Neuradno prečiščeno besedilo, ki vsebuje to spremembo:
Opozorilo: Neuradno prečiščeno besedilo
predpisa predstavlja zgolj informativni delovni pripomoček, glede katerega
organ ne jamči odškodninsko ali kako drugače.
Neuradno prečiščeno besedilo Uredbe o
dodeljevanju regionalnih državnih pomoči obsega:
-
Uredbo o dodeljevanju regionalnih državnih
pomoči (Uradni list RS, št. 72/06 z dne 11. 7. 2006),
-
Uredbo o spremembah in dopolnitvah Uredbe o
dodeljevanju regionalnih državnih pomoči (Uradni list RS, št. 70/07 z dne 3. 8.
2007),
-
Uredbo o spremembah Uredbe o dodeljevanju
regionalnih državnih pomoči (Uradni list RS, št. 99/08 z dne 17. 10. 2008),
-
Uredbo o spremembah in dopolnitvah Uredbe o
dodeljevanju regionalnih državnih pomoči (Uradni list RS, št. 17/09 z dne 6. 3.
2009).
UREDBA
o dodeljevanju regionalnih državnih pomoči
(neuradno prečiščeno besedilo št. 3)
1. člen
(vsebina)
Ta uredba določa območje, kriterije in
pogoje za dodeljevanje regionalnih državnih pomoči.
2. člen
(cilj regionalnih državnih pomoči)
Cilj regionalnih državnih pomoči je
znižanje vstopnih stroškov vlagateljem, katerih naložba bo imela ugodne učinke
na izboljšanje relativnega položaja manj razvitih območij (upravičenih območij)
v primerjavi z območji v soseščini glede gospodarske razvitosti, zaposlenosti
in kakovosti življenja.
3. člen
(regionalna karta)
(1) Skladno s 3.2. točko Smernic o
regionalnih državnih pomočeh (UL C št. 54 z dne 4. 3. 2006, str. 13; v
nadaljnjem besedilu: Smernice 2007–2013) se kot regionalna karta, ki prikazuje
upravičeno območje za dodeljevanje regionalnih državnih pomoči, določi celotno
ozemlje Republike Slovenije.
(2) Regionalna karta iz prejšnjega
odstavka velja do 31. 12. 2013.
4. člen
(določitev intenzivnosti regionalnih
državnih pomoči na osnovi regionalne karte)
(1) Najvišja dovoljena stopnja
regionalnih državnih pomoči na upravičenem območju iz prejšnjega člena lahko
znaša do 30 odstotkov upravičenih stroškov naložb ali stroškov ustvarjenih
delovnih mest povezanih z investicijo za velika podjetja, izraženo v bruto
ekvivalentu dotacije. Za srednja podjetja se tako določena zgornja meja lahko
poveča za 10 odstotnih točk in za mala podjetja 20 odstotnih točk, razen za
podjetja, ki poslujejo v sektorju transporta.
(2) Za velike investicijske projekte,
katerih upravičeni stroški so večji od 50.000.000 eurov se dovoljena višina
intenzivnosti regionalnih državnih pomoči določi v skladu s 15. členom te
uredbe.
(3) Najvišja stopnja intenzivnosti pomoči
za naložbe v predelavo in trženje kmetijskih proizvodov na upravičenem območju
iz prejšnjega člena lahko znaša:
-
do 50 odstotkov upravičenih stroškov naložb ali
stroškov ustvarjenih delovnih mest povezanih z investicijo, če podjetje
izpolnjuje pogoje iz drugega odstavka 6. člena te uredbe;
-
do 25 odstotkov upravičenih stroškov naložb ali
stroškov ustvarjenih delovnih mest povezanih z investicijo, če ima podjetje
manj kot 750 zaposlenih ali 200.000.000 evrov prometa, izračunano skladno s
prilogo I Uredbe Komisije (ES) št. 800/2008 z dne 6. avgusta 2008 o razglasitvi
nekaterih vrst pomoči za združljive s skupnim trgom z uporabi členov 87 in 88
Pogodbe (Uredba o splošnih skupinskih izjemah) (UL L št. 214 z dne 9. 8. 2008,
str. 3; v nadaljnjem besedilu: Uredba 800/2008/ES).
