Neuradno prečiščeno besedilo, ki vsebuje to spremembo:
Opozorilo: Neuradno prečiščeno besedilo
predpisa predstavlja zgolj informativni delovni pripomoček, glede katerega
organ ne jamči odškodninsko ali kako drugače.
Neuradno prečiščeno besedilo Zakona o
gozdovih obsega:
- Zakon o gozdovih – ZG (Uradni list RS, št. 30/93 z
dne 10. 6. 1993),
- Zakon
o ohranjanju narave – ZON (Uradni list RS, št. 56/99 z dne 13. 7. 1999),
- Zakon
o spremembah in dopolnitvah zakona o gozdovih – ZG-A (Uradni list RS, št. 67/02
z dne 26. 7. 2002).
ZAKON
o gozdovih (ZG)
(neuradno prečiščeno besedilo št. 2)
I. SPLOŠNE DOLOČBE
1. člen
(1) Ta zakon ureja varstvo, gojenje,
izkoriščanje in rabo gozdov ter razpolaganje z gozdovi kot naravnim bogastvom s
ciljem, da se zagotovijo sonaravno ter večnamensko gospodarjenje v skladu z
načeli varstva okolja in naravnih vrednot, trajno in optimalno delovanje gozdov
kot ekosistema ter uresničevanje njihovih funkcij.
(2) Ta zakon ureja tudi pogoje
gospodarjenja z gozdnim prostorom ter s posamičnim gozdnim drevjem in skupinami
gozdnega drevja zunaj ureditvenih območij naselij (v nadaljnjem besedilu: zunaj
naselij), da se njihova vloga v okolju ohrani in krepi.
2. člen
(1) Gozd je zemljišče, poraslo z
gozdnim drevjem v obliki sestoja ali drugim gozdnim rastjem, ki zagotavlja
katero koli funkcijo gozda. Gozd po tem zakonu so tudi vsa zemljišča v
zaraščanju, ki so kot gozd določena v prostorskem delu gozdnogospodarskega
načrta.
(2) Gozdna infrastruktura, ki ni
odmerjena v samostojno parcelo, je sestavni del gozda.
(3) Po tem zakonu niso gozd posamično
gozdno drevje, skupine gozdnega drevja na površini do 5 arov. neavtohtoni
obrečni in protivetrni pasovi drevja, drevoredi, parki, plantaže gozdnega
drevja, obore za rejo divjadi, pašniki, porasli z gozdnim drevjem, če se za
pašo uporabljajo, ne glede, kako so vpisani v kataster.
(4) Določbe tega zakona in na njegovi
podlagi izdanih predpisov veljajo tudi za gozdno drevje, ki raste zunaj gozda,
kadar je to s tem zakonom posebej določeno.
3. člen
Pojmi imajo po tem zakonu naslednji pomen:
1.
Gozdni prostor je gozd oziroma gozdno zemljišče iz prvega in drugega
odstavka 2. člena tega zakona in negozdno zemljišče, ekološko oziroma
funkcionalno povezano z gozdom, ki skupaj z njim zagotavlja uresničevanje
funkcij gozda.
2.
Gozdnogospodarska območja so zaokrožene ozemeljske ekosistemske celote,
ki se določijo za zagotavljanje trajnosti gozdov in načrtovanje, usmerjanje in
spremljanje razvoja gozdov in gozdnega prostora ne glede na lastništvo.
Gozdnogospodarska območja se delijo na gozdnogospodarske enote (v nadaljnjem
besedilu: gospodarske enote).
3.
Gozdni ekosistem so življenjske združbe rastlin in živali ter njihovi
življenjski prostori z vsemi soodvisnostmi (vplivi okolja na te življenjske
združbe in obratno).
4.
Biološko ravnotežje je stanje gozdnega ekosistema, ki zagotavlja obstoj,
pestrost in uravnoteženo razmerje ter razvoj rastlinskih in živalskih vrst.
5.
Funkcije gozdov so ekološke: varovanje gozdnih zemljišč in sestojev,
hidrološka, biotopska ter klimatska funkcija; socialne: zaščitna funkcija –
varovanje objektov, rekreacijska, turistična, poučna, raziskovalna, higiensko –
zdravstvena funkcija, funkcija ohranjanja biotske raznovrstnosti in varstva
naravnih vrednot, funkcija varovanja kulturne dediščine, obrambna ter estetska
funkcija; proizvodne: lesnoproizvodna funkcija, pridobivanje drugih gozdnih
dobrin ter lovnogospodarska funkcija.
6.
Sonaravno gospodarjenje je način ravnanja z gozdnimi ekosistemi, ki
temelji na negi gozda in zagotavlja njihovo ohranitev, povečevanje pestrosti
avtohtonih rastlinskih in živalskih vrst ter vzpostavljanje biološkega
ravnotežja.
7.
Izbira dreves za možni posek je gojitveno – negovalno opravilo, s
katerim se v skladu s stanjem gozdnega ekosistema, cilji in z intenzivnostjo
gospodarjenja ter s potrebami lastnika gozda določijo posamezna drevesa ali
skupine dreves za posek.
8.
Gospodarjenje z gozdovi obsega opravljanje varstvenih in gojitvenih ter
vseh drugih del, ki so potrebna za zagotavljanje ekoloških in socialnih funkcij
gozdov, gradnjo in vzdrževanje gozdne infrastrukture, izkoriščanje in rabo
gozdov ter razpolaganje z gozdovi.
9.
Raba gozdov je skupni izraz za izkoriščanje funkcij gozdov, ki je po tem
zakonu dovoljeno tudi nelastnikom gozdov (nabiranje gob, plodov gozdnega drevja
in drugih rastlin, ki rastejo v gozdovih, nabiranje zelnatih rastlin in
njihovih delov, čebelarjenje, gibanje po gozdovih, rekreacija v gozdu ipd.).
10. Premena
gozda je gojitveno delo, s katerim se spremeni mešanost ali zamenja drevesne
vrste v gozdu, kjer rodovitnost rastišča zaradi preteklega čezmernega
izkoriščanja gozdnih lesnih sortimentov in drugih gozdnih dobrin pretežno ni
izkoriščena.
11. Gozdna
infrastruktura so gozdne prometnice (gozdne ceste, vlake in stalne žičnice) in
drugi objekti v gozdovih, namenjeni predvsem gospodarjenju z gozdovi.
12. Območja,
pomembna za ohranitev prosto živečih živali, so pasišča, grmišča, mirne cone in
druga območja, pomembna za razmnoževanje in vzrejo mladičev, v gozdu in ob
gozdnem robu.
13. Krčitev
gozda je odstranitev vsega gozdnega drevja oziroma drugega gozdnega rastja
zaradi spremembe namembnosti zemljišča.
14. Posek
na golo je odstranitev vsega gozdnega drevja v nepomlajenem sestoju, kjer ni
predvidena sprememba namembnosti zemljišča in gre za površino, pri kateri je
povprečna razdalja med nasprotnimi robovi preostalega sestoja večja od ene
višine odraslega drevja na tem rastišču.
15. Opustošen
gozd je gozd, v katerem sta zaradi nepravilnih posegov pri gospodarjenju
onemogočeni njegovo trajno in optimalno delovanje ter uresničevanje njegovih
funkcij.
16. Poseg
v gozd oziroma v gozdni prostor sta poleg posegov, določenih s predpisi o
urejanju prostora, tudi krčitev gozdov ter izkoriščanje, ki ima za posledico
spremembo gozda v pašnik, porasel z gozdnim drevjem, ali v oboro za rejo
divjadi. Priprava vlak za spravilo lesa ni poseg v gozd po tem zakonu, če je
tako opredeljeno v gozdnogojitvenem načrtu.
17. Razvrednoten
gozd je gozd, v katerem se zaradi negativnih zunanjih vplivov zmanjša njegova
rastnost oziroma rodovitnost gozdnega zemljišča ali drugače poslabšajo možnosti
uresničevanja funkcij gozda.
18. Poškodovan
gozd je gozd, v katerem je zaradi negativnih vplivov onemogočen naraven razvoj
ekosistema oziroma onemogočeno zagotavljanje funkcij gozda. Poškodovan gozd je
gozd za sanacijo in je ogroženo okolje po predpisih o varstvu okolja.
19. Varstvena
dela so dela, ki se opravljajo zato, da se preprečijo ali omejijo motnje pri
delovanju gozda, in sicer:
-
z gozdnogojitvenim načrtom določena varstvena dela;
-
preventivna varstvena dela: preprečevalni in preprečevalno-zatiralni
ukrepi, kot so polaganje kontrolnih dreves, postavljanje lovnih nastav za
podlubnike in podobno ter ukrepi za preprečevanje požarov: opazovalna služba,
izdelava protipožarnih presek in zidov in podobno;
-
sanitarne sečnje: sečnje okuženega, z insekti napadenega, močno
poškodovanega ali podrtega drevja.
20. Okrasna
drevesa so posekana gozdna drevesa, namenjena za okras ali praznovanje.
4. člen
Lastniki gozdov so pravne oziroma fizične
osebe.
5. člen
(1) Lastninska pravica na gozdovih se
izvršuje tako, da je zagotovljena njihova ekološka, socialna in proizvodna
funkcija. Lastnik gozda zato mora:
-
gospodariti z gozdovi v skladu s predpisi, z načrti za gospodarjenje in
upravnimi akti, izdanimi po tem Zakonu;
-
dovoliti v svojem gozdu prost dostop in gibanje drugim osebam;
-
dovoliti v svojem gozdu čebelarjenje ter lov in rekreativno nabiranje
plodov, zelnatih rastlin, gob in prosto živečih živali v skladu s predpisi.
(2) Lastniki gozdov imajo pravico
sodelovati v postopku sprejemanja gozdnogospodarskih in lovskogojitvenih
načrtov in pri pripravi gozdnogojitvenih načrtov. Njihove potrebe, predlogi in
zahteve se v največji možni meri upoštevajo skladno z ekosistemskimi in
zakonskimi omejitvami.
(3) Republika Slovenija mora v
gozdovih v svoji lasti omogočiti praktični pouk kot del izobraževalnega procesa
v gozdarstvu.
6. člen
(1) Podlaga za gospodarjenje z gozdovi
so program razvoja gozdov Slovenije in načrti za gospodarjenje z gozdovi.
(2) S programom razvoja gozdov
Slovenije in z načrti za gospodarjenje z gozdovi se zagotavljajo:
-
ohranitev ali vzpostavitev naravne sestave gozdnih življenjskih združb
in krepitev vsestranske odpornosti gozdov;
-
gospodarjenje z gozdovi, ki ohranja vse funkcije gozdov in temelji na
uspešnem naravnem obnavljanju sestojev;
-
ustrezno izkoriščanje gozdnih rastišč v skladu z naravnim razvojem
gozdnih življenjskih združb;
-
medsebojna usklajenost gojenja gozdov, pridobivanja lesa ter drugih
gozdnih dobrin.
(3) Načrti za gospodarjenje z gozdovi
so:
-
gozdnogospodarski in lovskogojitveni načrti območij;
-
gozdnogospodarski načrti gospodarskih enot;
-
gozdnogojitveni načrti.
(4) Prostorske enote za načrtovanje so
gozdnogospodarska in lovskogojitvena območja in gospodarske enote.
Gozdnogospodarska in lovskogojitvena območja določi Vlada Republike Slovenije,
gospodarske enote pa se določijo z gozdnogospodarskimi načrti območij.
II. NAČRTOVANJE
1. Program razvoja gozdov Slovenije
7. člen
(1) S programom razvoja gozdov
Slovenije se določijo nacionalna politika sonaravnega gospodarjenja z gozdovi,
usmeritve za ohranitev in razvoj gozdov ter pogoji za njihovo izkoriščanje
oziroma večnamensko rabo. Njegov sestavni del je program ohranitve in
gospodarjenja z živalskim svetom v gozdnem prostoru, kjer se določijo splošne
usmeritve za gospodarjenje s prosto živečimi živalmi ter za ohranitev in
izboljšanje njihovih življenjskih razmer.
(2) Program razvoja gozdov Slovenije
se spreminja in dopolnjuje v skladu s spremembami v gozdovih in s spremenjenimi
pogoji gospodarjenja.
(3) Strokovne podlage za program
razvoja gozdov Slovenije izdela Zavod za gozdove Slovenije (v nadaljnjem
besedilu: Zavod), predlog programa razvoja gozdov Slovenije izdela ministrstvo,
pristojno za gozdarstvo, sprejme pa ga Državni zbor na predlog Vlade Republike
Slovenije.
2. Načrti za gospodarjenje z gozdovi
8. člen
(1) Z načrti za gospodarjenje z
gozdovi se določijo pogoji za usklajeno rabo gozdov in poseganje v gozdove ter
gozdni prostor, potreben obseg gojenja in varstva gozdov, najvišja možna
stopnja njihovega izkoriščanja ter pogoji za gospodarjenje z živalskim svetom.
