Neuradno prečiščeno besedilo, ki vsebuje to spremembo:
Opozorilo: Neuradno prečiščeno besedilo
predpisa predstavlja zgolj informativni delovni pripomoček, glede katerega
organ ne jamči odškodninsko ali kako drugače.
Neuradno prečiščeno besedilo Zakona o Vladi
Republike Slovenije obsega:
-
Zakon o Vladi
Republike Slovenije (Uradni
list RS, št. 4/93 z dne 16. 1. 1993),
-
Zakon o organizaciji in delovnem področju ministrstev (Uradni
list RS, št. 71/94 z dne 18. 11. 1994),
-
Zakon o spremembah in dopolnitvah zakona o Vladi Republike
Slovenije – ZVRS-A (Uradni list RS, št. 23/96 z dne 29. 4. 1996),
-
Zakon o spremembah zakona o Vladi Republike Slovenije – ZVRS-B
(Uradni list RS, št. 47/97 z dne 1. 8. 1997).
ZAKON
o Vladi Republike
Slovenije (ZVRS)
I. SPLOŠNE DOLOČBE
1. člen
Vlada Republike Slovenije (v nadaljnjem
besedilu: vlada) je organ izvršilne oblasti in najvišji organ državne uprave
Republike Slovenije.
2. člen
Vlada v skladu z ustavo, z zakoni in z
drugimi splošnimi akti Državnega zbora določa, usmerja in usklajuje izvajanje
politike države. V ta namen izdaja predpise in sprejema druge pravne, politične,
ekonomske, finančne, organizacijske in druge ukrepe, ki so potrebni za
zagotovitev razvoja države in za urejenost razmer na vseh področjih iz
pristojnosti države.
Vlada predlaga Državnemu zboru v sprejem
zakone, državni proračun, nacionalne programe in druge splošne akte, s katerimi
se določajo načelne in dolgoročne politične usmeritve za posamezna področja iz
pristojnosti države.
S proračunskim memorandumom predstavi vlada
Državnemu zboru temeljne cilje in naloge ekonomske, socialne in proračunske
politike vlade ter globalne okvire celotnih javnih financ za naslednje leto.
Proračunski memorandum vsebuje tudi globalne cilje politike javnih financ za
naslednja leta kot izhodišče za sestavo predloga državnega proračuna.
3. člen
Vlada je samostojna pri opravljanju svojih
funkcij v okviru ustave in zakonov, državnega proračuna ter načelnih in dolgoročnih
usmeritev Državnega zbora.
4. člen
Vlada je odgovorna Državnemu zboru za
politiko države, ki jo vodi, in za razmere na vseh področjih iz pristojnosti
države; odgovorna je tudi za izvajanje zakonov in drugih predpisov Državnega
zbora ter za celotno delovanje državne uprave.
Za vlado so skupno odgovorni vsi njeni člani,
za delo posameznega ministrstva pa pristojni minister.
5. člen
Vlada usmerja državno upravo prek ministrov.
Vlada nadzoruje delo ministrstev, jim daje
smernice za izvajanje politike in za izvrševanje zakonov, drugih predpisov in
splošnih aktov ter skrbi, da ministrstva usklajeno izvršujejo svoje naloge.
Vlada lahko zadrži izvršitev predpisa ministra,
če oceni, da ni v skladu z ustavo, z zakonom ali z drugim predpisom Državnega
zbora ali z njenim predpisom.
Vlada odloča o sporih glede pristojnosti med
ministrstvi ter med ministrstvi in nosilci javnih pooblastil.
Vlada ureja delovni čas v državni upravi ter
sprejema organizacijske, kadrovske in druge ukrepe za delo vlade in
ministrstev.
6. člen
Vlada izvršuje pravice in dolžnosti, ki
pripadajo Republiki Sloveniji kot ustanoviteljici zavodov, gospodarskih družb
in drugih organizacij, če s posebnim zakonom ni drugače določeno.
7. člen
Vlada zastopa Republiko Slovenijo kot pravno
osebo, če glede posameznih zadev s posebnim zakonom ni drugače določeno.
Vlada upravlja z nepremičninami in z drugim
premoženjem Republike Slovenije, če glede posameznih nepremičnin s posebnim
zakonom ni drugače določeno.
