Neuradno prečiščeno besedilo, ki vsebuje to spremembo:
Opozorilo: Neuradno prečiščeno besedilo
predpisa predstavlja zgolj informativni delovni pripomoček, glede katerega
organ ne jamči odškodninsko ali kako drugače.
Neuradno prečiščeno besedilo Uredbe o
obveznem organiziranju službe varovanja obsega:
-
Uredbo o obveznem organiziranju službe varovanja (Uradni list RS, št.
43/08 z dne 5. 5. 2008),
-
Uredbo o spremembi Uredbe o obveznem organiziranju službe varovanja
(Uradni list RS, št. 16/09 z dne 27. 2. 2009).
UREDBA
o obveznem organiziranju službe
varovanja
(neuradno prečiščeno besedilo št. 1)
I. SPLOŠNE DOLOČBE
1. člen
(namen)
(1) Ta uredba določa zavezance, ki
morajo organizirati službo varovanja, nadzor nad izvajanjem uredbe in kazenske
določbe.
(2) Zavezanci iz prvega odstavka 59.
člena Zakona o zasebnem varovanju (v nadaljnjem besedilu: zakon), katerih
varovanje je urejeno s posebnimi predpisi, morajo organizirati službo varovanja
v skladu s to uredbo, če z drugimi predpisi ni določeno drugače.
2. člen
(pomen izrazov)
Izrazi, uporabljeni v tej uredbi, imajo naslednji
pomen:
1.
zavezanci so subjekti iz 59. člena zakona, če opravljajo dejavnosti,
določene v prvem odstavku 59. člena zakona, ki jih ta uredba zavezuje k
organizaciji obvezne službe varovanja;
2.
načrt varovanja je dokument zavezanca, ki vsebuje oceno stopnje
tveganja, program varovanja in načrt fizičnega varovanja;
3.
ocena stopnje tveganja opredeljuje obseg varovanja oziroma varnostnih
potreb zavezanca ter je podlaga za izdelavo načrta varovanja s sistemom
tehničnega in fizičnega varovanja;
4.
načrt fizičnega varovanja pri zavezancu obsega fizično in tehnično
varovanje ter se spreminja in dopolnjuje v skladu z oceno stopnje tveganja.
3. člen
(zavezanci)
Zavezanci iz 59. člena zakona so določeni s
Prilogo 1, ki je sestavni del te uredbe in je objavljena skupaj z njo.
4. člen
(prenehanje službe varovanja)
(1) Obveznost organiziranja službe
varovanja preneha, če zavezanec preneha opravljati dejavnost ali prenehajo
obstajati posebni varnostni razlogi, določeni v zakonu.
(2) V primeru iz prejšnjega odstavka
mora zavezanec najmanj šestdeset dni pred dnevom dejanskega prenehanja
opravljanja dejavnosti ali obstoja posebnega varnostnega razloga pisno
obvestiti ministrstvo, pristojno za posamezno področje.
(3) O prenehanju organiziranja službe
varovanja ministrstva, pristojna za posamezna področja, v roku osmih dni
obvestijo ministrstvo, pristojno za notranje zadeve.
II. VZPOSTAVITEV SLUŽBE VAROVANJA
5. člen
(organiziranost)
(1) Zavezanec mora vzpostaviti službo
varovanja na način, ki ga določata zakon in ta uredba.
(2) Vzpostavitev službe varovanja,
posodobitev oziroma nadgradnja varnostnih sistemov in varnostnega poslovanja se
opravi v skladu z nacionalnimi varnostnimi standardi.
(3) Če
zavezanec opravlja dejavnost, ki je s predpisi o obrambi določena kot dejavnost
posebnega pomena za obrambo države, mora služba varovanja upoštevati tudi
naloge in varnostne ukrepe, ki jih določajo predpisi z obrambnega področja.
6. člen
(pogodbena služba varovanja)
Zavezanci, ki sklenejo pogodbo o varovanju
s subjektom iz 3. člena zakona, s pogodbo določijo tudi časovni obseg, pogoje,
sredstva in način varovanja.
7. člen
(prostori in oprema)
(1) Zavezanec mora za delovanje lastne
službe varovanja zagotoviti ustrezne prostore, predpisano opremo in
materialno-tehnična sredstva, potrebna za operativno varovanje zavezanca.
(2) Zavezanec mora za delovanje
pogodbene službe varovanja zagotoviti ustrezne prostore.
(3) Medsebojna razmerja, pravice in
obveznosti med zavezancem in izvajalcem varovanja iz prejšnjega odstavka se
opredelijo s pogodbo.
III. DOKUMENTI VAROVANJA
8. člen
(načrt varovanja)
(1) Zavezanec mora imeti izdelan načrt
varovanja, ki mora vsebovati:
-
oceno stopnje tveganja;
-
program varovanja;
-
načrt fizičnega varovanja.
