Neuradno prečiščeno besedilo, ki vsebuje to spremembo:
Opozorilo: Neuradno prečiščeno besedilo
predpisa predstavlja zgolj informativni delovni pripomoček, glede katerega
organ ne jamči odškodninsko ali kako drugače.
Neuradno prečiščeno besedilo Zakona o Vladi
Republike Slovenije obsega:
-
Zakon o Vladi
Republike Slovenije (Uradni
list RS, št. 4/93 z dne 16. 1. 1993),
-
Zakon o organizaciji in delovnem področju ministrstev (Uradni
list RS, št. 71/94 z dne 18. 11. 1994),
-
Zakon o spremembah in dopolnitvah zakona o Vladi Republike
Slovenije – ZVRS-A (Uradni list RS, št. 23/96 z dne 29. 4. 1996),
-
Zakon o spremembah zakona o Vladi Republike Slovenije – ZVRS-B
(Uradni list RS, št. 47/97 z dne 1. 8. 1997),
-
Zakon o Slovenski obveščevalno-varnostni agenciji – ZSOVA (Uradni
list RS, št. 23/99 z dne 8. 4. 1999),
-
Zakon o spremembah in dopolnitvah zakona o Vladi Republike
Slovenije – ZVRS-C (Uradni list RS, št. 119/00 z dne 22. 12. 2000).
ZAKON
o Vladi Republike
Slovenije (ZVRS)
I. SPLOŠNE DOLOČBE
1. člen
Vlada Republike Slovenije (v nadaljnjem
besedilu: vlada) je organ izvršilne oblasti in najvišji organ državne uprave
Republike Slovenije.
2. člen
Vlada v skladu z ustavo, z zakoni in z
drugimi splošnimi akti Državnega zbora določa, usmerja in usklajuje izvajanje
politike države. V ta namen izdaja predpise in sprejema druge pravne, politične,
ekonomske, finančne, organizacijske in druge ukrepe, ki so potrebni za
zagotovitev razvoja države in za urejenost razmer na vseh področjih iz
pristojnosti države.
Vlada predlaga Državnemu zboru v sprejem
zakone, državni proračun, nacionalne programe in druge splošne akte, s katerimi
se določajo načelne in dolgoročne politične usmeritve za posamezna področja iz
pristojnosti države.
S proračunskim memorandumom predstavi vlada
Državnemu zboru temeljne cilje in naloge ekonomske, socialne in proračunske
politike vlade ter globalne okvire celotnih javnih financ za naslednje leto.
Proračunski memorandum vsebuje tudi globalne cilje politike javnih financ za
naslednja leta kot izhodišče za sestavo predloga državnega proračuna.
3. člen
Vlada je samostojna pri opravljanju svojih
funkcij v okviru ustave in zakonov, državnega proračuna ter načelnih in dolgoročnih
usmeritev Državnega zbora.
4. člen
Vlada je odgovorna Državnemu zboru za
politiko države, ki jo vodi, in za razmere na vseh področjih iz pristojnosti
države; odgovorna je tudi za izvajanje zakonov in drugih predpisov Državnega
zbora ter za celotno delovanje državne uprave.
Za vlado so skupno odgovorni vsi njeni člani,
za delo posameznega ministrstva pa pristojni minister.
5. člen
Vlada usmerja državno upravo prek ministrov.
Vlada nadzoruje delo ministrstev, jim daje
smernice za izvajanje politike in za izvrševanje zakonov, drugih predpisov in
splošnih aktov ter skrbi, da ministrstva usklajeno izvršujejo svoje naloge.
Vlada lahko zadrži izvršitev predpisa ministra,
če oceni, da ni v skladu z ustavo, z zakonom ali z drugim predpisom Državnega
zbora ali z njenim predpisom.
Vlada odloča o sporih glede pristojnosti med
ministrstvi ter med ministrstvi in nosilci javnih pooblastil.
Vlada ureja delovni čas v državni upravi ter
sprejema organizacijske, kadrovske in druge ukrepe za delo vlade in
ministrstev.
6. člen
Vlada izvršuje pravice in dolžnosti, ki
pripadajo Republiki Sloveniji kot ustanoviteljici zavodov, gospodarskih družb
in drugih organizacij, če s posebnim zakonom ni drugače določeno.
7. člen
Vlada zastopa Republiko Slovenijo kot pravno
osebo, če glede posameznih zadev s posebnim zakonom ni drugače določeno.
Vlada upravlja z nepremičninami in z drugim
premoženjem Republike Slovenije, če glede posameznih nepremičnin s posebnim
zakonom ni drugače določeno.
Ne glede na določbe prejšnjega odstavka z
nepremičninami in drugim premoženjem, ki je v uporabi Državnega zbora, upravlja
Državni zbor.
II. SESTAVA IN DELO VLADE
8. člen
Vlado sestavljajo predsednica oziroma
predsednik vlade in ministrice oziroma ministri.
V vladi so ministri za:
-
notranje zadeve,
-
zunanje zadeve,
-
finance,
-
obrambo,
-
pravosodje,
-
gospodarstvo,
-
promet,
-
kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano,
-
okolje in prostor,
-
kulturo,
-
šolstvo, znanost in šport,
-
zdravstvo,
-
delo, družino in socialne zadeve,
-
informacijsko družbo.
