Neuradno prečiščeno besedilo, ki vsebuje to spremembo:
Opozorilo: Neuradno prečiščeno besedilo
predpisa predstavlja zgolj informativni delovni pripomoček, glede katerega
organ ne jamči odškodninsko ali kako drugače.
Neuradno prečiščeno besedilo Uredbe o
izvajanju javnih naročil Agencije za javno naročanje obsega:
-
Uredbo o izvajanju javnih naročil Agencije za javno naročanje (Uradni
list RS, št. 3/11 z dne 14. 1. 2011),
-
Uredbo o dopolnitvi Uredbe o izvajanju javnih naročil Agencije za javno
naročanje (Uradni list RS, št. 104/11 z dne 21. 12. 2011).
UREDBA
o izvajanju javnih naročil Agencije
za javno naročanje
(neuradno prečiščeno besedilo št. 1)
I. SPLOŠNE DOLOČBE
1. člen
(1) Ta uredba določa zavezance, ki so
dolžni ravnati v skladu s to uredbo, predmete skupnega javnega naročanja, postopek
izvedbe skupnega javnega naročanja, postopek izvedbe javnih naročil, ki
presegajo vrednosti za objavo v Uradnem listu Evropske unije (v nadaljnjem
besedilu: velika naročila), druga pravila pri izvajanju skupnega javnega
naročanja in izvajanju velikih naročil ter izjeme.
(2) Za javna naročila iz prejšnjega
odstavka se ne štejejo izjeme pri javnem naročanju, za katere se Zakon o javnem
naročanju (Uradni list RS, št. 128/06, 16/08 in 19/10; v nadaljnjem besedilu:
ZJN-2) in Zakon o javnem naročanju na vodnem, energetskem, transportnem
področju in področju poštnih storitev (Uradni list RS, št. 128/06, 16/08 in
19/10) ne uporabljata.
(3) Ne glede na prejšnji odstavek mora
zavezanec za javna naročila iz osme točke prvega odstavka 17. člena ZJN-2 v primeru,
da takšnega naročila ne bo posredoval v izvajanje Javni agenciji za javno
naročanje Republike Slovenije (v nadaljnjem besedilu: agencija), pred začetkom
izvajanja postopka oddaje naročila pridobiti predhodno soglasje Vlade Republike
Slovenije (v nadaljnjem besedilu: vlada).
2. člen
(1) Zavezanci po tej uredbi so
ministrstva, organi v sestavi ministrstev, vladne službe ter upravne enote (v
nadaljnjem besedilu: zavezanci).
(2) Udeležba v postopkih oddaje
skupnih javnih naročil pri predmetih, ki so določeni s to uredbo, ter udeležba
v postopkih oddaje velikih naročil je zavezujoča za vse zavezance, razen v
primeru, ko vlada v skladu z 22. oziroma 23. členom te uredbe za posameznega
zavezanca določi drugače.
(3) Pooblastilo za izvedbo postopka
oddaje skupnega javnega naročila ali za izvedbo postopka oddaje velikega
naročila lahko agenciji dajo tudi drugi naročniki po zakonu, ki ureja javno
naročanje, ter za slednja tudi drugi subjekti, ki so zavezani k uporabi zakona,
ki ureja javno naročanje. V primeru, da ti naročniki dajo agenciji pooblastilo
za izvedbo postopka oddaje skupnega javnega naročila ali velikega naročila, se
smiselno uporabljajo določbe III. in IV. poglavja te uredbe.
II. PREDMETI SKUPNEGA JAVNEGA NAROČANJA
3. člen
Predmeti skupnega javnega naročanja so:
-
nakup, konfiguracija in namestitev strojne računalniške opreme,
-
nakup in vzdrževanje naprav za fotokopiranje,
-
nakup in vzdrževanje licenčne programske računalniške opreme različnih
tehnologij,
-
vzdrževanje strojne računalniške opreme,
-
storitve informacijske podpore uporabnikom,
-
storitve mobilne telefonije in nakup mobilnih aparatov ter storitve
prenosa podatkov z uporabo omrežja mobilnega operaterja in nakup opreme za
prenos podatkov,
-
storitve stacionarne telefonije,
-
zavarovanje premoženja,
-
nakup osebnih in kombiniranih vozil z izjemo specialnih vozil in vozil
po posebnem naročilu,
-
nakup energentov,
-
nakup papirja za tiskanje,
-
nakup pisarniškega materiala,
-
fotografske storitve,
-
najem poslovnih letalskih prevozov,
-
nakup letalskih kart.
