Neuradno prečiščeno besedilo, ki vsebuje to spremembo:
Opozorilo: Neuradno prečiščeno besedilo
predpisa predstavlja zgolj informativni delovni pripomoček, glede katerega
organ ne jamči odškodninsko ali kako drugače.
Neuradno prečiščeno besedilo Uredbe o
izvajanju postopkov pri porabi sredstev evropske kohezijske politike v
Republiki Sloveniji v programskem obdobju 2007–2013 obsega:
- Uredbo
o izvajanju postopkov pri porabi sredstev evropske kohezijske politike v
Republiki Sloveniji v programskem obdobju 2007–2013 (Uradni list RS, št. 17/09
z dne 6. 3. 2009),
- Uredbo
o spremembah in dopolnitvah Uredbe o izvajanju postopkov pri porabi sredstev
evropske kohezijske politike v Republiki Sloveniji v programskem obdobju
2007–2013 (Uradni list RS, št. 40/09 z dne 29. 5. 2009),
- Uredbo
o dopolnitvi Uredbe o izvajanju postopkov pri porabi sredstev evropske
kohezijske politike v Republiki Sloveniji v programskem obdobju 2007–2013
(Uradni list RS, št. 3/10 z dne 15. 1. 2010),
- Uredbo
o spremembah in dopolnitvah Uredbe o izvajanju postopkov pri porabi sredstev
evropske kohezijske politike v Republiki Sloveniji v programskem obdobju
2007–2013 (Uradni list RS, št 31/10 z dne 16. 4. 2010),
- Uredbo
o spremembah in dopolnitvah Uredbe o izvajanju postopkov pri porabi sredstev
evropske kohezijske politike v Republiki Sloveniji v programskem obdobju 2007 –
2013 (Uradni list RS, št. 79/10 z dne 8. 10. 2010).
UREDBA
o izvajanju postopkov pri porabi
sredstev evropske kohezijske politike v Republiki Sloveniji v programskem
obdobju 2007–2013
(neuradno prečiščeno besedilo št. 4)
I. SPLOŠNI DEL
1. člen
(vsebina)
(1) S to uredbo se za izvajanje:
- Uredbe
Sveta (ES) št. 1083/2006 z dne 11. julija 2006 o splošnih določbah o
Evropskem skladu za regionalni razvoj, Evropskem socialnem skladu in
Kohezijskem skladu in razveljavitvi Uredbe (ES) št. 1260/1999 (UL L št. 210 z
dne 31. 6. 2006, str. 25, z vsemi spremembami; v nadaljnjem besedilu:
Uredba 1083/2006/ES),
- Uredbe
(ES) št. 1081/2006 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 5. julija 2006 o
Evropskem socialnem skladu in razveljavitvi Uredbe (ES) št. 1784/1999 (UL L št.
210 z dne 31. 7. 2006, str. 12; v nadaljnjem besedilu: Uredba
1081/2006/ES),
- Uredbe
(ES) št. 1080/2006 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 5. julija 2006 o
Evropskem skladu za regionalni razvoj in razveljavitvi Uredbe (ES) št.
1783/1999 (UL L št. 210 z dne 31. 7. 2006, str. 1; v nadaljnjem besedilu:
Uredba 1080/2006/ES),
- Uredbe
Sveta (ES) št. 1084/2006 z dne 11. julija 2006 o ustanovitvi Kohezijskega
sklada in razveljavitvi Uredbe (ES) št. 1164/94 (UL L št. 210 z dne 31. 7.
2006, str. 79; v nadaljnjem besedilu: Uredba 1084/2006/ES),
- Uredbe
Komisije (ES) št. 1828/2006 z dne 8. decembra 2006 o pravilih za izvajanje
Uredbe Sveta (ES) št. 1083/2006 o splošnih določbah o Evropskem skladu za
regionalni razvoj, Evropskem socialnem skladu in Kohezijskem skladu ter Uredbe
(ES) št. 1080/2006 Evropskega parlamenta in Sveta o Evropskem skladu za
regionalni razvoj (UL L št. 371 z dne 27. 12. 2006, str. 1, z vsemi spremembami;
v nadaljnjem besedilu: Uredba 1828/2006/ES),
podrobneje določajo pristojnosti,
odgovornosti in naloge organa upravljanja, nacionalnega koordinatorja lizbonske
strategije, organa za potrjevanje, revizijskega organa, posredniških teles,
upravičencev in drugih državnih organov (v nadaljnjem besedilu: udeleženci) v
postopkih načrtovanja in porabe sredstev evropske kohezijske politike (v
nadaljnjem besedilu: kohezijske politike) ter izvajanja operativnih programov v
Republiki Sloveniji v programskem obdobju 2007–2013 in urejajo njihova
medsebojna razmerja.
(2) Operativni programi, katerih
izvajanje ureja ta uredba, so naslednji:
1. Operativni
program krepitve regionalnih razvojnih potencialov za obdobje 2007–2013;
2. Operativni
program razvoja človeških virov za obdobje 2007–2013;
3. Operativni
program razvoja okoljske in prometne infrastrukture za obdobje 2007–2013.
2. člen
(splošna določba)
(1) Udeleženci morajo za učinkovito
porabo sredstev kohezijske politike zagotoviti učinkovit sistem upravljanja in
nadzora, pravočasno in izčrpno medsebojno obveščanje ter preprečiti vsakršno
neupravičeno porabo sredstev kohezijske politike.
(2) Če s to uredbo ni drugače določeno, se
za upravljanje in nadzor sredstev kohezijske politike uporablja zakon, ki ureja
javne finance, in predpisi, ki urejajo izvrševanje proračuna.
3. člen
(opredelitev izrazov)
(1) Izrazi, uporabljeni v tej uredbi,
imajo naslednji pomen:
1. »nacionalni
strateški referenčni okvir« je dokument razvojnega načrtovanja, ki zagotavlja,
da je pomoč skladov kohezijske politike usklajena s kohezijsko politiko in
določa povezavo med prednostnimi nalogami EU na eni strani ter strateškimi in
izvedbenimi dokumenti razvojnega načrtovanja na drugi strani. Nacionalni
strateški referenčni okvir predstavlja podlago za pripravo operativnih
programov v okviru skladov kohezijske politike.
2. »operativni
program« je izvedbeni programski dokument Nacionalnega strateškega referenčnega
okvirja, ki podrobneje opredeljuje vsebino razvojnih prioritet in prednostnih
usmeritev za njegovo izvajanje in ga potrdi Evropska komisija z odločbo. Cilje
operativnega programa se dosega z izvajanjem operacij.
3. »razvojna
prioriteta« je »prednostna os« ali prednostna naloga v operativnem programu, ki
vključuje eno ali več prednostnih usmeritev in ki ima posebne merljive cilje.
4. »prednostna
usmeritev« je skupina povezanih operacij in predstavlja izhodiščno raven
planiranja v državnem proračunu (evidenčni projekti) ter osnovno raven
vsebinskega in finančnega upravljanja sredstev kohezijske politike.
5. »instrument«
je način izbora operacij in je:
- javni razpis za izbor
operacij,
- neposredna potrditev
operacij.
6. »operacija«
je potrjen projekt ali potrjena skupina projektov, ki jo izvaja eden ali več
upravičencev, ali potrjen program, ki ga izvaja upravičenec za doseganje ciljev
razvojne prioritete. Operacija je raven, ki se vnaša v ISARR in na ravni katere
se pripravlja zahtevek za povračilo.
7. »potrjen
projekt« je ekonomsko nedeljiva celota aktivnosti, ki izpolnjujejo natančno
določeno (tehnično-tehnološko) funkcijo in imajo jasno opredeljene cilje, na podlagi
katerih je mogoče presojati, ali projekt izpolnjuje vnaprej določena merila.
Projekt ima vnaprej določeno trajanje, ki je omejeno z datumom začetka in
konca. Projekt potrdi organ upravljanja ali posredniško telo.
8. »potrjena
skupina projektov« so projekti, od katerih je vsak tehnično-tehnološko in
ekonomsko zaokrožena celota, ki izpolnjuje cilje v okviru skupnega namena.
Skupino projektov potrdi organ upravljanja ali posredniško telo.
9. »program,
ki ga izvaja upravičenec« je skupek različnih medsebojno usklajenih projektov,
pri katerih so cilji opredeljeni v okviru skupnega namena (politike) in ga je
mogoče ovrednotiti in časovno razmejiti. Upravičenec mora voditi evidenco z vsemi
podatki o projektih iz te točke. Program, ki ga izvaja upravičenec, potrdi
organ upravljanja ali posredniško telo.
10. »posredniško telo« je
neposredni proračunski uporabnik v vlogi predlagatelja finančnega načrta, ki mu
organ upravljanja lahko v izvajanje prenese določene naloge.
11. »upravičenec« je oseba
zasebnega ali javnega prava, ki je odgovorna za izvedbo operacije.
12. »neposredni proračunski
uporabnik« opredeljen v zakonu, ki ureja javne finance, nastopa pri izvajanju
kohezijske politike v vlogi posredniškega telesa ali v vlogi upravičenca.
