Neuradno prečiščeno besedilo, ki vsebuje to spremembo:
Opozorilo: Neuradno prečiščeno besedilo
predpisa predstavlja zgolj informativni delovni pripomoček, glede katerega
organ ne jamči odškodninsko ali kako drugače.
Neuradno prečiščeno besedilo Uredbe o
izvajanju postopkov pri porabi sredstev evropske kohezijske politike v
Republiki Sloveniji v programskem obdobju 2007–2013 obsega:
-
Uredbo o izvajanju postopkov pri porabi sredstev evropske kohezijske
politike v Republiki Sloveniji v programskem obdobju 2007–2013 (Uradni list RS,
št. 17/09 z dne 6. 3. 2009),
-
Uredbo o spremembah in dopolnitvah Uredbe o izvajanju postopkov pri
porabi sredstev evropske kohezijske politike v Republiki Sloveniji v
programskem obdobju 2007–2013 (Uradni list RS, št. 40/09 z dne 29. 5. 2009).
UREDBA
o izvajanju postopkov pri porabi
sredstev evropske kohezijske politike v Republiki Sloveniji v programskem
obdobju 2007–2013
(neuradno prečiščeno besedilo št. 1)
I. SPLOŠNI DEL
1. člen
(vsebina)
(1) S to uredbo se za izvajanje:
-
Uredbe Sveta (ES) št. 1083/2006 z dne 11. julija 2006 o splošnih določbah
o Evropskem skladu za regionalni razvoj, Evropskem socialnem skladu in
Kohezijskem skladu in razveljavitvi Uredbe (ES) št. 1260/1999 (UL L št. 210 z
dne 31. 6. 2006, str. 25; v nadaljnjem besedilu: Uredba 1083/2006/ES),
-
Uredbe (ES) št. 1081/2006 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 5. julija
2006 o Evropskem socialnem skladu in razveljavitvi Uredbe (ES) št. 1784/1999
(UL L št. 210 z dne 31. 7. 2006, str. 12; v nadaljnjem besedilu: Uredba
1081/2006/ES),
-
Uredbe (ES) št. 1080/2006 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 5. julija
2006 o Evropskem skladu za regionalni razvoj in razveljavitvi Uredbe (ES) št.
1783/1999 (UL L št. 210 z dne 31. 7. 2006, str. 1; v nadaljnjem besedilu:
Uredba 1080/2006/ES),
-
Uredbe Sveta (ES) št. 1084/2006 z dne 11. julija 2006 o ustanovitvi
Kohezijskega sklada in razveljavitvi Uredbe (ES) št. 1164/94 (UL L št. 210 z
dne 31. 7. 2006, str. 79; v nadaljnjem besedilu: Uredba 1084/2006/ES),
-
Uredbe Komisije (ES) št. 1828/2006 z dne 8. decembra 2006 o
pravilih za izvajanje Uredbe Sveta (ES) št. 1083/2006 o splošnih določbah o
Evropskem skladu za regionalni razvoj, Evropskem socialnem skladu in Kohezijskem
skladu ter Uredbe (ES) št. 1080/2006 Evropskega parlamenta in Sveta o Evropskem
skladu za regionalni razvoj (UL L št. 371 z dne 27. 12. 2006, str. 1, z
vsemi spremembami; v nadaljnjem besedilu: Uredba 1828/2006/ES),
podrobneje določajo pristojnosti,
odgovornosti in naloge organa upravljanja, nacionalnega koordinatorja lizbonske
strategije, organa za potrjevanje, revizijskega organa, posredniških teles,
upravičencev in drugih državnih organov (v nadaljnjem besedilu: udeleženci) v
postopkih načrtovanja in porabe sredstev evropske kohezijske politike (v
nadaljnjem besedilu: kohezijske politike) ter izvajanja operativnih programov v
Republiki Sloveniji v programskem obdobju 2007–2013 in urejajo njihova
medsebojna razmerja.
(2) Operativni programi, katerih
izvajanje ureja ta uredba, so naslednji:
1.
Operativni program krepitve regionalnih razvojnih potencialov za obdobje
2007–2013;
2.
Operativni program razvoja človeških virov za obdobje 2007–2013;
3.
Operativni program razvoja okoljske in prometne infrastrukture za
obdobje 2007–2013.
2. člen
(splošna določba)
(1) Udeleženci morajo za učinkovito
porabo sredstev kohezijske politike zagotoviti učinkovit sistem upravljanja in
nadzora, pravočasno in izčrpno medsebojno obveščanje ter preprečiti vsakršno
neupravičeno porabo sredstev kohezijske politike.
(2) Če s to uredbo ni drugače določeno, se
za upravljanje in nadzor sredstev kohezijske politike uporablja zakon, ki ureja
javne finance, in predpisi, ki urejajo izvrševanje proračuna.
3. člen
(opredelitev izrazov)
(1) Izrazi, uporabljeni v tej uredbi,
imajo naslednji pomen:
1.
»nacionalni strateški referenčni okvir« je dokument razvojnega
načrtovanja, ki zagotavlja, da je pomoč skladov kohezijske politike usklajena s
kohezijsko politiko in določa povezavo med prednostnimi nalogami EU na eni
strani ter strateškimi in izvedbenimi dokumenti razvojnega načrtovanja na drugi
strani. Nacionalni strateški referenčni okvir predstavlja podlago za pripravo
operativnih programov v okviru skladov kohezijske politike.
2.
»operativni program« je izvedbeni programski dokument Nacionalnega
strateškega referenčnega okvirja, ki podrobneje opredeljuje vsebino razvojnih
prioritet in prednostnih usmeritev za njegovo izvajanje in ga potrdi Evropska
komisija z odločbo. Cilje operativnega programa se dosega z izvajanjem
operacij.
3.
»razvojna prioriteta« je »prednostna os« ali prednostna naloga v
operativnem programu, ki vključuje eno ali več prednostnih usmeritev in ki ima
posebne merljive cilje.
4.
»prednostna usmeritev« je skupina povezanih operacij in predstavlja
izhodiščno raven planiranja v državnem proračunu (evidenčni projekti) ter
osnovno raven vsebinskega in finančnega upravljanja sredstev kohezijske
politike.
5.
»instrument« je način izbora operacij in je:
- javni razpis za izbor
operacij,
- neposredna potrditev
operacij.
6.
»program, ki ga izvaja agent« je skupek različnih medsebojno usklajenih
operacij, pri katerih so cilji opredeljeni v okviru skupnega namena (politike)
in ga je mogoče ovrednotiti in časovno razmejiti. Agent mora za izbiro operacij
iz te točke izvesti instrument javni razpis za izbor operacij. Potrjen program,
ki ga izvaja agent, je predpogoj, da agent izvede instrument javni razpis za
izbor operacij.
7.
»operacija« je potrjen projekt ali potrjena skupina projektov, ki jo
izvaja eden ali več upravičencev, ali potrjen program, ki ga izvaja upravičenec
za doseganje ciljev razvojne prioritete. Operacija je raven, ki se vnaša v
ISARR in na ravni katere se pripravlja zahtevek za povračilo.
8.
»potrjen projekt« je ekonomsko nedeljiva celota aktivnosti, ki
izpolnjujejo natančno določeno (tehnično-tehnološko) funkcijo in imajo jasno
opredeljene cilje, na podlagi katerih je mogoče presojati, ali projekt
izpolnjuje vnaprej določena merila. Projekt ima vnaprej določeno trajanje, ki
je omejeno z datumom začetka in konca. Projekt potrdi organ upravljanja ali
posredniško telo.
9.
»potrjena skupina projektov« so projekti, od katerih je vsak
tehnično-tehnološko in ekonomsko zaokrožena celota, ki izpolnjuje cilje v
okviru skupnega namena. Skupino projektov potrdi organ upravljanja ali
posredniško telo.
10. »program,
ki ga izvaja upravičenec« je skupek različnih medsebojno usklajenih projektov,
pri katerih so cilji opredeljeni v okviru skupnega namena (politike) in ga je
mogoče ovrednotiti in časovno razmejiti. Upravičenec mora voditi evidenco z
vsemi podatki o projektih iz te točke. Program, ki ga izvaja upravičenec,
potrdi organ upravljanja ali posredniško telo.
11. »posredniško
telo« je neposredni proračunski uporabnik, ki mu organ upravljanja lahko v
izvajanje prenese določene naloge.
12. »upravičenec«
je oseba zasebnega ali javnega prava, ki je odgovorna za izvedbo operacije.
13. »neposredni
proračunski uporabnik«, ki je opredeljen v zakonu, ki ureja javne finance,
nastopa v izvajanju kohezijske politike, bodisi v vlogi posredniškega telesa,
bodisi v vlogi upravičenca.
14. »agent«
je oseba zasebnega ali javnega prava, ki mu neposredni proračunski uporabnik v
vlogi posredniškega telesa s pogodbo o prenosu nalog v izvajanje prenese določene
naloge na ravni instrumenta.
15. »skladi
kohezijske politike«, ki so vir sofinanciranja operativnih programov, so:
- Evropski sklad za regionalni
razvoj;
- Evropski socialni sklad;
- Kohezijski sklad.
16. »sistem
ISARR« je informacijski sistem za spremljanje, poročanje in izvajanje
operativnih programov.
17. »MFERAC«
je enotni računalniško podprt računovodski sistem za izvrševanje državnega
proračuna.
18. »sredstva
kohezijske politike« so sredstva državnega proračuna za kohezijsko politiko ter
sredstva občinskih proračunov, ostalih javnih in zasebnih virov financiranja.
19. »sredstva
državnega proračuna za kohezijsko politiko« so pravice porabe, zagotovljene na
postavkah namenskih sredstev EU za kohezijsko politiko in na postavkah slovenske
udeležbe za sofinanciranje kohezijske politike, določene v državnem proračunu.
20. »prispevek
Skupnosti« so namenska sredstva EU za namene izvajanja kohezijske politike, s
katerimi upravlja organ za potrjevanje.