(4) Kadar podjetje prejme pomoč v obliki
tveganega kapitala ter v prvih treh letih po prejemu tveganega kapitala zaprosi
za pomoč po tej uredbi, znaša najvišja dovoljena stopnja intenzivnosti pomoči
na upravičenem območju iz prejšnjega člena lahko do 24 odstotkov upravičenih
stroškov naložb ali stroškov ustvarjenih delovnih mest povezanih z investicijo
za velika podjetja, izraženo v bruto ekvivalentu dotacije. Za srednja podjetja
se tako določena zgornja meja lahko poveča za 8 odstotnih točk in za mala
podjetja 16 odstotnih točk, razen za podjetja, ki poslujejo v sektorju
transporta. Za mala in srednja podjetja, ki so prejela pomoč v obliki tveganega
kapitala ter v prvih treh letih po prejemu tveganega kapitala zaprosijo za
pomoč po tej uredbi, znaša najvišja dovoljena stopnja intenzivnosti pomoči na
upravičenem območju iz prejšnjega člena lahko do 40 odstotkov upravičenih
stroškov iz drugega odstavka 11. člena te uredbe.
(5) V primeru, ko bi razlika med najvišjo
dovoljeno stopnjo intenzivnosti pomoči po prvem in četrtem odstavku tega člena
presegla skupni znesek vloženega tveganega kapitala, se največja dovoljena višina
pomoči, dodeljene po tej uredbi, zmanjša samo za znesek vloženega tveganega
kapitala.
5. člen
(področja uporabe)
(1) Določbe te uredbe veljajo za regionalne
državne pomoči, dodeljene v vseh panogah gospodarstva, razen v ribištvu in
premogovništvu.
(2) Določbe te uredbe ne veljajo za
pridelavo kmetijskih pridelkov, naštetih v Prilogi I Pogodbe o ustanovitvi
Evropskih skupnosti in proizvodov, ki posnemajo ali nadomeščajo mleko in mlečne
proizvode, ter proizvode, ki ustrezajo kodam 4502, 4503 in 4504 za plutaste
izdelke.
(3) Določbe te uredbe veljajo za predelavo
in trženje kmetijskih pridelkov in proizvodov, razen v primeru kadar je:
-
znesek pomoči določen na podlagi cene ali
količine kmetijskih proizvodov, ki so ali kupljeni od pridelovalcev ali jih je
na trg dalo podjetje, ki trži ali predeluje kmetijske pridelke in proizvode,
-
pomoč pogojena s tem, da se delno ali v celoti
prenese na pridelovalce.
(4) Če se regionalna državna pomoč
dodeljuje podjetju, ki večino dohodkov ustvari v sektorju zračnega ali zemeljskega
tovornega transporta, je treba poleg določb te uredbe upoštevati še posebna
pravila, ki urejajo dodeljevanje državnih pomoči za ta področja. Določbe te
uredbe ne veljajo za nabavo transportne opreme in transportnih sredstev.
(5) Regionalna državna pomoč podjetjem v
jeklarstvu in železarstvu, ki se ukvarjajo s proizvodnjo izdelkov, naštetih v
29. točki 2. člena Uredbe 800/2008/ES, ni dovoljena.
(6) Regionalna državna pomoč podjetjem v
industriji sintetičnih vlaken, ki se ukvarjajo s proizvodnjo izdelkov, naštetih
v 30. točki 2. člena Uredbe 800/2008/ES, ni dovoljena.
(7) Regionalna državna pomoč podjetjem v
težavah v skladu s Smernicami Skupnosti o državni pomoči za reševanje in
prestrukturiranje podjetij v težavah (UL C 244 z dne 1. 10. 2004, str. 2; v
nadaljnjem besedilu: Smernice o državni pomoči za reševanje in
prestrukturiranje podjetij v težavah) in Zakonom o pomoči za reševanje in
prestrukturiranje gospodarskih družb v težavah (Uradni list RS, št. 44/07 –
uradno prečiščeno besedilo) ni dovoljena. Mala in srednja podjetja, ki delujejo
manj kot tri leta od vpisa v register, se ne štejejo kot podjetja v težavah v
smislu Smernic Skupnosti o državni pomoči za reševanje in prestrukturiranje
podjetij v težavah, razen če izpolnjujejo merila za stečajni postopek po
predpisih, ki urejajo finančno poslovanje podjetij.