4. člen
(1) Vlada lahko na podlagi predloga
agencije ali na lasten predlog, po predhodnem mnenju agencije, s sklepom določi
tudi druge predmete skupnega javnega naročanja, ki niso določeni v prejšnjem
členu.
(2) Sklep o dodatnih predmetih
skupnega javnega naročanja mora vsebovati:
-
predmet dodatnega skupnega javnega naročila,
-
obdobje, za katerega bo sklenjena pogodba o izvedbi javnega naročila (v
nadaljnjem besedilu: pogodba),
-
okvirni časovni načrt izvedbe dodatnega skupnega javnega naročila,
-
vrsto postopka oddaje dodatnega skupnega javnega naročila.
III. POSTOPEK IZVEDBE SKUPNEGA JAVNEGA NAROČANJA
5. člen
Agencija se je najmanj enkrat letno,
najkasneje do konca meseca novembra, dolžna posvetovati z ministrstvi in Generalnim
sekretariatom Vlade Republike Slovenije o izvajanju skupnega javnega naročanja.
6. člen
Agencija vsako leto pripravi predlog
predmetov skupnega javnega naročanja, s katerim natančneje določi predmete skupnega
javnega naročanja iz 3. člena te uredbe in, v kolikor je to potrebno, predmete
skupnega javnega naročanja iz prvega odstavka 4. člena te uredbe ter ostale
podatke v skladu s 36. členom ZJN-2. Agencija predlog predmetov skupnega
javnega naročanja posreduje vladi. Vlada na podlagi predloga skupnega javnega
naročanja in v skladu s 36. členom ZJN-2 sprejme sklep o določitvi skupnih javnih
naročil.
7. člen
(1) Zavezanci so v roku 30 dni po
sprejemu sklepa o določitvi skupnih javnih naročil agenciji dolžni sporočiti
lastne potrebe glede predmetov skupnega javnega naročanja, h katerim izvajanju
postopkov oddaje bodo pristopili v naslednjem letu, ter naslednje podatke:
-
naziv zavezanca in kontaktne podatke osebe, pri kateri je mogoče
pridobiti dodatne informacije,
-
predmete skupnega javnega naročanja, za katere posreduje potrebe,
-
zagotovljena oziroma načrtovana sredstva za posamezno skupno javno
naročilo,
-
konkretne količine blaga ali storitev za obdobje, za katero se bo skupno
javno naročilo oddalo, oziroma predvidene količine, v kolikor konkretnih
količin ni mogoče določiti, ter
-
druge podatke, če so ti potrebni ali zahtevani s strani agencije.
(2) Zavezanec je hkrati s podatki iz
prejšnjega odstavka agenciji dolžan posredovati kopijo sklepa o začetku
postopka. V kolikor so podatki iz prejšnjega odstavka že navedeni v sklepu o
začetku postopka, ki ga sprejme zavezanec, zavezanec agenciji posreduje samo
kopijo sklepa o začetku postopka.
(3) Skladno s časovnim načrtom izvedbe
postopka oddaje posameznega skupnega javnega naročila ter sklepa o določitvi
skupnih javnih naročil iz 6. člena te uredbe posamezen zavezanec v skladu z
zakonom, ki ureja javno naročanje, sprejme sklep o začetku postopka oddaje
posameznega skupnega javnega naročila.
8. člen
(1) Kadar agencija izvaja skupno javno
naročanje, pri katerem je potrebno sodelovanje strokovnjakov s področja
predmeta skupnega javnega naročila, so posamezni zavezanci, za potrebe katerih
se izvaja skupno javno naročanje, na poziv agencije, v strokovno komisijo
dolžni predlagati osebo ali osebe, ki bodo sodelovale v postopku oddaje
posameznega skupnega javnega naročila.
(2) Oseba ali osebe, ki jih določi
zavezanec v skladu s prejšnjim odstavkom in so imenovane v strokovno komisijo,
so v času izvedbe postopka oddaje posameznega skupnega javnega naročila dolžne
sodelovati pri pripravi, spremljanju in izvajanju tega javnega naročila.
9. člen
Predstojnik agencije sprejme na podlagi
posredovanih potreb zavezancev sklep o izvedbi skupnega javnega naročila.