21. »upravičeni
javni izdatki« so izdatki iz naslova sredstev državnega proračuna za kohezijsko
politiko, sredstev občinskega proračuna in ostalih javnih virov financiranja,
ki:
- so dejansko nastali za
dela, ki so bila opravljena, za blago, ki je bilo dobavljeno, oziroma za
storitve, ki so bile izvršene, in
- so v skladu s cilji
operacij in
- se jih dokazuje z
računovodskimi listinami oziroma listinami enake dokazne vrednosti ter
- morajo biti v skladu z
veljavnimi pravili Skupnosti in nacionalnimi pravili.
(2) Izrazi, uporabljeni v tej uredbi, imajo
enak pomen kot ga določa zakon, ki ureja izvrševanje proračuna Republike Slovenije.
II. VLOGE UDELEŽENCEV, VKLJUČENIH V IZVAJANJE KOHEZIJSKE
POLITIKE
4. člen
(vloge)
(1) Organ upravljanja opravlja naloge
upravljanja in izvajanja operativnih programov iz drugega odstavka 1. člena te
uredbe v skladu z načelom dobrega finančnega poslovanja, opredeljene v 60.
členu Uredbe 1083/2006/ES. Vlogo organa upravljanja za operativne programe
izvajajo notranje organizacijske enote Službe Vlade Republike Slovenije za lokalno
samoupravo in regionalno politiko (v nadaljnjem besedilu: služba). Notranje
organizacijske enote službe, ki izvajajo vlogo organa upravljanja, opredeljuje
akt o notranji organizaciji in sistemizaciji delovnih mest.
(2) Organ za potrjevanje opravlja naloge,
opredeljene v 61. členu Uredbe 1083/2006/ES, in je notranja organizacijska
enota Ministrstva za finance, Nacionalni sklad.
(3) Posredniško telo opravlja naloge,
določene v prvem odstavku 6. člena te uredbe, in prenesene naloge, ki mu
jih v izvajanje prenese organ upravljanja s sklepom o prenosu nalog. Organ
upravljanja in posredniško telo uredita medsebojna razmerja s sporazumom, v
katerem določita način izvajanja prenesenih nalog. Posredniško telo lahko svoje
naloge prenese na agenta ob predhodnem soglasju organa upravljanja, pri čemer
je posredniško telo odgovorno za zakonitost in pravilnost izvajanja prenesenih
nalog.
(4) V vlogi posredniškega telesa so
lahko naslednji neposredni proračunski uporabniki:
-
Ministrstvo za gospodarstvo,
-
Ministrstvo za delo, družino in socialne zadeve,
-
Ministrstvo za visoko šolstvo, znanost in tehnologijo,
-
Ministrstvo za šolstvo in šport,
-
Ministrstvo za kulturo,
-
Ministrstvo za promet,
-
Ministrstvo za okolje in prostor,
-
Ministrstvo za pravosodje,
-
Ministrstvo za zdravje,
-
Ministrstvo za javno upravo in
-
Služba Vlade Republike Slovenije za lokalno samoupravo in regionalno
politiko.
(5) Revizijski organ opravlja naloge,
opredeljene v 62. členu Uredbe 1083/2006/ES, in je Urad Republike Slovenije za
nadzor proračuna, ki je organ v sestavi Ministrstva za finance.
(6) Pristojni organ za sodelovanje z
Evropsko komisijo, Uradom za boj proti goljufijam (v nadaljnjem besedilu: OLAF)
opravlja naloge poročanja o nepravilnostih pri porabi sredstev kohezijske
politike OLAF-u in je Urad Republike Slovenije za nadzor proračuna, ki je organ
v sestavi Ministrstva za finance.
(7) Nadzorni odbor je telo, ki opravlja
naloge, opredeljene v 65. členu Uredbe 1083/2006/ES. Ustanovitev, naloge in
sestavo nadzornega odbora določi Vlada Republike Slovenije s posebnim sklepom.
(8) Nacionalni koordinator lizbonske
strategije usklajuje pripravo programov za uresničevanje ciljev lizbonske
strategije v Sloveniji in z institucijami Evropske unije. Vlogo nacionalnega
koordinatorja lizbonske strategije izvajajo notranje organizacijske enote
Službe Vlade Republike Slovenije za razvoj in evropske zadeve.
III. PRISTOJNOSTI, ODGOVORNOSTI IN NALOGE UDELEŽENCEV,
VKLJUČENIH V IZVAJANJE KOHEZIJSKE POLITIKE
5. člen
(pristojnosti, odgovornosti in naloge
organa upravljanja)
(1) Organ upravljanja v postopkih
načrtovanja in porabe sredstev zagotavlja učinkovitost in pravilnost izvajanja
operativnih programov ter usmerja in nadzoruje posredniška telesa pri izvajanju
operativnih programov. Poleg nalog, ki so določene z Uredbo 1083/2006/ES in
Uredbo 1828/2006/ES, je organ upravljanja v postopkih načrtovanja in porabe
sredstev odgovoren zlasti za:
1.
koordiniranje priprave in sprememb strateških dokumentov na področju
kohezijske politike v sodelovanju z nacionalnim koordinatorjem lizbonske
strategije in na podlagi usmeritev iz nacionalnega lizbonskega programa;
2.
koordiniranje priprave in sprememb izvedbenih dokumentov na področju
kohezijske politike;
3.
napoved letnih izplačil za prispevek Skupnosti organu za potrjevanje za
tekoče in naslednje leto ali na način, ki ga določi organ za potrjevanje;
4.
zagotavljanje informacij glede napovedi izplačil in zahtevkov za
povračilo organu za potrjevanje za namene izvrševanja pravila »n+3 oziroma n+2«
na ravni operativnega programa, razvojne prioritete in sklada kohezijske
politike;
5.
pripravo in posredovanje načrta za razdelitev sredstev državnega
proračuna za kohezijsko politiko za izvajanje operativnih programov Ministrstvu
za finance, in sicer za celotno programsko obdobje po letih, po neposrednih
proračunskih uporabnikih in po proračunskih postavkah ali na način, kot ga
določi Ministrstvo za finance;
6.
uskladitev evidenčnih projektov (v nadaljnjem besedilu: projekt EP) v
okviru načrta razvojnih programov (v nadaljnjem besedilu: NRP) na ravni
prednostne usmeritve za vsa sredstva, ki so predvidena z operativnimi programi
za celotno programsko obdobje;
7.
potrditev predlogov sprememb EP in projektov v veljavnem NRP v skladu z
veljavno zakonodajo;
8.
podajo soglasja za preknjižbo porabe v breme sredstev državnega proračuna
za kohezijsko politiko;
9.
izdajo navodil za pripravo, prijavo in potrjevanje instrumentov, navodil
za sistem upravljanja in nadzora, navodil za ISARR, navodil o upravičenih
stroških, navodil za izvajanje kontrol, ter drugih potrebnih navodil; navodila
morajo biti v delu, ki se nanašajo na prenos podatkov iz MFERAC v ISARR ali
obratno usklajena z Ministrstvom za finance;
10. vzpostavitev
in vzdrževanje sistema ISARR z namenom informacijske podpore za zbiranje
finančnih, statističnih in drugih podatkov, ki so potrebni za finančno
upravljanje, izvajanje, spremljanje, nadzor in vrednotenje;
11. zagotavljanje,
da ISARR izpolnjuje zahteve Uredbe 1083/2006/ES in Uredbe 1828/2006/ES ter
zahteve organa za potrjevanje, ki so podlaga za pripravo in predložitev zahtevka
za plačilo Evropski komisiji, ter zahteve predpisov, ki urejajo pripravo in
izvrševanje državnega proračuna;
12. zagotavljanje
udeležencem vpogled in vnosa podatkov v ISARR za opravljanje nalog, kot jih
določa ta uredba in navodila organa upravljanja;
13. koordinacijo,
izvedbo in spremljanje dopolnilnega financiranja na ravni razvojne prioritete;
14. spremljanje
izvajanja priporočil iz okoljskih poročil pri izvajanju operativnih programov;
15. obveščanje
nacionalnega koordinatorja lizbonske strategije, organa za potrjevanje in
revizijskega organa o spremembah sistema upravljanja in nadzora;
16. vzpostavitev
sistema spremljanja in vrednotenja operativnih programov;
17. ustanovitev
in usmerjanje dela nadzornega odbora ter zagotavljanje dokumentov nadzornemu
odboru, potrebnih za spremljanje kakovosti izvajanja operativnega programa, ob
upoštevanju njegovih posebnih ciljev;
18. izdelavo
in, po potrditvi na nadzornem odboru, predložitev letnih in končnih poročil o
izvajanju, Evropski komisiji;
19. spremljanje
realizacije izvajanja operacij na ravni razvojnih prioritet v skladu s postopki
in roki, ki so določeni v navodilih organa upravljanja;
20. potrjevanje
instrumentov, razen velikih projektov po 39. členu Uredbe 1083/2006/ES;
21. preverjanje,
ali je vloga za velik projekt oziroma projekt ali skupino projektov
administrativno, tehnično, finančno in vsebinsko ustrezna oziroma pripravljena
v skladu s predpisi za pripravo investicijske dokumentacije;
22. vodenje
postopka za usklajevanje vlog za velike projekte in za morebitne spremembe
odločitev Evropske komisije;
23. zagotavljanje
podatkov Evropski komisiji, da ji bo omogočeno ocenjevanje velikih projektov;
24. obveščanje
udeležencev o posredovanju vlog za velike projekte Evropski komisiji ter o
pridobitvi odločitev o dodelitvi sredstev;
25. izdajo
soglasja k javnemu razpisu in predhodno preverjanje razpisne dokumentacije v
primeru instrumenta neposredna potrditev operacij;
26. spremljanje
izvajanja velikih projektov;
27. izdajo
soglasja k programu, ki ga izvaja agent;
28. sprotno
preverjanje pravilnosti postopka izvajanja instrumenta, ko instrument izvaja
neposredni proračunski uporabnik;
29. naknadno
preverjanje pravilnosti postopka izvajanja instrumenta;
30. izvajanje
administrativnih kontrol v primeru, ko je v vlogi upravičenca neposredni
proračunski uporabnik;
31. vzorčno
dodatno preverjanje dobavljenega blaga, izvedene storitve ali gradnje in
izstavljenega zahtevka za izplačilo s poročilom in izvajanje kontrole na kraju
samem po 13. členu Uredbe 1828/2006/ES (v nadaljnjem besedilu: kontrola na
kraju samem);
32. zagotavljanje,
da so operacije, izbrane za sofinanciranje, v skladu z merili, veljavnimi za
operativni program in da se izvajajo v skladu s pravili Evropske Unije in
Republike Slovenije;
33. zagotavljanje
organu za potrjevanje, da je sistem preverjanja vzpostavljen in deluje, da so
prijavljeni izdatki realni, da so proizvodi ali storitve dobavljene v skladu z
odločitvijo o potrditvi, da so zahtevki za povračilo upravičenca pravilni in da
so operacije ter izdatki v skladu s pravili Evropske unije in pravili Republike
Slovenije;
34. pripravo
zahtevka za povračilo in njegovo posredovanje neposrednemu proračunskemu
uporabniku v primeru, ko je v vlogi upravičenca neposredni proračunski uporabnik;
35. spremljanje
vzpostavitve in izvajanja sistema za preprečevanje, odkrivanje, evidentiranje,
preiskovanje in odpravljanje nepravilnosti;
36. posredovanje
poročil o nepravilnostih in ukrepih za njihovo odpravo, vključno s poročili
posredniških teles in organa za potrjevanje, pristojnemu organu za sodelovanje
z OLAF;
37. usklajevanje
nacionalnega sodelovanja ob obiskih revizorjev, nadzornih in tehničnih misij
organov Evropske unije;
38. omogočanje
delovanja revizorjev, nadzornih in tehničnih misij organov Evropske unije in
Republike Slovenije ter ukrepanje skladno s priporočili iz končnih poročil
misij;
39. posredovanje
poročil o revizijskih, nadzornih in tehničnih misijah organov Evropske unije in
Republike Slovenije ustreznim telesom, zbiranje in pravočasno posredovanje njihovih
odgovorov organom Evropske unije in Republike Slovenije ter koordiniranje
aktivnosti po koncu obiskov glede upoštevanja priporočil misij;
40. zagotavljanje,
da vsi, ki so udeleženi v izvajanju projektov, vodijo ločen knjigovodski sistem
ali ustrezno knjigovodsko evidenco v zvezi z operacijami;
41. vzpostavitev
sistema obveščanja javnosti skladno z 69. členom Uredbe 1083/2006/ES in Uredbo
1828/2006/ES;
42. vzpostavitev
postopkov za zagotovitev, da se dokumenti glede izdatkov in kontrol, ki so
potrebni za zagotovitev ustrezne revizijske sledi hranijo v skladu z 90. členom
Uredbe 1083/2006/ES;
43. poročanje
Vladi Republike Slovenije o finančnem izvajanju operativnih programov.