(8) Določbe te uredbe ne veljajo za
aktivnosti, povezane z izvozom, ko je pomoč neposredno vezana na izvožene
količine, na vzpostavitev in delovanje distribucijskega omrežja ali na druge
tekoče izdatke, povezane z izvozno aktivnostjo.
(9) Določbe te uredbe ne veljajo za pomoč,
ki daje prednost uporabi domačega blaga pred uporabo uvoženega.
(10) Določbi petega in šestega odstavka
tega člena ne veljata za pomoč, dodeljeno na podlagi drugega odstavka 11. člena
te uredbe.
(11) Pri dodeljevanju regionalnih državnih
pomoči za namene iz 7. člena te uredbe se poleg določb te uredbe upoštevajo
tudi določbe Uredbe 800/2008/ES.
(12) Določbe te uredbe veljajo tudi za
posamične odobritve državne pomoči. Vloga mora izpolnjevati vsa merila iz te
uredbe. Pomoč se dodeli na podlagi individualne vloge, ki jo presoja posebna
komisija, ki jo mora imenovati dajalec pomoči. S prejemnikom pomoči se sklene
pogodba o dodelitvi sredstev, ki natančno opredeljuje terminski plan porabe
sredstev in obveznosti prejemnika pomoči, vključno s poročili in dokazili o
namenski porabi sredstev.
(13) Določbe te uredbe ne veljajo za
upravičence, ki so v postopku vračanja neupravičeno prejete državne pomoči, na
osnovi odločbe Komisije, ki je prejeto državno pomoč razglasila za nezakonito
in nezdružljivo s skupnim trgom Skupnosti.
6. člen
(upravičenci)
(1) Do regionalnih državnih pomoči za
namene iz 7. člena te uredbe so upravičene vse pravne in fizične osebe, ki se
ukvarjajo z gospodarsko dejavnostjo, ne glede na njihovo statusno pravno obliko
(v nadaljnjem besedilu: podjetja).
(2) Mala in srednja podjetja po tej uredbi
so podjetja, kot jih določa priloga I Uredbe 800/2008/ES.
7. člen
(nameni dodeljevanja)
(1) Regionalne državne pomoči se lahko
dodelijo za sofinanciranje začetnih naložb.
(2) Sofinancirajo se naložbe v osnovna
opredmetena in neopredmetena sredstva pri:
-
vzpostavitvi novega obrata,
-
širitvi obstoječega obrata,
-
diverzifikaciji izdelkov obrata z novimi
dodatnimi izdelki,
-
bistveni spremembi proizvodnega procesa v
obstoječem obratu.
(3) Opredmetena osnovna sredstva so
zemljišča, zgradbe, oprema in stroji.
(4) Neopredmetena osnovna sredstva so
prenos tehnologije z nakupom patentov, licenc, know-howa ali nepatentiranega tehničnega
znanja.
(5) Neposreden nakup premoženja
podjetja, ki je prenehalo poslovati ali bi prenehalo poslovati, če ne bi bilo
prodano, se šteje kot začetna naložba, če je podjetje kupil neodvisen kupec.
Pri nakupu podjetja se šteje kot začetna naložba strošek nakupa osnovnih
sredstev podjetja, če so kupljena od tretje osebe po tržnih pogojih.
(6) Nakup delnic ali deleža podjetja v
primeru iz prejšnjega odstavka se ne šteje kot začetna naložba.
8. člen
(instrumenti)
Sredstva regionalnih državnih pomoči se dodeljujejo
v obliki subvencij, subvencij obresti, odpisov dolgov ter ugodnih posojil v
kolikor so le-ta zavarovana z običajnim zavarovanjem in, če ne vključujejo
neobičajnih tveganj.
