Neuradno prečiščeno besedilo, ki vsebuje to spremembo:
Opozorilo: Neuradno prečiščeno besedilo predpisa
predstavlja zgolj informativni delovni pripomoček, glede katerega organ ne
jamči odškodninsko ali kako drugače.
Neuradno prečiščeno
besedilo Zakona o postopnem zapiranju Rudnika Trbovlje-Hrastnik in razvojnem
prestrukturiranju regije obsega:
- Zakon o postopnem zapiranju Rudnika
Trbovlje-Hrastnik in razvojnem prestrukturiranju regije – ZPZRTH (Uradni
list RS, št. 61/00 z dne 6. 7. 2000),
-
Zakon o spremembah in dopolnitvah zakona o postopnem zapiranju Rudnika Trbovlje-Hrastnik in razvojnem
prestrukturiranju regije – ZPZRTH-A
(Uradni list RS, št. 42/03 z dne 9. 5. 2003),
-
Zakon o postopnem zapiranju Rudnika
Trbovlje-Hrastnik in razvojnem prestrukturiranju regije – uradno prečiščeno
besedilo – ZPZRTH-UPB1 (Uradni list RS, št. 55/03 z dne 9. 6. 2003).
ZAKON
o postopnem zapiranju Rudnika Trbovlje-Hrastnik in
razvojnem prestrukturiranju regije (ZPZRTH)
(neuradno prečiščeno besedilo št. 2)
I. SPLOŠNE DOLOČBE
1. člen
Ta zakon določa:
1.
osnove za izdelavo programa postopnega zapiranja Rudnika
Trbovlje–Hrastnik, d.o.o. ter višino in način zagotavljanja sredstev za
izvajanje programa do zaprtja rudnika;
2.
višino in način zagotavljanja sredstev za plačilo odškodnin za direktno
škodo zaradi obratovanja Termoelektrarne Trbovlje II v regiji;
3.
osnove za izdelavo programa ukrepov za razvojno prestrukturiranje
regije, organizacijo in sredstva za izvedbo programa.
2. člen
Ta zakon je podlaga:
-
za postopno zapiranje rudnika do vključno leta 2012 ob sočasnem
pridobivanju premoga za energetske potrebe najkasneje do 30. oktobra 2007 ter
za izvajanje okoljevarstvenega nadzora po dokončanem zaprtju rudnika;
-
za zagotovitev sredstev za plačilo odškodnine za direktno škodo
kmetijskim oškodovancem, ki so jo utrpeli zaradi obratovanja Termoelektrarne
Trbovlje II v obdobju od 1991 dalje in se bodo zagotavljala v obdobju od leta
2000 do prenehanja obratovanja elektrarne;
-
za razvojno prestrukturiranje regije zaradi postopne opustitve
energetske dejavnosti do vključno leta 2008.
3. člen
Regija iz druge in tretje točke 1. člena tega zakona obsega
zasavsko statistično regijo, ki jo sestavljajo občine Hrastnik, Trbovlje in
Zagorje ter občine Litija, Šmartno pri Litiji, Radeče in Laško, ki jih
povezujejo skupni problemi zaradi postopnega opuščanja energetske dejavnosti.
II. POSTOPNO ZAPIRANJE RUDNIKA TRBOVLJE–HRASTNIK
4. člen
Osnova za izvajanje postopnega zapiranja rudnika je program
postopnega zapiranja Rudnika Trbovlje–Hrastnik (v nadaljevanju: program
zapiranja rudnika).
Program zapiranja rudnika se pripravi za dobo petih let ter
se dopolnjuje vsaka tri leta za naslednje petletno obdobje.
Program zapiranja rudnika pripravi javno podjetje Rudnik
Trbovlje–Hrastnik, d.o.o. Program revidira neodvisna strokovna inštitucija, ki
jo na javnem razpisu izbere ministrstvo, pristojno za energetiko. Revidirani
program sprejme Vlada Republike Slovenije.
Javno podjetje Rudnik Trbovlje-Hrastnik, d.o.o. pridobi
izvajalce za dela pri postopnem zapiranju rudnika v skladu z zakonom o javnih
naročilih.
5. člen
Program zapiranja rudnika vsebuje naslednje obvezne
sestavine:
-
poslovni načrt zapiranja,
-
tehnično-tehnološki del postopnega zapiranja,
-
ukrepe in aktivnosti za sanacijo okolja nad že opuščenimi jamami in nad
tistimi, v katerih bo proizvodnja ustavljena s tem zakonom,
-
program aktivnega razreševanja presežnih delavcev,
-
terminski plan aktivnosti,
-
potrebna sredstva in vire sredstev za izvajanje aktivnosti po delih in
letih,
-
organizacijo za sprotno spremljanje in kriterije za evaluacijo izvajanja
programa kot osnova za načrtovanje aktivnosti v naslednjem programskem obdobju.
