Neuradno prečiščeno besedilo, ki vsebuje to spremembo:
Opozorilo: Neuradno prečiščeno besedilo
predpisa predstavlja zgolj informativni delovni pripomoček, glede katerega
organ ne jamči odškodninsko ali kako drugače.
Neuradno prečiščeno besedilo Uredbe o
okoljski dajatvi za onesnaževanje okolja zaradi odlaganja odpadkov obsega:
-
Uredbo o okoljski dajatvi za onesnaževanje okolja zaradi odlaganja
odpadkov (Uradni list RS, št. 129/04 z dne 3. 12. 2004),
-
Uredbo o spremembi in dopolnitvah Uredbe o okoljski dajatvi za
onesnaževanje okolja zaradi odlaganja odpadkov (Uradni list RS, št. 68/05 z dne
18. 7. 2005).
UREDBA
o okoljski dajatvi za onesnaževanje
okolja zaradi odlaganja odpadkov
(neuradno prečiščeno besedilo št. 1)
I. SPLOŠNE DOLOČBE
1. člen
(1) Ta uredba določa način obračunavanja,
določanja višine, odmere in plačevanja okoljske dajatve za onesnaževanje okolja
(v nadaljnjem besedilu: okoljska dajatev), ki je posledica odlaganja odpadkov
na odlagališčih odpadkov, ter merila in pogoje za vračilo plačane okoljske
dajatve.
(2) Onesnaževanje okolja iz prejšnjega
odstavka je onesnaževanje tal s količino odloženih odpadkov in onesnaževanje
zunanjega zraka z emisijo metana zaradi odloženih biološko razgradljivih
odpadkov.
2. člen
Pojmi imajo po tej uredbi naslednji pomen:
1.
odpadki so odpadki iz predpisa o ravnanju z
odpadki;
2.
inertni odpadki so inertni odpadki iz predpisa
o odlaganju odpadkov;
3.
biološko razgradljivi odpadki so biološko
razgradljivi odpadki iz predpisa o odlaganju odpadkov;
4.
komunalni odpadki so odpadki iz
klasifikacijskega seznama odpadkov, ki so navedeni v skupini s klasifikacijsko
oznako 15 in 20;
5.
odlagališče je odlagališče odpadkov iz predpisa
o odlaganju odpadkov;
6.
obstoječe odlagališče je obstoječe odlagališče
iz predpisa o odlaganju odpadkov;
7.
obdelava odpadkov je vsak fizikalen, termičen,
kemičen ali biološki proces, vključno s sortiranjem odpadkov, s katerim se
spremenijo lastnosti odpadkov z namenom zmanjšanja prostornine ali teže
odpadkov pred njihovim odlaganjem, z namenom zmanjšanja biološko razgradljivih
snovi v odpadkih, z namenom zmanjšanja nevarnih lastnosti, lažjega ravnanja z
njimi ali povečanja možnosti za njihovo predelavo. Izločevanje ločenih frakcij
z ločenim zbiranjem komunalnih odpadkov in sežiganje ali sosežiganje odpadkov
ni obdelava odpadkov;
8.
enota obremenitve tal z odlaganjem odpadkov je
enota, določena kot podlaga za izračun osnove za obračunavanje in odmero
okoljske dajatve (v nadaljnjem besedilu: enota obremenitve tal);
9.
enota obremenitve zraka z emisijo metana iz
odlagališč odpadkov je enota, določena kot podlaga za izračun osnove za
obračunavanje in odmero okoljske dajatve (v nadaljnjem besedilu: enota
obremenitve zraka);
10.
javna služba je občinska gospodarska javna
služba zbiranja, prevoza in odlaganja komunalnih odpadkov;
11.
infrastruktura javne službe so naslednji
objekti in naprave za zbiranje in odlaganje komunalnih odpadkov: komunalna
oprema zemljišč za zbiralnice ločenih frakcij, sortirnica odpadkov, mala
komunalna kompostarna, objekti in naprave zbirnih centrov v skladu s predpisom,
ki ureja ravnanje z ločenimi frakcijami komunalnih odpadkov, objekti in naprave
za biološko, mehansko in mehansko-biološko obdelavo komunalnih odpadkov pred
odlaganjem in odlagališče nenevarnih odpadkov;
12.
upravičeni stroški so stroški gradnje objektov
in nabave naprav infrastrukture javne službe;
13.
investicijska dokumentacija je investicijski
program in drugi dokumenti, ki jih je treba v času priprave investicije v
infrastrukturo javne službe izdelati v skladu s predpisi s področja javnih
financ, ki urejajo izdelavo programov za javna naročila investicijskega
značaja, in v skladu z operativnimi programi varstva okolja s področja ravnanja
s komunalnimi odpadki;
14.
investicijski projekt občine je skupek
aktivnosti za gradnjo novih ali obnovo obstoječih objektov infrastrukture javne
službe na območju posamezne občine ali več občin, če gre za skupno infrastrukturo
več občin, ki predstavlja v okviru operativnih programov varstva okolja s
področja ravnanja s komunalnimi odpadki zaokroženo celoto in za katero so
predvideni tudi viri iz plačil okoljske dajatve, pri tem pa je določen datum
začetka projekta in njegov zaključek s predajo v uporabo in končnim obračunom;
15.
načrt razvojnih programov države na področju
ravnanja s komunalnimi odpadki (v nadaljnjem besedilu: načrt razvojnih
programov države) je sestavni del državnega proračuna in ga sestavljajo
projekti in programi ravnanja s komunalnimi odpadki, za katere je predvideno
financiranje ali sofinanciranje iz sredstev državnega proračuna in je prikazan
najmanj za obdobje štirih let;
16.
načrt razvojnih programov občine na področju
ravnanja s komunalnimi odpadki (v nadaljnjem besedilu: načrt razvojnih
programov občine) je sestavni del občinskega proračuna in ga sestavljajo
projekti in programi ravnanja s komunalnimi odpadki, ki so sofinancirani tudi
iz sredstev državnega proračuna, prikazani najmanj za obdobje štirih let. Načrt
razvojnih programov občine mora biti usklajen z načrtom razvojnih programov
države.