9. člen
(kumulacija pomoči)
(1) Zgornja meja intenzivnosti
regionalne državne pomoči iz 4. člena te uredbe velja ne glede na to iz katerih
javnih virov (sredstva občinskih proračunov, državnega proračuna ali
mednarodnih virov) je pomoč dodeljena in ali je pomoč dodeljena po več shemah
hkrati.
(2) Regionalna državna pomoč za začetne
naložbe in regionalna državna pomoč za ustvarjanje novih delovnih mest,
povezanih z začetnimi naložbami, se lahko združita ob upoštevanju meje
intenzivnosti iz 4 člena te uredbe.
(3) Če so stroški investicije, ki so
upravičeni do regionalnih državnih pomoči, v celoti ali delno upravičeni tudi
do pomoči za druge namene ali po drugih shemah, veljajo za skupni del
upravičenih stroškov najugodnejši pogoji iz posameznih shem.
(4) Regionalna državna pomoč za
investicijo se ne sme združevati z državno pomočjo dodeljeno po pravilu de
minimis glede na iste upravičene stroške, če bi s tem presegla intenzivnosti,
določene v 4. členu te uredbe.
10. člen
(poročanje o dodeljenih regionalnih
državnih pomočeh)
Dajalci regionalnih državnih pomoči po tej
uredbi morajo vsako leto do 28. februarja skladno z Zakonom o spremljanju
državnih pomoči (Uradni list RS, št. 37/04) in Uredbo o posredovanju podatkov
in poročanju o dodeljenih državnih pomočeh in pomočeh po pravilu »de minimis«
(Uradni list RS, št. 61/04) poročati o prejemnikih teh pomoči za prejšnje leto
organu, pristojnemu za regionalni razvoj ali upravljavcu regionalne sheme.
11. člen
(upravičeni stroški)
(1) Upravičeni stroški naložbe lahko
zajemajo:
-
stroške nakupa zemljišč,
-
gradnjo in nakup objektov,
-
nakup strojev in opreme,
-
stroške nematerialnih naložb, ki pomenijo
prenos tehnologije z nakupom patentiranih pravic, licenc, know-howa in
nepatentiranega tehničnega znanja. Pri velikih podjetjih lahko upravičeni
stroški nematerialnih naložb znašajo največ do 50 odstotkov upravičenih
stroškov celotne naložbe.
(2) Za mala in srednja podjetja so
upravičeni stroški tudi stroški pripravljalnih študij in svetovanj, če so
povezana z začetno naložbo, v višini do 50 odstotkov dejanskih stroškov,
skladno z Uredbo 800/2008/ES. Upravičeni stroški so stroški pripravljalnih
študij in svetovanj, ki jih zagotovijo zunanji izvajalci. Pomoč za svetovalne
storitve majhnim in srednje velikim podjetjem, ki presega višino 2.000.000
eurov na podjetje in na projekt, je potrebno priglasiti Evropski komisiji.
(3) Stroški, ki so povezani z zakupom
sredstev, ki niso zemljišča ali zgradbe, se štejejo za upravičene stroške samo
pod pogojem, če je zakup izveden v obliki finančnega zakupa in zakupna pogodba
vsebuje določbe o obveznem nakupu sredstev po izteku zakupa.
(4) Stroški zakupa zemljišč in zgradb
se štejejo za upravičene stroške, če je zakupna pogodba sklenjena za obdobje
najmanj petih let po predvidenem dokončanju naložbe za velika podjetja in
najmanj treh let za mala in srednja podjetja.
(5) Razen pri malih in srednjih
podjetjih in pri prevzemih morajo biti nabavljena osnovna sredstva nova. Pri
prevzemu je treba vrednost osnovnih sredstev, pridobljenih z regionalno državno
pomočjo dodeljeno še pred nakupom, odšteti od vrednosti sredstev, ki so predmet
nakupa.
(6) Upravičeni stroški za ustvarjanje
delovnih mest, povezanih z izvedbo začetne naložbe, so pod posebnimi pogoji iz
13 člena te uredbe tudi stroški dela na novo zaposlenih delavcev za največ
dveletno obdobje, ki lahko zajemajo bruto plačo in obvezne prispevke za
socialno varnost.
