Opozorilo: Neuradno prečiščeno besedilo
predpisa predstavlja zgolj informativni delovni pripomoček, glede katerega
organ ne jamči odškodninsko ali kako drugače.
Neuradno prečiščeno besedilo Uredbe o
koncesiji za opravljanje obvezne državne gospodarske javne službe vzdrževanja
vodnih in priobalnih zemljišč morja obsega:
- Uredbo
o koncesiji za opravljanje obvezne državne gospodarske javne službe vzdrževanja
vodnih in priobalnih zemljišč morja (Uradni list RS, št. 69/05 z dne 22. 7.
2005),
-
Uredbo o spremembah in dopolnitvah Uredbe o koncesiji za opravljanje
obvezne državne gospodarske javne službe vzdrževanja vodnih in priobalnih
zemljišč morja (Uradni list RS, št. 101/05 z dne 11. 11. 2005).
UREDBA
o koncesiji za opravljanje obvezne
državne gospodarske javne službe vzdrževanja vodnih in priobalnih zemljišč
morja
(neuradno prečiščeno besedilo št. 1)
I. SPLOŠNE DOLOČBE
1. člen
(vsebina)
(1) Ta uredba je koncesijski akt, s
katerim se določajo predmet in pogoji opravljanja obvezne državne gospodarske
javne službe vzdrževanja vodnih in priobalnih zemljišč morja (v nadaljnjem
besedilu: javna služba).
2. člen
(pomen izrazov)
V tej uredbi imajo posamezni izrazi
naslednji pomen:
1.
plovilo je stvar, ki je namenjena za plovbo na morju;
2.
morsko okolje je območje morske gladine, zračnega prostora nad njo,
morskega vodnega stebra, morskega dna in podzemlja morja;
3.
onesnaženje morja je onesnaženje morskega okolja zaradi nesreče plovil
na morju ali onesnaženja morskega okolja z odmetavanjem, izpusti ali izlivi
snovi, zlasti nevarnih, s plovil v morje. Za onesnaženje morja šteje tudi
nadzorovano ali nenadzorovano izpuščanje, odmetavanje ali izlivanje snovi
neposredno v morsko okolje zaradi ekološke ali druge nesreče pri obratovanju
naprav ali v prometu na celini in pojav večjih kosov plavja, odpadkov in drugih
opuščenih predmetov in snovi na morju kot posledica naravne nesreče ali
naravnih pojavov. Za onesnaženje morja ne šteje onesnaženje morskega okolja
zaradi razpršenih virov onesnaževanja na celini in izlivov celinskih
površinskih voda v morje razen izlivov, ki so onesnaženi zaradi ekološke ali
druge nesreče na zbirnem območju celinske površinske vode;
4.
upravljavec plovila je oseba, ki je posestnik plovila. Če je plovilo
ladja, je upravljavec plovila oseba, ki je določena kot ladjar v skladu s
Pomorskim zakonikom (Uradni list RS, št. 37/04).
3. člen
(namen)
Z opravljanjem storitev javne službe se na
območju Republike Slovenije kot javna dobrina zagotavlja varstvo morskega
okolja in zdravja ljudi pred posledicami onesnaženja morja.
4. člen
(uporaba)
(1) Uporaba storitev javne službe je
obvezna pri nastanku onesnaženja morja.
(2) Lastniki in drugi posestniki
vodnih in priobalnih zemljišč morja ali drugih zemljišč na obali so dolžni
dopustiti opravljanje javne službe v skladu z zakonom.
(3) Podrobnejše vrste in obseg nalog,
s katerimi se v okviru javne službe zagotavljajo javne dobrine iz prejšnjega
člena, so določene v programu del javnih gospodarskih služb urejanja voda
ministrstva, pristojnega za okolje.
II. ORGANIZACIJSKA ZASNOVA OPRAVLJANJA JAVNE SLUŽBE
5. člen
(organizacijska zasnova)
(1) Javno službo opravlja koncesionar,
ki pridobi koncesijo za opravljanje te javne službe.
