Neuradno prečiščeno besedilo, ki vsebuje to spremembo:
Opozorilo: Neuradno prečiščeno besedilo
predpisa predstavlja zgolj informativni delovni pripomoček, glede katerega
organ ne jamči odškodninsko ali kako drugače.
Neuradno prečiščeno besedilo Uredbe o
izvajanju projektov tesnega medinstitucionalnega sodelovanja in programov
bilateralne tehnične pomoči obsega:
-
Uredbo o izvajanju projektov tesnega
medinstitucionalnega sodelovanja in programov bilateralne tehnične pomoči
(Uradni list RS, št. 51/09 z dne 3. 7. 2009),
-
Uredbo o spremembah Uredbe o izvajanju projektov
tesnega medinstitucionalnega sodelovanja in programov bilateralne tehnične
pomoči (Uradni list RS, št. 49/10 z dne 18. 6. 2010).
UREDBA
o izvajanju projektov tesnega
medinstitucionalnega sodelovanja in programov bilateralne tehnične pomoči
(neuradno prečiščeno besedilo št. 1)
I. UVODNE DOLOČBE
1. člen
(predmet urejanja)
(1) Ta uredba ureja način:
-
izvajanja projektov tesnega
medinstitucionalnega sodelovanja (v nadaljnjem besedilu: projekt), ki jih
izvajajo organi državne uprave, in način sodelovanja strokovnjakov v projektih
ter
-
izvajanja programov bilateralne tehnične pomoči
državam prejemnicam.
(2) Pri izvajanju projektov so organi
državne uprave in strokovnjaki dolžni spoštovati pravila, ki jih za izvajanje
projektov predpisuje Evropska unija (v nadaljnjem besedilu: pravila EU).
2. člen
(pomen izrazov)
Izrazi, uporabljeni v tej uredbi, imajo
naslednji pomen:
1.
tesno medinstitucionalno sodelovanje je
instrument Evropske unije (v nadaljnjem besedilu: EU), s katerim države članice
nudijo državam pomoč pri vzpostavitvi in krepitvi administrativne in pravosodne
usposobljenosti, s ciljem usposobiti te države za prevzem obveznosti članstva
in pripraviti jih na članstvo v EU;
2.
program bilateralne tehnične pomoči je program,
pripravljen na podlagi sporazuma o razvojnem sodelovanju med Vlado Republike
Slovenije in vlado države prejemnice pomoči;
3.
organ državne uprave je ministrstvo, organ v
sestavi ministrstva ali vladna služba (v nadaljnjem besedilu: organ);
4.
nosilec projekta je organ, ki je podpisnik
pogodbe projekta oziroma konzorcijske pogodbe in prejemnik sredstev projekta;
5.
konzorcij je pogodbeno razmerje med nosilcem
projekta in tujim partnerjem, v katerem nosilec projekta nastopa kot vodilni
ali sodelujoči partner;
6.
strokovnjaki so vsi tisti, ki v skladu s
pogodbo projekta izvajajo projekt;
7.
projektni vodja je strokovnjak, ki je zaposlen
pri nosilcu projekta in je zadolžen za upravljanje in vsebinsko izvedbo
projekta;
8.
rezidenčni projektni svetovalec je strokovnjak,
ki je zaposlen pri nosilcu projekta in je napoten na delo v državo prejemnico
pomoči za najmanj dvanajst zaporednih mesecev.
II. PROJEKT TESNEGA MEDINSTITUCIONALNEGA SODELOVANJA
1. Soglasje Vlade Republike Slovenije
za sodelovanje v projektu
3. člen
(soglasje)
Organ mora za sodelovanje v projektu, po
predhodni uskladitvi z nacionalno kontaktno točko za projekte institucionalne
izgradnje (v nadaljnjem besedilu: nacionalna kontaktna točka), pridobiti
soglasje Vlade Republike Slovenije (v nadaljnjem besedilu: vlada).
