Neuradno prečiščeno besedilo, ki vsebuje to spremembo:
Opozorilo: Neuradno prečiščeno besedilo predpisa
predstavlja zgolj informativni delovni pripomoček, glede katerega organ ne
jamči odškodninsko ali kako drugače.
Neuradno prečiščeno besedilo Uredbe o organih v sestavi
ministrstev obsega:
-
Uredbo o organih v sestavi ministrstev (Uradni list RS, št. 58/03 z dne
18. 6. 2003),
-
Uredbo o spremembah in dopolnitvah Uredbe o organih v sestavi
ministrstev (Uradni list RS, št. 45/04 z dne 29. 4. 2004),
-
Zakon o varstvu osebnih podatkov – ZVOP-1 (Uradni list RS, št. 86/04 z
dne 5. 8. 2004),
-
Uredbo o spremembah in dopolnitvah Uredbe o organih v sestavi
ministrstev (Uradni list RS, št. 138/04 z dne 24. 12. 2004),
-
Uredbo o spremembah in dopolnitvah Uredbe o organih v sestavi
ministrstev (Uradni list RS, št. 52/05 z dne 27. 5. 2005),
-
Uredbo o spremembah in dopolnitvah Uredbe o organih v sestavi
ministrstev (Uradni list RS, št. 82/05 z dne 9. 9. 2005).
UREDBA
o organih v sestavi ministrstev
(neuradno prečiščeno besedilo št. 5)
1. člen
(predmet urejanja)
Ta uredba določa organe v sestavi ministrstev (v nadaljnjem
besedilu: organ v sestavi), poimenovanje predstojnice oziroma predstojnika (v
nadaljnjem besedilu: predstojnik), delovna področja organov v sestavi in
merila, po katerih se določa, v katerih primerih ministrstvo izvaja za organ v
sestavi naloge strokovne pomoči predstojniku na področju upravljanja s
kadrovskimi, finančnimi, informacijskimi oziroma drugimi viri (v nadaljnjem
besedilu: naloge strokovne pomoči pri upravljanju).
2. člen
(vodenje organov v sestavi)
(1) Organ v sestavi vodi direktor, če zakon ali ta uredba ne
določa drugače.
(2) Inšpektorat kot organ v sestavi vodi v skladu z zakonom,
ki ureja inšpekcijsko nadzorstvo, glavni inšpektor.
(3) Generalštab Slovenske vojske vodi v skladu z zakonom, ki
ureja obrambo, načelnik.
(4) Organ v sestavi, v katerem je sistemiziranih več kot 200
delovnih mest, vodi generalni direktor, razen v primerih iz drugega in tretjega
odstavka tega člena.
3. člen
(izvajanje nalog strokovne pomoči)
(1) Ministrstvo izvaja vse naloge strokovne pomoči pri
upravljanju za organ v sestavi, če je v organu v sestavi sistemiziranih manj
kot 60 delovnih mest. V tem primeru se v aktu o notranji organizaciji in
sistemizaciji delovnih mest za organ v sestavi ne sistemizira posebnih delovnih
mest za izvajanje nalog strokovne pomoči pri upravljanju.
(2) Naloge strokovne pomoči lahko izvaja organ v sestavi
samostojno, če je v organu sistemiziranih najmanj 60 delovnih mest.
(3) Minister lahko način izvajanja nalog strokovne pomoči za
organ v sestavi podrobneje uredi z internim aktom.
4. člen
(Ministrstvo za delo, družino in socialne zadeve)
(1) V sestavi Ministrstva za delo, družino in socialne zadeve
je:
-
Inšpektorat Republike Slovenije za delo.
(2) Inšpektorat Republike Slovenije za delo opravlja naloge
inšpekcijskega nadzora nad izvajanjem zakonov, drugih predpisov, kolektivnih
pogodb in splošnih aktov, ki urejajo delovna razmerja, plače in druge prejemke
iz delovnega razmerja, zaposlovanje delavcev doma in v tujini, sodelovanje
delavcev pri upravljanju, stavko ter varnost in zdravje pri delu, naloge
inšpekcijskega nadzora nad izvajanjem Zakona o socialnem varstvu in predpisov,
izdanih na njegovi podlagi, ter drugih predpisov, ki določajo javna pooblastila
ali druge naloge izvajalcev socialno varstvene dejavnosti ter druge naloge
socialne inšpekcije, naloge inšpekcijskega nadzora nad zakonitostjo dela
izvajalcev postopkov za ugotavljanje in potrjevanje poklicnih kvalifikacij ter
zakonitostjo in strokovnostjo dela komisij ter nadzorstvo nad izvajanjem
zakonov in predpisov, ki to izrecno določajo.
5. člen
(Ministrstvo za finance)
(1) V sestavi Ministrstva za finance so:
-
Carinska uprava Republike Slovenije,
-
Davčna uprava Republike Slovenije,
-
Uprava Republike Slovenije za javna plačila,
-
Urad Republike Slovenije za nadzor prirejanja iger na srečo,
-
Urad Republike Slovenije za nadzor proračuna,
-
Urad Republike Slovenije za preprečevanje pranja denarja,
-
Devizni inšpektorat Republike Slovenije.