13. »skladi kohezijske
politike«, ki so vir sofinanciranja operativnih programov, so:
- Evropski sklad za regionalni
razvoj;
- Evropski socialni sklad;
- Kohezijski sklad.
14. »sistem ISARR« je
informacijski sistem za spremljanje, poročanje in izvajanje operativnih
programov.
15. »IS-PA 2007« je
informacijski sistem organa za potrjevanje.
16. »MFERAC« je enotni
računalniško podprt računovodski sistem za izvrševanje državnega proračuna.
17. »sredstva kohezijske
politike« so sredstva državnega proračuna za kohezijsko politiko ter sredstva
občinskih proračunov, ostalih javnih in zasebnih virov financiranja.
18. »sredstva državnega
proračuna za kohezijsko politiko« so pravice porabe, zagotovljene na postavkah
namenskih sredstev EU za kohezijsko politiko in na postavkah slovenske udeležbe
za sofinanciranje kohezijske politike, določene v državnem proračunu.
19. »prispevek Skupnosti« so
namenska sredstva EU za namene izvajanja kohezijske politike, s katerimi
upravlja organ za potrjevanje.
20. »upravičeni javni izdatki«
so izdatki iz naslova sredstev državnega proračuna za kohezijsko politiko,
sredstev občinskega proračuna in ostalih javnih virov financiranja, ki:
- so dejansko nastali za
dela, ki so bila opravljena, za blago, ki je bilo dobavljeno, oziroma za
storitve, ki so bile izvršene, in
- so v skladu s cilji
operacij in
- se jih dokazuje z
računovodskimi listinami oziroma listinami enake dokazne vrednosti ter
- morajo biti v skladu z
veljavnimi pravili Skupnosti in nacionalnimi pravili.
(2) Izrazi, uporabljeni v tej uredbi, imajo
enak pomen kot ga določa zakon, ki ureja izvrševanje proračuna Republike Slovenije.
II. VLOGE UDELEŽENCEV, VKLJUČENIH V IZVAJANJE KOHEZIJSKE
POLITIKE
4. člen
(vloge)
(1) Organ upravljanja opravlja naloge
določene v 60. členu Uredbe 1083/2006/ES in je odgovoren za upravljanje in
izvajanje operativnih programov iz drugega odstavka 1. člena te uredbe v skladu
z načelom dobrega finančnega poslovanja. Vlogo organa upravljanja za operativne
programe izvajajo notranje organizacijske enote Službe Vlade Republike
Slovenije za lokalno samoupravo in regionalno politiko (v nadaljnjem besedilu:
služba).
(2) Organ za potrjevanje opravlja
naloge, opredeljene v 61. členu Uredbe 1083/2006/ES, in je notranja
organizacijska enota Ministrstva za finance, Nacionalni sklad, Sektor za
upravljanje s sredstvi EU/PO.
(3) Posredniško telo je neposredni
proračunski uporabnik, na katerega organ upravljanja lahko prenese izvajanje
nekaterih svojih nalog na ravni operativnega programa, skladno s 6. členom te
uredbe. Prenos nalog in medsebojna razmerja med organom upravljanja in
posredniškim telesom se uredi s sporazumom. Posredniško telo lahko prenese
izvajanje nalog, ki jih je nanj prenesel organ upravljanja, s sporazumom na
drugo vsebinsko pristojno ministrstvo ali pa s pogodbo na osebo javnega ali
zasebnega prava.
(4) V vlogi posredniškega telesa so
naslednji neposredni proračunski uporabniki:
- Ministrstvo
za gospodarstvo,
- Ministrstvo
za delo, družino in socialne zadeve,
- Ministrstvo
za visoko šolstvo, znanost in tehnologijo,
- Ministrstvo
za šolstvo in šport,
- Ministrstvo
za kulturo,
- Ministrstvo
za promet,
- Ministrstvo
za okolje in prostor,
- (črtana),
- (črtana),
- Ministrstvo
za javno upravo in
- Služba
Vlade Republike Slovenije za lokalno samoupravo in regionalno politiko.
(5) Revizijski organ opravlja naloge,
opredeljene v 62. členu Uredbe 1083/2006/ES, in je Urad Republike Slovenije za
nadzor proračuna, ki je organ v sestavi Ministrstva za finance.
(6) Pristojni organ za sodelovanje z
Evropsko komisijo, Uradom za boj proti goljufijam (v nadaljnjem besedilu: OLAF)
opravlja naloge poročanja o nepravilnostih pri porabi sredstev kohezijske
politike OLAF-u in je Urad Republike Slovenije za nadzor proračuna, ki je organ
v sestavi Ministrstva za finance.
(7) Nadzorni odbor je telo, ki opravlja
naloge, opredeljene v 65. členu Uredbe 1083/2006/ES. Ustanovitev, naloge in
sestavo nadzornega odbora določi Vlada Republike Slovenije s posebnim sklepom.
(8) Nacionalni koordinator lizbonske
strategije usklajuje pripravo programov za uresničevanje ciljev lizbonske
strategije v Sloveniji in z institucijami Evropske unije. Vlogo nacionalnega
koordinatorja lizbonske strategije izvajajo notranje organizacijske enote
Službe Vlade Republike Slovenije za razvoj in evropske zadeve.
III. PRISTOJNOSTI, ODGOVORNOSTI IN NALOGE UDELEŽENCEV,
VKLJUČENIH V IZVAJANJE KOHEZIJSKE POLITIKE
5. člen
(pristojnosti, odgovornosti in naloge
organa upravljanja)
(1) Organ upravljanja v postopkih
načrtovanja in porabe sredstev zagotavlja učinkovitost in pravilnost izvajanja
operativnih programov ter usmerja in nadzoruje posredniška telesa pri izvajanju
prenesenih nalog.
(2) Naloge organa upravljanja so:
1. vzpostavitev
in upravljanje sistema izvajanja kohezijske politike, kar obsega:
- koordiniranje priprave
in sprememb strateških dokumentov na področju kohezijske politike v sodelovanju
z nacionalnim koordinatorjem Lizbonske strategije in na podlagi usmeritev iz
nacionalnega lizbonskega programa;
- pripravo navodil
organa upravljanja, ki podrobneje urejajo postopke izvajanja kohezijske
politike vseh udeležencev (v nadaljnjem besedilu: navodila);
- zagotavljanje
skladnosti načrtovanih sredstev državnega proračuna za kohezijsko politiko z
operativnimi programi;
- vzpostavitev sistema
spremljanja in vrednotenja operativnih programov;
- potrjevanje predlogov
sprememb sistema upravljanja in nadzora ter obveščanje organa za potrjevanje in
revizijskega organa o spremembah sistema upravljanja in nadzora;
2. zagotavljanje
skladnosti operacij, izbranih za sofinanciranje, z merili, ki veljajo za
operativni program in skladnosti njihovega izvajanja s pravili Evropske unije
in Republike Slovenije ((a) točka 60. člena Uredbe 1083/2006/ES), kar obsega:
- potrjevanje
instrumentov, razen velikih projektov po 39. členu Uredbe 1083/2006/ES;
- spremljanje izvajanja
operacij;
- spremljanje
vzpostavitve in izvajanja sistema za preprečevanje, odkrivanje, evidentiranje,
preiskovanje in odpravljanje nepravilnosti ter posredovanje poročil o
nepravilnostih in ukrepih za njihovo odpravo pristojnemu organu za sodelovanje
z OLAF;
- omogočanje delovanja
revizorjev in nadzornih ter tehničnih misij organov Evropske unije in Republike
Slovenije ter ukrepanje skladno s priporočili iz končnih poročil misij;
3. preverjanje
dobave sofinanciranih proizvodov in storitev in preverjanje, ali so izdatki, ki
so jih navedli izvajalci, dejansko nastali ter so v skladu s pravili Evropske
unije in pravili Republike Slovenije ((b) točka 60. člena Uredbe 1083/2006/ES),
kar obsega:
- izvajanje administrativnih
kontrol po 13. členu Uredbe 1828/2006/ES;
- izvajanje kontrol na kraju
samem po 13. členu Uredbe 1828/2006/ES;
4. zagotavljanje
sistema za zapis in shranjevanje računovodskih podatkov za vsako operacijo v
operativnem programu v računalniški obliki ter zbiranje podatkov o izvajanju,
ki so potrebni za finančno upravljanje, spremljanje, nadzor in vrednotenje ((c)
točka 60. člena Uredbe 1083/2006/ES), kar obsega:
- vzpostavitev in
vzdrževanje sistema ISARR;
- zagotavljanje
udeležencem vpogleda in vnosov podatkov v ISARR, ki so potrebni za opravljanje
nalog, kot jih določa ta uredba in navodila organa upravljanja;
- zagotavljanje
pravilnega in rednega zbiranja ter vnosa podatkov o izvajanju, ki so potrebni
za finančno upravljanje, spremljanje, nadzor in vrednotenje;
- shranjevanje
računovodskih podatkov za vsako operacijo v operativnem programu v računalniški
obliki;
5. zagotavljanje,
da upravičenci in drugi organi, ki so udeleženi v izvajanju projektov, vodijo
ločeno knjigovodstvo za vse transakcije v zvezi z operacijo ((d) točka 60.
