Neuradno prečiščeno besedilo, ki vsebuje to spremembo:
Opozorilo: Neuradno prečiščeno besedilo
predpisa predstavlja zgolj informativni delovni pripomoček, glede katerega
organ ne jamči odškodninsko ali kako drugače.
Neuradno prečiščeno besedilo Uredbe o
državnem lokacijskem načrtu za navezavo luke Koper na avtocestno omrežje
obsega:
-
Uredbo o državnem lokacijskem načrtu za navezavo luke Koper na
avtocestno omrežje (Uradni list RS, št. 79/04 z dne 19. 7. 2004),
-
Uredbo o dopolnitvi Uredbe o državnem lokacijskem načrtu za navezavo
luke Koper na avtocestno omrežje (Uradni list RS, št. 109/04 z dne 8. 10.
2004).
UREDBA
o državnem lokacijskem načrtu za
navezavo luke Koper na avtocestno omrežje
(neuradno prečiščeno besedilo št. 1)
I. SPLOŠNE DOLOČBE
1. člen
(podlaga za državni lokacijski načrt)
(1) S to uredbo se ob upoštevanju
prostorskih sestavin Dolgoročnega plana Republike Slovenije za obdobje od leta
1986 do leta 2000 (Uradni list SRS, št. 1/86, 41/87 in 12/89 ter Uradni list
RS, št. 39/90, 27/91, 72/95, 13/96, 11/99 in 4/03) in prostorskih sestavin
Družbenega plana Republike Slovenije za obdobje 1986–1990 (Uradni list SRS, št.
2/86, 41/87 in 23/89 ter Uradni list RS, št. 72/95, 13/96, 11/99 in 4/03)
sprejme državni lokacijski načrt za navezavo Luke Koper na avtocestno omrežje
(v nadaljnjem besedilu: državni lokacijski načrt).
(2) Državni lokacijski načrt je
izdelal Investbiro Koper, d.d., Trg Brolo 12, Koper, pod številko projekta
0048, na podlagi idejnega projekta Navezava Luke Koper na AC omrežje, ki ga je
izdelal PNG Ljubljana, d.o.o., Komanova ul. 17, Ljubljana, pod številko
projekta PNG – 132/99, marec 2002/april 2004 in idejnega projekta BS Bertoki, pod številko projekta PNG – 263/04, februar 2004. Poročilo o vplivih na okolje za
navezavo luke Koper na avtocestno omrežje in Poročilo o vplivih na okolje za
bencinski servis je izdelal Imos-GEA TEH, d.o.o., Opekarska 11, Ljubljana, pod
številko projekta 402-26/98-PDP-BL-428 (v nadaljnjem besedilu: poročilo o
vplivih na okolje).
2. člen
(vsebina uredbe)
(1) Uredba o državnem lokacijskem
načrtu za navezavo luke Koper na avtocestno omrežje (v nadaljnjem besedilu:
uredba) določa: ureditveno območje, prostorske in prometno-tehnične pogoje
urejanja ureditvenega območja, zasnovo projektnih rešitev za urbanistično,
arhitekturno in krajinsko oblikovanje ceste in obcestnega prostora, zasnova
projektnih rešitev komunalnih, telekomunikacijskih in energetskih ureditev,
vodnogospodarske ureditve, ureditve na območjih kmetijskih zemljišč in
varovanje narave, rešitve in ukrepe za varovanje okolja, ohranjanja narave in
kulturne dediščine ter trajnostne rabe naravnih dobrin, etapnost izvedbe,
obveznosti investitorja in izvajalcev, tolerance ter nadzor nad izvajanjem te
uredbe.
(2) Sestavine iz prejšnjega odstavka
so obrazložene in grafično prikazane v državnem lokacijskem načrtu, ki je skupaj
z obveznimi prilogami na vpogled na Ministrstvu za okolje, prostor in energijo,
Uradu za prostorski razvoj in v prostorih Mestne Občine Koper.
(3) Oznake iz 5., 6., 7., 8., 9., 10.,
13., 14., 15., 16., 17., 18., 22. in 24. člena te uredbe so oznake objektov
in ureditev iz grafičnega dela državnega lokacijskega načrta.
II. UREDITVENO OBMOČJE
3. člen
(obseg ureditvenega območja)
(1) Ureditveno območje državnega
lokacijskega načrta obsega območje trase cest z vsemi spremljajočimi objekti in
ureditvami, prestavitve komunalne in energetske infrastrukture v povezavi z
gradnjo navezave luke Koper, bencinski servis Bertoki in prestavitve komunalnih
naprav v povezavi z gradnjo bencinskega servisa.
(2) Območje trase ceste z vsemi
spremljajočimi objekti in ureditvami obsega naslednje parcele oziroma dele
parcel po katastrskih občinah:
-
k.o. Bertoki:
6309, 6313/2, 6313/3,
6313/4, 6313/5, 6313/6, 6314/1, 6314/2, 5842/9, 5865/1, 5797/3, 5797/12,
5829/9, 5829/10, 5831/2, 5835/2, 5835/4, 5974/6, 5976/2, 5976/3, 5977/1,
5977/2, 5977/3, 5977/4, 5979/2, 5980/1, 5980/2, 5980/3, 5980/4, 5980/5, 5981/1,
5981/2, 5981/3, 5981/4, 5982/2, 5982/3, 6015/1, 6015/3, 6016, 6017/1, 6017/2,
6017/5, 6026/3, 6026/4, 6026/5, 6028/2, 6028/3, 6028/4, 6030/3, 6032/2, 6032/3,
6033, 6034/5, 6034/6, 6034/7, 6034/8, 6062/1, 6062/3, 6062/4, 6062/5, 6073/1,
5824/2, 5824/4, 5825/2, 5837/4, 5829/7, 5829/8, 6307/1, 6307/4, 6307/6, 5831/1,
5841/10, 5841/14, 5831/6, 5831/7, 5817/7, 5829/11, 5835/3, 5835/8, 5837/5,
5837/8, 5837/9, 5841/1, 5841/3, 5841/4, 5841/6, 5841/11, 5841/12, 5841/13,
5841/15, 5841/9, 5837/3, 6354, 6357, 6381/1, 6381/2, 6367, 5798/2, 5818/3,
5818/4, 5818/5, 5819/3, 5826/1, 5826/2, 5826/5, 5827/2, 5827/4, 5827/5, 5828,
5829/1, 5829/2, 5829/3, 5829/4, 5829/5, 5835/7, 6026/1, 5831/3, 5797/2,
5797/17, 5798/1, 5798/3, 5799, 5818/1, 5819/1, 5842/2, 5842/3, 5842/4, 5865/2,
5842/1, 5842/5, 5842/10, 5865/3, 5837/14, 5837/10, 5839/6, 5839/9;
-
k.o. Ankaran:
880/2, 880/3, 880/6,
881/1, 881/2, 888/1, 888/2, 889/1, 890, 891, 869, 799/1, 799/6, 799/8, 868/1,
868/2, 870, 871, 872, 873, 874, 877/8, 878/10, 799/7, 801/1, 876/1, 876/2,
877/2, 877/3, 877/4, 878/3, 799/5, 801/8, 801/19, 878/11, 878/13, 878/16,
878/17, 799/3, 801/4, 801/9;
-
k.o. Koper:
1569/41, 1569/42,
1569/43, 1570/1, 1570/12, 1570/13, 1570/16, 1569/21, 1569/101, 1570/19,
1570/21, 1570/22, 1569/35, 1569/36, 1569/90, 1569/91, 1569/96, 1569/99, 1569/1,
1570/25, 1569/92, 1569/49.
(3) Območje prestavitve komunalne in
energetske infrastrukture v povezavi z gradnjo navezave luke Koper na avtocestno
omrežje obsega naslednje parcele oziroma dele parcel po katastrskih občinah:
-
k.o. Bertoki:
5815/1, 5815/2,
5816/1, 5816/2, 5816/3, 5816/4, 5817/1, 5817/2, 5818/1, 5819/2, 5819/3, 5819/4,
5826/2, 5827/2, 5829/3, 6026/1, 6026/7, 6028/1, 6030/1, 6307/2;
-
k.o. Ankaran:
891, 799/1, 799/8,
801/4, 799/3;
-
k.o. Koper:
1569/36, 1569/40,
1569/41.
(4) Območje bencinskega servisa
Bertoki obsega naslednje parcele oziroma dele parcel po katastrski občini:
-
k.o. Bertoki:
908, 909/1, 909/2,
909/3, 913, 914, 915, 916, 917, 918, 919, 5554, 5890/1, 6327, 6339, 6359, 6337,
5892/1, 6006/3.
(5) Prestavitev komunalnih naprav v
povezavi z gradnjo bencinskega servisa Bertoki obsega naslednje parcele oziroma
dele parcel po katastrski občini:
-
k.o. Bertoki:
891/1, 891/2,
895/1, 6006/3, 914, 6339, 5889, 5890.
4. člen
(funkcije ureditvenega območja)
(1) Ureditveno območje iz prejšnjega
člena obsega:
-
območje za navezavo, ki obsega ankaransko, bertoško in srminsko
vpadnico, povezovalno cesto in štiripasovno vpadnico v luko Koper ter vse
pripadajoče objekte in ureditve (viadukt, križišča, krožišča, vodnogospodarske
ureditve, območje ureditve obcestnega prostora);
-
območje bencinskega servisa Bertoki z vsemi pripadajočimi objekti in
ureditvami (površine za ceste in manipulativne površine, površine za
parkiranje, rekreacijske površine in površine za bencinski servis);
-
območje prestavitve in navezave infrastrukturnih objektov in naprav;
-
območje okoljevarstvenih ukrepov;
-
območje za prestavitve oziroma sanacije melioracijskih sistemov.
(2) Območje urejanja po tej uredbi
vključuje tudi možnost postavitve naprav in ureditev za elektronski sistem
cestninjenja v prostem prometnem toku, če se vzpostavitev takega sistema določi
s predpisi, ki urejajo sistem cestninjenja. Postavitev teh naprav in ureditev
se šteje za dopustna odstopanja v območju urejanja, ki so v javnem interesu.
III. PROSTORSKI IN PROMETNO-TEHNIČNI POGOJI UREJANJA
UREDITVENEGA OBMOČJA
5. člen
(trase cest)
(1) Navezava predvideva povezavo
novega vhoda v luko Koper, ki je lociran severno od tovorne železniške postaje,
na avtocestno omrežje (AC A1 Dekani–luka Koper) preko priključka 160 B (krak 3)
razcepa Srmin. Navezava predvideva tudi povezavo obstoječega ter novega vhoda v
luko Koper. V okviru navezave je predvidena izgradnja treh glavnih vpadnic, in
sicer ankaranske, bertoške in srminske vpadnice, poleg njih tudi povezovalno
cesto in štiripasovno vpadnico v luko Koper. Za štiripasovno vpadnico v luko
Koper je izhodiščna računska hitrost Vrač = 50 km/h, za ostale Vrač = 60 km/h.
