Neuradno prečiščeno besedilo, ki vsebuje to spremembo:
Opozorilo: Neuradno prečiščeno besedilo
predpisa predstavlja zgolj informativni delovni pripomoček, glede katerega
organ ne jamči odškodninsko ali kako drugače.
Neuradno
prečiščeno besedilo Zakona o lokalni samoupravi obsega:
-
Zakon o lokalni samoupravi – ZLS (Uradni
list RS, št. 72/93 z dne 31. 12. 1993),
-
Odločbo o razveljavitvi prvega odstavka 95. člena zakona o
lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 6/94 z dne 11. 2. 1994),
- Odločbo
o razveljavitvi 13. člena ter prvega in tretjega odstavka 14. člena zakona o
lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 72/93) in o ustavitvi postopka za oceno
ustavnosti in zakonitosti odloka o določitvi referendumskega območja za
ustanovitev občine Koper in odloka razpisu referenduma za ustanovitev občine
Koper (Uradni list RS, št. 38/94) (Uradni list
RS, št. 45/94 z dne 22. 7. 1994),
-
Zakon o spremembah in dopolnitvah zakona o lokalni samoupravi (Uradni
list RS, št. 57/94 z dne 29. 9. 1994),
-
Zakon o spremembah in dopolnitvah zakona o lokalni samoupravi (Uradni
list RS, št. 14/95 z dne 10. 3. 1995),
-
Odločbo o razveljavitvi prvega odstavka 101. člena zakona o
upravi in tretjega odstavka 99.a člena zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 20/95 z dne 7. 4. 1995),
-
Odločbo o razveljavitvi drugega stavka tretjega odstavka 64.
člena zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS,
št. 9/96 z dne 16. 2. 1996),
-
Odločbo o: – razveljavitvi 1. člena zakona o prevzemu državnih
funkcij, ki so jih do 31. 12. 1994 opravljali organi občin, – razveljavitvi
prvega odstavka 99.a člena zakona o lokalni samoupravi, – razveljavitvi
naslednjih točk v 3. členu zakona o prevzemu državnih funkcij, ki so jih do 31.
12. 1994 opravljali organi občin: točke I/11, točke V/13, kolikor se nanaša na
upravne naloge, ki pomenijo izvrševanje občinskih predpisov s področja urejanja
prometa, točke VI/1, kolikor se nanaša na pripravo lokacijske dokumentacije,
točke VI/5, kolikor se nanaša na ugotavljanje javne koristi v skladu z
občinskimi prostorskimi plani oziroma izvedbenimi akti, točke VI/7, kolikor se
nanaša na prevzem upravnih nalog iz drugega odstavka 3. člena, četrtega
odstavka 10. člena, tretjega odstavka 27. člena, prvega odstavka 28. člena,
tretjega odstavka 41. člena in drugega odstavka 50. člena stanovanjskega
zakona, iz pristojnosti mestnih občin, in točke VII/2, kolikor se nanaša na
lokalne ceste, – razveljavitvi 9. člena zakona o spremembah in dopolnitvah
stanovanjskega zakona, kolikor se nanaša na mestne občine, – ugotovitvi, da
zakon o prevzemu državnih funkcij, ki so jih do 31. 12. 1994 opravljali organi
občin, ni v skladu z ustavo, kolikor ne upošteva posebnega ustavnega statusa
mestnih občin, in o naložitvi Državnemu zboru, da mora to neskladje z ustavo
odpraviti v 9 mesecih od objave te odločbe v Uradnem listu RS, – ugotovitvi, da
točke I/1, III/1, III/10, IV/1, V/6, V/19, VI/2, VI/3, VI/8 in VII/3 člena 3
zakona o prevzemu državnih funkcij, ki so jih do 31. 12. 1994 opravljali organi
občin, niso v neskladju z ustavo, – ugotovitvi, da točke V/13, VI/1, VI/5, VI/7
in VII/2 člena 3 zakona o prevzemu državnih funkcij, ki so jih do 31. 12. 1994
opravljali organi občin, v preostalem niso v neskladju z ustavo, razen v delih
iz točke 3 tega izreka (Uradni list RS, št. 44/96 z
dne 9. 8. 1996),
-
Zakon o dopolnitvi zakona o lokalni samoupravi – ZLS-G (Uradni
list RS, št. 26/97 z dne 16. 5. 1997),
-
Zakon o spremembah in dopolnitvah zakona o lokalni samoupravi –
ZLS-H (Uradni list RS, št. 70/97 z dne 14. 11. 1997),
-
Zakon o spremembi zakona o lokalni samoupravi – ZLS-I (Uradni
list RS, št. 10/98 z dne 12. 2. 1998).
ZAKON
o lokalni samoupravi (ZLS)
(neuradno prečiščeno besedilo št. 10)
1. poglavje
SPLOŠNE DOLOČBE
1. člen
Ta zakon določa načela za ureditev lokalnih
samoupravnih skupnosti.
2. člen
Občine so temeljne lokalne samoupravne
skupnosti.
Občina v okviru ustave in zakonov
samostojno ureja, in opravlja svoje zadeve in izvršuje naloge, ki so nanjo
prenesene z zakoni.
Po predhodnem soglasju občine lahko država
z zakonom prenese na občino opravljanje posameznih nalog iz svoje pristojnosti,
če za to zagotovi tudi sredstva.
3. člen
Občine se samostojno odločajo o povezovanju
v širše lokalne samoupravne skupnosti, tudi v pokrajine.
Pokrajine urejajo in opravljajo lokalne
zadeve širšega pomena, ki presegajo zmogljivosti občin.
Po predhodnem soglasju oziroma sporazumu s
pokrajino lahko država z zakonom prenese na pokrajino opravljanje posameznih
nalog iz svoje pristojnosti, če za to zagotovi tudi sredstva.
4. člen
Mestna občina se ustanovi na območju mesta
po postopku in ob pogojih, ki jih določa ta zakon.
5. člen
Občine se na območjih, kjer živijo
pripadniki madžarske in italijanske narodne skupnosti, oblikujejo tako, da je v
njih zagotovljeno uresničevanje posebnih pravic narodnih skupnosti.
6. člen
Lokalne samoupravne skupnosti sodelujejo
med seboj na načelih prostovoljnosti in solidarnosti, lahko združujejo v ta
namen sredstva in oblikujejo skupne organe, organizacije in službe za
opravljanje skupnih zadev.
Lokalne samoupravne skupnosti sodelujejo
tudi z lokalnimi skupnostmi drugih držav ter z mednarodnimi organizacijami
lokalnih skupnosti.
7. člen
Lokalne samoupravne skupnosti so osebe
javnega prava s pravico posedovati, pridobivati in razpolagati z vsemi vrstami
premoženja.
8. člen
Lokalne samoupravne skupnosti se
financirajo iz lastnih virov.
Občinam, ki zaradi slabše razvitosti ne
morejo v celoti zagotoviti izvajanja z zakonom določenih nalog, zagotovi
potrebna dodatna sredstva država.
9. člen
Občina ima svoje ime, ki ga določi zakon.
Zakon določi tudi sedež občine.
O imenu in sedežu občine oziroma njuni
spremembi se ugotovi volja prebivalcev naselij, vključenih v občino, z
referendumom.
Ime občine se določi po imenu središčnega ali
drugega naselja v občini ali po krajinskem imenu. Ime občine je lahko
sestavljeno iz imen več naselij v občini. Ime občine se mora razlikovati od
imen drugih občin. Kot sedež občine se praviloma določi središčno naselje.
Pri določitvi imena in sedeža občine je treba
upoštevati zgodovinske in prometne vidike ter ustaljene splošne krajinske
oznake.
Kadar zaradi spremembe območja občine naselje,
po katerem je imela občina ime ali je bilo sedež, ni več v tej občini, se v
postopku za spremembo območja občine določi tudi novo ime ali sedež občine.
10. člen
Lokalne samoupravne skupnosti imajo pravico
do uporabe lastnega grba in zastave. Grb in zastava se morata razlikovati od
grbov in zastav drugih lokalnih samoupravnih skupnosti.
Lokalne samoupravne skupnosti uporabljajo
pečat, ki mora vsebovati označbo in ime lokalne samoupravne skupnosti.
11. člen
Osebe, ki imajo na območju lokalne
samoupravne skupnosti stalno prebivališče, so člani lokalne samoupravne
skupnosti (v nadaljnjem besedilu: občani).
Občani v lokalnih samoupravnih skupnostih
odločajo o zadevah lokalne samouprave preko svetov, sestavljenih iz članov, ki
jih volijo svobodno in tajno na podlagi neposredne, enake in splošne volilne
pravice.
Občani v lokalnih samoupravnih skupnostih
odločajo o zadevah lokalne samouprave tudi neposredno – na svojih zborih, z
referendumom in preko ljudske iniciative.
II. poglavje
OBMOČJE IN DELI OBČINE
12. člen
Območje občine obsega območje naselja ali
več naselij, ki so povezana s skupnimi potrebami in interesi prebivalcev.
13. člen
Občina mora biti sposobna zadovoljevati
potrebe in interese svojih prebivalcev in izpolnjevati druge naloge v skladu z
zakonom.
Šteje se, da je občina sposobna na svojem
območju zadovoljevati potrebe in izpolnjevati naloge iz prejšnjega odstavka, če
so zagotovljeni naslednji pogoji:
-
osemletno šolanje (popolna osnovna šola);
-
primarno zdravstveno varstvo občanov
(zdravstveni dom ali zdravstvena postaja);
-
preskrba z življenjskimi potrebščinami
(trgovina z živili in mešanim blagom);
-
komunalna opremljenost (oskrba s pitno vodo,
odvajanje in čiščenje odpadnih voda, oskrba z električno energijo);
-
poštne storitve;
-
finančne storitve hranilnice ali banke;
-
knjižnica (splošno izobraževalna ali šolska);
-
prostori za upravno dejavnost lokalnih
skupnosti.
