Neuradno prečiščeno besedilo, ki vsebuje to spremembo:
Opozorilo: Neuradno prečiščeno besedilo
predpisa predstavlja zgolj informativni delovni pripomoček, glede katerega
organ ne jamči odškodninsko ali kako drugače.
Neuradno prečiščeno besedilo Zakona o delavcih
v državnih organih obsega:
-
Zakon o delavcih v državnih organih (Uradni list RS, št. 15/90 z dne 20.
4. 1990),
-
Zakon o spremembah in dopolnitvah zakona o delavcih v državnih organih
(Uradni list RS, št. 5/91 z dne 8. 2. 1991),
-
Zakon o spremembi zakona o delavcih v državnih organih (Uradni list RS,
št. 18/91 z dne 27. 4. 1991),
-
Zakon o dopolnitvi zakona o delavcih v državnih organih (Uradni list RS,
št. 22/91 z dne 31. 5. 1991),
-
Zakon o spremembi in dopolnitvi zakona o delavcih v državnih organih
(Uradni list RS, št. 2/91-I z dne 28. 6. 1991),
-
Zakon o spremembah zakona o delavcih v državnih organih (Uradni list RS,
št. 4/93 z dne 16. 1. 1993),
-
Zakon o razmerjih plač v javnih zavodih, državnih organih in v organih
lokalnih skupnosti (Uradni list RS, št. 18/94 z dne 8. 4. 1994),
-
Zakon o spremembah in dopolnitvah zakona o delavcih v državnih organih –
ZDDO-F (Uradni list RS, št. 70/97 z dne 14. 11. 1997).
ZAKON
o delavcih v državnih organih
(neuradno prečiščeno besedilo št. 7)
(delno
prenehal veljati)
I. SPLOŠNA DOLOČBA
1. člen
Delovna razmerja in plače delavcev v državnih organih se urejajo z zakonom o temeljnih
pravicah iz delovnega razmerja, z zakonom o delovnih razmerjih in s tem
zakonom, če s posebnim zakonom ni drugače določeno.
2. člen
V državnih organih ima sindikat položaj,
kot ga določa zakon o delovnih razmerjih. Za delovanje sindikata se
zagotavljajo enaki pogoji, kot so določeni s kolektivno pogodbo za delovanje
sindikata v družbenih dejavnostih.
II. DELOVNA RAZMERJA
Sklenitev delovnega razmerja
3. člen
Delavec sklene delovno razmerje za
nezasedeno delovno mesto, določeno v aktu o sistemizaciji delovnih mest, za
katerega izpolnjuje predpisane pogoje. Delovno razmerje se sklene z odločbo
funkcionarja, ki vodi upravni organ (v nadaljnjem besedilu: predstojnik) po
postopku, določenim z aktom Vlade Republike Slovenije (v nadaljnjem besedilu:
vlada).
Akt o notranji organizaciji in
sistemizaciji delovnih mest ministrstva oziroma organov v njegovi sestavi izda
minister s soglasjem vlade. Predstojnik organa v sestavi pripravi predlog akta
notranje organizacije in sistemizacije delovnih mest organa v sestavi.
Pri pripravi akta o notranji organizaciji
in sistemizaciji mora predstojnik upoštevati pristojnostim, pooblastila in obseg
nalog organa. Notranjo organizacijo in razmerja med organizacijskimi enotami
mora urediti tako, da je zagotovljeno strokovno, učinkovito in racionalno
izvrševanje funkcij organa. S spremembami akta o notranji organizaciji in
sistemizaciji delovnih mest lahko predstojnik s soglasjem vlade odpravlja
oziroma ustanavlja notranje organizacijske enote in delovna mesta.
Na predlog ministrstva, pristojnega za
upravo, določi vlada skupne osnove in kriterije za notranjo organizacijo in
sistemizacijo delovnih mest ter nomenklaturo nazivov in vsebino nalog za
skupine delovnih mest, enotne zahteve glede izobrazbe in druge pogoje, potrebne
za zasedbo delovnih mest.
3.a člen
Načelnik upravne enote ima pooblastila
predstojnika, ki se nanašajo na uresničevanje pravic, obveznosti in
odgovornosti iz delovnega razmerja.
4. člen
V državnem organu lahko sklene delovno
razmerje, kdor poleg splošnih pogojev, določenih z zakonom, izpolnjuje še tele
posebne pogoje:
-
da je državljan Republike Slovenije,
-
da je polnoleten,
-
da ni bil obsojen za kaznivo dejanje, ki je po zakonu ovira za sklenitev
delovnega razmerja v državnem organu,
-
da ima predpisano izobrazbo,
-
da izpolnjuje druge posebne pogoje, določene v sistemizaciji delovnih
mest.
Za višje upravne delavce in upravne delavce
ter za tiste strokovno tehnične delavce, ki opravljajo neposredno delo s strankami,
je pogoj za sklenitev delovnega razmerja tudi aktivno znanje slovenskega
jezika; na območjih, na katerih je določena enakopravnost italijanskega oziroma
madžarskega jezika, pa tudi jezikov teh narodnosti.
Pisarniško-tehnična in pomožna dela lahko
opravlja tudi delavec, ki je dopolnil 15 let starosti.
Tuj državljan ali oseba brez državljanstva lahko sklene delovno
razmerje v državnem organu z dovoljenjem republiškega upravnega organa,
pristojnega za upravo.
5. člen
Delavci, ki jih imenuje ali daje soglasje k
njihovemu imenovanju vlada,
sklenejo delovno razmerje z dnem imenovanja, če z aktom o imenovanju ni drugače
določeno.
Brez javnega natečaja se lahko sklene delovno razmerje v primerih, določenih z zakonom.
6. člen
Osnova za obračun plače je povprečna plača
na delavca, izplačan v gospodarstvu Republike Slovenije za pretekli mesec po
uradnih podatkih Zavoda Republike Slovenije za statistiko, ki je lahko zmanjšan
za odstotek, ki ga določi Vlada Republike Slovenije glede na proračunske možnosti,
vendar ne za več kot 40%.
Delavci v državnih organih se lahko na
ustrezen način organizirajo za dajanje mnenj, pripomb in predlogov predstojniku
v zadevah iz prejšnjega odstavka, o katerih odloča predstojnik.
7. člen
Če predstojnik oceni, da je glede na obseg
dela potrebno skleniti delovno razmerje z novimi delavci, določi v skladu s
sistemizacijo delovnih mest tudi število in vrsto potrebnih delavcev.
Pred odločitvijo o zasedbi prostega
sistemiziranega delovnega mesta z novimi delavci mora predstojnik ugotoviti, ali
je mogoče na tako delovno mesto razporediti delavca iz drugega državnega
organa.
