Neuradno prečiščeno besedilo, ki vsebuje to spremembo:
Opozorilo: Neuradno prečiščeno besedilo
predpisa predstavlja zgolj informativni delovni pripomoček, glede katerega
organ ne jamči odškodninsko ali kako drugače.
Neuradno prečiščeno besedilo Uredbe o
načinu izvajanja obveznih državnih gospodarskih javnih služb na področju
urejanja voda in o koncesijah teh javnih služb obsega:
-
Uredbo o načinu izvajanja obveznih državnih
gospodarskih javnih služb na področju urejanja voda in o koncesijah teh javnih
služb (Uradni list RS, št. 109/10 z dne 30. 12. 2010),
-
Uredbo o spremembi Uredbe o načinu izvajanja
obveznih državnih gospodarskih javnih služb na področju urejanja voda in o
koncesijah teh javnih služb (Uradni list RS, št. 98/11 z dne 2. 12. 2011).
UREDBA
o načinu izvajanja obveznih državnih
gospodarskih javnih služb na področju urejanja voda in o koncesijah teh javnih
služb
(neuradno prečiščeno besedilo št. 1)
I. SPLOŠNE DOLOČBE
1. člen
(vsebina)
(1) Ta uredba ureja način izvajanja,
organizacijo, financiranje in koncesijo za izvajanje obveznih državnih
gospodarskih javnih služb na področju urejanja voda (v nadaljnjem besedilu:
javne službe).
(2) Ta uredba se ne nanaša na
gospodarsko javno službo varstva morja, kot je urejena z Uredbo o koncesiji za
opravljanje obvezne državne gospodarske javne službe vzdrževanja vodnih in
priobalnih zemljišč morja (Uradni list RS, št. 69/05 in 101/05).
(3) Ta uredba je tudi koncesijski akt
za koncesijo za izvajanje javnih služb in se šteje za akt o javno‑zasebnem
partnerstvu.
(4) Koncesija javnih služb po tej
uredbi je javnonaročniško javno‑zasebno partnerstvo po Zakonu o javno‑zasebnem
partnerstvu (Uradni list RS, št. 127/06; v nadaljnjem besedilu: Zakon o javno‑zasebnem
partnerstvu).
2. člen
(pristojnost)
Koncendent v koncesijskem razmerju je
Republika Slovenije, v njenem imenu Vlada Republike Slovenije (v nadaljnjem
besedilu: vlada), naloge koncedenta v koncesijskem razmerju pa izvaja Agencija
Republike Slovenije za okolje (v nadaljnjem besedilu: agencija) kot organ v
sestavi ministrstva, pristojnega za vode (v nadaljnjem besedilu: ministrstvo),
razen tistih nalog in odločitev, ki so po tej uredbi ali drugem predpisu
izrecno v pristojnosti ministrice ali ministra, pristojnega za vodo (v
nadaljnjem besedilu: minister) oziroma ministrstva.
3. člen
(definicije)
Poleg pomenov, določenih v Zakonu o vodah
(Uradni list RS, št. 67/02, 110/02 – ZGO‑1, 2/04 – ZZdrI‑A, 41/04 – ZVO‑1 in
57/08; v nadaljnjem besedilu: Zakon o vodah) in Zakonu o javno‑zasebnem
partnerstvu, imajo izrazi v tej uredbi še naslednji pomen:
1.
koncesija: je koncesija za izvajanje obveznih
državnih gospodarskih javnih služb na področju urejanja voda po tej uredbi;
2.
koncesionar: je pravna ali fizična oseba, ki
izvaja gospodarske javne službe na področju urejanja voda na podlagi koncesije;
3.
konzorcij: je oznaka za dve ali več pravnih ali
fizičnih oseb, ki na podlagi medsebojnega obligacijskopravnega razmerja,
sklenjenega skladno s 17. členom te uredbe, vložijo skupno vlogo za pridobitev
koncesije in se v njej zavežejo v primeru uspeha v postopku podelitve koncesije
ustanoviti projektno podjetje po 17. členu te uredbe za izvajanje koncesije.
II. JAVNE SLUŽBE IN ORGANIZACIJA NJIHOVEGA IZVAJANJA
4. člen
(javne službe)
(1) Javne službe so:
1.
obratovanje in vzdrževanje vodne
infrastrukture, namenjene ohranjanju in uravnavanju vodnih količin;
2.
obratovanje, vzdrževanje in spremljanje stanja
vodne infrastrukture, namenjene varstvu pred škodljivim delovanjem voda;
3.
izvedba izrednih ukrepov v času povečane
stopnje ogroženosti zaradi škodljivega delovanja voda;
4.
vzdrževanje vodnih in priobalnih zemljišč,
razen nalog obvezne državne gospodarske javne službe vzdrževanja vodnih in
priobalnih zemljišč morja;
5.
zagotavljanje vodovarstvenega nadzora.
(2) Podrobneje določa naloge, dela in
storitve, ki sestavljajo javne službe iz prejšnjega odstavka, predpis, ki
določa vrste in obseg nalog obveznih državnih gospodarskih javnih služb
urejanja voda.
5. člen
(območja izvajanja javne službe)
(1) Javne službe se izvajajo na
celotnem ozemlju Republike Slovenije.
(2) Javna služba se izvaja na
naslednjih območjih:
1.
območje zgornje Save, ki obsega porečje Save s
pritoki od izvira Save Dolinke in izvira Save Bohinjke do sotočja s Soro,
vključno s porečjem Sore;
2.
območje srednje Save, ki obsega porečje Save s
pritoki od sotočja s Soro do sotočja s Savinjo, brez Savinje, ter del porečja
Kolpe do sotočja z Dolskim potokom;
3.
območje spodnje Save, ki obsega porečje Save s
pritoki od sotočja s Savinjo do državne meje z Republiko Hrvaško z vsemi
pritoki, ter del porečja Kolpe od sotočja z Dolskim potokom do meje z Republiko
Hrvaško in del porečja Sotle od sotočja z Bistrico do državne meje z Republiko
Hrvaško;
4.
območje Savinje, ki obsega porečje Savinje s
pritoki, vključno z delom porečja Sotle od izvira do sotočja z Bistrico;
5.
območje porečja Drave;
6.
območje porečja Mure;
7.
območje povodja Soče;
8.
območje povodja jadranskih rek z morjem, razen
območja Krajinskega parka Sečoveljske soline.
