komercialni kakovosti za preteklo koledarsko leto. Poročilo mora vsebovati
kazalce, ki omogočajo primerjavo z drugimi operaterji distribucijskih omrežij v
EU. Poročilo mora vsebovati kazalce povprečnih in najslabših vrednosti
kakovosti oskrbe z električno energijo in mora biti razčlenjeno po napajalnih
območjih in tipih omrežja.
30. člen
SODO mora začeti ugotavljati vzroke okvare
na omrežju, vključno s priključnim mestom, najkasneje v dveh urah od prejetja
uporabnikove prijave o okvari.
SODO mora ugotovljeno okvaro začeti
odpravljati takoj oziroma najkasneje v štirih urah.
SODO omrežja mora nastaviti ali zamenjati
merilne naprave najkasneje v sedmih delovnih dneh po prejemu obvestila.
8.1 Merjenje električne energije
31. člen
SODO mora zagotavljati brezhibno delovanje
merilnih naprav uporabnika omrežja. O ugotovljenih nepravilnosti je dolžan v
osmih dneh obvestiti uporabnika.
Če uporabnik omrežja ugotovi, da merilna
naprava ne deluje ali ne deluje pravilno, je dolžan o tem obvestiti SODO.
32. člen
SODO mora zagotoviti merjenje oddane
oziroma odvzete električne energije (delovne in jalove) in delovne moči vsakega
uporabnika omrežja in na ustrezen način odbirati ali zagotoviti odbiranje
merilnih naprav.
Uporabnik omrežja mora SODO omogočiti
stalen dostop do merilnih naprav.
Merilne naprave morajo ustrezati zakonskim
predpisom in pogojem iz soglasja za priključitev. SODO je dolžan preveriti
ustreznost merilnih naprav pred njihovo uporabo in opravljati občasne tehnične
kontrole teh naprav.
Merilne naprave morajo imeti pri
priključitvi na omrežje merilni žig, ki ni starejši od enega leta.
Podrobneje je določen način merjenja
odčitavanja števcev v splošnih pogojih tako, da zbrani podatki omogočajo
obračun dobavljene energije in cene za uporabo omrežja.
33. člen
SODO je dolžan:
-
vzdrževati bazo podatkov o pripadnosti
posameznih prevzemno-predajnih mest bilančnim skupinam in podskupinam, kot tudi
o letni porabljeni električni energiji na posameznih prevzemno-predajnih mestih;
-
za potrebe obračuna odstopanj po bilančnih
skupinah in podskupinah izvajati izračun realizirane porabe prevzemno-predajnih
mest, ki nimajo registracije po obračunskih intervalih in daljinskega zajemanja
porabe;
-
pošiljati skupno realizirano porabo in proizvodnjo
po bilančnih skupinah in podskupinah za potrebe obračuna po obračunskih
intervalih organizatorju trga.
33.a člen
SODO mora vsakemu dobavitelju električne
energije poslati merilne podatke ali omogočiti dostop do njihove zbirke za
uporabnike omrežja, katerih pooblastilo si je dobavitelj pridobil, in sicer
podatke, ki jih potrebuje za:
-
izdelavo ponudbe potencialnim odjemalcem,
-
napoved diagrama odjema odjemalcev, ki jih
oskrbuje,
-
obračun dobavljene električne energije,
-
kontrolo bilančnega obračuna, ki ga izvaja
organizator trga,
-
kontrolo letnega poračuna odstopanj, ki ga
izvaja organizator trga,
-
storitev plačila za uporabo omrežja skupaj z
računom za dobavljeno energijo.
Podatki iz prejšnjega odstavka morajo biti
poslani ali dostopni v elektronski obliki, v enakem formatu in enakem roku za
vse dobavitelje. Poslani ali dostopni morajo biti najmanj za zadnjih dvanajst
mesecev.
Zagotavljanje podatkov iz prvega odstavka
tega člena se krije iz omrežnine in ga ni dovoljeno zaračunavati posebej.
Ne glede na prejšnji odstavek lahko SODO
zahteva plačilo za zagotavljanje podatkov iz prve in druge alinee prvega
odstavka tega člena, če ima zaradi čezmernih zahtev dobaviteljev v zvezi s tem
nesorazmerno visoke stroške. Ceno za zagotavljanje podatkov določi Javna agencija
Republike Slovenije za energijo na predlog SODO.
