Neuradno prečiščeno besedilo, ki vsebuje to spremembo:
Opozorilo: Neuradno prečiščeno besedilo
predpisa predstavlja zgolj informativni delovni pripomoček, glede katerega
organ ne jamči odškodninsko ali kako drugače.
Neuradno prečiščeno besedilo Uredbe o
podrobnejši vsebini in načinu priprave načrta upravljanja voda obsega:
-
Uredbo o podrobnejši vsebini in načinu priprave
načrta upravljanja voda (Uradni list RS, št. 26/06 z dne 10. 3. 2006),
-
Uredbo o spremembah in dopolnitvah Uredbe o
podrobnejši vsebini in načinu priprave načrta upravljanja voda (Uradni list RS,
št. 5/09 z dne 23. 1. 2009).
UREDBA
o podrobnejši vsebini in načinu
priprave načrta upravljanja voda
(neuradno prečiščeno besedilo št. 1)
I. SPLOŠNE DOLOČBE
1. člen
(predmet uredbe)
(1) Ta uredba v skladu z Direktivo
Evropskega parlamenta in Sveta 2000/60/ES z dne 23. oktobra 2000 o
določitvi okvira za ukrepe Skupnosti na področju vodne politike (UL L št. 327 z
dne 22. 12. 2000, str. 1; v nadaljnjem besedilu: direktiva 2000/60/ES)
določa podrobnejšo vsebino, način priprave načrtov upravljanja voda in njihovo
obliko.
(2) Ta uredba določa tudi podrobnejšo
vsebino in način priprave podrobnejšega načrta upravljanja voda.
2. člen
(pomen izrazov)
Izrazi, uporabljeni v tej uredbi, imajo
naslednji pomen:
1.
obalna voda je del morja, ki je v vsaki svoji
točki oddaljen eno navtično miljo na morsko stran od najbližje točke temeljne
črte, od katere se meri širina teritorialnega morja; kadar je primerno, se
razteza do zunanje meje somornic;
2.
za tip značilne hidromorfološke in
fizikalno-kemijske razmere so razmere, opredeljene z vrednostmi
hidromorfoloških in fizikalno-kemijskih elementov površinske vode, ki niso
spremenjene zaradi človekovega vpliva ali pa so te spremembe le zelo majhne v
primerjavi z vrednostmi, ki jih običajno povezujemo s tem tipom vodnega telesa
površinske vode brez motenj. To so za tip značilne razmere;
3.
za tip značilne referenčne razmere so razmere,
opredeljene z vrednostmi bioloških elementov površinske vode, ki jih običajno
povezujemo s tem tipom, kadar ni motenj, in ne kažejo znakov ali kažejo le zelo
majhne znake odmikov v primerjavi z vrednostmi, ki jih običajno povezujemo s
tem tipom vodnega telesa površinske vode brez motenj. To so za tip značilne
združbe;
4.
hidrološka obremenitev vodnih teles površinskih
voda je odvzem, dodajanje ali prerazporejanje vodnih količin površinske vode;
5.
hidrološka obremenitev vodnih teles podzemnih
voda je odvzem podzemne vode, umetno napajanje ali bogatenje podzemne vode;
6.
morfološka obremenitev vodnih teles površinskih
voda je antropogena sprememba vodnega toka ali drug antropogeni poseg, ki
povzroči spremembo naravnih morfoloških značilnosti;
7.
območja s posebnimi zahtevami so varstvena in
ogrožena območja ter območja, pomembna za življenje in rast morskih školjk in
morskih polžev v skladu s predpisi, ki urejajo vode, občutljiva in ranljiva
območja v skladu s predpisi, ki urejajo varstvo okolja, zavarovana in varovana
območja v skladu s predpisi, ki urejajo ohranjanje narave, za katera sta
pomembna vodni režim in kakovost voda, območja salmonidnih in ciprinidnih voda
v skladu s predpisi, ki urejajo določitev odsekov površinskih voda, pomembnih
za življenje sladkovodnih vrst rib, in druga območja, za katera sta pomembna
vodni režim in kakovost voda;
8.
kombinirani pristop nadzora nad odvajanjem v
površinske vode in posrednim odvajanjem v podzemne vode iz točkovnih in
razpršenih virov onesnaževanja je nadzor v skladu z 29.a členom te uredbe;
9.
finančni stroški so stroški tekočega poslovanja
in vzdrževanja ter stroški investicij in investicijskega vzdrževanja;
10.
okoljski stroški so stroški, nastali zaradi
škode, ki jo posamezna vrsta storitve, povezane z obremenjevanjem voda,
povzroči okolju in ekosistemom;
11.
stroški vode kot naravnega vira so stroški,
povezani z izgubo možnosti, ki jo utrpijo druge storitve, povezane z
obremenjevanjem voda, zaradi storitve, povezane z obremenjevanjem voda, ki je
večja, kot jo omogoča naravna stopnja obnovljivosti vode kot naravnega vira;
12.
strokovne podlage so gradiva za posamezne
vsebine načrta upravljanja voda in se nanašajo na območja s posebnimi zahtevami
in upravljanje voda;
13.
vrednost praga je standard kakovosti podzemne
vode, določen za tista onesnaževala, skupine onesnaževal in kazalce
onesnaženja, ki prispevajo k tveganju, da vodno telo podzemne vode ne bo
doseglo dobrega kemijskega stanja;
14.
prednostne snovi so snovi v skladu s predpisi,
ki urejajo stanje površinskih voda;
15.
prednostne nevarne snovi so snovi v skladu s
predpisi, ki urejajo stanje površinskih voda;
16.
območje mešanja je del vodnega telesa
površinske vode v bližini mesta izpusta prednostnih ali prednostnih nevarnih
snovi ali drugih onesnaževal v vodno telo površinske vode;
17.
dobro količinsko stanje podzemne vode je
stanje, pri katerem je gladina podzemne vode taka, da se pri dolgoletnem
povprečju letne stopnje odvzema razpoložljiva količina podzemne vode ne izčrpa,
in gladina podzemne vode zaradi človekovih posegov ni spremenjena tako, da bi
to povzročilo:
-
nedoseganje okoljskih ciljev za površinske
vode, povezane s podzemno vodo,
-
pomembno poslabšanje stanja površinskih voda,
povezanih s podzemno vodo,
-
pomembne poškodbe kopenskih ekosistemov,
neposredno odvisnih od podzemne vode, ali
-
vdore slane vode ali druge vdore;
18.
razpoložljiva količina podzemne vode je
dolgoročna povprečna letna stopnja celotne obnove vodnega telesa podzemne vode,
zmanjšana za dolgoročni letni pretok, ki je potreben, da se dosežejo cilji
ekološke kakovosti v skladu z 22. členom te uredbe za površinske vode, povezane
z vodnim telesom podzemne vode, tako da se prepreči pomembno poslabšanje
ekološkega stanja teh površinskih voda in pomembna škoda na kopenskih
ekosistemih, ki so povezani z vodnim telesom podzemne vode.
II. NAČIN PRIPRAVE NAČRTA UPRAVLJANJA VODA
3. člen
(delovni program in časovni razpored)
(1) Načrt upravljanja voda oziroma
njegove spremembe in dopolnitve se začnejo pripravljati na podlagi delovnega
programa za pripravo načrta upravljanja voda (v nadaljnjem besedilu: delovni
program).
(2) Delovni program mora vsebovati
zlasti:
1.
razloge in pravno podlago za pripravo načrta
upravljanja voda,
2.
območje načrta upravljanja voda,
3.
obdobje, za katerega se sprejema delovni
program,
4.
začetne in končne roke za pripravo posameznih
sklopov vsebin načrta upravljanja voda,
5.
organizacije in ministrstva, ki bodo sodelovala
v postopku priprave načrta upravljanja voda s strokovnimi podlagami,
6.
obveznost ustanovitve delovnega telesa iz
4. člena te uredbe,
7.
terminski in vsebinski načrt posvetovanj z
javnostjo, ki jih je treba izvesti v okviru priprave načrta upravljanja voda,
in
8.
strokovne naloge, ki jih je treba izvesti za
pripravo načrta upravljanja voda z navedbo virov podatkov in načina
pridobivanja podatkov.
(3) Delovni program sprejme minister,
pristojen za upravljanje voda (v nadaljnjem besedilu: minister), najpozneje tri
leta pred začetkom obdobja, na katero se nanaša načrt upravljanja voda.
(4) Delovni program se objavi na
spletni strani ministrstva, pristojnega za upravljanje voda (v nadaljnjem
besedilu: ministrstvo).
4. člen
(delovno telo)
Delovno telo iz 6. točke drugega odstavka
prejšnjega člena imenuje minister kot delovno skupino za pripravo načrta
upravljanja voda ali kot skupno delovno skupino več ministrstev, če je to
potrebno za pripravo in usklajevanje posameznih vsebin načrta upravljanja voda.
III. PODROBNEJŠA VSEBINA IN MERILA ZA PRIPRAVO NAČRTA
UPRAVLJANJA VODA
5. člen
(podrobnejša vsebina načrta upravljanja
voda)
(1) Načrt upravljanja voda mora
vključevati naslednja poglavja:
1.
opis administrativne ureditve:
-
podatki o pripravljavcu načrta upravljanja voda
ter navedba predpisov in mednarodnih oziroma meddržavnih pogodb s področja upravljanja
voda,
-
podatki o zemljepisni opredelitvi vodnega
območja,
-
podatki o obdobju, za katerega se sprejema
načrt upravljanja voda;
2.
opis izhodiščnega stanja na območju načrta
upravljanja voda:
-
opis značilnosti vodnega območja,
-
prikaz vplivov človekovega delovanja na stanje
površinskih in podzemnih voda,
-
ekonomska analiza storitev, povezanih z
obremenjevanjem voda,
-
prikaz območij s posebnimi zahtevami;
3.
opis monitoringa vodnih teles površinskih in
podzemnih voda;
4.
pregled pomembnih zadev upravljanja voda;
5.
podrobnejša opredelitev ciljev načrta
upravljanja voda;
6.
povzetek programa ukrepov;
7.
finančna sredstva;
8.
povzetek aktivnosti in rezultatov sodelovanja z
javnostjo;
9.
priloge.
(2) Načrt upravljanja voda lahko
vključuje tudi program ukrepov za doseganje ciljev iz 5. točke prejšnjega
odstavka.
1. Opis administrativne ureditve
1.1 Podatki o pripravljavcu načrta
upravljanja voda
6. člen
(podatki o pripravljavcu načrta
upravljanja voda)
Podatki o pripravljavcu načrta upravljanja
voda so:
1.
podatki o imenu, naslovu, spletni strani in
naslovu elektronske pošte pripravljavca načrta upravljanja voda, in
2.
seznam predpisov in sklenjenih mednarodnih
oziroma meddržavnih pogodb, ki se nanašajo na upravljanje voda.
