Neuradno prečiščeno besedilo, ki vsebuje to spremembo:
Opozorilo: Neuradno prečiščeno besedilo
predpisa predstavlja zgolj informativni delovni pripomoček, glede katerega
organ ne jamči odškodninsko ali kako drugače.
Neuradno prečiščeno besedilo Zakona o popotresni obnovi
objektov in spodbujanju razvoja v Posočju obsega:
-
Zakon o popotresni obnovi objektov in spodbujanju razvoja v Posočju –
ZPOOSRP (Uradni list RS, št. 45/98 z dne 12. 6. 1998),
-
Zakon o spremembah in dopolnitvah zakona o popotresni obnovi objektov in
spodbujanju razvoja v Posočju – ZPOOSRP-A (Uradni list RS, št. 67/98 z dne 2.
10. 1998).
ZAKON
O POPOTRESNI OBNOVI OBJEKTOV IN
SPODBUJANJU RAZVOJA V POSOČJU (ZPOOSRP)
(neuradno prečiščeno besedilo št. 1)
I. SPLOŠNE DOLOČBE
1. člen
(1) Ta zakon določa oblike in način
izvajanja pomoči Republike Slovenije pri ukrepih popotresne obnove objektov in
spodbujanja razvoja na območju, ki ga je prizadel potres s prvim sunkom dne 12.
aprila 1998, z epicentrom v naselju Lepena (v nadaljnjem besedilu: ukrepi
popotresne obnove).
(2) Ukrepi popotresne obnove obsegajo:
1.
dodeljevanje sredstev proračuna Republike Slovenije (v nadaljnjem
besedilu: sredstva državne pomoči), namenjenih popotresni obnovi objektov in
zagotavljanje njihove namenske uporabe,
2.
dodeljevanje stanovanjskih posojil iz sredstev Stanovanjskega sklada
Republike Slovenije (v nadaljnjem besedilu: sredstva stanovanjskega posojila),
namenjenih popotresni obnovi objektov in zagotavljanje njihove namenske uporabe
in izgradnjo varovanih stanovanj v lasti Stanovanjskega sklada Republike
Slovenije,
3.
organizacijo nalog, ki se nanašajo na popotresno obnovo objektov, ki
ležijo na območju potresa in vzpostavitev normalnega stanja za bivanje in delo
s potresom prizadetih prebivalcev (v nadaljnjem besedilu: organizacija nalog
popotresne obnove),
4.
razvojno pomoč za obnovo in spodbujanje gospodarskega, socialnega in
kulturnega razvoja območij občin Bovec, Kobarid in Tolmin,
5.
dajanje državnih poroštev za najeta posojila za potrebe financiranja in
kreditiranja razvojnih projektov v Posočju v okviru vsakoletno proračunsko
zagotovljenih sredstev za ta namen.
2. člen
(1) Določbe tega zakona se uporabljajo le
za območje, ki ga je prizadel potres naveden v prejšnjem členu (v nadaljnjem
besedilu: območje popotresne obnove).
(2) Območje popotresne obnove so območja
naselij oziroma njihovih delov, ki ležijo v občinah Bohinj, Bled, Bovec,
Cerkno, Gorenja vas–Poljane, Idrija, Jesenice, Kobarid, Kranjska Gora, Logatec,
Naklo, Radovljica, Škofja Loka, Tolmin, Železniki in Žiri in v katerih so
pristojne komisije, ki so jih te občine ustanovile v skladu s predpisi, do
uveljavitve tega zakona pripravile poročilo o oceni neposredne škode in oceno
potrebnih sredstev za odpravo posledic potresa na objektih.
(3) Območja popotresne obnove so razvidna v
“Poročilu o oceni neposredne škode in potrebnih sredstev za odpravo posledic
potresa“ (v nadaljnjem besedilu: poročilo o škodi), ki ga na podlagi poročil
občinskih komisij o škodi zaradi posledic potresa in poročil državnih organov
pripravi Ministrstvo za okolje in prostor in ga sprejme Vlada Republike Slovenije
(v nadaljnjem besedilu: vlada). Poročilo se objavi v Uradnem listu Republike
Slovenije.
3. člen
(1) Popotresna obnova objektov po tem
zakonu pomeni:
1.
rekonstrukcijo s potresom poškodovanih objektov ali njihovih delov, ki
so kot primerni za rekonstrukcijo opredeljeni v poročilu o škodi (v nadaljnjem
besedilu: rekonstrukcija objektov),
2.
odstranitev s potresom poškodovanih oziroma uničenih objektov ali
njihovih delov, ki so v poročilu o škodi opredeljeni kot neprimerni za
rekonstrukcijo ter zgraditev novih objektov oziroma njihovih delov na isti
lokaciji, razen če to zaradi geoloških, gradbenotehničnih in drugih razlogov ni
primerno (v nadaljnjem besedilu: nadomestitev objektov) in
3.
zgraditev objektov infrastrukture gospodarskih in drugih javnih služb v
občinah Bovec, Kobarid in Tolmin, ki so izrazito deficitarne (v nadaljnjem
besedilu: gradnja v javno korist).
(2) Ne glede na določbe 2. točke prejšnjega
odstavka odstranitev objekta, ki je v poročilu o škodi opredeljen kot
neprimeren za rekonstrukcijo, ni potrebna, če se v postopku izdaje dovoljenja
za poseg v prostor ugotovi, da ga je mogoče rekonstruirati oziroma je obnova
nujna zaradi ohranjanja kulturne dediščine.
4. člen
(1) Predloge ukrepov razvojne pomoči
občinam Bovec, Kobarid in Tolmin ter predloge drugih ukrepov po tem zakonu
usklajuje Svet za razvoj Posočja (v nadaljnjem besedilu: svet), ki ga
sestavljajo po dva predstavnika občin Bovec, Kobarid in Tolmin in po en
predstavnik Slovenske razvojne družbe, Sklada za regionalni razvoj in ohranitev
poseljenosti slovenskega podeželja, Sklada Republike Slovenije za razvoj malega
gospodarstva, Republiškega zavoda za zaposlovanje, Ministrstva za kmetijstvo,
gozdarstvo in prehrano, Ministrstva za delo, družino in socialne zadeve,
Ministrstva za ekonomske odnose in razvoj, Ministrstva za okolje in prostor,
Ministrstva za gospodarske dejavnosti, Ministrstva za malo gospodarstvo in
turizem, Ministrstva za znanost in tehnologijo, Ministrstva za zdravstvo,
Ministrstva za promet in zveze, Ministrstva za finance ter Ministrstva za
kulturo.
(2) Na predlog subjektov iz prejšnjega
odstavka vlada imenuje svet najkasneje v 30 dneh po uveljavitvi tega zakona.
(3) Na svoji prvi seji sprejme svet ob
soglasju vlade poslovnik o delu in načinu odločanja.
(4) Svet vodi po svoji funkciji minister za
okolje in prostor (v nadaljnjem besedilu: minister).
(5) Strokovne naloge sveta opravlja
Ministrstvo za okolje in prostor (v nadaljnjem besedilu: ministrstvo).
II. OBSEG IN VIRI SREDSTEV
5. člen
(1) Višina sredstev proračuna Republike
Slovenije za izvajanje ukrepov popotresne obnove iz drugega odstavka 1. člena
tega zakona se za proračunski leti 1998 in 1999 določi s tem zakonom, za
naslednja proračunska leta pa s proračunom Republike Slovenije za posamezno
proračunsko leto v okviru Ministrstva za finance.
(2) V proračunu Republike Slovenije se za
izvajanje ukrepov popotresne obnove v letu 1998 zagotovijo sredstva v višini 5.000,000.000
tolarjev, v letu 1999 pa sredstva v višini 4.000,000.000 tolarjev.
(3) Višino sredstev, namenjenih posamezni
obliki izvajanja ukrepov popotresne obnove iz drugega odstavka 1. člena tega
zakona, določi vlada na podlagi celovitega programa popotresne obnove.
(4) Celovit program popotresne obnove
pripravi ministrstvo ob sodelovanju sveta. Program sprejme vlada.
6. člen
(1) Za zagotovitev dela sredstev po tem
zakonu se v letu 1998 uvede posebni prispevek za popotresno obnovo in
spodbujanje razvoja Posočja (v nadaljnjem besedilu: posebni prispevek).
(2) Posebni prispevek plačujejo fizične
osebe, ki so v skladu z zakonom o dohodnini zavezanci za dohodnino (v
nadaljnjem besedilu: zavezanci).
(3) Posebnega prispevka ne plačajo fizične
osebe, ki so upravičenci iz 13. člena tega zakona, oziroma so imele 12. aprila
1998 stalno prebivališče v objektu, za katerega je bila potrjena ocena škode v
poročilu o škodi. Ministrstvo za okolje in prostor posreduje davčnemu organu
seznam upravičencev z območja popotresne obnove, občine pa posredujejo seznam
fizičnih oseb, ki izpolnjujejo navedene pogoje.
(4) Posebni prispevek, ki je zavezancem iz
prejšnjega odstavka že odmerjen, se po uradni dolžnosti odpiše.
(5) Posebnega
prispevka ne plačajo fizične osebe, katerih bruto dohodki, kot so določeni v
četrtem odstavku tega člena, ne presegajo 11% povprečne plače zaposlenih v
Republiki Sloveniji v letu 1997.
(6) Posebni
prispevek se obračuna od vsote bruto dohodkov fizične osebe, ki so viri
dohodnine, ugotovljene na podlagi podatkov iz odločbe o odmeri dohodnine za
leto 1997 oziroma na podlagi podatkov, pridobljenih na podlagi odredbe o
dostavi podatkov o odmeri dohodnine za leto 1997 za zavezance, ki jim napovedi
za odmero dohodnine ni bilo potrebno vložiti.
(7) Ne glede na določbo
prejšnjega odstavka se za bruto dohodek fizične osebe iz opravljanja dejavnosti
šteje njen dobiček iz dejavnosti, ki je ugotovljen brez upoštevanja znižanj in
olajšav v skladu z zakonom o dohodnini in z upoštevanjem obračunanih obveznih
prispevkov za socialno varnost.
(8) Posebni
prispevek se plačuje v letu 1998 po stopnji 0,3%.
(9) Posebni
prispevek se v letu 1998 odmeri z odločbo na podlagi podatkov iz odločbe o
odmeri dohodnine za leto 1997 oziroma podatkov, pridobljenih na podlagi odredbe
o dostavi podatkov o odmeri dohodnine za leto 1997.
(10) Osnova za
dohodnino za leto 1998 se zmanjša za višino posebnega prispevka iz prvega
odstavka tega člena, ne glede na vrsto dohodka, ki je vir dohodnine. Glede odmere in plačevanja posebnega
prispevka, pravnih sredstev, prisilne izterjave, zastaranja in vseh drugih
vprašanj postopka, se uporabljajo določbe zakona o davčnem postopku.
7. člen
(1) Domače ali tuje fizične ali pravne
osebe lahko namenijo denarne donacije Republiki Sloveniji za popotresno obnovo.
Donacije so prihodek proračuna Republike Slovenije.
(2) Stanovanjski sklad Republike Slovenije,
Slovenska razvojna družba in Sklad za regionalni razvoj in ohranitev
poseljenosti slovenskega podeželja lahko za izvajanje ukrepov po tem zakonu v
svojem imenu in za svoj račun najamejo kredit pri tuji pravni osebi. K vlogi za
pridobitev kredita je treba pridobiti soglasje vlade.