10. člen
(1) Na podlagi izvedenega postopka
oddaje skupnega javnega naročila lahko:
-
agencija podpiše krovno pogodbo, na podlagi katere zavezanci podpišejo
neposredne pogodbe, ali
-
zavezanci neposredno podpišejo pogodbe ali
-
agencija podpiše krovni okvirni sporazum, na podlagi katerega zavezanci
podpišejo okvirne sporazume oziroma neposredne pogodbe.
(2) Na podlagi sklenjenega okvirnega
sporazuma zavezanci samostojno oddajajo posamezna naročila, ponovno odpiranje
konkurence pa, če je to potrebno, izvaja agencija.
(3) Z neposredno pogodbo se uredijo
pravice in obveznosti pogodbenih strank v zvezi s predmetom skupnega javnega
naročila, vključno s finančnimi obveznostmi posameznega zavezanca.
IV. POSTOPEK IZVEDBE VELIKIH NAROČIL
11. člen
(1) Zavezanci so dolžni do konca
meseca novembra vsakega leta agenciji posredovati seznam velikih naročil, za
katere bo predvidoma potrebno izvesti postopke v naslednjem letu. Seznam velikih
naročil mora vsebovati vsaj:
-
opis predmetov velikih naročil,
-
predviden rok pošiljanja predloga za izvedbo iz 12. člena te uredbe
agenciji,
-
podatek o skrajnem roku dobave predmeta velikega naročila oziroma
skrajnem roku izvedbe predmeta velikega naročila,
-
navedbo, da se pri posameznem velikem naročilu predvideva objava
predhodnega informativnega obvestila, s potrebnimi podatki za objavo tega
obvestila.
(2) Na podlagi prejetih seznamov
velikih naročil agencija vsako leto do konca meseca decembra pripravi seznam
velikih naročil vseh zavezancev in ga objavi na svoji spletni strani. Agencija
lahko združi velika naročila različnih zavezancev v eno veliko naročilo, v
kolikor gre za istovrstne predmete naročil. Seznam velikih naročil vseh
zavezancev vsebuje vsaj naslednje podatke:
-
zavezance,
-
predmete velikih naročil,
-
časovni načrt izvedbe velikih naročil.
(3) V roku enega meseca po objavi
seznama velikih naročil vseh zavezancev lahko zavezanci zahtevajo dopolnitev seznama
velikih naročil vseh zavezancev.
(4) V primeru, ko se sprejme rebalans
proračuna, so zavezanci v roku 15 dni agencijo dolžni obvestiti o vseh
spremembah, ki so potrebne za pripravo pravilnega seznama velikih naročil vseh
zavezancev. Agencija je v roku 15 dni dolžna uskladiti seznam velikih naročil vseh
zavezancev s sporočenimi spremembami in ga objaviti na svoji spletni strani.
12. člen
(1) Zavezanci morajo skladno s
časovnim načrtom seznama velikih naročil vseh zavezancev ter upoštevaje 13.
člen te uredbe agenciji posredovati predlog za izvedbo velikega naročila (v
nadaljnjem besedilu: predlog za izvedbo).
(2) Predlog za izvedbo, ki ga
zavezanec posreduje agenciji, mora vsebovati vsaj naslednje podatke:
-
naziv zavezanca in kontaktne podatke osebe, pri kateri je mogoče
pridobiti dodatne informacije,
-
predmet velikega naročila, za katerega se posreduje predlog za izvedbo,
-
ocenjeno vrednost velikega naročila brez davka na dodano vrednost in
izračun ocenjene vrednosti, na način kot ga določa zakon, ki ureja javno
naročanje,
-
konkretne količine blaga, gradenj ali storitev za obdobje, za katero se
bo veliko naročilo oddalo, oziroma predvidene količine, v kolikor konkretnih
količin ni mogoče določiti,
-
skrajni rok dobave predmeta velikega naročila oziroma skrajni rok
izvedbe predmeta velikega naročila,
-
predvideno obdobje trajanja velikega naročila,
-
okvirne specifikacije velikega naročila,
-
navedbo kontrolnega organa in ostalih podatkov v zvezi s
(so)financiranjem, v kolikor gre za veliko naročilo, ki se (so)financira iz
sredstev Evropske unije,
-
predlog najmanj enega člana strokovne komisije in njegovega namestnika,
ki sta praviloma zaposlena pri zavezancu in sta strokovnjaka s področja
predmeta velikega naročila,
-
pooblastilo za izvedbo postopka oddaje velikega naročila.