Ne glede na določbe prejšnjega odstavka z
nepremičninami in drugim premoženjem, ki je v uporabi Državnega zbora, upravlja
Državni zbor.
II. SESTAVA IN DELO VLADE
8. člen
Vlado sestavljajo predsednik in ministri.
V vlado se imenujejo ministri za področja:
-
financ,
-
notranjih zadev,
-
zunanjih zadev,
-
pravosodja,
-
obrambe,
-
dela, družine in socialnih zadev,
-
ekonomskih odnosov in razvoja,
-
gospodarskih dejavnosti,
-
kmetijstva, gozdarstva in prehrane,
-
malega gospodarstva in turizma,
-
kulture,
-
okolja in prostora,
-
prometa in zvez,
-
šolstva in športa,
-
zdravstva,
-
znanosti in tehnologije.
V vlado se lahko imenujejo tudi ministri brez
resorja.
Funkcijo podpredsednika opravlja minister,
ki ga določi predsednik vlade.
9. člen
Število ministrstev, njihove pristojnosti
in organizacijo ministrstev ter drugih upravnih organov določa zakon.
10. člen
Predsednik vlade in ministri ne morejo
hkrati opravljati funkcij v državnih organih, sodiščih, organih lokalnih
skupnosti in drugih javnih funkcij niti opravljati drugih dejavnosti, ki po
zakonu niso združljive s funkcijo člana vlade.
11. člen
Predsednik vlade mora predlagati imenovanje
ministrov v roku petnajst dni po svoji izvolitvi.
Če predsednik vlade v roku iz prejšnjega
odstavka ne predloži sestave vlade, mu lahko Državni zbor določi rok, v katerem
mora predložiti predlog za sestavo vlade. Če tudi po izteku tega roka
predsednik vlade ne predloži predloga za imenovanje članov vlade, Državni zbor
ugotovi, da je predsedniku vlade prenehala funkcija.
Šteje se, da je vlada nastopila funkcijo,
če je imenovanih več kot dve tretjini ministrov, pri čemer
se ne vštevajo ministri brez resorja. Predsednik vlade
mora v desetih dneh po nastopu funkcije vlade predlagati še neimenovane
ministre, oziroma obvestiti Državni zbor, katere resorje bo začasno, vendar ne
dlje kot za tri mesece, prevzel sam ali jih poveril drugemu ministru.
Če Državni zbor tudi v treh mesecih po
nastopu funkcije vlade ne imenuje še neimenovanih ministrov, državni zbor
ugotovi, da je funkcija predsedniku vlade in ministrom prenehala.
12. člen
Predsednik vlade in posamezen minister
lahko odstopi; predsednik mora o svojem odstopu obvestiti ministre, minister pa
predsednika vlade.
Predsednik vlade in vsak minister ima
pravico svoj odstop obrazložiti v Državnem zboru.
13. člen
Predsednik vlade lahko predlaga razrešitev
posameznega ministra.
14. člen
Predsednik vlade vodi in usmerja delo
vlade, skrbi za enotnost politične in upravne usmeritve vlade, usklajuje delo
ministrov, predstavlja vlado ter sklicuje in vodi njene seje.
Predsednik vlade lahko daje ministrom
obvezujoče napotke v zvezi z nalogami, ki izhajajo iz usmeritev vlade in so
pomembne za delo posameznih ministrov. Če minister meni, da obvezujoči napotki
predsednika vlade ne izhajajo iz usmeritev vlade lahko zahteva, da vlada
obravnava sporno vprašanje.
Ministri morajo obveščati vlado o vseh
vprašanjih, ki so pomembna za določanje in izvajanje vladne politike.
15. člen
Minister, ki opravlja funkcijo
podpredsednika, nadomešča predsednika vlade, če je ta odsoten ali zadržan, pri
predstavljanju vlade, pri vodenju vladnih sej in usmerjanju uprave, ne more pa
ga nadomeščati v pravicah, ki se nanašajo na zaupnico vladi ter na predloge za
imenovanje in razrešitev ministrov.
16. člen
Vlada dela in odloča na sejah.
Vlada sklepa veljavno, če je na seji
navzoča večina članov ter sprejema sklepe in druge odločitve z večino glasov
vseh članov. V primeru sodega števila članov vlade je ob polovici prisotnih
članov ta sklepčna, če je prisoten tudi predsednik vlade, odločitev pa je
sprejeta, če je zanjo glasovala polovica članov vlade, zanjo pa je glasoval
tudi predsednik vlade.