III. NAČIN VKLJUČEVANJA IN IZPLAČEVANJA SREDSTEV
8. člen
(1) Posebni prispevek določen s tem zakonom
se vplačuje na vplačilni račun, odprt pri Agenciji Republike Slovenije za
plačilni promet. Agencija Republike Slovenije za plačilni promet vplačana
sredstva tekoče razporeja v proračun Republike Slovenije.
(2) V skladu s prilivi sredstev, kot so
določeni v prejšnjem odstavku, se povečajo prihodki in odhodki proračuna, ki so
namenjeni za rezerve Republike Slovenije.
(3) Sredstva iz prejšnjega odstavka se v
skladu s 30. členom zakona o financiranju javne porabe (Uradni list RS, št.
48/90, 34/91-I, 30/92, 52/92 – odločba US, 7/93 in 43/93 – odločba US) mesečno
izločajo v rezerve Republike Slovenije.
9. člen
(1) Izplačila sredstev rezerv po tem zakonu
se realizirajo ob upoštevanju predpisov, ki urejajo področje financiranja javne
porabe tako, da se poleg namenov, ki jih opredeljuje prvi odstavek 31. člena
zakona o financiranju javne porabe, sredstva namenijo tudi za razvojno pomoč
pri popotresni obnovi Posočja.
(2) Izplačila sredstev rezerv opravlja
Ministrstvo za finance na podlagi dokumentacije, ki jo predložijo uporabniki
proračuna, v katerih pristojnost spadajo posamezni programi po tem zakonu.
(3) Vlada poroča o realiziranih prihodkih
in o izplačilih sredstev Državnemu zboru Republike Slovenije za vsako
proračunsko leto najkasneje tri mesece po izteku proračunskega leta.
IV. NAMENI, POGOJI IN MERILA ZA DODELITEV SREDSTEV
10. člen
(1) Sredstva proračuna Republike Slovenije
za popotresno obnovo se dodelijo za:
1.
popotresno obnovo objektov,
2.
dokapitalizacijo Stanovanjskega sklada Republike Slovenije,
3.
izvajanje nalog državne tehnične pomoči,
4.
financiranje ukrepov razvojne pomoči v občinah Bovec, Kobarid in Tolmin,
5.
dokapitalizacijo Slovenske razvojne družbe, Ekološko razvojnega sklada
Republike Slovenije, Sklada Republike Slovenije za razvoj malega gospodarstva
in Sklada za regionalni razvoj in ohranitev poseljenosti slovenskega podeželja
za potrebe financiranja in kreditiranja razvojnih programov v Posočju, ki jih
sprejme vlada in
6.
refundacijo stroškov, ki jih zaradi začasne preselitve nosijo v potresu
prizadeti prebivalci v zvezi s koriščenjem začasnih stanovanj oziroma drugih
začasnih objektov (stroški najemnine in stroški, ki nastanejo zaradi uporabe
pitne vode, elektrike, ogrevanja, odvoza smeti in drugi stroški komunalne
oskrbe ter povečani stroški prevoza na delo in z dela) in sicer za čas, dokler se
ne vselijo v njihove obnovljene oziroma nadomeščene objekte.
(2) Sredstva proračuna Republike Slovenije
za popotresno obnovo objektov so sredstva za obnovo:
1.
stanovanjskih objektov, v katerih so na dan potresa prebivale osebe s
stalnim bivališčem v njih,
2.
stanovanjskih objektov ter pripadajočih kmetijskih gospodarskih
objektov, gozdnih cest in objektov za zajem vode kmetij, na katerih so na dan
potresa prebivale osebe s stalnim bivališčem na njih,
3.
objektov, v katerih so se na dan potresa izvajale dejavnosti,
4.
objektov v lasti države ter lokalnih skupnosti v sorazmernem delu, ki je
potreben za obnovo in
5.
objektov iz prejšnjih točk, če gre za odpravo posledic novega
zemeljskega plazu, ki je nastal zaradi potresa ali če gre za obstoječi plaz, ki
se je zaradi potresa ponovno aktiviral.
(3) Sredstva proračuna Republike Slovenije
za dokapitalizacijo Stanovanjskega sklada Republike Slovenije so sredstva za
dodelitev stanovanjskih posojil pod pogoji tega zakona ter zagotavljanje
sredstev za izgradnjo varovanih stanovanj za starejše osebe.
(4) Sredstva proračuna Republike Slovenije
za izvajanje nalog državne tehnične pomoči so sredstva za izvajanje nalog
Državne tehnične pisarne, za pripravo ureditvenih načrtov obnove ter za
izdelavo projektne dokumentacije popotresne obnove objektov.
(5) Sredstva financiranja ukrepov razvojne
pomoči v občinah Bovec, Kobarid in Tolmin so namenjena izvedbi:
1.
posebnega programa javnih del in drugih oblik aktivne politike
zaposlovanja,
2.
razvojnim programom na področju gospodarstva, malega gospodarstva,
obrti, turizma, in kmetijstva,
3.
programom ohranjanja poseljenosti in
4.
programom razvoja lokalnih in državnih gospodarskih javnih služb.
V. SREDSTVA DRŽAVNE POMOČI ZA POPOTRESNO OBNOVO OBJEKTOV
11. člen
(1) Pod pogoji, določenimi s tem zakonom,
lahko sredstva državne pomoči za popotresno obnovo objektov pridobi državni
organ oziroma se jih lahko dodeli občini.
(2) Pod pogoji, določenimi s tem zakonom,
se lahko sredstva državne pomoči dodelijo tudi osebi zasebnega prava za
popotresno obnovo objektov, ki so v njeni lasti.
(3) Sredstva državne pomoči posamezni
državni organ lahko pridobi oziroma se mu lahko dodelijo, če njegov program
popotresne obnove objektov iz tretjega odstavka
21. člena tega zakona preseže s tem zakonom določene višine njegovih rednih
proračunskih sredstev za te namene.
(4) Državni organi, občine in osebe
zasebnega prava iz prejšnjih odstavkov tega člena (v nadaljnjem besedilu:
upravičenci) lahko pridobijo oziroma se jim dodelijo sredstva državne pomoči le
v okviru razpoložljivih proračunskih sredstev, predvidenih za sredstva državne
pomoči.
(5) Sredstva državne pomoči se tudi ne
smejo uporabiti za povrnitev negmotne škode ali izgubljenega dobička.
(6) Sredstva državne pomoči se po tem
zakonu ne uporabljajo za zagotovitev osnovnih pogojev za življenje,
intervencije in druge ukrepe po predpisih o varstvu pred naravnimi in drugimi
nesrečami.
(7) Sredstva državne pomoči se dajejo brez
obveznosti vračanja in se ne vštevajo v davčno osnovo upravičencev do sredstev
po tem zakonu.
12. člen
(1) Pri dodeljevanju sredstev državne
pomoči in nadzoru nad njihovo uporabo lahko uporabljajo pristojni državni
organi in organi občin podatke o pravnih osebah, ki jih v okviru predpisanih
evidenc vodijo državni organi in občinski organi, javni zavodi in agencije,
koncesionarji ter drugi pooblaščeni organi.
(2) Za dodeljevanje sredstev državne pomoči
za popotresno obnovo objekta v lasti osebe zasebnega prava in v zvezi z
nadzorom nad njihovo uporabo se lahko o posamezniku, ki je lastnik objekta ali
ima pravico do uporabe tega objekta, uporabijo osebni podatki in vzpostavi
zbirka, ki jo upravlja ministrstvo.
(3) Zbirka iz prejšnjega odstavka vsebuje
naslednje podatke:
1.
ime in priimek oziroma podatke iz poslovnega registra, če gre za
poslovni subjekt,
2.
naslov stalnega ali začasnega prebivališča fizične osebe ali sedež
poslovnega subjekta,
3.
podatke o zaposlitvi za fizične osebe in
4.
podatke iz zemljiške knjige o lastništvu objektov, pri čemer se za
prijavljene škode na objektih uvede tudi obvezna geokoda, ki jo zagotovi
geodetska služba.
(4) Podatke iz 1. do 4. točke prejšnjega
odstavka so dolžni posredovati posamezniki, ki vložijo zahtevo za pomoč iz
sredstev državne pomoči. Podatki iz zbirke se hranijo trideset let po dodelitvi
sredstev upravičencem, po izteku tega roka pa se izbrišejo.
(5) Pri pridobivanju podatkov iz prejšnjega
odstavka lahko ministrstvo uporablja in pridobiva tudi podatke iz centralnega
registra prebivalstva in identifikatorje iz poslovnega registra.
13. člen
(1) Za popotresno obnovo objektov v lasti
države lahko državni organ pridobi iz sredstev državne pomoči največ do 30%
vseh sredstev, ki so mu bila potrjena glede na oceno neposredne škode iz
poročila o škodi v njegovem programu popotresne obnove objektov iz tretjega
odstavka 21. člena tega zakona.
(2) Za popotresno obnovo objektov v lasti
občine lahko občina pridobi iz sredstev državne pomoči največ do 60% vseh
sredstev, ki so ji bila potrjena glede na oceno škode iz poročila o škodi v
njenem programu popotresne obnove objektov iz tretjega odstavka 21. člena tega
zakona. Ne glede na to lahko občina pridobi iz sredstev državne pomoči vsa
sredstva, ki so ji bila glede na oceno škode iz poročila o škodi potrjena v
programu popotresne obnove objektov iz 22. člena tega zakona (v nadaljnjem
besedilu: program popotresne obnove objektov), če gre:
1.
za stanovanjske objekte, v katerih so na dan potresa prebivale osebe s
stalnim bivališčem,
2.
za rekonstrukcijo ali nadomestitev objektov infrastrukture in
3.
za gradnjo objektov v javno korist iz 3. točke prvega odstavka 3. člena
tega zakona.
(3) Za popotresno obnovo objekta v lasti
oseb zasebnega prava lahko oseba zasebnega prava, kateri so bila glede na oceno
neposredne škode iz poročila o škodi potrjena sredstva državne pomoči v
programu popotresne obnove objektov, pridobi največ:
1.
do 60% vseh sredstev, če gre za objekt v katerem je lastnik objekta
izvajal svojo dejavnost,
2.
do 80% vseh sredstev, če gre za stanovanjski objekt, v katerem je imel
stalno prebivališče na dan potresa lastnik objekta ali njegov družinski član,
3.
do 80% vseh sredstev, če gre za stanovanjski objekt in pripadajoče
kmetijske gospodarske objekte, gozdne ceste in objekte za zajem vode kmetije na
gričevnato-hribovitem območju in je na kmetiji imel stalno prebivališče na dan
potresa lastnik kmetije ali njegov družinski član,
4.
do višine 80% sredstev, če gre za stanovanjski objekt in pripadajoče
kmetijske gospodarske objekte, gozdne ceste in objekte za zajem vode kmetije na
gorsko-višinskem območju in je na kmetiji imel stalno prebivališče na dan
potresa lastnik kmetije ali njegov družinski član,
5.
do 90% vseh sredstev, če gre za stanovanjski objekt in pripadajoče
kmetijske gospodarske objekte, gozdne ceste in objekte za zajem vode kmetije na
območju Triglavskega narodnega parka in je na kmetiji imel stalno prebivališče
na dan potresa lastnik kmetije ali njegov družinski član,
6.
do 50% vseh sredstev če gre za lastnike, ki so imeli na dan potresa
stalno prebivališče na območju popotresne obnove in ki želijo v potresu
poškodovane objekte obnoviti za izvajanje gospodarske dejavnosti ne glede na
to, ali je v objektu na dan potresa prebivala oseba s stalnim prebivališčem v
objektu,
7.
nosilci dejavnosti, ki so na dan potresa izvajali dejavnost v najetih
prostorih in nameravajo nadaljevati izvajanje gospodarske dejavnosti v drugem
objektu na območju iste občine, lahko pridobijo za obnovo tega objekta sredstva
državne pomoči, katerih višina pa ne sme presegati 30% sredstev, ki so bila za
odpravo posledic potresa glede na oceno neposredne škode iz poročila o škodi
potrjena v programu popotresne obnove objektov lastniku poškodovanega objekta,
pri katerem so bili najemniki na dan potresa,
8.
najemniki stanovanj s stalnim bivališčem na območju, ki ga je prizadel
potres, lahko pridobijo sredstva državne pomoči največ do 40% vseh sredstev, ki
so bila za odpravo posledic potresa na objektu glede na oceno neposredne škode
iz poročila o škodi potrjena v programu popotresne obnove objektov v zasebni
lasti, 20% pa ostane lastniku objekta, kateremu ni več v interesu, da bi
podaljšal najemni odnos.