(3) Posamezna območja iz prejšnjega
odstavka in njihove meje so določene v Prilogi 1 v merilu 1:1.000.000, ki je
sestavni del te uredbe.
(4) Podrobneje so meje iz prejšnjega
odstavka prikazane kot prostorski podatek v digitalni vektorski obliki, ki ga
hrani agencija.
6. člen
(organizacija izvajanja javne službe)
(1) Javne službe po tej uredbi se
izvajajo na podlagi podeljene koncesije ali v okviru javnega podjetja.
(2) Za izvajanje vseh nalog, del in
storitev javne službe iz prvega odstavka 4. člena te uredbe se za posamezno
območje iz drugega odstavka prejšnjega člena podeli koncesija enemu
koncesionarju, razen v kolikor ni v nadaljevanju določeno drugače.
(3) Ne glede na določila prejšnjega
člena se koncesija za izvajanje del in storitev čiščenja gladine celinskih voda
ter preprečevanja onesnaženja vodnih in priobalnih zemljišč celinskih voda iz
okvira javne službe zaradi naravnih in drugih nesreč podeli enemu koncesionarju
na celotnem območju Republike Slovenije.
(4) Na območju spodnje Save od
Suhadola do državne meje z Republiko Hrvaško, določenem s predpisi, ki
opredeljujejo pogoje koncesije za izkoriščanje energetskega potenciala Spodnje
Save in način izvajanja javne službe urejanja voda na vplivnem območju
energetskega izkoriščanja Spodnje Save, izvaja javne službe iz prvega odstavka
4. člena te uredbe javno podjetje, ustanovljeno na podlagi teh predpisov. Javne
službe lahko javno podjetje izvaja s podizvajalci brez upoštevanja omejitev iz
25. člena te uredbe.
(5) Na območju Krajinskega parka
Sečoveljske soline, določenem v skladu s predpisi, ki določajo Krajinski park
Sečoveljske soline, vključno z vodnimi in priobalnimi zemljišči morja, izvaja
javne službe na podlagi pogodbe iz sedmega odstavka 48. člena Zakona o vodah
skladno s predpisi o vodah upravljavec parka, določen po predpisih o ohranjanju
narave, in sicer po ceni, ki ne sme presegati cene koncesionarja na območju iz
8. točke drugega odstavka 5. člena te uredbe. Javne službe lahko upravljavec
parka izvaja s podizvajalci brez upoštevanja omejitev iz 25. člena te uredbe. V
pogodbi, ki se z upravljavcem parka kot uporabnikom vodne infrastrukture na
območju parka sklene po sedmem odstavku 48. člena Zakona o vodah, se uredi tudi
izvajanje nalog in obveznosti javne službe na območju parka in način njihovega
financiranja.
(6) Kadar se vodna infrastruktura v
skladu s prvim odstavkom 48. člena Zakona o vodah uporablja tudi za izvajanje
vodne pravice za rabo voda ali za odvzem naplavin, izvaja naloge, dela in
storitve vzdrževanja te vodne infrastrukture skladno s to uredbo in drugimi
predpisi imetnik te vodne pravice na podlagi sedmega odstavka 48. člena Zakona
o vodah. Ta določba se uporablja tudi za vzdrževanje vodnih in priobalnih
zemljišč, namenjenih izvajanju vodne pravice za rabo voda ali za odvzem
naplavin.
III. NAČIN IZVAJANJA GOSPODARSKIH JAVNIH SLUŽB IN NJIHOVO
FINANCIRANJE
7. člen
(cilji izvajanja javnih služb)
Z izvajanjem javnih služb se na območju
Republike Slovenije v javnem interesu zagotavlja ohranjanje in uravnavanje
vodnih količin, spremljanje stanja in varstvo pred škodljivim delovanjem voda,
vključno z izvedbo izrednih ukrepov v času povečane stopnje ogroženosti,
vzdrževanje vodne infrastrukture, vodnih ter priobalnih zemljišč, vodovarstveni
nadzor in skrb za hidromorfološko stanje vodnega režima.
8. člen
(uporaba vodne infrastrukture)
(1) Za izvajanje javnih služb se
uporablja vodna infrastruktura v lasti države skladno s predpisi, ki urejajo
vode.
(2) Uporaba vodne infrastrukture iz
prejšnjega odstavka je za izvajalca javne službe brezplačna v obsegu, kot je to
potrebno za izvajanje javne službe.
(3) Izvajalec javne službe mora
ravnati z naravnim in grajenim vodnim javnim dobrim v skladu s predpisi, ki
urejajo vode, ter koncesijsko pogodbo.
9. člen
(način izvajanja)
(1) Izvajalec javne službe mora
zagotoviti izvajanje teh javnih služb v vseh pogojih, ob vsakem času in
pravočasno ter v obsegu, ki ga določi koncedent z letnim programom dela.
(2) Letni program dela pripravi
agencija do oktobra predhodnega leta. Realizacijo plana pripravi koncesionar do
konca marca za preteklo leto. Na podlagi tega agencija pripravi primerjavo in
preveri odstopanja. V kolikor pride do sprememb del med letom, se pripravi
dopolnitev letnega programa del.
(3) Pri izvajanju javne službe morajo
biti upoštevane določbe predpisov, ki urejajo vode, varstva okolja, ohranjanja
narave, ribištva in lovstva, urejanja prostora in graditve objektov, ki se
nanašajo na dejavnost javnih služb.
10. člen
(naloge v zvezi z naravnimi nesrečami)
(1) Izvajalec javnih služb izvaja v
primeru naravne nesreče zaradi škodljivega delovanja voda interventne ukrepe
skladno z Zakonom o vodah in na njegovi podlagi izdanimi predpisi.
(2) Za javne službe, ki se izvajajo na
podlagi koncesije, se v koncesijski pogodbi podrobneje uredi tudi možnost
opravljanja določenih del in storitev v primeru sanacije posledic naravne
nesreče zaradi škodljivega delovanja voda in izrednega onesnaženja voda kot
posledici naravne ali druge nesreče skladno Zakonom o vodah in na njegovi
podlagi izdanimi predpisi.
(3) Če to terja obseg posledic naravne
ali druge nesreče, zaradi katerega koncesionar ne more v celoti izvesti
potrebnih interventnih ukrepov ali določenih del in storitev v primeru sanacije
posledic naravne nesreče, lahko koncedent naroči izvedbo dela in storitve iz
prejšnjega odstavka koncesionarjem, ki imajo koncesijo na drugih območjih iz 5.
