Opozorilo: Neuradno prečiščeno besedilo
predpisa predstavlja zgolj informativni delovni pripomoček, glede katerega
organ ne jamči odškodninsko ali kako drugače.
Neuradno prečiščeno besedilo Uredbe o
izvajanju Programa ukrepov na področju čebelarstva v Republiki Sloveniji v
letih 2005–2007 za leto 2006 obsega:
-
Uredbo o izvajanju Programa ukrepov na področju čebelarstva v Republiki
Sloveniji v letih 2005–2007 za leto 2006 (Uradni list RS, št. 113/05 z dne 16.
12. 2005),
-
Uredbo o spremembah Uredbe o izvajanju Programa ukrepov na področju
čebelarstva v Republiki Sloveniji v letih 2005–2007 za leto 2006 (Uradni list
RS, št. 52/06 z dne 19. 5. 2006).
UREDBA
o izvajanju Programa ukrepov na
področju čebelarstva v Republiki Sloveniji v letih 2005–2007 za leto 2006
(neuradno prečiščeno besedilo št. 1)
I. SPLOŠNE DOLOČBE
1. člen
(vsebina)
S to uredbo se za izvajanje Uredbe Sveta
(ES) št. 797/2004 z dne 26. aprila 2004 o ukrepih, ki izboljšujejo splošne
pogoje za proizvodnjo in trženje čebelarskih proizvodov (UL L št. 125 z dne
28. 4. 2004, str. 1) ter Odločbe Komisije z dne 23. 8. 2004 o odobritvi
programa za izboljšanje proizvodnje in trženja čebelarskih izdelkov,
predstavljenega s strani Slovenije v okviru Uredbe Sveta 797/2004/ES (Uradno
obvestilo Stalnega predstavništva Republike Slovenije pri Evropski uniji,
Bruselj, SG-Greffe (2004) D/203644 z dne 23. 8. 2004) določajo ukrepi za
izvajanje Programa ukrepov na področju čebelarstva v Republiki Sloveniji v
letih 2005–2007 za leto 2006 (v nadaljnjem besedilu: program ukrepov v
čebelarstvu 2006).
2. člen
(ukrepi)
V letu 2006 se bodo v skladu s to uredbo
izvajali naslednji ukrepi:
-
tehnična pomoč čebelarjem,
-
čebelja varoza,
-
racionalizacija premestitev čebel,
-
obnavljanje čebeljega fonda,
-
kakovost medu in
-
aplikativne raziskave v čebelarstvu.
3. člen
(sredstva)
(1) Ukrepi iz programa ukrepov v
čebelarstvu 2006 se financirajo iz sredstev proračuna Republike Slovenije
(proračunska postavka 9881 – Program ukrepov v čebelarstvu – SLO) ter
Jamstvenega sklada Evropskega kmetijskega usmerjevalnega in jamstvenega sklada
(proračunska postavka 9863 – Program ukrepov v čebelarstvu – EU). Sredstva, ki
jih refundira EU za leto 2006, znašajo do 76,351.000,00 SIT oziroma največ 50
odstotkov skupnih sredstev, namenjenih posameznemu ukrepu.
(2) Upravičencem se izplačajo sredstva
največ v višini, določeni za posamezen ukrep.
4. člen
(vrnitev sredstev)
(1) Upravičenec, za katerega se
ugotovi, da je sredstva pridobil nezakonito ali jih porabil nenamensko, mora
vrniti vsa pridobljena sredstva skupaj z zakonitimi zamudnimi obrestmi.
(2) Upravičenec iz prejšnjega odstavka ne
more pridobiti novih sredstev iz ukrepov kmetijske politike dve leti od
dokončne odločbe kmetijskega inšpektorja.
5. člen
(javna naročila)
Upravičenci so v okviru izvajanja ukrepov
iz te uredbe dolžni upoštevati predpise, ki urejajo javna naročila in naročila
male vrednosti, ter zahtevkom za plačilo na podlagi te uredbe priložiti
poročilo o oddaji naročila v skladu z zakonom, ki ureja javna naročila.
6. člen
(časovni načrt ter vlaganje zahtevkov)
(1) Program ukrepov v čebelarstvu 2006
se lahko začne izvajati naslednji dan po objavi te uredbe in mora biti izveden
do 31. avgusta 2006, razen določbe 12. člena te uredbe, ki se nanaša
na Svetovalno službo v čebelarstvu; ta se izvaja vse leto na podlagi odločbe o
potrditvi programa svetovalne službe v čebelarstvu in pogodbe o financiranju te
službe.