13.a člen
Občina ima najmanj 5000 prebivalcev.
Zaradi geografskih, obmejnih, narodnostnih,
zgodovinskih ali gospodarskih razlogov sme imeti občina izjemoma tudi manj kot
5000 prebivalcev.
Pri ustanavljanju občin se morajo kriteriji
iz 13. in 13.a člena upoštevati kot celota.
14. člen
Občina se ustanovi in njeno območje določi z
zakonom po prej opravljenem referendumu, s katerim se ugotovi volja prebivalcev
na določenem območju.
Postopek za ustanovitev občin in določitev
njihovih območij ureja poseben zakon.
15. člen
Dvoje ali več sosednjih občin se lahko
združi v novo občino, če se za to na referendumu v vsaki občini izreče večina
volivcev, ki so glasovali.
Občina se lahko razdeli na dvoje ali več
novih občin, če območje vsake od predvidenih novih občin izpolnjuje pogoje po
tem zakonu in če se za to na referendumu na območju vsake od predvidenih novih
občin izreče večina volivcev, ki so glasovali.
Del občine, ki obsega območje naselja ali več
sosednjih naselij, se lahko izloči iz občine in ustanovi kot nova občina, če se
za to na referendumu v tem delu občine odloči večina volivcev, ki so glasovali,
in če oba tako nastala dela občine tudi izpolnjujeta pogoje za novo občino.
Del občine se lahko izloči iz občine in
priključi k sosednji občini, če se za to v tem delu občine in v občini, kateri
se ta del občine želi priključiti, na referendumu odloči večina volivcev, ki so
glasovali, in če preostali del občine tudi izpolnjuje pogoje za novo občino.
15.a člen
Mesto je večje urbano naselje, ki se po
velikosti, ekonomski strukturi, prebivalstveni gostoti, naseljenosti in
zgodovinskem razvoju razlikuje od drugih naselij.
Mesto ima več kot 3.000 prebivalcev.
Naselje dobi status mesta z odločitvijo
Državnega zbora.
Glede naselij, ki so status mesta že dobila
v skladu s predpisi, veljavnimi v času podelitve, Državni zbor samo ugotovi, da
že imajo status mesta.
16. člen
Na območju mesta se zaradi enotnega
prostorskega in urbanističnega urejanja, zadovoljevanja komunalnih potreb in
planiranja razvoja ustanovi mestna občina.
Mestna občina je gosto in strnjeno naselje
ali več naselij, povezanih v enoten prostorski organizem in mestno okolico, ki
jo povezuje dnevna migracija prebivalstva.
Na mestno občino država lahko prenese
opravljanje določenih nalog iz svoje pristojnosti, ki se nanašajo na razvoj
mesta. Mesto lahko dobi status mestne občine, če ima najmanj 10.000 prebivalcev
in je geografsko, gospodarsko in kulturno središče svojega gravitacijskega
območja.
Mesto lahko dobi status mestne občine, če
ima najmanj 20.000 prebivalcev in najmanj 15.000 delovnih mest, od tega najmanj
polovico v terciarnih in kvartarnih dejavnostih in je geografsko, gospodarsko
in kulturno središče svojega gravitacijskega območja.
Mestno občino ustanovi Državni zbor z
zakonom. Z zakonom se določita območje in ime mestne občine.
Ime mestne občine se določi po imenu mesta, na
območju katerega se ustanovi mestna občina.
16.a člen
Mestna občina mora na svojem območju poleg
pogojev iz 13. člena tega zakona izpolnjevati še naslednje pogoje:
-
poklicne in srednje šole ter oddelke visokih
šol in fakultet;
-
bolnišnico;
-
omrežje javnih služb;
-
telekomunikacijska središča;
-
univerzitetne in specialne knjižnice,
specializirani INDOK centri;
-
kulturna dejavnost (gledališča, muzeji,
arhivi);
-
lokalne RTV postaje in tisk;
-
športno rekreacijski prostori in objekti;
-
znanstveno-raziskovalna dejavnost.
17. člen
Območje občine je lahko v naravi označeno z
ustreznimi prometnimi in neprometnimi znaki.
18. člen
Na območju občine se lahko ustanovijo ožji deli
občine (krajevne, vaške ali četrtne skupnosti). Ime in območje ožjega dela občine
se določi s statutom občine. Pri notranji členitvi mora občinski svet
upoštevati zemljepisne, zgodovinske, gospodarske, upravne, kulturne in druge
značilnosti območja.
Občinski svet lahko s spremembo statuta ukine
ožji del občine ali spremeni njegovo območje. Sprememba statuta, s katero se
ukine ožji del občine oziroma spremeni njegovo območje, lahko začne veljati
šele po izteku mandata sveta ožjega dela občine.
Pobudo za ustanovitev ožjih delov občine ali za
spremembo njihovih območij lahko da zbor krajanov ali s statutom določeno
število prebivalcev dela občine. Občinski svet mora pobudo obvezno obravnavati.
Pred ustanovitvijo ožjih delov občine ali pred
spremembo njihovih območij mora občinski svet na zborih krajanov ali na
referendumu ugotoviti interes prebivalcev posameznih območij v občini, kjer naj
bi bili ustanovljeni ožji deli občine. Ugotavljanje interesa se nanaša na ime
in območje ožjega dela občine.
19. člen
Organ ožjega dela občine je svet, ki ga
izvolijo volilni upravičenci s stalnim prebivališčem na območju ožjega dela občine.
Način izvolitve članov sveta ožjega dela občine določa zakon.
Statut občine lahko določi, da ožji del občine
nima organa iz prejšnjega odstavka.
Če s statutom občine niso ustanovljeni ožji
deli občine ali če statut občine določi, da ožji del občine nima sveta, lahko
občinski svet ustanovi krajevne, vaške ali četrtne odbore v skladu s tretjim
odstavkom 30. člena tega zakona.
19.a člen
Število članov sveta ožjega dela občine določi
občinski svet. Glede odločanja sveta ožjega dela občine se
smiselno uporablja določba prvega odstavka 35. člena tega zakona. Svet ožjega
dela občine ima predsednika, ki ga izmed sebe izvolijo člani sveta ožjega dela
občine.
Svet ožjega dela občine lahko občinskemu svetu
predlaga odločitve, ki se nanašajo na ožji del občine. Če tako določa statut
občine, mora občinski svet pred sprejetjem odločitve, ki se nanaša na ožji del
občine, pridobiti mnenje sveta ožjega dela občine.
Župan ima pravico biti navzoč in razpravljati
na sejah sveta ožjega dela občine brez pravice glasovanja.
Statut občine lahko določi, da so posamezne
odločitve sveta ožjega dela občine veljavne, ko da nanje soglasje občinski
svet.
19.b člen
Ožji del občine, ki ima svet, opravlja naloge,
ki se pretežno nanašajo na njegove prebivalce in ki so mu prenešene v izvajanje
s statutom občine. Statut občine lahko prenese v izvajanje ožjemu delu občine
zlasti naloge, ki se nanašajo na:
-
lokalne javne službe,
-
vzdrževanje krajevnih cest in drugih javnih
površin,
-
upravljanje s premoženjem, namenjenim za potrebe
krajevnega prebivalstva,
-
pospeševanje kulturne in drugih društvenih
dejavnosti.
Podrobneje se naloge, ki se prenesejo v
izvajanje ožjim delom občine določijo z odlokom.
19.c člen
Statut občine lahko določi, da je ožji del
občine pravna oseba javnega prava.
V primeru, da je ožji del občine pravna oseba,
nastopa v pravnem prometu v okviru nalog, ki so določene s statutom občine
oziroma z odlokom iz drugega odstavka prejšnjega člena.
V primeru, da je ožji del občine pravna oseba,
ga zastopa njegov svet. Statut občine lahko določi, da zastopa ožji del občine
predsednik njegovega sveta. Statut občine lahko tudi določi, da so pravni posli
nad določeno vrednostjo, ki jih sklene ožji del občine, veljavni le ob soglasju
župana.
V primeru, da je ožji del občine pravna oseba,
odgovarja za svoje obveznosti z vsem svojim premoženjem. Za obveznosti ožjega
dela občine subsidiarno odgovarja občina.
Če ožji del občine, ki je v skladu s statutom
občine pravna oseba, preneha obstajati ali če mu preneha pravna subjektiviteta,
njegove pravice in obveznosti preidejo na občino oziroma na nove ožje dele
občine z lastnostjo pravne osebe, ki nastanejo z združitvijo ali z
razdružitvijo prejšnjih ožjih delov občine.
V primeru, da ožji del občine ni pravna oseba,
lahko statut občine določi, da v okviru nalog ožjega dela in v okviru s
proračunom določenih sredstev za izvajanje teh nalog občino pri izvajanju
odločitev sveta ožjega dela občine zastopa svet ožjega dela občine ali njegov
predsednik. Statut občine lahko v tem primeru določi tudi, da so pravni posli
nad določeno vrednostjo veljavni le ob soglasju župana.
19.č člen
Če je ožji del občine v skladu s statutom občine
pravna oseba, se njegovo delovanje financira iz občinskega proračuna, s
prostovoljnimi prispevki fizičnih in pravnih oseb, s plačili za storitve, s
samoprispevkom in s prihodki od premoženja ožjega dela občine. Ožji del občine
se ne sme zadolževati. Prihodki in odhodki ožjega dela občine morajo biti
zajeti v njegovem finančnem načrtu, ki je sestavni del občinskega proračuna.
Če ožji del občine ni pravna oseba, način
financiranja njegovega delovanja določi občinski statut. Sredstva za izvajanje
nalog ožjih delov občine se zagotovijo v občinskem proračunu.