(2) Ankaranska vpadnica poteka v smeri
Koper (južni del)–Ankaran (severni del) od km –0.1-92 (navezava na os
ankaranske ceste) do km 2.2+78 (rondo »Centralna čistilna naprava«). Na južnem
delu se štiripasovna ankaranska vpadnica navezuje na projektirano
štiripasovnico – Ankaransko cesto, ki ni v celoti zgrajena (severni del, od
križišča s Kolodvorsko cesto naprej je zgrajena kot dvopasovna cesta). Vpadnica
na svojem južnem delu od navezave na Ankaransko cesto do križišča z vzhodno
vpadnico poteka v krivini R = 350 m. Ankaranska vpadnica od križanja z osjo
vzhodne vpadnice (križišče »Porsche«, obstoječi vhod v luko Koper) do križanja
z osjo bertoške vpadnice (rondo »Bertoki«) poteka v premi med ekonomsko cono
luke Koper na zahodni ter naravnim rezervatom Škocjanski zatok na vzhodni
strani. Od rondoja »Bertoki« poteka ankaranska vpadnica kot dvopasovnica v
radiju R = 1500 m z viaduktom »Bonifika« premošča železniške tire tovorne
postaje, reko Rižano, naftovod in predvideno štiripasovno vpadnico v luko
Koper. V svojem severnem delu poteka ankaranska vpadnica v premi med območjem
predvidenim za širitev centralne čistilne naprave in obstoječimi objekti do
rondoja »Centralna čistilna naprava«, kjer se naveže na »Povezovalno cesto«, ki
v rondoju »Rižana« omogoča navezavo na srminsko vpadnico in štiripasovno
vpadnico v luko Koper. Na območju Ankaranske vpadnice je ob objektu Porsche
servis tangirana obstoječa javna fekalna in meteorna kanalizacija, ki jo je
potrebno upoštevati pri gradnji. Navezava na lokalno cesto poteka od km 2.2+78
(rondo »Centralna čistilna naprava«) do km 2.5+00 km. V smeri proti Ankaranu je predvideno, da se ankaranska vpadnica z radijema R = 200 m in R = 150 m začasno priključi na traso lokalne ceste proti Ankaranu:
a) Karakteristični prečni
profil ankaranske vpadnice znaša 22 m in obsega:
- 2
vozna pasova po 3,25 m,
- 2
prehitevalna pasova po 3,25 m,
- ločilni
pas,
- zelenica,
- dvosmerna
kolesarska steza na strani naravnega rezervata Škocjanski zatok,
- hodnik
za pešce na strani naravnega rezervata Škocjanski zatok in
- bankina
ob vozišču;
b) Karakteristični prečni
profil viadukta »Bonifika« znaša 14 m in obsega:
- 2
vozna pasova po 3,25 m,
- dvosmerna
kolesarska steza na vzhodni strani,
- hodnik
za pešce na vzhodni strani,
- vzdrževalni
hodnik na zahodni strani,
- betonska
varnostna ograja + odmik.
(3) Bertoška vpadnica poteka od km
0.0+00.00 (rondo Bertoki) do km 1.0+35 (navezava na obstoječo cesto), in sicer
ob severnem robu območja naravnega rezervata Škocjanski zatok in preko rondoja
»Bertoki« povezuje ankaransko vpadnico z avtocesto (obstoječi priključek
»Bertoki«) Pri tem proti obstoječemu priključku Bertoki najprej poteka v premi,
nato se z R = 350 situativno priključi na obstoječo cesto
Bertoki–Srmin–Ankaran:
a) Karakteristični prečni
profil bertoške vpadnice znaša 14 m in obsega:
- 2
vozna pasova po 3,25 m,
- dvosmerna
kolesarska steza na zahodni strani,
- hodnik
za pešce,
- bankina
ob vozišču,
- bankina
ob hodniku za pešce;
b) Ob obstoječem objektu AMZS v
Srminu je predvidena gradnja črpališča odpadne komunalne vode industrijske cone
Srmin, na zemljišču parc. št. 5831/6, k.o. Bertoki. Za to gradnjo je v
pridobivanju gradbeno dovoljenje in bo priključilo komunalne odpadne vode
industrijske cone Srmin na javno kanalizacijsko omrežje s končno dispozicijo v
Centralni čistilni napravi.
(4) Srminska vpadnica poteka od km
0.0+00 (navezava na krak 3, AC) do km 1.4+42 (rondo Rižana), in sicer: cesta se
na vzhodnem delu z R = 150 m navezuje na krak 3, priključek 160 B razcepa
»Srmin«, ki omogoča navezavo na avtocesto. Vpadnica nato prek R = 600 m preide v premo, ki se z R = 450 zaključi pred prehodom na traso obstoječe ceste
Bertoki–Srmin–Ankaran (križišče »Tovorna postaja«). Srminska vpadnica od
navezave na avtocesto do reke Rižane (rondo »Rižana«) poteka v premi ter
radijih R = 200 med pobočji osamelca Srmin in objekti Instalacija, d.o.o., na
severni ter železniškimi tiri tovorne postaje Koper na južni strani. Od
obstoječega nadvoza prek naftovoda srminska vpadnica poteka v premi prek
obstoječega mostu čez reko Rižano do rondoja »Rižana«. Preko rondoja »Rižana«
se srminska vpadnica kot štiripasovnica nadaljuje proti bodočemu vhodu v luko
Koper. V rondoju »Rižana« se na srminsko vpadnico priključuje tudi »Povezovalna
cesta«, ki omogoča povezavo srminske vpadnice z ankaransko vpadnico. Karakteristični
prečni profil srminske vpadnice znaša 10 m in obsega:
-
2 vozna pasova po 3,50 m,
-
hodnik za pešce na severni strani,
-
bankina ob vozišču,
-
bankina ob hodniku za pešce.
(5) Povezovalna cesta poteka od km
0.0+00 (rondo »Rižana«) do km 0.6+51 (rondo »Centralna čistilna naprava«) v
dveh premah, ki ju povezuje R = 180 m. Karakteristični prečni profil
povezovalne ceste je enak karakterističnemu prečnemu profilu srminske vpadnice.
(6) Štiripasovna vpadnica v luko Koper
poteka od km 0.0+00 (rondo »Rižana«) do km 0.2+36 (vhod v luko) z R = 80 m in premo poteka pod viaduktom »Bonifika« na predvideni novi vhod v luko Koper. Karakteristični
prečni profil štiripasovne vpadnice znaša 21 m in obsega:
-
2 vozna pasova po 3,50 m,
-
2 prehitevalna pasova po 3,50 m,
-
ločilni pas,
-
zelenica širine,
-
hodnik za pešce,
-
bankina ob vozišču in
-
bankina ob hodniku za pešce.
6. člen
(krožišča)
(1) Vsa krožišča (v nadaljnjem
besedilu: rondoji): rondo »Bertoki«, rondo »Rižana« in rondo »Centralna
čistilna naprava« so dvopasovni, s širino voznega pasu ŠVP = 4,5 m. Notranji radij rondoja R = 20,0 m vključuje tudi dvometrski povozni tlakovani pas. Zunanji
radiji rondoja so R = 29,0 m, radij središčnega otoka pa je R = 18,0 m.
(2) Preko rondoja »Bertoki« v km
1.3+66 ankaranske vpadnice se bertoška vpadnica navezuje na ankaransko
vpadnico. Rondo ima tri krake in je niveletno v nagibu (prehod kraka proti
Ankaranu na viadukt »Bonifika«).
(3) Preko rondoja »Centralna čistilna
naprava« v km 2.2+78 ankaranske vpadnice se na ankaransko vpadnico navezuje
Povezovalna cesta, ki omogoča navezavo na srminsko vpadnico ter vpadnico proti
luki Koper. Rondo ima štiri krake. Četrti krak predstavlja predvidena nova cesta
do Centralne čistilne naprave (v nadaljnjem besedilu: Centralna čistilna
naprava).
(4) Rondo »Rižana« v km 1.4+42
srminske vpadnice povezuje srminsko vpadnico, vpadnico v luko Koper ter
povezovalno cesto. Kot četrti krak nastopa navezava na obstoječo cesto proti
Ankaranu in kot peti krak navezava vzdrževalne (interventne) ceste ob Rižani.
7. člen
(križišča)
(1) Elementi robov pomembnejših
križišč so izvedeni z Rmin = 15 m oziroma trojnimi radiji in preverjeni s
trajektorijami za vožnje tovornjakov s prikolicami z Rmin = 12 m in razmerjem 2: 1: 3. Robovi manj pomembnih križišč, ki niso predvidena za vožnjo tovornih
vozil, so izvedeni z Rmin = 10 m. Pasovi za leve zavijalce v križiščih so
izvedeni z radiji R = 10 m–15 m. Prehodi za pešce so širine 3 m, prehodi za kolesarje pa 2 m.
(2) Križišče »Porsche« v km 0.1+00
ankaranske vpadnice obsega trikrako križišče z navezavo vzhodne vpadnice iz
smeri Kopra in obstoječega vhoda v luko Koper na ankaransko vpadnico. Ob
predvideni izgradnji štiripasovnice bo križišče potrebno ustrezno razširiti in
prilagoditi otoke ter uvozne radije.
(3) Priključek »Gasilci« v km 0.3+08
ankaranske vpadnice obsega trikrako križišče z navezavo uvoza h objektom
gasilcev ter je namenjen izključno za interventne potrebe gasilcev. Iz smeri Kopra
je predviden pas za leve zavijalce (dovoljeno izključno za gasilce).
(4) Križišče »IOC Srmin I« v km 0.2+00 in križišče »IOC Srmin II« v km 0.8+57 bertoške vpadnice sta načrtovani kot trikraki križišči in
navezujeta dostop v načrtovano Industrijsko obrtno cono Srmin, ki naj bi se
formirala na območju med bertoško vpadnico ter tovorno železniško postajo
Koper.
(5) Križišče »Škocjanski zatok« v km
0.6+64 bertoške vpadnice obsega štirikrako križišče in navezuje obstoječo cesto
Bertoki-Srmin-Ankaran kot 3. krak in vhod v načrtovani informacijski center in
opazovalnico naravnega rezervata Škocjanski zatok kot 4. krak.
(6) Navezava na krak 3, priključek
160B razcepa Srmin v km 0.0+00 srminske vpadnice: štirikrako križišče navezuje
krak 3, priključka 160B razcepa Srmin in os deviacije 1-28 (razcep Srmin).
(7) Križišče »Tovorna postaja« v km
0.8+48 srminske vpadnice obsega štirikrako križišče in navezuje traso obstoječe
ceste Bertoki-Srmin-Ankaran kot 3. krak in nov dovoz do kamionskega parkirišča
podjetja Instalacije, d.o.o., kot 4. krak. Iz smeri luke Koper se predvidi pas
za leve zavijalce, iz smeri avtoceste pa dodatni pas za desne zavijalce.