8. člen
V državnem organu se lahko sklene delovno
razmerje za določen čas:
-
če se začasno poveča obseg dela državnega organa,
-
če je treba nadomestiti začasno odsotnega delavca, ker je nujno, da se
opravijo določena dela in naloge,
-
če gre za dela, ki so projektno organizirana,
-
če gre za delavca, ki sklene delovno razmerje zaradi usposabljanja in
izpopolnjevanja,
-
v drugih primerih, ko izvršitev del po svoji naravi traja določen čas.
Delovno razmerje se lahko na podlagi
prejšnjega odstavka sklene le, če opravljanja nalog državnega organa ni smotrno
zagotoviti s spremembami akta o notranji organizaciji in sistemizaciji delovnih
mest, z razporejanjem delavcev iz drugega državnega organa, ali z odreditvijo
dela delavcem na drugih delovnih mestih v istem ali drugem državnem organu.
Delovno razmerje za določen čas, za čas
trajanja funkcije ministra, lahko izjemoma sklene tudi delavec, ki v kabinetu
ministra opravlja strokovno tehnične, specializirane oziroma najzahtevnejše
pospeševalne in razvojne naloge uprave, vezane na ministrove funkcije vodenja
ministrstva in usklajevanja strokovnih področij dela znotraj ministrstva.
Delovno razmerje sklene brez javnega natečaja in ne glede na določbe akta o
notranji organizaciji in sistemizaciji delovnih mest o predhodnem preizkusu
usposobljenosti za delo, poskusnem delu in pogoju delovne dobe. Na predlog
ministra določi vlada, najkasneje v 60 dneh od dneva nastopa svoje funkcije,
kriterije zahtevnosti in število takih delovnih mest v kabinetu ministra.
Delovno razmerje za določen čas iz
prejšnjega odstavka sklene delavec s pogodbo o zaposlitvi. Pogodba o zaposlitvi
mora vsebovati podatke o pogodbenih strankah, datumu nastopa dela, nazivu
delovnega mesta, vrsti in opisu dela, delovnem razmerju s polnim ali krajšim
delovnim časom in o drugih pravicah in obveznostih. V pogodbi o zaposlitvi za
določen čas se lahko delavcu določi tudi pravica do prejemanja plače po
prenehanju delovnega razmerja, če ne more najti zaposlitve, vendar največ za
tri mesece.
9. člen
Kadar gre za dela, katerih opravljanje ne
zahteva polnega delovnega časa, zaradi njihove narave in zahtevnosti pa jih ni
mogoče združevati z deli drugih delovnih mest, se lahko sklene delovno razmerje
za delovni čas, krajši od polnega delovnega časa. Taka dela se določijo v
sistemizaciji delovnih mest.
10. člen
Za ugotovitev kandidatove usposobljenosti
za delo se lahko opravi predhodni preizkus. Predhodni preizkus je obvezen za
delavce, ki se prvič zaposlijo v državnih organih.
Kandidatovo usposobljenost za delo se lahko
preizkusi s pisno nalogo, s testom ali na drug primeren način, ki ga določi
predstojnik.
11. člen
Za delovna mesta upravnih delavcev in
strokovno tehničnih delavcev z visoko izobrazbo in drugih delavcev, za katera
je tako določeno s sistemizacijo delovnih mest, se kot poseben pogoj za delo
določi poskusno delo. Poskusno delo sme trajati najmanj en in največ šest
mesecev, kar se za posamezna delovna mesta določi v sistemizaciji delovnih
mest.
Poskusno delo spremlja in ocenjuje
tričlanska komisija, imenovana za vsak primer posebej. Člani komisije morajo
imeti najmanj enako stopnjo izobrazbe kot delavec na poskusnem delu.
Poskusnega dela po prvem odstavku tega
člena ni treba opraviti delavcem, ki zasedejo delovno mesto na podlagi napredovanja
po 21. členu tega zakona.
12. člen
V primerih, ko ni mogoče v okviru rednega
delovnega časa opraviti določenih del, ki morajo biti opravljena brez
prekinitve oziroma določenega dne ali v določenem roku, lahko predstojnik
odredi, da se taka dela opravijo v času, daljšem od polnega delovnega čas.
Delo v smislu prejšnjega odstavka se lahko
odredi:
-
v primerih, ko je določena nepredvidena dela potrebno opraviti v
določenem roku, vendar samo, če tega dela ne morejo opraviti drugi delavci v
okviru polnega delovnega časa ali če nastane potreba po takšnem delu zaradi
nepredvidenega izostanka delavca, ki bi moral opraviti tako delo;
-
če je potrebno dokončati začeta dejanja v postopku pred državnimi organi
ali če je potrebno neprekinjeno opraviti druga dela;
-
če je potrebno opraviti nujno inšpekcijsko zadevo ali drugo nujno
dejanje v postopku;
-
če gre za dokončanje tehničnih opravil oziroma storitev v primeru, ko
jih zaradi tehnologije začetega procesa brez škode ali dodatnih stroškov ni
mogoče prekiniti;
-
če so potrebni neprekinjeni ukrepi pri izvajanju varnostnih nalog.
Delavec lahko opravlja delo, daljše od polnega
delovnega časa, največ 8 ur na teden.
13. člen
Če je v državnem organu organizirana
dežurna služba ali stalna pripravljenost za delo, se kot delo, daljše od
polnega delovnega časa, šteje le čas, ko je delavec dejansko opravljal dela iz
prejšnjega člena.
Dežurna služba in stalna pripravljenost za
delo se štejejo kot poseben delovni pogoj. Način in pogoji za opravljanje del
ter obseg dela, daljšega od polnega delovnega časa, se upošteva pri odmerjanju
drugih pravic, odvisnih od dolžine in narave delovnega časa.
Delavci v upravi
14. člen
Za pomoč pri vodenju in usklajevanju dela v
upravnih organih in v upravnih enotah, za vodenje organizacijskih enot na
širših delovnih področjih upravnega organa, za vodenje upravnih enot in za
opravljanje najzahtevnejših in specializiranih nalog se imenujejo višji upravni
delavci.
Za opravljanje strokovnih del, s katerimi
se zagotavlja izvrševanje upravnih funkcij, se imenujejo upravni delavci.
Dela, s katerimi se zagotavljajo splošni,
tehnični in drugi pogoji za delo (spremljajoča dejavnost), opravljajo strokovno
tehnični delavci.
15. člen
Višji upravni delavci so: generalni sekretar,
državni podsekretar, svetovalec vlade, podsekretar, pomočnik predstojnika,
svetovalec predstojnika, načelnik upravne enote, pomočnik načelnika upravne
enote, vodja notranje organizacijske enote v upravni enoti, svetovalec
načelnika upravne enote, vodja izpostave v upravni enoti in višji svetovalec.
16. člen
Upravni delavci so: svetovalec, višji
referent, višji sodelavec, sodelavec in referent.