(2) Organ upravljanja lahko
posredniškemu telesu s sklepom prenese v izvajanje določene naloge. V kolikor
jih organ upravljanja ne prenese na posredniško telo, jih izvede sam.
6. člen
(pristojnosti, odgovornosti in naloge
posredniškega telesa)
(1) Posredniško telo v postopkih
načrtovanja in porabe sredstev opravlja naslednje naloge:
1.
sodelovanje z organom upravljanja in nacionalnim koordinatorjem
lizbonske strategije pri pripravi in spremembah strateških dokumentov na
področju kohezijske politike;
2.
sodelovanje z organom upravljanja pri pripravi in spremembah izvedbenih
dokumentov na področju kohezijske politike;
3.
poročanje organu upravljanja o odstopanjih od načrtovanih vsebin
operativnega programa, ki so lahko podlaga za korektivne ukrepe pri izvajanju
operativnega programa;
4.
priprava napovedi izplačil in zahtevkov za povračilo za izvrševanje
pravila »n+3 oziroma n+2« na ravni instrumenta po prednostnih usmeritvah;
5.
priprava načrta za razdelitev sredstev državnega proračuna za kohezijsko
politiko na ravni instrumenta, in sicer za celotno programsko obdobje po
prednostnih usmeritvah, po letih, po proračunskih postavkah ali na način, kot
ga določi Ministrstvo za finance;
6.
priprava in uskladitev projektov, sofinanciranih s sredstvi državnega
proračuna za kohezijsko politiko, v okviru NRP, skladno z zakonom in
pravilnikom, ki urejata postopke za izvrševanje proračuna, in določbami te
uredbe;
7.
priprava predlogov sprememb EP in projektov v veljavnem NRP v skladu z
veljavno zakonodajo;
8.
priprava in posredovanje predloga za pridobitev soglasja za preknjižbo
porabe v breme sredstev državnega proračuna za kohezijsko politiko organu
upravljanja;
9.
zagotavljanje podatkov v ISARR na ravni instrumenta in operacije v
skladu z navodili organa upravljanja;
10. izvedba
in spremljanje dopolnilnega financiranja na ravni instrumenta;
11. izvajanje
priporočil iz okoljskih poročil pri izvajanju operacije, če zakonodaja to
zahteva;
12. priprava
in posredovanje poročil o sistemu upravljanja in nadzora ter redno poročanje
organu upravljanja o spremembi sistema v skladu z navodili organa upravljanja;
13. sodelovanje
pri usklajevanju predlogov instrumentov na ravni neposrednega proračunskega
uporabnika po prednostnih usmeritvah;
14. sodelovanje
pri pripravi poročil o realizaciji izvajanja operacij na ravni neposrednega
proračunskega uporabnika po prednostnih usmeritvah, v skladu s postopki in
roki, ki so določeni v navodilih organa upravljanja;
15. priprava
in posredovanje ali posredovanje predloga instrumenta v potrditev organu
upravljanja;
16. zagotavljanje
podatkov in dokumentacije organu upravljanja, potrebnih za ocenjevanje velikih
projektov s strani Evropske komisije;
17. zagotavljanje,
da so operacije, izbrane za sofinanciranje v skladu z merili, veljavnimi za
operativni program in da se izvajajo v skladu s pravili Skupnosti in Republike
Slovenije;
18. zagotavljanje
podatkov o postopkih in nadzoru, ki se izvaja glede izdatkov organu upravljanja
za namene izdaje potrdil organa za potrjevanje;
19. zagotavljanje
organu za potrjevanje, da so prijavljeni izdatki realni, da so proizvodi ali
storitve dobavljene v skladu z odločitvijo o potrditvi, da so zahtevki za
povračilo upravičenca pravilni in da so operacije ter izdatki v skladu s
pravili Skupnosti in nacionalnimi pravili;
20. predložitev
zahtevka za povračilo organu za potrjevanje;
21. preprečevanje,
odkrivanje, evidentiranje, preiskovanje in odpravljanje nepravilnosti;
22. priprava
in posredovanje poročil o nepravilnostih in ukrepih za njihovo odpravo organu
upravljanja v skladu z navodili pristojnega organa za sodelovanje z OLAF;
23. izvedba
vračila prispevka Skupnosti na račun organa za potrjevanje v primeru
neupravičene porabe sredstev kohezijske politike;
24. zagotavljanje
revizijske sledi in zagotavljanje, da so vsi dokumenti glede izdatkov in
kontrol, ki so potrebni za zagotovitev ustrezne revizijske sledi hranijo v
skladu z 90. členom Uredbe 1083/2006/ES;
25. priprava
poročil v skladu z navodili organa upravljanja.
(2) Posredniško telo, poleg nalog iz
prejšnjega odstavka, lahko opravlja še naslednje naloge, ki mu jih v izvajanje
prenese organ upravljanja:
1.
zagotavljanje informacij glede napovedi izplačil in zahtevkov za
povračilo za izvrševanje pravila »n+3 oziroma n+2« na ravni prednostne
usmeritve organu upravljanja in organu za potrjevanje;
2.
priprava in posredovanje načrta za razdelitev sredstev državnega
proračuna za kohezijsko politiko na ravni prednostne usmeritve organu
upravljanja, in sicer za celotno programsko obdobje po letih, po neposrednih
proračunskih uporabnikih in po proračunskih postavkah ali na način, kot ga
določi Ministrstvo za finance;
3.
posredovanje navodil organa upravljanja in izdaja lastnih navodil
upravičencem ali agentu;¸
4.
izvedba in spremljanje dopolnilnega financiranja na ravni operacije;
5.
zagotavljanje izvajanja priporočil iz okoljskih poročil pri izvajanju
prednostne usmeritve, če zakonodaja to zahteva;
6.
medsebojno usklajevanje predlogov instrumentov v okviru prednostne
usmeritve;
7.
poročanje organu upravljanja in organu za potrjevanje o realizaciji
izvajanja operacij na ravni prednostnih usmeritev, v skladu s postopki in roki,
ki so določeni v navodilih organa upravljanja;
8.
preverjanje, ali je vloga za velik projekt oziroma projekt ali skupino
projektov administrativno, tehnično, finančno in vsebinsko ustrezna oziroma
pripravljena v skladu s predpisi za pripravo investicijske dokumentacije v
primeru, ko v vlogi upravičenca ni neposredni proračunski uporabnik;
9.
posredovanje organu upravljanja potrjenih vlog za veliki projekt
upravičenca za spremembo odločitev Evropske komisije o dodelitvi sredstev v
primeru, ko v vlogi upravičenca ni neposredni proračunski uporabnik;
10. izdaja
soglasja k javnemu razpisu in predhodno preverjanje razpisne dokumentacije v
primeru instrumenta neposredna potrditev operacij v primeru, ko v vlogi
upravičenca ni neposredni proračunski uporabnik;
11. posredovanje
programa, ki ga izvaja agent v potrditev organu upravljanja;
12. sklepanje
pogodbe o prenosu nalog z agentom ob soglasju organa upravljanja;
13. izvedba
instrumenta javni razpis za izbor operacij;
14. sprotno
preverjanje pravilnosti postopka izvajanja javnega razpisa za izbor operacij,
ko ga izvaja agent;
15. potrditev
operacije v okviru instrumenta javni razpis za izbor operacij;
16. izvajanje
administrativnih kontrol;
17. priprava
zahtevka za povračilo;
18. omogočanje
delovanja revizorjev, nadzornih in tehničnih misij organov Evropske unije in
Republike Slovenije ter ukrepanje skladno s priporočili iz končnih poročil
misij in redno obveščanje organa upravljanja o izvedenih ukrepih;
19. zagotavljanje,
da agent in upravičenec vodita ločen knjigovodski sistem ali ustrezno
knjigovodsko evidenco, in vodenje ločenega knjigovodskega sistema ali ustrezne
knjigovodske listine na ravni instrumenta javni razpis za izbor operacij;
20. načrtovanje
in spremljanje uresničevanja Lizbonskih ciljev pri izvajanju prednostne
usmeritve;
21. izvajanje
nalog informiranja in obveščanja javnosti v skladu z navodili organa
upravljanja in poročanje o njihovem izvajanju.