3. člen
(1) Okoljska dajatev se plačuje zaradi
onesnaževanja okolja z odpadki, odloženimi na odlagališču za inertne, nenevarne
ali nevarne odpadke.
(2) Okoljska dajatev je prihodek proračuna
Republike Slovenije.
(3) Prihodki proračuna Republike Slovenije,
dobljeni s plačili okoljske dajatve iz prvega odstavka tega člena, so namenski
prejemki državnega proračuna za izvedbo operativnih programov varstva okolja s
področja ravnanja s komunalnimi odpadki, vključno z izvedbo pripravljalnih del
za gradnjo ter z izvedbo gradnje objektov infrastrukture državne gospodarske
javne službe sežiganja komunalnih odpadkov.
4. člen
Zavezanec za plačilo okoljske dajatve je
upravljavec odlagališča (v nadaljnjem besedilu: zavezanec).
II. VIŠINA OKOLJSKE DAJATVE
5. člen
Osnova za okoljsko dajatev se določi na
podlagi enot obremenitve tal in enot obremenitve zraka v koledarskem letu na
naslednji način:
osnova za okoljsko dajatev = Ctal x EOtal + Czrak
x EOzrak,
kjer je:
Ctal cena
za enoto obremenitve tal,
EOtal število
enot obremenitve tal,
Czrak cena
za enoto obremenitve zraka in
EOzrak število
enot obremenitve zraka.
6. člen
(1) Ceno za enoto obremenitve tal določi
Vlada Republike Slovenije s sklepom na predlog ministrstva, pristojnega za
okolje (v nadaljnjem besedilu: ministrstvo), enkrat letno.
(2) Cena za enoto obremenitve zraka je
enaka ceni za enoto obremenitve zraka z emisijo ogljikovega dioksida, ki jo
določi Vlada Republike Slovenije skladno s predpisom, ki ureja okoljsko dajatev
za obremenjevanja zraka z emisijo ogljikovega dioksida.
III. OBRAČUNAVANJE OKOLJSKE DAJATVE
7. člen
(1) Zavezanec plačuje okoljsko dajatev v
znesku, ki je enak osnovi za okoljsko dajatev za odpadke, ki jih je odložil na
odlagališče v koledarskem letu.
(2) Osnova za okoljsko dajatev se lahko
zniža za znesek, ki se ga določi na podlagi količin v odlagališčnem plinu
zajetega metana, ki zgori ali se ga zajame v koledarskem letu, za katerega
velja osnova za okoljsko dajatev, na naslednji način:
znižanje osnove za okoljsko dajatev = Czrak x (G x R +
0,44 x E),
kjer je:
G globalni grelni
potencial metana, ki je enak 21,
Czrak cena za
enoto obremenitve zraka,
R količina metana,
izražena v kg, ki zgori ali se ga zajame, in
E električna
energija, proizvedena iz zajetega odlagališčnega plina, izražena v kWh.
(3) Zavezanec količino v odlagališčnem
plinu zajetega metana, ki v koledarskem letu, za katerega uveljavlja znižanje
osnove za okoljsko dajatev, zgori ali kako drugače oksidira (R), ugotavlja na
podlagi podatkov, pridobljenih s predpisanim obratovalnim monitoringom za
odlagališča in podatkov iz meritev količin zajetega plina ali samo iz podatkov
o proizvedeni električni energiji in izkoristku pretvorbe goriva v elektriko,
če se plin v celoti uporablja za proizvodnjo električne energije.
(4) Zavezanec lahko uveljavlja znižanje
osnove za okoljsko dajatev iz drugega odstavka tega člena samo za odlagališče,
na katerem se odpadki odlagajo, in največ do višine, ki ne presega višine
okoljske dajatve za odpadke, ki so bili odloženi v istem obdobju na
odlagališču.
8. člen
Število enot obremenitve tal EOtal
iz 5. člena te uredbe se v odvisnosti od vrste odlagališča izračuna na podlagi
mase odloženih odpadkov v koledarskem letu, izražene v kg, in naslednjega
števila enot obremenitve tal za en kg odloženih odpadkov:
-
1 enota obremenitve tal za odlagališče za inertne odpadke,
-
2 enoti obremenitve tal za odlagališče za nenevarne odpadke,
-
10 enot obremenitve tal za odlagališče za nevarne odpadke.
9. člen
(1) Število enot obremenitve zraka EOzrak
iz 5. člena te uredbe se v odvisnosti od stopnje razgradljivosti odpadkov
izračuna na podlagi mase odloženih odpadkov v koledarskem letu, izražene v kg,
in števila enot obremenitve zraka za en kg odloženih odpadkov.