(8) Križišče »Instalacija« v km 1.1+30
srminske vpadnice obsega trikrako križišče in navezuje dvopasovni vhod in izhod
iz podjetja Instalacije, d.o.o. (samo za potrebe osebnega prometa). Iz smeri
luke Koper je predviden pas za leve zavijalce.
(9) Križišče »Dostop na vagonsko
polnilnico« v km 1.1+90 srminske vpadnice obsega trikrako križišče in navezuje
dostop na vagonsko polnilnico, ki ostaja nespremenjen.
(10) Navezava vzdrževalne ceste ob
Rižani v km 1.2+99 srminske vpadnice obsega trikrako križišče in navezuje vzdrževalno
cesto ob Rižani.
8. člen
(objekti)
(1) Na območju tras vpadnic navezave
so predvideni naslednji objekti:
1
Ankaranska vpadnica:
a) most 5-1:
- funkcija: premostitev
preliva med morjem in Škocjanskim zatokom,
- stacionaža objekta:
ankaranska vpadnica km 0.9 + 55 – 1.0 + 03,
- dimenzija mostu: š = 25 m, d = 48 m;
b) viadukt
»Bonifika«:
- funkcija: premostitev obstoječih
melioracijskih in prelivnih jarkov, reke Rižane, trase železniških tirov,
bodoče vpadnice v luko Koper, instalacijskih vodov,
- stacionaža objekta:
ankaranska vpadnica km 1,4 + 27 – 1.9 + 75,
- dimenzija viadukta: š = 14 m, d = 548 m;
c) prepusti:
- km – 0.1 – 50: cevni
prepust Æ 120 cm,
- km 2 + 79: cevni
prepust Æ 120 cm (prepust za akumulacijo),
- km 2.3 + 14: cevni
prepust 2 x Æ 120 cm (prepust za akumulacijo);
2
Bertoška vpadnica – prepusti:
-
križišče IOC Srmin II: cevni prepust Æ
80 cm,
-
navezava srminske vpadnice: cevni prepust Æ
80 cm,
-
km 0.2 + 50: cevni prepust Æ 60 cm (za potrebe refulacije Škocjanskega zatoka),
-
km 0.5 + 00 ploščati propust 1/1;
3
Srminska vpadnica:
a) most 5-2:
- funkcija: premostitev
instalacijskih vodov (razširitev obstoječega objekta),
- stacionaža objekta:
srminska vpadnica, km 1.1 + 30 vhod/izhod v Instalacije, d.o.o.,
- dimenzija mostu: š =
do 13 m, d = 9 m;
b) most 5-3:
- funkcija: premostitev
instalacijskih vodov (razširitev obstoječega objekta),
- stacionaža objekta:
srminska vpadnica km 1.1 + 76 – 1.2 + 06,
- dimenzija mostu: š =
do 8 m, d = 19 m;
c) prepusti:
- km 0.0 + 30: cevni
prepust Æ 80 cm, d » 25 m,
- km 0.2 + 10, desno:
cevni prepust Æ 60 cm, d » 10 m,
- km 0.3 + 70: cevni
prepust Æ 100 cm, d » 19 m,
- km 0.5 + 60, desno:
cevni prepust Æ 60 cm, d » 14 m,
d) podporni
zid: v križišču za Instalacijo je zaradi pasu za leve zavijalce iz smeri luke
Koper (osebni promet Instalacija) predviden podporni zid v dolžini 15 m, višine 2 m;
4
Povezovalna cesta – prepusti:
-
km 0.5 + 20, desno: cevni prepust Æ
120 cm, d » 17 m,
-
km 0.5 + 99: cevni prepust 2 x Æ
120 cm, d » 40 m (prepust za akumulacijo),
-
km 0.6 + 94: cevni prepust 2 x Æ
140 cm, d » 50 m (prepust za akumulacijo).
9. člen
(regulacije)
(1) Na območju med P2 in P6 bertoške
vpadnice je predvidena regulacija melioracijskih kanalov v skupni dolžini ca. 285 m (vključno s prepustom).
(2) Za nemoteno funkcioniranje
melioracijskega sistema Ankaranske bonifike je potrebno vzporedno s traso povezovalne
ceste med P3 in P13 izvesti nov melioracijski jarek v skupni dolžini ca. 525 m.
10. člen
(deviacije in križanje cest ter križanje
železnic)
(1) Deviacije so:
a) Na območju navezave ni
predvidenih deviacij cest. Predvidene so le navezave in prilagoditve obstoječe
cestne mreže novo projektiranim prometnicam v posameznih križiščih;
b) Na srminski vpadnici je v km
1.2 + 99 predvidena navezava vzdrževalne ceste ob Rižani. Vzdrževalna cesta ob
Rižani v skupni dolžini 120 m se spremeni tako, da se os priključka servisne
ceste premakne za cca. 10 m stran od mostu čez Rižano. Kot prečni profil je
upoštevan zožani profil širine 4,0 m, ki omogoča srečanje tovornega vozila in
kolesarja (pešca) oziroma dveh osebnih vozil;
c) V sklopu načrtovanega
bencinskega servisa Bertoki je predvidena deviacija lokalne ceste
Bertoki–Bivje. Deviacija lokalne ceste se prične v profilu P4 – 4 m in zaključi v profilu P19. Situativno in višinsko je njen potek prilagojen prostorski lokaciji
bencinskega servisa Bertoki, obstoječemu terenu in navezavi na obstoječo cesto.
Ohranja se tudi njen obstoječi prečni profil. Njena os poteka s horizontalnimi
elementi v radijih Rh=60 m in prehodnicami dolžine Lmin=30 m. Niveleta
deviacije višinsko do P4+10 m poteka najprej v 0,30% padcu, naprej pa se v
1,00% sklonu dviga do P8 + 3 m, kjer doseže najvišjo točko. Od preloma dalje
niveleta pada najprej s 0,35%, nato pa z 2,50% do P17 – 7 m. Od profila P17 dalje se niveleta v 1,20% padcu ujame z obstoječo niveleto lokalne ceste;
d) Karakteristični prečni
deviacije znaša 10,00 m in obsega:
- 2
vozna pasova po 3,50 m,
- hodnik
za pešce,
- bankina
ob vozišču in
- bankina
ob hodniku za pešce;
e) Računska hitrost je 40 km/h.
(2) Križanja so:
a) Kot največja prilagoditev je
predvideno križanje osi obstoječe ceste Bertoki–Srmin s predvideno bertoško vpadnico,
kjer se obstoječa cesta na bertoško vpadnico naveže v novo projektiranem
križišču »Škocjanski zatok« v km 0.6+64;
b) Predvideno je izvennivojsko
križanje ankaranske vpadnice (viadukt »Bonifika«) in tira v luko Koper. Svetla
višina križanja med gornjim robom tira in spodnjim robom konstrukcije znaša 6,5 m.
11. člen
(bencinski servis Bertoki)
(1) Lokacija bencinskega servisa
Bertoki leži ob avtocesti, približno 500 m za priključkom Bertoki na hitro cesto, na ožjem območju naselja Bertoki. Bencinski servis Bertoki je opredeljen
kot nadomestni servis za bencinski servis Bivje, ki ga po izgradnji
avtocestnega odseka Klanec–Srmin ni možno vključiti v avtocestni sistem ter ga
je potrebno odstraniti. Poseg za bencinski servis Bertoki se prične s pasom za
vključevanje oziroma prepletanje priključka Bertoki za smer Ljubljana,
stacionaža po banki cestnih podatkov km 1.8+75, ter zaključi prav tako s pasom
za vključevanje za vozila, vozeča z bencinskega servisa Bertoki, stacionaža po
banki cestnih podatkov km 1.5+05.
(2) Vozila na bencinski servis Bertoki
iz avtoceste Koper–Ljubljana vstopajo preko uvozne rampe, ki preide v
povezovalno oziroma zbirno cesto, ki poteka prek celotnega platoja bencinskega
servisa Bertoki. Povezovalna cesta po svojem namenu smiselno preide v izvozno
rampo, ki se združi še z zbirno cesto iz parkirišč za tovorna vozila. Osrednja
povezovalna cesta preko bencinskega servisa Bertoki služi kot povezava, s
katere se promet cepi (zbira) glede na namen in interese voznikov.
(3) Pri dimenzioniranju površin za
mirujoči promet je potrebno zagotoviti naslednje število parkirnih prostorov za
posamezne dejavnosti:
-
16 parkirnih prostorov za osebna vozila,
-
10 parkirnih prostorov za tovorna vozila in avtomobile s prikolicami,
razporejenih pod kotom 45 stopinj glede na smer vožnje, s posebej urejeno
zbirno cesto širine 7,0 m, ki se v nadaljevanju naveže direktno na izvozno
rampo,
-
2 parkirna prostora za avtobuse urejena vzdolž osrednje povezovalne
ceste.
IV. ZASNOVA PROJEKTNIH REŠITEV ZA URBANISTIČNO, ARHITEKTURNO
IN KRAJINSKO OBLIKOVANJE CESTE IN OBCESTNEGA PROSTORA
12. člen
(trase cest)
(1) Projekt za pridobitev dovoljenja
za graditev navezave in bencinskega servisa mora vsebovati tudi načrt krajinske
arhitekture, ki mora opredeliti predvsem oblikovanje reliefa in zasaditve v
obcestnem prostoru ter mora upoštevati naslednje pogoje za urbanistično,
arhitekturno in krajinsko oblikovanje.
(2) Trasa cest z objekti in opremo
ceste obsega:
a) odbojne ograje na cestah se
izvede v kovinski izvedbi, dopustna višina je 0,75 m. Izjemoma se dopusti izvedba betonskih ograj v kombinaciji s protihrupnimi ograjami. Vmesni
ločilni pas se zatravi ali zasadi z nizkimi grmovnicami s plitkim koreninskim
sistemom;
b) cestna oprema in
razsvetljava ceste mora izkazovati enotne oblikovne elemente. Cestni objekti
(mostovi) morajo biti arhitekturno oblikovani, skladno z drugimi spremljajočimi
objekti ob avtocesti ter značilnostmi urbane in krajinske podobe prostora;
c) protihrupne ograje morajo
biti oblikovane tako, da se vzpostavi kakovosten prostor tako na notranji kot
na zunanji strani ceste, s prilagajanjem izvedbe različnih tipov protihrupne
zaščite stanju in značilnostim prostora na konkretnem odseku. Upoštevana mora
biti prostorska zveznost postavitve različnih tipov protihrupne zaščite in
enotnost v oblikovanju in materialih na celotnem odseku.