(2) Koncesijo za Republiko Slovenijo
(v nadaljnjem besedilu: koncedent) podeljuje Vlada Republike Slovenije (v nadaljnjem
besedilu: vlada).
(3) Koncesija se podeli za območje
notranjih morskih voda in teritorialnega morja Republike Slovenije. Koncesija
se podeli tudi za območje, kjer Republika Slovenija v skladu s predpisi in
mednarodnim pravom izvršuje svoje suverene pravice, jurisdikcijo in nadzor nad
morjem.
(4) Uporabnik storitev javne službe
je:
-
država za storitve zagotavljanja javne dobrine varstva morskega okolja
in zdravja ljudi pred onesnaženjem morja,
-
upravljavec plovila, ki pripluje ali se nahaja na območju koncesije iz
prejšnjega odstavka, če zaradi nesreče njegovega plovila na morju ali
odmetavanja, izpusta ali izliva snovi, zlasti nevarnih, z njegovega plovila
nastane ali bi lahko nastalo onesnaženje morja,
-
upravljavec pristanišča, če zaradi odmetavanja, izpusta ali izliva
snovi, zlasti nevarnih, ali nesreče plovila ali plavajoče naprave v območju
pristanišča ali naprave na obali pristanišča nastane ali bi lahko nastalo
onesnaženje morja izven območja pristanišča,
-
upravljavec naprave na celini, če zaradi namernega ali nenamernega
izpusta ali izliva nevarnih snovi iz nje neposredno v morsko okolje nastane ali
bi lahko nastalo onesnaženje morja, ali upravljavec prometne infrastrukture na
celini, če zaradi izpusta ali izliva nevarnih snovi pri prometni nesreči
neposredno v morsko okolje nastane ali bi lahko nastalo onesnaženje morja.
(5) Šteje se, da je plovilo v območju
pristanišča takrat, ko je pridobilo dovoljenje za prost promet z obalo in je vplulo
na območje pristanišča.
III. OBSEG OPRAVLJANJA KONCESIJE
6. člen
(predmet koncesije)
(1) Storitve javne službe so predvsem
naslednje storitve v zvezi s preprečevanjem in odpravo posledic onesnaženja
morja:
-
čiščenje gladine morja,
-
preprečevanje onesnaženja vodnih in priobalnih zemljišč morja,
-
odstranjevanja plavja, odpadkov in drugih opuščenih ali odvrženih
predmetov in snovi iz morja in z vodnih ter priobalnih zemljišč morja,
-
spremljanje nenadnega onesnaženja morja,
-
zagotavljanje stalne pripravljenosti za izvajanje ukrepov varstva pred
onesnaženjem morja,
-
vzdrževanje objektov vodne infrastrukture, namenjenih opravljanju
storitev javne službe,
-
vzdrževanje plovil, naprav in materialnih sredstev, namenjenih
opravljanju storitev javne službe,
-
zagotavljanje uporabe plovil, naprav in materialnih sredstev za čiščenje
in preprečevanje onesnaženja,
-
zbiranje, razvrščanje in začasno skladiščenje odpadkov, ki nastanejo pri
izvajanju ukrepov varstva pred onesnaženjem morja;
-
oddaja odpadkov iz prejšnje alinee v obdelavo zaradi njihove predelave
ali odstranjevanja in
-
zagotavljanje sodelovanja z organi državne uprave ter organi in službami
za zaščito in reševanje v skladu z državnim načrtom zaščite in reševanja ob
nesrečah na morju.
(2) Koncesionar mora zagotoviti:
-
namestitev pristaniških zmogljivosti za opravljanje storitev javne službe,
-
uporabo plovil in naprav za opravljanje storitev javne službe,
-
pogoje in sredstva za zagotavljanje stalne pripravljenosti iz prejšnjega
odstavka,
-
naprave in sredstva za zbiranje, razvrščanje in začasno skladiščenje
odpadkov, ki nastajajo zaradi opravljanja storitev javne službe,
-
sporazume z izvajalci ravnanja z odpadki za oddajo odpadkov iz
prejšnjega odstavka v predelavo ali odstranjevanje in
-
opremo in sredstva za zagotavljanje sodelovanja z organi državne uprave.