(2) Vsebina načrtov za gospodarjenje z
gozdovi je javna.
(3) Načrti za gospodarjenje z gozdovi
so po preteku veljavnosti dokumentarno gradivo, ki se mora trajno hraniti.
a) Gozdnogospodarski načrti
9. člen
(1) Gozdnogospodarski načrti so
gozdnogospodarski načrti območij in gozdnogospodarski načrti gospodarskih enot.
Gozdnogospodarski načrti se izdelajo kot skupni načrti za vse gozdove ne glede
na lastništvo ob upoštevanju posebnosti na posameznih območjih.
(2) Gozdnogospodarski načrti imajo
splošni in prostorski del.
(3) Obvezno izhodišče za izdelavo
gozdnogospodarskih načrtov so stopnja varovanja okolja pred obremenitvami in
varstveni režimi zavarovanih naravnih bogastev ter območij, zavarovanih na
podlagi predpisov o ohranjanju narave.
(4) V gozdnogospodarskem načrtu se
upoštevajo tudi usmeritve za gospodarjenje z naravnimi vrednotami in kulturno
dediščino v gozdnem prostoru, vodnogospodarski pogoji in usmeritve za
zagotavljanje drugih funkcij gozdov, ki jih pripravijo pristojni organi in
organizacije.
10. člen
(1) V gozdnogospodarskem načrtu
območja se ob upoštevanju usmeritev iz programa razvoja gozdov Slovenije,
ugotovljenega stanja gozdov, analize preteklega gospodarjenja zakonitosti
razvoja gozdov ter pridobljenih spoznanj pri spremljanju razvoja gozdov v
območju določijo:
-
funkcije gozdov in njihovo ovrednotenje;
-
cilji gospodarjenja z gozdom in gozdnim prostorom;
-
usmeritve in ukrepi za doseganje ciljev;
-
na podlagi bioloških kazalnikov usmeritve za ohranjanje oziroma
vzpostavitev naravne avtohtone sestave gozdnih življenjskih združb ter razmerje
med divjadjo in njenim okoljem, kar je podlaga za izdelavo lovskogojitvenih
načrtov območij.
(2) V prostorskem delu gozdnogospodarskega
načrta območja se:
-
prikažejo območja, ki so razglašena za varovalni gozd, gozdni rezervat
oziroma za gozd s posebnim namenom;
-
prikažejo območja, ki so predlagana, da se jih razglasi kot varovalni
gozd, gozdni rezervat oziroma gozd s posebnim namenom;
-
prikažejo zemljišča v zaraščanju, ki so kot gozd določena v
gozdnogospodarskih načrtih gospodarskih enot;
-
določijo gozdovi za sanacijo;
-
določijo območja posamičnega gozdnega drevja in skupin gozdnega drevja
zunaj ureditvenih naselij, ki je pomembno za ohranjanje in razvoj krajine ali
življenjskega prostora prostoživečih organizmov.
(3) Funkcije gozdov, ki so določene in
ovrednotene s stopnjami njihovega vpliva na gospodarjenje z gozdovi na kartah
in popisih funkcij gozdov v gozdnogospodarskem načrtu območja, se kot strokovne
podlage upoštevajo pri prostorskih ureditvah državnega in lokalnega pomena.
11. člen
(1) V gozdnogospodarskem načrtu gospodarske
enote se ob upoštevanju usmeritev iz splošnega dela gozdnogospodarskega načrta
območja, ugotovljenega stanja gozdov, analize preteklega gospodarjenja,
zakonitosti razvoja gozdov ter pridobljenih spoznanj pri spremljanju razvoja
gozdov v gospodarski enoti določijo:
-
funkcije gozdov in njihovo ovrednotenje;
-
intenzivnost in cilji gospodarjenja z gozdom in gozdnim prostorom;
-
usmeritve za doseganje ciljev;
-
ukrepi in načini njihove izvedbe po osnovnih načrtovalnih enotah
gozdnega prostora;
-
usmeritve za gospodarjenje s posamičnim gozdnim drevjem in skupinami
gozdnega drevja zunaj naselij.
(2) V prostorskem delu gozdnogospodarskega
načrta gospodarske enote se:
-
prikažejo območja, ki so razglašena za varovalni gozd, gozdni rezervat
oziroma za gozd s posebnim namenom;
-
prikažejo območja, ki so predlagana, da se jih razglasi kot varovalni
gozd, gozdni rezervat oziroma gozd s posebnim namenom;
-
prikažejo zemljišča v zaraščanju, ki so kot gozd določena v
gozdnogospodarskem načrtu gospodarske enote;
-
določijo območja gozdov za sanacijo;
-
določi intenzivnost gospodarjenja z gozdovi;
-
določijo območja, pomembna za ohranitev prosto živečih živali;
-
določijo območja posamičnega gozdnega drevja in skupin gozdnega drevja
zunaj naselij, za katere je obvezna izdaja strokovnih navodil za ravnanje z
njimi;
-
izdelata pregled in zasnova gozdne infrastrukture in drugih načrtovanih
posegov v gozdni prostor ter določijo večfunkcionalna območja.
(3) Površina gozdov in funkcije gozdov, ki
so določene in ovrednotene s stopnjami njihovega vpliva na gospodarjenje z
gozdom na kartah in popisih funkcij gozdov v gozdnogospodarskem načrtu
gospodarske enote, se kot strokovne podlage upoštevajo pri urejanju prostora na
lokalni ravni.
(4) Izpiski gozdnih parcel in podatkov
o njih iz gozdnogospodarskih načrtov gospodarskih enot so uradna podlaga za
vodenje zemljiškega katastra oziroma za določitev katastrskih kultur in
katastrskih razredov gozdnih parcel. Zavod po uradni dolžnosti pošlje izpiske
gozdnih parcel in podatke o njih organu, pristojnemu za vodenje zemljiškega
katastra.
(5) Minister, pristojen za gozdarstvo,
v soglasju z ministrom, pristojnim za geodetske zadeve, izda predpise o
razvrščanju gozdnih zemljišč v katastrsko kulturo ter v kakovostne in
katastrske razrede.
b) Lovskogojitveni načrti
12. člen
(1) V lovskogojitvenem načrtu območja
se v skladu z zakonom na podlagi ugotovljenih bioloških kazalnikov usklajenosti
divjadi z njenim okoljem in ob upoštevanju usmeritev iz gozdnogospodarskih
načrtov območij določijo cilji in usmeritve ter ukrepi za ohranitev ogroženih
populacij divjadi in za zagotovitev naravnega ravnotežja med divjadjo in
okoljem.
(2) Nosilec lovskogojitvenega
načrtovanja je Zavod. Pri izdelavi lovskogojitvenih načrtov sodelujejo lovci,
kmetijci, naravovarstveniki in drugi, katerih dejavnost je povezana z divjadjo.
c) Gozdnogojitveni načrti
13. člen
(1) Gozdnogojitveni načrt je izvedbeni
načrt gozdnogospodarskega načrta gospodarske enote, v katerem se po posameznih
gozdnih ekosistemih oziroma njihovih delih določijo:
-
gozdnogojitveni cilji, smernice in ukrepi za gospodarjenje;
-
obseg, intenzivnost in nujnost gojitvenih in varstvenih del;
-
območja, kjer posamična izbira dreves za možni posek ni obvezna;
-
časovni in prostorski obseg sečenj;
-
načini in pogoji za pridobivanje lesa;
-
smernice in dela za sočasno ohranjanje in pospeševanje ekoloških in
socialnih funkcij gozda.
(2) Na podlagi gozdnogojitvenega
načrta se izberejo drevesa za možni posek in s tem določi njegova največja
količina.
(3) Gozdnogojitveni načrti se morajo
zaradi sprememb, ki nastajajo z razvojem gozdov ali zaradi zunanjih vplivov na
gozd, dopolnjevati oziroma obnavljati tako, da se temu ustrezno prilagodijo
gozdnogojitveni cilji in ukrepi ter da se na novo določi obseg gojitvenih in
varstvenih del.
(4) Posegi v prostor niso predmet
gozdnogojitvenega načrta.
3. Postopek priprave in sprejemanja
gozdnogospodarskih načrtov
14. člen
(1) Svet območne enote Zavoda določi
osnutek gozdnogospodarskega načrta gospodarske enote, svet Zavoda pa osnutek
gozdnogospodarskega načrta območja.
(2) Minister, pristojen za gozdarstvo,
odredi javno razgrnitev gozdnogospodarskega načrta. Javna razgrnitev traja 14
dni. Med javno razgrnitvijo gozdnogospodarskega načrta se opravi javna
obravnava. O začetku in trajanju ter času javne razgrnitve in javne obravnave
morajo biti na primeren način obveščeni lastniki gozdov in zainteresirana
javnost.
(3) Po opravljeni javni razgrnitvi in
javni obravnavi svet območne enote Zavoda obravnava pripombe in predloge ter
zavzame do njih stališče. Na tej podlagi Zavod pripravi predlog
gozdnogospodarskega načrta. Predlog gozdnogospodarskega načrta območja določi
svet Zavoda, predlog gozdnogospodarskega načrta gospodarske enote pa svet
območne enote Zavoda.
(4) Zavod mora k predlogu
gozdnogospodarskega načrta območja pridobiti soglasje ministra, pristojnega za
okolje, k predlogu gozdnogospodarskega načrta gospodarske enote pa mnenje
organizacije, pristojne za varstvo naravne in kulturne dediščine, in mnenja
lokalnih skupnosti, na območju katerih leži gospodarska enota.
(5) Soglasje oziroma mnenje se mora
izdati v enem mesecu po predložitvi predloga gozdnogospodarskega načrta. Če
soglasje oziroma mnenje ni dano ali odrečeno v roku, se šteje, da je dano.
(6) Zavod predloži predlog
gozdnogospodarskega načrta skupaj s predpisanim soglasjem oziroma s
predpisanimi mnenji ministrstvu, pristojnemu za gozdarstvo.
(7) Gozdnogospodarski načrt območja
sprejme Vlada Republike Slovenije, gozdnogospodarski načrt gospodarske enote pa
minister, pristojen za gozdarstvo.
(8) Prostorske dele gozdnogospodarskih
načrtov pripravlja Zavod, sprejemajo pa se po določbah predpisov o urejanju
prostora.
15. člen
(1) Gozdnogospodarski načrt se
praviloma izdeluje za 10 let. V obdobju, dokler obnovljeni gozdnogospodarski
načrt še ni sprejet, se uporablja dotedanji načrt.
(2) Gozdnogospodarski načrt se med
veljavnostjo spremeni ali dopolni, kadar je to potrebno, zaradi nepredvidenih
sprememb v gozdovih ali v poudarjenosti njihovih funkcij, zaradi potreb
urejanja prostora, zaradi uskladitve z gozdnogospodarskim načrtom višje ravni
ali s programom razvoja gozdov Slovenije oziroma s prostorskimi planskimi akti
višje ravni.
(3) O pobudi za spremembo ali
dopolnitev gozdnogospodarskega načrta odloči minister, pristojen za gozdarstvo.
(4) Spremembe in dopolnitve gozdnogospodarskih
načrtov se sprejemajo na enak način in po enakem postopku kot gozdnogospodarski
načrti.
16. člen
Minister, pristojen za gozdarstvo, v
soglasju z ministrom, pristojnim za. okolje in prostor, in ministrom,
pristojnim za varstvo naravne oziroma kulturne dediščine, predpiše vsebino
načrtov za gospodarjenje z gozdovi, roke in podrobnejši postopek sprejemanja
gozdnogospodarskih načrtov ter način spremljanja njihovega izvajanja.
III. GOSPODARJENJE Z GOZDOVI
1. Gojenje in izkoriščanje gozdov
17. člen
(1) Na podlagi gozdnogojitvenega
načrta izda Zavod lastniku gozda, po predhodnem svetovanju in skupni izbiri
dreves za možni posek, odločbo v upravnem postopku. Z odločbo se določijo:
-
potrebna gojitvena dela za obnovo gozdov in nego mladja do vključno nege
letvenjaka;
-
potrebna varstvena dela;
-
usmeritve ter roki za izvedbo in ponovitev posameznih gojitvenih in
varstvenih del;
-
količina in struktura dreves za največji možni posek;
-
usmeritve in pogoji za sečnjo in spravilo lesa;
-
usmeritve in pogoji za pridobivanje smole in okrasnih dreves;
-
obdobje, za katero je odločba izdana. Zoper odločbo je možna pritožba na
ministrstvo, pristojno za gozdarstvo. Pritožba zoper odločbo ne zadrži njene
izvršitve.