7. člen
(pristojnosti, odgovornosti in naloge
upravičenca)
(1) Upravičenec v skladu z navodili
organa upravljanja, posredniškega telesa ali agenta in pogodbenimi obveznostmi
opravlja naslednje naloge:
1.
priprava in posredovanje vloge za velik projekt oziroma projekt ali
skupino projektov posredniškemu telesu razen v primeru, ko je v vlogi
upravičenca neposredni proračunski uporabnik, ki vlogo posreduje organu
upravljanja;
2.
priprava in posredovanje javnega razpisa in razpisne dokumentacije
posredniškemu telesu razen v primeru, ko je v vlogi upravičenca neposredni
proračunski uporabnik, ki vlogo posreduje organu upravljanja;
3.
sklenitev pogodbe o sofinanciranju s posredniškim telesom oziroma z
agentom razen v primeru, ko je v vlogi upravičenca neposredni proračunski
uporabnik, kjer pogodbo o sofinanciranju nadomesti odločitev organa
upravljanja;
4.
izvedba operacije;
5.
priprava in izvedba izbirnega postopka za izbor izvajalca in sklenitev
pogodbe z izvajalcem;
6.
spremljanje izvajanja pogodbe z izvajalcem;
7.
zagotavljanje pravilnosti izvajanja operacije;
8.
preverjanje dobavljenega blaga, izvedene storitve ali gradnje in
izstavljenega zahtevka za izplačilo s poročilom s strani izvajalca;
9.
posredovanje napovedi plačil sredstev kohezijske politike na ravni
operacije oziroma terminski načrt izstavljanja računov oziroma zahtevkov v
skladu s pogodbenimi odnosi;
10. posredovanje
relevantnih podatkov o nepravilnostih in ukrepih za njihovo odpravo v skladu s
pogodbenimi odnosi;
11. omogočanje
delovanja revizorjev, nadzornih in tehničnih misij organov Evropske unije in
Republike Slovenije ter ukrepanje skladno s priporočili iz končnih poročil
misij in redno obveščanje organa upravljanja oziroma posredniškega telesa
oziroma agenta o izvedenih ukrepih;
12. vodenje
ločenega knjigovodskega sistema ali ustrezne knjigovodske evidence za vse
transakcije v zvezi s projekti;
13. uresničevanje
Lizbonskih ciljev pri izvajanju operacije;
14. izvajanje
nalog informiranja in obveščanja javnosti o operaciji;
15. vzdrževanje
revizijske sledi v skladu z navodili organa upravljanja oziroma posredniškega
telesa oziroma agenta in pogodbenimi odnosi;
16. priprava
in posredovanje poročil v skladu z navodili organa upravljanja in posredniškega
telesa.
(2) Neposredni proračunski uporabnik v
vlogi upravičenca poleg nalog iz prejšnjega odstavka opravlja še naloge,
določene v prvem odstavku 6. člena te uredbe.
8. člen
(pristojnosti, odgovornosti in naloge
organa za potrjevanje)
Organ za potrjevanje je v postopkih porabe
sredstev odgovoren zlasti za:
1.
prejemanje plačil iz naslova prispevka Skupnosti s strani Evropske
komisije in vodenje obrestnega podračuna za posamezni sklad ter evidence o vseh
transakcijah;
2.
potrjevanje izjave o izdatkih in zahtevkov za plačila ter njihovo
posredovanje Evropski komisiji;
3.
potrjevanje, da je izkaz o izdatkih točen, izhaja iz zanesljivega
računovodskega sistema in temelji na preverljivih spremnih dokumentih;
4.
potrjevanje, da so prijavljeni izdatki v skladu z veljavnimi pravili
Skupnosti in nacionalnimi pravili ter da so nastali zaradi projektov, ki so
bili izbrani za sofinanciranje v skladu z merili, ki veljajo za program, in v
skladu s pravili Skupnosti ter nacionalnimi pravili;
5.
izvrševanje povračil iz naslova prispevka Skupnosti na podlagi
posameznega zahtevka za povračilo v državni proračun;
6.
predpisovanje obrazca za zahtevek za povračilo z obveznimi prilogami;
7.
izdajanje navodil;
8.
vnašanje podatkov o statusih zahtevkov za povračilo v sistem ISARR;
9.
zagotavljanje za namen izdajanja potrdil, da je od organa upravljanja
prejel dovolj informacij o izvajanju postopkov in preverjanju glede izdatkov,
ki so vsebovani na izkazih o izdatkih;
10. upoštevanje
rezultatov vseh revizij, ki jih je izvedel revizijski organ oziroma so bile
izvedene v njegovi pristojnosti, za namen izdajanja potrdil;
11. vzdrževanje
računovodskih evidenc izdatkov, predloženih Evropski komisiji, v računalniški
obliki;
12. pridobivanje
in pregledovanje zapisov in dokumentov v zvezi z operacijami, ki se financirajo
iz sredstev kohezijske politike, kot tudi za preverjanje na kraju samem na vseh
ravneh;
13. vodenje
evidence in obveščanje neposrednega proračunskega uporabnika in organa
upravljanja o prejetih, odobrenih in zavrnjenih zahtevkih za povračilo;
14. izdajanje
zahtevkov za vračilo, vodenje evidence o zahtevanih ter izvršenih vračilih in
pripravljanje letne izjave o zahtevanih vračilih, ki jo predloži revizijskemu
organu in Evropski komisiji;
15. sestavo
in predložitev napovedi zahtevkov za plačilo sredstev kohezijske politike za
tekoče in naslednje leto;
16. po
potrebi izdajo navodila organu upravljanja za posredovanje podatkov organu za
potrjevanje, ki se nanašajo na pripravo napovedi zahtevkov za plačilo iz
sredstev kohezijske politike;
17. pripravo
in posredovanje organu upravljanja poročil o nepravilnostih in ukrepih za
njihovo odpravo v skladu z navodili pristojnega organa za sodelovanje z OLAF;
18. omogočanje
delovanja revizorjev in nadzornih organov Evropske unije in Republike Slovenije
ter ukrepanje skladno s priporočili iz končnih poročil misij in redno obveščanje
organa upravljanja o izvedenih ukrepih.
9. člen
(pristojnosti, odgovornosti in naloge
revizijskega organa)
(1) Naloge revizijskega organa, ki so
opredeljene v 62. členu Uredbe 1083/2006/ES ter v 16. do 18. členu Uredbe
1828/2006/ES, so zlasti:
1.
zagotavljanje izvedbe revizij, s katerimi se preveri učinkovitost
sistema upravljanja in nadzora;
2.
zagotavljanje, da se revizije projektov izvajajo na podlagi ustreznega
vzorca, da se preverijo prijavljeni izdatki;
3.
priprava in posredovanje revizijske strategije Evropski komisiji
najkasneje v devetih mesecih od potrditve operativnega programa;
4.
posredovanje letnega poročila o nadzoru Evropski komisiji;
5.
izdaja mnenja na podlagi nadzora in revizij o učinkovitosti delovanja
sistema upravljanja in nadzora;
6.
sporočanje informacij o vseh pomembnih ugotovitvah glede sistema
poslovodenja in notranjega nadzora vseh udeležencev v postopkih izvajanja
kohezijske politike organu upravljanja, organu za potrjevanje in revidiranim
udeležencem;
7.
priprava in posredovanje zaključne izjave in kadar je to potrebno,
izjave o delni zaključitvi;
8.
omogočanje delovanja revizorjev in nadzornih organov Evropske unije in
Republike Slovenije ter ukrepanje skladno s priporočili iz končnih poročil
misij in redno obveščanje organa upravljanja o izvedenih ukrepih.
(2) Revizijski organ ima dostop do vseh
informacij, osebja in prostorov, ki so potrebni za izvajanje njegovih nalog in
mu jih zagotavljajo organ upravljanja, organ za potrjevanje, posredniška
telesa, agenti, upravičenci in izvajalci.
(3) Revizijski organ sodeluje z notranjimi
revizijskimi službami neposrednih in posrednih proračunskih uporabnikov, ki sodelujejo
pri izvajanju kohezijske politike. Notranje revizijske službe upoštevajo
predloge revizijskega organa pri načrtovanju revizij in ga sproti obveščajo o
letnih načrtih in opravljenih revizijah v zvezi s porabo sredstev kohezijske
politike.
(4) Revizijski organ je odgovoren za
pripravo poročila in mnenja o skladnosti vzpostavitve sistemov upravljanja in
nadzora operativnih programov, kot je določeno z drugim, tretjim in četrtim
odstavkom 71. člena Uredbe 1083/2006/ES.
IV. IZBOR IN POTRDITEV OPERACIJ
10. člen
(črtan)
11. člen
(izvajanje instrumenta javni razpis za
izbor operacij)
(1) Za javni razpis se uporabljajo
določbe predpisa, ki ureja postopke izbora projektov za uvrstitev v NRP,
kolikor ta uredba ne določa drugače.
(2) Podrobnejši postopek priprave, prijave
in potrjevanja javnega razpisa kot instrumenta se določi z navodili organa
upravljanja za pripravo, prijavo in potrjevanje instrumentov. V kolikor izvaja
javni razpis agent na podlagi programa, mora organ upravljanja predhodno
potrditi program.
