Opozorilo: Neuradno prečiščeno besedilo
predpisa predstavlja zgolj informativni delovni pripomoček, glede katerega
organ ne jamči odškodninsko ali kako drugače.
Neuradno prečiščeno besedilo Uredbe o
razvojnih spodbudah za turizem obsega:
-
Uredbo o razvojnih spodbudah za turizem (Uradni
list RS, št. 132/06 z dne 15. 12. 2006),
-
Uredbo o dopolnitvah Uredbe o razvojnih
spodbudah za turizem (Uradni list RS, št. 23/07 z dne 16. 3. 2007),
-
Uredbo o spremembah in dopolnitvah Uredbe o
razvojnih spodbudah za turizem (Uradni list RS, št. 107/08 z dne 14. 11. 2008),
-
Uredbo o spremembah in dopolnitvah Uredbe o
razvojnih spodbudah za turizem (Uradni list RS, št. 36/09 z dne 15. 5. 2009).
UREDBA
o razvojnih spodbudah za turizem
(neuradno prečiščeno besedilo št. 3)
I. SPLOŠNE DOLOČBE
1. člen
(vsebina uredbe)
Ta uredba določa podrobnejše pogoje, merila
in vrste razvojnih spodbud za turizem (v nadaljnjem besedilu: razvojna
spodbuda).
2. člen
(pomen uporabljenih izrazov)
(1) Izrazi uporabljeni v tej uredbi
imajo naslednji pomen:
1.
Upravičeni stroški so stroški, ki so lahko predmet sofinanciranja po tej
uredbi.
2.
Investicija je investicija v materialna ali nematerialna sredstva,
povezana:
-
z ustanovitvijo novega ali razširitvijo
obstoječega obrata,
-
z bistveno spremembo proizvodnega procesa ali
proizvoda v obstoječem obratu in
-
s pridobitvijo osnovnih sredstev z nakupom
podjetja, ki je prenehalo delovati ali bi prenehalo delovati, če ne bi bilo
kupljeno s strani neodvisnega investitorja.
3.
Materialna sredstva so zemljišče, zgradbe, oprema in stroji.
4.
Nematerialna sredstva so sredstva povezana s prenosom tehnologije za
pridobitev patentnih pravic, licenc, znanja in ne patentiranega tehničnega
znanja.
5.
Javna sredstva so javna sredstva iz lokalnih, regionalnih in nacionalnih
virov ter virov Evropske skupnosti.
6.
Pomoč »de minimis« je pomoč, ki zaradi svoje višine ne izkrivlja ali
ogroža konkurence. Pogoje za dodeljevanje tovrstnih pomoči določajo predpisi
Evropske skupnosti, ki urejajo državne pomoči.
7.
Lastna sredstva so sredstva prejemnika razvojne spodbude in krediti, ki
jih je pridobil pod tržnimi pogoji.
8.
Veliki investicijski projekti so investicije, pri katerih vrednost
upravičenih stroškov presega 50 milijonov eurov.
9.
Celoviti programi so programi, ki vključujejo problematiko širšega
območja regije ali turistične destinacije.
10. Posamezni
programi so programi, ki so osredotočeni na reševanje problematike enega
podjetja ali manjše skupine podjetij.
11. Organizacije,
ki skrbijo za celosten razvoj turizma v posameznih regijah ali turističnih
destinacijah, so organizacije, pri katerih tovrstne aktivnosti ne predstavljajo
opravljanje aktivnosti na trgu, kot so na primer regionalne razvojne agencije,
lokalne turistične organizacije, regijske destinacijske organizacije in druge
podobne organizacije.
12. Splošno
usposabljanje je usposabljanje, ki ga delojemalec ne uporablja samo ali v
pretežni meri na trenutnem ali prihodnjem delovnem mestu delojemalca v
podjetju, ki prejema pomoč, temveč delojemalcu daje znanja, ki so v veliki meri
prenosljiva na druga podjetja ali delovna področja in s tem bistveno izboljšajo
zaposljivost delojemalca.
13. Posebno
usposabljanje je usposabljanje, ki ga delojemalec neposredno in v pretežni meri
uporablja na trenutnem ali prihodnjem delovnem mestu delojemalca v podjetju, ki
prejema pomoč, in ki mu daje znanja, ki niso ali pa so zgolj v omejenem obsegu
prenosljiva na druga podjetja ali delovna področja.
14. Skupina
investicij so investicije, od katerih je vsaka tehnično – tehnološko in
ekonomsko zaokrožena celota, ki izpolnjuje cilje v okviru skupnega namena.