Način dela in odločanja vlade ter morebitne
drugačne kvorume ali postopek ponovnega obravnavanja in odločanja o že sprejeti
odločitvi v primeru nestrinjanja predsednika vlade ali posameznega ministra z
njo, lahko za posamezne vrste vprašanj določi poslovnik vlade.
17. člen
Ministri so odgovorni za odločitve in stališča
vlade ter za njihovo izvajanje, za svoje odločitve pri vodenju ministrstev,
kakor tudi za opustitev ukrepov, ki bi jih morali sprejeti.
18. člen
Minister v skladu s sprejeto politiko vodi
in predstavlja ministrstvo, daje politične usmeritve za delo ministrstva in
organov v njegovi sestavi, nadzoruje njihovo delo, izdaja predpise in druge
akte iz pristojnosti ministrstva in organov v njegovi sestavi ter opravlja
druge naloge, ki jih določa zakon ali drug predpis.
19. člen
Strokovno delo na širših zaokroženih
področjih v okviru ministrstva vodijo državni sekretarji; imenuje in razrešuje
jih vlada na predlog ministra. Državni sekretar je za svoje delo odgovoren
ministru.
Organe v sestavi ministrstev vodijo
predstojniki, ki jih določa zakon. Predstojnika organa v sestavi imenuje in
razrešuje vlada na predlog ministra in je za svoje delo odgovoren ministru.
Državnemu sekretarju in predstojniku organa
v sestavi ministrstva preneha funkcija z odstopom ali razrešitvijo.
Z dnem, ko priseže minister, mora državni sekretar
ponuditi svoj odstop novemu ministru.
20. člen
Vlada ima svet za nacionalno varnost kot svoj
posvetovalni in usklajevalni organ za področje obrambe, varnostnega sistema,
sistema zaščite in reševanja ter za druga vprašanja nacionalne varnosti.
III. PRAVNI AKTI
21. člen
Z uredbo vlada lahko podrobneje ureja in razčlenjuje
v zakonu ali v drugem aktu Državnega zbora določena razmerja v skladu z namenom
in s kriteriji zakona oziroma drugega predpisa.
Uredbo za uresničevanje pravic in obveznosti
državljanov in drugih oseb lahko izda le na podlagi izrecnega pooblastila v
zakonu.
Z odlokom ureja vlada posamezna vprašanja ali
sprejema posamezne ukrepe, ki imajo splošen pomen, ter sprejema druge odločitve,
za katere je z zakonom ali z uredbo določeno, da jih ureja vlada z odlokom.
Svojo notranjo organizacijo in delo ureja
vlada s poslovnikom in sklepi.
O imenovanjih in razrešitvah ter v upravnih
zadevah iz svoje pristojnosti, kakor tudi o drugih posamičnih zadevah iz svoje
pristojnosti izdaja vlada odločbe.
Kadar ne odloči z drugim aktom, sprejme
vlada sklep.
IV. URAD PREDSEDNIKA VLADE IN DRUGE VLADNE SLUŽBE
22. člen
Za koordinacijske in strokovne naloge za
predsednika vlade ustanovi vlada urad predsednika vlade. Urad predsednika vlade
vodi generalni sekretar vlade.
Generalni sekretar po navodilih predsednika
vlade skrbi tudi za pripravo sej vlade in izvrševanje njenih odločitev ter
opravlja druge zadeve v zvezi z organizacijo dela v vladi in vladnih službah. V
odnosu do vladnih služb, razen do Varnostno informativne službe, Zavoda
Republike Slovenije za statistiko in Službe vlade za zakonodajo in vladnih služb, ki jih vodijo ministri brez resorja, ima generalni sekretar enaka pooblastila, kot jih ima minister do
organov v sestavi ministrstva.
Generalni sekretar vlade je za svoje delo
odgovoren vladi.
Generalnega sekretarja vlade imenuje in
razrešuje vlada na predlog predsednika vlade. Generalnemu sekretarju vlade
preneha funkcija z odstopom ali razrešitvijo oziroma z dnem prenehanja funkcije
vladi.
23. člen
Za strokovne naloge, ki so potrebne za
izvrševanje njenih pravic in dolžnosti, lahko vlada ustanovi tudi druge vladne
službe.
