Neuradno prečiščeno besedilo, ki vsebuje to spremembo:
Opozorilo: Neuradno prečiščeno besedilo predpisa predstavlja
zgolj informativni delovni pripomoček, glede katerega organ ne jamči
odškodninsko ali kako drugače.
Neuradno prečiščeno besedilo Zakona o financiranju občin
obsega:
-
Zakon o financiranju občin (Uradni list RS, št. 80/94 z dne 23. 12.
1994),
-
Odločbo o ugotovitvi skladnosti drugega odstavka 145. člena zakona o
izvrševanju kazenskih sankcij ni v neskladju z ustavo in odločbo o delni
razveljavitvi prvega odstavka 29. člena zakona o financiranju občin (Uradni
list RS, št. 45/97 z dne 25. 7. 1997),
-
Zakon o spremembah in dopolnitvah zakona o financiranju občin – ZFO-A
(Uradni list RS, št. 56/98 z dne 7. 8. 1998).
ZAKON
O FINANCIRANJU OBČIN
(neuradno prečiščeno besedilo št. 2)
1. SPLOŠNE DOLOČBE
1. člen
S tem zakonom se ureja financiranje nalog, ki jih v skladu z
ustavo in zakonom opravljajo občine.
2. člen
Občinam pripadajo prihodki iz davkov in drugih dajatev,
določenih v zakonu o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 72/93, št. 6/94 -
odločba Ustavnega sodišča RS, št. U-I-13/94-65, št. 45/94 - odločba Ustavnega
sodišča RS, št. U-I-144/94-18 in Uradni list RS, št. 57/94) in prihodki iz
davkov, taks, pristojbin in drugih dajatev v skladu s posebnimi zakoni.
2. PRORAČUN
3. člen
Proračun občine sestavljata bilanca prihodkov in odhodkov ter
račun financiranja.
V bilanci prihodkov in odhodkov se izkazujejo načrtovani
prihodki iz davkov, taks, pristojbin, drugih dajatev in drugi dohodki ter
prihodki od upravljanja in razpolaganja z občinskim premoženjem in načrtovani
odhodki.
V računu financiranja se izkaže odplačevanje dolgov in
zadolževanje občine.
4. člen
Za vodenje poslovnih knjig ter izdelovanje letnih poročil
občin kot tudi njenih ožjih delov (krajevnih, vaških in četrtnih skupnosti) se
uporabljajo do izdaje posebnih predpisov o vodenju teh knjig določbe predpisov,
ki veljajo za državni proračun, kolikor ni s temi predpisi določeno drugače.
Minister, pristojen za finance, izda podrobnejše predpise, ki
urejajo vodenje poslovnih knjig in izdelovanje letnih poročil občin in njihovih
ožjih delov.
5. člen
V bilanci prihodkov in odhodkov so izkazani vsi prihodki
občine po virih in vrstah, odhodki pa v skupnih zneskih po posameznih namenih.
Odhodki so v posebnem delu proračuna razporejeni po
natančnejših namenih.
Za izkazovanje prihodkov in odhodkov v bilanci prihodkov in
odhodkov in za izkazovanje računa financiranja se uporabljajo določbe
predpisov, ki veljajo za državni proračun, kolikor ni s temi predpisi določeno
drugače.
V bilance iz tega člena se vključujejo tudi vsi prihodki in
odhodki ožjih delov občin.
6. člen
Sredstva proračuna se smejo uporabljati le za namene, ki so
določeni s proračunom. V imenu občine se smejo prevzemati obveznosti le v
okviru sredstev, ki so v proračunu predvidena za posamezne namene.
Sredstva proračuna se lahko uporabijo, če so izpolnjeni vsi z
zakonom ali drugim aktom predpisani pogoji za uporabo sredstev.
7. člen
Pri dogovarjanju o pogojih za izpolnjevanje obveznosti, ki se
poravnavajo iz proračuna, se morajo upoštevati običajni roki plačil.
Pri dogovarjanju o obveznostih ni mogoče upoštevati
revalorizacije obveznosti, če s pogodbo ni drugače določeno.
Sredstva proračuna se uporabljajo za plačevanje že
opravljenih dobav in storitev. Dogovarjanje predplačil je možno le ob primernem
zavarovanju predplačil.
8. člen
Med odhodki proračuna se predvidi tudi tekoča proračunska
rezerva, kot nerazporejeni del prihodkov, za financiranje namenov, ki jih ni
bilo mogoče predvideti ali zanje ni bilo predvidenih dovolj sredstev.
S statutom ali odlokom občine je določeno, kdo odloča o
uporabi sredstev tekoče proračunske rezerve.
9. člen
Za izvrševanje proračuna je odgovoren župan občine.
Župan lahko pooblasti določene osebe za izvrševanje
proračuna.
10. člen
Če se zaradi neenakomernega pritekanja prihodkov proračuna
izvrševanje proračuna ne more uravnovesiti, se lahko za začasno kritje
odhodkov:
1.
uporabijo sredstva rezerve občine;
2.
najame posojilo največ do 5% sprejetega proračuna, ki mora biti odplačano
do konca proračunskega leta.
O najetju posojil iz 2. točke prejšnjega odstavka odloča
župan.
3. REZERVE
11. člen
Občine oblikujejo svoje rezerve.
V rezerve se izloča del skupno doseženih prihodkov iz bilance
prihodkov in odhodkov, ki se določi vsako leto s proračunom, vendar najmanj do
0,5% prihodkov.
Izločanje v rezerve se praviloma izvrši vsak mesec, vendar
najpozneje do 31. decembra tekočega leta.
Izločanje prihodkov v rezerve preneha, ko dosežejo rezerve
občine 2% letnih doseženih prihodkov iz bilance prihodkov in odhodkov za zadnje
leto.