(2 Za razvrščanje gospodarskih družb in
podjetij po velikosti na majhna, srednje velika in velika se po tej uredbi
uporabljajo merila, ki jih opredeljuje Uredba Komisije (ES) št. 800/2008 z dne
6. avgusta 2008 o razglasitvi nekaterih vrst pomoči za združljive s skupnim
trgom z uporabo členov 87 in 88 Pogodbe (Uredba o splošnih skupinskih izjemah)
(UL L št. 214 z dne 9. 8. 2008, str. 3).
3. člen
(veljavnost uredbe)
(1) Ta uredba se uporablja za razvojne
spodbude, ki jih dodeljuje ministrstvo, pristojno za turizem (v nadaljnjem
besedilu: ministrstvo), kot instrument za izvajanje turistične politike iz
prvega odstavka 6. člena Zakona o spodbujanju razvoja turizma (Uradni list
RS, št. 2/04; v nadaljnjem besedilu: zakon). Izvajalca javnih razpisov, po
katerih se dodeljujejo razvojne spodbude, sta lahko tudi Slovenski podjetniški
sklad in Slovenska turistična organizacija.
(2) Ta uredba se uporablja za
dodeljevanje razvojnih spodbud, ki jih ministrstvo namenja za izvajanje
naslednjih ukrepov in aktivnosti turistične politike iz 7. člena zakona:
-
programe trženja celovite turistične ponudbe
Slovenije na domačem in tujih trgih,
-
programe razvojnih spodbud za razvoj novih
integralnih turističnih proizvodov,
-
programe za obnovo in izgradnjo nove turistične
infrastrukture,
-
programe za urbanistično urejanje prostora za
razvojne potrebe turizma,
-
programe za dvig kakovosti v turizmu,
-
programe za razvoj kadrov v turizmu.
(3) Drugi ukrepi in aktivnosti iz
7. člena zakona nimajo značaja razvojnih spodbud in se izvajajo v skladu s
predpisi, ki urejajo izvajanje upravnih pristojnosti ministrstva.
4. člen
(načela pri dodeljevanju razvojnih
spodbud)
(1) Razvojne spodbude se dodeljujejo
na podlagi izvedenih javnih razpisov po načelu enakih pogojev za vse
predlagatelje in neodvisnih meril ocenjevanja, oziroma, če so predlagatelji
pravne osebe z neprofitnih statusom, tudi na podlagi neposredne potrditve
investicije, skupine investicij ali programa.
(2) Razvojne spodbude, ki zapadejo pod
nadzor z vidika državnih pomoči, se lahko dodelijo, v kolikor imajo dejansko
spodbuden učinek na izvedbo projekta ali so nujno potrebne za njegovo
realizacijo. V primeru ko je predlagatelj majhno ali srednje veliko podjetje,
se projekt ne sme pričeti izvajati pred oddajo vloge za odobritev razvojne
spodbude. V primeru ko je predlagatelj veliko podjetje, mora iz vloge izhajati
skladnost z enim ali več naslednjih kriterijev:
-
razvojna spodbuda ima bistven vpliv na
razširitev velikosti projekta,
-
razvojna spodbuda ima bistven vpliv na
razširitev obsega projekta,
-
razvojna spodbuda ima bistven vpliv na
povečanje zneska sredstev, ki ga bo predlagatelj porabil za projekt,
-
razvojna spodbuda ima bistven vpliv na hitrejši
zaključek projekta,
-
razvojna spodbuda investicijskega značaja ima
odločujoč vpliv na odločitev, da se bo projekt izvedel v zadevni regiji.
(3) Pri dodeljevanju razvojnih spodbud iz
10., 14., 17. in 24. člena te uredbe se poleg določb te uredbe upoštevajo tudi splošne
in posebne določbe, ki se nanašajo na regionalno pomoč, na pomoč za svetovalne
storitve v malih in srednje velikih podjetjih, na udeležbo malih in srednje
velikih podjetij na sejmih ter na pomoči za usposabljanje, Uredbe Komisije (ES)
št. 800/2008 z dne 6. avgusta 2008 o razglasitvi nekaterih vrst pomoči za
združljive s skupnim trgom z uporabo členov 87 in 88 Pogodbe (Uredba o splošnih
skupinskih izjemah) (UL L št. 214 z dne 9. 8. 2008, str. 3).
(4) Do razvojnih spodbud po tej uredbi niso
upravičeni predlagatelji, ki imajo neporavnane obveznosti iz naslova v
preteklosti dodeljene razvojne spodbude, za katero je bilo ugotovljeno, da je
nezakonita in nezdružljiva s skupnim trgom.