(3) Za zagotovitev vpetosti posega v
prostor in sanacijo degradiranih površin je potrebno obcestni prostor mestoma
zasaditi z višjo vegetacijo. Pri tem je potrebno upoštevati naslednja
izhodišča:
-
prilagajanje značilnim vegetacijskim vzorcem in vrstni sestavi, predvsem
navezava na obstoječo, avtohtono vegetacijo tako v vrstni sestavi kot v obliki,
-
oblikovanje v smislu optičnega vodenja in izboljšanja kakovosti
obcestnega prostora (intenzivna ozelenitev v območjih, kjer se prepleta in
stika več cest),
-
zakrivanje pred nezaželenimi pogledi oziroma zakrivanje gradbenih
konstrukcij in protihrupnih ograj, kjer to dopušča prostor in njegove
značilnosti.
(4) Ankaranska vpadnica:
a) cesta je oblikovana kot
mestna cesta na poteku po robu naravnega rezervata. Vzdolž ceste ob naravnem
rezervatu Škocjanski zatok se predvidi obojestranski drevored, da se doseže
močnejšo vizualno bariero med ekonomsko cono in rezervatom ter da se ustvari
ugodnejšo mikroklimo za pešce in kolesarje. Na strani ob rezervatu se drevored
zasadi v vmesni zelenici, na strani ob ekonomski coni pa v pasu med bankino in
ograjo. Primerna so srednje velika do velika drevesa, ki prenašajo sol in
vročino. Sadilna razdalja za srednje velika drevesa je 8 m;
b) zaradi preprečevanja
osvetljevanja območja rezervata in protihrupne zaščite je vzdolž ceste
načrtovan nasip v višini 1m. Na strani ob zatoku se izvede naklon 1: 3, ki se
spusti na nivo terena rezervata. Nasip se zasadi. Dodatni nasip na strani ob
cesti se zasadi le mestoma. Na zunanji strani se zasaditev navezuje na zasaditev
znotraj območja naravnega rezervata. Z drevjem in grmovnicami se oblikuje rob
oziroma prostorsko bariero med naravnim rezervatom in cesto ter drugimi
urbanimi programi. Povezavo z območjem rezervata se vzpostavi z izborom in
prostorsko razporeditvijo rastlin v organskih oblikah. Zasaditev naj ne sledi
cesti v popolnoma ravni nepretrgani liniji, mestoma naj se odmakne od roba in
se prekine. Oblikuje naj se toploljubno grmišče, bogato z lesnimi vrstami;
c) na odseku trase ankaranske
vpadnice ob ekonomski coni v luki Koper je potrebno upoštevati pogoje Carinske
uprave Republike Slovenije glede nemotenega nadzora v ekonomski coni in izven
nje, tako da se zagotovi pregleden in razsvetljen prostor med ograjo ekonomske
cone in ankaransko vpadnico. Enaki pogoji morajo biti zagotovljeni tudi med
gradnjo. Ograja mora biti visoka 2,5 m, iznad katere je predvideno še dodatno 0,5 m ograje iz bodeče žice, nagnjene za 45 stopinj v notranjost ekonomske cone. Okolica ograje je
lahko ozelenjena, vendar le s travo. V oddaljenost 2 m od ograje ni dovoljeno postavljanje objektov, krošnje dreves pa ne smejo segati v ta pas. Prav
tako v ta pas ne sme segati pločnik ali kolesarska steza. Osvetlitev mora biti
tolikšna, da omogoča nadzor in pregled transportnih sredstev in blaga na njih;
d) na vzhodni strani viadukta
Bonifika se med rondojem Bertoki in železniško progo predvidi zasaditev drevesno
grmovne živice, kot vizualne bariere med objektom in načrtovano proizvodno
poslovno cono.
(5) Bertoška vpadnica:
a) bertoška vpadnica je
načrtovana kot mestna cesta z enostranskim pločnikom in kolesarsko stezo.
Obcestni prostor proti območju naravnega rezervata se zasadi s toploljubnimi
grmovnicami in drevjem, tako da se navezuje na zasaditev znotraj območja
rezervata. Ob vstopnem delu v rezervat se z namenom, da se ga poudari, predvidi
zasaditev večjih dreves. Zaradi odpiranja pogledov v notranjost zatoka naj na
preostalem delu prevladujejo nižje in srednje visoke grmovnice;
b) na vzhodni strani bertoške
vpadnice je predviden drevored;
c) bertoški rondo, ki ima
notranji premer 30 m, se zasadi s skupino drevja.
(6) Srmniska vpadnica:
a) srminska vpadnica bo
namenjena predvsem tovornemu prometu. Na obeh straneh ceste se do območja
načrtovanega parkirišča zasadi drevesno – grmovno živico, ki je značilna oblika
vegetacije na kontaktnem območju;
b) površine ob rondoju Rižana,
med cesto in reko Rižano se prepusti zarasti z naravno sukcesijo. Površino je
po izvedenih gradbenih delih potrebno predhodno pripraviti tako, da bo zarast
možna (planiranje, nanos žive zemlje).
(7) Oblikovanje reliefa je potrebno
izvesti tako, da se nasipne in vkopne brežine oblikuje z zaokrožitvijo iztekov
v okoliški teren oziroma tako, da se nove oblike logično in brez očitnih stikov
navežejo na obstoječi naravni relief oziroma na obstoječe nasipne oziroma
vkopne brežine ceste. Brežine je potrebno mestoma zasaditi z višjo vegetacijo
tako, da se zagotovi stabilnost brežin in omili prehode v ravnine.
(8) Ureditve ob območjih bazenov z
zadrževalnikom, usedalnikom in umirjevalnim bazenom je potrebno urediti tako,
da se vključi v širši prostor s pomočjo ustreznega oblikovanja reliefa in
zasaditve.
13. člen
(bencinski servis Bertoki)
(1) Bencinski servis Bertoki obsega
osnovni program (prodajalno, skladišča, sanitarije) z dodatnim manjšim gostinskim
lokalom.
(2) Na bencinskem servisu Bertoki so
predvidena 3 točilna mesta za promet z avtoceste ter eno točilno mesto za
lokalni promet. Točilna mesta so nadkrita z nadstrešnico. Bencinski servis
Bertoki je ograjen, tako da je preprečen dostop (prehod z vozilom) z lokalne
cestne mreže na avtocestni sistem, vendar bencinski servis Bertoki omogoča ter
združuje natakanje in plačilo goriv tako na lokalni cesti kot na avtocesti (en
skupen objekt, dostopen z dveh strani).
(3) Objekti bencinskega servisa
Bertoki so:
a) tlorisni gabarit glavne
nadstrešnice je 28,00 ´ 24,00 m, nadstrešnice nad točilnim mestom za lokalni promet pa 20,00 ´
13,00 m. Višina nadstrešnic od kote otoka do ravne strehe znaša 5,0 m;
b) tlorisni gabarit pritličnega
prodajnega objekta znaša 20,00 ´ 20,00 m z višinskimi kotami: kota praga KP = + 9,15 in kota ravne strehe KS = + 10.20;
c) pri oblikovanju objektov se
uporabi tipska zasnova tovrstnih objektov uporabnika.
(4) Zunanje površine:
a) povozne površine pretakalne
ploščadi in ostalih ploščadi bodo betonirane, ostale vozne površine
asfaltirane, pohodne površine v okolici objektov tlakovane in prilagojene
invalidnim osebam in dostavi;
b) zelene površine oziroma
površine za rekreacijo so prilagojene razpoložljivemu prostoru;
c) med deviacijo ceste
Bertoki–Bivje za bencinskim servisom Bertoki in objekti servisa je predvidena
rezervacija prostora za možnost kasnejše postavitve protihrupne ograje. Ta
prostor se na notranji strani na delih, kjer to omogoča širina, obsadi z
drevjem in grmovnicami, s katerimi je oblikovana nepravilna linija. Na ožjih
delih se ograja, v primeru njene postavitve, zasadi s popenjavkami. Tudi na
zunanji strani se mestoma zasadi popenjavke;
d) na otokih med parkirnimi
prostori se predvidi večja drevoredna drevesa;
e) zunanja stran deviacije
ceste Bertoki–Bivje se zatravi.
V. ZASNOVA PROJEKTNIH REŠITEV ZA KOMUNALNE,
TELEKOMUNIKACIJSKE IN ENERGETSKE UREDITVE
14. člen
(kanalizacija)
(1) Odvajanje meteorne vode se izvede
tako, da se vse meteorne vode s cestišča zbira v ustrezno dimenzionirano
kanalizacijo in vodi do objektov za prečiščevanje (zadrževalni bazeni in
usedalniki). Predvideni objekti so:
a) Ankaranska vpadnica:
- B
A1 v km 0.2+50,
- B
A2 v km 0.8+30;
b) Bertoška vpadnica:
- B
B1 v km 0.7+00,
- B
B2 v km 0.2+50,
- B
A1 v km 0.2+00;
c) Srminska vpadnica:
- B
S1 v km 0.0+40,
- B
S2 v km 1.3+20,
- B
S3 v km 0.0+50,
- B
P1 v km 0.0+50 (povezovalna cesta na rondo).
(2) Predvidena je izvedba meteorne
kanalizacije v trasi ankaranske, bertoške in srminske vpadnice ter na območju
bencinskega servisa. Predvidena meteorna kanalizacija prečka večino komunalnih
naprav.
(3) Odvodnjavanje ankaranske vpadnice
je urejeno tako, da meteorna kanalizacija na območju Škocjanskega zatoka poteka
v osi ceste ankaranske vpadnice v zelenici in ima odtok v čistilne naprave in
končno dispozicijo v akvatoriju naravnega rezervata Škocjansko zatok, za
območje katerega je sprejet Odlok o ureditvenem načrtu za območje naravnega
rezervata Škocjanski zatok (Uradni list RS, št. 119/02), in sicer:
a) južni odsek med profiloma P1
in P8 se odvaja na izpust na čistilno napravo z dvema kanaloma:
- P1
do P4, profili od Æ 250 do Æ 300 mm,
- P8
do P4, profili od Æ 250 do Æ 400 mm;
b) srednji odsek med profiloma
P19 in P17 se odvaja na izpust na čistilno napravo med profiloma P15 in z dvema
kanaloma:
- P9
do P15+30, profili od Æ 250 do Æ 500 mm,
- P15+30
do P17, profil Æ 250 mm.
(4) Kanal Severni del ankaranske
vpadnice in bertoške vpadnice odvaja del ankaranske vpadnice med profiloma P19
in P26, kanal Rondo Bertoki pa odvaja odpadno vodo s premostitvenega objekta in
severni del bertoške vpadnice od P2 do P5+20, kjer se kanal združi s kanalom
bertoške vpadnice in se odvaja na izpust na čistilno napravo. Odvodnjavanje se
vrši:
a) kanal severnega dela
ankaranske in bertoške vpadnice, profili od Æ
250 do Æ 700 mm, na katerega se priključuje v jašku RJ20 kanal rondo Bertoki;
b) kanal rondo Bertoki zbira
odpadno vodo s premostitvenega objekta in samega rondoja s profilom Æ 250 in Æ 400 mm.