III. poglavje
NALOGE OBČINE
20. člen
Občina lahko v skladu z zakoni poseduje,
pridobiva in razpolaga z vsemi vrstami premoženja, ustanavlja in vodi javna in
druga podjetja ter v okviru sistema javnih financ določa svoj proračun.
21. člen
Občina samostojno opravlja lokalne zadeve
javnega pomena, ki jih določi s splošnim aktom občine ali so določene z
zakonom.
Občina za zadovoljevanje potreb svojih
prebivalcev opravlja zlasti naslednje naloge:
-
upravlja občinsko premoženje;
-
omogoča pogoje za gospodarski razvoj občine;
-
ustvarja pogoje za gradnjo stanovanj in skrbi
za povečanje najemnega socialnega sklada stanovanj;
-
v okviru svojih pristojnosti ureja, upravlja in
skrbi, za lokalne javne službe;
-
pospešuje službe socialnega skrbstva, za
predšolsko varstvo, osnovno varstvo otroka in družine, za socialno ogrožene,
invalide in ostarele;
-
skrbi za varstvo zraka, tal, vodnih virov, za
varstvo pred hrupom, za zbiranje in odlaganje odpadkov in opravlja druge
dejavnosti varstva okolja;
-
ureja in vzdržuje vodovodne in energetske
komunalne objekte;
-
pospešuje vzgojno izobraževalno, informacijsko,
dokumentacijsko, društveno, turistično, kulturno in drugo, dejavnost na svojem
območju;
-
pospešuje razvoj športa in rekreacije;
-
gradi, vzdržuje in ureja lokalne javne ceste,
javne poti, rekreacijske in druge javne površine;
-
opravlja nadzorstvo nad krajevnimi
prireditvami;
-
organizira komunalno-redarstveno službo in
skrbi za red v občini;
-
skrbi za požarno varnost in organizira
reševalno pomoč;
-
organizira pomoč in reševanje za primere
elementarnih in drugih nesreč;
-
organizira opravljanje pokopališke in pogrebne
službe;
-
določa prekrške in denarne kazni za prekrške, s
katerimi se kršijo predpisi občine;
-
sprejema statut občine in druge splošne akte;
-
organizira občinsko upravo;
-
ureja druge lokalne zadeve javnega pomena.
21.a člen
Občina opravlja statistično, evidenčno in
analitično funkcijo za svoje potrebe ter za te potrebe pridobiva na podlagi
pisne zahteve statistične in evidenčne podatke od pooblaščenih organov za
zbiranje statističnih in evidenčnih podatkov.
Za potrebe iz prejšnjega odstavka, občina
na podlagi pisne zahteve pridobiva od upravljalcev zbirk podatke o fizičnih
osebah, ki imajo v občini stalno ali začasno prebivališče in o fizičnih osebah,
ki imajo v občini nepremičnine, ter podatke o pravnih osebah, ki imajo sedež
ali premoženje oziroma del premoženja v občini.
22. člen
Poleg lokalnih zadev javnega pomena mestna
občina opravlja še naloge, ki se nanašajo na razvoj mesta. Mestna občina
zlasti:
-
skrbi za smotrn razvoj na območju mesta kot
celote;
-
skrbi za mestne prometne naprave in mestne
javne zgradbe:
-
določa namembnost mestnega prostora in
usklajuje rabo prostora z mejnimi občinami;
-
urejuje mestni promet;
-
zagotavlja delovanje
informacijsko-dokumentacijskih, kulturnih, znanstvenih, socialnih, varstvenih
in zdravstvenih ustanov, ki imajo pomen za širšo lokalno skupnost ali za
republiko;
-
zagotavlja varstvo naravnih in kulturnih
spomenikov na območju mesta, ki so lokalnega pomena;
-
določa posebne davke v skladu z zakonom za
opravljanje funkcij mesta;
-
ustanavlja službe za širše območje na področju
vzgoje, izobraževanja, poklicnega usposabljanja, socialnega skrbstva in
otroškega varstva ter druge službe javnega pomena.
23. člen
Mestna občina, ki je povezana v pokrajino,
lahko opravlja upravne funkcije pokrajine, če tako odločijo občine.
24. člen
Po predhodnem soglasju z občino lahko
država z zakonom prenese na občino izvajanje posameznih nalog iz državne
pristojnosti.
Za prenesene naloge zagotavlja država
občini tudi ustrezna sredstva za njihovo opravljanje.
25. člen
Občina lahko sproži spor pred arbitražo
glede višine sredstev iz prejšnjega člena.
Arbitražo sestavlja enako število
predstavnikov občine in vlade.
Če spora ni mogoče rešiti na način iz
prejšnjega odstavka, odloči Vrhovno sodišče v upravnem sporu meritorno.
Za postopek pred arbitražo veljajo splošni
procesni predpisi.
26. člen
Kadar je izražen poseben interes države za
ohranitev poselitve in razvoj posameznih območij, lahko Državni zbor občinam na
teh območjih podeli poseben status.
Pogoje za pridobitev posebnega statusa določi
poseben zakon.
27. člen
Država zagotavlja posebna sredstva za
razvoj občin s posebnim statusom.
IV. poglavje
ORGANI OBČINE
28. člen
Organi občine so občinski svet, župan in
nadzorni odbor.
29. člen
Občinski svet je najvišji organ odločanja o
vseh zadevah v okviru pravic in dolžnosti občine. V okviru svojih pristojnosti
občinski svet:
-
sprejema statut občine;
-
sprejema odloke in druge občinske akte;
-
sprejema prostorske in druge plane razvoja
občine;
-
sprejema občinski proračun in zaključni račun;
-
daje soglasje k prenosu nalog iz državne
pristojnosti na občino;
-
na predlog župana imenuje in razrešuje enega ali
več podžupanov;
-
imenuje in razrešuje člane nadzornega odbora ter
člane komisij in odborov občinskega sveta;
-
nadzoruje delo župana, podžupana in občinske uprave
glede izvrševanja odločitev občinskega sveta;
-
daje mnenje k imenovanju načelnikov upravnih enot;
-
imenuje in razrešuje predstavnike občine v sosvetu
načelnika upravne enote;
-
odloča o pridobitvi in odtujitvi občinskega
premoženja, če ni s tem zakonom drugače določeno;
-
imenuje in razrešuje člane sveta za varstvo
uporabnikov javnih dobrin.
-
odloča o drugih zadevah, ki jih določa zakon in
statut občine;
Občinski svet odloča tudi o na občino z
zakonom prenesenih zadevah iz državne pristojnosti, če zakon ne določa, da o
teh zadevah odloča drug občinski organ.
30. člen
Občinski svet ima komisijo za mandatna
vprašanja, volitve in imenovanja, ki jo imenuje izmed članov občinskega sveta.
Občinski svet lahko ustanovi tudi druge
komisije in odbore kot svoja delovna telesa. Člane komisij in odborov imenuje
izmed članov občinskega sveta, lahko pa tudi izmed drugih občanov.
Občinski svet lahko kot svoja posvetovalna
telesa z odlokom ustanovi tudi krajevne, vaške ali četrtne odbore. Člane teh
odborov imenuje in razrešuje občinski svet. Imenuje jih izmed prebivalcev
posameznih ožjih delov občine, če v občini niso ustanovljeni ožji deli, pa
izmed prebivalcev posameznih območij občine, določenih z odlokom. S statutom občine
ali odlokom se lahko določi, da člane teh odborov imenujejo in razrešujejo na
svojih zborih prebivalci ožjih delov oziroma z odlokom določenih območij občine.
S statutom občine ali odlokom se lahko določi, da ima krajevni, vaški ali četrtni
odbor pravico občinskemu svetu predlagati odločitve, ki se nanašajo na ožji del
občine. Če tako določa statut občine ali odlok, mora občinski svet pred vsako
odločitvijo, ki se nanaša na ožji del občine, obvezno pridobiti mnenje
krajevnega, vaškega oziroma četrtnega odbora.
31. člen
Komisije in odbori občinskega sveta v
okviru svojega delovnega področja v skladu s statutom občine in poslovnikom
občinskega sveta obravnavajo zadeve iz pristojnosti občinskega sveta in dajejo
občinskemu svetu mnenja in predloge.
32. člen
Nadzorni odbor je najvišji organ nadzora javne
porabe v občini. V okviru svoje pristojnosti nadzorni odbor:
-
opravlja nadzor nad razpolaganjem s premoženjem
občine;
-
nadzoruje namenskost in smotrnost porabe
proračunskih sredstev;
-
nadzoruje finančno poslovanje uporabnikov
proračunskih sredstev.
Nadzor vsebuje ugotavljanje zakonitosti in
pravilnosti poslovanja pristojnih organov, organov in organizacij porabnikov
občinskega proračuna in pooblaščenih oseb z občinskimi javnimi sredstvi in
občinskim javnim premoženjem in ocenjevanje učinkovitosti in gospodarnosti
porabe občinskih proračunskih sredstev.
Delo nadzornega odbora je javno. Nadzorni odbor
je pri svojem delu dolžan varovati osebne podatke ter državne, uradne in
poslovne skrivnosti, ki so tako opredeljene z zakonom, drugim predpisom ali z
akti občinskega sveta in organizacij uporabnikov proračunskih sredstev in
spoštovati dostojanstvo, dobro ime in integriteto posameznikov.
Nadzorni odbor o svojih ugotovitvah, ocenah in
mnenjih izdela poročilo s priporočili in predlogi. Občinski svet, župan ter
organi porabnikov občinskih proračunskih sredstev so dolžni obravnavati
poročilo nadzornega odbora ter upoštevati njegova priporočila in predloge v
skladu s svojimi pristojnostmi.
Statut občine določa naloge, postopke in načine
dela nadzornega odbora, oblikovanje nadzornega odbora, načela za organizacijo
dela in predstavljanje nadzornega odbora, obveznosti in pravice občinskih
organov v zvezi z delom ter priporočili in predlogi nadzornega odbora ter
javnost dela nadzornega odbora. Nadzorni odbor v skladu s statutom občine
sprejme svoj poslovnik.