1.2 Podatki o zemljepisni opredelitvi
vodnega območja
7. člen
(zemljepisna opredelitev vodnega območja)
(1) Zemljepisna opredelitev vodnega
območja mora vključevati prikaz:
1.
meja vodnega območja v skladu s predpisi, ki
urejajo določitev meja povodij in porečij ter meja vodnih območij z vodami
prvega reda, ki jima pripadajo,
2.
glavnih rek in jezer na vodnem območju,
3.
podzemnih voda, ki pripadajo vodnemu območju in
4.
morja, ki pripada vodnemu območju.
(2) Glavne reke in jezera na vodnem
območju so zlasti vse reke prvega reda in vse reke s prispevno površino, večjo
od 100 km2, ter glavna jezera, ki imajo površino, večjo od 0,5 km2.
(3) Podzemne vode in morje se glede na
naravne značilnosti dodelijo najprimernejšemu vodnemu območju ali območjem.
2. Opis izhodiščnega stanja na območju
načrta upravljanja voda
2.1 Opis značilnosti vodnega območja
8. člen
(opis značilnosti za površinske vode)
(1) Opis značilnosti vodnega območja
za površinske vode mora vključevati prikaz in povzetek opisa vodnih teles
površinskih voda, določenih s predpisi, ki urejajo določitev in razvrstitev
vodnih telesih površinskih voda, zlasti pa:
1.
prikaz lokacij in meja vodnih teles površinskih
voda ter opis uporabljenih meril za njihovo določitev,
2.
prikaz ekoregij in tipov vodnih teles
površinskih voda ter opis njihovih značilnosti,
3.
opis za tipe značilnih referenčnih razmer,
vključno z opisom uporabljene metode in meril za njihovo določitev, ter opis in
prikaz referenčnih mest, če obstajajo,
4.
prikaz lokacij in meja umetnih in močno
preoblikovanih vodnih teles, opis uporabljenih meril za njihovo določitev in
opis njihove razvrstitve v tipe in
5.
povzetek negotovosti in vrzeli v podatkih,
informacijah, znanju in stanju tehnike.
(2) Opis za tipe značilnih referenčnih
razmer mora vključevati tudi opis za tipe značilnih fizikalno-kemijskih in
hidromorfoloških razmer. Za tipe značilne fizikalno-kemijske in hidromorfološke
razmere ter za tipe značilne referenčne razmere se opredelijo po razpoložljivih
podatkih o fizikalno-kemijskih, hidromorfoloških in bioloških elementih ali z
metodami modeliranja oziroma se opredelijo z uporabo kombinacije obeh načinov.
(3) Pri opisu za tipe značilnih
referenčnih razmer se za koncentracije posebnih sintetičnih onesnaževal
uporabijo meje zaznavnosti, ki jih je mogoče doseči v skladu z razpoložljivo
tehnologijo v času določanja za tipe značilnih referenčnih razmer.
(4) Opis značilnosti vodnega območja
za površinske vode mora vključevati tudi oceno količine in prostorske
razporeditve naplavin.
9. člen
(opis značilnosti za podzemne vode)
Opis značilnosti vodnega območja za
podzemne vode mora vključevati povzetek opisa vodnih teles podzemnih voda,
določenih s predpisi, ki urejajo določitev vodnih teles podzemnih voda, zlasti
pa:
1.
prikaz začetne opredelitve vodnih teles
podzemnih voda, kar obsega:
-
prikaz lokacij in meja vodnih teles podzemnih
voda ter opis uporabljenih meril za njihovo določitev,
-
opis osnovnih značilnosti vrhnjih plasti,
-
opis vodnih teles podzemnih voda, od katerih so
neposredno odvisni ekosistemi v vodnih telesih površinskih voda ali kopenski
ekosistemi, vključno z opisom uporabljenih meril za njihovo določitev;
2.
povzetek negotovosti in vrzeli v podatkih,
informacijah, znanju in stanju tehnike.
2.2 Prikaz vplivov človekovega delovanja
na stanje površinskih in podzemnih voda
10. člen
(prikaz vplivov človekovega delovanja na
stanje voda)
Prikaz vplivov človekovega delovanja na
stanje površinskih in podzemnih voda obsega:
1.
prikaz obremenitev vodnih teles površinskih in
podzemnih voda,
2.
opis presoje vplivov na vodna telesa
površinskih in podzemnih voda, vključno z opisom uporabljene metode in meril,
in prikaz teh vplivov, če je to primerno,
3.
oceno verjetnosti doseganja okoljskih ciljev za
vodna telesa površinskih in podzemnih voda, vključno z opisom uporabljene
metode in meril in
4.
povzetek negotovosti in vrzeli v podatkih,
informacijah, znanju in stanju tehnike.
11. člen
(prikaz obremenitev)
(1) Prikaz obremenitev vodnih teles
površinskih voda mora vključevati zlasti prikaz:
1.
točkovnih virov onesnaževanja,
2.
razpršenih virov onesnaževanja, vključno z
oceno in ugotavljanjem rabe zemljišč,
3.
hidroloških obremenitev,
4.
morfoloških obremenitev in
5.
drugih antropogenih okoljskih obremenitev.
(2) Prikaz obremenitev vodnih teles
podzemnih voda mora vključevati zlasti prikaz:
1.
točkovnih virov onesnaževanja,
2.
razpršenih virov onesnaževanja, vključno z
oceno in ugotavljanjem rabe zemljišč,
3.
hidroloških obremenitev in
4.
ocene in ugotavljanja drugih antropogenih
obremenitev.
(3) Prikaz obremenitev iz prvega in
drugega odstavka tega člena mora vključevati tudi opis uporabljene metode in
meril.
11.a člen
(območja mešanja)
(1) Prikaz obremenitev iz točkovnih
virov onesnaževanja vključuje tudi prikaz območij mešanja, če so ta določena.
(2) Prikaz območij mešanja vključuje
tudi:
-
opis uporabljenih pristopov in metodologij za
določitev teh območij in
-
opis ukrepov, ki se izvajajo zaradi zmanjševanja
območij mešanja v prihodnosti, kot so ukrepi iz tretje in pete alinee tretjega
odstavka 29. člena te uredbe ali pregledi in posodobitve okoljevarstvenih
dovoljenj za obratovanje naprav, ki povzročajo emisije snovi in toplote v vode,
v skladu s predpisi, ki urejajo varstvo okolja.
12. člen
(obremenitve iz virov onesnaževanja)
(1) Pri pripravi prikaza obremenitev
vodnih teles površinskih in podzemnih voda iz točkovnih in razpršenih virov
onesnaževanja se upoštevajo tiste obremenitve, ki povzročijo ali bi lahko
povzročile znatno in očitno spremembo kemijskega stanja površinske ali podzemne
vode ali če znatno vplivajo na spremembo strukture in funkcije vodnega
ekosistema površinske vode.
(2) Prikaz obremenitev vodnih teles
površinskih in podzemnih voda iz virov onesnaževanja mora vsebovati podatke in
informacije o vrsti, jakosti ter časovnem in prostorskem razporedu obremenitev
voda iz komunalnih, industrijskih, kmetijskih in drugih naprav ter dejavnosti,
ki izhajajo iz:
1.
evidence naprav, ki imajo okoljevarstveno
dovoljenje za obratovanje, ki povzroča emisije snovi ali toplote v vode, pri
točkovnih virih onesnaževanja,
2.
evidenc o fitofarmacevtskih sredstvih v skladu
s predpisi, ki urejajo fitofarmacevtska sredstva, evidenc kmetijskih zemljišč v
skladu s predpisi, ki urejajo kmetijska zemljišča, evidenc o dajanju mineralnih
gnojil v promet v skladu s predpisi, ki urejajo mineralna gnojila, zbirk
podatkov o živinoreji v skladu s predpisi, ki urejajo živinorejo, ter iz
evidenc podatkov o rabi zemljišč pri razpršenih virih onesnaževanja ali
3.
drugih uradnih baz in evidenc o virih
onesnaževanja.
(3) Prikaz obremenitev voda iz virov
onesnaževanja obsega zlasti oceno in ugotavljanje pomembnega obremenjevanja z:
1.
organohalogenskimi spojinami in snovmi, ki
lahko tvorijo take spojine v vodnem okolju,
2.
organofosfornimi spojinami,
3.
organokositrnimi spojinami,
4.
snovmi in pripravki ali njihovimi razgradnimi
produkti, za katere je bilo dokazano, da imajo karcinogene ali mutagene
lastnosti ali lastnosti, ki v vodnem okolju ali po vodnem okolju lahko vplivajo
na sintezo steroidov, delovanje ščitnice, razmnoževanje ali druge funkcije,
povezane z notranjim izločanjem,
5.
obstojnimi ogljikovodiki in obstojnimi
organskimi strupenimi snovmi, ki se kopičijo v organizmih,
6.
cianidi,
7.
kovinami in njihovimi spojinami,
8.
arzenom in njegovimi spojinami,
9.
biocidi in fitofarmacevtskimi proizvodi,
10.
suspendiranimi snovmi,
11.
snovmi, ki prispevajo k evtrofikaciji (zlasti
nitrati in fosfati), in
12.
snovmi, ki neugodno vplivajo na kisikovo
bilanco (in se lahko merijo s parametri, kakršni so BPK, KPK, itn.).
12.a člen
(popis emisij, izpustov in uhajanja
prednostnih in prednostnih nevarnih snovi)
(1) Načrt upravljanja voda mora
vključevati popis emisij, izpustov in uhajanja vseh prednostnih in prednostnih
nevarnih snovi ter drugih onesnaževal (v nadaljnjem besedilu: popis) v skladu s
predpisi, ki urejajo stanje površinskih voda.
(2) Popis vključuje tudi grafične
prikaze na kartah, če so na voljo, in koncentracije snovi iz predpisov, ki
urejajo stanje površinskih voda, v sedimentu in bioti, če je to primerno.
(3) Popis se pripravi na podlagi:
-
podatkov, zbranih v skladu z 10., 11., 12.,
14., 15. in 16. členom te uredbe,
-
podatkov, zbranih na podlagi monitoringa
kemijskega stanja vodnih teles površinskih voda,
-
podatkov, zbranih v skladu z Uredbo Evropskega
parlamenta in Sveta (ES) št. 166/2006 z dne 18. januarja 2006 o Evropskem
registru izpustov in prenosov onesnaževal ter spremembi direktiv Sveta
91/689/EGS in 96/61/ES (UL L št. 33 z dne 4. 2. 2006, str. 1), in
-
drugih razpoložljivih podatkov o snoveh iz
predpisov, ki urejajo stanje površinskih voda.
(4) Referenčno obdobje za oceno
vrednosti onesnaževal, ki se vnesejo v popis, je izbrano leto pred zaključkom
analize v skladu z 10. do 16. členom te uredbe. Za prednostne in prednostne
nevarne snovi ter druga onesnaževala v skladu s predpisi, ki urejajo
fitofarmacevtska sredstva, se vnosi lahko izračunajo kot povprečje treh let
pred zaključkom analize v skladu z 10. do 16. členom te uredbe.
13. člen
(hidrološke in morfološke obremenitve)
(1) Pri pripravi prikaza hidroloških
in morfoloških obremenitev se upoštevajo tiste obremenitve, ki povzročijo ali
bi lahko povzročile znatno in očitno spremembo naravnih značilnosti vodnega
telesa ali znatno vplivajo na spremembo hidroloških ali hidravličnih
značilnosti površinske vode ali podzemne vode ali na morfološke značilnosti
površinske vode, vključno s pomembnimi vodnimi objekti in napravami za storitve,
povezane z obremenjevanjem voda.