(4) Za popotresno obnovo stanovanjskega
objekta ali stanovanjskega objekta kmetije v lasti osebe zasebnega prava, v
katerem so na dan potresa prebivale osebe s stalnim bivališčem v tem objektu,
vendar lastnik objektov ne izpolnjuje pogojev iz prejšnjega odstavka tega
člena, lahko lastnik pridobi iz sredstev državne pomoči največ do 40% sredstev,
ki so mu bila glede na oceno neposredne škode iz poročila o škodi potrjena v
programu popotresne obnove objektov.
(5) Za popotresno obnovo objekta, ki je bil
na dan potresa dan v najem za izvajanje dejavnosti drugi osebi, lahko lastnik
pridobi iz sredstev državne pomoči največ do 30% sredstev, ki so mu bila za
odpravo posledic potresa na objektu glede na oceno neposredne škode iz poročila
o škodi potrjena v programu popotresne obnove objektov.
(6) Za popotresno obnovo planine na
aktivnih pašnih planinah pridobi lastnik 90% sredstev, ki so bila za popotresno
obnovo planine potrjena v programu popotresne obnove objektov.
(7) Območja občin so glede na omejene možnosti
za kmetijstvo razvrščena v gričevnato-hribovito ali v gorsko-višinsko območje
na podlagi kriterijev določenih v predpisih, ki urejajo področje kmetijskih
zemljišč.
(8) Ne glede na določbe prejšnjih odstavkov
tega člena lahko za popotresno obnovo objekta, ki je bil na dan potresa
zavarovan kot kulturni spomenik skladno s predpisi, ki urejajo področje
kulturne dediščine, lastnik tega objekta pridobi iz sredstev državne pomoči vsa
sredstva, ki so mu bila za popotresno obnovo objekta glede na oceno neposredne
škode iz poročila o škodi potrjena v programu popotresne obnove Ministrstva za
kulturno. Lastnik objekta pridobi iz sredstev državne pomoči vsa sredstva za
popotresno obnovo tudi, če gre za objekt, za katerega je bilo pred potresom
potrjeno, da ima etnološko in stavbno vrednost, pomembno za ohranitev krajinske
identitete, pa zaradi formalnih razlogov še ni bil dokončan postopek
razglasitve za kulturni spomenik.
(9) Za več objektov iz prejšnjih odstavkov,
ki so v lasti iste osebe zasebnega prava, se določa višina sredstev državne
pomoči ter vodi postopek dodeljevanja državne pomoči za vsako popotresno obnovo
objekta posebej.
(10) Za stanovanjski objekt iz 2. točke
tretjega odstavka tega člena, se šteje tudi objekt, v katerem je na dan potresa
prebival lastnik, vendar ni imel stalnega prebivališča v tem objektu, imel pa
je stalno prebivališče v občini, v kateri je objekt, ali v sosednji občini, če
je le-ta na območju popotresne obnove. Pri izračunu sredstev državne pomoči, ki
po določbah tega zakona pripadajo lastniku iz prejšnjega stavka, se upošteva,
kot da je imel lastnik na dan potresa stalno prebivališče v tem objektu.
14. člen
(1) Za popotresno obnovo objekta v lasti
osebe zasebnega prava iz prejšnjega člena se določi višina državne pomoči na
podlagi:
1.
ocene neposredne škode zaradi posledic potresa na objektu iz poročila o
škodi in
2.
višine sredstev za popotresno obnovo objekta, ki je potrjena v programu
popotresne obnove objektov.
(2) Če višina sredstev za obnovo objekta,
ki je potrjena v programu popotresne obnove objektov, ne presega za več kot 40%
ocene neposredne škode zaradi posledic potresa na objektu iz poročila o škodi,
se višino sredstev državne pomoči za popotresno obnovo objekta v lasti oseb
zasebnega prava določi na podlagi izračuna:
Sdržavna pomoč
= A. (P2/P1). Sprojekt,
kjer je:
Sdržavna pomoč – višina sredstev
državne pomoči,
A enako 0,3, če gre za objekt iz 2., 3., 4.
in 5. točke tretjega odstavka ter za objekt iz petega odstavka prejšnjega
člena,
A enako 0,4, če gre za objekt iz četrtega
odstavka prejšnjega člena,
A enako 0,6, če gre za objekt iz 1. točke
tretjega odstavka prejšnjega člena,
Sprojekt – sredstva, ki so za
obnovo objekta potrjena v programu popotresne obnove objektov, pri čemer se za
obnovljen objekt šteje objekt s saniranimi ali izdelanimi temelji, nosilnimi
stenami in drugimi nosilnimi konstrukcijami oziroma elementi, vključno z
ostrešjem in strešno kritino ter dimniki, izolacijo proti vlagi in toplotno
zaščito, betonskimi tlaki kot podlago za finalno izvedbo tlakov, predelnimi
stenami, notranjimi in zunanjimi ometi, vodovodno in električno inštalacijo
brez končne opreme ter vgrajenim stavbnim pohištvom,
P1 – neto površina objekta po
popotresni obnovi in
P2 – neto površina objekta pred
popotresno obnovo, če ne gre za stanovanjski objekt. Za popotresno obnovo
stanovanjskega objekta je P2 standardna neto površina stanovanjskega
objekta, ki se izračuna na podlagi števila oseb s stalnim bivališčem na dan
potresa v objektu in naslednjih meril:
1) za eno ali dve osebi s stalnim prebivališčem v stanovanjskem
objektu je standardna neto površina enaka 90 m2;
2) za tri osebe s stalnim prebivališčem v stanovanjskem objektu je
standardna neto površina enaka 115 m2;
3) za štiri osebe s stalnim prebivališčem v stanovanjskem objektu je
standardna površina enaka 120 m2;
4) za pet oseb s stalnim prebivališčem v stanovanjskem objektu je
standardna površina enaka 135 m2.
(3) Če je višina sredstev obnove objekta,
ki so potrjena v programu popotresne obnove objektov, za več kot 40% večja od
ocene neposredne škode zaradi posledic potresa iz poročila o škodi, se višina
sredstev državne pomoči določi na podlagi izračuna:
Sdržavna pomoč =
A. (P2/P1). (Sprojekt + 1,4. Sškoda)/2,
kjer je:
Sškoda – ocena neposredne škode
zaradi posledic potresa na objektu iz poročila o škodi.
(4) Če višina sredstev za obnovo objekta,
ki so potrjena v programu popotresne obnove objektov, presega za več kot
dvakrat oceno neposredne škode zaradi posledic potresa na objektu iz poročila o
škodi, je višina sredstev državne pomoči, ki jih lastnik objekta lahko pridobi,
enaka:
Sdržavna pomoč =
A. (P2/P1). 1,7. Sškoda.
(5) Za več kot pet oseb s stalnim
bivališčem v stanovanjskem objektu se k izračunu standardne neto stanovanjske
površine P2 iz prejšnjih odstavkov doda za vsako nadaljnjo osebo s stalnim
bivališčem v objektu po 8 m2 ne glede na število stanovanjskih enot
v stanovanjskem objektu.
(6) Neto površina stanovanjskega,
poslovnega ali kmetijskega gospodarskega objekta se izračuna na podlagi
metodologije, ki so jo uporabljale občinske komisije za oceno škode zaradi
posledic potresa in je sestavni del poročila o škodi.
15. člen
(1) Za popotresno obnovo stanovanjskega
objekta v lasti osebe zasebnega prava iz 2. točke tretjega odstavka 13. člena
tega zakona se višina sredstev državne pomoči določi na podlagi:
1.
izračuna višine sredstev državne pomoči za popotresno obnovo objekta v
lasti osebe zasebnega prava iz 14. člena ter
2.
izračuna dodatnih sredstev državne pomoči zaradi socialnega položaja
lastnika ter tistih njegovih družinskih članov in oseb, s katerimi lastnik živi
v skupnem gospodinjstvu in so na dan potresa imele stalno prebivališče v
stanovanjskem objektu.
(2) Lastnik stanovanjskega objekta iz 2.
točke tretjega odstavka 13. člena tega zakona pridobi dodatna sredstva državne
pomoči v višini sredstev državne pomoči iz
14. člena tega zakona, če vsota skupnih dohodkov lastnika in njegovih
družinskih članov, ki so imeli stalno prebivališče na dan potresa v objektu, v
letu 1997 ni presegala dvanajstih mesečnih družinskih dohodkov. Mesečni
družinski dohodek iz prejšnjega stavka znaša:
1.
za otroke do dopolnjenega 6. leta starosti 29% povprečne zajamčene
plače,
2.
za otroke od 7. do dopolnjenega 14. leta starosti 34% povprečne
zajamčene plače,
3.
za otroke od 15. leta do zaključka šolanja 42% povprečne zajamčene
plače,
4.
za odrasle osebe 52% zajamčene plače, določene za zadnje trimesečje leta
1997 in
5.
za invalidne osebe s priznano najmanj 70% telesno okvaro 100% zajamčene
plače, določene za zadnje trimesečje leta 1997.
(3) Če je vsota skupnih dohodkov lastnika
in njegovih družinskih članov v letu 1997 presegala dvanajst mesečnih
družinskih dohodkov iz prejšnjega odstavka, se višina dodatnih sredstev državne
pomoči določi na podlagi izračuna:
Sdodatna državna
pomoč = Sdržavna pomoč. (10. Dzajamčeni – Dlastnika)/(6.
Dzajamčeni),
kjer je:
Sdodatna državna pomoč – višina
dodatnih sredstev državne pomoči,
Sdržavna pomoč – višina sredstev
državne pomoči iz 14. člena tega zakona,
Dzajamčeni – vsota dvanajstih
mesečnih družinskih dohodkov iz prejšnjega odstavka, izračunanih na podlagi
podatkov o starosti družinskih članov in zajamčene plače, določene za zadnje
trimesečje leta 1997,
Dlastnika – vsota skupnih
dohodkov lastnika in njegovih družinskih članov, ki so imeli stalno
prebivališče na dan potresa v objektu, za leto 1997.
(4) Če je bila vsota skupnih dohodkov
lastnika in njegovih družinskih članov, ki so imeli stalno prebivališče na dan
potresa v objektu, v letu 1997 za več kot desetkrat večja od vsote dvanajstih
mesečnih družinskih dohodkov, izračunanih na podlagi podatkov o starosti
družinskih članov in zajamčene plače, izračunane kot povprečje zajamčenih plač
v letu 1997, lastnik stanovanjskega objekta ni upravičen do dodatnih sredstev
državne pomoči.