5. člen
(splošni pogoji pri dodeljevanju razvojnih
spodbud)
Razvojno spodbudo se lahko dodeli, če
predlagatelj izpolnjuje naslednje pogoje:
-
opravlja dejavnost v Republiki Sloveniji,
-
ni v stečaju, prisilni poravnavi ali
likvidaciji,
-
ni dolgoročno plačilno nesposoben po tretjem
odstavku 14. člena Zakona o finančnem poslovanju, postopkih zaradi
insolventnosti in prisilnem prenehanju (Uradni list RS, št. 126/07) (ta pogoj
velja le za gospodarske družbe in samostojne podjetnike posameznike),
-
ni v težavah in ne prejema, pa tudi ni v
postopku pridobivanja, finančne pomoči države po programu za reševanje in
prestrukturiranje podjetij v težavah. Mala in srednje velika podjetja, ki
delujejo manj kakor tri leta od registracije, se ne obravnavajo kot podjetja v
težavah, razen če izpolnjujejo merila za stečajni postopek po predpisih, ki
urejajo finančno poslovanje podjetij,
-
nima neporavnanih obveznosti do države,
-
ni za isti namen, ki vsebuje elemente državnih
pomoči, že sofinanciran iz drugih javnih virov, oziroma skupna višina prejetih
sredstev iz tega naslova ne presega najvišje dovoljene višine sofinanciranja,
ki jo določajo pravila s področja državnih pomoči.
6. člen
(določilo o kumulaciji pomoči)
Pri razvojnih spodbudah, ki zapadejo pod
nadzor z vidika državnih pomoči, veljajo zgornje meje sofinanciranja
upravičenih stroškov v okviru posameznih ukrepov ne glede na to, iz katerih javnih
sredstev je pomoč dodeljena za posamezni namen in ali je pomoč dodeljena v
okviru več shem ali individualnih pomoči hkrati. Pomoči se seštevajo. Pri
seštevanju pomoči se upošteva tudi pomoč, dodeljena po pravilu »de minimis«. Če
je predlagatelj v zadnjih treh letih prejel pomoč v obliki rizičnega kapitala,
se odstotek sofinanciranja zmanjša za 20 odstotkov, vendar zmanjšanje ne sme
presegati zneska prejetega rizičnega kapitala.
7. člen
(začetek izvajanja investicije)
Začetek izvajanja investicije pomeni pri
investicijah, ki imajo značaj državnih pomoči, začetek gradbenih del ali prva
trdna zaveza za naročilo opreme ali strojev, vendar ne vključuje predhodnih
študij izvedljivosti. Pri drugih investicijah (npr. investicije javnega
značaja) pa začetek izvajanja investicije pomeni sklep pristojnega organa o
začetku investicije.
II. PROGRAMI
1. Programi trženja turistične ponudbe
Slovenije na domačem in tujih tržiščih
8. člen
(pogoji programov trženja turistične
ponudbe)
(1) Programi trženja turistične ponudbe
Slovenije na domačem in tujih trgih zajemajo vlaganje v razvoj, promocijo ter
nastopanje in trženje na domačem in tujih tržiščih.
(2) Poleg osnovnih kriterijev iz
drugega odstavka 8. člena zakona se pri dodeljevanju sredstev za namene iz
prejšnjega odstavka upoštevajo najmanj naslednja merila:
-
uresničevanje nacionalnih ciljev,
-
skladnost z razvojnimi dokumenti turistične
destinacije,
-
kvaliteta projekta,
-
pozitivni učinki na prepoznavnost slovenske
turistične ponudbe,
-
realnost izvedbe.
9. člen
(celoviti programi trženja turistične
ponudbe)
(1) Za dodelitev razvojne spodbude za
izvedbo celovitega programa trženja turistične ponudbe neke turistične
destinacije, ki sledi namenom iz prvega odstavka 8. člena te uredbe, lahko
zaprosijo organizacije, ki skrbijo za spodbujanje razvoja turizma v določeni
regiji oziroma turistični destinaciji.
(2) Pri dodelitvi sredstev za izvedbo
programa iz prejšnjega odstavka se lahko kot upravičeni stroški upoštevajo
stroški, ki nastanejo v okviru aktivnosti izvajanja programa trženja turistične
ponudbe.
(3) Za program iz prvega odstavka tega
člena se razvojna spodbuda dodeli v obliki dotacije v višini do 80 odstotkov
upravičenih stroškov.
10. člen
(posamezni programi trženja turistične
ponudbe)
(1) Za dodelitev razvojne spodbude za
izvedbo posameznega programa trženja turistične ponudbe, ki sledi namenom iz
prvega odstavka 8. člena te uredbe, lahko zaprosijo majhne in srednje
velike gospodarske družbe ter samostojni podjetniki posamezniki (v nadaljnjem
besedilu: podjetnik), ki izpolnjujejo kriterije za majhne in srednje velike
gospodarske družbe.