Poleg ministrov iz prejšnjega odstavka ima
lahko vlada tudi največ dva ministra brez resorja.
9. člen
Število ministrstev, njihove pristojnosti
in organizacijo ministrstev ter drugih upravnih organov določa zakon.
10. člen
Predsednik vlade in ministri ne morejo
hkrati opravljati funkcij v državnih organih, sodiščih, organih lokalnih
skupnosti in drugih javnih funkcij niti opravljati drugih dejavnosti, ki po
zakonu niso združljive s funkcijo člana vlade.
11. člen
Predsednik vlade mora predlagati imenovanje
ministrov v roku petnajst dni po svoji izvolitvi.
Če predsednik vlade v roku iz prejšnjega
odstavka ne predloži sestave vlade, mu lahko Državni zbor določi rok, v katerem
mora predložiti predlog za sestavo vlade. Če tudi po izteku tega roka
predsednik vlade ne predloži predloga za imenovanje članov vlade, Državni zbor
ugotovi, da je predsedniku vlade prenehala funkcija.
Šteje se, da je vlada nastopila funkcijo,
če je imenovanih več kot dve tretjini ministrov, pri čemer
se ne vštevajo ministri brez resorja. Predsednik vlade
mora v desetih dneh po nastopu funkcije vlade predlagati še neimenovane
ministre, oziroma obvestiti Državni zbor, katere resorje bo začasno, vendar ne
dlje kot za tri mesece, prevzel sam ali jih poveril drugemu ministru.
Če Državni zbor tudi v treh mesecih po
nastopu funkcije vlade ne imenuje še neimenovanih ministrov, državni zbor
ugotovi, da je funkcija predsedniku vlade in ministrom prenehala.
12. člen
Predsednik vlade in posamezen minister
lahko odstopi; predsednik mora o svojem odstopu obvestiti ministre, minister pa
predsednika vlade.
Predsednik vlade in vsak minister ima
pravico svoj odstop obrazložiti v Državnem zboru.
13. člen
Predsednik vlade lahko predlaga razrešitev
posameznega ministra.
14. člen
Predsednik vlade vodi in usmerja delo
vlade, skrbi za enotnost politične in upravne usmeritve vlade, usklajuje delo
ministrov, predstavlja vlado ter sklicuje in vodi njene seje.
Predsednik vlade lahko daje ministrom
obvezujoče napotke v zvezi z nalogami, ki izhajajo iz usmeritev vlade in so
pomembne za delo posameznih ministrov. Če minister meni, da obvezujoči napotki
predsednika vlade ne izhajajo iz usmeritev vlade lahko zahteva, da vlada
obravnava sporno vprašanje.
Ministri morajo obveščati vlado o vseh
vprašanjih, ki so pomembna za določanje in izvajanje vladne politike.
15. člen
Predsednik vlade lahko določi ministra, ki
ga nadomešča v primeru odsotnosti ali zadržanosti.
Predsednika vlade ni mogoče nadomeščati pri
opravljanju nalog, ki se nanašajo na zaupnico vladi ter na imenovanje in
razrešitve ministrov.
16. člen
Vlada dela in odloča na sejah.
Vlada sklepa veljavno, če je na seji
navzoča večina članov ter sprejema sklepe in druge odločitve z večino glasov
vseh članov. V primeru sodega števila članov vlade je ob polovici prisotnih
članov ta sklepčna, če je prisoten tudi predsednik vlade, odločitev pa je
sprejeta, če je zanjo glasovala polovica članov vlade, zanjo pa je glasoval
tudi predsednik vlade.
Način dela in odločanja vlade ter morebitne
drugačne kvorume ali postopek ponovnega obravnavanja in odločanja o že sprejeti
odločitvi v primeru nestrinjanja predsednika vlade ali posameznega ministra z
njo, lahko za posamezne vrste vprašanj določi poslovnik vlade.
17. člen
Ministri so odgovorni za odločitve in
stališča vlade ter za njihovo izvajanje, za svoje odločitve pri vodenju
ministrstev, kakor tudi za opustitev ukrepov, ki bi jih morali sprejeti.
18. člen
Minister v skladu s sprejeto politiko vodi
in predstavlja ministrstvo, daje politične usmeritve za delo ministrstva in
organov v njegovi sestavi, nadzoruje njihovo delo, izdaja predpise in druge
akte iz pristojnosti ministrstva in organov v njegovi sestavi ter opravlja
druge naloge, ki jih določa zakon ali drug predpis.
19. člen
(črtan)
20. člen
Vlada ima svet za nacionalno varnost kot svoj
posvetovalni in usklajevalni organ za področje obrambe, varnostnega sistema,
sistema zaščite in reševanja ter za druga vprašanja nacionalne varnosti.
III. PRAVNI AKTI
21. člen
Z uredbo vlada lahko podrobneje ureja in razčlenjuje
v zakonu ali v drugem aktu Državnega zbora določena razmerja v skladu z namenom
in s kriteriji zakona oziroma drugega predpisa.
Uredbo za uresničevanje pravic in obveznosti
državljanov in drugih oseb lahko izda le na podlagi izrecnega pooblastila v
zakonu.
Z odlokom ureja vlada posamezna vprašanja ali
sprejema posamezne ukrepe, ki imajo splošen pomen, ter sprejema druge odločitve,
za katere je z zakonom ali z uredbo določeno, da jih ureja vlada z odlokom.