(2) Prikaz hidroloških in morfoloških
obremenitev vodnih teles površinskih ali podzemnih voda mora vsebovati podatke
in informacije o vrsti, jakosti ter časovnem in prostorskem razporedu
hidroloških ali morfoloških obremenitev voda, povzročenih zaradi dejavnosti
človeka v povezavi s storitvami, povezanimi z obremenjevanjem voda, ali z rabo
zemljišč.
14. člen
(druge antropogene obremenitve)
(1) Pri pripravi prikaza drugih
antropogenih obremenitev vodnih teles površinskih ali podzemnih voda se
upoštevajo tiste obremenitve, za katere se ocenjuje, da lahko:
1.
povzročijo znatno in očitno spremembo
kemijskega stanja površinske ali podzemne vode,
2.
povzročijo znatno in očitno spremembo naravnih
značilnosti vodnega telesa,
3.
znatno vplivajo na spremembo hidroloških ali
hidravličnih značilnosti površinske vode ali podzemne vode ali na morfološke
značilnosti površinske vode ali
4.
znatno vplivajo na spremembo strukture in
funkcije vodnega ekosistema površinske vode.
(2) Prikaz drugih antropogenih
obremenitev voda mora vsebovati podatke in informacije o vrsti, jakosti ter
časovnem in prostorskem razporedu takih obremenitev.
15. člen
(ocena verjetnosti doseganja ciljev iz
načrta upravljanja voda)
(1) Ocena verjetnosti doseganja ciljev
se mora nanašati na oceno verjetnosti, da bodo vodna telesa površinskih ali
podzemnih voda dosegla zanje določene okoljske cilje, in mora vključevati:
1.
oceno verjetnosti, da vodna telesa površinskih
ali podzemnih voda ne bodo dosegla okoljskih ciljev zaradi vplivov obremenitev
iz virov onesnaževanja, ločeno za točkovne in razpršene vire onesnaževanja, če
je to potrebno,
2.
oceno verjetnosti, da vodna telesa površinskih
voda ne bodo dosegla okoljskih ciljev zaradi vplivov hidroloških obremenitev,
3.
oceno verjetnosti, da vodna telesa površinskih
voda ne bodo dosegla okoljskih ciljev zaradi vplivov morfoloških obremenitev,
4.
oceno verjetnosti, da vodna telesa podzemnih
voda ne bodo dosegla okoljskih ciljev zaradi vplivov hidroloških obremenitev
podzemne vode, ločeno za odvzeme in napajanje podzemne vode, če je to potrebno,
in
5.
oceno verjetnosti, da vodna telesa površinskih
ali podzemnih voda ne bodo dosegla okoljskih ciljev zaradi vplivov drugih
antropogenih obremenitev.
(2) Ocena verjetnosti doseganja
okoljskih ciljev se izvede v ustreznem časovnem in prostorskem merilu glede na
časovno in prostorsko razporeditev obremenitev in ugotovljenih vplivov.
(3) Ocena verjetnosti doseganja
okoljskih ciljev se izvede ločeno za posamezne vrste obremenitev in vplivov.
Ocena se lahko izvede za vsako posamezno vodno telo ali za skupino vodnih
teles. Za končno oceno verjetnosti doseganja okoljskih ciljev za posamezno
vodno telo se uporabi najneugodnejša ocena vsakega posameznega vodnega telesa
ali skupine vodnih teles po posameznih vrstah obremenitev.
(4) Verjetnost doseganja okoljskih
ciljev se za posamezna vodna telesa ali skupine vodnih teles lahko razvrsti v
razrede večstopenjske lestvice ob upoštevanju zanesljivosti in natančnosti
podatkov in informacij.
(5) Obremenitev, za katero se oceni
velika verjetnost, da sama po sebi ali v kombinaciji z drugimi vrstami
obremenitev povzroči, da vodno telo ali skupna vodnih teles ne bo dosegla zanje
določenih ciljev, se opredeli kot pomembna obremenitev.
15.a člen
(ocena verjetnosti doseganja ciljev za
vodna telesa podzemnih voda)
Ocena verjetnosti doseganja ciljev za vodna
telesa podzemnih voda mora vključevati tudi:
1.
informacije o številu vodnih teles ali skupin
vodnih teles podzemne vode, za katera je v skladu s prejšnjim členom ocenjeno,
da ne bodo dosegla dobrega kemijskega stanja, ter o onesnaževalih in
indikatorjih onesnaženja, ki določajo tako oceno, vključno z izmerjenimi koncentracijami
oziroma vrednostmi, in
2.
informacije o vodnih telesih iz prejšnje točke,
zlasti o velikosti vodnih teles, razmerju med vodnimi telesi podzemne vode in z
njo povezanimi površinskimi vodami ter neposredno odvisnimi kopenskimi
ekosistemi in vrednosti naravnega ozadja v vodnih telesih podzemne vode v
primerih naravno prisotnih snovi.
16. člen
(nadaljnji opis značilnosti)
(1) Ne glede na določbe prejšnjega
člena lahko ocena verjetnosti doseganja okoljskih ciljev vključuje tudi
nadaljnji opis značilnosti vodnih teles površinskih ali podzemnih voda,
vključno z opisom uporabljene metode in meril.
(2) Nadaljnji opis značilnosti vodnih
teles podzemnih voda se izdela za tista vodna telesa, za katera se ocenjuje
velika verjetnost, da okoljski cilji ne bodo doseženi, in mora vključevati opis
posameznega vodnega telesa, s poudarkom na:
-
geoloških značilnostih, vključno z velikostjo
in vrsto geoloških enot,
-
hidrogeoloških značilnostih, vključno s
hidravlično prevodnostjo, poroznostjo in zaprtostjo oziroma odprtostjo
vodonosnika,
-
značilnostih površinskih usedlin in prsti v
povodju, iz katerega se telo podzemne vode napaja, vključno z debelino,
poroznostjo, hidravlično prevodnostjo in absorpcijskimi lastnostmi usedlin in
prsti,
-
značilnostih stratifikacije podzemne vode v
telesu podzemne vode,
-
opisu vodnih teles podzemnih voda, od katerih
so neposredno odvisni ekosistemi v vodnih telesih površinskih voda ali kopenski
ekosistemi,
-
ocenah smeri in stopnje izmenjave vode med
telesom podzemne vode in z njim povezanimi površinskimi sistemi,
-
zadostnih podatkih za izračun dolgoletnega
povprečja letnih stopenj popolne obnove in
-
opredelitvi kemijske sestave podzemne vode,
vključno z določitvijo prispevka človekovega delovanja.
2.3 Ekonomska analiza storitev, povezanih
z obremenjevanjem voda
17. člen
(ekonomska analiza storitev,
povezanih z obremenjevanjem voda)
(1) Ekonomska analiza storitev, povezanih z obremenjevanjem voda, se pripravi za vodno območje in mora vključevati zlasti:
1.
analizo gospodarskega pomena posamezne vrste storitve,
povezane z obremenjevanjem voda,
2.
analizo trendov posameznih vrst storitev, povezanih z obremenjevanjem voda, in
3.
analizo vključitve stroškov posameznih vrst
storitev, povezanih z
obremenjevanjem voda, v ceno izvajanja storitev oskrbe
s pitno vodo ter storitev odvajanja in čiščenja komunalne in padavinske odpadne
vode.
(2) Ekonomska analiza storitev, povezanih z obremenjevanjem voda, mora vključevati tudi pripravo podatkov in informacij za presojo
stroškovno najučinkovitejše kombinacije ukrepov v zvezi s storitvami, povezanimi z obremenjevanjem voda, na podlagi ocene možnih stroškov teh ukrepov.
(3) Gospodarski pomen storitev, povezanih z obremenjevanjem voda, se analizira za vse pomembne povzročitelje obremenitev iz 10. do
15. člena te uredbe. Analiza gospodarskega pomena posamezne vrste storitve, povezane z obremenjevanjem voda, in analiza trendov vseh vrst storitev,
povezanih z obremenjevanjem voda, iz 1. in 2. točke prvega odstavka tega člena mora vključevati
najmanj razdelitev na:
1.
opredelitev pomena posamezne vrste storitve, povezane z obremenjevanjem voda, za
gospodinjstva,
2.
opredelitev pomena posamezne vrste storitve,
povezane z obremenjevanjem voda, za industrijo in
3.
opredelitev pomena posamezne vrste storitve,
povezane z obremenjevanjem voda, za kmetijstvo.
(4) Analize iz prvega odstavka tega
člena morajo vključevati tudi opis uporabljene metode in meril ter opis
priprave pričakovanega poteka razvoja obremenitev ob upoštevanju trendov storitev, povezanih z obremenjevanjem voda,
socio-ekonomskega razvoja ter ukrepov, ki se izvajajo na področju varstva voda
na podlagi predpisov, ki urejajo vode, varstvo okolja in ohranjanje narave.
(5) Ne glede na določbe prvega
odstavka tega člena se analize iz 1. in 2. točke prvega odstavka tega člena
lahko pripravi tudi za območje podrobnejšega načrta upravljanja voda, povzetek
analiz iz 3. točke prvega odstavka tega člena pa tudi za območje izvajanja
zadevne storitve.
(6) Analiza iz 3. točke prvega
odstavka tega člena mora zagotavljati informacije o vključitvi stroškov
posameznih vrst storitev, povezanih z obremenjevanjem voda, v ceno izvajanja
storitev oskrbe s pitno vodo ter storitev odvajanja in čiščenja komunalne in
padavinske odpadne vode, ločeno za finančne in okoljske stroške in stroške vode
kot naravnega vira, in mora upoštevati potrebna finančna sredstva za ukrepe,
potrebne za doseganje okoljskih ciljev.
17.a člen
(povračilo stroškov za storitve, povezane
z obremenjevanjem voda)
(1) Analiza iz 3. točke prvega
odstavka prejšnjega člena mora vključevati opredelitev prispevkov posameznih storitev,
povezanih z obremenjevanjem voda, razdeljenih vsaj na industrijo, gospodinjstva
in kmetijstvo, k povračilu stroškov za storitve oskrbe s pitno vodo ter
stroškov za storitve odvajanja in čiščenja komunalne in padavinske odpadne vode
ob upoštevanju načela, po katerem plača povzročitelj obremenitve.
(2) Pri ugotavljanju stroškov iz
prejšnjega odstavka se upoštevajo tudi okoljski stroški in stroški virov ob
upoštevanju analize iz prejšnjega člena.
(3) Za posamezno dejavnost storitve,
povezane z obremenjevanjem voda, se lahko dopusti odstopanje od povračila
stroškov iz prvega odstavka tega člena, če to ne ogroža doseganja ciljev načrta
upravljanja voda.
(4) Načrt upravljanja voda vključuje
primere odstopanj od povračila stroškov iz prejšnjega odstavka in njihovo
obrazložitev.