(3) Za opravljanje storitev javne službe
se uporablja pristaniška infrastruktura koprskega tovornega pristanišča ter
plovila, naprave, informacijsko komunikacijsko omrežje za zaščito in reševanje
ter druga materialna sredstva v posesti koncesionarja ali v lasti države.
(4) Upravljanje pristaniške
infrastrukture koprskega tovornega pristanišča ter plovil, naprav in drugih
materialnih sredstev, s katerimi upravlja koncesionar, njegove obveznosti glede
upravljanja in zagotavljanja plovil, naprav ter drugih materialnih sredstev, ki
so v njegovi lasti ali posesti, in druga vprašanja povezana s tem se podrobneje
uredijo v koncesijski pogodbi.
IV. PODELITEV KONCESIJE
7. člen
(podelitev koncesije)
(1) Koncedent pridobiva koncesionarja
za izvajanje storitev javne službe na podlagi javnega razpisa
(2) O izbiri koncesionarja odloči
vlada z upravno odločbo.
(3) Koncesija za izvajanje javne
službe se podeli za dobo petih let, ki začne teči z dnem sklenitve koncesijske
pogodbe.
8. člen
(razpisna dokumentacija)
(1) Sestavni deli razpisne
dokumentacije morajo biti enaki vsebini razpisa.
(2) Če so posredovane samo nepravilne
ali nepopolne prijave na razpis, se razpis za izvajanje javne službe ponovi.
9. člen
(strokovna komisija)
(1) Izbiro koncesionarja opravi vlada
na podlagi predloga posebne strokovne komisije, ki jo imenuje vlada.
(2) Strokovno komisijo sestavljajo
štirje člani. Po enega člana predlagajo minister, pristojen za okolje,
minister, pristojen za pomorski promet, minister, pristojen za finance, in
minister, pristojen za varstvo pred naravnimi in drugimi nesrečami.
(3) Člani komisije ne smejo biti
poslovno ali sorodstveno povezani s prijavitelji oziroma zaposlenimi pri
prijaviteljih. Če izvedo za navedeno dejstvo naknadno, morajo takoj predlagati
svojo zamenjavo. Noben član strokovne komisije ne sme neposredno komunicirati s
prijavitelji, ampak le posredno, preko ministrstva, pristojnega za okolje.
(4) Predsednik strokovne komisije
koordinira delo komisije in pripravi skupno poročilo o ocenjevanju prijav na
razpis za vlado.
10. člen
(pogoji za koncesionarja)
(1) Koncesionar mora izpolnjevati
naslednje pogoje:
-
razpolagati mora s pristaniškimi zmogljivostmi, plovili in opremo ter
napravami za čiščenje gladine morja, preprečevanje onesnaženja vodnih in
priobalnih zemljišč morja in odstranjevanje plavja, odpadkov in drugih
opuščenih ali odvrženih predmetov in snovi iz morja in z vodnih ter priobalnih
zemljišč morja,
-
imeti mora naprave za začasno skladiščenje in obdelavo ostankov
čiščenja, preprečevanje onesnaženja in odstranjevanje plavja, predmetov in snovi,
-
podati mora opis pristaniških zmogljivosti, plovil in opreme ter naprav
za čiščenje, preprečevanje onesnaženja in odstranjevanje plavja, predmetov in
snovi ter predložiti dokazilo o pravici do uporabe zmogljivosti za postopke
nadaljnje obdelave, predelave ali odstranjevanja teh ostankov vsaj za čas
trajanja koncesije in
-
usposobljen in opremljen mora biti za sprejem sporočil organov in služb
za zaščito in reševanje v skladu z državnim načrtom zaščite in reševanja ob
nesreči na morju ter Uprave Republike Slovenije za pomorstvo.
(2) Koncesionar mora v svoji prijavi
na razpis podrobno opredeliti izpolnitev pogojev iz prejšnjega odstavka.
(3) Podrobnejši opis načina
ugotavljanja izpolnjevanja pogojev iz prvega odstavka tega člena je sestavni
del razpisne dokumentacije.