4. člen
(gradivo vlade)
Predlog za sodelovanje v projektu mora
vsebovati:
-
temeljne značilnosti projekta, kot izhaja iz
razpisne dokumentacije,
-
način izvajanja projekta – ali namerava organ
projekt izvajati samostojno ali v konzorciju z drugo državo članico, kot
vodilni ali sodelujoči partner,
-
navedbo organov, katerih strokovnjaki naj bi
sodelovali v projektu, in
-
okvirno oceno obremenitve javnih uslužbencev v
projektu.
5. člen
(spremenjene okoliščine)
Če se po soglasju vlade bistveno spremenijo
okoliščine iz prejšnjega člena, mora organ pridobiti novo soglasje vlade.
2. Priprava in oddaja ponudbe
6. člen
(oddaja ponudbe)
(1) Ponudba za projekt, v katerem
organ nastopa samostojno ali kot vodilni partner, mora biti oddana prek
nacionalne kontaktne točke.
(2) Predlog ponudbe mora biti
posredovan nacionalni kontaktni točki najmanj en delovni dan pred rokom, ki je
v razpisni dokumentaciji določen kot rok za oddajo ponudbe.
(3) Če organ v projektu nastopa kot
sodelujoči partner, mora o tem, da je ponudbo oddal vodilni partner v projektu,
obvestiti nacionalno kontaktno točko in ji posredovati oddano ponudbo.
3. Podpis dokumentov projekta
7. člen
(podpisniki)
(1) Podpisnik dokumentov projekta je
predstojnik nosilca projekta ali oseba, ki jo predstojnik pooblasti; praviloma
je to projektni vodja.
(2) Projektni vodja je podpisnik
tistih dokumentov, za katere to zahtevajo pravila EU.
4. Razmerja v konzorciju
8. člen
(upravljanje s sredstvi projekta v
konzorciju)
S konzorcijsko pogodbo mora biti
dogovorjeno, da nosilec projekta samostojno upravlja s sredstvi, ki mu pripadajo
na podlagi sorazmerne udeležbe strokovnjakov, tudi v primeru, ko v projektu
sodeluje kot sodelujoči partner.
9. člen
(razmejitev stroškov upravljanja)
(1) Če nosilec projekta v konzorciju
sodeluje kot sodelujoči partner, lahko s konzorcijsko pogodbo prepusti
vodilnemu partnerju največ 20 odstotkov pavšalnega nadomestila stroškov
upravljanja.
(2) Če v pogajanjih o konzorcijski
pogodbi ni mogoče doseči dogovora v okviru omejitev iz prejšnjega odstavka,
mora nosilec projekta glede višine pavšalnega nadomestila stroškov upravljanja,
ki ga bo s konzorcijsko pogodbo prepustil vodilnemu organu, pridobiti soglasje
vlade.
5. Upravljanje s sredstvi projekta
10. člen
(sredstva projekta)
(1) Sredstva za izvajanje projekta
zagotavlja EU, upravlja pa jih nosilec projekta.
(2) Nosilec projekta uvrsti projekt v
Načrt razvojnih programov, na katerem se spremlja celotna poraba sredstev EU.
11. člen
(račun za nakazilo sredstev EU)
Nosilec projekta odpre posebni namenski
podračun v okviru enotnega zakladniškega računa države in odpre namensko
proračunsko postavko, na kateri so zagotovljene pravice porabe.
12. člen
(pooblaščena oseba za razpolaganje s
sredstvi projekta)
Predstojnik nosilca projekta pooblasti
projektnega vodjo in še vsaj enega javnega uslužbenca, ki ga predlaga projektni
vodja, za razpolaganje s sredstvi na podračunu in posebni proračunski postavki.
6. Sodelovanje v projektih, napotitev
na delo, pravice in dolžnosti sodelujočih strokovnjakov
13. člen
(sodelovanje v projektih)
(1) Naloge projektnega vodje, strokovnjakov
in rezidenčnega projektnega svetovalca lahko opravljajo le javni uslužbenci.
(2) Ne glede na prejšnji odstavek
lahko v projektih sodelujejo tudi strokovnjaki, ki niso javni uslužbenci in
izpolnjujejo pogoje, ki jih določajo pravila EU.
(3) Projektni vodja in rezidenčni
projektni svetovalec morata biti zaposlena pri nosilcu projekta.