SODO mora omogočiti dostop do podatkov iz
prvega odstavka tega člena tudi organizatorju trga in Javni agenciji Republike
Slovenije za energijo.
Obseg, obliko in roke pošiljanja ali
dostopnosti podatkov iz prvega odstavka tega člena podrobneje določi SODO v
sistemskih obratovalnih navodilih.
8.2 Druge storitve
34. člen
Uporabnik omrežja mora zagotoviti, da so
njegovi elektroenergetski objekti projektirani in izvedeni po veljavnih
predpisih in standardih tako, da ne povzročajo motenj pri dobavi in uporabi
električne energije ter pri ravnanju z električnimi aparati in da je priključek
v brezhibnem tehničnem stanju.
SODO mora ugotavljati motnje, ki jih drugim
uporabnikom ali upravljavcem omrežja s svojim odjemom ali proizvodnjo
električne energije povzročajo uporabniki, priključeni na omrežje, na katerem
SODO izvaja javno službo.
SODO mora zahtevati od uporabnika odpravo
motenj, če te prekoračijo vrednosti, določene s predpisi ali splošnim akti,
izdanimi za izvrševanje javnih pooblastil.
35. člen
Uporabnik omrežja mora takoj obvestiti SODO
o okvari na svojih elektroenergetskih napravah, zlasti o okvari, ki lahko
povzroči motnje v omrežju ali ogrozi varnost ljudi in premoženja.
36. člen
SODO vodi evidenco o izpolnjevanju zahtev
iz 25. do 35. člena te uredbe. Nadzor nad podatki, ki prikazujejo izvajanje in
izpolnjevanje prej določenih zahtev, se izvaja v skladu z 89.a členom
Energetskega zakona.
9. Druge določbe o načinu upravljanja
distribucijskega omrežja
37. člen
SODO je dolžan zagotoviti odkup električne
energije od proizvajalcev iz drugega odstavka 23.a člena Energetskega zakona po
ceni, ki jo določi Vlada Republike Slovenije (v nadaljnjem besedilu: vlada).
SODO mora zagotoviti prodajo vse električne
energije iz prejšnjega odstavka na transparenten in nediskriminatoren način,
skladno z Energetskim zakonom.
SODO je dolžan izplačevati premije po
tretjem odstavku 23.a člena Energetskega zakona najkasneje v 30 dneh po prejemu
zahteve upravičenega proizvajalca.
Poračun stroškov odkupa po prvem odstavku
tega člena in premij po tretjem odstavku tega člena mora izdelati SODO v 30
dneh po izteku koledarskega leta in ga predložiti ministrstvu, pristojnemu za
energijo.
38. člen
SODO mora zagotavljati sistemskim
operaterjem drugih omrežij, s katerimi je povezano omrežje, na katerem izvaja
javno službo, vse potrebne podatke, da je zagotovljeno varno in učinkovito
obratovanje vseh omrežij in njihovo vzajemno delovanje.
SODO mora zagotavljati organizatorju trga
električne energije vse podatke, ki jih le-ta potrebuje pri nadzoru delovanja
trga električne energije.
39. člen
SODO je dolžan pripraviti in skrbeti za
izvedbo spodbujevalnih programov učinkovite rabe energije v skladu s 66.a členom
Energetskega zakona ter sodelovati z drugimi sistemskimi operaterji pri
pripravi skupnih programov. Programi morajo biti usklajeni z Nacionalnim
energetskim programom, načrtom razvoja distribucijskega omrežja in programi
učinkovite rabe energije.
Posamezen program pripravi SODO na lastno
pobudo, dolžan pa ga je pripraviti, če tako zahteva organ, pristojen za
učinkovito rabo energije. Če SODO takega programa ne pripravi, ga pripravi za
učinkovito rabo energije pristojni državni organ na stroške SODO in mu naloži,
da poskrbi za njegovo izvedbo.
Stroški za izvedbo programa se lahko po
pridobljenem soglasju agencije deloma ali v celoti krijejo iz dodatkov k
omrežnini v ceni za uporabo omrežij.
K posameznemu programu, višini njegovih
stroškov in načinu njegovega pokrivanja mora pred začetkom njegovega izvajanja
dati soglasje minister, pristojen za energijo.