(5) Rondo »Centralna čistilna naprava«
in cesta Ankaran od P1 do P4 se odvodnjavata s kanalom ankaranska bonifika –
sever, profili Æ 250 do Æ 500 mm. Čiščenje vode ni predvideno zaradi majhne prometne
obremenitve.
(6) Odvodnjavanje bertoške vpadnice je
urejeno tako, da metorna kanalizacija poteka na zahodni strani ceste, vzporedno
z obstoječim kolektorjem Bertoki, in sicer:
a) južni del od P22 do P15
profilov Æ 250 mm do Æ 600 mm se odvodnjava v melioracijski kanal. Čiščenje
vode ni predvideno zaradi majhne prometne obremenitve;
b) severni del bertoške
vpadnice od P14 do P1 se odvodnjava skupaj s severnim delom ankaranske vpadnice
na čistilno napravo v P6. Profili so od Æ
250 do Æ 600 mm.
(7) Srminska vpadnica se odvodnjava z
vododelnico med profiloma P12 in P13. Od P12 do P1 se odvodnjava proti vzhodu.
Pobočne vode se odvajajo z odprtim kanalom do propusta P1+22 in propusta P8+20. Cestne vode se odvajajo s kanalom Æ 250 mm na jašek RJ3 in s kanalom Æ 400 mm na čistilno napravo med P1 in P2. Odsek od RJ3 do P1 odteka v smeri proti zahodu, del od RJ3
do P12 proti vzhodu.
(8) Pobočne vode se odvajajo deloma v
odprtem kanalu P13 do RJ15, nakar poteka odvodnja v kanalu Æ 400 in Æ 500 mm do instalacijske kinete v P25, pod instalacijsko kineto se priključuje na odvodni kanal
prečiščene vode iz čistilne naprave. Cestne vode se odvajajo s cevovodom, ki je
do P27 vzporeden z meteornim kanalom, s profili Æ 250 do Æ 400 mm. Cestne vode se priključujejo na čistilno napravo med profiloma P27 in P28. Cestne vode med
P25 in P27+25 se odvajajo s samostojnim vodom Æ 250 do Æ 300 mm na čistilno napravo med profiloma P27 in P28.
(9) Povezovalna cesta ima predvidena
dva izpusta. Severni del, vključno z odvodnjo dela ankaranske vpadnice odteka
preko čistilne naprave v vzhodno akumulacijo depresijskih voda. Kanal je
predviden s cevmi profila Æ 250 do Æ 400 mm z izpustom v RJ17. Južni del, vključno z odvodnjo dela
vpadnice v luko Koper poteka do izpusta na desnem bregu reke Rižane. Kanal je
predviden v profilih od Æ 300 cm do Æ 400 mm.
(10) Na bencinskem servisu Bertoki je
meteorna kanalizacija urejena tako, da poteka ob območju mirujočega prometa,
zajame vodo cestišča na območju platoja ter strešne vode in odvede vso vodo do
čistilne naprave. Območje deviirane ceste se odvodnjava direktno v prepust
avtoceste.
(11) Fekalna kanalizacija:
a) v telesu ankaranske vpadnice
od profila P1 se izdela od zaključka obstoječega kanala do priklopa na fekalni
kanal Bertoki v profilu P28 nov fekalni kanal Æ
600 mm. Na fekalni kanal ni predvidenih priključkov. Končna dispozicija je centralna
čistilna naprava Koper. Kanal poteka od obstoječega jaška FJ1 v PA+36 proti
Škocjanskemu zatoku do FJ2 na brežini nasipa in poteka vzporedno z ankaransko
vpadnico do FJ15. Kanal poteka vzporedno z osjo ceste (oddaljenost cca 22 m). Nanj ne vpliva prometna obremenitev, obbetoniranje ni potrebno. Os kanala je postavljena tako,
da so predvideni pokrovi jaškov kanala na +2.20. Na odseku med FJ15 in FJ16
prečka kanal preliv Škocjanskega zatoka. Prehod pod prelivom Škocjanskega
zatoka se obbetonira in zavaruje s kamnitim tlakom zaradi velike vlečne sile
pri bibavici. Od FJ16 poteka kanal v brežini nasipa vzporedno s cesto do FJ21.
Odsek od FJ21 do FJ22 prečka rondo Bertoki, odsek nizvodno od FJ22 se
priključuje na bertoški fekalni kolektor;
b) bertoški kolektor poteka v
flišnem nasutju brez globokega temeljenja. Odsek kanala med P5+8 in P11+13 poteka v bankini predvidene bertoške vpadnice. V primeru nastanka deformacij je potrebno
izvesti nadomestni kolektor Æ 1200 mm;
c) ankaranski kolektor poteka v
kamnitem nasutju na ankaranski bonifiki v trasi ankaranske vpadnice (od P39 do
P44, rondo »Centralna čistilna naprava«). Predvideti je potrebno zaščito
kolektorja. Ankaranski kolektor prečka tudi vpadnico v Luko Koper, kjer se
izvede zaščitna cev;
d) kolektor Inde poteka poševno
preko štiripasovnice v luko Koper in rondoja Rižana. Izvede se zaščita kanala;
e) fekalne vode objekta
bencinskega servisa Bertoki se priključujejo s cevovodom Æ 250 mm na obstoječi fekalni kolektor.
(12) Prestavitve in gradnjo
kolektorjev v območju obravnavane gradnje je potrebno izvesti s temeljenjem, ki
bo preprečilo nastajanje deformacij in posedanje kolektorjev. Obstoječe in
predvidene fekalne zbiralnike, ki potekajo na območjih obravnavane gradnje, je
potrebno ustrezno zaščititi, isto velja za obstoječe kanalizacijsko omrežje med
gradnjo. Deponiranje viškov materiala in ostalih gradbenih materialov v območju
fekalnega zbiralnika ni dovoljeno. Za obstoječe fekalne kolektorje, ki potekajo
na območju obravnavane gradnje, je potrebno pred začetkom gradnje in po
končanih delih pregledati tangirano kanalizacijo s TV kontrolnim sistemom.
15. člen
(vodovod)
(1) Nove vodovodne naprave so
predvidene v trasi ankaranske in bertoške vpadnice (Duktil Æ 300 mm) ter srminske vpadnice (Duktil Æ 400 mm).
(2) Bencinski servis Bertoki se za
zagotovitev vodooskrbe in požarne varnosti priključuje na vodovodno omrežje na
obstoječi vodooskrbni sistem rezervoar Rižana–Bertoki–Srmin. S povezavo v cesti
pred Zadružnim domom na obstoječi odcep Lž Æ 150 mm bo nova trasa vodovoda potekala po deviirani lokalni cesti in se zaključila pred cerkvijo z
navezavo na cevovod AC Æ 60 mm.
(3) Projektna dokumentacija v zvezi z
vodovodnimi napravami mora biti izdelana skladno s projektnimi nalogami in
potrjena s strani Rižanskega vodovoda Koper, d.o.o. V primeru faznosti gradnje
prometne infrastrukture je potrebno pri določanju faznosti gradnje vodovodnih
naprav upoštevati tudi sanitarnotehnični kriterij. Vsa finančna sredstva v
zvezi z vodovodnimi objekti in napravami mora zagotoviti nosilec posegov v
prostor.
16. člen
(elektroenergetsko omrežje)
(1) Zaradi gradnje navezave in drugih
ureditev so potrebne naslednje ureditve na elektroenergetskem omrežju:
1
Prestavitve oziroma preureditve elektroenergetskega omrežja:
a) Ankaranska
vpadnica:
- odcep srednjenapetostni
daljnovod trafo postaja (v nadaljnjem besedilu: TP) Sončni park,
- srednjenapetosni kablovod (v
nadaljnjem besedilu: SN kbv) TP čistilna naprava – TP Sončni park,
- nizko napetostno
omrežje Bonifika Srmin;
b) Srminska
vpadnica:
- SN kbv TP Ankaransko
križišče – TP Istrabenz,
- SN kbv TP Instalacija
– TP Čistilna naprava,
- SN kbv TP ŽTP – TP
Instalacija (2. del),
- SN kbv TP Ankaransko
križišče – TP Istrabenz (1. del),
- nizko napetostno
omrežje pri tovorni železniški postaji (iz TP ŽTP);
2
Napajanje javne razsvetljave:
-
Ankaranska vpadnica južni del iz TP Gasilci,
-
Ankaranska vpadnica severni del iz TP Bonifika Srmin,
-
bertoška vpadnica iz TP Istrabenz,
-
srminska vpadnica iz TP ŽTP;
3
Napajanje bencinskega servisa Bertoki je iz TP Bertoki 2.
(2) Zaradi izvedbe bencinskega servisa
Bertoki je potrebno v TP Bertoki 2 zamenjati obstoječi trafo z novim moči 400
kVA. Za napajanje bencinskega servisa Bertoki je potrebno izvesti naslednje nizko
napetostno omrežje (novi kabli 0,4 kV):
-
TP Bertoki 2 – razdelilna kabelska omarica,
-
razdelilna kabelska omarica do bencinskega servisa Bertoki.
17. člen
(javna razsvetljava)
Predmet osvetlitve so naslednje ceste:
-
ankaranska vpadnica v celoti,
-
bertoška vpadnica v celoti,
-
srminska vpadnica od rondoja Rižana do križišča pri tovorni železniški
postaji,
-
bencinski servis Bertoki.
18. člen
(telekomunikacijsko omrežje)
(1) Z izgradnjo načrtovanih cest se
tangira optično in sekundarno telekomunikacijsko (v nadaljnjem besedilu: TK)
omrežje. Kjer je to mogoče, se bo obstoječe omrežje zaščitilo, kjer pa sama
zaščita v povezavi z nemotenim potekom gradbenih del ni možna, se bo izvedlo
prestavitve TK omrežja, in sicer:
-
optični kabel SX Koper–Srmin (od profila P15 do profila P22 ob levi
strani bertoške vpadnice, ob križišču Škocjanski zatok prečka krak in sledi
cesti, kjer se spoji s traso obstoječih kablov),
-
telefonsko kabelsko omrežje kabelski razdelilec Bertoki – sekundar,
-
sekundarno telefonsko kabelsko omrežje KO Srmin I – KO Vratarnica,
-
naročniško telefonsko kabelsko omrežje KO Vratarnica KO Bonifika.
(2) Na viaduktu Bonifika je predvidena
izvedba šest cevne TK kabelske kanalizacije.
(3) Na območju bencinskega servisa
Bertoki je potrebno prestaviti telekomunikacijske kable, ki potekajo vzporedno
z lokalno cesto:
-
magistralni telekomunikacijski optični kabel SX Koper – LC Senožeče
K-266,
-
magistralni koaksialni kabel Postojna–Koper,
-
medkrajevni telefonski kabel Koper–Škofije–državna meja z odcepom LC
Ankaran in Dekani,
-
telefonsko kabelsko omrežje Bertoki – sekundar.