(3) Javni razpis mora biti objavljen v
Uradnem listu Republike Slovenije in mora vsebovati:
1.
ime oziroma naziv in sedež posredniškega telesa oziroma agenta, ki
izvede vse postopke, potrebne za dodelitev sredstev;
2.
pravno podlago za izvedbo javnega razpisa;
3.
predmet javnega razpisa (aktivnosti ali nameni);
4.
pogoje za kandidiranje na javnem razpisu;
5.
merila za izbor upravičencev, ki izpolnjujejo pogoje (navedba, opis,
ovrednotenje meril po vrstnem redu od bolj k manj pomembnemu);
6.
višino sredstev, ki so na razpolago za javni razpis;
7.
obdobje, v katerem morajo biti porabljena dodeljena sredstva ter roki,
če je predvideno zaporedno dodeljevanje sredstev;
8.
razmerje med sredstvi na postavkah namenskih sredstev EU za kohezijsko
politiko in na postavkah slovenske udeležbe za sofinanciranje kohezijske
politike;
9.
delež prispevka Skupnosti v celotnih upravičenih javnih izdatkih;
10. roke,
do katerih morajo biti predložene vloge za dodelitev sredstev ter način
obveščanja o rokih v primeru zaporednega dodeljevanja sredstev;
11. datum
odpiranja vlog za dodelitev sredstev ter način obveščanja o datumih naslednjih
odpiranj v primeru zaporednega dodeljevanja sredstev;
12. rok,
v katerem bodo kandidati obveščeni o izidu javnega razpisa;
13. kraj,
čas ter osebo, pri kateri lahko zainteresirane osebe dvignejo razpisno
dokumentacijo.
(4) Posredniško telo ali agent je dolžan v
javnem razpisu navesti še:
1.
zahteve glede informiranja in obveščanja javnosti, ki jim morajo
zadostiti upravičenci skladno z 9. členom Uredbe 1828/2006/ES in navodili
organa upravljanja;
2.
morebitno dopolnilno financiranje;
3.
upravičene stroške, specifikacijo dokazil za izkazovanje stroškov in
metodo za njihov izračun v skladu z navodili organa upravljanja oziroma s
sklicevanjem na navodila organa upravljanja;
4.
zahteve glede hranjenja dokumentacije o operaciji;
5.
zahteve glede dostopnosti dokumentacije o operaciji agentu,
posredniškemu telesu, organu upravljanja, organu za potrjevanje, revizijskemu
organu ter drugim nadzornim organom;
6.
zahteve glede spremljanja prihodkov operacije;
7.
omejitve glede sprememb operacije v skladu s 57. členom Uredbe
1083/2006/ES;
8.
posledice, če se ugotovi dvojno financiranje posamezne operacije ali, da
je višina sofinanciranja operacije presegla maksimalno dovoljeno stopnjo.
(5) Posredniško telo ali agent lahko v
javnem razpisu objavi tudi druge podatke, če so potrebni glede na vrsto
predmeta javnega razpisa.
(6) (črtan).
12. člen
(obvezni sestavni deli razpisne
dokumentacije)
Obvezni sestavni deli razpisne
dokumentacije so:
1.
navodila, ki vsebujejo zlasti:
- podrobnejšo
opredelitev pogojev za kandidiranje na javnem razpisu;
- opis oziroma vrsto
upravičenih stroškov, specifikacijo dokazil za izkazovanje stroškov in metodo
za njihov izračun;
- navedbo potrebnih
dokumentov ali dokazil, ki jih morajo kandidati predložiti kot dokazilo o
izpolnjevanju pogojev za pridobitev sredstev; posredniško telo ali agent si
pridobi podatke iz javnih evidenc;
- navedbo meril in točk,
ki jih posamezno merilo prispeva v skupno vsoto točk, potrebnih za izbor
upravičencev (navedba, opis, ovrednotenje meril po vrstnem redu od bolj k manj
pomembnemu);
- navedbo postopka za
izbor upravičencev z navedbo upravnih aktov, izdanih v tem postopku;
- zahteve glede
informiranja in obveščanja javnosti za upravičence skladno z 9. členom Uredbe
1828/2006/ES in navodili organa upravljanja;
- zahteve glede
hranjenja dokumentacije o operaciji;
- zahteve glede
dostopnosti dokumentacije o operaciji agentu, posredniškemu telesu, organu
upravljanja, organu za potrjevanje, revizijskemu organu ter drugim nadzornim
organom;
- zahteve glede
spremljanja prihodkov operacije;
- navedbo morebitnega
dopolnilnega financiranja;
- omejitve glede
sprememb operacije v skladu s 57. členom Uredbe 1083/2006/ES;
- posledice glede ugotovitve
o dvojnem financiranju posamezne operacije;
2.
obrazec za vlogo;
3.
obrazec predračuna in podatke o predvidenih virih financiranja;
4.
vzorec pogodbe o sofinanciranju.
13. člen
(obvezne sestavine pogodbe o
sofinanciranju)
Obvezne sestavine pogodbe o sofinanciranju
so:
1.
naziv in naslov posredniškega telesa ali agenta;
2.
naziv, naslov in račun upravičenca;
3.
navedba pravnih podlag in javnega razpisa, ki je podlaga za sklenitev
pogodbe;
4.
navedba glede spoštovanja pravil državnih pomoči;
5.
navedba obdobja upravičenosti izdatkov;
6.
terminski plan izvedbe operacije;
7.
rok začetka in dokončanja operacije;
8.
namen, za katerega so sredstva dodeljena;
9.
višina dodeljenih sredstev kohezijske politike in navedba naslednjih
deležev sofinanciranja:
a)
delež prispevka skupnosti v celotnih upravičenih javnih izdatkih,
b)
razmerje med sredstvi na postavkah namenskih sredstev EU za kohezijsko
politiko in na postavkah slovenske udeležbe za sofinanciranje kohezijske
politike,
c)
stopnja intenzivnosti državne pomoči;
10. navedba
proračunskih postavk, iz katerih se pogodba financira in sklada kohezijske
politike, iz katerega se pogodba financira ter drugih zahtev, skladno z 9.
členom Uredbe 1828/2006/ES in navodili organa upravljanja;
11. dinamika
izplačil pogodbenega zneska (okvirni terminski plan porabe sredstev, vključno z
rokom zadnjega izstavljenega računa oziroma zahtevka za izplačilo);
12. način
nadzora nad namensko porabo sredstev, ki vključuje tudi kontrolo na kraju
samem;
13. spisek
dokazil, ki jih mora predložiti upravičenec za porabo vsake posamezne vrste
subvencije, posojila in drugih oblik dodeljenih oziroma porabljenih sredstev;
14. poročila
o poteku in rezultatih porabljenih sredstev v fazi izvajanja operacije oziroma
najmanj zaključno poročilo;
15. dolžnost
posredniškega telesa oziroma agenta, da spremlja in nadzira izvajanje pogodbe
ter namensko porabo sredstev kohezijske politike;
16. določilo,
da mora upravičenec ob nenamenski porabi sredstev kohezijske politike vrniti
sredstva državnega proračuna za kohezijsko politiko skupaj z zakonitimi
obrestmi;
17. določilo,
da mora upravičenec obrazložiti in utemeljiti finančno, vsebinsko oziroma
časovno spremembo operacije, ker v nasprotnem primeru izgubi pravico do
nadaljnje porabe sredstev kohezijske politike in mora povrniti že prejeta
sredstva državnega proračuna za kohezijsko politiko;
18. določilo,
da mora upravičenec imeti ustrezen ločen knjigovodski sistem ali ustrezno
knjigovodsko evidenco;
19. druge
obvezne sestavine pogodbe o sofinanciranju, ki jih določajo drugi predpisi in
usmeritev posredniškega telesa ali agenta glede obvezne vsebine pogodb;
20. določilo
o varovanju podatkov;
21. zahteve
glede informiranja in obveščanja javnosti za upravičence skladno z 9. členom
Uredbe 1828/2006/ES in navodili organa upravljanja;
22. zahteve
glede hranjenja dokumentacije o operaciji;
23. zahteve
glede dostopnosti dokumentacije o operaciji agentu, posredniškemu telesu,
organu upravljanja, organu za potrjevanje, revizijskemu organu ter drugim
nadzornim organom;
24. zahteve
glede spremljanja prihodkov operacije;
25. omejitve
glede sprememb na operaciji v skladu s 57. členom Uredbe 1083/2006/ES;
26. posledice
glede ugotovitve o dvojnem financiranju posamezne operacije oziroma, da je
višina sofinanciranja operacije presegla maksimalno dovoljeno stopnjo;
27. navedba
skrbnikov pogodbe na strani posredniškega telesa oziroma agenta in upravičenca.
14. člen
(izbor predlogov operacij in potrditev
operacij v okviru instrumenta javni razpis za izbor operacij)
(1) Posredniško telo pripravi osnutek
javnega razpisa in pred objavo javnega razpisa pridobi potrditev organa upravljanja.
Če javni razpis izvaja agent, osnutek javnega razpisa posreduje v predhodno
soglasje posredniškemu telesu in ta ga posreduje organu upravljanja.
(2) Posredniško telo ali agent pripravi
osnutek razpisne dokumentacije. Če javni razpis izvaja agent, posredniško telo
predhodno preveri razpisno dokumentacijo.
(3) Posredniško telo oziroma agent imenuje
komisijo za odpiranje in ocenitev prispelih vlog (v nadaljnjem besedilu: komisija)
v skladu z določbami predpisa, ki ureja postopke izbora projektov za uvrstitev
v NRP.