člena Uredbe 1083/2006/ES);
6. izvajanje
sistema spremljanja in vrednotenja operativnih programov, skladno s 47. členom
Uredbe 1083/2006/ES ((e) točka 60. člena Uredbe 1083/2006/ES), kar obsega:
- zagotavljanje rednega
spremljanja izvajanja operativnih programov in doseganja ciljev;
- spremljanje
realizacije in preverjanje izvajanja operacij v skladu s postopki in roki, ki
so določeni v navodilih organa upravljanja;
- izdelava načrta
vrednotenj, izvajanje vrednotenj in spremljanje priporočil vrednotenj;
7. vzpostavitev
postopkov za zagotovitev, da se vsi dokumenti glede izdatkov in kontrol, ki so
potrebni za zagotovitev ustrezne revizijske sledi, hranijo v skladu z zahtevami
90. člena Uredbe 1083/2006/ES ((f) točka 60. člena Uredbe 1083/2006/ES);
8. zagotavljanje,
da organ za potrjevanje prejme vse potrebne podatke o postopkih in nadzoru, ki
se izvaja glede izdatkov, za namene izdaje potrdil ((g) točka 60. člena Uredbe
1083/2006/ES):
- posredovanje
informacij glede napovedi izplačil in zahtevkov za povračilo organu za
potrjevanje za namene izvrševanja pravila ''n+3 oziroma n+2'' na ravni
operativnega programa, razvojne prioritete in sklada kohezijske politike za
tekoče in naslednje leto, na način, ki ga določi organ za potrjevanje;
- predložitev informacij
organu za potrjevanje, da je sistem preverjanja vzpostavljen in deluje, da so
prijavljeni izdatki realni, da so proizvodi ali storitve dobavljeni v skladu z
odločitvijo o potrditvi, da so zahtevki za povračilo upravičenca pravilni in da
so operacije ter izdatki v skladu s pravili Evropske unije in Republike
Slovenije;
- priprava in
posredovanje zahtevkov za povračilo v primerih, ko je v vlogi upravičenca
neposredni proračunski uporabnik in ni zagotovljena ustrezna ločenost funkcij v
skladu z zahtevami (b) točke 58. člena Uredbe 1083/2006/ES;
9. usmerjanje
dela nadzornega odbora in zagotavljanje dokumentov, potrebnih za spremljanje kakovosti
izvajanja operativnega programa, ob upoštevanju njegovih posebnih ciljev ((h)
točka 60. člena Uredbe 1083/2006/ES);
- ustanovitev, usmerjanje in
koordinacija dela nadzornega odbora;
- poročanje o izvajanju
operativnega programa;
10. poročanje o izvajanju
kohezijske politike ((i) točka 60. člena Uredbe 1083/2006/ES):
- izdelava in po
potrditvi nadzornega odbora predložitev letnih in končnih poročil o izvajanju
Evropski komisiji;
- poročanje Vladi
Republike Slovenije o izvajanju operativnih programov;
11. zagotavljanje upoštevanja
zahtev glede informiranja in javnega obveščanja ((j) točka 60. člena Uredbe
1083/2006/ES):
- vzpostavitev sistema
obveščanja javnosti v skladu z 69. členom Uredbe 1083/2006/ES in Uredbo
1828/2006/ES;
- izdelava in
koordinacija izvajanja komunikacijskega načrta;
- zagotavljanje nadzora
nad izvajanjem zahtev glede informiranja in obveščanja;
12. zagotavljanje podatkov
Evropski komisiji, da ji je omogočeno ocenjevanje velikih projektov ((k) točka
60. člena Uredbe 1083/2006/ES):
- predhodno preverjanje
administrativne, tehnične, finančne in vsebinske ustreznosti vloge za velik
projekt;
- vodenje postopka za
usklajevanje vlog za velike projekte in za morebitne spremembe odločitev
Evropske komisije;
- spremljanje izvajanja
velikih projektov.
(3) Skladno z Uredbo 1083/2006/ES
lahko organ upravljanja nekatere naloge organa upravljanja prenese na posredniška
telesa.
6. člen
(pristojnosti, odgovornosti in naloge
posredniškega telesa)
(1) Pristojnosti, odgovornosti in
naloge, ki jih organ upravljanja lahko prenese na posredniško telo, so:
1. v okviru
naloge organa upravljanja iz 2. točke drugega odstavka prejšnjega člena:
- načrtovanje
instrumentov;
- preverjanje skladnosti
instrumentov s pravili Evropske unije in Republike Slovenije;
- spremljanje izvajanja
operacij v skladu s postopki in roki, ki so določeni v navodilih organa
upravljanja;
- izvajanje sistema za
preprečevanje, odkrivanje, evidentiranje, preiskovanje in odpravljanje
nepravilnosti v skladu z navodili organa upravljanja;
- omogočanje delovanja
revizorjev, nadzornih in tehničnih misij organov Evropske unije in Republike
Slovenije ter ukrepanje skladno s priporočili iz končnih poročil misij;
2. v okviru
naloge organa upravljanja iz 3. točke drugega odstavka prejšnjega člena:
- izvajanje administrativnih
kontrol po 13. členu Uredbe 1828/2006/ES;
- izvajanje kontrol na kraju
samem po 13. členu Uredbe 1828/2006/ES;
3. v okviru
naloge organa upravljanja iz 4. točke drugega odstavka prejšnjega člena:
- zagotavljanje
pravilnega in rednega zbiranja ter vnosa podatkov o izvajanju v sistem ISARR,
ki so potrebni za finančno upravljanje, spremljanje, nadzor in vrednotenje v
skladu z navodili organa upravljanja;
4. v okviru
naloge organa upravljanja iz 5. točke drugega odstavka prejšnjega člena:
- zagotavljanje, da
upravičenci in drugi organi, ki so udeleženi v izvajanju operacij, vodijo
ločeno knjigovodstvo za vse transakcije v zvezi z operacijami;
5. v okviru
naloge organa upravljanja iz 6. točke drugega odstavka prejšnjega člena:
- spremljanje
realizacije in preverjanje izvajanja operacij v skladu s postopki in roki, ki
so določeni v navodilih organa upravljanja;
6. v okviru
naloge organa upravljanja iz 7. točke drugega odstavka prejšnjega člena:
- zagotavljanje, da se
vsi dokumenti glede izdatkov in kontrol, ki so potrebni za zagotovitev ustrezne
revizijske sledi, hranijo v skladu z zahtevami 90. člena Uredbe 1083/2006/ES;
7. v okviru
naloge organa upravljanja iz 8. točke drugega odstavka prejšnjega člena:
- zagotavljanje
informacij organu upravljanja in organu za potrjevanje, da je sistem
preverjanja vzpostavljen in da deluje, da so prijavljeni izdatki realni, da so
proizvodi ali storitve dobavljeni v skladu z odločitvijo o potrditvi, da so
zahtevki za izplačilo upravičenca pravilni in da so operacije ter izdatki v
skladu s pravili Evropske unije in Republike Slovenije;
- priprava in
posredovanje zahtevkov za povračilo razen v primeru, ko je v vlogi upravičenca
neposredni proračunski uporabnik in ni zagotovljena ustrezna ločenost funkcij v
skladu z zahtevami točke (b) 58. člena Uredbe 1083/2006/ES;
8. v okviru
naloge organa upravljanja iz 11. točke drugega odstavka prejšnjega člena:
- nadzor nad izvajanjem
zahtev po informiranju in javnem obveščanju na podlagi 69. člena Uredbe
1083/2006/ES in Uredbe 1828/2006/ES;
9. v okviru
naloge organa upravljanja iz 12. točke drugega odstavka prejšnjega člena:
- predhodno preverjanje
administrativne, tehnične, finančne in vsebinske ustreznosti vloge za velik
projekt;
- spremljanje izvajanja
velikih projektov.
(2) Med naloge posredniškega telesa
sodi tudi:
1. sodelovanje
z organom upravljanja v postopkih načrtovanja in izvajanja sistema kohezijske
politike, kar obsega:
- poročanje organu
upravljanja o odstopanjih od načrtovanih vsebin operativnega programa, ki so
lahko podlaga za korektivne ukrepe pri izvajanju operativnega programa;
- priprava načrta za
razdelitev sredstev državnega proračuna za kohezijsko politiko za celotno
programsko obdobje po prednostnih usmeritvah, po letih, po proračunskih postavkah
ali na način, kot ga določi Ministrstvo za finance;
- sporočanje sprememb o
sistemu upravljanja in nadzora v skladu z navodili organa upravljanja;
- načrtovanje in
spremljanje uresničevanja lizbonskih ciljev pri izvajanju prednostne usmeritve;
2. sodelovanje
pri pripravi in izvajanju načrta vrednotenj;
3. sodelovanje
pri delu nadzornega odbora in priprava dokumentacije po navodilih organa
upravljanja;
4. sodelovanje
z organom upravljanja pri pripravi letnih in končnih poročil;
5. sodelovanje
pri pripravi navodil organa upravljanja.