(2) Pri dodelitvi sredstev za izvedbo
programa iz prejšnjega odstavka se lahko kot upravičeni stroški upoštevajo
naslednji stroški:
-
svetovalnih storitev, ki so izvedene s strani
zunanjih svetovalcev in so občasnega značaja (tržne raziskave in analize,
izdelava projektnih študij, pridobivanje »benchmarking« informacij) ter niso
povezana z običajnimi tekočimi aktivnostmi prijavitelja,
-
prve udeležbe na sejmih in razstavah (stroški
najetja, postavitve in delovanja stojnic).
(3) Za programe iz prvega odstavka
tega člena se razvojna spodbuda dodeli v obliki dotacije v višini do 50
odstotkov upravičenih stroškov.
(4) Pri dodelitvi razvojne spodbude za
program iz prvega odstavka tega člena je treba državno pomoč posamično
priglasiti Evropski komisiji, kadar znesek dodeljene spodbude prejemniku za
posamezen program presega dva milijona eurov.
11. člen
(programi promocije turistične ponudbe)
(1) Za dodelitev razvojne spodbude za
izvedbo programa promocije turistične ponudbe, ki sledi namenom iz prvega
odstavka 8. člena te uredbe, lahko zaprosijo podjetniki, gospodarske
družbe, zavodi, društva in druge pravne osebe, ki delujejo na področju turizma.
(2) Pri dodelitvi sredstev za izvedbo
programa iz prejšnjega odstavka se lahko kot upravičeni stroški upoštevajo
stroški izvajanja promocije proizvodov in storitev in stroški izdelave
promocijskega materiala.
(3) Za programe iz prvega odstavka
tega člena se razvojna spodbuda dodeli v obliki dotacije v višini do 80
odstotkov upravičenih stroškov, vendar največ do zneska in pod pogoji, ki jih
določajo pravila za pomoči »de minimis«.
2. Programi razvoja novih integralnih
turističnih proizvodov
12. člen
(pogoji programov razvoja novih
integralnih turističnih proizvodov)
(1) Programi razvoja novih integralnih
turističnih proizvodov zajemajo vlaganja v:
1.
izboljšanje atraktivnosti celovite turistične ponudbe turistične
destinacije, ki se nanaša na:
-
pripravo skupnih strateških načrtov za razvoj
turistične destinacije,
-
pripravo načrtov trženja turistične
destinacije,
-
vzpostavitev skupnih rezervacijskih sistemov
turističnih destinacij,
-
razvoj in oblikovanje blagovnih znamk
turističnih destinacij,
-
razvoj in vzpostavitev informacijskih sistemov
in
-
oblikovanje skupnih turističnih proizvodov na
ravni turistične destinacije;
2.
razvoj in uvajanje novih in komplementarnih turističnih proizvodov in
storitev, pri čemer med nove turistične proizvode in storitve štejejo vsi
turistični proizvodi in storitve, za katere obstaja tržno povpraševanje in ki
jih v turistični destinaciji še ni mogoče kupiti ali koristiti, med
komplementarne turistične proizvode in storitve pa štejejo vsi tisti delni
proizvodi in storitve, ki predstavljajo novost v določenem integralnem
turističnem proizvodu turistične destinacije.
(2) Poleg osnovnih kriterijev iz
drugega odstavka 8. člena zakona se pri dodeljevanju sredstev za namene iz
prejšnjega odstavka upoštevajo najmanj naslednja merila:
-
uresničevanje nacionalnih ciljev,
-
skladnost z razvojnimi dokumenti turistične
destinacije,
-
kvaliteta projekta,
-
realnost izvedbe,
-
realni in jasno izraženi pričakovani rezultati.
13. člen
(celoviti programi razvoja novih
integralnih turističnih proizvodov)
(1) Za dodelitev razvojne spodbude za
izvedbo celovitega programa razvoja novih integralnih turističnih proizvodov
neke turistične destinacije, ki sledi namenom iz prvega odstavka 12. člena
te uredbe, lahko zaprosijo organizacije, ki skrbijo za spodbujanje razvoja
turizma v določeni regiji oziroma turistični destinaciji.
(2) Pri dodelitvi sredstev za izvedbo
programa iz prejšnjega odstavka se lahko kot upravičeni stroški upoštevajo
stroški, ki nastanejo v okviru aktivnosti izvajanja programa razvoja novih
integralnih turističnih produktov.
(3) Za program iz prvega odstavka tega
člena se razvojna spodbuda dodeli v obliki dotacije v višini do 80 odstotkov
upravičenih stroškov.
14. člen
(posamezni programi razvoja novih
integralnih turističnih proizvodov)
(1) Za dodelitev razvojne spodbude za
izvedbo posameznega programa razvoja novih integralnih turističnih proizvodov,
ki sledi namenom iz prvega odstavka 12. člena te uredbe, lahko zaprosijo
majhne in srednje velike gospodarske družbe ter podjetniki, ki izpolnjujejo
kriterije za majhne in srednje velike gospodarske družbe.