32.a člen
Člane nadzornega odbora imenuje občinski svet.
Člani nadzornega odbora opravljajo svoje naloge
nepoklicno.
Člani nadzornega odbora ne morejo biti člani
občinskega sveta, župan, podžupan, člani svetov ožjih delov občine, tajnik
občine, delavci občinske uprave, člani poslovodstev organizacij, ki so
uporabniki proračunskih sredstev.
Strokovno in administrativno pomoč za delo
nadzornega odbora zagotavljata župan in občinska uprava. Posamezne posebne
strokovne naloge nadzora lahko opravi izvedenec, ki ga na predlog nadzornega
odbora imenuje občinski svet.
Glede razrešitve člana nadzornega odbora se
primerno uporabljajo razlogi iz določbe prvega odstavka 37.a člena tega zakona.
Razrešitev opravi občinski svet na predlog nadzornega odbora. Članstvo v
nadzornem odboru preneha z dnem razrešitve oziroma z dnem poteka mandatne dobe
članov sveta.
33. člen
Župan predstavlja in zastopa občino.
Župan predlaga občinskemu svetu v sprejem
proračun občine in zaključni račun proračuna, odloke in druge akte iz
pristojnosti občinskega sveta ter skrbi za izvajanje odločitev občinskega
sveta. Odloke in druge akte iz pristojnosti občinskega sveta lahko predloži
tudi vsak posamezni član občinskega sveta, razen proračuna in zaključnega
računa proračuna ter drugih aktov, za katere je v zakonu ali v statutu občine
določeno, da jih sprejme občinski svet na predlog župana.
Župan ima pravico udeleževati se sej občinskega
sveta in na njih razpravljati, predlagati sklic redne ali izredne seje
občinskega sveta ter predlagati obravnavanje določenih zadev na seji občinskega
sveta.
Župan skrbi za objavo statuta, odlokov in
drugih splošnih aktov občine. Če predsednik občinskega sveta na predlog župana
ne skliče seje v roku enega meseca od podanega predloga, jo lahko skliče župan.
Župan zadrži objavo splošnega akta občinskega
sveta, če meni, da je neustaven ali nezakonit, in predlaga občinskemu svetu,
da o njem ponovno odloči na prvi naslednji seji, pri čemer mora navesti razloge
za zadržanje. Če občinski svet vztraja pri svoji odločitvi, se splošni akt
objavi, župan pa lahko vloži pri ustavnem sodišču zahtevo za oceno njegove
skladnosti z ustavo in zakonom.
Če se odločitev občinskega sveta nanaša na
zadevo, ki je z zakonom prenešena na občino, župan opozori pristojno
ministrstvo na nezakonitost oziroma neprimernost take odločitve.
33.a člen
Podžupan pomaga županu pri njegovem delu.
Župan lahko pooblasti podžupana za opravljanje
posameznih nalog iz svoje pristojnosti.
V statutu občine se določi, kdo nadomešča
župana v primeru njegove odsotnosti ali zadržanosti.
34. člen
V primeru razmer, v katerih bi bilo lahko v
večjem obsegu ogroženo življenje in premoženje občanov, občinski svet pa se ne
more pravočasno sestati, lahko župan sprejme začasne nujne ukrepe. Te mora
predložiti v potrditev občinskemu svetu takoj, ko se ta lahko sestane.
34.a člen
Člani občinskega sveta, župan, podžupan in
tajnik občine so občinski funkcionarji.
35. člen
Občinski svet sprejema odločitve na svoji
seji z večino glasov navzočih članov. Svet lahko veljavno sklepa, če je na seji
navzočih večina članov.
Občinski svet izmed svojih članov izvoli
predsednika, lahko pa tudi enega ali več podpredsednikov občinskega sveta.
Predsednik občinskega sveta predstavlja
svet, ga sklicuje in vodi njegove seje.
Podpredsednik občinskega sveta pomaga
predsedniku pri njegovem delu, ga nadomešča v odsotnosti ali v primeru
zadržanosti in po njegovem pooblastilu opravlja posamezne zadeve z njegovega
delovnega področja.
Strokovno in administrativno pomoč pri pripravi
in vodenju sej občinskega sveta, njegovih komisij in odborov zagotavlja župan z
zaposlenimi v občinski upravi. Občinski svet za opravljanje teh del lahko
imenuje sekretarja občinskega sveta. Če sekretar opravlja svoje delo na podlagi
delovnega razmerja, sklene delovno razmerje v občinski upravi.
36. člen
Občinski svet ureja svoje delo s
poslovnikom, ki ga sprejema z dvotretjinsko večino navzočih članov.
V statutu občine se določi način
zagotavljanja javnosti dela organov občine.
37. člen
Občinski svet se voli na podlagi splošne in
enake volilne pravice z neposrednim in tajnim glasovanjem.
Volilno pravico imajo državljani, ki imajo
v občini stalno prebivališče.
Podrobneje se volitve v občinski svet
uredijo v posebnem zakonu.
37.a člen
Članu občinskega sveta preneha mandat:
-
če izgubi volilno pravico,
-
če postane trajno nezmožen za opravljanje funkcije,
-
če je s pravnomočno sodbo obsojen na nepogojno
kazen zapora, daljšo od šest mesecev,
-
če v treh mesecih po potrditvi mandata ne preneha
opravljati dejavnosti, ki ni združljiva s funkcijo člana občinskega sveta,
-
če nastopi funkcijo ali začne opravljati dejavnost,
ki ni združljiva s funkcijo člana občinskega sveta,
-
če odstopi.
Članu občinskega sveta preneha mandat z dnem,
ko občinski svet ugotovi, da so nastali razlogi iz prejšnjega odstavka.
Ne glede na določbo 30. člena zakona o lokalnih
volitvah, v primerih prenehanja funkcije zaradi razlogov iz prve do pete alinee
prvega odstavka tega člena, nadomesti člana občinskega sveta, ki mu preneha
funkcija, naslednji kandidat z iste liste kandidatov. Če takega kandidata ni,
ga nadomesti kandidat z istoimenske liste v volilni enoti, v kateri je imela
lista največji ostanek glasov v razmerju do količnika v volilni enoti.
37.b člen
Člani občinskega sveta praviloma opravljajo
svojo funkcijo nepoklicno. Način opravljanja funkcije določa občinski statut.
Funkcija člana občinskega sveta ni združljiva s
funkcijo župana, podžupana in člana nadzornega odbora kot tudi ne z delom v
občinski upravi.
Funkcija člana občinskega sveta tudi ni
združljiva s funkcijo načelnika upravne enote in vodje notranje organizacijske
enote v upravni enoti, kot tudi ne z delom v državni upravi na delovnih
mestnih, na katerih delavci izvršujejo pooblastila v zvezi z nadzorstvom nad
zakonitostjo oziroma nad primernostjo in strokovnostjo dela organov občine.
38. člen
Občinski svet šteje od 7 do 45 članov.
39. člen
Na narodnostno mešanih območjih, določenih
z zakonom, kjer živita italijanska oziroma madžarska narodna skupnost, imata
narodni skupnosti v občinskem svetu najmanj po enega predstavnika. S statutom
občine se določi neposredna zastopanost narodnih skupnosti tudi v drugih
organih občine.
V okviru svojih pristojnosti občine s
posebnimi akti urejajo vprašanja, ki zadevajo uresničevanje pravic ter
financiranje narodnih skupnosti.
K predpisom iz prejšnjega odstavka daje
soglasje Svet narodne skupnosti prek predstavnikov narodnih skupnosti v občinskih
svetih. Kadar organi občine odločajo o drugih vprašanjih, ki se nanašajo na
uresničevanje posebnih pravic narodnih skupnosti, morajo predhodno pridobiti
mnenje samoupravne narodne skupnosti.
V narodnostno mešanih občinah se ustanovi
komisija za narodnostna vprašanja. V sestavi komisije imajo pripadniki narodne
skupnosti polovico članov oziroma članic.
Na območjih, kjer živi avtohtono naseljena
romska skupnost, imajo Romi v občinskem svetu najmanj po enega predstavnika.
40. člen
Kadar so v občini pripadniki slovenskega
naroda v manjšini, se za njih smiselno uporabljajo določbe tega zakona o
zastopanosti italijanske in madžarske narodne skupnosti v občinskih organih.
41. člen
Člani občinskega sveta se volijo za štiri
leta. Mandatna doba članov občinskega sveta se začne s potekom mandatne dobe
prejšnjih članov sveta, traja pa do prve seje novo izvoljenega sveta.
42. člen
Župana volijo državljani, ki imajo v občini
stalno prebivališče, na neposrednih tajnih volitvah.
Mandatna doba župana traja 4 leta.
Glede prenehanja mandata župana se primerno
uporabljajo določbe 37.a člena tega zakona.
43. člen
Funkciji župana in podžupana nista
združljivi s funkcijo članov občinskega sveta in članov nadzornega odbora ter z
delom v občinski upravi, kot tudi ne s funkcijami in deli iz tretjega odstavka
37.b člena tega zakona.
Če je član občinskega sveta izvoljen za
župana, mu preneha mandat člana občinskega sveta.
Če je član občinskega sveta imenovan za
podžupana, v času opravljanja te funkcije ne more opravljati funkcije člana občinskega
sveta. V tem času opravlja funkcijo člana občinskega sveta naslednji kandidat z
iste liste kandidatov. Če takega kandidata ni, opravlja funkcijo članov občinskega
sveta kandidat z istoimenske liste v volilni enoti, v kateri je imela lista največji
ostanek glasov v razmerju do količnika v volilni enoti.
44. člen
Neposredne oblike sodelovanja, občanov pri
odločanju v občini so zbor občanov, referendum in ljudska iniciativa.