12. člen
Rezerve se uporabljajo:
1.
za odhodke, nastale kot posledica naravnih in drugih nesreč, kot so
suša, potres, požar, poplave in druge naravne oziroma ekološke nesreče v skladu
z zakonom, epidemije, živalske kužne bolezni in rastlinski škodljivci;
2.
za zagotovitev sredstev proračunu, kadar prihodki pritekajo
neenakomerno;
3.
za kritje proračunskega primanjkljaja.
Sredstva za namene iz 1. in točke prejšnjega odstavka se
dajejo praviloma brez obveznosti vračanja, sredstva iz 2. točke morajo biti vrnjena
v rezerve do konca leta.
S statutom oziroma odlokom občine je določeno, kdo odloča o
uporabi sredstev za namene iz prvega odstavka tega člena.
4. ZAKLJUČNI RAČUN PRORAČUNA
13. člen
Po preteku leta, za katero je bil sprejet proračun, sprejme
občinski svet zaključni račun proračuna za preteklo leto.
V zaključnem računu proračuna se izkažejo predvideni in
doseženi prihodki, predvideni in doseženi odhodki, ter predvidena in dosežena
izvršitev računa financiranja ter sredstva rezerv.
Občinski svet sprejme hkrati z zaključnim računom proračuna
tudi premoženjsko bilanco občine na dan 31. decembra leta, za katerega se
sprejema zaključni račun.
Zaključni račun se predloži občinskemu svetu do konca marca
tekočega leta za preteklo leto.
14. člen
Občine pošljejo zaključne račune in premoženjske bilance
ministrstvu, pristojnemu za finance, v 30 dneh po sprejetju.
5. ZADOLŽEVANJE
15. člen
Občine se smejo zadolževati z izdajo vrednostnih papirjev ali
z najetjem posojil.
Občine izdajo vrednostne papirje v skladu z zakonom.
Občine se ne smejo zadolževati v tujini, razen na podlagi
zakona.
16. člen
Občine se lahko dolgoročno zadolžujejo za investicije, ki jih
potrdi občinski svet.
Pogodbe o zadolževanju sklepa župan na podlagi sprejetega
proračuna in ob predhodnem soglasju ministra, pristojnega za finance. Soglasje
je sestavni del pogodbe o zadolževanju.
O zahtevi za izdajo soglasja minister, pristojen za finance,
odloči v desetih dneh po vložitvi zahteve. Zahteva mora biti vložena na način,
ki ga predpiše minister, pristojen za finance. Soglasja se ne izda, če je zahteva
v nasprotju za zakonom.
Pogodba, sklenjena v nasprotju z določbami drugega odstavka
tega člena, je nična.
17. člen
Občine se lahko zadolžujejo le v obsegu, ki ne presega 10% realiziranih
prihodkov občine v letu pred letom zadolževanja, odplačilo glavnice in obresti
pa v posameznem letu odplačila ne sme preseči 5% realiziranih prihodkov.
Ne glede na prejšnji odstavek se občine lahko zadolžijo za
financiranje stanovanjske gradnje, oskrbe z vodo ter za odvajanje in čiščenje
odplak v obsegu, ki presega 10% realiziranih prihodkov v letu pred letom
zadolževanja, če odplačilo glavnice in obresti v posameznem letu odplačila ne
preseže 3% realiziranih prihodkov.
18. člen
Javna podjetja in javni zavodi, katerih ustanoviteljice so
občine, se smejo zadolževati le s soglasjem ustanovitelja. Izdana soglasja se
štejejo v obseg možnega zadolževanja občine.
S statutom ali odlokom občine je določeno, kdo odloča o
soglasju iz prejšnjega odstavka.
19. člen
Občine smejo dajati poroštva za izpolnitev obveznosti javnih
podjetij in javnih zavodov, katerih ustanoviteljice so, vendar največ do 5% realiziranih
prihodkov v letu, v katerem se daje poroštvo. Izdana poroštva se štejejo v
obseg možnega zadolževanja občine.
S statutom ali odlokom občine je določeno, kdo odloča o
dajanju poroštev iz prejšnjega odstavka.
6. FINANCIRANJE NALOG OBČINE
20. člen
Sredstva, s katerimi občina lahko zagotovi izvajanje ustavnih
in zakonskih nalog, se štejejo za primeren obseg sredstev za financiranje
lokalnih zadev javnega pomena (v nadaljnjem besedilu: primerna poraba).
Primerno porabo na prebivalca določi Državni zbor Republike
Slovenije ob sprejemu državnega proračuna za posamezno proračunsko leto.
Primerna poraba na prebivalca se določi kot povprečni znesek sredstev na
prebivalca v Republiki Slovenji.
20.a člen
Znesek primerne porabe za posamezno občino se določi tako, da
se primerna poraba na prebivalca korigira z razmerjem površine, dolžine
lokalnih cest, številom prebivalcev, mlajših od 15 let in številom prebivalcev,
starejših od 65 let, glede na populacijo posamezne občine in povprečjem v
državi. Tako se znesek primerne porabe za posamezno občino izračuna na
naslednji način:
PPi = (0,70 + 0,05*Ci +
0,05*Pi + 0,16*Mi + 0,04*Si)*ZP*Oi
Pri tem je:
PPi -
|
primerni obseg sredstev za financiranje lokalnih potreb v
posamezni občini;
|
Ci -
|
razmerje med dolžino lokalnih cest na prebivalca v
posamezni občini in dolžino lokalnih cest na prebivalca v celotni državi;
|
Pi -
|
razmerje med površino posamezne občine na prebivalca in
površino celotne države na prebivalca;
|
Mi -
|
razmerje med deležem oseb, mlajših od 15 let, v celotni
populaciji posamezne občine in povprečjem teh deležev občin v državi na dan
1. januarja leta, v katerem se ugotavlja znesek primerne porabe za prihodnje
leto;
|
Si -
|
razmerje med deležem oseb, starejših od 65 let, v celotni
populaciji posamezne občine in povprečjem teh deležev občin v državi na dan
1. januarja leta, v katerem se ugotavlja znesek primerne porabe za prihodnje
leto;
|
ZP -
|
primerna poraba na prebivalca;
|
Oi -
|
število oseb s stalnim bivališčem v posamezni občini na
dan 1. januarja leta, v katerem se ugotavlja znesek primerne porabe za
prihodnje leto po podatkih centralnega registra prebivalstva.
|
Osnovni seštevek vseh koeficientov je 1,00.