(2) Število enot obremenitve zraka za en
kilogram odloženih odpadkov iz prejšnjega odstavka se za posamezno vrsto
biološko razgradljivega odpadka izračuna na naslednji način:
število
enot obremenitve zraka = G x DOC x DOCF x F x (MCH4/MC),
kjer je:
G globalni
grelni potencial metana, ki je enak 21,
DOC delež
razgradljivega organskega ogljika v odpadkih,
DOCF delež organskega
ogljika v odpadkih, ki se pretvori v toplogredne pline,
F delež metana
v odlagališčnem plinu in
MCH4/MC razmerje
molske mase metana in ogljika, ki je enako 16/12.
(3) Delež razgradljivega organskega ogljika
v odpadkih (DOC) se izraža kot količnik med maso razgradljivega organskega
ogljika v odloženih odpadkih in celotno maso odloženih odpadkov.
(4) Delež metana v odlagališčnem plinu (F)
se izraža kot količnik med prostornino metana v odlagališčnem plinu in
prostornino vseh drugih plinov, ki nastanejo pri biološki razgradnji odloženih
odpadkov.
(5) Delež organskega ogljika, ki se
pretvori v toplogredne pline (DOCF), se izraža kot količnik med maso
razgradljivega organskega ogljika, ki se pretvori v toplogredne pline, in maso
vsega razgradljivega organskega ogljika v odloženih odpadkih.
10. člen
(1) Delež razgradljivega organskega ogljika
v odpadkih (DOC) iz prejšnjega člena se izračuna na naslednji način:
DOC
= 0,4 (A) + 0,17 (B) + 0,15 (C) + 0,30 (D),
kjer je:
A delež papirja, lepenke
in tekstila v odpadkih,
B delež odpadkov iz zelene biomase in naravnega lesa, ki nastanejo
kot odpadki iz vrtov in parkov in kot odpadki pri predelavi rastlin, ki ni
predelava rastlin za prehrano,
C delež odpadne hrane in organskih odpadkov, ki nastanejo pri proizvodnji
ali pripravi hrane. To so predvsem kompostirni odpadki iz gospodinjstev, menz
in restavracij, kompostirni odpadki iz primarne proizvodnje hrane v kmetijstvu,
lovu, ribištvu in ribogojstvu ter kompostirni odpadki, ki nastajajo pri
proizvodnji hrane rastlinskega izvora, in kompostirni odpadki, ki nastanejo pri
pripravi in predelavi mesa, rib in drugih živil živalskega izvora, in
D delež odpadkov iz obdelave in predelave lesa in proizvodnje
plošč ter pohištva in drugih odpadkov iz lesa, lubja, plute in slame.
(2) Deleži biološko razgradljivih odpadkov
A, B, C in D iz prejšnjega odstavka se izražajo kot količniki med maso posamezne
biološko razgradljive sestavine odpadkov v celotni količini odpadkov in maso
vseh odloženih odpadkov.
11. člen
(1) Če z obdelavo komunalnih odpadkov pred
njihovim odlaganjem ni zmanjšana količina posamezne vrste biološko
razgradljivih odpadkov, se za deleže biološko razgradljivih odpadkov A, B, C in
D za izračun deleža razgradljivega organskega ogljika v odpadkih (DOC) iz
prejšnjega člena upoštevajo naslednje vrednosti:
A = 0,12
B = 0,05
C = 0,25
D = 0,05.
(2) Zavezanec lahko za izračun deleža
razgradljivega organskega ogljika v odpadkih (DOC) pri obračunavanju okoljske
dajatve za odložene ostanke komunalnih odpadkov upošteva druge vrednosti
deležev biološko razgradljivih odpadkov, če ima v predpisani evidenci o
odlaganju odpadkov podatke o:
a) vsebnosti biološko
razgradljivih sestavin A, B, C ali D v odloženih ostankih komunalnih odpadkov
ali
b) količini in vrstah biološko
razgradljivih sestavin, ki so bile s predhodno obdelavo iz komunalnih odpadkov
izločene.
12. člen
Če se delež organskega ogljika, ki se pretvori
v toplogredne pline (DOCF) in delež metana v odlagališčnem plinu (F) ne
ugotavljata na način iz drugega odstavka 13. člena te uredbe, se za izračun
števila enot obremenitve zraka iz 9. člena te uredbe upoštevajo naslednje
vrednosti: DOCF = 0,77 in F = 0,5.
13. člen
(1) Zavezanec maso odloženih odpadkov, maso
odloženih biološko razgradljivih odpadkov in delež razgradljivega organskega
ogljika v odpadkih za potrebe obračunavanja okoljske dajatve ugotavlja na
podlagi podatkov o količini in vrsti ter stopnji obdelave prevzetih odpadkov iz
evidence, ki jo vodi v skladu s predpisom, ki ureja odlaganje odpadkov.
(2) Zavezanec delež organskega ogljika v
odpadkih, ki se pretvori v toplogredne pline (DOCF), in delež metana v
odlagališčnem plinu (F) za potrebe obračunavanja okolske dajatve ugotavlja na
podlagi podatkov, pridobljenih s kemično analizo odpadkov ali drugimi preskusi
o biološki razgradnji odpadkov, delež metana v odlagališčnem plinu (F) pa tudi
s kemično analizo odlagališčnega plina.
14. člen
Zavezanec, ki je šele začel odlagati
odpadke, za določitev osnove za prvo odmero okoljske dajatve navede podatke o
sestavi in predvideni letni masi odloženih odpadkov in deležu biološko
razgradljivih odpadkov na podlagi pridobljenega dovoljenja za odlaganje odpadkov.