9.a Zasilna oskrba
39.a člen
SODO mora samodejno in brez prestopnih
rokov zagotoviti dobavo odjemalcem, ki so priključeni na distribucijsko omrežje
v njegovi pristojnosti, če jim preneha veljavnost pogodbe o dobavi zaradi
ukrepov, ki so posledica nesolventnosti ali nelikvidnosti dobavitelja, v skladu
s predpisom, ki ureja delovanje trga z električno energijo. O prenehanju
veljavnosti pogodbe o dobavi in začetku izvajanja zasilne oskrbe mora SODO takoj
obvestiti odjemalca.
SODO mora zagotoviti dobavo tudi odjemalcem
iz tretjega odstavka 23.c člena Energetskega zakona na njihovo zahtevo.
Cena dobave iz prejšnjih dveh odstavkov
mora biti javno objavljena in višja od tržne cene za dobavo primerljivemu odjemalcu,
ne sme pa je presegati za več kakor 25 odstotkov. Ceno električne energije za
zasilno oskrbo določi SODO v taki višini, da pokriva dolgoročno ceno nabave
električne energije ter stroške zagotavljanja in izvajanja zasilne oskrbe.
Pogoji zasilne oskrbe se natančneje določijo v splošnih pogojih za dobavo in
odjem električne energije iz prenosnega in distribucijskega omrežja iz četrtega
odstavka 70. člena Energetskega zakona.
Če SODO ne določi cene električne energije
za zasilno oskrbo v skladu s prejšnjim odstavkom, jo določi Javna agencija
Republike Slovenije za energijo.
SODO mora odjemalce obvestiti o možnosti in
pogojih zasilne oskrbe, pa tudi o svojih obveznostih iz 10.a člena te uredbe.
10. Financiranje javne službe
40. člen
Vse naloge in dejavnosti, ki predstavljajo
javno službo dejavnost sistemskega operaterja, se financirajo iz omrežnine, ki
jo plačujejo uporabniki omrežja SODO in drugih virov.
Višino omrežnine in način njenega
obračunavanja ter plačevanja določa agencija v skladu s 87. členom Energetskega
zakona.
Uporabnik omrežja, priključen na
distribucijsko omrežje, ki odjema oziroma oddaja električno energijo po
neposrednem oskrbovalnem vodu, ali odjemalec, ki je priključen na
distribucijsko omrežje in proizvaja lastno električno energijo, mora plačati
omrežnino glede na moč priključka in uporabljeno energijo, kot da bi prejemal
oziroma oddajal vso prejeto, proizvedeno ali oddano električno energijo po
distribucijskem omrežju.
III. DOBAVA ELEKTRIČNE ENERGIJE TARIFNIM ODJEMALCEM
1. Opredelitev javne službe
41. člen
Gospodarska javna služba dobava električne
energije tarifnim odjemalcem obsega:
-
zagotavljanje električne energije tarifnim
odjemalcem;
-
prodajo električne energije tarifnim odjemalcem
v skladu s tarifnim sistemom;
-
informiranje tarifnih odjemalcev o gibanjih in
značilnostih njihove porabe;
-
zagotavljanje zagotovljene dobave električne
energije.
2. Organizacijska zasnova izvajanja javne
službe
42. člen
Javno službo dobava tarifnim odjemalcem
opravlja na določenem območju koncesionar, ki pridobi koncesijo za opravljanje
te javne službe na tem območju.
Koncesionar pridobi izključno pravico
izvajanja te javne službe na območju, za katerega je podeljena koncesija.
3. Dobava tarifnim odjemalcem
43. člen
DTO mora poskrbeti za to, da imajo tarifni
odjemalci ves čas zagotovljeno vso električno energijo v skladu s pogodbo o
dobavi.
V ta namen mora DTO zagotoviti zanesljivost
dobave, zlasti s sklepanjem dolgoročnih pogodb o nakupu električne energije in
z nakupom električne energije na organiziranem trgu električne energije.
44. člen
DTO je dolžan skleniti pogodbo o dobavi
električne energije (v nadaljnjem besedilu: dobavna pogodba) z vsakim tarifnim
odjemalcem, ki je priključen na distribucijsko omrežje na območju, na katerem
izvaja to javno službo.