6. člen
Sredstva za izvajanje programa zapiranja rudnika se zagotavljajo
iz proračuna Republike Slovenije in iz lastnih virov javnega podjetja Rudnik
Trbovlje-Hrastnik, d.o.o.
Višina proračunskih sredstev za izvajanje programa zapiranja
se za prvih pet proračunskih let določi s tem zakonom.
Ob izteku petletnega obdobja izvajanja programa zapiranja
rudnika pripravita ministrstvo, pristojno za izvajanje Programa zapiranja
rudnika in Agencija RS za regionalni razvoj, ki je pristojna za izvajanje
programa ukrepov, pregled dosežene realizacije odprtja novih delovnih mest.
Programe zapiranja rudnika vključno z višino sredstev za
njegovo izvajanje za naslednje programsko obdobje sprejme Vlada Republike
Slovenije najpozneje tri mesece pred zakonskim rokom za sprejem državnega
proračuna za prvo leto naslednjega programskega obdobja.
7. člen
Sredstva v letnih proračunih Republike Slovenije se
prioritetno zagotovijo v obsegu, ki zagotavlja izvajanje programa zapiranja
rudnika in znašajo za posamezna leta prvega programskega obdobja največ do:
za leto 2000
|
891 milijonov tolarjev
|
za leto 2001
|
3.876 milijonov tolarjev
|
za leto 2002
|
3.964 milijonov tolarjev
|
za leto 2003
|
3.896 milijonov tolarjev
|
za leto 2004
|
3.363 milijonov tolarjev.
|
8. člen
Proračunska sredstva za izvajanje programa zapiranja rudnika
se smejo koristiti izključno za naslednje namene:
-
financiranje fizičnih zapiralnih del;
-
financiranje shem za razreševanje socialnih problemov, nastalih zaradi
zmanjševanja proizvodnje in zapiranja rudnika;
-
izvajanje ukrepov prilagajanja okoljevarstvenim standardom;
-
izvajanje ekološke sanacije površin, ki so bile degradirane zaradi
rudarjenja.
Rudnik je dolžan zagotoviti ločene računovodske izkaze
poslovanja za pridobivanje premoga za energetske namene in za izvajanje
zapiralnih del po programu. Sredstva, prejeta na podlagi tega zakona, morajo biti
jasno izkazana v bilanci uspeha zapiranja rudnika.
Sredstva, prejeta po tem zakonu, se ne smejo koristiti za
subvencioniranje proizvodnje premoga.
Za izvajanje programa zapiranja rudnika in namensko
koriščenje proračunskih sredstev je odgovorno ministrstvo, pristojno za
energetiko. Nadzor nad izvajanjem programa in porabo sredstev bo opravljala
neodvisna strokovna inštitucija, ki jo bo za programsko obdobje, na podlagi
mednarodnega javnega razpisa, izbralo ministrstvo, pristojno za energetiko.
Uredbo o pravilih za izvajanje tehničnega in finančnega nadzora sprejme Vlada
Republike Slovenije v roku treh mesecev po uveljavitvi tega zakona. Stroški
nadzora se krijejo iz proračunskih sredstev vsakokratnega programa zapiranja
rudnika.
III. ODŠKODNINE ZA EKOLOŠKO ŠKODO ZARADI OBRATOVANJA
TERMOELEKTRARNE TRBOVLJE II
9. člen
Sredstva za plačilo odškodnin fizičnim osebam za ekološko
škodo, ki nastane kot neposredna posledica obratovanja Termoelektrarne Trbovlje
II, kot ga predvideva program postopnega zapiranja rudnika, se zagotavljajo iz
proračuna Republike Slovenije. Višina potrebnih sredstev za petletno obdobje je
do 300 mio tolarjev. Za leto 2000 znaša znesek 60 milijonov tolarjev.
Glede na število in zneske dejanskih odškodnin iz prvega
petletnega obdobja se bodo ta sredstva povečala oziroma zmanjšala za naslednje
programsko obdobje.
Predlog potrebnih sredstev sprejme Vlada Republike Slovenije
na predlog posebne komisije iz četrtega odstavka tega člena istočasno s
sprejetjem programa za zapiranje rudnika.