(2) Možni posek po prejšnjem odstavku
je največja količina drevja v bruto m3, ki jo sme posekati lastnik gozda med
veljavnostjo odločbe iz prejšnjega odstavka.
(3) Dela v gozdovih morajo biti
opravljena v ustreznem letnem času na način, s katerim se najmanj ogroža gozdni
ekosistem in da se zagotavljata varstvo gozdov in varnost ljudi. Nastale
posledice poškodb tal je treba odstraniti takoj po končanem spravilu oziroma
prevozu.
(4) Sečnja gozdnega drevja ter
pridobivanje smole in okrasnih dreves se smeta opravljati le na podlagi odločbe
iz prvega odstavka tega člena.
(5) Ne glede na prejšnji odstavek
lahko lastnik gozda brez odločbe iz prvega odstavka tega člena seka gozdno
drevje na območjih, določenih v gozdnogojitvenem načrtu, kjer posamična izbira
dreves za možni posek ni obvezna.
(6) Če se lastnik gozda odloči za premeno
gozdov, mu pogoje za njeno izvedbo določi Zavod z odločbo v upravnem postopku.
(7) Podrobnejše predpise za izvajanje
sečnje, ravnanje s sečnimi ostanki, spravilo, prevoz in zlaganje gozdnih lesnih
sortimentov izda minister, pristojen za gozdarstvo.
18. člen
(1) V gozdovih je prepovedano vsako
dejanje, ki zmanjšuje rastnost sestoja ali rodovitnost rastišča, stabilnost ali
trajnost gozda oziroma ogroža njegove funkcije, njegov obstoj ali namen.
(2) Ne glede na prejšnji odstavek
lahko lastnik gozda v lastnem gozdu pridobiva seme gozdnih dreves in druge
gozdne dobrine, če se s tem ne povzroči opustošenje.
(3) Prevoz in prodaja okrasnih dreves
sta dovoljena, če je okrasno drevo opremljeno s plombo, iz katere sta razvidni
izvorno gozdnogospodarsko območje in leto poseka. Plombe izdaja Zavod.
(4) Negozdna zemljišča v gozdu je
prepovedano pogozdovati, razen če je to predvideno v gozdnogospodarskem načrtu.
19. člen
(1) Dela v svojem gozdu lahko opravlja
lastnik gozda, pri tem pa mu lahko pomagajo njegovi zakoniti dediči ter njihovi
zakonci in druge fizične osebe v obliki medsosedske pomoči.
(2) Dela v gozdu lahko opravljajo tudi
za ta dela registrirane fizične ali pravne osebe (V nadaljnjem besedilu:
izvajalci), ki izpolnjujejo predpisane pogoje glede strokovne usposobljenosti.
(3) Minister, pristojen za gozdarstvo,
predpiše minimalne pogoje, ki jih morajo za opravljanje del v gozdovih
izpolnjevati izvajalci.
20. člen
(1) Za pripravo prostorskih planskih
aktov za ureditvena območja po drugih predpisih izdela Zavod strokovne podlage
za gospodarjenje s posamičnim gozdnim drevjem oziroma s skupinami gozdnega
drevja zunaj naselij.
(2) Za posege v posamično gozdno
drevje in v skupine gozdnega drevja zunaj naselij izda Zavod lastniku strokovno
navodilo za poseg. Pri pripravi navodila sodelujejo tudi organizacije,
pristojne za varstvo okolja in varstvo naravne ter kulturne dediščine.
21. člen
(1) Za posege v gozd in gozdni prostor
je potrebno dovoljenje. za poseg v prostor v skladu s predpisi o urejanju
prostora. K dovoljenju za poseg v prostor se mora pridobiti soglasje Zavoda.
(2) Soglasje Zavoda se mora pridobiti
tudi k dovoljenju za poseg v prostor za graditev objektov zunaj gozda, če je iz
poročila o vplivih na okolje razvidno, da bi objekt ali posledice delovanja
objekta negativno vplivali na gozdni ekosistem in funkcije gozdov.
(3) Soglasja iz prvega in drugega
odstavka tega člena ni mogoče izdati, kadar je pričakovati, da bodo vplivi
posega v prostor razvrednotili ali poškodovali gozd.
22. člen
(1) Posek na golo kot način
gospodarjenja z gozdovi je prepovedan.
(2) Ne glede na prepoved iz prejšnjega
odstavka se gozd lahko poseka na golo, če je to predvideno v gozdnogospodarskem
načrtu zaradi gozdnogojitvenih ukrepov ali če je to potrebno zaradi sanitarne
sečnje oziroma opravljanja preventivnih varstvenih del.
23. člen
(1) Lastnik gozda mora obnoviti gozd,
ki je bil opustošen ali v nasprotju s predpisi posekan na golo. Rok za obnovo
gozda določi Zavod z odločbo v upravnem postopku.
(2) Zavod v sodelovanju z lastnikom
gozda zagotovi obnovo gozda na pogoriščih in v gozdovih, poškodovanih v
naravnih ujmah. Povzročitelj požara je odškodninsko odgovoren lastniku gozda za
povzročeno škodo in izgubljeni dobiček, Republiki Sloveniji pa za stroške
obnove gozda.
24. člen
(1) Ograditev posameznih delov gozda
se lahko dovoli, če je to:
-
predvideno v gozdnogojitvenem načrtu zaradi zaščite mladja ali varstva
gozdov pred divjadjo za čas. ki je potreben do uskladitve populacije divjadi z
okoljem;
-
potrebno zaradi zaščite vodnih zajetij, varstva naravnih vrednot in
območij, zavarovanih na podlagi predpisov o ohranjanju narave, kulturnih
spomenikov ali znanstveno-raziskovalnih proučevanj.
(2) Za postavitev ograje iz prejšnjega
odstavka izda dovoljenje Zavod na predlog organa, organizacije ali posameznika
v 14 dneh. Z dovoljenjem se lahko določijo tudi ukrepi za omejitev gibanja
znotraj ograjenega gozda.
(3) Ogradi se lahko tudi gozd s
posebnim namenom, če je to določeno z aktom o razglasitvi gozda za gozd s
posebnim namenom.
25. člen
(1) V gozdovih, v katerih bi se z
nabiranjem živali, plodov, gob ali rastlin ogrožala katera koli rastlinska ali
živalska vrsta oziroma funkcija gozdov, se lahko nabiranje omeji ali prepove.
Omejitev vrste, količine, načina, kraja in časa nabiranja ali prepoved nabiranja
predpiše minister, pristojen za gozdarstvo.
(2) V gozdovih, kjer lastnik drevje
goji tudi zaradi plodov, se lahko drugim nabiranje takih plodov prepove.
Prepoved na predlog lastnika gozda odredi pristojni organ lokalne skupnosti.
26. člen
(1) Če spravila, prevoza ali zložitve
gozdnih lesnih sortimentov ni mogoče opraviti drugače ali bi bil drugačen način
nesorazmerno dražji, mora lastnik oziroma uporabnik:
-
gozda dovoliti začasno spravilo, začasen prevoz ali začasno zložitev
tujih gozdnih lesnih sortimentov v svojem gozdu;
-
kmetijskega zemljišča dovoliti v nerastni dobi začasen prevoz ali
začasno zložitev tujih gozdnih lesnih sortimentov na svojem zemljišču.
(2) Če uresničevanja pravic iz
prejšnjega odstavka ni mogoče doseči sporazumno, izda Zavod na zahtevo stranke
o tem odločbo v upravnem postopku. V odločbi se v skladu s predpisi o
razlastitvi določi tudi višina odškodnine za začasno uporabljena zemljišča.
Zoper del odločbe, s katerim se odloči o pravici iz prejšnjega odstavka, je
možna pritožba na ministrstvo, pristojno za gozdarstvo. Pritožba zoper ta del
odločbe ne zadrži njene izvršitve. Zoper del odločbe, s katerim se odloči o
višini odškodnine, ni možna pritožba v upravnem postopku, pač pa lahko vsaka
stranka v nadaljnjih 30 dneh zahteva, da p tem odloči sodišče v nepravdnem
postopku.
2. Varstvo gozdov
27. člen
Zavod mora zagotavljati spremljanje in
krepitev biološkega ravnotežja in zato zagotoviti izvajanje preprečevalnih in
preprečevalno – zatiralnih ukrepov. Lastniki gozdov izvajanja teh del ne smejo
preprečevati.
28. člen
(1) Lastniki in drugi uporabniki
gozdov morajo izvajati vse s predpisi o varstvu gozdov predpisane ukrepe za
preprečitev in zatrtje rastlinskih bolezni in prenamnoženih populacij žuželk,
ki lahko porušijo biološko ravnotežje v gozdu, ter za preprečitev druge škode v
gozdovih.
(2) Ukrepe po prejšnjem odstavku
morajo zagotoviti tudi lastniki gozdnega drevja, ki raste zunaj gozda, in
lastniki ter uporabniki zemljišč, ki po tretjem odstavku 2. člena tega zakona
niso gozd, in negozdnih zemljišč v bližini gozda.
29. člen
(1) Zavod lastniku gozda z odločbo v
upravnem postopku določi sanitarne sečnje in preventivna varstvena dela ter
rok, do kdaj jih mora opraviti. Pritožba zoper to odločbo ne zadrži njene
izvršitve.
(2) Lastnik gozda lahko sanitarne
sečnje in preventivna varstvena dela opravi tudi brez odločbe iz prejšnjega
odstavka, mora pa o tem predhodno pisno obvestiti Zavod.
(3) Če je v gozdovih toliko porušeno
biološko ravnotežje, da ga ni mogoče vzpostaviti z ukrepi iz prvega odstavka
tega člena, ali če obstaja nevarnost druge velike škode, Zavod obvesti o tem
ministrstvo, pristojno za gozdarstvo. Minister, pristojen za gozdarstvo, odredi
dodatne ukrepe za varstvo gozdov, in določi izvajalce za njihovo izvedbo.
(4) Minister, pristojen za gozdarstvo,
izda predpise o varstvu gozdov, v katerih podrobneje predpiše načine izvajanja
del v gozdovih ter pogoje za drugo rabo gozdov.
30. člen
(1) Lastnik mora gozdne lesne
sortimente smreke, bora in bresta oziroma posekana drevesa smreke, bora in
bresta in njihove panje po sečnji obeliti ne glede na to, ali so bili posekani
v gozdu ali zunaj njega.
(2) Gozdne lesne sortimente smreke,
bora in bresta, ki jih niso napadli podlubniki, je dovoljeno spravljati,
prevažati, skladiščiti na skladiščih za strojno lupljenje in obratih za
mehansko predelavo lesa ali predelovati izjemoma tudi v lubju, vendar morajo
biti obeljeni ali predelani in njihovi ostanki porabljeni ali predelani:
-
pri sortimentih iz zimske sečnje (od 1. novembra do 31. marca)
do 15. maja, na Krasu pa do 1. maja,
-
pri sortimentih iz letne sečnje (od 1. aprila do 31. oktobra)
v 30 dneh po sečnji.
(3) Gozdni lesni sortimenti iglavcev
in bresta, ki so jih na skladišču napadli podlubniki, se morajo takoj obeliti
oziroma strojno olupiti, podlubniki pa se morajo uničiti.
(4) Zavod lahko izda dovoljenje za
prevoz gozdnih lesnih sortimentov, ki so jih napadli podlubniki, na skladišča
za strojno lupljenje, če je zagotovljeno, da bodo ti sortimenti v dveh dneh
obeljeni in podlubniki uničeni.
31. člen
(1) Uporaba kemičnih sredstev v gozdu
je prepovedana.
(2) Ne glede na prejšnji odstavek se v
gozdu izjemoma lahko uporabljajo atestirana kemična sredstva, ki ne ogrožajo
biološkega ravnotežja, za zaščito gozdnega mladja pred divjadjo in za zatiranje
prenamnoženih populacij žuželk, ki jih ni mogoče drugače številčno zmanjšati.
(3) Dovoljenje za izjemno uporabo
kemičnih sredstev iz prejšnjega odstavka, s katerim se določi tudi način
njihove uporabe, izda Zavod v upravnem postopku. Rok za izdajo dovoljenja je
dva dni.
(4) Ne glede na prepoved iz prvega
odstavka tega člena se atestirana kemična sredstva, ki ne ogrožajo biološkega
ravnotežja, lahko uporabljajo za gašenje gozdnih požarov.
32. člen
(1) Paša v gozdovih je prepovedana.
(2) Izjemoma je na podlagi kriterijev,
določenih v predpisu o varstvu gozdov, paša lahko dovoljena z gozdnogojitvenim
načrtom.
33. člen
(1) V gozdu ni dovoljeno kuriti, razen
na urejenih kuriščih in zaradi zatiranja podlubnikov.