(7) Pod pogoji, določenimi v 14. členu
te uredbe, spadajo med upravičene stroške tudi stroški tekočega poslovanja
podjetij.
(8) V podjetjih, ki poslujejo v
sektorju transporta, stroški nakupa transportne opreme (premično premoženje) ne
spadajo med upravičene stroške.
12. člen
(pogoji dodeljevanja)
(1) Prejemnik regionalne državne
pomoči mora prispevati lastna sredstva v višini najmanj 25 odstotkov
upravičenih stroškov, ki ne smejo vsebovati javnih sredstev.
(2) Naložbeni projekt mora ostati v
regiji vsaj 5 let po končani naložbi. V kolikor so prejemniki regionalne
državne pomoči mala in srednja podjetja mora projekt ostati v regiji vsaj 3
leta po končani naložbi.
(3) Regionalno državno pomoč majhnim
in srednje velikim podjetjem je mogoče dodeliti samo, če je prosilec zanjo
vložil vlogo za dodelitev državne pomoči pred začetkom izvajanja projekta. Za
začetek izvajanja projekta se šteje trenutek, ko je sklenjena prva obvezujoča
zaveza za začetek aktivnosti na projektu. Regionalno državno pomoč velikemu
podjetju je mogoče dodeliti samo, če je poleg tega, da projekt izpolnjuje pogoj
iz prvega odstavka tega člena te uredbe, prosilec analiziral možnost izvedbe
projekta s prejeto regionalno državno pomočjo in brez nje. Dajalec regionalne
državne pomoči mora preveriti, ali analiza prosilca potrjuje, da bo upravičenec
zaradi prejete regionalne državne pomoči izpolnil enega od naslednjih meril:
-
dejansko povečal stvarno velikost projekta ali
aktivnosti, ki jih bo izvajal,
-
dejansko povečal obseg projekta ali aktivnosti,
ki jih bo izvajal, v stvarni ali finančni obliki,
-
zaradi prejete regionalne državne pomoči
skrajšal dejanski čas, ki ga bo prosilec porabil za dokončanje projekta,
-
dejansko povečal finančno vrednost projekta ali
aktivnosti, ki jih bo izvajal, ali
-
da projekta brez prejete regionalne državne
pomoči ne bi bilo možno izpeljati na območju, določenem v 3. členu te uredbe.
(4) Nematerialne naložbe se morajo
uporabljati izključno v podjetju, ki je prejelo regionalno državno pomoč,
obravnavati jih je treba kot sredstva, ki se amortizirajo. Kupljena morajo biti
od tretje osebe po tržnih pogojih, vključena morajo biti v osnovna sredstva
podjetja in morajo vsaj pet let ostati v velikem podjetju in tri leta v malem
ali srednjem podjetju, ki je prejelo regionalno državno pomoč.
13. člen
(posebni pogoji dodeljevanja regionalne
državne pomoči za ustvarjanje novih delovnih mest)
(1) Regionalne državne pomoči za
ustvarjanje novih delovnih mest se lahko dodelijo, če gre za delovna mesta, ki
so povezana z izvedbo projekta začetne naložbe. To pomeni, da se nanašajo na
dejavnost, za katero je bila izvedena naložba in so ustvarjena v treh letih po
končani naložbi. Upoštevajo se tudi delovna mesta, ustvarjena v treh letih po
končani naložbi, zaradi povečanja stopnje izkoriščenosti zmogljivosti s pomočjo
nove naložbe.
(2) Povečanje števila delovnih mest se
ugotavlja kot neto povečanje v primerjavi s povprečjem zadnjih dvanajstih
mesecev.
(3) Če je regionalna državna pomoč za
začetno naložbo povezana z odprtjem novih delovnih mest morajo biti ta zasedena
v treh letih po končani naložbi.
(4) Nova delovna mesta, odprta na
podlagi začetne naložbe, morajo ostati v regiji najmanj pet let, šteto od
datuma, ko je bilo delovno mesto prvič zasedeno.
(5) Pri malih in srednjih podjetjih se
lahko doba iz prejšnjega odstavka skrajša na tri leta, šteto od datuma, ko je
bilo delovno mesto prvič zasedeno.