2.4 Prikaz območij s posebnimi zahtevami
18. člen
(prikaz območij s posebnimi zahtevami)
(1) Prikaz območij s posebnimi
zahtevami mora vključevati podatke o lokacijah in mejah za:
1.
vodovarstvena območja,
2.
območja kopalnih voda,
3.
ogrožena območja,
4.
občutljiva območja v skladu s predpisi, ki
urejajo emisije snovi pri odvajanju odpadnih voda iz komunalnih čistilnih
naprav,
5.
ranljiva območja v skladu s predpisi, ki
urejajo vnos nevarnih snovi in rastlinskih hranil v tla,
6.
območja, pomembna za življenje in rast morskih
školjk in morskih polžev v skladu s predpisi, ki urejajo vode,
7.
območja salmonidnih in ciprinidnih voda v
skladu s predpisi, ki urejajo določitev odsekov površinskih voda, pomembnih za
življenje sladkovodnih vrst rib,
8.
zavarovana in varovana območja v skladu s
predpisi, ki urejajo ohranjanje narave, za katera sta pomembna vodni režim in
kakovost voda in
9.
območja varstvenih voda v skladu s predpisi, ki
urejajo ribištvo.
(2) Prikaz območij s posebnimi
zahtevami mora vključevati navedbo predpisov, na podlagi katerih so bila
posamezna območja določena.
3. Opis monitoringa vodnih teles
površinskih in podzemnih voda
19. člen
(opis monitoringa vodnih teles površinskih
voda)
(1) Načrt upravljanja voda mora
vključevati opis monitoringa vodnih teles površinskih voda, ki se pripravi
ločeno za ekološko in kemijsko stanje, zlasti pa opis:
1.
nadzornega monitoringa vodnih teles površinskih
voda,
2.
operativnega monitoringa vodnih teles
površinskih voda in
3.
preiskovalnega monitoringa vodnih teles
površinskih voda, če je ta vzpostavljen.
(2) Opis monitoringa vodnih teles
površinskih voda vključuje:
1.
prikaz mreže merilnih mest, vključno z
merilnimi mesti, ki so določena z Odločbo Komisije z dne 17. avgusta 2005
o vzpostavitvi registra mest, ki bodo sestavljala interkalibracijsko mrežo,
v skladu z Direktivo 2000/60/ES Evropskega parlamenta in Sveta
(2005/646/ES) (UL L št. 243 z dne 19. 9. 2005, str. 1),
2.
opis elementov kakovosti,
3.
opis pogostosti za nadzorni in operativni
monitoring površinskih voda in
4.
prikaz ekološkega in kemijskega stanja vodnih
teles površinskih voda.
(3) Opis monitoringa vodnih teles
površinskih voda mora vključevati tudi opis merilnih mrež in rezultatov
monitoringa vodnih teles površinskih voda ali njihovih delov na območjih s
posebnimi zahtevami v skladu s predpisi, ki urejajo stanje površinskih voda.
(4) Opis monitoringa vodnih teles
površinskih voda mora vključevati tudi oceno hidroloških parametrov, kot je
ustrezno za oceno ekološkega ali kemijskega stanja vodnih teles površinskih
voda.
(5) Opis monitoringa vodnih teles
površinskih voda mora vključevati tudi oceno ravni zaupanja in natančnosti
rezultatov monitoringa površinskih voda.
20. člen
(opis monitoringa vodnih teles podzemnih
voda)
(1) Načrt upravljanja voda mora
vključevati opis monitoringa vodnih teles podzemnih voda, ki se pripravi ločeno
za kemijsko in količinsko stanje, zlasti pa opis:
1.
nadzornega monitoringa vodnih teles podzemnih
voda in
2.
operativnega monitoringa vodnih teles podzemnih
voda.
(2) Opis monitoringa vodnih teles
podzemnih voda vključuje prikaz mreže merilnih mest, opis elementov kakovosti
in pogostosti za nadzorni in operativni monitoring ter prikaz količinskega in
kemijskega stanja vodnih teles podzemnih voda.
(3) Opis monitoringa vodnih teles
podzemnih voda mora vključevati tudi oceno ravni zaupanja in natančnosti
rezultatov monitoringa podzemnih voda.
(4) Opis monitoringa vodnih teles
podzemnih voda mora vključevati tudi informacije v zvezi z onesnaževali, za
katera so bile določene vrednosti praga, zlasti še:
-
navedbo onesnaževal, za katere so bile določene
vrednosti praga, in vrednosti pragov za ta onesnaževala, ali kakršne koli
spremembe vrednosti pragov glede na vrednosti v predhodnem načrtu upravljanja
voda;
-
povzetek načina uporabe postopka za določitev
vrednosti praga.
(5) Povzetek iz druge alinee
prejšnjega odstavka, če je to mogoče, vključuje tudi:
1.
informacijo o uporabi vrednosti praga na
nacionalni ravni, na ravni vodnega območja ali na ravni dela mednarodnega
vodnega območja, ali na ravni vodnega telesa ali skupine vodnih teles podzemne
vode,
2.
informacije o vrednosti praga,
3.
informacije o razmerju med vrednostmi praga in
vrednostmi naravnega ozadja v primeru naravno prisotnih snovi,
4.
informacije o razmerju med vrednostmi praga in
okoljskimi cilji kakovosti in drugimi standardi za varstvo voda v skladu s
predpisi, ki urejajo vode, in predpisi, ki urejajo varstvo okolja, ter
5.
informacije o razmerju med vrednostmi praga in
drugimi relevantnimi informacijami o strupenosti, ekostrupenosti, obstojnosti,
zmožnosti bioakumulacije in razprševanju onesnaževal.
(6) Opis rezultatov monitoringa vodnih
teles podzemnih voda mora vsebovati tudi opis ocene kemijskega stanja podzemne
vode in opis ugotovljenih trendov koncentracij onesnaževal ter obrazložitev o
tem, kako se je pri končni oceni kemijskega stanja podzemne vode upoštevalo
preseganje standardov kakovosti podzemne vode ali vrednosti praga na posameznih
merilnih mestih. Vsebovati mora tudi poročilo o določitvi trenda ter
obrazložitev določitve izhodiščnih točk za obrat trenda. Poročilo o določitvi
trendov vsebuje tudi obrazložitev, kako je ocena trenda na podlagi posameznih
merilnih mest v vodnem telesu ali skupini vodnih teles podzemne vode prispevala
k določitvi, da gre za pomemben in stalno naraščajoč trend koncentracije
onesnaževal ali za obrat takšnega trenda.
(7) Določitev trenda ter poročilo o
tej določitvi se prvič vključi v prvi načrt upravljanja voda na vodnih
območjih, če je to mogoče in ob upoštevanju obstoječih podatkov.
(8) Opis rezultatov monitoringa vodnih
teles podzemnih voda mora vključevati tudi opis rezultatov dodatnega
ocenjevanja trendov zaradi podrobnejšega ugotavljanja vplivov obstoječega
obsega onesnaženja.
4. Pregled pomembnih zadev upravljanja
voda
21. člen
(pregled pomembnih zadev upravljanja voda)
(1) Pregled pomembnih zadev
upravljanja voda mora vključevati pregled zadev, za katere se ocenjuje, da
predstavljajo glavne okoljske probleme na območju načrta upravljanja voda in
jih je treba obravnavati v načrtu upravljanja voda in programu ukrepov.
(2) Pregled pomembnih zadev
upravljanja voda se pripravi na podlagi ocene verjetnosti doseganja ciljev iz
15. člena te uredbe in na podlagi rezultatov ekonomskih analiz storitev,
povezanih z obremenjevanjem voda, iz 17. člena te uredbe.
(3) Pregled pomembnih zadev
upravljanja voda je osnova za opredelitev izjem pri doseganju ciljev in
določitev rokov za doseganje ciljev za vsako vodno telo ali skupino vodnih
teles površinskih in podzemnih voda ter za oblikovanje programa ukrepov na
območju načrta upravljanja voda.
(4) Pregled pomembnih zadev upravljanja
voda vključuje tudi razpoložljive podatke in analize, ki kažejo na pojav
podnebnih sprememb na območju zadevnega načrta upravljanja voda.
5. Podrobnejša opredelitev ciljev
načrta upravljanja voda
22. člen
(cilji načrta upravljanja voda)
(1) Cilji načrta upravljanja voda so
okoljski cilji, ki zajemajo cilje v zvezi z varstvom voda, in cilji v zvezi z
urejanjem in rabo voda.
(2) Okoljski cilji morajo biti
oblikovani na podlagi standardov kakovosti okolja tako, da se zagotovi zlasti
preprečitev poslabšanja stanja in doseganje dobrega stanja vseh vodnih teles.
(3) Okoljski cilji za vodna telesa
površinskih voda morajo biti oblikovani tako, da zagotovijo zlasti:
1.
varovanje, izboljšanje in obnavljanje vodnih
teles površinskih voda tako, da se doseže dobro ekološko in kemijsko stanje
površinske vode v skladu s predpisi, ki urejajo varstvo okolja,
2.
varovanje in izboljševanje vseh umetnih in
močno preoblikovanih vodnih teles, zato da se doseže dober ekološki potencial
in dobro kemijsko stanje vode v skladu s predpisi, ki urejajo varstvo okolja,
in
3.
postopno zmanjšanje onesnaževanja s prednostnimi
snovmi in ustavitev ali postopno odpravo emisij, odvajanja in uhajanja
prednostnih nevarnih snovi.
(4) Okoljski cilji za vodna telesa
podzemnih voda morajo biti oblikovani tako, da zagotovijo zlasti:
1.
preprečitev ali omejitev vnašanja onesnaževal v
podzemno vodo,
2.
varovanje, izboljšanje in obnavljanje vodnih
teles podzemne vode ter zagotavljanje ravnotežja med odvzemanjem in
obnavljanjem podzemne vode tako, da se doseže njeno dobro kemijsko in
količinsko stanje v skladu s predpisi, ki urejajo varstvo okolja,
3.
obrat vsakega pomembnega in trajnega trenda
naraščanja koncentracije kateregakoli onesnaževala, ki je posledica človekove
dejavnosti in znatno ogroža kakovost vodnih ali kopenskih ekosistemov, zdravje
ljudi ali človekovo rabo podzemne vode, in
4.
postopno zmanjšanje onesnaževanja s
prednostnimi snovmi in ustavitev ali postopno odpravo emisij, odvajanja in
uhajanja prednostnih nevarnih snovi.
(5) Cilji v zvezi z urejanjem voda
morajo biti oblikovani tako, da se zagotovi zlasti:
1.
ohranjanje in uravnavanje vodnih količin in
2.
varstvo pred škodljivim delovanjem voda.
(6) Cilji v zvezi z rabo voda morajo
biti oblikovani na podlagi obstoječega stanja voda in stanja območij s
posebnimi zahtevami in morajo izhajati iz drugih ciljev, določenih v tem členu.
(7) Cilji načrta upravljanja voda se
določijo za vsako posamezno vodno telo ali za skupino vodnih teles, posebej za
površinske in podzemne vode, na podlagi splošnih ciljev upravljanja voda in
varstva okolja ter v skladu s predpisi, ki urejajo vode in s predpisi, ki
urejajo varstvo okolja. Za vodna telesa ali njihove dele, ki segajo na območja
s posebnimi zahtevami, se cilji načrta upravljanja voda povzamejo po predpisih,
na podlagi katerih so bila ta območja določena.