(2) Carinska uprava Republike Slovenije opravlja naloge
izvajanja carinskih in trošarinskih predpisov ter odkrivanja in preprečevanja
kaznivih ravnanj v zvezi s kršitvijo teh predpisov in drugih predpisov, za
izvajanje katerih je pristojna carinska služba, opravlja naloge na področjih
odmerjanja, obračunavanja in pobiranja carinskih dajatev, trošarin in drugih
obveznih dajatev, opravlja carinski in trošarinski nadzor ter kontrolo in
naloge carinskega inšpiciranja, opravlja kontrolo vnosa, iznosa in tranzita
blaga, za katerega so predpisani posebni ukrepi, prepovedi in omejitve ter plačilnih
sredstev ter izvaja ukrepe, predpisane z drugimi predpisi in mednarodnimi akti.
(3) Davčna uprava Republike Slovenije opravlja naloge na
področjih odmerjanja, obračunavanja in pobiranja davčnih obveznosti, prispevkov
in drugih obveznih dajatev, davčne kontrole, davčnega inšpiciranja, izterjave
davčnih obveznosti, kazni in drugih obveznih dajatev oziroma vodenja drugih
davčnih postopkov, vodenja in vzdrževanja davčnega registra in davčnih evidenc,
evidentiranja plačevanja davkov in drugih dajatev, napovedovanja, analiziranja
in statistike davkov, organiziranja in vodenja davčnega informacijskega
sistema, priprave in izvajanja programov izpopolnjevanja in usposabljanja
delavcev davčne uprave, izobraževanja davčnih zavezancev in promoviranja
plačevanja davkov.
(4) Uprava Republike Slovenije za javna plačila opravlja
naloge na področjih izvajanja plačil neposrednih in posrednih uporabnikov
državnega in občinskih proračunov, zbiranja informacij o plačilih iz proračuna
in o prihodkih v proračun Republike Slovenije, zagotavljanja informacij, na
podlagi katerih je omogočeno gospodarno ravnanje s sredstvi javnih financ ter
upravljanje in nadzor nad javnofinančnimi prihodki, ter zagotavljanja
tehnološke in izvedbene podpore zakladniškemu poslovanju na ravni države in
občin.
(5) Urad Republike Slovenije za nadzor prirejanja iger na
srečo opravlja nadzorne, strokovne, upravne in razvojne naloge na področju
prirejanja iger na srečo, odloča v upravnem postopku pred izdajo odločbe vlade
o dodelitvi koncesij ter opravlja druge naloge, povezane z dodelitvijo koncesij
in sklenitvijo koncesijskih pogodb oziroma izdajo dovoljenj, nadziranjem in
analiziranjem izvajanja področnih predpisov, ki urejajo igre na srečo,
nadziranjem opravljanja dejavnosti iger na srečo ter spremljanjem zbiranjem in
analiziranjem podatkov, prejetih od prirediteljev oziroma koncesionarjev.
(6) Urad Republike Slovenije za nadzor proračuna opravlja
naloge na področjih usmerjanja, koordinacije in kontrole delovanja sistema
notranjega nadzora javnih financ v Republiki Sloveniji, neodvisnega nadzora nad
izvajanjem in porabo evropskih skladov in nacionalnega sofinanciranja,
inšpekcijskega nadzora državnega proračuna, usmerjanja in koordinacije zaščite
finančnih interesov Evropske skupnosti in boja proti goljufijam.
(7) Urad Republike Slovenije za preprečevanje pranja denarja
opravlja naloge na področjih preprečevanja in odkrivanja pranja denarja,
odkrivanja korupcijskih in nekaterih drugih hudih kaznivih dejanj, nudenja
mednarodne pravne pomoči v kazenskih zadevah na področjih pranja denarja in
odvzema premoženjske koristi iz kaznivih dejanj ter nadzora nad zavezanci za
izvajanje predpisov s področja preprečevanja pranja denarja.
(8) Devizni inšpektorat Republike Slovenije opravlja
inšpekcijski nadzor nad poslovanjem rezidentov, razen nadzora nad poslovanjem
pooblaščenih bank in hranilnic in v delu, ki se nanaša na menjalniško
poslovanje tudi drugih oseb, ki so pooblaščene za opravljanje menjalniških
poslov; in nerezidentov, v skladu z zakoni, ki urejajo devizno poslovanje in
zunanjetrgovinsko poslovanje, ter drugimi zakoni, ki določajo nadzor; vodi
postopke za prekrške in izdaja odločbe o prekršku na prvi stopnji za prekrške,
ki jih določa zakon, ki ureja devizno poslovanje.
6. člen
(Ministrstvo za gospodarstvo)
(1) V sestavi Ministrstva za gospodarstvo so:
-
Urad Republike Slovenije za intelektualno lastnino,
-
Urad Republike Slovenije za varstvo konkurence,
-
Urad Republike Slovenije za varstvo potrošnikov,
-
Tržni inšpektorat Republike Slovenije.
-
Inšpektorat Republike Slovenije za elektronske komunikacije, elektronsko
podpisovanje in pošto,
-
Inšpektorat Republike Slovenije za energetiko in rudarstvo.
(2) Urad Republike Slovenije za intelektualno lastnino
opravlja upravne in strokovne naloge na področjih varstva industrijske lastnine
in varstva avtorskih ter sorodnih pravic.