11. člen
(merila za izbor)
(1) Pri izbiri koncesionarja se
upoštevajo naslednja merila:
-
cena (neto cena v tolarjih, brez DDV, za storitve javne službe, ki se v
skladu z drugim odstavkom 21. člena te uredbe financirajo iz državnega
proračuna, preračunana na delavca, zaposlenega za opravljanje storitev javne
službe,
-
število in vrsta plovil za čiščenje, preprečevanje onesnaženja in
odstranjevanje plavja, predmetov in snovi,
-
obseg opreme in materialov za čiščenje, preprečevanje onesnaženja in
odstranjevanje plavja, predmetov in snovi,
-
zmogljivost naprav za začasno skladiščenje in obdelavo ostankov
čiščenja, preprečevanja onesnaženja in odstranjevanja plavja, predmetov in
snovi ter zmogljivost zagotovljene nadaljnje obdelave, predelave in
odstranjevanja teh ostankov,
-
reference prijavitelja za čiščenje in preprečevanje onesnaženja zaradi
nesreč plovil na morju,
-
logistična rešitev opravljanja storitev javne službe,
-
čas vzpostavitve javne službe,
-
kadrovska zasedba, ki zagotavlja ustrezno izvajanje javne službe,
-
izdelanost dokumentacije o pristaniških zmogljivostih, plovilih, opremi
in drugih napravah ter materialih za izvajanje storitev javne službe,
-
komisijski ogled pristaniških zmogljivosti, plovil, opreme in drugih
naprav ter materialov iz prejšnje točke, ki jih upravitelj upravlja ali ima v
posesti.
(2) Natančnejši način uporabe meril za
izbiro koncesionarja je sestavni del razpisne dokumentacije.
(3) Tehnično opremljenost
prijavitelja, kadrovsko usposobljenost ter navedbe o pristaniških zmogljivosti,
plovil, opreme in drugih naprav ter materialov, ki jih upravitelj upravlja ali
ima v posesti, preverijo člani strokovne komisije iz 9. člena te uredbe.
V. KONCESIJSKA POGODBA
12. člen
(koncesijska pogodba)
(1) Koncesijsko pogodbo podpišejo
minister, pristojen za okolje, minister, pristojen za varstvo pred naravnimi in
drugimi nesrečami, in minister, pristojen za pomorstvo.
(2) Najkasneje tri mesece po
pravnomočnosti odločbe o izbiri koncesionarja koncedent pošlje izbranemu
koncesionarju v podpis koncesijsko pogodbo, ki jo mora koncesionar podpisati v
roku enega meseca od prejema. Koncesijska pogodba prične veljati z dnem podpisa
obeh strank.
(3) Koncesijska pogodba z novim
koncesionarjem mora biti sklenjena pred iztekom roka, za katerega je bila
podeljena prejšnja koncesija, začne pa učinkovati ob izteku roka.
(4) V koncesijski pogodbi se poleg
podrobnejših pogojev in načina opravljanja storitev javne službe določijo tudi:
-
višina finančnih jamstev za opravljanje storitev javne službe ter način
uveljavljanja jamstev,
-
pogoji odvzema koncesije,
-
način, obseg in pogoji odkupa koncesije,
-
pogoji in način prevzema javne službe v režijo,
-
način potrditve sprememb o načinu opravljanja storitev javne službe in
-
način obveščanja javnosti in uporabnikov o storitvah javnih službe.
(5) V koncesijski pogodbi se določijo
tudi pogoji in način opravljanja javne službe za primer nastanka višje sile pri
koncesionarju, vključevanja v informacijsko komunikacijsko omrežje zaščite in
reševanja, opravljanja storitev pri izvajanju zaščite in reševanja ob nesreči
na morju ter opravljanja storitev v primeru nesreče pri vojaških ladjah in pri
pomožnih ali drugih ladjah v državni lasti, če se uporabljajo za nekomercialne
namene.
13. člen
(podaljšanje pogodbe)
(1) Koncedent lahko podaljša koncesijo
za pet let, če koncesionar v roku osmih mesecev pred prenehanjem veljavnosti
koncesijske pogodbe pisno predlaga koncedentu podaljšanje koncesijske pogodbe.
