Neuradno prečiščeno besedilo, ki vsebuje to spremembo:
Opozorilo: Neuradno prečiščeno besedilo predpisa predstavlja
zgolj informativni delovni pripomoček, glede katerega organ ne jamči
odškodninsko ali kako drugače.
Neuradno prečiščeno besedilo Zakona o dostopu do informacij
javnega značaja obsega:
-
Zakon o dostopu do informacij javnega značaja – ZDIJZ (Uradni list RS,
št. 24/03 z dne 7. 3. 2003),
-
Zakon o spremembah in dopolnitvah Zakona o dostopu do informacij javnega
značaja – ZDIJZ-A (Uradni list RS, št. 61/05 z dne 30. 6. 2005),
-
Zakon o dostopu do informacij javnega značaja – uradno prečiščeno
besedilo – ZDIJZ-UPB1 (Uradni list RS, št. 96/05 z dne 28. 10. 2005),
-
Zakon o spremembah in dopolnitvah Zakona o davčnem postopku – ZDavP-1B
(Uradni list RS, št. 109/05 z dne 6. 12. 2005),
-
Zakon o Informacijskem pooblaščencu – ZInfP (Uradni list RS, št. 113/05
z dne 16. 12. 2005),
-
Zakon o spremembah in dopolnitvah Zakona o dostopu do informacij javnega
značaja – ZDIJZ-B (Uradni list RS, št. 28/06 z dne 17. 3. 2006).
ZAKON
O DOSTOPU DO INFORMACIJ JAVNEGA ZNAČAJA (ZDIJZ)
(neuradno prečiščeno besedilo št. 5)
I. UVODNE DOLOČBE
1. člen
(vsebina zakona)
(1) Ta zakon ureja postopek, ki vsakomur omogoča prost dostop
in ponovno uporabo informacij javnega značaja, s katerimi razpolagajo državni
organi, organi lokalnih skupnosti, javne agencije, javni skladi in druge osebe
javnega prava, nosilci javnih pooblastil in izvajalci javnih služb (v
nadaljnjem besedilu: organi).
(2) S tem zakonom se v pravni red Republike Slovenije
prenašajo naslednje direktive Evropske skupnosti: Direktiva 2003/4/ES
Evropskega parlamenta in Sveta z dne 28. januarja 2003 o javnem dostopu do
okoljskih informacij in razveljavitvi Direktive 90/313/EGS in direktiva
2003/98/ES Evropskega parlamenta in Sveta z dne 17. novembra 2003 o ponovni
uporabi informacij javnega sektorja.
(3) Ministrstvo, pristojno za upravo (v nadaljnjem besedilu:
ministrstvo), na podlagi podatkov Poslovnega registra Republike Slovenije na
svetovnem spletu objavi in redno osvežuje informativni katalog organov iz
prvega odstavka tega člena.
2. člen
(namen zakona)
(1) Namen tega zakona je zagotoviti javnost in odprtost
delovanja organov ter omogočiti uresničevanje pravice fizičnih in pravnih oseb,
da pridobijo informacije javnega značaja.
(2) Za uresničitev namena tega zakona si morajo organi
prizadevati, da dosežejo čim večjo obveščenost javnosti o svojem delovanju.
3. člen
(spolna slovnična oblika)
V tem zakonu uporabljeni izrazi, ki se nanašajo na osebe in
so zapisani v moški slovnični obliki, so uporabljeni kot nevtralni za ženski in
moški spol.
II. INFORMACIJA JAVNEGA ZNAČAJA
4. člen
(informacija javnega značaja)
(1) Informacija javnega značaja je informacija, ki izvira iz
delovnega področja organa, nahaja pa se v obliki dokumenta, zadeve, dosjeja,
registra, evidence ali drugega dokumentarnega gradiva (v nadaljnjem besedilu:
dokument), ki ga je organ izdelal sam, v sodelovanju z drugim organom, ali
pridobil od drugih oseb.
(2) Arhivsko gradivo, ki ga hrani v okviru javne arhivske
službe pristojni arhiv v skladu z zakonom, ki ureja arhive, ni informacija
javnega značaja po tem zakonu.
(3) Ponovna uporaba informacij javnega značaja pomeni uporabo
s strani fizičnih oseb ali pravnih oseb za pridobitne ali nepridobitne namene
razen za prvotni namen v okviru javne naloge, zaradi katerega so bili dokumenti
izdelani. Uporaba informacij za izvajanje javnih nalog v organu ali izmenjava
informacij med organi za izvajanje javnih nalog se ne šteje za ponovno uporabo
informacij.
III. TEMELJNE DOLOČBE
5. člen
(načelo prostega dostopa)
(1) Informacije javnega značaja so prosto dostopne pravnim
ali fizičnim osebam (v nadaljnjem besedilu: prosilci).