Poravnava neposredne ekološke škode zaradi obratovanja
Termoelektrarne Trbovlje se bo izvajala preko posebne komisije. Komisijo
imenuje Vlada Republike Slovenije, sestavljena pa bo iz predstavnikov občin v
regiji, določeni v 3. členu tega zakona, ter predstavnikov Termoelektrarne
Trbovlje in ministrstev, pristojnih za energetiko in okolje in prostor.
Termoelektrarna Trbovlje v šestih mesecih po uveljavitvi tega
zakona pripravi predlog sanacijskega programa, ki bo natančno opredelil ukrepe
za zmanjšanje prekomernih imisijskih koncentracij. Predlog programa sprejme
Vlada Republike Slovenije. Potrebna sredstva za financiranje izvajanja
sanacijskega programa se bodo zagotovila iz lastne cene električne energije.
IV. RAZVOJNO PRESTRUKTURIRANJE REGIJE
10. člen
Osnova za določanje sredstev, ki bodo usmerjena s strani
države za razvojno prestrukturiranje regije, določene v 3. členu tega zakona,
je program ukrepov za razvojno prestrukturiranje regije (v nadaljevanju:
program ukrepov) za razreševanje specifičnih problemov regije zaradi postopnega
opuščanja energetske dejavnosti.
Program ukrepov se sprejme za obdobje od leta 2000 do vključno
2006. Predlog Programa ukrepov pripravi Agencija RS za regionalni razvoj,
sprejme pa ga Vlada Republike Slovenije.
11. člen
Program ukrepov zajema:
-
oblike razvojnih spodbud z njihovim časovnim in finančnim ovrednotenjem,
-
navedbo predvidenih virov financiranja in
-
organizacijo za izvajanje ter spremljanje programa.
11.a člen
Na podlagi programa ukrepov se pripravi letni izvedbeni
program. Letni izvedbeni program vsebuje kratko obrazložitev, konkretne
projekte, ki se bodo sofinancirali iz državnega proračuna ter deleže posameznih
sofinancerjev. Letni izvedbeni program se pripravlja in sprejema po istem
postopku kot program ukrepov.
12. člen
Pri pripravi letnih izvedbenih programov, ki morajo biti
usklajeni s programom ukrepov, se upoštevajo naslednji najvišji zneski
sredstev, ki se v proračunih Republike Slovenije namenijo za razvojno
prestrukturiranje regije iz 3. člena tega zakona:
leto 2003
|
850 milijonov tolarjev
|
leto 2004
|
850 milijonov tolarjev
|
leto 2005
|
800 milijonov tolarjev
|
leto 2006
|
750 milijonov tolarjev.
|
Ti zneski se lahko povečajo za sredstva pridobljenih
razvojnih spodbud Evropske unije.
13. člen
Sredstva iz prejšnjega člena se lahko uporabljajo kot
spodbude samo za naslednje namene:
-
vzpostavljanje razvojne infrastrukture;
-
pospeševanje podjetniških vlaganj in prestrukturiranje gospodarstva;
-
usposabljanje in razvoj kadrov.
Spodbude se dodeljujejo v skladu s pravili o dodeljevanju
državnih pomoči v oblikah in na način, kot ga določa zakon o spodbujanju
skladnega regionalnega razvoja.
14. člen
(črtan)
15. člen
Za izvajanje programa ukrepov in namensko koriščenje
proračunskih sredstev iz 12. člena tega zakona je odgovorno Agencija RS za
regionalni razvoj.
16. člen
Občine in pravne ter fizične osebe iz regije za spodbude, ki
so zajete v programu ukrepov, ne morejo kandidirati za pridobitev enakih
regionalnih razvojnih spodbud iz drugih naslovov.
_________
Zakon o postopnem
zapiranju Rudnika Trbovlje-Hrastnik in razvojnem prestrukturiranju regije –
ZPZRTH (Uradni list RS, št. 61/00)
vsebuje naslednjo prehodno in končno določbo:
»V. PREHODNA IN KONČNA DOLOČBA
17. člen
Postopki glede odškodninskih zahtevkov, ki do uveljavitve
tega zakona še niso bili dokončani, se dokončajo po predpisih, ki so veljali ob
vložitvi zahtevka oziroma tožbe.
18. člen
Ta zakon začne veljati petnajsti dan po objavi v Uradnem
listu Republike Slovenije.«.
_________
Zakon o spremembah in dopolnitvah zakona o postopnem zapiranju Rudnika Trbovlje-Hrastnik in
razvojnem prestrukturiranju regije – ZPZRTH-A (Uradni list RS, št. 42/03)
vsebuje naslednjo končno določbo:
»8. člen
Ta zakon začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem
listu Republike Slovenije.«.