(3) Zavezanec je hkrati s podatki iz
prejšnjega odstavka agenciji dolžan posredovati kopijo sklepa o začetku
postopka. V kolikor so podatki iz prejšnjega odstavka že navedeni v sklepu o
začetku postopka, ki ga sprejme zavezanec, zavezanec agenciji posreduje samo
kopijo sklepa o začetku postopka.
(4) Zavezanec v predlog za izvedbo
lahko navede tudi:
-
predlog tehničnih oziroma kadrovskih pogojev za ugotavljanje
sposobnosti,
-
predlog meril za izbor.
(5) Če agencija ugotovi, da predlog za
izvedbo ne vsebuje vseh podatkov iz drugega odstavka tega člena ali da za
izvedbo naročila potrebuje dodatne podatke, v roku desetih dni od prejema
predloga za izvedbo pozove zavezanca, da predlog za izvedbo dopolni. Zavezanec
mora predlog za izvedbo dopolniti najkasneje v roku desetih dni od prejema
poziva za dopolnitev. Do dopolnitve predloga za izvedbo agencija ni dolžna
začeti z izvajanjem postopka oddaje naročila.
(6) Agencija na svoji spletni strani
objavlja seznam predmetov velikih naročil, ki jih je prejela in prevzela v
izvajanje na podlagi predlogov za izvedbo zavezancev (v nadaljnjem besedilu:
seznam velikih naročil v teku). V seznamu velikih naročil v teku mora biti
razvidno, v kateri fazi izvajanja je posamezno veliko naročilo.
13. člen
(1) Predlog za izvedbo iz prejšnjega
člena za predmete velikih naročil, ki se dobavljajo ali izvajajo kontinuirano
in za katere se pogodbe sklepajo za obdobje dveh ali več let, mora zavezanec
agenciji posredovati vsaj šest mesecev pred potekom veljavnosti obstoječe
pogodbe. Če zavezanec ugotovi, da je veliko naročilo zahtevnejše zaradi vsebine
javnega naročila, vrednosti ali drugih okoliščin, mora to sporočiti agenciji in
predlog za izvedbo posredovati vsaj osem mesecev pred potekom veljavnosti
obstoječe pogodbe.
(2) Predlog za izvedbo iz prejšnjega
člena za predmete velikih naročil, ki se dobavljajo ali izvajajo za krajše
obdobje in za katere se pogodbe sklepajo za obdobje krajše od dveh let, mora
zavezanec agenciji posredovati pravočasno, kar pomeni z upoštevanjem rokov, ki
jih določata zakon, ki ureja javno naročanje, in zakon, ki ureja pravno varstvo
v postopkih javnega naročanja, ter z upoštevanjem zahtevnosti priprave razpisne
dokumentacije za določen predmet velikega naročila.
(3) Predlog za izvedbo iz prejšnjega
člena, ki se nanaša na prvi in drugi odstavek tega člena, zavezanci posredujejo
agenciji pred rokom, ki je določen v časovnem načrtu seznama velikih naročil
vseh zavezancev, oziroma, v kolikor je časovni načrt določen v mesecih, v
predhodnem mesecu, ki je določen v časovnem načrtu seznama velikih naročil vseh
zavezancev.
14. člen
(1) Agencija vodi postopke oddaje
velikih naročil upoštevaje skrajne roke dobave predmeta velikega naročila
oziroma skrajne roke izvedbe predmeta velikega naročila. Vlada lahko določi
prednostne predmete velikih naročil v posameznem proračunskem obdobju.
(2) Agencija praviloma izvaja samo
tista velika naročila, ki so, na podlagi posredovanih seznamov velikih naročil
s strani zavezancev, vključena na seznam velikih naročil vseh zavezancev.
(3) Agencija lahko prevzame v
izvajanje tudi veliko naročilo, ki ni vključeno na seznam velikih naročil vseh
zavezancev. Agencija prevzame v izvajanje takšno javno naročilo, če je izvedba
velikega naročila nujno potrebna, tega pa ni bilo mogoče predvideti in niti ni
mogoče pripisati ravnanju zavezanca. V tem primeru lahko zavezanec agenciji
posreduje dodaten predlog za izvedbo velikega naročila, v katerem mora poleg
podatkov iz drugega odstavka 12. člena te uredbe navesti tudi razloge nepredvidljivosti
in nujnosti ter jih utemeljiti.