(2) Vsak prosilec ima na svojo zahtevo pravico pridobiti od
organa informacijo javnega značaja tako, da jo pridobi na vpogled, ali da
pridobi njen prepis, fotokopijo, ali njen elektronski zapis.
(3) Vsak prosilec ima pravico, da pod enakimi pogoji kot
druge osebe pridobi pravico do ponovne uporabe informacij v pridobitne ali
nepridobitne namene.
(4) Organ mora v čim večji meri zagotavljati informacije
javnega značaja v elektronski obliki, vendar ni dolžan za potrebe ponovne
uporabe informacij javnega značaja zagotavljati pretvorbe iz ene oblike v drugo
ali zagotoviti izvlečkov iz dokumentov, kadar bi to pomenilo nesorazmeren napor
izven preprostega postopka ter tudi ne nadaljevati z ustvarjanjem določenih
informacij samo zaradi ponovne uporabe s strani drugih organov ali drugih oseb.
6. člen
(izjeme)
(1) Organ prosilcu zavrne dostop do zahtevane informacije, če
se zahteva nanaša na:
1.
podatek, ki je na podlagi zakona, ki ureja tajne podatke, opredeljen kot
tajen;
2.
podatek, ki je opredeljen kot poslovna skrivnost v skladu z zakonom, ki
ureja gospodarske družbe;
3.
osebni podatek, katerega razkritje bi pomenilo kršitev varstva osebnih
podatkov v skladu z zakonom, ki ureja varstvo osebnih podatkov;
4.
podatek, katerega razkritje bi pomenilo kršitev zaupnosti individualnih
podatkov o poročevalskih enotah skladno z zakonom, ki ureja dejavnost državne
statistike;
5.
podatek, katerega razkritje bi pomenilo kršitev zaupnosti davčnega
postopka ali davčne tajnosti, skladno z zakonom, ki ureja davčni postopek;
6.
podatek, ki je bil pridobljen ali sestavljen zaradi kazenskega pregona
ali v zvezi z njim, ali postopka s prekrški in bi njegovo razkritje škodovalo
njegovi izvedbi;
7.
podatek, ki je bil pridobljen ali sestavljen zaradi upravnega postopka,
in bi njegovo razkritje škodovalo njegovi izvedbi;
8.
podatek, ki je bil pridobljen ali sestavljen zaradi pravdnega,
nepravdnega ali drugega sodnega postopka, in bi njegovo razkritje škodovalo
njegovi izvedbi;
9.
podatek iz dokumenta, ki je v postopku izdelave, in je še predmet
posvetovanja v organu, njegovo razkritje pa bi povzročilo napačno razumevanje
njegove vsebine;
10.
podatek o naravni oziroma kulturni vrednoti, ki v skladu z zakonom, ki
ureja ohranjanje narave ali kulturne dediščine, ni dostopen javnosti zaradi
varovanja naravne oziroma kulturne vrednote;
11.
podatek iz dokumenta, ki je bil sestavljen v zvezi z notranjim
delovanjem oziroma dejavnostjo organov, in bi njegovo razkritje povzročilo
motnje pri delovanju oziroma dejavnosti organa.
(2) Ne glede na določbe prejšnjega odstavka, se dostop do
zahtevane informacije dovoli, če je javni interes glede razkritja močnejši od
javnega interesa ali interesa drugih oseb za omejitev dostopa do zahtevane
informacije, razen v naslednjih primerih:
-
za podatke, ki so v skladu z zakonom, ki ureja tajne podatke, označeni z
najvišjima dvema stopnjama tajnosti;
-
za podatke, ki vsebujejo ali so pripravljeni na podlagi tajnih podatkov
tuje države ali mednarodne organizacije, s katero ima Republika Slovenija
sklenjeno mednarodno pogodbo v zvezi z izmenjavo ali posredovanjem tajnih
podatkov;
-
za podatke, ki vsebujejo ali so pripravljeni na podlagi davčnih
podatkov, ki jih organom v Republiki Sloveniji posreduje organ tuje države;
-
za podatke iz 4. točke prvega odstavka tega člena;
-
za podatke iz 5. točke prvega odstavka,.
(3) Ne glede na določbe prvega odstavka, se dostop do
zahtevane informacije dovoli:
-
če gre za podatke o porabi javnih sredstev ali podatke, povezane z
opravljanjem javne funkcije ali delovnega razmerja javnega uslužbenca, razen v
primerih iz 1. in 5. do 8. točke prvega odstavka ter v primerih, ko zakon, ki
ureja javne finance ali zakon, ki ureja javna naročila, določata drugače;
-
če gre za podatke glede emisij v okolje, odpadkov, nevarnih snovi v
obratu ali podatke iz varnostnega poročila in druge podatke, za katere tako
določa zakon, ki ureja varstvo okolja.