14. člen
(projektna skupina)
(1) V skladu z zakonom, ki ureja
sistem javnih uslužbencev, predstojnik nosilca projekta ustanovi projektno
skupino za izvedbo projekta, v katero imenuje javne uslužbence, ki bodo kot
strokovnjaki sodelovali pri izvedbi projekta, in javne uslužbence, ki bodo
skrbeli za pripravo in tehnično izvedbo projekta. Člani projektne skupine so v
skladu z drugim odstavkom prejšnjega člena lahko tudi drugi strokovnjaki.
(2) Predstojnik nosilca projekta
imenuje projektnega vodjo za vodenje projektne skupine.
(3) Z aktom o ustanovitvi projektne
skupine se določita zlasti:
-
obseg dela in
-
obveznost, da javni uslužbenec delo v projektu
strokovno opravi v skladu s standardi EU in po navodilih projektnega vodje.
(4) Posamezni javni uslužbenec lahko
sodeluje v projektu največ 30 delovnih dni v koledarskem letu.
(5) Ne glede na določbo prejšnjega
odstavka lahko javni uslužbenec sodeluje v koledarskem letu v projektu več kot
30 delovnih dni, če je to potrebno zaradi dinamike projekta, ki je opredeljena
v izvedbenem načrtu projekta, pri čemer pa v okviru projekta v povprečju na
koledarsko leto ne sme preseči omejitve iz četrtega odstavka tega člena.
15. člen
(aneks k pogodbi o zaposlitvi za
rezidenčnega projektnega svetovalca)
Pravice in dolžnosti rezidenčnega
projektnega svetovalca se uredijo z aneksom k pogodbi o zaposlitvi.
16. člen
(pogodba o sodelovanju v projektu)
S strokovnjaki nosilec projekta sklene
pogodbo o sodelovanju v projektu, s katero se uredijo medsebojne pravice in
obveznosti.
17. člen
(nalog za službeno potovanje)
(1) Nalog za službeno potovanje izda
nosilec projekta.
(2) Iz naloga za službeno potovanje
mora biti razvidno, da gre za projekt iz te uredbe.
18. člen
(delovne obveznosti v projektu in redne
delovne obveznosti)
(1) Strokovnjak mora izpolnjevati
obveznosti v projektu v skladu z navodili projektnega vodje.
(2) Zaradi sodelovanja v projektu
strokovnjak ni razrešen svojih rednih delovnih obveznosti.
7. Plačilo strokovnjakov za delo v
projektu in povračilo stroškov v zvezi s službenim potovanjem
19. člen
(plačilo strokovnjakov)
(1) Strokovnjak je za delo v projektu
plačan v skladu s to uredbo in v skladu s pravili EU.
(2) Plačilo strokovnjaka, ki je
zaposlen v organu, se izvede pri izplačilu plače. Če strokovnjak ni zaposlen
pri nosilcu projekta, je organ, v katerem je zaposlen, dolžan vnesti podatke,
potrebne za izplačilo, na podlagi pisnega zahtevka vodje projekta. Plačilo se
izvede v breme namenske proračunske postavke nosilca projekta.
(3) Strokovnjak, ki je zaposlen v
organu, je v času napotitve na delo v projektu upravičen do plače in drugih
pravic iz delovnega razmerja, razen regresa za prehrano in povračila stroškov
prevoza na delo, za dni, ko je na službenem potovanju v tujini zaradi dela po
pogodbi iz 16. člena te uredbe.
20. člen
(plačilo strokovnjakov, ki niso zaposleni
v organih državne uprave)
Po odločitvi projektnega vodje se
posameznim strokovnjakom, ki sodelujejo v projektu in niso javni uslužbenci, so
pa ključnega pomena za izvedbo projekta, lahko izplača višji honorar, kot je
določen s strani EU. Sredstva za povečanje honorarja se zagotovijo iz sredstev
pavšalnega nadomestila stroškov upravljanja.
21. člen
(plačilo rezidenčnega projektnega
svetovalca)
Rezidenčni projektni svetovalec je
upravičen do plače in drugih prejemkov in povračil v skladu s pravili EU.