(4) Če gre za javno naročilo, ki je
istovrstno predmetu naročil iz seznama velikih naročil v teku, lahko zavezanec
javno naročilo odda v postopku, ki je na seznamu velikih naročil v teku. V tem
primeru mora zavezanec posredovati agenciji dodaten predlog za izvedbo v roku
15 dni po objavi velikega naročila na seznamu velikih naročil v teku.
(5) Če agencija ugotovi, da dodaten
predlog za izvedbo ne vsebuje vseh podatkov iz drugega odstavka tega člena ali
da za izvedbo naročila potrebuje dodatne podatke, se uporablja peti odstavek
12. člena te uredbe.
15. člen
(1) Agencija po prejemu popolnega
predloga za izvedbo začne s postopkom oddaje velikega naročila.
(2) Agencija lahko predlog za izvedbo
zavrne:
-
če ne gre za veliko naročilo,
-
če ugotovi, da predlog za izvedbo tudi po dopolnitvi ni popoln ali da bi
dodaten predlog za izvedbo velikega naročila, ki ni vključeno na seznam velikih
naročil vseh zavezancev, zaradi dodatnih vsebinskih zahtev onemogočil
pravočasno oddajo velikega naročila.
(3) Agencija lahko v primerih iz
prejšnjega odstavka, ob upoštevanju prvega odstavka prejšnjega člena in
razpoložljivih zmogljivosti agencije, predlog za izvedbo prevzame v izvajanje,
če predlog za izvedbo izpolnjuje vse druge zahteve iz te uredbe. V tem primeru
ga uvrsti kot samostojno veliko naročilo na seznam velikih naročil v teku.
(4) Agencija lahko zavrne dodaten
predlog za izvedbo velikega naročila, ki ni vključeno na seznam velikih naročil
vseh zavezancev, če niso izpolnjeni pogoji iz tretjega odstavka prejšnjega
člena.
(5) V kolikor agencija meni, da bi z
oblikovanjem predmeta naročila, specifikacij naročila ali pogojev za
ugotavljanje sposobnosti in meril za izbor, ki se vežejo na vsebino predmeta
velikega naročila, lahko bili ustvarjeni neenakopravni pogoji za oddajo
naročila, lahko zahteva od zavezanca dodatna pojasnila. Če tudi po dodatnih
pojasnilih niso odpravljeni razlogi za dvom o neenakopravnih pogojih za oddajo
naročila, lahko agencija predlog za izvedbo zavrne.
(6) Agencija mora o zavrnitvi predloga
za izvedbo iz razlogov iz prejšnjih odstavkov tega člena obvestiti zavezanca v
roku 15 dni od prejema predloga za izvedbo oziroma dodatnih pojasnil.
(7) Če agencija zavrne predlog za
izvedbo iz razlogov iz četrtega in petega odstavka tega člena, lahko zavezanec
na podlagi predhodnega soglasja vlade samostojno izvede postopek oddaje javnega
naročila. Zavezanec po prejemu obvestila o zavrnitvi predloga za izvedbo
pripravi predlog sklepa vlade, s katerim ta zavezancu lahko dovoli samostojno
izvedbo postopka oddaje javnega naročila.
16. člen
Agencija na podlagi popolnega predloga za
izvedbo in uvrstitve predloga za izvedbo na seznam velikih naročil v teku
sprejme sklep o izvedbi velikega naročila.
17. člen
(1) Posamezni zavezanec je odgovoren
za pravilno in primerno pripravo specifikacij predmeta velikega naročila in
oblikovanje tehničnih oziroma kadrovskih pogojev za ugotavljanje sposobnosti in
meril za izbor, ki se vežejo na vsebino predmeta velikega naročila, agencija pa
za pravilno izvedbo postopka oddaje naročila.
(2) Pred objavo velikega naročila ali
pred posredovanjem povabila k oddaji ponudb oziroma povabila k pogajanjem ponudnikom
ali kandidatom morajo člani komisije zavezanca potrditi celotno dokumentacijo,
ki jo pripravi strokovna komisija.
18. člen
(1) Na podlagi izvedenega postopka
oddaje velikega naročila lahko:
-
zavezanci neposredno podpišejo pogodbe ali
-
agencija podpiše krovni okvirni sporazum, na podlagi katerega zavezanci
podpišejo okvirne sporazume oziroma neposredne pogodbe.
(2) Na podlagi sklenjenega okvirnega
sporazuma zavezanci samostojno oddajajo posamezna naročila, ponovno odpiranje
konkurence pa, če je to potrebno, izvaja agencija.