(4) Če prosilec meni, da so podatki v nasprotju z zakonom, ki
ureja tajne podatke, označeni s stopnjo tajnosti, lahko zahteva umik tajnosti
po postopku iz 21. člena tega zakona.
(5) Organ lahko prosilcu ne posreduje zahtevane informacije,
ki je dostopna v prosto dostopnih javnih evidencah ali na drug način že
enostavno javno dostopna (objava v uradnem glasilu, publikacijah organa,
medijih, strokovni literaturi, svetovnem spletu in podobno), in mu posreduje
samo napotilo, kje se informacija nahaja.
(6) Organ prosilcu zavrne zahtevo za ponovno uporabo
zahtevane informacije, če se zahteva nanaša na:
1.
podatek iz prvega odstavka tega člena ali
2.
podatek, zavarovan s pravicami intelektualne lastnine tretjih oseb, ali
3.
podatek, s katerim razpolagajo izvajalci javne službe javne
radiotelevizije ali izvajalci javne službe na področju izobraževalne, raziskovalne
ali kulturne dejavnosti ali
4.
podatek, za katerega drug zakon določa, da je dostopen samo upravičenim
osebam.
7. člen
(delni dostop)
Če dokument ali njegov del le delno vsebuje informacije iz
prejšnjega člena in jih je mogoče izločiti iz dokumenta, ne da bi to ogrozilo
njihovo zaupnost, pooblaščena oseba organa izloči te informacije iz dokumenta
ter seznani prosilca z vsebino oziroma mu omogoči ponovno uporabo preostalega
dela dokumenta.
8. člen
(katalog informacij javnega značaja)
(1) Vsak organ je dolžan redno vzdrževati in na primeren
način javno objavljati (uradno glasilo organa, svetovni splet, ipd.) ter dati
na vpogled prosilcu po vsebinskih sklopih urejen katalog informacij javnega
značaja, s katerimi razpolaga.
(2) Ministrstvo je dolžno redno vzdrževati in na svetovnem
spletu javno objavljati državni katalog informacij javnega značaja, ki združuje
informacije iz posameznih katalogov iz prejšnjega odstavka.
9. člen
(določitev uradne osebe)
(1) Vsak organ določi eno ali več uradnih oseb, pristojnih za
posredovanje informacij javnega značaja.
(2) Ne glede na določbo prejšnjega odstavka, lahko več
organov skupaj določi eno ali več uradnih oseb, pristojnih za posredovanje
informacij javnega značaja.
10. člen
(posredovanje informacij javnega značaja v svetovni splet)
(1) Vsak organ je dolžan posredovati v svetovni splet
naslednje informacije javnega značaja:
1.
prečiščena besedila predpisov, ki se nanašajo na delovno področje
organa, povezana z državnim registrom predpisov na spletu;
2.
programe, strategije, stališča, mnenja in navodila, ki so splošnega
pomena ali so pomembna za poslovanje organa s fizičnimi in pravnimi osebami
oziroma za odločanje o njihovih pravicah ali obveznostih, študije in druge
podobne dokumente, ki se nanašajo na delovno področje organa;
3.
predloge predpisov, programov, strategij in drugih podobnih dokumentov,
ki se nanašajo na delovno področje organa;
4.
vse objave in razpisno dokumentacijo v skladu s predpisi, ki urejajo
javna naročila;
5.
informacije o svoji dejavnosti ter upravnih, sodnih in drugih storitvah;
6.
vse informacije javnega značaja, ki so jih prosilci zahtevali najmanj
trikrat;
7.
druge informacije javnega značaja.
(2) Vsak organ mora omogočiti dostop do informacij iz
prejšnjega odstavka brezplačno.
(3) Ministrstvo omogoči dostop do informacij iz prvega
odstavka tudi preko enotnega državnega portala e-uprava.
11. člen
(predpis vlade)
Vlada podrobneje predpiše, kaj se šteje za podatke iz
dokumenta, ki je v postopku izdelave (9. točka prvega odstavka 6. člena tega
zakona), način priprave in objave kataloga informacij javnega značaja (8. člen
tega zakona), vrste informacij iz 7. točke prvega odstavka prejšnjega člena in
način posredovanja informacij javnega značaja v svetovni splet.
IV. POSTOPEK Z ZAHTEVO ZA DOSTOP ALI ZA PONOVNO UPORABO
12. člen
(zahteva)
Prosilec zahteva dostop do informacije javnega značaja s
pisno zahtevo za dostop do informacije javnega značaja ali njihovo ponovno
uporabo, lahko pa tudi z neformalno zahtevo.
13. člen
(pravno varstvo)
Pravno varstvo ima prosilec, ki vloži pisno zahtevo za dostop
do informacije javnega značaja ali njihovo ponovno uporabo.