Pri izračunu za občine s sedežem v krajih, kjer so bili
sedeži občin pred uveljavitvijo zakona o ustanovitvi občin ter o določitvi
njihovih območij (Uradni list RS, št. 60/94, 69/94 in 69/94 – popr.) pa nimajo
statusa mestnih občin, se namesto koeficienta 0,70 upošteva koeficient 0,74,
tako, da je skupen seštevek koeficientov 1,04.
Pri izračunu za mestne občine se namesto koeficienta 0,7
upošteva koeficient 0,78, tako, da je seštevek koeficientov 1,08.
21. člen
Prihodki občine za financiranje porabe so:
-
davek na dediščine in darila,
-
davek na dobitke od iger na srečo,
-
davek na promet nepremičnin,
-
upravne takse,
-
posebna taksa za uporabo igralnih avtomatov zunaj igralnic.
Prihodki iz prejšnjega odstavka pripadajo občinam v višini,
ki je določena z zakonom o njihovi uvedbi.
Za financiranje porabe pripada občini tudi del prihodkov od
dohodnine, v višini, določeni s tem zakonom.
22. člen
Prihodki občine za financiranje porabe so tudi:
-
davek od premoženja,
-
nadomestilo za uporabo stavbnega zemljišča,
-
krajevne turistične takse,
-
komunalne takse,
-
pristojbine,
-
odškodnina zaradi spremembe namembnosti kmetijskega zemljišča in gozda,
-
odškodnine in nadomestila za degradacijo prostora in onesnaževanje
okolja,
-
prihodki uprave,
-
prihodki, določeni z drugimi akti.
Prihodki iz prejšnjega odstavka pripadajo občinam v višini,
ki je določena v aktu o njihovi uvedbi.
Ne glede na določbe prejšnjega odstavka lahko občine
predpišejo, da se davek od premoženja plačuje v višini, ki je do petkrat večja
od višine, ki je določena z zakonom.
23. člen
Občinam pripada 35% prihodkov iz dohodnine.
Prihodki iz prejšnjega odstavka se razporedijo na posamezne
občine v razmerju med odmerjeno dohodnino zavezancev, ki imajo stalno bivališče
v občini in odmerjeno dohodnino v državi, in sicer na podlagi podatkov za
predpreteklo leto.
Razmerja iz prejšnjega odstavka ugotavlja ministrstvo,
pristojno za finance.
24. člen
Občini, ki z lastnimi prihodki ne more zagotoviti svoje
primerne porabe, izračunane na podlagi 20.a člena tega zakona, se zagotovijo
sredstva za finančno izravnavo v državnem proračunu.
Sredstva finančne izravnave lahko dosežejo največ 100%
ocenjenih lastnih prihodkov.
Vlada na predlog ministrstva, pristojnega za finance, določi
zneske finančne izravnave za prihodnje proračunsko leto in o tem obvesti občine
najkasneje do 30. septembra tekočega leta.
Vlada do 30. septembra tekočega leta obvesti občine o
dopolnjenih zneskih finančne izravnave za tekoče leto v primeru, da ocena
lastnih prihodkov posamezne občine iz 25. člena tega zakona za tekoče leto za
več kot 2% odstopa od ocene, ki je bila podlaga za izračun zneska finančne izravnave
iz prejšnjega odstavka.
Na podlagi določb prejšnjega odstavka določi vlada občini, za
katero ugotovi, da ima obseg lastnih prihodkov realiziran v nižjem obsegu kot
je bil prvotno ocenjen, nov znesek finančne izravnave.
Občina, za katero vlada po določbah tega člena ugotovi, da
ima obseg lastnih prihodkov realiziran v višjem obsegu, kot je bil prvotno
ocenjen in je novo določen obseg finančne izravnave nižji od prvotnega, mora že
nakazana sredstva finančne izravnave vrniti v državni proračun do 1. decembra
tekočega leta.
V primeru, da se občini določi nov znesek finančne izravnave,
ki je nižji od prvotnega, se ji do konca leta nakaže samo ugotovljena razlika,
do katere je upravičena.
Po preteku proračunskega leta ministrstvo, pristojno za
finance, na podlagi dejansko realiziranih prihodkov občin ugotovi dokončno
višino pripadajočih sredstev finančne izravnave za posamezno občino.
Ugotovljeni zneski presežkov ali primanjkljajev finančne
izravnave iz preteklega leta, se poračunajo z določenimi sredstvi finančne
izravnave do 30. septembra tekočega leta.
24.a člen
Če se združita dve ali več sosednjih občin v novo občino, je
nova občina upravičena do dodatnih sredstev finančne izravnave, ki se določi za
posamezno proračunsko leto.
Osnovo za izračun povečanih sredstev finančne izravnave
predstavlja seštevek določenih sredstev finančne izravnave v letu pred
združitvijo v vseh občinah, ki se združijo.
Če se združita dve sosednji občini, je nova občina upravičena
do dodatnih 3% sredstev finančne izravnave, določenih za posamezno proračunsko
leto.