V. SKUPNE DOLOČBE ZA SKUPNO JAVNO NAROČANJE IN VELIKA
NAROČILA
19. člen
(1) Agencija v postopku oddaje javnega
naročila imenuje strokovno komisijo. Strokovna komisija je sestavljena iz
članov agencije ter članov zavezanca. Če je v postopek oddaje javnega naročila
vključenih več zavezancev, so člani strokovne komisije člani večjih zavezancev.
V kolikor je zaradi predmeta javnega naročila to potrebno, se lahko v strokovno
komisijo imenujejo tudi predstavniki drugih zavezancev. Ministrstvo, pristojno
za finance, lahko v vsak postopek oddaje javnega naročila predlaga imenovanje
člana strokovne komisije iz ministrstva.
(2) Strokovna komisija je v času
izvajanja postopka oddaje posameznega javnega naročila dolžna pripraviti,
spremljati in izvajati postopek oddaje tega javnega naročila ter sodelovati v
morebitnem postopku pravnega varstva.
(3) Strokovna komisija v postopku
oddaje javnega naročila odloča z večino vseh članov in izda poročilo strokovne
komisije o oddaji naročila. Strokovna komisija zaključi z delom, ko je
odločitev o oddaji naročila pravnomočna in je podpisana pogodba oziroma okvirni
sporazum, kadar je to mogoče.
20. člen
(1) Postopek oddaje javnega naročila
vodi agencija ob sodelovanju vseh članov strokovne komisije.
(2) Postopek oddaje skupnega javnega
naročila oziroma velikega naročila agencija izvede od sprejema sklepa o izvedbi
skupnega javnega naročila oziroma od sprejema sklepa o izvedbi velikega
naročila do vključno priprave končnega poročila, razen če je s to uredbo
določeno drugače.
21. člen
Na podlagi poročila strokovne komisije
predstojnik agencije sprejme odločitev o oddaji naročila. Po pravnomočnosti
odločitve o oddaji naročila agencija pošlje vso potrebno dokumentacijo za
podpis pogodbe zavezancem, vključno, če je to mogoče, z izpolnjenim vzorcem
pogodbe.
VI. IZJEME SKUPNEGA JAVNEGA NAROČANJA
22. člen
(1) V primeru, da se:
-
po objavi skupnega javnega naročila ali posredovanju povabila k oddaji
ponudb oziroma povabila k pogajanjem ponudnikom ali kandidatom pojavi dodatna
potreba po nabavi predmeta skupnega javnega naročila, ki je ni več mogoče
upoštevati pri izvedbi skupnega javnega naročila, ali
-
po sklenitvi pogodbe na podlagi izvedenega postopka oddaje skupnega
javnega naročila pojavi dodatna potreba, ki je ni bilo možno predvideti ob
pripravi skupnega javnega naročila, ali
-
postopek oddaje skupnega javnega naročila zaradi vloženega revizijskega
zahtevka podaljša in so izpolnjeni pogoji iz 29. člena ZJN-2 ali
-
skupno javno naročilo, ki je predvideno za izvedbo v tekočem letu, še ni
objavilo oziroma ponudnikom ali kandidatom še ni bilo posredovano povabilo k
oddaji ponudb oziroma povabilo k pogajanjem,
in razlogov za to ni bilo mogoče predvideti
in jih ni mogoče pripisati ravnanju zavezanca, zavezanec pa za zagotovitev nemotenega
delovanja nujno potrebuje blago ali storitev, ki je sicer predmet skupnega
javnega naročila, lahko zavezanec na podlagi predhodnega soglasja vlade
samostojno izvede postopek oddaje javnega naročila in sklene pogodbo.
(2) V primerih iz prejšnjega odstavka
lahko zavezanec odda javno naročilo in sklene pogodbo samo za obdobje, za katerega
se sklepa pogodba na podlagi izvedenega postopka oddaje skupnega javnega
naročila.
(3) Vlogo za samostojno izvedbo
postopka oddaje javnega naročila (v nadaljnjem besedilu: vloga) zavezanec
posreduje agenciji v predhodno mnenje. V vlogi mora zavezanec navesti predmet
javnega naročila, ocenjeno vrednost javnega naročila in obdobje veljavnosti
pogodbe ter razloge nepredvidljivosti in nujnosti ter jih utemeljiti.