(4) Objekt bencinskega servisa Bertoki
se priključi na KR Bertoki.
(5) Za potrebe Ministrstva za obrambo
Republike Slovenije, Sektor za civilno obrambo, je predvidena položitev
kabelske kanalizacije za »klic v sili« po trasi bertoške vpadnice od nadvoza
pri obstoječem priključku »Bertoki« do rondoja »Bertoki« ter nato po ankaranski
vpadnici preko viadukta »Bonifika« do rondoja »Centralna čistilna naprava«.
VI. VODNOGOSPODARSKE UREDITVE, UREDITVE NA OBMOČJIH KMETIJSKIH
ZEMLJIŠČ, VAROVANJE NARAVE
19. člen
(vodotoki)
(1) Zaradi gradnje navezave se
kakovost voda in vodni režim, posebej pa režim odtoka visokih voda na vplivnem
območju, ne sme poslabšati. Zato mora investitor izvesti potrebne ureditve na
vodotokih in upoštevati ukrepe za varovanje v času gradnje in po njej. Med
gradnjo mora izvajalec organizirati ukrepe za primer razlitja nevarnih tekočin.
V primeru razlitja nevarnih tekočin mora izvajalec onesnaženi material (npr.
onesnažena tla) izkopati in ga oddati v predelavo kot nevaren odpadek, razen če
ne izvede analize, s katero bi organizacija, pooblaščena s strani ministrstva
za okolje in prostor ugotovila, da ne gre za nevaren odpadek in bi lahko bil
odstranjen na drug način.
(2) V vodotoke se ne sme spuščati
naftnih derivatov, ki se uporabljajo za zagon in delovanje gradbenih strojev in
transportnih sredstev.
(3) Pranje delovnega orodja v
okoliških vodotokih ni dovoljeno, prav tako ne spuščanje cementnega mleka v
vodotoke in odlaganje cementnih odpadkov.
(4) Za potrebe gradnje se med gradnjo
ne sme črpati vode iz vodotokov.
(5) V bližini vodotokov je prepovedano
odlagati gradbeni ali izkopani material ter kakorkoli drugače onesnaževati
vodo.
(6) Pri gradnji viadukta čez Rižano se
čim manj posega v reko in brežine ter zagotovi vse ukrepe za preprečevanje
negativnih vplivov na rastlinstvo in živalstvo v reki in ob njej. Dimenzije
premostitvenega objekta na ankaranski vpadnici morajo zagotoviti optimalno
izmenjavo voda v Škocjanskem zatoku in upoštevati druge interese po povezavi
dveh vodnih površin.
(7) Odvajanje in čiščenje meteornih
vod se izvede z zadrževalniki padavinske vode, ki služijo tudi kot zadrževalniki
v primeru izlitja nevarnih snovi (kot je našteto v 15. členu).
(8) Niveleta ankaranske vpadnice mora
biti usklajena s predvideno vodnogospodarsko ureditvijo naravnega rezervata.
(9) Poseg ne sme v ničemer poslabšati
obstoječega stanja kvalitete vodnih virov, kar je potrebno doseči z ustreznimi
gradbeno tehničnimi ukrepi, z ustreznim načinom gradnje ter po izgradnji z
ustreznim načinom vzdrževanja.
(10) Na celotni trasi je potrebno med
gradnjo in obratovanjem preprečiti izliv polutantov v podtalje in površinske
vodotoke.
(11) Vsa odvajanja meteornih vod in
izlivov iz gradbišč morajo biti urejena preko ustreznih kompenzacijskih bazenov
in lovilcev.
(12) Vsa odvajanja komunalnih odplak
morajo biti v času pripravljalnih del in med gradnjo urejena preko ustreznih
komunalnih objektov in zavarovana, da ne pride do izliva odplak v vodotoke ali
njegovo okolico.
(13) Pripravi se načrt aktivnosti za
primer nesreče z razlitjem ali razsutjem nevarnih snovi. Načrt, ki se mora
izvajati na celotnem območju navezave in bencinskega servisa, mora vključevati
vse stopnje od začetnega obveščanja vseh služb do odstranjevanja onesnaženih
tal.
20. člen
(varstvo kmetijskih zemljišč)
(1) Varovanje kmetijskih zemljišč je
dolžan zagotoviti investitor s primerno organizirano gradnjo, zaščito zemljišč
pred onesnaževanjem v času gradnje in obratovanja ceste, nadomestitvijo
prekinjenih poti, sanacijo prekinjenih sistemov za odvodnjavanje oziroma
namakanje in s pridobitvijo (usposobitvijo) nadomestnih kmetijskih zemljišč.
(2) Pri gradnji predvidenih posegov je
potrebno omejiti gibanje strojev na območju same trase in zavarovati tla pred
poškodbami. Z rodovitno plastjo tal, ki jo je potrebno odstraniti z matične
podlage, je potrebno med gradnjo in po izgradnji zagotoviti racionalno
ravnanje. Določiti je potrebno začasne deponije. Preprečiti je potrebno mešanje
živice in mrtvice in uničenje rodovitne prsti z neprimernim deponiranjem. Rodovitna
prst se uporabi za sanacijo poškodovanih površin na gradbišču navezave. Trajni
viški rodovitne prsti se odložijo v deponije določene z odlokom Mestne občine
Koper.
21. člen
(varstvo narave)
(1) Upoštevati je potrebno omejitve iz
predpisov, ki urejajo območje naravnega rezervata Škocjanski zatok. Ureditev
deponije izkopanega materiala ne sme biti v bližini naravnega rezervata. Pri
vseh zemeljskih delih na meji naravnega rezervata je potrebno izvesti potrebne
ukrepe za preprečitev škodljivih vplivov.
(2) Zaradi preprečevanja osvetljevanja
območja rezervata in protihrupne zaščite se vzdolž dela ankaranske vpadnice ob
naravnem razervatu izvede varovalni nasip v višini 1 m. Na strani ob Škocjanskem zatoku je izveden v naklonu 1: 3 in se spušča na nivo terena zatoka.
(3) Preprečitev erozije na pobočju
Srmina se izvede z uporabo kamnitih suhozidov in uporabo avtohtone ozelenitve.
Pri izkopih je dovoljeno odstranjeno plodno zemljo hraniti na območju
gradbišča, vendar le v količini, ki je potrebna za ureditev zelenih površin.
(4) Pred začetkom pripravljalnih del
oziroma gradnje je potrebno izdelati fotografske in filmske dokumentacije območja
povezovalne ceste in vpadnic. Potrebno je zagotoviti naravovarstveni nadzor na
območju ob Škocjanskem zatoku in na ostalih območjih varovanja narave ter
geološki nadzor na celotnem območju trase med izvajanjem pripravljalnih in
gradbenih del. Načrte krajinske ureditve z zasaditvenim načrtom je potrebno
predložiti Agenciji Republike Slovenije za okolje v pregled in potrditev. Po
končani gradnji je potrebno odstraniti vse provizorije in začasne deponije ter
površine ustrezno urediti.
22. člen
(varstvo flore, favne in biotopov)
Na bertoški vpadnici se izvede med
profiloma P9 in P10 dodatni podhod (prepust s poličko), ki omogoča selitve dvoživk,
plazilcev in ostalih malih živali.
VII. REŠITVE IN UKREPI ZA VAROVANJE OKOLJA, OHRANJANJE NARAVE
IN KULTURNE DEDIŠČINE TER TRAJNOSTNE RABE NARAVNIH DOBRIN
23. člen
(varstvo objektov in območij kulturne
dediščine)
(1) Za varovanje objektov in območij
kulturne dediščine pred poškodovanjem ali uničenjem mora investitor zagotoviti:
a) za celoten poseg z vsemi
spremljajočimi ureditvami izvedbo predhodnih arheoloških raziskav (ekstenzivni
in intenzivni arheološki pregled) po metodologiji SAAS, izvedbo zaščitnih
izkopavanj potencialno odkritih najdišč, vključno z vsemi poizkopavalnimi
postopki. Območja morajo biti pregledana in zemljišča sproščena pred začetkom
gradnje oziroma pripravljalnih del. Obvezen je stalen arheološki nadzor nad
zemeljskimi deli. O pričetku del je potrebno pravočasno obvestiti pristojno
območno enoto Zavoda za varstvo kulturne dediščine Slovenije;
b) izvajanje usekov in nasipov
v vidnem prostoru dediščine tako, da se zagotovi tak naklon in oblikovanost
brežin, ki bo zagotavljal najbolj ustrezno izvedbo glede na raščen teren in
krajinske značilnosti. Zasaditev brežin je potrebno obravnavati unikatno in ne
posplošeno za celotno traso. Izvedba protihrupnih zaščit naj dodatno ne
poudarja cestnega telesa. Rešitve naj se nanašajo na širši vidni prostor in ne
le za ožje območje ceste;
c) dokumentiranje stanja pred
pričetkom zemeljskih del (foto in video posnetek prostora z dediščino), za
izdajo uporabnega dovoljenja pa mora biti dokumentirano tudi stanje po končanju
del. Dokumentacija se izdela po navodilih Zavoda za varstvo kulturne dediščine
Slovenije, Območna enota Piran in naj se hrani pri njem. Ministrstvu za kulturo
je potrebno poleg pregledne situacijske karte in krajinsko ureditvenega načrta predložiti
še načrte premikov obstoječe infrastrukture na celotni trasi in načrte
gradbišča in deponij viškov materiala na celotni trasi;
d) čez objekte in območja
kulturne dediščine ne smejo potekati gradbiščne poti, obvozi, vanje ne smejo
biti premaknjene potrebne ureditve vodotokov, prav tako ne druga
infrastruktura, ne sme se je izkoriščati za deponije viškov materialov ipd.
24. člen
(varstvo pred hrupom)
(1) Na območju navezave so predvidene
naslednje tehnične rešitve aktivne protihrupne zaščite:
-
EN-1: varovalni nasip ob desni strani ankaranske vpadnice, od km
–0,1+91,47 do km 0,2+35, višine h = 1,0 m (od nivelete ceste) in dolžine l = 426 m;
-
EN-2: varovalni nasip ob desni strani ankaranske vpadnice, od km 0,2+70
do km 0,8+08, višine h = 1,0 m (od nivelete ceste) in dolžine l = 538 m;
-
EN-3: varovalni nasip ob desni strani ankaranske vpadnice, od km 0,8+32
do km 0,9+54, višine h = 1,0 m (od nivelete ceste) in dolžine l = 122 m;
-
EN-4: varovalni nasip ob desni strani ankaranske vpadnice, od km 1,0+04
do km 1,3+55, višine h = 1,0 m (od nivelete ceste) in dolžine l = 351 m;
-
BVO-5: betonska varovalna ograja tudi v funkciji zaščite pred hrupom na
viaduktu »Bonifika« desno od osi, od km 1,4+21 do km 1,9+81, višine h = 0,80 m in dolžine l = 560 m;
-
BVO-6: betonska varovalna ograja tudi v funkciji zaščite pred hrupom na
viaduktu »Bonifika« levo od osi, od km 1,4+21 do km 1,9+81, višine h = 0,80 m in dolžine l = 560 m.