V primeru, da se združi več sosednjih občin, pa se določena
sredstva finančne izravnave novi občini za posamezno proračunsko leto povečajo
za 6%.
Dodatna sredstva v predhodno navedenem obsegu se občinam od
njihove združitve zagotavljajo tri proračunska leta.
24.b člen
Sredstva za finančno izravnavo se občini nakazujejo po
dvanajstinah do 20. v mesecu za tekoči mesec.
S proračunskimi sredstvi občina prosto razpolaga v skladu z
zakonom.
25. člen
Obseg lastnih prihodkov za posamezno občino ugotovi
ministrstvo, pristojno za finance, v sodelovanju s posamezno občino in Davčno
upravo Republike Slovenije. Pri izračunu se upoštevajo stopnje davčnih in
nedavčnih dajatev, določene z zakonom. Če stopnje niso določene z zakonom, se
upošteva povprečna stopnja v državi.
Pri izračunu lastnih prihodkov iz prejšnjega odstavka se ne
upoštevajo naslednji prihodki od:
-
obresti na depozite,
-
najemnin za stanovanja in poslovne prostore,
-
prodaje premoženja,
-
drugih prihodkov od premoženja,
-
vrnjenih depozitov, akreditivov in garantnih pisem,
-
nakupov in prodaje vrednostnih papirjev,
-
komunalnih prispevkov,
-
samoprispevka,
-
drugi prihodki od občanov za sofinanciranje določenih nalog in
obveznosti na lokalni ravni.
Na podlagi sklepa občinskega sveta, lahko občina zahteva, ne
glede na določilo prejšnjega odstavka, da se ji sredstva iz naslova
samoprispevka upoštevajo pri izračunu lastnih prihodkov.
26. člen
Občini se v državnem proračunu lahko zagotovijo dodatna
sredstva za sofinanciranje posameznih ukrepov in investicij, kadar obstaja v
skladu z zakonom ali drugim predpisom poseben interes za njen razvoj.
Občina sme uporabiti sredstva iz prejšnjega odstavka le za
namene za katere so ji bila dodeljena.
Obseg dodatnih sredstev, ki jih prejme občina, lahko
predstavlja največ 70% sredstev od predvidenega obsega ukrepa ali investicije.
Višino dodatnih sredstev za sofinanciranje po prejšnjem
odstavku se izračuna na podlagi zneskov dejansko realizirane dohodnine
posamezne občine za preteklo leto, izračunane na prebivalca v občini. Ob
upoštevanju izračunanega deleža dohodnine na posameznega prebivalca v občini z
izračunanim povprečnim deležem dohodnine na prebivalca občin v državi, se
posamezni občini zagotovijo naslednja dodatna sredstva:
Če znaša delež dohodnine na prebivalca v občini v
primerjavi s povprečjem teh deležev občin v državi:
|
|
Je občina upravičena do dodatnih sredstev v višini do:
|
do 50%
|
|
70%
|
nad 50% do 70%
|
|
60%
|
nad 70 % do 90%
|
|
50%
|
nad 90% do 110%
|
|
40%
|
nad 110% do 130%
|
|
30%
|
nad 130% do 150%
|
|
20%
|
nad 150%
|
|
10%
|
Občine, ki so na podlagi programa investicij, sprejetega za
posamezna področja na ravni države upravičene po tem členu do dodatnih sredstev
iz državnega proračuna, morajo pred začetkom investicije dobiti soglasje
ministrstva, pristojnega za finance. Pri izdaji soglasja je potrebno upoštevati
investicijsko sposobnost občine. Način in postopke za izdajo soglasja predpiše minister,
pristojen za finance.
O dodelitvi dodatnih sredstev za sofinanciranje posameznih
ukrepov in investicij po tem členu odloča Vlada Republike Slovenije, na predlog
pristojnega ministra. Dodatne ukrepe po tem členu sprejme Vlada Republike
Slovenije tudi za izvedbo prehoda na sistem financiranja občin po tem zakonu.
Ne glede na prejšnje odstavke, se občinam na dvojezičnem
območju iz državnega proračuna zagotovijo sredstva za financiranje
dvojezičnosti in za izvajanje ustavnih pravic italijanske oziroma madžarske
narodne skupnosti.
27. člen
Občine morajo ministrstvu, pristojnemu za finance, tekoče
sporočati podatke o prihodkih in odhodkih ter zadolževanju proračunov.
Način in rok za sporočanje podatkov predpiše minister,
pristojen za finance.
Občini, ki ne sporoča podatkov v roku in na način iz
prejšnjega odstavka, se začasno ustavi nakazovanje sredstev za finančno
izravnavo.
28. člen
Sredstva za finančno izravnavo, ki jih prejme občina, se ne
smejo zaseči za plačilo dospelih obveznosti iz naslova zadolžitve, odškodnin po
sodnih sklepih in odškodnin po zakonu o denacionalizaciji.
29. člen
(črtan)
7. PRIPADNOST DAVKOV
30. člen
Če dediščina oziroma darilo obsega nepremičnine, ki ležijo na
območju ene občine, pripada davek od dediščin in daril občini, kjer
nepremičnina leži.
Če dediščina oziroma darilo obsega nepremičnine, ki ležijo v
več občinah, pripada davek od dediščin in daril občinam sorazmerno z vrednostjo
posameznih delov dediščine oziroma darila, ki leži na območju posameznih občin.
Če dediščina oziroma darilo obsega samo premično premoženje,
pripada davek od dediščin in daril občini, kjer ima davčni zavezanec stalno
prebivališče; če nima stalnega prebivališča v državi, pripada davek občini,
kjer ima začasno bivališče; če nima začasnega bivališča v državi, pripada davek
občini, kjer ima darovalec oziroma je imel zapustnik stalno prebivališče.