člena te uredbe.
(4) Koncedent lahko direktno naroči
izvedbo interventnih ali sanacijskih del iz prejšnjega odstavka drugim
koncesionarjem v primeru, ko obseg dela za 30% presega višino letnih sredstev,
namenjenih izvajanju javne službe na območju koncesije, kjer je prišlo do
naravne nesreče zaradi škodljivega delovanja voda.
(5) Naloge, dela in storitve iz tega
člena se koncesionarju plačajo po pogodbi, po cenah, določenih v koncesijski
pogodbi skladno z 22. členom te uredbe.
11. člen
(financiranje)
(1) Javne službe po tej uredbi se
financirajo iz proračuna Republike Slovenije in drugih sredstev.
(2) Posamezna dela in gradnje v okviru
javne službe lahko sofinancira lokalna skupnost ali druga pravna oziroma
fizična oseba, če to ne ovira ali preprečuje izvajanja javne službe ali splošne
rabe vodnega javnega dobra. Navedena financiranja morajo biti vključena v letni
program dela, opredeljenem v 9. členu te uredbe.
(3) Za pridobitev in izvajanje
koncesije po tej uredbi se ne plačuje koncesijska dajatev.
IV. KONCESIJA ZA JAVNE SLUŽBE
1. Opredelitev koncesije
12. člen
(predmet in območje posamezne koncesije)
(1) Predmet posamezne koncesije iz
drugega odstavka 6. člena te uredbe je izvajanje javne službe na območjih,
opredeljenih v drugem odstavku 5. člena te uredbe. Izjeme so opredeljene v
tretjem in četrtem odstavku 6. člena te uredbe.
(2) Predmet koncesije iz tretjega odstavka
6. člena te uredbe je izvajanje del in storitev čiščenja gladine celinskih voda
ter preprečevanja onesnaženja vodnih in priobalnih zemljišč celinskih voda iz
okvira javne službe na celotnem območju Republike Slovenje.
(3) Na območju, opredeljenem v četrtem
odstavku 6. člena te uredbe, izvaja javno službo javno podjetje v skladu s
predpisi, ki opredeljujejo pogoje za izkoriščanje energetskega potenciala
Spodnje Save in način izvajanja javne službe urejanja voda na vplivnem območju
energetskega izkoriščanja Spodnje Save.
(4) Na posameznem območju koncesije se
podeli za obseg izvajanja javne službe iz prejšnjih odstavkov ena koncesija
enemu koncesionarju.
(5) Isti koncesionar lahko pridobi več
koncesij iz prvega in drugega odstavka tega člena.
(6) V času trajanja koncesije za
posamezno območje koncesije iz prvega in drugega odstavka tega člena ni
dovoljeno podeliti druge koncesije po tej uredbi, razen v kolikor se druga
koncesija podeli pred prenehanjem koncesijskega razmerja prejšnje koncesije
zaradi zagotovitve nepretrganega izvajanja javne službe tako, da novi
koncesionar začne izvajati koncesijo, ko jo preneha izvajati prejšnji
koncesionar.
13. člen
(trajanje koncesije)
(1) Koncesija po tej uredbi se podeli
za štiri leta (rok koncesije).
(2) Rok koncesije začne teči z dnem,
določenem v koncesijski pogodbi. Če v koncesijski pogodbi ni določen začetek
teka roka koncesije, začne ta rok teči naslednji dan po sklenitvi koncesijske
pogodbe.
(3) Rok koncesije poteče s potekom
istega dneva v istem mesecu v četrtem letu od dneva začetka teka roka
koncesije.
14. člen
(druga dejavnost koncesionarja)
(1) Koncesionar lahko v roku koncesije
opravlja druge dejavnosti, kolikor to ne ovira izvajanja nalog, ukrepov, del in
storitev, ki so predmet koncesije.
(2) Če koncesionar izvaja druge
dejavnosti, mora zagotoviti ločeno evidentiranje različnih dejavnosti skladno z
zakonom, ki ureja preglednost finančnih odnosov in ločeno evidentiranje
različnih dejavnosti, in predpisi, izdanimi za izvrševanje takega zakona.
2. Podelitev koncesije
15. člen
(postopek podelitve koncesije)
(1) Koncesija po tej uredbi se podeli
v postopku sklenitve javnonaročniškega javno‑zasebnega partnerstva po
27. členu Zakona o javno‑zasebnem partnerstvu, in sicer z uporabo postopka s
pogajanji po predhodni objavi.
(2) Odločitev o izbiri koncesionarja v
postopku oddaje javnega naročila po drugem odstavku 27. člena Zakona o javno‑zasebnem
partnerstvu in odločbo o podelitvi koncesije po četrtem odstavku 27. člena
Zakona o javno‑zasebnem partnerstvu sprejme oziroma izda vlada, postopek
podelitve koncesije pa vodi ministrstvo.
(3) Strokovno komisijo imenuje
minister skladno z 52. členom Zakona o javno‑zasebnem partnerstvu.
(4) V razpisni dokumentaciji se za
posamezno koncesijo določi predviden okvirni obseg posameznih vrst del in
storitev javne službe v roku koncesije.
(5) Začetek postopka podelitve
koncesije je dan objave oddaje javnonaročniškega javno‑zasebnega partnerstva.
16. člen
(pogoji za koncesionarja)
(1) Kandidat mora izpolnjevati
naslednje pogoje:
a)
Pogoji glede osnovne sposobnosti:
-
da kandidat ali njegov zakoniti zastopnik ni
bil pravnomočno obsojen za kaznivo dejanje, določeno v prvem in drugem odstavku
42. člena Zakona o javnem naročanju (Uradni list RS, št. 128/06, 16/08 in
19/10; v nadaljnjem besedilu: Zakon o javnem naročanju);
-
da kandidat ni v postopku prisilne poravnave,
stečaja ali likvidacije, da z njegovimi posli iz drugih razlogov ne upravlja
sodišče, da ni opustil poslovne dejavnosti ali ni v katerem koli podobnem
položaju;
-
da proti kandidatu ni uveden postopek stečaja,
likvidacije ali prisilne poravnave v skladu s predpisi;
-
da kandidat ni bil s pravnomočno sodbo v
katerikoli državi obsojen za prestopek v zvezi z njegovim poklicnim ravnanjem;
-
da je kandidat izpolnjeval obveznosti v zvezi s
plačili prispevkov za socialno varnost v skladu z zakonskimi določbami države,
kjer ima sedež, ali določbami Republike Slovenije;
-
da je kandidat izpolnjeval obveznosti v zvezi s
plačili davkov v skladu z zakonskimi določbami države, kjer ima sedež, ali
določbami Republike Slovenije;
-
da kandidat pri dajanju informacij, zahtevanih
v skladu z določbami 41. do 49. člena Zakona o javnem naročanju, v tem ali
predhodnih postopkih, ni namerno podal zavajajoče razlage ali teh informacij ni
zagotovil;
-
da je kandidat registriran za dejavnost gradnje
vodnih objektov (za osebe, registrirane v Republiki Sloveniji za dejavnost
42.910 Gradnja vodnih objektov iz Priloge 1 Uredbe o standardni klasifikaciji
dejavnosti (Uradni list RS, št. 69/07 in 17/08).