(3) Urad Republike Slovenije za varstvo konkurence opravlja
naloge nadzora nad izvajanjem zakona, ki ureja preprečevanje omejevanja
konkurence, vodenja upravnih postopkov na podlagi predpisov s področij
konkurenčnega prava, odločanja o skladnosti koncentracij s pravili konkurence,
izrekanja prepovedi oziroma nalaganja pogojev za zagotovitev skladnosti,
spremljanja in analiziranja razmer na trgu, pomembnih za razvijanje poštene in
svobodne konkurence, dajanja mnenj Državnemu zboru in vladi o splošnih
vprašanjih iz svoje pristojnosti.
(4) Urad Republike Slovenije za varstvo potrošnikov opravlja
strokovne, upravne in razvojne naloge na področju varstva potrošnikov in naloge
na področju izvajanja javnih služb, ki se nanašajo na vzgojo in izobraževanje
ter obveščanje potrošnikov.
(5) Tržni inšpektorat Republike Slovenije opravlja naloge
inšpekcijskega nadzora nad izvajanjem zakonov in drugih predpisov na področjih
prometa blaga in storitev, varstva potrošnikov, trgovine, gostinstva, obrti,
gradbenih proizvodov, tlačnih posod in varnosti proizvodov v pristojnosti
ministrstva ter nadzorstvo nad izvajanjem zakonov in predpisov, ki to izrecno
določajo.
(6) Inšpektorat Republike Slovenije za elektronske komunikacije,
elektronsko podpisovanje in pošto opravlja naloge inšpekcijskega nadzora nad
izvrševanjem zakonov, drugih predpisov in splošnih aktov na področjih
elektronskih komunikacij in pošte ter naloge inšpekcijskega nadzora v skladu z
zakonom, ki ureja elektronsko poslovanje in elektronski podpis.
(7) Inšpektorat Republike Slovenije za energetiko in
rudarstvo opravlja naloge inšpekcijskega nadzora nad izvrševanjem predpisov in
splošnih aktov, ki urejajo elektroenergetiko in termoenergetiko ter naloge
inšpekcijskega nadzora nad izvajanjem določil zakona, ki ureja rudarstvo in na
njegovi podlagi izdanih predpisov, tehničnih predpisov in predpisov s področja
varnosti in zdravja pri delu ter drugih predpisov pri raziskovanju in
izkoriščanju mineralnih surovin ter pri izvajanju drugih rudarskih del.
7. člen
(črtan)
8. člen
(Ministrstvo za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano)
(1) V sestavi Ministrstva za kmetijstvo, gozdarstvo in
prehrano so:
-
Agencija Republike Slovenije za kmetijske trge in razvoj podeželja,
-
Fitosanitarna uprava Republike Slovenije,
-
Veterinarska uprava Republike Slovenije,
-
Inšpektorat Republike Slovenije za kmetijstvo, gozdarstvo in hrano.
(2) Agencija Republike Slovenije za kmetijske trge in razvoj
podeželja opravlja upravne, strokovne in razvojne naloge, ki se nanašajo na
izvajanje ukrepov na področjih kmetijstva, gozdarstva, živilstva in ribištva
skladno s skupno kmetijsko in ribiško politiko Evropske unije ter na druge
naloge za izvajanje ukrepov kmetijske politike ter promocije.
(3) Fitosanitarna uprava Republike Slovenije opravlja
upravne, strokovne in razvojne naloge na področjih varstva rastlin, rastlinskih
proizvodov in nadzorovanih predmetov pred škodljivimi organizmi, varstva in
registracije sort rastlin, pridelave, dodelave in trženja semenskega materiala
kmetijskih rastlin, registracije, prometa in uporabe fitofarmacevtskih
sredstev, tehničnih zahtev za naprave za nanašanje fitofarmacevtskih sredstev,
kakovosti mineralnih gnojil, strokovnega usposabljanja zavezancev in obveščanja
prebivalstva ter varstva okolja in izpolnjevanja mednarodnih obveznosti na teh
področjih; opravlja tudi naloge nadzora in ukrepe, določene s predpisi na
posameznih področjih.
(4) Veterinarska uprava Republike Slovenije opravlja upravne,
strokovne, razvojne in naloge inšpekcijskega nadzora na področjih zdravstvenega
varstva živali, varstva pred živalskimi kužnimi boleznimi, varstva prebivalstva
pred zoonozami, zdravstvene ustreznosti surovin, živil in odpadkov živalskega
izvora ter krme in vode za napajanje živali, zaščite živali pred mučenjem, z
veterinarsko stroko povezanega nadzora nad prometom z zdravili za uporabo v
veterinarski medicini in določanja doktrinarnih rešitev na ravni varne uporabe
zdravil v veterinarski medicini, preventive pri razmnoževanju živali, veterinarskega
izobraževanja in obveščanja prebivalstva ter varstva okolja in izpolnjevanja
mednarodnih obveznosti na teh področjih.