Če dediščina oziroma darilo obsega nepremično in premično
premoženje, davek od dediščin in daril pripada občinam upoštevaje določbe
prejšnjih odstavkov.
31. člen
Davek na dobitke od iger na srečo pripada občini, kjer ima
prejemnik dobitka stalno prebivališče; če nima stalnega prebivališča v državi,
pripada davek občini, kjer ima začasno bivališče; če nima začasnega bivališča v
državi, pripada davek občini, kjer je sedež izplačevalca dobitka.
32. člen
Davek na promet nepremičnin pripada občini, kjer nepremičnina
leži.
33. člen
Davek od premoženja od stavb in davek od premoženja od
prostorov za počitek oziroma rekreacijo pripadata občini, na območju katere je
stavba oziroma prostor za počitek oziroma rekreacijo.
Davek od premoženja od plovnih objektov pripada občini, kjer
ima davčni zavezanec stalno prebivališče.
34. člen
Posebna taksa za uporabo igralnih avtomatov zunaj igralnic
pripada občini, kjer se igralni avtomat uporablja.
7.A FINANCIRANJE NOVIH OBČIN
34.a člen
Do sprejetja proračunov novo oblikovanih občin za tekoče leto
se financiranje občin začasno nadaljuje na podlagi proračuna prejšnje občine za
enake naloge oziroma namene kot v letu pred oblikovanjem novih občin.
Financiranje občin iz prejšnjega odstavka se začasno
nadaljuje preko ločenega računa proračuna občine, ki je ustanovljena na območju
sedeža prejšnje občine.
S sredstvi na ločenem računu občine razpolagajo župani občin,
ki so ustanovljene na območju prejšnje občine. Za razpolaganje s sredstvi na
žiro računu proračuna lahko župani občin pooblastijo druge osebe in o tem
obvestijo Agencijo Republike Slovenije za plačilni promet.
Do sprejetja proračunov novo oblikovanih občin se vsi
prihodki, razen prihodkov po drugem odstavku 25. člena tega zakona, razporejajo
na račune občin po drugem odstavku tega člena.
Za prehod na samostojno financiranje morajo vse novo
oblikovane občine ministrstvu, pristojnemu za finance, predložiti ustrezno
dokumentacijo, iz katere bo razvidno, da so:
-
sprejele zaključni račun proračuna prejšnje občine za preteklo leto,
-
sprejele proračun za tekoče leto,
-
določile delitveno razmerje presežka ali primanjkljaja, ugotovljenega po
zaključnem računu proračuna prejšnje občine,
-
določile delitveno razmerje presežka ali primanjkljaja sredstev finančne
izravnave iz preteklega leta,
-
določile delitveno razmerje nakazil tekoče finančne izravnave na ločen
račun v obdobju začasnega financiranja,
-
določile delitveno razmerje za pokrivanje obveznosti do gospodarskih
javnih služb in zavodov, katerih ustanovitelj je bila prejšnja občina.
Po predložitvi dokumentacije ministrstvo, pristojno za
finance, obvesti Agencijo Republike Slovenije za plačilni promet, da občina
lahko prične poslovati s svojim žiro računom. Po tem obvestilu lahko občina od
1. v naslednjem mesecu dalje posluje s svojim žiro računom, sredstva iz obdobja
začasnega financiranja pa prenese na svoj žiro račun.
34.b člen
V proračun občine za tekoče leto, ki ga sprejme občina po
sprejetju zaključnega računa proračuna prejšnje občine za preteklo proračunsko
leto, se vključi tudi pripadajoči del prihodkov in odhodkov, ki se je v obdobju
začasnega financiranja izvrševal preko ločenega računa proračuna občine,
ustanovljene na območju sedeža prejšnje občine.
34.c člen
Žiro računi prejšnjih občin se odpravijo najkasneje do 31.
decembra leta, v katerem so začele delovati nove občine; če niso odpravljeni v
tem obdobju, se po uradni dolžnosti odpravijo z 31. decembrom.
Žiro računi ožjih delov občin, ki niso predvideni v statutih
občin kot pravne osebe, se prav tako odpravijo do 31. decembra leta, v katerem
so začele delovati nove občine. Če niso odpravljeni v tem obdobju, se odpravijo
po uradni dolžnosti z 31. decembrom.
34.č člen
Novo oblikovane občine se ne smejo zadolževati, dajati
soglasij in poroštev k zadolževanju, dokler niso urejena premoženjskopravna
razmerja po zakonu o lokalni samoupravi.
Po ureditvi medsebojnih premoženjskopravnih razmerij se smejo
zadolževati in dajati poroštva le občine, ki na dan 31. decembra leta, ko je
prenehala delovati prejšnja občina, niso presegle meje za zadolževanja in
dajanje poroštev po določbah 17. in 19. člena tega zakona.
Če za novo oblikovane občine ni moč ugotoviti realiziranih
prihodkov v letu pred letom zadolževanja, se kot merilo uporabljajo ocenjeni
prihodki v tekočem letu.
34.d člen
Samoprispevek, ki je bil uveden v prejšnji občini, se pobira
v občinah, ki so ustanovljene na območju prejšnje občine.
Nadzor nad uporabo sredstev iz prejšnjega odstavka izvajajo
nadzorni odbori občin, v katerih se samoprispevek pobira.
34.e člen
Delavci, ki so bili na dan 31. decembra leta, pred začetkom
delovanja novih občin zaposleni v občinski upravi prejšnje občine, ostanejo v
delovnem razmerju v občini, ustanovljeni na območju sedeža prejšnje občine do
sprejetja aktov o sistemizaciji delovnih mest v občinski upravi v vseh občinah,
ustanovljenih na območju prejšnje občine.