Svojo notranjo organizacijo in delo ureja
vlada s poslovnikom in sklepi.
O imenovanjih in razrešitvah ter v upravnih
zadevah iz svoje pristojnosti, kakor tudi o drugih posamičnih zadevah iz svoje
pristojnosti izdaja vlada odločbe.
Kadar ne odloči z drugim aktom, sprejme
vlada sklep.
IV. ORGANIZACIJA VLADE
22. člen
Predsednik vlade ima urad predsednika
vlade.
Urad predsednika vlade opravlja strokovne
in druge naloge za predsednika vlade.
Urad predsednika vlade vodi vodja urada
predsednika vlade, ki ima položaj direktorja vladne službe, ki je neposredno
odgovoren predsedniku vlade.
23. člen
Predsednik vlade lahko ustanovi strateške
svete. Z aktom o ustanovitvi se določijo naloge in delovno področje strateškega
sveta. Strateški sveti v okviru svojega delovnega področja na predlog
predsednika vlade obravnavajo posamezna vprašanja ter svetujejo in pripravljajo
mnenja za predsednika vlade.
Člane strateškega sveta imenuje predsednik
vlade.
Z ustanovitvijo strateškega sveta se
seznani vlada na prvi naslednji seji po ustanovitvi.
24. člen
Strateški svet praviloma vodi ministrski
svetnik. Ministrskega svetnika imenuje in razrešuje vlada na predlog
predsednika vlade. Ministrskemu svetniku preneha funkcija z dnem prenehanja
funkcije predsedniku vlade, z odstopom ali razrešitvijo.
Ministrski svetnik svetuje in oblikuje
predloge za predsednika vlade pri njegovem izvajanju ustavnih in zakonskih
pooblastil glede skrbi za enotnost politične in upravne usmeritve vlade ter
usklajevanja dela ministrov.
Za pravice ministrskega svetnika glede plače,
nadomestil, drugih osebnih prejemkov, povračil, socialnega zavarovanja in
dopustov ter pravic po prenehanju mandata se smiselno uporabljajo določbe
zakona o funkcionarjih v državnih organih (Uradni list RS, št. 30/90, 18/91,
22/91, 2/91-I in 4/93).
25. člen
Vlada ima generalni sekretariat vlade, ki
opravlja koordinacijske in strokovne naloge za vlado. Generalni sekretariat
vlade vodi generalni sekretar.
Generalni sekretar po navodilih predsednika
vlade skrbi za pripravo sej vlade in izvrševanje njenih odločitev ter opravlja
druge naloge v zvezi z organizacijo dela v vladi in vladnih službah.
Generalni sekretar vlade je predstojnik
vseh vladnih služb, razen tistih, ki jih vodijo ministri brez listnice in
direktorji, ki so neposredno odgovorni predsedniku vlade.
Generalni sekretar vlade je za svoje delo
odgovoren vladi. Generalnega sekretarja imenuje in razrešuje vlada na predlog
predsednika vlade.
Generalnemu sekretarju vlade preneha
funkcija z odstopom ali z razrešitvijo oziroma z dnem prenehanja funkcije
predsednika vlade.
Generalni sekretar ima glede vodenja
vladnih služb iz tretjega odstavka tega člena enaka pooblastila in
odgovornosti, kot jih ima minister do organov v sestavi ministrstva.
25.a člen
Za opravljanje strokovnih nalog vlade se
ustanovijo vladne službe.
Vladne službe ustanovi vlada s svojim
aktom.
25.b člen
Vladno službo vodi minister brez listnice
ali direktor.
Direktorja vladne službe, ki je neposredno
odgovoren predsedniku vlade, imenuje in razrešuje vlada na predlog predsednika
vlade.
Ostale direktorje vladnih služb imenuje in
razrešuje vlada na predlog generalnega sekretarja vlade in so temu tudi
neposredno odgovorni.
Minister brez listnice in direktor, ki je
neposredno odgovoren predsedniku vlade, imata pri vodenju vladne službe enaka
pooblastila in odgovornosti kot ministri glede vodenja ministrstev.
25.c člen
Vlada lahko na predlog predsednika vlade
ali ministra imenuje državnega sekretarja, ki opravlja strokovno delo na širših
zaokroženih področjih v okviru ministrstva oziroma v uradu predsednika vlade.
Državni sekretar pomaga predsedniku vlade
oziroma ministru pri opravljanju funkcije v okviru pooblastil, ki mu jih da
predsednik vlade oziroma minister.
Državnemu sekretarju preneha funkcija z
odstopom in z razrešitvijo. Ob prenehanju funkcije predsednika vlade ali
ministra mora državni sekretar novemu predsedniku vlade oziroma ministru
ponuditi svoj odstop z dnem njune prisege.
Državnega sekretarja razreši vlada na
predlog tistega, ki je predlagal njegovo imenovanje.
_________________
Zakon o
Vladi Republike Slovenije (Uradni list RS, št. 4/93) vsebuje naslednje prehodne in končne
določbe:
»VII. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
31. člen
Organizacijo in delovno področje
ministrstev in drugih upravnih organov je treba prilagoditi določbam tega
zakona najkasneje v treh mesecih po zaprisegi ministrov, imenovanih po tem
zakonu.