1. Ustna zahteva za dostop do informacije javnega značaja
14. člen
(neformalna zahteva)
(1) Če prosilec zahteva dostop do informacije javnega značaja
ali ponovno uporabo z neformalno zahtevo, je organ dolžan prosilcu omogočiti
dostop do informacij javnega značaja ali ponovno uporabo, razen če gre za
podatke iz prvega ali šestega odstavka 6. člena tega zakona.
(2) Če organ zadevi ugodi, prosilcu nemudoma omogoči
seznanitev z vsebino zahtevane informacije tako, da mu jo da na vpogled, ali
tako, da mu zagotovi njen prepis, fotokopijo ali elektronski zapis, oziroma mu
omogoči ponovno uporabo.
(3) Če prosilec zahteva, da se mu da informacija na vpogled,
je organ dolžan omogočiti prosilcu vpogled tako, da ima prosilec dovolj časa,
da se seznani z njeno vsebino.
(4) Neformalna zahteva iz prvega odstavka se ne šteje za
vlogo v upravnem postopku v smislu zakona, ki ureja upravni postopek.
2. Pisna zahteva za dostop do informacije javnega značaja
15. člen
(pravila postopka)
(1) O pisni zahtevi (v nadaljnjem besedilu: zahteva) za
dostop do informacije javnega značaja odločajo organi v postopku, ki ga določa
ta zakon.
(2) Za vprašanja postopka s pisno zahtevo, ki niso urejena s
tem zakonom, se uporabljajo določbe zakona, ki ureja splošni upravni postopek.
16. člen
(vložitev zahteve)
(1) Zahtevo za dostop do informacije javnega značaja vloži
prosilec pri organu, za katerega meni, da razpolaga z informacijo.
(2) Za vložitev zahteve iz prejšnjega odstavka v elektronski
obliki, se uporabljajo določbe zakona, ki ureja elektronsko poslovanje in
podpis.
17. člen
(obvezna vsebina zahteve)
(1) Zahteva mora vsebovati navedbo organa, kateremu se
pošilja, osebno ime, firmo ali ime pravne osebe, navedbo o morebitnem
zastopniku ali pooblaščencu ter naslov prosilca oziroma njegovega zastopnika
ali pooblaščenca.
(2) V zahtevi za dostop do informacij javnega značaja mora
prosilec opredeliti:
1.
informacijo, s katero se želi seznaniti,
2.
na kakšen način se želi seznaniti z vsebino zahtevane informacije
(vpogled, prepis, fotokopija, elektronski zapis).
(3) Prosilcu ni treba pravno utemeljiti zahteve, ali izrecno
označiti, da gre za zahtevo za dostop do informacije javnega značaja. Če iz
narave zahteve izhaja, da gre za zahtevo za dostop do informacije javnega
značaja po tem zakonu, organ obravnava zahtevo po tem zakonu.
(4) V zahtevi za ponovno uporabo informacij javnega značaja
mora prosilec opredeliti:
1.
informacijo, ki jo želi ponovno uporabiti;
2.
na kakšen način želi prevzeti vsebino zahtevane informacije (klasičen
ali elektronski zapis ter praviloma tudi oblika in nosilec zapisa);
3.
za kakšen namen želi informacijo ponovno uporabiti (pridobitni oziroma
nepridobitni namen).
18. člen
(dopolnitev zahteve)
(1) Če je zahteva nepopolna in je organ zaradi tega ne more
obravnavati, mora organ pozvati prosilca, da jo v roku, ki ga določi organ,
dopolni. Rok ne sme biti krajši od 3 delovnih dni.
(2) Uradna oseba iz 9. člena tega zakona je dolžna prosilcu
nuditi ustrezno pomoč pri dopolnitvi zahteve.
(3) Če prosilec zahteve ne dopolni v roku iz prvega odstavka,
ali če zahteva tudi po dopolnitvi ne izpolnjuje pogojev iz 17. člena tega
zakona in je zato organ ne more obravnavati, ravna organ v skladu z 19. členom
tega zakona.
19. člen
(zavrženje zahteve)
Organ s sklepom zavrže zahtevo, če niso izpolnjeni procesni
pogoji iz 17. in 18. člena tega zakona.
20. člen
(ravnanje organa, če ne poseduje zahtevane informacije)
Če organ, ki je prejel zahtevo, ne razpolaga z zahtevano informacije,
mora nemudoma, najpozneje pa v roku 3 delovnih dni od dneva prejema zahteve,
odstopiti zahtevo organu, ki je glede na vsebino zahteve pristojen za njeno
reševanje, in o tem obvestiti prosilca.