(4) Komisija je v izboru predlogov
projektov zadolžena predvsem za:
1.
odpiranje prispelih vlog;
2.
ugotavljanje popolnosti prispelih vlog in obveščanje posredniškega
telesa oziroma agenta o vlogah, ki niso prispele pravočasno oziroma niso bile
pravilno označene in se izključijo iz nadaljnjega postopka;
3.
pripravo pozivov za dopolnitve;
4.
preverjanje izpolnjevanja pogojev popolnih vlog in obveščanje o
nepopolnih vlogah, ki se izključijo iz nadaljnjega postopka;
5.
ocenjevanje vlog, ki so popolne in izpolnjujejo vse vstopne pogoje
razpisa po merilih in kriterijih iz javnega razpisa in navodil razpisne
dokumentacije;
6.
razvrstitev projektov glede na oceno komisije s predlogom deležev
sofinanciranja po projektih.
(5) Komisija pripravi predlog liste
operacij ali upravičencev in ga posreduje predstojniku posredniškega telesa oziroma
agenta.
(6) Predstojnik posredniškega telesa ali
agenta ali oseba, ki jo ta pooblasti za sprejetje odločitve o dodelitvi sredstev,
izda odločitev o izboru operacij ali upravičencev na podlagi predloga iz prejšnjega
odstavka. Kadar javni razpis izvaja agent, o sprejetju odločitve o izboru
nemudoma seznani posredniško telo.
(7) Na podlagi izdane odločitve iz
prejšnjega odstavka pripravi neposredni proračunski uporabnik predlog za vključitev
projektov v NRP, ki izhajajo iz EP, ter ga posreduje Ministrstvu za finance in organu
upravljanja.
(8) Posredniško telo oziroma agent je
dolžan v roku, ki je bil naveden v objavi javnega razpisa, obvestiti vse
vlagatelje vlog o odločitvi glede dodelitve sredstev. V obrazložitvi mora
navesti razloge za svojo odločitev.
(9) Posredniško telo oziroma agent mora
upravičencu posredovati odločitev o izboru in ga hkrati pozvati k podpisu
pogodbe. Če se upravičenec v roku 8 delovnih dni od prejema poziva nanj ne
odzove, se šteje, da je umaknil vlogo za pridobitev sredstev.
(10) Upravičenec izvede operacijo v skladu
s to uredbo, pogodbo in celotno dokumentacijo.
15. člen
(izvajanje instrumenta neposredno
potrjevanje operacij)
(1) Z instrumentom neposredno
potrjevanje operacij se izbirajo: projekti oziroma skupine projektov in
program, ki ga izvaja upravičenec.
(2) Operacijo potrdi organ upravljanja.
(3) Operacije, ki izpolnjujejo pogoje
za velike projekte iz prvega odstavka 17. člena te uredbe potrjuje Evropska komisija.
16. člen
(potrditev in izvajanje projektov in
skupin projektov)
(1) Vlogo za projekt oziroma skupino
projektov posameznega upravičenca oziroma skupine upravičencev prejme
posredniško telo, ki preveri, ali je vloga administrativno, tehnično, finančno
in vsebinsko ustrezna. Posredniško telo posreduje vlogo organu upravljanja v
potrditev. O potrditvi vloge organ upravljanja obvesti upravičenca oziroma
skupino upravičencev s posredovanjem odločitve o dodelitvi sredstev. Kopije
odločitve o dodelitvi sredstev organ upravljanja posreduje organu za
potrjevanje, posredniškemu telesu in revizijskemu organu.
(2) V primeru, ko je v vlogi upravičenca
neposredni proračunski uporabnik, neposredni proračunski uporabnik pošlje vlogo
za projekt oziroma skupino projektov organu upravljanja, ki preveri, ali je
vloga administrativno, tehnično, finančno in vsebinsko ustrezna in jo potrdi.
(3) Podrobnejši postopek priprave, prijave
in potrjevanja projektov oziroma skupin projektov se določi z navodili organa
upravljanja za pripravo, prijavo in potrjevanje instrumentov.
(4) Upravičenec izvaja projekt oziroma
skupino projektov po sprejetju odločitve o dodelitvi sredstev, v skladu s
predpisi o javnem naročanju. Upravičenec pripravi osnutek razpisne
dokumentacije pri tistih vrstah postopkov javnega naročanja, pri katerih zakon,
ki ureja javno naročanje, zahteva pripravo razpisne dokumentacije, oziroma
pripravi osnutek sorodne dokumentacije, ki vsebuje vse ključne podatke o
vsebini nameravanega javnega naročila. Posredniško telo predhodno preveri razpisno
dokumentacijo ali sorodno dokumentacijo in izda soglasje. Upravičenec posreduje
javno naročilo, skupaj s soglasjem posredniškega telesa, v predhodno potrditev
organu upravljanja. V primeru, ko je v vlogi upravičenca neposredni proračunski
uporabnik, potrdi in preveri razpisno dokumentacijo ali sorodno dokumentacijo
organ upravljanja.
(5) Upravičenec lahko prične z izvedbo
postopkov oddaje javnih naročil in izvajanjem projekta oziroma skupine projektov
pred sprejetjem odločitve o dodelitvi sredstev. Upravičenec posreduje javno
naročilo, za katerega je pridobil soglasje posredniškega telesa, v potrditev
organu upravljanja. V primeru, ko je v vlogi upravičenca neposredni proračunski
uporabnik, potrdi in preveri razpisno dokumentacijo ali sorodno dokumentacijo
organ upravljanja.
(6) V primeru, da se projekt že izvaja
preden je sprejeta odločitev o dodelitvi sredstev in že potekajo izplačila, ki
v zvezi s projektom nastajajo, s postavk integralnega državnega proračuna,
neposredni proračunski uporabnik pripravi in Ministrstvu za finance v 10 dneh
po prejemu odločbe o dodelitvi sredstev posreduje predlog za preknjižbo
upravičenih stroškov, nastalih od dneva upravičenosti stroškov do dneva prejema
odločbe o dodelitvi sredstev in že izplačanih z integralnih postavk, na
postavke namenskih sredstev EU za kohezijsko politiko in sredstev slovenske
udeležbe za sofinanciranje kohezijske politike.
(7) Po odločitvi o dodelitvi sredstev
pripravi neposredni proračunski uporabnik predlog za vključitev projekta v NRP
in izvede postopek v skladu z zakonom, ki ureja izvrševanje proračuna.
17. člen
(potrditev in izvajanje velikih projektov)
(1) Projekti oziroma skupine
projektov, katerih skupni stroški presegajo 25 milijonov evrov v primeru okolja
in 50 milijonov evrov v primeru prometa in drugih področij ter izpolnjujejo
druge pogoje, opredeljene v 39. členu Uredbe 1083/2006/ES, se štejejo za velike
projekte. Veliki projekti so del operativnega programa, ki se financira iz
Evropskega sklada za regionalni razvoj in Kohezijskega sklada.
(2) Pristojnost Evropske komisije za
ocenjevanje in odločanje o dodelitvi sredstev ter postopek predložitve velikih
projektov je določen z Uredbo 1083/2006/ES in Uredbo 1828/2006/ES.
(3) Vlogo za velik projekt posameznega
upravičenca ali skupine upravičencev prejme posredniško telo, ki preveri, ali
je vloga administrativno, tehnično, finančno in vsebinsko ustrezna ter
pripravljena v skladu s predpisi za pripravo investicijske dokumentacije.
Posredniško telo posreduje vlogo organu upravljanja, ki preveri, ali vloga
ustreza opredelitvi velikega projekta in preveri, ali vsebuje vse podatke,
opredeljene v 40. členu Uredbe 1083/2006 ter jo posreduje Evropski komisiji.
(4) V primeru, ko je v vlogi upravičenca
neposredni proračunski uporabnik, organ upravljanja prejme vlogo za velik
projekt in preveri, ali je vloga administrativno, tehnično, finančno in
vsebinsko ustrezna ter pripravljena v skladu s predpisi za pripravo
investicijske dokumentacije, ali vloga ustreza opredelitvi velikega projekta in
preveri, ali vsebuje vse podatke, opredeljene v 40. členu Uredbe 1083/2006 ter
jo posreduje Evropski komisiji.
(5) Organ upravljanja posreduje kopijo
vloge organu za potrjevanje, neposrednemu proračunskemu uporabniku bodisi v
vlogi posredniškega telesa bodisi v vlogi upravičenca, upravičencu, ki ni
neposredni proračunski uporabnik in revizijskemu organu.
(6) Velik projekt izvaja upravičenec s
postopkom oddaje javnih naročil v skladu s predpisi, ki urejajo javno naročanje.
Upravičenec pripravi osnutek razpisne dokumentacije. Posredniško telo predhodno
preveri razpisno dokumentacijo in izda soglasje. Upravičenec posreduje javno
naročilo, skupaj s soglasjem posredniškega telesa, v predhodno potrditev organu
upravljanja. V primeru, ko je v vlogi upravičenca neposredni proračunski
uporabnik, potrdi in preveri razpisno dokumentacijo organ upravljanja.
(7) Upravičenec lahko prične z izvedbo
postopkov oddaje javnih naročil in izvajanjem projekta pred sprejetjem odločbe
o dodelitvi sredstev s strani Evropske komisije ob upoštevanju določb te uredbe
in zakona, ki ureja javno naročanje.
(8) V primeru, da se projekt že izvaja
preden je sprejeta odločitev o dodelitvi sredstev in že potekajo izplačila, ki
v zvezi s projektom nastajajo, s postavk integralnega državnega proračuna,
neposredni proračunski uporabnik pripravi in Ministrstvu za finance v 10 dneh
po prejemu odločbe o dodelitvi sredstev posreduje predlog za preknjižbo
upravičenih stroškov, nastalih od dneva upravičenosti stroškov do dneva prejema
odločbe o dodelitvi sredstev in že izplačanih z integralnih postavk, na
postavke namenskih sredstev EU in sredstev slovenske udeležbe za sofinanciranje
kohezijske politike.
(9) Če predlog velikega projekta ni
vključen v NRP in zanj še niso zagotovljene pravice porabe v državnem proračunu,
je potrebno pred posredovanjem vloge za velik projekt Evropski komisiji
pridobiti soglasje vlade. V ta namen neposredni proračunski uporabnik vladi
posreduje predlog velikega projekta (skupaj s predlogom usklajenega finančnega
načrta projekta), h kateremu je pridobil soglasje organa upravljanja. Če vlada
potrdi projekt v NRP, posreduje organ upravljanja vlogo Evropski komisiji.