(5) Dodatna sredstva državne pomoči iz
prejšnjih odstavkov tega člena se prištejejo sredstvom državne pomoči iz 14.
člena tega zakona tako, da je celotna višina sredstev državne pomoči za odpravo
posledic potresa na stanovanjskem objektu enaka:
Scelotna državna
pomoč = Sdržavna pomoč + Sdodatna državna pomoč,
kjer je:
Scelotna državna pomoč – celotna
višina sredstev državne pomoči, namenjenih popotresni obnovi stanovanjskega
objekta.
16. člen
(1) Za popotresno obnovo stanovanjskega
objekta in pripadajočih gospodarskih kmetijskih objektov kmetije v lasti osebe
zasebnega prava iz 3., 4. in 5. točke tretjega odstavka 13. člena tega zakona
se višina sredstev državne pomoči določi na podlagi:
1.
izračuna višine sredstev državne pomoči za popotresno obnovo objekta v
lasti osebe zasebnega prava iz 14. člena ter
2.
izračuna dodatnih sredstev državne pomoči zaradi razvrstitve območja,
kjer je kmetija, glede na omejene možnosti za kmetijstvo, v
gričevnato-hribovito ali v gorsko-višinsko območje.
(2) Za popotresno obnovo stanovanjskega
objekta in pripadajočih kmetijskih gospodarskih objektov kmetije iz prejšnjega
odstavka pridobi lastnik dodatna sredstva državne pomoči zaradi omejenih
možnosti za kmetijstvo:
1.
v višini sredstev državne pomoči za popotresno obnovo objektov kmetije
iz 14. člena tega zakona, če je kmetija na gričevnato-hribovitem območju in
površina obdelovalnih kmetijskih zemljišč kmetije presega 2,5 ha,
2.
v višini 150% višine sredstev državne pomoči za popotresno obnovo
objektov kmetije iz 14. člena tega zakona, če je kmetija na gorsko-višinskem
območju in površina obdelovalnih kmetijskih zemljišč kmetije presega 2,5 ha in
3.
v višini 200% višine sredstev državne pomoči za popotresno obnovo
objektov kmetije iz 14. člena tega zakona, če je kmetija na območju
Triglavskega narodnega parka in površina obdelovalnih kmetijskih zemljišč
kmetije presega 2,5 ha.
(3) Površina obdelovalnih kmetijskih
površin iz prejšnjega odstavka se izračuna na podlagi naslednjih kriterijev:
-
8 ha gozda ali
-
5 ha gozdnih plantaž ali
-
4 ha pašnikov ali
-
2 ha travnikov ali ekstenzivnih sadovnjakov ali
-
1 ha njiv ali vrtov ali
-
0,25 ha plantažnih sadovnjakov
se šteje za 1 ha obdelovalnih kmetijskih
površin.
(4) Če površina obdelovalnih kmetijskih
površin kmetije iz prvega odstavka tega člena ne presega 2,5 ha, se višina
dodatnih sredstev državne pomoči za popotresno obnovo objektov na
gričevnato-hribovitem območju določi na podlagi izračuna:
Sdodatna državna
pomoč = Sdržavna pomoč. (Pobdelovalna površina –
0,5) / 2,
za kmetije na gorsko-višinskem območju na
podlagi izračuna:
Sdodatna državna
pomoč = 1,5. Sdržavna pomoč. (Pobdelovalna površina
– 0,5) / 2,
in za kmetije na območju Triglavskega
narodnega parka na podlagi izračuna:
Sdodatna državna
pomoč = 2. Sdržavna pomoč. (Pobdelovalna površina –
0,5) / 2,
kjer je:
Sdodatna državna pomoč – višina
dodatnih sredstev državne pomoči,
Sdržavna pomoč – višina sredstev
državne pomoči za popotresno obnovo objekta iz 14. člena tega zakona in
Pobdelovalna površina – površina
obdelovalnih kmetijskih površin izračunana na podlagi kriterijev iz prejšnjega
odstavka in izražena v ha.
(5) Če je površina obdelovalnih kmetijskih
površin izračunana na podlagi kriterijev iz tretjega odstavka tega člena manjša
od 0,5 ha, lastnik kmetije ne more pridobiti dodatnih sredstev državne pomoči
zaradi razvrstitve v območje z omejenimi možnostmi za kmetijstvo.
(6) Lastnik kmetije iz prvega odstavka tega
člena lahko pridobi tudi dodatna sredstva državne pomoči po socialnih
kriterijih iz 15. člena tega zakona. Dodatna sredstva državne pomoči po
socialnih kriterijih se prištejejo dodatnim sredstvom državne pomoči zaradi
razvrstitve območja med območja z omejenimi možnostmi za kmetijstvo,
izračunanih na podlagi določb tega člena. Ne glede na vrednost vsote dodatnih
sredstev državne pomoči iz prejšnjega stavka ter ne glede na območje
Triglavskega narodnega parka pa skupna dodatna sredstva državne pomoči za
popotresno obnovo kmetije ne smejo presegati 170%
sredstev državne pomoči iz 14. člena tega zakona.
(7) Dodatna sredstva državne pomoči iz
prejšnjih odstavkov tega člena se prištejejo sredstvom državne pomoči iz 14.
člena tega zakona tako, da so celotna sredstva državne pomoči za popotresno
obnovo objektov kmetije enaka:
Scelotna državna
pomoč = Sdržavna pomoč + Sdodatna državna pomoč,
kjer je:
Scelotna državna pomoč – celotna
višina sredstev državne pomoči, namenjenih popotresni obnovi objektov kmetije.
Komisija za popotresno obnovo objektov
17. člen
(1) Naloge v zvezi z obravnavanjem vlog in
dodeljevanjem sredstev državne pomoči opravlja komisija za sredstva državne
pomoči (v nadaljnjem besedilu: komisija za popotresno obnovo objektov), ki jo
na predlog Ministrstva za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano, Ministrstva za
okolje in prostor, Ministrstva za gospodarske dejavnosti, Ministrstva za malo
gospodarstvo in turizem, Ministrstva za zdravstvo, Ministrstva za promet in
zveze, Ministrstva za finance ter Ministrstva za kulturo imenuje vlada.
Strokovna opravila za komisijo za popotresno obnovo objektov opravlja
ministrstvo.
(2) Naloge iz prejšnjega odstavka so
predvsem:
1.
pregledovanje vlog za popotresno obnovo objektov,
2.
priprava predlogov programov popotresne obnove objektov za odločitve
vlade o razdelitvi sredstev državne pomoči,
3.
uresničevanje odločitev vlade pri dodelitvi sredstev posameznemu
upravičencu,
4.
spremljanje izvajanja programov popotresne obnove objektov in porabe
sredstev državne pomoči,
5.
izdelava poročila o izvajanju programov popotresne obnove objektov v
posameznem proračunskem obdobju in za celotno obdobje popotresne obnove in
6.
izdelava poročila o porabi sredstev državne pomoči za popotresno obnovo
objektov v posameznem proračunskem obdobju in za celotno obdobje popotresne
obnove objektov.
18. člen
(1) Poročila iz 5. in 6. točke drugega
odstavka prejšnjega člena o izvajanju programov popotresne obnove objektov in o
porabi sredstev državne pomoči sprejme vlada.
(2) Poročilo o zbranih in porabljenih
sredstvih državne pomoči in o rezultatih izvajanja programa popotresne obnove
objektov ter poročilo o prioritetnih nalogah nadaljnje popotresne obnove za
posamezno časovno obdobje, predloži vlada Državnemu zboru dvakrat letno: ob
zaključku posamezne obnovitvene sezone (meseca decembra) in pred začetkom
novega obnovitvenega obdobja (meseca marca). Celovito poročilo o realiziranih
prihodkih in izplačilih za posamezno leto popotresne obnove pa predloži vlada
Državnemu zboru v roku iz tretjega odstavka 9. člena tega zakona.
Pogoji in postopek za pridobitev sredstev
državne pomoči
19. člen
(1) Državni organ lahko pridobi sredstva
državne pomoči za popotresno obnovo za objekte, ki:
1.
so del državne infrastrukture, za katero se sredstva za investicije in
investicijskovzdrževalna dela zagotavljajo v državnem proračunu,
2.
so namenjeni izvajanju državne javne službe, ki se financira tudi iz
sredstev državnega proračuna,
3.
so v lasti države in se njihovo vzdrževanje ali obnavljanje financira iz
sredstev državnega proračuna,
4.
so z aktom države razglašeni za kulturni spomenik ali
5.
so namenjeni varstvu naravne znamenitosti, razglašene z aktom države.
(2) Državni organ je upravičen do sredstev
državne pomoči, če sredstva za izvedbo potrjenega programa popotresne obnove
objektov presegajo 15% sredstev, ki so mu v državnem proračunu namenjena za
investicijska, investicijskovzdrževalna, vzdrževalna ali obnovitvena dela na
delovnem območju, na katero sodijo objekti iz prejšnjega odstavka.
(3) Občini se lahko dodelijo sredstva
državne pomoči za popotresno obnovo objektov, ki:
1.
so del lokalne infrastrukture, za katero se sredstva za investicije in
investicijskovzdrževalna dela zagotavljajo v občinskem proračunu,
2.
so namenjeni izvajanju lokalne javne službe, ki se financira tudi iz
sredstev občinskega proračuna,
3.
za druge objekte, ki so v lasti občine in se njihovo vzdrževanje ali
obnavljanje financira iz sredstev občinskega proračuna,
4.
so z aktom občine razglašeni za kulturni spomenik ali
5.
so namenjeni varstvu naravne znamenitosti, razglašene z aktom občine.
(4) Občina je upravičena do sredstev iz
državne pomoči, če sredstva za izvedbo potrjenega programa popotresne obnove
objektov presegajo 15% sredstev njenega proračuna, namenjenih investicijskemu
vzdrževanju objektov za tekoče leto.
20. člen
(1) Sredstva državne pomoči se dodelijo za
popotresno obnovo objektov v lasti osebe zasebnega prava, ki ima stalno
prebivališče ali opravlja pridobitno ali nepridobitno dejavnost na območju
popotresne obnove, objekt pa je na območju popotresne obnove in je namenjen
stalnemu bivanju ali izvajanju dejavnosti.
(2) Ne glede na določbe o višini sredstev
državne pomoči za popotresno obnovo objektov v lasti oseb zasebnega prava,
določene na podlagi 14., 15. in 16. člena tega zakona, delež lastnih sredstev
upravičenca pri odpravi posledic potresa ne more biti manjši 300.000 tolarjev
(v nadaljnjem besedilu: najmanjši lastni delež).
(3) Če je v programu popotresne obnove
objektov v lasti oseb zasebnega prava posameznemu lastniku za popotresno obnovo
posameznega objekta potrjena višina sredstev manjša od 3,000.000 tolarjev, se
višina sredstev državne pomoči določi tako, da se najprej izračuna delež
sredstev državne pomoči po postopkih iz 14., 15. in 16. člena tega zakona, nato
pa se ta delež, če je treba, zmanjša tako, da lastni delež upravičenca za
izvedbo popotresne obnove tega objekta ni manjši od najmanjšega lastnega
deleža.