IV. ODMERA OKOLJSKE DAJATVE
15. člen
(1) Zavezanec za plačilo okoljske dajatve
mora pri Agenciji Republike Slovenije za okolje (v nadaljnjem besedilu:
agencija) do 31. marca tekočega leta vložiti napoved za odmero okoljske dajatve
za preteklo leto (v nadaljnjem besedilu: napoved), v kateri navede vse potrebne
podatke za odmero okoljske dajatve.
(2) Obliko in vsebino napovedi predpiše
minister, pristojen za okolje.
16. člen
Zavezanec, ki je med letom prenehal
odlagati odpadke, mora vložiti napoved v tridesetih dneh po prenehanju
odlaganja odpadkov.
17. člen
(1) Agencija odmeri okoljsko dajatev z
odločbo.
(2) Agencija odmeri okoljsko dajatev do 31.
oktobra tekočega leta za preteklo leto.
18. člen
Zavezanec za plačilo okoljske dajatve mora
dokumentacijo, s katero dokazuje resničnost podatkov iz vložene napovedi in
pravilnost obračuna osnove za odmero okoljske dajatve, hraniti še najmanj pet
let od dneva pravnomočnosti odločbe o odmeri okoljske dajatve.
V. NAČIN PLAČEVANJA OKOLJSKE DAJATVE
19. člen
(1) Zavezanec za plačilo okoljske dajatve
plačuje okoljsko dajatev med letom v obliki mesečnih akontacij na račun,
določen s predpisom ministra, pristojnega za finance.
(2) Nadzor nad vplačili okoljske dajatve
opravlja agencija.
(3) Morebitna razlika med z akontacijo
vplačanim zneskom okoljske dajatve za odlaganje odpadkov na odlagališču, ki ni
javna infrastruktura, in zneskom, odmerjenim za to okoljsko dajatev z odločbo
iz 17. člena te uredbe, se mora plačati na račun iz prvega odstavka tega člena
ali vrniti v 60 dneh po dokončnosti odločbe.
(4) Morebitna razlika med z akontacijo
vplačanim zneskom okoljske dajatve za odlaganje odpadkov na odlagališču, ki je
javna infrastruktura, in zneskom, odmerjenim za to okoljsko dajatev z odločbo
iz 17. člena te uredbe, se poračuna z naslednjimi akontacijami tako, da se
razlika na enak način porazdeli med vse akontacije v koledarskem letu, ki sledi
letu, v katerem je bila okoljska dajatev odmerjena.
20. člen
(1) Znesek mesečne akontacije znaša
dvanajstino zadnje odmerjene okoljske dajatve, povečano ali zmanjšano
sorazmerno odstotku spremembe cene za enoto obremenitve iz 5. člena te uredbe.
(2) Znesek mesečne akontacije zavezanca iz
14. člena te uredbe znaša dvanajstino predvidenega zneska okoljske dajatve za
tekoče leto, ki se izračuna na podlagi podatkov o sestavi in predvideni letni
masi odloženih odpadkov in deležu biološko razgradljivih odpadkov na podlagi
pridobljenega dovoljenja za odlaganje odpadkov.
(3) Znesek mesečne akontacije za odlaganje
odpadkov na odlagališču, ki ni javna infrastruktura, zapade v plačilo vsakega
desetega dne v mesecu za pretekli mesec, znesek mesečne akontacije na
odlagališču, ki je javna infrastruktura, pa vsakega desetega dne v mesecu za
obveznost, ki je nastala pred tremi meseci.
21. člen
(1) Če agencija ugotovi, da zavezanec v
napovedi ni pravilno obračunal osnove za plačilo okoljske dajatve ali da
napovedi ni vložil v predpisanem roku, mu z odločbo naloži, da v petnajstih
dneh od dokončnosti odločbe plača svojo obveznost.
(2) Če zavezanec napovedi ni vložil, mu
agencija okoljsko dajatev odmeri na podlagi podatkov o letnih količinah
odloženih odpadkov iz njegovega dovoljenja za odlaganje odpadkov, pri čemer mu
z odločbo naloži, da svojo obveznost plača v petnajstih dneh od dokončnosti
odločbe.
VI. NAKAZILO SREDSTEV IZ NASLOVA OKOLJSKE DAJATVE
22. člen
(1) Občina je upravičena do nakazila
sredstev iz državnega proračuna iz naslova okoljske dajatve, ki je plačana od
zavezancev za odlaganje komunalnih odpadkov na odlagališču nenevarnih odpadkov,
ki je njena infrastruktura javne službe, če se ta sredstva vložijo v
infrastrukturo javne službe v skladu z operativnimi programi varstva okolja s
področja ravnanja s komunalnimi odpadki in občina za to nakazilo izpolnjuje
pogoje iz te uredbe.
(2) Občina je pod enakimi pogoji upravičena
do nakazila sredstev iz državnega proračuna iz naslova okoljske dajatve tudi za
plačani delež okoljske dajatve zaradi obremenjevanje tal za odpadke, ki so kot
ostanki sežiganja komunalnih odpadkov ali zgorevanja trdnih goriv odloženi na
njenem območju.
(3) Sredstva, ki se nakažejo občini na
podlagi prejšnjih odstavkov tega člena, se načrtujejo in evidentirajo v
občinskem proračunu kot transferni prihodki, prejeti iz državnega proračuna za
investicijske projekte, ki so vključeni v načrt razvojnih programov države in
občine.