Dobavne pogodbe s tarifnimi odjemalci se
sklepajo praviloma za nedoločen čas, razen če tarifni odjemalec ne zahteva
drugače ali če ima tarifni odjemalec soglasje za priključitev za določen čas. V
tem primeru se dobavna pogodba sklene največ za dobo veljavnosti soglasja za
priključitev za določen čas.
Za eno priključno mesto tarifnega odjema se
lahko za isto obdobje sklene le eno dobavno pogodbo.
Tarifni odjemalec sme vsak čas odstopiti od
dobavne pogodbe, DTO pa le, če mu preneha pravica in dolžnost opravljati javno
službo dobave tarifnim odjemalcem.
V dobavni pogodbi mora biti določeno:
-
vrsta storitev DTO in standardi kvalitete, ki
jih zagotavlja,
-
vzdrževalne storitve, ki jih zagotavlja,
-
način, na podlagi katerega lahko tarifni
odjemalec pridobi podatke o tarifi in ceni vzdrževalnih del,
-
trajanje pogodbe, način njenega podaljšanja ali
prenehanja ter pravica tarifnega odjemalca o odstopu od pogodbe,
-
pravica tarifnega odjemalca do odškodnine ali
nadomestila, če niso doseženi s pogodbo določeni standardi kvalitete,
-
način odločanja o pritožbah tarifnih
odjemalcev, ki mora biti pregleden, enostaven in ne sme povzročati tarifnim
odjemalcem dodatnih stroškov.
Vsebina dobavne pogodbe mora biti tarifnemu
odjemalcu znana pred njeno sklenitvijo. Tarifni odjemalci morajo biti obveščeni
tudi o spremembi pogodbenih pogojev, v tem primeru imajo pravico odstopiti od
pogodbe, če se z njimi ne strinjajo.
Pogodbe o dobavi električne energije
tarifnim odjemalcem se sklepajo v obliki adhezijske pogodbe.
45. člen
Dobavna pogodba mora vsebovati:
-
splošne podatke o pogodbenih strankah,
-
priključno mesto in priključek z navedbo
priključne moči,
-
odjemno skupino tarifnega odjemalca,
-
izjavo o kakovosti električne napetosti,
-
predviden letni odjem električne energije,
-
opis načina zajemanja, prenosa in preverjanja
merilnih in obračunskih podatkov,
-
način obračunavanja odjema električne energije
in cene za uporabo omrežja,
-
obvezo DTO, da bo podatke, neposredno ali
posredno pridobljene od tarifnega odjemalce, uporabljal le za namene, vezane na
dobavo električne energije in dostop do omrežja ter jih ne bo posredoval
tretjim osebam,
-
način razreševanja sporov,
-
datum sklenitve in rok veljavnosti pogodbe, če
se dobavna pogodba sklepa za določen čas.
46. člen
Poleg splošnih razlogov civilnega prava preneha
dobavna pogodba veljati tudi v naslednjih primerih:
-
če tarifni odjemalec pisno obvesti DTO o
odstopu od pogodbe s sedem dnevnim odpovednim rokom, razen če ni v pogodbi
določen drugačen odpovedni rok,
-
če DTO odstopi od pogodbe v primerih, ki jih
določajo veljavni predpisi,
-
ob spremembi imetnika priključka.
47. člen
Tarifni odjemalec je dolžan pisno sporočiti
DTO spremembo imena, naziva in prebivališča oziroma sedeža najkasneje v osmih
dneh po nastali spremembi.
Dobavna pogodba za skupne prostore v večstanovanjski
hiši ne preneha veljati ob spremembi upravnika večstanovanjske hiše, če se s
tem strinjajo lastniki delov stavbe ter novi upravnik. V tem primeru mora novi
upravnik hiše izjaviti, da se z obstoječo dobavno pogodbo strinja in dati DTO
potrebne podatke, ki se zahtevajo ob sklenitvi dobavne pogodbe.
48. člen
DTO mora najmanj enkrat letno obveščati
posameznega tarifnega odjemalca o gibanju in značilnostih porabe električne
energije po značilnih skupinah tarifnih odjemalcev.
Pri tem mora DTO opozarjati tarifne
odjemalce na obstoječe in načrtovane programe vzpodbujanja k učinkoviti rabi
energije, in sicer na tiste, ki jih izvaja DTO, kot tudi na tiste, ki jih na
njegovem območju izvajanja javne službe izvajajo druge pravne ali fizične
osebe.