18. člen
(potrditev in izvajanje programa, ki ga
izvaja upravičenec)
(1) Program se uporabi v primerih, ko
je z njim možno zagotoviti doseganje ciljev znotraj posamezne prednostne
usmeritve.
(2) Neposredni proračunski uporabnik v
vlogi posredniškega telesa ali v vlogi upravičenca pridobi soglasje organa upravljanja
k izvajanju programa.
(3) Za program se smiselno uporabljajo
določbe te uredbe, ki veljajo za javni razpis.
(4) Podrobnejši postopek priprave,
prijave in potrjevanja programa se določi z navodili organa upravljanja za
pripravo, prijavo in potrjevanje instrumentov.
19. člen
(izvajanje in potrditev programov tehnične
pomoči)
(1) Izbor, potrjevanje in izvajanje
programov tehnične pomoči, ki jih izvaja organ upravljanja v vlogi upravičenca,
je urejeno s posebnimi navodili organa upravljanja.
(2) Organ upravljanja pripravi predlog
operacije na ravni operativnega programa za njegovo celotno obdobje izvajanja
in ga potrdi s sklepom. Sklep o potrditvi operacije skupaj s predlogom programa
tehnične pomoči predstavlja pogodbo o sofinanciranju. Pogodba o sofinanciranju
predstavlja podlago za uvrstitev projekta v NRP in se šteje kot operacija, ki
se evidentira v ISARR. Na ravni pogodbe o sofinanciranju organ upravljanja
pripravi posamezen zahtevek za povračilo. Organ upravljanja o potrditvi
programa tehnične pomoči (operacije) obvesti organ za potrjevanje in revizijski
organ.
(3) V skladu z navodili organa upravljanja
neposredni proračunski uporabnik sodeluje pri izvajanju aktivnosti, ki jih
organ upravljanja izvaja koncentrirano. Organ upravljanja o aktivnostih, ki se
izvajajo koncentrirano, obvešča neposrednega proračunskega uporabnika ter organ
za potrjevanje in revizijski organ. Plačilo za aktivnosti, ki se izvajajo
koncentrirano, se izvede iz postavk tehnične pomoči organa upravljanja.
(4) Neposredni proračunski uporabnik
za aktivnosti, ki se izvajajo dekoncentrirano, pripravi projektni predlog za
vključitev projekta v program tehnične pomoči in ga posreduje organu
upravljanja. Organ upravljanja oceni projektni predlog za vključitev
dekoncentriranih aktivnosti v operacijo in ga uskladi z neposrednim
proračunskim uporabnikom ter izda sklep o vključitvi projekta v program
tehnične pomoči, ki ga posreduje neposrednemu proračunskemu uporabniku in v
vednost organu za potrjevanje in revizijskemu organu. Sklep o vključitvi
projekta v program tehnične pomoči skupaj s projektnim predlogom se šteje kot
aneks k pogodbi o sofinanciranju, na osnovi katerega organ upravljanja
prerazporedi sredstva tehnične pomoči s svojih postavk na postavke neposrednega
proračunskega uporabnika za tehnično pomoč. Neposredni proračunski uporabnik
projekt izvede v skladu z zakonodajo, ki ureja javno naročanje, sistem javnih
uslužbencev, sistem plač v javnem sektorju in delovna razmerja, določili te
uredbe ter navodili organa upravljanja.
V. IZVRŠEVANJE OPERACIJ
20. člen
(dopolnilno financiranje)
(1) Evropski sklad za regionalni
razvoj in Evropski socialni sklad lahko, ob upoštevanju omejitev glede
financiranja za posamezen sklad, dopolnilno in ob upoštevanju 9% omejitve
financiranja Skupnosti na ravni razvojne prioritete operativnega programa
financirata dele operacije, ki spadajo v obseg pomoči drugega sklada, če so
nujni za zadovoljivo izvajanje operacije in so z njo neposredno povezani.
(2) Omejitev iz prejšnjega odstavka tega
člena se ne uporablja za četrto razvojno prioriteto Operativnega programa razvoja
človeških virov za obdobje 2007–2013, za katero velja omejitev skladno s sedmim
odstavkom 3. člena Uredbe št. 1081/2006/ES.
(3) Dopolnilno financiranje se zagotavlja
ob upoštevanju Operativnega programa krepitve regionalnih razvojnih potencialov
za obdobje 2007–2013 in Operativnega programa razvoja človeških virov za
obdobje 2007–2013.
21. člen
(zahtevek za izplačilo)
(1) Upravičenec, ki ni neposredni
proračunski uporabnik, pripravi in posreduje zahtevek za izplačilo neposrednemu
proračunskemu uporabniku.
(2) V primeru, ko instrument izvaja agent,
agent pripravi zahtevek za izplačilo iz proračuna na podlagi potrjenih dokazil
upravičenca o upravičenih stroških v skladu s pogodbo o sofinanciranju in ga
posreduje neposrednemu proračunskemu uporabniku.
22. člen
(izplačilo iz proračuna)
(1) Neposredni proračunski uporabnik
izvrši izplačilo v breme sredstev državnega proračuna za kohezijsko politiko v
skladu z določili veljavnega zakona, ki ureja izvrševanje proračuna in
pravilnika, ki ureja postopke za izvrševanja proračuna.
(2) Izplačila v breme namenskih sredstev EU
za kohezijsko politiko in sredstev slovenske udeležbe za sofinanciranje
kohezijske politike se izvršijo in evidentirajo v razmerju, ki je opredeljeno v
pogodbi o sofinanciranju.
(3) Izplačila v breme sredstev državnega
proračuna za kohezijsko politiko so možna le za upravičene stroške v skladu z
veljavnimi predpisi, navodili organa upravljanja za upravičene stroške,
operativnimi programi in shemo državnih pomoči. Če se naknadno ugotovi, da so
bila že izplačana sredstva iz navedenih postavk neupravičen javni izdatek, je
potrebno izvršiti preknjižbo porabe v skladu s 24. členom te uredbe.
22.a člen
(pogoji za pridobitev predplačil za
operacije, za katere upravičenci prejemajo državno pomoč)
(1) Predplačila iz državnega proračuna
je mogoče v primeru državnih pomoči dodeliti in izplačati do višine 30
odstotkov upravičenih javnih izdatkov. S pogodbo o sofinanciranju se določi
odstotek predplačil, ki je fiksen in velja do zaključka operacije.
(2) V primeru, da je predplačilo
dodeljeno za operacijo, za katero upravičenec prejema državno pomoč, neposredni
proračunski uporabnik ne sme izvršiti izplačila, dokler s strani upravičenca ne
prejme finančnega zavarovanja za zavarovanje predplačila. Za zavarovanje
predplačil se kot primerno finančno zavarovanje šteje bančna garancija,
kavcijsko zavarovanje pri zavarovalnicah ali zastava obveznic Republike
Slovenije oziroma druga primerljiva oblika finančnega zavarovanja s predhodnim
soglasjem Ministrstva za finance.
(3) Finančno zavarovanje iz prejšnjega
odstavka se mora glasiti v korist neposrednega proračunskega uporabnika in mora
biti dano v višini 110 odstotkov dodeljenega predplačila. Stroške zavarovanja
predplačila nosi upravičenec, ki je prejemnik predplačila. Za spremljanje in hrambo
instrumentov za zavarovanje predplačil je odgovoren neposredni proračunski
uporabnik v vlogi posredniškega telesa.
(4) Do predplačil so upravičeni
upravičenci iz pogodb o sofinanciranju pod pogoji, določenimi v navodilih
organa upravljanja.
(5) Organ upravljanja izda navodila, s
katerimi podrobneje uredi pogoje, načine in roke za predložitev finančnih
zavarovanj iz drugega in tretjega odstavka tega člena ter druga pravila za
izvajanje predplačil.
23. člen
(zahtevek za povračilo in povračilo v
proračun)
(1) Koriščenje sredstev kohezijske
politike temelji na načelu povračila upravičenih javnih izdatkov.
(2) Neposredni proračunski uporabnik mora v
roku, ki ga določi Ministrstvo za finance, ob ali po plačilu v breme sredstev
državnega proračuna za kohezijsko politiko potrditi in predložiti zahtevek za
povračilo z dokazilom o opravljenih kontrolah in ostalo zahtevano dokumentacijo
organu za potrjevanje.
(3) Organ za potrjevanje lahko zavrne
zahtevek za povračilo, če ne izpolnjuje zahtevanih pogojev, in z ustrezno
utemeljitvijo obvesti neposrednega proračunskega uporabnika in organ
upravljanja.
(4) Organ za potrjevanje izvrši
povračilo iz naslova sredstev kohezijske politike v proračun.
24. člen
(neupravičena poraba sredstev državnega
proračuna za kohezijsko politiko v primeru, da sredstva še niso povrnjena v
proračun)
(1) V primeru neupravičene porabe
sredstev državnega proračuna za kohezijsko politiko mora neposredni proračunski
uporabnik v 30 dneh po prejemu obvestila o zavrnjenem zahtevku za povračilo
posredovati Ministrstvu za finance predlog za preknjižbo porabe na postavke, ki
niso vezane na sredstva državnega proračuna za kohezijsko politiko. Preknjižba
porabe se lahko izvrši samo v okviru proračuna tekočega leta.
(2) V primeru neupravičene porabe sredstev
državnega proračuna za kohezijsko politiko, ki se nanaša na porabo v preteklih
proračunskih letih mora neposredni proračunski uporabnik posredovati
Ministrstvu za finance predlog za preknjižbo pravic porabe s postavk
integralnega proračuna na postavke splošne proračunske rezervacije.
(3) V primeru neupravičene porabe
sredstev državnega proračuna za kohezijsko politiko neposredni proračunski
uporabnik izda upravičencu oziroma agentu nalog za vračilo v proračun.
(4) V primeru neizvršitve postopka iz prejšnjega
odstavka lahko organ upravljanja zadrži finančno izvrševanje projektov iz
sredstev kohezijske politike, dokler posredniško telo ne izvede preknjižbe
porabe v skladu s prejšnjim odstavkom.