45. člen
Zbor občanov se lahko skliče za vso občino
ali za njen posamezen del. Skliče ga župan na lastno pobudo, na pobudo sveta
ali na zahtevo petih odstotkov volivcev v občini oziroma v njenem delu, ki ga
določi statut.
46. člen
Občinski svet lahko o kakšnem svojem aktu
ali drugi odločitvi razpiše referendum na lastno pobudo, mora pa ga razpisati,
če to zahteva najmanj deset odstotkov volivcev v občini.
Pravico glasovati na referendumu imajo vsi
občani, ki imajo pravico voliti člane občinskega sveta. Odločitev na
referendumu je sprejeta, če zanjo glasuje večina volivcev, ki so glasovali.
Podrobneje določi način glasovanja na
referendumu statut občine v skladu z zakonom.
Občinski svet določi rok za razpis
referenduma na podlagi zakona.
47. člen
Občinski svet lahko razpiše svetovalni,
referendum o posameznih vprašanjih posebnega pomena iz občinske pristojnosti,
da se ugotovi volja občanov.
Svetovalni referendum ne zavezuje občinskih
organov.
Referendum se razpiše za vso občino ali za
njen del. Statut občine lahko določi, da se referendum razpiše tudi na zahtevo
določenega števila volivcev, ki ga predpiše statut.
48. člen
Najmanj pet odstotkov volivcev v občini
lahko zahteva izdajo ali razveljavitev splošnega akta ali druge odločitve iz
pristojnosti občinskega sveta oziroma drugih občinskih organov.
Organ, na katerega je naslovljena zadeva iz
prvega odstavka, je dolžan v roku, ki ga določi statut občine, najkasneje pa v
treh mesecih odločiti o zahtevi.
V. poglavje
OBČINSKA UPRAVA
49. člen
Občinsko upravo sestavljajo eden ali več
organov občinske uprave, ki jih ustanovi občinski svet na predlog župana s
splošnim aktom ter določi njihovo notranjo organizacijo in delovno področje.
Predstojnik občinske uprave je župan, delo občinske
uprave pa neposredno vodi tajnik občine, ki ga imenuje in razrešuje župan.
Kadar je v občini ustanovljenih več organov občinske
uprave, pooblasti tajnik za posamezne naloge v zvezi z njihovim vodenjem
predstojnike teh organov, katere imenuje in razrešuje župan.
O sporih o pristojnosti med organi občinske
uprave odloča župan.
O izločitvi predstojnika organa občinske uprave
ali zaposlenega v občinski upravi odloča tajnik občine, ki v primeru izločitve
predstojnika občinske uprave o stvari tudi odloči, če je predstojnik pooblaščen
za odločanje v upravnih stvareh.
O izločitvi tajnika občine ali župana odloča občinski
svet, ki v primeru izločitve o stvari tudi odloči.
49.a člen
Občina ne more opravljati za drugo občino
nalog, ki so po zakonu ali drugem predpisu naloge občinske uprave.
Občine se lahko odločijo, da ustanovijo enega
ali več organov skupne občinske uprave.
Organ skupne občinske uprave je ustanovljen, ko
splošni akt o njegovi ustanovitvi, na skupen predlog županov občin, sprejmejo
občinski sveti.
49.b člen
Organ skupne občinske uprave vodi predstojnik,
ki ga imenujejo in razrešujejo župani občin, ki so ustanovile organ skupne občinske
uprave.
Predstojnik organa skupne občinske uprave določi
sistemizacijo delovnih mest v organu in odloča o sklenitvi in prenehanju
delovnega razmerja zaposlenih v tem organu.
49.c člen
Pri izvrševanju upravnih nalog nastopa organ
skupne občinske uprave kot organ tiste občine, v katere krajevno pristojnost
zadeva spada.
Organ skupne občinske uprave mora pri
izvrševanju upravnih nalog ravnati po usmeritvah župana in nalogih tajnika občine,
v katere krajevno pristojnost zadeva spada, glede splošnih vprašanj
organiziranja in delovanja organa skupne občinske uprave pa po skupnih
usmeritvah vseh županov občin, ki so organ skupne občinske uprave ustanovile.
Predstojnik organa skupne občinske uprave
odgovarja za izvrševanje upravnih nalog, ki spadajo v krajevno pristojnost
posamezne občine, županu in tajniku te občine, za delo organa skupne občinske
uprave v celoti pa skupaj vsem županov občin, ki so organ skupne občinske
uprave ustanovile.
O izločitvi predstojnika organa skupne občinske
uprave ali zaposlenega v občinski upravi odloča tajnik občine, v katere
krajevno pristojnost zadeva spada, ki v primeru izločitve predstojnika o stvari
tudi odloči.
49.č člen
Sredstva za delo organa skupne občinske uprave
zagotavljajo občine, ki so organ skupne občinske uprave ustanovile, v razmerju
števila prebivalcev posamezne občine do števila vseh prebivalcev teh občin.
Za škodo, povzročeno z nezakonitim delom
zaposlenega v organu skupne občinske uprave odgovarjajo solidarno občine, ki so
organ ustanovile.
50. člen
Sistemizacijo delovnih mest v občinski
upravi določi župan.
O imenovanju oziroma sklenitvi delovnega
razmerja zaposlenih v občinski upravi odloča župan oziroma po njegovem
pooblastilu tajnik občine.
50.a člen
Občinska uprava opravlja nadzorstvo nad
izvajanjem občinskih predpisov in drugih aktov, s katerimi občina ureja zadeve
iz svoje pristojnosti.
Za opravljanje nadzorstva iz prejšnjega
odstavka se lahko v okviru občinske uprave ustanovi občinska inšpekcija.
Inšpekcijsko nadzorstvo neposredno opravljajo
občinski inšpektorji kot delavci s posebnimi pooblastili, ki morajo
izpolnjevati pogoje, predpisane z zakonom o upravi.
Občinski inšpektorji imajo enaka pooblastila,
dolžnosti in odgovornosti, kot jih imajo inšpektorji po zakonu o upravi.
VI. poglavje
PREMOŽENJE IN FINANCIRANJE OBČINE
51. člen
Premoženje občine sestavljajo nepremične in
premične stvari v lasti občine, denarna sredstva in pravice.
Občina mora s premoženjem gospodariti kot
dober gospodar.
Odsvojitev delov premoženja občine je dopustna
le proti plačilu, ki postane del premoženja občine, razen če se del premoženja
podari za humanitarne, znanstvenoraziskovalne, izobraževalne ali druge tovrstne
namene. Odločitev o odsvojitvi delov premoženja občine sprejme občinski svet.
Za odločanje o pridobitvi in odtujitvi premičnega premoženja ter za pridobitev
nepremičnega premoženja se lahko s statutom občine ali z odlokom občinskega
sveta na podlagi 29. člena tega zakona pooblasti župana.
Vrednost premoženja izkazuje občina v
premoženjski bilanci v skladu z zakonom.
52. člen
Lokalne zadeve javnega pomena financira
občina iz lastnih virov, sredstev države in iz zadolžitve. Lastni viri občine
so:
1.
davki in druge dajatve,
2.
dohodki od njenega premoženja.
Država zagotavlja občinam finančno
izravnavo v takšni višini, da bo javna poraba na prebivalca v vsaki občini
dosegla v povprečju najmanj 90 odstotkov zagotovljene poprečne porabe na
prebivalca v občinah v Republiki Sloveniji.
53. člen
Za financiranje lokalnih zadev javnega
pomena pripadajo občini naslednji prihodki:
1.
davek od premoženja,
2.
davek na dediščine in darila,
3.
davek na dobitke od iger na srečo,
4.
davek na promet nepremičnin,
5.
drugi davki, določeni z zakonom.
Občina lahko predpisuje davke iz prejšnjega
odstavka pod pogoji, ki jih določa zakon.
Za financiranje lokalnih zadev javnega
pomena pripadajo občini tudi prihodki iz dohodnine.
Razmerje za razporeditev prihodkov iz
prejšnjega odstavka se določi s posebnim aktom Državnega zbora.
54. člen
Dohodki od premoženja občine so zlasti:
1.
dohodki od zakupnin in najemnin za zemljišča in objekte, ki so občinska
lastnina,
2.
dohodki od vlaganj kapitala,
3.
dohodki od vrednostnih papirjev in drugih pravic, ki jih je občina
kupila,
4.
dohodki od rent. dobička javnih podjetij in koncesij.
55. člen
Občina se lahko zadolži pod pogoji,
določenimi z zakonom.
56. člen
Država je dolžna zagotoviti občini dodatna
sredstva:
-
do opravljanje nujnih nalog občine;
-
za financiranje nalog, ki jih prenese v
opravljanje občini;
-
za sofinanciranje lokalnih zadev javnega
pomena, kadar ima poseben interes za njen razvoj;
-
izravnavo z investicijskim vložkom v skladu s
programom v občinah z najnižjim komunalnim standardom.
Z državnim proračunom se za posamezno
proračunsko obdobje ob upoštevanju čimbolj enakomernega regionalnega razvoja
določi višina finančnih sredstev, ki se dodelijo posamezni občini zaradi
nemotenega izvajanja lokalnih zadev javnega pomena iz tretje alinee prvega
odstavka tega člena.
Višina sredstev iz drugega odstavka tega
člena se za posamezno občino določi zlasti glede na:
-
število prebivalstva in poseljenost občine,
-
geografske značilnosti,
-
status občine z vidika posebnih interesov
države za njen razvoj.
57. člen
Prihodki in izdatki za posamezne namene
financiranja javne porabe občine morajo biti zajeti v proračunu občine, ki ga
ta sprejme v skladu z zakonom.
Občina lahko razpolaga samo s tistimi
dohodki, ki so bili vplačani v proračun do konca proračunskega leta.