49. člen
DTO obračunava dobavljeno električno
energijo po tarifnemu sistemu za prodajo električne energije in veljavnih
tarifnih postavkah. Tarifnim odjemalcem se na istem računu obračuna tudi cena
za uporabo omrežja.
V računu morata biti ločeno prikazana
najmanj znesek za porabljeno električno energijo in cena za uporabo omrežja.
50. člen
DTO določi obračunsko obdobje in število
obrokov za plačevanje električne energije.
Če tarifni odjemalec sporoči svoj odbirek,
mu DTO s sporočenim odbirkom zaključi obračunsko obdobje.
Višino obroka določi DTO na podlagi
povprečnega mesečnega odjema tarifnega odjemalca iz ustreznega preteklega
obdobja in obračunske moči.
Pri novem tarifnem odjemalcu določi DTO
pričakovani povprečni mesečni odjem na podlagi podatkov tarifnega odjemalca, ki
so podlaga za izračun višine obroka.
Če se med obračunskim obdobjem spremeni
cena električne energije, DTO to upošteva v obrokih do konca obračunskega
obdobja.
Če se tarifnemu odjemalcu med obračunskim
obdobjem bistveno spremenijo okoliščine, ki vplivajo na količino odjema
električne energije, lahko tarifni odjemalec zahteva spremembo višine obrokov.
DTO mora tarifnim odjemalcem ponuditi
možnost različnih načinov plačevanja. Pri določitvi pogojev in načinov
plačevanja mora DTO upoštevati tudi stroške v zvezi s posameznim načinom
plačevanja.
51. člen
Tarifni odjemalec mora plačati račun v roku
15 dni od datuma izstavitve računa.
Če tarifni odjemalec ne plača zapadlega
obračuna v določenem roku, DTO zaračuna stroške opomina, zakonite zamudne
obresti za zapadli znesek in stroške izterjave.
Stroški opomina in zamudne obresti se
izkažejo in zaračunajo na prvem naslednjem računu za električno energijo.
52. člen
Tarifni odjemalec mora DTO dati pripombe
ali ugovor na prejeti račun ali obračun za porabljeno električno energijo
najpozneje v osmih dneh po prejemu računa ali obračuna.
DTO je dolžan odgovoriti tarifnemu
odjemalcu v osmih dneh po prejemu pripomb ali ugovora.
Pripombe ali ugovor na prejeti račun ali
obračun ne zadržijo plačila za nesporni del računa ali obračuna.
53. člen
Če so pisno sporočeni podatki tarifnega
odjemalca netočni ali nepopolni, jih DTO pri obračunu ne upošteva, dobavljeno
električno energijo pa obračuna v sorazmerju s številom dni med dvema odbirkoma
po posameznih tarifnih postavkah.
54. člen
Tarifni odjemalec, ki preneha uporabljati
priključek, je dolžan o tem najkasneje v osmih dneh obvestiti SODO, ta pa DTO.
SODO je dolžan odbrati števec najkasneje v
treh dneh od prejema obvestila o začetku uporabe ali prenehanju uporabe
priključka tarifnega odjemalca.
Tarifni odjemalec, ki preneha uporabljati
priključek, je dolžan plačati vso porabljeno energijo do tega odbirka, kar je
pogoj za odjavo. Pogoj za prijavo novega tarifnega odjemalca je odjava
prejšnjega tarifnega odjemalca. Tarifni odjemalec ob vselitvi plača vso
porabljeno električno energijo od zadnjega odbirka na merilni napravi
prejšnjega tarifnega odjemalca.
4. Zagotovljena dobava
(črtano)
55. člen
(črtan)
56. člen
(črtan)
57. člen
(črtan)
5. Financiranje javne službe
58. člen
Dobava električne energije tarifnim
odjemalcem se financira iz plačila cene električne energije tarifnih odjemalcev
in ni sestavni del cene za uporabo omrežij.
Tarifni sistem in tarifne postavke za
električno energijo sprejme DTO in ga objavi potem, ko da nanj soglasje
agencija.
Zagotovljena dobava električne energije se
financira iz plačila cene električne energije v okviru zagotovljene dobave.