(5) Inšpektorat Republike Slovenije za kmetijstvo, gozdarstvo
in hrano opravlja naloge inšpekcijskega nadzora nad izvrševanjem predpisov s
področij kmetijstva, razvoja podeželja, ukrepov kmetijske politike, kakovosti
kmetijskih pridelkov in živil, krme, zootehnike, gensko spremenjenih
organizmov, varstva rastlin, mineralnih gnojil, semenskega materiala kmetijskih
rastlin, vina in drugih proizvodov iz grozdja in vin, gozdarstva, lovstva in
ribištva, primarne proizvodnje in pridelave živil oziroma hrane ter dobre
kmetijske prakse, lahko pa opravlja tudi kontrolo v postopkih izvajanja ukrepov
iz pristojnosti Agencije Republike Slovenije za kmetijske trge in razvoj
podeželja.
9. člen
(Ministrstvo za kulturo)
(1) V sestavi Ministrstva za kulturo sta:
-
Arhiv Republike Slovenije,
-
Inšpektorat Republike Slovenije za kulturo in medije.
(2) Arhiv Republike Slovenije opravlja upravne in strokovne
naloge na področjih varstva dokumentarnega in arhivskega gradiva, ki nastaja
pri državnih organih in drugih zakonsko določenih osebah, ter upravne in
strokovne naloge skupnega pomena varstva arhivskega gradiva v državi.
(3) Inšpektorat Republike Slovenije za kulturo in medije
opravlja naloge inšpekcijskega nadzora nad izvrševanjem zakonov, drugih
predpisov in splošnih aktov, ki urejajo varstvo kulturne dediščine, medije in
knjižnice ter uresničevanje javnega interesa na področju kulture.
10. člen
(Ministrstvo za notranje zadeve)
(1) V sestavi Ministrstva za notranje zadeve sta:
-
Policija,
-
Inšpektorat Republike Slovenije za notranje zadeve.
(2) Policija opravlja naloge na področjih varovanja
življenja, osebne varnosti in premoženja ljudi, preprečevanja, odkrivanja in
preiskovanja kaznivih dejanj in prekrškov, odkrivanja in prijemanja storilcev
kaznivih dejanj in prekrškov, drugih iskanih oseb ter njihovega izročanja
pristojnim organom, zbiranja dokazov in raziskovanja okoliščin, ki so pomembne
za ugotovitev premoženjske koristi, ki izvira iz kaznivih dejanj in prekrškov,
vzdrževanja javnega reda, nadzora in urejanja prometa na javnih cestah in
nekategoriziranih cestah, ki so dane v uporabo za javni promet, varovanja
državne meje in opravljanja mejne kontrole, tujcev, varovanja določenih oseb,
organov, objektov in okolišev; varovanja določenih delovnih mest in tajnosti
podatkov državnih organov.
(3) Inšpektorat Republike Slovenije za notranje zadeve
opravlja naloge inšpekcijskega nadzora nad izvrševanjem predpisov na področju
zasebnega varstva in detektivske dejavnosti ter področju upravnih notranjih
zadev. Če zakon tako določa, opravlja Inšpektorat Republike Slovenije za
notranje zadeve na področju upravnih notranjih zadev naloge prekrškovnega
organa.
11. člen
(Ministrstvo za obrambo)
(1) V sestavi Ministrstva za obrambo so:
-
Generalštab Slovenske vojske,
-
Uprava Republike Slovenije za zaščito in reševanje,
-
Inšpektorat Republike Slovenije za obrambo,
-
Inšpektorat Republike Slovenije za varstvo pred naravnimi in drugimi
nesrečami.
(2) Generalštab Slovenske vojske opravlja vojaške strokovne
naloge na področjih razvoja, načrtovanja, organizacije, usposabljanja in
delovanja Slovenske vojske.
(3) Uprava Republike Slovenije za zaščito in reševanje
opravlja upravne in strokovne naloge zaščite, reševanja in pomoči ter druge
naloge varstva pred naravnimi in drugimi nesrečami.
(4) Inšpektorat Republike Slovenije za obrambo opravlja
naloge inšpekcijskega nadzora nad izvrševanjem predpisov na obrambnem področju
in nad izvajanjem zakona o tajnih podatkih ter predpisov, sprejetih na njegovi
podlagi, v delu, ki se nanašajo na obrambno področje.
(5) Inšpektorat Republike Slovenije za varstvo pred naravnimi
in drugimi nesrečami opravlja naloge inšpekcijskega nadzora nad izvrševanjem predpisov,
ki urejajo sistem varstva pred naravnimi in drugimi nesrečami, področje varstva
pred požarom, varstva pred utopitvami ter zaščito in reševanje.
12. člen
(Ministrstvo za okolje in prostor)
(1) V sestavi Ministrstva za okolje in prostor so:
-
Agencija Republike Slovenije za okolje,
-
Geodetska uprava Republike Slovenije,
-
Uprava Republike Slovenije za jedrsko varnost,
-
Inšpektorat Republike Slovenije za okolje in prostor.