7. člen
(pristojnosti, odgovornosti in naloge
upravičenca)
(1) Upravičenec je odgovoren za
izvedbo operacije. Njegove pristojnosti in naloge, ki se natančneje določijo z
navodili organa upravljanja in posredniškega telesa ter pogodbo, so:
1. pravilno
izvajanje operacije;
2. izstavljanje
zahtevka za izplačilo z zahtevano dokumentacijo in dokazili;
3. omogočanje
delovanja revizorjev, nadzornih in tehničnih misij organov Evropske unije in
Republike Slovenije, ukrepanje skladno s priporočili iz končnih poročil misij
in redno obveščanje organa upravljanja oziroma posredniškega telesa o izvedenih
ukrepih;
4. vodenje
ločenega knjigovodstva za vse transakcije v zvezi z operacijami;
5. izvajanje
nalog informiranja in obveščanja javnosti o operaciji;
6. vzdrževanje
revizijske sledi in hrambe dokumentacije;
7. priprava
in posredovanje poročil v skladu z navodili organa upravljanja in posredniškega
telesa in
8. druge
naloge, ki izhajajo iz pogodbe o sofinanciranju.
(2) Neposredni proračunski uporabnik v
vlogi predlagatelja finančnega načrta in upravičenca poleg nalog iz prejšnjega
odstavka opravlja še naloge, določene v prejšnjem členu, razen priprave
zahtevkov za povračilo in izvajanja kontrol, ki jih pripravi oziroma opravi
organ upravljanja. Organ upravljanja in neposredni proračunski uporabnik v
vlogi predlagatelja finančnega načrta in upravičenca se lahko dogovorita
drugače, ob zagotovitvi ustrezne ločenosti funkcij v skladu z zahtevami (b)
točke 58. člena Uredbe 1083/2006/ES.
8. člen
(pristojnosti, odgovornosti in naloge
organa za potrjevanje)
Organ za potrjevanje je v postopkih porabe
sredstev odgovoren in pristojen za:
1. prejemanje
plačil iz naslova prispevka Skupnosti s strani Evropske komisije in vodenje
obrestnega podračuna za posamezni sklad ter evidence o vseh transakcijah;
2. potrjevanje
izjave o izdatkih in zahtevkov za plačila ter njihovo posredovanje Evropski
komisiji;
3. potrjevanje,
da je izkaz o izdatkih točen, izhaja iz zanesljivega računovodskega sistema in
temelji na preverljivih spremnih dokumentih;
4. potrjevanje,
da so prijavljeni izdatki v skladu z veljavnimi pravili Skupnosti in
nacionalnimi pravili ter da so nastali zaradi projektov, ki so bili izbrani za
sofinanciranje v skladu z merili, ki veljajo za program, in v skladu s pravili
Skupnosti ter nacionalnimi pravili;
5. izvrševanje
povračil iz naslova prispevka Skupnosti na podlagi posameznega zahtevka za
povračilo v državni proračun;
6. predpisovanje
obrazca za zahtevek za povračilo z obveznimi prilogami;
7. izdajanje
navodil;
8. posredovanje
informacij o statusih zahtevkih za povračilo v sistem ISARR;
9. zagotavljanje
za namen izdajanja potrdil, da je od organa upravljanja prejel dovolj
informacij o izvajanju postopkov in preverjanju glede izdatkov, ki so vsebovani
na izkazih o izdatkih;
10. upoštevanje rezultatov vseh
revizij, ki jih je izvedel revizijski organ oziroma so bile izvedene v njegovi
pristojnosti, za namen izdajanja potrdil;
11. vzdrževanje računovodskih
evidenc izdatkov, predloženih Evropski komisiji, v računalniški obliki;
12. pridobivanje in
pregledovanje zapisov in dokumentov v zvezi z operacijami, ki se financirajo iz
sredstev kohezijske politike, kot tudi za preverjanje na kraju samem;
13. vodenje evidence in
obveščanje neposrednega proračunskega uporabnika in organa upravljanja o
prejetih, odobrenih in zavrnjenih zahtevkih za povračilo;
14. izdajanje zahtevkov za
vračilo, vodenje evidence o zahtevanih ter izvršenih vračilih in pripravljanje
letne izjave o zahtevanih vračilih, ki jo predloži revizijskemu organu in
Evropski komisiji;
15. sestavo in predložitev
napovedi zahtevkov za plačilo sredstev kohezijske politike za tekoče in
naslednje leto;
16. po potrebi izdajo navodila
organu upravljanja za posredovanje podatkov organu za potrjevanje, ki se
nanašajo na pripravo napovedi zahtevkov za plačilo iz sredstev kohezijske
politike;
17. pripravo in posredovanje
organu upravljanja poročil o nepravilnostih in ukrepih za njihovo odpravo v
skladu z navodili pristojnega organa za sodelovanje z OLAF;
18. omogočanje delovanja
revizorjev in nadzornih organov Evropske unije in Republike Slovenije ter
ukrepanje skladno s priporočili iz končnih poročil misij in redno obveščanje
organa upravljanja o izvedenih ukrepih.
9. člen
(pristojnosti, odgovornosti in naloge
revizijskega organa)
(1) Naloge revizijskega organa, ki so
opredeljene v 62. členu Uredbe 1083/2006/ES ter v 16. do 18. členu Uredbe
1828/2006/ES, so zlasti:
1. zagotavljanje
izvedbe revizij, s katerimi se preveri učinkovitost sistema upravljanja in
nadzora;
2. zagotavljanje,
da se revizije projektov izvajajo na podlagi ustreznega vzorca, da se preverijo
prijavljeni izdatki;
3. priprava
in posredovanje revizijske strategije Evropski komisiji najkasneje v devetih
mesecih od potrditve operativnega programa;
4. posredovanje
letnega poročila o nadzoru Evropski komisiji;
5. izdaja
mnenja na podlagi nadzora in revizij o učinkovitosti delovanja sistema
upravljanja in nadzora;
6. sporočanje
informacij o vseh pomembnih ugotovitvah glede sistema poslovodenja in
notranjega nadzora vseh udeležencev v postopkih izvajanja kohezijske politike
organu upravljanja, organu za potrjevanje in revidiranim udeležencem;
7. priprava
in posredovanje zaključne izjave in kadar je to potrebno, izjave o delni zaključitvi;
8. omogočanje
delovanja revizorjev in nadzornih organov Evropske unije in Republike Slovenije
ter ukrepanje skladno s priporočili iz končnih poročil misij in redno obveščanje
organa upravljanja o izvedenih ukrepih.
(2) Revizijski organ ima dostop do vseh
informacij, osebja in prostorov, ki so potrebni za izvajanje njegovih nalog in
mu jih zagotavljajo organ upravljanja, organ za potrjevanje, posredniška
telesa, upravičenci in izvajalci.
(3) Revizijski organ sodeluje z notranjimi
revizijskimi službami neposrednih in posrednih proračunskih uporabnikov, ki sodelujejo
pri izvajanju kohezijske politike. Notranje revizijske službe upoštevajo
predloge revizijskega organa pri načrtovanju revizij in ga sproti obveščajo o
letnih načrtih in opravljenih revizijah v zvezi s porabo sredstev kohezijske
politike.
(4) Revizijski organ je odgovoren za
pripravo poročila in mnenja o skladnosti vzpostavitve sistemov upravljanja in
nadzora operativnih programov, kot je določeno z drugim, tretjim in četrtim
odstavkom 71. člena Uredbe 1083/2006/ES.
IV. IZBOR IN POTRDITEV OPERACIJ
10. člen
(črtan)
11. člen
(potrjevanje in izvajanje instrumenta
javni razpis za izbor operacij)
(1) Za javni razpis se uporabljajo
določbe predpisa, ki ureja postopke za izvrševanje proračuna.
(2) Posredniško telo pripravi osnutek
javnega razpisa. Pred njegovo objavo pridobi potrditev organa upravljanja.
Podrobnejši postopek priprave, prijave in potrjevanja javnega razpisa kot
instrumenta se določi z navodili organa upravljanja.