(2) Pri dodelitvi sredstev za izvedbo
programa iz prejšnjega odstavka se lahko kot upravičeni stroški upoštevajo
naslednji stroški:
-
nematerialne investicije (prenos tehnologij v
obliki nakupa patentiranih pravic, licenc, znanja in nepatentiranega tehničnega
znanja),
-
svetovalnih storitev, ki so izvedene s strani
zunanjih svetovalcev in so občasnega značaja (tržne raziskave in analize,
izdelava projektnih študij, pridobivanje »benchmarking« informacij) ter niso
povezana z običajnimi tekočimi aktivnostmi prijavitelja,
-
prva udeležba na sejmih in razstavah (stroški
najetja, postavitve in delovanja stojnic).
(3) Za programe iz prvega odstavka
tega člena se razvojna spodbuda dodeli v obliki dotacije v višini do 40
odstotkov upravičenih stroškov iz prve alinee prejšnjega odstavka tega člena
ter v višini do 50 odstotkov upravičenih stroškov iz druge in tretje alinee
prejšnjega odstavka tega člena.
(4) V primeru, da se razvojna spodbuda
nanaša na nematerialno investicijo, se ta lahko dodeli pod pogojem, da se
investicija ohrani v regiji vsaj 5 let po zaključku. Zagotovljeno mora biti
tudi, da prejemnik prispeva najmanj 25 odstotkov vrednosti upravičenih stroškov
investicije iz lastnih sredstev, ki ne vsebuje nikakršnih javnih sredstev.
(5) Pri dodelitvi razvojne spodbude za program
iz prvega odstavka tega člena je treba državno pomoč posamično priglasiti
Evropski komisiji, kadar znesek dodeljene spodbude prejemniku za posamezen
program presega dva milijona eurov, za program v nematerialne investicije pa
sedem in pol milijona eurov.
3. Programi za obnovo in izgradnjo nove
turistične infrastrukture
15. člen
(pogoji programov za obnovo in izgradnjo
nove turistične infrastrukture)
(1) Programi za obnovo in izgradnjo
nove turistične infrastrukture zajema vlaganja v:
-
nastanitvene zmogljivosti,
-
žičniške naprave in umetno dosneževanje
smučišč,
-
izkoriščanje termalnih in zdravilnih vod za
razvoj turizma,
-
kongresne dvorane,
-
turistično-rekreacijske objekte in naprave
(športno-rekreacijski objekti, pretežno namenjeni turistom, kolesarske steze,
marine ipd.),
-
objekte, ki predstavljajo turistično atrakcijo
za kraj ali območje,
-
zabaviščno infrastrukturo,
-
drugo javno turistično infrastrukturo.
(2) Poleg osnovnih kriterijev iz
drugega odstavka 8. člena zakona se pri dodeljevanju sredstev za namene iz
prejšnjega odstavka upoštevajo najmanj naslednja merila:
-
uresničevanje nacionalnih ciljev,
-
skladnost z razvojnimi dokumenti turistične
destinacije,
-
kvaliteta projekta,
-
dvig kakovosti turistične ponudbe v turistični
destinaciji,
-
vpliv na razvoj turizma na turističnem območju
(povečanje števila nočitev ali obiskovalcev),
-
realnost izvedbe,
-
realni in jasno izraženi pričakovani rezultati.
(3) Pri dodeljevanju sredstev za
programe iz prvega odstavka tega člena mora prosilec izpolniti tudi naslednje
posebne pogoje:
-
izdelati investicijsko dokumentacijo v skladu z
Uredbo o enotni metodologiji za pripravo in obravnavo investicijske
dokumentacije na področju javnih financ (Uradni list RS, št. 60/06),
-
zagotoviti ustrezno dovoljenje za gradnjo,
kadar narava investicije to zahteva.
16. člen
(javna infrastruktura)
(1) Za dodelitev razvojne spodbude za
izvedbo programa javne infrastrukture, ki sledi namenom iz prvega odstavka
15. člena te uredbe, lahko zaprosijo občine in institucije, ki skrbijo za
spodbujanje razvoja turizma v določeni regiji oziroma turistični destinaciji.
(2) Pri dodelitvi sredstev za izvedbo
programa iz prejšnjega odstavka se lahko kot upravičeni stroški upoštevajo
naslednji stroški:
-
študij izvedljivosti in priprave projektne
dokumentacije,
-
materialnih investicij (nakup zemljišč,
komunalno in infrastrukturno opremljanje zemljišč, stroški gradnje in nakup
objektov, nakup strojev in opreme),
-
nematerialnih investicij (prenos tehnologij v
obliki nakupa patentiranih pravic, licenc, znanja in nepatentiranega tehničnega
znanja).