(2) Agencija Republike Slovenije za okolje opravlja upravne
in strokovne naloge na področjih celovitega varstva okolja in naravnih dobrin,
varstva voda, zraka in tal, presoje vplivov na okolje, javnih služb varstva
okolja in naravnih dobrin, varstva pred hrupom in drugimi tveganji za okolje,
ohranjanja narave, gospodarjenja z vodami in vodnogospodarskimi objekti in
napravami, monitoringov in drugega evidentiranja meteoroloških, hidroloških,
agroloških in ekoloških razmer, meteoroloških, hidroloških in ekoloških analiz
in ekspertiz, napovedovanja meteoroloških in hidroloških procesov ter opozarjanja
na izredne pojave, letalske meteorologije, monitoringa in drugega evidentiranja
geoloških, seizmoloških in drugih geofizikalnih pojavov, njihovih rajonizacij
in kategorizacij, potresnega varstva objektov in naprav, varstva, zaščite in
zgodnjega opozarjanja pred potresnimi pojavi, ravnanja z odpadki, razen
radioaktivnih, odprave posledic naravnih in drugih nesreč, izpolnjevanja
mednarodnih obveznosti s teh področij in mednarodne izmenjave podatkov.
(3) (črtan)
(4) Geodetska uprava Republike Slovenije opravlja strokovne
in upravne naloge vzpostavitve, vodenja in vzdrževanja zbirk podatkov na
področju osnovnega geodetskega sistema, evidentiranja nepremičnin, množičnega
vrednotenja nepremičnin, državne meje, prostorskih enot in hišnih številk,
topografskega in kartografskega sistema ter koordinira povezljivost zbirk
podatkov o prostoru in nepremičninah.
(5) Uprava Republike Slovenije za jedrsko varnost opravlja
specializirane strokovne in razvojne upravne naloge ter naloge inšpekcijskega
nadzora na področjih sevalne in jedrske varnosti, izvajanja sevalnih dejavnosti
in uporabe virov sevanja, z izjemo v zdravstvu ali veterinarstvu, varstva
okolja pred ionizirajočimi sevanji, fizičnega varovanja jedrskih snovi in
objektov, neširjenja jedrskega orožja in varovanja jedrskega blaga, spremljanja
stanja radioaktivnosti okolja in odgovornosti za jedrsko škodo.
(6) Inšpektorat Republike Slovenije za okolje in prostor
opravlja naloge inšpekcijskega nadzora nad izvrševanjem predpisov in splošnih
aktov, ki urejajo varstvo okolja in narave ter ekološki nadzor na državni meji,
vodni režim, urejanje voda in gospodarjenje z njimi, racionalno porabo
energije, urejanje prostora in naselij, graditev objektov in izvedbo gradbenih
konstrukcij, izpolnjevanje bistvenih zahtev za objekte, stanovanjske zadeve in
geodetske dejavnosti.
13. člen
(Ministrstvo za pravosodje)
(1) V sestavi Ministrstva za pravosodje sta:
-
Uprava Republike Slovenije za izvrševanje kazenskih sankcij,
-
(prenehala
veljati)
(2) Uprava Republike Slovenije za izvrševanje kazenskih
sankcij opravlja upravne in strokovne naloge na področju izvrševanja kazenskih
sankcij ter varnostnih ukrepov.
(3) (prenehal
veljati)
14. člen
(Ministrstvo za promet)
(1) V sestavi Ministrstva za promet so:
-
Direkcija Republike Slovenije za ceste,
-
Uprava Republike Slovenije za civilno letalstvo,
-
Uprava Republike Slovenije za pomorstvo,
-
Prometni inšpektorat Republike Slovenije.
(2) Direkcija Republike Slovenije za ceste opravlja strokovno
tehnične, upravne, organizacijske in razvojne naloge na področjih graditve,
vzdrževanja in varstva državnih cest ter varstva prometa na njih, nadzora nad
njihovim stanjem, upravne naloge na področju pobiranja povračil za uporabo
cest, vodenje evidence o državnih cestah, druge naloge, določene z zakonom in
podzakonskimi predpisi, ki urejajo javne ceste, ter naloge v zvezi s prevozi v
tovornem in potniškem cestnem prometu in homologacijo vozil.
(3) Uprava Republike Slovenije za civilno letalstvo opravlja
upravne in strokovne naloge na področjih varnosti v letalstvu in letalskih
standardov, zrakoplovov, licenciranja v letalstvu, letalskih operacij, letališč
in vzletišč ter navigacijskih služb zračnega prometa, ter upravni strokovni
nadzor in druge zadeve v zvezi s civilnim letalstvom, skladno z določbami
zakona, ki ureja letalstvo.
(4) Uprava Republike Slovenije za pomorstvo opravlja upravne
in strokovne naloge na področjih pomorstva in pristaniške infrastrukture,
nadzora nad izvajanjem reda v pristaniščih, preostalih delih teritorialnega
morja in notranjih morskih voda, varnostjo plovbe, opravljanjem pomorskega
prometa in vzdrževanjem objektov za varnost plovbe in plovnih poti ter opravlja
inšpekcijski nadzor nad izvajanjem predpisov na področju pomorskega prometa in
pristaniške infrastrukture ter inšpekcijski nadzor nad izvajanjem predpisov, ki
urejajo plovbo po celinskih vodah.
(5) Prometni inšpektorat Republike Slovenije opravlja naloge
inšpekcijskega nadzora nad izvajanjem predpisov na področjih železniškega,
zračnega, cestnega prometa in prometne infrastrukture za te vrste prometa ter
na področju žičniških naprav in varnosti na smučiščih.