(3) Posredniško telo je dolžan v javnem
razpisu navesti še:
1. razmerje
med sredstvi na postavkah namenskih sredstev EU za kohezijsko politiko in na
postavkah slovenske udeležbe za sofinanciranje kohezijske politike;
2. delež
prispevka Skupnosti v celotnih upravičenih javnih izdatkih;
3. zahteve
glede informiranja in obveščanja javnosti, ki jim morajo zadostiti upravičenci
skladno z 9. členom Uredbe 1828/2006/ES in navodili organa upravljanja;
4. morebitno
dopolnilno financiranje;
5. upravičene
stroške v skladu z navodili organa upravljanja oziroma s sklicevanjem na
navodila organa upravljanja;
6. zahteve
glede hranjenja dokumentacije o operaciji;
7. zahteve
glede dostopnosti dokumentacije o operaciji agentu, posredniškemu telesu,
organu upravljanja, organu za potrjevanje, revizijskemu organu ter drugim nadzornim
organom;
8. zahteve
glede spremljanja prihodkov operacije;
9. omejitve
glede sprememb operacije v skladu s 57. členom Uredbe 1083/2006/ES;
10. posledice, če se ugotovi
dvojno financiranje posamezne operacije ali, da je višina sofinanciranja
operacije presegla maksimalno dovoljeno stopnjo.
(4) Posredniško telo lahko v javnem
razpisu objavi tudi druge podatke, če so potrebni glede na vrsto predmeta
javnega razpisa.
(5) Ne glede na določbe prejšnjih odstavkov
se pri prednostni usmeritvi »regionalni razvojni programi v okviru Operativnega
programa krepitve regionalnih razvojnih potencialov za obdobje 2007–2013« kot
instrument javni razpis za izbor operacij šteje javni poziv, ki ga posredniško
telo izvede v skladu z uredbo, ki ureja dodeljevanje regionalnih spodbud.
(6) Za pripravo razpisne dokumentacije se
uporabljajo določbe predpisa, ki ureja postopke izvrševanja proračuna. Navodila
in obrazci morajo upoštevati tudi dodatne zahteve iz tretjega odstavka tega
člena.
12. člen
(črtan)
13. člen
(obvezne sestavine pogodbe o
sofinanciranju)
Obvezne sestavine pogodbe o sofinanciranju
so:
1. naziv in
naslov posredniškega telesa;
2. naziv,
naslov in račun upravičenca;
3. navedba
pravnih podlag in javnega razpisa, ki je podlaga za sklenitev pogodbe;
4. navedba
glede spoštovanja pravil državnih pomoči;
5. navedba
obdobja upravičenosti izdatkov;
6. terminski
plan izvedbe operacije;
7. rok
začetka in dokončanja operacije;
8. namen, za
katerega so sredstva dodeljena;
9. višina
dodeljenih sredstev kohezijske politike in navedba:
- deleža prispevka
skupnosti v celotnih upravičenih javnih izdatkih,
- razmerja med sredstvi
na postavkah namenskih sredstev EU za kohezijsko politiko in na postavkah
slovenske udeležbe za sofinanciranje kohezijske politike,
- stopnje intenzivnosti
državne pomoči;
10. navedba proračunskih
postavk, iz katerih se pogodba financira in sklada kohezijske politike, iz
katerega se pogodba financira ter drugih zahtev, skladno z 9. členom Uredbe
1828/2006/ES in navodili organa upravljanja;
11. dinamika izplačil
pogodbenega zneska (okvirni terminski plan porabe sredstev, vključno z rokom
zadnjega izstavljenega računa oziroma zahtevka za izplačilo);
12. način nadzora nad namensko
porabo sredstev, ki vključuje tudi kontrolo na kraju samem;
13. dokazila, ki jih mora
predložiti upravičenec za dodeljena oziroma porabljena sredstva;
14. poročila o poteku in
rezultatih porabljenih sredstev v fazi izvajanja operacije oziroma najmanj
zaključno poročilo;
15. spremljanje in nadziranje izvajanja
pogodbe ter namenske porabe sredstev kohezijske politike;
16. določilo, da mora
upravičenec ob nenamenski porabi sredstev kohezijske politike vrniti sredstva
državnega proračuna za kohezijsko politiko skupaj z zakonitimi obrestmi;
17. določilo, da mora
upravičenec obrazložiti in utemeljiti finančno, vsebinsko oziroma časovno
spremembo operacije, ker v nasprotnem primeru izgubi pravico do nadaljnje
porabe sredstev kohezijske politike in mora povrniti že prejeta sredstva
državnega proračuna za kohezijsko politiko;
18. določilo, da mora
upravičenec voditi ločeno knjigovodstvo za vse transakcije v zvezi z operacijo;
19. druge obvezne sestavine
pogodbe o sofinanciranju, ki jih določajo drugi predpisi in usmeritev
posredniškega telesa;
20. določilo o varovanju
podatkov;
21. zahteve glede informiranja
in obveščanja javnosti za upravičence skladno z 8. in 9. členom Uredbe
1828/2006/ES in navodili organa upravljanja;
22. zahteve glede hranjenja dokumentacije
o operaciji;
23. zahteve glede dostopnosti
dokumentacije o operaciji posredniškemu telesu, organu upravljanja, organu za
potrjevanje, revizijskemu organu ter drugim nadzornim organom;
24. zahteve glede spremljanja
prihodkov operacije;
25. omejitve glede sprememb na
operaciji v skladu s 57. členom Uredbe 1083/2006/ES;
26. posledice glede ugotovitve o
dvojnem financiranju posamezne operacije oziroma, da je višina sofinanciranja
operacije presegla maksimalno dovoljeno stopnjo;
27. navedba skrbnikov pogodbe na
strani posredniškega telesa in upravičenca.
14. člen
(črtan)
15. člen
(izvajanje instrumenta neposredno
potrjevanje operacij)
(1) Z instrumentom neposredno
potrjevanje operacij se izbirajo: projekti oziroma skupine projektov in
program, ki ga izvaja upravičenec.
(2) Operacijo potrdi organ upravljanja.
(3) Operacije, ki izpolnjujejo pogoje
za velike projekte iz prvega odstavka 17. člena te uredbe potrjuje Evropska komisija.
16. člen
(potrditev in izvajanje projektov in
skupin projektov)
(1) Vlogo za projekt oziroma skupino projektov posameznega
upravičenca oziroma skupine upravičencev prejme posredniško telo, ki preveri,
ali je vloga administrativno, tehnično, finančno in vsebinsko ustrezna.
Posredniško telo posreduje vlogo organu upravljanja v potrditev. O potrditvi vloge
organ upravljanja s posredovanjem odločbe o dodelitvi sredstev obvesti
upravičenca oziroma skupino upravičencev, organ za potrjevanje, posredniško
telo in revizijski organ. Če je upravičenec neposredni proračunski uporabnik v
vlogi predlagatelja finančnega načrta, pošlje vlogo za projekt ali skupino
projektov organu upravljanja, ki preveri, ali je vloga administrativno,
tehnično, finančno in vsebinsko ustrezna, in jo potrdi.
(2) Podrobnejši postopek priprave, prijave
in potrjevanja projektov oziroma skupin projektov se določi z navodili organa
upravljanja.
(3) Po sprejetju odločitve o dodelitvi
sredstev izvaja upravičenec projekt ali skupino projektov v skladu s predpisi o
javnem naročanju. Upravičenec pripravi razpisno dokumentacijo in jo posreduje
posredniškemu telesu v seznanitev. Če
je upravičenec neposredni proračunski uporabnik v vlogi predlagatelja
finančnega načrta, pripravi razpisno dokumentacijo in
jo posreduje organu upravljanja v seznanitev. Za Operativni program okoljske in prometne infrastrukture posredniško
telo predhodno preveri razpisno dokumentacijo ali sorodno dokumentacijo in izda
soglasje, organ upravljanja pa razpisno ali sorodno dokumentacijo potrdi, razen
če se organ upravljanja in posredniško telo v sporazumu ne dogovorita drugače.
(4) Upravičenec lahko izjemoma prične z
izvedbo postopkov oddaje javnih naročil in izvajanjem projekta ali skupine
projektov pred sprejetjem odločitve o dodelitvi sredstev pod pogojem, da je
projekt uvrščen v načrt razvojnih programov. Upravičenec posreduje javno
naročilo posredniškemu telesu, ki izvede administrativno kontrolo po 13. členu
Uredbe 1828/2006/ES.
(5) V primeru, da se projekt že izvaja
preden je sprejeta odločitev o dodelitvi sredstev in že potekajo izplačila, ki
v zvezi s projektom nastajajo, s postavk integralnega državnega proračuna,
neposredni proračunski uporabnik pripravi in Ministrstvu za finance v 10 dneh
po prejemu odločbe o dodelitvi sredstev posreduje predlog za preknjižbo
upravičenih stroškov, nastalih od dneva upravičenosti stroškov do dneva prejema
odločbe o dodelitvi sredstev in že izplačanih z integralnih postavk, na
postavke namenskih sredstev EU za kohezijsko politiko in sredstev slovenske
udeležbe za sofinanciranje kohezijske politike.
(6) Po prejemu odločbe o dodelitvi sredstev
pripravi neposredni proračunski uporabnik predlog za vključitev projekta v NRP
in izvede postopek v skladu s predpisi, ki urejajo javne finance.
(7) Za izvajanje projektov in skupine
projektov, ki se financirajo iz Evropskega socialnega sklada, se smiselno
uporabljajo predpisi o javnem naročanju ali pa se uporabijo postopki, ki jih
glede na svoje področje dela določi upravičenec.