14. člen
(posebni pogoji dodeljevanja regionalne
državne pomoči za tekoče poslovanje podjetij)
(1) Regionalna državna pomoč za tekoče
poslovanje podjetij se lahko dodeli po pravilu de minimis za kritje naslednjih
stroškov:
-
stroškov nadomestnih naložb,
-
prevoznih stroškov,
-
stroškov dela,
-
stroškov tekočega poslovanja zaradi:
1. invalidnosti, daljše bolezni ali smrti nosilca dejavnosti, če je
prejemnik spodbude samostojni podjetnik posameznik,
2. socialne ogroženosti prejemnika spodbude in članov njegove družine,
če je prejemnik spodbude samostojni podjetnik posameznik,
3. posledic naravnih in drugih nesreč ali izrednih dogodkov, ki jih ni
bilo mogoče preprečiti in ki so nastale brez krivde prejemnika spodbude ter
zaradi katerih je bila povzročena ali grozi hujša gospodarska škoda ali je
začasno oteženo poslovanje ali pomembno zmanjšana vrednosti osnovnih sredstev,
4. izjemno negativnega delovanja trga, ki je prizadel širše geografsko
območje ali panogo, v kateri opravlja dejavnost prejemnik spodbude.
(2) Regionalna državna pomoč za tekoče
poslovanje podjetij se dodeli na podlagi vloge. Vlogo obravnava medresorska
komisija, ki jo imenuje Vlada Republike Slovenije (v nadaljnjem besedilu:
komisija). Komisija deluje v sestavi:
-
predstavnik ministrstva, pristojnega za
finance,
-
predstavnik ministrstva, pristojnega za
gospodarstvo,
-
predstavnik ministrstva, pristojnega za okolje,
-
predstavnik ministrstva, pristojnega za
kmetijstvo,
-
predstavnik ministrstva, pristojnega za delo,
družino in socialne zadeve,
-
predstavnik službe, pristojne za razvoj in
evropske zadeve, in
-
predstavnik službe, pristojne za regionalni
razvoj.
(3) Sklep o dodelitvi regionalne državne
pomoči za tekoče poslovanje podjetij sprejme Vlada Republike Slovenije.
(4) Dajalec pomoči sklene s prejemnikom
pomoči pogodbo o dodelitvi sredstev, ki natančno opredeljuje terminski plan
porabe sredstev in obveznosti prejemnika pomoči, vključno s poročili in
dokazili o namenski porabi sredstev. Prejemnika se obvesti, da je prejel pomoč
po pravilu de minimis.
(5) Regionalna državna pomoč za tekoče
poslovanje podjetij se dodeljujejo v skladu z Uredbo Komisije (ES) 1998/2006 z
dne 15. decembra 2006 o uporabi členov 87 in 88 Pogodbe o ustanovitvi Evropske
skupnosti za državno pomoč de minimis (UL L št. 379 z dne 28. 12. 2006, str.
5). V skladu s pravilom de minimis skupna vrednost pomoči ne sme preseči
200.000,00 eurov v obdobju zadnjih treh let, ne glede na obliko ali namen
pomoči. Pri podjetjih, ki delujejo v sektorju cestnoprometnega transporta,
znaša zgornja dovoljena meja pomoči 100.000 eurov. V kolikor je prejemnik
pomoči de minimis za iste upravičene stroške že prejel državno pomoč, vsota
dodeljenih državnih pomoči ne sme presegati dovoljenih intenzivnosti državnih
pomoč.
(6) Regionalna državna pomoč za tekoče
poslovanje podjetij po pravilu de minimis ni dovoljena za prejemnike iz
sektorjev ribištva in ribogojstva, premogovništva, primarne proizvodnje
kmetijskih proizvodov iz seznama v Prilogi I k Pogodbi o ustanovitvi Evropske
skupnosti, predelave in trženja kmetijskih pridelkov in proizvodov, kadar je:
-
znesek pomoči določen na podlagi cene ali
količine kmetijskih proizvodov, ki so ali kupljeni od pridelovalcev ali da jih
je na trg dalo podjetje, ki trži ali predeluje kmetijske pridelke in proizvode,
-
pomoč pogojena s tem, da se delno ali v celoti
prenese na pridelovalce.