(2) Upravičenci vlagajo zahtevke za
plačilo, namenjene izvedbi posameznih ukrepov, na Agencijo za kmetijske trge in
razvoj podeželja, Dunajska 160, 1000 Ljubljana (v nadaljnjem besedilu:
agencija), na obrazcu »Zahtevek za plačilo«, ki je kot priloga 1 sestavni del
te uredbe. Zahtevki za plačilo se vlagajo v treh letnih obdobjih, in sicer do
15. aprila, 15. avgusta in 15. septembra. Po vsakem od teh
obdobij agencija obravnava do vključno zadnjega dne obdobja prispele zahtevke.
Izplačila agencija izvede v tridesetih dneh po izdaji odločbe. To ne velja za
izplačevanje zahtevkov za svetovalno službo v čebelarstvu iz 12. člena te
uredbe.
(3) Če zahtevek za plačilo v imenu
preostalih izvajalcev določenega ukrepa vlaga skupni pooblaščeni vlagatelj,
mora prejeta sredstva najkasneje v petih delovnih dneh nakazati na račune
posameznih upravičencev, zahtevku pa priložiti pooblastilo upravičencev, v
imenu katerih vlaga zahtevek za plačilo, na obrazcu »Seznam upravičencev in
njihovo pooblastilo«, ki je kot priloga 2 sestavni del te uredbe.
II. TEHNIČNA POMOČ ČEBELARJEM
7. člen
(namen)
Namen ukrepov iz tega poglavja je
usposabljanje čebelarjev, strokovna pomoč čebelarjem, priprava izobraževalnega
gradiva oziroma investicije v didaktično opremo, potrebno za izvedbo
usposabljanja.
8. člen
(usposabljanje v čebelarstvu)
(1) Čebelarska zveza Slovenije v
sodelovanju s čebelarskimi društvi, združenji društev, šolami in drugimi
strokovnimi ter raziskovalnimi organizacijami pripravi letni program
usposabljanja s cilji, ciljnimi skupinami, vrstami aktivnosti, izvajanimi s
pridobljeno didaktično opremo iz 10. člena te uredbe, obsegom ter
pričakovanimi rezultati, in sicer na področju tehnologij čebelarjenja z
različnimi sistemi, vzreje čebeljih matic in čebeljih družin, izboljševanja
kakovosti čebeljih pridelkov ter usposabljanja za prodajo na trgu. Program mora
vsebovati tudi seznam ustanov, društev ali organizacij, ki so sodelovale pri
pripravi.
(2) Izvajalka usposabljanja je
Čebelarska zveza Slovenije s podizvajalci, ki jih izbere z javnim pozivom.
(3) Usposabljanja potekajo v obliki
strokovnih posvetov, tečajev, seminarjev, predavanj, delavnic in taborov na
podlagi programa iz prvega odstavka tega člena. Vse informacije o posameznih
usposabljanjih se najmanj deset dni pred izvajanjem objavijo na spletni strani
Čebelarske zveze Slovenije (http://www.cebelarska-zveza-slo.si), v reviji
Slovenski čebelar in v enem od dnevnih časopisov (Delo, Večer, Dnevnik).
(4) Zahtevek za plačilo vlaga
Čebelarska zveza Slovenije, priloži pa mu:
-
obračun opravičljivih stroškov,
-
pogodbe izvajalke s podizvajalci storitev ali dobaviteljev blaga,
-
izjavo izvajalke o opravljenih storitvah ali dobavah,
-
dobavnice, če gre za dobavo blaga, in
-
poročilo o izvedenem usposabljanju s podatki o številu udeležencev
posameznih izvedenih usposabljanj, tematiki, kraju in času usposabljanja.
(5) Za usposabljanje čebelarjev se ne
smejo dodeljevati sredstva tistim upravičencem oziroma za tiste namene, ki so
že vključeni v katerekoli druge ukrepe iz te uredbe.
(6) Opravičljivi stroški v skladu s tem
členom so stroški predavateljev, najema prostorov in čebelnjakov, oglaševanja
usposabljanj in stroški priprave izobraževalnega gradiva. Opravičljivi stroški
so tudi stroški priprave in izvedbe programa usposabljanj, ki ne smejo preseči
15 odstotkov stroškov izvedenega ukrepa.
(7) Čebelarji, ki so po tem členu
upravičeni do usposabljanja, morajo biti registrirani v skladu s predpisom, ki
ureja registracijo čebelnjakov.
9. člen
(višina sredstev)
Višina sredstev, namenjenih usposabljanju v
čebelarstvu, je največ 30,740.959,00 tolarjev.
10. člen
(didaktična oprema)
(1) Namen ukrepa iz tega člena je
podpirati investicije v didaktično opremo ter gradivo, potrebno za izvedbo
programa usposabljanja čebelarjev iz 8. člena te uredbe.