32. člen
Do roka iz prejšnjega člena nadaljujejo z
delom z dosedanjim delovnim področjem in organi v njihovi sestavi, kolikor ni s
tem zakonom drugače določeno:
-
Ministrstvo za notranje zadeve,
-
Ministrstvo za zunanje zadeve,
-
Ministrstvo za finance,
-
Ministrstvo za obrambo,
-
Ministrstvo za promet in zveze,
-
Ministrstvo za kulturo,
-
Ministrstvo za šolstvo in šport,
-
Ministrstvo za znanost in tehnologijo,
-
Ministrstvo za varstvo okolja in urejanje
prostora kot Ministrstvo za okolje in prostor,
-
Ministrstvo za pravosodje in upravo kot
Ministrstvo za pravosodje,
-
Ministrstvo za kmetijstvo, gozdarstvo in
prehrano kot Ministrstvo za kmetijstvo in gozdarstvo,
-
Ministrstvo za industrijo in gradbeništvo,
Ministrstvo za malo gospodarstvo, Ministrstvo za energetiko in Ministrstvo za
turizem in gostinstvo kot Ministrstvo za gospodarske dejavnosti,
-
Ministrstvo za trgovino in Ministrstvo za planiranje
kot Ministrstvo za ekonomske odnose in razvoj,
-
Ministrstvo za zdravstvo, družino in socialno
varstvo kot Ministrstvo za zdravstvo,
-
Ministrstvo za delo in Ministrstvo za borce in
vojaške invalide kot Ministrstvo za delo, družino in socialne zadeve.
33. člen
Z dnem uveljavitve tega zakona nadaljujejo
z delom s položajem vladne službe z delovnim področjem, določenim z zakonom o
organizaciji republiške uprave (Uradni list RS, št. 27/91), kolikor ni s tem
zakonom drugače določeno:
-
Ministrstvo za zakonodajo kot Služba vlade za
zakonodajo,
-
Ministrstvo za informiranje kot Urad vlade za
informiranje,
-
Republiška uprava za kadre, kot Kadrovska
služba vlade,
-
Republiška uprava skupnih služb, kot Servis
skupnih služb vlade,
-
Republiški zavod za informatiko, kot Center
vlade za informatiko.
Do uveljavitve zakona, ki bo urejal državno
statistiko, nadaljuje Zavod Republike Slovenije za statistiko z delom s
položajem vladne službe z delovnim področjem, določenim z zakonom o
organizaciji republiške uprave (Uradni list RS, št. 27/91).
Predstojnika Službe vlade za zakonodajo in
Zavoda Republike Slovenije za statistiko sta neposredno odgovorna vladi in
predsedniku vlade:
34. člen
Ministrstvo za finance opravlja poleg nalog
po zakonu o organizaciji in delovnem področju republiške uprave (Uradni list
RS, št. 27/91), tudi strokovne naloge, ki se nanašajo na skupne naloge
republiških upravnih organov in vladnih služb pri opravljanju finančno
računovodskih služb.
35. člen
Ministrstvo za ekonomske odnose in razvoj
opravlja poleg nalog, ki jih opravlja na podlagi 32. člena tega zakona, tudi
gospodarske zadeve, ki se nanašajo na sistem ekonomskih odnosov s tujino ter na
zunanjetrgovinski režim; na zunanjetrgovinsko poslovanje, promet blaga in
storitev s tujino in opravljanje gospodarske dejavnosti v tujini; na vlaganje
sredstev tujih oseb v domača podjetja in druge organizacije; na dolgoročno
proizvodno kooperacijo in poslovno tehnično sodelovanje ter na obmejno
gospodarsko sodelovanje.
36. člen
Ministrstvo za delo, družino in socialne zadeve
opravlja poleg nalog, ki jih opravlja na podlagi 32. člena tega zakona, tudi
zadeve, ki se nanašajo na položaj in celovito družbeno zaščito invalidov,
mladine in družine; na socialno varstvo in socialno skrbstvo, na družbeno pomoč
ogroženim posameznikom, družinam in skupinam prebivalstva; na usposabljanje
otrok z motnjami v razvoju; na varstvo oseb, ki niso zmožne skrbeti zase; na
varstvo družinskih članov, katerih hranilec je v obvezni vojaški službi.
37. člen
Ministrstvo za šolstvo in šport opravlja
poleg nalog, ki jih opravlja na podlagi 32. člena tega zakona, tudi zadeve, ki
se nanašajo na položaj in družbeno zaščito otrok.
38. člen
Ministrstva, ki prevzamejo na podlagi
prejšnjih členov naloge, ki so jih do uveljavitve tega zakona opravljali drugi upravni
organi, prevzamejo tudi delavce, ki so na dan uveljavitve tega zakona
opravljali te naloge. Prehod delavcev iz upravnega organa oziroma vladne službe
v ministrstva se opravi na podlagi dogovora ministrov oziroma predstojnikov
služb najkasneje 30 dni po zaprisegi ministrov, imenovanih po tem zakonu.
39. člen
Z dnem uveljavitve tega zakona nadaljuje
Varnostno-informativna služba, ki je notranja organizacijska enota Ministrstva
za notranje zadeve, z delom kot vladna služba z delovnim področjem, določenim z
zakonom o organizaciji in delovnem področju republiške uprave (Uradni list RS,
27/91) in zakonom o notranjih zadevah (Uradni list SRS, št. 28/80, 38/88 in
27/89 in Uradni list RS, št. 19/91 in 4/92).