17. člen
V republiških upravnih organih se kot
upravni delavci s posebnimi pooblastili imenujejo republiški inšpektorji in
drugi upravni delavci, za katere so s sistemizacijo delovnih mest določena
posebna pooblastila; imenuje jih minister s soglasjem Vlade Republike Slovenije.
18. člen
Strokovno tehnični delavci so: višji
strokovni sodelavec, samostojni strokovni sodelavec, strokovni sodelavec,
finančni referent, pisarniški referent, administrativni sodelavec,
administrator in manipulant.
19. člen
Višje upravne delavce imenuje vlada na
predlog predstojnika; imeti morajo univerzitetno izobrazbo ali končano visoko
upravno šolo, če ni enakega programa za pridobitev univerzitetne izobrazbe.
Višji upravni delavci so za svoje delo
osebno odgovorni predstojniku oziroma vodji organizacijske enote in vladi.
20. člen
(črtan)
21. člen
Upravnega delavca imenuje v naziv, ki je za
ustrezna delovna mesta predpisan v sistemizaciji delovnih mest, predstojnik
upravnega organa.
Upravni delavci so za svoje delo odgovorni
vodji organizacijske enote in predstojniku.
Upravni delavec lahko glede na potrebe dela
v upravnih organih po treh letih napreduje na zahtevnejše delovno mesto:
-
če izpolnjuje pogoje glede izobrazbe in delovnih izkušenj ter druge
pogoje, določene v sistemizaciji delovnih mest,
-
če se odlikuje po svoji strokovnosti, sposobnosti, po rezultatih dela in
prizadevnosti pri delu,
-
če opravi potreben strokovni izpit oziroma preizkus v skladu s posebnim
zakonom.
22. člen
(črtan)
23. člen
Organ, pristojen za imenovanje, razreši
višjega upravnega delavca oziroma upravnega delavca:
1.
ki pisno zaprosi za razrešitev ali za prenehanje delovnega razmerja;
2.
ki mu preneha delovno razmerje po zakonu;
3.
ki po delovnih in strokovnih kvalitetah ni več primeren za opravljanje
dela.
Šteje se, da višji upravni delavec oziroma
upravni delavec po delovnih in strokovnih kvalitetah ni več primeren za
opravljanje dela:
-
če nima znanj in zmožnosti za opravljanje del delovnega mesta;
-
če ne dosega pričakovanih rezultatov, ker ne opravlja s sistemizacijo
ali z odredbo predstojnika naloženih nalog v določenih in dogovorjenih rokih
oziroma naloženih nalog ne opravlja strokovno in kvalitetno;
-
če organizacijska enota, ki jo vodi ne opravlja z aktom o notranji
organizaciji in sistemizaciji delovnih mest določenih nalog oziroma, če ne
izvršuje pooblastil;
-
če zaradi neustreznega vodenja prihaja do nesoglasij med delavci,
drugimi organizacijskimi enotami oziroma s predstojnikom.
Dejstva iz prejšnjega odstavka ugotovi
tričlanska komisija, ki jo imenuje predstojnik. Komisijo sestavljajo delavci
istega ali s soglasjem predstojnika drugega organa, delavci tega organa, ki
imajo najmanj enako stopnjo izobrazbe ter zasedajo najmanj enako zahtevno in po
vsebini dela podobno delovno mesto, kot ga zaseda delavec, ki je v postopku.
V postopku ugotavljanja dejstev iz
prejšnjega odstavka se višjemu upravnemu delavcu oziroma upravnemu delavcu
omogoči, da se izjasni o dejstvih ter, da si zagotovi obrambo.
Predlog predstojnika za razrešitev višjega
upravnega delavca na podlagi 3. točke prvega odstavka tega člena mora biti
strokovno utemeljen, predlogu mora biti priloženo poročilo komisije. V odločbi
o razrešitvi upravnega delavca morajo biti razlogi za razrešitev strokovno
utemeljeni z ugotovitvami iz poročila komisije.
Zoper odločbo o razrešitvi je dopusten
upravni spor.
23.a člen
Določbe drugega, tretjega in četrtega
odstavka prejšnjega člena se smiselno uporabljajo v postopku ugotavljanja, ali
je strokovno tehnični delavec po delovnih in strokovnih kvalitetah še primeren
za opravljanje dela.
Odločba o ugotovitvi, da strokovno tehnični
delavec po delovnih in strokovnih kvalitetah ni več primeren za opravljanje
dela, mora biti strokovno utemeljena z ugotovitvami iz poročila komisije.
24. člen
Delavcu, ki je razrešen po 3. točki prvega
odstavka 23. člena tega zakona in strokovno tehničnemu delavcu, za katerega se
ugotovi, da po delovnih in strokovnih kvalitetah ni več primeren za opravljanje
dela, lahko preneha delovno razmerje po preteku odpovednega roka.
Če delavcu iz prejšnjega odstavka ne
preneha delovno razmerje, se razporedi v isti ali drug državni organ na delovno
mesto, ki ustreza njegovi izobrazbi, znanju in zmožnostim, v skladu s 30. in
31. členom tega zakona.
Če ne sprejme razporeditve po prejšnjem
odstavku, mu preneha delovno razmerje po preteku odpovednega roka.
24.a člen
Delavca, katerega delo zaradi spremenjenega
obsega dela in s tem povezanih organizacijskih sprememb v organu, ni več
potrebno, se z istim nazivom razporedi v skladu s 30. in 31. členom tega
zakona.
V primeru, da ga ni mogoče razporediti, se
uporabijo določbe 56. člena tega zakona.
25. člen
Strokovno tehničnega delavca sprejme v
delovno razmerje in razporedi na delovno mesto, za katero je ustrezen naziv
predpisan v sistemizaciji delovnih mest, predstojnik upravnega organa oziroma
višji upravni delavec, ki ga za to pooblasti predstojnik upravnega organa.
Strokovno tehnični delavec je za svoje delo
odgovoren predstojniku oziroma vodji organizacijske enote.
26. člen
Delavci v državnem organu se morajo med
trajanjem delovnega razmerja strokovno izpopolnjevati.
Strokovno izpopolnjevanje delavcev ureja
poseben zakon.
27. člen
Delavec, razen višjega upravnega delavca,
sme, poleg svojega dela opravljati dejavnosti v gospodarskih družbah ali
opravljati enaka oziroma podobna dela, kot jih opravlja na svojem delovnem
mestu, pri drugem organu ali organizaciji le na podlagi pisnega dovoljenja
predstojnika.
Ne glede na določbo prejšnjega odstavka sme
delavec opravljati samostojno znanstveno in pedagoško delo, delo v kulturnih,
umetniških, športnih, humanitarnih in drugih podobnih društvih in organizacijah
ter delo na publicističnem področju.