25. člen
(neupravičena poraba sredstev državnega
proračuna za kohezijsko politiko v primeru, da so sredstva že povrnjena v
proračun)
(1) Pri izvajanju tega člena se
uporabljajo določbe 24. člena te uredbe.
(2) Neposredni proračunski uporabnik v
primeru neupravičene porabe sredstev državnega proračuna za kohezijsko politiko,
ki so že bila povrnjena v državni proračun, pripravi informacijo o vračilu in
jo posreduje organu za potrjevanje.
(3) Organ za potrjevanje izda zahtevek
za vračilo, katerega naslovi na neposrednega proračunskega uporabnika.
(4) Neposredni proračunski uporabnik vrne
neupravičen prispevek Skupnosti v skladu z zahtevkom za vračilo na podračun
organa za potrjevanje.
26. člen
(spremembe pravic porabe)
(1) Prerazporejanje pravic porabe med
postavkami namenskih sredstev EU za kohezijsko politiko in med postavkami
slovenske udeležbe ureja zakon, ki ureja izvrševanje proračuna.
(2) Postopek za povečanje pravic porabe na
postavkah namenskih sredstev EU za kohezijsko politiko ureja zakon, ki ureja
izvrševanje proračuna.
27. člen
(prevzemanje obveznosti v breme sredstev
državnega proračuna za kohezijsko politiko)
(1) Neposredni proračunski uporabnik
lahko razpiše sredstva državnega proračuna za kohezijsko politiko za celotno
vrednost evidenčnega projekta v NRP, če so zanj že načrtovane pravice porabe na
postavkah namenskih sredstev EU za kohezijsko politiko in na postavkah
slovenske udeležbe za sofinanciranje kohezijske politike.
(2) Neposredni proračunski uporabnik lahko
sklene pogodbo v breme postavk sredstev državnega proračuna za kohezijsko
politiko in prevzame obveznosti za celotno vrednost pogodbe v okviru
razpoložljivih pravic porabe. Dinamika projekta v NRP mora biti usklajena z
dinamiko obveznosti v pogodbi o sofinanciranju oziroma v enakovrednem dokumentu.
28. člen
(kontrola pred izplačilom iz proračuna)
(1) Udeleženci pri porabi sredstev
kohezijske politike opravljajo kontrole v skladu s to uredbo ter navodili
organa upravljanja.
(2) Pred izplačilom sredstev državnega
proračuna za kohezijsko politiko iz proračuna izvedeta organ upravljanja ali
posredniško telo administrativne kontrole po 13. členu Uredbe 1828/2006/ES (v
nadaljnjem besedilu: administrativne kontrole), ki omogočajo nemoteno pripravo
odredb za izplačilo.
(3) V primeru, ko izvaja instrument agent v
razmerju do upravičenca, kontrole pred izplačilom opravlja posredniško telo ali
agent. V primeru prenosa izvajanja administrativnih kontrol s posredniškega
telesa na agenta posredniško telo posebej preverja zakonitost in pravilnost
izvajanja administrativnih kontrol z dodatnimi vzorčnimi kontrolami izdatkov
pred izplačilom sredstev kohezijske politike iz proračuna.
(4) Izplačilo iz sredstev državnega
proračuna za kohezijsko politiko neposredni proračunski uporabnik izvrši le ob
potrdilu o opravljenih kontrolah iz drugega in tretjega odstavka tega člena.
29. člen
(kontrola pred povračilom sredstev
Skupnosti na podlagi zahtevka za povračilo)
(1) V primeru, ko administrativne
kontrole zagotavlja posredniško telo, lahko organ upravljanja opravlja dodatne
vzorčne kontrole pred in po izplačilu sredstev kohezijske politike iz
proračuna.
(2) Pred posredovanjem zahtevka za
povračilo organu za potrjevanje morajo biti izvršene vse administrativne kontrole
v skladu z navodili organa upravljanja.
(3) Organ upravljanja v sodelovanju z
upravičencem pripravi zahtevek za povračilo za izdatke, nastale v okviru
projektov tehnične pomoči in ga posreduje organu za potrjevanje.
(4) Pred povračilom prispevka
Skupnosti na podlagi zahtevka za povračilo izvede organ za potrjevanje vse kontrole,
ki so v njegovi pristojnosti.
30. člen
(izvajanje kontrol na kraju samem)
Kontrole na kraju samem opravlja organ
upravljanja na podlagi vzorca.
31. člen
(nepravilnosti)
(1) Udeleženci, vključeni v izvajanje
kohezijske politike, preprečujejo, odkrivajo, odpravljajo in poročajo o
nepravilnostih.
(2) O nepravilnostih poročajo v skladu z
navodili pristojnega organa za sodelovanje z OLAF, ki je zadolžen za posredovanje
poročil o nepravilnostih OLAF-u.
32. člen
(vpogled v MFERAC in ISARR)
(1) Ministrstvo za finance omogoči
vpogled v MFERAC nacionalnemu koordinatorju lizbonske strategije, organu
upravljanja, organu za potrjevanje, revizijskemu organu in posredniškim telesom
za opravljanje nalog, ki jih določajo ta uredba in navodila, izdana na njeni
podlagi.
(2) Organ upravljanja zagotovi
vpogled, omogoči udeležencem vnos podatkov v ISARR ter poročanje za opravljanje
nalog, kot jih določa ta uredba in navodila organa upravljanja.
(3) Organ upravljanja zagotovi, da ISARR
izpolnjuje zahteve Uredbe 1083/2006/ES in Uredbe 1828/2006/ES ter organa za
potrjevanje, organ za potrjevanje pa zagotavlja usklajenost podatkov v sistemu
ISARR s svojimi podatki, ki so podlaga za pripravo in predložitev zahtevka
Evropski komisiji.
33. člen
(upravičeni izdatki)
(1) Povračilo izdatkov je upravičeno,
če so izdatki nastali v obdobju od 1. januarja 2007 do 31. decembra
2015. Organ upravljanja oziroma Evropska komisija v odločitvi o potrditvi
instrumenta določi obdobje upravičenosti izdatkov v okviru upravičenega
obdobja.
(2) Pri shemah državnih pomoči se obdobje
upravičenosti izdatkov prične skladno z opredelitvijo v shemah državnih pomoči.
(3) Izdatek je upravičen samo, če je
nastal zaradi operacije, ki jo je potrdil organ upravljanja, Evropska komisija
oziroma oseba v pristojnosti organa upravljanja, in v skladu z merili, ki jih
določi nadzorni odbor.
(4) V primeru, da izdatki niso nastali v
breme sredstev državnega proračuna za kohezijsko politiko, posredniško telo
posreduje predlog za pridobitev soglasja za preknjižbo porabe v breme sredstev
državnega proračuna za kohezijsko politiko organu upravljanja, skupaj z
dokazilom o opravljenih administrativnih kontrolah. Po pridobitvi soglasja se
izvede preknjižba porabe v breme sredstev državnega proračuna za kohezijsko
politiko. Po preknjižbi porabe neposredni proračunski uporabnik predloži
zahtevek za povračilo organu za potrjevanje.
Uredba o izvajanju postopkov pri porabi
sredstev evropske kohezijske politike v Republiki Sloveniji v programskem
obdobju 2007–2013 (Uradni list RS, št. 17/09)
vsebuje naslednje končne določbe:
»VI. KONČNE DOLOČBE
34. člen
(razveljavitev
in podaljšanje veljavnosti)
(1) Z dnem uveljavitve te uredbe
preneha veljati Uredba o izvajanju postopkov pri porabi sredstev evropske
kohezijske politike v Republiki Sloveniji v programskem obdobju 2007–2013
(Uradni list RS, št. 41/07 in 114/07 – ZIPRS0809).
(2) Z dnem uveljavitve te uredbe še
naprej veljata:
-
Odlok o ustanovitvi, sestavi, organizaciji in nalogah Nadzornega odbora
za Operativni program razvoja človeških virov za obdobje 2007–2013
(Uradni list RS, št. 71/07 in 50/08) in
-
Odlok o ustanovitvi, sestavi, organizaciji in nalogah Nadzornega odbora
za Operativni program krepitve regionalnih razvojnih potencialov za obdobje
2007–2013 in za Operativni program razvoja okoljske in prometne
infrastrukture za obdobje 2007–2013 (Uradni list RS, št. 71/07 in
50/08).
35. člen
(dokončanje
postopkov po prejšnji uredbi)
Instrumenti, ki so bili potrjeni s strani
organa upravljanja pred uveljavitvijo te uredbe, se izvedejo po Uredbi o
izvajanju postopkov pri porabi sredstev evropske kohezijske politike v
Republiki Sloveniji v programskem obdobju 2007–2013 (Uradni list RS, št. 41/07
in 114/07 – ZIPRS0809).
36. člen
(začetek
veljavnosti)
Ta uredba začne veljati naslednji dan po
objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.«.
Uredba o spremembah in dopolnitvah Uredbe o
izvajanju postopkov pri porabi sredstev evropske kohezijske politike v
Republiki Sloveniji v programskem obdobju 2007–2013 (Uradni list RS, št. 40/09) črta 35. člen uredbe:
»35. člen
(črtan)«;
ter vsebuje naslednji prehodni in končno
določbo:
»PREHODNI IN KONČNA DOLOČBA
18. člen
Določbe 14. člena te uredbe se
uporabljajo tudi za pogodbe o sofinanciranju, sklenjene pred njeno
uveljavitvijo, če razpis, na podlagi katerega je bila pogodba sklenjena, ni
določal načina izplačil iz proračuna Republike Slovenije. K pogodbam iz
prejšnjega stavka tega člena se sklene dodatek, v katerem se določi odstotek
predplačil, ki je fiksen, in ki velja do zaključka operacije.
19. člen
Navodila iz 14. člena te uredbe izda
organ upravljanja v petnajstih dneh po uveljavitvi te uredbe.
20. člen
Ta uredba začne veljati naslednji dan po
objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.«.