(4) Če je v programu popotresne obnove
objektov v lasti oseb zasebnega prava posameznemu lastniku za popotresno obnovo
posameznega objekta potrjena višina sredstev manjša od najmanjšega lastnega
deleža, lastnik ni upravičen do sredstev državne pomoči.
(5) Če oseba zasebnega prava za popotresno
obnovo posameznega objekta nima dovolj lastnih sredstev, oziroma zaradi nizkih
mesečnih dohodkov lastnika in njegovih družinskih članov, ki prebivajo v tem
objektu, ne more pridobiti stanovanjskih posojil po tem zakonu ali na kak drug
način, se lahko občini dodelijo nepovratna sredstva državne pomoči v višini, ki
je enaka razliki med sredstvi potrebnimi za popotresno obnovo objekta ter
sredstvi, ki jih je oseba pridobila kot nepovratno pomoč iz sredstev državne pomoči.
Občini se dodelijo ta sredstva, če v to lastnik objekta privoli in dovoli
občini vpis hipotekarne pravice na objektu v sorazmernem deležu sredstev
državne pomoči, ki je bila za ta objekt dodeljena občini.
(6) Če oseba zasebnega prava za popotresno
obnovo posameznega objekta ne pristopi k popotresni obnovi objekta, zaradi
potresa poškodovan objekt pa ogroža sosednje objekte, javno infrastrukturo ali
kako drugače varnost ljudi in njihovo premoženje ali izrazito kvari izgled
naselja, lahko ministrstvo odredi, da popotresno obnovo izvede občina. Za
popotresno obnovo objekta iz prejšnjega stavka občina pridobi sredstva državne
pomoči v višini celotne popotresne obnove objekta in pravico vpisa hipotekarne
pravice na objektu v sorazmernem deležu sredstev državne pomoči, ki je bila za
ta objekt dodeljena občini.
(7) Za popotresno obnovo posameznega
objekta, v katerem na dan potresa niso prebivale osebe s stalnim prebivališčem
v tem objektu, ali v njem niso prebivali lastniki objekta, s stalnim
prebivališčem v občini, v kateri je objekt, zaradi potresa poškodovan objekt pa
ogroža sosednje objekte, javno infrastrukturo ali kako drugače varnost ljudi in
njihovo premoženje ali izrazito kvari izgled naselja, lastnik objekta pa ne
pristopi k popotresni obnovi, lahko ministrstvo odredi, da popotresno obnovo
izvede občina. Za popotresno obnovo objekta iz prejšnjega stavka občina pridobi
sredstva državne pomoči v višini celotne popotresne obnove objekta in pravico
vpisa hipotekarne pravice na objektu v sorazmernem deležu sredstev državne
pomoči, ki je bila za ta objekt dodeljena občini.
(8) Če ima objekt iz petega ali šestega
odstavka tega člena dva ali več solastnikov, morajo ti solastniki določiti
skupnega predstavnika ali pooblaščenca (v nadaljnjem besedilu: pooblaščenec
solastnikov). Če lastnik objekta iz prejšnjega odstavka tega člena ni znan ali
če je za ta objekt uveden postopek denacionalizacije, ki z dnem uveljavitve
tega zakona še ni pravnomočno končan ali če je takšen objekt predmet
lastninjenja in postopek lastninjenja še ni pravnomočno končan, lahko
denacionalizacijski upravičenec in zavezanec oziroma druge stranke v postopku
lastninjenja sporazumno določijo skupnega predstavnika ali pooblaščenca (v
nadaljnjem besedilu: pooblaščenec upravičencev in zavezancev).
(9) Solastniki oziroma upravičenci in
zavezanci iz prejšnjega odstavka so dolžni v 30 dneh, ko so seznanjeni o
dodelitvi nepovratnih sredstev državne pomoči, sporočiti občini ime in naslov
pooblaščenca solastnikov oziroma upravičencev in zavezancev.
(10) Če solastniki oziroma upravičenci in
zavezanci ne postopajo v skladu s prejšnjim odstavkom, občina vloži zahtevo na
pristojno sodišče, da s sklepom nemudoma določi začasnega skrbnika. Sodišče je
dolžno postaviti začasnega skrbnika v 15 dneh po prejemu zahteve.
(11) Zoper sklep iz prejšnjega odstavka ni
pritožbe.
(12) Začasni skrbnik opravlja vsa potrebna
dejanja, dokler solastniki oziroma upravičenci in zavezanci ne obvestijo občine
o pooblaščencu solastnikov oziroma pooblaščencu upravičencev in zavezancev, oziroma
do konca popotresne obnove objekta iz petega, šestega oziroma sedmega odstavka
tega člena in dokončanja postopkov, ki se nanašajo na zavarovanje terjatve
občine, nastale z vpisom hipoteke na takšnem objektu.
21. člen
(1) Sredstva državne pomoči upravičenec
pridobi oziroma se mu dodelijo na podlagi njegove vloge za pomoč pri popotresni
obnovi objektov, ki jo mora predložiti ministrstvu najkasneje do 31. decembra
1999.
(2) Vloga iz prejšnjega odstavka, ki jo
predloži državni organ ali občina, mora vsebovati predvsem:
1.
seznam v potresu poškodovanih objektov, za katere uveljavlja dodelitev
sredstev državne pomoči,
2.
izpis iz poročila o škodi, ki se nanaša na objekte iz prejšnje točke,
3.
dokumentacijo za popotresno obnovo objektov s predračunom za izvedbo
del,
4.
dovoljenja za poseg v prostor oziroma gradnjo in
5.
druge podatke o izvajanju proračuna za tekoče proračunsko leto, pomembne
za odločanje o dodelitvi sredstev.
(3) Vlogi iz prejšnjega odstavka mora
državni organ ali občina priložiti tudi svoj program popotresne obnove
objektov.
(4) Vlogi iz prvega odstavka tega člena
mora oseba zasebnega prava predložiti:
1.
seznam v potresu poškodovanih objektov, katerih lastnik je in za katere
predlaga popotresno obnovo z uporabo sredstev državne pomoči,
2.
izpis iz poročila o škodi, ki se nanaša na objekte iz prejšnje točke,
3.
lokacijsko dokumentacijo popotresne obnove objekta,
4.
gradbeno dovoljenje ali odločbo o dovolitvi priglašenih del,
5.
poslovno investicijski program, če gre za osebe zasebnega prava, ki
opravljajo dejavnost,
6.
izjavo, da bo pridobil potrebno projektno dokumentacijo za popotresno
obnovo objekta pri državni tehnični pisarni ter izvedel obnovo objekta v skladu
z njenimi zahtevami in
7.
druge podatke, pomembne za odločanje o dodelitvi sredstev iz 14., 15.,
in 16. člena tega zakona.
(5) Ne glede na lastnino objektov, ki so
zavarovani po predpisih o kulturni dediščini, pripravi program popotresne
obnove teh objektov Ministrstvo za kulturo.
(6) Minister predpiše navodilo za izdelavo
programov popotresne obnove objektov iz tretjega odstavka tega člena ter
navodilo za vsebino in obliko vloge za dodelitev sredstev državne pomoči osebi
zasebnega prava iz četrtega odstavka tega člena v 14 dneh po uveljavitvi tega
zakona.
22. člen
(1) Ministrstvo pregleda vloge za pomoč pri
popotresni obnovi objektov iz prejšnjega člena in če je treba, vlogo ob
sodelovanju posameznega upravičenca dopolni.
(2) Na podlagi popolnih vlog komisija za
popotresno obnovo objektov izdela za obdobje, ki ni daljše od treh mesecev,
predlog delnega programa popotresne obnove objektov.
(3) Program popotresne obnove objektov
sprejme vlada. V programu popotresne obnove vlada v okviru sredstev,
zagotovljenih s tem zakonom, odloči o uporabi sredstev za pomoč pri popotresni
obnovi objektov za vsako obdobje iz prejšnjega odstavka posebej.
(4) Vlada pri sprejemu programa popotresne
obnove prednostno upošteva popotresno obnovo stanovanjskih objektov, v katerih
so na dan potresa prebivale osebe s stalnim prebivališčem na območju popotresne
obnove in popotresno obnovo objektov, ki so namenjeni izvajanju javnih služb.
(5) Ministrstvo na podlagi sprejetega
programa popotresne obnove objektov in znotraj posameznega programa, ki je v
njegovi pristojnosti, za posameznega upravičenca izda odločbo o namenu porabe
in obsegu sredstev državne pomoči pri popotresni obnovi objektov.
23. člen
(1) Sredstva državne pomoči morajo biti
porabljena skladno z namenom njihove uporabe.
(2) Zaradi zagotovitve namenske porabe
sredstev državne pomoči morajo pred nakazilom sredstev:
1.
občine predložiti Ministrstvu za finance ustrezen instrument zavarovanja
plačila in
2.
osebe zasebnega prava podpisati pogodbo z ministrstvom o izpolnjevanju
obveznosti, ki so določene s tem in drugimi zakoni.
(3) V pogodbi iz prejšnjega odstavka se
oseba zasebnega prava predvsem zaveže, da bo:
1.
izvedla popotresno obnovo objekta v celotnem obsegu,
2.
zagotovila nadzor pri obnovi objekta skladno s predpisi, ki urejajo
graditev objektov,
3.
zagotovila namensko porabo sredstev državne pomoči in
4.
zagotovila izgradnjo objekta skladno s projektom za pridobitev
gradbenega dovoljenja in izvedbo ter drugimi pogoji iz dovoljenja za poseg v
prostor.
(4) Neporabljena ali nenamensko porabljena
sredstva državne pomoči mora upravičenec vrniti.
(5) Sredstva državne pomoči se vrnejo v
državni proračun in prerazporedijo za rezerve.
(6) Če občina ali oseba zasebnega prava ni
porabila odobrenih sredstev državne pomoči za odpravo posledic potresa v
celoti, je dolžna razliko do odobrenih sredstev vrniti skupaj s pripadajočimi
obrestmi od dneva zaključene popotresne obnove objekta.
(7) Če je občina ali oseba zasebnega prava
odobrena sredstva državne pomoči uporabila nenamensko, je dolžna vrniti celotna
nenamensko porabljena sredstva s pripadajočimi obrestmi od dneva, ko so ji bila
sredstva nakazana.
(8) Če ugotovljena sredstva iz prejšnjega
odstavka občina ne vrne, lahko ministrstvo, pristojno za finance, izda nalog
Agenciji za plačilni promet, da prenese tolarska sredstva z žiro računa občine
v dobro proračuna Republike Slovenije skupaj s pripadajočimi zamudnimi obrestmi.
24. člen
(1) Upravičenec, ki je pridobil oziroma so
mu bila dodeljena sredstva državne pomoči po tem zakonu, mora predložiti
ministrstvu zaključno poročilo o njihovi porabi najkasneje v 12 mesecih od
dneva, ko jih je skladno z določbami tega zakona pridobil oziroma so mu bila
dodeljena.
(2) Upravičenec iz prejšnjega odstavka mora
o porabi sredstev državne pomoči poročati ministrstvu na njegovo zahtevo tudi
pred iztekom roka iz prejšnjega odstavka.
(3) Minister predpiše roke in način
poročanja iz prejšnjih odstavkov tega člena v roku 60 dni od uveljavitve tega
zakona.
VI. STANOVANJSKA POSOJILA IN IZGRADNJA VAROVANIH STANOVANJ
25. člen
(1) Sredstva dokapitalizacije
Stanovanjskega sklada Republike Slovenije iz 10. člena tega zakona se skladno z
2. točko drugega odstavka 1. člena tega zakona namenijo za:
1.
ugodna posojila osebam zasebnega prava,
2.
izgradnjo varovanih stanovanj za starejše osebe,
3.
financiranje obresti posojil iz 1. točke tega odstavka.