Sredstva za plače iz prejšnjega odstavka se do razporeditve
delavcev v skladu z zakonom izplačujejo z ločenega računa občine, ki je ostala
na sedežu prejšnje občine. Porabljena sredstva za ta namen se med novo
oblikovane občine razdelijo skladno z dogovorom med župani novo oblikovanih
občin.
Sredstva za plače delavcev organov ožjih delov občin se
zagotavljajo na način, določen v prejšnjem odstavku.
Sredstva za pravice delavcev za primer trajnega zmanjšanja
obsega dela ali zaradi tehnoloških, organizacijskih oziroma drugih operativnih
razlogov, ki so priznane tem delavcem do 31. decembra proračunskega leta, v
katerem so začele delovati novo oblikovane občine, se zagotovijo v proračunu
občine, ki je ostala na sedežu prejšnje občine.
34.f člen
Vrednost točke oziroma kvadratnega metra površine za davek od
premoženja po 1. in 2. točki 156. člena zakona o davkih občanov (Uradni list
SRS, št. 36/88 in 8/89 ter Uradni list RS, št. 48/90 in 7/93), se valorizira z
indeksom rasti cen življenjskih potrebščin, ki ga ugotovi Statistični urad
Republike Slovenije za obdobje prvih devetih mesecev leta pred letom, za katero
oziroma v katerem se davek odmerja, v primerjavi z enakim obdobjem prejšnjega
leta.
34.g člen
Dokler občine ne določijo vrednosti točke za ugotovitev
zneska nadomestila za uporabo stavbnega zemljišča, se vrednost točke s 1.
januarjem tekočega leta valorizira z indeksom rasti cen življenjskih potrebščin,
ki ga ugotovi Statistični urad Republike Slovenije, za obdobje prvih devetih
mesecev leta pred letom, za katero se nadomestilo odmerja, v primerjavi z
enakim obdobjem prejšnjega leta.
7.B KAZENSKA DOLOČBA
34.h člen
Z denarno kaznijo do 500.000 tolarjev se kaznuje za prekršek
odgovorna oseba:
-
če ne izkazuje prihodkov in odhodkov v skladu s 5. členom tega zakona;
-
če uporabi sredstva proračuna v nasprotju z določili 6. člena tega
zakona;
-
če uporabi sredstva državnega proračuna v nasprotju z določili 26. člena
tega zakona.
Z denarno kaznijo najmanj 100.000 tolarjev se kaznuje za
prekršek odgovorna oseba, če ne sporoča podatkov v skladu s 27. členom tega
zakona.
Zakon o financiranju občin (Uradni
list RS, št. 80/94)
vsebuje naslednje prehodne in končne določbe:
»8. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
35. člen
Ne glede na določbe tretjega odstavka 13. člena tega zakona
sestavijo občine premoženjske bilance po stanju na dan 31. decembra 1995 in 31.
decembra 1996 najkasneje v devetih mesecih po preteku leta.
36. člen
Do sprejetja zakona o javnih naročilih se mora nabava opreme,
investicijska, vzdrževalna dela in storitve oddajati s pogodbo in v skladu s
predpisi, ki veljajo za državni proračun.
37. člen
Določbe tretjega odstavka 22. člena tega zakona se pričnejo
uporabljati za odmero davka od premoženja za leto 1996.
38. člen
Prihodki iz nadomestil za uporabo stavbnih zemljišč, ki jih
občine predpisujejo na podlagi zakona o stavbnih zemljiščih, se od 1. januarja
1995 izkazujejo v proračunih občin.
39. člen
Prihodki prejšnjih občin, izterjani v postopkih prisilne
izterjave, prisilne poravnave, stečajev in likvidacije ter prihodki prejšnjih
občin, plačanih po 1. 1. 1995, pripadajo posameznim občinam v skladu z
določbami 30. do 34. člena tega zakona oziroma v sorazmerju z zagotovljeno
porabo, razen prihodkov od dohodnine.
40. člen
Izhodiščna zagotovljena poraba za posamezno občino in za vse
občine v državi za leto 1995 se ugotovi na podlagi določenega obsega javne
porabe v letu 1994.
Dokončen obseg zagotovljene porabe iz prejšnjega odstavka
ugotovi ministrstvo, pristojno za finance, na podlagi podatkov iz proračunov
občin za leto 1994, ki jih predpiše minister, pristojen za finance, in na podlagi
podatkov o finančno ovrednotenih nalogah ter plačah delavcev po 101. in 103.
členu zakona o upravi (Uradni list RS, št. 67/94) v 60 dneh po predložitvi
zaključnih računov proračunov občin ministrstvu, pristojnemu za finance.
41. člen
Pred ureditvijo premoženjsko pravnih razmerij med občinami po
100. členu zakona o lokalni samoupravi občine sprejmejo premoženjsko bilanco
prejšnje občine na dan 31. decembra 1994.
Dokler ne bodo urejena premoženjsko pravna razmerja med
občinami po 100. členu zakona o lokalni samoupravi, se občine ne smejo
zadolževati in izdajati soglasij in poroštev po 18. in 19. členu tega zakona.
Po ureditvi medsebojnih premoženjskopravnih razmerij, se
smejo zadolževati in dajati poroštva le občine, ki niso presegle meje iz 19.
člena tega zakona in katerih zadolžitev po stanju na dan 31. decembra 1994 ne
presega 10% zagotovljene porabe za leto 1994 oziroma pri katerih letno
odplačilo glavnice in obresti ne presega 5% zagotovljene porabe v letu 1994.
42. člen
Občine se dogovorijo o tem, ali se uvedeni samoprispevki
pobirajo še naprej.
Če se ne doseže dogovor iz prejšnjega odstavka, se
samoprispevek pobira še naprej, vendar najdalj do 31. decembra 1995, in se
uporablja za namene, za katere je bil uveden.