(2) Vsa didaktična oprema, ki se
financira po tem členu, mora biti določena v letnem programu usposabljanja
čebelarjev iz 8. člena te uredbe in v jasni povezavi s točno določenim
posameznim usposabljanjem.
(3) Didaktična oprema so:
-
strokovna literatura, avdio- in videonosilci informacij, računalniški
programi in nosilci zapisov, ki zavzemajo najmanj 50 odstotkov tega ukrepa,
-
čebeljnjaki in čebelarska oprema in
-
tehnična oprema.
(4) Upravičenec do sredstev po tem
členu je izvajalka usposabljanja, ki se zaveže, da bo didaktično opremo,
pridobljeno za usposabljanje v čebelarstvu, uporabljala za ta namen najmanj 5
let.
(5) Čebelarska zveza Slovenije na javnem
razpisu izbere najugodnejšega ponudnika potrebne didaktične opreme po programu
usposabljanja iz 8. člena te uredbe.
(6) Upravičenec zahtevku za plačilo
priloži:
-
poročilo, ki vsebuje podatke o usposabljanju, za katero je uporabil
didaktično opremo in ki je v skladu s programom iz 8. člena te uredbe,
seznam opreme oziroma strokovne literature (število izvodov), število
čebelarjev, ki so se udeležili usposabljanja,
-
izjavo upravičenca o opravljeni storitvi oziroma dobavi opreme,
-
poročilo o oddaji naročila v skladu z zakonom, ki ureja javna naročila,
če je potrebno,
-
pogodbo o nakupu opreme in dokument o prevzemu opreme in
-
obračun opravičljivih stroškov.
(7) Opravičljivi stroški v skladu s
tem členom so stroški didaktične opreme, kot je določena v programu iz
8. člena te uredbe, ter priprave in izvedbe programa v delu, ki se nanaša
na nakup didaktične opreme. Slednji ne smejo preseči 5 odstotkov stroškov
izvedenega ukrepa.
11. člen
(višina sredstev)
Višina sredstev, namenjenih nakupu
didaktične opreme, je največ 14,000.000,00 tolarjev.
12. člen
(svetovalna služba v čebelarstvu v letu
2006)
(1) Ministrstvo za kmetijstvo,
gozdarstvo in prehrano (v nadaljnjem besedilu: ministrstvo) na podlagi
programa, odobrenega z odločbo o potrditvi programa svetovalne službe v
čebelarstvu za leto 2006, ki jo izda ministrstvo, s Čebelarsko zvezo Slovenije
sklene pogodbo o financiranju svetovalne službe v čebelarstvu v letu 2006.
Program mora vsebovati:
-
finančni načrt, ki zajema plače svetovalcev, materialne ter
investicijske stroške,
-
izvedbeni načrt (število predavanj, uradnih ur, število ur svetovanja
čebelarskim društvom, svetovanje glede na lokalne potrebe in drugo),
-
časovni in finančni pregled izobraževanja ter usposabljanja svetovalcev,
-
način pridobivanja odziva neposrednih uporabnikov svetovalne službe ter
način poročanja ministrstvu o slednjem in
-
anketo o delovanju svetovalne službe v čebelarstvu.
(2) Opravičljivi stroški v skladu s tem
členom so stroški delovanja svetovalne službe, ki jih po programu potrdi
ministrstvo, stroški dela svetovalcev z materialnimi stroški delovanja
svetovalne službe, ter drugi stroški, ki jih v programu dela svetovalne službe
za leto 2006 potrdi ministrstvo. Če svetovalci svetovalne službe izvajajo
katerega od ukrepov iz te uredbe, Čebelarska zveza Slovenije ni upravičena do
povračila stroškov za udeležbo svetovalcev v tem delu ukrepa.
13. člen
(višina sredstev)
Višina sredstev, namenjenih financiranju
svetovalne službe v čebelarstvu, je največ 26,558.000 tolarjev.
III. ČEBELJA VAROZA
14. člen
(namen)
Namen ukrepov iz tega poglavja je
preventivno delo na področju zatiranja varoj z usposabljanjem čebelarjev.
15. člen
(usposabljanje na področju zatiranja
varoj)
(1) Program usposabljanja čebelarjev
na področju zatiranja varoj po celotnem območju Republike Slovenije, ki ga je
na podlagi Uredbe o izvajanju Programa ukrepov na področju čebelarstva v
Republiki Sloveniji v letih 2005–2007 za leto 2005 pripravila priznana rejska
organizacija za kranjsko čebelo v sodelovanju s čebelarskimi društvi, je
triletni in vključuje delo v letu 2006, vendar se lahko primerno spremeni glede
na izsledke analize izvajanja, ki jo najpozneje do konca meseca julija 2006
opravi izvajalec ukrepa.