Pravice, dolžnosti in pooblastila ministra
za notranje zadeve iz zakona o notranjih zadevah, ki se nanašajo na delo
Varnostno-informativne službe, izvršuje njen predstojnik.
Posebna tričlanska komisija, ki jo imenuje
vlada izmed svojih članov, spremlja izvajanje pravic, dolžnosti in pooblastil
predstojnika Varnostno-informativne službe iz prejšnjega odstavka in mu daje
smernice za delo Varnostno-informativne službe.
Predstojnik Varnostno-informativne službe
mora v štiriindvajsetih urah obvestiti komisijo iz prejšnjega odstavka o
uporabi pravic in pooblastil iz drugega odstavka tega člena.
Do uveljavitve zakona, ki bo urejal
varnostno-informativno službo, veljajo za delavce varnostno-informativne službe
določbe zakona o notranjih zadevah.
40. člen
Z dnem prisege ministrov, imenovanih po tem
zakonu preneha funkcija dosedanjim namestnikom ministrov in generalnemu
sekretarju vlade.
Določba četrtega odstavka 25. člena tega
zakona velja tudi za predstojnike organov v sestavi ministrstev in predstojnike
vladnih služb, ki opravljajo to funkcijo na dan uveljavitve tega zakona.
41. člen
Za pravice predsednika vlade, ministrov in
generalnega sekretarja vlade do plače in nadomestil ter drugih osebnih
prejemkov in povračil, do socialnega zavarovanja in dopustov ter za pravice po
prenehanju mandata se smiselno uporabljajo določbe zakona o poslancih (Uradni
list RS, št. 48/92).
Za pravice državnih sekretarjev in
predstojnikov organov v sestavi ministrstev ter predstojnikov vladnih služb do
plače in nadomestil ter drugih osebnih prejemkov in povračil, do socialnega
zavarovanja in dopustov ter za pravice po prenehanju mandata se smiselno
uporabljajo določbe zakona o funkcionarjih v državnih organih (Uradni list RS,
št. 30/90, 18/91, 22/91 in 2/91-I).
Generalni sekretar vlade, predstojnik
organa v sestavi ministrstva ter predstojnik vladne službe, ki mu funkcija
preneha, mora opravljati tekoče posle do imenovanja novega funkcionarja,
pravice iz prejšnjih odstavkov v zvezi s prenehanjem mandata pa mu gredo od
naslednjega dne po dnevu imenovanja novega funkcionarja.
Določbe prvega in drugega odstavka tega
člena se uporabljajo tudi za člane vlade, ki jim je prenehala funkcija z dnem
konstituiranja državnega zbora, in za funkcionarje, ki jim preneha funkcija po
40. členu tega zakona. Pravice po prenehanju mandata jim gredo od naslednjega
dne po dnevu prisege ministrov, imenovanih po tem zakonu, oziroma po dnevu
imenovanja drugih funkcionarjev.
42. člen
Z dnem uveljavitve tega zakona prenehajo
veljati:
-
določbe zakona o sistemu državne uprave in o
Izvršnem svetu Skupščine SR Slovenije ter o republiških upravnih organih
(Uradni list SRS, št. 24/79, 12/82, 39/85, 37/87, 18/88), ki se nanašajo na
Izvršni svet Skupščine Republike Slovenije, razen določb 244. in 245. člena;
-
določbe zakona o organizaciji in delovnem
področju republiške uprave (Uradni list RS, št. 27/91), ki so v nasprotju s tem
zakonom.
43. člen
Ta zakon začne veljati naslednji dan po
objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.«.
_________________
Zakon o organizaciji in delovnem
področju ministrstev (Uradni list RS, št. 71/94)
spreminja 32. člen zakona tako, da se glasi:
»32. člen
Do roka iz prejšnjega člena nadaljujejo z
delom z dosedanjim delovnim področjem in organi v njihovi sestavi, kolikor ni s
tem zakonom drugače določeno:
-
Ministrstvo za notranje zadeve,
-
Ministrstvo za zunanje zadeve,
-
Ministrstvo za finance,
-
Ministrstvo za obrambo,
-
Ministrstvo za promet in zveze,
-
Ministrstvo za kulturo,
-
Ministrstvo za šolstvo in šport,
-
Ministrstvo za znanost in tehnologijo,
-
Ministrstvo za varstvo okolja in urejanje
prostora kot Ministrstvo za okolje in prostor,
-
Ministrstvo za pravosodje in upravo kot
Ministrstvo za pravosodje,
-
Ministrstvo za kmetijstvo in gozdarstvo kot
Ministrstvo za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano,
-
Ministrstvo za industrijo in gradbeništvo,
Ministrstvo za malo gospodarstvo, Ministrstvo za energetiko in Ministrstvo za
turizem in gostinstvo kot Ministrstvo za gospodarske dejavnosti,
-
Ministrstvo za trgovino in Ministrstvo za
planiranje kot Ministrstvo za ekonomske odnose in razvoj,
-
Ministrstvo za zdravstvo, družino in socialno
varstvo kot Ministrstvo za zdravstvo,
- Ministrstvo za delo in Ministrstvo za borce in vojaške invalide kot
Ministrstvo za delo, družino in socialne zadeve.«;
spreminja 34. člen zakona tako, da se glasi:
»34. člen
(prenehal
veljati)«;
spreminja 35. člen zakona tako, da se glasi:
»35. člen
(prenehal
veljati)«;
spreminja 36. člen zakona tako, da se glasi:
»36. člen
(prenehal
veljati)«;
spreminja 37. člen zakona tako, da se glasi:
»37. člen
(prenehal
veljati)«;
ter vsebuje naslednjo končno določbo:
»29. člen
Ta zakon začne veljati petnajsti dan po
objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.«.