(2) Višino sredstev za posamezne namene iz
prejšnjega odstavka določi vlada skladno s celovitim programom popotresne
obnove.
(3) Sredstva za posojila iz prvega odstavka
tega člena se delijo na podlagi vlog po javnem pozivu upravičencem.
(4) Posojila iz 1. točke prvega odstavka
tega člena lahko pridobijo upravičenci iz tretjega in četrtega odstavka 13.
člena tega zakona za popotresno obnovo stanovanjskega objekta ne glede na
višino dodeljene državne pomoči. Sredstva dodeljenih posojil se štejejo kot
lastna sredstva upravičenca v smislu drugega odstavka 20. člena tega zakona.
(5) Najnižji odobreni znesek za posojila iz
prejšnjega odstavka je 300.000 tolarjev, najvišji pa je enak razliki med
vrednostjo popotresne obnove objekta in dodeljeno državno pomočjo, pri čemer se
upošteva odplačilna sposobnost upravičenca, vendar pa vrednost popotresne
obnove objekta, na podlagi katere se izračuna odobreni znesek posojila, ne sme
presegati vrednosti, določene na podlagi izračuna:
S vrednost
popotresne obnove = (P2/P1). Sprojekt,
kjer je:
Svrednost popotresne obnove –
vrednost popotresne obnove objekta, na podlagi katere se izračuna najvišji
odobreni znesek posojila in
P2, P1, in Sprojekt
– oznake za pojme iz 13. člena tega zakona.
(6) Posojila iz prejšnjega odstavka se
odobrijo z rokom vračila do 15 let. Posojilojemalec mora odobreno posojilo
zavarovati. Koriščenje odobrenega posojila je dokumentarno. Posojilo se
odplačuje v mesečnih anuitetah. Prva anuiteta zapade v plačilo dve leti po
dodelitvi posojila. Odobreno posojilo se revalorizira skladno z zakonskimi
predpisi. Realna obrestna mera za odobrena posojila za upravičence iz:
-
2., 3., 4. in 5. točke tretjega odstavka 13. člena tega zakona je 0%,
-
četrtega odstavka 13. člena tega zakona je 2,75%.
(7) Varovana stanovanja za starejše osebe
so najemna stanovanja v lasti Stanovanjskega sklada Republike Slovenije,
namenjena osebam, ki so potrebne stalne pomoči in imajo stalno prebivališče na
območju s potresom prizadetih občin. Višino najemnine določi lastnik v soglasju
z Ministrstvom za delo, družino in socialne zadeve.
(8) Stanovanjski sklad Republike Slovenije
v soglasju z Ministrstvom za delo, družino in socialne zadeve objavi javni
razpis za izbiro izvajalcev za izgradnjo varovanih stanovanj za starejše osebe.
(9) Sredstva posojil lahko pridobijo
upravičenci iz četrtega odstavka tega člena na podlagi vloge, ki jo morajo
predložiti Stanovanjskemu skladu Republike Slovenije najkasneje do 1. decembra
2000.
(10) Vsebino vloge in potrebno
dokumentacijo določi Stanovanjski sklad Republike Slovenije v javnem pozivu.
(11) Za potrebe dodeljevanja posojil lahko
Stanovanjski sklad Republike Slovenije uporablja osebne podatke iz zbirke iz
tretjega odstavka 12. člena tega zakona ali drugih predpisanih evidenc, ki jih
vodijo državni in občinski organi.
(12) Vračila posojil iz šestega odstavka
tega člena mora Stanovanjski sklad Republike Slovenije letno prednostno
namenjati za nadaljnji razvoj stanovanjske preskrbe na območjih iz 4. točke
drugega odstavka 1. člena tega zakona. Pri dodeljevanju posojil za nadaljnji
razvoj stanovanjske preskrbe iz prejšnjega stavka se mora zlasti upoštevati
obnova starejših objektov, ki niso bili grajeni potresno varno.
(13) Sredstva posojil iz prejšnjega
odstavka se delijo na podlagi javnih pozivov, ki jih v soglasju z ministrstvom
sprejme upravni odbor Stanovanjskega sklada Republike Slovenije.
(14) Stanovanjski sklad Republike Slovenije
letno poroča vladi o namenski porabi sredstev dokapitalizacije in sredstev iz
dvanajstega odstavka tega člena za vsako proračunsko leto najkasneje tri mesece
po njegovem izteku.
VII. NALOGE DRŽAVNE TEHNIČNE POMOČI
26. člen
(1) Pri urbanističnem načrtovanju za
območje popotresne obnove ter pri popotresni obnovi objektov je treba
upoštevati krajinske značilnosti, naravno in kulturno dediščino in tipologijo
regionalne arhitekture ter druge naravne in ustvarjene vrednote okolja.
(2) Pri popotresni obnovi objektov kulturne
dediščine in objektov, ki pomembno vplivajo na podobo naselja oziroma krajine,
ima rekonstrukcija obstoječega objekta prednost pred nadomestitvijo objekta.
(3) Pri urbanističnem načrtovanju vasi za
območje popotresne obnove je treba upoštevati oblikovanje ekonomskega prostora
v okviru obnove vasi, ki bo omogočal trajnostni razvoj in ohranitev
poseljenosti.
Državna tehnična pisarna
27. člen
(1) Vlada ustanovi kot začasno službo na
območjih, prizadetih s potresom, Državno tehnično pisarno.
(2) Državna tehnična pisarna svetuje in
nudi pomoč pri načrtovanju in projektiranju obnove v potresu poškodovanih
objektov ter usklajuje in nadzira aktivnosti pri obnovi poškodovanih objektov.
(3) Državna tehnična pisarna zlasti:
1.
svetuje pri odločitvah glede načina obnove in nudi drugo strokovno pomoč
v zvezi s popotresno obnovo objektov,
2.
pripravlja dokumente, potrebne za izdelavo občinskih programov
popotresne obnove objektov iz 21. člena tega zakona,
3.
pripravlja dokumentacijo osebam zasebnega prava za izdelavo vlog za
pridobitev sredstev državne pomoči iz četrtega odstavka 21. člena tega zakona,
4.
sodeluje pri pripravi ureditvenih načrtov iz 28. člena tega zakona,
5.
nudi pomoč lastnikom in upravljalcem nepremičnin na območjih iz 2. člena
tega zakona pri pridobivanju projektne dokumentacije, dovoljenj in drugih
listin, potrebnih za izvedbo gradbenih del v zvezi z odpravo posledic potresa ter
nudi pravno in finančno svetovanje v zvezi z odpravo posledic potresa,
6.
potrjuje skladnost projektne dokumentacije z zahtevami iz 26. člena tega
zakona ter s smernicami za popotresno obnovo objektov iz poročila o škodi,
7.
strokovno nadzoruje dela, za katera zadošča odločba o dovolitvi
priglašenih del,
8.
pridobiva lokacijsko dokumentacijo,
9.
koordinira izdelavo projektne dokumentacije za nadomestno gradnjo
oziroma rekonstrukcijo,
10.
sodeluje pri nadzoru smotrne in namenske rabe sredstev državne pomoči in
stanovanjskih posojil in
11.
organizira strokovno nadzorstvo nad gradnjo.
(4) Strokovno nadzorstvo nad gradnjo
nadomestnih objektov, ki niso zahtevni objekti po zakonu, ki ureja graditev
objektov, ter nad rekonstrukcijo objektov, lahko opravlja tudi posameznik –
gradbeni tehnik z najmanj petimi leti delovnih izkušenj.
(5) Državna tehnična pisarna enkrat mesečno
poroča ministrstvu o svojem delu.
(6) Minister izda podrobnejša navodila za
organizacijo in delo Državne tehnične pisarne ob upoštevanju mnenja občin na
območju popotresne obnove.
(7) Državna tehnična pisarna sodeluje s
strokovnimi službami ministrstva, ki so pristojne za posamezne vidike
popotresne obnove.
(8) Državna tehnična pisarna pri svojem
delu uporablja pečat z naslednjim besedilom: Vlada Republike Slovenije, Državna
tehnična pisarna Bovec – Kobarid 1, 2, 3, 4, 5.
(9) Prostor, v katerem deluje Državna
tehnična pisarna, se označi z napisno tablo: Vlada Republike Slovenije, Državna
tehnična pisarna Bovec – Kobarid.
Ureditveni načrti obnove
28. člen
(1) Popotresna obnova objektov se na
območjih popotresne obnove ureja na podlagi veljavnih prostorskih izvedbenih
aktov ali ureditvenih načrtov obnove (v nadaljnjem besedilu: ureditveni načrt).
(2) Za izdajo dovoljenj za graditev pri
popotresni obnovi objektov se na območjih popotresne obnove uporabljajo določbe
tega zakona.
(3) Ureditveni načrti iz prvega odstavka
tega člena nadomestijo prostorske sestavine dolgoročnih in srednjeročnih
planskih aktov Republike Slovenije in občin ter prostorskih izvedbenih aktov v
delih, ki jih urejajo drugače. Ob sprejemu ureditvenega načrta sprejme občinski
svet o tem ugotovitveni sklep.
29. člen
(1) Ureditveni načrt vsebuje najmanj:
1.
mejo območja ureditvenega načrta,
2.
ureditveno situacijo z namensko rabo površin s prikazom vseh objektov in
naprav, kakor tudi prikaz lege funkcije in velikosti novih objektov ter prikaz
objektov, ki jih je potrebno porušiti oziroma nadomestiti ali rekonstruirati,
3.
usmeritve za oblikovanje novih ter obnovo poškodovanih objektov,
4.
rešitve v zvezi z obnovo ali novogradnjo objektov javne infrastrukture,
5.
rešitve v zvezi z ureditvijo javnih in drugih skupnih površin,
6.
načrt gradbenih parcel za nadomestne objekte oziroma novogradnje, razen
za območja oziroma posege v prostor, za katere je določeno, da se izdela
zazidalni preizkus.
(2) Šteje se, da je za objekte iz 23. člena
zakona o stavbnih zemljiščih (Uradni list RS, št. 44/97) javna korist izkazana,
kadar tako gradnjo določa ureditveni načrt.
(3) Ureditveni načrt določa tudi tolerance
pri lokaciji in gabaritih objektov, ki jih z gradbenim dovoljenjem oziroma
gradbenim dovoljenjem za rekonstrukcijo (v nadaljnjem besedilu: gradbeno
dovoljenje) lahko dopusti pristojni upravni organ.
(4) Prostorske ureditve in rešitve
ureditvenega načrta se prikažejo na temeljnih topografskih načrtih in
katastrskih načrtih.
30. člen
(1) Minister sprejme program priprave
ureditvenih načrtov iz prvega odstavka 28. člena tega zakona, s katerim
podrobneje določi območja, za katera se pripravijo ureditveni načrti ter
organizacijske in druge naloge v zvezi z njihovo pripravo.
(2) Na območjih ureditvenih načrtov velja
do njihovega sprejema prepoved prometa z zemljišči in delitve obstoječih parcel
ter prepoved graditve, vendar ne dlje kot 12 mesecev po uveljavitvi tega
zakona.
(3) Na območjih iz prejšnjega odstavka se v
času prepovedi lahko na obstoječih objektih izvajajo sanacijska dela, za katera
po zakonu zadostuje odločba o priglasitvi del.