(2) Analizo izvajanja programa iz
prejšnjega odstavka pripravi izvajalec usposabljanja in jo priloži k
zaključnemu poročilu iz 38. člena te uredbe.
(3) Zahtevek za plačilo vlaga priznana
rejska organizacija za kranjsko čebelo, priložiti pa mu mora:
-
program usposabljanja čebelarjev na področju zatiranja varoj za leta
2005–2007,
-
poročilo o opravljenem usposabljanju z natančnimi podatki o udeležencih
in usposabljanju,
-
izjavo o opravljenih storitvah oziroma dobavah blaga s pogodbami za
storitve oziroma dobave,
-
seznam upravičencev in njihovo pooblastilo,
-
obračun opravičljivih stroškov in
-
odločbo ministrstva o priznanju statusa priznane rejske organizacije za
kranjsko čebelo.
(4) Opravičljivi stroški v skladu s
tem členom so stroški predavateljev, najema prostorov, didaktičnih pripomočkov
ter priprave izobraževalnega gradiva. Opravičljivi stroški so tudi stroški
izvedbe usposabljanja, organizacije delavnic in predstavitev, ki ne smejo
preseči 15 odstotkov stroškov izvedenega ukrepa.
16. člen
(višina sredstev)
Sredstva, namenjena usposabljanju na
področju zatiranja varoj, se zagotovijo do višine 20.522.180 tolarjev.
IV. RACIONALIZACIJA PREMESTITEV ČEBEL
17. člen
(namen)
Namen ukrepov iz tega poglavja je priprava
pašnih redov ter vzpostavitev oziroma obnova stojišč za prevozne enote v
gozdnem prostoru.
18. člen
(vzpostavitev ali obnova stojišč)
(1) Na podlagi ukrepa iz tega člena se
podpira priprava načrta stalnega zagotavljanja ustreznega števila stojišč
prevoznih čebeljih enot (v nadaljnjem besedilu: čebelarski pašni red), ki je
osnova za gradnjo stojišč v gozdnem prostoru in vzdrževanje stojišč za prevozne
čebelje enote.
(2) Čebelarska zveza Slovenije in
upravljavci pašnih redov (čebelarska društva) v skladu s predpisom, ki ureja
kataster čebelje paše, čebelarski pašni red, promet s čebelami ter program
napovedi medenja, pripravijo čebelarski pašni red ter po potrebi tudi načrt
njegovega vzdrževanja ter obnavljanja obstoječih stojišč s časovnim razporedom
obnove posameznih stojišč.
(3) Čebelarska zveza Slovenije vlaga
zahtevek za plačilo. Zahtevku morajo biti priložena naslednja dokazila:
-
odločba ministrstva o potrditvi čebelarskega pašnega reda,
-
stroškovnik za posamezno opravilo,
-
podroben opis opravljenih opravil, glede na priložen stroškovnik,
-
obračun opravičljivih stroškov in
-
seznam upravičencev in njihovo pooblastilo.
(4) Opravičljivi stroški v skladu s
tem členom so stroški priprave pašnih redov; za pridobivanje informacij in
njihov prenos v karto velja enotna tarifa 700 tolarjev/vnos za stacionarne
čebelnjake ter 1000 tolarjev/vnos za prevozne enote. Uveljavlja se lahko
povračilo stroškov, nastalih po 30. oktobru 2004. Prav tako se iz
upravičenosti izključijo tista čebelarska društva, ki so za pripravo pašnih
redov že pridobila sredstva po Uredbi o ukrepih na področju čebelarstva v
Sloveniji za leto 2004 (Uradni list Republike Slovenije, št. 49/04 in 114/04)
ter Uredbi o izvajanju Programa ukrepov na področju čebelarstva v Republiki
Sloveniji v letih 2005–2007 za leto 2005 (Uradni list Republike Slovenije, št.
117/04, 27/05 in 74/05).
19. člen
(višina sredstev)
Sredstva, namenjena za vzpostavitev ali
obnovo stojišč, se zagotovijo do višine 4,904.691,00 tolarjev.
V. OBNAVLJANJE ČEBELJEGA FONDA
20. člen
(namen)
Namen ukrepa iz tega poglavja je
obnavljanje čebeljega fonda, spremljanje njegove kakovosti in spodbujanje
vzreje matic za nadomestitve izgub čebel.