21. člen
(odločanje o zahtevi)
(1) Postopek z zahtevo za dostop do informacije javnega
značaja ali ponovno uporabo v organu vodi in v njem odloča predstojnik ali
uradna oseba iz 9. člena tega zakona, v skladu z določbami zakona, ki ureja
splošni upravni postopek.
(2) Če se prosilec v zahtevi sklicuje na prevladujoč javni
interes za razkritje v skladu z drugim odstavkom 6. člena tega zakona ali če
predstojnik ali uradna oseba oceni, da je potrebno uporabiti to določbo, o
zadevi na predlog predstojnika odloči:
-
vlada, če je zavezan organ državne uprave, državnega tožilstva ali
državnega pravobranilstva, oseba javnega prava, katere ustanovitelj je država,
nosilec javnih pooblastil ali izvajalec javne službe na državni ravni;
-
vrhovno sodišče, če je zavezano sodišče;
-
svet samoupravne lokalne skupnosti, če je zavezan organ samoupravne
lokalne skupnosti, oseba javnega prava, katere ustanovitelj je samoupravna
lokalna skupnost, nosilec javnih pooblastil ali izvajalec javne službe na ravni
samoupravne lokalne skupnosti;
-
organ sam, če ne gre za organe iz prejšnjih alinei.
(3) Določbe o postopku in pristojnosti iz prejšnjega odstavka
se uporabljajo tudi v primeru zahteve za umik stopnje tajnosti po četrtem
odstavku 6. člena tega zakona.
(4) V primeru iz drugega in tretjega odstavka tega člena je
dovoljena pritožba v skladu s 27. členom tega zakona.
22. člen
(odločba)
(1) Če organ zahtevi za dostop ugodi, ne izda posebne
odločbe, temveč o tem napravi uradni zaznamek.
(2) Če organ zahtevo za dostop delno ali v celoti zavrne, o
tem izda pisno odločbo.
(3) O zahtevi za ponovno uporabo organ izda pisno odločbo, če
za ponovno uporabo zaračuna ceno ali določi druge pogoje v skladu s tem
zakonom.
(4) Zavrnilna odločba mora poleg ostalih sestavin vsebovati
tudi obrazložitev razlogov, zaradi katerih je bila zahteva zavrnjena, ter pouk
o pravnem sredstvu.
(5) Če organ zahtevo delno ali v celoti zavrne na podlagi
določbe 2. točke petega odstavka 6. člena tega zakona, mora v odločbi navesti
osebo, ki razpolaga s pravicami intelektualne lastnine ali vsaj navesti osebo,
od katere je organ pridobil svoj obseg pravic intelektualne lastnine.
(6) Če organ v roku iz 23. člena tega zakona ne omogoči
prosilcu dostopa do informacije in, če tudi ne izda in ne vroči prosilcu
odločbe o zavrnitvi ali odločbe o odobritvi ponovne uporabe informacij javnega
značaja, se šteje, da je zahtevo zavrnil.
23. člen
(rok za odločitev)
Organ je dolžan odločiti o zahtevi prosilca nemudoma,
najkasneje pa v roku 20 delovnih dni od dneva prejema popolne zahteve.
24. člen
(izjemne okoliščine)
(1) V primeru, da organ potrebuje več časa za posredovanje
zahtevane informacije zaradi izvedbe delnega dostopa do informacije javnega
značaja, skladno z določbami 7. člena tega zakona ali zaradi obsežnosti
zahtevanega dokumenta, lahko podaljša rok iz prejšnjega člena za največ 30
delovnih dni.
(2) O podaljšanju roka, vključno z obrazložitvijo razloga za
podaljšanje, je organ dolžan odločiti s sklepom, ki ga vroči prosilcu. Sklep je
organ dolžan sprejeti najkasneje v roku 15 delovnih dni po prejemu zahteve.
(3) Zoper sklep iz prejšnjega odstavka ni pritožbe.
(4) V primeru uporabe določb drugega odstavka 21. člena tega
zakona, mora zavezani organ predložiti predlog odločitve pristojnemu organu v
roku 15 delovnih dni od prejema zahteve, pristojni organ pa mora odločiti o
zahtevi v nadaljnjih 15 delovnih dneh od prejema predloga odločitve.
25. člen
(dostop do informacije)
(1) Če organ zahtevi ugodi, prosilcu nemudoma omogoči
seznanitev z vsebino zahtevane informacije tako, da mu jo da na vpogled ali
tako, da mu zagotovi njen prepis, fotokopijo ali elektronski zapis.
(2) Če je zahtevana informacija zavarovana skladno z zakonom,
ki ureja avtorsko pravico, organ, v primeru iz prejšnjega odstavka, prosilcu
omogoči seznanitev z informacijo tako, da mu jo da na vpogled.
(3) Če prosilec zahteva, da se mu da informacija na vpogled,
je organ dolžan omogočiti prosilcu vpogled tako, da ima prosilec dovolj časa,
da se seznani z njeno vsebino.