b)
Tehnični pogoji:
-
kandidat mora razpolagati s splošno in
specialno opremo najmanj v obsegu, kot je to potrebno za izvajanje javne službe
na posameznem območju koncesije;
-
kandidat mora razpolagati z informacijsko in
programsko opremo za izvajanje javne službe na posameznem območju koncesije;
-
kandidat mora razpolagati z ustreznimi
poslovnimi prostori, strojnimi bazami – obrati, deponijami in drugimi
skladiščnimi prostori, ki omogočajo izvajanje koncesije po tej uredbi.
Oprema iz prve in druge alinee te točke ter poslovni prostori, strojne
baze – obrati, deponije in drugi skladiščni prostori iz te točke se za
posamezno območje koncesije določijo v razpisni dokumentaciji.
c)
Kadrovski pogoji:
-
kandidat mora imeti v delovnem razmerju s
polnim delovnim časom ustrezno število strokovnih delavcev z delovnimi
izkušnjami s področja izvajanja javne službe urejanja voda;
-
kandidat mora imeti v delovnem razmerju s
polnim delovnim časom ustrezno število operativnih delavcev z delovnimi
izkušnjami s področja izvajanja javne službe urejanja voda.
Minimalno
število delavcev iz te točke ter njihova potrebna izobrazba in delovne izkušnje
se za posamezno območje koncesije določijo v razpisni dokumentaciji.
d)
Reference:
Kandidat
za koncesijo na območju koncesije iz drugega odstavka 6. člena te uredbe je
moral v zadnjih najmanj petih letih pred objavo podelitve koncesije po tej
uredbi kakovostno in v okviru projektne in druge dokumentacije pravočasno v
okviru pogodbenih rokov sam in brez podizvajalcev izvesti vzdrževalna dela na
vodni infrastrukturi, vodnih in priobalnih zemljiščih vsaj v naslednjem obsegu:
-
tekoča vzdrževalna dela, katerih posamezna
vrednost presega 2.500 eurov na istem delovišču v najmanj skupni vrednosti in
najmanjšem skupnem številu delovišč, kot je to določeno za posamezno območje
koncesije iz drugega odstavka 6. člena te uredbe v razpisni dokumentaciji, in
-
investicijska vzdrževalna dela, katerih
posamezna vrednost presega 5.500 eurov na istem delovišču v najmanj skupni
vrednosti in najmanjšem skupnem številu delovišč, kot je to določeno za posamezno
območje koncesije iz drugega odstavka 6. člena te uredbe v razpisni
dokumentaciji.
Kandidat
za koncesijo na območju koncesije iz tretjega odstavka 6. člena te uredbe je
moral v zadnjih najmanj petih letih pred objavo podelitve koncesije po tej
uredbi kakovostno in v okviru projektne in druge dokumentacije pravočasno v
okviru pogodbenih rokov sam in brez podizvajalcev izvesti ukrepe zaradi
onesnaženja vodnih in priobalnih zemljišč v skupni vrednosti, ki je za območje
koncesije iz tretjega odstavka 6. člena te uredbe določena v razpisni
dokumentaciji.
Za
objekte vodne infrastrukture štejejo objekti iz tabele, ki je priloga
Pravilnika o določitvi vodne infrastrukture (Uradni list RS, št. 46/05).
Za
redna vzdrževalna dela na vodnih in priobalnih zemljiščih in vodni
infrastrukturi štejejo vsa vzdrževalna dela iz 8. člena ter 23. do 26. člena
Pravilnika o vrstah in obsegu nalog obveznih državnih gospodarskih javnih služb
urejanja voda (Uradni list RS, št. 57/06).
Za
investicijska vzdrževalna dela na vodni infrastrukturi štejejo vsa vzdrževalna
dela iz 9. člena Pravilnika o vrstah in obsegu nalog obveznih državnih
gospodarskih javnih služb urejanja voda.
e)
Ekonomski pogoji:
-
kandidat mora biti finančno in poslovno
sposoben, tako da ima bonitetno oceno Agencije Republike Slovenije za
javnopravne evidence in storitve najmanj SB5, oziroma primerljivo bonitetno
oceno druge ustrezne organizacije;
-
kandidat ni imel v zadnjih šestih mesecih pred
začetkom postopka podelitve koncesije blokiranega nobenega od svojih transakcijskih
računov;
-
da ima kandidat poravnane zapadle obveznosti do
dobaviteljev blaga, podizvajalcev in kooperantov;
-
da je v obdobju zadnjih dveh let pred začetkom
postopka podelitve koncesije kandidat pravočasno izpolnil vse zapadle nesporne
obveznosti do koncedenta iz koncesijskega razmerja za izvajanje javne službe;
-
kandidat mora imeti v zadnjih petih zaključenih
poslovnih letih pred objavo podelitve koncesije po tej uredbi letni prihodek
vsaj v višini, ki je za posamezno območje koncesije določena v razpisni
dokumentaciji.
(2) Pogoje iz točk a., b. in c.
prejšnjega odstavka mora izpolnjevati koncesionar tudi ves čas teka roka
koncesije.
(3) Način dokazovanja pogojev iz
prejšnjega odstavka se določi v razpisni dokumentaciji.
17. člen
(skupna vloga več oseb)
(1) Vlogo za koncesijo (v nadaljnjem
besedilu: vloga) lahko predloži tudi konzorcij. Ista pravna ali fizična oseba
lahko sodeluje kot član konzorcija le pri eni skupni vlogi. Če ista pravna ali
fizična oseba sodeluje na več vlogah, je vsaka taka vloga nepravilna.