_________________
Zakon o spremembah in dopolnitvah
zakona o Vladi Republike Slovenije – ZVRS-A (Uradni list RS, št. 23/96)
spreminja VII. poglavje zakona tako, da se glasi:
»V. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE«;
spreminja 31. člen zakona tako, da se glasi:
»26. člen
Organizacijo
in delovno področje ministrstev in drugih upravnih organov je treba prilagoditi
določbam tega zakona najkasneje v treh mesecih po zaprisegi ministrov,
imenovanih po tem zakonu.«;
spreminja 32. člen zakona tako, da se glasi:
»27. člen
Do roka iz prejšnjega člena nadaljujejo z
delom z dosedanjim delovnim področjem in organi v njihovi sestavi, kolikor ni s
tem zakonom drugače določeno:
-
Ministrstvo za notranje zadeve,
-
Ministrstvo za zunanje zadeve,
-
Ministrstvo za finance,
-
Ministrstvo za obrambo,
-
Ministrstvo za promet in zveze,
-
Ministrstvo za kulturo,
-
Ministrstvo za šolstvo in šport,
-
Ministrstvo za znanost in tehnologijo,
-
Ministrstvo za varstvo okolja in urejanje
prostora kot Ministrstvo za okolje in prostor,
-
Ministrstvo za pravosodje in upravo kot
Ministrstvo za pravosodje,
-
Ministrstvo za kmetijstvo in gozdarstvo kot
Ministrstvo za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano,
-
Ministrstvo za industrijo in gradbeništvo,
Ministrstvo za malo gospodarstvo, Ministrstvo za energetiko in Ministrstvo za
turizem in gostinstvo kot Ministrstvo za gospodarske dejavnosti,
-
Ministrstvo za trgovino in Ministrstvo za
planiranje kot Ministrstvo za ekonomske odnose in razvoj,
-
Ministrstvo za zdravstvo, družino in socialno
varstvo kot Ministrstvo za zdravstvo,
- Ministrstvo za delo in Ministrstvo za borce in vojaške invalide kot
Ministrstvo za delo, družino in socialne zadeve.«;
spreminja 33. člen zakona tako, da se glasi:
»28. člen
Do uveljavitve predpisov, s katerimi bo vlada
določila organizacijo in delovno področje posameznih vladnih služb, nadaljujejo z delom s položajem vladne službe z delovnim
področjem, določenim z zakonom o organizaciji republiške uprave (Uradni list
RS, št. 27/91), kolikor ni s tem zakonom drugače določeno:
-
Ministrstvo za zakonodajo kot Služba vlade za
zakonodajo,
-
Ministrstvo za informiranje kot Urad vlade za
informiranje,
-
Republiška uprava za kadre, kot Kadrovska
služba vlade,
-
Republiška uprava skupnih služb, kot Servis
skupnih služb vlade,
-
Republiški zavod za informatiko, kot Center
vlade za informatiko.
Do uveljavitve zakona, ki bo urejal državno
statistiko, nadaljuje Zavod Republike Slovenije za statistiko z delom s
položajem vladne službe z delovnim področjem, določenim z zakonom o organizaciji
republiške uprave (Uradni list RS, št. 27/91).
Predstojnika
Službe vlade za zakonodajo in Zavoda Republike Slovenije za statistiko sta
neposredno odgovorna vladi in predsedniku vlade:«;
spreminja 38. člen zakona tako, da se glasi:
»29. člen
Ministrstva,
ki prevzamejo na podlagi prejšnjih členov naloge, ki so jih do uveljavitve tega
zakona opravljali drugi upravni organi, prevzamejo tudi delavce, ki so na dan
uveljavitve tega zakona opravljali te naloge. Prehod delavcev iz upravnega
organa oziroma vladne službe v ministrstva se opravi na podlagi dogovora
ministrov oziroma predstojnikov služb najkasneje 30 dni po zaprisegi ministrov,
imenovanih po tem zakonu.«;
spreminja 39. člen zakona tako, da se glasi:
»30. člen
Z dnem uveljavitve tega zakona nadaljuje
Varnostno-informativna služba, ki je notranja organizacijska enota Ministrstva
za notranje zadeve, z delom kot vladna služba z delovnim področjem, določenim z
zakonom o organizaciji in delovnem področju republiške uprave (Uradni list RS,
27/91) in zakonom o notranjih zadevah (Uradni list SRS, št. 28/80, 38/88 in
27/89 in Uradni list RS, št. 19/91 in 4/92).
Pravice, dolžnosti in pooblastila ministra
za notranje zadeve iz zakona o notranjih zadevah, ki se nanašajo na delo
Varnostno-informativne službe, izvršuje njen predstojnik.