(2) Določbe prejšnjega odstavka se
uporabljajo tudi za zemljišča, ki po tretjem odstavku 2. člena tega zakona niso
gozd.
(3) Prepovedano je požigati travišča
in ledine na območju, kjer ogenj lahko ogrozi gozd. Sežiganje rastlinskih
ostankov na njivah je dovoljeno le ob stalni navzočnosti polnoletne osebe, ki
ima ogenj pod nadzorom.
34. člen
(1) Gozdove na Krasu in druge gozdove,
ki so posebno ogroženi zaradi požara, določi za požarno ogrožene gozdove
lokalna skupnost, na območju katere ležijo, na predlog Zavoda.
(2) Za varstvo gozdov pred požarom na
Krasu in v drugih požarno ogroženih gozdovih se sprejmejo in izvajajo ukrepi,
predpisani za varstvo pred požari.
(3) V gozdovih iz prvega odstavka tega
člena je prepovedana uporaba odprtega ognja.
35. člen
(1) Zavod spremlja obseg in stopnjo
razvrednotenja in poškodovanosti gozdov ter o tem obvešča pristojna
ministrstva, ki odredijo ukrepe za odpravo vzrokov razvrednotenja oziroma
poškodovanosti gozdov.
(2) Povzročitelj razvrednotenja
oziroma poškodovanja gozda mora lastniku takega gozda plačati odškodnino v
skladu s predpisi o varstvu okolja.
36. člen
(1) V gozdovih se v skladu z
gozdnogospodarskimi načrti ohranjajo oziroma ponovno vzpostavljajo habitati
avtohtonih rastlinskih in živalskih vrst. V gozdovih s spremenjeno sestavo
gozdnih življenjskih združb se postopno ponovno vzpostavlja njihova naravna
sestava.
(2) Številčnost populacij avtohtonih
vrst prosto živečih živali v gozdnem ekosistemu mora zagotavljati biološko
ravnotežje ter ne sme ogrožati razvoja gozda ali preprečevati uresničevanja
ciljev gospodarjenja z njim.
3. Gradnja in vzdrževanje gozdne
infrastrukture
37. člen
(1) Gozdna infrastruktura se mora
načrtovati, graditi in vzdrževati tako. da se ob upoštevanju tehničnih,
gospodarskih in ekoloških pogojev gozdna tla, rastlinstvo in živalstvo čim manj
prizadenejo.
(2) Pri načrtovanju gozdnih cest je
treba poleg pomena gozdne ceste za gospodarjenje z gozdovi in prilagajanja
naravnemu okolju upoštevati tudi obstoj in razvoj višinskih kmetij ter
turistične in rekreativne potrebe.
(3) Gozdne prometnice se morajo graditi,
vzdrževati in uporabljati tako, da se ne:
-
ogrozijo vodni viri;
-
povzročijo erozijski procesi;
-
prepreči odtok visokih vod iz hudournikov;
-
poveča nevarnost plazov;
-
poruši ravnotežje na labilnih tleh;
-
poslabša odtok padavinskih vod, tako da bi bila ogrožena kmetijska ali
druga zemljišča ali da bi bil ogrožen obstoj gozda ali onemogočen njegov
razvoj;
-
prizadenejo območja, pomembna za ohranitev prosto živečih živali;
-
prizadene naravna ali kulturna dediščina;
-
ogrozijo druge funkcije oziroma večnamenska raba gozdov.
(4) Minister, pristojen za gozdarstvo,
v soglasju z ministrom, pristojnim za okolje, izda predpise o gradnji,
vzdrževanju in načinu uporabe gozdnih prometnic.
38. člen
(1) Gozdne ceste so sestavni del gozda
in so javnega značaja. Zavod oceni površino neodmerjenih gozdnih cest. ki se
odšteje pri osnovi katastrskega dohodka za odmero davka in drugih dajatev.
(2) Gozdne ceste, ki omogočajo tudi
dostop do kmetij, zaselkov oziroma vasi. turističnih objektov, izletniških in
drugih podobnih objektov in so pretežno javnega značaja, prevzemajo pripadajoče
lokalne skupnosti.
(3) Sredstva za vzdrževanje gozdnih
cest zagotavljajo lokalne skupnosti iz lastnih sredstev in iz pristojbin iz 49.
člena tega zakona ter Republika Slovenija.
39. člen
(1) Gozdne ceste praviloma lahko
uporabljajo tudi drugi uporabniki, morajo pa biti označene, da so gozdne ceste
in da jih drugi uporabniki uporabljajo na lastno odgovornost.
(2) Uporabniki morajo gozdne ceste
uporabljati v skladu z režimom uporabe, ki ga določi Zavod v sodelovanju z
lastniki gozdov.
(3) Zavod v sodelovanju z lokalno
skupnostjo označi gozdne ceste in režim njihove uporabe z opozorilnimi tablami
oziroma drugimi znaki.
(4) Za gozdne ceste v varovalnih
gozdovih in v gozdovih s posebnim namenom, v požarno ogroženih gozdovih in v
gozdovih, ki so v prostorskih delih gozdnogospodarskih načrtov določeni kot
območja, pomembna za ohranitev prosto živečih živali, oziroma v drugih podobnih
primerih, Zavod določi poseben režim prometa.
40. člen
(1) Vožnja v gozdu zunaj gozdnih cest
je dovoljena le za gospodarjenje z gozdovi ali za reševanje ljudi oziroma
premoženja.
(2) Ob veliki razmočenosti gozdnih
cest je vožnja z vozili nad določeno težo prepovedana. Največjo dovoljeno težo
vozil in trajanje prepovedi določi in ju na opozorilnih tablah označi Zavod.
41. člen
(1) Uporabniki gozdnih cest, ki z
vozili trajno ali začasno čezmerno uporabljajo gozdne ceste, morajo pridobiti
dovoljenje lastnika gozdne ceste.
(2) Uporabniki gozdnih cest iz
prejšnjega odstavka morajo zagotoviti odpravo posledic njihove čezmerne uporabe
oziroma plačati povračilo stroškov za odpravo posledic čezmerne uporabe,
sorazmerno z uporabo in poškodovanjem cest.
42. člen
(1) Kadar sečnje ali druge obdelave
gozdnih lesnih sortimentov oziroma spravila ni mogoče opraviti zunaj cestišča,
je treba gozdno cesto zapreti. Zaporo s prometno signalizacijo označi izvajalec
del, ki mora zato pridobiti dovoljenje Zavoda. Dnevna zapora lahko traja največ
10 ur, označena morata biti njen začetek in konec. Kadar traja zapora več dni,
izdela Zavod v sodelovanju z lastnikom gozdne ceste poseben načrt prometa in ga
označi na opozorilnih tablah.
(2) Trajno in popolno zaporo gozdnih
cest Zavod označi s cestno-prometnimi znaki za prepoved prometa. Zavod določi,
katere gozdne ceste se zaprejo z zapornico.
(3) Zapore gozdnih cest, razen zapore
po določbi prvega odstavka tega člena, ne veljajo za prebivalce bližnjih
naselij, ki dnevno uporabljajo te ceste.
IV. VAROVALNI GOZDOVI IN GOZDOVI S POSEBNIM NAMENOM
43. člen
Gozdovi, ki v zaostrenih ekoloških razmerah
varujejo sebe, svoje zemljišče in nižje ležeča zemljišča, in gozdovi, v katerih
je izjemno poudarjena katera koli druga ekološka funkcija, se razglasijo za
varovalne gozdove.
44. člen
(1) Gozdovi, v katerih je izjemno
poudarjena raziskovalna funkcija, higiensko-zdravstvena funkcija ali funkcija
varovanja naravne in kulturne dediščine, se razglasijo za gozdove s posebnim
namenom.
(2) Gozdovi, v katerih je izjemno
poudarjena zaščitna, rekreacijska, turistična, poučna, obrambna ali estetska
funkcija, se lahko razglasijo za gozdove s posebnim namenom. Gozdovi s posebnim
namenom so tudi gozdna zemljišča, na katerih so skladišča ali vadbeni objekti,
namenjeni obrambnim potrebam. Z njimi upravlja Ministrstvo za obrambo v skladu
s tem zakonom.
(3) Gozdovi s posebnim namenom so tudi
gozdovi na območjih, ki so razglašena za naravne znamenitosti po predpisih o
varstvu naravne dediščine.
(4) (prenehal
veljati)
45. člen
(1) Varovalni gozdovi in gozdovi s posebnim
namenom iz prvega odstavka 44. člena tega zakona se razglasijo z predpisom
vlade.
(2) Gozdovi s posebnim namenom iz drugega
odstavka 44. člena tega zakona se razglasijo s predpisom lokalne skupnosti, če
je izjemna poudarjenost funkcij gozdov v njenem interesu oziroma s predpisom
vlade, če je izjemna poudarjenost funkcij gozdov v državnem interesu.
46. člen
(1) S predpisom, s katerim se gozd
razglasi za varovalni gozd ali za gozd s posebnim namenom, se določijo režim
gospodarjenja s takim gozdom, izvajalec tega režima in zavezanec za zagotovitev
sredstev za stroške, ki nastajajo zaradi posebnega režima gospodarjenja ali
posebnega režima ureditve in opreme gozda s posebnim namenom.
(2) Če se z razglasitvijo gozda za
varovalni gozd ali za gozd s posebnim namenom omeji uživanje lastnine oziroma
uveljavljanje lastninske pravice na gozdu, ima lastnik pravico zahtevati
ustrezne davčne olajšave ali pravico do odškodnine po predpisih o razlastitvi
oziroma lahko zahteva, da mu Republika Slovenija ali lokalna skupnost, ki je
gozd razglasila za varovalni gozd ali gozd s posebnim namenom, ta gozd odkupi.
Če lastnik to zahteva, je razglasitelj dolžan odkupiti ta gozd.
(3) Dela, potrebna zaradi zagotovitve
posamezne izjemno poudarjene socialne funkcije v gozdu, ki ni razglašen za gozd
s posebnim namenom, se določijo s pogodbo med lastnikom takega gozda in državo
oziroma lokalno skupnostjo. V pogodbi se določi lastniku gozda tudi višina
odškodnine za zmanjšano lesnoproizvodno funkcijo in višina povračila za izvedbo
v pogodbi določenih del.
V. PROMET Z GOZDOVI
47. člen
(1) Republika Slovenija ima predkupno
pravico pri nakupu gozdov iz 43. člena ter prvega, drugega in tretjega odstavka
44. člena tega zakona, razen če je izjemna poudarjenost funkcije, zaradi katere
so gozdovi razglašeni za gozdove s posebnim namenom, v interesu lokalne
skupnosti.
(2) Lokalna skupnost, na območju
katere ležijo gozdovi, ki se prodajajo, ima predkupno pravico pri nakupu gozdov
iz drugega in tretjega odstavka 44. člena tega zakona, če je izjemna
poudarjenost funkcije, zaradi katere so gozdovi razglašeni za gozdove s
posebnim namenom, v interesu lokalne skupnosti. Če lokalna skupnost predkupne
pravice ne uveljavi, jo ima lastnik, katerega zemljišče meji na gozd, ki se
prodaja.
(3) Razen v primerih iz prvega in
drugega odstavka tega člena ima lastnik, katerega zemljišče meji na gozd, ki se
prodaja, prednostno pravico pri nakupu tega gozda. Če ta prednostne pravice ne
uveljavi, ima prednostno pravico drug lastnik, katerega gozd je najbližje
gozdu, ki se prodaja.
(4) Za postopke in roke prodaje
gozdov, uveljavljanje prednostne pravice in pogoje za menjavo gozdov se
smiselno uporabljajo določbe zakona o kmetijskih zemljiščih, če ni s tem
zakonom določeno drugače.
VI. FINANCIRANJE
48. člen
(1) V proračunu Republike Slovenije se
zagotavljajo sredstva za:
-
javno gozdarsko službo;
-
načrtovana dela v varovalnih gozdovih in hudourniških območjih v
zasebnih gozdovih;
-
dela, za katera mora Zavod zagotoviti izvedbo;
-
izplačila odškodnin in povračil v skladu s 46. členom tega zakona in za
nakup gozdov, ki jih Republika Slovenija razglasi za varovalne gozdove oziroma
za gozdove s posebnim namenom.
(2) V proračunu Republike Slovenije se
zagotavljajo tudi sredstva za sofinanciranje:
-
gojitvenih in varstvenih del ter del za vzdrževanje življenjskega okolja
prosto živečih živali v zasebnih gozdovih;
-
semenarske in drevesničarske dejavnosti;
-
razvojno-raziskovalnega dela v gozdarstvu;
-
sanacij in premen v zasebnih gozdovih;
-
ukrepov za varstvo gozdov pred požari na Krasu;
-
gradnje in vzdrževanja gozdnih cest;
-
obnove gozdov na pogoriščih in v po naravnih ujmah poškodovanih sestojih;
-
začetka dejavnosti združenj lastnikov gozdov, nastalih na podlagi
pogodbe ali zakona;
-
vlaganj za izboljšanje pogojev pridobivanja in trženja gozdnih
proizvodov.