22. člen
(povračilo stroškov v zvezi s službenim
potovanjem)
Javni uslužbenec je upravičen do povračila
stroškov v zvezi s službenim potovanjem v okviru projekta, v višini in na
način, kot to določajo pravila EU.
8. Poraba pavšalnega nadomestila
stroškov upravljanja
23. člen
(poraba sredstev pavšalnega nadomestila
stroškov upravljanja)
Sredstva pavšalnega nadomestila stroškov upravljanja
lahko organi porabijo:
-
za kritje dodatnih stroškov, ki nastajajo
zaradi izvajanja projekta (stroški komunikacijskih storitev, nabava
komunikacijske in informacijske opreme, drugi materialni stroški),
-
za plačilo dodatnih delovnih obremenitev in povečanega
obsega dela javnih uslužbencev, ki so vključeni v pripravo in izvajanje
projekta (administrativna, kadrovska, finančno računovodska in druga strokovna
dela), v skladu z zakonom, ki ureja sistem javnih uslužbencev, in
-
za druge namene v skladu s pravili EU.
24. člen
(povrnitev stroškov drugemu organu)
(1) Nosilec projekta povrne stroške iz
prejšnjega člena organu, v katerem so zaposleni strokovnjaki, ki sodelujejo v
projektu, na podlagi zahtevka za povračilo stroškov. Zahtevku za povračilo
stroškov mora biti priložena podpisana izjava, da so bili stroški povezani z
izvajanjem projekta, in dokazilo o plačilu.
(2) Glede višine sredstev skleneta
predstojnika organov iz prejšnjega odstavka sporazum.
25. člen
(plačilo dodatnih obremenitev in
povečanega obsega računovodskim delavcem)
(1) Za dodatne obremenitve in povečan
obseg dela javnih uslužbencev Direktorata za javno računovodstvo Ministrstva za
finance se plačilo izvede na podlagi sporazuma med predstojnikom nosilca
projekta in predstojnikom ministrstva, pristojnega za finance.
(2) Plačilo iz prejšnjega odstavka se
izvede pri izplačilu plače v breme namenske proračunske postavke nosilca
projekta.
9. Uporaba določb uredbe za druge
projekte institucionalne izgradnje
26. člen
Če organ sodeluje v drugih projektih
institucionalne izgradnje, ki so financirani iz sredstev EU ali drugih tujih
sredstev, se smiselno uporabljajo določbe te uredbe, če ni z drugim predpisom
določeno drugače.
27. člen
(1) Javni uslužbenec, ki sodeluje kot
strokovnjak pri izvajanju projekta tehnične pomoči na komercialnem razpisu ali
pa sodeluje kot strokovnjak v projektu, ki ga ne izvaja Republika Slovenija,
nastopa kot fizična oseba.
(2) Če se za sodelovanje javnega
uslužbenca dogovori na podlagi sporazuma, ki ga sklene predstojnik organa s
tujim državnim organom, se šteje, da javni uslužbenec sodeluje v takem projektu
v interesu Republike Slovenije in se uporabljajo določbe te uredbe.
III. PROGRAM BILATERALNE POMOČI
1. Zagotavljanje sredstev za izvajanje
programa bilateralne tehnične pomoči
28. člen
(zagotavljanje sredstev)
(1) Sredstva za izvajanje programa
bilateralne tehnične pomoči se zagotavljajo v državnem proračunu na posebni
postavki za mednarodno razvojno sodelovanje skrbnika sporazuma o razvojnem
sodelovanju med Vlado Republike Slovenije in vlado države prejemnice pomoči (v
nadaljnjem besedilu: skrbnik).
(2) Sredstva in prioritete pri
izvajanju programov se pred pričetkom oblikovanja programa uskladijo v okviru
medresorskega delovnega telesa v skladu z zakonom, ki ureja mednarodno razvojno
sodelovanje.