31. člen
(1) Pripravo ureditvenega načrta naroči
ministrstvo v breme sredstev zagotovljenih po tem zakonu.
(2) Osnutek ureditvenega načrta se javno
obravnava v občinah na območju popotresne obnove. Kraj in čas javne obravnave
objavi ministrstvo na krajevno običajen način najkasneje sedem dni pred datumom
javne obravnave. Osnutek ureditvenega načrta mora biti najmanj sedem dni pred
javno obravnavo razgrnjen na sedežu občine. Po javni obravnavi zavzame
pristojni občinski organ stališče do danih pripomb in predlogov ter jih
najkasneje v sedmih dneh po javni obravnavi posreduje ministrstvu, če ne, se
šteje, da nima pripomb.
(3) Na osnutek ureditvenega načrta se
pridobijo soglasja, predpisana z zakonom. Pristojni organi in organizacije
morajo izdati soglasje ali v skladu z zakonom določiti posebne zahteve v 10
dneh po prejemu zahtevka, drugače se šteje, da je soglasje dano. Stroškov
izdaje soglasij se ne zaračunava.
(4) Na podlagi pripomb iz drugega odstavka
tega člena in morebitnih zahtev iz prejšnjega odstavka se pripravi predlog
ureditvenega načrta in nanj pridobi stališče ministrstva.
(5) Ministrstvo posreduje predlog
ureditvenega načrta občini v obravnavo in sprejem.
32. člen
Ureditveni načrt sprejme občinski svet z
odlokom. Če občinski svet ne sprejme ureditvenega načrta v 15 dneh po prejemu
njegovega predloga, ga sprejme vlada z odlokom.
33. člen
(1) Ureditveni načrt lahko za posamezne
prostorske ureditve ali skupine posegov v prostor določi, da se kot podlaga za
izdajo gradbenega dovoljenja izdela zazidalni preizkus, s katerim se podrobneje
ugotovijo geomehanske lastnosti tal in podrobneje določijo lokacijski in
gradbeno tehnični pogoji lokacije in graditve oziroma obnove objektov in
naprav.
(2) Zazidalni preizkus se praviloma izdela
na topografskem načrtu in katastrskem načrtu v merilu 1:1000 ali večjem merilu,
kar določi projektant zazidalnega preizkusa glede na naravne in druge pogoje
ter glede na zahteve načrtovanih posegov v prostor.
(3) Pripravo zazidalnega preizkusa za
graditev oziroma obnovo objektov, ki je del popotresne obnove objektov in
spodbujanja razvoja Posočja po tem zakonu, naroči ministrstvo v breme sredstev
zagotovljenih po tem zakonu.
34. člen
(1) Za gradnjo objektov v okviru popotresne
obnove objektov in spodbujanja razvoja Posočja lokacijsko dovoljenje ni
potrebno. Izda se gradbeno dovoljenje.
(2) Lokacijski pogoji in drugi natančnejši
pogoji v zvezi z gradnjo objektov iz prejšnjega odstavka na območju popotresne
obnove se določijo neposredno v postopku za izdajo gradbenega dovoljenja.
Če upravni organ, ki vodi postopek izdaje gradbenega
dovoljenja sam ugotovi stanje stvari, se gradbeno dovoljenje lahko izda v
skrajšanem postopku, razen če gre za objekt, ki je zavarovan po predpisih o
kulturni dediščini. V tem primeru se lokacijski in drugi pogoji za izdajo
gradbenega dovoljenja določijo neposredno na obravnavi, ki se opravi na kraju
samem.
(3) Na obravnavo se obvezno vabi:
1.
investitorja,
2.
organe in organizacije, ki po zakonu dajejo soglasja k dovoljenju za
poseg v prostor (v nadaljnjem besedilu: soglasjedajalci),
3.
predstavnika državne tehnične pisarne,
4.
izdelovalca lokacijske dokumentacije in projektanta.
(4) Soglasjedajalci določijo pogoje iz
drugega odstavka tega člena pred obravnavo ali pa jih podajo na sami obravnavi
na zapisnik, kar se šteje za njihovo soglasje. Če soglasjedajalci ne določijo
pogojev in se ne udeležijo obravnave kljub pravilno vročenemu vabilu, se šteje,
da so soglasje dali.
(5) Zapisnik iz obravnave je sestavni del
gradbenega dovoljenja.
(6) Soglasja, ki so z zakonom predpisana k
dovoljenju za poseg v prostor, se ne pridobivajo.
35. člen
(1) Na osnovi lokacijskih pogojev iz
zapisnika iz prejšnjega člena pridobi Državna tehnična pisarna na območjih, ki
se urejajo s prostorskimi ureditvenimi pogoji, lokacijsko dokumentacijo, na
območjih, ki se urejajo s prostorskimi izvedbenimi načrti, pa izvleček iz teh
načrtov.
(2) Lokacijska dokumentacija vsebuje
zlasti:
1.
geodetski načrt stanja z vrisanimi parcelnimi mejami,
2.
načrt gradbenih parcel z vrisanim objektom kot podlago za prenos lege
objekta v prostor,
3.
grafični prikaz predvidene rabe površin s pogoji za oblikovalske in
funkcionalne rešitve objekta,
4.
podatke o prometnih in komunalnih priključkih,
5.
obrazložitev nameravane gradnje.
(3) Soglasja, ki so z zakonom predpisana k
lokacijski dokumentaciji se ne pridobivajo.
(4) V lokacijski dokumentaciji se lahko
določijo tudi tolerance pri legi, velikosti in funkciji objekta oziroma
naprave, ki so dopustne v projektni dokumentaciji.
(5) Lokacijsko dokumentacijo pridobi za
investitorja državna tehnična pisarna v breme sredstev zagotovljenih po tem
zakonu.
36. člen
(1) Zahtevi za gradbeno dovoljenje za
popotresno obnovo objekta mora investitor priložiti:
1.
dokazilo, da ima pravico graditi na določenem zemljišču oziroma
rekonstruirati objekt,
2.
projekt za pridobitev gradbenega dovoljenja in izvedbo, ki ga izdela
projektivno podjetje, ki mu je priznana usposobljenost na podlagi javnega
razpisa ministrstva in ga je potrdila Državna tehnična pisarna iz tega zakona.
(2) Projektna dokumentacija iz prejšnjega
odstavka se izdela v breme sredstev, zagotovljenih po tem zakonu.
37. člen
(1) Gradbeno dovoljenje oziroma odločbo o
priglasitvi del se vroči investitorju, Državni tehnični pisarni, inšpekciji,
pristojni za prostor in graditev, upravnemu organu, pristojnemu za geodetske
zadeve, občini in drugim strankam.
(2) Pritožba na gradbeno dovoljenje oziroma
odločbo o priglasitvi del ne zadrži izvršitve odločbe oziroma dovoljenja.
38. člen
(1) Gradbeno dovoljenje ni potrebno za dela
iz 51. člena zakona o urejanju naselij in drugih posegov v prostor (Uradni list
SRS, št. 18/84, 37/85 in 29/86 ter Uradni list RS, št. 26/90, 18/93, 47/93,
71/93 in 44/97) ter za sanacijo objektov, pri katerih se izvajajo naslednja
dela:
-
injektiranje,
-
injektiranje kamnitih zidov,
-
montaža jeklenih protipotresnih vezi,
-
pozidava in sanacija dimnikov,
-
saniranje in popravilo ostrešja,
-
izvedba armiranih ometov,
-
izvedba zaključnih del,
-
sanacija ali zamenjava poškodovanih armiranobetonskih elementov in
-
sanacija nosilnih zidov.
(2) Opis del iz prejšnjega odstavka za
izdajo odločbe o priglasitvi del iz prejšnjega odstavka izdela Državna tehnična
pisarna v sodelovanju z investitorjem del.
39. člen
(1) Za izvedbo parcelacije ni obvezna
predhodna dokončna ureditev obstoječih lastniških meja s parcelacijo zajetih
parcel po določbah 14. do 17. člena zakona o zemljiškem katastru (Uradni list
SRS, št. 16/74 in 42/86).
(2) Pritožba lastnikov zoper odločbo, s
katero geodetski upravni organ ugotovi spremembe v oštevilčbi, površini, vrsti
rabe in katastrskem razredu zemljiških parcel, ki so posledica izvedenih
parcelacij iz prejšnjega odstavka, ne zadrži izvedbe sprememb podatkov v
zemljiškem katastru in v zemljiški knjigi.
(3) Površine novonastalih zemljiških parcel
se v primerih, če meje lastniških parcel niso urejene, določijo na podlagi
obstoječih veljavnih podatkov zemljiškega katastra.
40. člen
Investitor ali nadzornik gradnje mora po
zaključeni tretji gradbeni fazi pred nadaljevanjem del obvestiti inšpektorja za
graditev, da je objekt oziroma naprava zgrajena v skladu s predpisi o graditvi
objektov in zahtevati inšpekcijski pregled objekta oziroma naprave. Inšpektor
za graditev mora opraviti inšpekcijski pregled najpozneje v sedmih dneh po
prejemu obvestila.
40.a člen
(1) Izvajalci del popotresne obnove
zavarujejo izpolnjevanje obveznosti za dobro in pravočasno izvedbo del ter za
odpravo napak v garancijskem roku z izročitvijo naslednjih vrst finančnih
zavarovanj: menice, akceptnega naloga ali bančne garancije.
(2) Za vrednost del po posamezni pogodbi,
ki so plačana iz sredstev državne pomoči nad 10.000.000 tolarjev, izročijo
izvajalci del popotresne obnove Državni tehnični pisarni:
-
najkasneje v roku desetih dni od sklenitve pogodbe: brezpogojno, na prvi
poziv plačljivo garancijo prvorazredne poslovne banke, kot varščino za dobro
izvedbo in pravočasnost izvedbe posla v višini 10% vrednosti del, ki bodo
plačana iz sredstev državne pomoči po posamezni pogodbi. Bančna garancija mora
imeti veljavnost en dan več kot je rok za izvedbo;
-
ob primopredaji del: brezpogojno, na prvi poziv plačljivo garancijo
prvorazredne poslovne banke, kot varščino za odpravo napak v garancijskem roku,
v višini 10% vrednosti del plačanih iz državne pomoči po posamezni pogodbi.
Bančna garancija mora imeti veljavnost en dan več kot je rok za garancijo.
Oprostitev plačila odškodnin in drugih
prispevkov
41. člen
(1) Stroškov izdaje soglasij, kakor tudi
odškodnine, nadomestila, prispevke in druge dajatve, predpisane za izdajo
dovoljenj za poseg v prostor oziroma za samo popotresno obnovo objektov, se ne
zaračunava.
(2) Uradne listine, potrebne za pridobitev
gradbenega dovoljenja ter za pridobitev odločbe o priglasitvi del za popotresno
obnovo objektov so takse proste.
42. člen
Za pridobitev sredstev državne pomoči iz
11. člena tega zakona in za pridobitev sredstev stanovanjskega posojila iz 25.
člena tega zakona za popotresno obnovo objektov so lastniki oziroma upravljalci
poškodovanih nepremičnin dolžni sodelovati z Državno tehnično pisarno in
ravnati v skladu z njenimi zahtevami in navodili.