(3) Sredstva iz prejšnjih odstavkov se
v proračunu Republike Slovenije zagotavljajo po programu vlaganj v gozdove, ki
ga na podlagi programa razvoja gozdov Slovenije pripravi Zavod. Sredstva za
namene iz 8. in 9. alinee prejšnjega odstavka se v proračunu Republike
Slovenije zagotavljajo samo v povezavi s sredstvi iz strukturnih skladov
Evropske unije.
(4) Pri sofinanciranju del v gozdovih
se upoštevajo vrsta dela, poudarjenost funkcij gozdov, velikost posesti in
socialnoekonomski položaj lastnika gozda. Minister, pristojen za gozdarstvo,
izda predpise za uveljavljanje sredstev po prvem in drugem odstavku tega člena.
49. člen
(1) Lastniki gozdov plačujejo
pristojbino za vzdrževanje gozdnih cest.
(2) Pristojbina je prihodek proračuna
lokalnih skupnosti.
(3) Višino pristojbine predpiše Vlada
Republike Slovenije v odvisnosti od katastrskega dohodka gozdov in gostote
gozdnih cest.
(4) Pristojbino odmeri in za račun lokalne
skupnosti pobira organ, pristojen za odmero, pobiranje in izterjevanje davkov,
na način, določen za davek od dohodka iz kmetijstva. Za odmero, plačevanje in
vračanje pristojbine, prisilno izterjavo, odpis zaradi neizterljivosti,
zastaranje in druga vprašanja postopka se uporabljajo določbe zakona, ki ureja
davčni postopek.
VII. JAVNA GOZDARSKA SLUŽBA
I. Dejavnost
50. člen
(1) Dejavnosti javne gozdarske službe
so:
-
spremljanje stanja in razvoja gozdov;
-
varstvo gozdov;
-
usmerjanje gospodarjenja z gozdovi, gozdnim prostorom, posamičnim
gozdnim drevjem ter skupinami gozdnega drevja zunaj naselij;
-
usmerjanje gradnje in vzdrževanja gozdnih cest;
-
vodenje evidenc in baz podatkov za gozdarstvo;
-
strokovno svetovanje in usposabljanje lastnikov gozdov;
-
gozdno semenarstvo vključno s pridelavo semena gozdnih in drevesnih vrst
na semenskih plantažah, hranjenjem rezervnih količin semena gozdnih drevesnih
in grmovnih vrst in ustanovitvijo in delovanjem semenske banke;
-
zagotavljanje sadik gozdnih drevesnih in grmovnih vrst;
-
prevzemanje del, ki so bila opravljena v gozdu, če so bila sofinancirana
iz proračuna Republike Slovenije.
(2) Dejavnosti javne gozdarske službe
opravlja Zavod, posamezne naloge iz prve, druge, pete, sedme in osme alinee
prejšnjega odstavka Gozdarski inštitut Slovenije, posamezne naloge iz prve,
druge, tretje, pete, šeste, sedme in osme alinee prejšnjega odstavka pa lahko
opravljajo tudi koncesionarji.
(3) Koncesionar je lahko pravna ali
fizična oseba, registrirana za opravljanje ustrezne dejavnosti, ki izpolnjuje
kadrovske, tehnološke in prostorske pogoje za to dejavnost. Pogoje za
opravljanje dejavnosti predpiše minister, pristojen za gozdarstvo. Koncesije
podeljuje minister, pristojen za gozdarstvo, na predlog Zavoda.
(4) Delo Zavoda. Gozdarskega inštituta
Slovenije in koncesionarjev nadzira ministrstvo, pristojno za gozdarstvo.
51. člen
Lastniki gozdov ne smejo ovirati izvajanja
nalog javne gozdarske službe.
52. člen
Minister, pristojen za gozdarstvo, predpiše
podrobnejše pogoje iz 70. člena tega zakona, program pripravništva, program in
postopek strokovnega izpita ter program in postopek strokovnega
izpopolnjevanja.
53. člen
(1) Zavod mora omogočiti praktični
pouk in pripravniško delo učencem in študentom oziroma diplomantom gozdarstva.
(2) Izobraževalne organizacije za
gozdarstvo na podlagi pogodbe z izvajalskimi organizacijami zagotovijo svojim
učencem in študentom praktični pouk pri teh organizacijah.
VIII. ZAVOD ZA GOZDOVE SLOVENIJE
1. Ustanovitev
54. člen
(1) S tem zakonom se ustanovi Zavod za
gozdove Slovenije.
(2) Ustanoviteljske pravice in
obveznosti izvršuje Vlada Republike Slovenije.
(3) Zavod je pravna oseba s statusom
javnega zavoda.
2. Ime in sedež Zavoda
55. člen
(1) Ime Zavoda je Zavod za gozdove
Slovenije.
(2) Sedež Zavoda je v Ljubljani.
3. Naloge Zavoda
56. člen
(1) Zavod opravlja javno gozdarsko
službo v vseh gozdovih, in sicer:
-
zbira podatke o stanju in razvoju gozdov;
-
vodi evidence kot baze podatkov za svoje delo in za statistično
posploševanje;
-
spremlja biološko ravnotežje v gozdovih;
-
spremlja razvrednotenje in poškodovanost gozdov;
-
izdela program varstva gozdov;
-
zagotavlja izvedbo ukrepov za varstvo gozdov;
-
izdeluje načrte požarnega varstva za gozdove;
-
opravlja naloge poročevalsko, prognostično-diagnostične službe;
-
izdela strokovne podlage za program razvoja gozdov Slovenije;
-
pripravi program vlaganj v gozdove;
-
izdeluje gozdnogospodarske načrte, gozdnogojitvene načrte, lovskogojitvene
načrte območij ter druge strokovne podlage za gospodarjenje z divjadjo v skladu
z zakonom;
-
pripravlja načrte za premeno in sanacijo gozdov;
-
usmerja in spremlja sanacijo hudourniških območij;
-
sodeluje pri prostorskem načrtovanju;
-
sodeluje pri usmerjanju, usklajevanju in opravljanju raziskovalne
dejavnosti v gozdarstvu in lovstvu;
-
pripravlja strokovne podlage za odpiranje gozdov z gozdnimi
prometnicami;
-
načrtuje vzdrževanje gozdnih cest;
-
spremlja vzdrževanje gozdnih cest in zagotavlja njegovo izvedbo:
-
pripravlja metodologijo za zbiranje podatkov o stanju in razvoju gozdov;
-
obdeluje podatke in pripravlja informacije o stanju in razvoju gozdov;
-
skrbi za popularizacijo gozdov in osveščanje javnosti o pomenu gozdov;
-
skrbi za izobraževanje in prosvetljevanje lastnikov gozdov;
-
zagotavlja sadike gozdnih drevesnih in grmovnih vrst;
-
prevzema opravljena dela v gozdovih in hudourniških območjih, če so
financirana ali sofinancirana iz proračuna;
-
vodi in odloča o upravnih stvareh iz prvega in šestega odstavka 17.
člena, prvega, drugega in četrtega odstavka 21. člena, prvega odstavka 23.
člena, drugega odstavka 24. člena, drugega odstavka 26. člena, prvega odstavka
29. člena, četrtega odstavka 30. člena, tretjega odstavka 31. člena, prvega
odstavka 42. člena, drugega odstavka 92. člena in drugega odstavka 95. člena
tega zakona.
(2) Naloge iz druge, šeste,
osemnajste, štiriindvajsete in petindvajsete alinee prejšnjega odstavka Zavod
opravlja kot javno pooblastilo.
57. člen
(1) Poleg nalog iz prejšnjega člena
Zavod pripravlja strokovne podlage za oddajanje načrtovanih del v državnih
gozdovih, nadzira njihovo opravljanje in prevzema opravljena dela, če ga za ta
dela pooblasti Sklad kmetijskih zemljišč in gozdov Republike Slovenije.
(2) S soglasjem ustanovitelja Zavod
lahko opravlja tudi druge naloge.
57.a člen
(1) Za opravljanje s tem zakonom določenih
nalog Zavod obdeluje osebne podatke o lastnikih zemljišč in njihovih začasnih
upraviteljih v skladu s predpisi o varstvu osebnih podatkov. Osebni podatki in
podatki o pravni osebi, povezani z lastnikom ali upravljalcem zemljišč, ki jih
obdeluje Zavod, so: naslov stalnega ali začasnega prebivališča, enotna matična
številka občana, davčna številka ali druga identifikacijska oznaka v zemljiškem
katastru in zemljiški knjigi, grafični in pisni podatki o parcelah in njihovi
površini, katastrski občini, katastrski kulturi in katastrskem razredu ter
podatki o izdanih odločbah.
(2) Razen podatkov o izdanih odločbah
pridobiva Zavod podatke iz prejšnjega odstavka iz računalniške podatkovne
zbirke zemljiškega katastra in zemljiške knjige Republike Slovenije.
Upravljalec oziroma organizacija, ki obdeluje podatke iz računalniške
podatkovne zbirke zemljiškega katastra in zemljiške knjige Republike Slovenije,
posreduje Zavodu podatke iz te zbirke brezplačno, pri čemer pa mu lahko
zaračuna materialne stroške priprave podatkov.
4. Organiziranost in organi Zavoda
58. člen
Zavod ima območne enote po
gozdnogospodarskih območjih.
59. člen
Organi Zavoda so svet Zavoda, direktor
Zavoda in strokovni svet Zavoda.
60. člen
(1) Svet Zavoda sestavljajo
predstavniki svetov območnih enot, ustanovitelja, delavcev Zavoda, izobraževalnih
in raziskovalnih organizacij s področja gozdarstva in lastnikov gozdov.
(2) Svet Zavoda ima naslednje naloge:
-
določi osnutek programa razvoja gozdov Slovenije;
-
določi osnutek gozdnogospodarskega načrta območja in osnutek
lovskogojitvenega načrta območja;
-
določi predlog gozdnogospodarskega načrta območja in predlog
lovskogojitvenega načrta območja;
-
sprejme program dela Zavoda;
-
sprejme finančni načrt in zaključni račun Zavoda;
-
sprejema poročila o opravljenem delu Zavoda;
-
opravlja druga dela v skladu s statutom.
(3) Podrobnejša sestava in naloge
sveta Zavoda se določijo s statutom Zavoda.
61. člen
(1) Direktor Zavoda organizira in vodi
delo ter poslovanje Zavoda, predstavlja in zastopa Zavod in je odgovoren za
zakonitost dela Zavoda.
(2) Direktorja Zavoda imenuje in
razrešuje Vlada Republike Slovenije.
62. člen
(1) Strokovni svet Zavoda je
kolegijski strokovni organ Zavoda. Strokovni svet Zavoda obravnava strokovna
vprašanja, povezana z gozdarstvom in lovstvom, in predlaga rešitve in
priporočila.
(2) Sestava, način oblikovanja in
naloge strokovnega sveta Zavoda se določijo s statutom Zavoda v skladu z
zakonom.
63. člen
Organi območnih enot so svet območne enote,
vodja območne enote in strokovni svet območne enote.
64. člen
(1) Svet območne enote ima naslednje
naloge:
-
določi osnutek gozdnogospodarskega načrta gospodarske enote;
-
obravnava pripombe in predloge iz javne razgrnitve in javne obravnave
gozdnogospodarskih načrtov in zavzame do njih stališče;
-
določi predlog. gozdnogospodarskega načrta, gospodarske enote;
-
predlaga program dela območne enote;
-
predlaga finančni načrt območne enote;
-
sprejema poročila o opravljenem delu v območni enoti;
-
opravlja druga dela v skladu s statutom.
(2) Po tretjino članov sveta območne
enote sestavljajo predstavniki:
-
lastnikov gozdov;
-
lovstva, kmetijstva, varstva narave in varstva naravne ter kulturne
dediščine;
-
ustanovitelja in lokalnih skupnosti z gozdnogospodarskega območja.
65. člen
(1) Vodja območne enote organizira in
vodi delo ter. poslovanje območne enote in je odgovoren za strokovnost njenega
dela.
(2) Vodje območnih enot imenuje in
razrešuje svet območne enote s soglasjem direktorja Zavoda.
66. člen
(1) Strokovni svet območne enote je
kolegijski strokovni organ območne enote. Strokovni svet območne enote
obravnava strokovna vprašanja, povezana z gozdarstvom in lovstvom v
gozdnogospodarskem območju, in predlaga rešitve in priporočila.