(2) Zavezanec mora zagotoviti, da se
načrt varovanja ažurira sprotno, glede na spremenjene varnostne razmere, oceno
stopnje tveganja oziroma najmanj enkrat letno.
9. člen
(ocena stopnje tveganja)
(1) Obvezni elementi ocene stopnje
tveganja so:
-
podatki o zavezancu;
-
opis objekta in območja;
-
ranljivost varnostno-vitalnih točk v objektih in procesih na varovanem
območju;
-
ocena stanja na področju varnosti;
-
ocena stanja na področju varovanja podatkov;
-
ocena pričakovanih in nepričakovanih dogodkov pri zavezancu;
-
splošna ocena o stopnji tveganja.
(2) Ocena lahko vsebuje tudi ključne
ugotovitve ocen posameznih vrst ogroženosti pred naravnimi in drugimi
nesrečami.
(3) Zavezanci iz prve, druge, tretje
in pete alinee prvega odstavka 59. člena zakona so pri izdelavi ocene stopnje
tveganja dolžni sodelovati s Policijo, Slovensko obveščevalno-varnostno
agencijo, Obveščevalno-varnostno službo Ministrstva za obrambo Republike
Slovenije, Upravo Republike Slovenije za zaščito in reševanje, Upravo Republike
Slovenije za jedrsko varnost in drugimi pristojnimi organi, ki so dolžni
posredovati podatke, potrebne za izdelavo ocene stopnje tveganja.
(4) Ostali zavezanci so pri izdelavi
ocene stopnje tveganja dolžni sodelovati s Policijo in po potrebi s pristojnimi
izpostavami Uprave Republike Slovenije za zaščito in reševanje, ki so dolžni
posredovati podatke, potrebne za izdelavo ocene stopnje tveganja.
(5) Zavezanec mora zagotoviti, da se
ocena stopnje tveganja ažurira najmanj enkrat letno.
10. člen
(program varovanja zavezanca)
Obvezni elementi programa varovanja so:
-
splošne določbe;
-
namen fizičnega varovanja;
-
pregled pravnih podlag;
-
zahteve, kriteriji in merila za fizično varovanje;
-
pristojnosti in dolžnosti pri izvajanju varovanja;
-
izhodišča za načrt in postopke fizičnega varovanja.
11. člen
(načrt fizičnega varovanja)
(1) Obvezni elementi načrta fizičnega
varovanja so:
-
opis varovanega območja, objekta, ljudi in premoženja;
-
načrt ali skica varovanega objekta in območja;
-
opis in skice fizičnega in tehničnega varovanja objekta in območja;
-
organizacija službe varovanja;
-
načrt za uporabo zvez;
-
ukrepi in postopki službe varovanja;
-
ukrepi in postopki službe varovanja ob naravnih in drugih nesrečah,
izrednem stanju, krizi in vojni;
-
načrtovani ukrepi za preverjanje vseh postopkov in ukrepov fizičnega in
tehničnega varovanja;
-
opredeljeno tehnično varovanje po območjih;
- sodelovanje s Policijo, regijskim centrom za
obveščanje, gasilci, reševalno službo in drugimi pristojnimi službami.
(2) Načrt fizičnega varovanja mora
biti izdelan tako, da so ukrepi prilagojeni posamezni splošni oceni stopnje
tveganja.
12. člen
(potrditev načrta)
(1) Načrt varovanja potrdi zavezanec.
(2) Zavezanec mora v 15 dneh o
potrditvi načrta obvestiti ministrstvo, pristojno za posamezno področje, in
ministrstvo, pristojno za notranje zadeve.
(3) Obvezni elementi obvestila o
potrditvi načrta so:
-
podatki o zavezancu;
-
naslov in številka načrta;
-
datum sprejema;
-
podatki o skrbniku načrta;
-
podatki o izdelovalcu načrta.
IV. VAROVANJE JAVNIH PRIREDITEV
13. člen
(načrt varovanja)
(1) Zavezanci iz četrte alinee prvega
odstavka 59. člena zakona morajo imeti izdelan načrt varovanja, ki mora vsebovati
naslednja dokumenta:
-
oceno stopnje tveganja;
-
načrt fizičnega varovanja.
(2) Obvezni elementi ocene stopnje
tveganja so:
-
podatki o zavezancu;
-
opis objekta in območja;
-
ocena stanja na področju varnosti;
-
ocena pričakovanih in nepričakovanih dogodkov;
-
splošna ocena o stopnji tveganja.
(3) Ocena stopnje tveganja mora
upoštevati naravo javne prireditve, strukturo in število možnih udeležencev,
čas in trajanje prireditev ter potrebe in tveganja prireditvenega prostora.