(2) Kadar predloži skupno vlogo
konzorcij, mora biti vlogi priložena sklenjena pogodba o ureditvi medsebojnih
razmerij v zvezi z izvajanjem koncesije, iz katere mora biti razvidno najmanj:
-
kdo so člani konzorcija ter datum vstopa in
izstopa posameznega člana iz konzorcija;
-
ime vodilnega člana konzorcija ali drug
podatek, s pomočjo katerega lahko sporočila v zvezi z izvajanjem koncesije
koncedent pošilja le eni osebi z učinkom za vse člane konzorcija;
-
obveznost v zvezi z zahtevano ustanovitvijo
projektnega podjetja iz četrtega odstavka tega člena, če je ta zahteva določena
v javnem razpisu;
-
ureditev medsebojnih pravic in obveznosti med
člani konzorcija v zvezi z izvajanjem koncesije;
-
medsebojna zaveza članov konzorcija, da za
obveznosti koncesionarja po koncesijski pogodbi odgovarjajo solidarno, tudi v
primeru, da po četrtem odstavku tega člena ustanovijo projektno podjetje za
izvajanje koncesije.
(3) V primeru skupne vloge članov
konzorcija morajo pogoje iz točke a. in prve do četrte alinee točke e. prvega
odstavka prejšnjega člena izpolnjevati vse osebe, ki so vložile tako vlogo,
ostale pogoje pa lahko izkazujejo skupaj člani konzorcija, navedeni v vlogi.
(4) V javnem razpisu se določi, da morajo
v primeru, da bo skupna vloga konzorcija izbrana kot najugodnejša, člani
konzorcija pred sklenitvijo koncesijske pogodbe ustanoviti posebno gospodarsko
družbo (projektno podjetje), katerega družbeniki so vsi člani konzorcija in
katerega edina dejavnost je izvajanje koncesije na posameznem območju
koncesije, s katero v skladu s tretjim odstavkom 38. člena Zakona o javno‑zasebnem
partnerstvu koncedent sklene koncesijsko pogodbo. Projektno podjetje mora pred
začetkom izvajanja koncesije in ves čas izvajanja koncesije izpolnjevati pogoje
iz točk a., b. in c. prvega odstavka prejšnjega člena, kot so predpisani
za koncesionarja.
18. člen
(merila za izbiro)
(1) Merila za izbiro koncesionarja so:
-
najnižje izhodiščne cene za strojne storitve,
transportna sredstva, transportne razdalje in osnove za plače, ki predstavljajo
največ 50% skupnega števila točk;
-
boljša tehnična opremljenost in boljše
razpolaganje s strojnimi bazami – obrati, deponijami in drugimi skladiščnimi
prostori, ki predstavlja največ 15% skupnega števila točk – tehnični pogoji iz
16. člena te uredbe;
-
boljša kadrovska usposobljenost, ki predstavlja
največ 15% skupnega števila točk – kadrovski pogoji iz 16. člena te uredbe;
-
reference, ki predstavljajo največ 20% skupnega
števila točk – reference iz 16. člena te uredbe.
(2) Vrste postavk izhodiščnih cen in
osnov za plače iz prve alinee prejšnjega odstavka in njihove relativne uteži se
določijo v razpisni dokumentaciji. Število točk za posamezno postavko se določi
tako, da najnižja cena v okviru postavke prinese največje možno število točk,
ostale ponujene cene pa nižje število točk sorazmerno s tem, koliko so višje od
najnižje ponujene cene. Merilo za izbiro po tem odstavku je vsota točk
posameznih postavk.
(3) Merilo boljša tehnična
opremljenost in boljše razpolaganje s strojnimi bazami – obrati, deponijami in
drugimi skladiščnimi prostori iz druge alinee prvega odstavka tega člena se
ugotavlja glede na obseg in okoljsko sprejemljivost določene vrste tehnične
opremljenosti in prostorov, strojnih baz – obratov, deponij in drugih
skladiščnih prostorov, s katerimi razpolaga kandidat za koncesijo za izvajanje
del rednega vzdrževanja na posameznem območju koncesije in za katere se obveže,
da jih bo dejansko uporabljal na posameznem območju koncesije. Glede obsega se
upoštevajo le oprema in prostori, ki presegajo minimalno tehnično opremljenost
iz točke b. prvega odstavka 16. člena te uredbe, glede boljše okoljske
sprejemljivosti pa tudi oprema, ki spada v okvir minimalne tehnične
opremljenosti. Višje število točk prejme kandidat za koncesijo, ki ponudi več
tehnične opreme in prostorov ter okoljsko bolj sprejemljivo tehnično opremo.
Vrsta tehnične opreme in način ugotavljanja njene okoljske sprejemljivosti,
opisi strojnih baz – obratov, deponij in drugih skladiščnih prostorov ter
število točk, s katerimi se to merilo ovrednoti, se določi v razpisni
dokumentaciji.
(4) Merilo boljša kadrovska
usposobljenost iz tretje alinee prvega odstavka tega člena se ugotavlja glede
na število strokovnih in operativnih delavcev, ki so v rednem delovnem razmerju
pri kandidatu in njihovo strokovno usposobljenostjo ter osebnih referenc in za
katere se obveže, da bodo dejansko delali na posameznem območju koncesije.
Upoštevajo se le zaposleni delavci, ki presegajo minimalne kadrovske pogoje iz
točke c. prvega odstavka 16. člena te uredbe. Višje število točk prejme
kandidat za koncesijo, ki ima več in bolj usposobljene delavce. Število in
usposobljenost delavcev in število točk, s katerimi se ovrednoti, se določi v
razpisni dokumentaciji.
(5) Merilo referenc iz četrte alinee
prvega odstavka tega člena se ugotavlja glede na preseganje minimalno določene
vrednosti referenc za posamezno območje koncesije, kot je določeno v točki d.
prvega odstavka 16. člena te uredbe. Višje število točk prejme kandidat, ki
ponudi več referenc. Število točk, s katerimi se ovrednotijo reference, se
določi v razpisni dokumentaciji.
(6) Število točk posamezne vloge se
določi tako, da se število točk po vseh merilih posamezne vloge sešteje, pri
čemer število točk pri posameznem merilu ne sme presegati najvišjega števila
točk posameznega merila v skupnem številu točk, kot je določeno v prvem
odstavku tega člena.