Nadzor nad uporabo sredstev iz prejšnjega odstavka izvajajo
župani občin, v katerih se samoprispevek pobira.
43. člen
Organi za izvrševanje proračunov prejšnjih občin izvršijo
proračun za leto 1994, pripravijo zaključni račun proračuna prejšnje občine za
leto 1994 in ga predložijo občinskim svetom občin do 28. februarja 1995.
Zaključni računi iz prejšnjega odstavka se pošljejo
Računskemu sodišču in ministrstvu, pristojnemu za finance.
44. člen
Do sprejetja proračunov občin za leto 1995, se financiranje
občin začasno nadaljuje na podlagi proračuna prejšnje občine za enake naloge oziroma
namene kot v letu 1994.
Financiranje občin iz prejšnjega odstavka se začasno
nadaljuje preko ločenega računa proračuna občine, ki je ustanovljena na območju
sedeža prejšnje občine.
Sredstva iz prejšnjega odstavka se uporabljajo za plače po
47. členu tega zakona; preostali del sredstev pa se uporablja sorazmerno
zagotovljeni porabi občin po 40. členu tega zakona.
S sredstvi na ločenem računu občine razpolagajo župani občin,
ki so ustanovljene na območju prejšnje občine, če ni s statutom ali odlokom
občine drugače določeno. Župani občin lahko pooblastijo druge osebe za
razpolaganje s sredstvi iz prejšnjega stavka. O tem se obvesti Agencija
Republike Slovenije za plačilni promet, nadziranje in informiranje.
Do sprejetja proračunov občin se sredstva za finančno
izravnavo, del dohodnine, ki pripada občinam in drugi prihodki občin po 21.
členu tega zakona, razporejajo na ločen račun občine iz drugega odstavka tega
člena.
Do ugotovitve potrebne višine sredstev za finančno izravnavo
za posamezno občino, se občinam zagotavljajo akontacije, sorazmerno odhodkom po
40. členu tega zakona.
45. člen
Občine sprejmejo proračune za leto 1995 po sprejetju
zaključnih računov proračunov prejšnjih občin za preteklo leto.
Občine pošljejo sprejete proračune za leto 1995 ministrstvu,
pristojnemu za finance.
V proračun občine za leto 1995 se vključi občini pripadajoči
del prihodkov in odhodkov od 1. januarja 1995 dalje, ki se je začasno izvrševal
preko ločenega računa občine, ustanovljene na območju sedeža prejšnje občine.
46. člen
Žiro računi prejšnjih občin se odpravijo najkasneje do 31.
12. 1995; če niso odpravljeni v tem obdobju, se po uradni dolžnosti odpravijo
31. 12. 1995.
Žiro računi krajevnih skupnosti, ki niso predvidene v
statutih občin, se odpravijo najkasneje do 31. 12. 1995. Če niso odpravljeni v
tem obdobju, se po uradni dolžnosti odpravijo 31. 12. 1995.
47. člen
Delavci, ki so na dan 31. decembra 1994 v delovnem razmerju v
strokovnih službah izvršnih svetov ter skupščin občin ali posebnih družbeno
političnih skupnostih in v občinskih upravnih organih, pa v skladu z zakonom o
upravi ne preidejo v upravne enote oziroma v ministrstva, ostanejo v delovnem
razmerju v občini, ustanovljeni na območju sedeža prejšnje občine, in sicer do sprejetja
statutov in sistemizacij delovnih mest v vseh občinah, ustanovljenih na območju
prejšnje občine.
Občinski sveti vseh občin, ustanovljenih na območju prejšnje
občine, se morajo v enem mesecu po sprejetju statutov in sistemizaciji delovnih
mest dogovoriti o razporeditvi delavcev v posamezne občine.
Sredstva za plače delavcev iz prvega odstavka se do
razporeditve delavcev po prejšnjem odstavku, izplačujejo iz ločenega računa
občine iz drugega odstavka 44. člena tega zakona.
Sredstva za plače delavcev organov krajevnih skupnosti se
zagotavljajo na način, določen v prejšnjem odstavku.
Funkcionarjem občin in posebnih družbeno političnih skupnosti
se zagotovijo pravice po prenehanju mandata v skladu z zakonom o funkcionarjih
v državnih organih (Uradni list RS, št. 30/90, 18/91, 22/91, 2/91-I in 4/93) v
občini, ustanovljeni na območju sedeža prejšnje občine.
48. člen
Sredstva za pravice, ki jih imajo delavci po 101. členu
zakona o lokalni samoupravi in po 4. členu zakona o ustanovitvi občin ter o
določitvi njihovih območij (Uradni list RS, št. 60/94 in 69/94) za primer
trajnega zmanjšanja obsega dela ali zaradi tehnoloških, organizacijskih oziroma
drugih operativnih razlogov in ki so priznane do 31. 12. 1995, se zagotovijo v
državnem proračunu.
49. člen
Vrednost točke oziroma kvadratnega metra površine za davek od
premoženja po 1. in 2. točki 156. člena zakona o davkih občanov (Uradni list
SRS, št. 36/88, 8/89 in Uradni list RS, št. 48/90 in 7/93), se valorizira s
koeficientom rasti cen na drobno, ki ga ugotovi Zavod Republike Slovenije za
statistiko za obdobje prvih devetih mesecev leta pred letom, za katero oziroma
v katerem se davek odmerja, v primerjavi z enakim obdobjem prejšnjega leta.
50. člen
Dokler občine ne določijo vrednosti točke za ugotovitev
zneska nadomestila za uporabo stavbnega zemljišča, se vrednost točke s 1.
januarjem 1995 valorizira s koeficientom rasti cen na drobno, ki ga ugotovi
Zavod Republike Slovenije za statistiko, za obdobje prvih devetih mesecev leta
pred letom, za katero se nadomestilo odmerja, v primerjavi z enakim obdobjem
prejšnjega leta.