(2) Na območju ob Škocjanskem zatoku
(ankaranska vpadnica od križišča »Porsche« do rondoja »Bertoki«, celotna
bertoška vpadnica) se prometne površine izvede z uporabo tihega asfalta
DBM-11s.
(3) Na območju bencinskega servisa
Bertoki je zaradi HC Srmin–Koper prostor za bodočo aktivno zaščito na naslednjih
lokacijah:
-
na levem robu deviacije ceste Bertoki–Bivje na odseku km 0.0-89,30 do km
0.0+67,86 (P1-109,30 m), absorbcijska protihrupna ograja v dolžini 195 m;
-
na desni strani AC na odseku km 0.1+04,85 do km 0.3+37, protihrupna
ograja v dolžini 220 m;
-
na desni strani AC na odseku km 0.3+37 do km 0.5+52 (P19+152 m), protihrupna ograja v dolžini 215 m.
(4) Preveritev potrebnosti izvedbe
pasivne protihrupne zaščite je predvidena pri objektih Ulica ob spomeniku 2 na
parceli št. 893/1, Ulica ob spomeniku 4, na parceli št. 893/2 in Ulica ob
spomeniku 10 na parceli št. 909/3, in objektu »železničarjev« na parceli št.
5797/2, vse parcele v k.o. Bertoki.
25. člen
(monitoring hrupa)
(1) Investitor je dolžan v času
gradnje avtoceste izvesti protihrupno zaščito za 5-letno plansko obdobje na
podlagi izračuna obremenitev hrupa in jih nadgrajevati skladno z rezultati
zakonsko predpisanega monitoringa. Protihrupni nasipi se zgradijo v času
gradnje ceste v končnem obsegu.
(2) Prve meritve hrupa in obratovalni
monitoring se izvajata na podlagi predpisa, ki ureja področje o prvih meritvah
na obratovalnem monitoringu hrupa za vire hrupa ter o pogojih za njegovo
izvajanje. Na podlagi monitoringa je investitor dolžan izvesti eventualne
potrebne dodatne ukrepe.
(3) Izvajalec je dolžan zagotoviti
izvedbo monitoringa hrupa med gradnjo in ukrepati v primeru ugotovljenih prekoračitev
vrednosti, določenih za čas gradnje. Merilne točke se določijo na podlagi
načrta organizacije gradbišča za naseljena območja v neposredni bližini
gradbišča in cest, po katerih bodo potekali glavni transporti.
26. člen
(varstvo zraka)
(1) Vsi protihrupni ukrepi imajo tudi
funkcijo varovanja pred prašnimi usedlinami in delno imisijami plinov, delno pa
ima to funkcijo tudi zasaditev v obcestnem prostoru. Med obratovanjem avtoceste
dodatni zaščitni ukrepi niso potrebni.
(2) Med gradnjo je izvajalec dolžan
upoštevati naslednje ukrepe za varstvo zraka:
-
določila predpisov, ki urejajo z emisijske norme pri gradbeni
mehanizaciji in transportnih sredstvih;
-
preprečevanje prašenja odkritih delov trase in gradbišča: vlaženje sipkih
materialov in nezaščitenih površin ter preprečevanje raznosa materiala z
gradbišča;
-
sprotno rekultivirati območja velikih posegov.
27. člen
(varstvo tal)
(1) Gradbišče je omejeno na območje
državnega lokacijskega načrta. Tudi pri ureditvi in postavitvi začasnih objektov
se morajo upoštevati določbe o omejitvah posegov v prostor iz uredbe. V sklopu
izdelave projektne dokumentacije je potrebno izdelati projekt o uporabi
rodovitnega dela prsti. Z rodovitno plastjo tal, ki se odstrani z matične
podlage, je potrebno med gradnjo in po izgradnji zagotoviti racionalno
ravnanje. Prst se mora odstraniti in deponirati tako, da se ohrani njena
plodnost in količina. Preprečiti je potrebno mešanje mrtvice in živice.
Določiti je potrebno začasne deponije za živico, ki mora biti odložena na
največ 1,5 m visoke nasipe. Prst se uporabi za sanacijo devastiranih in
degradiranih tal.
(2) Pretakalna ploščad na bencinskem
servisu Bertoki mora biti izdelana v vodotesni izvedbi. Odvodnjavanje padavinskih
odpadnih vod ali tekočin, ki nastanejo v primeru nesreče, se s pretakalne
ploščadi odvajajo ločeno od sistema zbiranja in odvajanja komunalnih odpadnih
vod in ločeno od sistema odvajanja padavinskih vod z objektov bencinskega
servisa.
(3) Zbirni vodi in drugi gradbeni
elementi morajo biti zgrajeno tako, da lahko sprejmejo tudi večje količine vod.
(4) Odvodnjavanje in čiščenje
padavinskih odpadnih vod s pretakalne ploščadi je urejeno preko usedalnika, ki
je opremljen z oljnim lovilcem.
28. člen
(varstvo pred požarom)
(1) Z izgradnjo predvidene navezave in
bencinskega servisa se ne sme poslabšati požarna varnost objektov in območij.
Zagotovljeni morajo biti dovozi za intervencijska vozila do vseh območij.
Preskrba s požarno vodo ne sme biti okrnjena. Na območju bencinskega servisa mora
biti tudi ustrezna protipožarna ureditev.
(2) Med gradnjo mora izvajalec
upoštevati predpise, ki urejajo področje varstva pred požarom v naravnem
okolju.
29. člen
(križanje železnice)
(1) Odmiki stebrov viadukta Bonifika
na predvideni ankaranski vpadnici pri križanju obstoječih in predvidenih tirov
tovorne postaje morajo biti najmanj 3 m od skrajnega roba predvidenega tira.
(2) Zaradi predvidene širitve tirnih
kapacitet na območju tovorne postaje mora biti skrajni rob srminske vpadnice
oddaljen minimalno 8 m od osi skrajnega predvidenega tira.
30. člen
(zbiranje odpadkov)
(1) Za zbiranje komunalnih oziroma
komunalnim podobnih odpadkov je predvidena namestitev tipskih posod, ki se jih
prazni v rednem odvozu. Odjemno mesto je lahko skupno za vse povzročitelje,
vendar je primernejše zbiranje pri posameznih objektih in površinah. Za
ravnanje z odpadki, ki ne spadajo med komunalne odpadke (kartonska in plastična
embalaža, steklovina, nevarni odpadki) in niso predmet javne službe ravnanja z
odpadki, je potrebno predvideti dodatna zbirna mesta oziroma manipulativne
površine (odprta ali nadkrita) glede na pričakovane količine posameznih
frakcij, ki bodo nastajale v objektih. Za vse odpadke iz dejavnosti, ki nimajo
značaja komunalnih odpadkov in jih po odloku ni dovoljeno odlagati v tipizirane
posode, morajo investitorji oziroma onesnaževalci skleniti pogodbo o odvozu le
teh z ustrezno organizacijo. Zbirna in odjemna mesta je potrebno določiti in
projektirati v sodelovanju s službo Snage, Komunale Koper, d.o.o.
(2) Na območju parkirišč in
rekreacijskih površin so predvideni tipski smetnjaki. Praznjenje smetnjakov in
odvoz do odjemnega mesta zagotavlja upravljavec parkirišč.
VIII. ETAPNOST IZVEDBE
31. člen
(etape izvajanja državnega lokacijskega
načrta)
(1) Etape izvajanja državnega
lokacijskega načrta so:
-
prestavitve, razširitve in druge prilagoditve obstoječih
infrastrukturnih in drugih objektov in naprav ter vodnogospodarske ureditve, ki
so potrebne za realizacijo predvidenih posegov;
-
deli tras vpadnic;
-
križišča in priključki;
-
objekti na trasi vpadnic;
-
bencinski servis Bertoki;
-
povezovalni deli prometnic do obstoječega dela cestnega omrežja.
(2) Etape iz prejšnjega odstavka se
lahko izvajajo posamezno ali skupaj, predstavljati pa morajo posamezne
zaključene funkcionalne enote. Poseg mora biti fazno zastavljen tako, da bo ves
čas gradnje navezave nemoteno in neprekinjeno obratovanje dejavnosti in
dostopnost obravnavanega območja in njegovega vplivnega zaledja.
(3) Bertoška vpadnica je obravnavana
kot dvopasovnica, pri čemer je potrebno upoštevati možno dograditev v
štiripasovnico.
32. člen
(razmejitev financiranja prostorske
ureditve)
(1) Razmejitev investicije javnih cest
in pripadajočih cestnih površin ter komunalne in druge infrastrukture se določi
v skladu s predpisi, ki urejajo področje javnih cest.
(2) DARS, d.d., je investitor
naslednjih delov iz tega državnega lokacijskega načrta:
-
bertoška vpadnica z rondojem »Bertoki«,
-
del ankaranske vpadnice med rondojem »Bertoki« in rondojem »Centralna
čistilna naprava« z navezavo na lokalno cesto, srminsko vpadnico, povezovalna
cesta in štiripasovnica v luko z rondojem »Rižana« ter plato bencinskega
servisa Bertoki z deviacijo obstoječe ceste.
(3) Drugi investitorji prevzamejo del
ankaranske vpadnice od km –0.1-92 do km 1.3+37 (rondo »Bertoki«) in pripadajoče
komunalne vode in naprave, katerih investitor ni DARS, d.d.
33. člen
(faznost)
(1) Gradnja na delu, katerega
investitor je DARS, d.d., poteka v dveh fazah. Prva faza obsega bertoško
vpadnico z rondojem »Bertoki«, del ankaranske vpadnice med rondojem »Bertoki«
in rondojem »Centralna čistilna naprava« ter navezavo na lokalno cesto,
povezovalno cesto in štiripasovnico v luko z rondojem »Rižana« ter plato
bencinskega servisa Bertoki z deviacijo obstoječe ceste. Druga faza obsega
srminsko vpadnico.
(2) Na delu navezave, kjer so
investitorji drugi, faznost ni opredeljena in se lahko izvaja ne glede na
izvajanje dela posegov državnega lokacijskega načrta, katere investitor je
DARS, d.d.
(3) Pri izvajanju posegov iz prvega
odstavka tega člena je potrebno izvesti tudi pripadajoče komunalne vode in naprave,
katerih investitor ni DARS, d.d.
34. člen
(kategorizacija)
(1) Po izvedbi prve faze bodo kot
avtocestni priključek kategorizirani naslednji deli tras: bertoška vpadnica z
rondojem »Bertoki«, del ankaranske vpadnice med rondojem »Bertoki« in rondojem
»Centralna čistilna naprava« z viaduktom »Bonifika«, rondo »Centralna čistilna
naprava«, povezovalna cesta, rondo »Rižana« in štiripasovna vpadnica v luko.