21. člen
(spremljanje kakovosti čebeljega fonda)
(1) Priznana rejska organizacija za
kranjsko čebelo pripravi program spremljanja in ocenjevanja kakovosti
obstoječega fonda z direktnim testom čebeljih družin v vzrejališčih čebeljih
matic. Cilj ukrepa je ocenjevanje lastnosti in kakovosti čebeljih družin v
vzrejališčih ter izboljšanje kakovosti vzrejenih matic.
(2) Na podlagi javnega razpisa, ki ga
pripravi priznana rejska organizacija za kranjsko čebelo, se izberejo
vzrejališča, ki se vključijo v program.
(3) Upravičenci do sredstev za izvedbo
spremljanja kakovosti so vzrejališča, vključena v program vzreje matic v okviru
rejskega programa priznane rejske organizacije za kranjsko čebelo, ki letno
vzredijo do 1500 matic, ter organizatorji izvedbe spremljanja testiranja (druga
priznana organizacija v čebelarstvu).
(4) Zahtevek za plačilo vlaga priznana
rejska organizacija za kranjsko čebelo, priložiti pa mu mora:
-
program testiranja,
-
seznam upravičencev in njihovo pooblastilo,
-
poročilo o izvedenem ukrepu, ki vsebuje ugotovitve opravljenega
testiranja,
-
odločbo ministrstva o priznanju priznane rejske organizacije za kranjsko
čebelo in
-
obračun opravičljivih stroškov.
(5) Poročilo o izvedenem testiranju in
ugotovitve opravljenega testiranja predloži druga priznana organizacija v
čebelarstvu priznani rejski organizaciji za kranjsko čebelo.
(6) Opravičljivi stroški so stroški
izvajanja testiranja v vzrejališčih v višini 75 odstotkov sredstev ter
organiziranja testiranja in informacijske podpore (obdelave podatkov) v višini
25 odstotkov.
22. člen
(višina sredstev)
Sredstva, namenjena ukrepu spremljanja
kakovosti čebeljega fonda, se zagotovijo do višine 11.000.000,00 tolarjev.
23. člen
(investicije v vzrejališča čebeljih matic)
(1) V okviru tega ukrepa so na največ
petih vzrejališčih čebeljih matic, ki imajo veljavno odločbo ministrstva o
odobritvi vzrejališča, mogoče investicije v opremo za vzrejo matic
(plemenilniki, panji, inkubator, mikroskop in druga oprema za vzrejo matic).
Upravičenci so vzrejališča, ki vzredijo letno največ 1.500 čebeljih matic.
(2) Upravičenci so vzrejališča iz
prvega odstavka, izbrana na javnem razpisu, ki ga pripravi priznana rejska
organizacija za kranjsko čebelo. Vsak udeleženec sam sofinancira 20 odstotkov
končnega vložka.
(3) Zahtevek za plačilo vlaga priznana
rejska organizacija za kranjsko čebelo v imenu upravičencev, priloži pa mu:
-
seznam upravičencev in njihovo pooblastilo,
-
program nabavljanja in upravičenosti opreme,
-
izjave o izvedenih investicijah, storitvah oziroma dobavah materiala,
-
poročilo posameznega upravičenca ter vlagatelja zahtevka o izvedeni
investiciji, ki vsebuje natančen seznam opreme, in
-
obračun opravičljivih stroškov.
(4) Opravičljivi stroški so stroški
nakupa opreme za vzrejo čebeljih matic iz prvega odstavka tega člena ter
stroški priprave in izvedbe ukrepa, ki ne smejo preseči 15 odstotkov stroškov
izvedenega ukrepa.
24. člen
(višina sredstev)
Sredstva, namenjena investicijam v
vzrejališča čebeljih matic, se zagotovijo do višine 6,000.000,00 tolarjev.
25. člen
(vzpostavitev vzrejališča rodovniških
čebeljih matic)
(1) Na podlagi tega člena se glede na
program, ki ga pripravi priznana rejska organizacija za kranjsko čebelo,
financirajo vzpostavitev vzrejališč rodovniških čebeljih matic oziroma
investicije v vzrejališča in plemenišča rodovniških čebeljih matic. Upravičenci
so vzrejališča, ki imajo veljavno odločbo ministrstva o odobritvi in so izbrana
na podlagi javnega razpisa, ki ga pripravi priznana rejska organizacija za
kranjsko čebelo. Upravičenci morajo pred odobritvijo sredstev pridobiti
soglasje sveta priznane rejske organizacije za kranjsko čebelo, da ima
vzrejališče rejske in kadrovske možnosti, da pridobi status za rodovniško
vzrejo matic. V letu 2006 se lahko odobrijo sredstva za največ dve vzrejališči.