23. člen
(1) Občini nakazana sredstva na podlagi
določb prejšnjega člena se morajo v proračunu občine izkazovati kot namenski
prejemki in porabljati kot namenski izdatki v skladu s 43. členom Zakona o
javnih financah (Uradni list RS, št. 79/99, 124/00, 79/01, 30/02 in 56/02 –
ZJU; v nadaljnjem besedilu: Zakon o javnih financah) in odlokom o proračunu
občine, skladno z drugimi predpisi, ki podrobneje urejajo porabo sredstev
okoljske dajatve, ter s podrobnejšimi navodili ministrstva, ki zagotavljajo
učinkovitost, namenskost in zakonitost porabe teh sredstev pod nadzorom
ministrstva.
(2) Višina in namen občini nakazanih
sredstev vplačane okoljske dajatve se vsako proračunsko leto določi skladno s
predvideno izvedbo in financiranjem projektov v načrtu razvojnih programov
občine in države.
(3) Občina mora pridobiti predhodno
soglasje ministrstva, pristojnega za finance, k investicijskemu projektu
praviloma pred začetkom izvajanja investicije.
(4) Sredstva za plačilo izvedenih del se
občini nakažejo skladno z izdanim soglasjem ministrstva, pristojnega za
finance, in pogodbo o sofinanciranju med občino in ministrstvom.
(5) Nakazilo občini se izvrši na podlagi s
strani občine predložene in potrjene situacije, ki jo izstavi na podlagi
pogodbe o sofinanciranju iz prejšnjega odstavka.
24. člen
(1) Za namenskost porabe sredstev,
nakazanih občini iz državnega proračuna iz naslova okoljske dajatve, odgovarja
občina in mora v ta namen poskrbeti za usposobljen investitorski nadzor.
(2) Sprotni nadzor nad namenskostjo porabe
sredstev izvaja ministrstvo.
(3) Občina mora namenskost porabe sredstev
sproti izkazovati v dokumentaciji o izvajanju investicije. V primeru, da občina
nima dokazil o namenski porabi teh sredstev, mora občina sredstva skupaj z
zakonskimi zamudnimi obrestmi od dneva nakazila vrniti v državni proračun.
25. člen
(1) Prednostno listo investicijskih
projektov za uvrstitev v državni načrt razvojnih programov pripravi ministrstvo
na podlagi predlogov investicijskih projektov občin, ki jih ministrstvo
razvrsti v prednostno listo po merilih iz operativnih programov varstva okolja
s področja ravnanja s komunalnimi odpadki.
(2) Ministrstvo objavi besedilo razpisa za
zbiranje predlogov projektov, ki je predhodno usklajen z ministrstvom,
pristojnim za finance, v Uradnem listu Republike Slovenije najkasneje do 25. februarja
tekočega leta.
(3) Občine pripravijo predlog
investicijskih projektov za uvrstitev na prednostno listo do roka in na
obrazcih, ki jih določi minister, pristojen za okolje, in sicer skladno z
njegovimi navodili za predložitev predloga projekta in za pripravo
investicijske dokumentacije. Občine morajo upoštevati napovedana merila za
vrednotenje investicijskih projektov.
(4) Prednostno listo investicijskih
projektov iz prejšnjega odstavka pripravi ministrstvo najkasneje do 31. maja
tekočega leta.
26. člen
(1) Predlog investicijskega projekta občine
mora poleg vsebin, ki jih za investicijsko dokumentacijo določajo predpisi s
področja javnih financ, vsebovati tudi:
a) obrazložitev usklajenosti
investicijskega projekta z izhodišči iz operativnih programov varstva okolja s
področja ravnanja s komunalnimi odpadki,
b) izvleček iz načrta razvojnih
programov občine v delu, ki določa načrtovane investicije v infrastrukturo
javne službe,
c) osnutek akta o ceni storitev
javne službe,
d) osnutek akta o komunalnem
prispevku, če je to vir za investicije v infrastrukturo,
e)
programe opremljanja zemljišč v skladu s predpisi s
področja urejanja prostora,
f) podatek o investitorju
in izvajalcu investicijskih poslov, če občina investicije ne izvaja sama,
g) dokazila o usposobljenosti
služb osebe iz prejšnje točke za izvedbo investicije,
h) sporazume z občinami in
namenske postavke za skupne investicije,
i) izjavo
prejemnika sredstev iz naslova okoljske dajatve, da ni prejel sredstev za
sofinanciranje z državne ravni, oziroma navedba višine prejetih sredstev za
sofinanciranje investicije na podlagi predpisov, ki urejajo dodeljevanje
regionalnih spodbud lokalnim skupnostim, in predpisov o izvajanju porabe
sredstev strukturne politike in druga dokazila o sofinanciranju posamezne
investicije,
j) izjavo, da se
investicija še ni začela, oziroma utemeljitev spremembe načrta financiranja.
(2) Z izjavo iz točke (i) prejšnjega
odstavka občina jamči, da za investicijski projekt ni pridobila več sredstev
državne pomoči, kot jih za izvedbo projekta potrebuje.
27. člen
(1) Predloge investicijskih projektov oceni
ministrstvo na podlagi skladnosti z operativnimi programi varstva okolja s
področja ravnanja s komunalnimi odpadki in ob upoštevanju primernosti,
izvedljivosti in upravičenosti posameznega investicijskega projekta v skladu s
predpisom, ki ureja enotno metodologijo za izdelavo programov za javna naročila
investicijskega značaja za objekte in naprave javnih služb varstva okolja.