(3) Za program iz prvega odstavka tega
člena se razvojna spodbuda dodeli v obliki dotacije v višini do 100 odstotkov
upravičenih stroškov.
17. člen
(investicije turističnega gospodarstva)
(1) Za dodelitev razvojne spodbude za
izvedbo programa investicije turističnega gospodarstva, ki sledi namenom iz
prvega odstavka 15. člena te uredbe, lahko zaprosijo podjetniki,
gospodarske družbe, zavodi, društva in druge pravne osebe, ki delujejo na
področju turizma.
(2) Pri dodelitvi sredstev za izvedbo
programa iz prejšnjega odstavka se lahko kot upravičeni stroški upoštevajo
naslednji stroški:
-
materialnih investicij (nakup zemljišč,
komunalno in infrastrukturno opremljanje zemljišč, stroški gradnje in nakup
objektov, nakup strojev in opreme),
-
nematerialnih investicij (prenos tehnologij v
obliki nakupa patentiranih pravic, licenc, znanja in nepatentiranega tehničnega
znanja).
(3) Stroški materialnih investicij
vezanih na nakup opreme, objektov in strojev se smatrajo za upravičene, v
kolikor gre za nakup novih sredstev. Omenjeni pogoj ne velja v primeru
investicij v majhna in srednje velika podjetja oziroma kadar gre za investicije
v obliki pridobitev sredstev podjetja, ki je prenehalo delovati oziroma bi
prenehalo delovati, če ne bi bilo kupljeno s strani neodvisnega investitorja. V
tem primeru pa mora biti pridobitev sredstev opravljena pod tržnimi pogoji, kot
upravičeni stroški pa se štejejo samo stroški nakupa sredstev.
(4) Stroški nematerialnih investicij
se lahko smatrajo kot upravičeni, v kolikor bodo nematerialna sredstva
izpolnjevala naslednje pogoje:
-
uporabljati se morajo izključno v podjetju, ki
je prejemnik pomoči,
-
obravnavati se morajo kot sredstva, ki se
amortizirajo,
-
kupljena morajo biti od tretje osebe pod
tržnimi pogoji,
-
biti morajo vključena v sredstva podjetja in
biti ohranjena v podjetju vsaj pet let.
(5) Za program iz prvega odstavka tega
člena se razvojna spodbuda dodeli v obliki dotacije v višini do 30 odstotkov
upravičenih stroškov z možnostjo 10 odstotkov povečanja za srednje velika in 20
odstotkov povečanja za majhna podjetja. V primeru, da prejemnik izpolnjuje
pogoje za veliko gospodarsko družbo, lahko predstavlja znesek upravičenih
stroškov za nematerialne investicije največ do 50 odstotkov upravičenih
stroškov projekta.
(6) Za program iz prvega odstavka tega
člena mora prejemnik zagotoviti najmanj 25 odstotkov upravičenih stroškov iz
lastnih virov, ki ne vsebujejo nikakršnih javnih sredstev.
(7) Investicija iz programa prvega
odstavka tega člena mora ostati v regiji vsaj pet let po zaključku investicije.
(8) Pri spodbujanju velikih
investicijski projektov iz programa prvega odstavka tega člena, ki imajo značaj
državnih pomoči, je potrebno upoštevati določila »Smernic o regionalni državni
pomoči za 2007–2013« (OJ C 54, 4. 3. 2006, str.13).
17.a člen
(investicije manjšega obsega)
(1) Za dodelitev razvojne spodbude za
izvedbo investicije manjšega obsega, ki sledi namenom iz prvega odstavka 15.
člena te uredbe, lahko zaprosijo podjetniki, gospodarske družbe, zavodi in
društva.
(2) Investicija manjšega obsega je lahko
poleg namenov iz 2. točke prvega ostavka 2. člena te uredbe povezana tudi z
obnovo obstoječega obrata.
(3) Pri dodelitvi sredstev za izvedbo
investicij iz prvega odstavka tega člena se lahko kot upravičeni stroški upoštevajo
naslednji stroški:
-
študij izvedljivosti in priprave projektne
dokumentacije,
-
materialnih investicij (nakup zemljišč,
komunalno in infrastrukturno opremljanje zemljišč, stroški gradnje in nakupa
objektov, nakupa strojev in opreme),
-
nematerialnih investicij (prenos tehnologij v
obliki nakupa patentiranih pravic, licenc, znanja in nepatentiranega tehničnega
znanja).
(4) Za program iz prvega odstavka tega
člena se razvojna spodbuda dodeli v obliki dotacije v višini do 100 odstotkov
upravičenih stroškov, vendar največ do zneska in pod pogoji, ki jih določajo
pravila za pomoči »de minimis«.