Za izdatke, ki v tekočem letu niso
predvideni v proračunu občine, je potrebno pridobiti predhodno soglasje
občinskega sveta. Občinski proračun se sprejme za proračunsko leto, ki se začne
in konča hkrati s proračunskim letom za državni proračun.
Če občinski proračun ni pravočasno sprejet,
se javna poraba občine začasno financira po proračunu za prejšnje leta.
58. člen
Državni zbor lahko razpusti občinski svet
in razpiše predčasne volitve:
-
če občinski svet v letu, za katero ni bil
sprejet proračun, tudi za prihodnje leto ne sprejme proračuna, ki bi lahko
začel veljati ob začetku leta, ali
-
če se po najmanj trikratnemu sklicu občinskega
sveta v obdobju šestih mesecev občinski svet ne sestane na sklepčni seji.
59. člen
Računsko sodišče preverja poslovanje
samoupravne lokalne skupnosti ter pravnih oseb, ki jih ustanovi samoupravna
lokalna skupnost ali je njihov lastnik.
Porabo sredstev iz prvega odstavka 55.
člena in prvega ter drugega odstavka 56. člena nadzoruje tudi ministrstvo,
pristojno za finance.
60. člen
O načinu financiranja nalog pokrajine
odločajo občine, ki so jo ustanovile, razen za prenesene pristojnosti, za
katere zagotavlja sredstva država.
VII. poglavje
OBČINSKE JAVNE SLUŽBE
61. člen
Občina zagotavlja opravljanje javnih služb,
ki jih sama določi in javnih služb, za katere je tako določeno z zakonom
(lokalne javne službe).
Opravljanje lokalnih javnih služb
zagotavlja občina:
-
neposredno v okviru občinskih služb (občinske
uprave);
-
z ustanavljanjem javnih gospodarskih in drugih
javnih zavodov ter javnih gospodarskih služb;
-
z dajanjem koncesij;
-
z vlaganjem lastnega kapitala v dejavnost oseb
zasebnega prava.
62. člen
Način in pogoje opravljanja lokalnih javnih
služb predpiše občina, če zakon ne določa drugače.
63. člen
Določbe tega poglavja se smiselno
uporabljajo tudi za pokrajino, uredijo pa se v sporazumu o povezovanju, če za
posamezna vprašanja poseben zakon ne določa drugače.
VIII. poglavje
SPLOŠNI IN POSAMIČNI AKTI OBČINE
64. člen
Občina sprejme svoj statut.
Statut občine določa temeljna načela za
organizacijo in delovanje občine, oblikovanje in pristojnosti občinskih organov
razen glede organov občinske uprave, način sodelovanja občanov pri sprejemanju odločitev v občini in
druga vprašanja skupnega pomena v občini, ki jih določa zakon.
Statut sprejme svet z dvotretjinsko večino
vseh članov. Če statut ni sprejet, se najprej v tridesetih dneh, najkasneje pa
v šestdesetih dneh ponovno odloča o njegovem sprejemu. (drugi
stavek razveljavljen)
65. člen
Občina ureja zadeve iz svoje pristojnosti z
odloki, odredbami, pravilniki in navodili.
Zadeve iz prenesene pristojnosti ureja
občina z odloki in drugimi predpisi, določenimi z zakoni.
66. člen
Statut in drugi predpiši občine morajo biti
objavljeni, veljati pa začnejo petnajsti dan po objavi, če ni v njih drugače
določeno.
Statut in drugi predpisi občine se objavijo
v uradnem glasilu.
67. člen
Občina odloča s posamičnimi akti o upravnih
stvareh iz lastne pristojnosti in iz prenesene državne pristojnosti.
O upravnih stvareh iz občinske pristojnosti
odloča na prvi stopnji občinska uprava, na drugi stopnji pa župan, če ni z
zakonom drugače določeno.
O pritožbah zoper odločbe organa skupne občinske
uprave odloča župan občine, v katere krajevno pristojnost zadeva spada, če
zakon drugače ne določa.
68. člen
Organi občine in nosilci javnih pooblastil
odločajo v upravnih stvareh in o drugih pravicah, obveznostih in pravnih
koristih posameznikov in organizacij v upravnem postopku.
O pritožbah zoper posamične akte izdane v
upravnih stvareh iz prenesene pristojnosti in na podlagi javnih pooblastil,
odloča pristojni državni organ, ki ga določa zakon.
69. člen
O zakonitosti dokončnih posamičnih aktov
organov občine odloča v upravnem sporu pristojno sodišče.
70. člen
Materialni akti in akti poslovanja občine
morajo temeljiti na zakonu in drugem zakonitem predpisu.
71. člen
Določbe tega poglavja se smiselno
uporabljajo tudi za splošne in posamične akte pokrajine in drugih oblik
povezovanja lokalnih skupnosti, če za prenesene naloge in za izvrševanje javnih
pooblastil s posebnim zakonom ni določeno drugače.
IX. poglavje
POKRAJINA
72. člen
Zaradi urejanja in opravljanja lokalnih
zadev širšega pomena se občine lahko povezujejo v pokrajine.
Pokrajina se ustanovi na širšem geografsko
zaokroženem območju, na katerem se odvija pomemben del družbenih, gospodarskih
in kulturnih odnosov tam živečega prebivalstva in na katerem je – glede na
površino ozemlja, število prebivalstva ter obstoječih in potencialnih,
gospodarskih zmogljivosti mogoče planirati razvoj, ki bo pospeševal
gospodarsko, kulturno in socialno ravnotežje v pokrajini in v državi.
V območje pokrajine so vključena celotna
območja posameznih občin.
Narodnostno mešane občine in občine, ki so
zainteresirane za povezavo med njimi, se povezujejo v pokrajino, kjer se
rešujejo širša vprašanja, ki zadevajo uresničevanje v ustavi določenih pravic
in položaja narodnih skupnosti.
Pokrajina je oseba javnega prava.
73. člen
Pokrajina se ustanovi, spremeni ali ukine z
zakonom na podlagi odločitev občinskih svetov, sprejetih z dvotretjinsko večino
vseh članov. O odločitvi občinskega sveta se lahko izvede referendum. Odločitev
o vključitvi občine v pokrajino je na referendumu sprejeta, če se za to odloči
večina volivcev, ki so glasovali.
Občina lahko izstopi iz pokrajine z
odločitvijo sveta občine. O odločitvi sveta občine, se v občini lahko izvede
referendum. Sklep o izstopu mora biti sprejet najkasneje šest mesecev pred
zaključkom proračunskega leta. Pred začetkom postopka za izstop občine iz
pokrajine morata pokrajina in občina izdelati premoženjsko, delitveno in
kadrovsko bilanco. Glede postopka izstopa se smiselno uporabljajo določbe o
ustanovitvi pokrajine.
Pokrajina opravlja lokalne naloge širšega
pomena, ki se nanašajo na komunalni, gospodarski, kulturni in socialni razvoj
svojega območja, na zadovoljevanje skupnih potreb prebivalstva in gospodarstva
na tem območju, na krepitev lokalne samouprave v občinah in na izravnavo
njihovega razvoja.
S statutom pokrajine občine opredelijo
lokalne zadeve širšega pomena, ki jih pokrajina opravlja v svoji pristojnosti,
organe pokrajine in način njenega financiranja.
Za prenesene lokalne zadeve širšega pomena,
za katere je tako določeno v statutu pokrajine, lahko občine dajejo soglasje
pri urejanju teh zadev.
74. člen
Pokrajina v skladu s 73. členom zakona na
podlagi svojih programov zlasti:
-
skrbi za graditev in vzdrževanje komunalnih,
energetskih, prometnih in drugih infrastrukturnih objektov ter za
funkcioniranje ustreznih dejavnosti širšega pomena;
-
skrbi za graditev in vzdrževanje objektov in za
funkcioniranje služb na področju družbenih dejavnosti (šolstvo, kultura,
zdravstvo, socialno varstvo, itd.), ki so pomembne za razvoj regije in niso del
obveznih nalog republike na teh področjih;
-
skrbi za odstranjevanje komunalnih in drugih
odpadkov, za kontrolo in urejanje odplak in za druge oblike varstva okolja z
napravami regionalnih zmogljivosti;
-
pospešuje razvoj gospodarstva, zlasti pa
kmetijstva, obrti in turizma na svojem območju;
-
organizira in vzdržuje dejavnosti, službe in
naprave, s katerimi lahko zagotavljajo pomoč občinam pri opravljanju njihovih nalog
in pomoč pri krepitvi lokalne samouprave v občinah.
75. člen
Prenesene zadeve iz državne pristojnosti
ureja in opravlja pokrajina kot svoje izvirne pristojnosti, če ji država za to
zagotovi sredstva.
76. člen
Pri prenosu pristojnosti iz prejšnjega člena
je potrebno upoštevati naslednja načela in merila:
-
da se zagotavlja ustrezen in enakomeren
gospodarski, kulturni in socialni razvoj pokrajin;
-
da se upoštevajo interesi države v odnosu do
pokrajin in v razmerju do občin;
-
da država omogoča večjo dostopnost ter
decentralizacijo upravnega odločanja in zagotavlja učinkovitost upravnega
delovanja.
77. člen
Država lahko z zakonom prenese določene
zadeve v izvirno pristojnost pokrajine, predvsem s področij:
-
varstva okolja (varstvo tal, zraka, vodni viri,
morje, odlagališča odpadkov, hidrogeološko varstvo, odpadne vode in drugo);
-
urejanja prostora, (prostorsko urejevalska
dokumentacija regionalnih in nižjih ravni);
-
naravnih vrednot in kulturne dediščine;
-
uveljavljanja pravic in položaja narodnih
skupnosti;
-
socialne politike;
-
prometa in zvez (ceste, železnice, prevozi,
telekomunikacije in drugo);
-
oskrbe z energijo;
-
služb za širše območje na področju zdravstva,
socialnega varstva, šolstva in poklicnega usposabljanja;
-
kmetijstva in ribolova;
-
preskrbe, turizma in gostinstva.