(2) Koncesija se lahko podaljša na
način in pod pogoji, pod katerimi je bila podeljena.
(3) Koncedent v primeru predloga za
podaljšanje koncesijske pogodbe ponovno preveri izpolnjevanje splošnih in
posebnih pogojev.
14. člen
(prenehanje razmerja, odkup, odvzem in
prevzem)
(1) Koncesijsko razmerje preneha v
primerih na način in pod pogoji, ki jih določa zakon, ki ureja gospodarske
javne službe.
(2) Koncedent lahko koncesijo odkupi.
Način, obseg in pogoji odkupa se podrobneje določijo v koncesijski pogodbi.
(3) Koncedent lahko odvzame koncesijo
v primerih, ki jih določa zakon, ki ureja gospodarske javne službe.
(4) Koncedent lahko prevzame javno
službo v režijo, če:
-
je takšen način opravljanja storitev javne službe za koncedenta
ekonomsko ugodnejši,
-
je zagotovljena večja kakovost opravljanja storitev javne službe,
-
pride koncesionar v stečaj ali likvidacijo, koncedent pa ugotovi, da v
primernem roku ne bo mogel podeliti koncesije drugemu koncesionarju.
(5) Podrobneje se prevzem javne službe
v režijo uredi v koncesijski pogodbi.
(6) V primeru prenehanja koncesijskega
razmerja, odkupa koncesij, odvzema koncesije in prevzema javne službe v režijo
mora koncesionar predati koncedentu brezplačno in v uporabnem stanju vsa
plovila, opremo in materiale za opravljanje storitev javne službe, ki jih je za
namen opravljanja storitev javne službe zagotovil koncedent.
VI. NAČIN OPRAVLJANJA STORITEV JAVNE SLUŽBE
15. člen
(opravljanje storitev javne službe)
(1) Koncesionar mora opravljati
storitve javne službe v vseh pogojih, ob vsakem času in pravočasno.
(2) Pri opravljanju storitev javne
službe morajo biti upoštevane določbe te uredbe in predpisov, ki urejajo vode
in varstvo pred naravnimi in drugimi nesrečami, ki se nanašajo na dejavnost
javne službe.
(3) Koncesionar mora opravljati javno
službo v celotnem obdobju, za katerega mu je podeljena koncesija, s svojimi kadrovskimi,
finančnimi in tehničnimi zmogljivostmi redno in nemoteno.
(4) Koncesionar mora zagotoviti
opravljanje javne službe v polnem obsegu tudi v primeru stavke pri njem
zaposlenih delavcev.
(5) Če koncesionar po preteku enega
meseca od začetka stavke ne more zagotoviti nadaljnjega opravljanja javne
službe, mora dati koncedentu za čas trajanja stavke na razpolago plovila,
naprave in materialna sredstva za opravljanje storitev javne službe, ki so
opredeljeni v koncesijski pogodbi.
16. člen
(stroški opravljanja javne službe)
(1) Koncesionar izvaja javno službo v
svojem imenu in za svoj račun.
(2) Koncesionar nosi vse stroške v
zvezi s koncesijo.
(3) Koncesionar lahko za upravljanje
posameznega plovila ali naprave, ki se uporablja za opravljanje storitev javne
službe, ali za opravljanje drugih del v okviru storitev javne službe najame
drugo osebo (v nadaljnjem besedilu: podizvajalec), če z vključitvijo
podizvajalca v opravljanje storitev javne službe koncedent soglaša.
17. člen
(izvajanje drugih dejavnosti)
(1) Koncesionar lahko izvaja tudi
druge dejavnosti, za katere je registriran, vendar pa njihovo izvajanje ne sme
vplivati na opravljanje storitev javne službe.
(2) Za opravljanje javne službe mora
koncesionar voditi posebno ločeno računovodstvo in druge evidence, ki bodo
omogočale finančni in drugi nadzor nad poslovanjem koncesionarja v zvezi z
nadzorom nad opravljanjem storitev v okviru koncesije.
(3) Koncesionar ne sme izvajati
dejavnosti, ki bi bila v nasprotju z namenom in načinom opravljanja javne
službe.