(4) Obvezni elementi načrta fizičnega
varovanja so:
-
opis varovanega območja in objekta;
-
načrt ali skica varovanega območja in objekta;
-
opis in skice fizičnega in tehničnega varovanja varovanega objekta in
območja;
-
organizacija službe varovanja;
-
načrt uporabe zvez;
-
ukrepi in postopki službe varovanja;
-
sodelovanje s Policijo, regijskim centrom za obveščanje, gasilci,
reševalno službo in drugimi pristojnimi službami.
(5) Izdelovalci ocene stopnje tveganja
so dolžni sodelovati s Policijo, občinskim redarstvom, lokalno skupnostjo in po
potrebi s pristojno izpostavo Uprave Republike Slovenije za zaščito in
reševanje, ki so dolžni posredovati podatke, potrebne za izdelavo ocene stopnje
tveganja.
V. PRENOS SIGNALA NA POLICIJO
14. člen
(prenos signala na Policijo)
(1) V primeru utemeljenih razlogov
javne varnosti in interesa države oziroma njenih organov na državni ravni lahko
zavezanci Policiji predlagajo sklenitev pisnega dogovora o prenosu alarmnih
signalov iz objektov z organizirano službo varovanja na sistem za prenos in
obravnavo alarmnih sporočil Policije. O predlogu odloči Policija in o odločitvi
pisno seznani zavezanca.
(2) Medsebojne pravice in obveznosti
iz prejšnjega odstavka se uredijo s pogodbo.
VI. NADZOR
15. člen
(nadzor)
(1) Nadzor nad izvajanjem te uredbe
opravlja Inšpektorat Republike Slovenije za notranje zadeve.
(2) Nadzor nad zavezanci iz četrte
alinee prvega odstavka 59. člena zakona lahko izvaja tudi Policija.
(3) Zavezanci iz prvega odstavka 59.
člena zakona morajo organom iz prvega in drugega odstavka tega člena omogočiti
vpogled v načrt varovanja.
VII. KAZENSKE DOLOČBE
16. člen
(globa)
(1) Z globo od 4.000 do 12.000 evrov
se za prekršek kaznuje pravna oseba, samostojni podjetnik posameznik ali oseba,
ki samostojno opravlja dejavnost, ki:
-
ne obvesti ministrstva, pristojnega za posamezno področje (drugi
odstavek 4. člena);
-
ne vzpostavi službe varovanja (prvi odstavek 5. člena);
-
nima načrta varovanja (8. in 13. člen);
-
ne zagotovi ažuriranja načrta varovanja (drugi odstavek 8. člena);
-
ne zagotovi ažuriranja ocene stopnje tveganja (peti odstavek 9. člena);
-
ne potrdi načrta varovanja (prvi odstavek 12. člena);
- ne obvesti v določenem roku pristojnega
ministrstva, pristojnega za posamezno področje, in ministrstva, pristojnega za
notranje zadeve, o potrditvi načrta (drugi odstavek 12. člena);
-
ne omogoči vpogleda v načrt varovanja (15. člen).
(2) Odgovorna oseba pravne osebe ali
odgovorna oseba v državnem organu, ki stori prekršek iz prejšnjega odstavka, se
kaznuje z globo od 400 do 1.200 evrov.
Priloga 1
– (3 člen uredbe)
Uredba o obveznem organiziranju službe
varovanja (Uradni list RS, št. 43/08)
vsebuje naslednje prehodne in končne določbe:
»VIII. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
17. člen
(uskladitev
obveznosti)
(1) Zavezanci, razen zavezancev iz
četrte in pete alinee prvega odstavka 59. člena zakona, morajo vzpostaviti
službo varovanja in uskladiti načrte fizičnega varovanja v skladu s to uredbo v
roku treh let od uveljavitve te uredbe.
(2) Zavezanci iz četrte in pete alinee
prvega odstavka 59. člena zakona morajo organizirati službo varovanja v
skladu s to uredbo v roku šestih mesecev od uveljavitve te uredbe.
18. člen
(prenehanje
veljavnosti)
Z dnem, ko začne veljati ta uredba, preneha
veljati Pravilnik o nadzoru nad izvajanjem zakona o zasebnem varovanju in
obveznem organiziranju službe varovanja (Uradni list RS, št. 90/98 in 76/02).
19. člen
(začetek
veljavnosti)
Ta uredba začne veljati petnajsti dan po
objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.«.
Uredba o spremembi Uredbe o obveznem
organiziranju službe varovanja (Uradni list RS, št. 16/09) vsebuje naslednjo končno določbo:
»2. člen
Ta uredba začne veljati petnajsti dan po
objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.«.