(2) Podlaga za ocenitev investicijskih
projektov občin so merila o upravičenosti investicij v infrastrukturo lokalne
javne službe iz operativnih programov varstva okolja s področja ravnanja s
komunalnimi odpadki.
(3) Občina mora na podlagi poziva
ministrstva dopolniti svojo vlogo ali odpraviti pomanjkljivosti v vlogi v roku,
ki ga določi ministrstvo.
28. člen
(1) Investicijski projekti občine se na
predlog ministrstva in občine vključijo v načrta razvojnih programov države in
občine po postopku, ki velja za pripravo državnega in občinskega proračuna.
(2) Če občina ne predloži investicijskega
projekta v roku iz tretjega odstavka 25. člena te uredbe, se šteje, da ne
uveljavlja pravice do nakazila iz sredstev državnega proračuna iz naslova
okoljske dajatve v naslednjem letu.
VII. NADZOR
29. člen
Nadzor nad izvajanjem te uredbe opravljajo
inšpektorji, pristojni za varstvo okolja.
VIII. KAZENSKA DOLOČBA
30. člen
(1) Z globo od 1,000.000 tolarjev do
10,000.000 tolarjev se za prekršek kaznuje pravna oseba, če kot zavezanec za
plačilo okoljske dajatve:
a) ne vloži napovedi v
predpisanem roku ali če v napovedi navede napačne podatke in zato pride do
znižanja osnove ali višine odmerjene okoljske dajatve (prvi odstavek 15. člena
in 16. člen te uredbe),
b) ne hrani dokumentacije, s
katero dokazuje resničnost podatkov iz napovedi, predpisan čas (18. člen in
drugi odstavek 33. člena te uredbe).
(2) Z globo od 30.000 tolarjev do 150.000
tolarjev se za prekršek iz prejšnjega odstavka kaznuje tudi odgovorna oseba
pravne osebe.
Uredba o okoljski
dajatvi za onesnaževanje okolja zaradi odlaganja odpadkov (Uradni list RS, št. 129/04)
vsebuje naslednje prehodne in končno določbo:
»IX. PREHODNE IN KONČNA DOLOČBA
31. člen
Določbe o vračilu okoljske dajatve iz 22. in 23. člena te uredbe se začnejo uporabljati 1. januarja 2006.
32. člen
Ne glede na določbo tretjega odstavka 25. člena
te uredbe se zbiranje predlogov na podlagi 24. člena te uredbe za leto 2006
zaključi do 31. maja 2005.
33. člen
(1) Zavezanec v napovedi za leto 2004
uveljavlja oprostitev plačila okoljske dajatve, ki mu jo je za leto 2004
agencija odobrila z odločbo na podlagi določb Uredbe o taksi za obremenjevanje
okolja zaradi odlaganja odpadkov (Uradni list RS, št. 70/01, 9/04 in 41/04 –
ZVO-1).
(2) Če je pridobil odločbo iz prejšnjega
odstavka zavezanec za plačilo okoljske dajatve za odlaganje odpadkov, ki niso
komunalni odpadki, se na podlagi ugotovitve o dejanskih upravičenih stroških za
izvedbo del za zmanjšanje obremenjevanja tal oziroma zraka zaradi odlaganja
odpadkov v odločbi o odmeri okoljske dajatve za leto 2004 zmanjša plačilo
okoljske dajatve do zneska sredstev, ki jih je vložil v to izvedbo, vendar
tako, da so za skupno višino državne pomoči izpolnjeni pogoji 22. člena Uredbe
o taksi za obremenjevanje okolja zaradi odlaganja odpadkov (Uradni list RS, št.
70/01, 9/04 in 41/04-ZVO-1).
(3) Če je pridobil odločbo iz prvega
odstavka tega člena zavezanec za plačilo okoljske dajatve za odlaganje
komunalnih odpadkov, se na podlagi ugotovitve o dejanski izvedbi del za
zmanjšanje obremenjevanja tal oziroma zraka zaradi odlaganja odpadkov v odločbi
o odmeri okoljske dajatve za leto 2004 zmanjša plačilo okoljske dajatve do
zneska sredstev, ki jih je vložil v to izvedbo, če so izpolnjeni pogoji za:
a) izvedbo sanacijskih ali
drugih del za prilagoditev obstoječega odlagališča za odlaganje nenevarnih
odpadkov predpisanim zahtevam,
b) gradnjo obratov ali nakup
naprav, namenjenih obdelavi odpadkov z namenom zmanjšanja obremenjevanja okolja
zaradi odlaganja odpadkov na obstoječem odlagališču nenevarnih odpadkov v
obdobju, ki je za obdelavo odpadkov določeno v predpisih s področja ravnanja z
odpadki,
c) gradnjo novega odlagališča
nenevarnih odpadkov s celotno kapaciteto odlaganja za najmanj 500.000 ton
komunalnih odpadkov in
d) širitev obstoječega
odlagališča za odlaganje nenevarnih odpadkov, če je več kot 70% širitve
odlagališča namenjena odlaganju komunalnih odpadkov.