(7) Najugodnejša je vloga z najvišjim
seštevkom iz prejšnjega odstavka.
3. Koncesijsko razmerje
19. člen
(koncesijska pogodba)
(1) Po dokončnosti odločbe o podelitvi
koncesije sklene koncedent z izbranim kandidatom koncesijsko pogodbo za vsako
območje posebej.
(2) O sklenitvi koncesijske pogodbe
odloči vlada.
(3) Za Republiko Slovenijo kot
koncedenta podpiše koncesijsko pogodbo po pooblastilu vlade minister.
(4) Če v skladu s šestim odstavkom 58.
člena Zakona o javno‑zasebnem partnerstvu odločba o podelitvi koncesije preneha
veljati, ker v roku njene veljave ni bila sklenjena koncesijska pogodba, lahko
vlada izda odločbo o podelitvi koncesije naslednjemu na ocenjevalni lestvici in
z njim sklene koncesijsko pogodbo.
20. člen
(vsebina in izvajanje koncesijske pogodbe)
(1) S koncesijsko pogodbo koncedent in
koncesionar uredita vsa medsebojna razmerja v zvezi s koncesijo, tveganja, ki
jih nosi posamezna pogodbena stranka, in druga vprašanja, ki jih mora urediti
koncesijska pogodba po zakonu, ki ureja gospodarske javne službe.
(2) V koncesijski pogodbi so določeni
tudi pogoji glede poročanja koncesionarjev o izvedenih delih in za to
porabljenih sredstvih. Specifikacija porabe sredstev mora biti opredeljena tako
na ravni posameznega vodnega objekta kot tudi na ravni celotnega območja, na
katerem se izvaja javna služba. Poročilo o porabi sredstev je javno dostopno.
(3) V koncesijski pogodbi se določijo
tudi pogodbene kazni za primer kršitev obveznosti koncesionarja.
(4) V koncesijski pogodbi se za
posamezno koncesijo določi predviden okvirni obseg posameznih vrst del in
storitev javne službe v roku koncesije.
(5) Na podlagi koncesijske pogodbe in
v skladu z letnim programom dela sklepata koncedent in koncesionar po petem
odstavku 32. člena Zakona o javnem naročanju letne, po potrebi pa tudi druge
pogodbe za izvedbo posameznih del v okviru javne službe po cenah, določenih v
koncesijski pogodbi. Letne in druge izvedbene pogodbe v imenu koncedenta sklene
predstojnik agencije.
21. člen
(cene del in storitev)
(1) Cene del in storitev koncesionarja
se izračunajo na podlagi izhodiščnih cen strojnih in transportnih storitev ter
osnov za plače iz drugega odstavka 18. člena te uredbe, kot so določene v
koncesijski pogodbi na podlagi najugodnejše vloge in postopka pogajanj, ter
Standardiziranih opisov in normativov za vodnogospodarska dela, upoštevaje
kalkulativne elemente iz teh opisov in normativov.
(2) Standardizirani opisi in normativi
za vodnogospodarska dela so sestavni del koncesijske pogodbe in se v teku
pogodbe ne smejo spreminjati, razen če pride pri posameznih delih do bistvenih
sprememb v tehnologiji izvajanja del in če s tem soglašata obe strani.
(3) Izhodiščne cene in urne postavke
iz prvega odstavka tega člena se lahko spremenijo le, če se cene industrijskih
proizvodov pri proizvajalcih, ki jih objavi Statistični urad Republike
Slovenije, na letni ravni spremenijo za več kot 2%, pri čemer sprememba
izhodiščnih cen in urnih postavk ne sme presegati 80% spremembe cen
industrijskih proizvodov pri proizvajalcih. Osnove za plače iz prvega odstavka
tega člena se lahko spremenijo, če se zaradi spremembe kolektivne pogodbe, ki velja
za gradbeništvo, spremenijo elementi za obračun plač tako, da se koncesionarju
strošek za plače poveča za več kot 2%.
(4) Koncesionar mora za biomaso, ki jo
pridobi zaradi izvajanja obvezne državne gospodarske javne službe, narediti
načrt nadaljnje uporabe te biomase kot obnovljivega vira energije. Prodana ali
za lastne potrebe uporabljena biomasa mora v največji možni meri kriti stroške
odvzema, potrebnih transportov in deponij, ki morajo biti izvedeni na
gospodaren način in z najboljšo razpoložljivo tehnologijo in niso strošek, ki
se koncesionarju prizna po tej uredbi. Za ostala sredstva, pridobljena iz
prodaje ali po tržni vrednosti ocenjene biomase, če jo uporablja za lastne
potrebe, pa izvesti sorazmerno več vzdrževalnih del po tej uredbi po veljavnih
cenah.
22. člen
(garancija)
Koncesionar mora za vsako leto za obseg in
vrednost del, opredeljenih v letni pogodbi, iz petega odstavka 20. člena te
uredbe najkasneje 30 dni po sklenitvi letne pogodbe predložiti koncedentu
nepogojno, nepreklicno in na prvi pisni poziv vnovčljivo bančno garancijo za
dobro izvedbo del v višini 10% od letne vrednosti del in v trajanju še eno leto
po dokončanih delih.
23. člen
(zavarovanja)
(1) Najkasneje v 30 dneh po sklenitvi
koncesijske pogodbe mora koncesionar skleniti zavarovanje za škodo, ki bi jo z
izvajanjem javne službe povzročil koncedentu ali tretji osebi.
(2) Podrobneje se uredi obveznost
zavarovanja odgovornosti koncesionarja v koncesijski pogodbi.
24. člen
(prenos koncesije)
(1) Koncesionar (odstopnik koncesije)
sme pravice in obveznosti iz koncesijske pogodbe ali njenega dela prenesti na
novega koncesionarja (prevzemnik koncesije) le s predhodnim dovoljenjem vlade.
Ta določba se uporablja tudi za prenos koncesije na univerzalne pravne
naslednike koncesionarja.
(2) Dovoljenje iz prejšnjega odstavka
se izda na zahtevo odstopnika oziroma prevzemnika koncesije, v kateri mora biti
izkazano, da sta odstopnik in prevzemnik koncesije uredila medsebojna razmerja
v zvezi s prenosom koncesije.