Pripravniki
28. člen
Pripravnik se sprejme v delovno razmerje v
državnem organu praviloma za čas, ki je potreben za pridobitev delovnih
izkušenj, ki so pogoj za samostojno opravljanje dela v njegovi stroki.
29. člen
Organizacija, trajanje in potek
pripravniške dobe, program in vodstvo pripravništva, način preizkušanja
pridobljenih delovnih izkušenj med trajanjem pripravniške dobe ter program in
način opravljanja strokovnega izpita določa poseben zakon.
Razporejanje
30. člen
Razporejanje delavcev v državnih organih se
izvaja na podlagi ugotovljenih delovnih potreb, zlasti pa če je to potrebno za
izvršitev nalog državnega organa, za izboljšanje organizacije dela, za
smotrnejšo razporeditev delavcev glede na njihovo znanje in usposobljenost, če
se spremenijo pristojnosti državnega organa ali če se ukine delovno mesto, za
katero je delavec sklenil delovno razmerje v državnem organu.
31. člen
Delavca je mogoče razporediti iz enega v
drug državni organ, če je to potrebno zaradi nemotenega opravljanja nalog
državnega organa, in sicer:
-
če državni organ za nemoteno delo potrebuje delavca z določenim znanjem
in izobrazbo, drug državni organ, v katerem je v delovnem razmerju delavec, ki
izpolnjuje te pogoje, pa lahko opravljanje svojih nalog zagotovi z drugačno
organizacijo dela;
-
če zaradi spremenjene organizacije in razporeditve del delo delavca v
posameznem državnem organu ni več potrebno, v drugem državnem organu pa je
nezasedeno delovno mesto, ki ustreza znanju in izobrazbi delavca.
Delavca je mogoče razporediti tudi v
državni organ v drugem kraju, če se zaradi dela v drugem kraju bistveno ne
poslabšajo pogoji glede varstva in šolanja otrok, prevoza, stanovanjski pogoji
in drugi življenjski pogoji delavca in njegove družine.
V primerih iz prvega odstavka tega člena
sklene delavec delovno razmerje brez javnega natečaja.
O razporeditvi delavca v smislu prvega
odstavka tega člena sporazumno odločita predstojnika.
31.a člen
Delavcu lahko predstojnik začasno, vendar
največ za obdobje enega leta, odredi opravljanje tudi drugih nalog iz
pristojnosti organa, v katerem ima sklenjeno delovno razmerje, ali drugega
organa s soglasjem predstojnika tega organa, ki ne sodijo v opis njegovega
delovnega mesta, če zahtevnost nalog ustreza njegovi izobrazbi, znanju in
zmožnostim.
Naloge iz prejšnjega odstavka lahko
predstojnik odredi, če se začasno poveča obseg dela organa, če je treba
nadomestiti začasno odsotnega delavca, če gre za projektno delo in če ugotovi,
da je takšen način opravljanja teh nalog najučinkovitejši in najracionalnejši
ter bistveno ne vpliva na izvajanje z opisom delovnega mesta določenih nalog.
Opravljanje nalog iz prvega odstavka tega
člena odredi predstojnik z odločbo, s katero določi tudi višino plačila za
opravljanje nalog.
32. člen
Delavec je v izjemnih okoliščinah dolžan
opravljati delo, ki ne ustreza njegovi izobrazbi, znanju in zmožnostim:
1.
v primeru višje sile, ki je že nastopila ali se neposredno pričakuje
(epidemija, potres, požar, poplava in druge naravne nesreče),
2.
v drugih primerih, ko so ogrožena človeška življenja in zdravje ljudi,
3.
če je treba preprečiti materialno škodo, ki grozi državnemu organu.
Delavec je dolžan opravljati dela iz
prejšnjega odstavka le toliko časa, dokler trajajo izjemne okoliščine, dokler
se ne odpravijo posledice takšnih okoliščin in dokler se ne vzpostavi nemoten
potek dela v državnem organu. Delavcu pripada plača v višini, kot če bi delal na delovnem mestu, za katerega je
sklenil delovno razmerje.
33. člen
Delavec, ki ne izpolnjuje več z zakonom
predpisanih pogojev za opravljanje del delovnega mesta, se razporedi na drugo
delovno mesto, ki ustreza njegovi izobrazbi, znanju in zmožnostim.
Dejstva iz prejšnjega odstavka ugotovi
komisija, ki jo imenuje predstojnik. (črtan)
Če delavec odkloni ponujeno delovno mesto,
ki ustreza njegovi izobrazbi, znanju in zmožnostim, ali če mu takega delovnega
mesta ni mogoče zagotoviti v istem ali drugem državnem organu, mu po preteku
odpovednega roka preneha delovno razmerje.
Dopusti in odsotnosti z dela
34. člen
Dolžina letnega dopusta je odvisna od
delovne dobe, zahtevnosti delovnega mesta, delovne uspešnosti, delovnih
pogojev, socialnih in zdravstvenih razmer in starosti.
35. člen
Delavcem pripada glede na delovno dobo
največ 24 dni letnega dopusta, in sicer:
-
do 3 let delovne dobe
|
16 dni,
|
-
nad 3 do 7 let delovne dobe
|
17 dni,
|
-
nad 7 do 10 let delovne dobe
|
18 dni,
|
-
nad 10 do 15 let delovne dobe
|
20 dni,
|
-
nad 15 do 20 let delovne dobe
|
22 dni,
|
-
nad 20 do 25 let delovne dobe
|
23 dni,
|
-
nad 25 let delovne dobe
|
24 dni.
|
36. člen
Za zahtevnost dela pripada:
-
višjim upravnim delavcem — pet dni letnega dopusta,
-
delavcem na drugih delovnih mestih, za katera se zahteva visoka
izobrazba — štiri dni letnega dopusta,
-
delavcem na delovnih mestih, za katera se zahteva višja izobrazba — tri
dni letnega dopusta,
-
delavcem na drugih delovnih mestih — dva dni letnega dopusta.
37. člen
Glede na delovno uspešnost pripadajo
delavcu največ trije dnevi letnega dopusta.
38. člen
Delavcu se letni dopust poveča za največ
tri dni:
-
za delo v hrupu, vročini, prahu in vlagi oziroma pod vplivom vremenskih
razmer,
-
za vodenje notranje organizacijske enote,
-
za njegove socialne in zdravstvene razmere, kot so kronična in druga
daljša bolezen, skrb za otroke do 10 leta starosti in druge razmere, v katerih
delavec živi.
Delavcu se letni dopust poveča do pet dni
za delo pod vplivom ionizirajočih sevanj in za delo z razstrelivi.
39. člen
Delavcu, ki še ni dopolnil 18 let starosti,
se letni dopust poveča za sedem dni.