(4) Če agencija ugotovi, da vloga ne
vsebuje vseh podatkov iz prejšnjega odstavka, pozove zavezanca, da vlogo
dopolni. V kolikor zavezanec vloge ne dopolni in predhodnega mnenja ni mogoče
izdati, se vloga zavrže. Agencija po prejemu popolne vloge preveri
izpolnjevanje pogojev iz prvega odstavka tega člena ter na podlagi tega zavezancu
poda predhodno mnenje. Predhodno mnenje mora agencija podati zavezancu
najkasneje v desetih dneh od prejema popolne vloge.
(5) Zavezanec pripravi predlog sklepa
vlade, s katerim ta zavezancu lahko dovoli samostojno izvedbo postopka oddaje
javnega naročila in sklenitev pogodbe za predmet, ki je sicer predmet skupnega
javnega naročila, ter predlog sklepa posreduje vladi v sprejem. Priloga
predloga sklepa vlade je predhodno mnenje agencije.
(6) V primeru, da se:
-
po sklenitvi pogodbe na podlagi izvedenega postopka oddaje skupnega
javnega naročila ustanovi nov organ državne uprave, ki je v skladu s prvim
odstavkom 2. člena te uredbe zavezanec po tej uredbi, ali
-
po sklenitvi pogodbe na podlagi izvedenega postopka oddaje skupnega
javnega naročila pri zavezancu, ki agenciji ni sporočil potreb v skladu s prvim
odstavkom 7. člena te uredbe, pojavi potreba po nabavi predmeta skupnega
javnega naročila in razlogov za to ni bilo mogoče predvideti in jih ni mogoče
pripisati ravnanju zavezanca, zavezanec pa za zagotovitev nemotenega delovanja
nujno potrebuje blago ali storitev, ki je predmet skupnega javnega naročila,
in je predmet skupnega javnega naročila
izvajanje storitev ali sukcesivna nabava blaga, lahko zavezanec sklene pogodbo
na podlagi izvedenega postopka oddaje skupnega javnega naročila. V primeru iz
druge alinee tega odstavka mora zavezanec pred sklenitvijo pogodbe pridobiti
predhodno soglasje agencije. V vlogi mora zavezanec navesti predmet javnega
naročila, ocenjeno vrednost javnega naročila in obdobje veljavnosti pogodbe ter
razloge nepredvidljivosti in nujnosti ter jih utemeljiti. Predhodno mnenje mora
agencija podati zavezancu najkasneje v desetih dneh od prejema popolne vloge.
VII. IZJEME PRI IZVAJANJU VELIKIH NAROČIL
23. člen
(1) V primeru, ko gre za veliko
naročilo in zavezanec za zagotovitev nemotenega delovanja nujno potrebuje
predmet javnega naročila ter ni mogoče upoštevati rokov, določenih v 11.
oziroma 13. členu te uredbe, z neizvedbo javnega naročila pa bi za zavezanca
nastale škodljive posledice ali bi bilo ogroženo izvajanje skupnih politik
Evropske unije, lahko zavezanec na podlagi predhodnega mnenja agencije
samostojno izvede postopek oddaje javnega naročila in sklene pogodbo.
(2) Vlogo za samostojno izvedbo
postopka oddaje velikega naročila zavezanec posreduje agenciji v predhodno
mnenje. V vlogi mora zavezanec navesti predmet javnega naročila, ocenjeno
vrednost javnega naročila, obdobje veljavnosti pogodbe ter obrazložitev
škodljivih posledic oziroma razloge, zaradi katerih je ogroženo izvajanje
skupnih politik Evropske unije, in razloge nujnosti ter jih utemeljiti.
(3) Če agencija ugotovi, da vloga ne
vsebuje vseh podatkov iz prejšnjega odstavka, se uporablja četrti odstavek
prejšnjega člena. Predhodno mnenje mora agencija podati zavezancu najkasneje v
desetih dneh od prejema popolne vloge.
(4) Zavezanec mora najkasneje v roku
15 dni po samostojni izvedbi velikega naročila o tem obvestiti vlado. Priloga
obvestila vladi je predhodno mnenje agencije.
VIII. PRIPRAVA ODGOVOROV NA ZAHTEVKE ZA PRAVNO VARSTVO TER
IZVAJANJE IN SPREMLJANJE POGODB
24. člen
Vsa procesna dejanja v vloženih zahtevah
pravnega varstva (v nadaljnjem besedilu: zahtevek) opravlja agencija s sodelovanjem
strokovne komisije, imenovane v postopku oddaje javnega naročila, v katerem je
vložen zahtevek. Člani komisije so dolžni agenciji nuditi strokovno pomoč pri
reševanju zahtevkov.