17. člen
(potrditev in izvajanje velikih projektov)
(1) Projekti oziroma skupine
projektov, ki izpolnjujejo pogoje, določene v 39. členu Uredbe 1083/2006/ES, se
štejejo za velike projekte. Veliki projekti so lahko del operativnega programa,
ki se financira iz Evropskega sklada za regionalni razvoj in Kohezijskega
sklada.
(2) Vlogo za velik projekt posameznega
upravičenca ali skupine upravičencev prejme posredniško telo, ki preveri, ali
je vloga administrativno, tehnično, finančno in vsebinsko ustrezna ter
pripravljena v skladu s predpisi za pripravo investicijske dokumentacije.
Posredniško telo posreduje vlogo organu upravljanja, ki preveri, ali vloga
ustreza opredelitvi velikega projekta in preveri, ali vsebuje vse podatke,
opredeljene v 40. členu Uredbe 1083/2006 ter jo posreduje Evropski komisiji.
(3) Organ upravljanja posreduje kopijo
vloge, ki jo je predhodno potrdila Evropska komisija, organu za potrjevanje,
neposrednemu proračunskemu uporabniku bodisi v vlogi posredniškega telesa
bodisi v vlogi upravičenca, upravičencu, ki ni neposredni proračunski uporabnik
in revizijskemu organu.
(4) Velik projekt izvaja upravičenec s postopkom
oddaje javnih naročil v skladu s predpisi, ki urejajo javno naročanje.
Upravičenec pripravi razpisno dokumentacijo in jo posreduje posredniškemu
telesu v seznanitev. Za Operativni program okoljske in prometne infrastrukture
posredniško telo predhodno preveri razpisno dokumentacijo ali sorodno
dokumentacijo in izda soglasje, organ upravljanja pa razpisno ali sorodno
dokumentacijo potrdi, razen če se organ upravljanja in posredniško telo v
sporazumu ne dogovorita drugače.
(5) Upravičenec lahko prične z izvedbo
postopkov oddaje javnih naročil in izvajanjem projekta pred sprejetjem odločbe
o dodelitvi sredstev s strani Evropske komisije ob upoštevanju določb te uredbe
in zakona, ki ureja javno naročanje.
(6) V primeru neposredne potrditve
operacije in ob pisni odobritvi organa upravljanja je mogoče izvesti izplačila
iz postavke namenskih sredstev EU za kohezijsko politiko in sredstev slovenske
udeležbe za sofinanciranje kohezijske politike še pred izdajo odločbe.
(7) Če predlog velikega projekta ni
vključen v NRP in zanj še niso zagotovljene pravice porabe v državnem proračunu,
je potrebno pred posredovanjem vloge za velik projekt Evropski komisiji
pridobiti soglasje vlade. V ta namen neposredni proračunski uporabnik vladi
posreduje predlog velikega projekta (skupaj s predlogom usklajenega finančnega
načrta projekta), h kateremu je pridobil soglasje organa upravljanja. Če vlada uvrsti
projekt v NRP, posreduje organ upravljanja vlogo Evropski komisiji.
18. člen
(potrditev in izvajanje programa, ki ga
izvaja upravičenec)
(1) Program se uporabi v primerih, ko
je z njim možno zagotoviti doseganje ciljev znotraj posamezne prednostne
usmeritve.
(2) Vlogo za program posameznega
upravičenca prejme posredniško telo, ki preveri, ali je vloga za program administrativno,
tehnično, finančno in vsebinsko ustrezna. Posredniško telo posreduje vlogo za
program organu upravljanja v potrditev. O potrditvi vloge za program organ
upravljanja obvesti posredniško telo z odločbo o dodelitvi sredstev. Kopije
odločbe o dodelitvi sredstev organ upravljanja posreduje organu za potrjevanje,
upravičencu in revizijskemu organu. Posredniško telo na podlagi odločbe z
upravičencem sklene pogodbo o sofinanciranju ali pa, v primeru, da gre za instrumente
finančnega inženiringa, sporazum o financiranju, kot je to določeno v 43. in 44. členu Uredbe 1828/2006/ES.
(3) V primeru, ko je v vlogi
upravičenca neposredni proračunski uporabnik, neposredni proračunski uporabnik
pošlje vlogo za program v potrditev organu upravljanja, ki preveri, ali je
vloga za program administrativno, tehnično, finančno in vsebinsko ustrezna. O
potrditvi vloge za program organ upravljanja obvesti upravičenca s
posredovanjem odločbe o dodelitvi sredstev. Kopije odločbe o dodelitvi sredstev
organ upravljanja posreduje organu za potrjevanje in revizijskemu organu.
(4) Za vse instrumente finančnega
inženiringa se v vlogi za program namesto programa predloži poslovni načrt, kot
je to določeno v 43. členu Uredbe 1828/2006/ES.
(5) Za program se uporabljajo:
-
postopki, ki jih glede na svoje
področje dela določi upravičenec, ali
-
v primeru instrumentov finančnega
inženiringa določbe Uredb 1083/2006/ES in 1828/2006/ES.
(6) Podrobnejši postopek priprave,
prijave in potrjevanja programa se določi z navodili organa upravljanja.
19. člen
(izvajanje in potrditev programov tehnične
pomoči)
(1) Izbor, potrjevanje in izvajanje
programov tehnične pomoči, ki jih izvaja organ upravljanja v vlogi upravičenca,
je urejeno s posebnimi navodili organa upravljanja.
(2) Organ upravljanja pripravi predlog
operacije na ravni operativnega programa za njegovo celotno obdobje izvajanja
in ga potrdi s sklepom. Sklep o potrditvi operacije skupaj s predlogom programa
tehnične pomoči predstavlja pogodbo o sofinanciranju. Pogodba o sofinanciranju
predstavlja podlago za uvrstitev projekta v NRP in se šteje kot operacija, ki
se evidentira v ISARR. Na ravni pogodbe o sofinanciranju organ upravljanja
pripravi posamezen zahtevek za povračilo. Organ upravljanja o potrditvi
programa tehnične pomoči (operacije) obvesti organ za potrjevanje in revizijski
organ.
(3) V skladu z navodili organa upravljanja
neposredni proračunski uporabnik sodeluje pri izvajanju aktivnosti, ki jih
organ upravljanja izvaja koncentrirano. Organ upravljanja o aktivnostih, ki se
izvajajo koncentrirano, obvešča neposrednega proračunskega uporabnika ter organ
za potrjevanje in revizijski organ. Plačilo za aktivnosti, ki se izvajajo
koncentrirano, se izvede iz postavk tehnične pomoči organa upravljanja.
(4) Neposredni proračunski uporabnik
za aktivnosti, ki se izvajajo dekoncentrirano, pripravi projektni predlog za
vključitev projekta v program tehnične pomoči in ga posreduje organu
upravljanja. Organ upravljanja oceni projektni predlog za vključitev
dekoncentriranih aktivnosti v operacijo in ga uskladi z neposrednim
proračunskim uporabnikom ter izda sklep o vključitvi projekta v program
tehnične pomoči, ki ga posreduje neposrednemu proračunskemu uporabniku in v
vednost organu za potrjevanje in revizijskemu organu. Sklep o vključitvi
projekta v program tehnične pomoči skupaj s projektnim predlogom se šteje kot
aneks k pogodbi o sofinanciranju, na osnovi katerega organ upravljanja
prerazporedi sredstva tehnične pomoči s svojih postavk na postavke neposrednega
proračunskega uporabnika za tehnično pomoč. Neposredni proračunski uporabnik
projekt izvede v skladu z zakonodajo, ki ureja javno naročanje, sistem javnih
uslužbencev, sistem plač v javnem sektorju in delovna razmerja, določili te
uredbe ter navodili organa upravljanja.
(5) Za izdatke tehnične pomoči izvaja kontrolo
po 13. členu Uredbe 1828/2006/ES organ upravljanja.
V. IZVRŠEVANJE OPERACIJ
20. člen
(dopolnilno financiranje)
(1) Evropski sklad za regionalni
razvoj in Evropski socialni sklad lahko, ob upoštevanju omejitev glede
financiranja za posamezen sklad, dopolnilno in ob upoštevanju 10% omejitve
financiranja Skupnosti na ravni razvojne prioritete operativnega programa
financirata dele operacije, ki spadajo v obseg pomoči drugega sklada, če so
nujni za zadovoljivo izvajanje operacije in so z njo neposredno povezani.
(2) Omejitev iz prejšnjega odstavka tega
člena se ne uporablja za četrto razvojno prioriteto Operativnega programa razvoja
človeških virov za obdobje 2007–2013, za katero velja omejitev skladno s sedmim
odstavkom 3. člena Uredbe št. 1081/2006/ES.
(3) Dopolnilno financiranje se zagotavlja
ob upoštevanju Operativnega programa krepitve regionalnih razvojnih potencialov
za obdobje 2007–2013 in Operativnega programa razvoja človeških virov za
obdobje 2007–2013.