(4) Če prosilec meni, da informacija, s katero se je seznanil,
ni informacija javnega značaja, ki jo je navedel v zahtevi, lahko zahteva od
organa, da mu omogoči seznanitev z informacijo javnega značaja, ki jo je
navedel v zahtevi. Organ mora odločati o zahtevi iz prejšnjega stavka nemudoma,
najkasneje pa v roku 3 delovnih dni.
(5) Vlada podrobneje predpiše način posredovanja informacij
javnega značaja.
26. člen
(zavrnitev zahteve)
Organ lahko v celoti ali delno zavrne zahtevo prosilca če
ugotovi, da zahtevani podatek oziroma dokument pomeni izjemo po 6. členu tega
zakona.
3. Pritožbeni postopek
27. člen
(pravica do pritožbe)
(1) Zoper odločbo, s katero je organ zahtevo zavrnil, ter
zoper sklep, s katerim je organ zahtevo zavrgel, ima prosilec pravico do
pritožbe.
(2) Prosilec ima pravico do pritožbe tudi v primeru iz
četrtega odstavka 25. člena tega zakona ali če ne dobi informacije v obliki, ki
jo je zahteval v skladu z drugim in četrtim odstavkom 17. člena.
(3) O pritožbi odloča pooblaščenec za dostop do informacij
javnega značaja.
(4) Postopek s pritožbo se izvaja po določbah zakona, ki
ureja splošni upravni postopek.
28. člen
(prenehal
veljati)
29. člen
(prenehal
veljati)
30. člen
(prenehal
veljati)
V. SODNO VARSTVO
31. člen
(upravni spor)
Zoper odločbo pooblaščenca je mogoče začeti upravni spor skladno
z zakonom.
VI. SPODBUJANJE IN SVETOVANJE V ZVEZI Z DOSTOPOM IN PONOVNO
UPORABO INFORMACIJ JAVNEGA ZNAČAJA
32. člen
(naloge ministrstva)
(1) Ministrstvo opravlja spodbujevalne in razvojne naloge v
zvezi z dostopom do informacij javnega značaja.
(2) Naloge ministrstva iz prejšnjega odstavka so zlasti:
1.
seznanjanje javnosti o načinu in pogojih dostopa do informacij javnega
značaja;
2.
svetovanje drugim organom v zvezi z uporabo določil tega zakona;
3.
druge spodbujevalne in razvojne naloge.
(3) Ministrstvo opravlja inšpekcijski nadzor nad izvajanjem
tega zakona.
(4) Pooblaščenec je v okviru pritožbenega postopka pristojen
tudi za nadzor nad izvajanjem tega zakona in na njegovi podlagi izdanih
predpisov.
33. člen
(črtan)
VII. STROŠKI IN DRUGI POGOJI ZA POSREDOVANJE IN PONOVNO
UPORABO INFORMACIJ JAVNEGA ZNAČAJA
34. člen
(stroški posredovanja informacij)
(1) Vpogled v zahtevano informacijo je brezplačen.
(2) Za posredovanje prepisa, fotokopije ali elektronskega
zapisa zahtevane informacije lahko organ prosilcu zaračuna materialne stroške.
34.a člen
(cena in druge zahteve glede ponovne uporabe informacij)
(1) Za ponovno uporabo informacij v pridobitne namene, razen
v primeru uporabe z namenom informiranja, zagotavljanja svobode izražanja,
kulture in umetnosti in uporabe informacij s strani medijev lahko organ
zaračuna ceno.
(2) Cena ne sme preseči stroškov zbiranja, priprave,
razmnoževanja in razširjanja informacij ter običajnega donosa vloženih
sredstev. Cena mora biti stroškovno naravnana ter določena v običajnem
knjigovodskem obdobju ter v skladu s predpisanimi knjigovodskimi pravili za
organ. Obračunska podlaga za ceno je informacija javnega značaja in jo organ v
skladu s tem zakonom posreduje vsakemu prosilcu, ki to zahteva.
(3) Organ ne zaračuna ponovne uporabe informacij, če jih v
svetovni splet posreduje brezplačno.
35. člen
(predpisi vlade)
(1) Vlada predpiše okvirni stroškovnik, na podlagi katerega
organ določi svoj stroškovnik, v skladu s katerim zaračunava materialne stroške
iz 34. člena.
(2) Vlada predpiše podrobnejša merila in pogoje za določanje
cene iz 34.a člena.
36. člen
(objava stroškovnika in cene)
(1) Vsak organ mora stroškovnik iz prejšnjega člena objaviti
v svojem katalogu informacij javnega značaja ter ga dati na vpogled vsakemu
prosilcu.