(4) Oprostitev ali zmanjšanje plačila
okoljske dajatve se uveljavlja za upravičene investicijske stroške:
a) iz točke (a) prejšnjega
odstavka do roka, ki je za posamezno prilagoditev določen v predpisu o
odlaganju odpadkov, vendar najdlje do 31. decembra 2008, ko se morajo obstoječa
odlagališča prilagoditi vsem zahtevam predpisa o odlaganju odpadkov,
b) iz točke (b) prejšnjega
odstavka do roka, ki je za obdelavo odpadkov določen s predpisi s področja
ravnanja z odpadki, vendar najdlje do 31. decembra 2008, ko se morajo obstoječa
odlagališča prilagoditi vsem zahtevam predpisa, ki ureja odlaganje odpadkov,
c) iz točke (c) prejšnjega
odstavka najdlje do 31. decembra 2006, ko se morajo obstoječa odlagališča, ki
se ne bodo prilagodila določbam predpisa o odlaganju odpadkov, zapreti, in
d) iz točke (d) prejšnjega
odstavka najdlje do 31. decembra 2008, ko se morajo obstoječa odlagališča
prilagoditi vsem zahtevam predpisa o odlaganju odpadkov.
34. člen
(1) Ne glede na določbe prejšnjega člena se
zavezancu za plačilo okoljske dajatve za odlaganje komunalnih odpadkov v
odločbi o odmeri okoljske dajatve za leto 2004 na njegovo zahtevo zmanjša
plačilo okoljske dajatve tudi za znesek sredstev okoljske dajatve, ki jih je v
letu 2004 v skladu z odločbo agencije nakazoval v proračun občine, na območju
katere je izvajal javno službo, čeprav ta sredstva v letu 2004 niso bila
porabljena za investicije v infrastrukturo javne službe, če jih je občina v
skladu s predpisi s področja javnih financ izkazovala na posebnem plačilnem
podračunu z namenom, da se ta sredstva v proračunu občine porabijo v letih 2005 in 2006 v skladu s 56. do 60. členom Zakona o javnih financah v proračunskem skladu ali kot
namenski prejemki in izdatki v skladu s 43. členom Zakona o javnih financah in
odlokom o proračunu občine.
(2) Zavezanec iz tega člena mora
dokumentacijo, s katero dokazuje resničnost podatkov iz vložene napovedi o
upravičenosti do oprostitve plačila okoljske dajatve, hraniti še najmanj pet
let od dneva pravnomočnosti odločbe o odmeri okoljske dajatve.
35. člen
(1) Zavezanec za plačilo okoljske dajatve
za odlaganje komunalnih odpadkov lahko v napovedi za leto 2005 uveljavlja
oprostitev plačila okoljske dajatve, če mu je za leto 2005 agencija odobrila
oprostitev plačila okoljske dajatve.
(2) Zavezanec iz prejšnjega odstavka uveljavlja
oprostitev plačila okoljske dajatve za izvajanje del za zmanjšanje
obremenjevanja tal oziroma zraka zaradi odlaganja odpadkov v letu 2005 z
zahtevo za oprostitev plačila okoljske dajatve, ki jo mora vložiti na agencijo
najkasneje do 31. marca 2005.
(3) Zavezanec iz prvega odstavka tega člena
lahko uveljavlja oprostitev plačila okoljske dajatve v letih 2004 in 2005 tudi za odplačevanje glavnice posojila, ki je bilo najeto za izvedbo sanacijskih ali
drugih del za zmanjšanje obremenjevanja tal oziroma zraka zaradi odlaganja
odpadkov, če mu je bila za izvedbo teh del odobrena oprostitev plačila okoljske
dajatve na podlagi določb Uredbe o taksi za obremenjevanje okolja zaradi
odlaganja odpadkov (Uradni list RS, št. 70/01, 9/04 in 41/04 – ZVO-1) in če je izvedba
del zaključena.
(4) O oprostitvi plačila okoljske dajatve
iz prejšnjih odstavkov tega člena odloči agencija s posebno odločbo.
(5) Zavezancu iz prvega odstavka tega
člena, ki je pridobil odločbo o oprostitvi plačila okoljske dajatve iz
prejšnjega odstavka, se na podlagi ugotovitve o dejanski izvedbi del za
zmanjšanje obremenjevanja tal oziroma zraka zaradi odlaganja odpadkov v odločbi
o odmeri okoljske dajatve za leto 2005 zmanjša plačilo okoljske dajatve do
zneska sredstev, ki jih je vložil v to izvedbo, če so izpolnjeni pogoji iz
tretjega in četrtega odstavka 33. člena te uredbe.
36. člen
Zavezancu za plačilo okoljske dajatve za
odlaganje komunalnih odpadkov iz 33. in 35. člena te uredbe se oprosti plačilo
okoljske dajatve, če so bila sredstva za plačilo okoljske dajatve nakazana v
proračune občin, na območju katerih se izvaja javna služba odlaganja komunalnih
odpadkov, in so bile lokalne skupnosti investitorji ali pa so za izvedbo
sanacijskih ali drugih del za zmanjšanje obremenjevanja okolja zavezanca
pooblastile.
37. člen
Globe iz 30. člena te uredbe se do dne
začetka uporabe Zakona o prekrških (Uradni list RS, št. 7/03 in 86/04) v
postopku o prekršku izrekajo kot denarne kazni v mejah, ki so določene z
Zakonom o prekrških (Uradni list SRS, št. 25/83, 36/83 – popr., 42/85, 2/86 –
popr., 47/87 in 5/90 ter Uradni list RS, št. 10/91, 13/91, 66/93, 35/97, 73/97
– odl. US, 87/97, 73/98, 31/00 in 24/01).