(2) Sestava, način oblikovanja in
naloge strokovnega sveta območne enote se določijo s statutom Zavoda v skladu z
zakonom.
5. Pravice, obveznosti in odgovornosti
Zavoda v pravnem prometu
67. člen
(1) Zavod nastopa v pravnem prometu v
svojem imenu in za svoj račun. Za svoje obveznosti odgovarja z vsemi sredstvi,
s katerimi razpolaga.
(2) Premoženje Zavoda je last
Republike Slovenije. Zavod gospodari z vsemi osnovnimi in drugimi materialnimi
sredstvi, ki jih pridobi v skladu s tem zakonom.
(3) Za upravljanje premoženja je Zavod
odgovoren ustanovitelju. Zavod mora uporabljati in upravljati premoženje
ustanovitelja s skrbnostjo dobrega gospodarja.
6. Sredstva za delo Zavoda
68. člen
Zavod pridobiva sredstva za opravljanje
dejavnosti:
-
iz proračuna Republike Slovenije;
-
s prodajo storitev drugim;
-
z dotacijami, darili in iz drugih virov.
7. Druge medsebojne pravice in
obveznosti med ustanoviteljem in Zavodom
69. člen
(1) Ustanovitelj:
-
spremlja uresničevanje programa razvoja gozdov Slovenije;
-
zagotovi ustrezne materialne možnosti za delo Zavoda in njegov razvoj;
-
izda soglasje k statutu; – imenuje in razrešuje direktorja;
-
imenuje in razrešuje svoje predstavnike v organe Zavoda in območnih
enot;
-
izda soglasje k organizaciji in sistemizaciji delovnih mest v Zavodu.
(2) Zavod:
-
pripravi program dela in finančni načrt;
-
skrbi za uresničevanje programa razvoja gozdov Slovenije;
-
daje predloge za podelitev koncesije za opravljanje določenih nalog
javne gozdarske službe;
-
poroča o poslovanju.
8. Delavci v Zavodu
70. člen
Naloge javne gozdarske službe v Zavodu
opravljajo delavci, ki imajo za to ustrezno izobrazbo, ustrezno strokovno
usposobljenost za samostojno opravljanje dela v svojem poklicu in izpolnjujejo
druge pogoje, določene s tem zakonom in predpisi, izdanimi na njegovi podlagi.
71. člen
Strokovni delavci Zavoda imajo pravico in
dolžnost, da se strokovno izpopolnjujejo, zato jim mora Zavod omogočiti:
-
stalno spremljanje razvoja gozdarskih ved;
-
občasno praktično izpopolnjevanje v ustreznih organizacijah;
-
občasno preverjanje teoretičnega in praktičnega znanja.
IX. RAZISKOVALNA DEJAVNOST
1. Skupne določbe
72. člen
(1) Raziskovalno dejavnost v
gozdarstvu in lovstvu opravljajo raziskovalne organizacije ter druge pravne in
fizične osebe, ki izpolnjujejo pogoje po predpisih o raziskovalni dejavnosti.
(2) Temeljna, uporabna in
razvojno-raziskovalna dejavnost v gozdarstvu in lovstvu se opravlja v okviru
nacionalnega raziskovalnega programa in v skladu z njim. Na tej podlagi
ministrstvo, pristojno za gozdarstvo, v sodelovanju z ministrstvom, pristojnim
za znanost in tehnologijo, financira ali sofinancira raziskovalne in razvojne
projekte ter raziskovalno in razvojno infrastrukturo.
(3) Ministrstvo, pristojno za
gozdarstvo, v sodelovanju z ministrstvom, pristojnim za znanost in tehnologijo,
usklajuje programiranje in izvajanje raziskovalnega dela.
2. Gozdarski inštitut
73. člen
(1) Gozdarski inštitut Slovenije
opravlja raziskovalno dejavnost na področju gozdov, gozdarstva, divjadi in
lovstva.
(2) Gozdarski inštitut Slovenije je
pravna oseba s statusom javnega raziskovalnega zavoda.
74. člen
(1) Gozdarski inštitut Slovenije poleg
raziskovalne dejavnosti opravlja naslednje naloge javne gozdarske službe:
-
usmerja in strokovno vodi spremljanje stanja razvrednotenja in
poškodovanosti gozdov;
-
usmerja in strokovno vodi poročevalsko, prognostično – diagnostično
službo za gozdove;
-
strokovno usmerja gozdno semenarsko in drevesničarsko dejavnost;
-
razvija in strokovno usmerja informacijski sistem za gozdove;
-
pripravlja strokovne podlage in predloge normativov za opravljanje del v
gozdovih.
(2) Gozdarski inštitut Slovenije ima
naslednja javna pooblastila:
-
izdaja potrdila za gozdno seme in sadike v skladu s predpisi o semenu in
sadikah;
-
opravlja strokovni in zdravstveni nadzor nad gozdnim semenarstvom in
drevesničarstvom.
(3) Gozdarski inštitut Slovenije
opravlja program statističnih raziskav za gozdove in druge naloge, predvidene z
aktom o ustanovitvi in statutom.
X. NADZOR
75. člen
(1) Uresničevanje določb tega zakona
in na njegovi podlagi izdanih predpisov nadzirajo gozdarski inšpektorji. Posege
v gozdni prostor nadzirajo tudi inšpektorji za lovstvo in ribištvo, gradbeni in
urbanistični inšpektorji, vsak v okviru svojih pooblastil.
(2) Uresničevanje določb tega zakona o
preprečevanju in gašenju požarov poleg gozdarskih inšpektorjev nadzirajo tudi
požarni inšpektorji in organi za notranje zadeve.
76. člen
Za gozdarskega inšpektorja je lahko
imenovan diplomirani inženir gozdarstva, ki ima najmanj pet let delovnih
izkušenj na področju usmerjanja gospodarjenja z gozdovi ali na področju gojenja
in izkoriščanja gozdov, opravljen strokovni izpit za delo v državni upravi in
izpolnjuje druge splošne pogoje, predpisane za delavce v državni upravi.
77. člen
(1) Pri izvrševanju inšpekcijskega
nadzorstva ima gozdarski inšpektor poleg pravic in dolžnosti, ki jih ima po
drugih predpisih, še naslednje pravice in dolžnosti:
-
pregledovati dela v gozdovih ter dokumentacijo za ta dela in vsa mesta,
kjer se v gozdovih sekajo oziroma spravljajo, zlagajo in prevažajo gozdni lesni
sortimenti iz gozda do potrošnika;
-
pregledovati in spremljati uresničevanje gozdnogospodarskih načrtov in
gozdnogojitvenih načrtov;
-
ustaviti vsa dela, ki niso v skladu z določbami tega zakona in na
njegovi podlagi izdanih predpisov;
-
določiti rok za obeljenje panjev in neobeljenih gozdnih lesnih
sortimentov iglavcev in bresta, za katere je obeljenje predpisano, oziroma
odrediti obeljenje na stroške lastnika sortimentov oziroma panjev oziroma
skladišča;
-
v nujnih primerih, ko bi sicer nastala škoda, odrediti začasne ukrepe,
da se škoda prepreči;
-
pregledovati in spremljati uresničevanje ukrepov za varstvo gozdov;
-
preveriti, če izvajalci izpolnjujejo pogoje za opravljanje del v
gozdovih;
-
nadzirati porabo proračunskih sredstev, ki so namenjena financiranju in
sofinanciranju vlaganj v gozdove in gozdarstvo, gradnje in vzdrževanja gozdnih
prometnic.
(2) Pritožba zoper odločbo, izdano na
podlagi tretje, četrte in pete alinee prejšnjega odstavka, ne zadrži njene
izvršitve.
(3) Če inšpektor pri opravljanju
inšpekcijskega nadzorstva nad izvajanjem tega zakona in predpisov, izdanih na
njegovi podlagi, ugotovi, da so ti predpisi kršeni, ima pravico in dolžnost:
-
odrediti ukrepe, da se ugotovljene nepravilnosti in pomanjkljivosti
odpravijo v roku, ki ga določi;
-
odrediti, da se sredstva, dodeljena oziroma porabljena v nasprotju s tem
zakonom in predpisi, izdanimi na njegovi podlagi, vrnejo v proračun Republike
Slovenije;
-
poročati pristojnim državnim organom o ugotovitvah pri opravljanju
inšpekcijskega nadzora in o izrečenih ukrepih.
XI. KAZENSKE DOLOČBE
78. člen
(1) Z denarno kaznijo najmanj 300.000
tolarjev se kaznuje za prekršek pravna oseba oziroma posameznik, ki stori
prekršek v zvezi s samostojnim opravljanjem dejavnosti, če:
1.
ne opravi potrebnih gojitvenih ali varstvenih del v določenem roku ali
jih opravi v nasprotju z odločbo, seka gozdno drevje, spravlja les, pridobiva
smolo ali okrasna drevesa brez odločbe ali v nasprotju z njo ali opravlja
premeno gozdov v nasprotju s pogoji, ki jih določi Zavod (prvi, četrti in šesti
odstavek 17. člena);
2.
seka, spravlja, prevaža ali zlaga gozdne lesne sortimente oziroma ravna
s sečnimi ostanki v nasprotju s predpisi o varstvu gozdov ali ne odstrani
posledic poškodb tal takoj po končanem spravilu oziroma prevozu (tretji
odstavek 17. člena);
3.
s svojim ravnanjem zmanjšuje rastnost sestoja ali rodovitnost rastišča,
stabilnost ali trajnost gozda oziroma ogroža njegove funkcije, njegov obstoj
ali namen (prvi odstavek 18. člena);
4.
pri pridobivanju semena gozdnih dreves ali drugih gozdnih dobrin
povzroči opustošenje (drugi odstavek 18. člena);
5.
seka na golo, čeprav to ni predvideno v gozdnogospodarskem načrtu (drugi
odstavek v zvezi s prvim odstavkom 22. člena);
6.
ne obnovi gozda, ki je bil opustošen ali v nasprotju s predpisi posekan
na golo, v roku, ki ga določi Zavod (prvi odstavek 23. člena);
7.
kljub omejitvi ali prepovedi, ki jo določi pristojni organ, v gozdovih
nabira živali, plodove, gobe ali rastline (25. člen);
8.
preprečuje spremljanje ali krepitev biološkega ravnotežja v gozdu ali
izvajanje preprečevalnih ali preprečevalno – zatiralnih ukrepov (27. člen);
9.
ne izvede oziroma zagotovi vseh s predpisi o varstvu gozdov predpisanih
ukrepov za preprečitev porušenja biološkega ravnotežja ali druge škode v
gozdovih (28. člen);
10. ne
opravi sanitarnih sečenj ali preventivnih varstvenih del v določenem roku ali
jih opravi v nasprotju z odločbo (prvi odstavek 29. člena);
11. ne
izvede dodatno predpisanih ukrepov za varstvo gozdov (tretji odstavek 29.
člena);
12. ne
obeli gozdnih lesnih sortimentov, posekanih dreves ali njihovih panjev, za
katere je obeljenje predpisano (prvi odstavek 30. člena);
13. ne
obeli ali ne predela gozdnih lesnih sortimentov smreke, bora ali bresta ali ne
porabi ali ne predela njihovih ostankov v predpisanem roku (drugi odstavek 30.
člena);
14. takoj
ne obeli gozdnih lesnih sortimentov iglavcev ali bresta, ki so jih napadli
podlubniki (tretji odstavek 30. člena);
15. brez
dovoljenja Zavoda v gozdu uporablja kemična sredstva (drugi in tretji odstavek
v zvezi s prvim odstavkom 31. člena);
16. pase
v gozdu, kadar to hi dovoljeno z gozdnogojitvenim načrtom (32. člen);
17. z
gradnjo, vzdrževanjem ali uporabo gozdnih prometnic ogrozi vodni vir, povzroči
erozijski proces, prepreči odtok visokih vod iz hudournikov, poveča nevarnost
plazu, poruši ravnotežje na labilnih tleh, poslabša odtok padavinskih vod,
prizadene območje, pomembno za ohranitev prosto živečih živali, prizadene
naravno ali kulturno dediščino ali ogrozi drugo funkcijo ali večnamensko rabo
gozdov (tretji odstavek 37. člena);
18. uporablja
gozdne ceste v nasprotju z določenim režimom uporabe (drugi odstavek 39.
člena);
19. razen
za namene gospodarjenja z gozdovi ali reševanja ljudi oziroma premoženja vozi v
gozdu zunaj gozdnih cest (prvi odstavek 40. člena);
20. vozi
po gozdnih cestah z vozili prevelike teže, kadar je to zaradi razmočenosti tal
prepovedano (drugi odstavek 40. člena);
21. brez
dovoljenja trajno ali začasno čezmerno uporablja gozdne ceste (prvi odstavek
41. člena);
22. ovira
izvajanje nalog javne gozdarske službe (51. člen).