Delavcu, ki je dopolnil 50 let starosti,
delavcu z najmanj 60% telesno okvaro ter delovnemu invalidu, delavcu, ki neguje
in varuje težje telesno ali zmerno, težje ali težko duševno prizadete osebe, se
letni dopust poveča za pet dni.
40. člen
V dneve letnega dopusta se ne vštevajo
sobote, ko državni organ ne dela, oziroma drugi dnevi tedenskega počitka
delavca.
Pravica do posameznih dni letnega dopusta
po kriterijih iz 35., 38. in 39. člena tega zakona se prizna delavcu v
koledarskem letu, ko izpolni pogoje za njihovo pridobitev.
41. člen
Delavec je lahko odsoten z dela s pravico
do nadomestila plače največ sedem dni v posameznem
koledarskem letu, in sicer:
-
do sedem dni zaradi nege ožjega družinskega člana v primerih, ko nima
pravice do nadomestila plače za odsotnost zaradi nege družinskega člana po
predpisih o zdravstvenem zavarovanju, in sicer na podlagi zdravniškega
potrdila, in zaradi aktivnega sodelovanja pri kulturnih, športnih in podobnih
prireditvah;
-
tri dni zaradi sklenitve zakonske zveze, rojstva otroka, smrti ožjega
družinskega člana in selitve v drugo stanovanje;
-
en dan zaradi smrti bližnjih sorodnikov, zaradi vpoklica k vojaškim
vajam, ki trajajo nad šest dni, in drugih neodložljivih opravkov.
42. člen
Delavec je lahko odsoten z dela brez
pravice do nadomestila plače največ 30 dni v
posameznem koledarskem letu zaradi sodelovanja na seminarjih, kongresih in
podobnih prireditvah, katerih vsebina ni povezana z delom v organu, zaradi
zdravljenja v zdravilišču na lastne stroške in v primerih iz prejšnjega člena
tega zakona, če posebne okoliščine zahtevajo daljšo odsotnost.
Disciplinska odgovornost
43. člen
Delavec je disciplinsko odgovoren za
kršitve delovnih obveznosti in dolžnosti.
Kršitve delovnih obveznosti in dolžnosti so
lažje in hujše.
44. člen
Lažje kršitve delovnih obveznosti in
dolžnosti so:
1.
nepravočasno prihajanje na delo in odhajanje z dela pred koncem
delovnega časa ali neupravičena odsotnost z dela v času obvezne prisotnosti,
2.
nevestna hramba spisov ali podatkov,
3.
neopravičen izostanek z dela do dveh delovnih dni zaporedoma,
4.
opustitev obvestila o pomanjkljivostih v zvezi z varstvom pri delu,
5.
opustitev obvestila o razlogih za odsotnost z dela.
Za kršitve iz prejšnjega odstavka se lahko
izreče javni opomin ali denarna kazen.
45. člen
Hujše kršitve delovnih obveznosti in
dolžnosti so:
1.
dejanje, ki pomeni kaznivo dejanje zoper uradno dolžnost, drugo kaznivo
dejanje, storjeno na delu ali v zvezi z delom ali storjeno iz nečastnih
nagibov, in drugo kaznivo dejanje ali prekršek, s katerim se krni ugled
državnega organa,
2.
neizpolnjevanje ali nevestno, nepravočasno ali malomarno opravljanje
delovnih in drugih obveznosti,
3.
nedostojno, žaljivo ali drugače neprimerno obnašanje do posameznikov,
pravnih oseb ter drugih strank v postopku pri državnem organu,
4.
odrekanje podatkov ali dajanje nepravilnih podatkov državnim organom,
drugim organizacijam in skupnostim ter občanom, če je dajanje podatkov določeno
z zakonom ali predpisom, izdanim na njegovi podlagi,
5.
zloraba položaja ali prekoračitev pooblastila,
6.
nezakonito razpolaganje z družbenimi sredstvi,
7.
dejanja, ki ovirajo posameznike, pravne osebe in druge stranke pri
uresničevanju njihovih pravic in interesov pri državnem organu,
8.
odklonitev del, za katera je delavec sklenil delovno razmerje, ali
odklonitev delovnega naloga predstojnika ali višjega upravnega delavca brez
opravičenih razlogov,
9.
nedoseganje pričakovane delovne uspešnosti tri mesece zaporedoma iz
neopravičenih razlogov,
10.
kršitev predpisov o varovanju državne, uradne, vojaške ali poslovne
tajnosti,
11.
kršitev predpisov o varstvu pri delu, varstvu pred požarom, eksplozijo
ali drugimi naravnimi nesrečami,
12.
povzročitev večje materialne škode, če je povzročena namenoma ali iz
hude malomarnosti,
13.
opravljanje dejavnosti v gospodarskih družbah ali opravljanje enakih
oziroma podobnih del pri drugem organu ali organizaciji brez pisnega dovoljenja
predstojnika, razen za delo, za katero tako dovoljenje po zakonu ni potrebno,
14.
dajanje nepravilnih podatkov, s katerima se spravi delavca v zmoto glede
uveljavljanja pravic iz dela ali onemogočanje vpogleda v listine, če je to
delavcu potrebno za uveljavljanje njegovih pravic,
15.
neopravičeni izostanek z dela pet delovnih dni v obdobju šestih mesecev
ali neopravičena izostanek z dela tri dni zaporedoma,
16.
zloraba odsotnosti z dela zaradi bolezni,
17.
kršitve pravic delavcev,
18.
prihajanje na delo v vinjenem stanju ali uživanje med delom alkohola ali
drugega narkotičnega sredstva, ki zmanjšuje zmožnost za delo,
19.
odklonitev predpisanega zdravstvenega pregleda,
20.
ponavljanje lažjih kršitev delovnih obveznosti.
Za hujše kršitve delovnih obveznosti in
dolžnosti iz 1. do 12. točke prejšnjega odstavka se obvezno izreče ukrep
prenehanja delovnega razmerja; za ostale hujše kršitve se lahko izreče ukrep
prenehanja delovnega razmerja, če so s storitvijo ali opustitvijo dejanja
nastale hujše posledice za življenje in zdravje ljudi oziroma za delo državnega
organa.
46. člen
Disciplinske ukrepe izrekata predstojnik in
disciplinska komisija, ki jo imenuje vlada.
47. člen
Predstojnik odloča o disciplinski
odgovornosti delavcev na prvi stopnji.
48. člen
Zoper odločitev predstojnika ima delavec
pravico do ugovora na disciplinsko komisijo v osmih dneh po vročitvi odločbe.
Zoper odločbo disciplinske komisije je
dovoljeno sodno varstvo.
49. člen
Disciplinski postopek začne predstojnik po
lastni odločitvi ali na zahtevo vodje organizacijske enote oziroma višjega
upravnega delavca.