(2) Opravičljive stroški so priprava
projektne dokumentacije, gradnja, oprema vzrejnega čebelarstva in priročnega
laboratorija.
(3) Na podlagi javnega razpisa, ki ga
pripravi priznana rejska organizacija za kranjsko čebelo, le-ta izbere
najugodnejšega ponudnika potrebne opreme.
(4) Zahtevek za plačilo vlaga priznana
rejska organizacija za kranjsko čebelo, priložiti pa mu mora:
-
seznam upravičencev in njihovo pooblastilo,
-
program iz prvega odstavka tega člena,
-
poročilo o oddaji naročila v skladu z zakonom, ki ureja javna naročila,
-
obračun opravičljivih stroškov,
-
izjave o izvedenih storitvah oziroma dobavah materiala s pogodbami z
izvajalci storitev oziroma dobavitelji,
-
odločbo ministrstva o odobritvi vzrejališč in
-
soglasje sveta priznane rejske organizacije iz prvega odstavka.
(5) Opravičljivi stroški so stroški investicij
v vzrejališča po programu iz prvega odstavka in stroški priprave ter izvedbe
tega programa, ki ne smejo preseči 15 odstotkov stroškov izvedenega ukrepa.
26. člen
(višina sredstev)
Sredstva, namenjena vzpostavitvi vzrejališč
rodovniških matic, se zagotovijo do višine 6,500.000,00 tolarjev.
27. člen
(spremljanje kakovosti vzrejenih čebeljih
matic)
(1) Priznana rejska organizacija za
kranjsko čebelo izvede javni razpis za izvedbo spremljanja kakovosti vzrejenih
čebeljih matic. Na podlagi razpisa sprejme program spremljanja kakovosti
vzrejenih čebeljih matic, ki vsebuje:
-
spremljanje vzrejenih čebeljih matic v vzrejališčih v Sloveniji ter
-
naloge določanja ter ocenjevanja meril in lastnosti, ki opredeljujejo
kakovost vzrejenega materiala; izvedejo se vzrejno-tehnološke, morfološke in
gospodarske analize za določanje meril kakovosti čebeljih matic.
(2) Program je dveleten. Po prvem letu
izvajanja se odda delno poročilo priznani rejski organizaciji za kranjsko
čebelo, po drugem letu pa zaključno poročilo s sklepnimi ugotovitvami.
Razdelitev nalog mora biti določena v programu spremljanja kakovosti vzrejenih
čebeljih matic. V prvem letu se izvede spremljanje in pripravijo osnove za
izvajanje drugega dela naloge (določanja ter ocenjevanja meril in lastnosti, ki
določajo kakovost vzrejenega materiala). V drugem letu se naloga dokonča.
(3) Priznana rejska organizacija za
kranjsko čebelo vlaga zahtevek za plačilo izvedbe programa, priložiti pa mu
mora:
-
program izvajanja ukrepa z opisom problematike, ciljev naloge, materiala
in metod dela ter pričakovanih rezultatov,
-
seznam upravičencev in njihovo pooblastilo,
-
pogodbo z izvajalcem storitve,
-
poročilo o izvedenem ukrepu, ki zajema opis opravljenih nalog,
rezultate, prenosov v čebelarsko prakso, usposabljanja čebelarjev in delavnic
ter
-
obračun opravičljivih stroškov.
(4) Opravičljivi stroški so stroški
priprave in izvedbe programa iz prvega odstavka tega člena, pri tem pa stroški
priprave javnega razpisa ne smejo preseči 5 odstotkov stroškov izvedenega
ukrepa.
28. člen
(višina sredstev)
Sredstva, namenjena razvojnemu delu na
področju spremljanja kakovosti vzrejenih čebeljih matic, se zagotovijo do
višine 12,000.000,00 tolarjev.
VI. KAKOVOST MEDU
29. člen
(namen)
Namen ukrepov iz tega poglavja je nadzor
oziroma ohranitev kakovosti medu s pomočjo analiz, ki so del internih kontrol
ter prireditev ocenjevanja medu.
30. člen
(interna kontrola medu)
(1) Na podlagi ukrepov iz tega člena
se financirajo fizikalno-kemijske, mikroskopske ali senzorične analize medu.
Čebelarska zveza Slovenije naredi program izvedbe internih kontrol in vzorčenja
medu. Parametri, ki se lahko izvajajo pri kontrolnih ukrepih, so:
-
fizikalno-kemijske analize,
-
mikroskopske analize,
-
senzorične analize.