Za organizacijske, tehnične in druge naloge
za svoje potrebe in za potrebe drugih državnih organov lahko vlada ustanovi
servise, centre in druge oblike služb.
24. člen
Predstojnike služb iz prejšnjega člena
imenuje in razrešuje vlada. Predstojnikom služb preneha funkcija z odstopom ali
razrešitvijo.
25. člen
Za službe iz 28. člena tega zakona se
smiselno uporabljajo predpisi, ki veljajo za upravne organe v sestavi
ministrstev.
_________________
Zakon o
Vladi Republike Slovenije (Uradni list RS, št. 4/93) vsebuje naslednje prehodne in končne
določbe:
»VII. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
31. člen
Organizacijo in delovno področje
ministrstev in drugih upravnih organov je treba prilagoditi določbam tega
zakona najkasneje v treh mesecih po zaprisegi ministrov, imenovanih po tem
zakonu.
32. člen
Do roka iz prejšnjega člena nadaljujejo z
delom z dosedanjim delovnim področjem in organi v njihovi sestavi, kolikor ni s
tem zakonom drugače določeno:
-
Ministrstvo za notranje zadeve,
-
Ministrstvo za zunanje zadeve,
-
Ministrstvo za finance,
-
Ministrstvo za obrambo,
-
Ministrstvo za promet in zveze,
-
Ministrstvo za kulturo,
-
Ministrstvo za šolstvo in šport,
-
Ministrstvo za znanost in tehnologijo,
-
Ministrstvo za varstvo okolja in urejanje
prostora kot Ministrstvo za okolje in prostor,
-
Ministrstvo za pravosodje in upravo kot
Ministrstvo za pravosodje,
-
Ministrstvo za kmetijstvo, gozdarstvo in
prehrano kot Ministrstvo za kmetijstvo in gozdarstvo,
-
Ministrstvo za industrijo in gradbeništvo,
Ministrstvo za malo gospodarstvo, Ministrstvo za energetiko in Ministrstvo za
turizem in gostinstvo kot Ministrstvo za gospodarske dejavnosti,
-
Ministrstvo za trgovino in Ministrstvo za
planiranje kot Ministrstvo za ekonomske odnose in razvoj,
-
Ministrstvo za zdravstvo, družino in socialno
varstvo kot Ministrstvo za zdravstvo,
-
Ministrstvo za delo in Ministrstvo za borce in vojaške
invalide kot Ministrstvo za delo, družino in socialne zadeve.
33. člen
Z dnem uveljavitve tega zakona nadaljujejo
z delom s položajem vladne službe z delovnim področjem, določenim z zakonom o
organizaciji republiške uprave (Uradni list RS, št. 27/91), kolikor ni s tem
zakonom drugače določeno:
-
Ministrstvo za zakonodajo kot Služba vlade za
zakonodajo,
-
Ministrstvo za informiranje kot Urad vlade za
informiranje,
-
Republiška uprava za kadre, kot Kadrovska
služba vlade,
-
Republiška uprava skupnih služb, kot Servis
skupnih služb vlade,
-
Republiški zavod za informatiko, kot Center
vlade za informatiko.
Do uveljavitve zakona, ki bo urejal državno
statistiko, nadaljuje Zavod Republike Slovenije za statistiko z delom s
položajem vladne službe z delovnim področjem, določenim z zakonom o
organizaciji republiške uprave (Uradni list RS, št. 27/91).
Predstojnika Službe vlade za zakonodajo in
Zavoda Republike Slovenije za statistiko sta neposredno odgovorna vladi in
predsedniku vlade:
34. člen
Ministrstvo za finance opravlja poleg nalog
po zakonu o organizaciji in delovnem področju republiške uprave (Uradni list
RS, št. 27/91), tudi strokovne naloge, ki se nanašajo na skupne naloge
republiških upravnih organov in vladnih služb pri opravljanju finančno
računovodskih služb.
35. člen
Ministrstvo za ekonomske odnose in razvoj
opravlja poleg nalog, ki jih opravlja na podlagi 32. člena tega zakona, tudi
gospodarske zadeve, ki se nanašajo na sistem ekonomskih odnosov s tujino ter na
zunanjetrgovinski režim; na zunanjetrgovinsko poslovanje, promet blaga in
storitev s tujino in opravljanje gospodarske dejavnosti v tujini; na vlaganje
sredstev tujih oseb v domača podjetja in druge organizacije; na dolgoročno
proizvodno kooperacijo in poslovno tehnično sodelovanje ter na obmejno gospodarsko
sodelovanje.