Vsak delavec v organu ima pravico dati
pobudo za začetek postopka.
50. člen
Delavca je mogoče začasno odstraniti z
delovnega mesta in ga prerazporediti na drugo delovno mesto oziroma začasno
odstraniti z dela v državnem organu, če je zoper njega uveden kazenski postopek
za dejanje, ki ga je storil na delu ali v zvezi z delom, ali če je zoper njega
uveden disciplinski postopek zaradi hujše kršitve delovne obveznosti in
dolžnosti, za katero se izreče prenehanje delovnega razmerja.
Odškodninska odgovornost
51. člen
Delavec je odškodninsko odgovoren za škodo,
ki jo je pri delu oziroma v zvezi z delom v državnem organu namenoma ali iz
hude malomarnosti povzročil državnemu organu ali komu drugemu.
Odškodninsko odgovornost delavca ugotovi
posebna komisija, ki jo imenuje predstojnik državnega organa.
52. člen
Če bi bilo zaradi plačila celotne
odškodnine ogroženo preživljanje delavca in njegove družine, je lahko delavec
deloma oproščen plačila odškodnine v primerih, ko gre za škodo, povzročeno iz
hude malomarnosti.
Prenehanje delovnega razmerja
53. člen
Delavcu preneha delovno razmerje v državnem
organu v primerih, določenih z zakonom.
Odpovedni rok, ki se določi v sistemizaciji
delovnih mest, traja najmanj en mesec in največ šest mesecev.
54. člen
Če je delavec obsojen za kaznivo dejanje,
ki je po zakonu ovira za sklenitev delovnega razmerja v državnem organu, mu
delovno razmerje preneha z dnem, ko je državnemu organu vročena pravnomočna
sodba.
Delavcu, ki sklene delovno razmerje v
državnem organu s pogojem, da opravi v določenem roku strokovni izpit ali drug
predpisan preizkus strokovne usposobljenosti, preneha delovno razmerje, če tega
izpita oziroma preizkusa ne opravi, po preteku odpovednega roka.
55. člen
Če se državni organ odpravi, prevzame
državni organ, v katerega delovno področje preidejo naloge odpravljenega
državnega organa, tudi delavce, ki so opravljali ta dela.
V primeru iz prejšnjega odstavka pripravnik
konča pripravniško dobo in dela strokovni izpit v drugem državnem organu.
56. člen
Če so zaradi spremenjenih pristojnosti
državnega organa, zaradi trajnega zmanjšanja obsega dela ali zaradi
tehnoloških, organizacijskih in drugih z zakonom določenih operativnih
razlogov posamezna dela postala začasno ali za dalj
kot šest mesecev nepotrebna, se delavcem, ki so opravljali taka dela v državnem organu, zagotovijo pravice v skladu z zakonom.
Kriterije za ugotavljanje nepotrebnih delavcev, določene z
zakonom, lahko vlada podrobneje uredi s svojim aktom.
57. člen
(črtan)
58. člen
Višino nadomestila plače in drugih prejemkov, ki pripadajo
delavcu, katerega delo ni več potrebno, določi vlada v
skladu z zakonom.
Pri določitvi višine odpravnine se upošteva skupna delovna
doba v vseh državnih organih.
III. PLAČE
59. člen
Sredstva za plače
se določajo na podlagi osnove za obračun plač, koeficientov za določanje plač, odstotka
za vrednotenje delovnih izkušenj in odstotka, ki se nameni za vrednotenje
delovne uspešnosti.
Ne glede na določbe prejšnjega odstavka se
sredstva za plače delavcev oblikujejo najmanj v višini
z zakonom določenih zajamčenih plač.
60. člen
Osnova za obračun plače je znesek, ki je kot izhodiščna mesečna plača za prvi tarifni
razred za polni delovni čas dogovorjen s kolektivno pogodbo za negospodarske
dejavnosti.
Koeficienti za določanje plač za posamezne skupine delovnih mest so določeni v razponu; najvišji
koeficient je 6.
Delovne izkušnje se vrednotijo tako, da se plača delavca v mesečnem znesku poveča za
0,5 % za vsako začeto leto delovne dobe, vendar največ do 20 %. Odstotek 0,5 se
za ženske, ki imajo več kot 25 let delovne dobe, poveča še za 0,25 % za vsako
začeto leto delovne dobe.
Obseg sredstev, ki se namenijo za
vrednotenje delovne uspešnosti, določi vlada.
61. člen
Plača se določi tako, da se osnova za
obračun plač pomnoži s koeficientom za določanje plač in poveča za odstotek za vrednotenje delovnih izkušenj ter za
odstotek za vrednotenje delovne uspešnosti.
62. člen
Plača se med letom ugotavlja in izplačuje
kot mesečna akontacija; akontacija se lahko izplačuje tudi večkrat mesečno,
vendar le za že opravljeno delo.
Ob izplačilu akontacije in ob ugotovitvi plače za preteklo leto, se delavcu vroči pismen obračun po vseh
kriterijih, po katerih so se delila sredstva za plače.
Podatki o plačah
posameznika niso javni.
63. člen
Za delovna mesta višjih upravnih delavcev v
republiških državnih organih se določi koeficient od 4,2 do vključno 6.
Za delovna mesta višjih upravnih delavcev v
občinskih državnih organih se določi koeficient do vključno 4,5.
Koeficient za posameznega višjega upravnega
delavca določi vlada.
64. člen
Za skupine delovnih mest upravnih in
strokovno tehničnih delavcev se določijo naslednji najvišji koeficienti:
-
do vključno 4,5 za delovna mesta, za katera se zahteva končan program za
pridobitev visoke izobrazbe (VII/1) ali program za izpopolnjevanje, ki omogoča
specializacijo ali program za pridobitev magisterija (VII/2) ali program za
pridobitev doktorata znanosti (VIII) ter od enega do pet let delovnih izkušenj;
-
do vključno 3,2 za delovna mesta, za katera se zahteva končan program za
pridobitev višje izobrazbe (VI/1) ali program za izpopolnjevanje, ki omogoča
specializacijo (VI/2), ter od devet mesecev do treh let delovnih izkušenj;
-
do vključno 2,5 za delovna mesta, za katera se zahteva končan štiriletni
program srednjega izobraževanja (V) ali program za izpopolnjevanje v srednjem
izobraževanju, ki omogoča specializacijo, oziroma nadaljevalni program
srednjega izobraževanja ter delovne izkušnje od šest mesecev do dveh let;
-
do vključno 2,0 za delovna mesta, za katera se zahteva končan triletni
program srednjega izobraževanja ter šest mesecev delovnih izkušenj;
-
do vključno 1,6 za delovna mesta, za katera se zahteva dveletni program
srednjega izobraževanja (III);
-
do vključno 1,2 za delovna mesta, za katera se zahteva skrajšan program
srednjega izobraževanja (II) ali usposobitev za opravljanje določenih del;
-
do vključno 0,8 za delovna mesta, za katera se zahtevajo enostavna
praktična znanja.