38. člen
(1) Do sprejema sklepa iz 6. člena te
uredbe se za ceno za enoto obremenitve uporablja cena za enoto obremenitve iz
Sklepa o določitvi cene za enoto obremenitve tal (Uradni list RS, št. 13/04).
(2) Do izdaje predpisa iz drugega odstavka
15. člena te uredbe se za obliko in vsebino napovedi uporablja Pravilnik o
obliki in vsebini napovedi za odmero takse za obremenjevanje okolja zaradi
odlaganja odpadkov (Uradni list RS, št. 5/03).
39. člen
Z dnem uveljavitve te uredbe preneha
veljati Uredba o taksi za obremenjevanje okolja zaradi odlaganja odpadkov
(Uradni list RS, št. 70/01, 9/04 in 41/04), razen določb 22. člena, ki se
uporabljajo do 31. decembra 2005.
40. člen
Ta uredba začne veljati petnajsti dan po
objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.«.
Uredba o spremembi in
dopolnitvah Uredbe o okoljski dajatvi za onesnaževanje okolja zaradi odlaganja
odpadkov (Uradni list RS, št. 68/05)
spreminja 31. člen pravilnika tako, da se glasi:
»31. člen
Določbe o vračilu okoljske dajatve iz 22. in 23. člena te uredbe se začnejo uporabljati 1. januarja 2007.«;
dodaja 32.a člen pravilnika:
»32.a člen
(1) Ne glede na določbo tretjega odstavka
25. člena te uredbe se zbiranje predlogov iz prvega odstavka 25. člena te
uredbe za leto 2007 zaključi 31. maja 2006.
(2) Ne glede na četrti odstavek 25. člena
te uredbe ministrstvo pripravi prednostno listo za leto 2007 najpozneje do 1.
septembra 2006.«;
spreminja 35. člen pravilnika
tako, da se glasi:
»35. člen
(1) Zavezanec za plačilo okoljske dajatve
za odlaganje komunalnih odpadkov lahko v napovedi za leto 2005 uveljavlja
oprostitev plačila okoljske dajatve, če mu je za leto 2005 agencija odobrila
oprostitev plačila okoljske dajatve.
(2) Zavezanec iz prejšnjega odstavka
uveljavlja oprostitev plačila okoljske dajatve za izvajanje del za zmanjšanje
obremenjevanja tal oziroma zraka zaradi odlaganja odpadkov v letu 2005 z
zahtevo za oprostitev plačila okoljske dajatve, ki jo mora vložiti na agencijo
najkasneje do 31. marca 2005.
(3) Zavezanec iz prvega odstavka tega člena
lahko uveljavlja oprostitev plačila okoljske dajatve v letih 2004 in 2005 tudi za odplačevanje glavnice posojila, ki je bilo najeto za izvedbo sanacijskih ali
drugih del za zmanjšanje obremenjevanja tal oziroma zraka zaradi odlaganja
odpadkov, če mu je bila za izvedbo teh del odobrena oprostitev plačila okoljske
dajatve na podlagi določb Uredbe o taksi za obremenjevanje okolja zaradi
odlaganja odpadkov (Uradni list RS, št. 70/01, 9/04 in 41/04 – ZVO-1) in če je
izvedba del zaključena.
(4) O oprostitvi plačila okoljske dajatve
iz prejšnjih odstavkov tega člena odloči agencija s posebno odločbo.
(5) Zavezancu iz prvega odstavka tega
člena, ki je pridobil odločbo o oprostitvi plačila okoljske dajatve iz
prejšnjega odstavka, se na podlagi ugotovitve o dejanski izvedbi del za
zmanjšanje obremenjevanja tal oziroma zraka zaradi odlaganja odpadkov v odločbi
o odmeri okoljske dajatve za leto 2005 zmanjša plačilo okoljske dajatve do
zneska sredstev, ki jih je vložil v to izvedbo, če so izpolnjeni pogoji iz
tretjega in četrtega odstavka 33. člena te uredbe.
(6) Zavezancu za plačilo okoljske dajatve
za odlaganje komunalnih odpadkov se v odločbi o odmeri okoljske dajatve za leto
2005 na njegovo zahtevo zmanjša plačilo okoljske dajatve tudi za znesek
sredstev okoljske dajatve, ki jih je v skladu z odločbo agencije nakazoval v
proračun občine, na območju katere je izvajal javno službo, čeprav ta sredstva
v tekočem letu niso bila porabljena za investicije v infrastrukturo javne
službe, če jih je občina v skladu s predpisi s področja javnih financ izkazovala
na posebnem plačilnem podračunu z namenom, da se ta sredstva v proračunu občine
porabijo v letih 2006 in 2007 v skladu s 56. do 60. členom Zakona o javnih
financah (Uradni list RS, št. 79/99, 124/00, 79/01, 30/02, 56/02 – ZJU in
110/02 – ZDT-B) v proračunskem skladu ali kot namenski prejemki in izdatki v
skladu s 43. členom Zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 79/99,
124/00, 79/01, 30/02, 56/02 – ZJU in 110/02 – ZDT-B) in odlokom o proračunu
občine.«;
dodaja 35.a člen pravilnika:
»35.a člen
Določbe prejšnjega člena se smiselno
uporabljajo tudi za leto 2006, pri čemer se sredstva v proračunu občine
porabijo v letu 2007.«;
ter vsebuje naslednjo končno
določbo:
»5. člen
Ta uredba začne veljati naslednji dan po
objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.«.