(2) Po realizaciji druge faze oziroma
vseh posegov, predvidenih z državnim lokacijskim načrtom, se določi končna
kategorizacija cest.
IX. SEZNAM OBJEKTOV, KI SE ODSTRANIJO
35. člen
(rušenja objektov)
Zaradi izgradnje srminske vpadnice je
predvidena rušitev objektov, in sicer Srmin 9 in Srmin 10, na parcelah št. 5825/2 in 5825/3, k.o. Bertoki.
X. OBVEZNOSTI INVESTITORJA IN IZVAJALCEV
36. člen
(splošne obveznosti)
(1) Poleg obveznosti navedenih v
predhodnih členih te uredbe, so obveznosti investitorja in izvajalca v času
gradnje in po njej tudi:
-
izdelati načrt ureditve gradbišča in načrt ureditve prometa na območju
Instalacije, d.o.o., v času gradnje ter zagotoviti takšne tehnične in
tehnološke rešitve gradnje ceste in deviacij, da bo nemoteno delovanje družbe
Instalacije,
-
promet v času gradnje organizirati tako, da ne prihaja do poslabšanja
prometnih razmer na obstoječem cestnem omrežju,
-
pred pričetkom gradnje izdelati elaborat (posnetek stanja) o kvaliteti
obstoječih vozišč na vseh cestah, po katerih poteka gradbiščni promet,
-
zagotoviti ukrepe na obstoječem cestnem omrežju v takšnem obsegu, da se
prometna varnost zaradi graditve navezave ne poslabša,
-
zagotoviti dostope, ki so zaradi gradnje navezave prekinjeni,
-
pred pridobitvijo dovoljenja za gradnjo investitor z upravljavci, občino
in krajevnimi skupnostmi uskladi popis obstoječih lokalnih cest in javnih poti
ter druge infrastukture, ki bo tangirana zaradi gradnje navezave,
-
zagotoviti zavarovanje gradbišča tako, da sta zagotovljeni varnost in
raba bližnjih objektov in zemljišč,
-
v najkrajšem možnem času odpraviti prekomerne negativne posledice, ki bi
nastale zaradi gradnje in obratovanja navezave,
-
zagotoviti nemoteno komunalno oskrbo preko vseh obstoječih
infrastrukturnih vodov in naprav; infrastrukturne vode je potrebno takoj
obnoviti v primeru poškodb pri gradnji,
-
za čas gradnje in po zaključku gradnje je potrebno zagotoviti normalen
dostop s specialnimi vozili javnega podjetja Komunale Koper, d.o.o., na
lokacijo Centralne čistilne naprave v Srminu in ostalih tangiranih objektov
kanalizacijskega sistema,
-
v času gradnje zagotoviti vse potrebne varnostne ukrepe in organizacijo
gradbišča za preprečitev prekomernega onesnaženja tal, vode in zraka pri
transportu, skladiščenju in uporabi škodljivih snovi; v primeru nesreče
zagotoviti takojšnje ukrepanje usposobljene službe,
-
organizirati gradbišče tako, da gradbiščne baze ne bodo locirane v
neposredni bližini naselij oziroma jih postaviti s soglasjem lokalne skupnosti,
-
za varovanje vodnih virov med gradnjo mora investitor zagotoviti ukrepe,
navedene v 20. členu te uredbe,
-
za čas gradnje upoštevati, da se na vseh območjih dovolijo imisije hrupa
tako, da v dnevnem času niso prekoračene kritične ravni hrupa predpisane za
posamezna območja varovanja pred hrupom,
-
vzdrževati vegetacijske pasove ob cestah, ki so element krajinskega
urejanja, istočasno pa imajo tudi funkcijo varovanja pred onesnaževanjem
neposrednega okoliškega prostora,
-
zagotoviti sanacijo zaradi gradnje poškodovanih objektov, naprav in
območij ter okolico objektov,
-
sanirati oziroma povrniti v prvotno stanje vse poti in ceste, ki se
zaradi gradnje avtoceste ali uporabe pri gradnji prekinejo ali poškodujejo,
-
sanirati vse sisteme za odvodnjavanje oziroma namakanje kmetijskih
zemljišč, ki se zaradi gradnje prekinejo ali poškodujejo,
-
zgraditi dostope, ki v načrtu niso predvideni, se pa utemeljeno
zahtevajo v postopku zaslišanih prizadetih strank,
-
vse ceste in poti, ki bodo služile obvozu ali transportom med gradnjo,
pred pričetkom del ustrezno urediti in protiprašno zaščititi, po izgradnji
priključka pa po potrebi obnoviti,
-
upoštevati določila poročila o vplivih na okolje in Poročila o vplivih
na okolje za bencinski servis Bertoki, ki ga je izdelal Imos GEA TEH, d.o.o.,
iz Ljubljane.
(2) Vsi navedeni ukrepi se morajo
izvajati na podlagi ustreznih dovoljenj za poseg v prostor, pridobljenimi pred
pričetkom gradnje avtoceste.
37. člen
(monitoring)
(1) Investitor gradnje mora zagotoviti
celosten načrt monitoringa za področja, ki jih določa poročilo o vplivih na
okolje, in sicer:
-
meritev posedkov in lezenja tal na delu trase po mehkih podajnih tleh,
-
kakovost tal in rastlin med obratovanjem,
-
kakovost površinskih voda med gradnjo in obratovanjem ter usedalnikov
med obratovanjem,
-
vodni režim površinskih voda s postavitvijo avtomatskih tlačnih
registratorjev,
-
kakovost zraka med gradnjo,
-
hrup med gradnjo in obratovanjem,
-
naravovarstveni nadzor med gradnjo,
-
stanje živega sveta s poudarkom na dvoživkah med gradnjo ter flori,
vegetaciji, ptičih in dvoživkah med obratovanjem,
-
arheološki nadzor med gradnjo.
(2) Pri določitvi točk monitoringa naj
se smiselno upoštevajo točke že izvedenih meritev ničelnega stanja. V delih,
kjer je to mogoče, je potrebno monitoring prilagoditi in uskladiti z drugimi
obstoječimi državnimi ali lokalnimi spremljanji stanj kakovosti okolja. Pri
fizičnih meritvah stanja sestavine okolja (tla, vode, zrak, hrup) je potrebno
zagotoviti vsaj tolikšno število točk nadzora, da se pridobi utemeljena
informacija o stanju posamezne sestavine okolja.
(3) Točke spremljanja stanja
zavarovati tako, da je omogočeno kontinuirano pridobivanje podatkov.
(4) Monitoring se izvaja v skladu s
predpisi, ki urejajo izvajanje monitoringa in v skladu z usmeritvami poročila o
vplivih na okolje. Rezultati monitoringa so javni, investitor poskrbi za
dostopnost podatkov. Dodatni ukrepi, ki jih mora izvesti investitor na podlagi
rezultatov monitoringa, so:
-
dodatne tehnične in prostorske rešitve,
-
dodatne zasaditve in vegetacijske zgostitve,
-
sanacija, povečanje ali izgradnja novih naprav,
-
sprememba rabe prostora,
-
drugi ustrezni ukrepi.
XI. TOLERANCE
38. člen
(tolerance)
(1) Pri realizaciji državnega
lokacijskega načrta so dopustna odstopanja od tehničnih rešitev določenih s to
uredbo, če se v nadaljnem podrobnejšem proučevanju geoloških, hidroloških,
geomehanskih in drugih razmer poiščejo tehnične rešitve, ki so primernejše z
oblikovalskega, prometnotehničnega ali okoljevarstvenega vidika, s katerimi pa
se ne smejo poslabšati prostorski in okoljski pogoji. Ta odstopanja ne smejo
biti v nasprotju z javnimi interesi, z njimi morajo soglašati organi in
organizacije, ki jih ta odstopanja zadevajo. Vse stacionaže in dimenzije,
navedene v tej uredbi, se morajo natančneje določiti v projektni dokumentaciji
za pridobitev dovoljenj za gradnjo.
(2) Pri realizaciji državnega
lokacijskega načrta je v okviru dopustnih odstopanj od rešitev, določenih s to
uredbo, dopustna tudi gradnja tirnih naprav (v okviru rekonstrukcije postaje
Koper tovorna in glavne pristaniške postaje) v območju tega lokacijskega načrta
in sicer od profila 15 ceste do profila 24 ceste – Srminska vpadnica.
(3) Na odseku ankaranske vpadnice med
km –0.1-92 (navezava na os Ankaranske ceste) in km 0.1+00 (križišče »Vzhodna
vpadnica«) je možna fazna izvedba ankaranske vpadnice kot dvopasovnice in
prilagoditev na obstoječe stanje.
XII. NADZOR
39. člen
(nadzor)
Nadzor nad izvajanjem te uredbe opravlja
Inšpektorat Republike Slovenije za okolje in prostor, v območjih in na objektih
kulturne dediščine pa tudi Inšpektorat za kulturno dediščino.
Uredba o državnem lokacijskem načrtu za navezavo luke
Koper na avtocestno omrežje (Uradni list RS, št. 79/04)
vsebuje naslednjo prehodno in končno določbo:
»XIII. PREHODNA IN KONČNA DOLOČBA
40. člen
(veljavnost
prostorskih aktov)
Z dnem uveljavitve te uredbe se za
ureditveno območje iz 3. člena ter uredbe šteje, da so spremenjeni in
dopolnjeni naslednji občinski prostorski akti:
-
Prostorske sestavine dolgoročnega plan Mestne občine Koper za obdobje
1986–2000, (Uradne objave, št. 25/86, 10/88, 9/92, 4/93, 7/94, 25/94, 14/95,
11/98, 16/99 in 33/01);
-
Prostorske sestavine srednjeročnega plana Mestne občine Koper za obdobje
1986–1990, (Uradne objave, št. 36/86, 11/92, 4/93, 7/94, 25/94, 14/95, 11/98,
16/99 in 33/01);
-
Prostorski ureditveni pogoji za območje trgovskega pristanišča v Kopru
(Uradne objave, št. 45/98 in 20/01);
-
Zazidalni načrt kare ob Vzhodni vpadnici (Uradne objave, št. 8/90 in
28/00);
-
Prostorski ureditveni pogoji za območje med Ankaransko cesto in Vzhodno
vpadnico (Uradne objave, št. 32/97);
-
Prostorski ureditveni pogoji v
Občini Koper za območje severozahodnega dela Srmina
(Uradne objave, št. 26/87 in 25/94).
41. člen
Ta uredba začne veljati petnajsti dan po
objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.«.
Uredba o dopolnitvi Uredbe o državnem lokacijskem načrtu
za navezavo luke Koper na avtocestno omrežje (Uradni list RS, št. 109/04)
vsebuje naslednjo končno določbo:
»2. člen
Ta uredba začne veljati petnajsti dan po
objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.«.