VII. OBVEZNOSTI IN PRAVICE UPORABNIKA JAVNE SLUŽBE
18. člen
(obveznost uporabe)
Uporaba storitev javne službe je obvezna za
uporabnike storitev javne službe iz druge, tretje in četrte alinee četrtega
odstavka 5. člena te uredbe.
19. člen
(plačilo uporabnikov storitev javne
službe)
(1) Uporabnik storitev javne službe
mora plačati vse stroške, ki nastanejo zaradi opravljenih storitev javne
službe.
(2) Če nastane onesnaženje morja
zaradi izlitja olja v morsko okolje iz tankerja, se pri ugotavljanju
odgovornosti za škodo zaradi obračuna in izterjavo stroškov, ki nastanejo
zaradi opravljenih storitev javne službe, uporabljajo tudi določbe pomorskega
zakonika o odgovornosti za onesnaženje, če tanker izlije olje, ki ga prevaža
kot tovor.
20. člen
(pravice uporabnika)
V razmerjih do koncesionarja in koncedenta
imajo uporabniki naslednje pravice:
-
pravico do trajnega, rednega in nemotenega zagotavljanja storitev
koncesionarja,
-
pravico do enake obravnave glede kakovosti in dostopnosti storitev in
-
pravico do zagotovljenih cen storitev, ki se razlikujejo glede na
količino in vrsto opravljenih storitev javne službe.
VIII. FINANCIRANJE JAVNE SLUŽBE
21. člen
(cena storitev javne službe)
(1) Viri financiranja javne službe so
sredstva državnega proračuna v skladu z zakonom in sredstva uporabnikov storitev
javne službe iz druge, tretje in četrte alinee četrtega odstavka 5. člena te
uredbe.
(2) Sredstva državnega proračuna
financirajo naslednje storitve:
-
zagotavljanje stalne pripravljenosti koncesionarja na izvajanje ukrepov
varstva pred onesnaženjem morja,
-
vzdrževanje plovil, naprav in materialnih sredstev, namenjenih
opravljanju javne službe,
-
zagotavljanje uporabe plovil, naprav in materialnih sredstev za
čiščenje, preprečevanje onesnaženja in odstranjevanje plavja, predmetov in
snovi,
-
čiščenje gladine morja, preprečevanje onesnaženja vodnih in priobalnih
zemljišč morja ter odstranjevanje plavja, predmetov in snovi z morja in vodnih
ter priobalnih zemljišč morja kot posledice naravnih nesreč, naravnih pojavov
ali neznanega povzročitelja onesnaženja morja,
-
zagotavljanje sodelovanja z drugimi organi državne uprave ter organi in
silami za zaščito, reševanje in pomoč v skladu z državnim načrtom zaščite in
reševanja ob nesreči na morju.
(3) Uporabniki storitev javne službe
iz druge, tretje in četrte alinee četrtega odstavka 5. člena te uredbe
financirajo naslednje storitve:
-
čiščenje gladine morja, preprečevanje onesnaženja vodnih in priobalnih
zemljišč morja ter odstranjevanje predmetov in snovi z morja in vodnih ter
priobalnih zemljišč morja v primeru onesnaženja morja zaradi nesreče plovila na
morju ali odmetavanja, izpusta ali izliva snovi, zlasti nevarnih, z njihovih
plovil,
-
čiščenje gladine morja in preprečevanje onesnaženja vodnih in priobalnih
zemljišč morja ter odstranjevanje predmetov in snovi z morja in vodnih ter
priobalnih zemljišč morja v primeru izpusta nevarnih snovi neposredno v morsko
okolje iz naprave ali vozil na celini,
-
zbiranje, razvrščanje in začasno skladiščenje ostankov čiščenja,
preprečevanja onesnaženja in odstranjevanja, ki nastanejo pri izvajanju ukrepov
varstva pred onesnaženjem morja;
-
oddajo ostankov iz prejšnje alinee v obdelavo zaradi njihove predelave
ali odstranjevanja ter njihovo predelavo in odstranjevanje.