(6) Ne glede na določbe prvega in drugega odstavka 3. člena
te uredbe izvaja Uprava Republike Slovenije za pomorstvo naloge strokovne
pomoči samostojno, če tako določa akt o notranji organizaciji in sistemizaciji
delovnih mest.
15. člen
(Ministrstvo za šolstvo in šport)
(1) V sestavi Ministrstva za šolstvo in šport sta:
-
Urad Republike Slovenije za mladino,
-
Inšpektorat Republike Slovenije za šolstvo in šport.
(2) Urad Republike Slovenije za mladino opravlja naloge, ki
se nanašajo na načrtovanje in izvajanje ukrepov s področja mladinske politike,
na izvajanje socialne politike otrok in mladine, vzgoje in neformalnega
izobraževanja, prostočasnih dejavnosti, kulture, javnega obveščanja in
mednarodnega sodelovanja na teh področjih.
(3) Inšpektorat Republike Slovenije za šolstvo in šport
opravlja naloge inšpekcijskega nadzora nad izvajanjem zakonov, drugih predpisov
in aktov, ki urejajo organizacijo, namensko porabo javnih sredstev in
opravljanje dejavnosti vzgoje in izobraževanja, ki jo opravljajo vrtci, osnovne
šole, glasbene šole, nižje in srednje poklicne šole, srednje tehniške in
strokovne šole, gimnazije, višje strokovne šole, zavodi za izobraževanje in
usposabljanje otrok in mladostnikov s posebnimi potrebami, organizacije za
izobraževanje odraslih in zasebniki, ki izobražujejo po javno veljavnih
programih, domove za učence, dijaške in študentske domove ter postopke in roke
za prijavo na razpis in izvedbo vpisa v visokem šolstvu.
15.a člen
(Ministrstvo za visoko šolstvo, znanost in tehnologijo)
(1) V sestavi Ministrstva za visoko šolstvo, znanost in
tehnologijo je:
-
Urad Republike Slovenije za meroslovje.
(2) Urad Republike Slovenije za meroslovje opravlja
strokovne, upravne in inšpekcijske naloge na področju urejanja nacionalnega
meroslovnega sistema, vključno s sistemom na področju izdelkov iz plemenitih
kovin, ter naloge, povezane s priznanjem Republike Slovenije za poslovno
odličnost.
16. člen
(Ministrstvo za zdravje)
(1) V sestavi Ministrstva za zdravje so:
-
Agencija Republike Slovenije za zdravila in medicinske pripomočke,
-
Uprava Republike Slovenije za varstvo pred sevanji,
-
Urad Republike Slovenije za kemikalije,
-
Zdravstveni inšpektorat Republike Slovenije.
(2) Agencija Republike Slovenije za zdravila in medicinske
pripomočke opravlja upravne, strokovne, inšpekcijske in razvojne naloge na
področju zdravil in medicinskih pripomočkov za uporabo v humani in veterinarski
medicini, razen z veterinarsko stroko povezanega nadzora nad prometom z
zdravili za uporabo v veterinarski medicini in določanja doktrinarnih rešitev
na ravni varne uporabe zdravil v veterinarski medicini, ureja razmerja in
koordinira strokovne naloge z uradnim kontrolnim laboratorijem in drugimi
upravnimi, strokovnimi in znanstvenimi institucijami, opravlja izvršilne naloge
in odloča v nacionalnih in evropsko harmoniziranih upravnih in strokovnih
postopkih vrednotenja kakovosti, varnosti in učinkovitosti zdravil in
medicinskih pripomočkov, naloge dograjevanja in obnove regulatornega
informacijskega sistema, naloge farmakovigilančnega in materiovigilančnega
sistema, zagotavlja mednarodno prepoznaven sistem kakovosti poslovanja v okviru
dobre regulatorne prakse in strokovno podporo pri uveljavljanju sistemskih
usmeritev na področju zdravil in medicinskih pripomočkov.
(3) Uprava Republike Slovenije za varstvo pred sevanji
opravlja strokovne, upravne, nadzorne in razvojne naloge ter naloge
inšpekcijskega nadzora na področjih izvajanja dejavnosti in uporabe virov
ionizirajočih sevanj v zdravstvu in veterinarstvu, varovanja zdravja ljudi pred
škodljivimi vplivi ionizirajočih sevanj, sistematičnega pregledovanja delovnega
in bivalnega okolja zaradi izpostavljenosti ljudi naravnim virom ionizirajočih
sevanj, izvajanja monitoringa radioaktivne kontaminacije živil in pitne vode,
omejevanja, zmanjševanja in preprečevanja zdravju škodljivih vplivov
neionizirajočih sevanj ter presojanja ustreznosti in pooblaščanja izvedencev
varstva pred sevanji.
(4) Urad Republike Slovenije za kemikalije opravlja strokovne
in upravne naloge ter naloge inšpekcijskega nadzora nad izvajanjem predpisov,
ki urejajo varovanje zdravja ljudi in okolja pred škodljivimi vplivi in učinki
kemikalij, proizvodnjo, promet in uporabo kemikalij na podlagi mednarodnih
sporazumov in konvencij, dobro laboratorijsko prakso na podlagi OECD načel, ter
strokovne in upravne naloge na področju kozmetičnih proizvodov.