(8) Kadar se na posamezno vodno telo
ali skupino vodnih teles nanaša več ciljev, se kot cilj določi najstrožji od
teh ciljev.
(9) Za posamezne cilje iz tega člena,
določene za vsako posamezno vodno telo ali skupino vodnih teles površinskih ali
podzemnih voda, se opredelijo tudi roki za njihovo doseganje.
(10) Cilji načrta upravljanja voda so tudi
cilji upravljanja vodnih in priobalnih zemljišč v lasti države.
23. člen
(izjeme pri opredelitvi okoljskih ciljev)
V načrtu upravljanja voda se lahko pri
opredelitvi okoljskih ciljev določijo izjeme tako, da se:
1.
za posamezna vodna telesa ali skupine vodnih
teles podaljšajo roki za doseganje ciljev,
2.
za posamezna vodna telesa ali skupine vodnih
teles določijo manj strogi ali občasni manj strogi okoljski cilji ali
3.
za posamezna vodna telesa ali skupine vodnih
teles dopusti začasno odstopanje od zastavljenih ciljev.
24. člen
(izjeme za umetna in močno preoblikovana
vodna telesa)
Za umetna in močno preoblikovana vodna
telesa se pri določanju izjem iz prejšnjega člena namesto ekološkega stanja
upošteva ekološki potencial.
25. člen
(vrstni red opredeljevanja izjem)
Pri uporabi izjem iz 1. in 2. točke 23. člena te uredbe je treba najprej uporabiti izjemo iz 1. točke.
26. člen
(pogoji glede podaljšanja rokov za
doseganje ciljev načrta upravljanja voda)
(1) Roki iz devetega odstavka
22. člena te uredbe se lahko podaljšajo tako, da se okoljski cilji
dosežejo postopoma, če:
1.
se stanje prizadetega vodnega telesa ali
skupine vodnih teles nič več ne slabša;
2.
vseh potrebnih izboljšav stanja vodnega telesa
ali skupine vodnih teles ni mogoče razumno doseči zaradi vsaj enega od
naslednjih razlogov:
-
ukrepi za doseganje ciljev so tehnično
izvedljivi le v fazah, ki presegajo časovni okvir iz devetega odstavka
22. člena te uredbe,
-
izvedba ukrepov za doseganje ciljev v časovnem
okviru iz devetega odstavka 22. člena te uredbe bi bila povezana z
nesorazmerno visokimi stroški in
-
naravne razmere ne dopuščajo pravočasnega
izboljšanja stanja vodnega telesa.
(2) Rok za doseganje okoljskih ciljev
se lahko podaljša največ za obdobje prvih dveh sprememb in dopolnitev načrta
upravljanja voda, razen kadar ciljev zaradi naravnih razmer ni mogoče doseči v
tem roku.
(3) Podaljšanje rokov in vzroki zanje
morajo biti obrazloženi.
(4) Povzetek ukrepov za postopno
doseganje ciljev do izteka podaljšanega roka se vključi v povzetek programa
ukrepov iz 29. člena te uredbe.
(5) V povzetek programa ukrepov iz 29.
člena te uredbe se vključita tudi obrazložitev razlogov za kakršno koli večjo
zamudo pri zagotavljanju izvedljivosti ukrepov iz prejšnjega odstavka in
pričakovana časovna razporeditev za njihovo izvajanje.
27. člen
(manj strogi okoljski cilji)
(1) Za vodna telesa, ki so zaradi
človekovega delovanja tako prizadeta, da bi bilo doseganje okoljskih ciljev iz
22. člena te uredbe tehnično neizvedljivo ali nesorazmerno drago, se lahko
določijo manj strogi okoljski cilji, če so izpolnjeni naslednji pogoji:
1.
koristni cilji, ki jim je namenjeno izvajanje
človekovih dejavnosti, se zaradi nesorazmerno visokih stroškov ne dajo doseči
na način, ki bi imel manjši škodljiv vpliv na okolje;
2.
če je zagotovljeno, da se:
-
za površinske vode doseže najboljše možno ekološko
in kemijsko stanje glede na vplive, ki se jim zaradi narave človekovega
delovanja ali onesnaževanja ni bilo mogoče razumno izogniti,
-
za podzemno vodo njeno dobro stanje čim manj
spremeni glede na vplive, ki se jim zaradi narave človekovega delovanja ali
onesnaževanja ni bilo mogoče razumno izogniti;
3.
stanje prizadetega vodnega telesa nič več ne
slabša.
(2) Manj strogi okoljski cilji se
določijo tudi za umetna in močno preoblikovana vodna telesa, pri čemer se kot
dopustni upoštevajo tisti vplivi hidroloških ali morfoloških obremenitev, ki so
posledica umetnih ali močno preoblikovanih značilnosti vodnega telesa zaradi
človekovih posegov v površinske vode, kot podlaga za opravljanje določene
dejavnosti ali podlaga za določeno rabo voda.
(3) Manj strogi okoljski cilji se za
posamezna vodna telesa lahko določijo tudi zaradi:
1.
novih preoblikovanj fizičnih značilnosti
vodnega telesa površinske vode,
2.
spremembe gladine podzemne vode ali
3.
neuspešnega preprečevanja poslabšanja stanja iz
zelo dobrega v dobro, ki je posledica novih dejavnosti trajnostnega razvoja.
(4) Manj strogi okoljski cilji iz
prejšnjega odstavka se določijo, če:
1.
se predvidijo ukrepi za ublažitev škodljivih
vplivov na stanje vodnega telesa,
2.
so razlogi za preoblikovanje ali spremembo
prevladujoč javni interes,
3.
so koristi, ki jih ima novo preoblikovanje ali
sprememba, za zdravje ljudi, ohranjanje varnosti ljudi ali trajnostni razvoj,
večje od koristi, ki jih ima doseganje ciljev iz 22. člena te uredbe, in
4.
se koristni cilji, ki jim je namenjeno preoblikovanje
ali sprememba, zaradi tehnične neizvedljivosti ali nesorazmerno visokih
stroškov ne dajo doseči na način, ki bi imel manjši škodljiv vpliv na okolje.
(5) Pri določitvi manj strogih
okoljskih ciljev je treba navesti in utemeljiti razloge za njihovo določitev.
(6) Pri določitvi manj strogih
okoljskih ciljev v skladu z določbami tega člena je treba zagotoviti, da se ne
ogrozi uresničevanje ciljev iz 22. člena te uredbe pri drugih vodnih
telesih na istem vodnem območju in da se ne ogrozi uresničevanje ciljev drugih
nacionalnih predpisov ali zakonodaje Evropske unije.
(7) Občasni manj strogi okoljski cilji
v obliki začasnega poslabšanja stanja vodnih teles ali začasnega nedoseganja
ciljev zaradi naravne nesreče ali višje sile, ki je ni bilo mogoče predvideti,
se določijo, če se predvidijo ukrepi, da se prepreči nadaljnje slabšanje stanja
in da se ne ogrozi uresničitev ciljev iz 22. člena te uredbe pri drugih
vodnih telesih, ki jih te okoliščine niso prizadele.
(8) Določitev občasno manj strogih
okoljskih ciljev mora vključevati tudi opis izrednih razmer ali razmer zaradi
naravne nesreče ali višje sile, ki je ni bilo mogoče predvideti, vključno z
opisom ustreznih kazalcev. Ukrepi, ki jih je treba izvesti v takih izrednih
razmerah, se vključijo v program ukrepov in ne smejo ogroziti obnove kakovosti
vodnega telesa po prenehanju takih izrednih razmer. Za vodna telesa, za katera
se določijo manj strogi okoljski cilji iz prejšnjega odstavka, se predvidijo
ukrepi, da se ta vodna telesa vrnejo v stanje pred učinki teh razmer, kakor
hitro je to mogoče.
28. člen
(ekonomska utemeljitev izjem pri doseganju
okoljskih ciljev)
(1) Izjeme pri doseganju okoljskih
ciljev se opredelijo in ekonomsko utemeljijo, če je za vsoto vseh potrebnih
finančnih sredstev za izvedbo programa ukrepov iz prvega odstavka
31. člena te uredbe mogoče domnevati, da je glede na koristi za okolje
nesorazmerno visoka.
(2) Opredelitev in ekonomska
utemeljitev izjem pri doseganju okoljskih ciljev mora vključevati zlasti
analizo vseh sredstev, potrebnih za izvedbo programa ukrepov, glede na
pričakovane koristi.
(3) Če se na podlagi analize iz
prejšnjega odstavka ugotovi, da se stroški za izvedbo programa ukrepov
zmanjšajo ali da je te stroške mogoče učinkoviteje razporediti skozi daljše
obdobje, se izjeme opredelijo kot podaljšanje rokov za doseganje ciljev v
skladu s 26. členom te uredbe.
(4) Če se na podlagi analize iz
drugega odstavka tega člena ugotovi, da so stroški za izvedbo programa ukrepov
glede na pričakovane koristi nesorazmerni, se izjeme opredelijo kot manj strogi
okoljski cilji v skladu s prejšnjim členom. Pri tej analizi se v okviru
pričakovanih koristi upoštevajo okoljske koristi za površinske ali podzemne
vode in, če je potrebno, tudi socio-ekonomske in distribucijske posledice.
(5) Pri opredelitvi izjeme doseganja
okoljskih ciljev se ekonomska utemeljitev lahko izdela za posamezno vodno telo
ali za skupino vodnih teles.
28.a člen
(odstopanje od okoljskih ciljev)
(1) Odstopanje od okoljskih ciljev je
dovoljeno, kadar:
1.
je nedoseganje dobrega stanja vodnega telesa
podzemne vode, dobrega ekološkega stanja ali dobrega ekološkega potenciala
vodnega telesa površinske vode ali slabšanje stanja vodnega telesa površinske
ali podzemne vode posledica novih preoblikovanj fizičnih značilnosti vodnega
telesa površinske vode ali spremembe gladine vodnega telesa podzemne vode ali
2.
je poslabšanje stanja vodnega telesa površinske
vode iz zelo dobrega stanja v dobro stanje posledica novih dejavnosti
trajnostnega razvoja in so izpolnjeni pogoji iz drugega odstavka tega člena.
(2) Odstopanje od okoljskih ciljev iz
prejšnjega odstavka je dovoljeno, če:
1.
gre pri nameravanih preoblikovanjih za
prevladujoč javni interes oziroma so koristi, ki jih imajo nova preoblikovanja
za zdravje ali varnost ljudi ali za trajnostni razvoj, večje od koristi, ki jih
ima doseganje okoljskih ciljev za okolje in družbo, in
2.
koristnih ciljev, ki bodo doseženi z novimi
preoblikovanji, zaradi tehnične neizvedljivosti ali nesorazmernih stroškov ni
mogoče zagotoviti na drug način, ki je boljša okoljska možnost, in
3.
se izvedejo vsi tehnično izvedljivi in
sorazmerni ukrepi, da se ublažijo škodljivi vplivi na stanje voda.