(3) Vlada lahko zavrne izdajo dovoljenja
za prenos v primeru, da:
-
prevzemnik koncesije ne izpolnjuje pogojev za
pridobitev in izvrševanje koncesije;
-
je izpolnjen kateri od pogojev za odvzem
koncesije iz 31. člena te uredbe;
-
ni zagotovljeno, da bo odstopnik koncesije
predal prevzemniku koncesije vso dokumentacijo v zvezi z izvajanjem javne
službe, ki jo ima;
-
če obstojijo druge okoliščine, zaradi katerih
je mogoče utemeljeno sklepati, da prevzemnik koncesije ne bo pravilno in
učinkovito izpolnjeval koncesije.
(4) Če se na prevzemnika koncesije
prenaša koncesijska pogodba, ki je sklenjena s projektnim podjetjem ali s člani
konzorcija, je potrebno pred dovoljenjem vlade pridobiti soglasje vseh članov
konzorcija.
(5) Po dokončnosti dovoljenja za
prenos koncesije koncedent in prevzemnik koncesije skleneta koncesijsko pogodbo
pod enakimi pogoji, kot je sklenjena prvotna koncesijska pogodba, in za
preostali čas trajanja koncesije po prvotni koncesijski pogodbi, prvotna
koncesijska pogodba pa se sporazumno razveže.
25. člen
(podizvajalci)
(1) Če namerava koncesionar oddati
določena dela v okviru koncesije podizvajalcem, mora navesti dela, ki jih bo
oddal, in podizvajalce v svoji vlogi za pridobitev koncesije.
(2) Če koncesionar odda dela drugemu
podizvajalcu po podpisu koncesijske pogodbe, mora agencija s tem predhodno
soglašati.
(3) Podizvajalci morajo izpolnjevati
pogoje iz točke a. prvega odstavka 16. člena te uredbe.
(4) Za delo podizvajalcev odgovarja
koncedentu koncesionar, kot da bi ga opravljal sam.
(5) Skupna vrednost del podizvajalcev
je lahko največ 25% okvirne vrednosti del po koncesijski pogodbi.
4. Nadzor nad izvajanjem koncesije
26. člen
(nadzor)
Inšpekcijski nadzor nad izvajanjem javne
službe izvaja Inšpektorat Republike Slovenije za okolje in prostor.
27. člen
(spremljanje izvajanja koncesije)
(1) Spremljanje izvajanja koncesije po
tej uredbi izvaja agencija.
(2) Koncesionar je agenciji dolžan
omogočiti spremljanje izvajanja koncesije, ki ga opravlja v skladu s to uredbo
in drugimi predpisi, in uradnim osebam agencije predložiti vso potrebno
dokumentacijo v zvezi z izvajanjem koncesije, zagotoviti sodelovanje odgovornih
oseb koncesionarja, dajati informacije v zvezi z izvajanjem koncesije in
omogočiti vpogled v poslovne knjige in evidence v zvezi z izvajanjem koncesije.
(3) Spremljanje izvajanja koncesije se
lahko izvaja v prostorih koncesionarja in na območju podeljene koncesije. Na
zahtevo koncedenta je koncesionar dolžan omogočiti tudi stalno spremljanje nad
izvajanjem določenih del iz okvira te javne službe.
(4) Spremljanje izvajanja koncesije
obsega pregled finančnega poslovanja v zvezi s koncesijo, spremljanje
ustreznosti uporabe sredstev za izvajanje dejavnosti, kakor tudi izvajanja
dejavnosti glede obsega in časovne razporeditve izvedenih del, njihove
kvalitete ter drugih značilnosti.
(5) Spremljanje izvajanja koncesije je
lahko napovedano ali nenapovedano in mora potekati tako, da ne ovira rednega
izvajanja koncesije. Praviloma se opravlja v poslovnem času koncesionarja.
Oseba, ki spremlja izvajanje koncesije, se izkaže s pooblastilom koncedenta in
je dolžna podatke o poslovanju koncesionarja obravnavati kot poslovno
skrivnost.
(6) Če agencija pri spremljanju
izvajanja koncesije ugotovi nepravilno ali nestrokovno ravnanje izvajalca javne
službe, lahko predlaga vladi izdajo odločbe iz 31. člena te uredbe, ali v
okviru svojih pristojnosti in nalog ukrene, kar je potrebno, da se
nepravilnosti in nestrokovnosti odpravijo.
(7) Natančneje se spremljanje opredeli
v koncesijski pogodbi.
5. Prenehanje koncesije
28. člen
(prenehanje koncesijskega razmerja)
(1) Koncesijsko razmerje preneha:
-
zaradi prenehanja koncesijske pogodbe;
-
zaradi prenehanja koncesionarja;
-
zaradi stečaja koncesionarja;
-
z odvzemom koncesije zaradi kršitev
koncesionarja.
(2) Ob prenehanju koncesijskega
razmerja je dolžan dotedanji koncesionar nemudoma izročiti koncedentu vso
dokumentacijo v zvezi z izvajanjem javne službe, ki jo ima. Podrobneje se način
izvajanja te obveznosti koncesionarja uredi v koncesijski pogodbi.
29. člen
(prenehanje koncesijske pogodbe)
(1) Koncesijska pogodba preneha z dnem
poteka roka koncesije.
(2) Koncesijska pogodba preneha zaradi
bistvene kršitve z odpovedjo pogodbi zveste stranke. Podrobneje se odpoved
zaradi kršitve pogodbe uredi v koncesijski pogodbi.
(3) Stranki koncesijske pogodbe se
lahko med trajanjem pogodbe kadarkoli sporazumeta o prenehanju pogodbe.
Pogodbena stranka, ki želi sporazumno prenehanje pogodbe, da drugi pogodbeni
stranki pobudo, ki vsebuje najmanj predlog pogojev in rok za prenehanje pogodbe
z obrazložitvijo. Pobuda mora biti dana v pisni obliki.
30. člen
(prenehanje koncesionarja)
(1) Koncesijsko razmerje preneha s
prenehanjem koncesionarja, če nima univerzalnega pravnega naslednika.
(2) V primeru univerzalnega pravnega
naslednika koncesionarja koncesijsko razmerje ne preneha, pač pa se prenese na
pravnega naslednika skladno z določbami 24. člena te uredbe.