(2) Z denarno kaznijo najmanj 150.000
tolarjev se kaznuje odgovorna oseba pravne osebe, ki stori prekršek iz
prejšnjega odstavka.
(3) Z denarno kaznijo najmanj 250.000
tolarjev se kaznuje za prekršek pravna oseba oziroma posameznik, ki stori
prekršek v zvezi s samostojnim opravljanjem dejavnosti, če:
1.
kuri na neurejenih kuriščih v gozdovih ali na zemljiščih, ki po tretjem
odstavku 2. člena tega zakona niso gozd (prvi in drugi odstavek 33. člena);
2.
požiga travišča in ledine na območju, kjer ogenj lahko ogrozi gozd,
oziroma sežiga rastlinske ostanke na njivah brez stalne navzočnosti polnoletne
osebe, ki ima ogenj pod nadzorstvom (tretji odstavek 33. člena);
3.
uporablja odprt ogenj v gozdovih na Krasu oziroma v gozdovih, ki so
določeni za požarno ogrožene gozdove (tretji odstavek 34. člena).
(4) Z denarno kaznijo najmanj 150.000
tolarjev se kaznuje odgovorna oseba pravne osebe, ki stori prekršek iz
prejšnjega odstavka.
79. člen
(1) Z denarno kaznijo najmanj 200.000
tolarjev se kaznuje za prekršek pravna oseba oziroma posameznik, ki stori
prekršek v zvezi s samostojnim opravljanjem dejavnosti, če:
1.
(črtana)
2.
v gozdu pogozduje negozdna zemljišča, ki z gozdnogospodarskim načrtom
niso predvidena za pogozditev (četrti odstavek 18. člena);
3.
ogradi posamezne dele gozda brez dovoljenja (drugi odstavek 24. člena);
4.
predhodno ni pisno obvestil Zavoda o nameravanih sanitarnih sečnjah ali
preventivnih varstvenih delih, ki jih je opravil brez odločbe (drugi odstavek
29. člena).
(2) Z denarno kaznijo najmanj 100.000
tolarjev se kaznuje odgovorna oseba pravne osebe, ki stori prekršek iz
prejšnjega odstavka.
80. člen
(1) Z denarno kaznijo najmanj 50.000
tolarjev se za prekršek kaznuje posameznik, če stori katero od dejanj iz prvega
odstavka 78. člena tega zakona.
(2) Gozdarski, kmetijski ali požarni
inšpektor oziroma policist takoj na mestu izterja kazen 30.000 tolarjev za
prekršek iz tretjega odstavka 78. člena tega zakona od tistih, ki jih zaloti
pri prekršku.
81. člen
Z denarno kaznijo najmanj 30.000 tolarjev
se za prekršek kaznuje posameznik, če:
1.
stori katero od dejanj iz 1. do 3. točke 79. člena tega zakona;
2.
se giblje znotraj ograjenega gozda, kadar je to prepovedano
(drugi odstavek 24. člena).
81.a člen
Gozdarski inšpektor izterja denarno kazen
200.000 tolarjev takoj na kraju samem za prekršek, ki ga stori pravna oseba ali
posameznik v zvezi s samostojnim opravljanjem dejavnosti, z denarno kaznijo
100.000 tolarjev odgovorna oseba pravne osebe in z denarno kaznijo 30.000
tolarjev fizična oseba, če:
1.
seka v manjšem obsegu gozdno drevje ali okrasna drevesa brez odločbe ali
v nasprotju z njo (prvi in četrti odstavek 17. člena);
2.
seka, spravlja, prevaža ali zlaga gozdne lesne sortimente, oziroma ravna
s sečnimi ostanki v nasprotju s predpisi o varstvu gozdov ali ne odstrani
posledic poškodb tal takoj po končanem spravilu, oziroma prevozu (tretji
odstavek 17. člena);
3.
ne ravna v skladu s predpisi za izvajanje sečnje, ravnanje s sečnimi
ostanki, spravilo, prevoz in zlaganje gozdnih lesnih sortimentov (sedmi
odstavek 17. člena);
4.
prevaža ali prodaja okrasna drevesa brez plomb (tretji odstavek 18.
člena);
5.
ne obeli gozdnih lesnih sortimentov, posekanih dreves ali njihovih
panjev, za katere je obeljenje predpisano in če njihovo število ne presega 10
(prvi odstavek 30. člena);
6.
takoj ne obeli gozdnih lesnih sortimentov iglavcev ali bresta, ki so jih
napadli podlubniki (tretji odstavek 30. člena);
7.
brez dovoljenja Zavoda v gozdu uporablja kemična sredstva (drugi in
tretji odstavek v zvezi s prvim odstavkom 31. člena);
8.
razen za namene gospodarjenja z gozdovi ali reševanja ljudi oziroma
njihovega premoženja, vozi v gozdu ali gozdnem prostoru zunaj gozdnih cest
(prvi odstavek 40. člena);
9.
na osnovi izdane odločbe ne ustavi vseh del, ki niso v skladu z določbami
zakona ali na njegovi podlagi izdanih predpisov (tretja alinea prvega odstavka
77. člena);
10.
ne ravna v skladu z izvršljivo odločbo, s katero je inšpektor
odredil izvršitev ukrepov, ki jih določa ta zakon ali drug predpis.
Zakon o gozdovih
– ZG (Uradni list RS,
št. 30/93) vsebuje naslednje prehodne in končne določbe:
»XII. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
82. člen
(1) Gozdnogospodarske organizacije z
dnem uveljavitve tega zakona nadaljujejo delo kot izvajalska gozdarska
podjetja. Temeljne organizacije združenega dela in delovne skupnosti v sestavi
gozdnogospodarske delovne organizacije postanejo z dnem uveljavitve tega zakona
organizacijske enote izvajalskega gozdarskega podjetja s pooblastili v pravnem
prometu, ki so vpisana v sodni register. Ta pooblastila izvajajo v imenu in za
račun izvajalskega gozdarskega podjetja. Temeljne organizacije kooperantov v
sestavi dosedanjih gozdnogospodarskih delovnih organizacij postanejo z dnem uveljavitve
tega zakona samostojne pravne osebe in poslujejo po predpisih o zadrugah. Te
organizacije poslujejo s pooblastili v pravnem prometu, ki so vpisana v sodni
register, dokler svoje organiziranosti ne uskladijo s predpisi o zadrugah.
Gozdarska izvajalska podjetja, temeljne organizacije kooperantov, delovne
organizacije in podjetja, ki gospodarijo z gozdovi in svoje organiziranosti
niso uskladile z zakonom o gozdovih (Uradni list SRS, št. 18/85, 29/86 in
24/89) ter Vlada Republike Slovenije sklenejo v šestih mesecih po uveljavitvi
tega zakona v skladu s tem zakonom in po pravilih pravnega nasledstva pogodbo o
razdružitvi sredstev in obveznosti do virov sredstev (v nadaljnjem besedilu:
premoženje) ter delavcev. V pogodbi se ugotovijo tudi presežni delavci, posebej
presežni delavci, ki bodo postali presežek zaradi vračanja gozdov po predpisih
o denacionalizaciji in zadrugah ter zaradi tega zakona. V pogodbi se glede na
razdružitev in namembnost sredstev dogovorijo tudi o prihodnji statusni
organiziranosti izvajalskih gozdarskih podjetij oziroma zadrug.
(2) Če je temeljna organizacija
kooperantov v sestavi gozdnogospodarske delovne organizacije prenehala
obstajati in se je namesto nje ustanovila zadruga oziroma je njene dejavnosti
prevzela zadruga, sklepa pogodbo iz prejšnjega odstavka tudi ta zadruga.
(3) Če je bila temeljna organizacija
kooperantov v sestavi gozdnogospodarske delovne organizacije likvidirana in
preostanek likvidacijske mase prenesen na gozdnogospodarsko delovno
organizacijo oziroma temeljno organizacijo združenega dela ali delovno skupnost
v njeni sestavi, sklepa pogodbo iz prvega odstavka tega člena namesto temeljne
organizacije kooperantov Zadružna zveza Slovenije.
(4) Z razdružitvijo premoženja in
delavcev na podlagi sklenjene pogodbe in oblikovanjem subjektov kot pravnih
naslednikov prenehajo vse dotedanje medsebojne pravice in obveznosti med
novonastalimi subjekti.
(5) Če pogodba iz prvega odstavka tega
člena ni sklenjena v roku. lahko zainteresirani upravičenec zahteva, da se v 30
dneh začne postopek pred ad hoc arbitražo. Arbitraža vodi postopek s smiselno
uporabo pravil Stalne arbitraže pri Gospodarski zbornici Slovenije.
(6) V arbitražo imenuje vsak
udeleženec v osmih dneh od poziva zainteresiranega upravičenca po enega
arbitra, ti pa sporazumno imenujejo predsednika. Če je število arbitrov
vključno s predsednikom sodo, arbitri imenujejo še enega zunanjega člana.
(7) Arbitraža odloča o spornem
razmerju in s svojo odločitvijo nadomesti pogodbo iz prvega odstavka tega
člena. Odločitev arbitraže je dokončna in je izvršilni naslov.
(8) Če se arbitraža ne sestavi ali če
ne odloči v štirih mesecih po vložitvi zahtevka, ima vsak zainteresirani
udeleženec pravico predlagati, da o spornem vprašanju odloči sodišče v
nepravdnem postopku.
83. člen
Na podlagi pogodbe oziroma drugega akta iz
82. člena tega zakona se:
a)
v last Republike Slovenije preneseta premoženje
organizacij iz prvega odstavka 82. člena tega zakona, namenjeno opravljanju
dejavnosti, ki jih na podlagi tega zakona opravlja Zavod, in premoženje
lovskogospodarskih organizacij združenega dela v sestavi gozdnogospodarskih
delovnih organizacij. To premoženje se prenese na Zavod.
Zavod prevzame tudi potrebno število
delavcev, ki so opravljali te dejavnosti v gozdnogospodarskih in drugih organizacijah,
ki so upravljale gozdove in razpolagale z njimi, in potrebno število delavcev
lovskogospodarskih temeljnih organizacij združenega dela, ki so bile v sestavi
gozdnogospodarske delovne organizacije.
Zavod vodi premoženje, ki ga pridobi od
lovskogospodarskih temeljnih organizacij združenega dela in s poslovanjem s tem
premoženjem, ločeno od svojih drugih sredstev in ga uporablja namensko v skladu
s predpisi o divjadi in lovstvu;
b)
v last temeljnih organizacij kooperantov v
sestavi gozdnogospodarske delovne organizacije, iz njih nastalih zadrug oziroma
Zadružne Zveze prenese ustrezen del premoženja v skladu z merili iz 84. člena
tega zakona. To premoženje je nedeljivo zadružno premoženje;
c)
v upravljanje in razpolaganje izvajalskim
gozdarskim podjetjem in drugim organizacijam, ki so gospodarile z gozdovi,
prenese preostalo premoženje v skladu z merili iz 84. člena tega zakona. To
premoženje je družbena lastnina in se lastnini po predpisih o lastninskem
preoblikovanju podjetij.
84. člen
Premoženje in delavci se med pogodbene
stranke iz prvega odstavka 82. člena tega zakona razdružijo po naslednjih
merilih:
a)
Sredstva:
- sredstva
v materialni obliki po namenu uporabe;
- sredstva
v obliki pravic oziroma terjatev po uporabi pravice oziroma lastništvu
terjatve;
- sredstva
v denarni obliki po vrednosti prodaje v zadnjem letu, zmanjšane za neplačane
račune;
b)
Obveznosti do virov sredstev:
- obveznosti
do tujih virov sredstev glede na povzročitelja obveznosti;
- pasivne
časovne razmejitve glede na organizacijsko enoto, zaradi katere so nastale;
- lastni
kapital (obveznosti do lastnih virov sredstev) po merilu, kdo ga je ustvaril.
Kot izhodišče za ugotovitev lastnega kapitala, ki je bil ustvarjen z
gospodarjenjem z družbenimi in zasebnimi gozdovi, se upošteva začetni kapital
posameznega sektorja lastništva z dnem, ko je bilo v gozdnogospodarski
organizaciji uvedeno skupno gospodarjenje z družbenimi in zasebnimi gozdovi.