(3) Primeri odstopanj od okoljskih
ciljev iz prvega odstavka tega člena morajo biti navedeni in obrazloženi v
načrtu upravljanja voda, okoljski cilji pa se ob vsaki spremembi in dopolnitvi
načrta upravljanja voda ponovno pregledajo.
6. Povzetek ukrepov
29. člen
(povzetek ukrepov)
(1) Povzetek ukrepov mora vključevati
zlasti povzetke ukrepov, ki se izvajajo na podlagi:
1.
predpisov, ki urejajo vode, in predpisov, ki
urejajo varstvo okolja in se nanašajo na varstvo voda;
2.
predpisov, ki urejajo vode in se nanašajo na
urejanje voda, in
3.
predpisov, ki urejajo vode, in predpisov, ki
urejajo varstvo okolja in se nanašajo na rabo voda.
(2) Povzetek ukrepov, ki se nanašajo
na varstvo voda, mora vključevati zlasti povzetke ukrepov:
-
ki so sprejeti na podlagi predpisov, ki urejajo
območje kopalnih voda;
-
ki so sprejeti na podlagi predpisov, ki urejajo
vodovarstvena območja;
-
ki so sprejeti na podlagi predpisov, ki urejajo
varstvo okolja, zaradi doseganja okoljskih ciljev;
-
ki so sprejeti na podlagi predpisov, ki urejajo
ohranjanje narave, za katere sta pomembna vodni režim in kakovost voda;
-
za izpolnjevanje zahtev v skladu s predpisi, ki
urejajo kakovost voda, ki se odvzemajo za oskrbo s pitno vodo;
-
za preprečevanje povečanja onesnaženja morskih
voda in
-
za zagotavljanje nadzora nad posegi v
hidromorfološke značilnosti vodnih teles.
(3) Povzetek ukrepov, ki se nanašajo
na varstvo voda, mora vključevati tudi povzetke:
-
načrtovanih ukrepov za izvajanje načela, po
katerem plača povzročitelj obremenitve, ter povzetek mehanizmov, vključno s
cenovno politiko za vodo, za zagotavljanje gospodarne in trajnostne rabe vode,
da se ne ogroža doseganje okoljskih ciljev;
-
načina uresničevanja načela povračila stroškov
za storitve, povezane z obremenjevanjem voda, vključno z okoljskimi stroški in
stroški naravnega vira, upoštevajoč načelo iz prejšnje alinee, ločeno za
industrijo, gospodinjstvo in kmetijstvo;
-
ukrepov za zagotavljanje nadzora nad točkovnim
odvajanjem, vnosom onesnaževal iz razpršenih virov in nad drugimi dejavnostmi,
ki lahko vplivajo na stanje vode;
-
ukrepov, izvedenih za preprečevanje ali
zmanjšanje vpliva dogodkov naključnega onesnaževanja v razmerah, ki jih ni bilo
mogoče predvideti, in
-
ukrepov in mehanizmov za izvajanje
kombiniranega pristopa nadzora nad odvajanjem v površinske vode in posrednim
odvajanjem v podzemne vode iz točkovnih in razpršenih virov onesnaževanja.
(4) Povzetek ukrepov, ki se nanašajo
na varstvo podzemnih voda, mora vključevati tudi:
1.
povzetke ukrepov za varstvo vodnih ali
kopenskih ekosistemov ali človekove rabe podzemne vode, ki so odvisni od dela
vodnega telesa podzemne vode, ki predstavlja eno ali več merilnih mest, na
katerih je standard kakovosti podzemne vode ali vrednost praga presežena,
kemijsko stanje vodnega telesa podzemne vode pa je dobro;
2.
povzetke ukrepov za obrat trendov, ki znatno
ogrožajo kakovost vodnih ali kopenskih ekosistemov, zdravje ljudi ali dejansko
ali potencialno dopustno rabo površinske ali podzemne vode;
3.
povzetke ukrepov za preprečevanje ali
omejevanje vnosov onesnaževal v podzemno vodo, zlasti še:
-
povzetek ukrepov za preprečitev vnosa nevarnih
snovi v podzemno vodo. Pri določitvi nevarnih snovi se upoštevajo zlasti snovi
iz 1. do 6. točke tretjega odstavka 12. člena te uredbe in snovi, ki se
uvrščajo v družine ali skupine snovi iz 7. do 9. točke tretjega odstavka 12.
člena te uredbe, če te štejejo za nevarne;
-
povzetek ukrepov za omejitev vnosa onesnaževal
iz tretjega odstavka 12. člena te uredbe, ki ne štejejo za nevarna, ali drugih
nenevarnih onesnaževal, ki pomenijo obstoječe ali možno tveganje onesnaževanja,
da se prepreči poslabšanje kemijskega stanja podzemne vode ter prepreči pojav
pomembnega in trajnega trenda naraščanja koncentracij onesnaževal v podzemni
vodi. Taki ukrepi temeljijo najmanj na najboljših okoljskih praksah in
najboljši razpoložljivi tehnologiji v skladu s predpisi, ki urejajo varstvo
okolja;
-
povzetek ukrepov za preprečevanje ali
omejevanje vnosov onesnaževal iz razpršenih virov onesnaževanja, kadar je to
tehnično izvedljivo.
(5) Povzetek ukrepov mora vključevati
tudi povzetek ukrepov, sprejetih v zvezi s čezmejnim onesnaževanjem.
(6) Povzetek ukrepov, ki se nanašajo
na urejanje voda, mora vključevati zlasti povzetke ukrepov, ki se nanašajo na:
-
ohranjanje in uravnavanje vodnih količin,
vključno z ukrepi za zmanjševanje posledic hidroloških suš;
-
varstvo pred škodljivim delovanjem voda in
-
vzdrževanje voda.
(7) Povzetek ukrepov, ki se nanašajo
na rabo voda, mora vključevati zlasti povzetke:
-
ukrepov za zagotavljanje nadzora nad odvzemi
površinske in podzemne vode ter nadzora nad zajezitvami površinske vode, skupaj
s povzetkom izjem, ki nimajo pomembnega vpliva na stanje vode;
-
ukrepov za zagotavljanje nadzora nad umetnim
napajanjem ali bogatenjem vodnih teles podzemne vode in
-
določitev možnih vrst rabe vodnega in morskega
dobra, vključno z določitvijo pogojev ali omejitev rabe ali drugih posegov v
vodno in morsko dobro.
(8) Povzetek ukrepov mora vključevati
navedbo morebitnih sprejetih dopolnilnih in dodatnih ukrepov, ki so potrebni za
uresničevanje ciljev načrta upravljanja voda.
(9) Povzetek ukrepov mora vključevati
tudi navedbo ukrepov iz četrtega, sedmega in osmega odstavka 27. člena te
uredbe.
(10) Povzetki ukrepov iz tega člena
morajo vključevati tudi analizo tehnične izvedljivosti in učinkovitosti
posameznih ukrepov, terminski načrt izvajanja posameznih ukrepov ter izračune
stroškov oziroma potrebnih finančnih sredstev za izvedbo posameznih ukrepov.
29.a člen
(kombinirani pristop nadzora za točkovne
in razpršene vire onesnaževanja)
(1) Kombinirani pristop nadzora nad
odvajanjem v površinske vode in posrednim odvajanjem v podzemne vode vključuje:
-
vzpostavitev in izvajanje nadzora nad
emisijami, ki temelji na najboljših razpoložljivih tehnologijah ali ustreznih
mejnih vrednostih emisij, in
-
nadzor razpršenih virov onesnaževanja, ki
vključuje najboljšo okoljsko prakso v skladu s predpisi, ki urejajo varstvo
okolja, ter
-
monitoring stanja vodnih teles površinskih ali
podzemnih voda, v katera se neposredno ali posredno odvaja odpadna voda, če bi
odvajanje odpadne vode pomembno vplivalo na stanje vodnih teles ali njihovih
delov.
(2) Nadzor nad emisijami v površinske
ali podzemne vode iz točkovnih virov se izvaja v skladu s predpisi, ki urejajo
emisije snovi in toplote pri odvajanju odpadnih vod. Nadzor nad emisijami iz
razpršenih virov se izvaja v skladu s predpisi, ki urejajo varstvo okolja, in
predpisi, ki urejajo fitofarmacevtska sredstva.
(3) Kadar doseganje okoljskih ciljev
za posamezna vodna telesa površinskih voda ali standardov kakovosti okolja na
podlagi pogojev iz predpisov iz prejšnjega odstavka ni mogoče doseči, se določi
ustrezen strožji nadzor nad emisijami.
29.b člen
(izjeme pri opredelitvi ukrepov)
Pri opredelitvi ukrepov, ki se nanašajo na
površinske vode, se lahko izvzamejo ukrepi za preprečevanje ali omejevanje
vnosov onesnaževal, če:
-
prekoračitev okoljskih standardov kakovosti
izvira iz vira v drugi državi in zaradi takšnega čezmejnega onesnaževanja ni
mogoče izvesti učinkovitih ukrepov za doseganje okoljskih standardov kakovosti,
-
so bili uporabljeni razpoložljivi mehanizmi
usklajevanja na zadevnem mednarodnem povodju ali porečju in
-
so bile uporabljene določbe 23. člena te
uredbe.
30. člen
(stroškovno učinkovit program ukrepov)
(1) Pri pripravi programa ukrepov je treba
izdelati analize stroškovne učinkovitosti dopolnilnih in dodatnih ukrepov in
izbrati stroškovno najučinkovitejšo kombinacijo dopolnilnih in dodatnih
ukrepov.
(2) Analiza iz prejšnjega odstavka
vključuje tudi analizo občutljivosti posamezne kombinacije dopolnilnih in
dodatnih ukrepov.
7. Finančna sredstva
31. člen
(finančna sredstva za izvedbo programa
ukrepov)
(1) Načrt upravljanja voda mora
vključevati opredelitev finančnih sredstev za izvedbo izbrane kombinacije dopolnilnih
in dodatnih ukrepov in mora vključevati zlasti:
1.
opredelitev vsote vseh potrebnih finančnih
sredstev in
2.
opredelitev predvidenih virov finančnih
sredstev.
(2) Opredelitev finančnih sredstev
mora vključevati tudi analizo občutljivosti glede na:
1.
zanesljivost podatkov o stroških posameznih
ukrepov,
2.
zanesljivost podatkov o učinkovitosti
posameznih ukrepov in
3.
zanesljivost glede na časovni odmik učinkov
posameznih ukrepov.
(3) Podlaga za končno opredelitev
vsote vseh potrebnih finančnih sredstev iz 1. točke prvega odstavka tega člena
vključuje tudi ekonomsko utemeljitev morebitnih izjem pri doseganju okoljskih
ciljev iz 28. člena te uredbe.