(3) Koncesijsko razmerje preneha z
dnem, ko po zakonu nastanejo pravne posledice začetka stečajnega postopka. Na
tehnični opremi in drugih sredstvih koncesionarja, namenjenih izvajanju
koncesije, ima koncedent izločitveno pravico, določeno z 81. členom Zakona o
javno‑zasebnem partnerstvu.
(4) V primeru, da je koncesionar
konzorcij, zaradi prenehanja enega ali več članov konzorcija ali uvedbe stečaja
nad njimi koncesijsko razmerje ne preneha, če lahko ostali člani konzorcija
izvajajo koncesijo.
31. člen
(odvzem koncesije)
(1) Vlada z odločbo odvzame koncesijo
zaradi kršitev koncesionarja, če koncesionar:
-
ne začne z izvajanjem koncesije v roku,
dogovorjenem s koncesijsko pogodbo;
-
po lastni krivdi ne izvaja koncesije in zato
ogrožena varnost ljudi in premoženja večje vrednosti;
-
pri izvajanju koncesije koncedentu, uporabnikom
ali tretjim osebam namenoma ali iz hude malomarnosti povzroči škodo;
-
če ne izpolnjuje več pogojev za izvajanje
koncesije, kot to zahteva drugi odstavek 16. člena te uredbe;
-
krši določbe te uredbe in drugih predpisov, ki
urejajo način izvajanja koncesije;
-
ne ravna v skladu z navodili agencije, ki jih
izvaja v okviru spremljanja koncesije;
-
ne ravna v skladu z dokončnimi odločbami,
izdanimi v okviru inšpekcijskega nadzora ali drugega nadzora državnega organa
nad koncesionarjem pri izvajanju koncesije.
(2) Odvzem koncesije je mogoč ne glede
na to, ali predstavljajo navedene kršitve bistveno kršitev koncesijske pogodbe.
(3) Agencija pisno opozori
koncesionarja na kršitve, ki so razlog za odvzem koncesije, mu določi primeren
rok za odpravo kršitev in ga opozori, da bo v nasprotnem primeru uvedla
postopek odvzema koncesije.
(4) V primeru, da je koncesionar
projektno podjetje ali konzorcij, kršitev posameznega člana konzorcija večja za
kršitev koncesionarja.
32. člen
(nadaljevanje izvajanja javne službe)
(1) Če v primeru prenehanja koncesije
ni podeljena nova koncesija ali ni drugače zagotovljeno, da bi bile javne
službe nepretrgano izvajane na določenem koncesijskem območju, mora dotedanji
koncesionar izvajati na tem območju te javne službe pod pogoji dotedanjega
koncesijskega razmerja do podelitve nove koncesije, vendar največ 12 mesecev.
(2) Če je koncesijsko razmerje prenehalo
iz razlogov, zaradi katerih dotedanji koncesionar ne more več nadaljevati
izvajanja javne službe po prejšnjem odstavku (odvzem koncesije, stečaj
koncesionarja …), sklene agencija pogodbo za izvajanje nujnih del v okviru te
gospodarske javne službe z enim od koncesionarjev na drugih območjih koncesije.
Za sklenitev te pogodbe se uporabljajo določbe o oddaji javnega naročila v
primeru, ko je okvirni sporazum sklenjen z več gospodarskimi subjekti.
Priloga: Območja, za katera se podeli koncesija za
javne službe urejanja voda
Uredba o načinu izvajanja obveznih državnih
gospodarskih javnih služb na področju urejanja voda in o koncesijah teh javnih
služb (Uradni list RS, št. 109/10)
vsebuje naslednje prehodne in končne določbe:
»V. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
33. člen
(rok objave
razpisa)
Ministrstvo mora objaviti javni razpis za
podelitev koncesij najkasneje tri mesece po uveljavitvi te uredbe.
34. člen
(podaljšanje
veljavnosti pogodbe)
(1) Gospodarska družba, ki ima ob
uveljavitvi te uredbe sklenjeno koncesijsko pogodbo za izvajanje javne službe
na posameznem območju koncesije oziroma veljaven aneks za koledarsko leto, v
katerem stopi v veljavo ta uredba, opravlja delo po tej pogodbi oziroma aneksu
do 31. 12. 2011. Ta določba se ne uporablja za primer, da je za posamezno
območje izbran isti koncesionar, ki ne podpiše koncesijske pogodbe v roku,
določenem z odločbo o podelitvi koncesije.
(2) V aneksu, s katerim se po
prejšnjem odstavku podaljša veljavnost koncesijske pogodbe, se določi, da mora
dosedanji koncesionar izročiti koncedentu vso dokumentacijo v zvezi z
izvajanjem javne službe, ki jo ima.
35. člen
(prenehanje)
Z dnem uveljavitve te uredbe prenehata
veljati Uredba o načinu opravljanja obveznih državnih gospodarskih javnih služb
na področju urejanja voda (Uradni list. RS, št. 42/03, 121/04 in 67/05) in
Uredba o koncesiji za opravljanje obveznih državnih gospodarskih javnih služb
na področju urejanja voda (Uradni list RS, št. 42/03, 121/04 in 67/05).
36. člen
(uveljavitev)
Ta uredba začne veljati naslednji dan po
objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.«.
Uredba o spremembi Uredbe o načinu izvajanja
obveznih državnih gospodarskih javnih služb na področju urejanja voda in o
koncesijah teh javnih služb (Uradni list RS, št. 98/11) spreminja 34. člen uredbe tako, da
se glasi:
»34. člen
(podaljšanje
veljavnosti pogodbe)
(1) Gospodarska družba, ki ima ob
uveljavitvi te uredbe sklenjeno koncesijsko pogodbo za izvajanje javne službe
na posameznem območju koncesije oziroma veljaven aneks za koledarsko leto, v
katerem stopi v veljavo ta uredba, opravlja delo po tej pogodbi oziroma aneksu
do 31. decembra 2012. Ta
določba se ne uporablja za primer, da je za posamezno območje izbran isti
koncesionar, ki ne podpiše koncesijske pogodbe v roku, določenem z odločbo o
podelitvi koncesije.
(2) V aneksu, s katerim se po
prejšnjem odstavku podaljša veljavnost koncesijske pogodbe, se določi, da mora
dosedanji koncesionar izročiti koncedentu vso dokumentacijo v zvezi z
izvajanjem javne službe, ki jo ima.«;
ter vsebuje naslednjo končno določbo:
»2. člen
Ta uredba začne veljati naslednji dan po
objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.«.