(2) Analize izvaja laboratorij
Čebelarske zveze Slovenije za interno kontrolo medu s podizvajalci, ki so z
javnim razpisom izbrani laboratoriji. Podizvajalca na javnem razpisu izbere
Čebelarska zveza Slovenije v skladu s programom izvedbe internih kontrol in
vzorčenja medu. Javni razpis mora biti objavljen na spletni strani Čebelarske
zveze Slovenije, v strokovni reviji Slovenski čebelar in enem od dnevnih
časopisov (Delo, Dnevnik, Večer).
(3) Zahtevek za plačilo vlaga
izvajalec analiz, priloži pa mu:
-
seznam opravljenih analiz s podatki čebelarjev, katerih vzorci so bili
analizirani,
-
zaključno poročilo, ki vsebuje število in vrsto analiziranih vzorcev
medu, seznam opravljenih analiz za posamezen vzorec,
-
pooblastilo, da zahtevek vlaga v imenu podizvajalca,
-
seznam upravičencev in njihovo pooblastilo,
-
pogodbe s podizvajalci storitev,
-
izjave o izvedenih storitvah izvajalca in podizvajalca,
-
obračun stroškov in
-
program izvedbe internih kontrol in vzorčenja medu.
(4) Opravičljivi stroški so izvedba
analiz, priprava in izvedba programa internih kontrol ter vzorčenja medu. Opravičljivi
stroški so tudi stroški priprave in izvedbe tega programa, ki pa ne smejo
preseči 15 odstotkov stroškov izvedenega ukrepa.
31. člen
(višina sredstev)
Sredstva, namenjena interni kontroli medu,
se zagotovijo največ do višine 8,776.320,00 tolarjev.
32. člen
(ocenjevanje medu)
(1) Na podlagi ukrepov iz tega člena
se organizatorjem prireditev ocenjevanja medu sofinancirajo sredstva za kritje
stroškov prireditev in ocenjevanja medu, pridelanega v Republiki Sloveniji.
(2) Organizatorje ocenjevanj medu izbere
z javnim pozivom Čebelarska zveza Slovenije na podlagi letnega programa ocenjevanja
medu, ki ga pripravi Čebelarska zveza Slovenije. Javni poziv za organizacijo
ocenjevanj mora biti objavljen na spletni strani Čebelarske zveze Slovenije, v
strokovni reviji Slovenski čebelar in enem od dnevnih časopisov (Delo, Dnevnik,
Večer). Sofinancira se največ 13 ocenjevanj, in sicer v vsaki regiji
(ljubljanski, gorenjski, primorski, obalnokraški, notranjski, dolenjski,
zasavski, celjski, posavski, podravski, pomurski, koroški, belokranjski) samo
eno.
(3) Zahtevek za plačilo vlaga
Čebelarska zveza Slovenije, priloži pa mu:
-
letni program ocenjevanja medu,
-
seznam upravičencev in njihovo pooblastilo,
-
pogodbe s člani komisije ocenjevanja,
-
poročilo o izvedenem ocenjevanju medu, ki vsebuje dokazilo, da je bil
izvajalec izbran z javnim pozivom, število udeležencev ocenjevanja, število
analiziranih in ocenjenih vzorcev medu, sestavo komisije ocenjevanja, in
-
obračun opravičljivih stroškov.
(4) Opravičljivi stroški so stroški organizacije
prireditve ocenjevanja medu in izvedbe ocenjevanja medu (analize) in stroški
priprave ter izvedbe programa ocenjevanja, ki ne smejo preseči 10 odstotkov
stroškov izvedenega ukrepa.
33. člen
(višina sredstev)
Sredstva, namenjena ocenjevanju medu, se
zagotovijo do višine 3,109.170,00 tolarjev.
VII. APLIKATIVNE RAZISKAVE V ČEBELARSTVU
34. člen
(namen)
Namen ukrepa iz tega poglavja je dopolnitev
zbirke podatkov o pelodu v medu.
35. člen
(karakterizacija slovenskega medu)
(1) Vsebina projekta je aplikativna
raziskava in oblikovanje zbirke prisotnosti pelodnih zrn v vzorcih slovenskega
medu, ki bo po potrebi istočasno dopolnjena z drugimi (senzoričnimi,
fizikalno-kemijskimi in mikroskopskimi) analizami ter bo dopolnjevala
kakovostna merila slovenskega medu in omogočala dokazovanje geografskega in
botaničnega porekla slovenskega medu.
(2) Nosilec projekta je Čebelarska zveza
Slovenije, ki določi namene, cilje ter v skladu z mednarodno veljavnimi
normativi in standardi tudi metodologijo raziskovalne naloge in oblikovanje
podatkovne zbirke glede na prisotnost pelodnih zrn v medu ter pripravi javni
razpis za izvedbo raziskovalne naloge.