(2) Organ praviloma vse pogoje glede ponovne uporabe
informacij, običajno ceno iz prvega odstavka 34.a člena ter obračunske podlage,
ki jih bo upošteval pri posebnih zahtevah za ponovno uporabo informacij,
vnaprej posreduje v svetovni splet.
(3) Organ je dolžan prosilca opozoriti na plačilo stroškov
in, če prosilec to zahteva, mu mora organ vnaprej sporočiti višino stroškov, ki
mu jih bo zaračunal za posredovanje informacij.
(4) Če se zahteva prosilca nanaša na informacijo večjega
obsega, lahko organ zahteva od prosilca vnaprejšnji polog odmerjenega zneska za
kritje stroškov posredovanja zahtevane informacije.
36.a člen
(prepoved diskriminacije)
(1) Cena iz 34.a člena ali drugi pogoji glede ponovne uporabe
informacij javnega značaja ne smejo povzročiti diskriminacije med prosilci
znotraj iste ali primerljivih kategorij ponovne uporabe informacij.
(2) Če organ uporablja informacije za dejavnost, ki ni del
njegovih uradnih nalog, javnega pooblastila ali javne službe, veljajo zanj
enaka cena in drugi pogoji glede ponovne uporabe informacij javnega značaja,
kot to velja za druge osebe.
(3) Ponovna uporaba informacij je po enaki ceni in pod
enakimi drugimi pogoji dovoljena in omogočena vsem prosilcem. Števila
prosilcev, ki jim organ dovoli ponovno uporabo informacij, ni dovoljeno
omejevati. Organ s pogodbo ali kakršnimkoli drugačnim dogovorom ali odločitvijo
ne sme prosilcu zagotoviti takšne ponovne uporabe informacij, ki bi
izključevala ponovno uporabo informacij s strani tretjih oseb.
(4) Ne glede na določbo prejšnjega odstavka lahko organ
podeli izključno pravico ponovne uporabe informacij, če je to neogibno potrebno
za izvajanje javne službe ali drugih storitev v javnem interesu. Potrebnost
izključne pravice organ redno preverja najmanj vsaka tri leta, o čemer izda
poseben sklep. Zoper sklep organa je dovoljena pritožba.
(5) Organ javno objavi in posreduje pooblaščencu vse
predpisane podatke glede podelitve in preverjanja izključne pravice ponovne
uporabe informacij. Pooblaščenec vodi evidenco vseh podeljenih izključnih
pravic.
(6) Vlada podrobneje predpiše pogoje glede ponovne uporabe
informacij in podeljevanja izključnih pravic iz četrtega odstavka tega člena
ter vsebino in način javnih objav ter evidence v zvezi s tem.
VIII. POROČANJE
37. člen
(letna poročila)
(1) Državni organi in organi lokalnih skupnosti so dolžni
pripraviti letno poročilo o izvajanju tega zakona in ga predložiti ministrstvu
do 31. januarja za preteklo leto.
(2) Vlada predpiše vsebino poročila iz prejšnjega odstavka.
(3) Vlada pripravi skupno letno poročilo o izvajanju tega
zakona na podlagi prejetih poročil iz prvega odstavka tega člena do vsakega 31.
marca za preteklo leto in ga predloži Državnemu zboru Republike Slovenije v
obravnavo.
38. člen
(sprejem in objava skupnega letnega poročila)
Skupno letno poročilo iz tretjega odstavka prejšnjega člena
obravnava in sprejme Državni zbor Republike Slovenije ter ga objavi v Uradnem
listu Republike Slovenije in na svetovnem spletu.
IX. KAZENSKE DOLOČBE
39. člen
(odgovornost za prekršek)
(1) Z globo najmanj 250.000 tolarjev se kaznuje za prekršek
oseba, ki uniči dokument, zadevo, dosje, register, evidenco ali dokumentarno
gradivo, v katerem se nahaja informacija javnega značaja, z namenom, da jo
napravi nedostopno javnosti.
(2) Z globo najmanj 350.000 tolarjev se kaznuje za prekršek
odgovorna oseba organa, ki uniči dokument, zadevo, dosje, register, evidenco
ali dokumentarno gradivo, v katerem se nahaja informacija javnega značaja, z
namenom, da jo napravi nedostopno javnosti.
(3) Z globo najmanj 150.000 tolarjev in največ 300.000
tolarjev se kaznuje za prekršek uradna oseba organa, če v predpisanem roku
neupravičeno ne posreduje zahtevane informacije javnega značaja ali ne objavi
kataloga informacij javnega značaja ali v večjem obsegu drugih predpisanih
informacij ali v predpisanem roku ne predloži letnega poročila iz prvega
odstavka 37. člena tega zakona.