25. člen
(1) V primerih, ko je nosilec oziroma
upravičenec finančnega zavarovanja agencija, morajo zavezanci in drugi
naročniki, če je agencija zanje izvedla postopek oddaje javnega naročila,
agencijo obveščati o neizvrševanju pogodbenih obveznosti redno, kar pomeni
najkasneje v osmih dneh od ugotovitve kršitve izvrševanja pogodbenih
obveznosti.
(2) Agencija na podlagi obvestila iz
prejšnjega odstavka preveri, ali so izpolnjeni pogoji za unovčenje finančnega
zavarovanja. Zavezanec je agenciji na njen poziv dolžan posredovati podatke, ki
se nanašajo na pogoje za unovčenje finančnega zavarovanja, v osmih dneh od
prejema poziva.
26. člen
Med izvajanjem pogodb morajo zavezanci in
drugi naročniki, če je agencija zanje izvedla postopek oddaje javnega naročila,
obvestiti agencijo o neizvrševanju pogodbenih obveznosti in morebitnih ovirah
pri izvajanju pogodb, zlasti pa glede neupoštevanja dogovorjenih cen, dobavnih
ali izvedbenih rokov, kakovosti in količin, v roku 30 dni od ugotovitve kršitve
izvrševanja pogodbenih obveznosti.
Uredba o izvajanju javnih naročil Agencije za
javno naročanje (Uradni list RS, št. 3/11)
vsebuje naslednje prehodne in končno določbo:
»IX. PREHODNE IN KONČNA DOLOČBA
27. člen
Z dnem uveljavitve te uredbe preneha
veljati Uredba o izvedbi postopkov oddaje skupnih javnih naročil za potrebe
upravnih organov (Uradni list RS, št. 111/03 in 52/05).
28. člen
(1) Postopki oddaje skupnih javnih
naročil, za katere so bila obvestila o javnem naročilu objavljena pred uporabo
te uredbe ali za katera so bila kandidatom ali ponudnikom že poslana povabila k
oddaji ponudb oziroma povabila k pogajanjem, se izvedejo po dosedanjih
predpisih.
(2) Postopki oddaje velikih naročil,
za katere bodo obvestila o javnem naročilu objavljena pred 1. januarjem
2012 ali za katera bodo kandidatom ali ponudnikom že poslana povabila k oddaji
ponudb oziroma povabila k pogajanjem, se izvedejo po do takrat veljavnih
predpisih.
(3) Okvirni sporazumi pri skupnih
javnih naročilih, ki so bili sklenjeni pred uporabo te uredbe, se do konca
njihove veljavnosti izvajajo po dosedanjih predpisih. Okvirni sporazumi pri
velikih naročilih, ki bodo sklenjeni do 1. januarja 2012, se do konca
njihove veljavnosti izvajajo po do takrat veljavnih predpisih.
29. člen
Za leto 2011 vlada sprejme sklep o
določitvi skupnih javnih naročil, ki se bodo izvajala v letu 2011, do konca marca
2011.
30. člen
Ta uredba začne veljati naslednji dan po
objavi v Uradnem listu Republike Slovenije, uporabljati pa se začne petnajsti
dan po njeni uveljavitvi, razen določb IV. in VII. poglavja, ki se začnejo
uporabljati 1. novembra 2011.«.
Uredba o dopolnitvi Uredbe o izvajanju javnih
naročil Agencije za javno naročanje (Uradni list RS, št. 104/11) dodaja 29.a člen uredbe:
»29.a člen
(1) Agencija lahko velika naročila za leto
2012 zavrne, če jih ni mogoče izvesti v predvidenem roku.
(2) Agencija mora o zavrnitvi izvedbe
velikih naročil, za katere je prejela seznam oziroma predlog za izvedbo do
uveljavitve te uredbe, obvestiti zavezanca do konca meseca decembra 2011, za
ostale pa v petnajstih dneh po prejemu predloga.
(3) Zavezanec mora po prejemu zavrnitve
predlagati vladi, da določi drugega izvajalca na podlagi petega odstavka 3.
člena Zakona o javni agenciji za javno naročanje (Uradni list RS, št. 59/10).«;
ter vsebuje naslednjo končno določbo:
»2. člen
Ta uredba začne veljati naslednji dan po
objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.«.