Regionalna državna pomoč za tekoče poslovanje
podjetij po pravilu de minimis tudi ni dovoljena za podjetja v težavah, kot jih
določa Zakon o pomoči za reševanje in prestrukturiranje gospodarskih družb v
težavah. Pomoč ne sme biti pogojena s prednostjo rabe domačega blaga pred rabo
uvoženega ter ne sme biti namenjena spodbujanju izvoza. Pomoč, dodeljena
podjetjem, ki delujejo v cestnoprometnem sektorju, ne sme biti namenjena za
nabavo vozil za cestni prevoz tovora.
(7) V primeru da regionalna državna pomoč
za tekoče poslovanje podjetij preseže znesek 200.000 eurov, je le-to potrebno
priglasiti Evropski komisiji.
15. člen
(posebni pogoji za velike naložbene
projekte)
(1) Velik naložbeni projekt je začetna
naložba, pri kateri upravičeni stroški pri projektu presegajo vrednost
50.000.000 eurov. Vrednost upravičenih stroškov mora biti izračunana na podlagi
cen oziroma menjalnih tečajev na dan dodelitve regionalne državne pomoči ali
pri velikih projektih, pri katerih je potrebna posamična priglasitev, na
podlagi cen in menjalnih tečajev na dan priglasitve.
(2) Da se prepreči umetna razdelitev
velikega naložbenega projekta v več manjših projektov zaradi izogibanja
določbam te uredbe se za velik naložbeni projekt šteje tudi skupina posameznih
projektov, ki posamezno ne dosegajo vrednosti 50.000.000 eurov, če podjetje ali
podjetja v treh letih začno posamezne naložbe v osnovna sredstva, ki se lahko
združena obravnavajo na ekonomsko nedeljiv način ali pomenijo ekonomsko celoto,
v skupni vrednosti 50.000.000 eurov.
(3) Če pri projektu vrednost
upravičenih stroškov presega 50.000.000 eurov se dovoljena intenzivnost
regionalnih državnih pomoči iz 4 člena te uredbe določi na naslednji način:
-
do 50.000.000 eurov je dovoljena intenzivnost
30 odstotkov upravičenih stroškov investicije, izraženo v bruto
ekvivalentu dotacije,
-
med 50.000.000 eurov in 100.000.000 eurov je
dovoljena intenzivnost 15 odstotkov upravičenih stroškov naložbe, izraženo v
bruto ekvivalentu dotacije,
-
nad 100.000.000 eurov je dovoljena intenzivnost
10,2 odstotka upravičenih stroškov naložbe, izraženo v bruto ekvivalentu
dotacije.
(4) Upravljavec regionalne sheme je dolžan
v 10 dneh po dodelitvi regionalne državne pomoči velikemu naložbenemu projektu,
ki ga predhodno ni potrebno priglasiti, Ministrstvu za finance sporoči podatke,
kot so opredeljeni v Prilogi II Uredbe 800/2008/ES.
(5) Individualna priglasitev regionalne
državne pomoči Evropski komisiji je obvezna za vsak projekt, pri katerem višina
te pomoči iz vseh virov presega vrednost 22.500.000 eurov ali če skupna
vrednost regionalne državne pomoči iz vseh virov presega 75 odstotkov vrednosti
dovoljene regionalne državne pomoči pri projektu, pri katerem upravičeni
stroški dosegajo vrednost 100.000.000 eurov ob največji dovoljeni intenzivnosti
iz 4. člena te uredbe.
(6) Veliki naložbeni projekti niso
upravičeni do dodatkov za mala in srednja podjetja iz 4. člena te uredbe.
16. člen
(posebni pogoji za regionalno državno
pomoč za novoustanovljena mala podjetja)
(1) Poleg upravičenih stroškov iz 11.