21. člen
(črtan)
22. člen
(izplačilo iz proračuna)
(1) Osnova za izplačilo iz proračuna so
upravičeni izdatki, na podlagi katerih upravičenec pripravi zahtevek za
izplačilo, razen v primerih predplačil. Izjema so tudi zahtevki za izplačila
investicijskih transferov občinam in posrednim proračunskim uporabnikom, za
katere so z zakonom, ki ureja izvrševanje proračuna določeni drugačni roki
plačil od običajnih. V primeru, da upravičenec ni neposredni proračunski
uporabnik, pripravi in posreduje zahtevek za izplačilo neposrednemu
proračunskemu uporabniku.
(2) Neposredni proračunski uporabnik
izvrši izplačilo v breme sredstev državnega proračuna za kohezijsko politiko v
skladu z določili veljavnega zakona, ki ureja izvrševanje proračuna in
pravilnika, ki ureja postopke za izvrševanja proračuna.
(3) Izplačila v breme namenskih sredstev EU
za kohezijsko politiko in sredstev slovenske udeležbe za sofinanciranje
kohezijske politike se izvršijo in evidentirajo v razmerju, ki je opredeljeno v
pogodbi o sofinanciranju ali v odločbi o dodelitvi sredstev.
(4) Izplačila v breme sredstev državnega
proračuna za kohezijsko politiko so možna le za upravičene stroške v skladu z
veljavnimi predpisi, navodili organa upravljanja za upravičene stroške,
operativnimi programi in shemo državnih pomoči. Če se naknadno ugotovi, da so
bila že izplačana sredstva iz navedenih postavk neupravičen javni izdatek, je
potrebno izvršiti preknjižbo porabe v skladu s 24. členom te uredbe.
22.a člen
(pogoji za pridobitev predplačil za
operacije, za katere upravičenci prejemajo državno pomoč)
(1) Za predplačila iz državnega proračuna
za osebe zasebnega ali javnega prava, ki so ustanovljene in delujejo kot
društvo, zasebni ali javni zavod ali ustanova, se uporabljajo določbe predpisa,
ki ureja izvrševanje proračuna.
(2) Predplačila iz državnega proračuna
je mogoče v primeru državnih pomoči dodeliti in izplačati do višine 30
odstotkov upravičenih javnih izdatkov. S pogodbo o sofinanciranju se določi
odstotek predplačil.
(3) V primeru, da je predplačilo
dodeljeno za operacijo, za katero upravičenec prejema državno pomoč, neposredni
proračunski uporabnik ne sme izvršiti izplačila, dokler s strani upravičenca ne
prejme finančnega zavarovanja za zavarovanje predplačila. Za zavarovanje
predplačil se kot primerno finančno zavarovanje šteje bančna garancija,
kavcijsko zavarovanje pri zavarovalnicah ali zastava obveznic Republike
Slovenije oziroma druga primerljiva oblika finančnega zavarovanja s predhodnim
soglasjem Ministrstva za finance.
(4) Finančno zavarovanje iz prejšnjega
odstavka se mora glasiti v korist neposrednega proračunskega uporabnika in mora
biti dano v višini 110 odstotkov dodeljenega predplačila. Stroške zavarovanja
predplačila nosi upravičenec, ki je prejemnik predplačila. Za spremljanje in
hrambo instrumentov za zavarovanje predplačil je odgovoren neposredni proračunski
uporabnik v vlogi posredniškega telesa.
(5) Do predplačil so upravičeni
upravičenci iz pogodb o sofinanciranju pod pogoji, določenimi v navodilih
organa upravljanja.
(6) Organ upravljanja izda navodila, s
katerimi podrobneje uredi pogoje, načine in roke za predložitev finančnih
zavarovanj iz drugega in tretjega odstavka tega člena ter druga pravila za
izvajanje predplačil.
23. člen
(zahtevek za povračilo in povračilo v
proračun)
(1) Koriščenje sredstev kohezijske
politike temelji na načelu povračila upravičenih javnih izdatkov.
(2) Neposredni proračunski uporabnik v
vlogi posredniškega telesa ali organ upravljanja mora v roku, ki ga določi
Ministrstvo za finance, ob ali po plačilu v breme sredstev državnega proračuna
za kohezijsko politiko potrditi in predložiti zahtevek za povračilo z dokazilom
o opravljenih kontrolah in ostalo zahtevano dokumentacijo organu za potrjevanje.
(3) Organ za potrjevanje lahko zavrne
zahtevek za povračilo, če ne izpolnjuje zahtevanih pogojev, in z ustrezno
utemeljitvijo obvesti neposrednega proračunskega uporabnika in organ
upravljanja.
(4) Organ za potrjevanje izvrši
povračilo iz naslova sredstev kohezijske politike v proračun.
24. člen
(neupravičena poraba sredstev državnega
proračuna za kohezijsko politiko v primeru, da sredstva še niso povrnjena v
proračun)
(1) V primeru neupravičene porabe
sredstev državnega proračuna za kohezijsko politiko mora neposredni proračunski
uporabnik v 30 dneh po prejemu obvestila o zavrnjenem zahtevku za povračilo posredovati
Ministrstvu za finance predlog za preknjižbo porabe na postavke, ki niso vezane
na sredstva državnega proračuna za kohezijsko politiko. Preknjižba porabe se
lahko izvrši samo v okviru proračuna tekočega leta.
(2) V primeru neupravičene porabe sredstev
državnega proračuna za kohezijsko politiko neposredni proračunski uporabnik
izda upravičencu nalog za vračilo v proračun.
(3) V primeru neizvršitve postopka iz
prejšnjega odstavka lahko organ upravljanja zadrži finančno izvrševanje projektov
iz sredstev kohezijske politike, dokler posredniško telo ne izvede preknjižbe
porabe v skladu s prejšnjim odstavkom.
25. člen
(neupravičena poraba sredstev državnega
proračuna za kohezijsko politiko v primeru, da so sredstva že povrnjena v
proračun)
(1) Pri izvajanju tega člena se
uporabljajo določbe 24. člena te uredbe.
(2) Neposredni proračunski uporabnik v
primeru neupravičene porabe sredstev državnega proračuna za kohezijsko
politiko, ki so že bila povrnjena v državni proračun, organu za potrjevanje
predloži negativni zahtevek za povračilo v višini neupravičeno izplačanih
sredstev.
(3) Organ za potrjevanje na podlagi
potrjenega negativnega zahtevka za povračilo izda zahtevek za vračilo, ki ga
naslovi na neposrednega proračunskega uporabnika in v katerem določi rok za
vračilo sredstev.
(4) Neposredni proračunski uporabnik vrne
neupravičen prispevek Skupnosti v skladu z zahtevkom za vračilo.
26. člen
(spremembe pravic porabe)
(1) Prerazporejanje pravic porabe med
postavkami namenskih sredstev EU za kohezijsko politiko in med postavkami
slovenske udeležbe ureja zakon, ki ureja izvrševanje proračuna.
(2) Postopek za povečanje pravic porabe na
postavkah namenskih sredstev EU za kohezijsko politiko ureja zakon, ki ureja
izvrševanje proračuna.
27. člen
(prevzemanje obveznosti v breme sredstev
državnega proračuna za kohezijsko politiko)
(1) Neposredni proračunski uporabnik
lahko razpiše sredstva državnega proračuna za kohezijsko politiko za celotno
vrednost evidenčnega projekta v NRP, če so zanj že načrtovane pravice porabe na
postavkah namenskih sredstev EU za kohezijsko politiko in na postavkah
slovenske udeležbe za sofinanciranje kohezijske politike.
(2) Neposredni proračunski uporabnik lahko
sklene pogodbo v breme postavk sredstev državnega proračuna za kohezijsko politiko
in prevzame obveznosti za celotno vrednost pogodbe v okviru razpoložljivih
pravic porabe. Dinamika projekta v NRP mora biti usklajena z dinamiko
obveznosti v pogodbi o sofinanciranju oziroma v enakovrednem dokumentu.
28. člen
(kontrola pred izplačilom iz proračuna)
(1) Udeleženci pri porabi sredstev
kohezijske politike opravljajo kontrole v skladu s to uredbo ter navodili
organa upravljanja.
(2) Pred izplačilom sredstev državnega
proračuna za kohezijsko politiko iz proračuna izvedeta organ upravljanja ali
posredniško telo administrativne kontrole po 13. členu Uredbe 1828/2006/ES, ki
omogočajo nemoteno pripravo odredb za izplačilo.
(3) Izplačilo iz sredstev državnega
proračuna za kohezijsko politiko neposredni proračunski uporabnik izvrši le ob
potrdilu o opravljenih kontrolah iz drugega odstavka tega člena.
(4) Ne glede na določbe drugega in tretjega
odstavka tega člena se za stroške plač iz tehnične pomoči in iz neposredno
potrjenih operacij v primeru, ko je neposredni proračunski uporabnik v vlogi
predlagatelja finančnega načrta in hkrati upravičenca, administrativne kontrole
po 13. členu Uredbe 1828/2006/ES izvedejo po izplačilu sredstev državnega
proračuna za kohezijsko politiko, vendar pred pripravo zahtevka za povračilo.