Začetni kapital zasebnega sektorja je razlika med poslovnim skladom v končni
bilanci stanja pred skupnim gospodarjenjem oziroma organiziranjem temeljnih
organizacij in začetno bilanco stanja prvega leta skupnega gospodarjenja
oziroma organiziranja temeljih organizacij. Začetni sklad se povečuje z
dejansko akumulacijsko stopnjo, doseženo z gospodarjenjem z gozdovi posameznega
sektorja lastništva do dneva razdružitve premoženja. Izjemoma se lahko v
primeru, ko ni podatkov za obdobje, ko je bilo uvedeno skupno gospodarjenje, za
začetni kapital posameznega sektorja upošteva knjižno stanje lastnega kapitala
ob nastanku temeljnih organizacij združenega dela in temeljnih organizacij
kooperantov, povečanega za ustrezni delež kapitala skupnih dejavnosti. Tako
ugotovljeni začetni sklad se povečuje z dejansko akumulacijsko stopnjo do dneva
razdružitve premoženja;
c)
Delavci
se razdružijo glede na prevzeto premoženje, svojo usposobljenost in
dejansko opravljanje del za temeljne organizacije kooperantov,
lovskogospodarske temeljne organizacije združenega dela, dejavnosti, ki se
prenašajo na Zavod, in dejavnosti v izvajalskem gozdarskem podjetju oziroma
drugi organizaciji, ki je gospodarila z gozdovi. Hkrati se ugotovijo delavci,
ki postanejo presežki zaradi vračanja gozdov po predpisih o denacionalizaciji
in zadrugah ter zaradi tega zakona.
85. člen
(1) Z. dnem, ki je določen v pogodbi
oziroma v drugem aktu iz 82. člena tega zakona, dobijo presežni delavci pravice
trajnih presežnih delavcev.
(2) Sredstva za zagotavljanje pravic
presežnim delavcem iz prejšnjega odstavka se zagotovijo iz proračuna Republike
Slovenije v skladu z zakonom.
86. člen
Najpozneje v enem letu po sklenitvi pogodbe
oziroma drugega akta iz 82. člena tega zakona se gozdnogospodarske organizacije
lastninsko preoblikujejo v skladu z zakonom o lastninskem preoblikovanju
podjetij.
87. člen
(1) Temeljne organizacije kooperantov
v sestavi gozdnogospodarske delovne organizacije se v šestih mesecih po
uveljavitvi tega zakona preoblikujejo v skladu z zakonom.
(2) Če temeljna organizacija
kooperantov v sestavi gozdnogospodarske delovne organizacije v šestih mesecih
po uveljavitvi tega zakona ne prijavi uskladitve svoje organiziranosti z
zakonom registrskemu sodišču, se zanjo uvede likvidacijski postopek.
(3) Če je bil nad temeljno
organizacijo kooperantov v sestavi gozdnogospodarske delovne organizacije do
uveljavitve tega zakona uveden likvidacijski postopek, se ta prekine do
ureditve razmerij iz 82. člena tega zakona.
88. člen
(1) Zavod se organizira in začne z
delom najpozneje v treh mesecih po uveljavitvi tega zakona.
(2) Priprave za organiziranje in
začetek dela Zavoda vodi vršilec dolžnosti direktorja Zavoda, ki ga imenuje
Vlada Republike Slovenije.
(3) Do začetka delovanja Zavoda
usmerjajo gospodarjenje z gozdovi gozdnogospodarske organizacije.
(4) Republika Slovenija iz proračuna
zagotovi sredstva za začetek delovanja Zavoda.
89. člen
(1) Do razdružitve premoženja po 82.
do 85. členu tega zakona se to premoženje uporablja namensko za dejavnosti po
tem zakonu in se ne sme odtujiti, obremeniti, uničiti ali mu kako drugače
zmanjšati njegovo vrednost. Omejitve se ne nanašajo na sklepanje pravnih poslov
v okviru izvajanja dejavnosti, za katero je podjetje registrirano, in na
sklepanje najemnih pogodb za sredstva izven uporabe ter pogodb o odtujitvi
knjižno odpisanih sredstev. Za poškodovanje ali zmanjšanje vrednosti je
uporabnik odškodninsko odgovoren.
(2) Pogodbe in pravni posli, sklenjeni
v nasprotju s prejšnjim odstavkom, so nični.
90. člen
(1) Z dnem uveljavitve tega zakona se
ustanoviteljske pravice do Inštituta za gozdno in lesno gospodarstvo pri
Biotehniški fakulteti (v nadaljnjem besedilu: Inštitut) prenesejo na Vlado
Republike Slovenije. Inštitut nadaljuje s svojim delom.
(2) Premoženje Inštituta postane z
dnem uveljavitve tega zakona lastnina Republike Slovenije in se dodeli v
upravljanje Inštitutu.
(3) Vlada Republike Slovenije v treh
mesecih po uveljavitvi tega zakona uskladi ustanovni akt Inštituta z določbami
tega zakona.
91. člen
Do uveljavitve zakona o upravi:
-
opravljajo občinski gozdarski inšpektorji naloge iz 77. člena tega
zakona;
-
republiški gozdarski inšpektor nadzira delo občinskih gozdarskih
inšpektorjev, jim daje strokovna navodila in drugo potrebno strokovno pomoč ter
ukrepa v skladu z zakonom.
92. člen
(1) Lastniki gozdov morajo za gozdove,
ki se uporabljajo kot pašniki oziroma kot obore za rejo divjadi, najpozneje v
šestih mesecih po uveljavitvi tega zakona, prijaviti pristojnemu organu
spremembo katastrske kulture.
(2) Pred prijavo spremembe katastrske
kulture mora lastnik gozda za to pridobiti soglasje Zavoda. Soglasje se ne
izda, če je v gozdovih iz prejšnjega odstavka poudarjena katera od ekoloških
funkcij.
(3) Če lastnik gozda ne prijavi
spremembe katastrske kulture v roku iz prvega odstavka tega člena, jo ob
pogojih iz prejšnjega odstavka prijavi Zavod na stroške lastnika gozda.
(4) Če ni pogojev za izdajo soglasja,
mora lastnik gozda prenehati z opravljanjem dejavnosti.
93. člen
(1) Prostorski deli gozdnogospodarskih
načrtov morajo biti izdelani pri gozdnogospodarskih načrtih z veljavnostjo od
1. 1. 1995 dalje.
(2) Določbe 10., 11. in 14. člena tega zakona glede vsebine in postopka sprejemanja gozdnogospodarskih načrtov se
uporabljajo za gozdnogospodarske načrte z veljavnostjo od 1. 1. 1995
dalje, do takrat se uporablja postopek, predpisan z dotedanjimi predpisi.
(3) Akti o razglasitvi gozdov za
varovalne gozdove oziroma za gozdove s posebnim namenom se morajo uskladiti s
tem zakonom najpozneje v treh letih po uveljavitvi tega zakona. Do uskladitve
aktov so zavarovano naravno bogastvo gozdovi, ki so kot gozdovi z izjemno
poudarjeno katero koli ekološko funkcijo ali raziskovalno,
higiensko-zdravstveno funkcijo ali funkcijo varovanja naravne in kulturne
dediščine določeni v gozdnogospodarskih načrtih območij z veljavnostjo od
1. 1. 1991 do 31. 12. 2000.
94. člen
(1) Izjemoma se lahko kot strokovna
podlaga za izkoriščanje, gojenje in varstvo gozdov uporabljajo letni
gozdnogospodarski načrti, kadar je to potrebno zaradi časovne premostitve med
obdobjema veljavnosti gozdnogospodarskega načrta gospodarske enote in je to
določeno v gozdnogospodarskem načrtu območja.
(2) Letni gozdnogospodarski načrt iz
prejšnjega odstavka sprejme s predpisom minister, pristojen za gozdarstvo, v
enem mesecu po njegovi predložitvi.
(3) Zavod vodi evidenco o
uresničevanju letnih gozdnogospodarskih načrtov.
(4) Do sprejetja prostorskih delov
gozdnogospodarskih načrtov v skladu s tem zakonom se gozdovi s posebnim namenom
iz drugega odstavka 44. člena tega zakona določijo s predpisi lokalnih
skupnosti, če je izjemna poudarjenost funkcije gozdov v interesu lokalne
skupnosti oziroma s predpisom Vlade Republike Slovenije, če je izjemna
poudarjenost funkcije gozdov v širšem interesu.
95. člen
(1) Zavod izdela gozdnogojitvene
načrte za vse gozdove v petih letih po uveljavitvi tega zakona.
(2) Dokler niso izdelani
gozdnogojitveni načrti, izdaja Zavod lastnikom gozdov namesto odločb po prvem
odstavku 17. člena tega zakona po uradni dolžnosti le odločbe, s katerimi
lastniku gozda določi potrebna varstvena in gojitvena dela za obnovo gozdov in
nego mladja do faze letvenjaka ter roke in načine za njihovo opravljanje.
Lastniki gozda, ki želijo v gozdu sekati drevje oziroma okrasna drevesa. Zavodu
prijavijo sečnjo. Zavod v sodelovanju z lastnikom gozda v 14 dneh z odločbo
odredi drevesa za možni posek oziroma izda plombe za okrasna drevesa.
96. člen
Lokalne skupnosti prevzamejo v dveh letih
po uveljavitvi tega zakona v upravljanje gozdne ceste, ki omogočajo predvsem
dostop do kmetij, zaselkov oziroma vasi, turističnih objektov, izletniških in
drugih podobnih krajev. Do prevzema gozdnih cest iz tega člena se zanje
uporabljajo določbe 37. do 42., 48. in 49. člena tega zakona.
97. člen
Že začete raziskave na poskusnih ploskvah
na gozdnih zemljiščih, ki bodo prejšnjim lastnikom vrnjena po predpisih o
denacionalizaciji, se nadaljujejo in dokončajo tudi po vrniti gozdov prejšnjim
lastnikom.
98. člen
Sredstva za gojitvena in varstvena dela v
gozdovih, ki so lahko predmet denacionalizacije, se do pravnomočnosti akta o
denacionalizaciji zagotavljajo iz proračuna Republike Slovenije.
99. člen
Do organiziranja in začetka delovanja
lokalnih skupnosti opravljajo njihove naloge, določene s tem zakonom, občine.
100. člen
Za statistične namene mora lastnik gozda do
31. januarja na posebnem obrazcu sporočiti podatke o poseku gozdnega
drevja, ki je bil opravljen v njegovem gozdu v preteklem koledarskem letu.
Vsebino obrazca in naslovnika sporočanja predpiše Zavod Republike Slovenije za
statistiko v soglasju z ministrom, pristojnim za gozdarstvo.
101. člen
(1) Minister, pristojen za gozdarstvo,
izda predpis iz 19. člena tega zakona najpozneje v dveh mesecih, druge
predpise, predvidene s tem zakonom, pa najpozneje v enem letu po uveljavitvi
tega zakona.
(2) Do izdaje predpisov iz prejšnjega
odstavka se uporabljajo veljavni predpisi.
102. člen
Z dnem uveljavitve tega zakona prenehata veljati:
-
Zakon o gozdovih (Uradni list SRS, št. 18/85, 29/86 in 24/89),
-
Uredba o urejanju posameznih razmerij iz zakona o gozdovih (Uradni list
SRS, št. 31/86 in 18/89),
-
določba 2. točke prvega odstavka 18. člena Uredbe o varstvu pred požarom
v naravnem okolju (Uradni list RS, št. 26/93).
103. člen
Ta zakon začne veljati petnajsti dan po
objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.«.
Zakon o
ohranjanju narave – ZON (Uradni list RS, št. 56/99) vsebuje naslednjo končno določbo:
»178. člen
Ta zakon začne veljati petnajsti dan od
objave v Uradnem listu Republike Slovenije.«.
Zakon o
spremembah in dopolnitvah zakona o gozdovih – ZG-A (Uradni list RS, št. 67/02) spreminja 93. člen zakona tako, da se glasi:
»93. člen
(1) (črtan)
(2) Določbe 10., 11. in 14. člena tega zakona glede vsebine in postopka sprejemanja gozdnogospodarskih načrtov se
uporabljajo za gozdnogospodarske načrte z veljavnostjo od 1. 1. 1995
dalje, do takrat se uporablja postopek, predpisan z dotedanjimi predpisi.
(3) Akti o razglasitvi gozdov za
varovalne gozdove oziroma za gozdove s posebnim namenom se morajo uskladiti s
tem zakonom najpozneje v treh letih po uveljavitvi tega zakona. Do uskladitve
aktov so zavarovano naravno bogastvo gozdovi, ki so kot gozdovi z izjemno
poudarjeno katero koli ekološko funkcijo ali raziskovalno,
higiensko-zdravstveno funkcijo ali funkcijo varovanja naravne in kulturne
dediščine določeni v gozdnogospodarskih načrtih območij z veljavnostjo od
1. 1. 1991 do 31. 12. 2000.«;
črta 100. člen
zakona:
»100. člen
(črtan);«
ter vsebuje
naslednjo prehodno in končno določbo:
»23. člen
V 10. členu tega zakona se drugi odstavek
začne uporabljati s 1. 1. 2004.
24. člen
Ta zakon začne veljati petnajsti dan po
objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.«.