78. člen
Na področjih iz prejšnjega člena pokrajina
v okviru načel, ki jih določa zakon, ta področja ureja, opravlja upravne naloge
ter izdaja konkretne upravne akte.
79. člen
Pokrajine sodelujejo tudi pri predlaganju
in izvrševanju drugih zadev iz državne pristojnosti, tako da jo republika
pooblasti za izdajanje posameznih predpisov.
80. člen
Država lahko z zakonom poveri pokrajini
izvrševanje posameznih zadev iz državne pristojnosti.
Zadeve iz prejšnjega odstavka pokrajina
opravlja kot državne zadeve po navodilih in s sredstvi države.
81. člen
Organi pokrajine so pokrajinski svet,
predsednik in po potrebi pokrajinski odbori.
82. člen
Pokrajinski svet je najvišji organ
odločanja o vseh zadevah v okviru pravic in dolžnosti pokrajine.
83. člen
Vsaka občina ima v pokrajinskem svetu enako
število predstavnikov.
Predstavnike občin v pokrajinskem svetu
izvolijo sveti občin.
Na narodnostno mešanih območjih, določenih
z zakonom, kjer živita italijanska oziroma madžarska narodna skupnost, imata
narodni skupnosti v pokrajinskem svetu najmanj po enega predstavnika.
84. člen
Predsednik predstavlja in zastopa
pokrajino. Predsednika izvoli pokrajinski svet izmed svojih članov.
Predsednik skrbi in odgovarja za izvajanje
odločitev pokrajinskega sveta in pokrajinskih odborov.
85. člen
V pokrajini, ki zajema narodnostno mešane
občine, se smiselno uporabljajo določbe 39. člena tega zakona.
86. člen
Občine se zaradi urejanja in opravljanja
lokalnih zadev širšega pomena lahko povezujejo tudi v skupnosti ali zveze dveh
ali več občin.
Način povezovanja ter. položaj teh
skupnosti določijo statuti občin, ki se povezujejo v skupnost ali zvezo občin.
87. člen
Organizacijo pokrajin ureja poseben zakon.
X. poglavje
NADZOR DRŽAVNIH ORGANOV
88. člen
Državni organi nadzorujejo zakonitost dela
organov občin.
V zadevah, ki jih na občine prenese država,
pa opravljajo državni organi tudi nadzor nad primernostjo in strokovnostjo
njihovega dela.
Državni nadzor nad delom organa lokalnih
skupnosti izvršujejo vlada in ministrstva.
89. člen
Župan mora odloke, s katerimi občina ureja
zadeve iz prenesene pristojnosti države brez odlašanja, najpozneje pa hkrati z
objavo, predložiti vladi oziroma ustreznemu ministrstvu.
Vlada oziroma ministrstvo odloke, za katere
meni, da so nezakoniti, lahko zadrži glede izvrševanja in jih predloži
Ustavnemu sodišču.
90. člen
Če občina ne izvaja prenesenih nalog ali
nalog na podlagi javnih pooblastil ji pristojno ministrstvo naloži izpolnitev
naloge z odločbo.
Če občina z odločbo v določenem roku ne
izpolni naloge, sprejme ministrstvo potrebne ukrepe na stroške občine.
XI. poglavje
VARSTVO LOKALNE SAMOUPRAVE IN PRAVIC POSAMEZNIKOV TER ORGANIZACIJ
91. člen
Občina oziroma pokrajina lahko vloži
zahtevo za presojo ustavnosti in zakonitosti predpisov države pri Ustavnem sodišču,
s katerimi se posega v ustavni položaj in pravice lokalne skupnosti.
92. člen
Občina oziroma pokrajina lahko v upravnem
sporu spodbija konkretne upravne akte in ukrepe, s katerimi državni organi
izvršujejo oblastni nadzor.
93. člen
Občina oziroma pokrajina ima v postopku, v
katerem se odloča o pravicah in obveznostih posameznikov in organizacij pred
državnimi organi položaj stranke, če so s temi akti neposredno prizadete njene
pravice in koristi, določene z ustavo in zakoni.
94. člen
Državni zbor mora pred izdajo zakonov in
drugih predpisov, ki se v skladu z ustavo tičejo koristi občin in pokrajin,
pridobiti njihovo mnenje. Če se predpis nanaša na posamezne občine oziroma
pokrajine in posega v njihove koristi, mora izdajatelj predpisa pred njegovo izdajo
seznaniti prizadeto občino oziroma pokrajino o namenu takšnega urejanja.
____________
Zakon o lokalni samoupravi – ZLS (Uradni list RS,
št. 72/93)
vsebuje naslednje prehodne in končne določbe:
»XII. poglavje
PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
95. člen
V delih občin, kjer se državljani na zborih
krajanov v krajevnih skupnostih, skladno z zakonom o referendumu za ustanovitev
občin odločijo, da bodo izvedli referendume o oblikovanju novih občin do
31. marca 1994, se izvedejo volitve do 30. junija 1994. V drugih
občinah se izvedejo volitve aprila 1994, referendumi o oblikovanju novih občin
pa najkasneje do 31. decembra 1995.
Do sprejetja nove sistemske zakonodaje za
financiranje občin pripada novo oblikovanim občinam delež javne porabe po
sprejetem letnem proračunu preračunano na prebivalca, pri čemer se začete
naložbe nadaljujejo po sprejetem programu za tekoče leto. Država zagotavlja
takojšnje in redno financiranje novo nastali občini.
96. člen
V posameznih delih občine občani na svojih
zborih oblikujejo zahteve po ustanovitvi svoje občine.
Zbore občanov skliče za območja sedanjih
krajevnih skupnosti oziroma dele občine predsednik občinske skupščine oziroma
župan.
V morebitnih sporih med posameznimi deli
občine glede ustanovitve samostojnih občin posreduje arbitraža, ki jo
sestavljajo predstavniki sprtih strani ter predstavniki vlade.
97. člen
Območja mestnih četrti določijo polnoletni
prebivalci z referendumom.
98. člen
Državni zbor sprejme zakon o ustanovitvi in
mejah novih občin v treh mesecih po izvedenih referendumih o ustanovitvi občin.
99. člen
Nove občine morajo v treh mesecih po
uveljavitvi zakona iz prejšnjega člena izvoliti občinski oziroma mestni svet.
Ta pripravi in sprejme statut in druge akte potrebne za prevzem funkcij po tem
zakonu v treh mesecih po konstituiranju sveta.
Za volitve in sklice prvih sej občinskih
oziroma mestnih svetov se uporabljajo določbe Zakona o lokalnih volitvah.
100. člen
Občinski sveti morajo v šestih mesecih po
prevzemu funkcij po prejšnjem členu urediti medsebojna premoženjskopravna
razmerja.
Osnova za delitev premoženja je zlasti:
-
število prebivalstva;
-
udeležba posameznih delov občine v
zagotavljanju premoženja občine;
-
lastna udeležba posameznih delov občine pri
izgradnji ali oblikovanju premoženja v občini;
-
obstoječa bremena občin ter terjatve, ki bodo
dospevale v naslednjih letih.
Če pride do spora glede delitve premoženja
sprte strani oblikujejo arbitražo, v kateri sodeluje predstavnik vlade, ter
enako število predstavnikov sprtih strani.
Če spora ni mogoče rešiti na način iz
prejšnjega odstavka, odloči Vrhovno sodišče v upravnem sporu meritorno.
101. člen
Delavci občinskih upravnih organov, razen
delavcev, ki opravljajo državne funkcije, ki jih prevzame država in tajniki ter
drugi zaposleni v organih krajevnih skupnosti imajo ob reorganizaciji lokalnih
skupnosti po tem zakonu pravice, ki jih zakon zagotavlja delavcem v državnih
organih za primer reorganizacije ali spremenjenih pristojnosti upravnih
organov.
102. člen
Ta zakon začne veljati petnajsti dan po
objavi, v Uradnem listu Republike Slovenije.«.
____________
Odločba o razveljavitvi prvega odstavka 95. člena
zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 6/94)
spreminja 95. člena zakona tako, da se glasi:
»95. člen
V delih občin, kjer se državljani na zborih
krajanov v krajevnih skupnostih, skladno z zakonom o referendumu za ustanovitev
občin odločijo, da bodo izvedli referendume o oblikovanju novih občin do
31. marca 1994, se izvedejo volitve do 30. junija 1994. V drugih
občinah se izvedejo volitve aprila 1994, referendumi o oblikovanju novih občin
pa najkasneje do 31. decembra 1995. (razveljavljen)
Do sprejetja nove sistemske zakonodaje za
financiranje občin pripada novo oblikovanim občinam delež javne porabe po
sprejetem letnem proračunu preračunano na prebivalca, pri čemer se začete
naložbe nadaljujejo po sprejetem programu za tekoče leto. Država zagotavlja
takojšnje in redno financiranje novo nastali občini.«.
____________
Zakon o spremembah in dopolnitvah zakona o lokalni
samoupravi (Uradni list RS, št. 57/94)
vsebuje naslednjo končno določbo:
»10. člen
Ta zakon začne veljati naslednji dan po
objavi. v Uradnem listu Republike Slovenije.«.
____________
Zakon o spremembah in dopolnitvah zakona o lokalni
samoupravi (Uradni list RS, št. 14/95)
črta 95. člen zakona:
»95. člen
(črtan)«;
črta 96. člen zakona:
»96. člen
(črtan)«;
črta 97. člen zakona:
»97. člen
(črtan)«;
črta 98. člen zakona:
»98. člen
(črtan)«;
spreminja 99. člen zakona tako, da se glasi:
»99. člen
Občinski sveti sprejmejo statute občin do 30.
aprila 1995.