IV. OBSTOJEČI ZAOKROŽENI GOSPODARSKI KOMPLEKSI
59. člen
SODO mora skleniti s posrednikom oziroma
drugim lastnikom omrežja na zaokroženem gospodarskem kompleksu, ki je obstajal
ob uveljavitvi Energetskega zakona (Uradni list RS, št. 79/99) pogodbo o nakupu
njegovega omrežja na zaokroženem gospodarskem območju ali pogodbo o uporabi
njegovega omrežja za izvajanje nalog SODO, skladno z določbami te uredbe o
urejanju razmerij med lastnikom omrežja in SODO.
Do sklenitve pogodbe iz prejšnjega odstavka
mora posrednik:
-
prodajati tarifnim odjemalcem električno
energijo po tarifi, ki je predpisana za dobavo električne energije tem odjemalcem
na distribucijskem omrežju;
-
zaračunavati upravičenim odjemalcem ceno za
uporabo omrežij najmanj pod enakimi pogoji, ki veljajo za enake odjemalce, ki
so priključeni na distribucijsko omrežje zunaj zaokroženega gospodarskega
kompleksa;
-
omogočiti upravičenim odjemalcem na obstoječem
zaokroženem gospodarskem kompleksu, da se priključijo neposredno na
distribucijsko ali prenosno omrežje.
60. člen
SODO mora na zaokroženem gospodarskem
kompleksu zgraditi distribucijsko omrežje, ki omogoča izvajanje javne službe na
tem območju, ali zagotoviti, da je tako omrežje zgrajeno.
Če je omrežje posrednika neogibno potrebno
za izvajanje javne službe dejavnost sistemskega operaterja ali javne službe
dobava tarifnim odjemalcem, SODO predlaga državi kot razlastitvenemu upravičencu,
da vloži predlog za razlastitev oziroma omejitev lastninske pravice na tem
omrežju v skladu s prvim odstavkom 59. člena Energetskega zakona.
Če ne pride do sklenitve pogodbe iz
prejšnjega člena v 60 dneh po tem, ko je njen predlog poslal SODO lastniku
distribucijskega omrežja, pa je distribucijsko omrežje neogibno potrebno za
izvajanje javne službe dejavnost sistemskega operaterja ali javne službe dobava
tarifnim odjemalcem, SODO predlaga državi kot razlastitvenemu upravičencu, da
vloži predlog za razlastitev oziroma omejitev lastninske pravice na tem omrežju
v skladu s prvim odstavkom 59. člena Energetskega zakona.
61. člen
Ne glede na 59. in 60. člen te uredbe lahko sklene posrednik na zaokroženem gospodarskem kompleksu, ki je s
skupnim prevzemnim mestom priključeno neposredno na prenosno omrežje, s
sistemskim operaterjem prenosnega omrežja posebno pogodbo, s katero uredita
medsebojne pravice in obveznosti v zvezi z vodenjem in obratovanjem
distribucijskega omrežja na tem zaokroženem gospodarskem kompleksu. K pogodbi
da mnenje pred njenim podpisom SODO distribucijskega omrežja, ki izvaja to
javno službo na območju, na katerem je zaokrožen gospodarski kompleks.
Vsebino pogodbe in način njenega izvajanja
nadzorujeta v okviru zakonskih pooblastil agencija in ministrstvo, pristojno za
energijo.
Posrednik je dolžan:
-
prodajati tarifnim odjemalcem električno
energijo po tarifi, ki je predpisana za dobavo električne energije tem
odjemalcem na distribucijskem omrežju;
-
skleniti z vsemi upravičenimi odjemalci pogodbe
o dostopu do omrežja in jim zaračunavati ceno za uporabo omrežij najmanj pod
enakimi pogoji, ki veljajo za enake odjemalce, ki so priključeni na
distribucijsko omrežje zunaj zaokroženega gospodarskega kompleksa;
-
omogočiti upravičenim odjemalcem na obstoječem
zaokroženem gospodarskem kompleksu, da se priključijo neposredno na
distribucijsko ali prenosno omrežje.
Posrednik mora izpolnjevati vse zahteve, ki
jih predpisi določajo za SODO in mora voditi ter obratovati omrežje na način,
določen za vodenje in obratovanje distribucijskega omrežja.
Če posrednik na zaokrožene gospodarskem
kompleksu, ki je priključeno neposredno na prenosno omrežje, ne zagotovi
izvajanja vseh svojih obveznosti po tem členu, se izvajanje dejavnosti
sistemskega operaterja na tem kompleksu zagotovi na način, določen v 59. in 60. členu te uredbe.