člena te uredbe se sofinancirajo še pravni, svetovalni in administrativni
stroški, ki so neposredno povezani z ustanovitvijo novega podjetja, ter
naslednji stroški, ki nastanejo v prvih petih letih od ustanovitve podjetja:
-
obresti zunanjih finančnih virov in dividende
na lastni kapital, uporabljen pri ustanovitvi novega podjetja, če te ne
presegajo referenčne obrestne mere,
-
povračilo stroškov najema proizvodnih
prostorov, strojev in/ali opreme,
-
povračilo stroškov porabljene energije, vode,
ogrevanja, davkov in administrativnih taks,
-
povračilo amortizacije in stroškov zakupa
proizvodnih prostorov, strojev in opreme, in
-
povračilo stroškov plač, vključno s povračilom
obveznih socialnih prispevkov, če ti niso vključeni v drugih oblikah ali virih
regionalne državne pomoči.
(2) Povračilo davka na dodano
vrednost, davka na dobiček ali na dohodek ni upravičen strošek.
(3) Najvišja dovoljena intenzivnost
regionalnih državnih pomoči za namene iz prvega odstavka tega člena je 35
odstotkov upravičenih stroškov projekta, ki nastanejo tri leta po ustanovitvi
podjetja oziroma 25 odstotkov četrto in peto leto po ustanovitvi podjetja.
(4) Najvišja dovoljena višina
regionalne državne pomoči posameznemu podjetju za namene iz prvega odstavka
tega člena ne sme preseči 2.000.000 eurov, pri čemer znesek pomoči ne sme
preseči 33 odstotkov te vrednosti letno.
(5) Regionalna državna pomoč za namene
iz prvega odstavka tega člena ni dovoljena podjetjem, v katerih imajo kontrolni
lastniški delež osebe, ki so imele lastniški delež v podjetju, ki je prenehalo
poslovati, 12 mesecev od prenehanja prvotne družbe in katerega dejavnost je
bila enaka ali podobna novoustanovljenemu podjetju.
(6) Državna pomoč za investicijo za
namene iz prvega odstavka tega člena se ne sme združevati z državnimi pomočmi
za isto naložbo, dodeljene po drugih shemah državnih pomoči, vključno s
pomočmi, dodeljenimi po pravilu de minimis.
(7) Regionalne državne pomoči za namene iz
prvega odstavka tega člena so dovoljene le podjetjem, ki so bila ustanovljena
manj kot pet let pred odobritvijo pomoči.
(8) Do regionalne državne pomoči za namene
iz prvega odstavka tega člena so upravičena samo podjetja, ki izpolnjujejo
pogoje o neodvisnosti skladno z določbami priloge I Uredbe 800/2008.
16.a člen
(črtan)
17. člen
(črtan)
Uredba o dodeljevanju regionalnih državnih pomoči (Uradni
list RS, št. 72/06)
vsebuje naslednji končni določbi:
»18. člen
(uporaba uredbe
in prenehanje veljavnosti dosedanje ureditve)
Z dnem uveljavitve te uredbe prenehata
veljati Pravilnik o regionalni karti za izvajanje politike regionalnih državnih
pomoči v Republiki Sloveniji (Uradni list RS, št. 58/01 in 37/04) in Pravilnik
o dodeljevanju regionalnih državnih pomoči ter regionalnih razvojnih spodbud
samoupravnim lokalnim skupnostim in regionalnim razvojnim agencijam (Uradni
list RS, št. 108/02, 59/03 in 70/04).
19. člen
(uveljavitev
uredbe)
Ta uredba začne veljati 1. januarja
2007.«.
Uredba o spremembah in dopolnitvah Uredbe o dodeljevanju
regionalnih državnih pomoči (Uradni list RS, št. 70/07)
vsebuje naslednjo končno določbo:
»KONČNA DOLOČBA
9. člen
Ta uredba začne veljati naslednji dan po
objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.«.
Uredba o spremembah Uredbe o dodeljevanju regionalnih
državnih pomoči (Uradni list RS, št. 99/08)
vsebuje naslednjo končno določbo:
»3. člen
Ta uredba začne veljati naslednji dan po
objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.«.
Uredba o spremembah in dopolnitvah Uredbe o dodeljevanju
regionalnih državnih pomoči (Uradni list RS, št. 17/09)
vsebuje naslednjo končno določbo:
»12. člen
Ta uredba začne veljati naslednji dan po
objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.«.