36. člen
Ministrstvo za delo, družino in socialne
zadeve opravlja poleg nalog, ki jih opravlja na podlagi 32. člena tega zakona,
tudi zadeve, ki se nanašajo na položaj in celovito družbeno zaščito invalidov,
mladine in družine; na socialno varstvo in socialno skrbstvo, na družbeno pomoč
ogroženim posameznikom, družinam in skupinam prebivalstva; na usposabljanje
otrok z motnjami v razvoju; na varstvo oseb, ki niso zmožne skrbeti zase; na
varstvo družinskih članov, katerih hranilec je v obvezni vojaški službi.
37. člen
Ministrstvo za šolstvo in šport opravlja
poleg nalog, ki jih opravlja na podlagi 32. člena tega zakona, tudi zadeve, ki
se nanašajo na položaj in družbeno zaščito otrok.
38. člen
Ministrstva, ki prevzamejo na podlagi
prejšnjih členov naloge, ki so jih do uveljavitve tega zakona opravljali drugi
upravni organi, prevzamejo tudi delavce, ki so na dan uveljavitve tega zakona
opravljali te naloge. Prehod delavcev iz upravnega organa oziroma vladne službe
v ministrstva se opravi na podlagi dogovora ministrov oziroma predstojnikov
služb najkasneje 30 dni po zaprisegi ministrov, imenovanih po tem zakonu.
39. člen
Z dnem uveljavitve tega zakona nadaljuje
Varnostno-informativna služba, ki je notranja organizacijska enota Ministrstva
za notranje zadeve, z delom kot vladna služba z delovnim področjem, določenim z
zakonom o organizaciji in delovnem področju republiške uprave (Uradni list RS,
27/91) in zakonom o notranjih zadevah (Uradni list SRS, št. 28/80, 38/88 in
27/89 in Uradni list RS, št. 19/91 in 4/92).
Pravice, dolžnosti in pooblastila ministra
za notranje zadeve iz zakona o notranjih zadevah, ki se nanašajo na delo
Varnostno-informativne službe, izvršuje njen predstojnik.
Posebna tričlanska komisija, ki jo imenuje
vlada izmed svojih članov, spremlja izvajanje pravic, dolžnosti in pooblastil
predstojnika Varnostno-informativne službe iz prejšnjega odstavka in mu daje
smernice za delo Varnostno-informativne službe.
Predstojnik Varnostno-informativne službe mora
v štiriindvajsetih urah obvestiti komisijo iz prejšnjega odstavka o uporabi
pravic in pooblastil iz drugega odstavka tega člena.
Do uveljavitve zakona, ki bo urejal
varnostno-informativno službo, veljajo za delavce varnostno-informativne službe
določbe zakona o notranjih zadevah.
40. člen
Z dnem prisege ministrov, imenovanih po tem
zakonu preneha funkcija dosedanjim namestnikom ministrov in generalnemu
sekretarju vlade.
Določba četrtega odstavka 25. člena tega
zakona velja tudi za predstojnike organov v sestavi ministrstev in predstojnike
vladnih služb, ki opravljajo to funkcijo na dan uveljavitve tega zakona.
41. člen
Za pravice predsednika vlade, ministrov in
generalnega sekretarja vlade do plače in nadomestil ter drugih osebnih
prejemkov in povračil, do socialnega zavarovanja in dopustov ter za pravice po
prenehanju mandata se smiselno uporabljajo določbe zakona o poslancih (Uradni
list RS, št. 48/92).
Za pravice državnih sekretarjev in
predstojnikov organov v sestavi ministrstev ter predstojnikov vladnih služb do
plače in nadomestil ter drugih osebnih prejemkov in povračil, do socialnega
zavarovanja in dopustov ter za pravice po prenehanju mandata se smiselno
uporabljajo določbe zakona o funkcionarjih v državnih organih (Uradni list RS,
št. 30/90, 18/91, 22/91 in 2/91-I).