51. člen
Določbe zakona o financiranju javne porabe (Uradni list RS,
št. 48/90, 34/91-I, 30/92, št. 52/92 - odločba Ustavnega sodišča RS, št.
U-I-55/92-17, Uradni list RS, št. 7/93, št. 43/93 - odločba Ustavnega sodišča
RS, št. U-I-22/93-10), ki se nanašajo na občine in odlok o razporeditvi
prihodkov med občinami in republiko (Uradni list RS, št. 34/91-I) prenehajo
veljati 31. decembra 1994.
52. člen
Ta zakon začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem
listu Republike Slovenije; določbe, ki se nanašajo na financiranje nalog
občine, pa se začnejo uporabljati 1. januarja 1995.«.
Zakon o spremembah in dopolnitvah
zakona o financiranju občin – ZFO-A (Uradni list RS, št. 56/98)
dodaja 51.a člen zakona, ki se glasi:
»51.a člen
Občinama Laško in Zagorje ob Savi se zagotovijo dodatna
sredstva iz državnega proračuna za obveznosti iz naslova zadolžitve pred 1. 1.
1995, če te obveznosti presežejo 5% predvidenih prihodkov v posameznem
proračunskem letu. Sredstva se zagotovijo v višini razlike do zapadle
obveznosti.«;
ter vsebuje naslednje prehodne in
končne določbe:
»24. člen
Določbe 6., 7., 8., 9., 10., prvega, drugega in četrtega
odstavka 11. člena ter 12., 13. in 15. člena tega zakona se začnejo uporabljati
s 1. januarjem 1999.
25. člen
Občini, ki bi imela izračunan znesek primerne porabe po 20.a
členu zakona za proračunsko leto 1999 višji kot znaša njen obseg razpoložljivih
prihodkov ob upoštevanju ocene lastnih prihodkov po 25. členu zakona in ob
upoštevanju določene finančne izravnave po drugem odstavku 24. člena zakona, se
zagotovijo dodatna sredstva finančne izravnave.
Do dodatnih sredstev finančne izravnave, ki se zagotavljajo
občinam v obdobju štirih let, to je do 31. 12. 2002, so upravičene samo tiste
občine, pri katerih lastni prihodki in finančna izravnava ob upoštevanju
določb, da finančna izravnava lahko doseže največ 100% ocenjenih lastnih
prihodkov, ne dosežejo 75% izračunanega obsega primerne porabe za občino.
Mestnim občinam, ki so prejemale dopolnilna sredstva iz
državnega proračuna in po uveljavitvi tega zakona do njih niso več upravičene
se le-ta zagotovijo dve leti od dneva začetka uporabe tega zakona.
Sredstva iz prejšnjega odstavka se zagotovijo v višini 30% od
finančne izravnave, ki so bile tem mestnim občinam, ki so imele ta status na
dan 31. 12. 1997, nakazana po prvem odstavku 24. člena zakona v proračunskem
letu 1998.
26. člen
Dokler novo oblikovane občine, ki bodo pričele delovati v
proračunskem letu 1999, nimajo urejenih premoženjsko pravnih razmerij in
sprejete premoženjsko delitvene bilance prejšnje občine, se ne smejo
zadolževati in izdajati soglasij in poroštev po 17., 18. in 19. členu zakona.
Po ureditvi medsebojnih premoženjsko pravnih razmerij, se
smejo zadolževati in dajati poroštva le občine, ki niso po stanju 31. decembra
1998 presegle meje iz 17. in 19. člena zakona.
27. člen
Sredstva za pokrivanje splošnih materialnih stroškov rednega
obratovanja javnih zavodov na področju kulture, sredstva za amortizacijo ter
sredstva za plače s prispevki in davki ter druge osebne prejemke na podlagi
sistemizacije in zasedbe delovnih mest v skladu z zakonom, normativi in
standardi ter s kolektivno pogodbo od 1. 1. 1999 v celoti zagotavlja občina
ustanoviteljica ali soustanoviteljica, na območju katere je sedež javnega
zavoda, v obsegu, ki ne sme biti realno nižji od skupne vrednosti proračunskih
sredstev, ki so bile v te namene posameznemu javnemu zavodu zagotovljena v
proračunskem letu 1998.
Določbe prejšnjega odstavka ne veljajo za zavode za varstvo
naravne in kulturne dediščine, SNG Maribor in Cankarjev dom.
Če prihodki iz povečane dohodnine ne zadoščajo za pokrivanje
vseh stroškov, navedenih v prvem odstavku tega člena, zagotovi Vlada Republike
Slovenije dodatna sredstva za pokrivanje te razlike, v skupni vrednosti največ
500,000.000 tolarjev do 31. 12. 1999.
Če posamezna občina tekoče ne izpolnjuje obveznosti iz prvega
odstavka tega člena, to obveznost na predlog ministrstva, pristojnega za
kulturo, neposredno izpolni Vlada Republike Slovenije iz sredstev dohodnine, ki
se razporeja v proračune občin.
Ministrstvo, pristojno za kulturo, financira oziroma
sofinancira programe javnih zavodov na področju kulture in izvršuje nadzor nad
izvajanjem tega člena.
Ustanovitelji zavodov iz prvega odstavka tega člena so dolžni
uskladiti akte o ustanovitvi s tem zakonom do 31. 12. 1999.
28. člen
Občinski sveti morajo uskladiti statut in druge splošne akte
občine s tem zakonom do rednih lokalnih volitev v letu 1998.
29. člen
Minister, pristojen za finance izda predpise iz 5. člena tega
zakona v 60 dneh po uveljavitvi tega zakona.
30. člen
Ta zakon začne veljati petnajsti dan po objavi v Uradnem
listu RS.«.