(5) Neposredni proračunski uporabnik v
vlogi predlagatelja finančnega načrta in upravičenca po pooblastilu organa
upravljanja izvaja administrativno kontrolo po 13. členu Uredbe 1828/2006/ES.
29. člen
(kontrola pred povračilom sredstev
Skupnosti na podlagi zahtevka za povračilo)
(1) Pred posredovanjem zahtevka za
povračilo organu za potrjevanje morajo biti izvršene administrativne kontrole v
skladu z navodili organa upravljanja.
(2) Pred povračilom prispevka
Skupnosti na podlagi zahtevka za povračilo izvede organ za potrjevanje kontrole,
ki so v njegovi pristojnosti.
30. člen
(izvajanje kontrol na kraju samem)
Kontrole na kraju samem po dogovoru
opravljata organ upravljanja in posredniško telo na podlagi analize tveganja in
opredeljenega vzorca, ki ju pripravi organ upravljanja.
31. člen
(nepravilnosti)
(1) Udeleženci, vključeni v izvajanje
kohezijske politike, preprečujejo, odkrivajo, odpravljajo in poročajo o
nepravilnostih.
(2) O nepravilnostih poročajo v skladu z
navodili pristojnega organa za sodelovanje z OLAF, ki je zadolžen za posredovanje
poročil o nepravilnostih OLAF-u.
32. člen
(vpogled v MFERAC, ISARR in IS-PA 2007)
(1) Ministrstvo za finance omogoči
vpogled v MFERAC nacionalnemu koordinatorju lizbonske strategije, organu
upravljanja, organu za potrjevanje, revizijskemu organu in posredniškim telesom
za opravljanje nalog, ki jih določajo ta uredba in navodila, izdana na njeni
podlagi.
(2) Organ upravljanja zagotovi
vpogled, omogoči udeležencem vnos podatkov v ISARR ter poročanje za opravljanje
nalog, kot jih določa ta uredba in navodila organa upravljanja.
(3) Organ upravljanja zagotovi, da ISARR
izpolnjuje zahteve Uredbe 1083/2006/ES in Uredbe 1828/2006/ES ter organa za
potrjevanje.
(4) Organ za potrjevanje revizorjem in
nadzornim organom Evropske unije ter Republike Slovenije v IS-PA 2007 omogoči
vpogled v evidenco zahtevkov za povračilo, na osnovi katerih je pripravil
izjavo o izdatkih in zahtevke za plačilo.
33. člen
(upravičeni izdatki)
(1) Povračilo izdatkov je upravičeno,
če so izdatki nastali v obdobju od 1. januarja 2007 do 31. decembra
2015. Organ upravljanja oziroma Evropska komisija v odločitvi o potrditvi
instrumenta določi obdobje upravičenosti izdatkov v okviru upravičenega
obdobja.
(2) Pri shemah državnih pomoči se obdobje
upravičenosti izdatkov prične skladno z opredelitvijo v shemah državnih pomoči.
(3) Izdatek je upravičen samo, če je
nastal zaradi operacije, ki jo je potrdil organ upravljanja, Evropska komisija
oziroma oseba v pristojnosti organa upravljanja, in v skladu z merili, ki jih
določi nadzorni odbor.
(4) V primeru, da izdatki niso nastali v
breme sredstev državnega proračuna za kohezijsko politiko, posredniško telo
posreduje predlog za pridobitev soglasja za preknjižbo porabe v breme sredstev
državnega proračuna za kohezijsko politiko organu upravljanja, skupaj z
dokazilom o opravljenih administrativnih kontrolah po 13. členu Uredbe
1828/2006/ES. Po pridobitvi soglasja se izvede preknjižba porabe v breme
sredstev državnega proračuna za kohezijsko politiko. Po preknjižbi porabe
neposredni proračunski uporabnik predloži zahtevek za povračilo organu za
potrjevanje. Kot poraba sredstev kohezijske politike se lahko upoštevajo tudi
izdatki, ki niso nastali v breme sredstev državnega proračuna za kohezijsko
politiko, za katere preknjižba ni več mogoča, če tako odloči organ upravljanja.
(5) Izdatki, ki so nastali v breme sredstev
državnega proračuna za kohezijsko politiko, se kot sredstva za določitev osnove
za izračun prispevka Skupnosti upoštevajo, ne glede na to iz katerega tipa
proračunskih postavk so bili izplačani.
Uredba o izvajanju postopkov pri porabi
sredstev evropske kohezijske politike v Republiki Sloveniji v programskem
obdobju 2007–2013 (Uradni list RS, št. 17/09)
vsebuje naslednje končne določbe:
»VI. KONČNE DOLOČBE
34. člen
(razveljavitev
in podaljšanje veljavnosti)
(1) Z dnem uveljavitve te uredbe
preneha veljati Uredba o izvajanju postopkov pri porabi sredstev evropske
kohezijske politike v Republiki Sloveniji v programskem obdobju 2007–2013
(Uradni list RS, št. 41/07 in 114/07 – ZIPRS0809).
(2) Z dnem uveljavitve te uredbe še
naprej veljata:
- Odlok
o ustanovitvi, sestavi, organizaciji in nalogah Nadzornega odbora za Operativni
program razvoja človeških virov za obdobje 2007–2013 (Uradni list RS,
št. 71/07 in 50/08) in
- Odlok
o ustanovitvi, sestavi, organizaciji in nalogah Nadzornega odbora za Operativni
program krepitve regionalnih razvojnih potencialov za obdobje 2007–2013
in za Operativni program razvoja okoljske in prometne infrastrukture za obdobje
2007–2013 (Uradni list RS, št. 71/07 in 50/08).
35. člen
(dokončanje
postopkov po prejšnji uredbi)
Instrumenti, ki so bili potrjeni s strani
organa upravljanja pred uveljavitvijo te uredbe, se izvedejo po Uredbi o izvajanju
postopkov pri porabi sredstev evropske kohezijske politike v Republiki
Sloveniji v programskem obdobju 2007–2013 (Uradni list RS, št. 41/07 in 114/07
– ZIPRS0809).
36. člen
(začetek
veljavnosti)
Ta uredba začne veljati naslednji dan po
objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.«.
Uredba o spremembah in dopolnitvah Uredbe o
izvajanju postopkov pri porabi sredstev evropske kohezijske politike v
Republiki Sloveniji v programskem obdobju 2007– 2013 (Uradni list RS, št. 40/09) črta 35. člen uredbe:
»35. člen
(črtan)«;
ter vsebuje naslednji prehodni in končno
določbo:
»PREHODNI IN KONČNA DOLOČBA
18. člen
Določbe 14. člena te uredbe se
uporabljajo tudi za pogodbe o sofinanciranju, sklenjene pred njeno
uveljavitvijo, če razpis, na podlagi katerega je bila pogodba sklenjena, ni
določal načina izplačil iz proračuna Republike Slovenije. K pogodbam iz
prejšnjega stavka tega člena se sklene dodatek, v katerem se določi odstotek predplačil,
ki je fiksen, in ki velja do zaključka operacije.
19. člen
Navodila iz 14. člena te uredbe izda
organ upravljanja v petnajstih dneh po uveljavitvi te uredbe.
20. člen
Ta uredba začne veljati naslednji dan po
objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.«.
Uredba o dopolnitvi Uredbe o izvajanju
postopkov pri porabi sredstev evropske kohezijske politike v Republiki
Sloveniji v programskem obdobju 2007–2013 (Uradni list RS, št. 3/10) vsebuje naslednjo končno določbo:
»2. člen
Ta uredba začne veljati naslednji dan po
objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.«.
Uredba o spremembah in dopolnitvah Uredbe o
izvajanju postopkov pri porabi sredstev evropske kohezijske politike v
Republiki Sloveniji v programskem obdobju 2007–2013 (Uradni list RS, št. 31/10) vsebuje naslednji prehodni in
končno določbo:
»PREHODNI IN KONČNA DOLOČBA
28. člen
Sklepi organa upravljanja o prenosu nalog
na posredniška telesa, ki so bili izdani do dneva uveljavitve te uredbe,
veljajo do dneva sklenitve sporazuma med organom upravljanja in posamičnim
posredniškim telesom.
29. člen
Pogodbe o prenosu nalog v izvajanje, sklenjene
med posredniškim telesom in agentom pred uveljavitvijo te uredbe, ostanejo v
veljavi in se izvajajo v skladu z dosedanjimi predpisi.
30. člen
Ta uredba začne veljati naslednji dan po
objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.«.
Uredba o spremembah in dopolnitvah Uredbe o
izvajanju postopkov pri porabi sredstev evropske kohezijske politike v
Republiki Sloveniji v programskem obdobju 2007 – 2013 (Uradni list RS, št. 79/10) vsebuje naslednjo končno določbo:
»5. člen
Ta uredba začne veljati naslednji dan po
objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.«.