Generalni sekretar vlade, predstojnik
organa v sestavi ministrstva ter predstojnik vladne službe, ki mu funkcija
preneha, mora opravljati tekoče posle do imenovanja novega funkcionarja,
pravice iz prejšnjih odstavkov v zvezi s prenehanjem mandata pa mu gredo od
naslednjega dne po dnevu imenovanja novega funkcionarja.
Določbe prvega in drugega odstavka tega
člena se uporabljajo tudi za člane vlade, ki jim je prenehala funkcija z dnem
konstituiranja državnega zbora, in za funkcionarje, ki jim preneha funkcija po
40. členu tega zakona. Pravice po prenehanju mandata jim gredo od naslednjega
dne po dnevu prisege ministrov, imenovanih po tem zakonu, oziroma po dnevu
imenovanja drugih funkcionarjev.
42. člen
Z dnem uveljavitve tega zakona prenehajo
veljati:
-
določbe zakona o sistemu državne uprave in o
Izvršnem svetu Skupščine SR Slovenije ter o republiških upravnih organih
(Uradni list SRS, št. 24/79, 12/82, 39/85, 37/87, 18/88), ki se nanašajo na
Izvršni svet Skupščine Republike Slovenije, razen določb 244. in 245. člena;
-
določbe zakona o organizaciji in delovnem
področju republiške uprave (Uradni list RS, št. 27/91), ki so v nasprotju s tem
zakonom.
43. člen
Ta zakon začne veljati naslednji dan po
objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.«.
_________________
Zakon o organizaciji in delovnem
področju ministrstev (Uradni list RS, št. 71/94)
spreminja 32. člen zakona tako, da se glasi:
»32. člen
Do roka iz prejšnjega člena nadaljujejo z
delom z dosedanjim delovnim področjem in organi v njihovi sestavi, kolikor ni s
tem zakonom drugače določeno:
-
Ministrstvo za notranje zadeve,
-
Ministrstvo za zunanje zadeve,
-
Ministrstvo za finance,
-
Ministrstvo za obrambo,
-
Ministrstvo za promet in zveze,
-
Ministrstvo za kulturo,
-
Ministrstvo za šolstvo in šport,
-
Ministrstvo za znanost in tehnologijo,
-
Ministrstvo za varstvo okolja in urejanje
prostora kot Ministrstvo za okolje in prostor,
-
Ministrstvo za pravosodje in upravo kot
Ministrstvo za pravosodje,
-
Ministrstvo za kmetijstvo in gozdarstvo kot
Ministrstvo za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano,
-
Ministrstvo za industrijo in gradbeništvo,
Ministrstvo za malo gospodarstvo, Ministrstvo za energetiko in Ministrstvo za
turizem in gostinstvo kot Ministrstvo za gospodarske dejavnosti,
-
Ministrstvo za trgovino in Ministrstvo za
planiranje kot Ministrstvo za ekonomske odnose in razvoj,
-
Ministrstvo za zdravstvo, družino in socialno
varstvo kot Ministrstvo za zdravstvo,
- Ministrstvo za delo in Ministrstvo za borce in vojaške invalide kot
Ministrstvo za delo, družino in socialne zadeve.«;
spreminja 34. člen zakona tako, da se glasi:
»34. člen
(prenehal
veljati)«;
spreminja 35. člen zakona tako, da se glasi:
»35. člen
(prenehal
veljati)«;
spreminja 36. člen zakona tako, da se glasi:
»36. člen
(prenehal
veljati)«;
spreminja 37. člen zakona tako, da se glasi:
»37. člen
(prenehal
veljati)«;
ter vsebuje naslednjo končno določbo:
»29. člen
Ta zakon začne veljati petnajsti dan po
objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.«.