Vlada Republike Slovenije v skladu z
nomenklaturo nazivov za skupine delovnih mest določi koeficient za delovna
mesta v okviru posamezne skupine iz prejšnjega odstavka.
65. člen
Za posamezna delovna mesta, ki zahtevajo
specifična strokovna znanja ali posebno izurjenost oziroma za delovna mesta, ki
zaradi zahtevnosti in izpostavljenosti ter za delovna mesta, ki jih je nujno
potrebno zasesti zaradi nemotenega in učinkovitega delovanja države, lahko
vlada izjemoma določi višji količnik, kot je določen v zakonu.
V primerih povečanega obsega dela organa in
v primerih nadpovprečne delovne obremenjenosti delavcev na delovnih mestih,
kjer opravljajo najzahtevnejše in ključne naloge organa, zlasti na delovnih
mestih generalnih sekretarjev, državnih podsekretarjev in načelnikov upravnih
enot ter na delovnih mestih, na katerih delavci sklenejo delovno razmerje na
podlagi tretjega odstavka 8. člena tega zakona, določi vlada višino in obseg
sredstev za plačilo povečanega obsega dela.
66. člen
V okviru sredstev za plače se državnemu organu posebej zagotavljajo sredstva za dodatke za
posebne pogoje dela, ki izhajajo iz razporeditve delovnega časa; za delo, daljše
od polnega delovnega časa, za nočno delo, za delo ob nedeljah, praznikih in
drugih dela prostih dnevih, za delo v deljenem delovnem času, za stalno
pripravljenost in dežurstvo.
Višino sredstev iz prejšnjega odstavka
določi vlada ob upoštevanju
kriterijev, ki veljajo za delavce v gospodarstvu Republike Slovenije.
67. člen
Sredstva za plače
pripravnikov se zagotavljajo v višini 70 % od vrednosti delovnega mesta, na
katerega se pripravnika lahko razporedi po zaključku pripravništva.
68. člen
V aktu državnega organa se kot kriteriji za
delitev plač določijo zahtevnost del delovnega mesta,
delovna uspešnost in delovne izkušnje delavca.
Zahtevnost se določi v okviru vrednosti, ki
se državnemu organu zagotavlja za ustrezno skupino delovnih mest po 64. členu
tega zakona. Vlada določi, za koliko se lahko vrednost
del posameznega delovnega mesta razlikuje od vrednosti del drugih delovnih mest
v isti skupini.
Pri ugotavljanju delovne uspešnosti se
upošteva zlasti obseg opravljenega dela, strokovnost pri delu, uporabnost
oziroma izvirnost rešitev, pravilnost uporabe predpisov in pooblastil,
pogostost napak pri delu, izraba delovnega časa, izpolnjevanje rokov in
smotrnost porabe sredstev.
Delovno uspešnost delavca ugotovi
predstojnik glede na obseg in kakovost opravljenega dela.
IV. NADOMESTILA TER DRUGI PREJEMKI IN POVRAČILA
69. člen
Delavci imajo pravico do nadomestila plače za čas odsotnosti z dela, pravico do prejemkov iz sredstev skupne
porabe ter do povračil za določene stroške pri opravljanju dela v skladu s
splošnim aktom organa, v katerem delajo.
70. člen
Delavcem se zagotavljajo sredstva skupne
porabe za regres za letni dopust, priznanja ob delovnih jubilejih, nagrade ob
upokojitvi, izobraževanje, rekreacijo, kulturno življenje, preventivno
zdravstveno varstvo in za druge namene.
Višino sredstev za posamezne namene skupne
porabe določi vlada največ v
višini, določeni na podlagi kriterijev, ki veljajo za delavce v gospodarstvu
Republike Slovenije.
Nagrada ob
upokojitvi znaša tri zadnje plače delavca; enak znesek
pripada svojcem ob smrti delavca.
71. člen
Delavci imajo pravico do nadomestila in
povračil določenih materialnih stroškov: za dnevnice ter stroške prenočevanja
na službenem potovanju, za uporabo lastnega avtomobila v službeni namen, za
prevoz na delo in z dela, za selitvene stroške, za nadomestilo za prehrano med
delom in za nadomestilo za ločeno življenje.
Višino nadomestil in povračil iz prejšnjega
odstavka določi vlada največ
v višini, določeni na podlagi kriterijev, ki veljajo za delavce v gospodarstvu Republike
Slovenije.
V. VARSTVO PRAVIC
72. člen
Delavec ima pravico vložiti zahtevo za
uveljavljanje svojih pravic iz delovnega razmerja ter pravico do ugovora zoper
odločitve o njegovih pravicah, obveznostih in odgovornostih.
Zahtevo vloži delavec pri predstojniku
oziroma drugem organu, bi je pristojen za odločitev o pravicah, obveznostih in
odgovornostih delavca, ugovor pa pri organu, ki je odločil o njegovih pravicah,
obveznostih in odgovornostih. Predstojnik oziroma drug pristojni organ
preizkusita svojo odločitev in jo lahko spremenita.
Če delavec ni zadovoljen z odločitvijo o
zahtevi oziroma ugovoru ali če pristojni organ ne odloči v 30 dneh od vložitve,
lahko delavec zahteva varstvo svojih pravic pri pristojnem sodišču.
Zakon o delavcih
v državnih organih (Uradni list RS, št. 15/90) vsebuje naslednje prehodne in končne določbe:
»VI. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
73. člen
Določbe o delavcih v upravi se uporabljajo
tudi za samostojne in druge strokovne službe izvršnih svetov ter skupščin občin
in posebnih družbenopolitičnih skupnosti.
74. člen
Način uporabe posameznih določb tega zakona
za strokovne službe Predsedstva Republike Slovenije, Skupščine Republike
Slovenije, Ustavnega sodišča Republike Slovenije, družbenega pravobranilca
samoupravljanja, za pravosodne organe in za civilne osebe v štabih teritorialne
obrambe se določi z aktom organa.
Vrste večjih upravnih delavcev in upravnih
delavcev v strokovnih službah iz prejšnjega odstavka določa sistemizacija
delovnih mest tega organa.
Določbe 53. do 58. člena tega zakona se
uporabljajo tudi za delavce, ki so do uveljavitve zakona o spremembah določb
zakonov, ki določajo pooblastila in naloge družbenopolitičnih organizacij
(Uradni list Republike Slovenije, št. 8/90), opravljali naloge na podlagi
določb, razveljavljenih z navedenim zakonom.