(3) Izvajalec aplikativne raziskovalne
naloge o prisotnosti pelodnih zrn v vzorcih slovenskega medu je raziskovalna
institucija, izbrana na podlagi javnega razpisa.
(4) Upravičenec je Čebelarska zveza
Slovenije kot nosilka projekta, ki z izbrano raziskovalno institucijo sklene
pogodbo.
(5) Opravičljivi stroški so stroški izvedbe
raziskovalne naloge ter stroški priprave in izvedbe projekta iz drugega
odstavka, ki ne smejo preseči 15 odstotkov stroškov izvedenega ukrepa.
(6) Zahtevek vlaga Čebelarska zveza
Slovenije, priložiti pa mu mora:
-
pogodbo med Čebelarsko zvezo Slovenije in izbrano raziskovalno
institucijo,
-
poročilo o oddaji naročila v skladu z zakonom, ki ureja javna naročila,
-
poročilo o izvedenem projektu z rezultati in
-
obračun stroškov.
36. člen
(višina sredstev)
Višina sredstev, namenjenih karakterizaciji
slovenskega medu, je 8.590.680,00 tolarjev.
VIII. LETNO POROČILO IZVAJALCEV PROGRAMA UKREPOV V
ČEBELARSTVU 2006
37. člen
(namen)
Namen letnega poročila izvajalcev programa
ukrepov v čebelarstvu 2006 je ocena dela in rezultatov ter primernost ukrepov
oziroma porabe sredstev glede na cilje programa. Ministrstvo lahko oceni
primernost posameznih ukrepov ter v sodelovanju s posameznimi izvajalci
predlaga mogoče spremembe triletnega programa zaradi namenske porabe sredstev
glede na potrebe čebelarskega sektorja.
38. člen
(pošiljanje letnih poročil)
Vsak izvajalec programa, ki po tej uredbi
vlaga zahtevek, mora najpozneje do 1. decembra 2006 na Ministrstvo za
kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano, Dunajska 56–58, 1000 Ljubljana, poslati
letno poročilo o izvajanju ukrepov. Poročilo mora vsebovati:
-
obseg in vsebino izvedenih nalog (število usposabljanj, laboratorijskih
analiz itd.),
-
podatke o udeležencih vseh izvedenih usposabljanj (število udeležencev
po posameznih usposabljanjih, seznam predavateljev ter temo predavanja,
delavnice),
-
oceno uspešnosti in primernosti naloge na podlagi opredeljenih meril
uspešnosti ter
-
sklepe oziroma morebitne predloge o izboljšanju ukrepa ali morebitni
prerazporeditvi sredstev.
IX. LETNO POROČILO O STRUKTURI ČEBELARSKEGA SEKTORJA
39. člen
(poročilo)
Ministrstvo v sodelovanju s Čebelarsko
zvezo Slovenije ter drugimi institucijami, ki se ukvarjajo s čebelarstvom (na
primer NVI, KIS, BF), pripravi letno poročilo o strukturi čebelarskega sektorja
v Sloveniji, ki ga mora poslati Komisiji Evropske unije v roku, ki ga Komisija
določi. Poročilo vsebuje prvine, določene v prilogi 2 Uredbe Komisije (ES) št.
917/2004 z dne 29. aprila 2004 o podrobnih pravilih za izvajanje Uredbe
Sveta (ES) št. 797/2004 o ukrepih na področju čebelarstva, kakor je bila nazadnje
spremenjena z Uredbo Komisije 1484/2004/ES (UL L št. 163 z dne 30. 4.
2004, str. 83).
Priloga
1: Zahtevek za plačilo
Priloga
2: Seznam upravičencev in njihovo pooblastilo
Uredba o izvajanju Programa ukrepov na
področju čebelarstva v Republiki Sloveniji v letih 2005–2007 za leto 2006
(Uradni list RS, št. 113/05)
vsebuje naslednjo prehodno in končno določbo:
»X. PREHODNA IN KONČNA DOLOČBA
40. člen
(izplačila)
Ukrepi po tej uredbi se začnejo izplačevati
iz sredstev proračuna Republike Slovenije za leto 2006.
41. člen
(uveljavitev)
Ta uredba začne veljati naslednji dan po
objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.«.
Uredba o spremembah Uredbe o izvajanju
Programa ukrepov na področju čebelarstva v Republiki Sloveniji v letih 2005–2007
za leto 2006 (Uradni list RS, št. 52/06) vsebuje naslednjo končno določbo:
»4. člen
Ta uredba začne veljati osmi dan po objavi
v Uradnem listu Republike Slovenije.«.