32. člen
(finančne posledice programa ukrepov)
(1) Program ukrepov mora vključevati tudi
opredelitev finančnih posledic, ki poleg opredelitve finančnih sredstev za
izvedbo dopolnilnih in dodatnih ukrepov vključujejo zlasti:
1.
oceno socio-ekonomskih in distribucijskih
vplivov programa ukrepov;
2.
oceno finančnih posledic za proračun Republike
Slovenije in proračun občin, vključno s pripravo finančnega načrta za izvedbo
programa dopolnilnih in dodatnih ukrepov;
3.
opredelitev spremljajočih ukrepov za izvedbo
programa dopolnilnih in dodatnih ukrepov, zlasti finančnih, tehničnih in
institucionalnih, in
4.
oceno možnih vplivov na ekonomsko ceno
storitev, povezanih z obremenjevanjem voda.
(2) Opredelitev finančnih posledic iz
prejšnjega odstavka se pripravi ločeno za:
-
ukrepe, ki se nanašajo na doseganje okoljskih
ciljev, in
-
ukrepe, ki se nanašajo na varstvo pred
škodljivim delovanje voda.
8. Povzetek aktivnosti in rezultatov
sodelovanja javnosti
33. člen
(povzetek aktivnosti in rezultatov
sodelovanja javnosti)
Načrt upravljanja voda mora vključevati
povzetek poglavitnih sklopov predlogov, mnenj in pobud ter poročila o tem,
koliko in kako je pripravljavec načrta upošteval pripombe javnosti.
9. Priloge
34. člen
(priloge načrta upravljanja voda)
Načrt upravljanja voda ima naslednje
obvezne priloge:
1.
seznam morebitnih podrobnejših programov in
načrtov upravljanja voda, ki vplivajo na upravljanje voda na območju, na katero
se nanaša načrt, skupaj s povzetkom njihovih vsebin,
2.
poročilo, ki obsega opis aktivnosti in
rezultatov sodelovanja javnosti pri pripravi načrta ter iz tega izhajajočih
sprememb načrta, vključno s seznamom pridobljenih pisnih predlogov, mnenj in
pobud, ki se nanašajo na vprašanja upravljanja voda na obravnavanem vodnem
območju, ter poročilom o tem, koliko in kako je pripravljavec načrta upošteval
pripombe javnosti,
3.
seznam pristojnih organov ter navedbo
institucij in način pridobitve dokumentov, na podlagi katerih je bil izdelan
načrt,
4.
seznam strokovnih podlag, strokovnih navodil,
metodologij in poročil, na podlagi katerih je bil izdelan načrt,
5.
povzetek obveznosti, sprejetih z mednarodnimi
pogodbami, ki se nanašajo na upravljanje voda in način njihovega uresničevanja,
in
6.
seznam naslovov za stike in postopke za
pridobitev osnovnih dokumentov, strokovnih podlag in informacij ter aktualnih
podatkov o monitoringu voda.
IV. PODROBNEJŠA MERILA ZA PRIPRAVO NAČRTA UPRAVLJANJA VODA
35. člen
(podrobnejša merila za pripravo načrta
upravljanja voda)
Za pripravo posameznih poglavij načrta
upravljanja voda se kot podrobnejša merila uporabljajo strokovna navodila,
pripravljena v okviru posameznih delovnih skupin Skupne strategije Evropske
skupnosti o implementaciji vodne direktive, ki so objavljena na spletni strani
ministrstva.
V. OBLIKA NAČRTA UPRAVLJANJA VODA
36. člen
(oblika načrta upravljanja voda)
(1) Načrt upravljanja voda obsega
opisni in kartografski del.
(2) Načrt upravljanja voda se izdela v
digitalni in analogni obliki, ki morata biti med seboj skladni. Ob neskladnosti
velja analogna oblika.
(3) Analogna oblika načrta upravljanja
voda mora biti pripravljena tako, da sta opisni in kartografski del načrta skupaj
s kopijo uredbe o njegovem sprejetju vložena v ustrezno mapo, vezano v taki
obliki, da posameznih listov ni mogoče dodajati ali odvzemati. Če je gradivo
obsežnejše, se lahko vloži v več map, ki morajo biti označene z ustreznimi
zaporednimi številkami.
(4) Format mape s sestavinami načrta
upravljanja voda je A4 in izjemoma A3, če posameznih sestavin načrta na listih
večjega formata ni mogoče zložiti na format A4.
(5) Grafične karte se izdelajo v
tiskani obliki v približnem merilu 1: 500.000 ali 1: 1.000.000. Po potrebi se
izdelajo tudi karte v merilu 1: 250.000.
(6) Opisni del načrta upravljanja voda
mora vključevati naslovnico in notranje naslovne liste.
(7) Naslovnica opisnega dela mora
vključevati:
-
naslov glede na vrsto načrta upravljanja voda,
-
navedbo pravne podlage in
-
datum uveljavitve načrta upravljanja voda.
(8) Notranji naslovni listi opisnega
dela morajo vključevati:
-
podatke o pripravljavcih načrta upravljanja
voda in izdelovalcih strokovnih podlag,
-
kazalo vsebine opisnega dela,
-
kazalo vsebine kartografskega dela z grafičnimi
načrti,
-
seznam prilog načrta upravljanja voda in
-
podatke v zvezi z javnostjo, ki je sodelovala
pri pripravi načrta upravljanja voda.
37. člen
(opisni del načrta upravljanja voda)
Če je vsebina posameznega poglavja določena
in prikazana v kartografskem delu, se v besedilu navede napotilo k ustrezni
grafični karti in nasprotno.
38. člen
(kartografski del načrta upravljanja voda)
Kartografski del načrta upravljanja voda
mora vključevati naslednje grafične karte:
1.
prikaz lokacij in meja vodnih teles površinskih
voda, vključno z umetnimi in močno preoblikovanimi vodnimi telesi;
2.
prikaz meja ekoregij;
3.
prikaz zemljepisne lege tipov vodnih teles
površinskih voda;
4.
prikaz lokacij in meja vodnih teles podzemnih
voda;
5.
prikaz pomembnih točkovnih virov onesnaževanja
po vrstah obremenitve, ločeno za površinske in podzemne vode, zlasti
obremenitve iz:
-
komunalnih čistilnih naprav,
-
industrijskih virov onesnaževanja,
-
kmetijskih virov onesnaževanja,
-
drugih virov onesnaževanja;
6.
prikaz pomembnih razpršenih virov onesnaževanja
po vrstah obremenitve, ločeno za površinske in podzemne vode, zlasti
obremenitve iz:
-
komunalnih virov onesnaževanja,
-
industrijskih virov onesnaževanja,
-
kmetijskih virov onesnaževanja,
-
drugih virov onesnaževanja;
7.
prikaz pomembnih morfoloških in hidroloških
obremenitev površinskih voda ter hidroloških obremenitev podzemnih voda, ki so
posledica človekove dejavnosti;
8.
prikaz morebitnih drugih obremenitev zaradi
človekovih dejavnosti, ki lahko vplivajo na stanje voda, in v tem okviru tudi
prikaz območij pristanišč in plovnih poti v skladu s predpisi, ki urejajo
pomorstvo;
9.
prikaz načinov rabe zemljišč;
10.
prikaz vplivov:
-
na kemijsko stanje vodnih teles, ločeno za
vodna telesa površinskih in podzemnih voda,
-
na ekološko stanje vodnih teles površinskih
voda,
-
na količinsko stanje vodnih teles podzemnih
voda,
-
na stanje vodnih teles, ki segajo na območja s
posebnimi zahtevami, v skladu z zahtevami predpisov, na podlagi katerih so bila
ta območja določena;
11.
prikaz vodnih teles, ki morda ne bodo dosegla
okoljskih ciljev, ločeno za vodna telesa površinskih in podzemnih voda:
-
prikaz vodnih teles površinskih in podzemnih
voda, ki morda ne bodo dosegla okoljskih ciljev zaradi vplivov pomembnih
obremenitev iz virov onesnaževanja, ločeno za točkovne in razpršene vire
onesnaževanja, če je to potrebno,
-
prikaz vodnih teles površinskih voda, ki morda
ne bodo dosegla okoljskih ciljev zaradi vplivov pomembnih hidroloških
obremenitev kot posledice človekove dejavnosti,
-
prikaz vodnih teles površinskih voda, ki morda
ne bodo dosegla okoljskih ciljev zaradi vplivov pomembnih morfoloških
obremenitev kot posledice človekove dejavnosti,
-
prikaz vodnih teles podzemnih voda, ki morda ne
bodo dosegla okoljskih ciljev zaradi vplivov pomembnih hidroloških obremenitev
kot posledice človekove dejavnosti, ločeno za odvzeme in napajanje podzemne
vode, če je to potrebno,
-
prikaz vodnih teles površinskih in podzemnih
voda, ki morda ne bodo dosegla okoljskih ciljev zaradi vplivov drugih pomembnih
obremenitev;
12.
prikaz območij s posebnimi zahtevami:
-
prikaz vodovarstvenih območij,
-
prikaz območij kopalnih voda,
-
prikaz ogroženih območij,
-
prikaz občutljivih območij v skladu s predpisi,
ki urejajo emisije snovi pri odvajanju odpadnih vod iz komunalnih čistilnih
naprav,
-
prikaz ranljivih območij v skladu s predpisi,
ki urejajo vnos nevarnih snovi in rastlinskih hranil v tla,
-
prikaz območij, pomembnih za življenje in rast
morskih školjk in morskih polžev v skladu s predpisi, ki urejajo vode,
-
prikaz salmonidnih in ciprinidnih voda v skladu
s predpisi, ki urejajo določitev odsekov površinskih voda, pomembnih za
življenje sladkovodnih vrst rib,
-
prikaz zavarovanih in varovanih območij, za
katera sta pomembna vodni režim in kakovost voda, v skladu s predpisi, ki
urejajo ohranjanje narave,
-
prikaz drugih območij, za katera sta pomembna
vodni režim in kakovost voda;
13.
prikaz mrež merilnih mest za monitoring vodnih
teles površinskih voda;
14.
prikaz mrež merilnih mest za monitoring vodnih
teles podzemnih voda;
15.
prikaz stanja vodnih teles površinskih voda;
16.
prikaz stanja vodnih teles podzemnih voda;
17.
prikaz stanja vodnih teles, ki segajo na
območja s posebnimi zahtevami, v skladu s predpisi, ki urejajo stanje
površinskih voda;
18.
kjer je ukrepe mogoče lokacijsko opredeliti,
tudi prikaz:
-
ukrepov iz prvega odstavka 29. člena te
uredbe, pri čemer se ukrepi prikažejo na ločenih podatkovnih slojih skladno z
razdelitvijo ukrepov iz drugega, sedmega in osmega odstavka 29. člena te
uredbe,
-
dodatnih in dopolnilnih ukrepov, ki so potrebni
za uresničevanje ciljev načrta upravljanja voda,
-
povzetka vseh ukrepov za posamezna vodna
telesa, za katera je ocenjena velika verjetnost, da ne bodo dosegla zanje
določenih okoljskih ciljev.
39. člen
(grafične karte)
(1) Grafične karte iz prejšnjega člena
se izdelajo v digitalni obliki v državnem koordinatnem sistemu in se vodijo v
digitalni zbirki podatkov. Merilo digitalnih podatkovnih slojev iz prejšnjega
člena, ki prikazujejo problematiko površinskih voda, mora zagotavljati
natančnost za raven merila 1: 25.000. Merilo digitalnih podatkovnih slojev iz
prejšnjega člena, ki prikazujejo problematiko podzemnih voda, pa mora
zagotavljati natančnost za raven merila 1: 250.000.