Posebna tričlanska komisija, ki jo imenuje
vlada izmed svojih članov, spremlja izvajanje pravic, dolžnosti in pooblastil
predstojnika Varnostno-informativne službe iz prejšnjega odstavka in mu daje
smernice za delo Varnostno-informativne službe.
Predstojnik Varnostno-informativne službe
mora v štiriindvajsetih urah obvestiti komisijo iz prejšnjega odstavka o
uporabi pravic in pooblastil iz drugega odstavka tega člena.
Do uveljavitve
zakona, ki bo urejal varnostno-informativno službo, veljajo za delavce
varnostno-informativne službe določbe zakona o notranjih zadevah.«;
spreminja 40. člen zakona tako, da se glasi:
»31. člen
Z dnem prisege ministrov, imenovanih po tem
zakonu preneha funkcija dosedanjim namestnikom ministrov in generalnemu
sekretarju vlade.
Določba
četrtega odstavka 25. člena tega zakona velja tudi za predstojnike organov v
sestavi ministrstev in predstojnike vladnih služb, ki opravljajo to funkcijo na
dan uveljavitve tega zakona.«;
spreminja 41. člen zakona tako, da se glasi:
»32. člen
Za pravice predsednika vlade, ministrov in
generalnega sekretarja vlade do plače in nadomestil ter drugih osebnih
prejemkov in povračil, do socialnega zavarovanja in dopustov ter za pravice po
prenehanju mandata se smiselno uporabljajo določbe zakona o poslancih (Uradni
list RS, št. 48/92).
Za pravice državnih sekretarjev in
predstojnikov organov v sestavi ministrstev ter predstojnikov vladnih služb do
plače in nadomestil ter drugih osebnih prejemkov in povračil, do socialnega
zavarovanja in dopustov ter za pravice po prenehanju mandata se smiselno
uporabljajo določbe zakona o funkcionarjih v državnih organih (Uradni list RS,
št. 30/90, 18/91, 22/91 in 2/91-I).
Generalni sekretar vlade, predstojnik
organa v sestavi ministrstva ter predstojnik vladne službe, ki mu funkcija
preneha, mora opravljati tekoče posle do imenovanja novega funkcionarja,
pravice iz prejšnjih odstavkov v zvezi s prenehanjem mandata pa mu gredo od
naslednjega dne po dnevu imenovanja novega funkcionarja.
Določbe prvega
in drugega odstavka tega člena se uporabljajo tudi za člane vlade, ki jim je
prenehala funkcija z dnem konstituiranja državnega zbora, in za funkcionarje,
ki jim preneha funkcija po 40. členu tega zakona. Pravice po prenehanju mandata
jim gredo od naslednjega dne po dnevu prisege ministrov, imenovanih po tem
zakonu, oziroma po dnevu imenovanja drugih funkcionarjev.«;
spreminja 42. člen zakona tako, da se glasi:
»33. člen
Z dnem uveljavitve tega zakona prenehajo
veljati:
-
določbe zakona o sistemu državne uprave in o
Izvršnem svetu Skupščine SR Slovenije ter o republiških upravnih organih
(Uradni list SRS, št. 24/79, 12/82, 39/85, 37/87, 18/88), ki se nanašajo na
Izvršni svet Skupščine Republike Slovenije, razen določb 244. in 245. člena;
- določbe zakona o organizaciji in delovnem področju republiške
uprave (Uradni list RS, št. 27/91), ki so v nasprotju s tem zakonom.«;
spreminja 43. člen zakona tako, da se glasi:
»34. člen
Ta zakon začne
veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.«;
ter vsebuje naslednje prehodne in končno določbo:
»13. člen
Od dneva uveljavitve tega zakona opravljata z
zakonom o javnih glasilih (Uradni list RS, št. 18/94) določene upravne naloge:
-
vodenje evidence javnih glasil in vodenje evidence
samostojnih novinarjev – Ministrstvo za kulturo,
-
akreditacijo tujih dopisništev in dopisnikov –
Ministrstvo za notranje zadeve.
14. člen
Predpise, s katerimi bo določena organizacija
in delovno področje posameznih vladnih služb, sprejme vlada najkasneje v treh
mesecih od dneva uveljavitve tega zakona.
15. člen
Ta zakon začne veljati petnajsti dan po objavi
v Uradnem listu Republike Slovenije.«.
_________________
Zakon o spremembah zakona o Vladi
Republike Slovenije – ZVRS-B (Uradni list RS, št. 47/97)
vsebuje naslednjo končno določbo:
»3. člen
Ta zakon začne veljati naslednji dan po objavi
v Uradnem listu Republike Slovenije.«.
_________________
Zakon o Slovenski
obveščevalno-varnostni agenciji – ZSOVA (Uradni list RS, št. 23/99)
spreminja 30. člen zakona tako, da se glasi:
»30. člen
(prenehal
veljati)«;
ter vsebuje naslednjo končno določbo:
»56. člen
Ta zakon začne veljati petnajsti dan po
objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.«.
_________________
Zakon o spremembah in dopolnitvah
zakona o Vladi Republike Slovenije – ZVRS-C (Uradni list RS, št. 119/00)
vsebuje naslednje prehodne in končne določbe:
»5. člen
Zakon o organizaciji in delovnem področju
ministrstev (Uradni list RS, št. 71/94, 47/97 in 60/99) se uskladi z določbami
tega zakona najkasneje v šestih mesecih od dne, ko prisežejo ministri.