_________________
Zakon o spremembah in dopolnitvah
zakona o Vladi Republike Slovenije – ZVRS-A (Uradni list RS, št. 23/96)
spreminja VII. poglavje zakona tako, da se glasi:
»V. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE«;
spreminja 31. člen zakona tako, da se glasi:
»26. člen
Organizacijo
in delovno področje ministrstev in drugih upravnih organov je treba prilagoditi
določbam tega zakona najkasneje v treh mesecih po zaprisegi ministrov,
imenovanih po tem zakonu.«;
spreminja 32. člen zakona tako, da se glasi:
»27. člen
Do roka iz prejšnjega člena nadaljujejo z
delom z dosedanjim delovnim področjem in organi v njihovi sestavi, kolikor ni s
tem zakonom drugače določeno:
-
Ministrstvo za notranje zadeve,
-
Ministrstvo za zunanje zadeve,
-
Ministrstvo za finance,
-
Ministrstvo za obrambo,
-
Ministrstvo za promet in zveze,
-
Ministrstvo za kulturo,
-
Ministrstvo za šolstvo in šport,
-
Ministrstvo za znanost in tehnologijo,
-
Ministrstvo za varstvo okolja in urejanje
prostora kot Ministrstvo za okolje in prostor,
-
Ministrstvo za pravosodje in upravo kot
Ministrstvo za pravosodje,
-
Ministrstvo za kmetijstvo in gozdarstvo kot
Ministrstvo za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano,
-
Ministrstvo za industrijo in gradbeništvo,
Ministrstvo za malo gospodarstvo, Ministrstvo za energetiko in Ministrstvo za
turizem in gostinstvo kot Ministrstvo za gospodarske dejavnosti,
-
Ministrstvo za trgovino in Ministrstvo za
planiranje kot Ministrstvo za ekonomske odnose in razvoj,
-
Ministrstvo za zdravstvo, družino in socialno
varstvo kot Ministrstvo za zdravstvo,
- Ministrstvo za delo in Ministrstvo za borce in vojaške invalide kot
Ministrstvo za delo, družino in socialne zadeve.«;
spreminja 33. člen zakona tako, da se glasi:
»28. člen
Do uveljavitve predpisov, s katerimi bo vlada
določila organizacijo in delovno področje posameznih vladnih služb, nadaljujejo z delom s položajem vladne službe z delovnim
področjem, določenim z zakonom o organizaciji republiške uprave (Uradni list
RS, št. 27/91), kolikor ni s tem zakonom drugače določeno:
-
Ministrstvo za zakonodajo kot Služba vlade za
zakonodajo,
-
Ministrstvo za informiranje kot Urad vlade za
informiranje,
-
Republiška uprava za kadre, kot Kadrovska
služba vlade,
-
Republiška uprava skupnih služb, kot Servis
skupnih služb vlade,
-
Republiški zavod za informatiko, kot Center
vlade za informatiko.
Do uveljavitve zakona, ki bo urejal državno
statistiko, nadaljuje Zavod Republike Slovenije za statistiko z delom s
položajem vladne službe z delovnim področjem, določenim z zakonom o
organizaciji republiške uprave (Uradni list RS, št. 27/91).
Predstojnika
Službe vlade za zakonodajo in Zavoda Republike Slovenije za statistiko sta
neposredno odgovorna vladi in predsedniku vlade:«;
spreminja 38. člen zakona tako, da se glasi:
»29. člen
Ministrstva,
ki prevzamejo na podlagi prejšnjih členov naloge, ki so jih do uveljavitve tega
zakona opravljali drugi upravni organi, prevzamejo tudi delavce, ki so na dan
uveljavitve tega zakona opravljali te naloge. Prehod delavcev iz upravnega
organa oziroma vladne službe v ministrstva se opravi na podlagi dogovora
ministrov oziroma predstojnikov služb najkasneje 30 dni po zaprisegi ministrov,
imenovanih po tem zakonu.«;
spreminja 39. člen zakona tako, da se glasi:
»30. člen
Z dnem uveljavitve tega zakona nadaljuje
Varnostno-informativna služba, ki je notranja organizacijska enota Ministrstva
za notranje zadeve, z delom kot vladna služba z delovnim področjem, določenim z
zakonom o organizaciji in delovnem področju republiške uprave (Uradni list RS,
27/91) in zakonom o notranjih zadevah (Uradni list SRS, št. 28/80, 38/88 in
27/89 in Uradni list RS, št. 19/91 in 4/92).
Pravice, dolžnosti in pooblastila ministra
za notranje zadeve iz zakona o notranjih zadevah, ki se nanašajo na delo
Varnostno-informativne službe, izvršuje njen predstojnik.
Posebna tričlanska komisija, ki jo imenuje
vlada izmed svojih članov, spremlja izvajanje pravic, dolžnosti in pooblastil
predstojnika Varnostno-informativne službe iz prejšnjega odstavka in mu daje
smernice za delo Varnostno-informativne službe.