VIII. SREDSTVA RAZVOJNE POMOČI OBČINAM BOVEC, KOBARID IN
TOLMIN
43. člen
(1) Razvojna pomoč pri popotresni obnovi
Posočja po tem zakonu se zagotavlja na območju popotresne obnove občin Bovec,
Kobarid in Tolmin za naslednje namene:
1.
sofinanciranje novih gospodarskih, izvozno in turistično usmerjenih
investicij, osvajanja novih trgov, spodbujanja izvoza, ustanavljanja novih
podjetij in ohranjanja delovnih mest,
2.
sofinanciranje razvojno investicijskih programov, ki omogočajo
ohranjanje poseljenosti in trajnostni razvoj kmetijstva,
3.
zagotavljanje sredstev za pripravo in izvedbo posebnih programov javnih
del na področju popotresne obnove objektov, socialnovarstvenih storitev in aktiviranje
razvojnih potencialov,
4.
zagotavljanje sredstev za razvoj javne infrastrukture in lokalnih
gospodarskih javnih služb,
5.
trajnostni razvoj kmetijstva.
(2) Pri izvajanju programov razvojne pomoči
in spodbujanja razvoja morajo sodelovanje zagotoviti Sklad za regionalni razvoj
in ohranitev poseljenosti slovenskega podeželja, Sklad Republike Slovenije za
razvoj malega gospodarstva, Slovenska razvojna družba ter Ekološko razvojni
sklad Republike Slovenije. Takšne programe pa lahko izvajajo tudi lokalne razvojne
organizacije.
(3) Sredstva iz 1., 2. in 5. točke prvega
odstavka tega člena se dodeljujejo kot kombinacija ugodnih posojil in
nepovratnih sredstev.
(4) Sredstva iz 3. in 4. točke prvega
odstavka tega člena se zagotavljajo kot trajno nepovratna.
44. člen
(1) Delavci, katerim delodajalci zaradi
posledic potresa začasno ne morejo zagotavljati dela, se lahko ne glede na
predpise o delovnih razmerjih in o zaposlovanju vključijo v poseben program
javnih del in druge oblike aktivne politike zaposlovanja pod pogoji, ki jih
določi vlada. V poseben program javnih del se lahko poleg teh delavcev
vključijo tudi druge brezposelne osebe z območja celotne države.
(2) Vlogo za vključitev delavcev v poseben
program javnih del in druge oblike aktivne politike zaposlovanja iz prejšnjega
odstavka vloži delodajalec na Republiški zavod za zaposlovanje. Vlogi mora
delodajalec priložiti podatke o delavcih, za katere predlaga vključitev in
kopijo zapisnika o oceni škode ter druge podatke, na podlagi katerih je mogoče
ugotavljati motnje v delovnem procesu.
(3) Republiški zavod za zaposlovanje v
sodelovanju z lokalnim pospeševalnim centrom v roku enega meseca po uveljavitvi
tega zakona pripravi poseben program javnih del in aktivne politike
zaposlovanja.
45. člen
Fizičnim in pravnim osebam, ki imajo
nastanitvene objekte v občinah, kjer se izvaja popotresna obnova objektov po
tem zakonu, se podaljša rok za kategorizacijo nastanitvenih objektov po
pravilniku o merilih in načinu kategorizacije nastanitvenih objektov do 31.
decembra 2000.
46. člen
(1) Gospodarskim družbam in zavodom se
sredstva, ki so jih do uveljavitve tega zakona namenili kot pomoč prizadetim v
potresu, prizna kot odhodek za izplačila za humanitarne namene v dejanski
višini izplačanih sredstev ne glede na omejitve po 25. členu zakona o davku od
dobička pravnih oseb (Uradni list RS, št. 72/93, 20/95, 18/96 in 34/96).
(2) (črtan)
46.a člen
(1) Osnova za dohodnino za leto 1998 se
zmanjša za prostovoljne prispevke, ki so jih zavezanci za dohodnino v letu 1998
vplačali do 13. junija 1998 osebam, ki so v skladu s posebnimi predpisi
organizirane za opravljanje humanitarnih dejavnosti in drugim osebam, ki so
prostovoljne prispevke nakazale v potresu prizadetim v Posočju ali neposredno
osebam, prizadetim v potresu, ne glede na omejitev iz 9. člena zakona o
dohodnini (Uradni list RS št. 71/93, p.2/94, 7/95 in 44/96). Zavezanec za
dohodnino mora navedeno vplačilo dokazati z ustreznimi dokumenti, ki se glasijo
na njegovo ime.
(2) Osebe iz prejšnjega odstavka, ki so jim
bili nakazani prostovoljni prispevki, morajo do 31. decembra 1998 pristojnemu
davčnemu uradu posredovati podatke o vplačnikih prostovoljnih prispevkov in o
višini vplačanih prispevkov ter poročilo o tem, za katere namene so bila zbrana
sredstva porabljena.
46.b člen
Sredstva, prejeta iz naslova humanitarne
pomoči od oseb iz 46. in 46.a člena zakona v letu 1998 oziroma v letu 1999, se
prejemnikom, ki so upravičenci do državne pomoči za popotresno obnovo po tem
zakonu, ne vštevajo v davčno osnovo za leto 1998 oziroma za leto 1999.
47. člen
(1) Ne glede na določbo 39. člena zakona o
davku od dobička pravnih oseb se davčnim zavezancem, ki vlagajo sredstva v
opredmetena osnovna sredstva v občinah Bovec, Kobarid in Tolmin, vloženi znesek
odšteva od osnove za davek za leto 1998 in 1999 poleg 40% zneska investiranega
v skladu z 39. členom zakona o davku od dobička pravnih oseb, vendar največ do
polovice davčne osnove, če gre za vlaganja, ki so v skladu s prioritetami
programa razvojne pomoči pri popotresni obnovi Posočja.
(2) Navodilo o ugotavljanju dodatne davčne
olajšave iz prejšnjega odstavka predpiše minister za finance.
48. člen
(1) Ne glede na določbo 159. in 167. člena
zakona o davčnem postopku (Uradni list RS, št. 18/96 in 87/97) se zavezancem za
davek od dohodka iz dejavnosti, ki jim je potres poškodoval poslovne prostore
do take mere, da jih ni več mogoče uporabljati za poslovno dejavnost, do
ugotovitve poslovnega rezultata za leto 1998 začasno zadrži plačevanje
akontacij za davek od dohodka iz dejavnosti.
(2) Stopnja poškodovanosti poslovnih
prostorov je razvidna iz zapisnika za oceno škode. Zavezanec mora vložiti
zahtevo za začasno zadržanje plačila akontacij pri pristojni davčni upravi v
roku enega meseca po uveljavitvi tega zakona.
IX. KAZENSKE DOLOČBE
49. člen
(1) Z denarno kaznijo najmanj 500.000
tolarjev se kaznuje za prekršek pravna oseba zasebnega prava, če sredstev
državne pomoči ni porabila skladno z namenom njihove porabe (prvi, četrti in
šesti odstavek 23. člena, 24. člen).
(2) Z denarno kaznijo najmanj 50.000 tolarjev
se kaznuje za prekršek iz prejšnjega odstavka tudi odgovorna oseba pravne osebe
zasebnega prava.
(3) Z denarno kaznijo najmanj 50.000
tolarjev se kaznuje za prekršek iz prvega odstavka tega člena tudi posameznik.
(4) Z denarno kaznijo najmanj 50.000 tolarjev
se kaznuje za prekršek odgovorna oseba v državnem organu, če omogoči, da so
sredstva državne pomoči uporabljena v nasprotju z določbami 19., 20., 21. ter
prvim in drugim odstavkom 23. člena tega zakona.
(5) Odgovorna oseba v Državni tehnični
pisarni se kaznuje za prekršek z denarno kaznijo najmanj 50.000 tolarjev, če
pripravi lokacijsko dokumentacijo v nasprotju z določbami 35. člena tega
zakona.
Zakon
o popotresni obnovi objektov in spodbujanju razvoja v Posočju
– ZPOOSRP (Uradni list RS, št. 45/98)
vsebuje naslednje prehodne in končne določbe:
»X. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
50. člen
(1) Ministrstvo z javnim razpisom, na
podlagi zakona o javnih naročilih (Uradni list RS, št. 24/97), pridobi
izdelovalce projektne dokumentacije in izvajalce strokovnega nadzora nad
gradnjo, gradbena podjetja ter proizvajalce betona.
(2) Za dela izdelovalcev oziroma izvajalcev
iz prejšnjega odstavka minister določi cene in normative za določanje cen.
51. člen
(1) Določbe predpisov o urejanju prostora
in naselij ter graditvi objektov, o kmetijskih zemljiščih in o vodnem
gospodarstvu ter o odpravi posledic naravnih in drugih nesreč, se ne
uporabljajo v času veljavnosti tega zakona za rešitve in postopke, ki so s tem
zakonom urejeni drugače.
(2) Za objekte oziroma dela iz tretjega
odstavka 1. člena zakona o graditvi objektov (Uradni list SRS, št. 23/84 in
29/86 ter Uradni list RS, št. 59/96), ki so bili zgrajeni oziroma izvedeni v
obdobju od 12. aprila 1998 do uveljavitve tega zakona, se uporabno dovoljenje
izda, če investitor tej zahtevi najpozneje v šestih mesecih po uveljavitvi tega
zakona priloži mnenje Državne tehnične pisarne.
(3) Vse sodne in upravne zadeve po zakonu o
dedovanju in zakonu o zemljiški knjigi, nepravdni postopki za delitev skupnega
premoženja, postopki za določitev meje, ugotovitev lastninske pravice in
ureditve motenja posesti ter postopki po zakonu o denacionalizaciji, ki se
nanašajo na spore in druga razmerja v krajih, ki jih je prizadel potres v
občinah Bovec, Kobarid in Tolmin, se prednostno obravnavajo.
52. člen
Z dnem, ko začne veljati ta zakon, preneha
veljati zakon o izjemnih ukrepih za pospešitev sanacije in obnove objektov na
območjih, ki jih prizadene potres (Uradni list SRS, št. 23/76).
53. člen
Državna tehnična pisarna deluje do
zaključka izvedbe popotresne obnove objektov, kar ugotovi vlada ob obravnavi
vseh poročil izvajalcev ukrepov programa popotresne obnove objektov po tem
zakonu.
54. člen
Ta zakon začne veljati naslednji dan po
objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.«.
Zakon
o spremembah in dopolnitvah zakona o popotresni
obnovi objektov in spodbujanju razvoja v Posočju – ZPOOSRP-A
(Uradni list RS, št. 67/98)
vsebuje naslednje prehodne in končno določbo:
»14. člen
(1) Postopki za določitev sredstev državne
pomoči po določbah 10., 13., 14., 15. in 16. člena zakona, začeti pred
uveljavitvijo tega zakona, se nadaljujejo po določbah 2., 3., 4., 5. in 6.
člena tega zakona.
(2) Če se pri pravnomočno končanih
postopkih za določitev sredstev državne pomoči po določbah zakona iz prejšnjega
odstavka, ugotovi, da so bila upravičencem dodeljena manjša sredstva državne
pomoči, kot bi jim pripadala po določbah tega zakona, imajo takšni upravičenci
pravico do razlike. V takšnem primeru ministrstvo po uradni dolžnosti izda
dopolnilno odločbo o namenu porabe in obsegu sredstev državne pomoči pri
popotresni obnovi objektov.
(3) Postopki za izdajo gradbenega dovoljenja
na območju popotresne obnove, začeti pred uveljavitvijo tega zakona, se
nadaljujejo po določbah 9. in 10. člena tega zakona.
15. člen
Ta zakon začne veljati naslednji dan po
objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.«.