4. Programi urbanističnega urejanja
prostora za razvojne potrebe turizma
18. člen
(pogoji programov urbanističnega urejanja
prostora za razvojne potrebe turizma)
(1) Programi urbanističnega urejanja
prostora za razvojne potrebe turizma zajemajo vlaganja v izdelave novih ali
spremembe obstoječih prostorskih planskih in izvedbenih aktov, kot podlago za
izvedbo načrtovanih investicij na področju turizma.
(2) Poleg osnovnih kriterijev iz
drugega odstavka 8. člena zakona se pri dodeljevanju sredstev za namene iz
prejšnjega odstavka upoštevajo najmanj naslednja merila:
-
uresničevanje nacionalnih ciljev,
-
skladnost z razvojnimi dokumenti turistične
destinacije,
-
dvig kakovosti turistične ponudbe v turistični
destinaciji,
-
skladnost z vidika velikosti območja, ki se s
tem prostorsko ureja in z vidika izraženega interesa investitorjev za izvedbo
načrtovanih investicij na tem območju,
-
urejanje širšega območja, kar predstavlja
podlago za izvedbo več načrtovanih investicijskih projektov s področja turizma,
-
utemeljenost z vidika realnosti zaključka
izdelave prostorskega akta.
(3) Za dodelitev razvojne spodbude za
izvedbo programov, ki sledijo namenom iz prvega odstavka tega člena, lahko zaprosijo
občine.
(4) Pri dodelitvi sredstev za izvedbo
programov iz prvega odstavka tega člena se lahko kot upravičeni stroški
upoštevajo naslednji stroški:
-
izdelave strokovnih podlag za pripravo
prostorskega planskega ali izvedbenega akta,
-
izdelave občinskih prostorskih planskih aktov,
-
izdelave občinskih prostorskih izvedbenih
aktov.
(5) Za programe iz prvega odstavka
tega člena se razvojna spodbuda dodeli v obliki dotacije v višini do 70
odstotkov upravičenih stroškov.
5. Programi za dvig kakovosti v turizmu
19. člen
(pogoji programov za dvig kakovosti v
turizmu)
(1) Programi za dvig kakovosti v
turizmu zajemajo vlaganja v uvajanje sodobnejših metod upravljanja delovnih
procesov in organizacije poslovanja (npr. ekološki management) in prilagajanje
sodobnejšim standardom poslovanja (npr. ISO).
(2) Poleg osnovnih kriterijev iz
drugega odstavka 8. člena zakona se pri dodeljevanju sredstev za namene iz
prejšnjega odstavka upoštevajo najmanj naslednja merila:
-
uresničevanje nacionalnih ciljev,
-
skladnost z razvojnimi dokumenti turistične
destinacije,
-
kvaliteta projekta,
-
realnost izvedbe,
-
dvig kakovosti turistične ponudbe v turistični
destinaciji,
-
realni in jasno izraženi pričakovani rezultati.
20. člen
(celoviti programi dviga kakovosti)
(1) Za dodelitev razvojne spodbude za
izvedbo celovitega programa dviga kakovosti neke turistične destinacije, ki
sledi namenom iz prvega odstavka 19. člena te uredbe, lahko zaprosijo
organizacije, ki skrbijo za spodbujanje razvoja turizma v določeni regiji
oziroma turistični destinaciji.
(2) Pri dodelitvi sredstev za izvedbo
programa iz prejšnjega odstavka se lahko kot upravičeni stroški upoštevajo
stroški, ki nastanejo v okviru aktivnosti izvajanja programa dviga kakovosti.
(3) Za program iz prvega odstavka tega
člena se razvojna spodbuda dodeli v obliki dotacije v višini do 80 odstotkov
upravičenih stroškov.
21. člen
(posamezni programi dviga kakovosti
turističnega gospodarstva)
(1) Za dodelitev razvojne spodbude za
izvedbo posameznega programa dviga kakovosti turističnega gospodarstva, ki
sledi namenom iz prvega odstavka 19. člena te uredbe, lahko zaprosijo
gospodarske družbe in podjetniki.
(2) Pri dodelitvi sredstev za izvedbo
programa iz prejšnjega odstavka se lahko kot upravičeni stroški upoštevajo
naslednji stroški:
-
svetovalnih storitev, ki so izvedene s strani
zunanjih svetovalcev in so občasnega značaja (tržne raziskave in analize,
izdelava projektnih študij, pridobivanje »benchmarking« informacij) ter niso
povezana z običajnimi tekočimi aktivnostmi prijavitelja,
-
usposabljanja lastnih kadrov (stroški
izvajalcev izobraževanja, potni stroški, materialni stroški in stroški storitev
povezanih z izvedbo usposabljanja).
(3) Za programe iz prvega odstavka
tega člena se razvojna spodbuda dodeli v obliki dotacije v višini do 80
odstotkov upravičenih stroškov, vendar največ do zneska in pod pogoji, ki jih
določajo pravila za pomoči »de minimis«.