2. Sodelovanje organov v programu
bilateralne tehnične pomoči
29. člen
(sodelovanje organa)
(1) Organ sodeluje v programu
bilateralne tehnične pomoči na podlagi sporazuma o razvojnem sodelovanju med
vlado in državo prejemnico pomoči. Sodelovanje strokovnjakov se določi s
sporazumom med predstojnikom organa, ki sodeluje v programu bilateralne
tehnične pomoči, in predstojnikom skrbnika.
(2) Predstojnik organa, ki sodeluje v
programu bilateralne tehnične pomoči, določi strokovnjake organa, ki bodo
sodelovali v programu, ter obseg njihovega dela v dogovoru s skrbnikom.
(3) Posamezni strokovnjak lahko
sodeluje v programu bilateralne tehnične pomoči največ 30 delovnih dni v
koledarskem letu.
(4) Ne glede na določbo prejšnjega
odstavka lahko javni uslužbenec sodeluje v koledarskem letu v programu
bilateralne tehnične pomoči več kot 30 delovnih dni, če je to potrebno zaradi
obsega in izvedbe programa, pri čemer pa v okviru programa v povprečju na
koledarsko leto ne sme preseči omejitve iz tretjega odstavka tega člena.
3. Sodelovanje javnih uslužbencev v
programih bilateralne pomoči
30. člen
(sodelovanje javnih uslužbencev)
(1) Javni uslužbenec sodeluje v
programu bilateralne tehnične pomoči v okviru rednega delovnega časa in ni
razrešen rednih delovnih obveznosti.
(2) Z javnim uslužbencem skrbnik
sklene pogodbo o sodelovanju v programu bilateralne tehnične pomoči, s katero
se določijo pravila sodelovanja ter medsebojne pravice in obveznosti na podlagi
sporazuma iz prejšnjega člena. S pogodbo se določi tudi višina plačila, ki
znaša 150 evrov bruto za dan dela v državi prejemnici pomoči. Javnemu
uslužbencu pripada tudi povračilo stroškov v zvezi z delom v višini, kot izhaja
iz predpisov, ki urejajo povračilo stroškov za službena potovanja v tujino.
(3) Javni uslužbenec, ki sodeluje v
programu bilateralne tehnične pomoči, ki se izvaja v Republiki Sloveniji, je za
sodelovanje v programu upravičen do plačila delovne uspešnosti iz naslova
povečanega obsega dela v skladu s predpisi, ki urejajo sistem plač v javnem
sektorju.
(4) Nalog za službeno potovanje izda
skrbnik.
(5) Iz naloga za službeno potovanje
mora biti razvidno, da gre za program bilateralne tehnične pomoči iz te uredbe.
(6) Plačilo se izvede pri izplačilu
plače. Organ, v katerem je javni uslužbenec zaposlen, je dolžan vnesti podatke,
potrebne za izplačilo, na podlagi pisnega zahtevka skrbnika. Plačilo se izvede
v breme namenske proračunske postavke skrbnika.
Uredba o izvajanju projektov tesnega
medinstitucionalnega sodelovanja in programov bilateralne tehnične pomoči
(Uradni list RS, št. 51/09)
vsebuje naslednjo prehodno in končni določbi:
»III. PREHODNA DOLOČBA
31. člen
Pravice in obveznosti strokovnjakov, ki
sodelujejo v projektih, ki so se začeli izvajati pred uveljavitvijo te uredbe,
se določijo v skladu s to uredbo najkasneje v enem mesecu po uveljavitvi te
uredbe.
Pravice in obveznosti javnih uslužbencev,
ki sodelujejo v programih bilateralne tehnične pomoči, se urejajo v skladu s to
uredbo od njene uveljavitve.
IV. KONČNI DOLOČBI
32. člen
Z dnem uveljavitve te uredbe preneha
veljati Uredba o izvajanju projektov tesnega medinstitucionalnega sodelovanja
(Uradni list RS, št. 76/06).
33. člen
Ta uredba začne veljati petnajsti dan po
objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.«.
Uredba o spremembah Uredbe o izvajanju
projektov tesnega medinstitucionalnega sodelovanja in programov bilateralne
tehnične pomoči (Uradni list RS, št. 49/10) vsebuje naslednjo končno določbo:
»4. člen
Ta uredba začne veljati petnajsti dan po
objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.«.