(5) Zdravstveni inšpektorat Republike Slovenije opravlja
naloge inšpekcijskega nadzora nad izvajanjem zakonov in drugih predpisov na
področjih nalezljivih bolezni, zdravstvene ustreznosti oziroma varnosti živil
oziroma hrane, pitne vode, mineralnih voda, izdelkov ter snovi, ki prihajajo v
stik z živili, omejevanja porabe alkohola, kozmetičnih proizvodov, igrač,
tobaka, tobačnih proizvodov, kopalnih voda, minimalnih sanitarno-zdravstvenih
pogojev v javnih zdravstvenih zavodih, pri pravnih in fizičnih osebah, ki opravljajo
zdravstveno dejavnost, v dejavnostih na področjih otroškega varstva, vzgoje,
izobraževanja, gostinstva, turizma, higienske nege, sociale, zdravstveno
higienskega stanja začasnih bivališč ob naravnih nesrečah in evakuacijah,
splošne varnosti proizvodov v pristojnosti ministrstva razen kemikalij,
zdravil, medicinskih pripomočkov in virov sevanj ter drugih predpisov z
delovnega področja ministrstva.
17. člen
(črtan)
18. člen
(koordinacija na področju varnosti hrane oziroma živil)
Vlada s posebno uredbo uredi vsebino in način koordinacije
delovanja ministrstev in njihovih organov v sestavi na področju varnosti hrane
oziroma živil pri vključevanju v proces analize tveganja ter podrobnejšo
delitev nalog na tem področju.
Uredba o organih v sestavi
ministrstev (Uradni list RS, št. 58/03)
vsebuje naslednjo prehodno in končni določbi:
»19. člen
(prenehanje delovanja)
(1) Najkasneje s 1. 1. 2004 prenehajo delovati:
-
Urad Republike Slovenije za varnost in zdravje kot organ v sestavi
Ministrstva za delo, družino in socialne zadeve; naloge prevzame Ministrstvo za
delo, družino in socialne zadeve,
-
Direkcija Republike Slovenije za poslovno in informacijsko središče kot
organ v sestavi Ministrstva za informacijsko družbo; naloge prevzame
Ministrstvo za informacijsko družbo,
-
Urad Republike Slovenije za priznavanje označb kmetijskih pridelkov
oziroma živil kot organ v sestavi Ministrstva za kmetijstvo, gozdarstvo in
prehrano; naloge prevzame Ministrstvo za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano,
-
Inšpektorat Republike Slovenije za kontrolo kakovosti kmetijskih
pridelkov in živil kot organ v sestavi Ministrstva za kmetijstvo, gozdarstvo in
prehrano; naloge prevzame Inšpektorat Republike Slovenije za kmetijstvo,
gozdarstvo in hrano,
-
Uprava Republike Slovenije za varstvo kulturne dediščine kot organ v
sestavi Ministrstva za kulturo; naloge prevzame Ministrstvo za kulturo,
-
Uprava Republike Slovenije za rudarstvo kot organ v sestavi Ministrstva
za okolje, prostor in energijo; naloge prevzame Ministrstvo za okolje, prostor
in energijo,
-
Urad Republike Slovenije za prostorsko planiranje kot organ v sestavi
Ministrstva za okolje, prostor in energijo; naloge prevzame Ministrstvo za
okolje, prostor in energijo,
-
Urad Republike Slovenije za šolstvo kot organ v sestavi Ministrstva za
šolstvo, znanost in šport; naloge prevzame Ministrstvo za šolstvo, znanost in
šport,
-
Urad Slovenske nacionalne komisije za UNESCO kot organ v sestavi
Ministrstva za šolstvo, znanost in šport; naloge prevzame Ministrstvo za
šolstvo, znanost in šport,
-
Urad Republike Slovenije za sodelovanje s Svetovno zdravstveno
organizacijo kot organ v sestavi Ministrstva za zdravje; naloge prevzame
Ministrstvo za zdravje.
(2) S 1. 1. 2004 nadaljujejo z delovanjem:
-
Agencija Republike Slovenije za učinkovito rabo energije kot Agencija
Republike Slovenije za učinkovito rabo in obnovljive vire energije,
-
Inšpektorat Republike Slovenije za področje kulturne dediščine kot
Inšpektorat Republike Slovenije za kulturo in medije,
-
Inšpektorat Republike Slovenije za kmetijstvo, gozdarstvo, lovstvo in
ribištvo kot Inšpektorat Republike Slovenije za kmetijstvo, gozdarstvo in
hrano,
-
Inšpektorat Republike Slovenije za okolje in prostor kot Inšpektorat
Republike Slovenije za okolje, prostor in energijo,
-
Uprava Republike Slovenije za varstvo rastlin in semenarstvo kot
Fitosanitarna uprava Republike Slovenije,
-
Urad Republike Slovenije za zdravila kot Agencija Republike Slovenije za
zdravila in medicinske pripomočke.
(3) Urad Republike Slovenije za nadzor proračuna kot organ v
sestavi Ministrstva za finance in Inšpektorat Republike Slovenije za notranje
zadeve kot organ v sestavi Ministrstva za notranje zadeve začneta delovati s 1.
1. 2004.