Uredba o načinu izvajanja gospodarske javne
službe dejavnost sistemskega operaterja distribucijskega omrežja električne
energije in gospodarske javne službe dobava električne energije tarifnim
odjemalcem (Uradni list RS, št. 117/04)
vsebuje naslednje prehodne in končne določbe:
»V. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
62. člen
Gospodarsko javno službo dejavnost sistemskega
operaterja in gospodarsko javno službo dobava tarifnim odjemalcem opravljajo
javna podjetja, ki ob uveljavitvi te uredbe opravljajo gospodarske javne službe
distribucija električne energije, dobava električne energije tarifnim
odjemalcem in upravljanje distribucijskega omrežja, vendar najdalj do 30. junija
2007.
63. člen
Določba 7. člena te uredbe se začne
uporabljati z dnem, ko SODO v skladu z 78. členom Zakona o spremembah in
dopolnitvah Energetskega zakona (Uradni list RS, št. 51/04) zagotovi izvajanje
javne službe dejavnost sistemskega operaterja v ločeni pravni osebi, vendar
najkasneje 30. junija 2007.
Če do roka iz prejšnjega odstavka tega
člena SODO opravlja tudi drugo energetsko dejavnost, zaradi katere je upravičen
uveljavljati dostop do omrežja, mora ta dostop uveljavljati na enak način in
pod enakimi pogoji, ki veljajo za ostale upravičence do dostopa, kar zlasti
velja za ceno dostopa, vrstni red in postopek uveljavljanja dostopa in način
njegovega plačevanja.
64. člen
SODO je dolžan do 1. januarja 2006
vzpostaviti monitoring kakovosti iz tretjega odstavka 25. člena te uredbe.
Tehnične in tehnološke rešitve izgradnje in
vzdrževanja distribucijskega omrežja iz 22. člena te uredbe je SODO dolžan
tipizirati v dveh letih po uveljavitvi te uredbe.
65. člen
SODO je dolžan skleniti pogodbe iz prvega
odstavka 59. člena te uredbe najkasneje v enem letu po uveljavitvi te uredbe.
Določba 60. člena te uredbe se začne
uporabljati v enem letu po uveljavitvi te uredbe.
66. člen
Z dnem, ko začne veljati ta uredba, preneha
veljati Uredba o načinu izvajanja gospodarskih javnih služb s področja
distribucije električne energije (Uradni list RS, št. 54/00, 31/01, 99/01 in
96/03).
67. člen
Ta uredba začne veljati petnajsti dan po
objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.«.
Uredba o spremembah in dopolnitvah Uredbe o
načinu izvajanja gospodarske javne službe dejavnost sistemskega operaterja
distribucijskega omrežja električne energije in gospodarske javne službe dobava
električne energije tarifnim odjemalcem (Uradni list RS, št. 23/07) vsebuje naslednje prehodne in
končne določbe:
»PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
15. člen
Podjetja, ki izvajajo gospodarsko javno
službo dobave električne energije tarifnim odjemalcem, morajo do 1. maja 2007
obvestiti gospodinjske odjemalce, ki jih oskrbujejo, o spremembi njihovega
statusa, o novih pogojih in ceni oskrbe za upravičene odjemalce po 1. juliju
2007, prav tako pa o svoji obvezi, da jih v skladu z 80. členom Zakona o
spremembah in dopolnitvah Energetskega zakona (Uradni list RS, št. 51/04) pod
temi pogoji oskrbujejo še po 1. juliju 2007, če si izrecno ne izberejo drugega
dobavitelja. V obvestilu mora biti opisan tudi način zamenjave dobavitelja.
Če tarifni odjemalec do 1. julija 2007 ne
zamenja dobavitelja, se šteje, da ima, pod pogoji, o katerih ga je obvestilo
podjetje, ki ga oskrbuje, sklenjeni pogodbo o dobavi električne energije za
nedoločen čas in pogodbo o dostopu do omrežja za nedoločen čas.
16. člen
39.a člen uredbe se začne uporabljati 1.
julija 2007.
Določbe 55., 56. in prvega do petega
odstavka 57. člena uredbe se po uveljavitvi te uredbe uporabljajo še naprej do
1. julija 2007.
17. člen
Ta uredba začne veljati petnajsti dan po
objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.«.