(4) Ceno storitev javne službe določi
vlada.
(5) Vlada določi ceno na podlagi
predlagane cene za opravljanje storitev javne službe izbranega koncesionarja,
pri čemer za ceno za uporabnike storitev javne službe iz druge, tretje in
četrte alinee četrtega odstavka 5. člena te uredbe upošteva naslednja merila:
-
cena mora pomembno prispevati k pokrivanju celotnih stroškov javne
službe ne glede na dejanski obseg storitev javne službe, ki je bil opravljen
zaradi onesnaženja morja, ki so ga ti uporabniki povzročili. Za ta namen se
vključi v ceno storitev javne službe posebni pavšalni znesek za pokrivanje
stroškov zagotavljanje stalne pripravljenosti koncesionarja na izvajanje
ukrepov varstva pred onesnaženjem. Cena za storitve javne službe se lahko
razlikujejo glede na kategorijo, vrsto in velikost plovila oziroma glede na
vrsto snovi ali velikost predmetov, pri čemer pa morajo vsa vplačana sredstva
iz posebnega pavšalnega zneska v petletnem povprečju pokriti najmanj eno
tretjino vseh stroškov opravljanja storitev javne službe iz drugega odstavka
tega člena;
-
preostali del cene storitev javne službe, ki se ne krije s posebnim
pavšalnim zneskom iz prejšnje alinee, se krije na podlagi cene za dejansko
opravljene storitve javne službe.
(6) Če je uporabnik storitev javne službe
država, se posebni pavšalni znesek zaradi stalne pripravljenosti ne zaračuna.
22. člen
(stroški koncesionarja)
(1) Stroški koncesionarja so predvsem:
-
stroški vzdrževanja vodne infrastrukture, namenjene opravljanju storitev
javne službe,
-
stroški namestitve, vzdrževanja in obratovanja pristaniških zmogljivosti
za opravljanje storitev javne službe,
-
stroški vzdrževanja plovil, naprav in materialnih sredstev za
opravljanje storitev javne službe,
-
stroški uporabe plovil, naprav in materialnih sredstev za opravljanje
storitev javne službe,
-
stroški nakupa ali najema plovil in naprav za opravljanje storitev javne
službe,
-
stroški prevzemanja, zbiranja in razvrščanja in začasnega skladiščenja
ostankov čiščenja, preprečevanja onesnaženja in odstranjevanja, ki nastanejo
pri opravljanju storitev javne službe,
-
stroški nadaljnje obdelave, predelave in odstranjevanja ostankov iz
prejšnje alinee in
-
stroški sodelovanja z organi državne uprave ter organi in silami za
zaščito, reševanje in pomoč v skladu z državnim načrtom zaščite in reševanja ob
nesreči na morju.
(2) Koncesionar mora dati koncedentu
na njegovo zahtevo vse podatke, ki so potrebni za oceno stroškov storitev javne
službe.
23. člen
(garancija za opravljanje storitev)
(1) Koncesionar mora predložiti
koncedentu garancijo za vsako leto trajanja koncesijske pogodbe posebej in
sicer za prvo leto opravljanja javne službe pred začetkom opravljanja storitev
javne službe ter za vsako naslednje leto najkasneje do 30. decembra
tekočega leta.
(2) Garancija za izpolnitev obveznosti
koncesionarja je lahko dana v obliki bančne garancije ali zavarovalne police v
korist ministrstva, pristojnega za okolje.
(3) Višina garancije mora zadoščati za
kritje vseh stroškov opravljanja storitev javne službe iz drugega odstavka 21.
člena te uredbe.
(4) Koncesionar lahko uporabi
garancijo potem, ko je ministrstvo, pristojno za okolje, na podlagi pregleda
poročila o opravljanju storitev javne službe ugotovilo in izdalo koncesionarju
potrdilo, da so izpolnjene njegove obveznosti za preteklo leto.
(5) Ministrstvo, pristojno za okolje,
izda potrdilo iz prejšnjega odstavka v 30 dneh po prejemu popolnega poročila o
opravljanju storitev javne službe.