Predstojnik Varnostno-informativne službe
mora v štiriindvajsetih urah obvestiti komisijo iz prejšnjega odstavka o
uporabi pravic in pooblastil iz drugega odstavka tega člena.
Do uveljavitve
zakona, ki bo urejal varnostno-informativno službo, veljajo za delavce
varnostno-informativne službe določbe zakona o notranjih zadevah.«;
spreminja 40. člen zakona tako, da se glasi:
»31. člen
Z dnem prisege ministrov, imenovanih po tem
zakonu preneha funkcija dosedanjim namestnikom ministrov in generalnemu
sekretarju vlade.
Določba
četrtega odstavka 25. člena tega zakona velja tudi za predstojnike organov v
sestavi ministrstev in predstojnike vladnih služb, ki opravljajo to funkcijo na
dan uveljavitve tega zakona.«
spreminja 41. člen zakona tako, da se glasi:
»32. člen
Za pravice predsednika vlade, ministrov in
generalnega sekretarja vlade do plače in nadomestil ter drugih osebnih
prejemkov in povračil, do socialnega zavarovanja in dopustov ter za pravice po
prenehanju mandata se smiselno uporabljajo določbe zakona o poslancih (Uradni
list RS, št. 48/92).
Za pravice državnih sekretarjev in
predstojnikov organov v sestavi ministrstev ter predstojnikov vladnih služb do
plače in nadomestil ter drugih osebnih prejemkov in povračil, do socialnega
zavarovanja in dopustov ter za pravice po prenehanju mandata se smiselno
uporabljajo določbe zakona o funkcionarjih v državnih organih (Uradni list RS,
št. 30/90, 18/91, 22/91 in 2/91-I).
Generalni sekretar vlade, predstojnik
organa v sestavi ministrstva ter predstojnik vladne službe, ki mu funkcija
preneha, mora opravljati tekoče posle do imenovanja novega funkcionarja,
pravice iz prejšnjih odstavkov v zvezi s prenehanjem mandata pa mu gredo od
naslednjega dne po dnevu imenovanja novega funkcionarja.
Določbe prvega
in drugega odstavka tega člena se uporabljajo tudi za člane vlade, ki jim je
prenehala funkcija z dnem konstituiranja državnega zbora, in za funkcionarje,
ki jim preneha funkcija po 40. členu tega zakona. Pravice po prenehanju mandata
jim gredo od naslednjega dne po dnevu prisege ministrov, imenovanih po tem
zakonu, oziroma po dnevu imenovanja drugih funkcionarjev.«;
spreminja 42. člen zakona tako, da se glasi:
»33. člen
Z dnem uveljavitve tega zakona prenehajo
veljati:
-
določbe zakona o sistemu državne uprave in o
Izvršnem svetu Skupščine SR Slovenije ter o republiških upravnih organih
(Uradni list SRS, št. 24/79, 12/82, 39/85, 37/87, 18/88), ki se nanašajo na Izvršni
svet Skupščine Republike Slovenije, razen določb 244. in 245. člena;
- določbe zakona o organizaciji in delovnem področju republiške
uprave (Uradni list RS, št. 27/91), ki so v nasprotju s tem zakonom.«;
spreminja 43. člen zakona tako, da se glasi:
»34. člen
Ta zakon začne
veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.«;
ter vsebuje naslednje prehodne in končno določbo:
»13. člen
Od dneva uveljavitve tega zakona opravljata z
zakonom o javnih glasilih (Uradni list RS, št. 18/94) določene upravne naloge:
-
vodenje evidence javnih glasil in vodenje evidence
samostojnih novinarjev – Ministrstvo za kulturo,
-
akreditacijo tujih dopisništev in dopisnikov –
Ministrstvo za notranje zadeve.
14. člen
Predpise, s katerimi bo določena organizacija
in delovno področje posameznih vladnih služb, sprejme vlada najkasneje v treh
mesecih od dneva uveljavitve tega zakona.
15. člen
Ta zakon začne veljati petnajsti dan po objavi
v Uradnem listu Republike Slovenije.«.
_________________
Zakon
o spremembah zakona o Vladi Republike Slovenije – ZVRS-B (Uradni list RS, št. 47/97) vsebuje naslednjo končno določbo:
»3. člen
Ta zakon začne veljati naslednji dan po objavi
v Uradnem listu Republike Slovenije.«.