75. člen
Določbe tega zakona, ki se nanašajo na
osebne dohodke in letni dopust višjih upravnih delavcev ter na nadomestila,
druge prejemke in povračila, se smiselno uporabljajo tudi za predstojnike
strokovnih služb skupščin občin in posebnih družbenopolitičnih skupnosti, za
predstojnike občinskih upravnih organov, ki jih imenuje skupščina občine
oziroma posebne družbenopolitične skupnosti, za predstojnike upravnih organov
in strokovnih služb, ki jih imenuje izvršni svet in za namestnike
predstojnikov.
76. člen
Določbe tega zakona, ki veljajo za občinske
organe, veljajo tudi za organe posebnih družbenopolitičnih skupnosti.
77. člen
Določbe, ki se nanašajo na pooblastila
republiškega sekretarja (člena 17 in 20), veljajo tudi za predstojnike
samostojnih republiških upravnih organov in organizacij.
78. člen
Strokovno tehnični delavci v državnih
organih, ki jim je bila pod pogoji iz 284. člena zakona o sistemu državne
uprave in o Izvršnem svetu Skupščine SR Slovenije ter o republiških upravnih
organih (Uradni list SRS, št. 24/79) priznana delovna zmožnost za opravljanje
določenih del, lahko še naprej opravljajo ta dela.
79. člen
Akti iz 3. in 64. člena tega zakona morajo
biti sprejeti najkasneje v dveh mesecih po uveljavitvi zakona, ki bo urejal
državno upravo in organizacijo republiške uprave.
Državni organi morajo svoje akte iz 68. in
69. člena tega zakona v treh mesecih uskladiti z akti iz prejšnjega odstavka.
Po uskladitvi splošnih aktov s tem zakonom
prenehajo državni organi uporabljati družbeni dogovor o skupnih osnovah in
merilih za samoupravno urejanje odnosov pri pridobivanju in delitvi dohodka v
SR Sloveniji (prečiščeno besedilo, Uradni list SRS, št. 20/87).
80. člen
Določbe o pravicah delavcev iz delovnega
razmerja, ki se odmerjajo enkrat letno, se uporabljajo že za leto 1990, če so
za delavce ugodnejše.
81. člen
Z dnem uveljavitve tega zakona prenehajo
veljati določbe 42., 56., 110. do 192. in 223. do 226. člena zakona o sistemu
državne uprave in o Izvršnem svetu Skupščine SR Slovenije ter o republiških
upravnih organih (Uradni list SRS, št. 24/79, 12/82, 39/85, 37/87 in 18/88).
82. člen
Ta zakon začne veljati osmi dan po objavi v
Uradnem listu Republike Slovenije.«.
Zakon o
spremembah in dopolnitvah zakona o delavcih v državnih organih (Uradni list RS,
št. 5/91) vsebuje naslednjo končno določbo:
»5. člen
Ta zakon začne veljati osmi dan po objavi v
Uradnem listu Republike Slovenije.«.
Zakon o
spremembi zakona o delavcih v državnih organih (Uradni list RS, št. 18/91)
vsebuje naslednjo končno določbo:
»2. člen
Ta zakon začne veljati osmi dan po objavi v
Uradnem listu Republike Slovenije.«.
Zakon o
dopolnitvi zakona o delavcih v državnih organih (Uradni list RS, št. 22/91) dodaja
80.a člen zakona, ki se glasi:
»80.a člen
Določba prvega odstavka 60. člena tega zakona, po kateri
izvršni svet Skupščine Republike Slovenije pri določitvi osnove za obračun
osebnega dohodka ne more zmanjšati povprečnega osebnega dohodka na delavca v
gospodarstvu Republike Slovenije za več kot 40%, se uporablja od 1. 7. 1991
dalje.«;
ter vsebuje
naslednjo končno določbo:
»2. člen
Ta zakon začne veljati z dnem objave v Uradnem listu Republike
Slovenije.«.
Zakon o
spremembi in dopolnitvi zakona o delavcih v državnih organih (Uradni list RS,
št. 2/91-I)
spreminja 80.a člen zakona tako, da se glasi:
»80.a člen
Osnova za obračun osebnih dohodkov za mesec
julij 1991 znaša 45% povprečnega osebnega dohodka na delavca, izplačanega v
gospodarstvu Republike Slovenije za mesec maj 1991.«;
ter vsebuje
naslednjo končno določbo:
»3. člen
Ta zakon začne veljati z dnem objave v
Uradnem listu Republike Slovenije, uporablja pa se od 1. julija 1991 dalje.«.
Zakon o
spremembah zakona o delavcih v državnih organih (Uradni list RS, št. 4/93) vsebuje
naslednjo končno določbo:
»3. člen
Ta zakon začne veljati naslednji dan po
objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.«.
Zakon o razmerjih
plač v javnih zavodih, državnih organih in v organih lokalnih skupnosti (Uradni list RS, št. 18/94)
vsebuje naslednjo končno določbo:
»30. člen
Ta zakon začne veljati petnajsti dan po
objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.«.
Zakon o
spremembah in dopolnitvah zakona o delavcih v državnih organih – ZDDO-F (Uradni
list RS, št. 70/97)
spreminja 73. člen zakona tako, da se glasi:
»73. člen
Določbe o delavcih v upravi se uporabljajo
tudi za samostojne in druge strokovne službe izvršnih svetov ter skupščin
občin.«;
spreminja 75. člen zakona tako, da
se glasi:
»75. člen
Določbe tega zakona, ki se nanašajo na plače in letni dopust višjih upravnih delavcev ter na nadomestila, druge
prejemke in povračila, se smiselno uporabljajo tudi za predstojnike strokovnih
služb skupščin občin, za predstojnike občinskih upravnih organov, ki jih
imenuje skupščina občine, za predstojnike upravnih organov in strokovnih služb,
ki jih imenuje izvršni svet in za namestnike predstojnikov.«;
spreminja 76. člen zakona tako, da
se glasi:
»76. člen
Določbe tega zakona, ki veljajo za občinske
organe, veljajo tudi za organe.«;
spreminja 77. člen zakona tako, da
se glasi:
»77. člen
Določbe, ki se nanašajo na pooblastila ministra (člena 17 in 20), veljajo tudi za predstojnike samostojnih
republiških upravnih organov in organizacij.«;
ter vsebuje
naslednjo prehodno in končno določbo:
»22. člen
Predpisa iz prvega in četrtega odstavka 2.
člena tega zakona izda vlada najkasneje v 60 dneh od uveljavitve tega zakona.
Akti o notranji organizaciji in
sistemizaciji delovnih mest morajo biti usklajeni s tem zakonom in s predpisom
iz četrtega odstavka 2. člena tega zakona, najkasneje v 90 dneh po uveljavitvi
predpisa iz četrtega odstavka 2. člena tega zakona.
23. člen
Ta zakon začne veljati naslednji dan po
objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.«.