IX. NADZOR
24. člen
(nadzor)
(1) Inšpekcijski nadzor nad
zagotavljanjem storitev javne službe koncesionarja opravljajo inšpektorji,
pristojni za okolje.
(2) Inšpekcijski nadzor nad uporabniki
storitev javne službe iz druge alinee četrtega odstavka 5. člena te uredbe
opravljajo pomorski inšpektorji, nad uporabniki storitev javne službe iz tretje
in četrte alinee pa inšpektorji, pristojni za okolje.
24.a člen
(prekrški)
(1) Z globo od 1.000.000 tolarjev do
10.000.000 tolarjev se kaznuje pravna oseba in samostojni podjetnik posameznik,
ki kot lastnik in posestnik vodnih in priobalnih zemljišč morja ali drugih
zemljišč na obali pristanišča stori prekršek, ko ravna v nasprotju z določbo
drugega odstavka 4. člena te uredbe. Z globo od 100.000 do 300.000 tolarjev se
za isti prekršek kaznuje posameznik.
(2) Z globo od 1.000.000 tolarjev do
10.000.000 tolarjev se kaznuje pravna oseba in samostojni podjetnik posameznik,
ki kot upravljavec plovila, upravljavec pristanišča in upravljavec naprave na
kopnem stori prekršek, ko ravna v nasprotju z določbami 18. člena in 19. člena
te uredbe. Z globo od 100.000 do 300.000 tolarjev se za isti prekršek kaznuje
posameznik.
(3) Z globo od 300.000 tolarjev do
1.000.000 tolarjev se za prekršek iz prejšnjega odstavka kaznuje tudi poveljnik
plovila oziroma odgovorna oseba pravne osebe ali odgovorna oseba podjetnika
posameznika kot upravljavca pristanišča ali upravljavca naprave na kopnem.
Uredba o koncesiji za opravljanje obvezne
državne gospodarske javne službe vzdrževanja vodnih in priobalnih zemljišč
morja (Uradni list RS, št. 69/05)
vsebuje naslednje prehodne in končno določbo:
»X. PREHODNE IN KONČNA DOLOČBA
25. člen
(začetek
uporabe storitev)
Storitve javne službe so za uporabnike
storitev javne službe obvezne tri mesece po pravnomočnosti odločbe o izbiri koncesionarja.
26. člen
(prehodno
obdobje)
(1) Do vzpostavitve javne službe po
tej uredbi opravlja storitve iz prvega odstavka 6. člena te uredbe v zvezi z
onesnaženjem morja, vodnih in priobalnih zemljišč zaradi izpustov, izlivov ali
odmetavanja snovi iz plovil ali naprav v pristaniščih Luka Koper, d.d., v zvezi
z onesnaženjem morja, vodnih in priobalnih zemljišč zaradi plavja, odpadkov in
drugih opuščenih ali odvrženih predmetov ter v zvezi z izlivi ali izpusti v
morje iz naprav na kopnem, ki niso naprave v pristaniščih, pa Drava, Vodnogospodarsko
podjetje Ptuj, d.d.
(2) Vir financiranja opravljanja
storitev iz prejšnjega odstavka so sredstva proračuna Republike Slovenije in
sredstva uporabnikov storitev javne službe iz druge, tretje in četrte alinee
četrtega odstavka 5. člena te uredbe.
(3) Pogodbo o opravljanju storitev iz
prvega odstavka tega člena podpišejo z Luko Koper, d.d., minister, pristojen za
okolje, minister, pristojen za varstvo pred naravnimi in drugimi nesrečami, in
minister, pristojen za pomorstvo, z Dravo, Vodnogospodarskim podjetjem Ptuj,
d.d., pa minister, pristojen za okolje.
27. člen
(končna
določba)
Ta uredba začne veljati petnajsti dan po
objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.«.
Uredba o spremembah in dopolnitvah Uredbe o
koncesiji za opravljanje obvezne državne gospodarske javne službe vzdrževanja
vodnih in priobalnih zemljišč morja (Uradni list RS, št. 101/05) vsebuje naslednjo končno določbo:
»4. člen
Ta uredba začne veljati petnajsti dan po
objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.«.