(4) Z globo od 150.000 do 300.000 tolarjev se kaznuje za
prekršek posameznik in od 300.000 do 3.000.000 tolarjev se kaznuje za prekršek
pravna oseba ali samostojni podjetnik posameznik, ki ponovno uporabi
informacijo javnega značaja v pridobitne namene, za katere organ zaračunava
ceno ali določa druge pogoje, pa ji organ take uporabe ni dovolil.
Zakon o dostopu do informacij
javnega značaja – ZDIJZ (Uradni list RS, št. 24/03)
vsebuje naslednje prehodne in končne določbe:
»X. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
40. člen
(pričetek dela
pooblaščenca)
Pooblaščenec prične s svojim delom najkasneje 1. 9. 2003.
41. člen
(predpisi in drugi akti
vlade)
(1) Vlada objavi katalog iz drugega odstavka 1. člena tega
zakona najkasneje v šestih mesecih po uveljavitvi tega zakona.
(2) Vlada izda predpise iz 11. člena in petega odstavka 25.
člena tega zakona najkasneje v štirih mesecih po uveljavitvi tega zakona.
(3) Vlada izda stroškovnik iz 35. člena tega zakona
najkasneje v šestih mesecih po uveljavitvi tega zakona.
42. člen
(akti organov)
(1) Organi pripravijo kataloge iz 8. člena tega zakona v enem
letu po uveljavitvi predpisa iz 11. člena tega zakona.
(2) Organi objavijo stroškovnik iz 35. člena tega zakona
najkasneje v enem mesecu po njegovi uveljavitvi.
43. člen
(imenovanje odgovorne
osebe)
Organi imenujejo uradne osebe iz 9. člena tega zakona najkasneje
v treh mesecih po njegovi uveljavitvi.
44. člen
(posredovanje dokumentov v
svetovni splet)
Organi so dolžni najkasneje v šestih mesecih po uveljavitvi
predpisa iz 11. člena tega zakona, posredovati v svetovni splet informacije
javnega značaja iz 10. člena tega zakona.
45. člen
(prenehanje veljavnosti)
Z dnem uveljavitve tega zakona preneha veljati prvi odstavek
38. člena in prvi odstavek 40. člena zakona o arhivskem gradivu in arhivih
(Uradni list RS, št. 20/97 in 32/97 – popravek).
46. člen
(pričetek veljavnosti
zakona)
Ta zakon začne veljati petnajsti dan po objavi v Uradnem
listu Republike Slovenije.«.
Zakon o spremembah in dopolnitvah
Zakona o dostopu do informacij javnega značaja – ZDIJZ-A (Uradni list RS, št. 61/05) vsebuje
naslednji prehodni in končno določbo:
»31. člen
(1) Pogodbe in drugi dogovori ali odločitve, ki omogočajo
izključno ponovno uporabo informacij javnega značaja eni ali več osebam in so v
veljavi na dan uveljavitve tega zakona ter ne izpolnjujejo pogojev iz četrtega
odstavka 36.a člena zakona, prenehajo veljati s potekom svoje veljavnosti,
vendar najkasneje 31. decembra 2008.
(2) Do sprejema zakona, ki bo uredil organizacijo
pooblaščenca, ima pooblaščenec strokovno-tehnično službo, ki se številčno
prilagaja potrebam delovnega procesa.
(3) Ne glede na določbe zakona, ki ureja tajne podatke, ima
brez dovoljenja dostop do tajnih podatkov tudi pooblaščenec (državni
funkcionar).
32. člen
(izdaja predpisov)
Vlada izda predpise iz 26., 28. in 29. člena tega zakona v
roku treh mesecev od uveljavitve tega zakona.
33. člen
Ta zakon začne veljati petnajsti dan po objavi v Uradnem
listu Republike Slovenije.«.
Zakon o spremembah in dopolnitvah
Zakona o davčnem postopku – ZDavP-1B (Uradni list RS, št. 109/05) vsebuje
naslednjo končno določbo:
»123. člen
Ta zakon začne veljati 1. januarja 2006, razen tretjega
odstavka 101. člena tega zakona, ki začne veljati naslednji dan po objavi v
Uradnem listu Republike Slovenije in se uporablja že za dostavo podatkov
davčnemu organu za leto 2005.«.
Zakon o Informacijskem
pooblaščencu – ZInfP (Uradni list RS, št. 113/05) vsebuje
naslednjo končno določbo:
»20. člen
(začetek veljavnosti)
Ta zakon začne veljati petnajsti dan po objavi v Uradnem
listu Republike Slovenije.«.
Zakon o spremembah in dopolnitvah
Zakona o dostopu do informacij javnega značaja – ZDIJZ-B (Uradni list RS, št. 28/06) vsebuje
naslednjo končno določbo:
»3. člen
Ta zakon začne veljati petnajsti dan po objavi v Uradnem
listu Republike Slovenije.«.