6. Programi za razvoj kadrov v turizmu
22. člen
(pogoji programov za razvoj kadrov v
turizmu)
(1) Programi za razvoj kadrov v
turizmu zajemajo vlaganja v splošno in posebno usposabljanje kadrov v turizmu,
s ciljem ohranjanja in oblikovanja novih delovnih mest. Razvojne spodbude za
izvedbo programa za razvoj kadrov v turizmu se lahko dodelijo tudi za namene
promocije poklicev v gostinstvu in turizmu ter za namene uvajanja sodobnih
metod upravljanja s kadri.
(2) Poleg osnovnih kriterijev iz
drugega odstavka 8. člena zakona se pri dodeljevanju sredstev za namene iz
prejšnjega odstavka upoštevajo najmanj naslednja merila:
-
uresničevanje nacionalnih ciljev,
-
skladnost z razvojnimi dokumenti turistične
destinacije,
-
kvaliteta projekta,
-
dvig kakovosti turistične ponudbe v turistični
destinaciji,
-
dvig usposobljenosti turističnih kadrov v
turistični destinaciji,
-
realni in jasno izraženi pričakovani rezultati.
23. člen
(celoviti programi za razvoj kadrov v
turizmu)
(1) Za dodelitev razvojne spodbude za
izvedbo celovitega programa razvoja kadrov v turizmu neke turistične
destinacije, ki sledi namenom iz prvega odstavka 22. člena te uredbe,
lahko zaprosijo organizacije, ki skrbijo za spodbujanje razvoja turizma v
določeni regiji oziroma turistični destinaciji, ter druge organizacije, ki se
ukvarjajo z razvojem kadrov (zavodi, javni zavodi, zbornice idr.).
(2) Pri dodelitvi sredstev za izvedbo
programa iz prejšnjega odstavka se lahko kot upravičeni stroški upoštevajo
stroški, ki nastanejo v okviru aktivnosti izvajanja programa razvoja kadrov v
turizmu.
(3) Za program iz prvega odstavka tega
člena se razvojna spodbuda dodeli v obliki dotacije v višini do 80 odstotkov
upravičenih stroškov.
24. člen
(posamezni programi za razvoj kadrov v
turizmu)
(1) Za dodelitev razvojne spodbude za
izvedbo posameznega programa za razvoj kadrov v turizmu, ki sledi namenom iz
prvega odstavka 22. člena te uredbe, lahko zaprosijo gospodarske družbe in
podjetniki.
(2) Pri dodelitvi sredstev za izvedbo
programa iz prejšnjega odstavka se lahko kot upravičeni stroški upoštevajo
naslednji stroški:
-
izvajalcev izobraževanja in usposabljanja,
-
potni stroški izvajalcev in udeležencev
izobraževanja in usposabljanja,
-
materialni stroški in stroški storitev
povezanih z izvedbo usposabljanja.
(3) Za programe iz prvega odstavka
tega člena se razvojna spodbuda dodeli v obliki dotacije v višini do 60
odstotkov upravičenih stroškov splošnega usposabljanja oziroma do 25 odstotkov
upravičenih stroškov posebnega usposabljanja. Delež sofinanciranja se lahko
poveča za deset odstotkov, če je predlagatelj srednje veliko podjetje, za 20
odstotkov pa, če je predlagatelj majhno podjetje.
(4) Pri dodelitvi razvojne spodbude za
program iz prvega odstavka tega člena je treba državno pomoč posamično
priglasiti Evropski komisiji, kadar znesek dodeljene spodbude prejemniku za
posamezen program presega dva milijona eurov.
Uredba o razvojnih spodbudah za turizem (Uradni list RS, št. 132/06)
vsebuje naslednjo končno določbo:
»III. KONČNA DOLOČBA
25. člen
(uveljavitev)
Ta uredba začne veljati osmi dan po objavi
v Uradnem listu Republike Slovenije.«.
Uredba o dopolnitvah Uredbe o razvojnih
spodbudah za turizem (Uradni list RS, št. 23/07)
vsebuje naslednjo končno določbo:
»2. člen
Ta uredba začne veljati osmi dan po objavi
v Uradnem listu Republike Slovenije.«.
Uredba o spremembah in dopolnitvah Uredbe o razvojnih
spodbudah za turizem (Uradni list RS, št. 107/08)
vsebuje naslednjo končno določbo:
»7. člen
Ta uredba začne veljati osmi dan po objavi v
Uradnem listu Republike Slovenije.«.
Uredba o spremembah in dopolnitvah Uredbe o razvojnih
spodbudah za turizem (Uradni list RS, št. 36/09)
vsebuje naslednjo končno določbo:
»13. člen
Ta uredba začne veljati naslednji dan po
objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.«.