(2) Vsak izris grafične karte mora
biti opremljen s številko lista, naslovom načrta upravljanja voda, legendo
tistih sestavih, ki so prikazane na listu, orientacijo grafičnega načrta
(praviloma sever–jug), oznako merila in datumom izdelave načrta.
40. člen
(oblika in vsebina spremenjenega ali
dopolnjenega načrta upravljanja voda)
(1) Vsak nov, dopolnjen ali spremenjen
načrt upravljanja voda se pripravi ob smiselni uporabi določb 5. do
39. člena te uredbe.
(2) Vsak nov, dopolnjen ali spremenjen
načrt upravljanja voda mora v ustreznih poglavjih vsebovati tudi:
1.
obrazložitev sprememb in dopolnitev načrta od
dneva njegove uveljavitve ali obrazložitev razlogov za pripravo novega načrta
upravljanja voda,
2.
oceno napredka pri doseganju okoljskih ciljev,
skupaj s prikazom rezultatov monitoringa za obdobje prejšnjega načrta v obliki
karte, in obrazložitev za okoljske cilje, ki niso bili doseženi,
3.
povzetek ukrepov, ki so bili predvideni v
predhodnem načrtu, a niso bili izvedeni, z obrazložitvijo, zakaj niso bili
izvedeni,
4.
povzetek ukrepov, ki niso bili predvideni v
predhodnem načrtu, a so bili izvedeni zaradi doseganja ciljev, skupaj z
obrazložitvijo,
5.
posodobljen popis iz prvega odstavka 12.a člena
te uredbe in
6.
posodobljene informacije iz 1. točke petega
odstavka 20. člena te uredbe.
(3) Vsak nov, spremenjen ali dopolnjen
načrt upravljanja voda ima poleg prilog iz 34. člena te uredbe tudi
naslednje obvezne priloge:
1.
povzetek sprememb in dopolnitev načrta od dneva
njegove uveljavitve, skupaj s povzetkom in obrazložitvijo:
-
pregleda ukrepov, ki so predvideni kot potrebni
zato, da se zahtevano stanje vodnih teles doseže do poteka podaljšanega roka,
pregled izvajanja teh ukrepov, vključno z razlogi za kakršnekoli zamude pri
zagotavljanju izvedljivosti teh ukrepov,
-
učinkov razmer in ukrepov, ki so bili izvedeni
zaradi začasnega poslabšanja stanja vodnih teles kot posledice okoliščin,
nastalih naravno ali zaradi višje sile in so izjemne ali jih razumno ni bilo
mogoče predvideti;
-
sprememb in dopolnitev registra območij s
posebnimi zahtevami;
2.
povzetek ocene napredka pri doseganju okoljskih
ciljev;
3.
povzetek ukrepov, ki so bili predvideni v
predhodnem načrtu, a niso bili izvedeni, skupaj z obrazložitvijo, zakaj niso
bili izvedeni;
4.
povzetek dodatnih začasnih ukrepov, ki v
predhodnem načrtu niso bili predvideni, a so bili izvedeni zaradi doseganja
ciljev;
5.
povzetek vmesnega poročila o napredku in
izvajanju načrtovanega programa ukrepov.
(4) Nov, spremenjen ali dopolnjen načrt
upravljanja voda lahko vključuje tudi podrobnejši načrt zmanjševanja
ogroženosti pred poplavami.
VI. VIRI PODATKOV
41. člen
(podatki za načrt upravljanja voda)
(1) Podatki, ki so podlaga za pripravo
načrta upravljanja voda, vključno s pripravo podatkov za izris na grafičnih
kartah, so podatki iz evidenc in zbirk podatkov, ki jih vodi ministrstvo, ter
podatki iz drugih uradnih zbirk in evidenc.
(2) Podlaga za pripravo načrta
upravljanja voda so lahko tudi drugi podatki in informacije, ki se pridobijo v
procesu sodelovanja javnosti. Načrt upravljanja voda mora vključevati navedbo
virov vseh takih podatkov, raven merila teh podatkov ter oceno stopnje njihove
natančnosti in zanesljivosti. Taki podatki se organizirajo v digitalni obliki v
skladu s predpisi, ki urejajo vodenje zbirk podatkov s področja upravljanja
voda in varstva okolja, ter se vnesejo v vodno knjigo ali vodni kataster ali
informacijski sistem okolja.
42. člen
(hramba in objava načrtov upravljanja
voda)
(1) Načrt upravljanja voda se hrani v
digitalni in analogni obliki na ministrstvu.
(2) Digitalna oblika načrta
upravljanja voda je del vodnega katastra.
(3) Načrt upravljanja voda se objavi
na spletnih straneh ministrstva.
(4) Dostop do podatkov in informacij
iz načrta upravljanja voda zagotavlja Agencija Republike Slovenije za okolje.
VII. POSEBNE DOLOČBE ZA PODROBNEJŠE NAČRTE UPRAVLJANJA VODA
43. člen
(priprava podrobnejšega načrta upravljanja
voda)
Za pripravo podrobnejšega načrta
upravljanja voda se smiselno uporabljajo določbe te uredbe, ki veljajo za
pripravo načrta upravljanja voda, če z določbami 44. do 47. člena ni
določeno drugače.
44. člen
(predlog za pripravo podrobnejšega načrta
upravljanja voda)
(1) Če pripravo podrobnejšega načrta upravljanja
voda predlaga pravna ali fizična oseba, ki izkaže, da je to potrebno za
doseganje ciljev in usmeritev za varstvo voda, urejanje voda in njihovo
trajnostno rabo, se predlog pripravi na podlagi obrazca iz priloge 1, ki je
sestavni del te uredbe. Obvezne vsebine predloga so zlasti:
1.
podatki o predlagatelju,
2.
navedba območja, na katero naj bi se
podrobnejši načrt upravljanja voda nanašal,
3.
predmet podrobnejšega načrta upravljanja voda,
4.
obrazložitev razlogov za pripravo podrobnejšega
načrta upravljanja voda in razlogov, ki izkazujejo, da je priprava
podrobnejšega načrta upravljanja voda potrebna za doseganje ciljev in usmeritev
za varstvo voda, urejanje voda in njihovo trajnostno rabo,
5.
predlog časovnega okvira za pripravo
podrobnejšega načrta upravljanja voda,
6.
predlog terminskega in vsebinskega načrta
posvetovanj z javnostjo in
7.
strokovna utemeljitev predloga za pripravo
podrobnejšega načrta upravljanja voda.
(2) Ne glede na določbe prejšnjega
odstavka lahko predlog za pripravo podrobnejšega načrta upravljanja voda
vključuje tudi predlog nosilcev in finančnih virov za pripravo strokovnih
podlag za pripravo podrobnejšega načrta upravljanja voda, skupaj s časovnim
razporedom financiranja.
(3) Strokovni utemeljitvi iz 7. točke
prvega odstavka tega člena so lahko priložene strokovne podlage za pripravo
podrobnejšega načrta upravljanja voda.
45. člen
(delovni program za pripravo podrobnejšega
načrta upravljanja voda)
(1) Delovni program za pripravo
podrobnejšega načrta upravljanja voda mora poleg obveznih vsebin iz drugega
odstavka 3. člena te uredbe vsebovati tudi opredelitev predmeta
podrobnejšega načrta upravljanja voda.
(2) Delovni program za pripravo
podrobnejšega načrta upravljanja voda sprejme minister in se objavi na spletni
strani ministrstva.
46. člen
(območje podrobnejšega načrta upravljanja
voda)
(1) Območje podrobnejšega načrta
upravljanja voda je lahko posamezno povodje ali porečje, določeno s predpisi,
ki urejajo določitev meja povodij in porečij ter meja vodnih območij z vodami
1. reda, ki jima pripadajo.
(2) Območje podrobnejšega načrta
upravljanja voda je lahko tudi manjše povodje ali porečje ali skupina manjših
povodij ali porečij, ki so stična. Meja takega območja podrobnejšega načrta
upravljanja voda se določi na podlagi hidrografskih razvodnic iz digitalne
zbirke podatkov za raven merila 1: 25.000 v državnem koordinatnem sistemu, ki
jo kot izvirnik hrani ministrstvo.
(3) Območje podrobnejšega načrta
upravljanja je lahko tudi vodno telo ali skupina vodnih teles skupaj z
njihovimi prispevnimi območji.
47. člen
(podrobnejši načrt upravljanja voda)
(1) Podrobnejši načrt upravljanja voda
lahko natančneje obravnava in dopolnjuje vsebine iz 5. člena te uredbe,
razen vsebin iz prve in drugega alinee 1. točke ter prve in četrte allinee 2.
točke prvega odstavka 5. člena te uredbe.
(2) Podrobnejši načrt upravljanja voda
lahko vključuje tudi opredelitev ukrepov, potrebnih za doseganje ciljev, zaradi
katerih se sprejema.
(3) Ne glede na določbe prvega
odstavka 39. člena lahko merilo digitalnih podatkovnih slojev zagotavlja
podrobnejšo raven merila, kakor je predpisana v tej uredbi. Po potrebi se
izdelajo tudi publikacijske karte v ustreznem merilu glede na območje
podrobnejšega načrta upravljanja voda.
Priloga 1: Obvezna vsebina in priloge predloga za
pripravo podrobnejšega načrta upravljanja voda
Uredba o podrobnejši vsebini in načinu
priprave načrta upravljanja voda (Uradni list RS, št. 26/06)
vsebuje naslednjo končno določbo:
»VIII. KONČNA DOLOČBA
48. člen
(začetek
veljavnosti)
Ta uredba začne veljati petnajsti dan po
objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.«.
Uredba o spremembah in dopolnitvah Uredbe o
podrobnejši vsebini in načinu priprave načrta upravljanja voda (Uradni list RS,
št. 5/09) vsebuje naslednje prehodne in
končne določbe:
»PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
33. člen
(1) Območja mešanja v skladu z novim
11.a členom uredbe se prvič prikažejo v načrtu upravljanja voda najpozneje do
22. decembra 2015.
(2) Popis emisij, izpustov in uhajanj
snovi iz prvega odstavka novega 12.a člena uredbe se prvič vključi v načrt
upravljanja voda najpozneje do 22. decembra 2015.
(3) Referenčno obdobje iz četrtega
odstavka novega 12.a člena uredbe za prvo oceno vrednosti onesnaževal je
izbrano leto med letoma 2008 in 2010, za izračun vnosa kot povprečja treh let
pa leta 2008, 2009 in 2010.
(4) Povzetek ukrepov iz novega šestega
odstavka 29. člena uredbe se prvič vključi v načrt upravljanja voda
najpozneje do 22. decembra 2015.
34. člen
Z dnem uveljavitve te uredbe preneha
veljati Strokovno navodilo za izdelavo vodnogospodarskih osnov (Uradni list
SRS, št. 28/88).
35. člen
Ta uredba začne veljati petnajsti dan po
objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.«.