V enem mesecu po sprejemu statuta občine občinski
svet sprejme poslovnik o svojem delu ter akt o organizaciji in delovnem področju
občinske uprave. Župan izda akt o sistemizaciji delovnih mest v občinski
upravi v enem mesecu po sprejemu akta o organizaciji in delovnem področju občinske
uprave.«;
dodaja 99.a člen zakona, ki se glasi:
»99.a člen
Predpisi prejšnjih občin v delih, s
katerimi so urejene zadeve iz državne pristojnosti, navedene v 101. členu
zakona o upravi (Uradni list RS, št. 67/94), veljajo od 1.1.1995 dalje kot
državni predpisi in jih izvršujejo ter s svojimi predpisi nadomeščajo državni
organi v mejah svojih pristojnosti.
Predpisi prejšnjih občin v delih, s
katerimi so urejene lokalne zadeve iz 21. in 22. člena tega zakona, veljajo od
1.1.1995 dalje kot občinski predpisi in jih izvršujejo ter s svojimi predpisi
nadomeščajo organi občin.«
Z zakoni in drugimi državnimi predpisi
določene pristojnosti organov prejšnjih občin za urejanje in izvrševanje zadev
iz državne pristojnosti ne preidejo na organe novih občin.«;
spreminja 100. člen zakona tako, da se glasi:
»100. člen
Občinski sveti morajo do 30. septembra 1995
urediti medsebojna premoženjskopravna razmerja.
Osnova za delitev premoženja je zlasti:
-
število prebivalstva;
-
udeležba posameznih delov občine v
zagotavljanju premoženja občine;
-
lastna udeležba posameznih delov občine pri
izgradnji ali oblikovanju premoženja v občini;
-
obstoječa bremena občin ter terjatve, ki bodo
dospevale v naslednjih letih.
Če pride do spora glede delitve premoženja
sprte strani oblikujejo arbitražo, v kateri sodeluje predstavnik vlade, ter
enako število predstavnikov sprtih strani.
Če spora ni mogoče rešiti na način iz
prejšnjega odstavka, odloči Vrhovno sodišče v upravnem sporu meritorno.«;
dodaja 100.a člen zakona, ki se glasi:
»100.a člen
Dokler se občine ne dogovorijo o
izvrševanju ustanoviteljskih pravic do javnih zavodov, skladov in javnih podjetij,
ustanovljenih za območje več občin, izvršujejo ustanoviteljske pravice organi
občine, v kateri je sedež javnega zavoda oziroma javnega podjetja, ob soglasju
organov vseh občin na tem območju.«;
dodaja 100.b člen zakona, ki se glasi:
»100.b člen
Za člane občinskega sveta, župana,
podžupana in tajnika se uporabljajo določbe zakona o funkcionarjih v državnih
organih (Uradni list RS, št. 30/90, 18/91, 22/91, 2/91-I, 4/93) in določbe
zakona o razmerjih plač v javnih zavodih, državnih organih in v organih
lokalnih skupnosti (Uradni list RS, št. 18/94).
Za zaposlene v občinski upravi se
uporabljajo predpisi o delovnih razmerjih in plačah, ki veljajo za delavce v
državni upravi. Pri tem se lahko za delovno mesto tajnika občinske uprave
določi količnik za določitev osnovne plače največ v višini, ki ne dosega
količnika delovnega mesta načelnika upravne enote.«;
dodaja 100.c člen zakona, ki se glasi:
»100.c člen
Občine morajo uskladiti svoje splošne akte,
sprejete do uveljavitve tega zakona, z določbami tega zakona v roku 30 dni po
uveljavitvi tega zakona.«;
ter vsebuje naslednjo končno določbo:
»26. člen
Ta zakon začne veljati naslednji dan po
objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.«.
____________
Odločba o razveljavitvi prvega odstavka 101. člena
zakona o upravi in tretjega odstavka 99.a člena zakona o lokalni samoupravi
(Uradni list RS, št. 20/95)
spreminja 99.a člen tako, da se glasi:
»99.a člen
Predpisi prejšnjih občin v delih, s
katerimi so urejene zadeve iz državne pristojnosti, navedene v 101. členu
zakona o upravi (Uradni list RS, št. 67/94), veljajo od 1.1.1995 dalje kot
državni predpisi in jih izvršujejo ter s svojimi predpisi nadomeščajo državni
organi v mejah svojih pristojnosti.
Predpisi prejšnjih občin v delih, s
katerimi so urejene lokalne zadeve iz 21. in 22. člena tega zakona, veljajo od
1.1.1995 dalje kot občinski predpisi in jih izvršujejo ter s svojimi predpisi
nadomeščajo organi občin.«;
Z zakoni in drugimi državnimi predpisi
določene pristojnosti organov prejšnjih občin za urejanje in izvrševanje zadev
iz državne pristojnosti ne preidejo na organe novih občin. (razveljavljen)«;
ter v zvezi z razveljavitvijo tretjega odstavka 99.a
člena zakona določa:
»Razveljavitev
začne učinkovati 1. junija 1995.«.
____________
Odločba o: – razveljavitvi 1. člena zakona o prevzemu
državnih funkcij, ki so jih do 31. 12. 1994 opravljali organi občin, –
razveljavitvi prvega odstavka 99.a člena zakona o lokalni samoupravi, –
razveljavitvi naslednjih točk v 3. členu zakona o prevzemu državnih funkcij, ki
so jih do 31. 12. 1994 opravljali organi občin: točke I/11, točke V/13, kolikor
se nanaša na upravne naloge, ki pomenijo izvrševanje občinskih predpisov s
področja urejanja prometa, točke VI/1, kolikor se nanaša na pripravo lokacijske
dokumentacije, točke VI/5, kolikor se nanaša na ugotavljanje javne koristi v
skladu z občinskimi prostorskimi plani oziroma izvedbenimi akti, točke VI/7,
kolikor se nanaša na prevzem upravnih nalog iz drugega odstavka 3. člena,
četrtega odstavka 10. člena, tretjega odstavka 27. člena, prvega odstavka 28.
člena, tretjega odstavka 41. člena in drugega odstavka 50. člena stanovanjskega
zakona, iz pristojnosti mestnih občin, in točke VII/2, kolikor se nanaša na
lokalne ceste, – razveljavitvi 9. člena zakona o spremembah in dopolnitvah
stanovanjskega zakona, kolikor se nanaša na mestne občine, – ugotovitvi, da
zakon o prevzemu državnih funkcij, ki so jih do 31. 12. 1994 opravljali organi
občin, ni v skladu z ustavo, kolikor ne upošteva posebnega ustavnega statusa
mestnih občin, in o naložitvi Državnemu zboru, da mora to neskladje z ustavo
odpraviti v 9 mesecih od objave te odločbe v Uradnem listu RS, – ugotovitvi, da
točke I/1, III/1, III/10, IV/1, V/6, V/19, VI/2, VI/3, VI/8 in VII/3 člena 3
zakona o prevzemu državnih funkcij, ki so jih do 31. 12. 1994 opravljali organi
občin, niso v neskladju z ustavo, – ugotovitvi, da točke V/13, VI/1, VI/5, VI/7
in VII/2 člena 3 zakona o prevzemu državnih funkcij, ki so jih do 31. 12. 1994
opravljali organi občin, v preostalem niso v neskladju z ustavo, razen v delih
iz točke 3 tega izreka (Uradni list RS, št. 44/96)
spreminja 99.a člen zakona tako, da se glasi:
»99.a člen
Predpisi prejšnjih občin v delih, s
katerimi so urejene zadeve iz državne pristojnosti, navedene v 101. členu
zakona o upravi (Uradni list RS, št. 67/94), veljajo od 1.1.1995 dalje kot
državni predpisi in jih izvršujejo ter s svojimi predpisi nadomeščajo državni
organi v mejah svojih pristojnosti. (razveljavljen)
Predpisi prejšnjih občin v delih, s
katerimi so urejene lokalne zadeve iz 21. in 22. člena tega zakona, veljajo od
1.1.1995 dalje kot občinski predpisi in jih izvršujejo ter s svojimi predpisi
nadomeščajo organi občin.
Z zakoni in drugimi državnimi predpisi
določene pristojnosti organov prejšnjih občin za urejanje in izvrševanje zadev
iz državne pristojnosti ne preidejo na organe novih občin. (razveljavljen)«.
____________
Zakon o dopolnitvi zakona o lokalni samoupravi – ZLS-G
(Uradni list RS, št. 26/97)
vsebuje naslednjo končno določbo:
»2. člen
Ta zakon začne veljati petnajsti dan po objavi
v Uradnem listu Republike Slovenije.«.
____________
Zakon o spremembah in dopolnitvah zakona o lokalni
samoupravi – ZLS-H (Uradni list RS, št. 70/97)
vsebuje naslednjo prehodno in končno določbo:
»18. člen
Občinski sveti morajo uskladiti statute s tem
zakonom v šestih mesecih po njegovi uveljavitvi.
Ožjim delom občin, ki so pravne osebe in
katerih organizacija, delovanje in pravni status ne bodo usklajeni z določbami
tega zakona, preneha pravna subjektiviteta ter se po uradni dolžnosti odpravijo
njihovi žiro računi z 31. 12. 1998.
Določba drugega odstavka 12. člena tega zakona
se prične uporabljati s konstituiranjem novih občinskih organov po rednih
lokalnih volitvah v letu 1998.
19. člen
Ta zakon začne veljati naslednji dan po objavi
v Uradnem listu Republike Slovenije.«.
____________
Zakon o spremembi zakona o lokalni samoupravi – ZLS-I
(Uradni list RS, št. 10/98)
vsebuje naslednjo končno določbo:
»2. člen
Ta zakon začne veljati naslednji dan po objavi
v Uradnem listu Republike Slovenije. «.