6. člen
Od dne, ko prisežejo pristojni ministri, pa
do dne uveljavitve zakona iz 5. člena tega zakona nadaljujejo z delom:
-
Ministrstvo za gospodarske dejavnosti kot
Ministrstvo za gospodarstvo z delovnimi področji Ministrstva za ekonomske
odnose in razvoj, razen delovnega področja nadzora nad državnimi pomočmi in
delovnega področja Urada Republike Slovenije za makroekonomske analize,
Ministrstva za gospodarske dejavnosti in delom delovnega področja Ministrstva
za znanost in tehnologijo, ki se nanaša na tehnologijo, ter Ministrstva za malo
gospodarstvo in turizem, kot jih določajo prvi, tretji, četrti, peti, šesti in
sedmi odstavek 4. člena, 6. člen, prvi odstavek 16. člena in 17.a člen zakona o
organizaciji in delovnem področju ministrstev;
-
Ministrstvo za šolstvo in šport kot Ministrstvo
za šolstvo, znanost in šport z delovnima področjema Ministrstva za šolstvo in
šport in Ministrstva za znanost in tehnologijo, razen tistega dela delovnega
področja, ki se nanaša na tehnologijo, kot ju določata 14. in 16. člen zakona o
organizaciji in delovnem področju ministrstev;
-
Ministrstvo za promet in zveze kot Ministrstvo
za promet z delovnim področjem Ministrstva za promet in zveze, kot ga določa
13. člen zakona o organizaciji in delovnem področju ministrstev, razen
delovnega področja Uprave Republike Slovenije za telekomunikacije, področja
poštnega in telekomunikacijskega prometa ter telekomunikacijskih zvez in
sistemov ter področja inšpekcijskega nadzora za poštni in telekomunikacijski
promet, telekomunikacijske sisteme in zveze v delovnem področju prometnega inšpektorata
Republike Slovenije;
-
Urad Republike Slovenije za makroekonomske
analize in razvoj kot vladna služba, ki jo vodi direktor, ki je neposredno
odgovoren predsedniku vlade.
Delovno področje Ministrstva za ekonomske
odnose in razvoj, ki se nanaša na nadzor nad državnimi pomočmi, preide v
delovno pristojnost Ministrstva za finance.
S prevzemom delovnih področij Ministrstva
za znanost in tehnologijo, Ministrstva za ekonomske odnose in razvoj ter
Ministrstva za malo gospodarstvo in turizem po prvem odstavku tega člena, ta
ministrstva prenehajo delovati.
7. člen
Z dnem prisege ministra za informacijsko
družbo prične z delom Ministrstvo za informacijsko družbo. V njegovi sestavi
sta:
-
Uprava Republike Slovenije za telekomunikacije
in
-
Inšpektorat Republike Slovenije za pošto in
telekomunikacije.
Ministrstvo za informacijsko družbo
opravlja zadeve, ki se nanašajo na informatiko in informacijske sisteme, na
razvoj informacijske tehnologije, pospeševanje informacijske družbe in
elektronskega poslovanja, na poštni in telekomunikacijski promet, na
telekomunikacijske zveze in sisteme ter inovacije.
Uprava Republike Slovenije za
telekomunikacije opravlja zadeve, ki se nanašajo na upravljanje radijskega
frekvenčnega spektra, na telekomunikacijske sisteme in naprave, na urejanje
telekomunikacijskih storitev ter druge zadeve v zvezi s telekomunikacijami.
Inšpektorat Republike Slovenije za pošto in
telekomunikacije nadzoruje izvrševanje zakonov, drugih predpisov in splošnih
aktov, ki urejajo poštni in telekomunikacijski promet, telekomunikacijske zveze
in sisteme.
8. člen
Ministrstvo za informacijsko družbo z dnem
prisege ministra za informacijsko družbo prevzame vse zaposlene, dokumentacijo
in materialna sredstva, s katerimi razpolaga Uprava Republike Slovenije za
telekomunikacije znotraj Ministrstva za promet in zveze, kot tudi tiste
zaposlene, dokumentacijo in materialna sredstva, s katerimi se znotraj
Ministrstva za promet in zveze ter Prometnega inšpektorata Republike Slovenije
opravljajo naloge, ki jih prevzema Ministrstvo za informacijsko družbo.
Ministrstva in Urad za makroekonomske
analize in razvoj, ki na podlagi prvega in drugega odstavka 6. člena tega zakona
prevzamejo naloge ministrstev iz tretjega odstavka 6. člena tega zakona,
prevzamejo tudi delavce, ki so na dan prisege pristojnih ministrov opravljali
te naloge.
9. člen
Vlada v šestih mesecih po uveljavitvi tega
zakona uskladi organizacijo in naloge vladnih služb s tem zakonom.
Direktorji tistih vladnih služb, ki
nadaljujejo z delom po reorganizaciji, se imenujejo najkasneje v šestih mesecih
po uveljavitvi tega zakona, razen tisti, ki jim v skladu z zakonom mandat še ni
potekel. Na mesto direktorja je lahko brez javnega natečaja imenovan dotedanji
predstojnik vladne službe, če izpolnjuje predpisane pogoje.
10. člen
Ta zakon začne veljati naslednji dan po
objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.«.