(4) Agencija Republike Slovenije za regionalni razvoj deluje
kot organ v sestavi Ministrstva za gospodarstvo do konstituiranja javne
agencije v skladu z zakonom, ki ureja spodbujanje skladnega regionalnega
razvoja.
(5) Ministrstva oziroma organi v sestavi, določeni v prvem
odstavku tega člena, s prevzemom nalog prevzamejo od organov in organizacij v
sestavi, ki prenehajo delovati, tudi delavce ter pravice proračunske uporabe,
obveznosti, dokumentacijo, prostore, opremo in inventar, ki se uporabljajo za
izvajanje prevzetih nalog.
(6) V primerih prevzema nalog iz prvega odstavka 3. člena te
uredbe iz organa v sestavi na ministrstvo, prevzame ministrstvo tudi delavce,
ki opravljajo te naloge.
(7) S prenosom nalog na področju registracije zdravil, ki se
uporabljajo v veterinarski medicini, iz Veterinarske uprave Republike Slovenije
na Agencijo Republike Slovenije za zdravila in medicinske pripomočke, se
prenese tudi ustrezno število delavcev, ki opravljajo te naloge. S prevzemom
delavcev se uskladita kadrovska načrta obeh organov.
(8) Ministrstva in organi v sestavi uskladijo akte o notranji
organizaciji in sistemizaciji delovnih mest s to uredbo najkasneje do izteka
rokov iz prvega in tretjega odstavka tega člena.
(9) Za nove organe v sestavi pripravi akt o notranji
organizaciji in sistemizaciji delovnih mest ministrstvo, v katerega sestavi bo
deloval organ.
20. člen
(razveljavitvena določba)
Z dnem uveljavitve te uredbe prenehata veljati sklep o
ustanovitvi, nalogah in organizaciji Uprave Republike Slovenije za varstvo pred
sevanji (Uradni list RS, št. 22/03) in uredba o ustanovitvi Inšpektorata za
telekomunikacije, elektronsko podpisovanje in pošto (Uradni list RS, št.
49/03).
21. člen
(začetek veljavnosti)
Ta uredba začne veljati petnajsti dan po objavi v Uradnem
listu Republike Slovenije.«.
Uredba o spremembah in dopolnitvah
Uredbe o organih v sestavi ministrstev (Uradni list RS, št. 45/04)
vsebuje naslednjo končno določbo:
»3. člen
Ta uredba začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem
listu Republike Slovenije.«.
Zakon o varstvu osebnih podatkov –
ZVOP-1 (Uradni list RS, št. 86/04)
vsebuje naslednjo končno določbo:
»Začetek veljavnosti
117. člen
Ta zakon začne veljati 1. januarja 2005.«.
Uredba o spremembah in dopolnitvah
Uredbe o organih v sestavi ministrstev (Uradni list RS, št. 138/04)
vsebuje naslednjo prehodno in končno določbo:
»PREHODNA IN KONČNA DOLOČBA
8. člen
(1) Organi v sestavi ministrstev, ki se reorganizirajo s to
uredbo, nadaljujejo z delom v okviru dosedanjih delovnih področij do uskladitve
aktov o notranji organizaciji in sistemizaciji delovnih mest in dejanskega
prevzema nalog, javnih uslužbencev, prostorov, opreme, dokumentacije in pravic
proračunske porabe.
(2) Pristojnosti Agencije Republike Slovenije za učinkovito
rabo in obnovljive vire energije se prenesejo na Ministrstvo za okolje in
prostor, ki prevzame tudi javne uslužbence, prostore, opremo, dokumentacijo in
pravice proračunske porabe.
(3) Prevzem iz prejšnjih dveh odstavkov mora biti opravljen
najkasneje do 1. aprila 2005.
(4) Urad Republike Slovenije za Slovence v zamejstvu in po
svetu nadaljuje z delom kot vladna služba.
9. člen
Ta uredba začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem
listu Republike Slovenije.».
Uredba o spremembah in dopolnitvah
Uredbe o organih v sestavi ministrstev (Uradni list RS, št. 52/05)
vsebuje naslednjo prehodno in končno določbo:
»PREHODNA IN KONČNA DOLOČBA
3. člen
Akti o notranji organizaciji in sistemizaciji delovnih mest
pristojnih ministrstev se s to uredbo uskladijo najkasneje do 1. junija 2005.
4. člen
Ta uredba začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem
listu Republike Slovenije.«.
Uredba o spremembah in dopolnitvah
Uredbe o organih v sestavi ministrstev (Uradni list RS, št. 82/05)
vsebuje naslednji prehodni in končno določbo:
»PREHODNI IN KONČNA DOLOČBA
3. člen
(1) 1. člen te uredbe se začne uporabljati z dejanskim
prevzemom nalog in uslužbencev Agencije Republike Slovenije za gospodarsko
promocijo in tuje investicije s strani Javne agencije Republike Slovenije za
podjetništvo in tuje investicije.
(2) Prevzem iz prejšnjega odstavka mora biti opravljen najkasneje
do 1. januarja 2006.
4. člen
Akt o notranji organizaciji in sistemizaciji delovnih mest
Inšpektorata za notranje zadeve se s to uredbo uskladi najkasneje v dveh
mesecih od uveljavitve.
5. člen
Ta uredba začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem
listu Republike Slovenije.«.